“Tην βελτίωση της ασφάλειας και της βατότητας του Ηράκλειο-Βιάννος και των άλλων βασικών Οδικών Αξόνων του Νομού Ηρακλείου ζήτησε ο Βασίλης Κεγκέρογλου- Στην Περιφέρεια Κρήτης επιρρίπτει τις ευθύνες το Υπουργείο Υποδομών”.

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 30 Μαρτίου 2022 by manos (seo)-admin

Tην βελτίωση της ασφάλειας και της βατότητας του Ηράκλειο-Βιάννος και των άλλων βασικών Οδικών Αξόνων του Νομού Ηρακλείου ζήτησε ο Βουλευτής Ν.Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, με επίκαιρη ερώτηση που συζητήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής προς το Υπουργείο Υποδομών.

Ο Υφυπουργός Υποδομών, αφού δήλωσε αναρμοδιότητα, επέρριψε τις ευθύνες στην Περιφέρεια Κρήτης για την βελτίωση της βατότητας και της οδικής ασφάλειας των βασικών αξόνων του Ν.Ηρακλείου, εκτός από τον άξονα Ηράκλειο-Μεσαρά που είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Βουλευτής, Βασίλης Κεγκέρογλου επέμεινε ότι το εποπτεύον Υπουργείο Υποδομών είναι τουλάχιστον συναρμόδιο για τους οδικούς άξονες, την οδική ασφάλεια και την προσπελασιμότητα και ιδιαίτερα για τον Δρόμο Ηράκλειο- Αρκαλοχώρι- Βιάννος και τον άξονα από Τυμπάκι εως Ιεράπετρα, που αφορούν την οδική διασύνδεση του νομού και της νότιας Κρήτης  με το υπο-κατασκευή διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι παραπάνω από αρμόδιο και οφείλει να συντονίσει το σχεδιασμό και να χρηματοδοτήσει τα έργα.

Στην κατεύθυνση αυτή ο Βουλευτής ζήτησε:

1)Άμεσες ενέργειες για την αναβάθμιση και αντιμετώπιση των προβλημάτων του οδικού άξονα Ηράκλειο- Αρκαλοχώρι- Βιάννος αλλά και του οδικού άξονα Τυμπάκι-Μοίρες-Άγιοι Δέκα-Ασήμι- Βιάννος- Ιεράπετρα

2)Χρηματοδότηση και ανάθεση ενός σοβαρού έργου βελτίωσης της βατότητας αλλά και της οδικής ασφάλειας όλων των οδικών αξόνων του Νομού Ηρακλείου, Ηράκλειο – Βιάννος και Ηράκλειο – Πύργος  – Χάρακα.

3) Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση των ζημιών και των κατολισθήσεων , για τον  δρόμο Ηράκλειο-Μεσαρά.

Ο Υφυπουργός Υποδομών ανακοίνωσε την περιορισμένη χρηματοδότηση των 225 εκ Ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης  για την οδική ασφάλεια σε όλη την Ελλάδα και ενημέρωσε για τις ενέργειες του Υπουργείου Υποδομών να αποκαταστήσει το πρόβλημα με τον δρόμο Ηράκλειο Μεσαρά, χωρίς όμως να αναφερθεί σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Βίντεο από την παρέμβαση του κ. Κεγκέρογλου με τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής:

https://youtu.be/ZTshsuGL4ow

 

Αναλυτικά το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης του κ.Κεγκέρογλου:

«ΘΕΜΑ: Αδήριτη ανάγκη η βελτίωση της ασφάλειας και της βατότητας του Ηράκλειο-Βιάννος και των άλλων βασικών Οδικών Αξόνων του Νομού Ηρακλείου.

Η ανάδειξη του έργου του ΒΟΑΚ ως έργο προτεραιότητας για την ανάπτυξη της Κρήτης και την οδική ασφάλεια δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιποι μεγάλοι οδικοί άξονες της Κρήτης και ιδιαίτερα του νομού Ηρακλείου είναι σε καλή κατάσταση.

Αντίθετα, έχουν πολλά προβλήματα αφού χρόνια τώρα έχουν μείνει πολλά τμήματα τους ανολοκλήρωτα και επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια και αυτοί που έχουν κατασκευαστεί πριν 15-20 χρόνια, χρειάζονται σοβαρές βελτιώσεις και αναβαθμίσεις.

Συγκεκριμένα ο οδικός άξονας του Νομού Ηρακλείου: Ηράκλειο-Βιάννος, και το τμήμα Τεφέλι-Πύργος-Χάρακας στους οποίους, δυστυχώς, μόνο τις τελευταίες μέρες έχουν σημειωθεί 3 θανατηφόρα με έξι (6) θύματα, που κατασκευάστηκαν πριν πολλά χρόνια επί Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, χρήζουν εδώ και χρόνια σοβαρών βελτιώσεων με κατασκευή τμημάτων και κυκλοφοριακών κόμβων που έχουν μείνει στη μέση και αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν αναδειχθεί (ανεπαρκής φωτισμός, έλλειψη διαχωριστικού στηθαίου κλπ) και των ζημιών που έχουν υποστεί, με τρόπο που θα βελτιώνει ουσιαστικά την βατότητα και την οδική ασφάλεια τους.Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζει και ο οδικός άξονας Ηρακλείου –Μεσσαράς όπως πρόσφατα τα αναδείξαμε με την  3768/09-03-2022 ερώτηση μας.

Επιπλέον, η δημιουργία του νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι, επιβάλλει την αναβάθμιση του άξονα Ηράκλειο- Αρκαλοχώρι- Βιάννος και την τοποθέτηση διαχωριστικού τοιχίου τουλάχιστον για το πρώτο τμήμα του και βέβαια τη δρομολόγηση του άξονα Τυμπάκι-Μοίρες-Άγιοι Δέκα-Ασήμι-Βιάννος- Ιεράπετρα.

Επειδή το έργο της σοβαρής βελτίωσης, οδικής ασφάλειας και βατότητας των οδικών αξόνων του Νομού Ηρακλείου απαιτεί βούληση και σοβαρή χρηματοδότηση

Ερωτάσθε κε Υπουργέ:

 

  1. Τι προτίθεστε να πράξετε ενόψει λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, με την αναβάθμιση του οδικού άξονα Ηράκλειο- Αρκαλοχώρι- Βιάννος αλλά και του οδικού άξονα Τυμπάκι-Μοίρες-Άγιοι Δέκα-Ασήμι- Βιάννος- Ιεράπετρα;

 

  1. Τι προτίθεστε να πράξετε για την χρηματοδότηση και ανάθεση ενός σοβαρού έργου βελτίωσης της βατότητας αλλά και της οδικής ασφάλειας των οδικών αξόνων του Νομού Ηρακλείου;».

Παρεμβάσεις στη Βουλή για τoυς σεισμοπαθείς, την επισκευή και ανακατασκευή των κτηρίων- 8 σοβαρά θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών από τον Βασίλη Κεγκέρογλου.

Με τρείς επίκαιρες ερωτήσεις για τους σεισμοπαθείς προς το Υπουργείο Υποδομών, που συζητήθηκαν σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Βουλευτής Ν.Ηρακλείου, κ.Βασίλης Κεγκέρογλου κατέθεσε προτάσεις και ζήτησε λύσεις για να προχωρήσει η επισκευή και ανακατασκευή των κτηρίων.

Ο κ.Κεγκέρογλου, αφού επεσήμανε ότι ο καταστροφικός σεισμός της 27ης Σεπτεμβρίου 2021 στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου έπληξε κτήρια και υποδομές αλλά και την οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα, αναφέρθηκε σε όλους τους κατοίκους, οι οποίοι  παρά την καταστροφή, περήφανα στάθηκαν όρθιοι και αποφάσισαν  να ξαναφτιάξουν τον τόπο τους αλλά σήμερα έχουν κουραστεί με το τέλμα στις διαδικασίες.

«Η Κυβέρνηση πέρα από τις αρχικές θετικές ανακοινώσεις και επιμέρους αποφάσεις δεν προχώρησε με οργανωμένο σχέδιο και ενιαίο συντονισμό, όπως είχε προτείνει το Κίνημα Αλλαγής από την πρώτη μέρα, αλλά περιορίστηκε σε αποσπασματικές αποφάσεις, χωρίς, μάλιστα, πολλές φορές να υπάρχει συνεννόηση των συναρμόδιων Υπουργείων και φορέων. Έξι μήνες και τρεις μέρες μετά τον σεισμό οι κάτοικοι συνεχίζουν να μετρούν τις πληγές τους και βιώνουν την ανασφάλεια, αφού οι διαδικασίες αποκατάστασης έχουν βαλτώσει. Η σεισμόπληκτη περιοχή που έχει γονατίσει οικονομικά και κοινωνικά και φυλλοροεί καθημερινά» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής.

Στη συνέχεια, παρουσίασε τα στοιχεία τόσο για την μεγάλη διαρροή των κατοίκων, των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων,  εξαιτίας του σεισμού αλλά  και τα αποτελέσματα πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου ελέγχου κτιρίων και επιχειρήσεων, προκειμένου η Κυβέρνηση να καταλάβει ότι η επαναφορά της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας στις σεισμόπληκτες περιοχές προϋποθέτει την οικιστική και κτηριακή αποκατάσταση των σεισμόπληκτων  και στην κατεύθυνση αυτή ο Βουλευτής ζήτησε από το Υπουργείο Υποδομών, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του:

1ον Την επαρκή στελέχωση του Τομέα Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών, με επίσπευση της πρόσληψης των τριάντα μηχανικών που έχουν εξαγγελθεί από την Κυβέρνηση και αμέσως μετά συμπληρωματική προκήρυξη για άλλους τόσους τουλάχιστον, αφού σε καμία περίπτωση δεν αρκούν καθώς στον Δήμο Μινώα-Πεδιάδας και στην ευρύτερη περιοχή πρέπει να εξεταστεί ένας όγκος που υπερβαίνει τους δώδεκα χιλιάδες φακέλους και μαζί αιτήματα που είναι για διάφορες αυτοψίες και εκτιμήσεις, υπενθυμίζοντας ότι στην Αττική το 1999 για έξι χιλιάδες φακέλους απασχολήθηκαν τριακόσια (300) άτομα σε δεκαέξι τομείς.

2ον Την άμεση αναθεώρηση του τιμολογίου υπολογισμού δαπανών επισκευών. Η αδυναμία να προχωρήσει η διαδικασία συγκρότησης και κατάθεσης φακέλου έχει να κάνει με τη γενικότερη στασιμότητα, αλλά κυρίως με την ανασφάλεια των ιδιοκτητών και των μηχανικών σχετικά με το κόστος και τις αμοιβές. Το τιμολόγιο του 2011 για τον υπολογισμό της δαπάνης και της στεγαστικής συνδρομής πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα, αφού το τελευταίο κύμα αυξήσεων το έχει καταστήσει εντελώς εκτός πραγματικότητας. Οι ισχύουσες χαμηλές τιμές του τιμολογίου και το μεγάλο χάσμα από τις υψηλότατες τιμές της αγοράς δημιουργούν ανασφάλεια και αβεβαιότητα. Κανείς ιδιοκτήτης, κανείς μηχανικός, κανένας μάστορας δεν αναλαμβάνει να προχωρήσει.

3ον Την απεμπλοκή των «πράσινων» κτηρίων από τη γραφειοκρατική διαδικασία υλοποίησης και αποκατάστασης και να προχωρήσει μόνο με ευθύνη του ιδιώτη μηχανικού.

4ον Τον διαχωρισμό, επιτέλους, της διαδικασίας καταβολής αποζημίωσης για την οικοσκευή από το κτήριο και να σταματήσει η απαράδεκτη διαδικασία σιωπηρής απόρριψης των «πράσινων» κτηρίων που, όμως, έχουν σημαντικές ζημιές τόσο στο κτήριο όσο και στην οικοσκευή.

5ον Τον διαχωρισμό του πλαφόν των εκατόν πενήντα μέτρων, να καταστεί σαφές ότι είναι διαφορετικό για τα κτήρια, για τα σπίτια και διαφορετικό για τα καταστήματα, την επαγγελματική στέγη και τις αποθήκες.

6ον Την απαλοιφή των γραφειοκρατικών διαδικασιών ώστε να λάβουν την προκαταβολή όλοι όσοι τη δικαιούνται.

7ον Προγράμματα ανακατασκευής-επισκευής για τα δημόσια κτήρια και τα σχολεία αλλά και τους ιερούς ναούς που επλήγησαν ανεπανόρθωτα και απαιτείται  συντονισμός και τεχνική στήριξη από την πλευρά του Υπουργείου.

8ον Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των διαδικασιών, των ελέγχων των κτηρίων και όλων των φακέλων.

Ο αρμόδιος Υφυπουργός με την απάντηση του αναφέρθηκε για άλλη μια φορά στα χρήματα που έχουν κατατεθεί, στους λογαριασμούς και έχουν δοθεί στους Δήμους αλλά απέφυγε να εξηγήσει γιατί έχει τελματωθεί η διαδικασία και δεν έχει δοθεί μέχρι σήμερα ούτε μία(1) έγκριση για ανακατασκευή.

Αναφέρθηκε, επίσης στην προκήρυξη της πρόσληψης των τριάντα ατόμων που είναι σε εξέλιξη, χωρίς όμως να δεσμευτεί για επιπλέον στελέχωση.

Σε ότι αφορά την αναθεώρηση του τιμολόγιου, εξήγγειλε ότι επειδή επίκειται αναθεώρηση στους συντελεστές των δημοσίων έργων, θα προταθεί να συμπεριληφθεί και το αναθεωρημένο τιμολόγιο επισκευής και ανακατασκευής που αφορά στις φυσικές καταστροφές, χωρίς όμως να δεσμευτεί για αναδρομική εφαρμογή, η οποία είναι επιβεβλημένη.

Για όλα τα υπόλοιπα θέματα απέφυγε να δώσει απαντήσεις και αρκέστηκε σε γενικολογίες.

 

Βίντεο από την συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης στην Ολομέλεια της Βουλής:

https://youtu.be/-bKQYuG6bDQ

 

6

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.