
5 ταινίες όπου οι γυναίκες «τα σπάνε» επί σκηνής
Τελευταία ενημέρωση 12 Ιουλίου 2020 by energinews (admin)
Στο σύμπαν των μουσικών ταινιών υπάρχει μια κατηγορία που αποτελείται από εκείνες οι οποίες χρησιμοποιούν τη μαγεία του ήχου ως δύναμη απελευθέρωσης για καταπιεσμένους γυναικείους χαρακτήρες. Το «Wild Rose» (Τομ Χάρπερ),
καθώς και το «Όνειρα στην Καλιφόρνια» (Νίσα Γκανάτρα) που κυκλοφορούν αυτήν την εβδομάδα, αποτελούν τις πιο πρόσφατες προσθήκες σε αυτό το άτυπο κινηματογραφικό είδος, παρότι τις χωρίζει μια ουσιαστική σεναριακή διαφορά. Στο «Wild Rose», η πρωταγωνίστρια Τζέσι Μπάκλι βγαίνει στη σκηνή για να διεκδικήσει τη χειραφέτησή της, ενώ από την άλλη η Ντακότα Τζόνσον πετυχαίνει το ίδιο μένοντας στο παρασκήνιο κι επιλέγοντας το ρόλο του παραγωγού. Στη λίστα που ακολουθεί επιλέξαμε εκείνες τις ταινίες που οι ηρωίδες τους χρειάστηκε να επιδείξουν ακλόνητη σιγουριά επί σκηνής ώστε να ξεπεράσουν τους φόβους τους, κρατώντας μικρόφωνα, κιθάρες και παίζοντας από σκληρό πανκ μέχρι ατόφια λαϊκά.
#1 We Are the Best! (Λούκας Μούντισον, 2013)

Τρεις δωδεκάχρονες ενάντια στον κόσμο. Έτσι αυτοσυστήνεται η γλυκιά ταινία του Λούκας Μούντισον («Λίλια για Πάντα»), ο οποίος μας μεταφέρει στη Σουηδία των ’80s. Τότε η τριάδα των αντικομφορμιστριών φιλενάδων αποφασίζει να φτιάξει μια πανκ μπάντα, παρότι δεν έχει ιδέα από μουσική, και να ξεκινήσει μια διασκεδαστική μα καθόλου αφελή περιπέτεια. Οι μικρές ηρωίδες τα βάζουν με τον κόσμο των ενηλίκων στο σπίτι, στο σχολείο, στο δρόμο, και ταυτόχρονα παίρνουν μια πρώτη πικρή γεύση της ωρίμανσής τους. Ένα αστείρευτα ρομαντικό και ειλικρινές φιλμ για τη γυναικεία φιλία και ενηλικίωση.
#2 Ένα Αστέρι Γεννιέται (Μπράντλεϊ Κούπερ, 2018)

Το love story που πρωτοείδαμε στην ομότιτλη ταινία του 1937 από τον Γουίλιαμ Γουέλμαν και αναπαράχθηκε αρκετές φορές έκτοτε, απέκτησε ένα από τα αξιοπρεπέστερα ριμέικ διά χειρός Μπράντλεϊ Κούπερ. Ο τελευταίος επίσης πρωταγωνιστεί στο ρόλο του μουσικού που ανακαλύπτει το ταλέντο του χαρακτήρα της Lady Gaga, με το δίδυμο να δημιουργεί χημεία που ηλεκτρίζει και την Gaga να κερδίζει δικαίως Όσκαρ πρωτότυπου τραγουδιού.
#3 Wild Rose (Τομ Χάρπερ, 2018)
«Τρία ακόρντα και η αλήθεια» είναι τα μόνα συστατικά που χρειάζεται η δυναμική Τζέσι Μπάκλι για να ενσαρκώσει τη Ρόουζ-Λιν, μια παθιασμένη με την κάντρι μητέρα δύο παιδιών, η οποία αποφασίζει ότι μόλις αποφυλακιστεί θα εγκαταλείψει τη ζωή στη Γλασκόβη και θα γίνει τραγουδίστρια στο Νάσβιλ. Η Μπάκλι δίνει μια συγκινητική ερμηνεία παίρνοντας καύσιμα και από την προσωπική ιστορία της, καθώς ξεκίνησε την καριέρα της από ένα τηλεπαιχνίδι ταλέντων, στο οποίο βγήκε δεύτερη.
#4 Ladies and Gentlemen, The Fabulous Stains (Λου Άντλερ, 1982)

Στις αρχές των ’80s, το μόνο που είχες να κάνεις για να ξεκινήσεις την επανάσταση ήταν να φτιάξεις μια πανκ μπάντα. Αυτό κάνει και η 17χρονη τότε Νταϊάν Λέιν, η οποία κρατά το ρόλο της παθιασμένης τραγουδίστριας του συγκροτήματος. Ως άλλη Καθλίν Χάνα, τα βάζει με το μάτσο ανδρικό κοινό, όπως και τις άλλες μπάντες, διεκδικώντας δυναμικά τη θέση της στη μουσική σκηνή. Η εφηβική οργή παίρνει τη μορφή ενδυματολογικής εξτραβαγκάντζας και βιτριολικών ατακών, την ώρα που ο χαρακτήρας της Λέιν γίνεται τηλεοπτικό φαινόμενο και κάνει τους φιλήσυχους γονείς της Αμερικής να τρέμουν…
#5 Φαντασία (Αλέξης Καρδαράς, 2019)

Από την επαρχία στα λαϊκά πάλκα της Αθήνας και έπειτα πρώτο όνομα στα μεγάλα νυχτερινά κέντρα, η ηρωίδα που ενσαρκώνει η Ρένα Μόρφη κάνει ένα ταξίδι γεμάτο όνειρα, χαρές αλλά και μεγάλες λύπες. Η ταινία του Καρδαρά, όμως, δεν είναι η μόνη σε αυτό το ύφος, με τις «Διπλοπενιές» (Γιώργος Σκαλενάκης, 1966) να πατούν ακριβώς στη συνταγή του «Ένα Αστέρι Γεννιέται», όπως άλλωστε και το «Χάραμα» του Αλέξη Μπίστικα (1993), oπου βλέπουμε την Κατερίνα Κούκα να γίνεται από σερβιτόρα δημοφιλής τραγουδίστρια, χωρίς όμως να ξεχνά όσους
την έχουν πληγώσει.
athinorama.gr