ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΝΙΚΟ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ


0
(0)

Τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα θα ακούσει ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ  – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης και οι εργαζόμενοι του κόμματος αύριο Πέμπτη, 23.12.2021 στις 11.00 από την μπάντα του Πυροσβεστικού Σώματος και τον Λαογραφικό Όμιλο «Ερωτόκριτος» – Κώστας Κυριακάκης.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία του κόμματος, στην αίθουσα Τύπου (Χαριλάου Τρικούπη 50, ισόγειο).

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΕΩΝ ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ

Η Κυβέρνηση συνεχίζει την παράδοση των πολυνομοσχεδίων «Άγιος Βασίλης»

Η Κυβέρνηση ΝΔ μένει πιστή στην παράδοση των τελευταίων ετών -που τίμησε και ο ΣΥΡΙΖΑ- με τα «πολυνομοσχέδια – Άγιος Βασίλης», με δώρα και εξυπηρετήσεις, την τελευταία -κυριολεκτικά- ημέρα πριν κλείσει η Βουλή για τα Χριστούγεννα. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, με πρόσχημα την πανδημία του κορωνοϊού, εισάγει ένα νομοσχέδιο χωρίς αρχή, μέση και τέλος, «κράμα» άσχετων και αποσπασματικών ρυθμίσεων, με χαρακτήρα διευθετήσεων και εξυπηρετήσεων. Και βέβαια δεν σταμάτησε εκεί, καθώς με μεταμεσονύκτιες τροπολογίες συνέχισε ακάθεκτη στο μοτίβο των φωτογραφικών αποσπασματικών διευθετήσεων.

Ψηφίζουμε τα πραγματικά μέτρα ενάντια στην υγειονομική κρίση

Το Κίνημα Αλλαγής είναι η παράταξη που από την πρώτη στιγμή στήριξε την εθνική προσπάθεια στη διαχείριση της πανδημίας, με πρωτοβουλίες για την υποστήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας, των μέτρων προστασίας και την ενίσχυση των εμβολιασμών. Μένοντας σταθεροί σε αυτή τη γραμμή, θα στηρίξουμε τις διατάξεις που αφορούν πραγματικά στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης, χωρίς αδιαφανείς διαδικασίες και παρεκκλίσεις (λιγότερα από 30 από τα συνολικά 147 άρθρα του νομοσχεδίου)

Καταψηφίζουμε «φωτογραφικές» και ρουσφετολογικές διατάξεις όπως:
Κατά παρέκκλιση διατάξεις για προμήθειες υγειονομικού και λοιπού υλικού, που συνεχίζουν το «πάρτι» στις δαπάνες υγείας.
Απαλλαγές από φόρους υπεραξίας τίτλων συμμετοχής εταιρειών σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις.
Αλλαγές στην εκλογική διαδικασία των αιρετών συλλογικών οργάνων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, λίγες μόλις ημέρες πριν τις εκλογές, δηλαδή στις 9 Ιανουαρίου.
Εργαλειοποιούνται οι επιτροπές των ΟΤΑ με αλλαγές στις συνθέσεις, τεχνητές πλειοψηφίες, σε βάρος της λειτουργίας των συλλογικών οργάνων
Απλοί διοικητικοί υπάλληλοι του Δήμου θα ασκούν καθήκοντα δημοτικής αστυνομίας, χωρίς ειδική εκπαίδευση.
Παρατάσεις με κατά παρέκκλιση διαδικασία συμβάσεων προμηθειών και παροχή υπηρεσιών στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, χωρίς διαφάνεια και λογοδοσία.
Κατά παρέκκλιση προσλήψεις και συμβάσεις μετακλητών υπαλλήλων του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου
Χορήγηση «χρυσής βίζας» (Golden Visa) χωρίς έλεγχο προϋποθέσεων.
Ράβε – ξήλωνε στον ΕΦΚΑ για τα μάτια του κόσμου, με τις εκκρεμότητες στις συντάξεις να υπονομεύουν την κοινωνική συνοχή.
Νομιμοποίηση, εκ των υστέρων, κατά παρέκκλιση δαπανών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Δεν ανεχόμαστε την αντικοινοβουλευτική πρακτική της Κυβέρνησης

Ακριβώς την ίδια τακτική εφάρμοσε η Κυβέρνηση πέρσι, πρώτη χρονιά της πανδημίας, όταν εισήγαγε αντίστοιχες ρουσφετολογικές – φωτογραφικές διατάξεις. Τότε η παράταξή μας αποχώρησε και απείχε από τη διαδικασία, διαμαρτυρόμενη σφόδρα. Δεν ανεχόμαστε άλλο ένα «μνημείο» κακής νομοθέτησης. Ζητάμε την άμεση απόσυρση των φωτογραφικών διευθετήσεων της τελευταίας στιγμής, αλλιώς είμαστε υποχρεωμένοι να καταψηφίσουμε επί της αρχής το νομοσχέδιο.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ Κ.Ο. ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Ε.Σ.Υ. ΚΑΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας, οι Βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής, προτείνουν αφενός την έμπρακτη αναγνώριση του έργου και της κοινωνικής προσφοράς του προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και εν γένει των ανθρώπων της πρώτης γραμμής για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού και συγκεκριμένα:

με την υπαγωγή εργαζομένων στον Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων,
την ένταξη της COVID-19 στον Εθνικό Κατάλογο Επαγγελματικών ασθενειών,
την απονομή σύνταξης λόγω αναπηρίας και θανάτου από τη νόσο COVID-19,
την αυτοτελή φορολόγηση Ιατρικού Προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας
και αφετέρου την δίκαιη φορολόγηση των αναδρομικών που δόθηκαν στου συνταξιούχους για το 11μήνο Ιούνιος 2015-Μάιος 2016, με αυτοτελή φορολογικό συντελεστή 20%.

Αναλυτικά το κείμενο της τροπολογίας:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ του Υπουργείου Υγείας «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις».

Θέμα: «Έμπρακτη αναγνώριση του έργου και της κοινωνικής προσφοράς του προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και εν γένει των ανθρώπων της πρώτης γραμμής για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, Φορολόγηση αναδρομικών 11μήνου (Ιούνιος 2015-Μάιος 2016) βάσει των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013»

Αιτιολογική έκθεση

Επί του άρθρου 1

Υπαγωγή εργαζομένων στον Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων

Η κρίση στην οποία έχει περιέλθει ο κόσμος μας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού δοκιμάζει την αντοχή της κοινωνίας μας, απειλεί την υγεία και τη ζωή των πολιτών. Στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της απειλής αυτής έχουν τεθεί από την πρώτη στιγμή όλοι οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και στις μονάδες υγείας των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και στο Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας, το ΕΚΑΒ, τις Μονάδες Πρόνοιας, τις κοινωνικές δομές, υπηρεσίες και κοινωνικά προγράμματα των Δήμων, το Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, στις υπηρεσίες καθαριότητας, κ.λ.π. που με αυτοθυσία και αυταπάρνηση «φυλάττουν Θερμοπύλας» υπό δυσχερέστατες συνθήκες, συχνά διακινδυνεύοντας την ίδια τους την υγεία. Ως πραγματικά ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης του τεράστιου έργου των λειτουργών υγείας που επιδεικνύουν ύψιστη προσήλωση στο έργο προστασίας της δημόσιας υγείας καθώς και των λειτουργών της προστασίας, της ασφάλειας των πολιτών και της ασφάλειας της χώρας προτείνεται η διάταξη του άρθρου αυτού, αφού η διαφορετική αντιμετώπιση στην ασφάλιση και στις παροχές μεταξύ των ασφαλισμένων με όμοια χαρακτηριστικά και των συνταξιούχων του ΕΦΚΑ που προέρχονται από διαφορετικά ταμεία πριν το 2016 είναι μια παθογένεια, η οποία αντιβαίνει την αρχή της ισότητας.

Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελούν εργαζόμενοι ως νοσηλευτές σε νοσηλευτικά ιδρύματα: όσοι από αυτούς υπάγονται στην ασφάλιση του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπάγονται και στο καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων. Αντίθετα, νοσηλευτές που ασκούν την ίδια εργασία με τα ίδια καθήκοντα ακόμη και στο ίδιο νοσηλευτικό ίδρυμα αλλά υπάγονται στην ασφάλιση του Δημοσίου δεν υπάγονται στα ΒΑΕ. Η παθογένεια αυτή αναδεικνύεται ιδιαίτερα έντονα σήμερα που οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Σύστημα Υγείας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοιού, διακινδυνεύοντας με αυταπάρνηση την υγεία τη δική τους και των οικογενειών τους.

Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε, ότι το Πόρισμα της Επιτροπής Μπεχράκη, το οποίο έχει ήδη κατατεθεί από τον Δεκέμβριο 2020 εισηγείται την ένταξη στα ΒΑΕ όλων των νοσοκομειακών γιατρών του ΕΣΥ και του ΕΚΑΒ, των γιατρών που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, των νοσηλευτών και νοσηλευτριών σε όλες τις δομές υγείας και στις μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, των οδηγών και βοηθών ασθενοφόρων – διασωστών, των φυσικοθεραπευτών.

Με το άρθρο αυτό προτείνεται ο Κανονισμός Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (ΚΒΑΕ), που εκδόθηκε με βάση το νόμο 3863/2010, να επεκταθεί και να ισχύει για όλους τους εργαζόμενους, νοσηλευτικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, υγειονομικό και βοηθητικό προσωπικό σε Νοσηλευτικά Ιδρύματα, Κλινικές, Μικροβιολογικά, Βιοχημικά, Ακτινολογικά και Ακτινοθεραπευτικά Εργαστήρια, Υγειονομικές Μονάδες, Κέντρα Υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) αλλά και Νοσηλευτικών μονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων (Στρατιωτικά Νοσοκομεία, ΚΙΧΝΕ-Ιατρεία μονάδων σχηματισμών και πλοίων), καθώς και τα πληρώματα ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ τους εργαζόμενους του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας, των Μονάδων Πρόνοιας συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών δομών, υπηρεσιών και κοινωνικών προγραμμάτων των Δήμων, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, των υπηρεσιών καθαριότητας κ.λ.π., ανεξαρτήτως του φορέα κύριας ασφάλισης (πλέον ενταχθέντα στον ΕΦΚΑ) από τον οποίο προέρχονται. Αποκαθίσταται έτσι μια ακραία δυσμενής διάκριση, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην εμπέδωση και αποκατάσταση της ισονομίας και της δικαιοσύνης.

Επί του άρθρου 2

Ένταξη της COVID-19 στον Εθνικό Κατάλογο Επαγγελματικών ασθενειών (π.δ. 41/2012)

Παρά τη μεγάλη έκταση της πανδημίας και των κινδύνων που αυτή ενέχει, η Κυβέρνηση , μέχρι στιγμής, περιορίστηκε στην έκδοση του π.δ. 102/2020 (ΦΕΚ244Α/7-12-2020), ενσωματώνοντας την Οδηγία 2020/739 της Επιτροπής της 3ης Ιουνίου 2020, για την τροποποίηση του Παραρτήματος ΙΙΙ της Οδηγίας 2000/54/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά τη συμπερίληψη του ιου SARS-CoV-2 στον κατάλογο των βιολογικών παραγόντων για τους οποίους είναι γνωστό ότι προσβάλλουν τον άνθρωπο, χωρίς να αναγνωσίσει τη νόσο COVID-19 ως επαγγελματική ασθένεια.

Η Επιτροπή Μπεχράκη, εξάλλου έχει καταθέσει το Πόρισμά της στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων από τον Δεκέμβριο 2020, στο οποίο αναγνωρίζει ως πρόσθετο κριτήριο ένταξης στα ΒΑΕ την έκθεση στον νέο κορονοϊο SARS-COV-2.

Με το παρόν άρθρο, η νόσος COVID-19 εντάσσεται στον Εθνικό Κατάλογο Επαγγελματικών ασθενειών (π.δ. 41/2012) και επιτυγχάνεται η αντιμετώπισή της ως παράγοντας επαγγελματικού κινδύνου, εξαιτίας του οποίου χάνουν τη ζωή τους εργαζόμενοι και εργαζόμενες.

Επί του άρθρου 3

Απονομή σύνταξης λόγω αναπηρίας και θανάτου από τη νόσο COVID-19

Από την πρώτη στιγμή της υγειονομικής κρίσης, στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της πανδημίας έχουν βρεθεί οι γιατροί και οι νοσηλευτές μας, ανεξαρτήτως της υπηρεσίας στην οποία εργάζονται. Δίπλα τους, το τεχνικό, διοικητικό και υγειονομικό και κάθε είδους άλλο προσωπικό των μονάδων του Ε.Σ.Υ. και των μονάδων υγείας των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ. Οι εργαζόμενοι στις Μονάδες Πρόνοιας του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας (Ε.Σ.Κ.Φ), στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» και Κ.Η.Φ.Η. Οι εργαζόμενοι στις κοινωνικές δομές, υπηρεσίες και τα κοινωνικά προγράμματα των Δήμων. Κοντά σε αυτούς, οι εργαζόμενοι στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας, οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες, στα super market, στις δημόσιες υπηρεσίες και αλλού.

Ο αγώνας των εργαζομένων, ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, επί μακρό χρονικό διάστημα, δυστυχώς, έχει επιφέρει μεγάλες απώλειες. Μέχρι σήμερα, μόνο στα νοσοκομεία μας, έχουμε χάσει πολλούς ανθρώπους, ενώ αρκετοί βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση, διασωληνωμένοι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) των νοσοκομείων της χώρας μας.

Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη συνταξιοδότηση των εργαζομένων αυτών και των οικογενειών τους, δυστυχώς, παραμένει κατακερματισμένο αλλά και ασαφές. Η συνταξιοδοτική αντιμετώπιση, σε περίπτωση θανάτου ή αναπηρίας από COVID -19, ως αποτέλεσμα της εργασίας, επιφυλάσσει σοβαρές διαφοροποιήσεις και ανισότητες σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις και το ύψος της σύνταξης αναπηρίας και θανάτου, διαφοροποιήσεις που εξαρτώνται : α) από την ημερομηνία πρόσληψής τους στο Δημόσιο, β) από το αν εργάζονταν στον ιδιωτικό ή το δημόσιο τομέα!

Για τη θεραπεία αυτής της απαράδεκτης για σύγχρονο Κράτος Δικαίου στρέβλωσης, προτείνεται η παρούσα τροπολογία με την οποία αφενός αίρεται η ανασφάλεια Δικαίου που προκαλείται από τον κατακερματισμό που διέπει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, αφετέρου καθορίζεται ενιαίος τρόπος υπολογισμού της σύνταξης λόγω θανάτου και αναπηρίας καθώς και αυξημένο ελάχιστο ποσό σύνταξης των ανωτέρω προσώπων και των οικογενειών τους.

Επί του άρθρου 4

Αυτοτελής φορολόγηση Ιατρικού Προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας

Η αυτοτελής φορολόγηση των αμοιβών από εφημερίες του ιατρικού προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας έχει τεθεί από καιρό ως αίτημα, αλλά η κρίση του Covid-19 ανέδειξε την ανάγκη να θεσμοθετηθεί καθώς έχουν αυξηθεί υπέρμετρα οι απαιτήσεις από το Ιατρικό Προσωπικό που εργάζεται σε όλα τα επίπεδα και τις δομές του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Η αύξηση όμως των εφημεριών και της υπερωριακής απασχόλησης του Ιατρικού Προσωπικού και των σχετικών αμοιβών προκαλεί υπέρμετρη φορολόγηση του εισοδήματος του αν αυτό φορολογηθεί βάσει των πάγιων διατάξεων του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος όπως έχει θεσμοθετηθεί με το άρθρο 15 του ν.4172/2013, όπως ισχύει. Η υπέρμετρη φορολόγηση, πέραν των παραπάνω, προκύπτει και από την αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης, από την κατάργηση της οποίας η κυβέρνηση με μία εντελώς άδικη και αναιτιολόγητη απόφαση εξαίρεσε τους εργαζόμενους στο δημόσιο, μεταξύ των οποίων και οι ιατροί του ΕΣΥ.

Ως πράξη δίκαιης φορολόγησης αλλά και ελάχιστη αναγνώριση του τιτάνιου έργου του ιατρικού προσωπικού του ΕΣΥ, με την προτεινόμενη διάταξη προτείνεται η αυτοτελής φορολόγηση της εφημεριακής απασχόλησης του προσωπικού αυτού για τα έτη 2020 και 2021.

Επί του άρθρου 5

Φορολόγηση αναδρομικών 11μήνου (Ιούνιος 2015-Μάιος 2016) βάσει των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013

Το Κίνημα Αλλαγής έχει επανειλημμένως εστιάσει στο πρόβλημα που προέκυψε με την άδικη και δυσανάλογη φορολόγηση των αναδρομικών από περικοπές κύριων συντάξεων του 11μήνου Ιούνιος 2015 – Μάιος 2016, η καταβολή των οποίων έγινε άτοκα, παρά το ότι καταβλήθηκαν με καθυστέρηση 5 ετών, και μόνο μετά από σχετική Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Μάλιστα, όσοι συνταξιούχοι τελικά πήραν μετά από πολλά χρόνια τα ποσά που τους αναλογούσαν από τις αντισυνταγματικές περικοπές των νόμων 4051 και 4093/12 σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, κ. Γ. Πιτσιλής στις αρχές Μαρτίου 2021 (ΦΕΚ Β’ 797/1.3.2021), κλήθηκαν να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος για τα έτη 2015 και 2016.

Έτσι, η Κυβέρνηση, αντί να καταβάλει τα αναδρομικά έντοκα (όπως εισπράττει έντοκα τις οφειλές των ασφαλισμένων), όχι μόνο τα αποδίδει άτοκα, αλλά τα φορολογεί και μάλιστα διπλά και πιο συγκεκριμένα: α) ως φορολογητέο εισόδημα από συντάξεις με συντελεστή 22-42% για το 2015 και με συντελεστή 22-45% για το 2016 και β) ως Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης με συντελεστή 2-8% για το 2015 και με συντελεστή 2,2-10% για το 2016.

Το Κίνημα Αλλαγής έχει προτείνει η φορολόγηση αυτή να γίνει όπως και στην περίπτωση αναδρομικής απόδοσης ποσών σύνταξης για το πρώην ένστολο προσωπικό, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013, το άρθρο 15 του ν. 4575/2018 και την εφαρμοστική ΚΥΑ 170285/009/05-12-2018 (ΦΕΚ Β’ 5503/07.12.2018), με αυτοτελή φορολογικό συντελεστή 20% συμπεριλαμβανομένης σε αυτό και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και με εξάντληση κάθε φορολογικής υποχρέωσης των δικαιούχων επί των ποσών αυτών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι χιλιάδες οι συμπολίτες μας που υπερφορολογούνται από την εν λόγω διαδικασία και επιβαρύνονται και με έξοδα της αμοιβής των λογιστών για τις επιπρόσθετες τροποποιητικές δηλώσεις.

Με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται ότι τα αναδρομικά που χορηγήθηκαν σε συνέχεια στις υπ’ αριθμ. 1439-1443 του 2020 αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας φορολογούνται βάσει των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013 και προτείνεται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ για όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με την εφαρμογή της εν λόγω διάταξης.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ του Υπουργείου Υγείας: «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις» προστίθενται άρθρα ως εξής:

Άρθρο 1

Υπαγωγή εργαζομένων στον Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων

1.Στον Κανονισμό Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (Κ.Β.Α.Ε) του άρθρου 17 του ν. 3863/2010 υπάγονται, ανεξαρτήτως του φορέα κύριας ασφάλισης τους μέχρι 31.12.2016 που στην συνέχεια εντάχθηκε στον ΕΦΚΑ:

α) Οι απασχολούμενοι ως νοσηλευτικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, υγειονομικό και βοηθητικό προσωπικό σε Νοσηλευτικά Ιδρύματα, Κλινικές, Μικροβιολογικά, Βιοχημικά, Ακτινολογικά και Ακτινοθεραπευτικά Εργαστήρια, Υγειονομικές Μονάδες, Κέντρα Υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), στις Μονάδες Πρόνοιας του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας (Ε.Σ.Κ.Φ) στο Βοήθεια στο Σπίτι και σε όλες τις κοινωνικές δομές, υπηρεσίες και τα κοινωνικά προγράμματα των Δήμων.

β) Τα πληρώματα ασθενοφόρων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας(ΕΚΑΒ).

γ)Οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες καθαριότητας που λαμβάνουν το επίδομα επικινδυνότητας.

2. Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Εσωτερικών καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του άρθρου αυτού και προσδιορίζονται οι συγκεκριμένες δομές και υπηρεσίες των παραγράφων α), β) και γ) των οποίων οι εργαζόμενοι, διοικητικοί και τεχνικοί εντάσσονται στις παραπάνω προβλέψεις.

Ομοίως, με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Υγείας, Εθνικής Άμυνας και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζονται οι ειδικότητες, οι προϋποθέσεις και ο τρόπος αναλογικής εφαρμογής του άρθρου αυτού για τους εργαζόμενους στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα και τις υγειονομικές μονάδες και υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων.

Άρθρο 2

Ένταξη της COVID-19 στον Εθνικό Κατάλογο Επαγγελματικών ασθενειών (π.δ. 41/2012)

Η νόσος COVID-19 εντάσσεται στον Εθνικό Κατάλογο Επαγγελματικών ασθενειών (π.δ. 41/2012).Σε περίπτωση εκδήλωσης της νόσου πριν τη θέση σε ισχύ του παρόντος αντιμετωπίζεται ως επαγγελματική ασθένεια , σύμφωνα με το παρόν άρθρο.

Άρθρο 3

Απονομή σύνταξης λόγω αναπηρίας και θανάτου από τη νόσο COVID-19

1.Οι εργαζόμενοι σε μονάδες του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) και στις μονάδες υγείας των Ενόπλων Δυνάμεων, στο Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας, στον Ε.Ο.Δ.Υ., στο Ε.Κ.Α.Β., στις κοινωνικές δομές , υπηρεσίες και τα κοινωνικά προγράμματα των Δήμων, στο «Βοήθεια στο Σπίτι» και στα Κ.Η.Φ.Η., ανεξαρτήτως ειδικότητας, σύμβασης εργασίας, χρόνου απασχόλησης, ημερομηνίας πρόσληψης στο Δημόσιο και πρώην ασφαλιστικού φορέα από τον οποίο προέρχονται, καθώς και το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του ιδιωτικού τομέα, σε περίπτωση θανάτου ή αναπηρίας από τη νόσο COVID-19 κατά την εργασία ή εξαιτίας αυτής, δικαιώνονται σύνταξης λόγω αναπηρίας ή λόγω θανάτου.

2. Το δικαίωμα της παρ. 1 έχει εφαρμογή σε όλους τους εργαζόμενους, μισθωτούς και μη μισθωτούς, ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, ανεξαρτήτως της σχέσης ή της σύμβασης εργασίας, του χρόνου απασχόλησης, της ημερομηνίας πρόσληψης στο Δημόσιο και του πρώην ασφαλιστικού φορέα από τον οποίο προέρχονται, εφόσον η αναπηρία ή ο θάνατος από τη νόσο COVID-19 προήλθαν πρόδηλα και αναμφισβήτητα εξαιτίας της εργασίας ή της υπηρεσίας τους.

3. Για τη συνταξιοδότηση λόγω αναπηρίας, σύμφωνα με τα ανωτέρω, απαιτείται ελάχιστο ποσοστό αναπηρίας 25%. Αρμόδιες για τον καθορισμό του ποσοστού αναπηρίας και τη συσχέτιση της αναπηρίας ή του θανάτου των προσώπων των παρ. 1 και 2 του παρόντος με τη νόσο COVID-19 είναι, κατά περίπτωση, τα ΚΕ.ΠΑ. και οι Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές των Ενόπλων Δυνάμεων.

4. Η σύνταξη αναπηρίας και θανάτου των προσώπων των παρ. 1 και 2 του παρόντος άρθρου υπολογίζεται με βάση 35 πλήρη έτη ασφάλισης, εκτός αν έχουν πραγματοποιήσει περισσότερο χρόνο ασφάλισης, οπότε υπολογίζεται με βάση αυτόν τον χρόνο ασφάλισης. Το ποσό της σύνταξης, όπως προκύπτει από το προηγούμενο εδάφιο, προσαυξάνεται κατά 20% και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού της σύνταξης αναπηρίας επί εργατικού ατυχήματος, όπως αυτό καθορίζεται στο άρθρο 31 παρ. 2 του ν.4387/2016 (ΦΕΚ Α85), προσαυξημένου κατά 20%.

5. Η προσωρινή και οριστική σύνταξη καταβάλλεται στα ανωτέρω πρόσωπα ή τους δικαιούχους της σύνταξης λόγω θανάτου κατ’ απόλυτη προτεραιότητα.

6. Τυχόν ευνοϊκότερες διατάξεις και πρόσθετες παροχές σε εργαζόμενους του ιδιωτικού ή του δημόσιου τομέα και στις οικογένειές τους λόγω της αναπηρίας ή του θανάτου από τη νόσο COVID-19 εξαιτίας της εργασίας ή της υπηρεσίας τους, εξακολουθούν να ισχύουν.

7. Με Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας δύναται να καθορίζεται κάθε άλλο ζήτημα για την εφαρμογή του άρθρου αυτού.

Άρθρο 4

Αυτοτελής φορολόγηση Ιατρικού Προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας

Στην παράγραφο 2 του άρθρου 15 του ν.4172/2013, προστίθεται περίπτωση ε) ως εξής:

«ε) Οι αποζημιώσεις για τις εφημερίες των ειδικευμένων και ειδικευόμενων ιατρών που εργάζονται σε όλα τα επίπεδα και τις δομές του Εθνικού Συστήματος Υγείας για τα φορoλογικά έτη 2020 και 2021 φορολογούνται αυτοτελώς, με φορολογικό συντελεστή 15%. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Υγείας καθορίζονται λεπτομέρειες σχετικά με την παρακράτηση του φόρους και λοιπών θεμάτων για την εφαρμογή της προηγούμενου εδαφίου.»

Άρθρο 5

Φορολόγηση αναδρομικών 11μήνου (Ιούνιος 2015-Μάιος 2016) βάσει των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013

«Ποσά, τα οποία αντιστοιχούν:

α. σε περικοπές και μειώσεις κύριων συντάξεων συνταξιούχων του Δημοσίου, οι οποίες επιβλήθηκαν κατ’ εφαρμογή της υποπαρ. Β3 της παρ. Β’ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222) και αφορούν το χρονικό διάστημα από τις 11.6.2015 και μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 (Α’ 85), που έχουν επιστραφεί βάσει των διατάξεων του του άρθρου 33 του ν. 4734/2020 και

β. σε περικοπές και μειώσεις κύριων συντάξεων συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα, οι οποίες επιβλήθηκαν κατ’ εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4051/2012 (Α’ 40), της υπ’ αρ. 476/28.2.2012 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (Β’ 499) και της περ. 1 της υποπαρ. ΙΑ.5 της παρ. ΙΑ’ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222) και αφορούν το χρονικό διάστημα από 11.6.2015 και μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 (Α’ 185), και έχουν επιστραφεί βάσει των διατάξεων του άρθρου 34 του ν. 4734/2020,

φορολογούνται βάσει των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013. Με κοινή απόφαση του του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρούσας συμπεριλαμβανομένης και της διαδικασίας επιστροφής του πλεονάζοντος φόρου σε όσους τον έχουν ήδη καταβάλει.»

Αθήνα, 22-12-2021

Οι προτείνοντες Βουλευτές

Μιχάλης Κατρίνης

Ευαγγελία Λιακούλη

Κώστας Σκανδαλίδης

Νάντια Γιαννακοπούλου

Ανδρέας Πουλάς

Γιώργος Μουλκιώτης

Μουρχάν Μπαράν

Γιώργος Φραγγίδης

Ανδρέας Λοβέρδος

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Χρήστος Γκόκας

Βασίλης Κεγκέρογλου

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

Δημήτρης Μπιάγκης

Γιώργος Αρβανιτίδης

Απόστολος Πάνας

Γιώργος Καμίνης

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΕΙ, ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ, ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΕΤΡΑ

Τοποθέτηση επικεφαλής Κοινοβουλευτικής Ομάδας Κινήματος Αλλαγής Μιχάλη Κατρίνη στην Ολομέλεια για την πανδημία, στο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας:

Η πίεση που δημιουργεί στην κυβέρνηση η αποτυχία της στη διαχείριση της πανδημίας, την οδηγεί σε νέα λάθη, νέες αντιφάσεις και παλινωδίες: Τη Δευτέρα έγιναν διαρροές προς τα ΜΜΕ, και μάλιστα με την συμμετοχή του Υπουργού Επικράτειας και του Κυβερνητικού Εκπροσώπου, περί υποχρεωτικού rapid test – με έξοδα των πολιτών – για το ρεβεγιόν της Πρωτοχρονιάς, για να έρθει την επόμενη μέρα ο Πρωθυπουργός και να προχωρήσει σε ολική αναδίπλωση, λέγοντας ότι «εμπιστεύεται την ωριμότητα των πολιτών».
Ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, όμως, και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Υπουργείου Υγείας ξεκάθαρα είπε ότι δεν υπήρξε εισήγηση των επιστημόνων για rapid test σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους. Συνεπώς, τίθεται ευθέως το ερώτημα: η διαρροή για το υποχρεωτικό rapid test έγινε κατόπιν εισήγησης της επιτροπής των επιστημόνων ή ήταν ιδέα των στελεχών της κυβέρνησης;
Ταυτόχρονα, υπάρχει και νέα παραφιλολογία για νέα μέτρα μετά τις γιορτές. Τις επόμενες μέρες ή ώρες είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δούμε και υπουργούς, που παριστάνουν εδώ και πολύ καιρό τους λοιμωξιολόγους – έχοντας παραμερίσει τους επιστήμονες – να συμμετέχουν σε αυτή την παραφιλολογία.
Όταν η ίδια η κυβέρνηση εργαλειοποιεί, υποβαθμίζει και περιθωριοποιεί τους επιστήμονες, είναι αναμενόμενο ότι οι πολίτες διχάζονται και γίνονται δύσπιστοι – έτσι φτάσαμε στις 20.000 απώλειες από την έναρξη της πανδημίας.
Προκειμένου να αποφύγουμε ένα καταστροφικό lockdown, τόσο για την κοινωνία όσο και την οικονομία, η κυβέρνηση πρέπει να συνέλθει, να σοβαρευτεί, να πάψει να αυτοσχεδιάζει και να αναλάβει τις ευθύνες της. Το Κίνημα Αλλαγής δεν ζητά εκλογές με 100 νεκρούς την ημέρα και την πανδημία να κινείται ανεξέλεγκτα. Το Κίνημα Αλλαγής ζητά να παρθούν επιτέλους μέτρα που προστατεύουν την ανθρώπινη ζωή και να υπάρξει έλεγχος για την εφαρμογή τους.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Παίρνω το λόγο προκειμένου να αναφερθώ ευρύτερα στο μείζον θέμα της πανδημίας που απασχολεί την Ελληνική κοινωνία, μιας και συζητούμε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας.

Οφείλω να εκφράσω τη βαθιά ανησυχία όλων μας, και κυρίως των Ελλήνων πολιτών, για την δραματική εξέλιξη που λαμβάνει πλέον η πανδημία, με τη μετάλλαξη OMICRON να επελαύνει – και αυτό δεν είναι κινδυνολογία, αφού τα πρώτα λύματα εντοπίστηκαν στη Θεσσαλονίκη.

Ένα θέμα που δεν προσφέρεται ούτε για εργαλειοποίηση, ούτε για λαϊκισμό, ούτε για πολιτική εκμετάλλευση.

Γιατί απέναντι σας δεν έχετε μια ανεύθυνη αντιπολίτευση, όπως σας αρέσει να λέτε για να υπεκφεύγετε.

Απέναντι σας έχετε το Κίνημα Αλλαγής που μιλά με επιχειρήματα, τεκμήρια και προτάσεις.

Κύριοι της κυβέρνησης,

Η πίεση που σας δημιουργεί η αποτυχία σας στη διαχείριση της πανδημίας, σας οδηγεί σε νέα λάθη, σε νέες παλινωδίες.

Αναφέρομαι στις διαρροές που έγιναν την Δευτέρα προς τα μέσα ενημέρωσης, και μάλιστα με την συμμετοχή του Υπουργού Επικράτειας και του Κυβερνητικού Εκπροσώπου, περί υποχρεωτικού rapid test – με έξοδα των πολιτών – για το ρεβεγιόν της Πρωτοχρονιάς.

Λες και το μοναδικό πρόβλημα είναι το ρεβεγιόν της Πρωτοχρονιάς.

Λες και από αυτό θα κριθεί η διαχείριση της πανδημίας που έχει ξεφύγει προ πολλού στη χώρα μας, παρά τις έγκαιρες προειδοποιήσεις των επιστημόνων στις αρχές του φθινοπώρου.

Μιλήσατε, λοιπόν, για υποχρεωτικό rapid test για να έρθει την επόμενη μέρα ο Πρωθυπουργός και να προχωρήσει σε ολική αναδίπλωση – και χρησιμοποιώ μια άκρως επιεική έκφραση – λέγοντας ότι εμπιστεύεται την ωριμότητα των πολιτών.

Για να εμπιστεύονται, όμως, και οι πολίτες την κυβέρνηση πρέπει και αυτή να δώσει έμπρακτα δείγματα ωριμότητας και ευθύνης.

Κάτι που δεν γίνεται εδώ και πολύ καιρό.

Ταυτόχρονα, χθες και σήμερα, υπάρχει και νέα παραφιλολογία για μέτρα που θα ανακοινωθούν μετά τις γιορτές.

Τις επόμενες μέρες ή ώρες είμαι βέβαιος ότι θα δούμε και υπουργούς, που παριστάνουν εδώ και πολύ καιρό τους λοιμωξιολόγους – έχοντας παραμερίσει τους επιστήμονες – να συμμετέχουν σε αυτή την παραφιλολογία.

Να εντείνουν τη σύγχυση και το διχασμό και κυρίως να καλλιεργούν τη δυσπιστία στους πολίτες.

Αυτό που προκύπτει ξεκάθαρα, είναι ότι η κυβέρνηση είτε δεν ακούει τους επιστήμονες ή τους έχει περιθωριοποιήσει ή και τα δύο μαζί.

Και αυτοσχεδιάζει, με τραγικά αποτελέσματα.

Ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Υπουργείου Υγείας, ξεκάθαρα, είπε χθες ότι δεν υπήρξε εισήγηση των επιστημόνων για rapid test σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους.

Και ρωτώ ευθέως: Η διαρροή για το υποχρεωτικό rapid test έγινε κατόπιν εισήγησης της επιτροπής των επιστημόνων ή ήταν ιδέα των στελεχών της κυβέρνησης;

Συνεδρίασε η αρμόδια επιτροπή πριν τη διαρροή για το rapid test ή την ανακοίνωση του πρωθυπουργού;

Η απαξίωση, πάντως, της μελέτης Τσιόδρα και του ίδιου του κ. Τσιόδρα έγινε από την κυβέρνηση και από κυβερνητικά στελέχη.

Ο ένας εκ των δύο Υπουργών Επικρατείας, μάλιστα, που έχει πρωταγωνιστήσει και με πρωτοφανείς δηλώσεις περί ‘’πολυτελούς συστήματος υγείας’’, με τον ίδιο προκλητικό τρόπο ισχυρίστηκε ότι είναι ήσσονος σημασίας και αδιάφορο αν ο Πρωθυπουργός γνώριζε τη μελέτη Τσιόδρα.

Όταν η ίδια, λοιπόν, η κυβέρνηση εργαλειοποιεί, υποβαθμίζει και περιθωριοποιεί τους επιστήμονες, ποιον περιμένετε να πιστέψουν οι πολίτες;

Δεν αντιλαμβάνεστε το μέγεθος της ζημιάς που έχετε προκαλέσει;

Δεν συνειδητοποιείτε ότι με πάνω από 20.000 νεκρούς και με τα δύσκολα να είναι μπροστά μας, ότι θα πρέπει έστω και τώρα να αλλάξετε τακτική;

Κύριοι της κυβερνητικής πλειοψηφίας.

Είναι καιρός να συνέλθετε, να σοβαρευτείτε, να αναλάβετε τις ευθύνες σας.

Η αμηχανία σας βλάπτει εμφανώς την χώρα.

Είναι απόλυτα αναγκαίο να αποφύγουμε ένα καταστροφικό lockdown, τόσο για την κοινωνία όσο και την οικονομία.

Σας το είπα και στην αρχή της ομιλίας μου: απέναντι σας δεν έχετε μια ανεύθυνη αντιπολίτευση.

Εμείς είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε και να συζητήσουμε αναγκαίες αποφάσεις, όσο δύσκολες και αυστηρές και αν είναι, με μία μόνο προϋπόθεση: να αποτελούν συστάσεις και προτάσεις των επιστημόνων.

Ξεκάθαρα λοιπόν και επειδή όλες αυτές οι προχειρότητες και τα ‘’μπρος – πίσω’’ έχουν κουράσει, χωρίς να έχουν φέρει αποτέλεσμα, να μιλήσουμε ανοικτά για μια σειρά παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν:

1ον) Να επεκταθεί ο υποχρεωτικός εμβολιασμός σε συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελμάτων, κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από την πρώτη στιγμή.

2ον) Να επανέλθει και να διευρυνθεί η υποχρεωτική τηλεργασία στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα μέχρι να καταστεί διαχειρίσιμη η κατάσταση.

3ον) Να εφαρμοστεί το μέτρο της χρήσης μάσκας υψηλής προστασίας σε κλειστούς χώρους, όπως στα μέσα μαζικής μεταφοράς και σούπερ-μάρκετ.

4ον) Να προχωρήσετε έστω και τώρα στην ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, τόσο σε υποδομές όσο και σε εκπαιδευμένο προσωπικό.

Και επιτέλους, εντάξτε τους υγειονομικούς στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα και ξεκινήστε μια σοβαρή συζήτηση για την αναπροσαρμογή του μισθολογίου τους.

Το Κίνημα Αλλαγής κατέθεσε για 13η φορά την σχετική τροπολογία – κάντε την δεκτή επιτέλους.

5ον) Να κλείσετε τις τρύπες που υπάρχουν και διευκολύνουν τη διασπορά του ιού και μιλώ για χώρους που παρατηρείται συγχρωτισμός πολιτών. Δείτε τι γίνεται στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Εδώ τι περιμένετε;

6ον) Και ίσως το πιο σημαντικό… Μαζέψτε τους υπουργούς σας που παριστάνουν τους λοιμωξιολόγους…

Να βγουν μπροστά οι επιστήμονες, αυτοί πρέπει να μιλούν στους πολίτες, αυτούς πρέπει να ακούμε, αυτούς πρέπει να ακούτε και εσείς.

Κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης,

Δεν διαχειρίζεστε το πολιτικό κόστος, αλλά τη ζωή και την ασφάλεια των πολιτών.

Η διαχείριση της πανδημίας δεν αποτελεί μέρος του εκλογικού σας σχεδιασμού, αλλά μια οδυνηρή πραγματικότητα για τη χώρα.

Είσαστε και είμαστε όλοι υπεύθυνοι για κάθε ζωή που χάνεται, για κάθε ζωή που μπαίνει σε κίνδυνο.

Εμείς, είμαστε εδώ με συγκεκριμένες προτάσεις.

Εμείς, δεν σας ζητάμε εκλογές, με 100 νεκρούς την ημέρα και την πανδημία να κινείται ανεξέλεγκτα.

Εμείς σας ζητάμε να σκεφτείτε τους πολίτες.

Σας ζητάμε να πάρετε επιτέλους αποφάσεις που προστατεύουν την ανθρώπινη ζωή και να εγγυηθείτε την εφαρμογή τους.

Ειδάλλως, θα φέρετε αποκλειστικά την ευθύνη, αν συνεχίσετε: την ίδια τακτική της αδιαφορίας, των αντιφάσεων, της υποτίμησης του κινδύνου και της ανευθυνότητας.

 

0

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.