ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΑΝΔΡΕΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ Κ.Π.Ε. ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΣΤΟ 2ο ΣΠΑΥ FORUM


Reading time: 16 Minutes

Τελευταία ενημέρωση 24 Ιανουαρίου 2023 by energinews (admin)

Κυρίες και κύριοι Υπουργοί,

Αγαπητοί Δήμαρχοι,

Φίλες και Φίλοι

O Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού είναι ένα μικρό αυτοδιοικητικό θαύμα.

11 Δήμοι συνεργάζονται σε πλήρη αρμονία για την ανάδειξη και την προστασία ενός οικοσυστήματος εθνικής σημασίας, που έχει άρρηκτα συνδεδεμένη την ύπαρξή του με την ιστορία της Αθήνας. Ας μην ξεχνάμε ότι κοντά στον Υμηττό ζει το 10% των Ελλήνων πολιτών.

Η προστασία αλλά και η ανάδειξη αυτού του μοναδικού βουνού είναι ο πρωταρχικός σκοπός αυτής της διαδημοτικής πρωτοβουλίας την οποία και χαιρετίζουμε, καθώς εμείς στο ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ έχουμε ισχυρή σύνδεση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τους Δήμους, οι οποίοι συνιστούν τα θεσμικά κύτταρα εκπροσώπησης της κοινωνίας μας.

Για το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, οι προτεραιότητες και οι Εθνικοί στόχοι για τους δασικούς πόρους της χώρας μας διαρθρώνονται σε 4 άξονες:

  1. Προστασία και η αναγέννηση των υφιστάμενων δασών
  2. Αναγέννηση και εγκαθίδρυση νέων δασών σε παλιούς υπολειμματικούς δασικούς οικοτόπους – σταθμούς
  3. Πυροπροστασία
  4. Αναδασώσεις

Όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω για την πορεία του Συνδέσμου, οι αναδασώσεις, οι καθαρισμοί, οι αποψιλώσεις, το άνοιγμα δρόμων, και η ενίσχυση των εθελοντικών του ομάδων μέσω του συντονιστικού του κέντρου, αποτελούν δράσεις καθοριστικής σημασίας για την προστασία του πράσινου, του οξυγόνου που έχουμε ανάγκη από τις πυρκαγιές που ξεσπούν κατά καιρούς.

Είναι δε σημαντικό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, το Smart City το οποίο συνιστά παράδειγμα προς μίμηση και για τους υπόλοιπους δήμους της Ελλάδας.

Το έργο του Συνδέσμου Προστασίας και Ανάπτυξης του Υμηττού θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο και να προσφέρει έμπνευση για ανάλογες δημοτικές πρωτοβουλίες σε όλη τη χώρα και χαιρετίζω με μεγάλη ικανοποίηση το γεγονός ότι ήδη μοιράζεστε την τεχνογνωσία σας με άλλους δήμους και αυτό θα πρέπει να συνεχιστεί.

Όμως αυτή η ξεχωριστή προσπάθεια της τοπικής αυτοδιοίκησης όχι μόνο δεν έχει την πλήρη στήριξη της κυβέρνησης, αλλά πολλές φορές έχουμε δει την κεντρική εξουσία να βάζει εμπόδια στο έργο της.

Ενώ είχε εξαγγείλει ο κ. Θεοδωρικάκος την πλήρη χρηματοδότηση του προγράμματός του και είχε δεσμευτεί και ο κ. Πέτσας για αυτό, σήμερα υπάρχουν πολλά ζωτικής σημασίας θέματα για το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” που ακόμα δεν έχουν υλοποιηθεί.

Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται ότι η πρόληψη οφείλει να είναι η μέγιστη προτεραιότητα. Δυστυχώς, σύμφωνα με έκθεση του WWF, την περίοδο 2016-2020 το 83,95% των συνολικών κρατικών πόρων για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών κατευθύνθηκε προς την καταστολή και μόλις το 16,05% προς την πρόληψη.

Με επίκαιρες ερωτήσεις του, το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τα προβλήματα που έχουν ανακύψει όπως για:

  • Το καθυστερημένο πρόγραμμα καθαρισμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Το περασμένο καλοκαίρι οι καθαρισμοί ολοκληρώθηκαν στο μέσο της αντιπυρικής περιόδου. Οι εργολάβοι μπήκαν στον Υμηττό για να καθαρίσουν μετά από την πυρκαγιά στην Άνω Γλυφάδα και τη Βούλα.
  • Από το 2010 που δημοσιεύθηκε το σχετικό ΦΕΚ μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει η λειτουργία του Δασαρχείου Υμηττού.
  • Πρέπει να υπάρξει ξεκαθάρισμα αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπηρεσιών. Το θεσμικό πλαίσιο, που ψήφισε η σημερινή κυβέρνηση, δημιουργεί σύγχυση αρμοδιοτήτων, είναι δυσκίνητο και αναποτελεσματικό.
  • Είναι αναγκαίο να δοθούν στην αυτοδιοίκηση αρμοδιότητες, πόροι και εξοπλισμός.
  • Απαιτείται η ενίσχυση της Πυροσβεστικής και της Δασικής Υπηρεσίας, οι οποίες παραμένουν υποστελεχωμένες τα τελευταία χρόνια και οι πόροι τους μειώνονται συνεχώς.

Τώρα είναι η στιγμή να τα κάνει όλα αυτά πράξη η κυβέρνηση. Δεν μπορεί να μένει στο ρόλο του παρατηρητή. Οι εθελοντικές ομάδες, η κοινωνία των πολιτών απαιτούν την έμπρακτη στήριξή μας. Το καλοκαίρι έρχεται και ο ΣΠΑΥ περιμένει να αποκτήσει τα αναγκαία οχήματα για την πυροπροστασία.

Είναι εξαιρετική η δουλειά που γίνεται εδώ, από τον Πρόεδρό του και όλα τα μέλη του Συνδέσμου, όμως το κράτος δείχνει μεγάλες καθυστερήσεις.

Εμείς είμαστε εδώ για να αναδείξουμε όσα είναι αναγκαία για να μπορεί ο Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού να επιτελεί αποτελεσματικότερα την αποστολή του.

Το χρωστάμε στους εκατοντάδες εθελοντές που με αυταπάρνηση φυλάνε τον Υμηττό αλλά και στις επόμενες γενιές για χάρη των οποίων έχουμε χρέος να προστατεύσουμε αυτόν τον μοναδικό πνεύμονα πρασίνου.

Χαιρετίζω τις εργασίες του συνεδρίου. Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ δεσμεύεται να στέκεται πάντα στο πλευρό της τοπικής αυτοδιοίκησης για την ανάδειξη τέτοιων ελπιδοφόρων πρωτοβουλιών.

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ: «ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ»

Βασικά σημεία από τη συνέντευξη του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, Αντιπροέδρου της Βουλής στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» με τον Γιώργο Παπαδάκη και τη Μαρία Αναστασοπούλου.

Για την κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου: Εμείς πιστεύουμε ότι αυτός που κερδίζει είναι αυτός που θέτει θέματα πολιτικής. Αν δεν θέλει ο κόσμος να συνεχίσουν οι πολιτικές των αυτοδυναμιών, οι οποίες έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά, θα κερδίζουμε πριν καν πάμε σε εκλογές! Με αυτό εννοώ την πρώτη μεγάλη πολιτική μας νίκη για την κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου και την προσωπική διαφορά. Εδώ και πολύ καιρό ρωτάμε τα άλλα δύο κόμματα αν θα καταργήσουν τον νόμο. Σήμερα όλα τα κόμματα μιλούν για την κατάργησή του. Οι πολιτικές είναι που θα κρίνουν τα κόμματα και ζητάμε από τον κόσμο, με τη δύναμή του, να επιβάλει πολιτικές στα κόμματα.

Σε ότι αφορά στο ΕΣΥ: Με την κατάργηση της δημόσιας δωρεάν υγείας και την κατάργηση του άρθρου 10 από τον κ. Μητσοτάκη, ο απλός πολίτης, ο πιο αδύναμος δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματά του. Οι πιο εύποροι έχουν τη δυνατότητα της ιδιωτικής ασφάλισης και θα λύσουν έτσι το πρόβλημά τους. Η νέα δυνατότητα όμως που δίνεται στους ιατρούς να διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο, θα φέρει τη χώρα πολύ πίσω. Ύστερα από 40 χρόνια καταλήξαμε να έχουμε τα ίδια προβλήματα από τότε που ιδρύθηκε το ΕΣΥ και να μην έχουμε φάρμακα. Η δημόσια δωρεάν υγεία έχει προβλήματα. Αλλά αν ο κόσμος θέλει δημόσιο δωρεάν σύστημα υγείας το οποίο να μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των πιο αδύναμων, θα πρέπει να υποστηρίξει το ΠΑΣΟΚ, ώστε να το επιβάλει με το πρόγραμμά του.

Για την ακρίβεια: Τα υπερκέρδη των ηλεκτροπαραγωγών, τα δημιούργησε το χρηματιστήριο ενέργειας το οποίο υλοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ και συνέχισε η ΝΔ. Η απάντηση σε αυτό είναι να μπει πλαφόν στη λιανική τιμή.

Νέο ΕΚΑΣ: Η πρότασή μας για τους πιο ευάλωτους είναι να δημιουργηθεί ένα νέο ΕΚΑΣ για χαμηλοσυνταξιούχους και ευάλωτους.

Για τις τράπεζες: Εδώ και τώρα φορολόγηση των υπερκερδών. Δεν μπορεί το επιτόκιο δανεισμού να είναι 10% και το επιτόκιο κατάθεσης 0,5%.

Για τον κατώτατο μισθό: Ζητάμε αύξηση του μισθού για να υπάρχουν καλύτερες συνθήκες με παράλληλη μείωση εισφορών για τους συνεπείς επιχειρηματίες.

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΧΕΙ ΔΥΟ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ. ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΤΑ ΑΜΕΙΛΙΚΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΑΥΡΙΟ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

Πριν πέντε μήνες ξεκίνησα έναν δύσκολο αγώνα, που είχα αποφασίσει ότι, παρά τις κραυγές και τις ανοίκειες προσωπικές επιθέσεις, θα ήταν απολύτως θεσμικός.

Προσέφυγα στη Δικαιοσύνη, τις Ανεξάρτητες Αρχές και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με μοναδικό στόχο να αποκαλυφθεί η αλήθεια και να αποκατασταθεί το κύρος των θεσμών, που κακοποίησε βάναυσα η παρέα του Μαξίμου.

Πριν από λίγο, έγινα αποδέκτης επιστολής από τον Επικεφαλής της Α.Δ.Α.Ε., κ. Χρήστο Ράμμο, με την οποία με ενημερώνει για τα αποτελέσματα της έρευνας της Ανεξάρτητης Αρχής, μιας και η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας απαγορεύει ως σήμερα τη νόμιμη ενημέρωση της Βουλής και κατ’ επέκταση ολόκληρου του ελληνικού λαού. Είναι οι ίδιοι βουλευτές, που ενώ με προέτρεπαν επί μήνες σε μια παράνομη διαδικασία ενημέρωσης “στο αφτί”, σήμερα εμποδίζουν τον ελληνικό λαό να μάθει με νόμιμο τρόπο την αλήθεια.

Ολοκληρώνεται και τεκμηριώνεται έτσι η εικόνα της θεσμικής παρακμής, που κορυφώθηκε με τη συγκάλυψη του σκανδάλου στην Εξεταστική Επιτροπή -παρωδία και τη συνεχιζόμενη επιχείρηση αντισυνταγματικής φίμωσης των Ανεξάρτητων Αρχών.

Όλα αυτά συνιστούν διολίσθηση στον αυταρχισμό και εκθέτουν τη χώρα διεθνώς.

Όσα με αγώνες κατέκτησε ο ελληνικός λαός, δεν θα γίνουν βορά στην εξουσιομανία του κ. Μητσοτάκη. Ο Πρωθυπουργός απόψε έχει δύο υποχρεώσεις: Η πρώτη, να απαντήσει στα αμείλικτα ερωτήματα που ανακύπτουν για το κράτος δικαίου και την εθνική μας ασφάλεια. Και η δεύτερη, να προκαλέσει άμεσα, αύριο το πρωί, την ενημέρωση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για τα ευρήματα της έρευνας της Α.Δ.Α.Ε.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ / ΕΛ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ

Σε συνέχεια της προ ημερών συνάντησης του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκου Ανδρουλάκη, με εκπροσώπους επιστημονικών και παραγωγικών φορέων και συγκεκριμένα με τους: Πρόεδρο του ΤΕΕ κ. Στασινό Γεώργιο, Γενικό Γραμματέα ΤΕΕ κ. Πατάβρα Λευτέρη, Πρόεδρο του ΕΕΑ κ. Χατζηθεοδοσίου Ιωάννη, Αντιπρόεδρο ΟΕΕ κ. Διονυσόπουλο Ιωάννη και τον Οικονομικό Επόπτη του ΟΕΕ κ. Μανούσο Κων/νο, Πρόεδρο ΔΣΑ κ. Βερβεσό Δημήτρη και τον Αντιπρόεδρο κ. Κουτσόλαμπρο Ανδρέα, Γενικό Γραμματέα του Π.Ι.Σ. κ. Βαρνάβα Δημήτρη, Μέλη του ΠΦΣ κ. Ζήκα Σεραφείμ και κ. Καλογερόπουλο Στέλιο, Πρόεδρο του Ε.Ο.Ο. κ. Δεβλιώτη Αθανάσιο και τον Β΄ Αντιπρόεδρο κ. Μαρουφίδη Νικόλαο, Μέλος του ΠΚΣ κ. Παπατριανταφύλλου Περικλή, Γενική Γραμματέα ΟΔΕΕ κα. Μπρουζούκη Μαρία, Πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ κ. Καββαθά Γεώργιο, Πρόεδρο της ΕΣΕΕ κ. Καρανίκα Γεώργιο και τον Νομικό Σύμβουλο και Διευθυντή της ΕΣΕΕ κ. Μέγγουλη Αντώνιο, Μέλος του ΔΣ του ΕΒΕΑ κ. Δεριζιώτη Κων/νο, Πρόεδρο της ΕΘΕΑΣ κ. Σατολιά Παύλο, Πρόεδρο ΒΕΑ κ. Ραβάνη Πάυλο, Α΄ Αντιπρόεδρο ΒΕΑ κ. Δαμίγο Κων/νο και τον Γενικό Γραμματέα του ΒΕΑ κ. Μάνο Ιωάννη, Πρόεδρο ΣΑΣΟΕΕ κ. Κατσούλη Γεώργιο, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής κατέθεσε σήμερα, δύο τροπολογίες στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας που τίθεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής αύριο Τετάρτη.

Στις εν λόγω τροπολογίες προβλέπεται η αναστολή της αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών το 2023 για τους αγρότες ασφαλισμένους ΟΓΑ/ΕΦΚΑ, τους αυτοτελώς απασχολούμενους και τους ελεύθερους επαγγελματίες, ο καθορισμός μέγιστου πλαφόν 3% από το 2024 καθώς και η αναπροσαρμογή του επιδόματος μητρότητας των μη μισθωτών γυναικών-ασφαλισμένων ώστε να ανέλθει σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο και να εξομοιωθεί με εκείνο των μισθωτών ασφαλισμένων.

Ακολουθούν οι δύο τροπολογίες:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Κύρωση α) της από 22.11.2022 Επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς – Έργο ΧΙ, Παράρτημα 13 της από 6.9.2018 κύριας Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας και β) της από 22.11.2022 Τροποποίησης της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας».

Θέμα: «Επίδομα μητρότητας μη μισθωτών γυναικών – ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ»

Αιτιολογική Έκθεση

Με την προτεινομένη διάταξη προτείνεται η μεταβολή επί τα βελτίω του υφισταμένου νομοθετικού καθεστώτος του επιδόματος μητρότητας των μη μισθωτών γυναικών-ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ, με τρόπο τέτοιο, ώστε αφενός το ύψος του επιδόματος στις μη μισθωτές να ανέλθει σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο και αφετέρου το ύψος του επιδόματος να εξομοιωθεί με εκείνο των μισθωτών ασφαλισμένων που αμείβονται με τον κατώτατο νομοθετημένο μισθό. Αυτή, άλλωστε, η ισότιμη αντιμετώπιση όλων των πολιτών έναντι των ασφαλιστικών κινδύνων, ανεξαρτήτως του (πρώην) φορέα ασφάλισης στον οποίο υπάγονταν είναι κεφαλαιώδης υποχρέωση της Πολιτείας προς όλες τις ασφαλισμένες του e- ΕΦΚΑ και τον βασικότερο λόγο ενοποίησης όλων των πρώην Ταμείων στον e- ΕΦΚΑ.

Ειδικότερα: με την τροπολογία προτείνεται οι μη μισθωτές, άμεσα ασφαλισμένες του e-ΕΦΚΑ, οι οποίες ασκούν αποκλειστικά ελεύθερο επάγγελμα, να δικαιούνται λόγω κυοφορίας και λοχείας, μηνιαίο επίδομα μητρότητας για χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) μηνών, ενώ το ύψος του μηνιαίου επιδόματος δεν μπορεί να υπολείπεται του κατώτατου νομοθετημένου μισθού του άρθρου 134 του π.δ. 80/2022 (Α’ 222), όπως ισχύει κατά την ημερομηνία του τοκετού.

Παράλληλα, προβλέπεται ότι το επίδομα μητρότητας δικαιούνται και οι παράλληλα ασφαλισμένες (ως μισθωτές και μη μισθωτές στην ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ), δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπολείπεται του ανωτέρω ποσού, δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες ή μη οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, ούτε υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιοσδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

Η αναγκαιότητα της παρούσας ρύθμισης πηγάζει από την συνεχιζόμενη άνιση αντιμετώπιση των γυναικών ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ από το ασφαλιστικό σύστημα (παρά την ρητή υποχρέωση που θεσπίζει το άρθρο 52 παρ. 3 του ν. 4387/2016 περί σύνταξης Ενιαίου Κανονισμού Παροχών), αφού, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το επίδομα μητρότητας στις μη μισθωτές ασφαλισμένες υπολείπεται σημαντικά του αντίστοιχου επιδόματος στις μισθωτές – αμειβόμενες τουλάχιστον με τον κατώτατο μισθό. Ειδικότερα, το επίδομα μητρότητας στις αποκλειστικά αυτοτελώς απασχολούμενες μητέρες – ασφαλισμένες του πρώην Ε.Τ.Α.Α. (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε., Τ.Υ.Δ.Θ., Τ.Σ.Α.Υ., Τ.Υ.Σ.) ανέρχεται συνολικά σε 800 ευρώ για διάστημα 4 μηνών (200 ευρώ μηνιαίως), στις ασφαλισμένες του πρώην ΟΑΕΕ συνολικά σε 600€ ευρώ (200 ευρώ μηνιαίως) για διάστημα 4 μηνών, ενώ στις μη μισθωτές του πρώην ΟΓΑ σε ποσό 486,77 ευρώ (χορηγείται εφάπαξ).

Η ανάγκη της παρούσας ρύθμισης προκύπτει, επιπλέον, λόγω της υπογεννητικότητας και του δημογραφικού προβλήματος που οφείλουν να αντιμετωπισθούν εγκαίρως ώστε να αποφευχθούν στο άμεσο μέλλον δραματικές επιπτώσεις για τη χώρα, την κοινωνία και την οικονομία. Η ολιστική αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού είναι πιο αναγκαία από ποτέ και στην κατεύθυνση αυτή, δεδομένης της υπολειμματικής κάλυψης των μη μισθωτών γυναικών-ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ, η παρούσα ρύθμιση αποτελεί ένα από τα αναγκαία μέτρα στήριξης της μητέρας και της οικογένειας.

Αθήνα, 24 Ιανουαρίου 2023

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Κύρωση α) της από 22.11.2022 Επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς – Έργο ΧΙ, Παράρτημα 13 της από 6.9.2018 κύριας Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας και β) της από 22.11.2022 Τροποποίησης της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας» προστίθεται άρθρο ως εξής:

“Άρθρο …”

1. Οι μη μισθωτές γυναίκες, άμεσα ασφαλισμένες του e-ΕΦΚΑ, οι οποίες ασκούν αποκλειστικά ελεύθερο επάγγελμα, δικαιούνται λόγω κυοφορίας και λοχείας, μηνιαίο επίδομα μητρότητας για χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) μηνών. Το επίδομα χορηγείται και στις κυοφόρους μη μισθωτές γυναίκες, τις τεκμαιρόμενες μη μισθωτές μητέρες του άρθρου 1464 του Αστικού Κώδικα και στις μη μισθωτές γυναίκες που υιοθετούν τέκνο ηλικίας έως δύο (2) ετών.

2. Το ύψος του μηνιαίου επιδόματος δεν μπορεί να υπολείπεται του κατώτατου νομοθετημένου μισθού του άρθρου 134 του π.δ. 80/2022 (Α’ 222), όπως ισχύει κατά την ημερομηνία του τοκετού.

3. Για τη χορήγηση του επιδόματος μητρότητας απαιτούνται:

α) η ύπαρξη ασφαλιστικής ικανότητας για παροχές ασθένειας σε είδος σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, β) η άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος αποκλειστικά, γ) η κατάθεση στις αρμόδιες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ των κάτωθι δικαιολογητικών: i) αίτηση της ασφαλισμένης εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία του τοκετού, ii) ληξιαρχική πράξη γέννησης του παιδιού ή βεβαίωση γιατρού του μαιευτηρίου για την πραγματοποίηση του τοκετού και iii) υπεύθυνη δήλωση του N. 1599/1985 ότι ασκεί αποκλειστικά ελεύθερο επάγγελμα και δεν δικαιούται επίδομα μητρότητας από άλλο φορέα.

4. Ειδικά στην περίπτωση παράλληλα ασφαλισμένων γυναικών, ασφαλισμένων στον e-ΕΦΚΑ ως μισθωτές και μη μισθωτές, το επίδομα μητρότητας χορηγείται στο ύψος του επιδόματος που χορηγεί ο τομέας ασφάλισης μισθωτών του e-ΕΦΚΑ στον οποίο υπάγεται η ασφαλισμένη και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπολείπεται του ύψους του κατώτατου νομοθετημένου μισθού του άρθρου 134 του π.δ. 80/2022 (Α’ 222), όπως ισχύει κατά την ημερομηνία του τοκετού.

5. Το επίδομα μητρότητας είναι ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α’ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες ή μη οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες και τα νομικά τους πρόσωπα, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιοσδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

 

Οι προτείνοντες βουλευτές

Μιχάλης Κατρίνης

Ευαγγελία Λιακούλη

Γεώργιος Αρβανιτίδης

Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης

Νάντια Γιαννακοπούλου

Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου

Ιλχάν Αχμέτ

Χρήστος Γκόκας

Γεώργιος Καμίνης

Χαράλαμπος Καστανίδης

Βασίλης Κεγκέρογλου

Χαρά Κεφαλίδου

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Ανδρέας Λοβέρδος

Γεώργιος Μουλκιώτης

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Απόστολος Πάνας

Γεώργιος Παπανδρέου

Ανδρέας Πουλάς

Γεώργιος Φραγγίδης

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Κύρωση α) της από 22.11.2022 Επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς – Έργο ΧΙ, Παράρτημα 13 της από 6.9.2018 κύριας Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας και β) της από 22.11.2022 Τροποποίησης της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας».

Θέμα: «Μετάθεση αύξησης εισφορών μη μισθωτών του e-ΕΦΚΑ το έτος 2024»

Αιτιολογική Έκθεση

Με την προτεινομένη διάταξη επιχειρείται αφενός η αναστολή της αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών των αγροτών ασφαλισμένων ΟΓΑ/ΕΦΚΑ, των αυτοτελώς απασχολουμένων και των ελεύθερων επαγγελματιών για το έτος 2023 και αφετέρου η θέσπιση λελογισμένου ποσοστού αύξησης των εισφορών τους από το 2024 και εφεξής.

Η αναγκαιότητα της προτεινόμενης ρύθμισης πηγάζει από το γεγονός ότι κατά την εισαγωγή των ρυθμίσεων των άρθρων 39 παρ. 6, 40 παρ. 4, 41 παρ. 6 και 97 παρ. 5 του ν. 4387/2016, όπως ισχύουν, που προβλέπουν την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών στο ύψος του τρέχοντος Δείκτη Τιμών Καταναλωτή από 1.1.2023, δεν μπορούσε να ληφθεί υπόψη η απρόοπτη μεταβολή των συνθηκών στην ελληνική οικονομία μέσα στα χρόνια που ακολούθησαν, που καθιστούν την εφαρμογή της καταστροφική τόσο για τους αγρότες όσο και για τους μικρούς και μεσαίους επιστήμονες ελεύθερους επαγγελματίες και δη για τους νεότερους από αυτούς.

Η ραγδαία αύξηση του πληθωρισμού στο υπέρογκο για το μέσο εισόδημα ποσοστό 10-12%, η πληθωριστική και ενεργειακή κρίση στην οποία έχει εισέλθει η χώρα αλλά και η Ευρώπη γενικότερα, σε συνδυασμό με τη δραματική μείωση των εισοδημάτων μετά την 10ετή υπαγωγή σε καθεστώς μνημονίων αλλά και την κρίση λόγω της πανδημίας του Covid-19, καθιστούν αναγκαία την αναστολή εφαρμογής της άνω ρύθμισης για το 2023.

Η παρούσα διάταξη αποτελεί μια ρεαλιστική λύση στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία, κατά την οποία μεγάλο μέρος των μη μισθωτών ασφαλισμένων καλείται αφενός να τηρήσει τις θεσπισμένες ρυθμίσεις παλαιότερων ασφαλιστικών οφειλών, αφετέρου να είναι συνεπές στην καταβολή των τρεχουσών εισφορών. Κατά συνέπεια, η υπέρογκη αύξηση κατά περίπου 10% των ασφαλιστικών εισφορών, όπως αυτή προβλέπεται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για το 2023, θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας σε δημιουργία νέου κύματος οφειλών, γεγονός που θα επιδεινώσει την εισπραξιμότητα των εισφορών του ΕΦΚΑ.

Παράλληλα, για να αποφευχθεί η δημιουργία ανάλογης στρέβλωσης στο μέλλον, προτείνεται η θέσπιση ανώτατου πλαφόν αύξησης εισφορών των μη μισθωτών ίσο με 3%: για το 2024 επί του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους και από το 2025 και εφεξής επί του δείκτη μεταβολής μισθών της ΕΛΣΤΑΤ.

Αθήνα, 24 Ιανουαρίου 2023

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Κύρωση α) της από 22.11.2022 Επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς – Έργο ΧΙ, Παράρτημα 13 της από 6.9.2018 κύριας Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας και β) της από 22.11.2022 Τροποποίησης της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας» προστίθεται άρθρο ως εξής:

“Άρθρο …”

Μετάθεση αύξησης εισφορών μη μισθωτών του e-ΕΦΚΑ το έτος 2024

1. Η παράγραφος 6 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

6.Από την 1.1.2024 έως την 31.12.2024 τα ως άνω ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών προσαυξάνονται κατ’ έτος με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους και μέχρι κατ’ ανώτατο όριο ποσοστού 3%. Σε περίπτωση αρνητικής τιμής του ως άνω ποσοστού το ποσόν της εισφοράς παραμένει στα επίπεδα του προηγουμένου έτους. Από την 1.1.2025 και εφεξής τα ως άνω ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών προσαυξάνονται κατ’ έτος κατά τον δείκτη μεταβολής μισθών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 και μέχρι κατ’ ανώτατο όριο ποσοστού 3%.

2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 40 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

4. Aπό την 1.1.2024 έως την 31η.12.2024 τα κατά τις παραγράφους 1 και 6 ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών προσαυξάνονται κατ’ έτος με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους και μέχρι κατ’ ανώτατο όριο ποσοστού 3%. Σε περίπτωση αρνητικής τιμής του ως άνω ποσοστού το ποσόν της εισφοράς παραμένει στα επίπεδα του προηγουμένου έτους. Από 1.1.2025 και εφεξής τα ως άνω ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών προσαυξάνονται κατ’ έτος κατά τον δείκτη μεταβολής μισθών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 και μέχρι κατ’ ανώτατο όριο ποσοστού 3%.

3. Η παράγραφος 6 του άρθρου 41 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Από την 1.1.2024 έως την 31.12.2024 τα κατά την προηγούμενη παράγραφο ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών προσαυξάνονται κατ’ έτος με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους και μέχρι κατ’ ανώτατο όριο ποσοστού 3%. Σε περίπτωση αρνητικής τιμής του ως άνω ποσοστού το ποσό της εισφοράς παραμένει στα επίπεδα του προηγουμένου έτους. Από την 1.1.2025 και εφεξής τα ως άνω ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών προσαυξάνονται κατ’ έτος κατά τον δείκτη μεταβολής μισθών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 και μέχρι κατ’ ανώτατο όριο ποσοστού 3%.

4. Η παράγραφος 5 του άρθρου 97 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Aπό την 1.1.2024 έως 31.12.2024 τα ως άνω ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών προσαυξάνονται κατ’ έτος με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους και μέχρι κατ’ ανώτατο όριο ποσοστού 3%. Σε περίπτωση αρνητικής τιμής του ως άνω ποσοστού το ποσόν της εισφοράς παραμένει στα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Από 1.1.2025 και εφεξής τα ως άνω ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών προσαυξάνονται κατ’ έτος κατά τον δείκτη μεταβολής μισθών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 και μέχρι κατ’ ανώτατο όριο ποσοστού 3%».

 

Οι προτείνοντες βουλευτές

Μιχάλης Κατρίνης

Ευαγγελία Λιακούλη

Γεώργιος Αρβανιτίδης

Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης

Νάντια Γιαννακοπούλου

Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου

Ιλχάν Αχμέτ

Χρήστος Γκόκας

Γεώργιος Καμίνης

Χαράλαμπος Καστανίδης

Βασίλης Κεγκέρογλου

Χαρά Κεφαλίδου

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Ανδρέας Λοβέρδος

Γεώργιος Μουλκιώτης

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Απόστολος Πάνας

Γεώργιος Παπανδρέου

Ανδρέας Πουλάς

Γεώργιος Φραγγίδης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΑΥΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/1/2023

Σας ενημερώνουμε ότι αύριο Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2023 στις 11 το πρωί ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, μετά την κατάθεση τροπολογίας εκ μέρους του κόμματος για την αναπροσαρμογή του επιδόματος μητρότητας των μη μισθωτών, θα συναντηθεί με γυναίκες ελ. επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενες στην αίθουσα VIOS (Φειδίου 9, Αθήνα).

1

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.