ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ LOCKDOWN ΑΚΟΡΝΤΕΟΝ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ


0
(0)

Το τρίτο κύμα της πανδημίας βρίσκεται πια εκτός ελέγχου.
Η πολιτική της Κυβέρνησης για lockdown ακορντεόν αποδείχθηκε καταστροφική.

Για την υγεία, την οικονομία, τους εργαζόμενους.
Δεν φρόντισαν να ενισχύσουν το ΕΣΥ και τώρα τα Νοσοκομεία έφτασαν στα όρια τους.

Επιμένουν σε λύσεις -μπαλώματα, την ώρα που έπρεπε να έχουν επιτάξει κρεβάτια ΜΕΘ σε ιδιωτικές κλινικές, όπως έχουμε ζητήσει.

Δεν αρκούν και δεν πείθουν τους πολίτες οι αυτοσχεδιασμοί και τα ημίμετρα του πανικού. Ο δρόμος για την αντιμετώπιση της πανδημίας θα είναι μεγάλος και δύσκολος. Με δεδομένο ότι ο εμβολιασμός θα χρειαστεί μήνες για να ολοκληρωθεί. Δεν έχουμε τελειώσει ακόμη.

Χρειάζεται Εθνικό σχέδιο, αποτελεσματικό. Με στοχευμένα μέτρα για την υγεία, την κοινωνία, τις επιχειρήσεις.

Έχω ζητήσει εδώ και ένα μήνα να γίνει η σχετική συζήτηση στη Βουλή. Εμείς είμαστε έτοιμοι. Η Κυβέρνηση κωφεύει, το κόστος το πληρώνουν οι πολίτες.

ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ Χ. ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ – Γ. ΜΟΥΛΚΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ

Κοινή δήλωση της Χαράς Κεφαλίδου, τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Γιώργου Μουλκιώτη, τομεάρχη Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τη διακοπή των σχολικών γευμάτων

Νέο διατροφικό μενού από 1η Μαρτίου στα σχολεία αποφάσισε η κυβέρνηση. Στα σχολικά γεύματα, θα σερβίρεται στους μαθητές Αέρας Κοπανιστός*!

Μήπως αποτελεί μέρος του σχεδιασμού για την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου; Ή άλλη μία από τις εκατοντάδες αστοχίες, που αυτή τη φορά όμως πλήττει 1.227 σχολεία και 185.000 μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες σε όλη τη χώρα;

Έστω και τώρα ας επισπεύσουν τις διαδικασίες, που αμέλησαν να ολοκληρώσουν έγκαιρα.

*Έχει μηδενική θρεπτική αξία, χορταίνει -όχι πάντα- μόνο ενήλικες ψηφοφόρους, για βραχύ χρονικό διάστημα. Αντενδείκνυται για παιδιά.

Ακολουθεί η ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:

– Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστή Χατζηδάκη

– Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

Θέμα: «Απαράδεκτη η διακοπή των σχολικών γευμάτων στα σχολεία όλης της Ελλάδας»

Το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων υλοποιείται τα τελευταία πέντε χρόνια από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ο θεσμός αυτός έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κυρίως στα παιδιά που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και να συμβάλλει στην αποφυγή του φαινομένου της σχολικής διαρροής.

Δυστυχώς, όμως την Παρασκευή 26η Φεβρουαρίου 2021, αιφνιδιαστικά, οι Διευθυντές των 1.227 σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης, ενημερώθηκαν ότι από τη Δευτέρα 1η Μαρτίου σταματά η διανομή των γευμάτων στους περίπου 185.000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα, διότι δεν κατέστη δυνατή η έγκαιρη έκδοση γνώμης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Το θέμα αυτό αφορά χιλιάδες οικογένειες στη Δράμα των οποίων τα παιδιά παρακολουθούν μαθήματα στα ενταγμένα στο πρόγραμμα σίτισης σχολεία. Θυμίζουμε ότι στον Νομό μας η ανεργία ξεπερνά, με βάση τα επίσημα στοιχεία, το 25%, κατέχουμε το θλιβερό ρεκόρ του χαμηλότερου κατά κεφαλήν εισοδήματος στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης (ΑΜΘ) και είναι από τους νομούς που χτύπησε με μεγάλη σφοδρότητα η πανδημία. Οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά τα βγάζουν πολύ δύσκολα πέρα.

Τα αρμόδια Υπουργεία όφειλαν να έχουν προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες ώστε να γίνουν έγκαιρα οι απαραίτητες διαδικασίες και να εξασφαλίσουν την ομαλή συνέχεια διεξαγωγής του προγράμματος σίτισης.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να επανεκκινήσει άμεσα το πρόγραμμα σίτισης των σχολικών μονάδων στον νομό Δράμας αλλά και πανελλαδικά;

2. Θα προνοήσετε και θα προχωρήσετε στις αναγκαίες ενέργειες ώστε να ολοκληρωθούν εγκαίρως όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την επόμενη σχολική χρονιά και να μην επαναληφθεί το απαράδεκτο φαινόμενο της διακοπής του Προγράμματος στα μέσα του έτους;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Χαρά Κεφαλίδου

Γιώργος Μουλκιώτης

Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ #METOO. ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ!

Ανοιχτή διαδικτυακή εκδήλωση του Κινήματος Αλλαγής

Ανοιχτή διαδικτυακή εκδήλωση για το κίνημα #metoo στην Ελλάδα, την επόμενη μέρα και το ρόλο των γυναικών σε αυτό διοργανώνει το Κίνημα Αλλαγής με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας. Η διαδικτυακή εκδήλωση που θα διεξαχθεί την Κυριακή 7 Μαρτίου, στις 18.30’, θα ανοίξει με παρέμβαση της Προέδρου του Κινήματος, Φώφης Γεννηματά και σε αυτήν θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του καλλιτεχνικού και αθλητικού κόσμου, της Κοινωνίας των Πολιτών και ακαδημαϊκοί. Πιο συγκεκριμένα:

Εισαγωγική Ομιλία: Φώφη Γεννηματά, Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής

Συζητούν:

Ειρήνη Γεωργάτου, πρ. Πρωταθλήτρια Ελλάδος στο τένις, καθηγήτρια φυσικής αγωγής
Γιάννης Ιωαννίδης, Πρόεδρος Ελληνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Δήμητρα Κογκίδου, Καθηγήτρια ΑΠΘ, Συντονίστρια Πανελλαδικού Δικτύου Επιτροπών Ισότητας Φύλων στα ΑΕΙ
Ελένη Κουτσαλιάρη, Πρωταθλήτρια Ελλάδος στο άλμα εις μήκος, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής
Γωγώ Μπρέμπου, Ηθοποιός
Μάξιμος Μουμούρης, Ηθοποιός
Μαρία Τσιραντωνάκη, Υπεύθυνη Πολιτικής, Τμήμα Ισότητας, Διεθνής Συνδικαλιστική Συνομοσπονδία (ITUC)
Συντονίζει: Λίνα Μπεθάνη, Δημοσιογράφος, ΕΡΤ

Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά από τις σελίδες του Κινήματος Αλλαγής, ΠΑΣΟΚ, Φώφης Γεννηματά στο Facebook, καθώς και από τη σελίδα του Κινήματος στο Youtube.

ΠΑΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ: «ΑΝ ΤΩΡΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΕΞΥΠΝΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ, ΤΙ ΗΤΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ;»

Συνέντευξη Παύλου Χρηστίδη, Εκπροσώπου Τύπου Κινήματος Αλλαγής, στον Real FM και στο δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου.

«Το τσεκούρι της τρομοκρατίας θάφτηκε στην πατρίδα μας σχεδόν 20 χρόνια πριν με πρωτοβουλίες και δουλειά των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τον λόγο για τον οποίο καλλιεργείται ξανά ένα εμφυλιοπολεμικό κλίμα το οποίο δημιουργεί τεράστια ζητήματα στην κοινωνική ειρήνη και ισορροπία”, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Αλλαγής, Παύλος Χρηστίδης, μιλώντας στον Realfm 97,8 και στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου.

«Η κυβέρνηση αυτοπαγιδεύθηκε κάνοντας μία πολύ συγκεκριμένη ρύθμιση για τον κ. Κουφοντίνα στα τέλη του 2020. Και οι νόμοι εφαρμόζονται στο Κράτος Δικαίου. Στο Πανεπιστήμιο μάθαμε ότι «ο νόμος είναι σκληρός, αλλά είναι νόμος». Και ζητάμε να εφαρμοστεί. Υπό αυτή την έννοια δεν ξεχνά κανένας την ποινική και ηθική απαξία των πράξεων του Κουφοντίνα, ο οποίος είναι ένας στυγνός δολοφόνος, ένας αμετανόητος τρομοκράτης.

Επομένως, η θέση μας είναι, ότι η κυβέρνηση πρέπει να εφαρμόσει τον νόμο, τον οποίο η ίδια δημιούργησε. Πρέπει να βρει λύση, ώστε να μην μετατραπεί ένας τρομοκράτης σε δήθεν σύμβολο αγωνιστικότητας. Οφείλει να φύγει από ένα επικοινωνιακό παιχνίδι το οποίο γίνεται τις τελευταίες ημέρες για μικροκομματικά οφέλη και με το οποίο επιχειρεί να αποσπάσει την προσοχή του κόσμου, από τα πραγματικά προβλήματα.

Δεν εξυπηρετεί τη Δημοκρατία μας η αντιπαράθεση αυτή που γίνεται με τέτοιο τρόπο. Αντιθέτως, ξυπνά μνήμες, τις οποίες ειδικά οι νεότεροι τις έχουμε συνδέσει, με ένα παρελθόν που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας. Και αρκετά με το χθες. Πρέπει να συζητήσουμε για το αύριο.

Αναφερόμενος στις διευκρινίσεις που έδωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός, Θοδωρής Δρίτσας, μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τη δήλωσή του ότι «κανείς δεν έχει τρομοκρατηθεί από τη 17 Νοέμβρη. Αντίθετα, ο ελληνικός λαός έχει τρομοκρατηθεί από πάρα πολλές άλλες πολιτικές», ο κ. Χρηστίδης σημείωσε: «είναι ανιστόρητες, προκλητικές και προσβάλλουν με κατάφωρο τρόπο τα θύματα της τρομοκρατίας. Αυτές οι αντιλήψεις είναι απότοκο ισχνών μειοψηφιών και προφανώς δεν μας καλύπτουν οι εξηγήσεις του ΣΥΡΙΖΑ, που ήρθε με 24 ώρες καθυστέρηση, όπως και η δήθεν ανασκευή της δήλωσης του κ. Δρίτσα» .

Σχετικά με τη διαφαινόμενη αυστηροποίηση των μέτρων κατά της πανδημίας του κορωνοϊού, ο εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Αλλαγής δήλωσε: «Ότι το τρίτο κύμα της πανδημίας βρίσκεται πια εκτός ελέγχου. Δυστυχώς, όσα είχε πει η Φώφη Γεννηματά για τα lockdown ακορντεόν, από το Νοέμβρη, δικαιώνονται. Η πολιτική της Κυβέρνησης αποδείχθηκε καταστροφική. Για την υγεία, την οικονομία, τους εργαζόμενους. Δεν φρόντισαν να ενισχύσουν το ΕΣΥ και τώρα τα Νοσοκομεία έφτασαν στα όρια τους. Επιμένουν σε λύσεις -μπαλώματα, την ώρα που έπρεπε να έχουν επιτάξει κρεβάτια ΜΕΘ σε ιδιωτικές κλινικές, όπως έχουμε ζητήσει. Δεν αρκούν και δεν πείθουν τους πολίτες οι αυτοσχεδιασμοί και τα ημίμετρα. Ο δρόμος για την αντιμετώπιση της πανδημίας θα είναι μεγάλος και δύσκολος. Με δεδομένο ότι ο εμβολιασμός θα χρειαστεί μήνες για να ολοκληρωθεί. Δεν έχουμε τελειώσει ακόμη. Χρειάζεται Εθνικό σχέδιο, αποτελεσματικό, για το οποίο έχουμε καλέσει τον κ. Μητσοτάκη στη Βουλή, αλλά εκείνος δεν έρχεται να συζητήσει. Με στοχευμένα μέτρα για την υγεία, την κοινωνία, τις επιχειρήσεις. Η αποτυχία του δεύτερου lockdown , έφερε ένα τρίτο και τώρα ακούμε με έκπληξη για νέα έξυπνα μέτρα και αναρωτιόμαστε αν τώρα έρχεται η ώρα των έξυπνων μέτρων, τι ήταν όλα τα προηγούμενα μέτρα και πού απέδωσαν; Η ΝΔ άφησε το ΕΣΥ ακάλυπτο, τις μεταφορές των πολιτών με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έρμαιο του συνωστισμού, τα σχολεία και το άνοιγμά τους στο κενό, χωρίς σαφή στρατηγική. Επομένως, η κυβέρνηση παρίστανε ότι λάμβανε μέτρα και οι πολίτες βρίσκονται σε μία πολύ δύσκολη ψυχολογική, οικονομική, κοινωνική κατάσταση».

Τέλος, ο κ. Χρηστίδης σχολιάζοντας το θέμα της αγοράς και την ασφυκτική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το λιανεμπόριο και η αγορά με τα χρέη των επιχειρήσεων να σωρεύονται σχολίασε ότι, «Είναι απολύτως ρεαλιστικό οι επιχειρηματίες να ζητούν τη διαγραφή χρεών που δεν οφείλεται στους ίδιους. Το κράτος ζήτησε να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους για να προστατευτεί η δημόσια υγεία. Πραγματικά ελήφθησαν πολύ σκληρά μέτρα τα οποία όλοι ξέρουμε τι επιπτώσεις έχουν στα χρέη και στο ιδιωτικό και στο δημόσιο χρέος. Στην παρούσα φάση νομίζω ότι η διαγραφή χρεών, που οφείλονται στην πανδημία, όπως ακριβώς το ζητούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς, είναι κάτι το οποίο πρέπει να μπει στο τραπέζι και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Φώφη Γεννηματά έχει καταθέσει επίκαιρη ερώτηση στον κ. Μητσοτάκη για να συζητήσουμε αυτά τα ζητήματα πολύ καιρό τώρα. Και πιστεύω ο κ. Πρωθυπουργός πρέπει να ανταποκριθεί σε αυτήν τη συζήτηση έτσι ώστε να δούμε ένα σχέδιο ουσιαστικό. Όταν ολοκληρωθεί η ανοσία της αγέλης θα έχουμε μπροστά μας εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες στο κομμάτι της οικονομίας»

ΤΟΜΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: Η ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΕΛΙΧΘΕΙ ΣΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ “ΕΧΘΡΟ” ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Ανακοίνωση του Τομέα Δημόσιας Διοίκησης του Κινήματος Αλλαγής

Η τηλεργασία είναι μια μορφή εργασίας που μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη για εργαζόμενους και εργοδότες, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και το Δημόσιο. Από την μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου λόγω της μειωμένης κινητικότητας των υπαλλήλων, ως την ευελιξία που δίνει νέες δυνατότητες για έναν πιο αποτελεσματικό συνδυασμό επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Όπως, όμως, επισημαίνουν φορείς ως ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) και την Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε να διασφαλιστούν τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων. Το Κίνημα Αλλαγής, έχει ασχοληθεί με το θέμα της τηλεργασίας κι έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις. Πολύ πιο συγκεκριμένες από τις διαρροές του Υπουργού Εσωτερικών για την τηλεργασία στο Δημόσιο, που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας, ενώ δεν έχει γίνει καμία επίσημη ενημέρωση, ούτε καν έχει κατατεθεί το σχετικό σχέδιο νόμου για διαβούλευση.

Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να δημιουργηθούν υπάλληλοι δύο ταχυτήτων. Οι εξ αποστάσεως εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν τις ίδιες δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης, κινητικότητας κλπ με συναδέλφους τους που κάνουν την ίδια δουλειά στον χώρο της υπηρεσίας τους. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί εάν υπάρχει ξεχωριστή κατηγορία εργαζομένων οι οποίοι θα εργάζονται αποκλειστικά εξ αποστάσεως, όπως αναφέρουν τα σημερινά δημοσιεύματα.

Παραπέμπουμε την κυβέρνηση στις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής για την τηλεργασία, τις οποίες μπορεί να δει εδώ: https://kinimaallagis.gr/fofi-gennimata-i-tilergasia-na-ekseli/

Μ.ΌΘΩΝΑΣ : «ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΔΩΣΑΝ ΕΡΕΙΣΜΑ ΣΤΟΥΣ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΘΥΜΟΥΣ ΕΜΦΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΦΑΝΕΙΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗ»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΝΩΛΗ ΟΘΩΝΑ

ΜΕΛΟΥΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ &

Δ/ΝΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ

ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΤ1 ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ

«ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΙ»

ΜΕ ΤΟΥΣ Δ. ΚΟΤΤΑΡΙΔΗ ΚΑΙ Γ.ΠΙΤΤΑΡΑ

«Λάθη της κυβέρνησης έδωσαν έρεισμα στους πάντα πρόθυμους εμφανείς και αφανείς υπερασπιστές του τρομοκράτη»

– Τι λέτε εσείς κ. Όθωνα για τις επιθέσεις με αφορμή την περίπτωση Κουφοντίνα

Οι πολιτοφύλακες οποιεσδήποτε μορφής και ότι ιδεολογικό και πολιτικό πρόσημο αν επικαλούνται είναι για την παράταξη μας μια πρακτική απολύτως καταδικαστέα. Αυτό αφορά προφανώς και τους περιφερόμενους μπαχαλάκηδες που εμφανίζονται τις τελευταίες μέρες ως δήθεν αυθεντικοί κοινωνικοί αγωνιστές. Για εμάς οι εικόνες αυτές είναι απαράδεκτες και πρέπει να απομονωθούν πολιτικά και κοινωνικά χωρίς κανένα «αλλά» χωρίς κανέναν «αστερίσκο» καμία «επιφύλαξη». Άκουσα την εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ να λέει ότι η τρομοκρατία είναι καταδικαστέα γιατί οδηγεί στον περιορισμό των δικαιωμάτων. Διαφωνούμε. Για μας η τρομοκρατία είναι καταδικαστέα πρωτίστως γιατί ασκεί βία και δολοφονεί ανθρώπους και δευτερευόντως γιατί δημιουργεί έρεισμα σε πολιτικές οι οποίες πλήττουν δημοκρατικά δικαιώματα.

  • – Στην συγκεκριμένη περίπτωση τώρα με τον Κουφοντίνα ποια είναι η δική σας θέση

Να δούμε λίγο το ιστορικό του θέματος. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ήρθε, μόλις πρόσφατα, τον Δεκέμβριου του 2020, ως μη όφειλε, να θεσπίσει μια ευνοϊκή για τον Κουφοντίνα διάταξη. Όχι για τον ίδιο μόνο, αλλά για όσους πάνε σε αγροτικές φυλακές ότι υποχρεωτικά επιστρέφουν στην φυλακή από την οποία προέρχονται. Στην συνέχεια ξαφνικά, ένα χρόνο μετά την πανδημία, επικαλούνται έκτακτους υγειονομικούς λόγους για την μη μεταφορά του, έστω για κάποιο διάστημα, στον Κορυδαλλό που στην περίπτωση του είναι η φυλακή προέλευσης. Καλλιεργείται έτσι η αίσθηση ότι με τεχνάσματα και με προσχήματα αρνούνται να εφαρμόσουν τον νόμο που οι ίδιοι ψήφισαν. Αυτό είναι λάθος γιατί δίνει το έρεισμα στους πάντα πρόθυμους εμφανείς και αφανείς υπερασπιστές και συνηγόρους του, να κάνουν αγωνιστικό σύμβολο το πρόσωπο ενός αμετανόητου δολοφόνου. Από την εφαρμογή του νόμου δεν εξαιρείται κανείς εκβιάζοντας αλλά και η Πολιτεία δεν μπορεί να καταφεύγει σε τεχνάσματα για την μη εφαρμογή του για οποιονδήποτε. Αυτή η αρχή νομίζω ότι δίνει την δυνατότητα να αποφύγουμε καταστάσεις οι οποίες κανέναν δεν ευχαριστούν και προφανώς πρέπει να αποφευχθεί και ο θάνατος του οποιουδήποτε ανθρώπου αλλά και η αίσθηση ότι ο κάθε κρατούμενος θα μπορεί να επιλέξει φυλακή στην οποία θα πάει. Θέλω να κάνω ένα τελευταίο σχόλιο επειδή ακούγεται ως δήθεν εύλογο το επιχείρημα «μα γιατί δεν πάει ο Κουφοντίνας στην Δικαιοσύνη να βρει το δίκιο του;”. Ειλικρινά τώρα πιστεύουμε ότι ο τρομοκράτης είναι παράγοντας ομαλότητας που θα κάνει χρήση των διαδικασιών του Κράτους Δικαίου; Παράγοντας ανωμαλίας είναι και θα αξιοποιήσει και αυτός και οι γύρω του κάθε δυνατότητα να δημιουργήσει αναταραχή. Η συντεταγμένη πολιτεία είναι εκείνη που πρέπει να προνοεί και να μην προβαίνει σε αστοχίες, να μην αυτοπαγιδεύεται ώστε να κουβαλά νερό στο μύλο τους.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

Τοποθέτηση Μιχάλη Κατρίνη στο νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις.

Σε μια περίοδο που η ελληνική κοινωνία βιώνει το 3ο κύμα της πανδημίας με υγειονομικά μέτρα που διαρκούν αλλά δεν αποδίδουν, με την οικονομία βαριά πληγωμένη και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα να απειλείται με αφανισμό, η κυβέρνηση φέρνει το νομοσχέδιο για το πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων με εμβληματικούς χαρακτηρισμούς περί διαφάνειας, ευελιξίας και αποτελεσματικότητας.

Και όλα αυτά από μια κυβέρνηση που τον τελευταίο χρόνο έχει προχωρήσει σε ρεκόρ απευθείας αναθέσεων και κατά παρέκκλιση προμηθειών, εργαλειοποιώντας την πανδημία και μετατρέποντας την εξαίρεση σε κανόνα, στο πεδίο των προμηθειών, των συμβάσεων και των αναθέσεων.

Ενόψει, όμως, της αξιοποίησης των 72 δις του Ταμείου Ανάκαμψης, του νέου ΕΣΠΑ και του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, η διαφάνεια, η ευελιξία και η αποτελεσματικότητα αποκτούν ιδιαίτερη σημασία, όπως και η ταχύτερη απορρόφηση αυτών των πόρων, η γρήγορη υλοποίηση των έργων και η αύξηση της αποτελεσματικότητας των δημοσίων συμβάσεων, με όρους ενίσχυσης της εγχώριας παραγωγής αλλά και κοινωνικής ανταποδοτικότητας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Από το σχέδιο νόμου που συζητούμε σήμερα λείπουν

1) Το ζήτημα της κλιματικής κρίσης και των άμεσων περιβαλλοντικών προκλήσεων

2) Η κοινωνική διάσταση των δημοσίων συμβάσεων

3) Η προώθηση της καινοτομίας

4) Οι οικονομίες κλίμακας,

Προκύπτουν, εύλογα, αρκετά ερωτήματα σε σχέση με το νομοσχέδιο και τους στόχους που βάζει, τουλάχιστον όπως ιεραρχικά τέθηκαν από την πλευρά της πλειοψηφίας:

1ον)Είναι, άραγε, το νομοσχέδιο που συζητούμε μια ολιστική προσέγγιση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου δημοσίων συμβάσεων, που θα οδηγήσει σε απεμπλοκή από τις ατέρμονες γραφειοκρατικές διαδικασίες, όπως ισχυρίστηκε ο εισηγητής της πλειοψηφίας;

Προφανώς, όχι.

Συζητούμε ένα νομοσχέδιο χωρίς στόχευση, χωρίς ειρμό και χωρίς αποτέλεσμα, το οποίο περιλαμβάνει 140 τροποποιήσεις του N.4412/16 της προηγούμενης κυβέρνησης.

Αλλάζετε ένα νόμο μη λειτουργικό που χρειάστηκε-ως σήμερα-400 τροποποιήσεις με ένα πλαίσιο που δεν είναι, επίσης, λειτουργικό.

2ον)Απλοποιείται και εξορθολογίζεται το δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο, ώστε να υπερβούμε τις μεγάλες καθυστερήσεις, όπως υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών;

Ένα νομοσχέδιο που προβλέπει συνολικά την έκδοση 100 σχεδόν υπουργικών αποφάσεων, δε μειώνει τη γραφειοκρατία (όπως είπε ο κ. Παπαθανάσης) και είναι αμφίβολο το πότε θα εφαρμοστεί στην πράξη.

Είναι τυχαίο ότι όλοι οι φορείς εξέφρασαν ισχυρές επιφυλάξεις για το πόσο γρήγορα θα εφαρμοστεί αυτός ο νόμος;

Σαφέστατα, όχι.

Η, μέχρι σήμερα, πρακτική της κυβέρνησης δείχνει ότι ειδικεύεται σε μεγαλεπήβολα νομοσχέδια που διαφημίζονται ως μεγάλες τομές, αλλά δεν εφαρμόζονται.

Γιατί για να εφαρμοστούν, απαιτούν πλειάδα υπουργικών αποφάσεων, με άγνωστο, φυσικά, χρονικό ορίζοντα εφαρμογής.

Το είδαμε στον κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης που ψηφίστηκε το Σεπτέμβριο που , σύμφωνα με σχετική έρευνα του ΣΕΒ, εκκρεμούν πάνω από 100 υπουργικές αποφάσεις με αποτέλεσμα η χώρα μας να εμφανίζεται στις τελευταίες θέσεις της ΕΕ όσον αφορά το ρυθμιστικό περιβάλλον στο ψηφιακό τομέα.

3ον)Ενισχύεται η διαφάνεια, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση;

Είναι προς την κατεύθυνση της διαφάνειας να αυξάνεται το όριο για τις συμβάσεις για τις οποίες δεν παρέχεται πληροφόρηση ή να  αυξάνετε το όριο των απευθείας αναθέσεων;

Είναι προς την κατεύθυνση της διαφάνειας η πολύ μεγάλη ευχέρεια που δίνετε στις αναθέτουσες αρχές να επιλέγουν ανάδοχο για μελέτες;

Είναι προς την κατεύθυνση της διαφάνειας η πρόβλεψη για κατακύρωση σύμβασης για το 80% ως και το 120% της ποσότητας αγαθών ή υπηρεσιών όταν η οικονομική προσφορά αφορά σε συγκεκριμένα δεδομένα;

Είναι προς την κατεύθυνση της διαφάνειας μια  μελέτη να συνιστά λόγο διάλυσης της σύμβασης, αλλά  να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον επόμενο μειοδότη που θα κληθεί από την προϊστάμενη αρχή;

Είναι προς την κατεύθυνση της διαφάνειας τα κριτήρια, οι βαθμοί, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η διαδικασία καταχώρησης του ψηφιακού αρχείου βαθμολόγησης να ρυθμιστούν εν λευκώ από τον υπουργό;

4ον)Η ενίσχυση του συστήματος μελέτη-κατασκευή συνιστά επιτάχυνση των διαδικασιών;

Ακούστηκε από τους φορείς ότι δεν αποτελεί την κρατούσα πρακτική διεθνώς, ενώ η αγορά ζητά να έχουν εγκριθεί πιο πριν οι περιβαλλοντικοί όροι, ενώ η κυβέρνηση βασίζει την επίσπευση σε ακριβώς το αντίστροφο.

Μήπως, όμως, η ευρεία εφαρμογή του μοντέλου μελέτη-κατασκευή απειλεί ταυτόχρονα την ποιότητα των μελετών και το δημόσιο συμφέρον;

5ον)Οι ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές, ένα σημαντικό πρόβλημα, αντιμετωπίζονται με τις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου;

Η πλειοψηφία των φορέων το αμφισβητεί, ζητώντας αντικειμενικά κριτήρια (ΤΕΕ), ή φοβούμενη την αύξηση του γραφειοκρατικού και διοικητικού κόστους, με κινδύνους μεγάλης καθυστέρησης, αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας (ΣΤΕΑΤ-ΣΑΤΕ)

Οι ίδιοι τονίζουν πως τα πάντα εξαρτώνται από την ορθότητα του προϋπολογισμού δημοπράτησης και όχι από το μέσο όρο των εκπτώσεων.

Και γιατί επιλέγεται πχ το 10% και όχι 15% ή 20%;Υπάρχει, μήπως, κάποια επιστημονική βάση;

Η δυνατότητα, δε, που δίνεται στην αναθέτουσα αρχή να κρίνει ως ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές ακόμα και προσφορές με μικρότερη ή καθόλου απόκλιση(!), ανοίγει διάπλατα την πόρτα της αυθαιρεσίας.

6ον)Η ιδιωτική επίβλεψη και το δηλωτικό σύστημα παρακολούθησης των έργων θα λύσει τα προβλήματα διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον;

Προφανώς δε δαιμονοποιούμε τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην οικονομία. Είναι άλλο πράγμα η ενίσχυση και υποβοήθηση της δημόσιας διοίκησης, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που αποδεδειγμένα ο δημόσιος τομέας  δεν μπορεί να ανταποκριθεί και άλλο πράγμα η υποκατάσταση.

Σε κάθε περίπτωση, όταν επιλέγεται ιδιωτικός φορέας, η επιλογή να γίνεται από το φορέα του έργου με πλήρη ανεξαρτησία από τον κατασκευαστή.

Αυτό είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που προτείνει η κυβέρνηση: να επιβλέπει και να ελέγχει τις δημόσιες συμβάσεις και τα δημόσια έργα ένας ιδιωτικός φορέας που και θα επιλέγεται και θα πληρώνεται από τον κατασκευαστή, γεγονός που θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε συγκρούσεις συμφερόντων και στρεβλώσεις.

7ον)Ποια είναι τα μεγάλα προβλήματα των δημοσίων συμβάσεων και κυρίως των δημοσίων έργων;

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στις διαδικασίες δημοπράτησης, οι υπερβολικές εκπτώσεις που προσφέρονται από τους διαγωνιζόμενους, οι καθυστερήσεις στην αποπεράτωση των συμβάσεων, λόγω προβληματικών μελετών και συμπληρωματικών συμβάσεων.

Όλα αυτά έχουν βάση αναφοράς τα ανεπίκαιρα αναλυτικά τιμολόγια των δημοσίων έργων που δεν ανταποκρίνονται στις τεχνολογικές εξελίξεις, ούτε είναι προσαρμοσμένα στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Θετικό μεν το ότι υλοποιείτε το ενιαίο σύστημα τεχνικών προδιαγραφών και τιμολόγησης τεχνικών έργων και μελετών, προβληματικό δε ,όμως, το ότι το παραπέμπετε σε υπουργικές αποφάσεις και υπό την ευθύνη νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, ενώ θα πρέπει να είναι αρμοδιότητα δημόσιας υπηρεσίας.

8ον)Θωρακίζεται η προδικαστική και δικαστική προστασία των ενδιαφερομένων;

Από τη μία είναι θετικό το γεγονός ότι μειώνονται τα χρηματικά όρια για την άσκηση της προδικαστικής προσφυγής, από τις 60.000 στις 30.000

Από την άλλη, αποθαρρύνετε τους ενδιαφερόμενους να προσφύγουν αφού τους δίνετε το κίνητρο της επιστροφής του παραβόλου αν αποσύρουν την προσφυγή πριν καν ενημερωθούν για τις απόψεις της αναθέτουσας αρχής, αφού το παράβολο είναι ανεξήγητα υψηλό.

Έχετε στελεχώσει την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών ώστε να επιτελεί γρήγορα και αποτελεσματικά το έργο της;

Αληθεύει ότι υπήρχε επίμονη πρόταση από μέλος της κυβέρνησης για συγχώνευση της ΑΕΠΠ με την ΕΑΑΔΗΣΥ και ουσιαστικά κατάργηση της αρχής που εξετάζει τις προσφυγές;

Τι εξυπηρετούσε αυτή η πρόταση;

(Την ίδια στιγμή, προκαλείτε ασφυξία στον επαρχιακό τύπο με τη μη πρόβλεψη δημοσίευσης των διακηρύξεων στις τοπικές εφημερίδες, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο που και εσείς αναγνωρίζετε ότι χρειάζονται στήριξη για να μπορέσουν να συνεχίσουν τον καθημερινό αγώνα της ενημέρωσης. Θα πρέπει να το διορθώσετε μέχρι το τέλος της συζήτησης)

Σωστή η διάταξη για την παράταση υποχρέωση δημοσίευσης των διακηρύξεων στον επαρχιακό τύπο, σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία που και εσείς αναγνωρίζετε ότι χρειάζονται στήριξη.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Πάμε, τώρα στις διατάξεις που αφορούν το υπουργείο Εθνικής Άμυνας που αποτελούν διορθώσεις παλαιότερων νόμων, κυρίως με πρόσθεση διαδικασιών και διευκρινήσεων, χωρίς σαφή στρατηγική για την ενίσχυση της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας

Διατηρείται και αυξάνεται η πολυνομία στον τομέα των αμυντικών προμηθειών και συμβάσεων, γεγονός που θα αυξήσει τις δυσλειτουργίες σε επίπεδο υλοποίησης των εξοπλισμών, αφού οι προβλεπόμενες διαδικασίες θα στηρίζονται πλέον σε τέσσερεις διαφορετικούς νόμους.

Θα σταθώ στη διάταξη που διατηρεί και ενισχύει το ασυμβίβαστο όσων εμπλέκονται σε προμήθεια αμυντικού εξοπλισμού, σε σχέση με την επαγγελματική τους εξέλιξη.

Γιατί δεν ισχύει το ασυμβίβαστο αυτό  και για  άλλες νευραλγικές θέσεις του δημοσίου που εμπλέκονται στο σχεδιασμό και προγραμματισμό συμβάσεων και προμηθειών;

Δεν είναι ασυμβίβαστο που ο πρώην ΓΓ Ψηφιακής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ ορίστηκε υπεύθυνος της νέας δομής μίας από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών στη χώρα για διεκδίκηση έργων από το δημόσιο αλλά και έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης;

Δεν είναι ασυμβίβαστο που ο γενικός γραμματέας του ίδιου υπουργείου –επί ΝΔ- αφού συμμετείχε στη σχεδίαση του fund ‘’Φαιστός’’, παραιτήθηκε για να αναλάβει διευθύνων σύμβουλος του fund, το οποίο θα αξιοποιήσει κονδύλια από τη δημοπρασία φάσματος συχνοτήτων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Κάναμε ερώτηση αλλά δεν πήραμε απάντηση (ΕΡΩΤΗΣΗ)

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Όσον αφορά την Αναπτυξιακή Τράπεζα δε θα αναφερθώ στα επιμέρους άρθρα, εξάλλου εμείς έχουμε στηρίξει σχεδόν όλες τις διατάξεις που αφορούν την Αναπτυξιακή Τράπεζα ως σήμερα γιατί πιστεύουμε στο ρόλο της.

Επιτελεί όμως το ρόλο της; Διευκολύνει και ενισχύει την επιχειρηματικότητα, ιδιαίτερα τη μικρομεσαία, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο;

Ο κ. Γεωργιάδης θριαμβολόγησε χθες για τα έσοδα της Τράπεζας επί των ημερών του, ως απόδειξη επιτυχούς λειτουργίας και προοπτικής.

Είναι και αυτό ένα ζήτημα, αλλά δεν είναι το σημαντικό. Το σημαντικό είναι ποιοι είναι οι ωφελούμενοι από τη λειτουργία της Αναπτυξιακής Τράπεζας.

Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι στα προγράμματα και τη ρευστότητα της Αναπτυξιακής Τράπεζας έχουν πρόσβαση όλες κι όλες 30.000 επιχειρήσεις, σε σύνολο 830.000 ενεργών επιχειρηματικών ΑΦΜ. Λιγότερο από το 4% δηλαδή. Αυτούς αφορά ό,τι πρόγραμμα ή δάνειο έχει σχέση με την Αναπτυξιακή Τράπεζα.

Το 4% της επιχειρηματικότητας στη χώρα.

Σε ποιους πήγαν αυτά τα δάνεια; Στην πρώτη φάση των προγραμμάτων, οι μικρές επιχειρήσεις με τζίρο ως 100.000 ευρώ ετησίως πήραν μόλις το 2,4% των χρημάτων!

Ο κλοιός στενεύει ακόμα περισσότερο, αφού τον περασμένο Σεπτέμβριο, η κυβέρνηση αποφασίζει να πάρουν δάνειο και στη δεύτερη φάση του ΤΕΠΙΧ ΙΙ και του Ταμείου Εγγυοδοσίας οι επιχειρήσεις που πήραν δάνειο και στην πρώτη, παρά την αντίθετη απόφαση της Τράπεζας. Οι ίδιοι και οι ίδιοι, δηλαδή. Η επιτροπή ρευστότητας με τη συμμετοχή και του υπουργείου Ανάπτυξης.

Ένα χρόνο πριν, όταν επεσήμανα τον κίνδυνο του αποκλεισμού της συντριπτικής πλειοψηφίας των επιχειρήσεων λόγω των αυστηρών τραπεζικών κριτηρίων, ο κ. Γεωργιάδης μου κουνούσε το δάχτυλο ότι υπερασπίζομαι τους μπαταχτσήδες.

Ποιοι είναι οι μπαταχτσήδες, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης;

Αυτοί που λόγω της δεκαετούς κρίσης χρωστούσαν στα τέλη του 2019 σε τράπεζες, εφορία και ασφαλιστικά ταμεία;

Ποιοι είναι αυτοί κυρίες και κύριοι συνάδελφοι;

Είναι αυτοί για τους οποίους η κυβέρνηση φέρνει το άρθρο 223 ώστε να μην τους κατασχεθεί η όποια ενίσχυση για την ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος.

Δηλαδή, το 70%, τουλάχιστον, των μικρών επιχειρήσεων που έχουν μη εξυπηρετούμενα δάνεια   σε τράπεζες και funds. Σε μια χώρα με ιδιωτικό χρέος 240 δις ευρώ.

Γιατί τώρα διαπίστωσε ο κ. Γεωργιάδης ότι οι ‘’μπαταχτσήδες’’ είναι η μεγάλη πλειοψηφία της επιχειρηματικότητας στη χώρα που αποκλείεται από όλα τα εργαλεία της Αναπτυξιακής Τράπεζας και τη ρευστότητα-πλην της επιστρεπτέας προκαταβολής-και δεν μπορούν ούτε στις ενισχύσεις από το ΕΣΠΑ να μπουν.

Θα περιμένω, το Συμβούλιο Ρευστότητας να μας ενημερώσει για τις παρεμβάσεις του σε πιο ευέλικτα πιστοδοτικά κριτήρια ώστε να ενισχυθούν περισσότερες επιχειρήσεις, με κριτήρια βιωσιμότητας και όχι μόνο τα αυστηρά τραπεζικά κριτήρια.

Για το άρθρο 219, περιμένουμε από τον υπουργό Περιβάλλοντος να μας τεκμηριώσει πως οι μελέτες για τα ‘’ήπια αναπτυξιακά έργα δημοσίου συμφέροντος’’ (όπως τα βαφτίζει η κυβέρνηση) συνδυάζονται με τη στρατηγική του υπουργείου για ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες σε όλη την περιοχή, όπως καθορίστηκε με το δικό σας νόμο 4686/2020 του κ. Χατζηδάκη.

Η έκθεση της επιστημονικής υπηρεσίας της Βουλής επισημαίνει τις αδυναμίες της διάταξης.

*Δεν ορίζετε σε ποιες ζώνες θα εφαρμοστεί και με ποια κριτήρια

*Έρχεται σε σύγκρουση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και την πρόσφατη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου

*Από τη στιγμή που δεν έχουν τεθεί στόχοι στις περιοχές Natura είναι αδόκιμο να φτιάχνετε υποπεριοχές

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Σε μια συγκυρία όπου τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, μέσω των κριτηρίων ανάθεσης των συμβάσεων, θα μπορούσαν να αποτελέσουν εργαλείο για την αναβάθμιση των επιχειρήσεων και την ενίσχυση των εργαζομένων, εσείς προκρίνετε τις αναθέσεις και τις κατατμήσεις.

Αντί να επιβραβεύετε κριτήρια ανάθεσης που έχουν αναφορά στη διατήρηση και δημιουργία θέσεων εργασίας, τη βιώσιμη ανάπτυξη, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την προστασία του περιβάλλοντος, εσείς συντηρείτε την αδιαφάνεια και τις πελατειακές λογικές, τις οποίες ακόμα πληρώνουμε.

Σε μια συγκυρία που απαιτείται ριζικός ανασχηματισμός και εκσυγχρονισμός όλου του πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων προς όφελος της εθνικής οικονομίας, δε φαίνεται να έχετε ούτε την πολιτική βούληση, ούτε το όραμα που θα σας επιτρέψει να πετύχετε ένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Παρά τις όποιες σημειακές βελτιώσεις επιφέρει και τις οποίες θα υπερψηφίσουμε, είναι ένα νομοσχέδιο κατώτερο των περιστάσεων, με την αρχή του οποίου διαφωνούμε.

Α. ΠΟΥΛΑΣ: ΠΟΛΥ ΛΙΓΑ, ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ… ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΞΑΡΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Δήλωση Ανδρέα Πουλά Υπεύθυνου Κοινοβουλευτικού Τομέα Υγείας του Κινήματος Αλλαγής

Τη δική της ανικανότητα και προχειρότητα η κυβέρνηση την ρίχνει πάλι στις πλάτες των πολιτών. Δεν είναι δυνατόν ένα χρόνο μετά την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στην Ελλάδα η κατάσταση των νοσοκομείων της χώρας να είναι χειρότερη και ο ιδιωτικός τομέας να παραμένει non-covid. Η κυβέρνηση τόσο καιρό δεν έπραξε απολύτως τίποτα ώστε και το ΕΣΥ αλλά και οι πολίτες να μη ασφυκτιούν εναποθέτοντας τις ελπίδες της αποκλειστικά και μόνο στον εμβολιασμό.

Αλλά τέτοια ώρα, τέτοια λόγια…

Ρυθμός Επικαιρότητας | 3.3.2021

Φ. Γεννηματά: Καταστροφική η πολιτική της Κυβέρνησης για lockdown ακορντεόν, χρειάζεται εθνικό σχέδιο

«Το τρίτο κύμα της πανδημίας βρίσκεται πια εκτός ελέγχου. Η πολιτική της κυβέρνησης για lockdown ακορντεόν αποδείχτηκε καταστροφική για την υγεία, την οικονομία, τους εργαζόμενους», τονίζει σε νέα δήλωσή της η Φώφη Γεννηματά, η οποία ζητά από την κυβέρνηση να πάψει να κωφεύει στις ανάγκες της κοινωνίας.«Δεν φρόντισαν να ενισχύσουν το ΕΣΥ και τώρα τα Νοσοκομεία έφτασαν στα όρια τους. Επιμένουν σε λύσεις -μπαλώματα, την ώρα που έπρεπε να έχουν επιτάξει κρεβάτια ΜΕΘ σε ιδιωτικές κλινικές, όπως έχουμε ζητήσειΔεν αρκούν και δεν πείθουν τους πολίτες οι αυτοσχεδιασμοί και τα ημίμετρα του πανικού. Ο δρόμος για την αντιμετώπιση της πανδημίας θα είναι μεγάλος και δύσκολος. Με δεδομένο ότι ο εμβολιασμός θα χρειαστεί μήνες για να ολοκληρωθεί. Δεν έχουμε τελειώσει ακόμη.Χρειάζεται Εθνικό σχέδιο, αποτελεσματικό. Με στοχευμένα μέτρα για την υγεία, την κοινωνία, τις επιχειρήσεις.Έχω ζητήσει εδώ και ένα μήνα να γίνει η σχετική συζήτηση στη Βουλή. Εμείς είμαστε έτοιμοι. Η Κυβέρνηση κωφεύει, το κόστος το πληρώνουν οι πολίτες.» τονίζει η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής.

Πολύ αργά και πολύ λίγα τα νέα μέτρα

Τη δική της ανικανότητα και προχειρότητα η κυβέρνηση την ρίχνει πάλι στις πλάτες των πολιτών. Δεν είναι δυνατόν ένα χρόνο μετά την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στην Ελλάδα η κατάσταση των νοσοκομείων της χώρας να είναι χειρότερη και ο ιδιωτικός τομέας να παραμένει non-covid. Η κυβέρνηση τόσο καιρό δεν έπραξε απολύτως τίποτα ώστε και το ΕΣΥ αλλά και οι πολίτες να μη ασφυκτιούν εναποθέτοντας τις ελπίδες της αποκλειστικά και μόνο στον εμβολιασμό. Αλλά τέτοια ώρα, τέτοια λόγια, δήλωσε ο υπεύθυνος τομέα Υγείας βουλευτής Ανδρέας Πουλάς.

Τέρμα στα σχολικά γεύματα για 185.000 μαθητές

Για ακόμη μία φορά η αμεριμνησία της κυβέρνησης επιφέρει νέα πλήγματα σε οικογένειες που η πανδημία χτύπησε με σφοδρότητα, αφού διακόπτει σχολικά γεύματα σε 1.227 σχολεία και 185.000 μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες σε όλη τη χώρα. Αντί τα αρμόδια Υπουργεία να έχουν προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες ώστε να γίνουν έγκαιρα οι απαραίτητες διαδικασίες και να εξασφαλίσουν την ομαλή συνέχεια διεξαγωγής του προγράμματος σίτισης, αιφνιδιαστικά ενημέρωσαν ότι θα μείνουν χωρίς γεύματα χιλιάδες μαθητές σχολείων! Ερώτηση σχετικά με την άμεση επανεκκίνηση του προγράμματος σίτισης, κατέθεσαν οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, Χαρά Κεφαλίδου και Γιώργος Μουλκιώτης. Περισσότερα ΕΔΩ.

Τηλεργασία: Να εξελιχθεί σε ευκαιρία και όχι σε “εχθρό” του εργαζόμενου

Να εξασφαλίσει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εξ αποστάσεως εργαζομένων και να μην διαμορφώσει με τις πολιτικές της υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, καλεί την κυβέρνηση το Κίνημα Αλλαγής, έπειτα από τις διαρροές του Υπουργείου Εσωτερικών περί ξεχωριστής κατηγορίας εργαζομένων που θα εργάζονται αποκλειστικά εξ αποστάσεως. Η κυβέρνηση, οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη τις προτάσεις που έχει καταθέσει το Κίνημα Αλλαγής, το οποίο έχει ασχοληθεί με το θέμα της τηλεργασίας. Περισσότερα, ΕΔΩ.

Αγρότες: Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην καταβολή των ενισχύσεων

Την ανάγκη για άμεση αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του ΟΠΕΚΕ, που μέσω των επιδοτήσεων εξασφαλίζει την επιβίωση των αγροτών, αναδεικνύουν με ερώτησή τους βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής. Η συνεχιζόμενη υπολειτουργία του ΟΠΕΚΕ και οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην καταβολή των ενισχύσεων στους αγρότες, σε μια κρίσιμη περίοδο εν μέσω της πανδημίας έχουν προκαλέσει πρωτοφανή ανησυχία μεταξύ των αγροτών, αφού καθυστερούν συναλλαγές, εργασίες και πληρωμές δικαιούχων σε μία κρίσιμη συγκυρία, ενώ σημαντικές καταγγελίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας για αδιαφανή διαχείριση του θέματος των βοσκοτόπων και της κατανομής του εθνικού αποθέματος. Περισσότερα, ΕΔΩ.

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *