ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ


0
(0)

Δήλωση Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής

Ένας χρόνος ΝΔ, ένας χρόνος με δεξιά κυβέρνηση. Γαλάζια κανονικότητα σημαίνει : Πελατειακό κράτος, αδιαφάνεια. Τράπεζες που στηρίζουν τους ισχυρούς και όχι τους μικρομεσαίους, για τους εργαζόμενους μισή δουλειά, μισός μισθός, για τους αγρότες αδιαφορία, για τις συντάξεις νέα καθυστέρηση. Το Κίνημα Αλλαγής είναι εδώ, ανάχωμα στη συντήρηση, ασπίδα για τη Δημοκρατία, στήριγμα στην κοινωνία.

ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΝΔ: «ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΑ ΦΩΤΑ ΤΗΣ ΡΑΜΠΑΣ», ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΓΑΛΑΖΙΑΣ «ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ»

Εισαγωγή

Έναν χρόνο πριν, οι πολίτες έδωσαν καθαρή εντολή διακυβέρνησης στην Νέα Δημοκρατία. Καθοριστικό ρόλο στην επαναφορά της στην εξουσία έπαιξαν οι πολιτικές, οι αντιλήψεις και το ήθος διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που γονάτισαν οικονομικά την ήδη ταλαιπωρημένη μεσαία τάξη, αποδυνάμωσαν τους δημοκρατικούς θεσμούς και την θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη και στον κόσμο. Μέσα σε συνθήκες πρωτοφανούς πόλωσης και το “αντιΣΥΡΙΖΑ” ρεύμα να δυναμώνει καθημερινά, το Κίνημα Αλλαγής αναδείχθηκε σε ισχυρή τρίτη κοινοβουλευτική δύναμη, αυξάνοντας τις δυνάμεις του.

Ένα χρόνο μετά είναι η ώρα του πρώτου απολογισμού.

Παρουσιάζουμε σήμερα 22 σημεία που αποτυπώνουν τις πολιτικές και τα μέτρα της κυβέρνησης. Αντανακλούν τις υπαρκτές πολιτικές και ιδεολογικές μας διαφορές με τη Συντήρηση και την κριτική μας στάση στις αποφάσεις της.

Δεν αγνοούμε ότι η κυβερνητική πολιτική λόγω της πανδημίας ασκήθηκε σε πρωτόγνωρες συνθήκες. Έγινε βασική προτεραιότητα η προστασία της δημόσιας υγείας και της ζωής και αποτέλεσε κοινό στόχο. Με τη στήριξη όλων μας καταφέραμε να μείνουμε ασφαλείς. Σε αυτήν την δύσκολη συγκυρία, η ύπαρξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας ήταν και παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος της εθνικής προσπάθειας.

Όμως η περίοδος πριν και κατά την πανδημία χαρακτηρίζεται και από αποφάσεις, που επαναφέρουν ξεπερασμένες νοοτροπίες, παλαιοκομματισμό, αδιαφάνεια, διαιρετικές λογικές.

Η οικονομία πέρασε από την αναιμική ανάπτυξη στην ύφεση, η λιτότητα δεν αμφισβητήθηκε. Η εργασία υποτιμήθηκε και απειλείται καθημερινά. Το κοινωνικό κράτος μοιάζει με αποπαίδι. Η πραγματική οικονομία, ο τουρισμός, ο αγροδιατροφικός τομέας απειλούνται από τις καθυστερήσεις και τη λογική “βλέποντας και κάνοντας” της Κυβέρνησης. Οι ανισότητες μεγαλώνουν, οι ευάλωτοι αποδυναμώνονται, οι νεότεροι φορτώνονται περισσότερα βάρη για το μέλλον. Στήνεται το νέο πελατειακό κράτος της Δεξιάς.

Όλα αυτά η Κυβέρνηση προσπαθεί να τα κρύψει με επικοινωνιακά σόου που στηρίζονται σε δημόσιες σχέσεις με κρατικό χρήμα.

Ακόμη και στα εθνικά ζητήματα, που προέχει η εθνική συνεννόηση, η Κυβέρνηση την αρνείται, επιλέγει να προχωρά μόνη της, με πρωτόγνωρους κινδύνους. Επιλέγουμε για λόγους πατριωτικής ευθύνης να μην ασκήσουμε κριτική για την εξωτερική πολιτική στον απολογισμό αυτό, καθώς οι στιγμές είναι κρίσιμες. Άλλωστε έχουμε διατυπώσει τι πρέπει να γίνει για να μπορέσει η χώρα μας να επανατοποθετηθεί στο σήμερα των ελληνοτουρκικών σχέσεων.

Το επόμενο διάστημα θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για την πατρίδα μας. Γι αυτό στόχος μας σήμερα είναι να αναδείξουμε και αυτό που έρχεται με τις πολιτικές της ΝΔ. Τα θέματα που είναι πίσω από τα φώτα της ράμπας, που κρύβει η επικοινωνιακή καταιγίδα της κυβέρνησης.

Το πέρασμα στην μετά την πανδημία εποχή δεν θα είναι ανώδυνο. Όλες οι πολιτικές δυνάμεις θα αναμετρηθούμε με μεγάλες προκλήσεις και προβλήματα και θα μετρηθούμε με το πραγματικό μας ανάστημα.

Στη νέα αυτή εποχή, το Κίνημα Αλλαγής έχει ήδη επιλέξει να βρίσκεται στο πλευρό της μεσαίας τάξης, των ευάλωτων στρωμάτων, των μη προνομιούχων, που ήδη πληρώνουν το μάρμαρο της κρίσης. Απέναντι στη Δεξιά, τη Συντήρηση, το Κίνημα Αλλαγής είναι η πατριωτική, προοδευτική αντιπολίτευση που έχει ανάγκη ο τόπος. Διαμορφώνουμε μαζί με τους πολίτες το νέο κοινωνικό συμβόλαιο. Το σχέδιο για την Νέα Αλλαγή για την επόμενη μέρα των Ελληνίδων και των Ελλήνων. Για να στεριώσει στον τόπο η πραγματική Δημοκρατία, η Δικαιοσύνη, η ευημερία.

Α. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

1. Νέο πλήγμα για την μεσαία τάξη και τους ασθενέστερους

– Ο Προϋπολογισμός του 2020 παρέμεινε πιστός στη λιτότητα και στις δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Η πρόβλεψη για πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 7 δις ευρώ οδηγεί σε νέα φορολογική εξόντωση των πολιτών με νέα αύξηση των άμεσων φόρων κατά 407 εκατ. ευρώ και των έμμεσων κατά 726 εκατ. ευρώ.

– Οι δήθεν φορολογικές ελαφρύνσεις είναι ελάχιστες για τους έχοντες ετήσιο εισόδημα άνω των 12.000 ευρώ και μηδενικές για τους άνω των 20.000. Προφανώς, κατά την ΝΔ, θεωρούνται πλούσιοι, αν όχι ολιγάρχες.

– Με απόφαση της Ε.Ε., λόγω της πανδημίας, οι στόχοι του Προϋπολογισμού δεν θα ισχύσουν για φέτος. Η υπερφορολόγηση των πολιτών όμως παραμένει.

– Η ΝΔ δεν έχει ουσιαστικά διεκδικήσει την αλλαγή των δυσβάσταχτων δημοσιονομικών δεσμεύσεων για τα επόμενα έτη.

2. Στήριξη στο Υπερταμείο της υποτέλειας

– Ως αντιπολίτευση η ΝΔ κατήγγειλε διαρκώς τον ΣΥΡΙΖΑ για την υποθήκευση της δημόσιας περιουσίας στους δανειστές για 99 χρόνια.

– Ως Κυβέρνηση διατηρεί πλήρως το νομοθετικό πλαίσιο του Υπερταμείου, αυξάνοντας μάλιστα και τις αμοιβές των στελεχών του.

– Δεν δημοσιοποιεί, παρά τις πιέσεις μας, τον κατάλογο με τα 10.119 ακίνητα του Δημοσίου (αρχαιολογικοί χώροι, περιοχές NATURA κ.α.), που με απόφαση Τσακαλώτου μεταβιβάστηκαν στο Υπερταμείο.

– Χάνεται μια μεγάλη ευκαιρία αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας προς όφελος της ανάπτυξης και του ασφαλιστικού συστήματος.

3. Οι επενδύσεις μακρινό όνειρο. Οι μικρομεσαίοι στο περιθώριο

– Η Κυβέρνηση επιτρέπει στις τράπεζες να θέτουν εμπόδια που αποκλείουν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων, ενώ συνεχίζουν τις υπερβολικές χρεώσεις για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

– Πριν ακόμη την κρίση της πανδημίας, η «ανάπτυξη» και «οι επενδύσεις» παρέμεναν στα χαρτιά. Η Κυβέρνηση πορεύεται χωρίς σχέδιο, χωρίς στρατηγική, μόνο με εξαγγελίες «εκ του προχείρου».

– Ακόμη και μέσα στην κρίση – και παρά τις θετικές ενέργειες της ΕΚΤ – τα ανεπαρκή κυβερνητικά μέτρα για την χορήγηση ρευστότητας, αφήνουν ακάλυπτες 8 στις 10 επιχειρήσεις και κυρίως μικρομεσαίες. Ως αποτέλεσμα μία στις τρεις επιχειρήσεις αντιμετωπίζει πρόβλημα διακοπής της λειτουργίας της.

– Η Νέα Δημοκρατία αρνήθηκε την πρόταση μας για σύσταση διακομματικής επιτροπής για την 1η κατοικία και τον πτωχευτικό κώδικα. Την 1η Σεπτεμβρίου ξεκινούν μαζικά πλειστηριασμοί. Οι ρυθμίσεις που διακηρύσσει περιορίζονται ως τώρα στις 1.500, για ένα σύνολο δικαιούχων 100 φορές μεγαλύτερο.

Β. ΕΡΓΑΣΙΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ

4. Τα εργασιακά δικαιώματα στο στόχαστρο & το δόγμα «μισός μισθός-μισή δουλειά»

– Με πρόσχημα την κρίση η Κυβέρνηση οδηγεί σε γενίκευση των ελαστικών μορφών απασχόλησης και στην μεγάλη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων (Πρόγραμμα “ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ”).

– Με το άρθρο 9 της ΠΝΠ προωθείται η γενίκευση της εκ περιτροπής εργασίας.

– Οι κλαδικές συλλογικές συμβάσεις υπονομεύονται. 400.000 σερβιτόροι και ντελιβεράδες βρίσκονται στον «αέρα» μετά την άρνηση του υπουργείου να κηρύξει ως υποχρεωτική την σύμβαση του επισιτισμού.

– Η αύξηση του κατώτερου μισθού αναβάλλεται με ΠΝΠ και χωρίς κανένα διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους.

– 300.000 άνεργοι μένουν ακάλυπτοι εν μέσω κρίσης.

– Το σκάνδαλο με τα voucher απέδειξε την πρόσδεση τους Κυβέρνησης σε συγκεκριμένα συμφέροντα και τον εμπαιγμό τους τους τους επιστήμονες αυτοαπασχολούμενους.

5. Οι συντάξεις μειώνονται, η ταλαιπωρία των συνταξιούχων μεγαλώνει, ο ΕΦΚΑ “στο κόκκινο”

– Ο νόμος Βρούτση (4670/2020) υιοθετεί τις ρυθμίσεις Κατρούγκαλου. Ενσωματώνει όλες σχεδόν τις διατάξεις του και οδηγεί σε μεγάλη μείωση των νέων συντάξεων.

– Καταργεί την «λειψή» 13η σύνταξη, απομακρύνει την προοπτική χορήγησης «κανονικής», απορρίπτοντας την Πρόταση Νόμου του Κινήματος Αλλαγής.

– Οι εκκρεμείς αιτήσεις των συντάξεων πλησιάζουν τις 170.000, έχοντας αυξηθεί μέσα στον χρόνο κατά 27%.

– Το έλλειμμα του ΕΦΚΑ υπερβαίνει τα 2 δις ευρώ και ο Οργανισμός ήδη χρησιμοποιεί τα αποθεματικά του.

Γ. ΥΓΕΙΑ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΠΡΟΝΟΙΑ

6. Η πανδημία ανέτρεψε τα κυβερνητικά σχέδια διάλυσης του ΕΣΥ

Εγκαταλείφθηκε πλήρως η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Και μόνο μετά από την πίεση μας έγιναν οι Κινητές Ομάδες Υγείας, που όμως ακόμη δεν λειτουργούν αποτελεσματικά.

Πλήρης αδιαφάνεια στην λειτουργία των Νοσοκομείων. Δεν γνωρίζουμε πόσο κόστισε η κρίση του κορωνοϊού, από πού καλύφθηκε, τι δόθηκε στον ιδιωτικό τομέα.

Σε κακά χάλια οι υποδομές και ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός των Νοσοκομείων.

Δεν έχουν προχωρήσει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.

Αρνήθηκε η Κυβέρνηση την ένταξη των υγειονομικών του ΕΣΥ στα βαρέα και ανθυγιεινά.

7. Σοβαρή οπισθοδρόμηση στην Εκπαίδευση. Οι άριστοι μειώνονται και οι αδύναμοι πληθαίνουν.

– Αφαιρούνται ή μειώνονται από το σχολικό πρόγραμμα βασικά γνωστικά και μαθησιακά πεδία από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Καμία πρόβλεψη για το αναβαθμισμένο ολοήμερο Δημοτικό με το αναμορφωμένο πρόγραμμα.

Εγκαταλείπεται η πιστοποίηση της Πληροφορικής και της Αγγλικής Γλώσσας ως την Γ’ Γυμνασίου.

Αδιαφορία για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και την σύνδεση της με τις ανάγκες της χώρας.

Επαναφέρονται παλιές συντηρητικές λογικές, όπως η αναγραφή της διαγωγής στο Απολυτήριο, που μπορεί να στιγματίσει τον μαθητή.

Υποβαθμίζεται η πανεπιστημιακή εκπαίδευση με την πρόβλεψη για συμμετοχή αποφοίτων Κολλεγίων στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, που αφορούν την πρόσληψη εκπαιδευτικών.

Το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν είχε προετοιμαστεί έγκαιρα για την σωστή εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά επιχείρησε ανεπιτυχώς να μετατρέψει τις τάξεις σε studio.

8. Απουσιάζουν οι πολιτικές ένταξης και κοινωνικής συνοχής

Απουσίασαν οι ολοκληρωμένες παρεμβάσεις για τα άτομα με αναπηρία μέσα στην πανδημία, που βίωσαν δραματικά τις συνέπειες του εγκλεισμού.

Δραματική υποστελέχωση των κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας και άρνηση ένταξης στα βαρέα ανθυγιεινά των εργαζομένων σε αυτά.

Συρρίκνωση, απαξίωση συσσώρευση προβλημάτων σε μεγάλες δομές πρόνοιας όπως το Σικιαρίδειο Ίδρυμα.

Πρόχειρες ρυθμίσεις αντί μιας ολοκληρωμένης και αποτελεσματικής Δημογραφικής Πολιτικής.

Δ. ΑΝΑΠΤΥΞΗ

9. Οι αγρότες χόρτασαν …από υποσχέσεις

– Ακόμη περιμένουν οι αγρότες που επλήγησαν από την κρίση τις ενισχύσεις που θα καλύψουν τις ζημιές που υπέστησαν. Εξαγγέλλονται έκτακτες ενισχύσεις που κανείς δεν γνωρίζει το αν και πότε θα δοθούν και πόσους θα αφορούν.

– Καμία προετοιμασία για την αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ και την αναγκαία διεύρυνση των καλύψεων του λόγω της κλιματικής αλλαγής.

– Κανένας διάλογος, καμία προετοιμασία ενόψει της νέας Κ.Α.Π.

– Διατηρείται το αποτυχημένο μίγμα φορολογίας και ασφαλιστικών εισφορών του ΣΥΡΙΖΑ, που «πνίγει» τους αγρότες.

10. Τουρισμός: Χωρίς στήριξη την πιο κρίσιμη ώρα

– Οι τουριστικές επιχειρήσεις δεν στηρίχθηκαν ουσιαστικά και οι εποχιακοί εργαζόμενοι καλούνται να ζήσουν με συνθήκες φτώχειας.

– Αντί να μειώσει τον ΦΠΑ σε εστίαση, διαμονή στο 6%, να προχωρήσει σε μηδενική προκαταβολή φόρου και στο Πρόγραμμα επιδότησης εργασίας, όπως είχε προτείνει το Κίνημα Αλλαγής η Κυβέρνηση ασχολήθηκε μόνο με την μείωση του ΦΠΑ σε καφέ και πορτοκαλάδα και σε ένα μίζερο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού.

– Καμία ουσιαστική προετοιμασία δεν έγινε για την υγειονομική ασφάλεια με το άνοιγμα του Τουρισμού. Δεν ενισχύθηκαν κέντρα υγείας και νοσοκομεία, δεν ενεργοποιήθηκαν οι κινητές Ομάδες Υγείας.

– Ευτυχώς μετά μας παρεμβάσεις μας, ακυρώθηκε ο σχεδιασμός για τον διαχωρισμό των τουριστικών περιοχών σε «ζώνες», κάτι που θα καταδίκαζε την οικονομία των νησιών μας.

11. Άβουλοι παρατηρητές σε δημόσια έργα & μεταφορές

– Ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος έχει εγκαταλειφθεί.

– Για τον Βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης, περισσεύουν οι εξαγγελίες και λείπουν οι πράξεις.

– Καμία αγορά νέων λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες. Η λειτουργία του ΟΑΣΘ υποβαθμίζεται, η ταλαιπωρία των πολιτών της Θεσσαλονίκης μεγαλώνει.

– Ιδιώτες στο νερό & στην διαχείριση – λειτουργία – συντήρηση του εξωτερικού Υδροδοτικού συστήματος (λίμνες, εγκαταστάσεις κλπ). Υπάρχει κίνδυνος για την ποιότητα, και την «ασφάλεια» του και για την επιβάρυνση των πολιτών με αυξήσεις στα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ.

12. Ανικανότητα και αδιαφορία για την Ναυτιλία

– Δραματική καθυστέρηση αντίδρασης στην μεγάλη μείωση της Κρουαζιέρας λόγω της πανδημίας.

– Παρεμβάσεις με ΠΝΠ που οδήγησαν σε μείωση των θέσεων εργασίας (παράταση χειμερινών συνθέσεων) και αδυναμία εφαρμογής υγειονομικών πρωτοκόλλων στα πλοία. Δεν υλοποιήθηκαν μετά την αντίδρασή μας.

– Καθυστερήσεις, παλινωδίες, ελλείψεις στην ναυτική εκπαίδευση.

Ε. ΕΝΕΡΓΕΙΑ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

13. Ενέργεια: Αποκλειστικό ενδιαφέρον για τους «μεγάλους»

– Η ανάπτυξη των ΑΠΕ παραδίδεται σε λίγες, μεγάλες εταιρείες, ενώ εγείρονται εμπόδια για τους δήμους, τις ενεργειακές κοινότητες, τους αγρότες να παράγουν, να καταναλώνουν, να πωλούν την δική τους ενέργεια.

– Δρομολογούνται μαζικές και οικονομικά ασύμφορες ιδιωτικοποιήσεις σε ΔΕΠΑ, ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ, ΕΛΠΕ. Κίνδυνος να οδηγηθούμε σε ιδιωτικά μονοπώλια και στρεβλώσεις της αγοράς.

– Η Δυτική Μακεδονία και η περιοχή της Μεγαλόπολης κινδυνεύουν με ερήμωση. Εξαγγέλλεται το πρόωρο κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων, χωρίς να υπάρχει σχέδιο για την ασφαλή μετάβαση στην νέα εποχή.

– Με της πολιτικές της η ΝΔ δημιουργεί θέμα ενεργειακής ασφάλειας και εξάρτησης της χώρας μόνο από εισαγόμενη ενέργεια.

14. Κερκόπορτες για βλαπτικές χρήσεις στο περιβάλλον

– Δεν διασφαλίζεται η προστασία ακόμη και των περιοχών natura, μια και αφαιρέθηκαν οι αρμοδιότητες από τους περιφερειακούς φορείς. Και νομιμοποιούνται χρήσεις και δράσεις που προσβάλλουν το περιβάλλον.

– Οι χωματερές εξακολουθούν να λειτουργούν αδιάλειπτα, ενάντια σε κάθε σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτική. Το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων δεν προωθείται.

– Η περιβαλλοντική εκπαίδευση περιορίζεται δραστικά.

ΣΤ. ΚΡΑΤΟΣ & ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

15. Οικοδομείται ένα νέο πελατειακό κράτος

– Οι Γενικοί Γραμματείς, Διοικητές Νοσοκομείων, Διοικητές Οργανισμών επιλέγονται με βάση τα γνωστά παλαιοδεξιά κριτήρια. Επιστροφή στο χθες.

– Δημιουργήθηκε ένα υδροκέφαλο, υπερσυγκεντρωτικό Πρωθυπουργικό γραφείο που «καθορίζει τα πάντα», με 6 γραμματείες, 3 τομείς, 12 γραφεία και εκατοντάδες μετακλητούς και προϊσταμένους.

Οι εξαιρέσεις από τις πάγιες διαδικασίες και οι «κατά παρέκκλιση» διατάξεις γίνονται κανόνας. Για παράδειγμα, μέσα σε ένα χρόνο «ήρθαν» 34 νέες εξαιρέσεις από το σύστημα κινητικότητας, με στόχο της εξυπηρέτηση ημετέρων.

– Θεσμοθετήθηκαν απόρρητα κονδύλια για την Πολιτική Προστασία και την Μετανάστευση.

– Καταργήθηκε η υποχρέωση να έχει κάποιος πτυχίο ΑΕΙ για να διοριστεί ως μετακλητός σε γραφείο Υπουργού.

16. Συνεχείς παρεμβάσεις για τον έλεγχο της Αυτοδιοίκησης

– Με τον Ν. 4623/2019 η Κυβέρνηση μετατρέπει την Αυτοδιοίκηση σε εργαλείο πολιτικής της επικυριαρχίας, αδιαφάνειας και συναλλαγής. Υποβαθμίζει ιδιαίτερα τον ρόλο των Δημοτικών Συμβουλίων.

– Με τον Ν. 4635/2019 αφαιρούνται αρμοδιότητες και πόροι των Δήμων στα Επιχειρηματικά Πάρκα και διευκολύνεται η ανάθεση δημοτικών υπηρεσιών σε ιδιώτες.

– Με την ΠΝΠ 20-03-2020, νομοθετεί ένα νέο χρηματοδοτικό Πρόγραμμα για την Αυτοδιοίκηση, με πολλά θολά σημεία για την αντικειμενικότητα των κριτηρίων και των διαδικασιών χρηματοδότησης.

Η. ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΑΞΗ & ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

17. Το μοντέλο «νόμος και τάξη» εφαρμόζεται απέναντι στο κράτος δικαίου και στην Κοινωνία των Πολιτών

– Αδικαιολόγητα βίαιες παρεμβάσεις καταστολής στην Χίο, Λέσβο, Τήνο, στις πλατείες με πρόσχημα τον κορωνοϊό (όχι βέβαια στην πλατεία Ομόνοιας κατά τα εγκαίνια της).

– Απαράδεκτη μεταφορά της σωφρονιστικής πολιτικής στο αρμόδιο Υπουργείο για την Αστυνομία, με σοβαρές ήδη παραβιάσεις δικαιωμάτων των κρατουμένων.

18. Κακή νομοθέτηση, καθυστερήσεις και αναποτελεσματικότητα στην Δικαιοσύνη

– Προώθηση αλλαγών στους ψηφισμένους κώδικες με προχειρότητα και χωρίς να προηγηθεί διάλογος.

– Άνοιξαν μετά την πανδημία άρον άρον τα Δικαστήρια και τα υποθηκοφυλακεία μόνο για θέματα που ενδιαφέρουν τις Τράπεζες (προσημειώσεις κλπ).

Θ. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ & ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ

19. Ανεφάρμοστες οι εξαγγελίες για την Πολιτική Προστασία

– Ο Νόμος της ΝΔ έμεινε στα χαρτιά. Πορευόμαστε χωρίς σχέδιο μέσα στην αντιπυρική περίοδο.

– Δεν έχει συντελεστεί κανένα σχέδιο πρόληψης για τις δασικές πυρκαγιές, ενώ η Αυτοδιοίκηση δεν έχει πόρους και προσωπικό για να παρέμβει.

– Η Πυροσβεστική Υπηρεσία υποβαθμίζεται αφού υπάγεται στις εντολές του Γενικού Γραμματέα. Οι πυροσβέστες είναι υποχρεωμένοι να ανταποκρίνονται σε καθήκοντα για τα οποία ούτε εκπαιδευμένοι είναι, ούτε αναλόγως αποζημιώνονται.

20. “Ράβε – ξήλωνε” και Υπουργείο… «κατά παρέκκλιση» στην Μεταναστευτική Πολιτική

– Πρώτα κατήργησαν το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής. Μετά ανέλαβε ως συντονιστής ο Υφυπουργός Άμυνας. Και λίγο μετά… επανίδρυσαν το Υπουργείο. Αλλά οι εγκλωβισμένοι πρόσφυγες στα νησιά, υπερδιπλασιάστηκαν. Χρήματα δεν υπάρχουν από την Ε.Ε. για το σχεδιασμό των φαραωνικού τύπου κλειστών δομών στην ενδοχώρα. Τα προβλήματα για τους νησιώτες διευρύνονται.

– Στο Υπουργείο αυτό κάθε κανόνας και διαδικασία έχει καταργηθεί. Όλα «κατά παρέκκλιση» με αδιαφάνεια, σπατάλες και πελατειασμό. Οι μετακλητοί του Υπουργού καθορίζουν τις προσλήψεις και το ΑΣΕΠ καλείται ουσιαστικά να νομιμοποιήσει τα «τετελεσμένα».

– Απευθείας αναθέσεις εκατομμυρίων, έργα «στο μιλητό», συμβάσεις με «διαδικασίες απορρήτου».

– Το πρόγραμμα φιλοξενίας σε διαμερίσματα «ESTIA» σταδιακά καταργείται και υποκαθίσταται από δομές μετρίου και μεγάλου μεγέθους. Μετατρέπεται σε πεδίο κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων, με ανάθεση συμβάσεων σε εταιρείες catering και security.

Ι. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

21. Πολιτισμός διαχείρισης χωρίς όραμα και δημιουργία

– Καμία προσπάθεια για την αναβάθμιση και ανωτατοποίηση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Αντίθετα αυτή εξοστρακίζεται από την μέση εκπαίδευση.

– Τα περισσότερα ΔΗΠΕΘΕ υπολειτουργούν, ενώ οι εξαγγελίες για οικονομική ενίσχυση αποδεικνύονται προσχηματικά.

– Χρειάστηκαν τεράστιες πιέσεις ώστε να δοθεί με μεγάλη καθυστέρηση άδεια στον νέο αυτοδιαχειριστικό φορέα για τα δικαιώματα των δημιουργών.

– Απουσιάζει μια ολοκληρωμένη πολιτική ενίσχυσης της πολιτιστικής δημιουργίας μέσα στην κρίση. Με προαγορά παραστάσεων και επιδότηση εισιτηρίου, για παραστάσεις που θα γίνουν με περιορισμένο αριθμό θεατών.

22. Κομματικές παρεμβάσεις και εμπάθειες στον Αθλητισμό

– Στόχος του Υπουργείου η κομματική άλωση των αθλητικών Ομοσπονδιών.

– Ωμές παρεμβάσεις στις εσωτερικές διαδικασίες λειτουργίας τους. Κατάργηση κάθε έννοιας αυτοδιοίκησης και ανεξαρτησίας του Αθλητικού Κινήματος.

– Ομηρεία με τις αλχημείες και τις επιλεκτικές χρηματοδοτήσεις.

Επισυνάπτεται ΕΔΩ το κείμενο σε PDF

Μ.ΟΘΩΝΑΣ : «Ο κ. ΤΣΙΠΡΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟΝ “ΜΟΣΚΙΟ”»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΝΩΛΗ ΟΘΩΝΑ

ΜΕΛΟΥΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

& ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ

ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΟΥ ΣΚΑΪ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ «ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ»

ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΠΑΥΛΟ ΤΣΙΜΑ

«Ο κος Τσίπρας δεν μπορεί να παριστάνει τον “Μοσκιό”».

– Τι γίνεται με την δημόσια ατμόσφαιρα, πολλά άπλυτα βγαίνουν στην φόρα.

Όσα αποκαλύπτονται είναι συγκλονιστικά. Όχι τόσο απρόσμενα για όσους «παροικούν την Ιερουσαλήμ» αλλά συγκλονιστικά και αποκαλυπτικά των έργων και ημερών της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για τον απλό κόσμο. Ανθρώπους που όταν είδαν τη ζωή τους να ανατρέπεται στα χρόνια της κρίσης, ακούμπησαν τις ελπίδες τους σε ανθρώπους που αποδείχτηκαν πολύ κατώτεροι των προσδοκιών τους. Για τον κόσμο αυτόν το περιβόητο δήθεν ηθικό πλεονέκτημα ήταν η τελευταία κλωστή που τους συνέδεε. Θα έχετε ακούσει και εσείς “ήταν ψεύτες, ήταν λίγο άμαθοι, δεν ήταν και τόσο ικανοί στην διακυβέρνηση αλλά ήταν τίμιοι” Αυτό το τελευταίο καταπίπτει αυτές τις μέρες με μεγάλο κρότο και αναδύει μεγάλη δυσοσμία. Σε ότι αφορά το ποινικό μέρος η δικαιοσύνη πρέπει να κάνει την δουλειά της αυτή τη φορά γρήγορα και αποτελεσματικά. Όμως τα πολιτικά ερωτήματα κραυγάζουν αμείλικτα και ζητούν απαντήσεις, που ο κ Τσίπρας οφείλει να δώσει. Γιατί κανείς, όσον καλή προαίρεση και να έχει, δεν μπορεί να δεχτεί ως εξήγηση το δεν μπορεί να συμμεριστεί την άποψη ότι η χώρα είχε έναν Πρωθυπουργό που δεν ήξερε και δεν έμαθε ότι ο κος Λαφαζάνη ετοίμαζε να κόψει νόμισμα, δεν άκουσε και δεν έμαθε για το plan B του κου Βαρουφάκη, δεν τον ενημέρωσαν για το παραδικαστικό κύκλωμα και όταν όπως κατά ομολογία τους ενημερώθηκε για τους παρακρατικούς θύλακες στην αστυνομία κράτησε τον ελεγχόμενο γι’ αυτό συγκυβερνήτη του ακόμα 2,5 – 3 χρόνια. Με αποκορύφωμα την πολυσχιδή δράση του Παππά, ο οποίος να σημειώσουμε εδώ, δεν ήταν ένα περιφερειακό κυβερνητικό στέλεχος. Ειδικά την περίοδο στην οποία αναφέρονται οι πρόσφατες αποκαλύψεις, ήταν «ο αντ’ αυτού», όλοι ήξεραν και εντός και εκτός Κυβέρνησης ότι είναι το δεξί χέρι, ο άνθρωπος που εκπροσωπεί και συνομιλεί έναντι του Πρωθυπουργού και αυτός ήταν ο ρόλος του, ως Υπουργός Επικρατείας εκείνη την περίοδο και στην συνέχεια ως Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής και ΜΜΕ.

– Τι σημαίνει αυτό, θέλετε να αποδοθούν ευθύνες στον κον Τσίπρα ;

Ο κος Τσίπρας δεν μπορεί να παριστάνει τον “Μοσκιό”. Οφείλει ο ίδιος να απαντήσει αν δεν ήξερε, δεν άκουγε ή συγκάλυπτε ή ενορχήστρωνε. Σ’ αυτά τα ερωτήματα προφανώς οφείλει μια απάντηση την οποία μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει αλλά δεν θα την αποφύγει.

– Πολιτικά τώρα παρ’ όλα αυτά, σε όλες τις δημοσκοπήσεις των τελευταίων ημερών ο ΣΥΡΙΖΑ είναι στο 22%, το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ είναι ακόμα στο 6% – 7% θέλω να πω, οι εσωτερικοί συσχετισμοί στην αντιπολίτευση δεν αλλάζουν .

Παρακολουθούμε τις δημοσκοπήσεις, δεν τις δαιμονοποιούμε δεν είμαστε όμως και αφελείς. Γιατί ζήσαμε και κατά την προεκλογική περίοδο πριν ένα χρόνο με παρόμοια φαινόμενα. Επετειακά μάλιστα κάποιοι προσπαθούν την τελευταία εβδομάδα να ξαναπαίξουν το ίδιο έργο. Να σας θυμίσω ότι ακόμα και στα exit poll της ημέρας των εκλογών μέχρι τις 6:00 το απόγευμα μας έδιναν τέταρτο κόμμα με 5%- 5,5%. Τελικά η εκλογική μας επίδοση χωρίς να μας ενθουσιάζει δεν είχε καμία σχέση με αυτά τα νούμερα και δεν ξέρει κανείς, πόσο την επηρέασε τελικά όλη αυτή η δυσμενής πρόβλεψη όλο το προηγούμενο διάστημα.

– Είναι ένα ερώτημα που κάνεις ποτέ δεν ξέρει, αν οι δημοσκοπήσεις που διαψεύστηκαν όταν διαψεύδονται επηρέασαν το ίδιο το αποτέλεσμα ή όχι. Δεν το ξέρουμε ποτέ.

Από εκεί και πέρα εμείς έχουμε υποχρέωση να συνεχίσουμε με επιμονή και συνέπεια αυτό που κάνουμε όλο το προηγούμενο διάστημα. Το ρόλο της χρήσιμης και υπεύθυνης αντιπολίτευσης, να αναδεικνύουμε τα θέματα χωρίς δισταγμό και με μαχητικότητα αλλά ταυτόχρονα να διατυπώνουμε εναλλακτικές προτάσεις. Αυτή η πολιτική δουλειά αργά ή γρήγορα θα αποδώσει καρπούς.

– Την Παρασκευή έγινε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση. Έκανε η κα Γεννηματά μια ερώτηση στον Πρωθυπουργό, για τα οικονομικά και τα εργασιακά. Καταλαβαίνω ότι από το ύφος του διαλόγου, ο κος Μητσοτάκης είναι σαν να απηύθυνε μια πρόσκληση ότι θα ήθελε το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ως συνομιλητή όχι εταίρο συνομιλητή. Δηλαδή να διατυπώνετε προτάσεις να τις συζητάτε, κάποιες να δέχεται κάποιες να απορρίπτει. Μερικά πράγματα να τα ψηφίζετε μαζί. Εσείς πως το βλέπετε αυτό; Αυτή την σχέση σας με την Κυβέρνηση πως την ορίζετε ;

Το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ, στην πράξη όχι στα λόγια έχει αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, όλο αυτό το διάστημα αλλά και το ΠΑΣΟΚ, τα προηγούμενα χρόνια από το 2010 που ξέσπασε η οικονομική κρίση. Εμείς επιδιώκουμε να είμαστε θεσμικοί συνομιλητές για τα μεγάλα θέματα της χώρας, με όλες τις πολιτικές δυνάμεις και βέβαια με την Κυβέρνηση που αυτή την στιγμή έχει την εντολή του Ελληνικού λαού. Από εκεί και μετά αυτό δεν μπορεί να κρύψει ότι ιδεολογικά, πολιτικά, προγραμματικά μας χωρίζει απόσταση με την Νέα Δημοκρατία του κου Μητσοτάκης και ο ρόλος μας είναι να μεταφέρουμε την αγωνία του κόσμου πάνω σε πραγματικά προβλήματα της καθημερινότητας και της ζωής των ανθρώπων. Αυτό έκανε η κα Γεννηματά προχθές στην Βουλή. Η αντίδραση του κ. Μητσοτάκη στην δευτερολογία, θα μου επιτρέψετε να σας πω, έδειξε ότι επειδή περνάει αυτό το μήνα του μέλιτος και απολαμβάνει την πολυποίκιλη επικοινωνιακή στήριξη, δεν αντέχει την εμπεριστατωμένη κριτική, απέφυγε τις απαντήσεις επί της ουσίας και έδωσε στην συζήτηση προσωπικούς τόνους και έντονους μάλιστα, οι οποίοι δείχνουν οι διακηρύξεις περί θεσμικής συνομιλίας μάλλον είναι κούφια λόγια.

– Παραμένει ανοιχτό το θέμα της προ συζήτησης για της διαδηλώσεις, στο οποίο υπάρχει ένα περιθώριο, δεν έχετε αποκλείσει και εσείς αν θα γίνουν δεκτές δυο τρεις προτάσεις σας να το ψηφίσετε.

Εμείς είπαμε πολύ καθαρά από την πρώτη στιγμή ότι αναγνωρίζουμε την ανάγκη να υπάρξει ένα πλαίσιο κανόνων, που θα βάλει τάξη σε αυτό το μπάχαλο που καταστρατηγεί τα δικαιώματα πολλών ανθρώπων να πάνε στην δουλειά τους, να ανοίξουν τα μαγαζιά τους ή να περιφρουρήσουν την περιουσία τους στο κέντρο της Αθήνας αλλά και άλλων πόλεων. Και είμαστε πολύ μακριά από την αντίληψη που λέει ότι ως αντιπολίτευση θα λέμε τυφλό όχι σε όλα. Από την άλλη πλευρά δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε και αυτό κάναμε στην επιτροπή της Βουλής και θα το συνεχίσουμε μέχρι να ολοκληρωθεί η επεξεργασία του νομοσχεδίου, ότι θέλουμε τις θεσμικές εγγυήσεις εκείνες, οι οποίες δεν θα μετατρέψουν αυτό το αναγκαίο κανονιστικό πλαίσιο, σε φαλκίδευση των δικαιωμάτων των ανθρώπων να διαμαρτυρηθούν και να διαδηλώσουν για τα δικαιώματα τους. Το νομοσχέδιο που κατέθεσε η Κυβέρνηση απείχε, στο κομμάτι αυτό, παρασάγγας από την πρόταση της επιστημονικής επιτροπής που είχε συστήσει ο πρώην Δήμαρχος Αθηναίων και σήμερα βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής ο κος Καμίνης. Εμείς είπαμε καθαρά, ενσωματώστε τις θεσμικές ρήτρες που προβλεπόταν ρητά σε αυτή την πρόταση και αίρουν την επικινδυνότητα που έχουν κάποιες διατάξεις να εκτραπούν ουσιαστικά σε απαγόρευση κάθε προσπάθειας έκφρασης της διαμαρτυρίας κάποιων ανθρώπων. Εάν η Κυβέρνηση ανταποκριθεί σ’ αυτήν μας την πρόταση, εμείς θα συμβάλουμε. Εάν επιμείνει να ψηφίσει ένα νομοσχέδιο που υιοθετεί την λογική ότι μόνο με την έγκριση της αστυνομίας θα μπορεί τελικά γίνεται διαδήλωση δεν θα συναινέσουμε.

ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΤΗΣ «ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ»

Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου Κινήματος Αλλαγής

Χρειάστηκε η έντονη παρέμβαση της Φώφης Γεννηματά προς τον Πρωθυπουργό στη Βουλή για να δοθεί επιτέλους στη δημοσιότητα η λίστα της κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ.

Από τα στοιχεία αυτά είναι ολοφάνερο το γιατί έκρυβε τη λίστα η Κυβέρνηση.

Επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε αδιαφάνεια, ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια, ότι επιδοτήθηκαν ανύπαρκτα μέσα.

Η Κυβέρνηση με χρήματα του Ελληνικού λαού χτίζει και εδώ το πελατειακό της κράτος.

Έτσι εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της «καταιγίδα».

ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗ Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Κοινή δήλωση Νάντιας Γιαννακοπούλου και Χρήστου Γκόκα, Υπεύθυνου ΚΟ Τομέα Μεταφορών και Υποδομών, για την επέκταση του Μετρό

H παράδοση σήμερα των τριών Σταθμών του Μετρό σε Αγία Βαρβάρα, Νίκαια και Κορυδαλλό αποτελεί ένα ακόμα βήμα για τη διευκόλυνση της μετακίνησης των πολιτών της Δυτικής Αθήνας και της Β΄ Πειραιά με λιγότερη ταλαιπωρία και μεγαλύτερη ταχύτητα, ένα ακόμα βήμα βελτίωσης της ποιότητας ζωής .

Σήμερα θα πρέπει να πούμε ότι αυτό το βήμα, ένα ακόμα βήμα στην επέκταση του Μετρό, μας θυμίζει την προσπάθεια που ξεκίνησε με την σφραγίδα των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, μία επίμονη προσπάθεια για να βρεθούν πόροι, να σχεδιαστούν οι αναγκαίες γραμμές, να προχωρήσει το κατασκευαστικό μέρος μέσα από δυσκολίες, πισωγυρίσματα, καθυστερήσεις. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας το βιώνουμε εδώ και χρόνια και από σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες θα αισθανθούν την ευεργετική επίδραση στη ζωή τους. Κανένας δεν μπορεί να μονοπωλήσει το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό έργο στο Λεκανοπέδιο. Συμβολή σ΄ αυτό είχαν όλες οι Κυβερνήσεις, πολλοί Υπουργοί που ασχολήθηκαν, δεκάδες επιστήμονες που συνέβαλαν, χιλιάδες εργαζόμενοι που εργάστηκαν.

Η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να συνεχιστεί με αμείωτους ρυθμούς. Η επέκταση γραμμών ώστε να καλυφθεί το πρώτο Λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς αλλά και Δήμοι όπως το Ίλιον και η Πετρούπολη, πρέπει να προχωρήσει σε συνδυασμό με πιθανή αναδιάταξη γραμμών λεωφορείων, ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση των πολιτών στους Σταθμούς του Μετρό. Πρέπει να συνεχιστεί εξετάζοντας ταυτόχρονα πιθανή χάραξη και νέων γραμμών προς Ανατολική και Δυτική Αττική ώστε να καλύπτεται όλο το Λεκανοπέδιο.

ΕΡΩΤΗΣΗ Γ. ΦΡΑΓΓΙΔΗ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΚΤΕ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο κ. Γιώργος Φραγγίδης, Υπεύθυνος Κοινοβουλευτικού Τομέα Τουρισμού του Κινήματος Αλλαγής, σε σχέση με το πλήγμα που δέχεται ο οδικός τουρισμός της χώρας μετά το ανεπαρκές άνοιγμα των χερσαίων συνόρων μας με τις βαλκανικές χώρες και τις ιδιαίτερες επιπτώσεις που έχει αυτό για τη Βόρεια Ελλάδα.

Επεσήμανε την ανάγκη να ανοίξουν και οι υπόλοιποι συνοριακοί σταθμοί, εκτός του Προμαχώνα, αφού πρώτα ενισχυθούν υγειονομικά. Σχολίασε αρνητικά τη μέχρι τώρα ανεπαρκή και ασαφή ενημέρωση των τουριστών και των επαγγελματιών του τουρισμού από την κυβέρνηση, καθώς και τα προβλήματα που προκύπτουν από τις παλινωδίες και τις αιφνιδιαστικές αποφάσεις της, που θέτουν εμπόδια στο ομαλό άνοιγμα του τουρισμού.

O κ. Φραγγίδης έθεσε ερωτήματα σχετικά με την πρόθεση της κυβέρνησης να ανοίξει τους υπόλοιπους συνοριακούς σταθμούς και το σχεδιασμό της ώστε να αποφευχθούν τα προαναφερθέντα προβλήματα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς

Τον Υπουργό Εξωτερικών, κ. Νικόλαο Δένδια

Τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη

Τον Υπουργό Υγείας, κ. Βασίλη Κικίλια

Τον Υπουργό Τουρισμού, κ. Θεοχάρη Θεοχάρη

Αθήνα, 6 Ιουλίου 2020

Μεγάλο πλήγμα δέχεται ο οδικός τουρισμός της χώρας, με ιδιαίτερες επιπτώσεις για τη Βόρεια Ελλάδα. Η πολιτική της κυβέρνησης, που κρατά τις βασικές πύλες εισόδου από τις Βαλκανικές χώρες κλειστές, επιτρέπει ως μοναδική πύλη εισόδου στη χώρα τον Προμαχώνα και δεν ενισχύει υγειονομικά τα υπόλοιπα συνοριακά φυλάκια, θέτει εμπόδια στην τουριστική ανάκαμψη της περιοχής. Το ανεπαρκές άνοιγμα των χερσαίων συνόρων μας, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και ταλαιπωρία σε πλήθος ξένων τουριστών (Ρουμάνους, Σέρβους, Βούλγαρους, κλπ), με αποτέλεσμα να κατευθύνονται σε άλλες αγορές.

Αρνητικά λειτουργεί για τον τουρισμό μας και η έως τώρα ανεπαρκής και μη έγκαιρη ενημέρωση των τουριστών και των επαγγελματιών του κλάδου. Πρόσφατα παραδείγματα η κακή διαχείριση του θέματος με τις ειδικές φόρμες εντοπισμού επιβατών, το άνοιγμα του συνοριακού σταθμού των Ευζώνων την Τετάρτη 1/7 και το κλείσιμο το ίδιο απόγευμα, ο αιφνιδιασμός από τα ξαφνικά ανοιγοκλεισίματα των συνόρων και οι ακυρώσεις πτήσεων, με όλη την ταλαιπωρία που συνεπάγονται.

Κάτι πρέπει να αλλάξει στην πολιτική και το χειρισμό της κυβέρνησης για να μην συνεχίσει να σαμποτάρεται αυτό που διακαώς επιθυμούμε, το επιτυχημένο άνοιγμα του τουρισμού μας.

Επειδή ο οδικός είναι ένα είδος τουρισμού στο οποίο προσβλέπει η χώρα μας σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία,

Επειδή η επανεκκίνηση του τουρισμού γενικότερα απαιτεί καλοσχεδιασμένο προγραμματισμό και σωστή ενημέρωση και επικοινωνία προς τα ενδιαφερόμενα μέρη,

Ερωτάσθε κ. Υπουργοί:

Σκοπεύετε να ανοίξετε και τους υπόλοιπους συνοριακούς σταθμούς που μας συνδέουν με τις βαλκανικές χώρες, ώστε να αποσυμφορηθεί ο Προμαχώνας, να διευκολυνθεί η έλευση τουριστών στη χώρα μας; Αν ναι, πότε;
Σκοπεύετε να ενισχύσετε υγειονομικά τα σημεία στις ανωτέρω πύλες εισόδου στη χώρα, ώστε να πραγματοποιηθεί το ασφαλές άνοιγμά τους;
Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας προκειμένου να: α) αποφευχθούν στο μέλλον παλινωδίες που προκαλούν ταλαιπωρία και σύγχυση και β) να επιτευχθεί η σωστή και έγκαιρη ενημέρωση των τουριστών και των επαγγελματιών του τουρισμού;
Ο ερωτών βουλευτής

Γιώργος Φραγγίδης

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *