Τηλεδιασκέψεις του τομεάρχη Υγείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Α. Ξανθού, με Δημάρχους της Π.Ε. Ρεθύμνου για τις επιπτώσεις της πανδημίας στην τοπική αυτοδιοίκηση


0
(0)

Ο Βουλευτής Ρεθύμνου και Τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Ξανθός συζήτησε σε διαδοχικές τηλεδιασκέψεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Τοπική Αυτοδιοίκηση με Δημάρχους της Π.Ε. Ρεθύμνου και συγκεκριμένα με τον Δήμαρχο Αγίου Βασιλείου κ. Γιάννη Ταταράκη, τον Δήμαρχο Ανωγείων κ. Σωκράτη Κεφαλογιάννη, τον Δήμαρχο Μυλοποτάμου κ. Δημήτρη Κόκκινο και τον Δήμαρχο Αμαρίου κ. Παντελή Μουρτζανό.

Οι Δήμαρχοι της Π.Ε. Ρεθύμνου αναφέρθηκαν στις επιπτώσεις της πανδημίας κυρίως στο εισόδημα και της απασχόληση των δημοτών τους, στην αγροτική-κτηνοτροφική παραγωγή των περιοχών τους αλλά και στο διαφαινόμενο σοβαρό πλήγμα στη φετινή τουριστική περίοδο. Ενημέρωσαν για την πολύ σημαντική προσπάθεια που καταβάλλουν οι δημοτικές υπηρεσίες και οι κοινωνικές δομές για την εξυπηρέτηση και φροντίδα των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού. Εξέφρασαν όμως και την ανησυχία τους για τη δυνατότητα των Δήμων να ανταποκριθούν με μειωμένους πόρους στις νέες ανάγκες στήριξης των τοπικών κοινωνιών (καθαριότητα, αποκομιδή απορριμμάτων, προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι», κλπ). Για να μην καταρρεύσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, τόνισαν, απαιτείται γενναιόδωρη έκτακτη οικονομική ενίσχυση των Δήμων και η χωρίς προβλήματα συνέχιση των έργων υποδομής που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ΠΔΕ και στο πρόγραμμα «ΦιλόΔημος» (νυν «Αντώνης Τρίτσης»).

Ο κ. Ξανθός ανέφερε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, διαπιστώνοντας παραλείψεις, ολιγωρίες και προβλήματα στην εφαρμογή των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, κατέθεσε 70+1 προτάσεις για την Δημόσια Διοίκηση και τον Α’ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αφορούν πρόσθετες παρεμβάσεις για τη στήριξη της πραγματικής οικονομίας και της ενεργού ζήτησης, για την προστασία των εργαζομένων και των θέσεων εργασίας, για τη στήριξη των επιχειρήσεων, των επαγγελματιών και των κοινωνικών υπηρεσιών των Δήμων. Οι ΟΤΑ μπορούν και οφείλουν να γίνουν ασπίδα προστασίας των πολιτών απέναντι στην επερχόμενη οικονομική κρίση. Αλλά και να συμβάλλουν στην καλύτερη δυνατή υγειονομική φροντίδα των πολιτών με συνεργασία των δημόσιων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι». Επίσης χρειάζεται έκτακτη οικονομική ενίσχυση των Δήμων, πλήρης ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών τους για την εξυπηρέτηση των πολιτών, έκτακτη στελέχωση και στήριξη των υπηρεσιών καθαριότητας και των κοινωνικών δομών, καθώς και ανανέωση για δύο έτη όσων συμβάσεων εργαζομένων των ΟΤΑ λήγουν αυτή την περίοδο.

5η Αναφορά του «Παρατηρητηρίου Υγείας» του ΣΥΡΙΖΑ

  • Είμαστε σε μια φάση ελεγχόμενης διασποράς του νέου κοροναϊού στην Ελλάδα και τόσο το επίπεδο της θνησιμότητας από την πανδημία όσο και ο ρυθμός αύξησης της φαίνεται να έχουν ηπιότερη μορφή σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες . Η συζήτηση για τη σταδιακή και ελεγχόμενη άρση των περιοριστικών μέτρων έχει αρχίσει και αυτό δεν πρέπει να οδηγήσει σε υποτίμηση του κινδύνου υποτροπής του επιδημικού κύματος και στην ανάγκη έγκαιρης προετοιμασίας για το αναμενόμενο 2ο κύμα της πανδημίας το φθινόπωρο. Σε μεγάλο βαθμό η τελική εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα θα κριθεί και από τον τρόπο που θα υποχωρήσει το lock down. Θεωρούμε ότι απαιτείται επιστημονική τεκμηρίωση των πολιτικών αποφάσεων για την αποκλιμάκωση των περιορισμών και ειδική μέριμνα για την «αποσυμπίεση» της τακτικής λειτουργίας του ΕΣΥ .

  • Σημεία πολιτικής κριτικής στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης:

    1. Καθυστερήσεις στην ενίσχυση των νοσοκομείων με επικουρικούς γιατρούς και νοσηλευτικό-παραϊατρικό προσωπικό, καθώς και στον έγκαιρο και ομαλό εφοδιασμό τους με μέσα ατομικής προστασίας. Θεωρούμε ότι πρέπει να επιταχυνθεί η δραστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας με επιπλέον προσωπικό (ειδικά ιατρικό), με ειδικό εξοπλισμό για τη φροντίδα ασθενών με Covid 19 (κλίνες ΜΕΘ, αναπνευστήρες, αντιδραστήρια για εργαστηριακούς ελέγχους κλπ), καθώς και με τα αναγκαία μέσα ατομικής προστασίας των υγειονομικών. Mόνο έτσι μπορεί το ΕΣΥ να ανταποκριθεί στις άμεσες και μελλοντικές ανάγκες της πανδημίας αλλά και στις σταθερές ανάγκες διαχείρισης της συνήθους νοσηρότητας και των χρόνιων ασθενών.

    2. Το μεγάλο έλλειμμα σ’ αυτή τη φάση είναι ότι δεν υπάρχει πολιτικός σχεδιασμός και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για μόνιμες προσλήψεις στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας, ούτε για φέτος ούτε για τα επόμενα χρόνια. Οι δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ότι «είναι αδιαπραγμάτευτος ο δημόσιος χαρακτήρας του ΕΣΥ» και ότι «η ενίσχυση που γίνεται σήμερα αποτελεί παρακαταθήκη για το μέλλον», για έχουν στοιχειώδες αντίκρισμα και να μην είναι σκέτη κοροϊδία, πρέπει να συνοδευτούν με προκήρυξη τουλάχιστον 4000 μόνιμων γιατρών και άλλων υγειονομικών για το 2020 και ενός αντίστοιχου αριθμού για τα επόμενα χρόνια. Υπάρχει έτοιμη προκήρυξη 1350 μόνιμων θέσεων μη ιατρικού προσωπικού εδώ και 5 μήνες ( με ΠΥΣ που εξασφάλισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) η οποία δεν έχει προχωρήσει. Αφού, όπως δήλωσε ο Υπουργός Υγείας κ. Κικίλιας «υπάρχει ισχυρή πολιτική βούληση και η απαιτούμενη εθνική συναίνεση» για μόνιμη ενίσχυση του ΕΣΥ, γιατί δεν γίνεται ούτε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση;

    3. Μη αξιοποίηση των δημόσιων δομών ΠΦΥ (ΚΥ-ΤΟΜΥ-ΠΙ) στη δημιουργία εξωνοσοκομειακού «φίλτρου» ύποπτων περιστατικών με Covid 19 και στην ανάπτυξη δικτύου κατ’ οίκον φροντίδας χρόνιων ασθενών που «Μένουν σπίτι» χωρίς ιατρική παρακολούθηση.

    4. Δεν υπήρξε από την αρχή κεντρική διαχείριση στον εργαστηριακό έλεγχο της πανδημίας και ενιαίοι κανόνες σε Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα για την πρόσβαση στα διαθέσιμα διαγνωστικά τεστ. Και άργησε πολύ η αξιοποίηση των εργαστηρίων του ΕΚΕΑ για την αύξηση της «παραγωγικότητας» του δημόσιου συστήματος στο μοριακό έλεγχο του SARS-CoV-2. Το ίδιο και η ενσωμάτωση των εργαστηρίων των ΑΕΙ και των Ερευνητικών Ινστιτούτων στη μάχη της επιδημιολογικής επιτήρησης. Είναι άμεση προτεραιότητα να αρχίσει να συνταγογραφείται το μοριακό τεστ με μηδενική συμμετοχή του πολίτη και να αποζημιώνονται αντίστοιχα μέσω του ΕΟΠΥΥ τα δημόσια εργαστήρια για την κάλυψη αναγκών των ασφαλισμένων .

    5. Δεν υπήρξε έγκαιρη μέριμνα για πληθυσμούς ειδικής ευαλωτότητας που διαβιούν σε συνθήκες συγχρωτισμού και πλημμελούς ατομικής υγιεινής, όπως οι πρόσφυγες-μετανάστες, οι Ρομά, οι φυλακισμένοι, οι φιλοξενούμενοι σε γηροκομεία-προνοιακά ιδρύματα-ψυχιατρεία, οι άστεγοι, οι τοξικοεξαρτημένοι κλπ. Η μέχρι τώρα τακτική της εκ των υστέρων παρέμβασης μόλις εκδηλωθεί κρούσμα, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους ανεξέλεγκτης διασποράς της πανδημίας όπως έχει δείξει και η εμπειρία άλλων χωρών. Η υπόθεση που είναι σε εξέλιξη σε χώρο φιλοξενίας προσφύγων στο Κρανίδι, αναδεικνύει την τεράστια σημασία των μέτρων πρόληψης και έγκαιρης παρέμβασης σ’ αυτές τις δομές. Η άμεση προτεραιότητα σήμερα είναι η οργανωμένη και ελεγχόμενη αποσυμφόρηση των ΚΥΤ στα νησιά και η πληθυσμιακή «αραίωση» των μεγάλων camps και δομών φιλοξενίας, με ταυτόχρονη ενίσχυση της υγειονομικής φροντίδας στους χώρους αυτούς. Το πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση λειτουργεί σ’ αυτό το ευαίσθητο θέμα με όρους ιδεοληπτικούς και αποφυγής του πολιτικού κόστους, ενώ επιδεικνύει τραγική ανεπάρκεια στη συνολική διαχείριση του. Oχι μόνο δεν προχωρά η αποσυμφόρηση των KYT αλλά δεν γίνονται βήματα ούτε στη δημιουργία υποδομών «απομόνωσης» κρουσμάτων εκτός καταυλισμού και το ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο «Αγνοδίκη» κινδυνεύει να μείνει στα χαρτιά. Υπάρχουν αυστηρές προειδοποιήσεις και προτάσεις που έχουν κατατεθεί από την αρμόδια Επίτροπο της ΕΕ, από τη Διεθνή Αμνηστία και άλλες ανθρωπιστικές οργανώσεις , για άμεση μεταφορά ευάλωτων και ευπαθών ομάδων (ηλικιωμένοι, ασθενείς με χρόνια νοσήματα, έγκυες γυναίκες, ασυνόδευτα παιδιά κλπ), υπάρχουν καλές πρακτικές από άλλες χώρες που μπορούν να αξιοποιηθούν (πχ «κλινικές πυρετού» για ύποπτα ή επιβεβαιωμένα περιστατικά με Covid 19), είναι προφανής η ανάγκη να υπάρχουν διαθέσιμα διαγνωστικά τέστ για γρήγορη ανίχνευση, ενεργητική αναζήτηση και απομόνωση κρουσμάτων. Και σίγουρα είναι απολύτως απαραίτητη η ενσωμάτωση στο σχεδιασμό της Πολιτείας και η συνδρομή στο έργο των επαγγελματιών υγείας του προγράμματος Philos2 του ΕΟΔΥ και των δημόσιων δομών υγείας, του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, των αξιόπιστων ΜΚΟ με εμπειρία στο πεδίο, των τοπικών Ιατρικών Συλλόγων και του διαθέσιμου δυναμικού τους. Το ερώτημα είναι τι ακριβώς κάνει η κυβέρνηση, το Υπουργείο Μεταναστευτικής πολιτικής και το Υπουργείο Υγείας; Έχουμε την αίσθηση ότι απλώς παρακολουθούν την επερχόμενη εξάπλωση του SARS-Cov-2 στους «θύλακες» αυξημένης ευαλωτότητας και δρούν «πυροσβεστικά» και όχι προληπτικά. Μόνο που αυτό μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς ακόμα και τη συνολική πορεία της πανδημίας στη χώρα.

    6. Δεν έγινε δεκτή η πρόταση μας για Διακομματική Επιτροπή που θα ελέγχει τις προμήθειες, τις προσλήψεις και τις δαπάνες αυτής της περιόδου, για να διασφαλιστεί η διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον.

    7. Παρά το αίτημα της ΟΕΝΓΕ και πολλών άλλων, δεν παρουσιάζεται σε καθημερινή βάση ο αριθμός των υγειονομικών που έχουν προσβληθεί από τον ιό ή είναι σε καραντίνα, ούτε ο συνολικός αριθμός όσων επιβεβαιωμένων κρουσμάτων νοσηλεύονται. Αυτοί είναι δυο ευαίσθητοι δείκτες της ανθεκτικότητας του ΕΣΥ. Και ειδικά για το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, οφείλει η Πολιτεία να δείξει ένα έμπρακτο ενδιαφέρον για την κατάσταση της υγείας του και την ανάγκη να προστατευτούν και να παραμείνουν μάχιμοι οι «άνθρωποι της πρώτης γραμμής».

    8. Εμφανίζονται τώρα τελευταία και κρούσματα αυταρχισμού εκ μέρους Διοικήσεων Νοσοκομείων, με απαράδεκτες συστάσεις προς συνδικαλιστές ή εκπροσώπους γιατρών και εργαζομένων να μην ασκούν δημόσια κριτική για προβλήματα και ελλείψεις στο σύστημα υγείας. Όσοι θεωρούν ότι η υπευθυνότητα και σοβαρότητα μπροστά στην πανδημία σημαίνει σιωπή και ανοχή σε ακάλυπτες ανάγκες, αυθαιρεσίες ή αδιαφάνεια στη διαχείριση του δημόσιου χρήματος, είναι γελασμένοι.

    9. Δεν έχει προχωρήσει επίσης η ενίσχυση των ΥΠΕ, των νοσοκομείων και των Διευθύνσεων Υγείας των Περιφερειών με γιατρούς Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Ιατρικής αλλά και με επόπτες Δημόσιας Υγείας, με στόχο τον αξιόπιστο υγειονομικό έλεγχο των μονάδων υγείας και την εφαρμογή πρωτοκόλλων ασφαλούς διαχείρισης των μολυσματικών υλικών, απολύμανσης των χώρων εξέτασης και νοσηλείας, τήρησης των standards υγιεινής και ασφάλειας στο Σύστημα Υγείας .

    Για τον ΣΥΡΙΖΑ η πανδημία και οι νέες ανάγκες που ήρθαν στο προσκήνιο ( πχ επάρκεια κλινών ΜΕΘ, οργανωμένα ΤΕΠ, ενισχυμένες δημόσιες δομές ΠΦΥ, θεσμός οικογενειακού γιατρού , κινητές μονάδες υγείας, κατ’ οίκον φροντίδα χρόνιων ασθενών, κοινοτικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας, τηλεσυμβουλευτική, μόνιμοι μηχανισμοί επιδημιολογικής επιτήρησης των νέων λοιμωδών νοσημάτων , περιβαλλοντική υγεία, Ιατρική της Εργασίας κλπ), είναι η μεγάλη ευκαιρία για μια μεγάλη επένδυση σε ένα νέο Δημόσιο Σύστημα Υγείας και στην αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας της χώρας. Σ’ αυτή τη γραμμή θα συνεχίσουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα να ασκούμε πολιτικό έλεγχο στην κυβέρνηση για την αποτελεσματικότητα στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και για την «επόμενη μέρα » στο ΕΣΥ.

Α. Ξανθός: “Δυστυχώς επιβεβαιώνονται οι αναφορές του Παρατηρητηρίου Υγείας για τους ευάλωτους πληθυσμούς”

Οι συνεχείς αναφορές του «Παρατηρητηρίου Υγείας» του ΣΥΡΙΖΑ για τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού που χρειάζονται ειδική μέριμνα αυτή την περίοδο, δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν. Η πρόσφατη εξέλιξη με το μεγάλο αριθμό κρουσμάτων Covid 19 στο χώρο φιλοξενίας προσφύγων-μεταναστών στο Κρανίδι, μεγαλώνει την ανησυχία για ανεξέλεγκτη διασπορά του SARS-CoV-2 στις πολύ προβληματικές, από άποψη Δημόσιας Υγείας, συνθήκες διαβίωσης αυτών των ανθρώπων .

Είναι προφανές ότι δεν υπήρξε έγκαιρη κυβερνητική μέριμνα για πληθυσμούς ειδικής ευαλωτότητας που διαβιούν σε συνθήκες συγχρωτισμού και πλημμελούς ατομικής υγιεινής , όπως οι πρόσφυγες-μετανάστες , οι Ρομά, οι φυλακισμένοι, οι φιλοξενούμενοι σε γηροκομεία-προνοιακά ιδρύματα-ψυχιατρεία, οι άστεγοι κλπ. Η μέχρι τώρα τακτική της εκ των υστέρων παρέμβασης μόλις εκδηλωθεί κρούσμα, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους πρωτίστως για την υγεία αυτών των πληθυσμών, για τη Δημόσια Υγεία αλλά και για την πορεία της πανδημίας στη χώρα. Δημιουργεί όμως και τις προϋποθέσεις για να εκδηλωθούν φαινόμενα κοινωνικού ρατσισμού, ξενοφοβίας και μισαλλοδοξίας που μπορούν να δοκιμάσουν την κοινωνική συνοχή και το κλίμα αλληλεγγύης που απαιτεί η αξιοπρεπής και αποτελεσματική διαχείριση αυτής της κρίσης .

Η περίπτωση του Κρανιδίου αναδεικνύει την τεράστια σημασία των μέτρων πρόληψης και έγκαιρης παρέμβασης , καθώς και ενισχυμένης υγειονομικής φροντίδας σ’ αυτές τις δομές. Για να ενισχυθεί το αίσθημα υγειονομικής ασφάλειας της τοπικής κοινωνίας, απαιτείται συστηματική ενημέρωση των πολιτών και των εκπροσώπων τους για τα μέτρα περιορισμού της διασποράς του ιού στην περιοχή, για την ιχνηλάτηση των κοινωνικών επαφών όσων έχουν προσβληθεί και για τις αναγκαίες παρεμβάσεις ενίσχυσης των δημόσιων δομών υγείας της Αργολίδας.

Ανοικτή Επιστολή ΕΠΕΚΕ Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ προς τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου

Η Επιτροπή Παρακολούθησης και Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου του ΣΥΡΙΖΑ, που αποτελείται από τον Τομεάρχη, τους πρώην Υπουργούς, βουλευτές της Κ.Ο. καθώς και το Τμήμα Μεταναστευτικού-Προσφυγικού της Κ.Ε. απέστειλε Ανοικτή Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου.

Η επιστολή έρχεται σε συνέχεια σειράς κοινοβουλευτικών και θεσμικών παρεμβάσεων που αφορούσαν τις αναγκαίες πρωτοβουλίες προκειμένου να προστατευτεί ο πληθυσμός των αιτούντων άσυλο σε δομές φιλοξενίας, κέντρα υποδοχής, ξενοδοχεία, κέντρα κράτησης κλπ, αλλά και οι εργαζόμενοι στους χώρους αυτούς.

Η ΕΠΕΚΕ ζητά από την πολιτική ηγεσία να προχωρήσει άμεσα σε μια σειρά μέτρων έστω και τώρα, έστω και αργά:

  1. Να γίνουν δειγματοληπτικά τεστ, ακόμα και με κινητές μονάδες, σε όλες τις δομές φιλοξενίας, τα ξενοδοχεία, τα ΠΡΟΚΕΚΑ και τα κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης σε διαμένοντες και προσωπικό.

  2. Να αποσυμφορηθούν οι δομές των νησιών με προτεραιότητα σε εκείνες που επικρατούν κακές συνθήκες διαβίωσης και έχουν σοβαρό πρόβλημα υπερπληθυσμού.

  3. Να δημιουργηθούν κατάλληλοι και επαρκείς χώροι απομόνωσης και νοσηλείας σε όλες τις δομές για την πρόληψη της πανδημίας.

  4. Να υπάρξει άμεσα μετακίνηση αυτών που νοσούν ή είναι θετικοί στον κορωνοϊό σε ξενοδοχεία και καταλύματα εκτός δομών, όπου μπορούν να τηρηθούν οι οδηγίες του ΕΟΔΥ για την προστασία της υγείας τους

  5. Να ενισχυθεί άμεσα το υγειονομικό προσωπικό των δομών και να παρασχεθούν τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας και υγιεινής σε όλους τους διαμένοντες και εργαζόμενους.

Έστω και τώρα, είναι η ώρα η κυβέρνηση να δείξει υπευθυνότητα και αλληλεγγύη και να αποτρέψει τον σοβαρό κίνδυνο για την υγεία όσων συνδέονται με τις δομές φιλοξενίας παρέχοντας το αίσθημα ασφάλειας που δικαιούνται τόσο οι ίδιοι όσο και οι τοπικές κοινωνίες, μέσα από μια οργανωμένη και αποτελεσματική κρατική παρέμβαση χωρίς εκπτώσεις και περιθώρια για φαινόμενα «ανοσίας της αγέλης», κλπ.

iSYRIZA: Το ένατο iAsk&Watch, ανοίγει τη συζήτηση για τα θέματα της επικαιρότητας”

Στις ερωτήσεις των μελών του iSYRIZA, απαντάει η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου

Η κυβέρνηση, κατά της διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού προχώρησε σε μια σειρά μέτρων “ασπιρίνες” για τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις. Παρά τη γενική παραδοχή για ύφεση στη χώρα το 2020, αρνείται να προβεί σε ουσιαστικές παρεμβάσεις για να τονώσει την οικονομία. Την ίδια στιγμή διαθέτει τεράστια ποσά για να χρηματοδοτήσει ιδιωτικές κλινικές , ΜΜΕ, διαφημιστικές εταιρείες και προσφάτως τα ΚΕΚ για την εξευτελιστική κατάρτιση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας. Ο ΣΥΡΙΖΑ με το πρόγραμμα “Μένουμε Όρθιοι” κατέθεσε μια ολοκληρωμένη πρόταση, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε τα αποτελέσματα της πανδημίας στην οικονομία.

Η πλατφόρμα του iSYRIZA, θέλοντας να συνεχίσει να ενημερώνει έγκυρα τα μέλη της, ανοίγει το ένατο iAsk&Watch. Η πρώην υπουργός και κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, απαντάει στα μέλη του iSYRIZA, για όλα τα ζητήματα της πολιτικής επικαιρότητας.

Υπενθυμίζεται, ότι για να λάβει κάποιος μέρος στις διαδικασίες του iAsk&Watch, θα πρέπει να έχει πραγματοποιήσει πρωτύτερα εγγραφή στην πλατφόρμα του iSYRIZA.

Ν. Παππάς: «Η Κομισιόν καταρρίπτει την κοροϊδία Μητσοτάκη. Το ΕΣΠΑ καλύπτει την απευθείας ενίσχυση των επιστημόνων

Τα χαριστικά 80 εκατ. ευρώ στα ΚΕΚ για μια -άθλιου επιπέδου- τηλεκατάρτιση επιστημόνων, βαφτίστηκαν από την κυβέρνηση «μονόδρομος» για την ενίσχυση του κλάδου.

Οι κύριοι Βρούτσης και Γεωργιάδης επικαλέστηκαν αδυναμία εκταμίευσης χρημάτων από το ΕΣΠΑ για την απευθείας ενίσχυση των επιστημόνων με 800 ευρώ (ανά άτομο) και τους ζήτησαν να αρκεστούν στα 600 ευρώ, αφού υποστούν μια άκρως προσβλητική διαδικασία.

Όμως, σύμφωνα και με δημοσίευμα του Documento, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόνιζε ήδη από τον Μάρτιο ότι, λόγω της έκτακτης συγκυρίας, οι δαπάνες απευθείας ενίσχυσης επιστημόνων είναι πλέον απολύτως επιλέξιμες.

Η κυβέρνηση έχει τελικά πολύ εύκολο το ψέμα και πολύ ανεπτυγμένη τη λογική του -πάντα κερδισμένου- «μεσάζοντα».

Ο κ. Μητσοτάκης οφείλει να λογοδοτήσει. Και για την κοροϊδία και για τη σπατάλη πόρων που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε άλλους τομείς, όπως η Υγεία.

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ- Τραγική ολιγωρία της κυβέρνησης για μέτρα προστασίας των ευάλωτων πληθυσμών

Τα 150 επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού σε πρόσφυγες που φιλοξενούνται σε ξενοδοχείο στο Κρανίδι Αργολίδας, αναδεικνύουν την τραγική ολιγωρία της κυβέρνησης Μητσοτάκη να πάρει τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία τόσο των προσφύγων που διαμένουν εκεί όσο και των πολιτών της ευρύτερης περιοχής.

Παρόλο που η κυβέρνηση γνώριζε την ύπαρξη κρούσματος στη συγκεκριμένη δομή ήδη από τη Μ. Πέμπτη, δεν προχώρησε στους απαραίτητους διαγνωστικούς ελέγχους, αφήνοντας έτσι ανεξέλεγκτη την εξάπλωση του κορωνοϊού.

Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας, έχουμε επισημάνει την ανάγκη της λήψης αυξημένων προστασίας για όλους τους ευάλωτους πληθυσμούς της χώρας μας. Η κυβέρνηση έχει την πλήρη ευθύνη για τη διαφύλαξη της υγείας όλων όσων κατοικούν στη χώρα. Έστω και τώρα, την καλούμε να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα σε όλες τις προσφυγικές δομές προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η πανδημία.

Ερώτηση και ΑΚΕ βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ- Σοβαρότατο ατόπημα τα σκίτσα ενάντια στον ΣΥΡΙΖΑ στο gov.gr. Απαιτούμε άμεσα εξηγήσεις και ευθύνες

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατέθεσαν 61 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Ψηφιακής Πολιτικής και βουλευτή Θεσπρωτίας Μάριου Κάτση, ζητώντας εξηγήσεις και ευθύνες για την απαράδεκτη ενέργεια αυθαίρετης δημοσίευσης σκίτσων που επιτίθενται ενάντια στον ΣΥΡΙΖΑ, στην επίσημη κυβερνητική ιστοσελίδα gov.gr, η οποία μετατράπηκε σε μέσο κομματικής προπαγάνδας της ΝΔ.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση οδεύει μέρα με τη μέρα σε εξωθεσμικά και επικίνδυνα μονοπάτια «ορμπανοποίησης». Η χρήση επίσημης κυβερνητικής ιστοσελίδας για προπαγάνδα ενάντια στην Αξιωματική Αντιπολίτευση, αλλά ως φαίνεται και ενάντια στον τέως Πρόεδρο της Δημοκρατίας, είναι ενέργεια που προσβάλλει τη δημοκρατική λειτουργία του ελληνικού Κράτους, στρέφεται ενάντια στο Σύνταγμα και στις αρχές της ΕΕ, δυσφημίζει διεθνώς την Ελληνική Δημοκρατία και αποτελεί διολίσθηση σε πρακτικές άλλων εποχών και καθεστώτων.

Με την ερώτηση, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν την ανάληψη πολιτικής ευθύνης και την απόδοση άλλων ευθυνών και λήψη μέτρων για τα παραπάνω σοβαρότατα ατοπήματα. Ζητούν, επίσης, εγγράφως τεκμηριωμένες απαντήσεις για το ποιος και με τίνος εντολή δημοσίευσε τα απαράδεκτα σκίτσα, σε μια ιστοσελίδα που εκ του Νόμου έχει τελείως διαφορετικό σκοπό λειτουργίας.

Οι δημοκρατικοί πολίτες και ο ΣΥΡΙΖΑ αντέδρασαν άμεσα στο αίσχος της θρασύτατης κομματικοποίησης κυβερνητικών ιστοσελίδων, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να κατεβάσει τις συγκεκριμένες αναρτήσεις. Τώρα ήρθε η ώρα του θεσμικού κοινοβουλευτικού ελέγχου και της απόδοσης ευθυνών. Ζητούνται άμεσες απαντήσεις και ενέργειες αποκατάστασης της όποιας αξιοπιστίας του ψηφιακού Κράτους, την οποία καταρρακώνει με τις ενέργειές της η αλαζονική κυβέρνηση Μητσοτάκη.

 

 

0

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.