ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΜΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 21 Ιουνίου 2022 by energinews (admin)

Η κυβέρνηση, σε όλο το διάστημα της κρίσης, παρακολουθεί σαν απλός παρατηρητής την αλματώδη αύξηση στις τιμές των καυσίμων. Χωρίς σοβαρούς ελέγχους σε όλα τα στάδια της αγοράς, το ράλι των τιμών θα είναι δίχως τέλος.

Με την Ελλάδα να έχει την τρίτη υψηλότερη τιμή βενζίνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το δεύτερο χαμηλότερο ΑΕΠ σε όρους αγοραστικής δύναμης, τα μέτρα που εξήγγειλε σήμερα ο πρωθυπουργός θα εξανεμισθούν τις επόμενες ημέρες, καθώς η βενζίνη θα οδεύει στα 3 ευρώ.

Θυμίζουμε άλλωστε ότι η τιμή της απλής αμόλυβδης ήταν στα 2,075 όταν ξεκίνησε το πρώτο fuel pass, ενώ σήμερα η μέση πανελλαδική τιμή έχει ξεπεράσει τα 2,42 ευρώ.

Υπενθυμίζουμε για μια ακόμα φορά τη θέση του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ στα καύσιμα, που για να πιάσει όμως τόπο θα πρέπει να πλαισιωθεί και από αυστηρούς ελέγχους στην αγορά.

ΔΗΛΩΣΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΝΤΖΟΥ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΔΗΛΩΣΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΝΤΖΟΥ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

*On camera

Βλέποντας την αυτοδυναμία να απομακρύνεται, ο κ. Μητσοτάκης εκπέμπει ολοένα και εντονότερα αμφίσημα μηνύματα.

Ζούμε την απόλυτη παραδοξότητα: Ο Πρωθυπουργός τη μια στιγμή «ορκίζεται» στην εξάντληση της τετραετίας και την επομένη επισείει το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, περίπου ως «απειλή» ρίχνοντας, το φταίξιμο στην αντιπολίτευση. Την ώρα, μάλιστα, που οι υπουργοί του έχουν κατεβάσει τα μολύβια και έχουν επιδοθεί σε προεκλογικό αγώνα.

Όσο, όμως, η Κυβέρνηση παγιδεύεται στον τακτικισμό της, τα προβλήματα παραμένουν. Ακρίβεια, ενεργειακή κρίση, πληθωρισμός εξουθενώνουν τους πολίτες. Η κοινωνία απαιτεί, εδώ και τώρα, υπευθυνότητα και άμεσες λύσεις.

Η σταθερότητα, άλλωστε, προϋποθέτει σοβαρότητα.

Το βίντεο της δήλωσης:

https://youtu.be/JbfgIIASFT4

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

Κοινοβουλευτική Ομάδα

ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Kρυφά χρέη κάτω από το χαλί, οδηγούν σε διόγκωση του ελλείμματος και σε νέες περιπέτειες τη χώρα»

 

Καταρρίπτεται το αφήγημα της «συνετής δημοσιονομικής διαχείρισης» της κυβέρνησης, με τεκμηριωμένη ερώτηση που κατέθεσε η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής προς τον Υπουργό Οικονομικών, με πρώτο υπογράφοντα τον επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας Μιχάλη Κατρίνη.

Λίγες μέρες μετά τις θριαμβολογίες της κυβέρνησης για την έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία, η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ ζητά από τον Υπουργό Οικονομικών και την κυβέρνηση να δώσουν συγκεκριμένες απαντήσεις στα σαφή ερωτήματα που τίθενται στην ερώτηση, όπως:

1ον) Ποιες είναι λεπτομερώς οι δαπάνες των οποίων η πληρωμή ετεροχρονίστηκε, ποιος και γιατί αποφάσισε τον ετεροχρονισμό της πληρωμής τους, πότε προβλέπεται ότι θα πληρωθούν οι συγκεκριμένες δαπάνες, καθώς κι αν έχουν εγγραφεί επαρκείς πιστώσεις στον Προϋπολογισμό 2022 για την εξόφλησή τους. Τονίζεται μάλιστα ότι στην τελευταία Έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας (Μάιος 2022) επισημαίνεται ο δημοσιονομικός κίνδυνος κατάπτωσης κυβερνητικών εγγυήσεων και ιδίως εκείνων που παρασχέθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας.

2ον) Ποιο ήταν το ύψος των Κυβερνητικών Εγγυήσεων στο τέλος του 2021, αλλά και ποιο είναι σήμερα (Ιούνιος 2022) το ύψος των συνολικών Κυβερνητικών Εγγυήσεων;

Το ΠΑΣΟΚ σημειώνει έντονα τη μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στο ποσό των εγγυήσεων που αναφέρονται στην Εισηγητική Έκθεση και τα αντίστοιχα ποσά των μηνιαίων Δελτίων Δεκεμβρίου 2021 και Ιανουαρίου 2022.

Συγκεκριμένα, στο Δελτίο Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού οι Κυβερνητικές εγγυήσεις στο τέλος Απριλίου 2022 ήταν 30.376 εκ ευρώ, ελαφρώς διαφοροποιημένες από τις αντίστοιχες στο τέλος του 2021, οι οποίες έφταναν στα 30.662 εκ. ευρώ. Ωστόσο, ο πίνακας εγγυήσεων του Δελτίου εκτέλεσης του Π/Υ Γενικής Κυβέρνησης (Δεκέμβριος 2021) έδειχνε ότι οι συνολικές κυβερνητικές εγγυήσεις στο τέλος του 2021 ήταν 22,9 δισ. ευρώ, ενώ ο πίνακας εγγυήσεων της Εισηγητικής Έκθεσης του Προϋπολογισμού (Π/Υ) 2022 «φιλοτεχνεί» μια εικόνα συνολικών κυβερνητικών εγγυήσεων στο τέλος του 2021 μόλις 8,8 δισ. ευρώ, δήθεν τις μικρότερες από το 2006.

«Όλα αυτά αποτελούν αποχρώσες ενδείξεις δημιουργικής λογιστικής, που η χώρα την πλήρωσε ακριβά στο παρελθόν» τονίζουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ στο κείμενο της ερώτησής τους.

3ον) Ποιο είναι σήμερα το ύψος (στοκ) των απλήρωτων καταπτώσεων εγγυήσεων, καθώς και ποιο ήταν το ύψος των νέων καταπτώσεων εγγυήσεων στη διάρκεια του 2021 και το Α΄ τετράμηνο του 2022;

4ον) Ποιο είναι σήμερα το ύψος των ληξιπρόθεσμων καταπτώσεων εγγυήσεων; Έχουν εγγραφεί πιστώσεις στον Προϋπολογισμό 2022 για την εξόφληση αυτών των οφειλών;

5ον) Τι σκοπεύει να κάνει για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τον ιδιωτικό τομέα, από τη στιγμή που οι δικαιούχοι έχουν ανάγκη τα οφειλόμενα ποσά; Έχουν εγγραφεί επαρκείς πιστώσεις στον Προϋπολογισμό για την εξόφλησή τους;

6ον) Τι σκοπεύει να κάνει για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων επιστροφών φόρων, δεδομένου ότι ο συνεπής φορολογούμενος δικαιούται την επιστροφή των φόρων που του οφείλει η Κυβέρνηση εμπροθέσμως; Έχουν εγγραφεί επαρκείς πιστώσεις στον Προϋπολογισμό 2022 για την εξόφλησή τους;

7ον) Ποιο είναι σήμερα το ύψος των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων; Ποιο είναι το ποσό της πίστωσης που έχει εγγραφεί στον Προϋπολογισμό 2022 για εξόφληση αυτών των οφειλών;

8ον) Ποιο είναι σήμερα το ύψος των ληξιπρόθεσμων επιστροφών φόρων από τα τελωνεία; Έχουν εγγραφεί πιστώσεις στον Προϋπολογισμό 2022 για εξόφληση αυτών των οφειλών;

9ον) Ποιο είναι το ποσό που εισέπραξαν οι ΔΟΥ από τους πρωτοφειλέτες εγγυημένων και πληρωθέντων από το Δημόσιο δανείων στη διάρκεια του 2021 και κατά το Α΄ τετράμηνο του 2022.

Η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ θέτει ακόμα στον Υπουργό Οικονομικών ερώτημα, για το ποιο θα ήταν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα του πρώτου τετραμήνου του 2022, αν είχαν υπολογιστεί και κυρίως εξοφληθεί αυτές οι οφειλές και τα «κρυφά» χρέη.

Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν θα μπορεί για πολύ καιρό ακόμα να κρύβει την αλήθεια και την πραγματικότητα.

Κυρίως όμως, όλοι πλέον αντιλαμβάνονται ότι η δημοσιονομική διαχείριση της κυβέρνησης, πάσχει.

Τα προβλήματα που κρύβει η κυβέρνηση κάτω από το χαλί, σύντομα, θα έρθουν στην επιφάνεια και τότε θα έρθει η ώρα της αλήθειας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρ. Σταϊκούρα

Θέμα: «‘’Μαγική εικόνα’’ η πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του 2022, στο πλαίσιο ενός επίπλαστου κυβερνητικού ‘’success story II’’»

Όπως είναι γενικότερα γνωστό και με στόχο την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του covid-19, το Μάρτιο του 2020 ενεργοποιήθηκε σε επίπεδο Ε.Ε. η γενική ρήτρα διαφυγής του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης, επιτρέποντας στα κράτη- μέλη προσωρινή παρέκκλιση από τους ισχύοντες δημοσιονομικούς κανόνες για το έλλειμμα και το δημόσιο χρέος. Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε κατηγορηματικά, η ενεργοποίηση της ρήτρας δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να θέσει σε κίνδυνο τη δημοσιονομική σταθερότητα.

Επιπλέον, όπως ήδη έχουμε επισημάνει, ασκώντας κριτική στην Κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις και τις αστοχίες στη λήψη των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, παρότι διέθεσε πόρους ως ποσοστό του ΑΕΠ, από τους υψηλότερους στον κόσμο, η ανταποδοτικότητα τους ήταν από τις τελευταίες στο επίπεδο της Ε.Ε. (19η μεταξύ των 27 κ-μ σύμφωνα με τα συγκριτικά στοιχεία των εαρινών προβλέψεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής).

Δύο περίπου χρόνια αργότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου Δελτίου εκτέλεσης του Προϋπολογισμού (Απριλίου 2022) το αποτέλεσμα της δημοσιονομικής διαχείρισης του Α’ τετραμήνου οδήγησε σε έλλειμμα ύψους 2.053 εκ. ευρώ, ενώ το πρωτογενές αποτέλεσμα σε πλεόνασμα ύψους 300 εκ. ευρώ.

Παρότι στο ίδιο Δελτίο διαπιστώνεται ότι οι δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιανουαρίου – Απριλίου 2022 είναι μειωμένες, ωστόσο, στο σκέλος του Τακτικού Προϋπολογισμού παρουσιάζεται υστέρηση έναντι του στόχου κατά 1.448 εκατ. ευρώ, η οποία οφείλεται κυρίως στον ετεροχρονισμό των πληρωμών των εξοπλιστικών προγραμμάτων κατά 458 εκατ. ευρώ. Υστέρηση, όμως, παρουσιάζεται και στις τρέχουσες μεταβιβάσεις προς οργανισμούς και κράτη της Ε.Ε. κατά 149 εκατ. ευρώ, όπως και στις καταπτώσεις εγγυήσεων κατά 203 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, παρατηρείται πως οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 555 εκ. ευρώ το πρώτο τετράμηνο του 2022, φτάνοντας τα 1.856 εκ. ευρώ στο τέλος Απριλίου 2022, ενώ οι ληξιπρόθεσμες επιστροφές φόρων διαμορφώθηκαν στα 544 εκ. ευρώ για την ίδια περίοδο.

Στο ίδιο πλαίσιο, θα πρέπει να σημειωθεί πως εξίσου βολικά για το τρέχον «θετικό» οικονομικό αφήγημα της κυβέρνησης, δεν παρέχονται στοιχεία για το ύψος των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων – ΤΠΔΥ (εφάπαξ παροχές), με το έωλο αιτιολογικό ότι το Ταμείο συγχωνεύτηκε με το ΕΤΕΑΕΠ το 2017.

Όπως επίσης, χωρίς καμία επίσημη αιτιολόγηση, δεν παρέχονται στοιχεία για το ύψος των εκκρεμών ληξιπρόθεσμων επιστροφών από τα Τελωνεία και ειδικά για τις κατηγορίες ΕΦΚ και ΦΠΑ σε βιομηχανίες, ξενοδοχεία, αλιευτικά σκάφη και πλοία, καθώς και όποιες επιστροφές πραγματοποιούνται από τα Τελωνεία και αφορούν ιδιώτες ή ελεύθερους επαγγελματίες.

Τέλος, δεν παρέχονται επαρκή στοιχεία για το απολύτως κρίσιμο ζήτημα του ύψους των εκκρεμών-απλήρωτων καταπτώσεων εγγυήσεων. Και αυτό μάλιστα συμβαίνει, παρότι στην τελευταία Έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας (Μάιος 2022) επισημαίνεται ο δημοσιονομικός κίνδυνος κατάπτωσης κυβερνητικών εγγυήσεων και ιδίως εκείνων που παρασχέθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας.

Επιπλέον, στο ίδιο Δελτίο εκτέλεσης του Προϋπολογισμού διαβάζουμε πως οι Κυβερνητικές εγγυήσεις στο τέλος Απριλίου 2022 ήταν 30.376 εκ ευρώ, ελαφρώς διαφοροποιημένες από τις αντίστοιχες στο τέλος του 2021, οι οποίες έφταναν στα 30.662 εκ. ευρώ. Ωστόσο, ο πίνακας εγγυήσεων του Δελτίου εκτέλεσης του Π/Υ Γενικής Κυβέρνησης (Δεκέμβριος 2021) έδειχνε ότι οι συνολικές κυβερνητικές εγγυήσεις στο τέλος του 2021 ήταν 22,9 δισ. ευρώ, ενώ ο πίνακας εγγυήσεων της Εισηγητικής Έκθεσης του Προϋπολογισμού (Π/Υ) 2022 «φιλοτεχνεί» μια εικόνα συνολικών κυβερνητικών εγγυήσεων στο τέλος του 2021 μόλις 8,8 δισ. ευρώ, δήθεν τις μικρότερες από το 2006.

Δεδομένου ότι η εκτέλεση του προϋπολογισμού 2022 έχει ξεκινήσει πολύ δυσοίωνα, παρά τις αισιόδοξες διαβεβαιώσεις της Κυβέρνησης και την παράλληλη αξιοποίηση από πλευρά της τεχνικών «δημιουργικής λογιστικής».

Δεδομένου ότι οι απλήρωτες ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις επηρεάζουν δυσμενώς το δημοσιονομικό αποτέλεσμα και το δημόσιο χρέος, ενώ το ύψος των κυβερνητικών εγγυήσεων συνιστά σοβαρό δημοσιονομικό κίνδυνο.

Δεδομένου ότι όλα τα παραπάνω στοιχεία δεν συνάδουν με το αφήγημα της κυβέρνησης περί επιτυχημένης έως τώρα οικονομικής διαχείρισης/πορείας και «επιτυχημένης» εξόδου της χώρας από το καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας, αφού ο βαθμός αξιοπιστίας των δημοσιευόμενων στοιχείων τίθεται εν αμφιβόλω, θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό τα διαβόητα «Greek statistics» της περιόδου 2004-2009.

Δεδομένου ότι η Ελλάδα δεν διαθέτει ακόμη επενδυτική βαθμίδα, θεωρούμενη επενδυτικά, ως υψηλού ρίσκου, ενώ παράλληλα οι όροι δανεισμού έχουν αλλάξει άρδην και μάλιστα προβλέπεται περαιτέρω επιδείνωσή τους στο μέλλον.

Δεδομένου ότι η Κυβέρνηση θα πρέπει να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα κι όχι να συνεχίσει να ζει στην εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε και δυστυχώς συνεχίζει να συντηρεί.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Ποιες είναι λεπτομερώς οι δαπάνες των οποίων η πληρωμή ετεροχρονίστηκε, ποιος και γιατί αποφάσισε τον ετεροχρονισμό της πληρωμής τους, πότε προβλέπεται ότι θα πληρωθούν οι συγκεκριμένες δαπάνες, καθώς κι αν έχουν εγγραφεί επαρκείς πιστώσεις στον Προϋπολογισμό 2022 για την εξόφλησή τους.

2. Τι σκοπεύει να κάνει για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τον ιδιωτικό τομέα, από τη στιγμή που οι δικαιούχοι έχουν ανάγκη τα οφειλόμενα ποσά; Έχουν εγγραφεί επαρκείς πιστώσεις στον Προϋπολογισμό 202 για την εξόφλησή τους;

3. Τι σκοπεύει να κάνει για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων επιστροφών φόρων, δεδομένου ότι ο συνεπής φορολογούμενος δικαιούται την επιστροφή των φόρων που του οφείλει η Κυβέρνηση εμπροθέσμως; Έχουν εγγραφεί επαρκείς πιστώσεις στον Προϋπολογισμό 2022 για την εξόφλησή τους;

4. Ποιο είναι σήμερα το ύψος των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του ΤΠΔΥ; Ποιο είναι το ποσό της πίστωσης που έχει εγγραφεί στον Προϋπολογισμό 2022 για εξόφληση αυτών των οφειλών;

5. Ποιο είναι σήμερα το ύψος των ληξιπρόθεσμων επιστροφών φόρων από τα τελωνεία; Έχουν εγγραφεί πιστώσεις στον Προϋπολογισμό 2022 για εξόφληση αυτών των οφειλών;

6. Ποιο είναι σήμερα το ύψος των ληξιπρόθεσμων καταπτώσεων εγγυήσεων; Έχουν εγγραφεί πιστώσεις στον Προϋπολογισμό 2022 για την εξόφληση αυτών των οφειλών;

7. Ποιο υπολογίζεται πως θα ήταν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα του Α΄ Τετραμήνου του 2022 με εξοφλημένες τις παραπάνω ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις;

8. Ποιο ήταν το ύψος των Κυβερνητικών Εγγυήσεων στο τέλος του 2021, αλλά και ποιο είναι σήμερα (Ιούνιος 2022) το ύψος των συνολικών Κυβερνητικών Εγγυήσεων; Πού οφείλεται η τόσο μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο ποσό της Εισηγητικής Έκθεσης και τα αντίστοιχα ποσά των μηνιαίων Δελτίων Δεκεμβρίου 2021 και Ιανουαρίου 2022;

9. Ποιο είναι σήμερα το ύψος (στοκ) των απλήρωτων καταπτώσεων εγγυήσεων, καθώς και ποιο ήταν το ύψος των νέων καταπτώσεων εγγυήσεων στη διάρκεια του 2021 και το Α΄ τετράμηνο του 2022;

10. Ποιο είναι το ποσό που εισέπραξαν οι ΔΟΥ από τους πρωτοφειλέτες εγγυημένων και πληρωθέντων από το Δημόσιο δανείων στη διάρκεια του 2021 και κατά το Α΄ τετράμηνο του 2022;

11. Πώς παρακολουθούνται αυτά τα κρίσιμα δημοσιονομικά μεγέθη από την αρμόδια Υπηρεσία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους – ΓΛΚ, της οποίας προΐσταται;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μιχάλης Κατρίνης

Κώστας Σκανδαλίδης

Ευαγγελία Λιακούλη

Γεώργιος Αρβανιτίδης

Νάντια Γιαννακοπούλου

Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου

Ιλχάν Αχμέτ

Χρήστος Γκόκας

Γεώργιος Καμίνης

Χαράλαμπος Καστανίδης

Βασίλειος Κεγκέρογλου

Χαρά Κεφαλίδου

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Γεώργιος Μουλκιώτης

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Απόστολος Πάνας

Γεώργιος Παπανδρέου

Ανδρέας Πουλάς

Γεώργιος Φραγγίδης

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ 35 ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ 35 ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΡΪΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΥΠΑΡΞΗΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Συνάντηση με εκπροσώπους 35 φορέων της Κοινωνίας των Πολιτών σχετικά με την αποδρϊματοποίηση και την ανάγκη ύπαρξης θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των φορέων παιδικής προστασίας, είχε σήμερα αντιπροσωπεία του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής. Εκ μέρους των φορέων της Κοινωνίας των Πολιτών συμμετείχαν ο κ. Στέργιος Σιφνιός Σιφώνιος (Δ/ντης Συνηγορίας “Παιδικών Χωριών SOS”), η κα. Σοφία – Μυρτώ Ξανθοπούλου (Σύμβουλος Συνηγορίας “Παιδικών Χωριών SOS”), ο κ. Παναγιώτης Χριστοδούλου (Γεν. Δ/ντης για του “Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού”) και η κα. Μαρία Χατζηνικολάκη (Δ/ντρια προγραμμάτων “Μαζί για το Παιδί”).

Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής στη συνάντηση εκπροσώπησαν η κα Νάντια Γιαννακοπούλου, Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος και Βουλευτής του Β2 Δυτικού Τομέα Αθήνας, ο κος. Γιώργος Μουλκιώτης, Βουλευτής Βοιωτίας και κα. Έλενα Αναστασίου, Δ/ντρια του πολιτικού γραφείου του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Νίκου Ανδρουλάκη.

Κατά την συζήτηση, οι εκπρόσωποι των φορέων, εξέφρασαν την ανάγκη ενός θεσμικού πλαισίου που να διασφαλίζει την ορθή λειτουργία των δομών παιδικής προστασίας, την ενίσχυση της αποϊδρυματοποίησης και την ολιστική μεταρρύθμιση της παιδικής προστασίας προς όφελος των παιδιών.

Η αντιπροσωπεία του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής επισήμανε ότι η στήριξη της οικογένειας και των παιδιών αποτελεί προτεραιότητα, ειδικά των οικογενειών και των παιδιών που βρίσκονται σε καθεστώς ευαλωτότητας και διαβεβαίωσε την στήριξη αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών σε αυτήν την κατεύθυνση.

ΔΗΛΩΣΗ ΧΑΡΗ ΔΟΥΚΑ, ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Με βάση το σημερινό πόρισμα της ΡΑΕ, η κρατικά ελεγχόμενη ΔΕΠΑ εμφανίζει υπερκέρδη πάνω από 300 εκ. ευρώ για το 2021. Καμία από τις ιδιωτικές εταιρείες δεν έχει τέτοια αλματώδη αύξηση κερδών.

Τα κέρδη αυτά προφανώς δημιουργήθηκαν εις βάρος των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων που πλήρωσαν τις πολύ υψηλές τιμές φυσικού αερίου.

Αυτό δεν είναι ένα απλό ζήτημα εμπορικής πολιτικής μιας οποιασδήποτε εταιρείας. Δεν μπορεί όλη η χώρα να δοκιμάζεται βαριά από τις υψηλές τιμές ενέργειας και μόνο μια κρατική εταιρεία να ευδοκιμεί.

Ο πρωθυπουργός και οι εποπτεύοντες υπουργοί οφείλουν να δώσουν άμεσα εξηγήσεις. Και αναμένουμε βέβαια τη φορολόγηση και των υπερκερδών της ΔΕΠΑ με 90%.

ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ, ΔΕΝ ΛΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΥΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

Στην Ολομέλεια της Βουλής απευθύνθηκε η Ειδική Αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, κατά την συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/713 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με την καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας μέσων πληρωμής πλην των μετρητών και λοιπές επείγουσες διατάξεις.

Στην ομιλία της η κα. Γιαννακοπούλου κατέδειξε τη σπουδαιότητα του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα, καθώς και ότι οι όποιες αλλαγές του θα πρέπει να γίνονται ύστερα από διαβούλευση σε επιστημονικό και κοινοβουλευτικό επίπεδο και με ουσιαστικό κοινωνικό αντίκτυπο.

Στην συνέχεια η Ειδική Αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, ανέλυσε το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου. Συγκεκριμένα για την ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκή Οδηγίας τόνισε:

«Η συγκεκριμένη οδηγία έπρεπε να είχε μεταφερθεί ήδη στο ελληνικό Δίκαιο. Τα κρούσματα απάτης που σχετίζονται με πιστωτικές κάρτες και ηλεκτρονικές αγορές πολλαπλασιάζονται με ταχείς ρυθμούς.

Οι δόλιες αυτές τεχνικές όχι μόνο χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση εγκληματικών ομάδων αλλά υπονομεύουν την ανάπτυξη της ψηφιακής ενιαίας αγοράς, καθώς οι πολίτες διστάζουν περισσότερο να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές αγορές. Πρέπει να υπάρξει πάταξη αυτού του φαινομένου της εποχής μας και να μη χωρεί καμία εκμετάλλευση νομικών κενών.

Το αδίκημα είναι σημαντικό, εξελίσσεται διαρκώς, έχει λάβει νέες μορφές και λόγω της τεχνολογίας καταφέρνει να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από τους νομοθετικούς και κατασταλτικούς μηχανισμούς. Ωστόσο, η νομοθεσία πρέπει να αντιμετωπιστεί με την αναγκαία σοβαρότητα, πράγμα που μέχρι σήμερα δε γίνεται.»

Αναφορικά με την τροποποίηση του Ποινικού Κώδικά στο Άρθρο 346 για το αδίκημα της «εκδικητικής πορνογραφίας», επισήμανε:

«Όσον αφορά την προσθήκη στο άρθρο 346 του Ποινικού Κώδικα. Μια νέα ορολογία, που εδώ και λίγους μήνες, μπήκε στο λεξιλόγιό μας και μας απασχόλησε, νομικούς και μη. Είναι ένα φαινόμενο το οποίο, έχει επικρατήσει με περιγραφές ως “εκδικητική πορνογραφία” (revenge porn). Αν και η κυριολεκτική ονομασία είναι “σεξουαλική κακοποίηση μέσω διαδικτύου”, αφού πρόκειται για συγκεκριμένη πορνογραφία (είτε με φωτογραφίες είτε με ηχογραφήσεις είτε με βιντεοσκοπήσεις) χωρίς τη συναίνεση του προσώπου, όταν εκτίθεται δημοσίως.

Στην ελληνική έννομη τάξη, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές, η “σεξουαλική κακοποίηση μέσω διαδικτύου” δεν είχε ποινικοποιηθεί ως αυτοτελές αδίκημα, αλλά αντιμετωπιζόταν από τον συνδυασμό επιμέρους αστικών και ποινικών διατάξεων, καθώς και με προσφυγή στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Το κύριο όπλο που είχε κανείς για να αντιμετωπίσει ποινικά τη συγκεκριμένη αξιόποινη πράξη είναι η διάταξη του άρθρου 38 Ν. 4624/2019, η οποία αποτελεί ειδική ποινική διάταξη.

Σήμερα, με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, η άνευ συγκατάθεσης κοινολόγηση οπτικοακουστικού υλικού ερωτικού περιεχομένου, διευκολύνεται σημαντικά. Οπότε κάθε μέριμνα, για την αναχαίτιση και καταπολέμηση αυτού του είδους προσβολής της γενετήσιας ζωής, μας βρίσκει θετικούς.

Διότι είναι ο διασυρμός, οι ψυχολογικές συνέπειες, το όνειδος, η λοιδορία, ο κοινωνικός αποκλεισμός που νιώθουν τα θύματα της μη συναινετικής πορνογραφίας τέτοιος που χρειάζεται να υπάρχει μια πάρα πολύ στιβαρή και σοβαρή απάντηση του πολιτικού συστήματος απέναντι σε αυτό το φαινόμενο το οποίο έχει θύματα κατά κύριο λόγο γυναίκες -όχι μόνο γυναίκες, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία είναι γυναίκες.

Πρέπει να δοθεί ένα μήνυμα από αυτήν εδώ την Αίθουσα ότι καμία γυναίκα, κανένα θύμα της μη συναινετικής πορνογραφίας, αλλά και γενικότερα κακοποίησης, σεξουαλικής κακοποίησης, δεν είναι μόνο. Κανείς και καμία δεν είναι μόνος.»

Σχετικά με την τροποποίηση του Άρθρου 349 της Ποινικής Δικονομίας, που έχει προκαλέσει έντονές αντιδράσεις στον νομικό κόσμο, η κα. Γιαννακοπούλου είπε:

«Κύριε Υπουργέ, συμφωνούμε όλοι ότι το τεράστιο πρόβλημα στο χώρο της ελληνικής δικαιοσύνης ονομάζεται «καθυστέρηση στην απονομή της».

Εθελοτυφλείτε, εάν όντως πιστεύετε, ότι με τη διάταξη αυτή, λύνετε ή έστω συμβάλλετε σημαντικά στην επίλυση του προβλήματος της βραδύτητας στην απονομή της Δικαιοσύνης. Σας καλούμε να λάβετε υπόψη σας τις επικρατούσες συνθήκες και αν δώσετε βάρος στις ελλείψεις αιθουσών, στην έλλειψη επαρκούς αριθμού δικαστικών λειτουργών και δικαστικών υπαλλήλων, στην βελτίωση των υποδομών και πολλών άλλων σημαντικών προβλημάτων.

Εδώ και μία εβδομάδα, όλοι οι Δικηγόροι πανελλαδικώς αντιδρούν για την εν λόγω τροποποίηση. Σήμερα, βρίσκονται σε αποχή από τα Ποινικά Ακροατήρια. Η Ένωση Δικαστών κι Εισαγγελέων, τοποθετήθηκε στην ακρόαση των φορέων και είπε πως η συγκεκριμένη τροποποίηση αποτελεί μια αναποτελεσματική διάταξη που έρχεται να προστεθεί στις δεκάδες διατάξεις που δήθεν επιλύουν το ζήτημα της καθυστέρησης στην απονομή της δικαιοσύνης και δεν λαμβάνει υπόψη τις επικρατούσες συνθήκες και κυρίως στα μεγάλα δικαστήρια της χώρας στο Εφετείο της Αθήνας, στο Εφετείο της Θεσσαλονίκης, στο Πρωτοδικείο της Αθήνας.

Η εισαγωγή μιας τέτοιας διάταξης είναι καταφανώς ενάντια στα δικαιώματα του κατηγορουμένου, στα όσα ορίζει έως τώρα ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας και κυρίως το Σύνταγμα και η ΕΣΔΑ. Το κάθε Δικαστήριο στερείται της ικανότητας να κρίνει εάν όντως υπάρχει λόγος για αναβολή, το ίδιο δικαστήριο που θα εισέλθει στη συνέχεια στην ουσίας της υπόθεσης και θα αποφανθεί επ’ αυτής.»

Τέλος η υπεύθυνη του ΚΤΕ Δικαιοσύνης του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, αναφέρθηκε και στην υγειονομική κατάσταση των Δικαστηρίων την οποία είχε επισημάνει στον Υπουργό με την κατάθεση σχετικής αναφοράς.

«Κύριε Υπουργέ, για ποιο ενδιαφέρον μιλάτε και μας κουνάτε το δάχτυλο;

Την Παρασκευή σας κατέθεσα αναφορά σχετικά με την ανακοίνωση των δικαστικών υπαλλήλων της Αθήνας, οι οποίοι απέχουν από την εργασία τους από τις 17/6/2022 και μέχρι να δοθεί λύση, σχετικά με το μείζον θέμα της καθαριότητας που έχει προκύψει στις Δικαστικές Υπηρεσίες της Αττικής και έρχεται να προστεθεί στη γενικότερη στάση αδιαφορίας της κυβέρνησης για το σύνολο των θεμάτων που σχετίζονται με τις κτιριακές υποδομές όλης της χώρας.»

 

5

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.