ΣΧΟΛΙΟ ΠΑΥΛΟΥ ΧΡΗΣΤΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΣΙΠΡΑ ΓΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ


0
(0)

Σχόλιο Παύλου Χρηστίδη, Εκπροσώπου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής για την πρόταση Τσίπρα για συμβούλιο πολιτικών αρχηγών:

Δεν είναι θέμα συμβουλίου πολιτικών αρχηγών η πανδημία. Ο φυσικός χώρος γι’ αυτή τη συζήτηση είναι η Βουλή και γι’ αυτό όσο μας αφορά καταθέτουμε επίκαιρη ερώτηση της Προέδρου του Κινήματος Φώφης Γεννηματά, προς τον Πρωθυπουργό για το θέμα.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΡΟΤΑ

Τα πρώτα συμπεράσματα για την διαδικασία του εμβολιασμού είναι αρνητικά. Αποδεικνύουν και πάλι την έλλειψη σχεδίου, η Κυβέρνηση συνεχίζει να προχωρά με τη λογική του βλέποντας και κάνοντας. Με τον ρυθμό που προχωρούν η πολυπόθητη ανοσία θα καθυστερήσει πολύ. Οι απειλές για τη δημόσια υγεία θα είναι «εδώ» για αρκετούς μήνες. Η Κυβέρνηση επιτέλους οφείλει να αλλάξει ρότα.

Η διαδικασία του εμβολιασμού απαιτεί σχέδιο, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.

Ώστε να «ξαναπάρουμε τη ζωή μας πίσω» και να απομονωθούν οι ανεύθυνες φωνές.

1) Να προετοιμαστούν και να εξοπλιστούν επιτέλους τα 1.018 εμβολιαστικά κέντρα που έχουν ανακοινωθεί. Με προσλήψεις ιατρών και νοσηλευτών όπου είναι απαραίτητο ώστε να μην αποδυναμωθεί η λειτουργία του ΕΣΥ. Ο εμβολιασμός δεν μπορεί να γίνεται μόνο στα Νοσοκομεία.

2) Να αξιοποιηθεί η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στους εμβολιασμούς.

Υπάρχει δυνατότητα μέσω της ΠΦΥ, να δημιουργηθούν Παρατηρητήρια σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, που θα δίνουν στοιχεία για τον εμβολιασμό και τα αντισώματα στον πληθυσμό.

Με αυτό τον τρόπο εξυπηρετείται το σταδιακό άνοιγμα των περιοχών με ασφάλεια, ιδίως εν όψει της νέας τουριστικής περιόδου.

3) Να υπάρξει απόλυτη διαφάνεια στην διαδικασία και ιδιαίτερα στην «σειρά» του εμβολιασμού.

Με ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο (real time) για την υλοποίηση του προγράμματος, κατά εμβολιαστικό κέντρο (με αριθμούς).

4) Να περιγραφούν αναλυτικά οι ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού που θα εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα.

5) Να δοθεί Πιστοποιητικό για όσους εμβολιάζονται, το οποίο πρέπει να είναι και στα Αγγλικά ώστε να διευκολύνονται τυχόν μετακινήσεις στο εξωτερικό.

Και να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα μεταξύ της Α’ και της Β’ δόσης του εμβολιασμού.

ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΛΑΘΗ.

Εμείς έχουμε καταθέσει εδώ και καιρό τις προτάσεις μας για το τι πρέπει να γίνει και επιμένουμε.

1) Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το ασφαλές άνοιγμα ανά περιοχή με μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ.

Όχι άλλα αδιέξοδα οριζόντια μέτρα και άνοιγμα κλείσιμο ακορντεόν.

2) Διαφάνεια και αξιοπιστία στα επιδημιολογικά στοιχεία.

3) Δομές αποκατάστασης από επιπλοκές του covid-19 σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

4) Τέλος στο συνωστισμό στα σχολεία. Τάξεις με λίγους μαθητές. Τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

ΕΡΩΤΗΣΗ Β. ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ – Γ. ΦΡΑΓΓΙΔΗ: ΠOIA EINAI H AΛHΘEIA ΓIA TO AEPOΠOPIKO EKΠAIΔEYTIKO KENTPO KAΛAMATAΣ;

Προς τον Υπουργό Άμυνας, κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο

ΘΕΜΑ: «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ»

Πριν και μετά τη συζήτηση στην Επιτροπή εξοπλιστικών προγραμμάτων της Βουλής, για την απολύτως αναγκαία δημιουργία αεροπορικού εκπαιδευτικού κέντρου όπως τοποθετηθήκαμε ήδη ξεκάθαρα, παρακολουθήσαμε μια δημόσια συζήτηση και δημοσιεύσεις με αντικρουόμενες απόψεις όσον αφορά στην α΄ ή β΄ επιλογή και είναι λογικό και αναμενόμενο οι έχοντες επιχειρηματικό ή άλλο συμφέρον να επιστρατεύουν επιχειρήματα και να προβάλλουν τα δυνατά τους σημεία.

Πέρα όμως από τους δύο ανταγωνιστές, την καναδική εταιρεία CAE και την ισραηλινή ELBIT, που έχουν νόμιμο συμφέρον και η όποια τοποθέτηση τους δεν ξενίζει, υπάρχουν πολιτικές τοποθετήσεις υπουργών πρώην και νυν, κομμάτων και ιδιαίτερα αρχηγών, από τις οποίες προκύπτουν σοβαρές απορίες και ερωτήματα:

1. Αληθεύει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε προχωρήσει τις διαδικασίες για το εκπαιδευτικό κέντρο Καλαμάτας και είχε συμφωνήσει καταρχήν με την επιλογή της καναδικής πρότασης με κόστος 2 δις Ευρώ, λαμβάνοντας μάλιστα τον Ιανουάριο του 2019 και σχετική απόφαση του Συμβουλίου Άμυνας (ΣΑΜ);

2. Οι προδιαγραφές και απαιτήσεις του έργου που προτίθεται να αναθέσει η σημερινή κυβέρνηση είναι ίδιες με τις αντίστοιχες του έργου που είχε πρόθεση να αναθέσει η προηγούμενη κυβέρνηση;

3. Αν έχουμε τις ίδιες προδιαγραφές και απαιτήσεις, πως δικαιολογείται η πολύ χαμηλότερη τελευταία προσφορά της καναδικής εταιρείας, μειωμένη κατά περίπου 800 εκ. ευρώ, από την αντίστοιχη καταρχήν συμφωνηθείσα με την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ;

4. Αν και η πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να αναθέσει το σχετικό έργο στην ισραηλινή εταιρεία, οι δημόσιες απόψεις υπουργών που υποδείκνυαν την επιλογή της καναδικής εταιρείας, ουσιαστικά αμφισβητούσαν την κυβερνητική επιλογή και την ύπαρξη απόφασης- εισήγησης των θεσμικών κυβερνητικών οργάνων;

5. Υπήρξε τελικά και κατατέθηκε επεξεργασμένη πρόταση για την δημιουργία του κέντρου εκπαίδευσης χωρίς συνεργασία με άλλη χώρα; Αυτό που υποστηρίζει σήμερα (ενδεχομένως για αντιπερισπασμό σχετικά με τα 800 εκ) ο ΣΥΡΙΖΑ, ότι η Ελλάδα μπορούσε να δημιουργήσει το Εκπαιδευτικό κέντρο μόνη της, γιατί δεν το υλοποιούσε 4,5 χρόνια που ήταν κυβέρνηση;

6. Είχε παίξει τελικά ρόλο, αυτό που λέγεται, ότι στην καναδική εταιρία στην οποία είχε πρόθεση να αναθέσει το έργο η προηγούμενη κυβέρνηση συμμετέχει ως εκπρόσωπος/αντιπρόσωπος γνωστός Έλληνας επιχειρηματίας που είχε αναφερθεί δημοσίως ως «φίλος» του προηγούμενου Υπουργού Εθνικής Άμυνας και μάλιστα είχε καταγγελθεί στη Βουλή από πρωτοκλασάτα στελέχη της ΝΔ;

7. Τι έχουν να πουν οι δύο τελευταίες κυβερνήσεις, της ΝΔ και των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ; Πόσο διαφανείς είναι τελικά οι διαδικασίες προμήθειας μέσω διακρατικών συμφωνιών; Στηρίζουν όλα τα μέλη των κυβερνήσεων αυτή την άποψη;

Και επειδή συνεχίζεται η δημόσια συζήτηση με γκριζάρισμα της πραγματικότητας

Παρακαλούμε να μας απαντήσετε κ. Υπουργέ με την διαδικασία που αρμόζει στη σοβαρότητα του θέματος, σε όλα τα παραπάνω και επιπλέον να μας καταθέσετε με την προβλεπόμενη διαδικασία για αυτά τα θέματα και για την ενημέρωση της Βουλής:

α) Την πρόταση- εισήγηση, εφόσον υπήρξε, για την δημιουργία του εκπαιδευτικού κέντρου από την Π.Α. της χώρα μας, χωρίς συνεργασίες και

β) Την απόφαση του Συμβουλίου Άμυνας για την επιλογή της πρότασης των 2 δις τον Ιανουάριο του 2019

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Βασίλης Κεγκέρογλου

Γιώργος Φραγγίδης

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ: ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΔΙΑΡΚΕΙΣ ΠΑΛΙΝΩΔΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ

Σημεία συνέντευξης Μανώλη Χριστοδουλάκη, Γραμματέα Κινήματος Αλλαγής στο Kontra Channel, στην εκπομπή «Kontra News10» με το δημοσιογράφο Γιώργο Μελιγγώνη

Εισβολή στο Καπιτώλιο

*Δυστυχώς όσο και αν μας σοκάρουν οι εικόνες από τα όσα διαδραματίστηκαν στις ΗΠΑ, δεν είναι πολύ μακριά από γεγονότα που ζήσαμε και εμείς στη χώρα μας, αλλά ευτυχώς εδώ πήγαμε «δοκάρι και έξω».

*Όταν κάποιοι ερμηνεύουν κατά το δοκούν τη θεσμική «δικαιοσύνη» και τη λειτουργία των θεσμών, είτε με τη μορφή εκλογικών αποτελεσμάτων ή με οποιαδήποτε άλλη μορφή διασταλτικής ερμηνείας τους, και μάλιστα με όρους ακραίας πόλωσης και διχαστικής ρητορικής, μπορούμε δυστυχώς εύκολα να οδηγηθούμε σε συνθήκες ακραίας και οριακής πολιτειακής λειτουργίας.

*Αυτό που είδαμε στο Καπιτώλιο ήταν ένα ακραίο φαινόμενο που μας κάνει να αντιλαμβανόμαστε ότι ακόμα και μια πολύ ισχυρή δημοκρατία όπως αυτή των ΗΠΑ, όπου για πάνω από 200 χρόνια βίωνε συνθήκες ισχυρής θεσμικής «ειρήνης», μπορεί να διαταραχθεί και να αμφισβητηθεί.

*Οι έχοντες δημόσιο λόγο, και ειδικά εξουσία, πρέπει να είναι απόλυτα συντεταγμένοι στη λογική ότι ανεξάρτητα από το αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε, υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής στη δημοκρατική λειτουργία, αυτός των θεσμών, του συντάγματος και των βασικών πυλώνων της δημοκρατίας και του πολιτεύματος. Όταν αυτό είναι το ελάχιστο σημείο εκκίνησης μπορούμε να θωρακίσουμε το πολιτειακό μας σύστημα. Διαφορετικά ελλοχεύουν πολλοί κίνδυνοι και από πολλές πλευρές.

*Αν όλα αυτά συνέβησαν στην Αμερική με ένα πολύ ισχυρό πολιτικό σύστημα και μηχανισμούς αλληλοελέγχου των διαφόρων εξουσιών, φανταστείτε τι μπορεί να γίνεται σε πιο αδύναμες χώρες και μη δοκιμασμένα πολιτικά συστήματα. Για αυτό απαιτείται διαρκής εγρήγορση και επαγρύπνηση, ακόμα και για αυτά που θεωρούμε δεδομένα.

Για τα «Θεοφάνεια»

*Είναι μια πολύ μεγάλη κουβέντα η οποία αφορά στο πως αντιλαμβανόμαστε τους διακριτούς ρόλους μεταξύ Κράτους και Εκκλησίας. Ως Κίνημα Αλλαγής έχουμε διαχρονικά μια πολύ ξεκάθαρη και σαφή θέση και είμαστε αυτοί που το αποδείξαμε στην πράξη όταν βρισκόμασταν στη διακυβέρνηση της χώρας.

*Όμως το ζήτημα παίρνει άλλες διαστάσεις σε αυτή τη συγκυρία. Εκτός από το να οριοθετηθούν οι ρόλοι, έχει σημασία σήμερα να δούμε, στις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε, πως αυτό αποκτά μεγαλύτερη αξία. Γιατί το πρώτο πράγμα που πρέπει να νιώθουν οι πολίτες, που καλούνται να υπακούσουν σε μια σειρά μέτρων που διαταράσσουν την κοινωνική και οικονομική τους δραστηριότητα, είναι ότι μπορούν να εμπιστευθούν την Πολιτεία που τους επιβάλλει τα μέτρα αυτά. Όταν αυτό γίνεται με διαρκείς παλινωδίες και ανακολουθίες, με όρους που περιλαμβάνουν «δύο μέτρα και δύο σταθμά», κλείνοντας μάλιστα πολλές φορές το μάτι σε εκλογικά ακροατήρια, δυστυχώς κάνει τους πολίτες να χάνουν την εμπιστοσύνη τους.

*Είναι, επίσης, πραγματικά προκλητικό να βγαίνει ο Υπουργός Ανάπτυξης και να δηλώνει ρητά ότι, ενώ κάποιοι είχαν προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι οι συνθήκες στη Βόρεια Ελλάδα ήταν πολύ δύσκολες και το lock down έπρεπε να προηγηθεί της γιορτής του Αγ. Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη, η κυβέρνηση υπό το πρίσμα άλλων σκοπιμοτήτων, έκανε την επιλογή της αναβολής των μέτρων, με επιπτώσεις γνωστές σε κόστος για ανθρώπινες ζωές συνανθρώπων μας.

*Είναι σαφές πως υπάρχουν πολιτικές ευθύνες. Υπάρχει κάποιος από την κυβέρνηση που θα αναλάβει αυτή την πολιτική ευθύνη, που αναγνώρισε ο Υπουργός Ανάπτυξης της χώρας;

 

0

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.