ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ


0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 29 Ιουνίου 2022 by manos (seo)-admin

Την Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022 διοργανώνεται στο ξενοδοχείο Divani στη Λάρισα το Θεματικό Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ Κινήματος Αλλαγής για τον Πρωτογενή Τομέα.

Το συνέδριο θα ανοίξει τις εργασίες του στις 18:00 και στις 20:00 θα απευθύνει ομιλία ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης.

Το συνέδριο θα διεξαχθεί σε τρείς ενότητες

1η Ενότητα: Προβλήματα και προκλήσεις του Αγροδιατροφικού Τομέα (18.00 – 19.00)

Ομιλίες

– Α. Πουλάς, Βουλευτής Υπεύθυνος ΚΤΕ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

– Μ. Τζελέπης, Γραμματέας του Τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

– Μ. Μάρου, Κτηνοτρόφος

– Σ. Φιλιππίδης, Νέος Αγρότης της χρονιάς 2021

– Α. Μούσιος, Πρόεδρος Συνεταιρισμού Κιλελέρ

– Φ. Γέμπτος, Καθ. ΤΕΙ Λάρισας

– Γ. Κορμέντζας, Καθ. Πανεπιστημίου Αιγαίου

– Θ. Φωτεινός, Πρόεδρος Διεπαγγελματικής Βάμβακος

– Δ. Κρητικού, Πρόεδρος Οινοποιητικού Συνεταιρισμού Αμυνταίου

2η Ενότητα: Παραγωγικός προσανατολισμός, Κλιματική αλλαγή, Βιώσιμη παραγωγή και Προστασία του περιβάλλοντος (19.00 -20.00)

Ομιλίες

– Ε. Λιακούλη, Γραμματέας της Κ.Ο του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής

– Φ. Τέκος, Διευθύνον Σύμβουλος FoodOxys ΙΚΕ Τεχνοβλαστός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

– Ο. Αποστόλου, Στέλεχος εξαγωγικής Επιχείρησης φρούτων

– Γ. Πατούνας, Διευθυντής Ανάπτυξης και Λειτουργιών ΑΠΣΙ η Πίνδος

– Κ. Καραμπάτσας, (ΕΛΓΑ)

– Ε. Δαλάνη, (Greenpeace)

– Ι. Αμαραντίδης, Επιστήμονας εργαζόμενος στο εξωτερικό

– Δ. Σπανός, Συνεταιρισμός Ζαγορίν- Πήλιο

3η Ενότητα : 20.00-21.00

Ομιλία του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νίκου Ανδρουλάκη

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΜΕΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

Η πρόσφατη θανάτωση χιμπατζή επαναφέρει στο προσκήνιο τους σοβαρούς προβληματισμούς που υπάρχουν για τα άγρια ζώα που περιορίζονται σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα.

Η ανάγκη του ανθρώπου να βρίσκεται σε επαφή και να γνωρίζει από κοντά τα υπέροχα αυτά πλάσματα θα πρέπει να συνοδεύεται από αυστηρές προϋποθέσεις σεβασμού, ευζωίας και ασφάλειας.

Προφανώς το τραγικό περιστατικό θα διερευνηθεί. Ωστόσο θα πρέπει συγχρόνως η κοινωνία μας να αναπροσαρμόσει τον τρόπο σκέψης με τον οποίο προτάσσει κυρίαρχα τον ανθρώπινο εγωισμό έναντι κάθε άλλης μορφής ζωής.

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΕΙΓΜΑ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑΣ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ «ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ» ΤΟΥ Ρ/Σ ΣΚΑΪ 100,3 ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΠΑΥΛΟ ΤΣΙΜΑ

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΕΙΓΜΑ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑΣ

Στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ 100,3» και τον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα παραχώρησε συνέντευξη ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης.

Ερωτηθείς για το ζήτημα της εκλογολογίας, υπογράμμισε με έμφαση το αξιακό ζήτημα της σοβαρότητας και υπευθυνότητας διερωτώμενος: «Είναι δυνατόν ο πρωθυπουργός να λέει δημοσίως ότι θα κάνει εκλογές στο τέλος της τετραετίας και όλο το υπουργικό συμβούλιο να διαρρέει σε εσάς τους δημοσιογράφους ότι «έχουμε εκλογές το φθινόπωρο»; Εσείς το βλέπετε ως δείγμα σοβαρότητας και υπευθυνότητας; Έχουμε μια κυβέρνηση, η οποία δεν έχει τη δύναμη και το θάρρος να πει ότι: ‘’Ναι, πάω σε ένα δύσκολο χειμώνα, πιθανόν επειδή δημοσιονομικά έχω κάνει λανθασμένες επιλογές τα τελευταία χρόνια, δεν σηκώνω το βάρος αυτού του χειμώνα και επειδή δεν θέλω να έχω περισσότερη φθορά οδηγώ τη χώρα σε εκλογές’’. Το να ψάχνει να βρει δικαιολογίες, να αλλάζει τις λέξεις και από το: ‘’πηγαίνω στο τέλος της τετραετίας” να αναφέρει τώρα: “θέλω να γίνουν στο τέλος της τετραετίας’’, αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα», πρόσθεσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής. Τόνισε επιπλέον ότι «αυτή η κυβέρνηση με τον τρόπο που χειρίζεται τα πράγματα δεν έχει κανένα δείγμα σοβαρότητας και πρέπει να γίνουν εκλογές για να φύγει», σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Η ευθύνη των εκλογών βαραίνει ένα πρόσωπο, τον πρωθυπουργό και κανέναν άλλον».

Αναφερόμενος στις μετεκλογικές συνεργασίες, ο κ. Ανδρουλάκης είπε ότι «έχω πει εξαρχής ότι είναι συνταγματικό ατόπημα να θεωρούμε ότι η πρώτη εκλογή, όπως λέει ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του, είναι βατήρας για να πετύχουν την αυτοδυναμία στις δεύτερες εκλογές. Υπάρχει εκλογικός νόμος, ψηφισμένος από το ελληνικό κοινοβούλιο, είναι η απλή αναλογική. Διαφωνήσαμε στον τρόπο που έγινε αυτή η απλή αναλογική, γιατί μια σοβαρή απλή αναλογική έπρεπε να δίνει και ανάλογο χρόνο – όπως στο γερμανικό σύστημα – για προγραμματικές συμμαχίες και συζητήσεις των κομμάτων. Μόνο που εδώ ο κ. Τσίπρας έκανε έναν εκλογικό τακτικισμό. Το Σύνταγμα λέει συγκεκριμένα πράγματα. Εμείς θα το σεβαστούμε και θα αγωνιστούμε να έχει σταθερότητα η χώρα από την πρώτη Κυριακή. Πώς θα γίνει αυτό; Αυτό θα το επιλέξει ο ελληνικός λαός, κ. Τσίμα. Δεν μπορώ εγώ μήνες πριν τις εκλογές, βάσει δημοσκοπήσεων να θεωρητικολογώ επί του δήθεν επιχειρήματος που βάζουν οι αντίπαλοί μας “με ποιους θα πάτε”. Όταν ρωτάτε αυτούς με ποιους θα πάνε, λένε ό,τι πει ο ελληνικός λαός και η λαϊκή ετυμηγορία. Όταν λέω εγώ ακριβώς το ίδιο, λένε ότι ο Ανδρουλάκης κρύβεται. Εμείς λέμε ξεκάθαρα, θα πάμε με τις ιδέες μας, με τις θέσεις μας. Θέλουμε να έχουμε μια ισχυρή εντολή. Όσο πιο ισχυροί είμαστε τόσο πιο πολλές πιθανότητες ο ελληνικός λαός να έχει και σταθερότητα και μια προοδευτική κυβέρνηση με τη Σοσιαλδημοκρατία στον αξιακό της πυρήνα και με συγκεκριμένες προτεραιότητες».

Με φόντο τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ, ο κ. Ανδρουλάκης σημείωσε ότι «οι Τούρκοι τους τελευταίους μήνες κλιμάκωσαν το θέμα της αποστρατικοποίησης και το συνδέουν με την κυριαρχία των ελληνικών νησιών. Πρέπει κι εμείς να έχουμε ένα σχέδιο ισχυρής αποτροπής ως ΕΕ. Και πρέπει επιτέλους να μπει το θέμα του εμπάργκο όπλων, ως κορυφαίο ζήτημα στην ατζέντα. Δεν μπορεί κανένας να εξοπλίζει μια χώρα που καταπατά ανθρώπινα δικαιώματα και θέλει να παραβιάσει κυριαρχικά δικαιώματα χωρών – μελών της ΕΕ», ανάφερε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής έψεξε τους πρόωρους πανηγυρισμούς του Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την τελευταία συνάντηση του με τον Τούρκο Πρόεδρο και αναφορικά με την στάση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στα γεωπολιτικά θέματα σημείωσε ότι «αυτός που έκανε τον Ερντογάν να έχει τη δύναμη να εκβιάζει όλη την Ευρώπη είναι ο κ. Τσίπρας, όταν το 2015 έλεγε ότι δεν έχουμε σύνορα και επέτρεψε με εύκολο τρόπο να παραδώσει τα κλειδιά του εκβιασμού της Ευρώπης με το προσφυγικό – μεταναστευτικό στον κ. Ερντογάν».

Παράλληλα, στον απόηχο δηλώσεων του πρώην Γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ Δημ. Τζανακόπουλου περί αχρείαστης εισόδου της Φινλανδίας και της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, ο Νίκος Ανδρουλάκης επισήμανε ότι «δεν μπορεί σήμερα να ζει αυτή την γεωπολιτική περιπέτεια ο κόσμος, να έχουμε έναν ισχυρό Ευρωπαίο σύμμαχο, τον κ. Μακρόν, και κάποιοι να πανηγυρίζουν στην Ελλάδα για την ήττα του, υπέρ του Μελανσόν, ο οποίος αν ποτέ φανταζόμασταν ότι θα ήταν πρόεδρος της Γαλλίας δεν ξέρω ποια θα ήταν η θέση του για τα εθνικά θέματα της χώρας μας. Ή την φαντάζομαι ποια θα ήταν. Δεν αντιλαμβάνομαι πως κάποιοι δεν καταλαβαίνουν πως μέσα σε αυτή την κρίση δύο χώρες, που οι λαοί τους δεν ήθελαν να μπουν στο ΝΑΤΟ, τώρα λόγω του φόβου της παράνομης και βάρβαρης εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, έχουν αλλάξει άποψη οι λαοί και πιέζουν τις κυβερνήσεις να μπουν στο ΝΑΤΟ. Κάποιοι στην Ελλάδα λένε ότι είναι αχρείαστη αυτή η διεύρυνση. Τελικά σεβόμαστε τους λαούς; Θέλουμε ευρωπαϊκή αλληλεγγύη; Θεωρούμε ότι είναι επικίνδυνος ο Πούτιν όπως είναι ο Ερντογάν; Θέλουμε μια Ευρώπη σταθερή; Ή λέμε και κάνουμε αυτά που καταδικάζουμε πως κάνουν κάποιες άλλες χώρες;»

Σχετικά με την ενεργειακή κρίση, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής υπογράμμισε: «Δεν ξέρω γιατί η κυβέρνηση μπήκε στην περιπέτεια να στείλει μια ειδική πρόταση που δεν ήταν στην εργαλειοθήκη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να πάρει έγκριση. Δεν έχουμε καταλάβει πως θα λειτουργήσει, τι θα πληρώσουν οι μεγάλοι παραγωγοί, ποιο θα είναι το όφελος στο τιμολόγιο, τι θα πληρώσει το κράτος. Είναι θολή η πρόταση της κυβέρνησης. Εμείς εξαρχής είπαμε την πρόταση που είχε η εργαλειοθήκη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πλαφόν στη λιανική και άμεσα δίκαια κατανομή μεταξύ καταναλωτή, κράτους και μεγάλων παραγωγών. Θα μπορούσε να γίνει μήνες τώρα και να μην ζούμε αυτή την αύξηση των τιμολογίων. Τώρα η κυβέρνηση γιατί το κάνει; Θεωρώ ότι είναι μια κίνηση ανάλογη της κοροϊδίας της φορολόγησης των υπερκερδών. Δηλαδή εμείς λέγαμε φορολόγηση των υπερκερδών, αλλά βάσει συγκεκριμένων στοιχείων. Η ΝΔ έκανε φορολόγηση υπερκερδών με κοινή υπουργική απόφαση που θα εισηγηθεί η ΡΑΕ, ενώ η ΡΑΕ δηλώνει αναρμόδια και βλέπουμε σήμερα μια σύγκρουση της ΡΑΕ με την κυβέρνηση. Αυτές οι θολές επιλογές, που γίνονται για να καλύψουν συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, δεν βοηθούν το δημόσιο συμφέρον».

ΤΟΝΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ: ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ & ΝΟΤΙΑ ΑΘΗΝΑ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΝΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΑΣ, ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΟΡΗΤΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ «Ενσωμάτωση της παρ. 5 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/952 κλπ»

«Στηρίζουμε τις επενδύσεις σε Ναυπηγεία & Νότια Αθήνα, αλλά με κανόνες και κοινωνική ευθύνη»

Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα είναι προφανώς ένα από τα τελευταία της παρούσας κοινοβουλευτικής περιόδου πριν από την προκήρυξη εκλογών. Και το λέω αυτό γιατί τις προηγούμενες ημέρες ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης ουσιαστικά προανήγγειλε πρόωρες εκλογές λέγοντας επί λέξει:

«Μια πολύ παρατεταμένη προεκλογική περίοδος μεγάλης έντασης, το μόνο που θα κάνει είναι να οξύνει την πολιτική αντιπαράθεση σε τέτοιο βαθμό που τελικά θα οδηγήσει πολίτες να μην ασχολούνται και να μην ενδιαφέρονται για τα πολιτικά τεκταινόμενα»

Γυρίζοντας όμως 13 χρόνια πίσω στο χρόνο, και πηγαίνοντας στο 2009 θυμόμαστε μια ανάλογη φράση του κυρίου Καραμανλή:

«Δεν είχα το δικαίωμα να σέρνω τον τόπο επί έξι μήνες στη δίνη μιας καταστροφικής προεκλογικής ατμόσφαιρας» μας έλεγε ο τότε πρωθυπουργός της Νέας Δημοκρατίας, όταν αποφάσιζε να δραπετεύσει από την εξουσία, έχοντας ήδη κληροδοτήσει στους επόμενους τη χρεοκοπία της χώρας.

Τέτοια ταυτότητα επιχειρημάτων δεν μας κάνει απλώς εντύπωση για την έλλειψη πρωτοτυπίας της.

Μας δημιουργεί και άλλου τύπου συνειρμούς, γιατί θυμόμαστε ότι ο κ. Καραμανλής δραπέτευσε μέσω των πρόωρων εκλογών, γνωρίζοντας τι έχει προκαλέσει στη χώρα και τι επρόκειτο να ακολουθήσει.

Μήπως ο ελληνικός λαός πρόκειται να ζήσει και πάλι πολύ δύσκολες καταστάσεις για τις οποίες έχει γνώση ο κ. Μητσοτάκης; Οι εξελίξεις των επόμενων μηνών θα το δείξουν.

Αυτό, ωστόσο, που παρατηρούμε σήμερα, είναι ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κλείσει άρον άρον διάφορες εκκρεμότητες, με απίστευτη προχειρότητα και ακολουθώντας τη γνωστή πρακτική της κακής διαδικασίας νομοθέτησης, στην οποία μας έχει συνηθίσει επί τρία χρόνια.

Έτσι, φέρνει για μία ακόμη φορά ένα πολυνομοσχέδιο που περιέχει άσχετα μεταξύ τους ζητήματα, τα οποία θα έπρεπε να αποτελούν αντικείμενα τριών τουλάχιστον διαφορετικών νομοσχεδίων.

Ακόμα και τώρα δηλαδή, στο κλείσιμο της θητείας της, επιλέγει τον ίδιο αλαζονικό και αντιθεσμικό τρόπο στον οποίον μας έχει συνηθίσει.

Το παρόν νομοσχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, φορολογικές ρυθμίσεις ειδικής φύσεως για τις λεγόμενες «υβριδικές οντότητες», θέματα που αφορούν την επένδυση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, καθώς και την κύρωση μίας σύμβασης που σχετίζεται με την επένδυση στο Ελληνικό.

Θα ξεκινήσω από το πρώτο θέμα, που αφορά τις φορολογικές ρυθμίσεις για τις υβριδικές οντότητες. Πρόκειται ουσιαστικά για την ενσωμάτωση διατάξεων του ενωσιακού δικαίου στο ελληνικό δίκαιο, μέσω των οποίων η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδιώκει να θέσει κανόνες, ώστε να αντιμετωπίσει διάφορες πρακτικές φοροαποφυγής και επιθετικού φορολογικού σχεδιασμού, στα οποία επιδίδονται πολυεθνικές επιχειρήσεις και όμιλοι.

Αυτό το έκανε βεβαίως η Ευρωπαϊκή Ένωση με την Οδηγία 952 του 2017. Δηλαδή πριν από 5 χρόνια.

Και εδώ αρχίζουν να εμφανίζονται διάφορα παράξενα και να εγείρονται ερωτήματα, που αφορούν και την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΑ-ΑΝΕΛ και την παρούσα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Η Οδηγία αυτή καθυστέρησε τρία χρόνια να ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο. Αυτό έγινε τελικά με το νόμο 4714 του 2020. Καθώς όμως έγινε αυτό, ξεχάστηκε για κάποιο λόγο η παράγραφος 5 του άρθρου 1 της Οδηγίας και δεν ενσωματώθηκε μαζί με τις υπόλοιπες.

Ζήτησα επανειλημμένα κατά τις 3 συνεδριάσεις της Επιτροπής Οικονομικών να μας εξηγήσει ο Υπουργός, γιατί υπήρξε αυτή η παράλειψη, αλλά απάντηση δεν πήρα.

Ζήτησα επίσης να μας ενημερώσει εάν υπήρξαν επιχειρήσεις που ωφελήθηκαν από αυτό. Και πάλι σιωπή. Επαναφέρω και σήμερα τα ίδια ερωτήματα, μήπως και υπάρξει τελικά η ευαισθησία και το θάρρος να δοθεί μια διαφωτιστική απάντηση σε ένα θέμα που ίσως να είναι πολύ σοβαρό.

Δεύτερο μεγάλο ζήτημα αυτού του νομοσχεδίου είναι η επένδυση στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά.

Προγραμματική μας θέση ως ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής είναι ότι η Ναυπηγική Βιομηχανία αποτελεί βασικό κομμάτι της βιομηχανικής και της αμυντικής πολιτικής της χώρας και γι’ αυτό δεν αμφισβητούμε την κρισιμότητα της επανεκκίνησής της και την υπαγωγή της στο πλαίσιο των Στρατηγικών Επενδύσεων.

Είναι γνωστή η κριτική που έχουμε ασκήσει στην κυβέρνηση ότι τη στιγμή που έκλεινε συμφωνίες για την προμήθεια φρεγατών από τη Γαλλία, δεν φρόντισε να διαπραγματευθεί, ώστε μέρος αυτών των συμφωνιών να ήταν και η συμμετοχή των ελληνικών ναυπηγείων στο κατασκευαστικό πρόγραμμα.

Δεν φαίνεται να παρακολουθεί τι συμβαίνει στην άλλη πλευρά του Αιγαίου, όπου η Τουρκία έχει κατορθώσει να γίνει συμπαραγωγός των οπλικών συστημάτων που αγοράζει.

Φαίνεται λοιπόν ότι σοβαρό εθνικό σχέδιο για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία δεν υπάρχει.

Αν είχε σοβαρό σχέδιο η κυβέρνηση θα αξιοποιούσε τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία, που είναι ένα έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό.

Για μας Ναυπηγεία χωρίς εργαζόμενους δεν νοούνται.

Θεωρούμε, επομένως, ότι θα πρέπει να ικανοποιηθούν ορισμένα βασικά αιτήματα που είναι και εύλογα και δίκαια.

Διασφάλιση ότι ο νέος επενδυτής θα προσλάβει όλους τους εργαζόμενους, που έχουν συμβάσεις αορίστου χρόνου,
Εφαρμογή μέτρων κοινωνικής εργασιακής προστασίας για τους εργαζόμενους που είναι κοντά στο στάδιο της συνταξιοδότησης,
Καταβολή των δεδουλευμένων, με σεβασμό στην διαιτητική απόφαση του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) και στις δικαστικές αποφάσεις.
Μέχρι στιγμής δεν έχουμε ακούσει ούτε κουβέντα από τον Υπουργό σε σχέση με αυτά τα αιτήματα.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει μια σειρά από ζητήματα, τα οποία δεν έχει συνυπολογίσει η κυβέρνηση και τα οποία μάλιστα μπορεί να εγείρουν στο μέλλον δικαστικές διαμάχες που θα εμποδίσουν την επένδυση. Αυτό δεν το θέλει κανείς φαντάζομαι.

Αναφέρομαι στις διατάξεις εκείνες του άρθρου 7 με τις οποίες καθορίζεται το «γενικό πλαίσιο ολοκληρωμένης αξιοποίησης, βιώσιμης ανάπτυξης και λειτουργίας των Ναυπηγείων», όπως αναφέρει ο τίτλος του άρθρου.

Μόνο που ο τίτλος του αποδεικνύεται ψευδεπίγραφος, αφού το περιεχόμενό του δεν τον επιβεβαιώνει σε ό,τι αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη, εφόσον προβλέπεται η χωροθέτηση στην έκταση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και άλλων δραστηριοτήτων, πέρα από τις ναυπηγικές, αλλά και διαφόρων άλλων χρήσεων υψηλής όχλησης.

Αυτό σημαίνει ότι η έκταση των Ναυπηγείων δεν αντιμετωπίζεται ως μέρος του συνολικού γεωγραφικού, περιβαλλοντικού και κοινωνικο-οικονομικού πλαισίου της περιοχής, κάτι το οποίο επισημαίνει σε σχετικό υπόμνημα του ο Δήμος Χαϊδαρίου.

Σε μια περιοχή δηλαδή, όπως η Δυτική Αθήνα, όπου υπάρχει έλλειψη μεγάλων παρεμβάσεων αστικής ανάπλασης, συνεχίζεται μια διαχρονική αδικία απέναντι στους πολίτες της.

Παράλληλα το νομοσχέδιο βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, το οποίο θέτει ρητά ως στόχο την μείωση των ανισοτήτων μεταξύ Δυτικής Αθήνας και άλλων περιοχών του Λεκανοπεδίου.

Όταν ο Πρωθυπουργός επέλεγε την βουλευτική του έδρα στο Δυτικό Τομέα της Αθήνας, αυτό ήταν το όραμά του και η δέσμευσή του απέναντι στους πολίτες της περιοχής;

Μια άλλη ρύθμιση, για την οποία έχει θέσει σοβαρές ενστάσεις και ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, ο κ. Κορκίδης, είναι ότι παρέχεται η δυνατότητα απαλλοτρίωσης ακινήτων ιδιωτών επενδυτών από άλλους ιδιώτες επενδυτές.

Δεν πρόκειται απλώς για αντισυνταγματική διάταξη, αλλά μια τέτοια πρακτική προκαλεί και επενδυτική ανασφάλεια, με απρόβλεπτες επιπτώσεις.

Γίνεται λοιπόν σαφές μέσα από όλες αυτές τις παραμέτρους, ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη που παριστάνει τη φιλοεπενδυτική, είναι ανίκανη να στηρίξει τις επενδύσεις στη χώρα στο πλαίσιο μιας σύγχρονης ολιστικής αντίληψης, που να υπηρετεί τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η προχειρότητα και η ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζει τις επενδύσεις προκαλεί τόσα και τέτοια προβλήματα που στέλνει άσχημα μηνύματα προς τους επενδυτές.

Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, κύριε Υπουργέ, επέδειξε κατά διαστήματα εχθρική στάση απέναντι στις επενδύσεις, επειδή η παράταξη αυτή δυσκολευόταν πολύ να ξεπεράσει ιδεοληψίες και προκαταλήψεις.

Εσείς που κάνατε σημαία σας την προσέλκυση επενδύσεων, τις υπονομεύετε τελικά όχι μόνο με την ανικανότητά σας, αλλά και με τις δικές σας νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες για την απουσία κανόνων και την πλήρη έλλειψη κοινωνικής συνείδησης και ευθύνης, που δεν έχουν καμία σχέση με τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Το ίδιο παρατηρούμε ότι κάνετε και στην περίπτωση της άλλης μεγάλης επένδυσης στο Ελληνικό, στην οποία αναφέρεται και η συγκεκριμένη Σύμβαση την οποία φέρνετε σήμερα προς κύρωση.

Ενώ σε όλους τους τόνους οι λαλίστατοι υπουργοί της κυβέρνησής σας μιλούσαν για ξεμπλοκάρισμα διαδικασιών και λύσεις που θα έδιναν ώθηση στην επένδυση, εσείς θα φτάσετε στο τέλος να δημιουργήσετε ένα κοινό μέτωπο των πολιτών του Νότιου Τομέα, της αυτοδιοίκησης και των επενδυτών έτοιμο να συγκρουστεί με την κυβέρνησή σας.

Γιατί το λέω αυτό; Γιατί οι πράξεις και οι παραλείψεις σας έχουν αρχίσει να εξαγριώνουν τους πάντες.

Μιλάμε για μια επένδυση που περιλαμβάνει ένα πλήθος αντικειμένων, μεταξύ των οποίων η δημιουργία ενός καζίνο, συνεδριακών χώρων, ξενοδοχείων, γραφείων και κατοικιών σε πολυώροφα κτήρια και δύο ουρανοξύστες.

Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο project, για το οποίο θα έπρεπε να υπάρχουν πολλές εξειδικευμένες μελέτες.

Όμως περιβαλλοντικές μελέτες για το πώς επηρεάζεται το μικροκλίμα στα νότια δεν υπάρχουν.

Συγκοινωνιακές μελέτες δεν υπάρχουν επίσης, ούτε σε σχέση με τη όδευση, ούτε σε σχέση με τη στάθμευση των οχημάτων. Δεν έχετε προβλέψει τίποτα. Π.χ. μιλάμε για έναν συνεδριακό-συναυλιακό χώρο δέκα χιλιάδων ατόμων. Πού θα πάνε όλα αυτά τα αυτοκίνητα;

Είναι γνωστό ότι πρωτίστως ο Δήμος Αργυρούπολης- Ελληνικού έχει παραχωρήσει εκτάσεις και κτήρια στους επενδυτές και αναμένει να του παραχωρηθούν σε αντικατάστασή τους άλλες εκτάσεις, προκειμένου εκεί να δημιουργήσει ξανά τους δημόσιους χώρους που έχει οκειοθελώς στερηθεί, προκειμένου να στηρίξει την επένδυση.

Μιλάμε για χώρους που αφορούν τον πολιτισμό, την εκπαίδευση, τον αθλητισμό και άλλες υπηρεσίες προς τους πολίτες.

Διάφορα ανάλογα προβλήματα εγείρονται και για τους Δήμους Αλίμου και Γλυφάδας.

Ακόμα περιμένουν όλοι αυτοί από εσάς να τους χορηγήσετε τα παραχωρητήρια. Τι έχετε κάνει εδώ και δύο χρόνια κ. Σταϊκούρα;

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μάλιστα είναι το Μέγαρο του Ποντιακού Ελληνισμού. Ο κ. Λάτσης είναι έτοιμος να το χρηματοδοτήσει, αλλά δεν έχει παραχωρηθεί ακόμη ο χώρος.

Είναι γνωστό, επίσης ότι ο Δήμος Αργυρούπολης-Ελληνικού διεκδικεί το συνταγματικό δικαίωμα της ελεύθερης πρόσβασης για τους πολίτες του σε ένα τμήμα τουλάχιστον της παραλίας.

Πρόκειται για δίκαιο αίτημα που αναζητά λύση, αλλά δυστυχώς αυτή δεν έχει ακόμα δοθεί.

Εμείς ως παράταξη, όχι μόνο θεωρούμε ότι τα παραπάνω ζητήματα χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, αλλά έχουμε θέσει επανειλημμένα τόσο τα ζητήματα περιβαλλοντικών κανόνων, όσο και τα ζητήματα δημιουργίας ποιοτικών θέσεων εργασίας, μέσω της επένδυσης.

Είναι αυτονόητο ότι στηρίζουμε τις επενδύσεις αυτού του μεγέθους για την Αθήνα και τη χώρα, αλλά δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε τη δική σας αλλοπρόσαλλη και παρωχημένη φιλοσοφία και λογική που σας έχει χαρακτηρίσει ιστορικά ως παράταξη, δηλαδή τη νοοτροπία της τσαπατσουλιάς, του «όπως όπως» και του «τσιμέντο να γίνει», περιφρονώντας τις χωροταξικές ανάγκες του αστικού τοπίου, του φυσικού περιβάλλοντος, του πολιτισμικού περιβάλλοντος και του κοινωνικού ιστού.

Έργο της παράταξής σας στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘60 είναι άλλωστε το μεγαλύτερο μέρος του σημερινού ασφυκτικού αστικού τοπίου της Αθήνας, με την εικόνα που ξέρουμε. Αυτό δεν μπορεί να είναι το όραμα του 21ου αιώνα. Τουλάχιστον δεν είναι το δικό μας.

Εμείς ψηφίζουμε επί της αρχής το νομοσχέδιο, επειδή θέλουμε να στηρίξουμε τις μεγάλες επενδύσεις στα Ναυπηγεία και στη Νότια Αθήνα.

Στηρίζουμε τις επενδύσεις, αλλά με κανόνες και κοινωνική ευθύνη

Διατηρούμε όμως τις επιφυλάξεις ή διαφωνίες μας για διάφορες επιμέρους ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου σας και αναμένουμε για πολλές από αυτές να δώσετε απαντήσεις στα ερωτήματα που σας θέσαμε κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή.

ΔΗΛΩΣΗ ΧΑΡΗ ΔΟΥΚΑ, ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΑΧΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΡΑΕ

Το Υπουργείο Ενέργειας με τροπολογία προχωράει σε νομοθετικό by pass της ΡΑΕ για την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών. Ο επιλεγείς από την Κυβέρνηση Προέδρος της ΡΑΕ ανακοινώνει πως προχωρά σε καταγγελία της τροπολογίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ταυτόχρονα, ο επίσης επιλεγείς από την Κυβέρνηση Πρόεδρος του ΑΔΜΗΕ καταγγέλλει τη ΡΑΕ πως εξαιτίας των αποφάσεων της δε μπορεί να προχωρήσει τις μεγάλες επενδύσεις που εξαγγέλλει συνεχώς η κυβέρνηση στον πολύ κρίσιμο τομέα των δικτύων, και συγκρούονται δημόσια.

Ρωτάμε λοιπόν την Κυβέρνηση: Είναι αυτή εικόνα  του κρίσιμου τομέα της ενέργειας, ενώ η χώρα βρίσκεται στην καρδιά μιας γεωπολιτικής και ενεργειακής κρίσης;

Ζητείται άμεσα ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την ενέργεια και επίδειξη υπευθυνότητας.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΜΕ ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΠΟΡΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥΣ

Μιχάλης Κατρίνης: Το ΠΑΣΟΚ με ψηλά το κεφάλι μπορεί σήμερα να απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες πολίτες χωρίς διαχωρισμούς

Σκληρή κριτική ως προς την απουσία διασφάλισης των θέσεων εργασίας των εργαζόμενων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά , άσκησε ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης, μιλώντας σήμερα στην ολομέλεια

«Οι εργαζόμενοι θα οδηγηθούν σε απόλυση, χωρίς να έχουν διασφαλιστεί ούτε οι αποζημιώσεις απόλυσης, ενώ είναι άγνωστο αν θα καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους, τα οποία υπερβαίνουν συνολικά τα 170 εκατομμύρια ευρώ, ενώ υπάρχουν και δικαστικές αποφάσεις υπέρ των εργαζόμενων».

Το μεγάλο όμως θέμα, το οποίο σύμφωνα με τον κ Κατρίνη, είναι εξόχως πολιτικό και στο οποίο είναι απολύτως εκτεθειμένη η κυβέρνηση, είναι η σύνδεση της Ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας με τα εξοπλιστικά προγράμματα της χώρας. Για να υπάρχει αυτή η σύνδεση, συνέχισε ο κ Κατρίνης, η χώρα μας πρέπει να εγκαταλείψει την λογική και την συμπεριφορά ενός κράτους-πελάτη στα εξοπλιστικά.. Και για να γίνει αυτό το ΠΑΣΟΚ έχει προτείνει τρεις βασικούς άξονες:

1) Κάθε συμφωνία προμήθειας οπλικού συστήματος πρέπει να εκχωρεί μέρος του κατασκευαστικού έργου στην ελληνική αμυντική βιομηχανία.

2) Επένδυση στην έρευνα και στην ανάπτυξη νέων οπλικών συστημάτων, σε συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα και εταιρείες νέας τεχνολογίας.

3) Να τεθεί ως προϋπόθεση ότι το ναυπηγικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού θα υλοποιηθεί στα ελληνικά ναυπηγεία.

Στη συνέχεια ο κ Κατρίνης αναφέρθηκε στη συγκυρία που βρίσκεται σήμερα η χώρα, τονίζοντας ότι το μόνο που ενδιαφέρει την Κυβέρνηση είναι να «στρώσει» τον δρόμο για τις εκλογές. Την Κυβέρνηση που ενώ κατηγορούσε το ΠΑΣΟΚ για λεφτόδεντρα, ανακάλυψε τελικά τα λεφτόδεντρα κάτω από την πίεση της πραγματικότητας και της λαϊκής δυσαρέσκειας.

Έθεσε το ζήτημα των πλημμελών ελέγχων στην αγορά που έχουν μετατρέψει-σε πολλές περιπτώσεις- την ακρίβεια σε αισχροκέρδεια, αφού το τελευταίο πρόστιμο στην αγορά τροφίμων επιβλήθηκε 2,5 μήνες πριν, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ Κατρίνης αναφέρθηκε στην τροπολογία για την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής: «Αφού ήταν μόνο θέμα απλής νομοθετικής ρύθμισης και μάλιστα χωρίς κόστος για το δημόσιο, γιατί δεν καταργήθηκε η ρήτρα μέχρι σήμερα, επιβαρύνοντας υπέρμετρα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις; Μήπως για το ίδιο λόγο που η κυβέρνηση καθυστερεί τον προσδιορισμό των υπερκερδών των εταιριών ενέργειας και δεν έχει υιοθετήσει την εισήγηση της ΡΑΕ για επιστροφή 67εκ€ στους καταναλωτές από την αγορά εξισορρόπησης; Η μήπως η ρήτρα θα μεταφερθεί στους καταναλωτές με άλλη χρέωση;’’

Ο κ Κατρίνης αμφισβήτησε συνολικά το αφήγημα της συνετής δημοσιονομικής διαχείρισης της Κυβέρνησης, μιλώντας για επαναφορά της δημιουργικής λογιστικής στον προεκλογικό σχεδιασμό της κυβέρνησης.

Έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα για το ύψος των απλήρωτων εγγυήσεων και των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου, καθώς και για τον ετεροχρονισμό πληρωμών, που συγκροτούν ένα “κρυφό χρέος”.

Τέλος αναφερόμενος στην πολιτικές εξελίξεις και τον ρόλο του ΠΑΣΟΚ σε αυτές ο κ Κατρίνης είπε χαρακτηριστικά: «Το ΠΑΣΟΚ πέρασε μια μεγάλη πολιτική έρημο, πληρώνοντας βαρύ κόστος για τη στάση ευθύνης του. για να κρατηθεί η χώρα όρθια στην μεγαλύτερη κρίση που πέρασε η Ελλάδα μετά τον πόλεμο. Ανασυντάχθηκε, ξαναβρήκε την δυναμική του και βήμα βήμα ξανακερδίζει την εμπιστοσύνη του Ελληνικού λαού. Σήμερα μπορεί με ψηλά τα κεφάλι να απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες πολίτες χωρίς διαχωρισμούς. Να τους λέει την αλήθεια» κατέληξε ο κ Κατρίνης.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, κ. ΣΚΥΛΑΚΑΚΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΟÎ 5Σ

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του ΠΑ.ΣΟ.Κ-Κίνημα Αλλαγής, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου για την καταβολή της ειδικής αποζημίωσης -σύμφωνα με το άρθρο 127 του ν.4472/17- για τη νυχτερινή απασχόληση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), την οποία αρνείται το Υπουργείο Οικονομικών.

Ο κ. Κεγκέρογλου επεσήμανε ότι το προσωπικό των ΕΔ βρίσκεται διαχρονικά στις επάλξεις για να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση που απορρέει από τη θεσμική αποστολή του, σε συνδυασμό πάντα με το προσφερόμενο κοινωνικό του έργο και η πολιτεία έχει αναγνωρίσει τις ειδικές συνθήκες εργασίας του προσωπικού αυτού και έχει θεσπίσει μια σειρά από ειδικά μέτρα. Συγκεκριμένα και με τις διατάξεις του ν. 4472/17 άρθρο 127 προβλέφθηκε η καταβολή ειδικής αποζημίωσης για τη νυχτερινή απασχόληση των στελεχών των ΕΔ και, ενώ προβλέπεται θεσμικά και νομοθετικά αυτή η καταβολή της ειδικής αποζημίωσης, στην πράξη δεν ισχύει διότι δεν έχει υλοποιηθεί μέσω κάποιας κανονιστικής απόφασης, η οποία εκκρεμεί από την ψήφιση του νόμου αυτού και με την προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και με τη σημερινή της ΝΔ.

Δεδομένου ότι έχουν περάσει τρία χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, και όπως αποδείχθηκε από τα λεγόμενα του Αναπληρωτή Υπουργού, κ. Σκυλακάκη, ουδέποτε ο σημερινός ΥΕΘΑ συνέταξε και απέστειλε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για το εν λόγω ζήτημα στο Υπουργείο Οικονομικών, ενώ η ΚΥΑ που προφασιζόταν τόσον καιρό ότι είχε αποσταλεί ήταν αυτή της προηγούμενης κυβέρνησης, ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, την οποία η τότε αξιωματική αντιπολίτευση και νυν κυβέρνηση της ΝΔ είχε χαρακτηρίσει ως «ψίχουλα», ο κ. Κεγκέρογλου ζήτησε από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών να εκδώσει επιτέλους άμεσα την ΚΥΑ, η οποία προβλέπεται από το νόμο και να καταβληθεί η αποζημίωση για τη νυχτερινή απασχόληση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

«Μην θεωρείτε το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων δεύτερης κατηγορίας και μάλιστα σε μια περίοδο που οξύνεται η επιθετική ρητορική της Τουρκίας. Έχουμε σαφείς προκλήσεις και πρέπει και για τα θέματα αυτά η πολιτεία ενωμένη να δείχνει το μέγιστο ενδιαφέρον για τις Ένοπλες Δυνάμεις και το ανθρώπινο δυναμικό. Δεν είναι μόνο κανόνια, Belharra και Rafale η αποτρεπτική δύναμη των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι κυρίως το ανθρώπινο δυναμικό. Όχι άλλη απαξίωση, κύριε Υπουργέ» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κεγκέρογλου.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών με την απάντηση του ήταν αρνητικός για την καταβολή της νυχτερινής απασχόλησης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων -τουλάχιστον στην παρούσα φάση- και επεσήμανε ότι οι δαπάνες των Ενόπλων Δυνάμεων αυξάνονται πέραν αυτών που είχε προβλέψει η Κυβέρνηση για λόγους καυσίμων και θα πρέπει να βρεθεί δημοσιονομικός χώρος για να καλυφθούν και οι ανάγκες των καυσίμων, που έχουν προτεραιότητα σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη δαπάνη. Όμως δεν μπορεί να γίνεται σύγκριση μεταξύ στήριξης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, που αναμένουν υπομονετικά το ξεροκόμματο που τους χρωστάει η κυβέρνηση με οτιδήποτε άλλο και όπως δήλωσε ο κ. Κεγκέρογλου η απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών είναι προσβλητική για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα στελέχη τους, αφού το ανθρώπινο δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων είναι ο υπ’ αριθμόν ένας παράγοντας για την αποτρεπτική ισχύ της χώρας.

Άραγε, όπως αναρωτήθηκε ο Βουλευτής αποτελεί προσωπική ή Κυβερνητική θέση, η απάντηση του κ. Σκυλακάκη ενώ ζήτησε να επιλυθεί άμεσα το θέμα και με την πολιτική ηγεσία, όχι μόνο του Υπουργείου Οικονομικών, αλλά να τεθεί το θέμα στο ΚΥΣΕΑ.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και Αρμόδιος Τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής συναντήθηκε σήμερα με εκπροσώπους των εργαζομένων στις εταιρείες του ομίλου ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ και άκουσε τα εύλογα αιτήματα και τους προβληματισμούς τους για την ξαφνική Τροπολογία που έφερε η Κυβέρνηση για την υπέρβαση των αντιρρήσεων της ΡΑΕ στην μεταβίβαση της ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ.

Χρειάζεται να εξασφαλιστεί τόσο το εξειδικευμένο προσωπικό σε κρίσιμες ενεργειακές υποδομές αλλά και τα χρονοδιαγράμματα ανάπτυξης των δικτύων και των χρηματοδοτήσεων των έργων.

ΟΜΙΛΙΑ ΚΩΣΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ 28/6/2022 ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών «Ενσωμάτωση της παρ.5 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/952 του Συμβουλίου της 29ης Μαΐου 2017 για την τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164 όσον αφορά τις ασυμφωνίες στη μεταχείριση υβριδικών μέσων με τρίτες χώρες (L114), κύρωση της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Επιχείρησης Καζίνο Ευρέος Φάσματος Ελληνικού Ανώνυμη Εταιρεία, για την παραχώρηση άδειας λειτουργίας επιχείρησης καζίνο (ΕΚΑΖ) ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, θέσπιση ολοκληρωμένου πλαισίου για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, τροποποιήσεις του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων και του Οργανισμού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών».

Ούτε η χώρα αντέχει αυτό το κρεσέντο παροχολογίας, ούτε ο προϋπολογισμός του 2023 είναι ακόμη μια άσκηση ανεπίδοτης ελπίδας

Μια φράση μόνον να πω για το θέμα που δημιουργήθηκε με την τοποθέτηση του κ. Βελόπουλου για τις αμβλώσεις. Ο νόμος του 1986 ήταν ένα κομμάτι ενός συνόλου νομοθετημάτων που αφορούσαν την ισότητα, τα ατομικά δικαιώματα. Ήταν ένα επαναστατικό και πρωτοπόρο πλαίσιο για την εποχή και όπως σε όλες σχεδόν τις μεγάλες αλλαγές του καιρού μας, η στάση της Δεξιάς ήταν πάντα απέναντι στις μεγάλες αλλαγές, στις ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις, άρνηση από την αρχή ως το τέλος, όπως θα προσπαθήσω να αποδείξω παρακάτω και για τα θέματα οικονομικής πολιτικής.

Σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο πολύ λίγα λόγια. Κατ’ αρχήν, έχουμε κουραστεί να επαναλαμβάνουμε το πρόβλημα της κακής νομοθέτησης. Παράγινε το κακό. Κλείνετε άρον άρον εκκρεμότητες, φέρνετε νομοσχέδια, πρόσθετες τροπολογίες. Μας δημιουργείτε πάντοτε το ίδιο πρόβλημα. Λέμε θέλουμε τις επενδύσεις. Προφανώς θέλουμε τις επενδύσεις και είναι απαραίτητες για τη χώρα και την ανάπτυξή της. Ψηφίζουμε θετικά και με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον.

Στον ίδιο νόμο εφαρμόζεται μια επιλεκτική και απαράδεκτη πολιτική. Δεν διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον σε όλη του την έκταση. Δεν σας ενδιαφέρει ο τρόπος που κατοχυρώνονται τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα. Ο Σκαραμαγκάς είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Και μέσα σε αυτό και το καινοφανές να δίνετε τη δυνατότητα απαλλοτρίωσης ιδιωτικών εκτάσεων από ιδιώτες, πράγμα που συμβαίνει πρώτη φορά και κάτω από όρους όχι πιστικούς και χρηστικούς. Νομίζω ότι για το νομοσχέδιο η εισηγήτρια μας, η κ. Αντωνίου, πήρε μια πάρα πολύ ξεκάθαρη θέση την οποία και υποστηρίζω.

Έρχομαι τώρα στο κύριο θέμα που θα αναπτύξω. Ο κύριος Πρωθυπουργός έχει εξαγγείλει προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση για την κοινωνική πολιτική, προφανώς για το περιεχόμενο και τα αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής σε μια εποχή όπου η ελληνική κοινωνία στενάζει κάτω από το βάρος της ακρίβειας, του πληθωρισμού, της ανέχειας, όπου ο κάθε πολίτης παραιτημένος βλέπει τα προβλήματά του να αυξάνονται και κάθε νοικοκυριό περνά δύσκολες ώρες.

Ας μιλήσουμε, λοιπόν, καταρχήν για τους αριθμούς. Τα 43 δισεκατομμύρια για την πανδημία στα οποία προστίθενται και τα 8,5 δισεκατομμύρια για την ενέργεια προφανώς είναι ένα σημαντικό μέγεθος πόρων που θα μπορούσαν να αποτελέσουν εφαλτήριο τόσο για την αντιμετώπιση των οξυμένων κοινωνικών ανισοτήτων όσο και για την ουσιαστική ενίσχυση των ευάλωτων κοινωνικών στρωμάτων. Αν αυτή η διάθεση πόρων γινόταν στη βάση ενός συγκεκριμένου και στοχευμένου προγράμματος, ενός μεσομακροπρόθεσμου σχεδιασμού, θα μπορούσαν και την ελληνική οικονομία να θωρακίσουν και την ανάπτυξη να δρομολογήσουν και τους κινδύνους νέου δημοσιονομικού εκτροχιασμού να αντιμετωπίσουν.

Αντ’ αυτού, επιμένετε σχεδόν τρία χρόνια τώρα στην πολιτική του «βλέποντας και κάνοντας», στην πολιτική αποσπασματικών παρεμβάσεων, άδικων κοινωνικά κατά κατανομών, ανεξέλεγκτης κερδοσκοπίας των οικονομικών ελίτ. Κι έτσι η παροχολογία σας μοιάζει σαν να ρίχνετε ζεστό χρήμα σε έναν «πίθο Δαναΐδων» χωρίς πάτο.

Εμείς ισχυριζόμαστε και το έχουμε υπολογίσει αυτό ότι με τους ίδιους και λιγότερους πόρους θα μπορούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ από το πλεόνασμα των εσόδων στα βασικά είδη διατροφής. Να τεθεί πλαφόν στην λιανική τιμή της ενέργειας, όπως έπραξαν άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Να καταργηθεί ο Φόρος Ειδικής Κατανάλωσης στα καύσιμα. Να φτάσει ο κατώτερος μισθός σε ύψος στοιχειώδους αξιοπρέπειας. Να θεσπιστεί έστω μεταβατικά για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα ΕΚΑΣ για τις κατώτατες συντάξεις. Να αντιμετωπιστούν οι ρήτρες προσαρμογής του ηλεκτρικού ρεύματος, όπως επανειλημμένα προτείνει ο Νίκος Ανδρουλάκης στοχευμένα, τεκμηριωμένα και κοστολογημένα. Παράλληλα, να προσανατολιστούν στοχευμένα οι ενισχύσεις σε επιχειρήσεις, ώστε να έχουν αποτύπωμα στην οικονομία και στην ανάπτυξη και όχι να μετατρέπονται σε ευκαιρίες και αποθησαύρισης και καταθέσεων, όπως γίνεται σε μεγάλο βαθμό από τα μεγάλα ποσά της επιστρεπτέας και τους μεγάλους παραλήπτες.

Αλλά δεν είναι μόνο, κύριοι συνάδελφοι, το πού διοχετεύονται οι πόροι, αλλά και πώς κατανέμονται τα δάνεια. Εδώ βρίσκεται η πιο χαρακτηριστική περίπτωση της βαθιάς ταξικής αντίληψης και πολιτικής. Η χώρα στη φορολογία των κερδών έχει τον τέταρτο χαμηλότερο συντελεστή και στα μερίσματα τον δεύτερο στον ΟΑΣΑ και επιπλέον από τους μεγαλύτερους συντελεστές έμμεσων προς άμεσους φόρους.

Ενώ υπερφολογείτε με τρόπο σκανδαλώδη τη μισθωτή εργασία και τις ασφαλιστικές εισφορές και όταν κάνετε φοροαπαλλαγές τις κάνετε οριζόντια και κέρδη και κεφάλαιο, με αποτέλεσμα τα κύρια φορολογικά βάρη να τα σηκώνουν οι μισθωτοί και οι καταναλωτές μέσω των έμμεσων φόρων.

Πρόσφατα, επειδή πολλοί επικαλούνται ένα άρθρο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ της Κυριακής, θέλω να πω ότι εμείς αυτά τα λέμε πολλά χρόνια, όπως τόσα χρόνια εισηγούμαστε όχι μόνο την αύξηση της φορολογίας στα υψηλά εισοδήματα και τα μερίσματα και τη δραστική μείωση των φόρων της μισθωτής εργασίας, αλλά προτείνουμε και μια αναγκαία φορολογική μεταρρύθμιση. Την ενιαία δίκαιη και αναλογική κλίμακα φορολογίας όλων των εισοδημάτων, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης. Μια πραγματικά προοδευτική φορολογική μεταρρύθμιση, που από το 2014 αναμένεται, συζητείται, αλλά ουδέποτε έρχεται.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, από όλα αυτά τεκμαίρεται με απόλυτη σαφήνεια που βρίσκεται η διαφορά μιας προοδευτικής από μια συντηρητική πολιτική. Η προοδευτική πολιτική χωρίς να λαϊκίζει και να ζητά τον ουρανό με τ’ άστρα, στοχευμένη και αποτελεσματική έχει υπέρτατο κριτήριο την κοινωνική και αναπτυξιακή ανταποδοτικότητα των πόρων που διατίθενται και την ακριβοδίκαιη αναλογική κατανομή των βαρών και κυρίως, την ανθεκτικότητα της οικονομίας που επιβάλλεται μέσα στην κρίση να αλλάξει παραγωγικό μοντέλο και να αναπροσανατολίσει αναπτυξιακά τους διαθέσιμους πόρους για να το πετύχει. Γιατί η προοδευτική πολιτική δεν κατασκευάζει σχέδια επί χάρτου, προβλέπει, προγραμματίζει, αλλάζει δομές και πρακτικές, σκέφτεται και μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Ο τρόπος που εξελίσσονται τα πράγματα, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα, αλλά οξύνει και πολλαπλασιάζει τα αδιέξοδα, οδηγώντας τη χώρα σε επικίνδυνα μονοπάτια. Η δυσθεώρητη αύξηση του χρέους και τα ελλείμματα που δημιουργεί ο «Πίθος των Δαναϊδων» προοιωνίζονται νέες περιπέτειες που απειλούν να χρεώσουν ξανά δυσβάσταχτα τον λαό.

Ξέρετε, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, γιατί δεν έχετε άλλη επιλογή παρά να ξεμπερδεύετε με τις ανειλημμένες σε κάθε κατεύθυνση υποσχέσεις και υποχρεώσεις σας να εξαντλήσετε τις παροχές σας και να πάτε άρον-άρον σε εκλογές. Γιατί ούτε η χώρα αντέχει άλλους δέκα μήνες αυτό το κρεσέντο, ούτε ο προϋπολογισμός του 2023 είναι ακόμη μια άσκηση ανεπίδοτης ελπίδας. Άρα, δεν είναι η τοξικότητα της πόλωσης που σας οδηγεί, είναι το αποτέλεσμα της αδιέξοδης πολιτικής σας.

ΔΗΛΩΣΗ ΧΑΡΑΣ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΕΛ ΚΑΙ ΕΠΑΛ 2022

Με αφορμή την ανακοίνωση σήμερα των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2022, η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας & Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, προχώρησε στην παρακάτω δήλωση:

«Σήμερα τελείωσε η αγωνία για τους μαθητές, τους γονείς τους και τους δασκάλους τους.

Συγχαρητήρια σε όλους για τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλατε. Η επιτυχία είναι συνάρτηση της επιμονής και της θέλησης και έχει τεράστια αξία. Για ακόμα μια χρονιά αποδείξατε ότι μπορείτε να διαχειρίζεστε με ωριμότητα και πνευματική δύναμη τις δύσκολες καταστάσεις που συναντάτε στο δρόμο σας.

Για όλους εσάς, ανεξάρτητα με τους βαθμούς που ανακοινώθηκαν, το μέλλον ανοίγεται μπροστά σας και είστε έτοιμοι και ικανοί να το κατακτήσετε. Αξιοποιήστε τις ευκαιρίες που σας δίνονται για να το διαμορφώσετε όπως εσείς θέλετε.

Εμπόδια και δυσκολίες, μικρές ή μεγάλες, θα συναντάτε πάντα. Αυτό που πρέπει να θυμάστε και να έχετε ως οδηγό είναι η πίστη στον εαυτό σας και τις δυνατότητές σας. Τίποτα δεν είναι απραγματοποίητο.»

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

Like

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.