ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ (ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16/04)


0
(0)

Την Παρασκευή 16 Απριλίου και ώρα 14.00, θα πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής.

Π. ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΨΑΧΝΕΙ ΕΞΙΛΑΣΤΗΡΙΑ ΘΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΑΛΟΥΜ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ Η ΙΔΙΑ

Δήλωση Παύλου Χρηστίδη, Εκπροσώπου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής

Οι δηλώσεις του κ. Σκέρτσου προκαλούν και ξεπερνούν κάθε όριο ανευθυνότητας. Μέχρι τώρα τους έφταιγε η αντιπολίτευση. Τώρα τους φταίνε όλοι οι άλλοι, τα ΜΜΕ, οι δημοσιογράφοι, οι ειδικοί.

Η κυβέρνηση ψάχνει εξιλαστήρια θύματα για το αλαλούμ που δημιουργεί η ίδια.

Τα λάθη όταν επαναλαμβάνονται γίνονται επικίνδυνα.

Α. ΠΟΥΛΑΣ: ΣΤΟ ΛΑΚΚΟ ΜΕ ΤΑ SELF-TESTS ΠΕΦΤΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Δήλωση Ανδρέα Πουλά, υπεύθυνου Κοινοβουλευτικού Τομέα Υγείας του Κινήματος Αλλαγής

Το φιάσκο των self-tests βιώνουμε σήμερα μετά το φιάσκο με τις μάσκες γίγας στα σχολεία.

Εκπτώσεις έκανε η κυβέρνηση στις προδιαγραφές του διαγωνισμού εξπρές τη στιγμή που φάνηκε ιδιαίτερα γενναιόδωρη στα χρήματα που μοίρασε τις εταιρίες αναδόχους, ενώ φαίνεται ότι μπέρδεψε τα self-tests με τα rapid tests δημιουργώντας σύγχυση σε φαρμακοποιούς και πολίτες.

Κατά την προσφιλή της τακτική να ρίχνει τις ευθύνες στους άλλους έτσι και τώρα την ευθύνη της συσκευασίας των υλικών του τεστ σε ατομικά σακουλάκια τη ρίχνει στους φαρμακοποιούς και με το αζημίωτο βέβαια.

Ο χαρακτηρισμός επικοινωνιακό πυροτέχνημα που αποδώσαμε στα self-tests όταν τα ανακοίνωσε η κυβέρνηση δυστυχώς επιβεβαιώνεται πανηγυρικά.

Αναμένουμε άμεσα εξηγήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό.

Ε. ΛΙΑΚΟΥΛΗ: ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΣΤΟ ΑΣΕΠ, ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ … ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Ομιλία Ευαγγελίας Λιακούλη, Εισηγήτριας και Τομεάρχη ΚΟ Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης, επί της αρχής του ν/σ του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, τον Σύμβουλο Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για την Τ.Α.»

Συζητάμε σήμερα- αν και σχεδόν διπλάσιο σε έκταση σε σχέση με τη διαβούλευση, το πολυδιαφημισμένο νομοσχέδιό σας για τον εσωτερικό έλεγχο στη δημόσια διοίκηση.

Μόνο 34 άρθρα είδαν το «φως της διαβούλευσης», 62 ωστόσο έχουμε στα χέρια μας – μια αύξηση διατάξεων της τάξης σχεδόν του 50%, με ένα σημαντικό μερίδιο να αφορά πραγματικά άσχετες διατάξεις για την Τ.Α.!

«Business as usual» δηλαδή, για ένα υποτιθέμενο «Επιτελικό Κράτος», το οποίο τόσο βαρυσήμαντα είχε θεσπιστεί την πρώτη εβδομάδα της διακυβέρνησής σας.

Ένα «Επιτελικό Κράτος» ωστόσο «καθρεφτάκι για τους ιθαγενείς» απ’ ό,τι φάνηκε πλέον, σχεδόν δυο χρόνια από την έναρξη της διακυβέρνησής σας.

Με την κυβέρνηση βέβαια να παγιώνει την τακτική της, σύμφωνα με την οποία εμφανίζει μερικές επεξεργασμένες διατάξεις στην διαβούλευση ως προπέτασμα καπνού, για να φέρει στη συνέχεια αιφνιδιαστικά στη βουλή πλήθος άλλων διατάξεων χωρίς καμία ενημέρωση φορέων, ενδιαφερομένων και κοινωνικών εταίρων.

Ωστόσο, η ακεραιότητα στο Δημόσιο τομέα, λέξη-κλειδί που εμφανίζεται και στον τίτλο του νομοσχεδίου σας, δεν είναι απλά μια αφαιρετική, μια αόριστη διακήρυξη της κυβέρνησης.

Η ακεραιότητα αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για καλύτερες δημόσιες υπηρεσίες και ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος και τους θεσμούς.

Κάτι στο οποίο έχουμε διαρκές έλλειμμα, ως χώρα.

Και επ’ ουδενί μη θεωρήσετε πως μιλώ αόριστα και θεωρητικά.

Καθόλου!

Η «εμπιστοσύνη» αποτιμάται πλέον και ως ένα αναπτυξιακό μέγεθος στα σύγχρονα οικονομικά.

Και αυτό γιατί έχει καταγραφεί ότι σε χώρες με μεγάλη εμπιστοσύνη των πολιτών προς τους θεσμούς, βελτιώνονται και τα οικονομικά μεγέθη, όπως είναι π.χ. οι επενδύσεις και η μείωση της φοροαποφυγής.

Που και σε αυτά παρουσιαζόμαστε άκρως ελλειμματικοί στους σχετικούς δείκτες.

Έχουμε λοιπόν στα χέρια μας, τη νομοθετική πρόταση της κυβέρνησης ενός κανονιστικού συστήματος κατά της διαφθοράς για το δημόσιο τομέα.

Η κυβέρνηση βέβαια όπως έχω πει ξανά, πρέπει να είναι σαν τη γυναίκα του Καίσαρα.

Δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια…

Πρέπει να δείχνει ότι λειτουργεί με βάση αρχές και αξίες.

Αλήθεια κ. Υπουργέ, εκπέμπει η εικόνα της κυβέρνησής σας κάτι τέτοιο;

Ένα σύστημα ακεραιότητας στο Δημόσιο δεν θα λειτουργήσει ποτέ σωστά, αν βασίζεται μόνο σε κανονιστικές ρυθμίσεις και διοικητικές δομές και διαδικασίες.

Κοινώς, δεν αρκεί η κυβέρνηση να στήσει όλες αυτές τις εκατοντάδες μονάδες εσωτερικού ελέγχου που περιγράφει στο νομοσχέδιο.

Ένα σύστημα ακεραιότητας πρέπει να βασίζεται σε κανόνες και σε αξίες.

Αν η κυβέρνηση με την σχεδόν καθημερινή συμπεριφορά της, τις απευθείας αναθέσεις, τις κατά παρέκκλιση διατάξεις, την αναξιοκρατία και την κατακόρυφη αύξηση των μετακλητών, τις τοποθετήσεις ημετέρων σε θέσεις κλειδιά, τη μετακλητοποίηση της διοίκησης, τις «λίστες» στα ΜΜΕ κ.λ.π., δείχνει ότι δεν λειτουργεί με γνώμονα ορισμένες βασικές κι απαρέγκλιτες αξίες, τότε η θέσπιση ενός αυστηρού και συγκεκριμένου πλαισίου κανόνων και δομών για τον εσωτερικό έλεγχο, δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο από «μια τρύπα στο νερό».

Η κυβερνητική πολιτική δεν θα πρέπει να οριοθετεί μόνο τα ελάχιστα πρότυπα κάτω από τα οποία δεν θα γίνονται ανεκτές οι ενέργειες ενός υπαλλήλου, αλλά και να διατυπώνει με σαφήνεια ένα σύνολο αξιών, οι οποίες πρέπει να αποτελούν τον οδικό χάρτη της συμπεριφοράς κάθε υπαλλήλου.

Είναι επομένως σημαντικό να αναπτυχθεί και στη χώρα μας, η προσέγγιση για την πρόληψη της διαφθοράς σε συνδυασμό με άλλες προσπάθειες στην κατεύθυνση της διοικητικής αναβάθμισης του δημοσίου τομέα.

Και αναφέρομαι στην καθιέρωση

  • ενός ετήσιου προϋπολογισμού προγραμμάτων, κι όχι στεγνά λογιστικών – όπως συμβαίνει στη χώρα μας -στην βελτίωση του στρατηγικού σχεδιασμού, που καταφανώς απουσιάζει από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο
  • στον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, υπό την αίρεση βέβαια ότι θα εξαλειφθούν φαινόμενα όπως οι διαρκείς εξαιρέσεις και κατά παρέκκλιση διατάξεις για προϊσταμένους, μεταθέσεις κ.λπ., όπως φυσικά και το πρωτοφανές φαινόμενο στα διοικητικά χρονικά της τοποθέτησης μετακλητών σε θέσεις προϊσταμένων, επί των ημερών σας (!).

Ο εσωτερικός έλεγχος θα πρέπει να προϋποθέτει τον έλεγχο όχι μόνο των υπαλλήλων, αλλά και σε ανώτερο επίπεδο αποφάσεων τα άτομα που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης.

Γιατί έτσι όπως προτείνεται με το παρόν νομοσχέδιο, ο έλεγχος της διοίκησης ενός φορέα καθίσταται πολύ δύσκολος – αν όχι αδύνατος – με το προτεινόμενο σχήμα εσωτερικού ελέγχου, μιας και κορυφή του συστήματος στην οποία αναφέρονται οι ελεγκτές αποτελεί η ηγεσία κάθε φορέα.

Θα πρέπει δηλαδή οι εσωτερικοί ελεγκτές να καταγγέλλουν φαινόμενα διαφθοράς που τυχόν κρίνουν ότι έκανε ο προϊστάμενός τους, στον ίδιο τον προϊστάμενο – ύποπτο για την τέλεση αδικήματος – πράγμα αδύνατο για όποιον έχει στοιχειώδη αντίληψη του πως είναι διαρθρωμένη μια δημόσια υπηρεσία, ένας δημόσιος φορέας, ένας δημόσιος οργανισμός, στη μικρή ομολογουμένως από άποψη μεγέθους χώρα μας.

Επιπλέον, δεν βλέπουμε καμία ουσιαστική προετοιμασία για τα logistics μιας τόσο μεγάλης αλλαγής.

Μιλάμε λοιπόν

  • είτε για μερικές χιλιάδες δημοσίων υπαλλήλων που θα μετακινηθούν στις νέες υπηρεσίες αφήνοντας κενά πίσω τους που θα πρέπει να καλυφθούν με νέες προσλήψεις – σε δημοσιονομικά χαλεπούς καιρούς –
  • είτε για μια μεγάλη «έφοδο» των συμβουλευτικών εταιριών που παρέχουν και υπηρεσίες υποστήριξης εσωτερικού ελέγχου σε όλους αυτούς τους φορείς του Δημοσίου, με μεγάλο ωστόσο κόστος στην καλύτερη περίπτωση και κίνδυνο εμφάνισης φαινομένων διαφθοράς στη χειρότερη.

Και όλα αυτά με τα χρήματα των φορολογουμένων πολιτών, πολλοί από τους οποίους στον καιρό της πανδημίας φορολογούνται, χωρίς να εργάζονται ή στην καλύτερη περίπτωση «υπο-εργάζονται»…

Παρατηρούμε επίσης, πως η όλη προσπάθεια χαρακτηρίζεται αν μη τι άλλο, από πασιφανή προχειρότητα.

Από την αιτιολογική και από την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους προκύπτει ότι δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική κοστολόγηση των οικονομικών και όχι μόνο συνεπειών, του στησίματος τόσων πολλών μονάδων ταυτόχρονα στο ελληνικό Δημόσιο.

Επιπροσθέτως, το ν/σ σας δεν διορθώνει τα λάθη του παρελθόντος.

Έχετε αναρωτηθεί αν θα μπορέσουν να στελεχωθούν οι μονάδες εσωτερικού ελέγχου από υπηρετούντες υπαλλήλους;

Έχετε αναρωτηθεί πόσοι υπηρετούντες υπάλληλοι έχουν την απαιτούμενη εξειδίκευση να υπηρετήσουν σε Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου;

Διαθέτετε στοιχεία για το πόσα σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα έχει κάνει το ΕΚΔΔΑ;

Έχετε θεσπίσει κάποιο κίνητρο, ώστε κι αυτοί οι ελάχιστοι υπηρετούντες υπάλληλοι που έχουν σχετικές θεωρητικές κυρίως δεξιότητες λόγω σπουδών, να δεχθούν να στελεχώσουν Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου;

Για ποιον λόγο πιστεύετε πως αυτοί οι λιγοστοί υπάλληλοι που έχουν τα προσόντα θα δεχθούν να αφήσουν τις θέσεις ευθύνης που κατέχουν είτε στις Οικονομικές, είτε στις Διοικητικές Υπηρεσίες όπου απολαμβάνουν σημαντική θέση στην ιεραρχία, για να αναλάβουν πόστα που θα «στρέφονταν» ως ελεγκτικά όργανα κατά των μέχρι πρότινος συναδέλφων τους;

Άλλη χτυπητή αδυναμία του νομοσχεδίου σας.

Οι ελεγχόμενοι θα επιλέγουν τους ελεγκτές τους!

Είναι ξεκάθαρα ωστόσο λανθασμένη η επιλογή στο Σχέδιο Νόμου, το Πρόγραμμα Ελέγχων να εγκρίνεται από τον επικεφαλής του Φορέα και όχι από την Επιτροπή Ελέγχου, καθώς ο επικεφαλής είναι και αυτός ελεγχόμενος.

Στην αντίθετη από τα προηγούμενα κατεύθυνση, διαπιστώνουμε άλλη μια αδυναμία του ν/σ.

Δυστυχώς δεν έχει προβλεφθεί διαδικασία προστασίας των Υπαλλήλων του Δημοσίου τομέα από πιθανές αυθαιρεσίες των Εσωτερικών Ελεγκτών,οι οποίοι θα αναφέρονται σύμφωνα με το νομοσχέδιο στην ηγεσία του φορέα.

Εισάγετε στο Νομοσχέδιό σας το θεσμό του «Σύμβουλου Ακεραιότητας»

Ο «Σύμβουλος Ακεραιότητας» λέτε ότι θα αποτελεί ένα «εμπιστευτικό σημείο επαφής για τους Υπαλλήλους του Φορέα, προκειμένου να αναζητήσουν υποστήριξη, ενημέρωση και συμβουλή σχετικά με θέματα ηθικής και ακεραιότητας στο χώρο εργασίας τους».

Σχετικά με ζητήματα «διαφθοράς, παρενόχλησης, διακρίσεων, ηθικών διλημμάτων και παρατυπιών».

Ο Σύμβουλος ακεραιότητας, σε χώρες που λειτουργεί με μια σοβαρή πορεία, έχει πολύ συγκεκριμένο ρόλο, πολύ σημαίνοντα ρόλο, απαιτεί πολύ ειδικές γνώσεις, καθώς ο ρόλος του εκτείνεται μέχρι και στο moral support των υπαλλήλων.

Με το δικό σας νομοθέτημα, το οποίο επικοινωνιακά το έχετε πάλι απογειώσει, όλοι οι υπάλληλοι από την ελληνική δημοσιοϋπαλληλία μπορούν να έχουν αυτό το ρόλο!

Φοβούμαι ότι θα καταλήξει παρωδία!

Οι whistleblowers, ένας θεσμός αξιωμένος στο εξωτερικό, λειτουργούν σε καθεστώς απόλυτης ασφάλειας, σε πλαίσιο νομικής και προσωπικής προστασίας, με σοβαρές εγγυήσεις για να επιτελούν το ρόλο τους.

Βασικές εγγυήσεις στο νομοθέτημά μας, δεν υπάρχουν ούτε ως υποψία!

Ο Σύμβουλος Ακεραιότητας θα έπρεπε να λειτουργεί σε καθεστώς ανεξάρτητης αρχής, με λειτουργική αυτοτέλεια και προσωπική αυτοτέλεια.

Είναι το ελάχιστο status που απαιτείται, για να μπορεί να λειτουργήσει .

Θετικό μεν επί της αρχής, καμία σοβαρότητα όμως και καμία διασφάλιση της αξιοπρέπειας του συγκεκριμένου ρόλου.

Διότι δεν φαντάζομαι ότι σκοπός σας είναι να δημιουργήσετε ένα μηχανισμό «σπιούνων» και «μεγάλου αδερφού» στις υπηρεσίες!

Είναι αστείο να μπορεί σε όλο το εύρος, με τυπικά προσόντα να καταστεί Σύμβουλος Ακεραιότητας, ο διπλανός επί χρόνια υπάλληλος και φίλος του ελεγχόμενου υπαλλήλου!

Ας έρθουμε όμως και στα σπουδαία καμώματά σας:

Στο άρθρο 54 «Διορισμός μέλους ανεξάρτητης αρχής που διανύει ή διένυσε την θητεία του σε θέση υψηλότερης βαθμίδας για πλήρη θητεία – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 3051/2002»

Σε αυτό το άρθρο ορίζεται ότι η διανυθείσα ή διανυόμενη σε θέση αντιπροέδρου ή αναπληρωτή προέδρου ή απλού μέλους δεν αποτελεί κώλυμα για τον διορισμό του σε θέση ανώτερης βαθμίδας της ίδιας αρχής για πλήρη θητεία και μέχρι 2 θητείες κατ’ ανώτατο όριο.

Η πρώτη παρατήρηση, είναι ότι καταφανώς η αρχή της ισότητας παραβιάζεται αν πχ ένας αντιπρόεδρος μιας ανεξάρτητης αρχής προτείνεται για πρόεδρος έναντι πχ κάποιου που δεν είναι μέλος της αρχής, μιας κι εκ της θέσεώς του ως αντιπρόεδρος είχε ισχυρό πλεονέκτημα και δυνατότητα να δρομολογήσει την εξέλιξή του σε ανώτερη θέση – θέτοντας σε κίνδυνο (προς όφελος της επιδίωξής του αυτής) την ανεξαρτησία και ακεραιότητα της αρχής.

Να ζητήσουμε τη γνώμη του επιστημονικού συμβουλίου της Βουλής για το θέμα.

Το θέμα έχει και σοβαρές πολιτικές διαστάσεις, αφού η ΝΔ μεθοδεύει τη στελέχωση του ΑΣΕΠ μόνο με μέλη, αντιπροέδρους και πρόεδρο της επιλογής της κι όχι με μια αναλογική κατανομή αυτών από προτάσεις των κοινοβουλευτικών κομμάτων, ώστε να διασφαλίζεται η πολυφωνία κι εν τέλει η ανεξαρτησία της αρχής.

Πριν μερικές εβδομάδες εσείς κ Υπουργέ, κάνατε την παρθενική σας εμφάνιση ως Υπουργός ΥΠΕΣ με το νομοσχέδιο αλλαγών του ΑΣΕΠ.

Τότε επεμβήκατε και τώρα επεμβαίνετε ξανά.

Τι κάνετε αυτή τη φορά;

Αντί να γράψετε λέξεις, βάλατε φωτογραφίες!

Μagazino τον κάνατε το νόμο…

Κάνετε συγκεκριμένη ρύθμιση φωτογραφική. Απλά λόγια και σταράτα.

Σήμερα παρεμβαίνετε με ωμό τρόπο αυτό στο έργο της Αρχής, καταργείτε την έννοια της αυτοτέλειας της αρχής και της προσωπικής αυτοτέλειας των μελών της.

Πού το πάτε αλήθεια;

Ανοίγετε μια κερκόπορτα, εγκαινιάζοντας παράλληλα μια εξαιρετικά επικίνδυνη πρακτική.

Διότι εισάγετε μια νέα πρακτική , με την οποία δείχνετε ότι ορίζετε εσείς τους αρεστούς σας.

Είναι ένα σαφές μήνυμα ότι αυτό μπορεί να το κάνετε παντού!

Σε όλες τις ανεξάρτητες αρχές.

Θέλετε να καταστήσετε τις Ανεξάρτητες Αρχές, απολύτως Εξαρτημένες.

Απειλείται σήμερα, με τη θρασύτατη διάταξη που φέρνετε, ανερυθρίαστα μπροστά στα μάτια έγκριτων νομικών και έμπειρων πολιτικών του Κοινοβουλίου, η Αρχή του ΑΣΕΠ, να χάσει το βασικό χαρακτηριστικό της, αυτό ακριβώς που χαρακτήρισε τη μεγάλη μεταρρύθμιση του ΑΣΕΠ που η μεγάλη Δημοκρατική Παράταξη του ΠΑΣΟΚ εμπνεύστηκε και εφάρμοσε , την αντικειμενικότητα.

Η σημειολογία είναι τρομακτική.

Ανοίγετε κερκόπορτα στο ίδιο το ΑΣΕΠ, το τελευταίο ανάχωμα αξιοκρατίας – ή ελάχιστης αξιοσύνης, η μοναδική εγγύηση δημοκρατίας στις προσλήψεις, ό,τι απέμεινε μετά από τις επεμβάσεις σας.

Την ώρα που δίνετε τη σκάλα και προσφέρετε την άνοδο σε κάποιον αρεστό σας, σε κάθε σκαλί που μαζί πατάτε, συνθλίβετε τη Δημοκρατία, την Ανεξαρτησία των Αρχών, την Ισονομία, την Ισότητα, την Συνταγματικότητα.

Την ώρα που παρεμβαίνετε στα πρόσωπα και επιλέγετε εσείς τα πρόσωπα, καταστρατηγώντας κάθε αρχή συναίνεσης, τσαλακώνετε τις προτάσεις των κομμάτων, απαξιώνετε τις επιλογές τους με όρους αντιδημοκρατικούς, δημιουργείτε ένα νέο πολιτικό δεδομένο, το οποίο δυστυχώς μας πισωγυρίζει σε εποχές που φανερά εσείς νοσταλγείτε!

Πάρτε τη διάταξή σας πίσω, τώρα.

Για όλα τα επιμέρους ζητήματα ωστόσο επιφυλάσσω τον σχολιασμό μου για την επόμενη, επί των άρθρων, συνεδρίασή μας.

Ευχαριστώ.

Γ. ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ: ΤΟ ΔΗΘΕΝ ΕΠΙΤΕΛΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ «ΑΡΙΣΤΩΝ» ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΜΠΑΖΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ

Δήλωση Γιώργου Μουλκιώτη, υπεύθυνου ΚΤΕ Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων του Κινήματος Αλλαγής

Οι εξελίξεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αφορούν απάτη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε βάρος του Δημοσίου, μέσω του προγράμματος «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» αποδεικνύουν τα «έργα και ημέρες» του «επιτελικού κράτους».

Η Κυβέρνηση ούτε θέλει ούτε μπορεί να προστατέψει τον κόσμο της εργασίας και το δημόσιο συμφέρον. Με τις νέες συγκεκριμένες τηλεοπτικές αποκαλύψεις, αποδεικνύεται ότι φίλα προσκείμενος στην κυβερνητική παράταξη «δημοσιογράφος» εισέπραξε παρανόμως 200.000 €.

Την ίδια ώρα χιλιάδες εργαζόμενοι αναγκάζονται να ζουν με 534 ευρώ το μήνα και άλλοι να παραμένουν απλήρωτοι ενώ πολλές επιχειρήσεις και εργαζόμενοι αποκλείονται από το «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ».

Η Κυβέρνηση έσπειρε ανέμους και θερίζει θύελες.

Αντί να υιοθετήσει την προοδευτική, κοστολογημένη και βιώσιμη πρόταση του Κινήματος Αλλαγής για την επιδότηση της εργασίας, εφάρμοσε το διάτρητο –όπως αποδεικνύεται- και αποτυχημένο πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ».

Ιδού τα «έργα και οι ημέρες» του Επιτελικού Κράτους.

Ιδού τα αποτελέσματα της έπαρσης των «αρίστων».

Η Κυβέρνηση οφείλει ΑΜΕΣΑ, χωρίς υπεκφυγές, μισόλογα ή διαρροές, να αφήσει τα επικοινωνιακά παιχνίδια και να δώσει στο φως όλα τα στοιχεία, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες της για τις σοβαρές παραλείψεις και τους ακατανόητους χειρισμούς, που προσβάλλουν την ελληνική κοινωνία, τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και τους ανέργους της χώρας. Όλα στο φως!

Μ. ΚΑΤΡΙΝΗΣ: Η ΑΓΟΡΑ ΑΝΟΙΞΕ-ΟΙ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ

Δήλωση Μιχάλη Κατρίνη, Υπεύθυνου Τομέα Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής

Το «άνοιγμα» της αγοράς άνοιξε την όρεξη τραπεζών και funds, αφού το «ξεπάγωμα» των αναστολών δανείων οδηγεί σε κατασχέσεις λογαριασμών των επαγγελματιών.

Και όλα αυτά, χωρίς να έχει σταθεροποιηθεί η κατάσταση στην αγορά, με τους μειωμένους τζίρους να απειλούν τη βιωσιμότητα χιλιάδων επιχειρήσεων.

Εμείς προτείναμε το «πάγωμα» των δανειακών υποχρεώσεων για 4 μήνες μετά το άνοιγμα της αγοράς και αναστολή πλειστηριασμών μέχρι το τέλος του 2021.

Εμείς προτείναμε τον ακατάσχετο επαγγελματικό λογαριασμό, όπως ζητούν επίμονα όλοι οι επαγγελματικοί φορείς.

Εμείς προτείναμε επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών εργαζόμενων για 4-6 μήνες, μέχρι να εξομαλυνθεί η αγορά.

Τίποτα από αυτά δε συγκινούν την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που ανοίγει τον ασκό του Αιόλου, αφήνοντας απροστάτευτους τους επαγγελματίες και λιανέμπορους, μετά από 5 μήνες σκληρού lockdown, χωρίς να έχει ανακοινώσει πρόγραμμα στήριξης για τη φάση επανεκκίνησης της οικονομίας.

Τελικά, για ποιο λόγο άνοιξε την αγορά η κυβέρνηση;

Για τους επαγγελματίες ή για τα funds;

Ανάρτηση Φώφης Γεννηματά για την στάση του κ. Ερντογάν απέναντι στην Πρόεδρο της Κομισιόν

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ ΣΤΟ THE SOCIALIST: “ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ”

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΜΑΝΩΛΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗ

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΣΤΟ «THE SOCIALIST»

ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ Α. ΓΑΒΡΗ

Κύριε Χριστοδουλάκη, το άνοιγμα της αγοράς, εξελίσσεται σε “Φιάσκο” για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, μετά και την ανάκληση της απόφασης “την τελευταία στιγμή” σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κοζάνη, τα επιδημιολογικά στοιχεία δεν δείχνουν να αιτιολογούν την απόφαση της κυβέρνησης ενώ το ΕΣΥ εξακολουθεί και βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση, ποιο είναι το σχόλιο σας πάνω σε αυτά; Τι προτείνει το Κίνημα Αλλαγής;

Έχουμε αναδείξει πάρα πολλές φορές την τρομερή αντίφαση στις κυβερνητικές επιλογές, όπου στα 1000 κρούσματα κλείσαμε ενώ στα 4500 ξεκινήσαμε τη διαδικασία ανοίγματος. Το πρώτο και βασικό στοιχείο που, προσωπικά, κρατάω είναι η αποθέωση της ανευθυνότητας, όταν αντί των ειδικών, των επιστημονικών και επιδημιολογικών δεδομένων που όλοι μας συμφωνούμε ότι πρέπει να είναι η βάση για τις αποφάσεις των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, τη θέση αυτών για την κυβέρνηση έχουν πάρει οι δημοσκοπήσεις. Όμως, με επιλογές βάσει δημοσκοπικού και εκλογικού κόστους, δεν μπορούμε να σώσουμε ανθρώπινες ζωές.

Το δεύτερο σημείο που έχει μεγάλη σημασία όταν μιλάμε για το άνοιγμα της χώρας, δεν αφορά τόσο στο πότε, αλλά κυρίως στον τρόπο με τον οποίο αυτό μπορεί να γίνει με ασφάλεια. Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, από τον περασμένο Νοέμβριο, παρουσιάσαμε μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση για το ασφαλές άνοιγμα της οικονομίας και της κοινωνικής δραστηριότητας. Μακριά από τα γενικά οριζόντια μέτρα καθολικής εφαρμογής, ξεκινώντας με βάση τα μαζικά τεστ σε όλο τον πληθυσμό, τον επακριβή προσδιορισμό του επιμέρους επιδημιολογικού φορτίου κάθε περιοχής αλλά και του συνόλου των θετικών κρουσμάτων, τη στεγανοποίηση νομών και νησιών και την εξειδίκευση των μέτρων με βάση τις ανάγκες κάθε περιοχής, για να αποφύγουμε τα πισωγυρίσματα του lockdown ακορντεόν.

Ακόμα και τώρα, το σχέδιο αυτό παραμένει άγνωστο σε μια κυβερνητική μηχανή που καταναλώνει δημοσκοπικά ποσοστά και αποδίδει επικοινωνιακή προπαγάνδα.

Σε πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή, μετά από πρωτοβουλία της Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, για την πανδημική διαχείριση, είδαμε τον Πρωθυπουργό να “στριμώχνεται” από την Αντιπολίτευση με αποτέλεσμα, απευθυνόμενος στην Φώφη Γεννηματά να της πεί: “Μου θυμίζετε ολοένα και περισσότερο τον Τσίπρα”, πως σχολιάζετε αυτή του την κίνηση; Επικοινωνιακή τακτική; Ή προσπάθεια εμπλοκής του Κυριάκου Μητσοτάκη στα εσωκομματικά του Κινήματος Αλλαγής;

Εγώ την αντιλαμβάνομαι ως μόνιμη κυβερνητική στρατηγική. Πόσο βολικό είναι για κάθε κυβέρνηση να έχει απέναντι της, ειδικά σε αυτή τη συγκυρία, την αντιπολιτευτική τακτική του Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ; Γι’ αυτό και θα τον κρατήσουν εκεί για πολύ καιρό ακόμα. Και κάθε φορά που δέχονται τεκμηριωμένη κριτική, πάντα συνοδευόμενη από δικές μας προτάσεις, μέτρα και αντιπροτάσεις, κάθε φορά που οι πειστικές απαντήσεις θα στερεύουν, θα ακολουθεί συντεταγμένη πανστρατιά για την δήθεν «συριζοποίηση» μας. Και ίσως η λίστα Πέτσα να βοηθάει στο να γίνει ο Τσίπρας λίγο πιο ξανθός και λίγο πιο θηλυπρεπής. Όμως δεν θα τους κάνουμε τη χάρη του βολικού ετεροπροσδιορισμού, ως αντάλλαγμα για ένα φιλικό χτύπημα στην πλάτη από τα συστημικά κέντρα εξουσίας.

Ως Γραμματέας του Κινήματος Αλλαγής έχετε κερδίσει την εμπιστοσύνη με το έργο σας και την συνέπειά σας από την ευρεία πλειοψηφία των ψηφοφόρων, με αποτέλεσμα, πολλοί να σας θεωρούν το πολιτικό πρόσωπο που μπορεί να αποτελέσει την βάση για την αναγέννηση της Μεγάλης Δημοκρατικής Παράταξης. Ως συνάρτηση των παραπάνω, σύμφωνα με την γνώμη σας, είναι “το Κέντρο”, ο αποκλειστικός χώρος που εδράζεται ιδεολογικά το Κίνημα Αλλαγής;

Καταρχάς η εμπιστοσύνη δεν είναι κάτι που κερδίζεται ή κεφαλαιοποιείται άπαξ. Είναι μια διαρκής προσπάθεια στην πολιτική σου διαδρομή, με τα σωστά και τα λάθη σου, να είσαι καθαρός, συνεπής και ειλικρινής. Και αυτός είναι ένας μόνιμος αγώνας.

Τώρα, ως προς τον χώρο ιδεολογικών αναφορών της παράταξης, να μην ξεχνάμε ότι αυτή δημιουργήθηκε όταν το κέντρο υπήρχε. Δημιουργήθηκε με την ανάγκη να εκφράσει με πιο ριζοσπαστικό τρόπο τους κοινωνικά αδύναμους, τα προβλήματα και τις ελπίδες τους, τη σύγχρονη και θεσμική αριστερά. Και με τη σοβαρότητα της, τη μεταρρυθμιστική της αντίληψη, τα πατριωτικά της χαρακτηριστικά, την τομή της ανοιχτής οικονομίας με την μάχη κατά των κοινωνικών ανισοτήτων, την υπερβατική αντίληψη της εθνικής ενότητας, να εκφράσει εκ βάθρων και το ποιοτικό πολιτικό κέντρο όπως το γνωρίσαμε και το γνωρίζουμε και σήμερα. Ο πλουραλισμός ήταν πάντα ο πλούτος μας. Όμως, πλουραλισμός με πρόσημο, όχι απλά άχρωμη ομπρέλα συγκόλλησης εκλογικών μηχανισμών.

Η διάθεση των πόρων του Ταμείου Ανασυγκρότησης, αποτελεί κομβικό σημείο για την αντιμετώπιση της επερχόμενης παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Πρόσφατα, η κα Γεννηματά, μίλησε για χρονοδιάγραμμα που υπερβαίνει την κυβερνητική θητεία της ΝΔ, πως μπορεί να διασφαλιστεί η διαφύλαξη του Ταμείου από φαινόμενα μικροκομματισμού;

Εμείς ζητάμε να έρθει στη Βουλή και να συζητηθεί, το θέμα του ελληνικού προγράμματος για το Ταμείο Ανάκαμψης. Τα κονδύλια του ταμείου είναι ίσως η μεγαλύτερη και τελευταία ευκαιρία για τη χώρα. Το πρόγραμμα ξεπερνά την κυβερνητική θητεία της ΝΔ. Και ακριβώς για αυτόν το λόγο, δεν έχει κανείς λευκή επιταγή να τα διαχειριστεί όπως ο ίδιος κρίνει. Γιατί αφορά το μέλλον της χώρας. Γι’ αυτό, ο δικός μας στόχος είναι να συγκροτήσουμε ένα ευρύ μέτωπο στην κοινωνία, έναν δημόσιο διάλογο που θα απαντάει πραγματικά στα προβλήματα της. Παρουσιάζοντας, από την πλευρά μας, τις προτάσεις μας που επεξεργάστηκε ειδική επιτροπή με επιστήμονες, ειδικούς και πολιτικά στελέχη, πάντα μετά από διάλογο με τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων. Και με κυρίαρχη τη λογική: «κανένα ευρώ χωρίς αναπτυξιακή διάσταση, κανένα ευρώ χωρίς κοινωνική ανταποδοτικότητα».

Η Κυβέρνηση βρίσκεται σε “ελεύθερη πτώση” σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία και την πρόθεση ψήφου στην ηλικιακή ομάδα 17-34 ενώ μεγάλη είναι η “δυσφορία” του επιστημονικού κλάδου, πως μπορεί το Κίνημα Αλλαγής να μετουσιώσει αυτή την δυσφορία σε πολιτική δύναμη Προόδου;

Πιστεύω πραγματικά ότι η νέα γενιά της χώρας είναι αυτή που έχει τη δύναμη να διαμορφώνει τη δυναμική των πολιτικών συσχετισμών. Ειδικά όταν μιλάμε για μια γενιά με συσσωρευμένη απογοήτευση, πολλές φορές οργή, αλλά σίγουρα αγανάκτηση βλέποντας τα όνειρα και τις προσδοκίες της να πηγαίνουν χαμένα. Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα για το Κίνημα Αλλαγής. Να χτίσει ξανά γέφυρες συνεκτικές, ειλικρίνειας και εμπιστοσύνης με αυτούς που σήμερα απέχουν. Φυσικά, αυτό δεν είναι μόνο όρος στόχευσης ή συνθηματολογίας, αλλά πολύ περισσότερο πολιτικό περιεχόμενο που θα μπορεί να τους δώσει προοπτική. Θα απαντήσει στα σύγχρονα δικά τους προβλήματα, στην ανεργία αλλά και το νέο μοντέλο εργασίας μετεξελιγμένο από την τεχνολογία και τον αυτοματισμό, θα τους δώσει ευκαιρίες να επιχειρήσουν, να προοδεύσουν και να πετύχουν στην χώρα μας, θα βάλει ξανά τις θεσμικές εγγυήσεις που θα εμπνεύσουν ότι το ζητούμενο της κοινωνικής ανέλιξης είναι ο κόπος, οι ικανότητες και η προσπάθεια. Τώρα που τα πυροτεχνήματα της περασμένης δεκαετίας σβήνουν, πιστεύω πραγματικά ότι μπορούμε το στοίχημα αυτό να το κερδίσουμε.

Είναι αλήθεια, πως στον χώρο μας, η “επόμενη ημέρα”, κρίνεται εν πολλοίς από την διαδικασία της εκλογής αρχηγού. Τι απαντάτε σε όσους επιθυμούν την έναρξη των διαδικασιών το συντομότερο δυνατόν; Τι λέτε σε όσους βλέπουν “επιστροφή στελεχών” που με την στάση τους “πλήγωσαν” το ΠΑΣΟΚ παλαιότερα;

Η θεσμική επίκληση του καταστατικού δεν μπορεί να γίνεται αλά καρτ, πόσο μάλλον σε συνθήκες ακραίας υγειονομικής κρίσης με σοβαρότατες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, και πόσο μάλλον ακόμα περισσότερο σε συνθήκες που η παράταξη μας δέχεται συντονισμένες επιθέσεις που θέλουν να την καταστήσουν αδύναμο, εξαρτημένο υποχείριο του βολικού τους τεχνητού διπολισμού.

Τώρα, για να είμαστε ειλικρινείς, για να πάρουμε πίσω τη χαμένη μας κοινωνική και εκλογική δυναμική, πρέπει καταρχάς, να πάρουμε πίσω την κοινωνική βάση που την διαμόρφωνε. Αυτό φυσικά, δεν αφορά αυτούς τους λίγους που ευεργετήθηκαν με το παραπάνω από τον χώρο και κατέληξαν επαγγελματικά φερέφωνα και «τρολς» της μιας και της άλλης πλευράς.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει να αντιμετωπίζει προβλήματα στα “εσωτερικά του” και η ΝΔ όσο κρατά η “κόλλα” της κυβερνητικής θητείας, προσπαθεί να “κρύψει” τις εσωκομματικές έριδες, δημοσκοπικά όμως, το Κίνημα Αλλαγής δεν δείχνει να κερδίζει από αυτή την εσωστρέφεια των πολιτικών αντιπάλων του, γιατί πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό;

Είμαι της άποψης ότι οι δημοσκοπήσεις πολύ περισσότερο επηρεάζουν την εικόνα της επόμενης στιγμής, παρά αποτυπώνουν την πραγματικότητα για την προηγούμενη. Και αυτό προφανώς είναι κάτι που έχει τη σημασία του. Όμως, προσωπικά πιστεύω πως σε περιόδους τόσο έντονης κρίσης, η οποία μάλιστα απειλεί ευθέως την ανθρώπινη ζωή, τον συνολικό απολογισμό της στάσης σου τον κάνεις μόλις αυτή παρέλθει. Και η εκτίμηση μου είναι πως η συνέπεια μας, ο υπεύθυνος και τεκμηριωμένος μας λόγος, οι αιχμές και η μαχητική μας αντιπολίτευση όπου αυτό χρειάζεται, εκείνη την ώρα θα επιβραβευτούν από τους πολίτες. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ένα πολιτικό σύστημα στο οποίο έχουμε από τη μία πλευρά μια ΝΔ με υπαρκτή, πλέον, φθορά λόγω της δικής της προβληματικής διαχείρισης της παρούσας φάσης της κρίσης, και από την άλλη, έναν ΣΥΡΙΖΑ παντελώς απαξιωμένο στα μάτια της κοινής γνώμης να επιτελέσει το θεσμικό ρόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης, χωρίς καν να έχει καθορίσει το ρόλο και την πολιτική του ταυτότητα. Αυτή η εικόνα διαμορφώνει ένα μεγάλο πολιτικό κενό που πρέπει και μπορούμε να καλύψουμε εμείς.

Ποιοι οι στόχοι του Κινήματος Αλλαγής; Ποιες κινήσεις αναμένονται για την επίτευξή τους το επόμενο διάστημα;

Αυτό στο οποίο δίνουμε έμφαση στην παρούσα συγκυρία είναι εναλλακτικοί δίαυλοι επικοινωνίας και εξωστρέφειας των πολιτικών μας μηνυμάτων. Να φτάσει ο λόγος μας στον κόσμο που περιμένει να μας ακούσει. Πέραν των καθημερινών πολιτικών μας παρεμβάσεων, δίνουμε μεγάλη έμφαση στην οικονομική και κοινωνική ατζέντα, με βάση και τις πολύ δυσμενείς επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης. Στην κατεύθυνση αυτή, έχουμε ήδη ξεκινήσει ένα πρόγραμμα «τηλε-περιοδειών», με προτεραιότητα να θέσουμε την ατζέντα για την οικονομία, τις κοινωνικές επιπτώσεις της κρίσης και την πρόταση μας για την επόμενη μέρα. Αντίστοιχα, στο σκέλος της οργανωτικής και πολιτικής ανασυγκρότησης, έχουν ήδη ληφθεί πρωτοβουλίες στη βάση ενός σχεδιασμού ο οποίος είχε διαμορφωθεί και πριν την πανδημία, αλλά πήγε πίσω. Τις πρωτοβουλίες μας αυτές πλαισιώνει η συγκρότηση των θεματικών μας δικτύων σε κρίσιμους τομείς με ισχυρές κοινωνικές αναφορές για τον χώρο μας, όπως αυτός της αυτοδιοίκησης, της εργασίας, της αγροτικής παραγωγής, της υγείας και της παιδείας. Ζητούμενο είναι, στο ρευστό πολιτικό σκηνικό όπου βρισκόμαστε σήμερα, να αποδείξουμε ότι μπορεί να υπάρξει ο συγκροτημένος, προοδευτικός, πολιτικός αντίλογος που στη συνέχεια θα αποτελέσει και την κινητήρια δύναμη για την ενίσχυση των κοινωνικών μας συσχετισμών. Με την συστράτευση όλων μας στην κοινή προσπάθεια, είμαι βέβαιος πως η παράταξη θα αποκτήσει ξανά τις ισχυρές δομές που θα δώσουν με επιτυχία τις μάχες που έχουμε μπροστά μας.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΦΩΦΗΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΕΡΤ 1 ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ «ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΙ» ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΤΤΑΡΙΔΗ, ΓΙΑΝΝΗ ΠΙΤΤΑΡΑ (ΑΥΡΙΟ ΣΤΙΣ 9.00 Π.Μ)

Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, θα παραχωρήσει συνέντευξη αύριο Πέμπτη 8 Απριλίου και ώρα 09:00 στον τηλεοπτικό σταθμό ΕΡΤ 1 και στην εκπομπή «Από τις έξι» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Κοτταρίδη και Γιάννη Πιτταρά.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Ομιλία της Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, Φώφης Γεννηματά,  στη Διαδικτυακή Εκδήλωση για το Οικογενειακό Δίκαιο

ΣΗΜΕΙΑ

-Στο θέμα του οικογενειακού Δικαίου στηριζόμαστε σε δυο βασικές αρχές.

Την ισότητα μεταξύ των δύο φύλων και την εξασφάλιση των δικαιωμάτων των παιδιών.

-Το ισχύον Οικογενειακό Δίκαιο, είναι από τα πλέον προοδευτικά στην Ευρώπη ακόμη και σήμερα .

Με παιδοκεντρικό χαρακτήρα και υπέρ της ισότητας των φύλων.

Είναι απόλυτα σύμφωνο με το Σύνταγμα μας και το Διεθνές και Ευρωπαϊκό Δίκαιο.

Κατοχυρώνει πλήρως τα δικαιώματα των γονιών σε εξ’ ίσου επιμέλεια των παιδιών, μετά από δική τους συμφωνία.

Άρα δεν απαιτούνται ριζικές αλλαγές.

-Απαιτείται όμως μια απαραίτητη συμπλήρωση για τις περιπτώσεις διαφωνίας του ζευγαριού σε σχέση με το παιδί.

Γιατί εκεί χρειάζεται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση και ένας έμπειρος και αξιόπιστος κριτής.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το θέμα, προτείνουμε τη δημιουργία Οικογενειακού Δικαστηρίου και τη θέσπιση Οικογενειακού Δικαστή.

– Ο Υπουργός Δικαιοσύνης αγνόησε προκλητικά ακόμη και το σχέδιο που ετοίμασε η Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή που είχε συστήσει ο ίδιος (!) με έγκριτους νομικούς, καθηγητές κ.α. υπό τον πρόεδρο κ. Τέντε.

Και υιοθέτησε ορισμένες απαράδεκτες ρυθμίσεις που είχαν απορριφθεί με μεγάλη πλειοψηφία από την Επιτροπή.

Με μια σειρά άρθρων δημιουργούνται επικίνδυνες αντιφάσεις, που εκτιμώ ότι θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερες δικαστικές διενέξεις από αυτές που υποτίθεται ότι προσπαθεί να επιλύσει το σχέδιο.

Οι ρυθμίσεις δημιουργούν σοβαρούς κινδύνους καθώς αφήνει εκτεθειμένους το παιδί και την μητέρα σε ενδοοικογενειακή βία.

-Εκτιμώ ότι αυτό το Σχέδιο δημιουργεί πολύ περισσότερα προβλήματα, από αυτά που τυχόν θα λύσει. Για μας το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου της κυβέρνησης είναι απολύτως απαράδεκτο και εκφράζουμε την αντίθεσή μας.

-Και μίας και είναι πρόσφατο το περιστατικό στο Βόλο. Αν είχε ψηφιστεί αυτό το σχέδιο ο πατέρας που είχε συμπεριφερθεί με αυτό τον τρόπο, θα είχε το δικαίωμα στην συνεπιμέλεια; Θα έπρεπε να περνά το 1/3 του χρόνου με το παιδί αυτός ο πατέρας; Μπορούμε να μιλάμε σε αυτή τη βάση;

-Θεωρώ εντελώς απαράδεκτη τη στάση του κ. Ερντογάν απέναντι στη κα Φον Ντερ Λάιεν. Το τραγικό είναι ότι ακόμα η Ευρωπαϊκή Ενωση δεν αντιδρά και δεν μιλά. Οι άνθρωποι που ήταν παρόντες από την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μίλησαν και δεν αντέδρασαν. Ως πότε δεν θα μιλάμε;

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία της Φώφης Γεννηματά

Ρυθμός Επικαιρότητας | 7.4.2021

Φ. Γεννηματά: Απαράδεκτες οι ρυθμίσεις της Κυβέρνησης για συνεπιμέλεια

«Τα δικαιώματα του παιδιού δεν εξυπηρετούνται με αυτό το σχέδιο» υπογράμμισε μεταξύ άλλων στην εισαγωγική της παρέμβαση η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά στην τηλεσυζήτηση του Κινήματος Αλλαγής ενόψει των αλλαγών στο Οικογενειακό Δίκαιο και τις νέες ρυθμίσεις για τη συνεπιμέλεια.

  • «Στο θέμα του οικογενειακού Δικαίου στηριζόμαστε σε δυο βασικές αρχές. Την ισότητα μεταξύ των δύο φύλων και την εξασφάλιση των δικαιωμάτων των παιδιών. Αποτελούν τη βάση μιας κανονικής οικογενειακής ζωής και της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών, ακόμη και μετά το διαζύγιο των γονιών τους.
  • Η παράταξη μας υπήρξε πρωτοπόρα. Είμαστε εμείς που προχωρήσαμε στις μεγάλες τομές, στις μεγάλες μεταρρυθμίσεις στο Οικογενειακό Δίκαιο. Πρώτον με τον Νόμο 1329/1983 για την αναμόρφωση των σχέσεων γονέων-τέκνων και την αντικατάσταση της «πατρικής εξουσίας» με την γονική μέριμνα. Στην συνέχεια με τον Ν.2247/1996 που εισήγαγε σε ειδικά τμήματα των Δικαστηρίων τις υποθέσεις Οικογενειακού Δικαίου.
  • Το ισχύον Οικογενειακό Δίκαιο, είναι από τα πλέον προοδευτικά στην Ευρώπη ακόμη και σήμερα. Με παιδοκεντρικό χαρακτήρα και υπέρ της ισότητας των φύλων. Είναι απόλυτα σύμφωνο με το Σύνταγμα μας και το Διεθνές και Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Απαιτείται όμως μια απαραίτητη συμπλήρωση για τις περιπτώσεις διαφωνίας του ζευγαριού σε σχέση με το παιδί.
  • Προτείνουμε τη δημιουργία Οικογενειακού Δικαστηρίου και τη θέσπιση Οικογενειακού Δικαστή. Αξιοποιώντας τη σχετική εμπειρία από χώρες που ο θεσμός αυτός εφαρμόζεται (ΗΠΑ, Γερμανία, Αυστραλία, Ιαπωνία).
  • Ο Υπουργός Δικαιοσύνης αγνόησε προκλητικά ακόμη και το σχέδιο που ετοίμασε η Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή που είχε συστήσει ο ίδιος (!) με έγκριτους νομικούς, καθηγητές κ.α. υπό τον πρόεδρο κ. Τέντε. Και υιοθέτησε ορισμένες απαράδεκτες ρυθμίσεις που είχαν απορριφθεί με μεγάλη πλειοψηφία από την Επιτροπή.
  • Τα δικαιώματα του παιδιού δεν εξυπηρετούνται με αυτό το σχέδιο. Παραγνωρίζεται το συμφέρον του παιδιού, που ως σήμερα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του οικογενειακού μας δικαίου και το οποίο αξιολογείται από τον αρμόδιο φυσικό δικαστή κατά περίπτωση».

Δείτε την ενδιαφέρουσα συζήτηση ΕΔΩ

Ανάρτηση Φ.Γεννηματά: Επίδειξη σεξισμού από Ερντογάν

Σχόλιο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανήρτησε η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, μετά τον σάλο που προκάλεσε η συμπεριφορά του Προέδρου της Τουρκίας στην Πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν, στην χθεσινή τους συνάντηση: «Ο Ερντογάν αφήνει όρθια και μετέωρη την Πρόεδρο της Κομισιόν, Ursula Von Der Leyen, στην χθεσινή τους συνάντηση, ενώ ο Πρόεδρος του Ευρ. Συμβουλίου, Charles Michel, δεν δείχνει να πτοείται ιδιαίτερα. Θα μπορούσε να είναι μια εύστοχη αναπαράσταση των ευρω-τουρκικών σχέσεων και της αποθράσυνσης της Τουρκίας. Είναι όμως και μια επίδειξη σεξισμού: μια γυναίκα χωρίς θέση. Η απαράδεκτη αυτή συμπεριφορά του Τούρκου Προέδρου μας θυμίζει γιατί η Τουρκία αποσύρθηκε πρόσφατα από τη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης για τη βία κατά των γυναικών. Δείχνει όμως ταυτόχρονα την αμηχανία και απραξία της Ευρώπης απέναντι σε μια χώρα που εξόφθαλμα δεν σέβεται τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα». Μοιραστείτε την ανάρτηση

Πανδημία: Τώρα στην Κυβέρνηση φταίνε τα ΜΜΕ και οι επιστήμονες!

Στο αγαπημένο της “σπορ”, αυτό της μετακύλισης ευθυνών για να κρύψει τη δική της διαχειριστική ανεπάρκεια, επιδόθηκε για ακόμη μία φορά η κυβέρνηση, σήμερα διά μέσου του κ. Σκέρτσου ο οποίος μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή, απέδωσε τη σύγχυση των πολιτών, στους επιστήμονες, τα ΜΜΕ, αλλά και τους δημοσιογράφους! “Οι δηλώσεις αυτές του κ. Σκέρτσου προκαλούν και ξεπερνούν κάθε όριο ανευθυνότητας. Μέχρι τώρα τους έφταιγε η αντιπολίτευση. Τώρα τους φταίνε όλοι οι άλλοι, τα ΜΜΕ, οι δημοσιογράφοι, οι ειδικοί. Η κυβέρνηση ψάχνει εξιλαστήρια θύματα για το αλαλούμ που δημιουργεί η ίδια. Τα λάθη όταν επαναλαμβάνονται γίνονται επικίνδυνα” σχολίασε επί του θέματος ο εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Αλλαγής, Παύλος Χρηστίδης. Περισσότερα ΕΔΩ.

Αμφιβολίες γύρω από τα self test

Σοβαρά ερωτήματα πηγάζουν από την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου τόσο για την αξιοπιστία και ασφάλεια των 9,4 εκατομμυρίων αυτοδιαγνωστικών τεστ αξίας 30.155.000,00 ευρώ, όσο και για τις διαδικασίες ανάθεσης της προμήθειας. Με ερώτηση των Β.Κεγκέρογλου και Α.Πουλά, το Κίνημα Αλλαγής προσπαθεί να ρίξει φως, καθώς είναι καταφανές ότι δεν πληρούνται όροι της οικείας διακήρυξης και δεν αποδεικνύεται η τεχνική τους αρτιότητα. Είναι αμφίβολο κατά πόσο μπορεί το άνοιγμα της οικονομίας και της κοινωνίας να στηριχθεί σε αμφισβητούμενης αξιοπιστίας τεστ και κατά πόσο μπορεί να ελεγχθεί η διασπορά με βάση εξίσου αμφίβολης αξιοπιστίας αποτελέσματα. Μάλιστα, η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναδεικνύει την παράκαμψη κανόνων και διαδικασιών ανάθεσης προμηθειών. Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ

Το δήθεν επιτελικό κράτος των “αρίστων” μπάζει από παντού

ΑΣΕΠ: Να αποσυρθεί η αντισυνταγματική και χαριστική ρύθμιση

Η κυβέρνηση της ΝΔ, που τόσο καιρό πορεύεται με τις απευθείας αναθέσεις, τις κατά παρέκκλιση διατάξεις, την αναξιοκρατία και την κατακόρυφη αύξηση των μετακλητών, τις τοποθετήσεις ημετέρων σε θέσεις κλειδιά, τη μετακλητοποίηση της διοίκησης, τις «λίστες» στα ΜΜΕ κ.λπ., παρεμβαίνει με ωμό τρόπο στο έργο της Αρχής του ΑΣΕΠ, επιχειρώντας να καταργήσει την έννοια της αυτοτέλειας της αρχής και της προσωπικής αυτοτέλειας των μελών της. Με σκοπό να καταστήσει τις Ανεξάρτητες Αρχές, απολύτως εξαρτημένες, η κυβέρνηση ανοίγει κερκόπορτα στο ΑΣΕΠ, το τελευταίο ανάχωμα αξιοκρατίας, τη μοναδική εγγύηση δημοκρατίας στις προσλήψεις, μία μεγάλη μεταρρύθμιση που εμπνεύστηκε κι εφάρμοσε το ΠΑΣΟΚ. Συνθλίβοντας τη Δημοκρατία, την Ανεξαρτησία των Αρχών, την Ισονομία, την Ισότητα και την Συνταγματικότητα η κυβέρνηση της ΝΔ μεθοδεύει τη στελέχωση του ΑΣΕΠ μόνο με μέλη, αντιπροέδρους και πρόεδρο της επιλογής της! Το Κίνημα Αλλαγής ζητά την απόσυρση αυτής της κατάπτυστης διάταξης που “ροκανίζει” την αξιοκρατία. Περισσότερα ΕΔΩ.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *