ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΟΝΙΟ ΚΟΣΤΑ – ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ ΣΤΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑ

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 23 Μαρτίου 2022 by manos (seo)-admin

Στη Λισαβόνα θα βρίσκεται τη Δευτέρα 28 Μαρτίου ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης, όπου θα συναντηθεί με τον Πορτογάλο Πρωθυπουργό και επικεφαλής του Πορτογαλικού Σοσιαλιστικού Κόμματος Antonio Costa.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο κ. Ανδρουλάκης θα έχει την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Πορτογάλο Πρωθυπουργό για την αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης, το πρόγραμμα της Πορτογαλίας για την κατασκευή 26.000 κατοικιών για ενοικίαση με κοινωνικά κριτήρια από νέα ζευγάρια, ώστε να αντιμετωπιστεί το συνεχώς αυξανόμενο κόστος στέγασης καθώς και τρόπους ενίσχυσης της εξωστρέφειας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Θα συζητήσουν επίσης την ανάγκη κοινής ευρωπαϊκής αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τη νέα στρατηγική για την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Άμυνας που θα πρέπει να έχει η Ένωση.

Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Ανδρουλάκης θα έχει διαδοχικές συναντήσεις με τον Υπουργό Οικονομίας και Ψηφιακής Μετάβασης κ. Pedro Siza Vieira, τον Υπουργό Σχεδιασμού κ. Nelson de Sousa, τον Υπουργό Υποδομών και Στέγασης Pedro Nuno Santos, την Υφυπουργό υπεύθυνη για τη στέγαση κα. Marina Gonçalves, τον Υφυπουργό Εξωτερικών, Υπεύθυνο για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των Πορτογαλικών επιχειρήσεων κ. Eurico Brilhante Dias, τον Υφυπουργό Αναπτυξιακής Βοήθειας και Αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος κ. Francisco André, τον Αναπληρωτή Γραμματέα του Πορτογαλικού Σοσιαλιστικού Κόμματος κ. José Luís Carneiro και την Υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων κα Jamila Madeira.

Τον κ. Ανδρουλάκη θα συνοδεύουν ο κ. Νίκος Χριστοδουλάκης, πρώην Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών και επικεφαλής της Δεξαμενής Σκέψης “In Social”, ο Χάρης Δούκας, Αναπληρωτής Καθηγητής στο ΕΜΠ και Γραμματέας Ενέργειας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, ο Γιώργος Καραμανώλης, Υπεύθυνος για την Ψηφιοποίηση, η Στεφανία Μουρελάτου, Διευθύντρια Επικοινωνίας του ΠΑΣΟΚ και ο Νικόλας Παπάζογλου, Συνεργάτης του Προέδρου για ζητήματα κοινών ευρωπαϊκών πολιτικών.

ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΟΥΛΚΙΩΤΗ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΚΤΕ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Άρνηση της Κυβέρνησης να υιοθετήσει την τροπολογία του Κινήματος Αλλαγής για την εθνική σύνταξη και το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων ομογενών από την Αλβανία και τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης

Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, δεν αποδέχτηκε την δίκαιη τροπολογία που κατέθεσε το Κίνημα Αλλαγής στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών και δεν εκπληρώνει τις προεκλογικές και μετεκλογικές δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού για τους ομογενείς.

Απέρριψε την πρότασή μας για μη περικοπή της εθνικής σύνταξης λόγω των ετών παραμονής στην Ελλάδα σε Πόντιους και ομογενείς από τη Βόρεια Ήπειρο – που παλιννόστησαν κατά τη δεκαετία του 1990 και πήραν το Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς από το 1998 και μετά – καθώς είναι αντικειμενικά αδύνατο να συμπληρώνουν τα 30 χρόνια διαμονής στη χώρα πριν το έτος 2038.

Επιπλέον, 32 μήνες μετά την ανάληψη εξουσίας, ο Υπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Χατζηδάκης, απέρριψε αδικαιολόγητα και την πρόταση για ίση αντιμετώπιση των ομογενών σε σχέση με το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων, υποσχόμενος αόριστα ότι θα προχωρήσει σε αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση.

Η Νέα Δημοκρατία, πιστή στις ιδεοληψίες της, κρύβει τις αδικίες «κάτω από το χαλί», αλλά στην προσπάθεια να αποκομίσει μικροπολιτικά οφέλη, την έσχατη στιγμή, δήθεν θυμάται να τις αμβλύνει, χωρίς πλήρη και ολοκληρωτική λύση.

Η παράταξή μας, συνεπής στις αξίες της, υπερψήφισε την διάταξη του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών έστω για την εν μέρει ικανοποίηση του αιτήματος των ομογενών, αποδεικνύοντας εμπράκτως ότι στηρίζει τις όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις ελαττώνουν τις αδικίες.

Ταυτόχρονα, το Κίνημα Αλλαγής συνεχίζει τον αγώνα του για την αντιμετώπιση των κοινωνικών ανισοτήτων σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα.

ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: ΤΟ ΜΟΤΙΒΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΛΛΑΚΤΟ: ΜΟΝΙΜΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΕΣ, ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΗ ΕΧΟΝΤΕΣ

“Tο μοτίβο της κυβερνησης παραμένει σταθερά το ίδιο και απαράλλακτο: μόνιμα μέτρα για τους έχοντες, προσωρινά και ανεπαρκή για τους μη έχοντες”

Έχουμε ουσιαστικά δύο εξελίξεις στη χώρα, στην οικονομία, στην ανάπτυξη, που είναι πάρα πολύ σημαντικές. Η πρώτη είναι η αλόγιστη ανάπτυξη του χρέους, η κρίση χρέους που βιώνει η χώρα. Είναι τέταρτη στον κόσμο με πάνω από 350 δισεκατομμύρια, 206% του ΑΕΠ και μόνο για το 2022 απαιτούνται 4,6 δισεκατομμύρια για την εξυπηρέτηση του χρέους. Και δεύτερον, ο πληθωρισμός και η ακρίβεια που καλπάζουν εξανεμίζουν καθημερινά τα εισοδήματα και δεν φαίνεται φως στον ορίζοντα.

Οι ανάγκες υπαγορεύουν όχι μόνο τη διασφάλιση της επενδυτικής βαθμίδας που θα μειώσει το κόστος δανεισμού και που είναι ένας θεμιτός στόχος και πρέπει να υπάρχει και πρέπει να κατακτηθεί και δεν έχει κατακτηθεί μέχρι τώρα. Απαιτούν συνετή δημοσιονομική διαχείριση με δέσμευση για συνετή δημόσια διαχείριση και πρωτογενή πλεονάσματα που θα αγγίζουν το 2% του ΑΕΠ χωρίς περικοπές στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, να μη χαθούν πόροι δηλαδή, και βέβαια διαρθρωτικές αλλαγές που επιταχύνουν την αναδιάρθρωση του παραγωγικού προτύπου και διασφαλίζουν την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας σε αλλεπάλληλες κρίσεις. Ο τρίτος στόχος, που είναι ο πιο βασικός, και ο δεύτερος βέβαια ισχυρίζομαι ότι δεν εξυπηρετούνται από την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης, δεν εξυπηρετούνται σε κανένα σημείο.

Κύριε Υπουργέ, ξοδέψατε σχεδόν 50 δισεκατομμύρια. Και τι καταφέρατε; Καταφέρατε να έχουμε τη δεύτερη μεγαλύτερη ύφεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Κυρίως, πώς τα ξοδέψατε και πώς επιδράσανε στην ελληνική οικονομία; Τα ξοδέψατε άδικα και αλόγιστα και ουσιαστικά δεν έχουν καμία επίδραση στην ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας απέναντι στις κρίσεις.

Άρα, η πρόταση για το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και η αναπτυξιακή πολιτική που ακολουθείτε δεν ενισχύουν την παραγωγική βάση της χώρας, δεν δίνουν ένα μοντέλο που να αντέχει στις κρίσεις και δεν δίνουν τη δυνατότητα παραγωγικής αξιοποίησης των πλούσιων πόρων που μας παρέχουν σήμερα τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτή είναι η γενική εικόνα.

Θέλω να επαναλάβω αυτά που έρχονται μπροστά μας. Επανέρχεται σταδιακά η δημοσιονομική πειθαρχία και εξαντλείται ο δημοσιονομικός χώρος. Δώσατε τόσες πολλές παροχές και τώρα ο Πρωθυπουργός θυμήθηκε το «λεφτόδεντρο». Τώρα αντιλαμβάνονται όλοι ότι παρά το ότι ξοδέψατε σχεδόν 50 δισεκατομμύρια, εκτός από την άδικη κατανομή, ούτε η επίδραση στα μακροοικονομικά μεγέθη και στην ανθεκτικότητα της οικονομίας είναι θετική και αναπαράγεται, όπως είπα προηγούμενα, η ίδια δομή και οι ίδιες τακτικές «Βλέποντας και κάνοντας». Τρέχετε, δηλαδή, με άλλα λόγια, πίσω από τις εξελίξεις.

Φέρατε ως τροπολογία τα μέτρα που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός και οι Υπουργοί. Εγώ δεν έχω παρά να επαναλάβω αυτά που είπα όταν τα άκουσα πρώτη φορά, ότι δηλαδή το μοτίβο παραμένει σταθερά το ίδιο και απαράλλακτο, ότι είναι μόνιμα μέτρα για τους έχοντες και προσωρινά και ανεπαρκή για τους μη έχοντες, ότι είναι μεγάλες ελαφρύνσεις για τους λίγους και ψίχουλα για τους πολλούς και τους πλέον αδύναμους.

Αυτό το μόνιμο και αδιαπραγμάτευτο μοτίβο που αποτελεί την ψυχή της συντηρητικής ιδεολογίας και κατεύθυνσης σε όλες τις πτυχές της κυβερνητικής πολιτικής ισχύει στο ακέραιο τόσο στα μέτρα σας, όσο και στον χειρισμό του ΕΝΦΙΑ που εισάγει το σημερινό νομοσχέδιο. Σας υπενθυμίζω ότι το τετράμηνο λόγω αύξησης των τιμών εισπράξατε πάνω από ένα δισεκατομμύριο έσοδα από τον ΦΠΑ και από αυτά επιστρέφετε ψίχουλα στη βενζίνη, ασήμαντο επίδομα στους φτωχούς, ανεπαίσθητη βοήθεια για τους μη έχοντες.

Έρχομαι τώρα στις συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου και θα αναφερθώ σε τρία ζητήματα. Κατ’ αρχήν θα αναφερθώ στον συμπληρωματικό φόρο. Αποτελεί μια συντηρητική επιλογή, όπως η πλειονότητα των φορολογικών ρυθμίσεων της Κυβέρνησής σας, αφού –επαναλαμβάνω- στην ουσία παρέχονται μεγάλες ελαφρύνσεις στους λίγους έχοντες και κατέχοντες και ψίχουλα στους πολλούς και πλέον αδύναμους. Παρά τις προσθήκες της τελευταίας στιγμής, πέραν των κυβερνητικών εξαγγελιών για μικρή προσαύξηση φόρου στις περιουσίες άνω των 500.000 ευρώ, η κριτική που έχουμε ασκήσει για τις κυβερνητικές επιλογές ισχύει στο ακέραιο. Μου έκανε δε μεγάλη εντύπωση ότι ένας από τους φορείς που μίλησε χθες γι’ αυτό, θεώρησε ότι ήταν τρομακτική επιβάρυνση στα μεγάλα εισοδήματα το συμπληρωματικό μέτρο που ήταν ανεπαίσθητης αξίας και σημασίας μπροστά στην άδικη κατανομή.

Οι διατάξεις για τους νέους συντελεστές ανά ζώνη, όπως καταγράφονται, δεν γίνονται με προοδευτικό τρόπο, καθώς έχουμε μηδενική ή μικρότερη μείωση, μικρές μειώσεις στις ζώνες έως 2.000 ευρώ και πολύ μεγαλύτερες σε ακριβότερες ζώνες 2.001, 2.500, 2.501, 3.000 και 3.001, 3.500. Σε συνδυασμό με την κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου για περιουσίες άνω των 250.000 ευρώ ισοπεδώνεται η όποια προοδευτικότητα του συστήματος.

Επισημαίνεται ότι ήδη η μείωση που είχε θεσμοθετήσει η Κυβέρνηση από το 2019 έχει γίνει με ταξικά χαρακτηριστικά που μείωσαν μια φορά την προοδευτικότητα του φόρου. Μάλιστα, η Κυβέρνηση εξασφαλίζει με μόνιμο και γαλαντόμο τρόπο αυτήν την επιλογή στους κατέχοντες, αλλά είναι φειδωλή στα προσωρινά μέτρα που ανακοίνωσε για την ακρίβεια.

Εμείς έχουμε μια άλλη αντίληψη για τη φορολογική πολιτική. Πιστεύαμε ότι ήταν η εποχή –και επείγεται, μάλιστα, για να μην πω ότι έχει ξεπεραστεί ο καιρός- που έπρεπε να έχουμε κάνει μια μεγάλη φορολογική μεταρρύθμιση, να βάλουμε ενιαία τον φόρο περιουσίας για κάθε ένα νοικοκυριό και να μπορεί να γίνει μια προοδευτική κλίμακα με μεγάλη ελάφρυνση στη βάση της και με μεγάλη προσαύξηση φόρων στους έχοντες. Διότι περί αυτού πρόκειται. Δεν είναι το πρόβλημα «περισσότεροι ή λιγότεροι φόροι». Το θέμα είναι ποιος αναλαμβάνει το βάρος και τις θυσίες που πρέπει να γίνουν προκειμένου να υπάρξει το κράτος, να λειτουργήσει και να αναπτυχθεί. Και εδώ είναι η διαφορά ανάμεσα σε μια προοδευτική πολιτική που μιλάει για μια προοδευτική και αναλογική φορολογία και σε μια συντηρητική πολιτική που κάνει σχεδόν οριζόντια μέτρα και κυρίως κάνει άδικα μέτρα, διότι προσπαθώντας να μειώσει τους φόρους, ουσιαστικά τους μειώνει περισσότερο σε αυτούς που έχουν και κατέχουν σε μια εποχή που η κερδοσκοπία των ολίγων καλπάζει σε όλον τον κόσμο και στην Ελλάδα προφανώς. Η κρίση πόσες κοινωνικές ομάδες δεν ανέδειξε με τεράστια έσοδα και σε συνθήκες ακόμα και αισχροκέρδειας! Και πώς ελέγχονται αυτά και πώς φορολογούνται; Πώς μπορούν να μπουν στον κοινό κορβανά, που μετά πρέπει να μοιράζεται δίκαια ως το βάρος απέναντι στις διάφορες κοινωνικές τάξεις; Επαναλαμβάνουμε ότι αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στη συντηρητική και την προοδευτική πολιτική.

Αναφορικά με τη μείωση του ΦΠΑ στα λιπάσματα, έχω πει ότι γίνεται με καθυστέρηση. Οι αγρότες έχουν ήδη προμηθευτεί λιπάσματα με αυξήσεις έως και 400%. Δεν ξέρω πόσο θα αποζημιωθούν γι’ αυτήν την τεράστια ζημιά. Όσον αφορά τον μηδενικό ειδικό φόρο στο αγροτικό πετρέλαιο επισημαίνεται ότι πρώτα θα πληρώσουν οι αγρότες και μετά θα περιμένουν την επιστροφή, όταν αξιωθείτε να βγάλετε την υπουργική απόφαση με ό,τι περιορισμούς θα βάλετε σε αυτήν. Είναι σαφές, λοιπόν, ότι και εδώ τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το τσίπουρο και την τσικουδιά, εδώ πια η ταξική σας πολιτική –για να το πω με την παραδοσιακή έννοια του όρου- ξεπερνάει τα όρια. Με το πρόσχημα ότι δεν μπορεί να εισπραχθεί εύκολα ο φόρος από τους μικρούς παραγωγούς που παράγουν από τους διήμερους αποστακτήρες το τσίπουρο σε όλη την Ελλάδα, ουσιαστικά αποδέχεστε να καταργηθεί η ορολογία, προκειμένου να ενισχυθούν οι βιομηχανίες.

Εμείς δεν λέμε να μην ενισχυθούν οι βιομηχανίες. Εμείς δεν λέμε να μην ενισχυθεί η εξαγωγική δυνατότητα της χώρας. Να ενισχυθεί και να βγει με την πατέντα «τσίπουρο» και «τσικουδιά» στην Ευρώπη και να κατοχυρώσουμε το προϊόν. Όχι να αφαιρέσουμε τον όρο προκειμένου να υπάρξει ο ουσιαστικός εκμηδενισμός της παραγωγής των παραδοσιακών αγροτών που ασχολούνται με αυτά και που έχουν μια παράδοση διακοσίων χρόνων. Υπάρχει και μια διαδικασία που σε διάφορες περιοχές της χώρας έχει πραγματικά αποδώσει μια ιδιαίτερη ταυτότητα και μια ιδιαίτερη ιστορική και πολιτισμική κληρονομιά σε ό,τι αφορά τη διαχείριση αυτών των προϊόντων. Υπήρχαν τρόποι να ενισχυθούν και οι εξαγωγικές επιχειρήσεις και ο ανταγωνισμός τους, χωρίς όμως να υπάρχει αυτή η ουσιαστική εξαφάνιση των φτωχών αγροτών.

Είναι φανερό ότι εμείς καταψηφίζουμε το σχέδιο νόμου εξαιτίας όχι μόνον της άνισης θεματολογίας που υπάρχει στο νομοσχέδιο προσπαθώντας να βρούμε μια αρχή και ένα τέλος που δεν υπάρχει πουθενά, αλλά κυρίως και για τις τρεις αυτές περιπτώσεις που ανέφερα.

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: ΤΗΝ ΑΡΓΟΠΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΑΚΡΙΒΑ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ

Από τις αρχές του έτους έχω προτείνει μεταξύ άλλων μέτρων και την ανάγκη φορολόγησης των υπερκερδών των εταιρειών ενέργειας για να μην επωμιστούν το βάρος αυτής της περιπέτειας εξ ολοκλήρου οι πολίτες και το κράτος.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πολλές φορές λοιδόρησε τις θέσεις μας, μολονότι από τις 8 Μαρτίου εμπεριέχονται στις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υιοθετηθήκαν ήδη από άλλες χώρες όπως την Ιταλία και την Ισπανία.

Την ατολμία και την αργοπορία της κυβέρνησης την πληρώνει ακριβά ο ελληνικός λαός.

Να μην προβληματίζεται ο Πρωθυπουργός, όπως φάνηκε στο βήμα της Βουλής, αν θα βρει υπερκέρδη, γιατί η Διεθνής Επιτροπή Ενέργειας τα εκτιμά για την Ευρώπη στα 200 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2022.

Επίσης, η φορολόγηση των υπερκερδών πρέπει να αφορά σε εταιρείες όλης της εφοδιαστικής ενεργειακής αλυσίδας του ηλεκτρισμού, του φυσικού αερίου και του πετρελαίου και σε όλη την περίοδο της ενεργειακής κρίσης.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: ΛΑΘΟΣ ΟΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΝΦΙΑ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΔΙΑΒΡΩΝΕΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

‘’ Το αφήγημα της κυβέρνησης για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ είναι αδύναμο, σαρώνεται από την ακρίβεια και την ανεξέλεγκτη αύξηση του ενεργειακού κόστους.’’ τόνισε ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του Κινήματος Αλλαγής κ.Μιχάλης Κατρίνης στην ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής.

Χαρακτήρισε λάθος το γεγονός ότι στην οριζόντια μείωση του ΕΝΦΙΑ συμπεριλαμβάνεται και η μεγάλη ακίνητη περιουσία, παραθέτοντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σύμφωνα με το οποίο ιδιοκτήτης ακίνητης περιουσίας αξίας 1.000.000 ευρώ ενώ πλήρωνε φόρο 13.033 ευρώ, τώρα θα πληρώσει 2.874,9 ευρώ , δηλαδή 10.158 ευρώ λιγότερα.

‘’Το θεωρείτε αυτό δίκαιη κατανομή φορολογικών βαρών; Αυτά τα αρκετές χιλιάδες ευρώ μήπως λείπουν τώρα από τα μέτρα στήριξης για την ακρίβεια;’’ τόνισε ο επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής.

Ο κ. Κατρίνης επισήμανε ότι προκύπτουν κάποιες μειώσεις στη μικρή και μεσαία περιουσία, οι οποίες όμως αδυνατούν να αντισταθμίσουν τις τεράστιες αυξήσεις στο ενεργειακό κόστος και τις τιμές των βασικών προϊόντων διατροφής και διαβίωσης.

Παράλληλα τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν έκανε καμία παρέμβαση σε μια σειρά άλλων φόρων που συνδέονται με τα ακίνητα και για τους οποίους η αύξηση των αντικειμενικών αξιών στο 60% των ζωνών, σημαίνει ήδη αντίστοιχη αύξηση των 44 φόρων ή τελών που συνδέονται με την ακίνητη περιουσία.

Έθεσε επίσης ζήτημα αναντιστοιχίας πλέον των νέων αντικειμενικών αξιών μετά την εκδήλωση της πληθωριστικής κρίσης και της ακρίβειας, αναφέροντας ότι υπάρχουν μειώσεις σε περιοχές όπου διαμένουν κατά κανόνα τα υψηλά εισοδηματικά στρώματα, όπως η Κηφισιά, η Φιλοθέη και η Εκάλη και αυξήσεις σε λαϊκές γειτονιές και περιοχές όπως στο Καματερό, στην Αγία Βαρβάρα, το Ίλιον, τους Αγίους Αναργύρους, τη Δάφνη, την Κυψέλη και το Περιστέρι.

Αναφερόμενος στην πορεία της ελληνικής οικονομίας και στα δημοσιονομικά δεδομένα ο κ.Κατρίνης κάλεσε την κυβέρνηση να προετοιμαστεί για μία αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την εφορία, με τις απλήρωτες οφειλές του τελευταίου τριμήνου του 2021 (πριν τον πόλεμο) να ξεπερνούν τα 2 δις ευρώ.

Ο Μιχάλης Κατρίνης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αρνείται την παραμικρή μείωση είτε στο ΦΠΑ είτε στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα, όταν 11 χώρες στην Ευρώπη έχουν μειώσει είτε τον φόρο ενέργειας είτε τον Φ.Π.Α. ‘’Όταν ο Ιταλός Πρωθυπουργός Μάριο Ντράγκι επέβαλλε έκτακτη εισφορά στα κέρδη των παρόχων ενέργειας, όπως ακριβώς πρότεινε ο Νίκος Ανδρουλάκης.’’ Όπως τόνισε χαρακτηριστικά.

Έκανε ειδική αναφορά στο ιδιωτικό χρέος των 260 δις ευρώ, που το χαρακτήρισε βόμβα για την οικονομία και την κοινωνία αλλά και την αποτυχία των ρυθμίσεων της κυβέρνησης για τις 36 και 72 δόσεις αλλά και για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό.

‘’Είναι ο καιρός της πολιτικής και όχι των αγορών.

Της πολιτικής που δίνει λύσεις, προστατεύει τον πολίτη και εγγυάται την κοινωνική δικαιοσύνη και σταθερότητα’’ τόνισε ο Μιχάλης Κατρίνης που επανέλαβε τις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής για το πλαφόν στη ρήτρα αναπροσαρμογής ,τη φορολόγηση των κερδών των ηλεκτροπαραγωγών, τη μείωση του ΦΠΑ, την αύξηση του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ, προσθέτοντας ότι ‘’ η κυβέρνηση οφείλει επίσης να προχωρήσει τώρα και όχι να συρθεί αργότερα σε μια νέα ρύθμιση 120 δόσεων για χρέη σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, με κίνητρα για όσους τηρούν τη ρύθμιση, να διευρύνει τον αριθμό των δικαιούχων για την προστασία της πρώτης κατοικίας και να στηρίξει τους αγρότες για να ενισχυθεί η παραγωγή και η διατροφική επάρκεια της χώρας.

* Ακολουθούν κύρια σημεία από την ομιλία του κ. Μιχάλη Κατρίνη

Για τον ΕΝΦΙΑ

Το αφήγημα της κυβέρνησης για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ πάσχει.

Και πάσχει γιατί μια μείωση της τάξης των 360 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά, χωρίς μάλιστα στόχευση στους οικονομικά αδύναμους αλλά με οριζόντια διάσταση, είναι πολύ λίγη μπροστά στο κόστος των ανατιμήσεων και της ενέργειας που έχουν κυριολεκτικά γονατίσει τα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

Επιχειρείται μια οριζόντια μείωση του ΕΝΦΙΑ, που συμπεριλαμβάνει και τη μεγάλη ακίνητη περιουσία.

Για παράδειγμα: Ιδιοκτήτης ακίνητης περιουσίας συνολικής αξίας 1.000.000 ευρώ ή οποία περιλαμβάνει ακίνητα που βρίσκονται στη φορολογική ζώνη 2.501-3.000, με ένα από αυτά να είναι αξίας 500.000 ευρώ και όλα να έχουν αντικειμενική αξία. 3.000 ευρώ το τ.μ, μέχρι σήμερα πλήρωνε συνολικά για κύριο και συμπληρωματικό φόρο 13.033,3 ευρώ.

Με τις νέες ρυθμίσεις θα πληρώσει 2.874,9 ευρώ. Δηλαδή, θα πληρώσει 10.158 ευρώ λιγότερα!

Είναι αυτό δίκαιη κατανομή φορολογικών βαρών; Αυτά τα αρκετές χιλιάδες ευρώ μήπως λείπουν τώρα από τα μέτρα στήριξης για την ακρίβεια;

Οι όποιες μειώσεις στη μικρή και μεσαία περιουσία δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τις τεράστιες αυξήσεις στο ενεργειακό κόστος και τις τιμές των βασικών προϊόντων διατροφής και διαβίωσης.

Παράλληλα η κυβέρνηση δεν έκανε καμία παρέμβαση σε μια σειρά άλλων φόρων που συνδέονται με τα ακίνητα και για τους οποίους η αύξηση των αντικειμενικών αξιών στο 60% των ζωνών, σημαίνει ήδη αντίστοιχη αύξηση των φόρων.

Για τις ευθύνες της κυβέρνησης στον τομέα της ενέργειας

Η κυβέρνηση έχει επιλέξει να μην αγγίζει τους παρόχους ενέργειας, οι οποίοι ήταν υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν από τον Δεκέμβριο τα νέα, πιο διαφανή πρότυπα λογαριασμών και όχι τα «ψιλά» γράμματα που κρύβουν τις «επώδυνες» λεπτομέρειες για τους καταναλωτές.

Σε κάποια από αυτές τις συναντήσεις του με τον Πρόεδρο της ΡΑΕ, μήπως ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας θυμήθηκε να πει στον πρόεδρο της ΡΑΕ ότι πρέπει να αναθεωρήσει τον κώδικα προμήθειας υπέρ των καταναλωτών και όχι τον παρόχων;

Ότι θα πρέπει να υποχρεώσει τους 18 παρόχους ενέργειας να σταματήσουν να τροποποιούν

μονομερώς τα τιμολόγια από σταθερά σε κυμαινόμενα, ώστε να μεταφέρουν στους καταναλωτές το 100% των αυξήσεων της χονδρεμπορικής τιμής ρεύματος και να τους ενημερώσουν για την αλλαγή αφού πρώτα τους χρεώσουν;

Δεν έχει καμιά ευθύνη η κυβέρνηση όταν έχει αφήσει ανεξέλεγκτους τους προμηθευτές ενέργειας να μεταφέρουν όλες τις αυξήσεις στους ανυποψίαστους πολίτες, χωρίς διαφάνεια και έγκαιρη ενημέρωση;

Η κυβέρνηση αρνείται την παραμικρή μείωση είτε στο ΦΠΑ είτε στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα, όταν 11 χώρες στην Ευρώπη έχουν μειώσει είτε τον φόρο ενέργειας είτε τον Φ.Π.Α.

Όταν ο Πρωθυπουργός της Ιταλίας κ.Ντράγκι επέβαλε έκτακτη εισφορά στα κέρδη των παρόχων ενέργειας, όπως ακριβώς πρότεινε ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Για την αποτυχία του πλαισίου ρύθμισης οφειλών

-Στη ρύθμιση των 36-72 δόσεων για χρέη προς την εφορία και τον ΕΦΚΑ για την περίοδο της πανδημίας έχουν υπαχθεί μόλις το 5% των οφειλετών.

-Σε ότι αφορά στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών που είναι σε ισχύ εδώ και 9 μήνες, τα αποτελέσματα είναι ακόμα πιο απογοητευτικά αφού έχουν υπογραφεί λιγότερες από 100 ρυθμίσεις -430 έχουν προταθεί- όταν τα κόκκινα δάνεια είναι πάνω από ένα εκατομμύριο.

Ενώ έχουν ήδη προσδιοριστεί 7.300 πλειστηριασμοί για το 2022 και συνολικά εκτιμάται ότι θα γίνουν πάνω από 25.000 μέσα στη χρονιά (40.000 αν μπουν και αυτοί που είχαν ανασταλεί την περίοδο της πανδημίας), η κυβέρνηση μια διάταξη που θεωρητικά καλύπτει 3.000 ευάλωτους οφειλέτες (1 εκατ. τα ’’κόκκινα’’ δάνεια).

Με την αρχική περίμετρο προστασίας να καλύπτει 5.000 άτομα, αλλά τελικά η ρύθμιση να αφορά 3.000 περίπου άτομα, αφού για τους υπόλοιπους δεν πληρούνται οι όροι υπαγωγής λόγω ‘’υψηλής’’, πλέον, αντικειμενικής αξίας της κύριας κατοικίας τους.

Για ένα φορέα που είναι άγνωστο πότε θα συσταθεί, ενώ έχει ψηφιστεί εδώ και 1,5 χρόνο!

Για την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού

Η επίκληση της δημοσιονομικής σταθερότητας, που έχει μετατραπεί σε γραμμή άμυνας για την κυβέρνηση, πάσχει . Και αυτό γιατί η πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού δεν συνάδει με την εικόνα της δημοσιονομικής σταθερότητας και επίτευξης των στόχων του προϋπολογισμού.

Στο πρώτο δελτίο εκτέλεσης του προϋπολογισμού για το μήνα Ιανουάριο, παρουσιάζεται πρωτογενές πλεόνασμα 17 εκ. ευρώ, ενώ ο στόχος του Προϋπολογισμού ήταν μεγάλο πρωτογενές έλλειμμα 1.145 εκ. ευρώ.

Δηλαδή έχουμε μια εικόνα , ούτε λίγο ούτε πολύ, θριάμβου.

Η αλήθεια όμως είναι ότι αυτή η εικόνα που έχει φιλοτεχνήσει η κυβέρνηση είναι εικονική πραγματικότητα.

Και αυτό γιατί μετατέθηκε χρονικά μια δαπάνη ύψους 1.916 εκ. ευρώ για τα εξοπλιστικά προγράμματα, ενώ αυξήθηκαν κατά 286 εκατ. ευρώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου μέσα σε ένα χρόνο.

Η κοινωνία και οι πολίτες οδηγούνται πλέον σε απόγνωση. Η κοινωνική και οικονομική σταθερότητα απειλείται.

Και είναι ο καιρός της πολιτικής και όχι των αγορών. Της πολιτικής που δίνει λύσεις , προστατεύει τον πολίτη και εγγυάται την κοινωνική δικαιοσύνη και σταθερότητα.

Για τις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής

Το Κίνημα Αλλαγής δεν πρόκειται να ανεχθεί να υποφέρουν οι πολλοί, την ίδια στιγμή που τα μεγάλα συμφέροντα εκμεταλλεύονται την κρίση για να αποκομίσουν υπερκέρδη.

Έχουμε καταθέσει ουσιαστικές προτάσεις, που περιλαμβάνουν:

1) Πλαφόν στην ρήτρα αναπροσαρμογής του ηλεκτρικού ρεύματος.

2) Φορολόγηση των υπερκερδών των ηλεκτροπαραγωγών.

3) Μείωση του ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής και της φορολογίας στα καύσιμα για το 1ο εξάμηνο του 2022.

4) Αύξηση του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ με ταυτόχρονη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 2% για το 2022.

5) Ένα νέο ΕΚΑΣ για 350.000 χαμηλοσυνταξιούχους που θα αμβλύνει τις επιπτώσεις της ακρίβειας για μια ιδιαίτερα ευάλωτη κοινωνική ομάδα.

Η κυβέρνηση οφείλει επίσης να προχωρήσει τώρα και όχι να συρθεί αργότερα σε μια νέα ρύθμιση 120 δόσεων για χρέη σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, με κίνητρα για όσους τηρούν τη ρύθμιση.

Να απλοποιήσει τη διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού για να μπορούν να ενταχθούν σε αυτόν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις.

Να διευρύνει τον αριθμό των δικαιούχων για την προστασία της πρώτης κατοικίας, με δεδομένα και τα πρόσθετα προβλήματα που έχει δημιουργήσει το κύμα ακρίβειας και η πτώση τζίρου στην αγορά.

Να στηρίξει τους αγρότες, με σημαντική μείωση ακόμα και κατάργηση του ειδικού φόρου στο αγροτικό πετρέλαιο, για να ενισχύσουμε την παραγωγή και τη διατροφική αυτάρκεια της χώρας.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ ΣΤΗ ΝΑΟΥΣΑ

Τη Νάουσα επισκέφθηκε σήμερα ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης.

Πρώτος σταθμός του ήταν ο Οινοποιητικός Συνεταιρισμός ΒΑΕΝΙ Νάουσας. Στη συνάντηση του κ. Ανδρουλάκη με τη διοίκηση του συνεταιρισμού τέθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής τους παρουσίασε την δέσμη μέτρων που έχει επεξεργαστεί το Κίνημα για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών προϊόντων.

Στη συνέχεια, ο Νίκος Ανδρουλάκης μετέβη στην κεντρική πλατεία της πόλης, όπου συνομίλησε με πολίτες και κομματικά στελέχη για την σημασία της Αυτο-οργάνωσης του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

undefined

0

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.