Σημεία συνέντευξης του Δημ. Βίτσα στον τηλεοπτικό σταθμό «ACTION 24»


0
(0)

Σημεία συνέντευξης του Δημήτρη Βίτσα, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Δυτικού Τομέα Αθηνών, στον τηλεοπτικό σταθμό «ACTION 24»

Σχετικά με την πανδημία του κορωνοϊού  και τις επιπτώσεις του στην οικονομία

Θα υπάρξει ύφεση. Το μεγάλο ερώτημα είναι ποιος θα πληρώσει αυτή την ύφεση. Θα χαθούν χρήματα και μάλιστα πολλά χρήματα. Δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση της ανεργίας αλλά και σε περικοπή και ελαχιστοποίηση των εισοδημάτων.

Συνεπώς το ερώτημα είναι αν θα την πληρώσουν οι συνήθεις, δηλαδή αυτοί που την πλήρωσαν και την δεκαετία των μνημονίων, ή αν θα έχουμε μια αλλαγή.

Η δική μας πρόταση λέει ότι, όπως ανακάλυψαν οι νεοφιλελεύθεροι ότι σε περιόδους μεγάλων κρίσεων πρέπει να παρεμβαίνει με δραστικό τρόπο το κράτος, όπως συνέβη με τον τομέα της υγείας, έτσι και στον τομέα της οικονομίας πρέπει το κράτος να παρέμβει με χρήματα και με πολιτικές.

Το πρόγραμμα θα πρέπει να επιδοτεί την εργασία, αν και ακόμα δεν μας έχει απαντήσει το υπουργείο εργασίας τι ακριβώς διεκδίκησε στη σύνοδο των υπουργών.

Δεν μπορεί να υπάρχει μια προστασία μέχρι το τέλος των αναστολών και μετά να υπάρχουν απολύσεις.

Εμείς λέμε ότι πρέπει να διατεθούν 8,5 δις για προστασία των μισθών και 3 δις για άμεση ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Μετά την συνάντηση του πρωθυπουργού με τους τραπεζίτες, αυτοί που μερικώς καλύπτονται είναι οι εταιρίες που έχουν πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα.  Όμως ξέρουμε ότι μέσω του Τειρεσία δεν έχουν όλοι πρόσβαση για δανεισμό και μάλιστα με ευνοϊκά επιτόκια.

Χρειαζόμαστε λοιπόν νόμους που να υποχρεώνουν το τραπεζικό σύστημα να αλλάζει τους όρους του δανεισμού των επιχειρήσεων, χρειάζεται να δοθεί βοήθεια στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις  που δεν θα είναι επιστρεπτέα και επιπλέον, πρόσθετα εργαλεία όπως ο νόμος περί μικροπιστώσεων που είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση από το καλοκαίρι.

Ο κεντρικός στόχος μας είναι η ύφεση να πέσει στο χαμηλότερο δυνατόν ποσοστό ώστε το 2021 να ξεκινήσουμε από καλύτερες θέσεις  για την ανάκαμψη.

Για την επανατοποθέτηση του Γ. Στουρνάρα στην διοίκηση της Τραπέζης της Ελλάδος

Σαν διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος ο κος Στουρνάρας, στις δημόσιες τοποθετήσεις του υποστήριξε τις θέσεις που είχε σαν υπουργός οικονομικών, πράγμα που είναι τουλάχιστον αδόκιμο.

Το γεγονός ότι η κυβέρνηση φαίνεται να ανανεώνει την θητεία του σαν διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος σημαίνει ότι θα ακολουθήσει την ίδια πολιτική, όπως την αναγκαιότητα της πιστοληπτικής γραμμής δηλαδή στην ουσία καινούργιο μνημόνιο και μια πολιτική έντασης στα δημόσια οικονομικά.

Δεν μπορεί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να ακολουθεί μια πολιτική που μας έβγαλε από τα μνημόνια και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος  και μέλος του διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής τράπεζας να ακολουθεί αντίθετη.

Εμείς όλο το προηγούμενο διάστημα που ήμασταν κυβέρνηση επιλέξαμε το δρόμο της νομιμότητας  και όταν γίνουν εκλογές και ξαναγίνουμε κυβέρνηση θα ακολουθήσουμε το δρόμο που έχουμε επιλέξει.

Η κυβέρνηση με την αναφορά του κου Θεοδωρικάκου, έχει φέρει  σε αντίθεση τους καταστηματάρχες της εστίασης με τους Δήμους όσο αφορά την καταβολή των ανταποδοτικών τελών και των  τελών για τα τραπεζοκαθίσματα.

Θα μπορούσε να ενισχύσει τους Δήμους με το αντίστοιχο ποσό, ώστε ως το τέλος του χρόνου ή ως ένα «χ» χρονικό διάστημα να ανασταλεί η καταβολή τους από τους καταστηματάρχες. Αυτό έπραξε και ορθώς ο Δήμαρχος του Αιγάλεω που είναι και στέλεχος της ΝΔ.

Πρέπει λοιπόν να παρθούν μέτρα, είτε πρόκειται να επανέλθει η πανδημία τον Σεπτέμβρη είτε όχι.

Ο υφυπουργός οικονομικών ανακοίνωσε ότι στα ταμεία υπάρχουν διαθέσιμα 28 δις ευρώ.

Από το «μαξιλάρι» τα 16 δις αφορούν την εγγυοδοσία του δανεισμού.

Εμείς λέμε να χρησιμοποιηθούν τα 14 δις.

Ήδη από την Ευρώπη έχουν δοθεί υποσχέσεις για 7,5 δις  χωρίς να προσθέτουμε το κομμάτι από το πρόγραμμα SURE.

Αν λοιπόν προστεθούν αυτά μας κάνουν ένα ποσό περίπου 50 δις το οποίο μπορούμε να διαχειριστούμε.

Αν σε αυτό το χρονικό διάστημα ενισχύσουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους, τότε, ακόμα και αν έχουμε προβλήματα με δεύτερο κύμα της πανδημίας, θα το αντιμετωπίσουμε από πιο δυνατή θέση.

Πολλά μαγαζιά δεν διαθέτουν επιπλέον χώρο για τραπεζοκαθίσματα, ενώ πολλά ξενοδοχεία χρειάζονται ένα χρηματικό ποσό για να μπορέσουν να επαναλειτουργήσουν.

Συγχρόνως  υπάρχουν και μερικές χιλιάδες εργαζόμενοι οι οποίοι είναι σε αναμονή αν θα δουλέψουν ξανά.

Έφη Αχτσιόγλου: “Στις επιχειρήσεις που είχαν κλείσει με κρατική εντολή δεν υπάρχει καμία προστασία από τις απολύσεις”

Στις επιχειρήσεις που είχαν κλείσει με κρατική εντολή δεν υπάρχει καμία προστασία από τις απολύσεις”

«Σε όσες επιχειρήσεις είχαν κλείσει με κρατική εντολή όπως εστιατόρια, μπαρ, καφέ, κομμωτήρια, δεν υπάρχει καμία δέσμευση για μη απολύσεις από την ημέρα της επαναλειτουργίας τους», τόνισε η Έφη Αχτσιόγλου στο Kontra Channel.

«Η δέσμευση των 45 ημερών αφορά μόνο τις επιχειρήσεις που είχαν θέσει οι ίδιες σε αναστολή τους εργαζόμενους. Η κυβέρνηση σκοπίμως αποσιωπά το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος, δηλαδή τις επιχειρήσεις που έκλεισαν με κρατική εντολή,  στις οποίες ο περισσότερος κόσμος εργάζεται με επισφαλείς συνθήκες», σημείωσε.

Η κ. Αχτσιόγλου υπογράμμισε ότι «πρέπει να λειτουργείς προληπτικά, να δαπανάς για να υποστηρίξεις τους μισθούς, την καταναλωτική δύναμη των πολιτών, τις επιχειρήσεις αλλά και το κομμάτι τις κοινωνίας που είναι εν πολλοίς “αόρατο”-επισφαλώς εργαζόμενοι, μη επιδοτούμενοι άνεργοι- και αν καταρρεύσει διαλύεται όλο το οικοδόμημα της κοινωνικής συνοχής. Αν δε προλάβουμε τις συνέπειες της ύφεσης μετά θα χρειαστεί να δαπανηθούν πολύ περισσότερα».

Επισήμανε, ακόμα, ότι «ο τρόπος που θα αντιδράσουν οι ευρωπαϊκές οικονομίες δεν θα είναι ίδιος. Για να υπάρχει ανάκαμψη τύπου “V” πρέπει η ύφεση να είναι μικρή και να μην προκαλέσει δομικές αλλαγές στην οικονομία. Στην Ελλάδα δεν έχουμε μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες απλά θα μειώσουν την παραγωγική τους λειτουργία και μετά θα την ξαναβρούν, έχουμε πολύ μικρές επιχειρήσεις. Αν αυτές αρχίσουν να βάζουν λουκέτα, αν έχουμε μεγάλο κύμα ανεργίας, θα δημιουργηθεί ένα ντόμινο το οποίο δεν μπορεί να έχει γρήγορη επιστροφή».

Τόνισε, επίσης, ότι «αν αυτή η οικονομική κρίση μετατραπεί σε κρίση χρέους, ιδίως για τις χώρες του Νότου, τότε οπωσδήποτε η ανάκαμψη δεν μπορεί να είναι τύπου“V”, δεν θα μπορούμε εκ των πραγμάτων να έχουμε γρήγορη ανάκαμψη».

Για τις τράπεζες δήλωσε ότι «είναι υποχρέωσή τους τη ρευστότητα που λαμβάνουν από την ΕΚΤ να τη διοχετεύσουν στην αγορά δανειοδοτώντας τις επιχειρήσεις, όχι μόνο τις μεγάλες αλλά και τις μικρομεσαίες. Χρειάζεται το κράτος να ελέγξει στιβαρά αυτό το ζήτημα, αλλά ο κ. Μητσοτάκης δεν φαίνεται ότι έθεσε τέτοιους όρους».

Τέλος, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση «επιδιώκει μία συνολική αναδιάρθρωση της αγοράς», δηλαδή «να κλείσουν μικρομεσαίες και να επιβιώσουν μεγάλες επιχειρήσεις» και «να φτάσουμε σε ένα σημείο μηδέν στα εργασιακά». Οδηγούμαστε σε «οριζόντια μείωση μισθών της τάξης, οπωσδήποτε, του 20%» και σε «νέο υποκατώτατο μισθό». Η ΝΔ «γενικεύει την εκ περιτροπής εργασία» και «σχεδιάζει να την επιδοτήσει, δίνοντας κίνητρο στον εργοδότη να την επιβάλλει».

Αλ. Χαρίτσης: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη προχωρά στις ίδιες ανεπαρκείς παρεμβάσεις στην οικονομία παρότι οι προβλέψεις για την ύφεση έχουν γίνει πιο δυσμενεις»

Δυστυχώς ακούμε πολλά από την κυβέρνηση, αλλά λίγα βλέπουμε να έχουν γίνει πράξη“, τόνισε ο βουλευτής Μεσσηνίας και εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης στην τηλεόραση της ΕΡΤ και την εκπομπή “Από τις 6” αναφερόμενος στα μέτρα ενίσχυσης της ελληνικής οικονομίας. Ειδικότερα για τον κλάδο του τουρισμού, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι “υπάρχει έντονη ανησυχία από φορείς, επιχειρήσεις και αργαζόμενους για το τι μέλλει γενέσθαι” και επειδή “δεν υπάρχουν μέτρα για να στηριχθούν οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι του κλάδου” αλλά και επειδή “δεν υπάρχει σχέδιο και συγκεκριμένα πρωτόκολλα για την εκκίνηση του ευρωπαϊκού τουρισμού το επόμενο διάστημα“.  “Θα περιμέναμε από την κυβέρνηση να πιέσει σε αυτή την κατεύθυνση”, επισήμανε.

Ο Αλ. Χαρίτσης υπογράμμισε ότι “η κυβέρνηση Μητσοτάκη εξακολουθεί να πορεύεται χωρίς σχέδιο στον τομέα της οικονομίας, εφαρμόζοντας τα ίδια ανεπαρκή μέτρα παρά τις όλο και δυσμενέστερες προβλέψει ςτης  για την ύφεση“,  υπενθυμίζοντας ότι από την πρώτη στιγμή “ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε τη δική του ολοκληρωμένη, κοστολογημένη πρόταση για το πώς μπορούν να στηριχθούν επιχειρήσεις, εργαζόμενοι και νοικοκυριά, η οποία προβλέπει την αξιοποίηση των 26δισ. από τα 50 δισ. ευρώ που είναι διαθέσιμα για τη χώρα μας τους επόμενους μήνες και αντιστοιχίζει τις χρηματοδοτικές δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας με συγκεκριμένες δράσεις“. Ειδικότερα σταχυολόγησε “τις μη επιστρεπτέες ενισχύσεις στις επιχειρήσεις, τη στήριξη ελευθέρων επαγγελματιών και επιστημονών, αλλά και την ενίσχυση ειδικών κλάδων όπως η εστίαση και ο τουρισμός και η αγροτική παραγωγή“.

“Αντί η κυβέρνηση να συζητήσει τις προτάσεις μας ή να καταθέσει ένα δικό της αντίστοιχο σχέδιο, είδαμε μόνο απαξιωτική στάση του ίδιου του πρωθυπουργού, που έφτασε να μιλάει μέχρι και για λεφτόδεντρα“, τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ. «Δεν χρειάζεται ο πρωθυπουργός να απαντήσει στο ΣΥΡΙΖΑ, χρειάζεται όμως να απαντήσει στην ελληνική κοινωνία, τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις που αγωνιούν” συνέχισε, ενώ προανήγγειλε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα προχωρήσει στην επικαιροποίηση του προγράμματος “Μένουμε Όρθιοι”, βάση των νέων δεδομένων και μετά και από ευρεία διαβούλευση με τους φορείς και την κοινωνία”

Τέλος, αναφερθείς στο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, ο Αλ. Χαρίτσης επισήμανε πως “δεν μπορεί ένα τόσο κρίσιμο νομοσχέδιο να έρχεται να ψηφιστεί σε συνθήκες υπολειτουργίας του κοινοβουλίου, και χωρίς την αναγκαία πολιτική και κοινωνική διαβούλευση. Δυστυχώς στην ίδια αντιδημοκρατική μεθόδευση κατέφυγε η ΝΔ και με το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο”. “Εδώ τίθεται ένα ζήτημα σοβαρό για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, αφού δεν υπάρχει έγγραφη διαβεβαίωση από την αρμόδια αρχή. Την ίδια στιγμή, το συγκεκριμένο ν/σ βάζει κρίσιμα ζητήματα, όπως η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, σε αντίθεση με τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές μεθόδους”, σημείωσε και κατέληξε: “Δεν μπορούμε να φανταστούμε για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό, παρά για να δικαιολογηθεί η μη πρόσληψη νέων δασκάλων“.

Όλγα Γεροβασίλη: Δυσαρεστημένοι οι πολίτες με τα μέτρα σε οικονομικά-εργασιακά

Σε πιθανές εκλογές οι πολίτες θα κρίνουν με βάση την οικονομική και εργασιακή τους πραγματικότητα. Και αυτή προδιαγράφεται δύσκολη.  

Δεν έχουμε κανένα λόγο να φοβηθούμε εκλογές, σχολίασε η Γραμματέας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ στο σενάριο εκλογών που τέθηκε στη συζήτηση. Το βλέπει και το ψάχνει ο κ. Μητσοτάκης διότι γνωρίζει ότι κάθε μέρα που περνάει τα πράγματα δυσκολεύουν και θα προσπαθήσει να αποδράσει εάν τα καταφέρει. Προφανώς αυτό βλέπουν και οι πολίτες οι οποίοι συμμετείχαν στη δημοσκόπηση. Διότι εδώ έχουμε μία αυτοδύναμη κυβέρνηση η οποία έχει εκλεγεί εδώ και λιγότερο από έναν χρόνο. Σε αυτή τη συγκυρία των διεθνών αναταράξεων, ακούτε εσείς κάπου στην Ευρώπη τέτοια συζήτηση εκλογών;

 Σε πρόσφατες συχνές δημοσκοπήσεις διαγράφεται αυξανόμενη έλλειψη εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση ως προς την διαχείριση οικονομικών και εργασιακών

Στη χτεσινή δημοσκόπηση του Open, σημειώθηκε μία μεταβολή στα χαρακτηριστικά. Όχι μόνο πόσοι πολίτες δεν επιθυμούν εκλογές  αλλά και πόσοι θεωρούν θετικά τα μέτρα της κυβέρνησης προς επιχειρήσεις και εργαζόμενους, όπου οι αρνητικές γνώμες είναι περισσότερες από τις θετικές.  

 Στις εκλογές δεν τίθεται σε κρίση η αδιαμφισβήτητη επιτυχία του επιστημονικού δυναμικού της χώρας. Αλλά η ολιγωρία ή εγρήγορση της κυβέρνησης να ανασχέσει τις οικονομικές συνέπειες.  

Οι εκλογές δεν θα κριθούν με βάση το αυτονόητο γεγονός ότι η κυβέρνηση άκουσε τους ειδικούς. Όπως άλλωστε άκουσε και ο ελληνικός λαός και η αντιπολίτευση και όλοι μας. Σε αυτό οφείλεται και το γεγονός ότι εξελίχθηκε ομαλά η επιδημία στη χώρα μας.

Ωστόσο, οι εκλογές εάν έλθουν θα βρουν τον κόσμο σε μία πολύ σκληρή οικονομική και εργασιακή πραγματικότητα. Εκτιμώ λοιπόν ότι αφενός το σκέπτεται αφετέρου γνωρίζει ότι είναι ρίσκο γιατί τα δεδομένα δεν είναι υπέρ της.

  Άλλο εμπροσθοβαρής παρέμβαση, άλλο επιδοματική πολιτική. Άλλο ιδεολογική διαφοροποίηση, άλλο κοινή λογική.

Υπάρχει πανδημία πλήττεται η οικονομία παγκοσμίως. Και αναμένεται μία παγκόσμια ύφεση. Ωστόσο ο κορωνοϊός αποτελεί μία συμμετρική απειλή. Το τι θα συμβεί στην κάθε χώρα δεν είναι συμμετρικό καθώς εξαρτάται από τις αποφάσεις και τα μέτρα της κάθε κυβέρνησης. Διαπιστώνουμε ότι αυτό που έχει προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ ακολουθείται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το οποίο είναι απλή λογική και όχι ιδεολογικό θέμα και είναι τι; Εμπροσθοβαρώς πρέπει να παρέμβει  η κυβέρνηση προκειμένου να ανασχέσει κατά το δυνατόν τις επιπτώσεις αυτής της τεράστιας επερχόμενης ύφεσης για να περισωθούν επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας. Δεν το έκανε η κυβέρνηση και τα πακέτα αυτά ακόμη είναι εξαγγελίες. Στην αγορά δεν έχει συμβεί τίποτα. Η οικονομία χρειάζεται να τρέξει. Χρειάζεται ενίσχυση των επιχειρήσεων γιατί αν κλείσει μία επιχείρηση δεν  ανοίγει ξανά.

Είμαστε η μόνη κυβέρνηση που παραδώσαμε τη χώρα με γεμάτα ταμεία. Αφήσαμε 37 δις. απόθεμα στη χώρα. Το 15 παραλάβαμε άδεια ταμεία. Σήμερα η χώρα έχει τη δυνατότητα εγγυήσεων και ρευστότητας. Έχει  τη δυνατότητα να αξιοποιήσει μέρος των χρημάτων για να στηρίξει την οικονομία και την εργασία ώστε να μην επανέλθει η χώρα μας στην κατάρρευση του 2010.

 ΣΥΡΙΖΑ:  κοστολογημένο, εμπροσθοβαρές πρόγραμμα 26 δις – ΝΔ:  εξαγγελίες και επικοινωνιακές αοριστίες

Σύμφωνα με το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ από τα 50 δις που είχε δυνατότητα η χώρα θα έπρεπε να είχαν χρησιμοποιηθεί τα 26 δις (ενν. δημοσιονομικά και παροχές εγγυήσεων), γιατί τώρα είναι αργά, σχολίασε η Όλγα Γεροβασίλη υπογραμμίζοντας ότι «σε αυτές τις παρεμβάσεις έχει σημασία η ποσότητα των χρημάτων, η ποιότητα των δράσεων και η χρονική στιγμή. Και στις τρεις αυτές παραμέτρους των παρεμβάσεων η κυβέρνηση ολιγώρησε επικίνδυνα.

Ομιλία του τομεάρχη Υγείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Α. Ξανθού, στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων

Ομιλία του τομεάρχη Υγείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Α. Ξανθού, στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων

  • Γιατί τα «πήγαμε καλά» ως χώρα στην πανδημία ; 
  1. Λόγω της χρονικής καθυστέρησης στην εμφάνιση κρουσμάτων στην Ελλάδα , η οποία έδωσε το περιθώριο να συνειδητοποιηθεί ο κίνδυνος (προηγήθηκε πχ η υγειονομική τραγωδία στην Ιταλία)
  2. Εξ’ αιτίας ιδιαιτεροτήτων της χώρας μας (μικρότερος βαθμός έκθεσης στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία – εμπορικές συναλλαγές με Κίνα, περιορισμένη βαριά βιομηχανία με μεγάλες παραγωγικές μονάδες, λίγα γηροκομεία και προνοιακά ιδρύματα κλπ)
  3. Έγκαιρη υιοθέτηση των εισηγήσεων της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τη λήψη περιοριστικών μέτρων, αποτελεσματική καμπάνια για το «Μένουμε Σπίτι» και προτεραιότητα  στην προστασία της Δημόσιας Υγείας
  4. Κλίμα πολιτικής και κοινωνικής συναίνεσης στην εφαρμογή των μέτρων και του lockdown, με θετική συμβολή της αξιωματικής αντιπολίτευσης και όλου του πολιτικού συστήματος. Αυτό διευκόλυνε τη συμμόρφωση των πολιτών και την τήρηση των οδηγιών των επιστημόνων, άρα και την ελεγχόμενη διασπορά του ιού στην κοινότητα.
  5. Το ΕΣΥ άντεξε επειδή – λόγω της θετικής επίδρασης των περιοριστικών μέτρων – ο αριθμός των κρουσμάτων, των σοβαρά νοσούντων και των διασωληνωμένων ασθενών ήταν διαχειρίσιμος , επειδή «συμπιέστηκε» η τακτική του λειτουργία και, επειδή είχαν δεχθεί τα νοσοκομεία μια σημαντική ενίσχυση σε προσωπικό, εξοπλισμό και χρηματοδότηση την προηγούμενη περίοδο (2015-2019) -παρά τους δημοσιονομικούς περιορισμούς και τη   λιτότητα- ειδικά σε τμήματα κρίσιμης σημασίας όπως τα ΤΕΠ,  οι ΜΕΘ, τα Δημόσια Εργαστήρια ( ΕΚΕΑ) .

  • Η καλή πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα λοιπόν είναι αποτέλεσμα  συνδυασμού παραγόντων και όχι αποκλειστικά των κυβερνητικών χειρισμών. Σε κάθε περίπτωση, αυτό δεν δικαιολογεί την έπαρση, την αλαζονεία και την αυταρέσκεια γιατί και στο υγειονομικό σκέλος  υπήρξαν προβλήματα και δεν έγιναν όσα έπρεπε για παράδειγμα  ανεπάρκεια μέσων ατομικής προστασίας για μεγάλο διάστημα , μη εμπλοκή των δημόσιων δομών ΠΦΥ, ανυπαρξία κατ’οίκον φροντίδας, περιορισμένη χρήση διαγνωστικών τεστ στην αρχή, έλλειψη προληπτικών παρεμβάσεων στις κλειστές δομές και στους πληθυσμούς ειδικής ευαλωτότητας (πρόσφυγες, Ρομά, φιλοξενούμενοι σε γηροκομεία, ιδρύματα, ψυχιατρεία, φυλακές , άστεγοι κλπ), πολύ χαμηλές δημόσιες δαπάνες για την πανδημία (βλ. στοιχεία ΠΟΥ Ευρώπης και Κομισιόν) , αδιαφάνεια και έλλειψη δημόσιας λογοδοσίας (πχ μέσω Διακομματικής Επιτροπής) για τις έκτακτες προμήθειες, προσλήψεις, επιχορηγήσεις. Το πιο σημαντικό όμως πρόβλημα είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης για μια γενναία επένδυση στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας, με μόνιμες προσλήψεις, κάλυψη των νέων υγειονομικών αναγκών, σύγκλιση με τους μέσους όρους της Ευρώπης στις δαπάνες υγείας , στο ανθρώπινο δυναμικό, στην ΠΦΥ, στις κλίνες ΜΕΘ. Η κυβέρνηση έχει στο ιδεολογικό της DNA τη νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία του «λιγότερου Κράτους» και του ανοίγματος του ΕΣΥ στον ιδιωτικό τομέα. Γι’ αυτό δεν μπορεί να υπηρετήσει το πολιτικό σχέδιο ενός ενδυναμωμένου με νέες υπηρεσίες και νέους πόρους δημόσιου συστήματος καθολικής κάλυψης υγείας, που απαιτεί πλειοψηφικά σήμερα η κοινωνία. Άρα η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε την ευκαιρίατης πανδημίας για μια σοβαρή παρακαταθήκη στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας επειδή στην πραγματικότητα δεν το πιστεύει και δεν το θέλει.

  • Στη νέα φάση της σταδιακής υποχώρησης του lockdown αρχίζουν τα δύσκολα για την κοινωνία και την κυβέρνηση. Δεν έχουμε τελειώσει με την πανδημία, η οικονομία και η κοινωνία πρέπει  να επαναλειτουργήσουν αλλά με ειδικές συνθήκες,  χρειάζεται να επινοήσουμε νέους τρόπους ατομικής και κοινωνικής συμπεριφοράς ,  να εφαρμοστεί αυστηρά ο «υγειονομικός οδικός χάρτης» που θα εισηγηθούν στην Πολιτεία οι ειδικοί, να διατηρήσουμε το κλίμα συμμόρφωσης και συναίνεσης των πολιτών που είναι κρίσιμος όρος για τη Δημόσια Υγεία και σε καμιά περίπτωση να μην επιτρέψουμε στην  κυβέρνηση να διολισθήσει- όπως το συνηθίζει- σε αυταρχικές κινήσεις, σε «επιλεκτική ευαισθησία»  στους ελέγχους , στο φόβο των προστίμων, στην κουλτούρα της επιβολής και της επιτήρησης που θέτει σε διακινδύνευση τα ανθρώπινα δικαιώματα.

  • Ο ΣΥΡΙΖΑ θα συνεχίσει στη «γραμμή» της στήριξης και μη αμφισβήτησης των ειδικών, του ελέγχου της κυβέρνησης για τους χειρισμούς , τις ανεπάρκειες και τις ιδιοτέλειές της , της διεκδίκησης  μέτρων προστασίας της Υγείας , της Οικονομίας , της Εργασίας και της Κοινωνίας και της κατάθεσης εναλλακτικών προτάσεων για την έξοδο από την κρίση . Η στήριξη της εθνικής υγειονομικής στρατηγικής και στην επόμενη περίοδο, δεν συνεπάγεται ανοχή ή συναίνεση στις παραλείψεις, τις αγκυλώσεις , τα λάθη ή τις καταχρηστικές συμπεριφορές της κυβέρνησης. Στο πλαίσιο του προγράμματος «μένουμε όρθιοι»  που ανακοίνωσε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, θα προχωρήσουμε άμεσα στην ιεράρχηση και εξειδίκευση των προτεραιοτήτων  για μια συνολική αναδιοργάνωση του ΕΣΥ και των υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας της χώρας.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *