Π. Σκουρλέτης: Να κρατήσουμε όρθιες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, να σώσουμε τώρα τις θέσεις εργασίας


0
(0)

Να κρατήσουμε όρθιες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, να σώσουμε τώρα τις θέσεις εργασίαςΣτόχος των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ για την οικονομία είναι να περιοριστεί όσο περισσότερο γίνεται η μείωση του ΑΕΠ, να σωθούν όσο γίνεται περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες είναι και στην πιο δύσκολη θέση, να σωθούν όσο γίνεται πιο πολλές θέσεις εργασίας, τώρα και όχι «κατόπιν εορτής», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Γραμματέας της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Επικρατείας, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας σήμερα, Μ. Τετάρτη 15 Απριλίου 2020, στον Ρ/Σ Real FM 97,8 και στον δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου.

Ακολουθούν σημεία της συνέντευξης:

Να περιορίσουμε μείωση του ΑΕΠ, λουκέτα και απώλειες θέσεων  εργασίας

«Είναι κοινός τόπος ότι μπαίνουμε σε μία νέα περίοδο ύφεσης. Το μέγεθός της μπορεί να ποικίλλει, αλλά σίγουρα θα είναι μια κατάσταση αρκετά δύσκολη. Το θέμα είναι –με δεδομένη αυτή την εκτίμηση- τι κάνουμε έτσι ώστε να περιορίσουμε την ύφεση; Όσο είναι δυνατό να την περιορίσουμε. Ποια είναι τα “οχυρωματικά έργα” που πρέπει να υπάρξουν; Εκεί είναι η μεγάλη διαφωνία μας με την πρακτική και την αντίληψη της κυβέρνησης, η οποία είναι εγκλωβισμένη σε αυτό που είπε ο πρωθυπουργός στο διάγγελμά του, ότι “κρατάμε εφεδρείες”. Όμως, πολύ φοβάμαι ότι όταν “πέσει” το μέτωπο οι εφεδρείες θα είναι άχρηστες. Όταν θα μας έχει κυκλώσει και κατακυριεύσει η ύφεση, τότε οι εφεδρείες θα έχουν χάσει την αξία τους. Όσο, λοιπόν, το μέτωπο είναι ενεργό πρέπει να δούμε τι θα στηρίξουμε. […] Η δική μας λογική είναι να επιβραδύνουμε και να ελαττώσουμε τη σμίκρυνση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος. Να το πούμε με ένα παράδειγμα μιας μικρομεσαίας επιχείρησης, η οποία ούτως ή άλλως δεν ήταν και στα καλύτερά της λόγω της προηγούμενης κατάστασης, αλλά επιβίωνε. Εάν την αφήσουμε μόνη της απέναντι σε αυτή την κατάσταση, καταλαβαίνετε ότι το πιο πιθανό είναι να κλείσει. Αν κλείσει δεν ξαναστήνεται. Θα προτιμούσα, λοιπόν, να εγκριθεί αυτό που εμείς έχουμε πει με συγκεκριμένα νούμερα, τα 3 δισεκατομμύρια για άμεση στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Οι οποίες, με τη σειρά τους, θα μπορέσουν να διατηρήσουν και κάποιες θέσεις εργασίας».

Αναγκαία αλλά και δυνατή η ουσιαστική στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

«Η διάρθρωση της ελληνικής οικονομίας είναι τέτοια που χαρακτηρίζεται, πέρα από τους ισχυρούς παίκτες και από ένα πέλαγος μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες  είναι αυτές που στηρίζουν την κατανάλωση και την απασχόληση. […] Η στήριξη προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορεί να γίνει είτε με κάποιον άτοκο δανεισμό άμεσα, είτε με άμεσες επιδοτήσεις, είτε αναλαμβάνοντας ένα μέρος –ή και ολόκληρο- του εργασιακού κόστους. Και όχι αυτά τα οποία έχουν δοθεί, τα οποία συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα νούμερα των ευρωπαϊκών χωρών, είναι πάρα μα πάρα πολύ λίγα. Και με δεδομένο ότι εμείς έχουμε εξασφαλίσει τα νώτα μας. Ποια είναι τα νώτα μας; Οι δανειακές μας υποχρεώσεις. Που για το ορατό μέλλον, για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια είναι εξασφαλισμένες».

Είμαστε αντίθετοι με την αντίληψη της κρίσης ως ευκαιρία για «ξεκαθάρισμα» από τους μικρούς της αγοράς

«Τι να το κάνω όταν θα έχουν κλείσει άλλες 500.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπως έκλεισαν τα χρόνια του μνημονίου; Θα ξαναϋπάρξουν αυτές; Εκτός εάν στο πίσω μέρος του μυαλού μας έχουμε ένα άλλο μοντέλο για τη διάρθρωση της αγοράς μετά τον κορονοϊό. Να υπάρχουν μόνο οι μεγάλες αλυσίδες, οι πολυεθνικές, οι ισχυροί παίκτες. Αυτό, όμως έχει κοινωνικό κόστος και τουλάχιστον εμείς δεν το υπερασπιζόμαστε. […] Τέτοιες απόψεις υπάρχουν μέσα στους κύκλους του ΣΕΒ και η κυβέρνηση φαίνεται, για  την ώρα, ότι τις ακούει και τις υιοθετεί. […] Προφανώς δεν είναι “Νέρωνας” η κυβέρνηση που θέλει να κάψει όλους τους αδύναμους της αγοράς, δεν λέω αυτό. Ενστερνίζεται όμως -μπροστά σε αυτό που ούτως ή άλλως θα συμβεί, την ύφεση- την λογική που την αντιλαμβάνεται ως ένας είδος ξεκαθαρίσματος, ένα “κοσκίνισμα”. Αυτό το θέλουν τα ισχυρά οικονομικά συμφέροντα, έστω και αν είναι μικρότερη η “πίτα” μετά. Αυτή είναι, δυστυχώς, η ανταγωνιστική λογική της αγοράς. […] Υπάρχει μια τέτοια λογική και σε ευρωπαϊκούς κύκλους. Να υπάρξουν ενισχύσεις, είτε πιστοληπτικές γραμμές προς τις μεγάλες επιχειρήσεις. Αλλά αυτό θα είναι ολέθριο για την απασχόληση».

Δεν θέλουμε ανάπτυξη όπου θα ευημερούν οι αριθμοί και θα υποφέρουν οι άνθρωποι

«Να έχω 5% ανάπτυξη για το ’21 –σε σύγκριση με τη “βουτιά” της αμέσως προηγούμενης χρονιάς- που θα αντιστοιχεί σε μια πολύ μικρότερη “πίτα” και σε μια ανεργία η οποία θα έχει εκτιναχτεί πάλι στα ύψη; Θα ευημερούν οι δείκτες της ανάπτυξης, αλλά θα έχουμε μια κοινωνία φτωχότερη που θα λιμοκτονεί σε ένα μεγάλο μέρος της. Αυτό που θα έπρεπε να γίνει είναι, και μία πιο γενναία χρηματοδότηση για τις θέσεις εργασίας και να ενισχύσουμε τώρα τους ανθρώπους οι οποίοι θα μπορέσουν αμέσως μετά -ευχόμαστε από τον άλλο μήνα να αρχίσουν να αίρονται τα περιοριστικά μέτρα ένα προς ένα- να ενισχύσουν και την κατανάλωση αλλά και την ίδια τους τη θέση. […] Πρέπει η μηχανή να κινείται έστω και στο “ρελαντί”, να μη γυρίσουμε τον διακόπτη».

Η στήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας πρέπει να γίνει με πραγματικούς όρους, πληθαίνουν οι καταγγελίες για τα προβλήματα

«Όλοι ομολογούν ότι η Ελλάδα αξιοποίησε το σήμα που ήρθε από άλλες χώρες, άκουσε τις εισηγήσεις των ειδικών και -σωστά το έκανε αυτό η κυβέρνηση- πήραμε έγκαιρα κάποια μέτρα. […] Ωστόσο δεν μπορώ ειλικρινά να ακούω -και είναι προκλητικό και ιδιαίτερα για τους ανθρώπους που δουλεύουν στους χώρους υγείας-  ότι όλα είναι καλά καμωμένα. Ακούω συνέχεια καταγγελίες για μάσκες οι οποίες δεν είναι ασφαλείας. Που τις χρησιμοποιούν οι γιατροί μας. Τις τελευταίες ώρες άκουσα για δύο γιατρούς σε Κέντρα Πρωτοβάθμιας Υγείας, τα ΤΟΜΥ, που έληξε η σύμβασή τους και τους διώχνουν, τη στιγμή που έχουμε ανάγκη -και είναι αναγνωρισμένο αυτό- για νέες προσλήψεις. Οι 4.000 μόνιμες προσλήψεις, ο διαγωνισμός που είχαμε αφήσει εμείς στο ξεκίνημά του, δεν ολοκληρώθηκε, “πάγωσε”. Και οι 2.000 προσωρινοί που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση, ακόμη αγνοούμε πόσοι από αυτούς έχουν πάει στις θέσεις τους. Θέλω να πω ότι τα πράγματα έχουν δύο πλευρές. Στήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας πρέπει να γίνει με πραγματικούς όρους, όχι στα λόγια, όχι με ωραίες φράσεις που θυμίζουν ποιητικές αναφορές αλλά που, στην πράξη, δεν συνοδεύονται από μία διαφορετική λογική. Ποιά είναι η διαφορετική λογική; Ότι η υγεία είναι ένα δημόσιο αγαθό που πρέπει να παρέχεται σε όλους τους πολίτες και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει ένα αξιόπιστο δημόσιο σύστημα υγείας. Αν δεν βγάλουμε αυτό το συμπέρασμα από αυτή την κρίση τότε θα επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος που μας βρήκαν απροετοίμαστους. Όχι μόνο εδώ, αλλά και σε άλλες χώρες».

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, θα παραχωρήσει συνέντευξη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του KONTRA Channel

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, θα παραχωρήσει συνέντευξη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του KONTRA Channel, σήμερα, στις 22:00 και στο δημοσιογράφο Γιώργο Μελιγγώνη για τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με την πανδημία του κορονοϊού, την ανεπαρκή απάντηση της κυβέρνησης και τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την οικονομία, τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και τα νοικοκυριά.

Σημεία παρέμβασης του τομεάρχη Υγείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Αν. Ξανθού, στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών

Διάγγελμα Μητσοτάκη:  το θράσος και η υποκρισία ενός όψιμου «θεματοφύλακα» του  Δημόσιου Συστήματος Υγείας – Δεν έχουμε όλοι την ίδια αντίληψη για τη δημόσια περίθαλψη . Αν ο κ. Μητσοτάκης εγκατέλειψε τη «γραμμή» της απαξίωσης των δημόσιων δομών και του ανοίγματος του ΕΣΥ  στην ιδιωτική αγορά και στις ασφαλιστικές εταιρίες, να μας το πει. Και κυρίως να το εφαρμόσει στην πράξη δρομολογώντας τη μόνιμη ενίσχυση του ΕΣΥ με γιατρούς-νοσηλευτές-λοιπό προσωπικό. Προκήρυξη 4000 μόνιμων θέσεων στα νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας  ΤΩΡΑ.  Για να μείνουν στο σύστημα οι συμβασιούχοι πού «έβαλαν πλάτη» και για να σταματήσει το brain drain των επαγγελματιών υγείας στο εξωτερικό.
Διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ: στο  ίδιο μνημονιακό πλαίσιο άλλο πολιτικό σχέδιο στην Υγεία- οι κρίσιμες παρεμβάσεις που έγιναν σε περιβάλλον λιτότητας και ενίσχυσαν την ανθεκτικότητα του ΕΣΥ μπροστά στην πανδημία :

 

1.    Καθολική κάλυψη υγείας- πρόσβαση των ανασφάλιστων στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
2.    Ενίσχυση των δημόσιων δαπανών υγείας και των προϋπολογισμών των νοσοκομείων μετά από μια 5ετία συνεχών περικοπών ( 2009-2014)
3.    19500 προσλήψεις (μόνιμου και επικουρικού προσωπικού, συμβασιούχων ΟΑΕΔ, προσωπικό των ΤΟΜΥ, κλπ) που κάλυψαν τις αποχωρήσεις μετά το 2015 και τα κενά των πρώτων μνημονιακών χρόνων που είχαν «παγώσει» οι προσλήψεις
4.    Μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ-δημιουργία 127 νέων δημόσιων δομών ( ΤΟΜΥ) και σταδιακή ανάπτυξη του θεσμού του οικογενειακού γιατρού και της ομάδας υγείας που δίνει έμφαση στην πρόληψη και την κοινοτική φροντίδα  – στήριξη  των Κέντρων Υγείας ( αστικού και αγροτικού τύπου ) με προκήρυξη 450 μόνιμων γιατρών ΕΣΥ – θεσμοθέτηση των Κινητών Ομάδων Υγείας ( ΚΟΜΥ) για ολοκληρωμένη φροντίδα ασθενών με δυσκολίες πρόσβασης στις δημόσιες δομές
5.    Ανάπτυξη πάνω από 100 νέων δημόσιων κλινών ΜΕΘ -κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων γιατρών ΕΣΥ στις ΜΕΘ ( 190)
6.    Ενίσχυση των ΤΕΠ με προκήρυξη 500 μόνιμων ειδικευμένων γιατρών ΕΣΥ
7.    Δημιουργία μηχανισμού γρήγορης κάλυψης έκτακτων αναγκών προσωπικού (λίστες διαθέσιμων επικουρικών γιατρών, νοσηλευτών, παραϊατρικού  προσωπικού ανά ειδικότητα και ανά  ΥΠΕ
8.    Ενίσχυση δημόσιων υπηρεσιών ψυχικής υγείας (προκήρυξη 150 θέσεων ψυχιάτρων-παιδοψυχιάτρων , άνοιγμα 4 νέων  ψυχιατρικών κλινικών σε γενικά νοσοκομεία της Περιφέρειας , στήριξη των Κέντρων Ψυχικής Υγείας και των Κινητών Μονάδων Ψυχικής Υγείας ).

 
Ποιες είναι οι ανάγκες που δεν έχουν αντιμετωπιστεί και ποιες  οι  προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ -Τι σημαίνει «Μένουμε όρθιοι» στην Υγεία ;

1.    Το Δημόσιο Σύστημα  Υγείας χρειάζεται σταθερή και όχι μόνο έκτακτη στήριξη – αυτό θα παίξει κρίσιμο ρόλο και στην αντιμετώπιση των επόμενων φάσεων  της πανδημίας – δεν μπορούμε να στηριζόμαστε μόνο στον «ηρωϊσμό» των υγειονομικών
2.    Οριστική και σε βάθος χρόνου επίλυση του προβλήματος με τα μέσα ατομικής προστασίας των υγειονομικών
3.    Ενίσχυση και επιτάχυνση  των προσλήψεων επικουρικών γιατρών-νοσηλευτών-λοιπού προσωπικού  στα νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας όλης της χώρας
4.    Προκήρυξη άμεσα 4.000 θέσεων μόνιμων γιατρών -νοσηλευτών-λοιπού προσωπικού στο ΕΣΥ  – Να αποτελέσει η πανδημία και τα έκτακτα μέτρα ευκαιρία σταθερής επένδυσης στη Δημόσια Περίθαλψη
5.    Να μην είναι «μιας χρήσης» οι κλίνες ΜΕΘ που αναπτύσσονται σήμερα και να παραμείνουν λειτουργικές και μετά την πανδημία – υποστήριξη τους με το απαραίτητο προσωπικό και προκήρυξη μόνιμων θέσεων
6.    Οργανωμένη ένταξη των δημόσιων δομών ΠΦΥ στη μάχη κατά της πανδημίας – όχι αποδυνάμωση των ΚΥ και ΠΙ με την χωρίς σχέδιο  μετακίνηση γενικών γιατρών στα νοσοκομεία ή γιατρών από τις ΤΟΜΥ σε ΚΥ. Δεν είναι αποδεκτή καμία αποχώρηση εργαζόμενου από το σύστημα υγείας
7.    Ενίσχυση της κατ’ οίκον φροντίδας χρόνιων ασθενών ή μη επιβεβαιωμένων κρουσμάτων με Covid 19 που «Μένουν Σπίτι»
8.    Αύξηση της δυναμικότητας των δημόσιων εργαστηρίων για την ευρύτερη δυνατή και δωρεάν διενέργεια διαγνωστικών τεστ, με στόχο την διερεύνηση ύποπτων κρουσμάτων και την ιχνηλάτηση των επαφών τους, τον έλεγχο του υγειονομικού προσωπικού και των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού αλλά και την καλύτερη δυνατή επιδημιολογική επιτήρηση  της πανδημίας.
9.    Άμεση προτεραιότητα στην οργανωμένη και ελεγχόμενη αποσυμφόρηση των ΚΥΤ στα νησιά (με μετεγκατάσταση στην ενδοχώρα ειδικά των ευπαθών ομάδων ) και η πληθυσμιακή «αραίωση» των μεγάλων camps, με ταυτόχρονη ενίσχυση της υγειονομικής φροντίδας στους χώρους φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών.

10. Ειδική μέριμνα πρόληψης και αυξημένης υγειονομικής φροντίδας σε χώρους αυξημένης ευαλωτότητας στην πανδημία (καταυλισμοί Ρομά, φυλακές, γηροκομεία, προνοιακά ιδρύματα,  στρατώνες, ψυχιατρικές κλινικές κλπ). Οι άνθρωποι αυτές δεν είναι «υγειονομικές βόμβες», είναι ευάλωτοι πληθυσμοί που χρειάζονται ενισχυμένη  προστασία.

11. Διακομματική Επιτροπή για τη διασφάλιση της διαφάνειας και του κοινωνικού ελέγχου στις προμήθειες/προσλήψεις αυτής της περιόδου

12. Συστηματική ενημέρωση από το Υπουργείο και ορισμένους κρίσιμους δείκτες παρακολούθησης της πανδημίας: αριθμός νοσηλευομένων ασθενών, βαθμός προσβολής υγειονομικού προσωπικού, κατανομή των προσλαμβανόμενων συμβασιούχων ανά κλάδο (γιατροί, νοσηλευτές , λοιπό προσωπικό), ανά ΥΠΕ και ανά νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας.

13. Επιστημονική τεκμηρίωση των αποφάσεων και των οδηγιών για την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων – ειδική μέριμνα για την «αποσυμπίεση» της τακτικής λειτουργίας του ΕΣΥ. Σε μεγάλο βαθμό η εξέλιξη της πανδημίας θα κριθεί και από τον τρόπο που θα υποχωρήσει το lockdown.

14. Ουσιαστική και μόνιμη οικονομική στήριξη των ανθρώπων του ΕΣΥ, την επόμενη μέρα της πανδημίας.

Δήλωση του τομεάρχη Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Ε. Τσακαλώτου

Η κυβέρνηση της ΝΔ, που όλο το προηγούμενο διάστημα κατηγορούσε τον ΣΥΡΙΖΑ με επιθετικό τρόπο για την δημιουργία του ταμειακού μαξιλαριού ασφαλείας, μας ενημέρωσε σήμερα μέσω διαρροών ότι έχει αρχίσει ήδη να το χρησιμοποιεί.

Είναι αδιανόητο ότι η κυβέρνηση δεν προέβη καν σε επίσημη ανακοίνωση για αυτό, παρότι ο πρωθυπουργός έκανε διάγγελμα προχθές και ο υπουργός οικονομικών εμφανίζεται καθημερινά σε περισσότερους του ενός τηλεοπτικούς σταθμούς.

Η ΝΔ προφανώς σκόπευε να χρησιμοποιήσει τα χρήματα του ελληνικού λαού εν κρυπτώ. Αναγκάστηκε να αποκαλύψει ότι τα χρησιμοποιεί ήδη πιεζόμενη από τον ΣΥΡΙΖΑ και την ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων που 63 βουλευτές καταθέσαμε την Δευτέρα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει από καιρό καταθέσει συγκεκριμένο και κοστολογημένο πρόγραμμα εξόδου από την κρίση που προφανώς περιλαμβάνει χρήση πόρων του μαξιλαριού. Η κυβέρνηση τον είχε κατηγορήσει τότε για λαϊκισμό και παροχολογία. Σήμερα αποδεικνύεται ότι σύρεται σε όσα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει προτείνει αλλά το κάνει με αδικαιολόγητη καθυστέρηση, εξαιρετική αποσπασματικότητα και με αδιανόητη αδιαφάνεια. Τα μέτρα που ο ΣΥΡΙΖΑ έχει προτείνει πρέπει να ληφθούν τώρα. Όπως έχουμε ξαναπεί κάθε ώρα καθυστέρησης μας φέρνει πιο κοντά στην επιστροφή στα μνημόνια.

Η κυβέρνηση οφείλει να ενημερώσει άμεσα και επίσημα τον ελληνικό λαό για την χρήση των χρημάτων του. Οφείλει να παραδεχτεί ότι αν είχε ακολουθηθεί η θέση της ΝΔ και δεν υπήρχε μαξιλάρι η χώρα θα ήταν έτοιμη να χρεοκοπήσει.

Λίγη διαφάνεια στην χρήση των χρημάτων που συγκεντρώθηκαν με θυσίες του ελληνικού λαού δεν βλάπτει.

Σ. Φάμελλος: Ισχυρά οικονομικά μέτρα τώρα για να μην τρέχουμε πίσω από τα συντρίμμια

Ισχυρά οικονομικά μέτρα τώρα για να μην τρέχουμε πίσω από τα συντρίμμια

«Η συζήτηση για την οικονομία την επόμενη μέρα της πανδημίας αφορά πρωτίστως την ανθρώπινη ζωή και ευημερία. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει διαφορετική προσέγγιση με τη Νέα Δημοκρατία στο πεδίο της κοινωνίας και της οικονομίας για την επόμενη μέρα. Πιστεύουμε ότι η πρόληψη είναι πιο σημαντική τώρα και σαφώς καλύτερη από την επούλωση αφού βιώσουμε τα προβλήματα. Τα μέτρα που εφαρμόζει η κυβέρνηση δεν είναι επαρκή, δεν αποτελούν σχέδιο και έχουν τη λογική «τρέχουμε πίσω από τα συντρίμμια». Χρειάζονται ισχυρά οικονομικά εργαλεία και δημόσιες επενδύσεις που θα δημιουργήσουν θετική προσμονή, ηρεμία και ρευστότητα στην αγορά. Οι επιχειρηματίες, ειδικά οι μικροί και οι μεσαίοι, και οι επαγγελματίες έχουν ανάγκη από τη στήριξη της πολιτείας και ρευστότητα, για να μπορέσουν να ανοίξουν ξανά τα καταστήματά τους την επόμενη ημέρα και να μην δούμε κλειστές τις μισές εμπορικές επιχειρήσεις τον Σεπτέμβριο. Αναρωτιόμαστε ακόμη εάν η Νέα Δημοκρατία, με τα αποσπασματικά μέτρα επούλωσης, αδιαφορεί για το αν επιχειρήσεις θα οδηγηθούν σε κλείσιμο. Αυτόν τον κίνδυνο μάς τον έχουν επισημάνει σε τηλεδιασκέψεις που είχαμε αυτό το διάστημα οι αρμόδιοι φορείς. Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης μάς επισήμανε συγκεκριμένα ότι πρέπει να δοθεί ο πλήρης μισθός και δώρο Πάσχα στους εργαζόμενους ώστε, να διατηρηθεί η αγοραστική τους δύναμη που θα στηρίξει την αγορά και την κατανάλωση την επόμενη ημέρα. Η Νέα Δημοκρατία, δυστυχώς, δεν στηρίζει τη μεσαία τάξη, τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και τους επιστήμονες. Χαρακτηριστική των προθέσεών της είναι η επιλογή της να αφήσει εκτός επιδότησης 170.000 επιστήμονες, δικηγόρους, μηχανικούς αλλά να τους δώσει voucher τηλεκατάρτισης, τάξης των 600 ευρώ, αντί να χρηματοδοτηθούν ακόμα και μέσω ΕΣΠΑ, κάτι που μπορούσε να γίνει», δήλωσε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Atlas TV.

Επισήμανε στη συνέχεια, ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να μοιράσει οριζόντια, στην κοινωνία, την παρακαταθήκη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, το μαξιλάρι ρευστότητας που έχουμε σήμερα αλλά, εμμένει να εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα. Ο κύριος Βρούτσης επιτρέπει παράλληλα, εν μέσω πανδημίας, την μονομερή τροποποίηση των όρων και των συμβάσεων απασχόλησης των εργαζομένων εκ μέρους πολλών επιχειρήσεων, κάτι που θέλει μεγάλη προσοχή, γιατί πάμε σε λογικές μισής αμοιβής και μισής απασχόλησης, που όμως δεν μπορεί να επιβιώσει έτσι ένα νοικοκυριό, όπως τόνισε.

Ο Σ.Φάμελλος αναφέρθηκε ακόμη σε απάνθρωπα περιστατικά που βιώνει η κοινωνία μας αυτό το διάστημα, όπου, για παράδειγμα, την προηγούμενη και αυτήν την εβδομάδα, κόβεται το ρεύμα σε δεκάδες μαγαζιά που είναι κλειστά λόγω πανδημίας και δεν έχουν απλήρωτους παλιούς λογαριασμούς σε Σέρρες, Ηλεία, Ροδόπη, Κρήτη, Έβρο. Κόβεται ακόμη το ρεύμα και σε νοικοκυριά με μέλη που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, γίνονται τηλεφωνήματα από δικηγορικές εταιρείες ή έρχονται εντολές αποκοπής από τη ΔΕΗ. Πρόκειται, όπως σημείωσε, για οικογένειες ανέργων με παιδιά, ή ηλικιωμένους ή χρόνια πάσχοντες. Ξεκαθάρισε ακόμη ότι οι καταναλωτές πρέπει να στηριχθούν και όχι οι συστηματικοί κακοπληρωτές και οι μπαταχτσήδες, όπως ακριβώς στηρίζονται οι εταιρείες ενέργειας, με την χθεσινή παράταση που δόθηκε σε μέρος των πληρωμών τους. «Είναι δυνατόν οικογένεια ανέργων ή συνταξιούχων να λαμβάνει επιστολή αποκοπής παροχής ρεύματος, ειδικά τώρα που πρέπει να μείνει στο σπίτι; Είδαμε ακόμη πολλούς ανθρώπους μεγάλης ηλικίας να περιμένουν σε ουρές, έξω από τράπεζες για να πληρώσουν λογαριασμούς. Δεν θα έπρεπε να δοθεί παράταση εξόφλησης ώστε να τους προστατέψουμε;», είπε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά στις προβλέψεις για την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας, ο Σ.Φάμελλος τόνισε ότι θα ήθελε να διαψευσθούν οι προβλέψεις για διψήφιο ποσοστό ύφεσης, όπως η πρόσφατη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για 10%, στάθηκε στο σημαντικό ρόλο που θα έχει και πρέπει να έχει το κράτος στη στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για να επανεκκινήσει η αγορά, καθώς και στη μεγάλη σημασία αξιοποίησης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων σε αυτήν την κατεύθυνση.

Ερωτηθείς τέλος για τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στην τροποποίηση της άδειας της τσιμεντοβιομηχανίας ΤΙΤΑΝ στην Ευκαρπία ξεκαθάρισε τα εξής: «Πήραμε την πρωτοβουλία κατάθεσης ερώτησης Κοινοβουλευτικού Ελέγχου στη Βουλή προς τον κύριο Χατζηδάκη για αυτό το θέμα. Τον Ιούνιο του 2019, υπογράψαμε, ως ΥΠΕΝ, μία εθελοντική συμφωνία με την τσιμεντοβιομηχανία που αυστηροποιεί τους όρους αδειοδότησης και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις για τη χρήση εναλλακτικών απορριμματογενών καυσίμων, και ενισχύει παράλληλα τη διαφάνεια και τη συμμετοχή της κοινωνίας. Σήμερα όμως, εν μέσω μάλιστα της πανδημίας, ανοίγει μία συζήτηση που είναι σε αντίθεση τόσο με την εν λόγω συμφωνία, όσο και με τη στρατηγική της κυκλικής οικονομίας. Αυτό γίνεται τη στιγμή που κανένα Δημοτικό Συμβούλιο δεν μπορεί να συνεδριάσει και να ενημερωθεί για τα σχέδια της Τιτάν. Πρόκειται για μία κίνηση που, απολύτως δικαιολογημένα, δημιουργεί ανησυχία στην κοινωνία. Αποδεικνύεται ακόμη ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δε σέβεται τη μάχη για τη ζωή που δίνει η κοινωνία μας και επιδεικνύει ακόμη έλλειψη σεβασμού στη δημοκρατία. Εμείς διαμορφώσαμε, την προηγούμενη περίοδο, το πλαίσιο για την ανακύκλωση και τη διαλογή στην πηγή, την κυκλική οικονομία, την υποχρεωτική συλλογή οργανικών αποβλήτων, καθώς και τα κίνητρα και αντικίνητρα για την ανακύκλωση, ένα πλαίσιο που δεν εφαρμόζεται. Ενώ επιπρόσθετα δεν παράγονται εναλλακτικά καύσιμα ούτε στο νομό Θεσσαλονίκης, ούτε στην Περιφέρεια, δεν μπορούμε να καταλάβουμε πώς η τσιμεντοβιομηχανία ζητάει την εν λόγω τροποποίηση. Τίθεται ακόμη ζήτημα αξιοπιστίας, καθώς η Περιφέρεια από τη μία τοποθετείται δημόσια ενάντια στην τροποποίηση και από την άλλη συνεχίζει τη διαδικασία».

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Χαρίτση

Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω εκφράζοντας, για μια ακόμα φορά, την ευγνωμοσύνη και την στήριξή μας στους ανθρώπους του δημόσιου συστήματος υγείας. Αυτούς που σε αντίξοες συνθήκες έχουν συμβάλλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση της πανδημίας και βρίσκονται την ίδια στιγμή διαρκώς εκτεθειμένοι στον κίνδυνό της.

Είναι πια σαφές σε όλους ότι η θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας δεν είναι πολυτέλεια. Είναι όρος ύπαρξης της κοινωνίας μας, πλέγμα διασφάλισης της κοινωνικής συνοχής, αναγκαία προϋπόθεση για να βγούμε νικητές από τη δύσκολη αυτή δοκιμασία.

Δυστυχώς, παρότι έχουν περάσει αρκετές βδομάδες από τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε μια ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, έχουμε δει από την πλευρά της κυβέρνησης πολλά λόγια και λίγα έργα.

Είδαμε για παράδειγμα προχτές τον πρωθυπουργό να εξυμνεί το δημόσιο σύστημα υγείας. Είναι μια θετική εξέλιξη, αν αναλογιστούμε ότι, μέχρι πολύ πρόσφατα, ο κύριος Μητσοτάκης απαξίωνε -ως κατάλοιπο κρατισμού- την ενίσχυση του ΕΣΥ. Αλλά, φοβάμαι εδώ δεν αρκούν οι υποκριτικές, τελικά, ρητορικές πιρουέτες. Η ενίσχυση του ΕΣΥ μετριέται με έργα και πράξεις.

Η κυβέρνηση -όπως φάνηκε από το προχτεσινό διάγγελμα του πρωθυπουργού- συνεχίζει στον ολισθηρό δρόμο της αδράνειας για το ΕΣΥ.

Αυτή άλλωστε ήταν η διαχρονική στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας. Αυτή ήταν η επιλογή των μνημονιακών κυβερνήσεων που περιόριζαν τις δημόσιες δαπάνες υγείας, άφηναν όλο και μεγαλύτερα τμήματα της κοινωνίας υγειονομικά ακάλυπτα, έκλειναν δομές, συρρίκνωναν τη χωρητικότητα του ΕΣΥ.

Πρόκειται για διαχρονικό σκάνδαλο. Μια συνειδητή επιλογή που είχε ως στόχο την υποβάθμιση και την απαξίωση των δημόσιων νοσοκομείων.

Είναι λοιπόν προκλητικό να βγαίνει τώρα ο κύριος Μητσοτάκης και να ισχυρίζεται ότι σε 5 εβδομάδες η κυβέρνησή του έκανε όσα δεν έγιναν επί δεκαετίες. Δεν είμαστε χρυσόψαρα! Δεν ξεχνάμε ότι όταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προχωρούσε στις απόλυτα αναγκαίες προσλήψεις 19.500 γιατρών και νοσηλευτών, η Νέα Δημοκρατία μιλούσε για παρωχημένες και σπάταλες επιλογές. Δεν ξεχνάμε ότι το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας περιέγραφε την παραχώρηση των δημοσίων νοσοκομείων σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Αντιθέτως, ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε με τον ν.4368/2016, οι πάνω από 2 εκ. ανασφάλιστοι πολίτες να έχουν εγγυημένη και δωρεάν πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας.

Σε ό,τι αφορά τη στελέχωση του ΕΣΥ, ακυρώσαμε στην πράξη τον μνημονιακό περιορισμό «1 προς 5», παραδίδοντας στην πραγματικότητα το ΕΣΥ στην προ μνημονίων κατάσταση ως προς το ανθρώπινο δυναμικό.

Από το 2016, το ισοζύγιο προσλήψεων/αποχωρήσεων στο ΕΣΥ είναι θετικό, ενώ τα πρώτα μνημονιακά χρόνια, πριν την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, οι αποχωρήσεις ήταν περισσότερες από τις προσλήψεις.

Επενδύσαμε σε κρίσιμους βραχίονες του ΕΣΥ. Προκηρύξαμε όλες τις κενές οργανικές θέσεις ιατρικού προσωπικού στις ΜΕΘ και προκηρύξαμε σημαντικό αριθμό μόνιμων θέσεων για τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών.

Σταματήσαμε τέλος τη περικοπή των δημόσιων δαπανών για την υγεία που κατά τα πρώτα μνημονιακά χρόνια (2010-2014) είχε αθροιστικά φθάσει στο 40%. Παρά τους ασφυκτικούς δημοσιονομικούς περιορισμούς, οι δημόσιες δαπάνες υγείας αυξήθηκαν επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ από το 4,6% του ΑΕΠ το 2015 στο 5,2%.

Αυτή η παρακαταθήκη, αυτή η κρίσιμη παρέμβαση για την ανασύνταξη του ΕΣΥ, είναι αυτή που επιτρέπει σήμερα στο δημόσιο σύστημα υγείας να αντέχει τις μεγάλες προκλήσεις όπως αυτές της σημερινής πανδημίας.

Η σημερινή πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την υγεία, στο πλαίσιο του προγράμματος μας «Μένουμε Όρθιοι», η πρόταση χρηματοδότησης με 1 δισ. €, περιγράφει ένα αποφασιστικό βήμα μπροστά για την περαιτέρω ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας. Ώστε, μεταξύ άλλων, να γίνουν 4000 μόνιμες προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού, να ληφθούν επαρκή μέτρα προστασίας για τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής, να γίνει κεντρικός έλεγχος των εργαστηριακών ελέγχων και να υπάρξει ειδική μέριμνα για ευάλωτες κατηγορίες του πληθυσμού.

Θα αναφερθεί σε αυτά πιο αναλυτικά στη συνέχεια και ο αρμόδιος τομεάρχης και πρώην υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός.

Θα κλείσω την αναφορά στην υγεία με μια παρατήρηση.

Στη δική μας αντίληψη, η θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας είναι ένας κρίσιμος κρίκος σε ένα συνολικότερο όμως πλέγμα προάσπισης της κοινωνίας μας και καταπολέμησης της κρίσης που βιώνουμε.

Δεν μπορεί να υπάρχει αποτελεσματική δημόσια υγεία σε μια κοινωνία με ισοπεδωμένα εργασιακά δικαιώματα και διαλυμένη οικονομία. Και οι αποφάσεις της κυβέρνησης μέχρι σήμερα, μας οδηγούν δυστυχώς, εκεί. Δεν είναι απλά αποσπασματικές, λανθασμένες και ιδεοληπτικές επιλογές, αλλά επιλογές που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια τη χώρα στη δίνη της ύφεσης. Είδαμε χτες τις προβλέψεις του ΔΝΤ για την Ελλάδα, οι οποίες είναι εφιαλτικές: 10% ύφεση και εκτόξευση της ανεργίας, μέσα στην τρέχουσα χρονιά, κατά 5 μονάδες στο 22,3%. Αντίστοιχες προβλέψεις κάνει και ο ΟΟΣΑ που εμφανίζει την Ελλάδα ως τη χώρα με τη μεγαλύτερη ύφεση από όλες λόγω κορονοϊού. Άλλωστε, η έκρηξη της ανεργίας και η μείωση του εισοδήματος των εργαζόμενων και των νοικοκυριών είναι ήδη ορατά φαινόμενα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη στιγμή κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Η κυβέρνηση από τη μεριά της, βάζει τα θεμέλια για μία βαθιά αναδιάρθρωση της αγοράς εργασίας, προωθώντας, με πρόσχημα την πανδημία, απορρυθμίσεις που θα ζήλευαν και οι πιο φανατικοί υπέρμαχοι των μνημονίων. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ΣΕΒ, στο ενημερωτικό του δελτίο που εκδόθηκε χτες, ζητούσε ακριβώς αυτά που έχει ήδη σπεύσει να κάνει η κυβέρνηση. Μειώσεις μισθών 50% με εκ περιτροπής εργασία, πλήρη κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων, μέχρι και τράπεζα δανεικών εργαζομένων. Θα μπορούσε να το θέσει πιο ωμά ως σκλαβοπάζαρο.

Παράλληλα, η κυβέρνηση συνεχίζει να λαμβάνει μέτρα εκ των υστέρων, σε μια λογική «βλέποντας και κάνοντας», ακόμα και για τις πιο ευπαθείς ομάδες της κοινωνίας. Για μία ακόμη φορά, με καθυστέρηση μηνών, ο Πρωθυπουργός έσπευσε προχθές να ανακοινώσει εν μέσω πανηγυρισμών ένα επίδομα για τους μακροχρόνια ανέργους, για τους οποίους εδώ και έναν μήνα δεν είχε ληφθεί απολύτως καμία μέριμνα, αφού είχαν μείνει εκτός ακόμα και του ανεπαρκούς επιδόματος των 800 ευρώ για ενάμισι μήνα. Μόνο που το έκτακτο επίδομα που ανακοίνωσε θα δοθεί μετά τις γιορτές του Πάσχα. Επιπλέον, αυτό αφορά μόλις 155.000 ανέργους, την ώρα που οι εγγεγραμμένοι άνεργοι του ΟΑΕΔ που αναζητούν εργασία είναι 510.646. Αφήνει δηλαδή περισσότερους από δύο στους τρεις μακροχρόνια ανέργους εκτός ενίσχυσης. Ενώ την ίδια ώρα, ο Υπουργός Ανάπτυξης με περίσσιο θράσος χαρακτήρισε ούτε λίγο ούτε πολύ φοροφυγάδες τους μακροχρόνια ανέργους! Έφτασε μάλιστα μέχρι και στο σημείο να συμπεράνει ότι για να επιβιώνουν μέχρι σήμερα σημαίνει ότι έχουν αδήλωτα εισοδήματα.

Επιβεβαίωσε έτσι ότι το χειρότερο δεν είναι η προχειρότητα της κυβέρνησης, αλλά η αμετροέπεια και η αλαζονεία της. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τον λογαριασμό για την κυβερνητική έπαρση να τον πληρώσει η κοινωνία.

Είμαστε εδώ για να υπερασπιστούμε τη δημόσια υγεία, την εργασία, την παραγωγική οικονομία. Είμαστε εδώ με συγκεκριμένες και κοστολογημένες προτάσεις προκειμένου η χώρα να αποφύγει το μοιραίο σπιράλ της ύφεσης. Είμαστε εδώ ώστε όταν βγούμε τελικά από τα σπίτια μας να μπορούμε τελικά να μείνουμε όρθιοι.

Θα δώσω τώρα στο λόγο στον Τομεάρχη Υγείας και πρώην Υπουργό τον Ανδρέα Ξανθό για να μας κάνει μια πιο αναλυτική παρουσίαση των τελευταίων εξελίξεων και των προτάσεών μας στο χώρο της υγείας.

Ανδρέα, έχεις τον λόγο.

Α. ΞΑΝΘΟΣ: Ευχαριστώ πολύ, Αλέξη. Ευχαριστώ για την επικοινωνία. Θεωρώ ότι έχει ήδη αναφερθεί η μεγάλη εικόνα, που είναι ότι σήμερα είμαστε σε μια φάση κρίσιμη για την εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα, έχουμε μια ηπιότερη πορεία της νόσου και των επιπτώσεών της και στον αριθμό των κρουσμάτων και στον αριθμό των νοσηλευομένων και στον αριθμό των διασωληνωμένων και στον αριθμό των θανάτων.

Θεωρώ ότι αυτό πραγματικά είναι μια καλή εξέλιξη, η οποία δεν πρέπει να τεθεί σε διακινδύνευση στην επόμενη περίοδο. Και σαφώς χρειάζεται μια εγρήγορση και μια προσπάθεια προσεκτικής και καλά οργανωμένης αποκλιμάκωσης των μέτρων περιορισμού όταν έρθει η ώρα.

Το σύστημα Υγείας φαίνεται αυτή τη στιγμή πραγματικά να αντέχει την κρίση πανδημίας στη χώρα μας και διότι όπως αναφέρθηκε προηγουμένως από τον Αλέξη Χαρίτση προϋπήρξε μια κρίσιμη στήριξή του στα δύσκολα μνημονιακά χρόνια και ουσιαστικά από το ’15 και μετά, αντιστράφηκε η πορεία συρρίκνωσης και αποδιοργάνωσης και περικοπής πόρων και προσωπικού που είχε γίνει την πρώτη πενταετία της κρίσης και ταυτόχρονα, διασφαλίστηκε η επιβίωση των δημοσίων νοσοκομείων, η ευστάθεια του συστήματος και η προσβασιμότητά του σε όλους τους ανθρώπους, χωρίς διακρίσεις.

Αλλά, πέραν αυτών, και επειδή έγιναν ορισμένες κρίσιμες παρεμβάσεις, θα έλεγα αφανείς, που δεν έτυχαν επικοινωνιακής προβολής, αλλά ήταν πολύ καταλυτικές και είχαν στρατηγικό χαρακτήρα στο σύστημα υγείας, που σήμερα βοηθούν την ανταποκρισιμότητά του.

Το ένα ήταν το θέμα των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας. Καταφέραμε, όπως ειπώθηκε πάλι προηγουμένως από τον Αλέξη Χαρίτση, να προκηρύξουμε και να καλύψουμε όλες τις κενές οργανικές θέσεις των γιατρών ΕΣΥ και ν’ αυξήσουμε τη διαθεσιμότητα των δημοσίων κλινών Εντατικής, περίπου κατά 100 κρεβάτια. Αυτό ήταν σημαντικό απόθεμα με το οποίο βρήκαμε και αρχίσαμε ν’ αντιμετωπίζουμε τις ανάγκες της πανδημίας.

Το δεύτερο ήταν ότι επενδύσαμε στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, που είναι η πρώτη γραμμή άμυνας του νοσοκομείου, ένας κρίσιμος κρίκος και σήμερα στην καλή διαχείριση των αναγκών και των περιστατικών της πανδημίας.

Εκεί προκηρύξαμε 500 στοχευμένες θέσεις μονίμων γιατρών του ΕΣΥ. Δεν έχουν καλυφθεί όλες, είναι ακόμα κάποιες που ολοκληρώνεται ο διορισμός αυτή την περίοδο. Αυτό έγινε πριν από περίπου ενάμισι χρόνο. Ήταν καίριας σημασίας αυτή η παρέμβαση και δεν είναι τυχαίο το ότι και προχθές που επισκεφθήκαμε το νοσοκομείο ΑΤΤΙΚΟ, που είναι νοσοκομείο αναφοράς για την πανδημία και για τη διαχείριση ασθενών με Covid-19, μαζί με τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, τον Αλέξη Τσίπρα και τον πρώην Αναπληρωτή Υπουργό, τον Παύλο Πολάκη, οι άνθρωποι εκεί του νοσοκομείου και ειδικά ο Διευθυντής του Τμήματος των Επειγόντων Περιστατικών, αναφέρθηκε στο πόσο καίριας σημασίας ήταν ότι το νοσοκομείο αυτό βρέθηκε με 8 επιπλέον ειδικευμένους γιατρούς στα ΤΕΠ, στη φάση της πανδημίας εξαιτίας αυτής της στοχευμένης παρέμβασης που προηγήθηκε από την κυβέρνησή μας.

Και φυσικά, η παρέμβαση που κάναμε στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα, κι αυτό είναι ένας κρίσιμος κρίκος ο οποίος μέχρι σήμερα δεν έχει αξιοποιηθεί όπως θα έπρεπε και όπως επιβαλλόταν από την κυβέρνηση, όπου προσθέσαμε δημόσιες δομές. Ενώ, την προηγούμενη περίοδο είχαμε κλεισίματα και εξώθηση σε απολύσεις, προσθέσαμε 127 νέες δομές, 1.100 παραπάνω επαγγελματίες Υγείας, προσθέσαμε την κουλτούρα της Ομάδας Υγείας και του Οικογενειακού Γιατρού και της παρέμβασης στην κοινότητα και αυτό το βλέπουμε σήμερα πόσο χρήσιμο είναι, που πρέπει να οργανωθεί ένα δίκτυο κατ’ οίκον παρακολούθησης και φροντίδας των ανθρώπων. Επίσης, προκηρύξαμε 450 θέσεις γιατρών του ΕΣΥ στοχευμένα για τα Κέντρα Υγείας όλης της χώρας. Πολύ σημαντικές και αφανείς παρεμβάσεις, που όμως ενίσχυσαν την ανθεκτικότητα του συστήματος.

Το θέμα είναι τι κάνουμε σήμερα. Σήμερα η βασική μας ιδέα είναι ότι αυτή η έκτακτη και επείγουσα παρέμβαση στο σύστημα υγείας, η οποία πρέπει να ενισχυθεί και να επιταχυνθεί και να ολοκληρωθεί, δεν πρέπει να είναι μιας χρήσης. Πρέπει να είναι μια παρέμβαση η οποία θα οδηγεί σε μονιμότερη ενίσχυση, σε μονιμότερη αιμοδότηση του συστήματος Υγείας και με ανθρώπινο προσωπικό και με επιπλέον υλικούς πόρους.

Αυτή είναι η ευκαιρία μας. Σήμερα, η κρίση και η παγκόσμια απειλή δημόσιας Υγείας που ζούμε αυτή την περίοδο ανέδειξε την αξία του δημόσιου συστήματος υγείας. Τώρα, κανένας, ούτε οι πιο ακραιφνείς νεοφιλελεύθεροι, όπως ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος πάντα ευαγγελιζόταν λιγότερο κράτος και στην Υγεία και περισσότερη αγορά, περισσότερο ζωτικό χώρο στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, κανείς δεν τολμά να μιλήσει για αναποτελεσματικό, σπάταλο ΕΣΥ το οποίο πρέπει να μπολιαστεί από ιδιωτικοοικονομική ας πούμε κουλτούρα και management.

Νομίζω ότι είναι κρίσιμο, λοιπόν, τώρα αυτή η παρέμβαση ν’ αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα. Να προκηρυχθούν μόνιμες θέσεις γιατρών, νοσηλευτών και άλλου προσωπικού και να μπορέσουν έτσι οι σημερινοί συμβασιούχοι, αυτοί που βάζουν πλάτη τώρα στα δύσκολα, να έχουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν μια μόνιμη θέση εργασίας στο δημόσιο σύστημα.

Και βεβαίως να δώσουμε κι ένα κίνητρο ν’ αντιστραφεί το brain drain των γιατρών και των άλλων επιστημόνων και επαγγελματιών Υγείας προς το εξωτερικό. Αυτό είναι κρίσιμο, αφορά και τις κλίνες Εντατικής. Πρέπει αυτές οι κλίνες που έχουν προστεθεί αυτή την περίοδο στο σύστημα υγείας, να διατηρηθούν ως μόνιμη λειτουργία στο ΕΣΥ και να μην επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση μόλις ανασταλεί το σημερινό πάγωμα της τακτικής λειτουργίας του συστήματος. Διότι σε μεγάλο βαθμό, αυτές οι κλίνες έγιναν από μετατροπή άλλων κλινών Ειδικής Φροντίδας, για παράδειγμα Στεφανιαίων Μονάδων, ή Καρδιοχειρουργικών ή Νευροχειρουργικών ΜΕΘ, οι οποίες σήμερα έχει ανασταλεί η λειτουργία αυτών των τμημάτων και γι’ αυτό μας δίνεται το περιθώριο ν’ αναπτύξουμε παραπάνω κρεβάτια Εντατικής.

Για να σταθεροποιηθεί αυτό, χρειάζεται παραπάνω προσωπικό και αυτό πρέπει να κάνουμε στο επόμενο διάστημα. Κρίσιμος ο ρόλος της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας, το είπαμε και πριν, και κρίσιμος ο ρόλος της κατ’ οίκον παρακολούθησης και φροντίδας. Η παρέμβαση που κάνει η κυβέρνηση σήμερα με κινητά συνεργεία που ουσιαστικά περιορίζουν το ρόλο τους μόνο σε δειγματοληψία για τον έλεγχο του κορωνοϊού, θεωρούμε ότι είναι τελείως ανεπαρκής για να καλύψει τις σημερινές ανάγκες.

Χρειαζόμαστε κινητές μονάδες που απαρτίζονται από επαγγελματίες Υγείας πολλών ειδικοτήτων και οι οποίες προσφέρουν ολοκληρωμένη παρακολούθηση με συμμετοχή γιατρών, ανθρώπων που έχουν χρόνια νοσήματα, ή ανθρώπων που έχουν λοίμωξη Covid-19 και παραμένουν στο σπίτι με οδηγίες του ΕΟΔΥ. Είναι πολύ σημαντικό για τη σωστή παρακολούθηση και φροντίδα αυτών των ανθρώπων.

Επίσης, πρέπει να σταματήσει αυτό που γίνεται σε ευρεία φάση αυτή την περίοδο, να μετακινείται ιατρικό προσωπικό από τα Κέντρα Υγείας, τα περιφερειακά Ιατρεία και από τις ΤΟΜΥ για να καλύψει άλλες ανάγκες, κυρίως των νοσοκομείων. Θεωρούμε ότι αυτό είναι αποδυνάμωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας. Η Πρωτοβάθμια Φροντίδα μπορεί να παίξει έναν κρίσιμο ρόλο, ένα σχετικό ρόλο προς το νοσοκομείο και να λειτουργήσει ως φίλτρο και ως προστασία των νοσοκομείων, τα οποία πραγματικά πρέπει να επικεντρωθούν στη νοσηλεία των περιστατικών που χρειάζονται ειδικότερη φροντίδα και έχουν πιο έντονη συμπτωματολογία.

Το θέμα της φροντίδας των ειδικών και ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού: Αυτό είναι ένα πεδίο στο οποίο η κυβέρνηση δεν έχει δείξει μέχρι τώρα τα απαραίτητα αντανακλαστικά. Τρέχει πίσω από τις εξελίξεις, όταν εμφανιστεί ένα κρούσμα προσπαθεί ασμένως να αντιμετωπίσει και να περιχαρακώσει τη διασπορά σε πληθυσμούς που διαβούν με όρους μαζικούς, σε άσχημες συνθήκες από άποψη υγειονομική και χωρίς τη δυνατότητα φυσικά και των ατομικών μέσων υγιεινής και της αποφυγής του κοινωνικού συγχρωτισμού.

Και εννοούμε τους καταυλισμούς των προσφύγων και των μεταναστών, τα ΚΙΤ στα νησιά, τα camps σε όλη την υπόλοιπη χώρα, που χρειάζονται τώρα αποσυμφόρηση και ιδιαίτερα μετακίνηση των ευάλωτων και ευπαθών ομάδων που υπάρχουν σ’ αυτούς τους χώρους. Εννοούμε τους καταυλισμούς των Ρομά, τα γηροκομεία, τον πληθυσμό των ανθρώπων που ζουν σε γηροκομεία, σε προνοιακά ιδρύματα, σε στρατώνες, σε φυλακές, σε ψυχιατρικές κλινικές.

Είναι ειδικοί πληθυσμοί αυτοί, δεν πρέπει να επιτρέψουμε να υπάρξει κοινωνικός ρατσισμός. Αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι υγειονομικές βόμβες, κινδυνεύουν περισσότερο απ’ όλους εμάς τους υπόλοιπους, από τον ιό, τον νέο κορωνοϊό, και από την πανδημία και γι’ αυτό χρειάζονται ειδική προστασία για την ατομική τους υγεία, αλλά ταυτόχρονα και για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Χρειαζόμαστε -για να αρθούν όσες υπάρχουν αυτή την περίοδο, για αδιαφανείς χειρισμούς είτε στο θέμα των προμηθειών, είτε στο θέμα της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού των Μέσων Ατομικής Προστασίας και τα λοιπά να υπάρξει, το λέμε από την πρώτη στιγμή και δεν έχουμε εισακουστεί-, μια διακομματική Επιτροπή η οποία θα μπορεί να ελέγχει και να διασφαλίζει συνθήκες δημόσιας λογοδοσίας, διαφάνειας και κοινωνικού ελέγχου σε όλες αυτές τις έκτακτες και επείγουσες διαδικασίες, που καλώς βεβαίως γίνονται με γρήγορο και fast track τρόπο, γιατί πρέπει να καλύψουμε τις ανάγκες. Αλλά χρειάζεται αυτό να γίνεται σε συνθήκες διαφάνειας και προστασίας του δημόσιου συμφέροντος.

Επίσης, και τελειώνω με αυτό, νομίζω ότι χρειαζόμαστε μια συστηματική επικέντρωση και μια συστηματική ενημέρωση από την πλευρά του Υπουργείου σε ορισμένους κρίσιμους δείκτες, που δεν έχουμε την ακριβή εικόνα και τα πραγματικά δεδομένα. Έχουν σταματήσει εδώ και πάρα πολύ καιρό να μας ενημερώνουν για τον αριθμό των νοσηλευομένων ασθενών, έχουμε μόνο εικόνα των διασωληνωμένων.

Δεν έχουμε εικόνα για το βαθμό προσβολής του υγειονομικού προσωπικού από την πανδημία και αυτό είναι ένας κρίσιμος δείκτης της ανθεκτικότητας του συστήματος υγείας. Και επίσης συνεχίζουμε να απαιτούμε, και δεν το έχουμε δει, να υπάρχει μια αναλυτική εικόνα, ει δυνατό σε καθημερινή βάση, της τοποθέτησης συμβασιούχων και προσλήψεων που γίνονται αυτή την περίοδο, ανά κατηγορία, ανά κλάδο, ανά υγειονομική Περιφέρεια και ανά δημόσια δομή (Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας). Έτσι μόνο μπορούμε να έχουμε μια ακριβή εικόνα, για να μπορούμε να ασκήσουμε κι εμείς τον πολιτικό μας έλεγχο.

Τελειώνω λέγοντας ότι η μεγάλη διαφορά με την σημερινή κυβέρνηση και με τον κ. Μητσοτάκη είναι ακριβώς ποια είναι η προσέγγιση για την επόμενη μέρα της πανδημίας. Εμείς οραματιζόμαστε ένα δημόσιο σύστημα υγείας το οποίο θα είναι πιο ισχυρό, πιο ανθεκτικό και πιο ενδυναμωμένο σε μόνιμη βάση και το οποίο θα μπορεί να ανταποκριθεί και στις ανάγκες αυτής καθαυτής της πανδημίας, αλλά και των επόμενων φάσεών της φυσικά, οι οποίες θα έρθουν, αλλά και να καλύψει με μόνιμο, αξιόπιστο, ποιοτικό και δωρεάν τρόπο τις ανάγκες της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας.

Και βεβαίως επειδή αυτή η πανδημία είναι μια κοινωνική νόσος όπως έχει ειπωθεί, χρειάζεται ειδική μέριμνα και προστασία της υπόλοιπης κοινωνίας και όχι μόνο του συστήματος υγείας και ειδικά των αδύναμων, των φτωχών ανθρώπων που είναι περιθωριοποιημένοι. Αυτοί κινδυνεύουν να είναι τα θύματα αυτής της μεγάλης κρίσης και δεν πρέπει να επιτρέψουμε εξ αιτίας της πανδημίας να διευρυνθούν οι οικονομικές, οι κοινωνικές και οι υγειονομικές ανισότητες στη χώρα μας. Ευχαριστώ πολύ.

ΑΛ. ΧΑΡΙΤΣΗΣ: Ανδρέα, σε ευχαριστούμε πάρα πολύ, να προχωρήσουμε τώρα στις ερω

Ν. Παππάς: «Ο κ. Μητσοτάκης “νίπτει τας χείρας του” για την ύφεση ως άλλος Πόντιος Πιλάτος»

«Είναι αλλοπρόσαλλο να προβλέπεται ύφεση 10% από τους διεθνείς οργανισμούς και η κυβέρνηση να δρομολογεί μέτρα 3% του ΑΕΠ», ανέφερε ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκος Παππάς, μιλώντας στη Δίον Τηλεόραση και τους δημοσιογράφους Μιλτιάδη Χαλκίδη και Δήμητρα Μακρή. Προσθέτοντας ότι «στο διάγγελμά του, ο κ. Μητσοτάκης είπε, ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, ότι “νίπτει τας χείρας του” για την ύφεση του 2020».

Όπως σημείωσε, «η κυβέρνηση πρέπει να αλλάξει ρότα, να μετακινηθεί από την πολιτική της αδράνειας σε μια πολιτική που θα προβλέπει ένα μεγάλο πακέτο δαπανών, εγγυήσεων και αναβολής φόρων, όπως κάνουν και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, για να ξεπεράσουμε την κρίση». Αντί αυτού, «η Ν.Δ. σφιχταγκαλιάζει και υλοποιεί την πρόταση του ΣΕΒ, η οποία λέει “θα αφήσουμε την ύφεση να εξελιχθεί, θα πεθάνουν κάποιες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και θα κρατήσουμε το δημόσιο χρήμα για όσους επιβιώσουν, κυρίως τις μεγάλες εταιρείες”. Αυτή είναι η λογική της “ανοσίας της αγέλης” στην οικονομία».

Απέναντι στα ανεπαρκή μέτρα της κυβέρνησης, ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ παρουσίασε τα βασικά σημεία του προγράμματος «Μένουμε Όρθιοι» της αξιωματικής αντιπολίτευσης, λέγοντας: «Το σχέδιό μας προβλέπει πλήρη κάλυψη μισθών και ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων, στήριξη και αναβάθμιση του δημόσιου συστήματος Υγείας, απευθείας ενισχύσεις των επιχειρήσεων και ένα μεγάλο πρόγραμμα εγγυοδοσίας για τις ίδιες ώστε να εξασφαλίσουν κεφάλαια κίνησης. Υποδείξαμε πηγές χρηματοδότησης ύψους 50 δισ. ευρώ, όπως είναι το “μαξιλάρι” Τσίπρα, τα ευρωπαϊκά προγράμματα και η ΕΚΤ, προτείνοντας την άμεση εφαρμογή μέτρων 26 δισ. για τη στήριξη της απασχόλησης και των επιχειρήσεων, αρκετές εκ των οποίων σκέπτονται πως και αν θα ανοίξουν μετά την άρση των μέτρων περιορισμού».

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στην «άθλια», όπως τη χαρακτήρισε πρόταση του ΣΕΒ για μετατροπή των εργαζομένων σε ενοικιαζόμενους, ενώ καυτηρίασε την προετοιμασία εκ μέρους της κυβέρνησης, όπως προκύπτει από δημοσιεύματα, «ενός πτωχευτικού δικαίου, κομμένου και ραμμένου στα μέτρα των τραπεζών. Τώρα που η οικονομία μπήκε σε κρίση δεν έχει νόημα να αναζητούν ή να χαρακτηρίζουν “κακοπληρωτές” όσους καθυστερούν τις υποχρεώσεις τους. Πρέπει να έχουμε ένα πτωχευτικό δίκαιο που θα προστατεύει τον δανειολήπτη και την α’ κατοικία».

Κοινή ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ και του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ

Δεκάδες χιλιάδες μαθητές αποκλεισμένοι από την τηλεκπαίδευση, θύματα της πρωτοφανούς ανικανότητας του υπουργείου Παιδείας. Το σίριαλ του εμπαιγμού της εκπαιδευτικής κοινότητας στο ζήτημα της προμήθειας ηλεκτρονικών υπολογιστών για μαθητές και καθηγητές που τους έχουν ανάγκη, συνεχίζεται με νέα επεισόδια. Αποκαλύπτοντας, για μια ακόμη φορά, την ασχετοσύνη και την «επιτελική» ανικανότητα της αριστούχου στο είδος αυτό, υπουργού Παιδείας.

Η υπουργός μιας κυβέρνησης που επαίρεται και αυτο-συγχαίρεται ότι αποτελεί «παγκόσμιο παράδειγμα στην αντιμετώπιση της πανδημίας», αδυνατεί εδώ και ένα μήνα να βρει τρόπο να καταγράψει και να καλύψει τις ανάγκες μαθητών και καθηγητών σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Με τον τρόπο αυτό, δεκάδες χιλιάδες μαθητές που ανήκουν στα πιο φτωχά, λαϊκά στρώματα στερούνται την πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κι ας κομπάζει η υπουργός για «υψηλή συμμετοχή», δίνοντας νούμερα που δεν αντιπροσωπεύουν λειτουργικά μαθήματα και μαθητές.

Στο τελευταίο επεισόδιο της σειράς, το υπουργείο Παιδείας «το σκάει» και μέσω ΠΝΠ πασάρει την ευθύνη στις σχολικές επιτροπές των Δήμων! Αυτές πλέον καλούνται να βγάλουν το φίδι της προμήθειας υπολογιστών από τη μαύρη τρύπα που έχει δημιουργήσει το υπουργείο, αφότου η υπουργός και το εκλεκτό επιτελείο της πνίγηκαν σε μια κουταλιά νερό.

Από το πρώτο επεισόδιο με την εγκύκλιο της 7ης Απριλίου, με τίτλο «υπολογιστές σε όλους όσοι έχουν ανάγκη», στις 8 Απριλίου πήγαμε στο δεύτερο, όπου σε επίκαιρη ερώτηση του Νίκου Φίλη στη Βουλή, η υπουργός διαβεβαίωνε την εθνική αντιπροσωπεία πως, έστω και μετά από τρεις μήνες αδράνειας, η προμήθεια ήταν επί θύραις και ότι «λεφτά υπήρχαν» (20 εκατ. € από το ΕΣΠΑ).

Κι εκεί που τα σχολεία κατέγραφαν τις ανάγκες των μαθητών τους, βάσει των οδηγιών που είχαν λάβει, ήρθε η ανατροπή στο τρίτο επεισόδιο της 9ης Απριλίου. Με νέα εγκύκλιο, η κυρία Κεραμέως αναίρεσε τα προηγούμενα και εμβρόντητοι οι διευθυντές σχολείων ενημερώθηκαν ότι ο εξοπλισμός «επ’ ουδενί» δεν αφορούσε τους μαθητές τους, αλλά… τα σχολεία τους. Προμήθεια στα σκαριά, «επείγουσα» μάλιστα, αν και με τα σχολεία κλειστά!

Προφανώς, αυτό το ρεσιτάλ ανικανότητας έγινε αντιληπτό από τα άγρυπνα υπερκείμενα κλιμάκια «της καλύτερης κυβέρνησης όλων των εποχών» και προκειμένου να σωθούν τα προσχήματα, αποφασίστηκε να μεταβιβαστεί η ευθύνη στους Δήμους. Μεταβίβαση ευθύνης, χωρίς όμως καμία πρόβλεψη ανάλογων πιστώσεων. Έτσι, με ένα άρθρο σε μια ΠΝΠ, η κυρία Κεραμέως και το υπουργείο Παιδείας κηρύχθηκαν αγνοούμενοι και στην ουσία απαλλάχτηκαν των καθηκόντων τους.

Το μπαλάκι της ευθύνης πέρασε στους Δήμους, με τα γνωστά προβλήματα στα οικονομικά τους, που έχουν οξυνθεί το διάστημα που η αγορά είναι κλειστή, ενώ το υπουργείο Εσωτερικών δείχνει να αποποιείται οποιασδήποτε ευθύνης. Οι Δήμοι τώρα -και όχι το υπουργείο- είναι εκείνοι που πρέπει να αγοράσουν φορητούς υπολογιστές για τα σχολεία! Το μήνυμα των «αρίστων» προς τους μαθητές και τις οικογένειες είναι διπλό: «μην τον είδατε τον φορητό υπολογιστή» και «τα παράπονά σας στον δήμαρχο».

Κατόπιν του άνευ προηγουμένου επιτελικού φιάσκου, είναι λογικό η κυρία Κεραμέως να έχει πάρει «τα όρη και τα βουνά» των φιλικών της ΜΜΕ, προκειμένου να μετριάσει τις εντυπώσεις. Και να έχει μετατραπεί από υπουργός Παιδείας σε διαφημίστρια και σύμβουλο επικοινωνίας των παρόχων της ψηφιακής εκπαίδευσης. Με άξιο παρτενέρ, εσχάτως, τον τηλεκπαιδευόμενο κ. Μητσοτάκη.

Της πάει πολύ αυτός ο ρόλος της κυρίας Κεραμέως, αφού τις ανάγκες της Παιδείας τις αντιμετωπίζει κι αυτές εικονικά και εξ αποστάσεως…

Δήλωση του Τομεάρχη Μεταναστευτικής Πολιτικής. του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Ψυχογιού: “Στεγανοποίηση” ή προστασία και αλληλεγγύη?

Στεγανοποίηση” ή προστασία και αλληλεγγύη?

Το Υπουργείο επέλεξε να εφαρμόσει αυστηρότερα μέτρα στον περιορισμό της κυκλοφορίας για τους πρόσφυγες μέσα από ένα μοντέλο «στεγανοποίησης» των δομών. Μένουμε στις δομές λοιπόν, λέει ο Υπουργός. Σε δομές που σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν καν υγειονομικό και λοιπό προσωπικό, σε δομές χωρίς επαρκείς χώρους απομόνωσης και νοσηλείας πιθανών κρουσμάτων, χωρίς αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης για τους διαμένοντες και υλικά προστασίας για τους εργαζόμενους ιδίως στα νησιά του ΒΑ Αιγαίου, αλλά και στην ενδοχώρα.

Ως ΣΥΡΙΖΑ είχαμε εδώ και μήνες επισημάνει την απαράδεκτη κατάσταση στις δομές κυρίως των νησιών, ενώ από τις αρχές της πανδημίας τονίσαμε την άμεση προτεραιότητα να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα ώστε να προστατευθούν από την εξάπλωση του ιού οι αιτούντες άσυλο, οι εργαζόμενοι και οι τοπικές κοινωνίες. Όταν όμως υπάρχει μόνο μια βρύση για 1000 άτομα, όταν δεν υπάρχει σαπούνι, όταν δεν μπορούν να τηρηθούν αποστάσεις, όταν εκατοντάδες συνωστίζονται έξω από το “παντοπωλείο” της Μόριας περιμένοντας με τις ώρες για να αγοράσουν ένα γάλα ή λίγα λαχανικά ή όταν υπάρχει ένας γιατρός και κανένας διερμηνέας στις υποτυπώδεις δομές νοσηλείας   στη ΒΙΑΛ της Χίου με 5.150 ανθρώπους, τότε δεν υπάρχει καμία απολύτως προστασία και ασφάλεια.

Καλούμε λοιπόν για μια ακόμα φορά το Υπουργείο να αποσυμφορήσει τα νησιά μεταφέροντας μαζικά όλες τις ευάλωτες ομάδες σε κατάλληλες δομές και καταλύματα της ενδοχώρας. Να χρησιμοποιηθούν ξενοδοχεία και αντίστοιχοι χώροι για τους νεοεισερχόμενους ώστε να φιλοξενούνται εκεί για το διάστημα καραντίνας όπως συμβαίνει για όλους όσους έρχονται ή επιστρέφουν από το εξωτερικό. Να υπάρξει άμεσα πλήρης υγειονομική υποστήριξη σε όλες τις δομές φιλοξενίας αξιοποιώντας το δυναμικό των κρατικών φορέων και των ανθρωπιστικών οργανώσεων του πεδίου που να ενημερώνουν, να απολυμαίνουν, να κάνουν διαγνωστικά τεστ και να φροντίζουν για τη νοσηλεία, αλλά και τη μεταφορά τυχόν κρουσμάτων σε ενδεδειγμένους χώρους εκτός δομών.

Μπορεί επίσης η κυβέρνηση που κινείται στο προσφυγικό με γνώμονα την αποτροπή και την κράτηση ακόμα και σε αστυνομικά τμήματα εν μέσω κορωνοϊού, να δει το παράδειγμα της Πορτογαλίας που στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας και μέχρι την 1η Ιουλίου, εξισώνει τους αιτούντες άσυλο με τους πολίτες της ως προς τα δικαιώματα πρόσβασης στην υγεία και τις πολιτικές πρόνοιας, δίνοντας μάθημα αλληλεγγύης και δημοκρατίας προς την υπόλοιπη Ευρώπη.

Γιατί καμία ζωή δεν έχει μεγαλύτερη ή μικρότερη αξία από μία άλλη.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *