Πρόταση νόμου της ΚΟ του ΚΚΕ «Μέτρα για την ανακούφιση των αυτοαπασχολουμένων της πόλης και της υπαίθρου από τις συνέπειες της κρίσης και τη διαχείριση της πανδημίας του Covid-19»


0
(0)

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Ά
Επί της αρχής

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταθέτει την Πρόταση Νόμου «Μέτρα για την ανακούφιση των αυτοαπασχολουμένων της πόλης και της υπαίθρου από τις συνέπειες της κρίσης και τη διαχείριση της πανδημίας του Covid-19».

Η πρόταση νόμου του ΚΚΕ, εισάγει διατάξεις που στοχεύουν στην ανακούφιση των αυτοαπασχολούμενων της πόλης και της υπαίθρου λόγω της μεγάλης μείωσης των εισοδημάτων τους και την τεράστια συσσώρευση χρεών προς την Εφορία, τα Ασφαλιστικά Ταμεία, τους ΟΤΑ και στις Τράπεζες προβλέποντας την δραστική μείωση των χρεών αυτών. Επικεντρώνεται στα τμήματα εκείνα που είχαν χαμηλότερο συνολικό ετήσιο ατομικό εισόδημα το 2019.

Τα μέτρα αυτά είναι επιτακτικά αναγκαία δεδομένου ότι η μεγάλη πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων έχει πληγεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την οικονομική καπιταλιστική κρίση και από τα περιοριστικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19, οι αναστολές πληρωμών οφειλών συσσωρεύουν τεράστια ποσά και μετατρέπονται σε χρέη τα οποία δεν μπορούν να αποπληρωθούν, έχοντας οδηγήσει δεκάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους και φτωχούς αγρότες και κτηνοτρόφους κυριολεκτικά σε απόγνωση. Τα ληφθέντα ως τώρα μέτρα στήριξης από την πλευρά της κυβέρνησης είναι ανεπαρκή. Χαρακτηριστικά, για το διάστημα του δεύτερου κύματος της πανδημίας δεν χορηγήθηκε καν το -ούτως ή άλλως χαμηλό- επίδομα ειδικού σκοπού που δόθηκε την περίοδο Μαρτίου-Μαϊου 2020. Ανάλογο επίδομα δεν δόθηκε καθόλου σε γεωργούς και κτηνοτρόφους, ενώ οι όποιες ενισχύσεις διατέθηκαν στον αγροτικό κλάδο ήταν πολύ κάτω των αναγκών, με πολλούς αποκλεισμούς και δεν κάλυψαν τις απώλειες εισοδήματος των βιοπαλαιστών αγροτών.

Το πρόγραμμα της επιστρεπτέας προκαταβολής, είναι σταγόνα στον ωκεανό των υποχρεώσεων των χαμηλότερων στρωμάτων των αυτοαπασχολούμενων της πόλης και της υπαίθρου και δεν φτάνει ούτε για τις πιο υποτυπώδεις ανάγκες διαβίωσης των ιδίων και των οικογενειών τους.

Η κατάσταση αυτή έρχεται σε συνέχεια της καπιταλιστικής κρίσης των προηγούμενων ετών, των κατευθύνσεων που ακολουθήθηκαν την τελευταία 15ετία τόσο από τις προηγούμενες όσο και από την σημερινή κυβέρνηση και της αντιλαϊκής πολιτικής που κλιμακώνεται με εφαλτήριο την νέα κρίση. Έρχεται σε συνέχεια της φοροεπιδρομής, της ραγδαίας μείωσης των εισοδημάτων των λαϊκών στρωμάτων και του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης που οδηγεί μεγάλα τμήματά τους σε σχετική και απόλυτη εξαθλίωση.

 

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

΄Β

Επί των άρθρων

Με το άρθρο 1 ορίζεται το πεδίο εφαρμογής των μέτρων ανακούφισης που προτείνονται με την παρούσα πρόταση νόμου. Ο προσδιορισμός γίνεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια, στα οποία προβλέπεται προσαύξηση λόγω παιδιών.

Με το άρθρο 2 προβλέπεται η χορήγηση αποζημίωσης ειδικού σκοπού σε ελεύθερους επαγγελματίες-βιοτέχνες-εμπόρους, αγροτοκτηνοτρόφους και ψαράδες και καθορίζεται το ύψος και το χρονικό διάστημα χορήγησής της.

Με το άρθρο 3 ορίζεται ότι η αποζημίωση ειδικού σκοπού του άρθρου 2,  απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου,  δεν κατάσχεται από πιστωτικά ιδρύματα για οφειλές προς αυτά, ούτε συμψηφίζεται με οφειλές προς πιστωτικά ιδρύματα και δεν προσμετράται στο συνολικό πραγματικό ή τεκμαρτό οικογενειακό εισόδημα.

Με το άρθρο 4 δίνεται ο ορισμός της έννοιας «οφειλή προς τα πιστωτικά ιδρύματα», ο οποίος χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 5 προβλέπεται ότι από την οφειλή των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων προς τις τράπεζες, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατά την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου, διαγράφονται κάθε είδους τόκοι (συμβατικοί, υπερημερίας κλπ.)

Με το άρθρο 6 προβλέπεται ότι από το συνολικό ποσό των οφειλών των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων προς τις τράπεζες, μετά την αφαίρεση των τόκων του προηγούμενου άρθρου, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί στον τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και στην τυχόν πραγματοποιηθείσα κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκου, μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου

Με το άρθρο 7 προβλέπεται ότι από τις οφειλές των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων προς τις τράπεζες και για οφειλές αρχικού ύψους μέχρι 300.000 ευρώ όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την διαγραφή των τόκων, του ανατοκισμού και της κεφαλαιοποίησης των κάθε μορφής τόκων, σύμφωνα με τα προηγούμενα άρθρα 5 και 6, διαγράφεται ποσοστό ύψους 30% για όσους διατηρούν τυην επιχείρησή τους και ποσοστό ύψους 50% για όσους την έχουν κλείσει και είναι άνεργοι.

Με το άρθρο 8 ορίζεται ότι η εναπομένουσα, μετά την διαγραφή τόκων, ανατοκισμού και ανακεφαλαιοποίησης κάθε μορφής τόκων και την διαγραφή ποσοστού 30% και 50% αντίστοιχα του εναπομένοντος ποσού, σύμφωνα με τα πιο πάνω άρθρα 5, 6 και 7, οφειλή των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων προς τις τράπεζες, παύει να γεννά τόκους από την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου και για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.

Με το άρθρο 9 προβλέπεται η μείωση των οφειλών των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς το Δημόσιο.

Με το άρθρο 10 προβλέπεται η μείωση των οφειλών των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα ασφαλιστικά ταμεία των μη μισθωτών.

Με το άρθρο 11 καθορίζεται ότι η οφειλή που προκύπτει για τους ελεύθερους επαγγελματίες-βιοτέχνες-εμπόρους, αγροτοκτηνοτρόφους και ψαράδες των άρθρων 9 και 10 προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, στην οποία συμπεριλαμβάνονται και οι τρέχουσες υποχρεώσεις προς τους πιο πάνω φορείς ρυθμίζονται σε άτοκες δόσεις, οι οποίες, σε ετήσια βάση δεν μπορεί να ξεπερνούν συνολικά το 10% του ετήσιου φορολογητέου εισοδήματός τους.

Με το άρθρο 12 προβλέπεται η αυτοδίκαιη παύση κάθε μορφής πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης από πλευράς των πιστωτικών ιδρυμάτων, του δημοσίου, των ΟΤΑ, των ασφαλιστικών ταμείων εναντίον των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων, για οφειλόμενα ποσά μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 13 θεσπίζεται αφορολόγητο όριο για τα εισοδήματα όλων των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων και ορίζεται το ύψος του.

Με το άρθρο 14  ορίζεται η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες-βιοτέχνες-εμπόρους, αγροτοκτηνοτρόφους και ψαράδες.

Με το άρθρο 15 ορίζεται η κάλυψη των εισφορών ατομικής ασφάλισης των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων, από τον Κρατικό Προϋπολογισμό κατά ποσοστό 100%,  για όλους τους μήνες που επιβάλλονται περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του Covid-19

Με το άρθρο 16 ορίζεται ότι τα ποσά που χορηγήθηκαν και θα χορηγηθούν μέσω του προσωρινού μέτρου κρατικής ενίσχυσης με τη μορφή “επιστρεπτέας προκαταβολής” σε ελεύθερους επαγγελματίες-βιοτέχνες-εμπόρους, αγροτοκτηνοτρόφους και ψαράδες δεν επιστρέφονται.

Με το άρθρο 17 δίνεται η δυνατότητα στα δημοτικά συμβούλια, με βάση τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στο παρόν, να προβαίνουν σε απαλλαγές από δημοτικά τέλη και μισθώματα δημοτικών εγκαταστάσεων με βάση εισοδηματικά κριτήρια και με γνώμονα την προστασία των  ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων.

Με το άρθρο 18 προβλέπεται η κατάργηση κάθε διάταξης που έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 19 καθορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των διατάξεων της πρότασης νόμου.

Αθήνα 20/01/2021

Οι Προτείνοντες Βουλευτές

ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

ΓΚΙΟΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΔΕΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΚΑΝΕΛΛΗ ΛΙΑΝΑ

ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΚΑΤΣΩΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΚΟΜΝΗΝΑΚΑ ΜΑΡΙΑ

ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΩ

ΜΑΡΙΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΝΙΚΟΣ

ΠΑΦΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΣΤΟΛΤΙΔΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

  • «Μέτρα για την ανακούφιση των αυτοαπασχολουμένων της πόλης και της υπαίθρου από τις συνέπειες της κρίσης και τη διαχείριση της πανδημίας του Covid-19»

Άρθρο 1

Πεδίο εφαρμογής

Τα μέτρα που προβλέπονται στα επόμενα άρθρα αφορούν ελεύθερους επαγγελματίες-βιοτέχνες-εμπόρους, αγροτοκτηνοτρόφους και ψαράδες με συνολικό ετήσιο ατομικό εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ το έτος 2019, προσαυξανόμενο κατά 3.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο μέλος, εκτός αν άλλως ορίζεται ειδικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου.

Άρθρο 2

Χορήγηση αποζημίωσης ειδικού σκοπού

Χορηγείται από το κράτος στους ελεύθερους επαγγελματίες-βιοτέχνες-εμπόρους, αγροτοκτηνοτρόφους και ψαράδες αποζημίωση ειδικού σκοπού, ύψους χιλίων (1.000) ευρώ για κάθε μήνα από τον Οκτώβριο του 2020 και μετά και για όσο διαρκούν τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας του COVID-19, ανεξάρτητα αν αυτοί λαμβάνουν ή θα λάβουν άλλης μορφής οικονομική παροχή.

  Άρθρο 3

Η αποζημίωση ειδικού σκοπού του άρθρου 2 της παρούσας απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Ατου ν. 4172/2013, δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα νομικά πρόσωπα των τελευταίων και τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως επίσης δεν κατάσχεται από πιστωτικά ιδρύματα για οφειλές προς αυτά, ούτε συμψηφίζεται με οφειλές προς πιστωτικά ιδρύματα και δεν προσμετράται στο συνολικό πραγματικό ή τεκμαρτό οικογενειακό εισόδημα.

 Άρθρο 4

Ορισμός εννοιών

Ως οφειλές προς τα πιστωτικά ιδρύματα για τις ανάγκες της πρότασης νόμου ορίζονται οι οφειλές από κάθε μορφής δάνειο καθώς και οι οφειλές από πιστωτικές κάρτες.

Άρθρο 5

Διαγραφή τόκων

Από την οφειλή των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας, διαγράφεται το σύνολο των κάθε μορφής τόκων που έχουν γεννηθεί μέχρι την πιο πάνω στιγμή.

Άρθρο 6

Διαγραφή των ποσών των τόκων που κεφαλαιοποιήθηκαν και ανατοκίστηκαν

Από το συνολικό ποσό των οφειλών των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή του πιο πάνω άρθρου 5, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί σε τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκων.

 

Άρθρο 7

Μείωση των οφειλών των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα

Από τις οφειλές των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 5 και 6 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% εάν διατηρούν την επιχείρησή τους και κατά 50% εάν την έχουν κλείσει και είναι άνεργοι και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.

Άρθρο 8

Πάγωμα των οφειλών

Οι εναπομένουσες, μετά την εφαρμογή των άρθρων 5, 6 και 7 της παρούσας, οφειλές των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα παύουν να γεννούν τόκους για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.

Άρθρο 9

Μείωση των οφειλών των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς το Δημόσιο.

  1. Διαγράφονται το σύνολο των τόκων και προσαυξήσεων για οφειλές προς το Δημόσιο.
  2. Για τις ως άνω οφειλές μειώνεται το αρχικό βεβαιωθέν χρέος κατά 30%. Για όσους έχουν κλείσει την επιχείρησή τους και είναι άνεργοι η διαγραφή της ως άνω οφειλής ανέρχεται σε 50%.

Άρθρο 10

Μείωση των οφειλών των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα ασφαλιστικά ταμεία των μη μισθωτών.

  1. Διαγράφονται οι τόκοι και οι προσαυξήσεις για χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία των μη μισθωτών για εισφορές ατομικής ασφάλισης.
  2. Καταργείται η εισφορά του κλάδου Υγείας και τα χρέη που προκύπτουν από αυτήν διαγράφονται.

Άρθρο 11

Η συνολική οφειλή που προκύπτει για τους ελεύθερους επαγγελματίες-βιοτέχνες-εμπόρους, αγροτοκτηνοτρόφους και ψαράδες των άρθρων 9 και 10 προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, στην οποία συμπεριλαμβάνονται και οι τρέχουσες υποχρεώσεις τους προς τους πιο πάνω φορείς ρυθμίζονται σε άτοκες ισόποσες μηνιαίες δόσεις, οι οποίες, σε ετήσια βάση, δεν μπορεί να ξεπερνούν συνολικά το 10% του ετήσιου φορολογητέου εισοδήματός τους.

Άρθρο 12

Παύση πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων, του δημοσίου, των ΟΤΑ, των ασφαλιστικών ταμείων εναντίον των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων.

Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, παύει αυτοδίκαια οποιαδήποτε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης ή άλλο αναγκαστικό μέτρο εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων, του δημοσίου, των ΟΤΑ, των ασφαλιστικών ταμείων σε βάρος των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων, κατά την έννοια της παρούσας πρότασης νόμου.

Άρθρο 13

  1. Καταργείται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 29 του Ν.4172/13.
  2. Θεσπίζεται αφορολόγητο όριο για τα εισοδήματα μη μισθωτών, ύψους 12.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 3.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο μέλος.

 

Άρθρο 14

Από την ψήφιση του παρόντος καταργείται το τέλος επιτηδεύματος σε όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες-βιοτέχνες-εμπόρους, αγροτοκτηνοτρόφους και ψαράδες.

Άρθρο 15

Κατ’ εξαίρεση, για όλους τους μήνες από το Μάρτιο του 2020, όπου ισχύουν ειδικές ρυθμίσεις αντιμετώπισης της πανδημίας του Covid-19 και για όσο χρονικό διάστημα εξακολουθούν να ισχύουν, οι εισφορές ατομικής ασφάλισης των ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων, καταβάλλονται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό κατά ποσοστό 100%.

Άρθρο 16

Τα ποσά που χορηγήθηκαν και θα χορηγηθούν μέσω του προσωρινού μέτρου κρατικής ενίσχυσης με τη μορφή “επιστρεπτέας προκαταβολής” σε ελεύθερους επαγγελματίες-βιοτέχνες-εμπόρους, αγροτοκτηνοτρόφους και ψαράδες δεν επιστρέφονται.

Άρθρο 17

Απαλλαγές από δημοτικά τέλη και μισθώματα δημοτικών εγκαταστάσεων.

Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 174 του ν. 3463/2006, προστίθεται παράγραφος 3, ως εξής:

3α. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του, είναι δυνατή η απαλλαγή από δημοτικά τέλη (τέλος κατάληψης κοινοχρήστου χώρου,  τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, τέλος παρεπιδημούντων, τέλος 0,5% επί των ακαθαρίστων εσόδων των καταστημάτων, φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων) για τις πληττόμενες επιχειρήσεις.

3β. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του, είναι δυνατή η απαλλαγή από την καταβολή ενοικίων όσων ελεύθερων επαγγελματιών-βιοτεχνών-εμπόρων μισθώνουν εγκαταστάσεις από Ο.Τ.Α. και βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας με κρατική εντολή.

 

Άρθρο 18

Καταργούμενες διατάξεις

Καταργείται κάθε νομοθετική διάταξη ή άλλη, έστω και συμβατική ρύθμιση, η οποία αντιβαίνει στις ρυθμίσεις της παρούσας.

 

Άρθρο 19

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται από τις επιμέρους διατάξεις της».

Αθήνα 20/01/2021                         

Οι Προτείνοντες Βουλευτές

ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

ΓΚΙΟΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΔΕΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΚΑΝΕΛΛΗ ΛΙΑΝΑ

ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΚΑΤΣΩΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΚΟΜΝΗΝΑΚΑ ΜΑΡΙΑ

ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΩ

ΜΑΡΙΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΝΙΚΟΣ

ΠΑΦΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΣΤΟΛΤΙΔΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΝΔ ΝΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Μόλις τρεις μέρες κράτησε τελικά η ευαισθησία της ΝΔ για τα φαινόμενα σεξουαλικής παρενόχλησης στο χώρο του αθλητισμού, στα οποία μάλιστα εμπλέκονται και  δικά  της στελέχη. Μετά αποκαλύφθηκε το πραγματικό τους πρόσωπο, που δεν είναι τίποτα άλλο από την άθλια εκμετάλλευση, όσων καταγγέλλουν οι αθλήτριες και οι αθλητές, προκειμένου να νομιμοποιήσουν παρεμβάσεις ποικιλόμορφων συμφερόντων στο χώρο του αθλητισμού, που όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν άλλα συντηρούν αυτά τα φαινόμενα. Γιατί τι άλλο μπορεί να δημιουργήσει, αν όχι εξάρτηση και νοσηρότητα, η νομιμοποίηση της παρουσίας εκπροσώπων των χορηγών στις διοικήσεις των Ομοσπονδιών;

Τα φαινόμενα διαφθοράς και σήψης που υπάρχουν -και στο χώρο του αθλητισμού-  είναι παράγωγα της εμπορευματοποίησης και ενός συστήματος  που έχει σαν “αξίες” τον ανταγωνισμό,  τον ατομικισμό, τον νόμο της ζούγκλας. Αυτές τις αξίες υπηρέτησαν όλες κυβερνήσεις -και η σημερινή. Κι ας προσπαθεί ο κ. Αυγενάκης να βγει από πάνω  κηρύσσοντας την κάθαρση. Δεν αντιμετωπίζεται η διαφθορά με την αλλαγή  του εκλογικού συστήματος,  για να μπει “άλλος χαλίφης στη θέση του χαλίφη”, γιατί αυτό έκανε ο νόμος Αυγενάκη.

Οι προτροπές που απευθύνει το Υπουργείο στους αθλητές και στις αθλήτριες, που έχουν δεχτεί παρενόχληση και βια να «σπάσουν τη σιωπή τους», είναι κούφιες και υποκριτικές, αν δεν συνοδεύονται από τα απαραίτητα μέτρα στήριξης και προστασίας με ευθύνη του κράτους. Μέτρα που θα αφορούν τόσο τη λειτουργία των κρατικών κοινωνικών υπηρεσιών και υποδομών για την πρόληψη του φαινομένου της βίας στελεχωμένα με ειδικευμένο προσωπικό, όσο και την ένταξη και αναβάθμιση σε σχολεία και σχολές σε αθλητικά σωματεία και χώρους αθλητισμού, από επιστημονικούς κρατικούς φορείς.

ΑΘΗΝΑ 20/1/2021                            ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ Για τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την έναρξη της αξιολόγησης στα σχολεία

 

Τη στιγμή που τα Γυμνάσια και τα Λύκεια παραμένουν κλειστά σε όλη τη χώρα για πάνω από δυο μήνες, τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά κάνουν μάθημα με ανοιχτά παράθυρα, μέσα στο καταχείμωνο, επειδή κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων δεν πάρθηκε, η κυβέρνηση επιλέγει να ξεκινήσει την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων.

Για ποια αξιολόγηση μιλάει, αλήθεια, η κυβέρνηση, που έχει αφήσει εντελώς αβοήθητους τους εκπαιδευτικούς να προσπαθούν πίσω από μια οθόνη να επικοινωνήσουν με τους μαθητές τους ή μέσα σε πολυπληθείς και ακατάλληλες αίθουσες να διαχειριστούν τα εκπαιδευτικά, κοινωνικά και συναισθηματικά ζητήματα, που η ίδια η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η κυβερνητική πολιτική έχει δημιουργήσει;

Αν η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έχουν πρόθεση να στηρίξουν την λειτουργία των σχολείων, ας ακούσουν επιτέλους τις δίκαιες διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, των γονιών και των μαθητών και ας πάρουν άμεσα μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή.

Η κυβερνητική πολιτική στο χώρο της Εκπαίδευσης, άλλωστε, έχει αξιολογηθεί όλο αυτό το διάστημα και παίρνει σε όλους τους «δείκτες» κάτω από την βάση.

 

0

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.