ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ: ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΡΙΣΗ

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 18 Απριλίου 2022 by manos (seo)-admin

Σε μια δίκαιη κοινωνικά απάντηση στην ενεργειακή κρίση έδωσε έμφαση το προσυνέδριο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για την ενέργεια, που διοργανώθηκε στην Κοζάνη δίνοντας και πάλι βήμα στους ειδικούς και στην κοινωνία των πολιτών για την συνδιαμόρφωση των προγραμματικών θέσεων του κόμματος.

Ο πρώην υπουργός Ενέργειας και αναπληρωτής καθηγητής στο ΠΑΠΕΙ, Γιάννης Μανιάτης, επισήμανε ότι η Ελλάδα χρειάζεται ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο μιας δίκαιης και συμπεριληπτικής ανάπτυξης, που δεν θα αφήνει κανέναν απ’ έξω, θα δημιουργεί θέσεις εργασίας και θα αναδεικνύει την προστιθέμενη αξία της χώρας. Ο κ. Μανιάτης συμπλήρωσε ότι «η ενεργειακή αυτάρκεια αποτελεί κορυφαία επιλογή της εθνικής μας ανεξαρτησίας, ίδιας σπουδαιότητας με την εθνική άμυνα και την εξωτερική πολιτική». Αναφερόμενος στο ζήτημα των εγχώριων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων επισήμανε ότι χάθηκαν 7 χρόνια. «Ήταν ένα ιστορικό παράθυρο που αν το είχαμε αξιοποιήσει η Ελλάδα σήμερα θα ήταν όχι μόνο αυτάρκης στα δικά της ενεργειακά κοιτάσματα αλλά θα μπορούσαμε να αποτελέσουμε μια πύλη τροφοδότησης ολόκληρης της Ευρώπης με περίπου το 20% που τροφοδοτεί σήμερα την Ευρώπη. Αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει γεωστρατηγικά, γεωπολιτικά, στη διπλωματική μας φαρέτρα αυτό το άλμα;» αναρωτήθηκε ο κ. Μανιάτης.

Από την πλευρά του ο διευθυντής του Ινστιτούτου Ευρωπαϊκής και Κλιματικής Πολιτικής, Βλάσσης Οικονόμου έθεσε τη διάσταση της ενεργειακής αποδοτικότητας.

«Αν δεν επενδύσουμε στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών, δεν μπορούμε να λύσουμε ποτέ διαρθρωτικά το πρόβλημα της ενεργειακής φτώχειας. Δεν φτάνουν τα ημίμετρα και οι απλές επιδοτήσεις λογαριασμών. Να μη μείνει ευχολόγιο η ενεργειακή εξοικονόμηση, αλλά να γίνει πράξη» υπογράμμισε ο κ. Οικονόμου.

Ο Αρθούρος Ζερβός, Πρόεδρος REN21, Ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ υπογράμμισε ότι η χώρα μέσω των διεθνών διασυνδέσεων μπορεί να γίνει ενεργειακός κόμβος για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. «Αυτά που χρειάζεται να δώσει προτεραιότητα η χώρα για την αντικατάσταση του λιγνίτη κατευθείαν από ΑΠΕ, είναι η διευκόλυνση της αδειοδότησής τους και της αποθήκευσης που χωρίς αυτή το σύστημα δεν μπορεί να προχωρήσει. Αν έχεις προτεραιότητα τις ΑΠΕ, δεν μπορείς να αφήσεις την αποθήκευση να σέρνεται»,ανέφερε ο κ. Ζερβός.

Το προσυνέδριο για την ενέργεια άνοιξε ο Γιώργος Αρβανιτίδης βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και Αρμόδιος Τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος του Κινήματος Αλλαγής.

«Η Κυβέρνηση είναι βαριά συνυπεύθυνη για την ενεργειακή ακρίβεια που μαστίζει τη χώρα και γονατίζει την κοινωνία, ενώ ο ενεργειακός της σχεδιασμός έχει τίτλο:Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» ανέφερε ο κ. Αρβανιτίδης δίνοντας έμφαση στη βίαιη απολιγνιτοποίηση με την αντικατάσταση του λιγνίτη από το πανάκριβο φυσικό αέριο και την προβληματική λειτουργία των προγραμμάτων «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ».

Ο τομεάρχης ενέργειας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και αναπληρωτής καθηγητής ΕΜΠ, Χάρης Δούκας υπογράμμισε ότι δεν ελήφθησαν σοβαρά υπόψη οι μεγάλες κοινωνικοπολιτικές προκλήσεις της απολιγνιτοποίησης. «Είμαστε 80% και πάνω εξαρτημένοι από ορυκτά καύσιμα. Η Γερμανία μείωσε τους λιγνίτες, τον άνθρακα και τα πυρηνικά με ομαλό τρόπο και διπλασίασε τις ΑΠΕ, κρατώντας σταθερό το φυσικό αέριο. Πρόκειται για μια ενεργειακή δημοκρατία, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των ΑΠΕ ανήκουν σε πολίτες. Ακριβώς τα ανάποδα έχουν γίνει στην Ελλάδα» κατέληξε ο κ. Δούκας.

Ο Στέργιος Λογοθετίδης, ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ ανέλυσε τον τομέα της παραγωγής φωτοβολταϊκών. «Ο θησαυρός δεν είναι ο ήλιος που έχουμε. Ο θησαυρός είναι ότι έχουμε την τεχνολογία στα χέρια μας, έχουμε την παραγωγή» επισήμανε.

Παρεμβάσεις στο προσυνέδριο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, που συντόνισε ο Πάρις Κουκουλόπουλος, έκαναν:

– Λάζαρος Μαλούτας, Δήμαρχος Κοζάνης

-Θεόδωρος Θεοδουλίδης, Πρύτανης Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

-Ευάγγελος Καρλόπουλος, Χημικός Μηχανικός στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης του Ινστιτούτου Χημικών Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων

-Δημήτρης Σωτηρόπουλος , Χημικός Μηχανικός

-Κωνσταντίνος Μαχτής , πρ. Διευθυντής Λιγνιτικού Κέντρου Δυτ. Μακεδονίας

-Γιάννης Κυανίδης , Πρόεδρος Ενεργειακής Κοινότητας Φωτοβολταϊκών

-Γεωργία Ζεμπιλιαδου, Περιφερειακή Σύμβουλος

-Μόσχος Μόσχου, Πρόεδρος Σωματείου Σπάρτακος

-Γιάννης Μητλιαγκας ,Πρόεδρος ΕΒΕ Κοζάνης

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (18/04, 10:00)

ΣΧΟΛΙΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΝΤΖΟΥ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΣΤΑ SOCIAL MEDIA

Σας προωθούμε σχόλιο του Δημήτρη Μάντζου, εκπροσώπου Τύπου του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με προσβλητικές και απρεπείς αναφορές συνέδρου του ΣΥΡΙΖΑ:

Γεγονός 1: Εμείς ήμασταν εκεί για να ψηφίσουμε τα νομοσχέδια που προωθούσαν τις ΛΟΑΤΚΙ διεκδικήσεις.

Γεγονός 2: Οι ΑΝΕΛ δεν ήταν εκεί. Σήμερα, κάποιοι από αυτούς ήταν στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ δίνοντας… ξεχωριστό νόημα στις λέξεις «Προοδευτική Συμμαχία».

Γεγονός 3: Η Φώφη Γεννηματά αντιμετώπισε με ήθος και περηφάνεια την πολιτική. Δεν την άγγιζαν μικρότητες.

Γεγονός 4: Η συμμαχία πιο πολύ τοξική φαίνεται παρά προοδευτική.

Ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει έστω και τώρα να επανορθώσει.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΑΥΤΟ-ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗ Μ.ΤΡΙΤΗ 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022

Στο πλαίσιο της αυτο-οργανωσης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής προγραμματίζεται για αύριο Μεγάλη Τρίτη 19 Απριλίου 2022 η παρακάτω κομματική δράση:

ΤΗΝΟΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΜΕΛΩΝ

ΩΡΑ 18.00 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ «ΩΚΕΑΝΙΣ» (Παραλία Χώρας Τήνου)

ΟΜΙΛΗΤΗΣ : ΜΑΡΑ ΚΟΥΚΟΥΔΑΚΗ ΜΕΛΟΣ ΚΠΕ

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: ΔΕΚΑΝΙΚΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΕΙΝΑΙ Ο κ. ΤΣΙΠΡΑΣ

ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΕΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΤΕΦΑΝΟ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟ

Νίκος Ανδρουλάκης: Δεκανίκι της Κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι ο κ. Τσίπρας

Στο πλαίσιο συνέντευξης του στο Ράδιο Θεσσαλονίκη και τον δημοσιογράφο Στέφανο Διαμαντόπουλο ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, άσκησε αυστηρή κριτική στην ενεργειακή πολιτική της κυβέρνησης και έθεσε ξανά επιτακτικά την πρόταση του για επιβολή πλαφόν στην ρήτρα αναπροσαρμογής στη λιανική τιμή. «Και η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση με την πρόταση τους κλείνουν το μάτι στην κερδοσκοπία. Οι κύριοι Μητσοτάκης και Τσίπρας λένε: πλαφόν στη χονδρική. Αυτό σημαίνει απόφαση Βρυξελλών. Αντίθετα, εγώ υποστηρίζω το πλαφόν στη λιανική τιμή, που είναι μέτρο στην εργαλειοθήκη της Κομισιόν, και σημαίνει απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης αύριο το πρωί» τόνισε ο κ. Ανδρουλάκης.

«Ο κ. Μητσοτάκης βιάστηκε πολύ. Όταν τρέχεις πολύ με το αυτοκίνητο και φρένο να πατήσεις , μπορεί να μην αποφύγεις το ατύχημα. Τρέξαμε πολύ χωρίς να έχουμε καθαρά τα γεωπολιτικά δεδομένα των επιλογών μας. Αυτό έπαθε η κυβέρνηση. Για να «πουλήσει» ο κ. Μητσοτάκης το προφίλ ενός «πράσινου» πολιτικού που επιταχύνει τις εξελίξεις, ενώ φαινόταν σε όλο τον κόσμο ότι οδεύουμε προς μια κρίση. Θα με ρωτήσετε: Είσαι μάγος ή προφήτης; Από το 2014 με τα γεγονότα στην Κριμαία, γνωρίζαμε ότι υπάρχει ισχυρό σενάριο ενεργειακής σύγκρουσης με τη Ρωσία» υπογράμμισε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

Αναφερόμενος στο θέμα των μετεκλογικών συνεργασιών επισήμανε ότι: «Δεκανίκι της Κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι ο κ. Τσίπρας γιατί ο ελληνικός λαός δίνει άλλοθι στα λάθη της ΝΔ γιατί φοβάται την επιστροφή του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στον πρωθυπουργικό θώκο. Εμείς λέμε λοιπόν στον ελληνικό λαό: Αν βλέπετε τη ζημιά που κάνει ο κ. Μητσοτάκης και θυμάστε την ζημιά που έκαναν Τσίπρας –Καμμένος, εμείς δίνουμε την ευκαιριά δια της ψήφου στην παράταξη μας να μην έχετε πρωθυπουργό ούτε τον ένα ούτε τον άλλο και μέσα από ένα σοσιαλδημοκρατικό πρόγραμμα να γυρίσει σελίδα ο ελληνικός λαός. Για μια εποχή πραγματική κοινωνικής δικαιοσύνης και εθνικής αξιοπρέπειας».

Απηύθυνε κάλεσμα στους δημοκρατικούς πολίτες και σχολίασε όσα διαδραματίστηκαν στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ: «Είδα ένα συνέδριο, όπου αποθεώθηκε ο κ. Πολάκης. Είναι προοδευτικό ένα κόμμα που αποθεώνει έναν πολιτικό του οποίου η συμπεριφορά στο ελληνικό κοινοβούλιο είναι συμπεριφορά κοινοβουλευτικής παρακμής; Δεν ταυτίζω μια τέτοια συμπεριφορά με ένα προοδευτικό μέτωπο. Είμαι υπέρ των συνεργασιών με αξιακό όμως τρόπο. Δεν μπαίνω σε μια περιπέτεια διανομής εξουσίας με παλαιούς πρωταγωνιστές. Πάρα πολύ δημοκρατικοί πολίτες ψήφισαν τον κ.Μητσοτάκη για να φύγει ο κ.Τσίπρας και τώρα έχουν απολύτως απογοητευτεί. Βλέπουν μια κυβέρνηση, όπου για όλα αποφασίζει μια κλειστή παρέα του Μαξίμου. Το επιτελικό κράτος είναι επιτελικό χάος της παρέας του κ. Μητσοτάκη και το είδαμε στις φυσικές καταστροφές, στην πανδημία και σε όλα τα επίπεδα. Λέω λοιπόν σε αυτούς τους ανθρώπους: Δώστε μας την ευκαιρία. Η σοσιαλδημοκρατία προτείνει λύσεις και έχουμε θέσεις για μια κοινωνικά βιώσιμη ανάπτυξη».

Σχετικά με την αυτό-οργάνωση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής ο κ. Ανδρουλάκης επανέλαβε το τρίπτυχο της ανανέωσης-ενότητας-πολιτικής αυτονομίας.

«Την ενότητα τη συμβολίζω με την συμπεριφορά μου. Όλοι κατάλαβαν ότι οι εσωκομματικές εκλογές τελείωσαν το βράδυ εκείνης της Κυριακής του Δεκεμβρίου. Την ανανέωση την συμβολίζω όχι μόνο ηλικιακά, αλλά ηθικά και πολιτικά. Θέλω ανθρώπους όλων των γενεών αρκεί να είναι πολιτικά πρόσωπα με υψηλή κοινωνική αξιοπιστία και γνώσεις στον τομέα του. Πολιτική αυτονομία δεν είναι τα «ούτε-ούτε». Είναι η ιδεολογία μου, που δεν εχει σχέση με την ιδεολογία της Δεξιάς. Δεν έχει σχέση με την ιδεολογία της κομμουνιστικής Αριστεράς όπως την εκφράζει ο ΣΥΡΙΖΑ» ανέφερε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Η ΙΣΧΥΡΗ ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΩΦΕΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΑ

Η ΙΣΧΥΡΗ ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΩΦΕΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΑ 

«Η στρατιωτική και αμυντική διπλωματία, χρησιμοποιεί τη στρατιωτική ισχύ μιας χώρας ως πηγή ήπιας ισχύος. Είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την εξωτερική της πολιτική, προκειμένου να αυξήσει την διεθνή της επιρροή, να ενισχύσει την εθνική ισχύ της. Η αξία της στρατιωτικής και αμυντικής διπλωματίας είναι μεγάλη, καθώς μέσα απ’ αυτή και υπό προϋποθέσεις πάντα, μπορούμε να προωθήσουμε τους εθνικούς μας στόχους και τα εθνικά μας συμφέροντα, να συμβάλουμε στη διατήρηση της ειρήνης, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια της χώρας, την ευημερία των πολιτών και επιτυγχάνοντας την ενίσχυση της θέσης μας στο διεθνές σύστημα.

Η Ελλάδα, οφείλει να έχει έντονη παρουσία, τόσο σε διμερές, όσο και σε πολυμερές επίπεδο μέσα από την άσκηση της εξωτερικής και αμυντικής της πολιτικής. Η γεωπολιτική θέση της χώρας μας σε συνδυασμό με τη στρατηγική της θέση ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ την καθιστούν εν δυνάμει πρωταγωνιστή στις εξελίξεις που συμβαίνουν στην περιοχή της νοτιοανατολικής μεσογείου. Με προϋποθέσεις όπως είπα, και η πιο βασική απ’ αυτές είναι να έχει εθνική στρατηγική. Να έχει μια ισχυρή εθνική γραμμή για το πώς κινείται. Βεβαίως, αυτό θα δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τη συμμετοχή σε διεθνείς οργανισμούς και να ενισχύσει την παρουσία και τον ρόλο της στην νοτιοανατολική μεσόγειο.

Με βάση όλα αυτά και με υπευθυνότητα, αξιολογήσαμε τα τρία νομοσχέδια του Υπουργείου Άμυνας που περιλαμβάνουν τα δυο μνημόνια κατανόησης και τη σύμβαση ασφαλείας.

Για το νομοσχέδιο που αφορά στην κύρωση της σύμβασης μεταξύ της κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της κυβέρνησης του Βασιλείου της Νορβηγίας σχετικά με την ανταλλαγή και αμοιβαία προστασία διαβαθμισμένων πληροφοριών στον τομέα της άμυνας, ψηφίζουμε θετικά, διότι εκτιμούμε ότι το όλο θέμα καλύπτεται σε πολύ καλό επίπεδο και εξασφαλίζει τη συνεργασία των δυο μερών στο αντικείμενο της συμφωνίας. Διασφαλίζει τη προστασία διαβαθμισμένων πληροφοριών που διαβιβάζονται μεταξύ των δυο χωρών ή μεταξύ εμπορικών και βιομηχανικών οργανισμών στις δυο χώρες μέσω εγκεκριμένων οδών και η αποφυγή διαρροής τους μέσω της αμοιβαίας πολιτικής βούλησης. Καταβάλλεται κάθε προσπάθεια που είναι δυνατόν για να διασφαλιστεί και τεχνικά η διακίνηση των διαβαθμισμένων πληροφοριών.

Η διακίνηση αυτή μεταξύ των Εθνικών Αρχών Ασφαλείας των δύο μερών προβλέπεται όπως διασφαλίζεται στο έπακρο μέσω της διπλωματικής οδού, ενώ αλλά εγκεκριμένα μέσα διαβίβασης ή ανταλλαγής πληροφοριών, όπως ηλεκτρονικά μέσα, θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατόπιν περαιτέρω κοινής συμφωνίας μεταξύ των αρμόδιων Αρχών Ασφαλείας.

Για τα άλλα δύο νομοσχέδια που αφορούν τα μνημόνια κατανόησης, στη συνεδρίαση  της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων επιφυλαχθήκαμε και δηλώσαμε ότι θα ψηφίσουμε θετικά στην Ολομέλεια, μόνο εφόσον λάβουμε απαντήσεις στα ερωτήματα και τους προβληματισμούς μας και γίνουν κατανοητές κάποιες προτάσεις ή ενστάσεις μας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Τα Κέντρα Αριστείας δεν αποτελούν μέρος της διοικητικής δομής του ΝΑΤΟ. Δεν είναι στρατιωτικές βάσεις ή στρατηγεία. Είναι μελετητικά κέντρα και τα πορίσματα τους παράγουν πολιτική ή θα μπορούσαν να παράξουν πολιτική.

Χρηματοδοτούνται εθνικά ή πολυεθνικά και διαπιστεύονται  από το ΝΑΤΟ.

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι άκριτα και χωρίς προϋποθέσεις, η ένταξη και συμμετοχή  της Χώρας μας σε αυτά είναι πάντα Εθνικά επωφελής.

Συμμετέχουμε σε 13 Κέντρα Αριστείας. Διαθέτουμε ένα (1) το IAMD (Integrated Air & Missile Defence) στα Χανιά καθώς και ένα Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ) στη Σούδα.

Τα δύο μνημόνια αφορούν αφενός την ίδρυση, διοίκηση και λειτουργία του Κέντρου Αριστείας Θαλάσσιας Ασφάλειας και αφετέρου, τη σχέση με το ΝΑΤΟ. Οι συμφωνίες αυτές, βέβαια, ξεκίνησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2019 και υπογράφηκαν. Έρχονται, σε μια περίοδο που πραγματικά η συμμετοχή της Τουρκίας μας προβληματίζει. Μιας Τουρκίας, που θέλει να είναι «και με τον χωροφύλακα και με τον αστυφύλακα», που προσπαθεί να ωφεληθεί από την νέα διεθνή κρίση χωρίς κόστος, που δεν έχει εγκαταλείψει λύση αναθεωρητικές της βλέψεις «τις έχει κρύψει κάτω από το χαλί» και συνεχίζει τις προκλήσεις στο Αιγαίο ακόμα και σήμερα που μιλάμε. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι τίποτα δεν κάνει η Τουρκία χωρίς απώτερο σκοπό.

Επί του περιεχομένου των μνημονίων θέσαμε τα εξής ζητήματα :

–   Να καθοριστεί ότι το Διεθνές Δίκαιο και μόνο υπερισχύει του Μνημονίου  και  σε περίπτωση αντίθεσης με την εθνική νομοθεσία να ακολουθείται η διαδικασία της παρ. 17, «Επίλυση Διαφορών».  Έτσι όπως προβλέπεται στη συμφωνία,  οι εθνικοί και οι διεθνείς νόμοι υπερισχύουν  του Μνημονίου. Αύριο,  η λειτουργία του Κέντρου μπορεί να μεταβληθεί, π.χ., με μελλοντική μεταβολή της εθνικής νομοθεσίας, της Τουρκίας.

–   Να συσταθεί Διακρατικό Κολέγιο Εξωτερικών Ελεγκτών, οι οποίοι θα γνωμοδοτούν στην Επιτροπή επί των ετησίων οικονομικών καταστάσεων του Κέντρου. Στη Συμφωνία δεν  προβλέπεται το ποιος θα διενεργεί τον έλεγχο.

Επίσης ζητήσαμε διευκρινίσεις και θέσαμε συγκεκριμένα ερωτήματα και προβληματισμούς :

–   Κατά πόσο η δημιουργία του Κέντρου Αριστείας στην Τουρκία και οι όποιες εισηγήσεις τους σεΝατοϊκό επίπεδο θα ήταν δυνατόν να επηρεάσουν τα εθνικά μας συμφέροντα στο πολύ κρίσιμο θέμα της Ναυτικής Ασφάλειας και των Ναυτικών Επιχειρήσεων;

-Σε ποιον βαθμό τα αντικείμενα αρμοδιοτήτων του και Κέντρου Αριστείας στην Τουρκία επικαλύπτουν τα αντικείμενα αρμοδιότητας του Κέντρου Αριστείας της χώρας μας στα Χανιά, στη Σούδα;

 

– Μήπως το Κέντρο Αριστείας στην Τουρκία αποτελέσει τον  αντίποδα στη δημιουργία του ΚΕΝΑΠ στην Σούδα;

Ο όρος «security» που ενσωματώνεται στο τίτλο του Κέντρου στην Τουρκία είναι πολύ ευρύς και δύναται να καλύπτει αντικείμενα τόσο του ενός όσο και το άλλου Κέντρου της χώρας μας.

Ως ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, ο σοβαρότερος λόγος της επιφύλαξής μας επί της κύρωσης των 2 πρώτων σχεδίων για τη δημιουργία του Κέντρου Αριστείας στην Τουρκία, είναι αυτή, σχετίζεται  με την επικάλυψη των αρμοδιοτήτων μεταξύ των 2 κέντρων για αυτό και ζητήσαμε να διασφαλιστεί ο διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων για να αποφύγουμε μελλοντική απαξίωση του δικού μας από ενέργειες της  άλλης πλευράς

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, ανέφερε, χωρίς όμως να καταθέσει γραπτά πειστήρια, ότι διατυπώθηκαν από τη χώρα μας τα επιχειρήματα που έπρεπε ώστε να μην υπάρχει επικάλυψη  με τη λειτουργία του ΚΕΝΑΠ στην Κρήτη και ότι δηλώθηκε στο κείμενο της συμφωνίας ότι ασφαλώς η λειτουργία αυτού του Κέντρου Αριστείας δεν είναι σε βάρος,  του ΚΕΝΑΠ στην Κρήτη, πράγμα που όμως  δεν εντοπίσαμε στην υπό κύρωση συμφωνία.

Επιπλέον, παραμένει το θέμα του Οικονομικού ελέγχου και το σοβαρό θέμα της ανάγκης για υπερίσχυση του Διεθνούς Δικαίου έναντι της Εθνικής Νομοθεσίας. Ένα ΜοU δεν μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με την Εθνική Νομοθεσία για αυτό και απαιτείται η κοινοβουλευτική έγκριση. Όμως, τι είδους διακρατική συμφωνία θα είναι αν μπορεί η λειτουργία του κέντρου να μεταβληθεί, μελλοντικά με Εθνική Νομοθεσία (π.χ Τουρκίας). Μιλάμε για την Τουρκία, που συνήθως δε σέβεται το Διεθνές δίκαιο και  είναι το  Έθνος πλαίσιο.»

Ε. ΛΙΑΚΟΥΛΗ – Δ. ΜΠΙΑΓΚΗΣ: «ΛΥΣΗ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΣΕ 143 ΔΗΜΟΥΣ»

Με αφορμή το αδιέξοδο που ανακύπτει για τη ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών ανά την επικράτεια, η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και Υπεύθυνη του Τομέα Εσωτερικών, Βουλευτής Λάρισας, Ευαγγελία Λιακούλη, μαζί με τον Υπεύθυνο του Τομέα Τουρισμού και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Βουλευτή Κέρκυρας, Δημήτριο Μπιάγκη, προχώρησαν στην εξής κοινή δήλωση:

«Μια ανάσα από την έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου, εξαιτίας της κυβερνητικής ολιγωρίας, η ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών της Χώρας βρίσκεται “στον αέρα” και οι 143 παράκτιοι Δήμοι έχουν εγκαταλειφθεί “ξεκρέμαστοι”.

Με κοινοβουλευτική παρέμβαση, εγκαίρως πριν ένα μήνα (όπως και πέρυσι), θέσαμε την Κυβέρνηση προ των ευθυνών της, καταθέτοντας σχετική Ερώτηση προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Εσωτερικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.

Ο μεν κ. Βορίδης αδιαφόρησε να απαντήσει, ο δε κ. Πλακιωτάκης αρκέστηκε σε μισόλογα.

Σήμερα, τα προβλήματα που αναδείξαμε, παραμένουν άλυτα.

Η Κυβέρνηση δεν διδάχθηκε τίποτα από τις καθυστερήσεις και τα λάθη του περσινού καλοκαιριού.

Ο κίνδυνος επανάληψης των ίδιων αδιεξόδων είναι προ των πυλών, με απρόβλεπτες συνέπειες για τη ζωή και την ακεραιότητα εκατομμυρίων λουομένων, αλλά και την οικονομική επιβίωση των Δήμων, ιδίως στην τρέχουσα, ασφυκτική, δημοσιονομική συγκυρία.

Είναι ανάγκη άμεσα το επιπλέον κόστος που φορτώθηκε στους Δήμους για τη ναυαγοσωστική κάλυψη των παραλιών βάσει του π.δ. 71/2020, να καλυφθεί. Τώρα, όχι με δραματική καθυστέρηση, όπως συνέβη πέρυσι.

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.) υπολογίζει τη δαπάνη για 143 παράκτιους Δήμους σε 21 εκατομμύρια ευρώ.

Επιτέλους, καλούμε την Κυβέρνηση να δράσει τάχιστα, καθώς τα χρονικά περιθώρια, για να δρομολογηθούν στη συνέχεια οι αναγκαίες ενέργειες από τους Δήμους, είναι ήδη ασφυκτικά.

Η ασφάλεια των συμπολιτών μας, αλλά και των τουριστών που θα εμπιστευτούν την πατρίδα μας, πρέπει να διασφαλιστεί. Είναι αδιανόητο η Κυβέρνηση να “νίπτει τας χείρας της”, βαραίνοντας πάλι τις “πλάτες” της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τις δικές της επιλογές».

ΔΗΛΩΣΗ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΚΟΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Με την υπογραφή της νέας συμφωνίας της Κυβέρνησης με την Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ολοκληρώθηκε η χωρίς διαγωνισμό ανάθεση του έργου της λειτουργίας των άγονων γραμμών, με το δώρο των 750 εκατ. ευρώ για 15 χρόνια, μετά τα 250 εκατ. ευρώ για 5 χρόνια της πρώτης ανάθεσης από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Είναι γνωστό ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε πουλήσει την Ελληνική Κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το εξευτελιστικό ποσό των 45 εκατ. ευρώ, όταν ως αξιωματική αντιπολίτευση είχε θεωρήσει το ποσό των 300 εκατ. ευρώ, το 2014, ως ξεπούλημα.

Οι πανηγυρισμοί της σημερινής Κυβέρνησης της Ν.Δ., με τις δηλώσεις των αρμόδιων Υπουργών Μεταφορών και Οικονομικών, δεν μπορούν να διαγράψουν την πραγματικότητα, μιας σκανδαλώδους στην ουσία σύμβασης, αλλά και την απουσία του ανταγωνισμού για το μεταφορικό έργο στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Το Ελληνικό Δημόσιο επιδοτεί με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο, μια Ιταλική Κρατική Εταιρεία, για τις άγονες γραμμές, πολλές από τις οποίες δεν είναι πλέον άγονες.

Οι αόριστες αναφορές σε επενδύσεις και χωρίς συγκεκριμένα ποσά, μας θυμίζουν τις αντίστοιχες επενδύσεις της πρώτης πενταετούς ανάθεσης, που δεν υλοποιήθηκαν σύμφωνα με τις προβλέψεις που υπήρχαν.

Τέλος, ακόμα περιμένουμε απαντήσεις για το σύνολο των ερωτήσεων, που εδώ και δύο χρόνια έχουμε θέσει, προς την Κυβέρνηση, όπως περιμένουμε και τα έγγραφα στοιχεία που έχουμε αιτηθεί. Ζητήματα τα οποία σκόπιμα αποσιωπήθηκαν μέχρι και σήμερα, προκειμένου να εκτελεστεί μια προειλημμένη απόφαση υπέρ συγκεκριμένων συμφερόντων και σε κάθε περίπτωση σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.

 

2

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.