«Προβληματική η απορρόφηση των οινοσταφύλων».


0
(0)

Με επίκαιρη ερώτηση του προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, τονίζει ότι είναι προβληματική η απορρόφηση των οινοσταφύλων.

Αναλυτικά το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης έχει ως εξής:

«Η απόφαση για την ένταξη στο πρόγραμμα «απόσταξη κρίσης» συμβάλει στην αποσυμφόρηση των αποθηκευτικών χώρων αλλά δεν διασφάλισε την απορρόφηση της φετινής παραγωγής, αφήνοντας να το ρυθμίσει η αγορά.

Αποτέλεσμα αυτής της επιλογής ήταν να μένουν αναπορρόφητες μεγάλες ποσότητες οινοσταφύλων και όσες απορροφούνται από τα οινοποιεία τιμολογούνται σε πολύ χαμηλές τιμές ή εντελώς «άτιμα».

Η κατάσταση αυτή οφείλεται και στο γεγονός ότι οι συνεταιριστικές οργανώσεις αλλά και άλλες επιχειρήσεις που δεν χρηματοδοτήθηκαν για το σκοπό αυτό δεν έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν τους παραγωγούς.

Επειδή η αγροτική παραγωγή της Κρήτης και ιδιαίτερα του νομού Ηρακλείου έχουν πληγεί τα 3-4 τελευταία χρόνια από την μεγάλη μείωση του εισοδήματος των παραγωγών από το ελαιόλαδο και

Επειδή οι παραγωγοί  έχουν ανάγκη τα εισοδήματα από τα οινοστάφυλα προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν την καλλιέργεια και

Ερωτάσθε κε Υπουργέ:

-Έχετε την πολιτική βούληση να αναλάβετε πρωτοβουλίες και να διασφαλίσετε ότι θα απορροφηθεί η φετινή παραγωγή των οινοσταφύλων με αξιοπρεπείς τιμές;

-Τι θα πράξετε με το αίτημα των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΑΣΟ) και των επιχειρήσεων για χρηματοδότηση προκειμένου να απορροφηθούν τα οινοστάφυλα;».

«Χωρίς απόφαση χρηματοδότησης συνεχίζει στη λογική της τριχοτόμησης του ΒΟΑΚ η Κυβέρνηση της Ν.Δ. με το τμήμα Νεάπολη- Σητεία στα αζήτητα».

Ο Βουλευτής, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, μέσω επίκαιρης ερώτησης που συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, ζήτησε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για τον ΒΟΑΚ, η ανακοίνωση του οποίου αναβάλλεται συνεχώς.

Οι διαχρονικές καθυστερήσεις στο έργο έχουν γίνει μόνιμες με τις τελευταίες δημοπρατήσεις για τον ΒΟΑΚ να έχουν γίνει το 2012 και έκτοτε ο σχεδιασμός έχει αλλάξει δύο φορές,  χωρίς να προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο. Χάθηκαν όχι μόνο τα τελευταία 5 χρόνια αλλά κ ακυρώθηκαν και δημοπρατημένα τμήματα όπως το Πάνορμο – Εξάντη.

Η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είχε ασχοληθεί περισσότερο με τον τρόπο ανάθεσης και επιλογής του συστήματος κατασκευής και λιγότερο με την ουσία του έργου, μελέτη, δημοπράτηση ή κατασκευή, και στο πλαίσιο αυτό είχε προχωρήσει στοιχειωδώς κάποιες διαδικασίες, μεταφέροντας την αρμοδιότητα του ΒΟΑΚ από τον ΟΑΚ στο Υπουργείο Υποδομών.

Στη συνέχεια, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από τον Ιούλιο του 2019, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε νέο σχεδιασμό για τον ΒΟΑΚ και μάλιστα είχε δεσμευτεί ότι θα τον παρουσιάσει έως το τέλος του 2019.

Επειδή το 2019 παρήλθε αλλά και οσονούπω παρέρχεται το 2020 και το μόνο που έχει πραγματοποιηθεί είναι η μεταφορά της αρμοδιότητας του ΒΟΑΚ ξανά από το Υπουργείο Υποδομών στον ΟΑΚ, παρότι στις 5 Αυγούστου του 2019 σε απάντηση τότε ερώτησης μου, ο Υφυπουργός,              κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης,  δήλωσε ότι ο ΟΑΚ δεν έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία, εξειδίκευση και εμπειρία για σύναψη σύμβασης παραχώρησης και δεν μπορεί να έχει αρμοδιότητα, ρώτησε ευθέως τον Υφυπουργό:

-Ποια μέθοδο κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας του ΒΟΑΚ προκρίνει τελικά η κυβέρνηση και πότε θα προβείτε στην παρουσίαση του σχεδίου σας;

-Θα είναι ο ΒΟΑΚ ενιαίος από την Κίσσαμο έως τη Σητεία;

-Ποιο ποσό θα διαθέσει τελικά το δημόσιο και από ποια πηγή; Έχει γίνει αποδεχτή η πρόταση του Βουλευτή της Ν.Δ. να χρηματοδοτηθεί από τα κέρδη των ομολόγων;

-Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για να στελεχωθεί ο ΟΑΚ και έμμεσα να αποκτήσει εμπειρία και τεχνογνωσία;

-Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες που είχαν ανατεθεί για την υλοποίηση του έργου;

Ο Υφυπουργός στην απάντηση του ανέφερε ότι στον ΟΑΚ μεταφέρθηκε μόνο η αρμοδιότητα συντήρησης του «παλιού» ΒΟΑΚ και όχι η δημοπράτηση του νέου έργου.

Επιπλέον ανακοίνωσε ότι σε τρείς μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για να  προωθηθούν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος προς έγκριση και αρχές του 2021 αναμένεται να γίνει δημοπράτηση του έργου.

Κλείνοντας, ο Υφυπουργός ουσιαστικά επιβεβαίωσε ότι συνεχίζει με την επιλογή ΣΥΡΙΖΑ της τριχοτόμησης του έργου. Το τμήμα Κίσσαμος – Ηράκλειο προωθείται με παραχώρηση, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη με ΣΔΙΤ ενώ αγνοείται η τύχη του τμήματος Νεάπολη – Σητεία.

Δεν απάντησε στο ερώτημα ούτε για την πηγή χρηματοδότησης του έργου, ούτε για το ύψος της ενώ δεν είπε λέξη για την πρόταση (Βουλευτή Χανίων της Νέας Δημοκρατίας) χρηματοδότησης  από τα κέρδη των ομολόγων, περιοριζόμενος στη διαπίστωση ότι δεν υπάρχουν όροι βιωσιμότητας λόγω χαμηλού  κυκλοφοριακού φόρτου για να δικαιολογήσει την ενδεχόμενη επιβολή υψηλών διοδίων.

Ο Βασίλης Κεγκέρογλου στη δευτερομιλία του επεσήμανε ότι οι παλινωδίες συνεχίζονται και μόνο η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) προχωρεί ενώ οι άλλες μελέτες είναι ουσιαστικά μόνο προμελέτες. Τόνισε για άλλη μια φορά ότι δεν νοείται κλειστό οδικό σύστημα σε νησί με διόδια και μάλιστα υψηλά, όπως παραδέχθηκε ο Υφυπουργός αφού δεν υπάρχει ο αναγκαίος κυκλοφοριακός φόρτος. Το κρίσιμο ζήτημα είναι το ύψος της χρηματοδότησης του δημοσίου που θα καθορίσει και την ανάγκη ή μη, ιδιωτικής χρηματοδότησης και τους τρόπους άντλησής της για την δημιουργία ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού άξονα.

Βίντεο από την συζήτηση στην Ολομέλεια:

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *