«Προβλήματα με την ένταξη κτηνοτρόφων στο Πρόγραμμα Βιολογικής Κτηνοτροφίας».

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 19 Μαΐου 2022 by manos (seo)-admin

Ερώτηση κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, την οποία συνυπογράφει ο Βουλευτής Ηρακλείου, κ.Βασίλης Κεγκέρογλου προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με την ένταξη των κτηνοτρόφων στο Πρόγραμμα Βιολογικής Κτηνοτροφίας .

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«Πολλές διαμαρτυρίες μεταξύ κτηνοτρόφων της χώρας και έχει προκαλέσει η ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης αιτήσεων για ένταξη στο πρόγραμμα της Βιολογικής Κτηνοτροφίας (Μέτρο 11 «Βιολογική Γεωργία»).

Οι κτηνοτρόφοι από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, την Κεντρική Μακεδονία αλλά και την Κρήτη αισθάνονται αδικημένοι όπως αναφέρουν σε επιστολές και δηλώσεις τους διότι μετά την ανακοίνωση της κατάταξης μοριοδότησης για την ένταξη στο πρόγραμμα της βιολογικής κτηνοτροφίας, διαπίστωσαν ότι παρά πολλοί κτηνοτρόφοι που αιτήθηκαν την ένταξη τους στο πρόγραμμα διατήρησης, βρίσκονται κάτω από το όριο ένταξης, λόγω χαμηλής μοριοδότησης.

Ταυτόχρονα πολύ μεγάλο ποσοστό των κτηνοτρόφων που αιτήθηκαν για πρώτη φορά την ένταξη τους στο πρόγραμμα, μένουν εκτός για τον ίδιο λόγο.

Διαμαρτύρονται για την άδικη όπως τη χαρακτηρίζουν κατανομή των κονδυλίων από το 2015 και μετά  με την οποία ένα πολύ μεγάλο μέρος  των άμεσων ενισχύσεων που εξαρτώνται από τις εκτάσεις των βοσκοτόπων και εισέπρατταν οι κτηνοτρόφοι των περιφερειών αυτών πριν το 2015, μεταφέρθηκαν προς τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας.

Όπως μάλιστα αναφέρουν σε σχετική επιστολή τους, οι κτηνοτρόφοι των περιφερειών της Ανατολικής Μακεδονία και Θράκης αλλά και της Κεντρικής Μακεδονίας, λόγω της υψηλής πυκνότητας βόσκησης που έχει οριστεί από το 2015, χωρίς καμία λογική κι επιστημονική τεκμηρίωση και μέσω της Τεχνικής Λύσης, έχουν τη μικρότερη κατανομή στρεμμάτων ανά Ζωική Μονάδα, 3.25 και 4.13 ΖΜ/Ha αντίστοιχα. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα ενισχύσεις όπως, η Βασική, το Πρασίνισμα, η Εξισωτική, το εθνικό απόθεμα Νέων Κτηνοτρόφων και η Βιολογική Κτηνοτροφία να είναι υποπολλαπλάσιες στους κτηνοτρόφους των περιφερειών αυτών, σε σχέση με κτηνοτρόφους άλλων περιφερειών με το ίδιο ζωικό κεφάλαιο.

Έτσι με την υπάρχουσα μοριοδότηση και κατανομή των κονδυλίων σε ολόκληρη τη χώρα, πολλοί κτηνοτρόφοι της περιφέρειάς Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της Θεσσαλίας αλλά και της Κρήτης έμειναν εκτός και όσοι εντάχθηκαν, τα ποσά που τους αντιστοιχούν είναι το ίδιο χαμηλά με πριν, σε σχέση με κτηνοτρόφους άλλων περιφερειών.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω κρίνεται επιβεβλημένη η αύξηση των κονδυλίων για το Πρόγραμμα Βιολογικής Κτηνοτροφίας, ώστε να επανενταχθούν όλοι οι κτηνοτρόφοι που αιτήθηκαν τη διατήρηση των εκτροφών τους στα βιολογικά, αλλά και να μπορέσουν να ενταχθούν, όσο το δυνατόν περισσότεροι νεοεισερχόμενοι.

Επίσης, είναι ανάγκη το αρμόδιο Υπουργείο να αναθεωρήσει τον τρόπο κατανομής των κονδυλιών που ισχύει από το 2015 και μετά καθώς όπως είναι φανερό δημιουργεί πολλές αδικίες μεταξύ των κτηνοτρόφων της χώρας, στρέβλωση του ανταγωνισμού και οικονομική ανισότητα μεταξύ των κτηνοτρόφων και των περιφερειών.

Δεδομένου ότι η ελληνική κτηνοτροφία βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης λόγω της ακρίβειας των ζωοτροφών και της υπέρμετρης αύξησης του κόστους της ενέργειας και

Δεδομένου ότι Προγράμματα όπως αυτό της Βιολογικής Κτηνοτροφίας μπορούν να προσφέρουν κίνητρα στους Έλληνες κτηνοτρόφους για να συνεχίσουν να ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα και να μην εγκαταλείψουν την παραγωγή

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.Προτίθεστε να προχωρήσετε σε αύξηση των κονδυλίων για το Πρόγραμμα της βιολογικής κτηνοτροφίας προκειμένου να ενταχθούν σε αυτό όσο το δυνατόν περισσότεροι παλαιοί και νέοι κτηνοτρόφοι;

2.Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβείτε για την ισόρροπη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ των Περιφερειών της χώρας για να αποφευχθούν οι αδικίες όπως περιγράφονται σε σχετική επιστολή των κτηνοτρόφων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης;

3.Είναι στις προθέσεις σας η αποδοχή του αιτήματος των κτηνοτρόφων για ταυτόχρονη ένταξη στη βιολογική γεωργία εκτάσεων για παραγωγή ζωοτροφών των κτηνοτρόφων που εντάσσονται στη βιολογική κτηνοτροφία;

Οι ερωτώντες βουλευτές: Βασίλειος Κεγκέρογλου,  Ανδρέας Πουλάς, Ευαγγελία Λιακούλη,Γεώργιος Αρβανιτίδης,Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου,Ιλχάν Αχμέτ,Χαράλαμπος Καστανίδης,Χαρά Κεφαλίδου,Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος,Δημήτριος Κωνσταντόπουλος,Ανδρέας Λοβέρδος,Γεώργιος Μουλκιώτης,Μπουρχάν Μπαράν,Δημήτριος Μπιάγκης,Απόστολος Πάνας και Γεώργιος Φραγγίδης».

Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ. ΘΕΣΕΙΣ- ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ – ΣΥΓΚΛΙΣΕΙΣ».

Χαιρετισμός του Βασίλη Κεγκέρογλου, Βουλευτή Ν.Ηρακλείου, κατά την έναρξη του 4ου  Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου Π.Δ.Ε. Κρήτης.

«Η αξία της Παιδείας είναι διαχρονική και αξιωματικά δεδομένη. Όμως σήμερα, στον 21ο αιώνα, η λειτουργία της δεν είναι απλά σημαντική, είναι καθοριστική για ένα ανθρωποκεντρικό μοντέλο ζωής και για μια βιώσιμη ανάπτυξη με κοινωνική συνοχή και κοινωνική δικαιοσύνη.

Παιδεία δεν είναι μόνο συσσώρευση γνώσεων και δεξιοτήτων. Αποκτά νόημα όταν έχει ουσιαστική συμβολή στη διαμόρφωση ανθρώπων με ελεύθερη και κριτική  σκέψη, με δημοκρατική συνείδηση, με ικανότητα συνεχούς προσαρμογής και αποτελεσματικής ανταπόκρισης στις νέες εξελίξεις στην επιστήμη, την τεχνολογία, την οικονομία και στις περιβαλλοντικές  αλλά και γεωπολιτικές μεταβολές.

Όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση γνωρίζουν ότι αποτελεί πλέον κοινή ευρωπαϊκή αντίληψη  ο κάθε πολίτης να έχει αναπτύξει τις βασικές εκείνες ικανότητες που θα του επιτρέπουν να αντιμετωπίσει τα δεδομένα της σύγχρονης κοινωνίας.

Αυτές οι βασικές κοινωνικές ικανότητες σύμφωνα με τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είναι οι εξής: επικοινωνία στη μητρική γλώσσα, επικοινωνία σε ξένες γλώσσες, ψηφιακή ικανότητα, μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία, κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη, πρωτοβουλία και επιχειρηματικότητα, ικανότητα στη μεθοδολογία της μάθησης και τέλος  πολιτισμική συνείδηση και έκφραση.

Ακριβώς στο παραπάνω πλαίσιο κινήθηκε το μεταρρυθμιστικό  πρόγραμμα της διετίας 2010-2012  που υλοποίησε η Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ.

Άλλωστε  διαχρονικά, το ΠΑΣΟΚ, ως Κυβέρνηση, αντιμετώπισε την Παιδεία ως Εθνικό θέμα. Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στον χώρο της Παιδείας φέρουν την σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ. Δυστυχώς όμως το ράβε-ξήλωνε των κατά καιρούς κυβερνητικών διαδόχων του σταμάτησαν, άλλαξαν ή εμπόδισαν την ολοκλήρωση των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων.

Για να θυμηθούμε και το θέμα του Συνεδρίου σας, η Παιδεία, ως Εθνικό θέμα , απαιτεί θέσεις ολοκληρωμένες, αντιθέσεις τεκμηριωμένες και συγκλήσεις προωθητικές.

Απαιτούνται συναινέσεις, συγκλήσεις και συνέχεια.

Με κακές αντιγραφές των μεταρρυθμίσεων του ΠΑΣΟΚ , με διατήρηση ενός «φτωχού» σχολείου και με απουσία ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής στρατηγικής προς όφελος της κοινωνίας ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ.

Λυπάμαι αν στεναχωρώ κάποιους φίλους αλλά σήμερα αποτελούν όρους  ανάπτυξης και επιβίωσης:

  1. Η Ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Το σχολείο να είναι πραγματικός πάροχος παιδείας και εκπαίδευσης ώστε να διαμορφώνει δημοκρατικούς πολίτες με ισχυρή κριτική σκέψη.
  2. Η αμφίπλευρη, ισότιμη και ισόρροπη σύνδεση της εκπαίδευσης με την ανθρωπιστική παιδεία, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες του ενεργού πολίτη από την μία πλευρά και με τις επαγγελματικές δεξιότητες και την αγορά εργασίας από την άλλη.
  3. Η εξασφάλιση της πρόσβασης στην πληροφόρηση και την γνώση όλων και ιδιαίτερα όσων είναι αποκλεισμένοι λόγω οικονομικών και κοινωνικών λόγων.
  4. Η πρωτοπορία στην γνώση, η αξιοκρατία στην εκπαίδευση, η αυτογνωσία των μελλοντικών πολιτών, και η ευγενής άμιλλα είναι πολύτιμα εργαλεία για να φέρουν την οικονομική ανάπτυξη αλλά και να βελτιώσουν την ποιότητα της δημοκρατίας μας.

Κλείνοντας, θέλω  να  ευχαριστήσω την Οργανωτική Επιτροπή και ιδιαίτερα τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης  για την τιμητική πρόσκληση και να  ευχηθώ καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου σας».

0

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.