ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΟΥΔΩΝΗΣ: ΕΓΕΙΡΟΝΤΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΥΗ


Reading time: 20 Minutes

Τελευταία ενημέρωση 21 Νοεμβρίου 2022 by energinews (admin)

ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΔΟΥΔΩΝΗ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ «ΚΑΛΗΜΕΡΑ» (Τ/Σ ΣΚΑΪ)

ΠΑΝ. ΔΟΥΔΩΝΗΣ: «ΕΓΕΙΡΟΝΤΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΥΗ»

Καλεσμένος στην εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ «Καλημέρα» με το δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά ήταν ο Παναγιώτης Δουδωνής, Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής.

«Πρέπει να δούμε αν υπήρξε η σωστή προετοιμασία, πριν φτάσει ο Υπουργός Εξωτερικών εκεί και πριν δημιουργηθεί αυτό το αδιέξοδο» σημείωσε ο κ. Δουδωνής ερωτηθείς για το πρόσφατο ταξίδι του Νίκου Δένδια στη Λιβύη.

«Γιατί υπάρχει και αυτό που λέμε «πλάνη περί την ανάληψη του εγχειρήματος». Εγείρονται ερωτήματα. Γιατί στην εξωτερική πολιτική δεν πρέπει να φτάνεις σε ένα σημείο και να λες «τώρα τι κάνουμε;» Πρέπει να έχει γίνει τέτοια προετοιμασία, ώστε να μη βρεθείς σε αυτή τη θέση. Μη μου πείτε τώρα ότι ήταν και καλό για την εξωτερική πολιτική αυτό το οποίο συνέβη. Μην πείτε ότι βγήκαμε και κερδισμένοι. Μην κάνουμε και το άσπρο μαύρο» κατέληξε ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής.

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: «ΕΝΑΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ: ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΕ ΚΑΘΑΡΟ ΤΟΠΙΟ ΧΩΡΙΣ ΣΚΙΕΣ»

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ «ΘΕΣΜΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ»

Νίκος Ανδρουλάκης: «Ένας δρόμος απομένει στον Πρωθυπουργό: Οι εκλογές να γίνουν σε καθαρό τοπίο χωρίς σκιές»

Η συνάντησή μας δυο μήνες μετά τη συνέντευξη τύπου στο πλαίσιο της ΔΕΘ γίνεται σε ένα εντελώς διαφορετικό φόντο.

Τότε αντιμετωπιζόμασταν περίπου ως υπερβολικοί και ενίοτε κουραστικοί γιατί επιδιώκαμε τη διαλεύκανση της υπόθεσης των παρακολουθήσεων και της χρήσης του παράνομου κατασκοπευτικού λογισμικού predator. Όμως σήμερα, μερικούς μήνες αργότερα, βλέπουμε ότι ο θεσμικός δρόμος που επιλέξαμε έχει φέρει απτά αποτελέσματα.

Ευχαριστώ θερμά τον ομότιμο καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου Νίκο Αλιβιζάτο, που μαζί και με άλλους έγκριτους συνταγματολόγους, έδειξαν καθαρά στον ελληνικό λαό τι διακυβεύεται. Ευχαριστώ και τους νομικούς μου εκπροσώπους γιατί εξαντλήσαμε κάθε πρόσφορο νομικό μέσο. Και ήταν οι συντεταγμένες νομικές ενέργειές μας, που αποκάλυψαν το συγχρονισμό ΕΥΠ και predator. Πίσω από το επιτελικό συγκεντρωτικό κράτος της Νέας Δημοκρατίας, υπήρχε ένα ισχυρό και οργανωμένο παρακράτος, ένας παρακρατικός βραχίονας. Η ευθύνη του Πρωθυπουργού δεν μπορεί να «ξεπλυθεί» με την επίκληση «νόμιμων λαθών».

Παράλληλα, η ερευνητική δημοσιογραφία δείχνει με αριθμούς και ονοματεπώνυμα ότι το predator χειρίζονταν Έλληνες αστυνομικοί σε κτίριο της ΕΥΠ.

Καθημερινά επίσης προβάλλονται λίστες, χωρίς όμως κανείς να γνωρίζει με βεβαιότητα τι ευσταθεί και τι όχι, ποιος δυσφημεί και ποιος δυσφημείται, ποιος εκβιάζει και ποιος εκβιάζεται.

Ο μόνος δρόμος είναι η δικαιοσύνη και καλώ όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα να απευθυνθούν στη δικαιοσύνη.

Υπό το φόβο της καταδίκης σε ευρωπαϊκό επίπεδο και την πίεσή μας, η κυβέρνηση έφερε ένα σχέδιο νόμου, που παρά τα κάποια θετικά στοιχεία, δε θίγει τον πυρήνα των σοβαρών παθογενειών του συστήματος.

Σε μία άτακτη υποχώρηση αναίρεσε τους δεξιούς αφορισμούς ότι δεν εξαιρείται κανείς του ελέγχου της ΕΥΠ πολλώ δε μάλλον οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι του λαού που θα μπορούσαν να ζημιώσουν πιο καίρια τα εθνικά συμφέροντα απ’ ό,τι ο «περιπτεράς της γειτονιάς». Βεβαίως, δε λένε ότι η υπογραφή ενός πολιτικού προσώπου ή ενός Υπουργού σε μια κρίσιμη σύμβαση εάν παρακολουθείται, μπορεί να δημιουργήσει πολύ μεγάλο δημόσιο κόστος.

Στο σχέδιο νόμου της η κυβέρνηση προτείνει το αυτονόητο, επιβεβαιώνοντας τη θεσμική νίκη της παράταξής μας καθώς θέτει αυστηρές προϋποθέσεις και την ανάγκη πρότερης έγκρισης του Προέδρου της Βουλής για την παρακολούθηση πολιτικών προσώπων.

Όμως εξακολουθεί να λείπει κάθε διάθεση λογοδοσίας, για μια υπόθεση που πλήττει βάναυσα το κύρος των θεσμών μας και δυσφημεί τη χώρα διεθνώς.Αυτό δείχνει το γεγονός ότι μπαίνει όριο τριών ετών για να μάθει ο παρακολουθούμενος ότι παρακολουθήθηκε και όχι γιατί παρακολουθήθηκε καθώς και το ότι η ΑΔΑΕ, που θα έπρεπε να αποφασίζει για τη γνωστοποίηση της παρακολούθησης, παραγκωνίζεται από ένα συλλογικό όργανο, στο οποίο την πλειοψηφία θα έχουν οι ελεγχόμενοι Διοικητής και Εισαγγελέας της ΕΥΠ.

Άραγε τι έχουν να πουν τώρα τα στελέχη της κυβέρνησης και της Νέας Δημοκρατίας που με καλούσαν με θράσος να παρανομήσω και να πάω τάχα να ενημερωθώ; Αφού υπήρχε πλαίσιο, γιατί το νομοθετούν; Άλλη μια καινοτομία και άλλος ένας παραλογισμός του επιτελικού κράτους.

Ακόμα όμως και η έννοια της εθνικής ασφάλειας, διευρύνεται τόσο ώστε να καλύπτει έως και τα ζητήματα δημόσιας υγείας. Ο στόχος προφανής: Η επικύρωση της παρακολούθησης χιλιάδων πολιτών. Μια κολυμβήθρα του Σιλωάμ.

Επιμένουμε θεσμικά και δεν ακολουθούμε το δρόμο της συνωμοσιολογίας.

Γι’ αυτό προτείνουμε:

• την κατάργηση της αντισυνταγματικής διάταξης που απαγορεύει στην ΑΔΑΕ να ενημερώνει τους παρακολουθούμενους για λόγους εθνικής ασφαλείας και μάλιστα αναδρομικά,

• την πλήρη αιτιολόγηση της άρσης του απορρήτου στην σχετική εισαγγελική διάταξη ώστε να μπορεί να ελεγχθεί η νομιμότητά της,

• την αποκοπή της ΕΥΠ από το πρωθυπουργικό γραφείο,

• την τελική απόφαση για την παρακολούθηση για λόγους εθνικής ασφαλείας, να λαμβάνει Τριμελές Δικαστικό Συμβούλιο Εφετών και να γνωστοποιείται με πλήρη στοιχεία αμέσως στον πρόεδρο της ΑΔΑΕ, ώστε ο έλεγχος να είναι ουσιαστικός.

Προτεραιότητά μας είναι οι ανεξάρτητες αρχές που έφτιαξε το ΠΑΣΟΚ για να ενισχύσει τη Δημοκρατία, τη λογοδοσία και τη διαφάνεια, να έχουν ισχυρές αρμοδιότητες για να διασφαλίζουν όλα αυτά τα οποία οδηγούν την Ελλάδα σε μια ευρωπαϊκή θεσμική κανονικότητα.

Κάποιοι προσπαθούν να πείσουν τον ελληνικό λαό ότι το θέμα των παρακολουθήσεων, είναι ένα ζήτημα που αφορά λίγους, μια μικρή ομάδα ανθρώπων. Όμως, όλα αυτά τα ζητήματα έχουν άμεση σχέση με τα μεγάλα προβλήματα του ελληνικού λαού, με τις μεγάλες παθογένειες, διότι αυτό αποδεικνύουν τα στοιχεία σε παγκόσμιο επίπεδο. Όταν οι θεσμοί μιας χώρας είναι αδύναμοι και ανίσχυροι, η διολίσθηση σε φαινόμενα διαφθοράς και μηχανισμούς συναλλαγής ανάμεσα στην πολιτική και οικονομική εξουσία, είναι ένα σύνηθες και άμεσα εξαρτώμενο φαινόμενο. Ο μόνος τρόπος για να υπάρχει πραγματική ευημερία και οικονομική ανάπτυξη στη χώρα μας -και σε κάθε χώρα- είναι η ισχυρή θεσμική συγκρότηση. Μόνο μια ισχυρή ευρωπαϊκή κανονικότητα μπορεί να φέρει ένα καλύτερο βιοτικό επίπεδο στους πολίτες και περισσότερες ευκαιρίες για τις νεότερες γενιές.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, είναι απολύτως σαφές ότι η Δικαιοσύνη πρέπει να επιταχύνει τις διαδικασίες, να ξέρουμε όλη την αλήθεια πριν τις εκλογές και ο Πρωθυπουργός να ακολουθήσει το μοναδικό δρόμο που του απομένει. Οι εκλογές να γίνουν σε καθαρό τοπίο, χωρίς σκιές. Και αυτό είναι η ευθύνη του.Τριετείς προθεσμίες και αναδρομικότητα για την ενημέρωση των παρακολουθούμενων, δεν νοούνται, αν θέλουμε να έχουμε καθαρό τοπίο προεκλογικά. Τα αποκαλυπτήρια του παρακρατικού μηχανισμού της “πίσω αυλής του Μαξίμου”, πρέπει να γίνουν και αυτό είναι ένα ελάχιστο οφειλόμενο προς τους πολίτες.

Όλες μας οι πρωτοβουλίες και οι προτάσεις, έχουν ένα και μόνο στόχο: Να ενισχυθεί η διαφάνεια, η λογοδοσία αλλά παράλληλα να αντιμετωπιστεί το τοξικό κλίμα, στο οποίο επενδύουν διαρκώς η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Και θέλω να προσθέσω:

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όταν ξεκίνησε τη λειτουργία της η Εξεταστική ΕπιτροπήPEGA σχετικά με τα παράνομα λογισμικά, δημιούργησε την απαραίτητη υποδομή για τον έλεγχο των κινητών των ευρωβουλευτών και πλέον και των συνεργατών τους.

Έχω ήδη προτείνει, η Ελληνική Βουλή και ο κ. Τασούλας να αναλάβουν πρωτοβουλίες -τον προτρέπω να το κάνει εντός της εβδομάδας- προκειμένου να υπάρξει έλεγχος των κινητών τηλεφώνων όλων των Βουλευτών και των συνεργατών τους, όπως ακριβώς υπάρχει αυτή η δυνατότητα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Να πάψουν να υπάρχουν φήμες, υποψίες και ο πολιτικός κόσμος να είναι όμηρος αυτής της κατάστασης.

Η ανάπτυξη της υποδομής αυτής δεν είναι δύσκολη και μετά λόγου γνώσεως θέλω να σας ενημερώσω ότι σε περίπτωση που υπάρξει η απαραίτητη αίτηση, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ήταν έτοιμο να συνδράμει και να παράσχει την απαραίτητη τεχνογνωσία την Ελληνική Βουλή ώστε να ξεκαθαρίσει το νοσηρό τοπίο.

Ζητάμε από την ΑΔΑΕ, η κατά το Σύνταγμα μόνη αρμόδια Αρχή, να ελέγξει αν υπήρξαν επισυνδέσεις στα πρόσωπα που εμφανίζονται στα δημοσιεύματα. Με αυτές τις δυο πρωτοβουλίες θα αποκαλυφθεί η πραγματική διάσταση του προβλήματος θεσμικά, χωρίς κανείς να μπορεί να εργαλειοποιήσει για πολιτικάντικους λόγους αυτήν την πολύ σημαντική υπόθεση, που εκθέτει διεθνώς τη χώρα και δημιουργεί τεράστιους κλυδωνισμούς στο πολιτικό σύστημα.

Μόνη μας αγωνία είναι ο τόπος να αποκτήσει ένα πολιτικό σύστημα, που θα σέβεται τους πολίτες, ένα πολιτικό σύστημα υψηλής αξιοπιστίας για να σταματήσει μία νέα κρίση εμπιστοσύνης, η οποία δυστυχώς το τελευταίο διάστημα ξανακλιμακώνεται. Όλες αυτές οι νομοθετικές αλλά και πρακτικές μας προτάσεις, που μπορεί να αξιοποιήσει η Ελληνική Βουλή, έχουν στόχο να πάμε με ομαλό πολιτικό κλίμα στις εκλογές. Να γνωρίζει ο κάθε πολίτης τι πραγματικά έχει συμβεί σε αυτήν την υπόθεση, που έχει στρέψει παγκοσμίως τα φώτα της δημοσιότητας στη χώρα μας, και έτσι να επιλέξει με αξιοκρατικά κριτήρια ποια πολιτική δύναμη είναι αυτή που μπορεί να εγγυηθεί ισχυρούς θεσμούς, ισχυρή διαφάνεια, ισχυρή Δημοκρατία.

ΝΙΚΟΣ ΑΛΙΒΙΖΑΤΟΣ: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΝΟΜΟΥΜΕΝΗ ΧΩΡΑ ΝΑ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥ

ΣΗΜΕΙΑΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΜΟΤΙΜΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΝΙΚΟΥ ΑΛΙΒΙΖΑΤΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΘΕΣΜΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ»

Νίκος Αλιβιζάτος: Δεν είναι δυνατόν σε μια ευνομούμενη χώρα να εξαρτάται από τον πρωθυπουργό της χώρας η δυνατότητα παρακολούθησης ενός πολιτικού του αντιπάλου.

Ο Ομότιμος Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Νίκος Αλιβιζάτος σχολιάζοντας τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας με τις παρακολουθήσεις από τα παράνομα κακόβουλα λογισμικά, προσδιόρισε ως τη μεγάλη αντινομία το γεγονός ότι«ενώ η τεχνολογία τα τελευταία χρόνια καλπάζει, οι εγγυήσεις για να προφυλάξουμε τα δικαιώματα του πολίτη περιορίζονται. Το αντίθετο ακριβώς που συμβαίνει σε πάρα πολλές χώρες. Να θυμίσω ότι το Pegasus, το Predator είναι προϊόντα της τελευταίας δεκαετίας. Ήδη, όπως μας πληροφόρησε ο Πρόεδρος, από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχουν ειδοποιηθεί ότι υπάρχει η τελευταία εκδοχή του Predator που δεν χρειάζεται να πέσεις στην παγίδα και να πατήσεις το κουμπί, αλλά γίνεται η σύνδεση απευθείας. Ο ιδρυματικός εισαγγελέας, δηλαδή ο πλήρους απασχόλησης εισαγγελέας τοποθετείται στην ΕΥΠ με τον νόμο Παυλόπουλου της Νέας Δημοκρατίας το 2008. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό. Βάλτε το χέρι στην καρδιά και σκεφτείτε την προσωπική σας εμπειρία. Κάποιος είναι δίπλα σας και είστε 24 ώρες το 24ωρο μαζί. Τρώτε μαζί, τα λέτε για την οικογένεια σας. Είναι δυνατόν να είναι ανεξάρτητος απέναντί σας; Μπορεί να σας ελέγξει σοβαρά, όταν του κλείσουν το μάτι και του πουν ότι “είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και πρέπει να παρακολουθήσουμε τον άλλον”;»σημείωσε, ενώ πρόσθεσε ότι «ο ιδρυματικός εισαγγελέας είναι ένας περιορισμός της εγγυήσεως της δικαστικής αρχής που επιβάλει το Σύνταγμα για τις νόμιμες επισυνδέσεις».

«Υπήρχε, όμως, και ο δεύτερος εισαγγελέας, ο εισαγγελέας Εφετών, τον οποίο κατάργησε με νόμο του ο ΣΥΡΙΖΑ το 2018. Γιατί; Γιατί υπήρχε τότε ο εισαγγελέας – δυστυχώς μακαρίτης – ο κ. Λιόγας, ο οποίος αρνείτο να υπογράφει τα σωρηδόν αιτήματα επισυνδέσεων που του έστελνε κάθε μέρα ο κ. Ρουμπάτης. Καταργήθηκε, λοιπόν, ο δεύτερος εισαγγελέας και πλέον η μόνη εγγύηση ήταν ο ιδρυματικός», ανάφερε ο Νίκος Αλιβιζάτος.

Στη συνέχεια, ο κ. Αλιβιζάτος ανάφερε ότι «η υποκλοπή από ιδιώτη με το νέο Ποινικό Κώδικα το 2019, του ΣΥΡΙΖΑ, από κακούργημα έγινε πλημμέλημα» και περιέγραψε την τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τα προσόντα του Διοικητή της ΕΥΠ σημειώνοντας ότι «για να γίνεις Διοικητής της ΕΥΠ – έλεγε ο παλαιός νόμος Παυλόπουλου – έπρεπε να είσαι πτυχιούχος και να έχεις αποδεδειγμένη επαγγελματική πείρα. Κι έγινε «ή» διαζευκτικό τον Αύγουστο του ’19. Κι η επαγγελματική πείρα έγινε ‘’στον ιδιωτικό ή στον δημόσιο τομέα’’. Έτσι, κάποιος άγνωστος, με μια θητεία σε μια εταιρεία security έγινε διοικητής της ΕΥΠ χωρίς κανένα άλλο προσόν. Απλώς ήταν φίλος, αν όχι του πρωθυπουργού, του στενού επιτελείου του».

Ακόμη, ο Ομότιμος Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου ανέδειξε το ψαλίδισμα της ΑΔΑΕ καθώς ο Πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων δεν είχε δικαίωμα να μπαίνει στα αρχεία της ΕΥΠ και της Αντιτρομοκρατικής.

«Αφήστε να πιθανολογήσω- δεν είμαι σίγουρος, η ίδρυση του Κέντρου Τεχνολογικής Υποστήριξης, Ανάπτυξης και Καινοτομίας, στο πλαίσιο της ΕΥΠ το 2020 – εκεί μόνο ο Διοικητής της ΕΥΠ μπορούσε να αποσπά υπαλλήλους από τον κύριο κορμό της ΕΥΠ (και απ’έξω) και να συγκροτούν αυτή την ΚΥΠ μέσα στην ΚΥΠ. Η σύμπτωση είναι ανατριχιαστική με το χθεσινό ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου. Δηλαδή η είσοδος του Predator στην Ελλάδα συμπίπτει με τη δημιουργία αυτού του κέντρου. Αν αποδειχθεί το χθεσινό ρεπορτάζ του Β.Λαμπρόπουλου αληθές, είναι προφανές ότι ιδρύθηκε μέσα στην ΕΥΠ ένα στεγανό που στεγαζόταν σε άλλο κτήριο – στην Αγία Παρασκευή απ΄ότι είδαμε στις χθεσινές εφημερίδες και όχι στην Κατεχάκη – που λειτουργούσε για αυτόν τον σκοπό, δηλαδή για τη λειτουργία του Predator. Επαναλαμβάνω, με κάθε επιφύλαξη γιατί δεν έχει φυσικά αποδειχθεί», συμπλήρωσε.

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η ευθύνη είναι διαχρονική, αλλά και διακομματική. «Εντούτοις, η ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας με καθαρά επιστημονικά κριτήρια είναι ακόμη μεγαλύτερη. Τι σημαίνει η πρώτη δήλωση του πρωθυπουργού; ‘’Δεν γνώριζα. Αν γνώριζα, δεν θα είχε συμβεί’’. Σημαίνει ότι αν έδινε το ΟΚ ο ίδιος θα είχε γίνει η παρακολούθηση του Ανδρουλάκη κανονικά. Δεν είναι δυνατόν σε μια ευνομούμενη χώρα, να εξαρτάται από τον πρωθυπουργό της χώρας η δυνατότητα παρακολούθησης ενός πολιτικού του αντιπάλου», επισήμανε.

Επανερχόμενος στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις παρακολουθήσεις, ο κ. Αλιβιζάτος έθιξε το ζήτημα της αναδρομικότητας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν προβλέπεται τίποτα για την αναδρομικότητα, για αυτά που έχουν συμβεί ως τώρα. Δεν είναι δυνατόν να πάμε σε εκλογές έτσι. Να υπάρχει βαθύτατη σκιά ότι κάποιος υποψήφιος πρωθυπουργός παρακολουθείται για λόγους εθνικής ασφαλείας. Είναι αδιανόητο. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί σε μια ευρωπαϊκή χώρα».

«Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι θα νιώθαμε πολύ μεγάλη ανακούφιση αν το ειδικό για αυτά τα θέματα – ευρωπαϊκό όργανο – όχι ένα φιλαράκι μας στην Κομισιόν – που είναι η Επιτροπή της Βενετίας καλείτο να βγάλει επείγουσα γνώμη για το εκκρεμές νομοσχέδιο, κάτι μπορεί να γίνει σε δύο μήνες», τόνισε ο κ. Αλιβιζάτος.

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΘΕΣΜΙΚΗ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΜΑΣ Ο ΦΑΡΟΣ ΩΣΤΕ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΞΑΝΑ ΤΕΤΟΙΑ ΝΟΣΗΡΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

Νίκος Ανδρουλάκης: Η ευρωπαϊκή θεσμική κανονικότητα είναι για εμάς ο φάρος ώστε η χώρα μας να μην αντιμετωπίσει ξανά τέτοια νοσηρά φαινόμενα.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, επισήμανε ότι η μάχη που δίνει η παράταξη όλο το προηγούμενο διάστημα είναι μάχη λογικής και συναισθήματος. Έδειξε τη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ για το τοξικό κλίμα και επέμεινε ότι μόνος δρόμος είναι η Δικαιοσύνη. «Καλώ όλα τα πρόσωπα που εμπλέκονται σε αυτά τα ζητήματα, να κάνουν ό,τι και εγώ. Τι φοβούνται; Δεν έχω δεσμεύσεις. Να πάνε στη δικαιοσύνη, που είναι το μόνο καταφύγιο ενός πολίτη σε μια φιλελεύθερη δημοκρατία για να υπερασπιστεί τα δικαιώματά του. Να πάρουν αυτή την πρωτοβουλία και να πάνε στη δικαιοσύνη. Να αφήσουμε τα δηλητηριώδη υπονοούμενα ή τις υπεκφυγές».

«Στεκόμαστε αξιακά, γι’ αυτό ο λόγος μας για θέματα θεσμών, δημοκρατίας και διαφάνειας παραμένει ίδιος και επί εποχής των κυρίων Τσίπρα και Καμμένου και επί εποχής του κ. Μητσοτάκη. Ο κ. Μητσοτάκης άλλαξε το λόγο του, όχι το ΠΑΣΟΚ. Τα ίδια που λέγαμε για νοσηρές υποθέσεις της προηγούμενης περιόδου, τα ίδια λέμε και για νοσηρές υποθέσεις αυτής.Δεν μας κάνει το τιμόνι της εξουσίας να αλλάζουμε στάση στα πράγματα. Ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να έχει μια στρατηγική:Μέσα από αυτή την υπόθεση να ξεχαστούν οι αμαρτίες του για το πρόσφατο κυβερνητικό του παρελθόν. Εμείς εδώ είμαστε, να αναδεικνύουμε τις αμαρτίες όλων» ανέφερε ο κ.Ανδρουλάκης κληθείς να σχολιάσει τη στάση της Κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ.

«Κάποιοι προσπαθούν να εργαλειοποιήσουν μια υπόθεση, όμως αυτή η υπόθεση δεν εργαλειοποιείται για έναν απλό λόγο: Όλη η Ευρώπη, πολιτικά κόμματα, το Κοινοβούλιο, ΜΜΕ, ξαφνικά ρίχνουν τους προβολείς τους στη χώρα μας. Γιατί; Γιατί δε θέλουν οι φιλελεύθερες δημοκρατίες να κινδυνεύουν στο μέλλον από αυτά τα λογισμικά. Καταλαβαίνουν το μέγεθος του κινδύνου. Ο κίνδυνος είναι τεράστιος. Κανείς δε θέλει να φαντάζεται ότι πρέπει να έχει ειδική εκπαίδευση το παιδί του για να μη βρεθεί θύμα μιας τέτοιας υπόθεσης» σημείωσε ο κ. Ανδρουλάκης.

Σχετικά με την στάση του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής κατά την ψήφιση του σχεδίου νόμου της Κυβέρνησης ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε: «Τα είδαμε τα πειράματα του κ. Μητσοτάκη, του δήθεν επιτελικού, συγκεντρωτικού κράτους του Μαξίμου. Ευρωπαϊκή κανονικότητα, διάχυση των λειτουργιών των θεσμών, διαφάνεια και βέβαια θεσμοί διακριτοί και ενίσχυση των ανεξάρτητων αρχών. Δε μπορεί να υπονομεύονται οι ανεξάρτητες αρχές και να με ρωτάτε αν θα το ψηφίσουμε. Υπονομεύεται ο ρόλος της ΑΔΑΕ. Δε μπορούμε να το ψηφίσουμε αν υπονομεύεται ο ρόλος της ΑΔΑΕ. Δε μπορούμε να ψηφίσουμε να είναι η ενημέρωση ταυτισμένη με τον εκλογικό κύκλο. Τί σημαίνει τριετία; Δηλαδή να μάθουμε κατά τη διακυβέρνηση της επόμενης κυβέρνησης, τι έκανε η προηγούμενη. Όχι κ. Μητσοτάκη, ευχαριστούμε, δε θα πάρουμε. Άρα ευρωπαϊκή θεσμική κανονικότητα είναι για εμάς ο φάρος ώστε η χώρα μας να μην αντιμετωπίσει ξανά τέτοια νοσηρά φαινόμενα.

Οι βουλευτές της ΝΔ στην εξεταστική επιτροπή υπάκουσαν στις επιλογές του Μεγάρου Μαξίμου και προστάτευσαν όλα τα πολιτικά εμπλεκόμενα πρόσωπα και όσους φέρονται ως ιδιοκτήτες ή χρήστες αυτών των παράνομων λογισμικών. Εύχομαι αυτήν τη φορά να ακούσουν τη συνείδηση τους, να σκεφτούν το μέλλον των παιδιών τους και να πιέσουν την κυβέρνηση να φέρει ένα κανονικό νομοσχέδιο που θα προστατεύσει και την ιδιωτικότητα, τους δημοκρατικούς θεσμούς και τα θέματα που άπτονται της εθνικής ασφάλειας. Η ευημερία με το σεβασμό των θεσμών, τα ανθρώπινα δικαιώματα με την ασφάλεια, δεν είναι έννοιες αντικρουόμενες».

Σχετικά με την πρόταση του προς τον Πρόεδρο της Βουλής να δημιουργηθεί αντίστοιχη δομή ελέγχου των κινητών των βουλευτών με αυτή που λειτουργεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο κ. Ανδρουλάκης ευχήθηκε «να αξιοποιηθεί από όλους αυτούς που με κατήγγειλαν ότι τους έτρωγα τον ελεύθερο χρόνο, τους κούρασα.Να πάνε σε αυτές τις δομές για να δούμε αν έχουν ίχνη στα κινητά τους. Ένα σημαντικό στοιχείο δεν είναι να αποκτήσει η Βουλή αυτές τις δομές, είναι αν θα πάνε να ελέγξουν τα κινητά τους. Και αυτό είναι ένα πολύ κρίσιμο στοιχείο».

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΜΑΝ. ΒΕΛΕΓΡΑΚΗ, ΜΙΧ. ΚΑΛΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΧΡ. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ «ΘΕΣΜΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ»

Τη νομική διάσταση της υπόθεσης της παρακολούθησης του κινητού τηλεφώνου του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκου Ανδρουλάκη και την απόπειρα παγίδευσής του με το Predator, καθώς και τη θεσμική ανάδειξη του ζητήματος, παρουσίασαν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, οι δικηγόροι Μανώλης Βελεγράκης, Μιχάλης Καλαντζόπουλος και Χρήστος Κακλαμάνης.

Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στο ιστορικό της επίμονης και γενικόλογης πρόσκλησης από την κυβέρνηση προς τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για να ενημερωθεί παράνομα, ο δικηγόρος Μανώλης Βελεγράκης, επισήμανε ότι από τα τέλη Αυγούστου «κατέστη σαφές ότι η κυβέρνηση δεν επιθυμούσε την ενημέρωση του Νίκου Ανδρουλάκη και τη διαφώτιση του ελληνικού λαού για τους λόγους παρακολούθησής του. Σε αντίθεση με τις διακηρύξεις της, είχε επιλέξει την οδό της συσκότισης».

Εξήγησε πως τέτοιου είδους ενημέρωση όχι μόνο δεν προβλεπόταν, τουναντίον αποκλειόταν από τη διάταξη του 4790/2021. Χαρακτηρίζοντας τις προβλέψεις της νέας διάταξης, η οποία άλλαξε το προϊσχύον καθεστώς, ως παράλογη πολιτικά και ηθικά αποδοκιμαστέα, προβληματική και συνταγματικά αποδοκιμαζόμενη, ο κ. Βελεγράκης σημείωσε πως «ο κ. Ανδρουλακης καλείτο να ενημερωθεί ανεπίσημα, άρα παράνομα, ουσιαστικά να συμπράξει σε μια διαδικασία χωρίς κανένα νόμιμο έρεισμα».

Βάσει όλων των παραπάνω, έχει κατατεθεί από τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στο ΣτΕ αίτηση ακύρωσης για την απόρριψη από την ΑΔΑΕ αιτήματός του να ενημερωθεί σε σχέση με την παρακολούθησή του από την ΕΥΠ, με την οποία ζητείται επίσης να αναγνωριστεί ότι η διάταξη του Ν. 4790/2021 έρχεται σε αντίθεση με το Σύνταγμα, την ΕΣΔΑ και το Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ.

Όπως γνωστοποίησε ο κ. Βελεγράκης, υποβλήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αίτηση για την προστασία της ασυλίας του κ. Ανδρουλάκη. «Είναι μια διαδικασία στην κατεύθυνση της διεθνοποίησης του ζητήματος», ανέφερε κλείνοντας.

«Όταν ξεκίνησε όλη αυτή η ιστορία στις 26 Ιουλίου, κανείς από εμάς δεν μπορούσε να φανταστεί όσα θα ακολουθούσαν. Ούτε να διανοηθεί ότι η ΕΥΠ παρακολουθούσε με δόξα και τιμή τον Πρόεδρο του τρίτου κοινοβουλευτικού κόμματος της χώρας», σημείωσε με τη σειρά του ο δικηγόρος Χρήστος Κακλαμάνης.

Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Κακλαμάνης σε σχέση με τη θεωρία της «νόμιμης» επισύνδεσης, «η επισύνδεση από την ΕΥΠ είναι νομότυπη, δεν είναι νόμιμη. Το ότι διαθέτει στρογγυλή σφραγίδα και υπογραφή από αυτούς που πρέπει, δεν την καθιστά νόμιμη. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα είχαμε ποτέ κανέναν δικαστή κατηγορούμενο ή καταδικασμένο για παραδικαστικό και κανέναν δημόσιο λειτουργό να αντιμετωπίζει κατηγορίες», σημειώνοντας πως αυτό είναι το αντικείμενο της δικαστικής έρευνας.

Όσον αφορά στη συμπληρωματική μηνυτήρια αναφορά που κατατέθηκε από τον κ. Ανδρουλάκη στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών στις 19 Σεπτεμβρίου 2022, αυτή περιλαμβάνει όλες τις αξιόποινες πράξεις, που κατά την εκτίμηση της νομικής ομάδας υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι έχουν τελεστεί και δικαιολογούν την άσκηση ποινικής δίωξης. Συνοδεύεται επίσης από ειδικότερα αιτήματα κλήσεως άνω των 25 μαρτύρων, κατάσχεσης εγγράφων και διενέργειας μιας σειράς συγκεκριμένων ανακριτικών ενεργειών προς διακρίβωση της αλήθειας. Έχει ζητηθεί επίσης η συνδρομή της Eurojust διότι το ζήτημα του Predator είναι διασυνοριακό.

«Για εμάς το μείζον είναι να εξαντλήσουμε όλα τα ένδικα μέσα που μας δίνει η ελληνική έννομη τάξη και να ασκήσουμε τη μέγιστη δυνατή πίεση, προκειμένου να αναδείξουμε την αλήθεια», τόνισε ο δικηγόρος Μιχάλης Καλαντζόπουλος.

Αναφερόμενος στην εντολή καταστροφής του σχετικού με την παρακολούθηση φακέλου από την ΕΥΠ, που δόθηκε την ίδια ημέρα με την κατάθεση στην ΑΔΑΕ της αναφοράς- καταγγελίας για την απόπειρα παγίδευσης με το Predator, σημείωσε πως «υπάρχουν αρκετές συμπτώσεις που δημιουργούν σε κάθε περίπτωση εύλογους προβληματισμούς».

Όπως αποκάλυψε, πέραν των υπολοίπων νομικών ενεργειών, «ερχόμαστε πλέον, μέσα στις επόμενες ημέρες, να ασκήσουμε και αγωγή. Υπάρχει πρόσφατη νομολογία, σύμφωνα με την οποία, η Διοίκηση οφείλει να προσκομίσει ενώπιον του Διοικητικού Δικαστή τον σχετικό φάκελο προκειμένου να κρίνει και εκείνος το παράνομο ή μη».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΜΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ 2023

Ο πολυδιαφημισμένος από την κυβέρνηση πρώτος προϋπολογισμός εκτός πλαισίου μνημονιακής επιτήρησης και ενισχυμένης εποπτείας, δεν είναι παρά μία από τα ίδια της αποτυχημένης συντηρητικής, αναποτελεσματικής και βαθιά άδικης οικονομικής συνταγής της Νέας Δημοκρατίας.

Με ελαφρά προσγειωμένες εκτιμήσεις, σε σχέση με τις προβλέψεις του προσχεδίου, οι στόχοι του προϋπολογισμού για σύγκλιση ύψους 5 δισ. με την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 0,7% ΑΕΠ το 2023, έναντι ελλείμματος 1,7% ΑΕΠ του 2022, με μειωμένο ρυθμό ανάπτυξης 1,8% έναντι 5,6% του 2022, αποτελεί προφανώς μία άσκηση δημοσιονομικής ακροβασίας.

Η άδικη φορολογική πολιτική αποκτά διερευνόμενα χαρακτηριστικά στις συνθήκες του πληθωρισμού που κατατρώει τα εισοδήματα των καταναλωτών, καθώς οι έμμεσοι φόροι αυξάνονται διαρκώς με αποτέλεσμα πέραν των 5 δισ. που πλήρωσαν επιπλέον οι πολίτες το 2022, θα κληθούν το 2023 να τα ξαναπληρώσουν επιβαρυμένα με ακόμα 1 δισ.

Η ανάπτυξη θα εξακολουθήσει ακόμα να στηρίζεται στα ξύλινα πόδια της μειωμένης κατανάλωσης από την οποία προέρχεται το μεγαλύτερο μέρους του ΑΕΠ, ενώ η αύξηση του πάγιου σχηματισμού κεφαλαίου αδυνατεί να καλύψει το τεράστιο επενδυτικό κενό.

Η μείωση των δαπανών, κατά 2 δισ., θα οδηγήσει σε δοκιμασία τις δημόσιες πολιτικές για την προστασία των πιο αδύναμων συμπολιτών μας, όπως αποδεικνύει και η ισχνή πρόβλεψη του 1 δισ. για την κάλυψη των αυξημένων τιμολογίων της ενέργειας, καθώς από ότι φαίνεται η κυβέρνηση έχει ξεμείνει από «καύσιμα». Επιβεβαιώνεται έτσι η κριτική που έχουμε ασκήσει για τον τρόπο που κυβέρνηση έκανε τη μεγαλύτερη δημοσιονομική επέκταση, χωρίς τα αντίστοιχα αποτελέσματα.

Το διευρυνόμενο έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου αναδεικνύει εκτός των άλλων και το ότι η κυβέρνηση παρότι είχε στη διάθεσή της το μεγαλύτερο χρηματοδοτικό πακέτο με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, του ΕΣΠΑ και της ΚΑΠ, τα διαχειρίστηκε σε όφελος συγκεκριμένων συμφερόντων και όχι των αναγκών της οικονομίας και της κοινωνίας.

Ο τέταρτος και τελευταίος προϋπολογισμός της Νέας Δημοκρατίας, επισφραγίζει μία πολιτική που αύξησε τις ανισότητες, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία της Eurostat για τη διεύρυνση της φτώχειας στη χώρα μας και τα στοιχεία του ΙΝΕ ΓΣΕΕ για τη μείωση του εισοδήματος των χαμηλόμισθων έως και 40% του εισοδήματός τους, την ώρα που τα πλέον υψηλά εισοδήματα απολαμβάνουν τις χαριστικές φοροαπαλλαγές τη κυβέρνησης.

Το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής με βάση τις προτάσεις του για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλεί η κυβερνητική πολιτική και τις θέσεις του για μία Ελλάδα της Ανάπτυξης με ισχυρό κοινωνικό κράτος, απασχόληση με καλές αμοιβές και ισχυρούς δημοκρατικούς θεσμούς, θα ασκήσει τεκμηριωμένη και υπεύθυνη κριτική στον προϋπολογισμό και θα αναδείξει την ανάγκη που έχει ο τόπος για μία κυβέρνηση με Σοσιαλδημοκρατικό πρόσημο.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ

Βασικά σημεία συνέντευξης του Επικεφαλής της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ Μιχάλη Κατρίνη στον ΣΚΑΙ και στην εκπομπή “Αταίριαστοι” με τους Γιάννη Ντσούνο και Χρήστο Κούτρα

Για την υπόθεση της “Κιβωτού του Κόσμου”, ο Μιχάλης Κατρίνης τόνισε:

Αποτελεί ένα από τα πολλά περιστατικά που είδαν το φως της δημοσιότητας και πρέπει να τονίσουμε την σημαντική η συμβολή των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο να σπάσει επιτέλους αυτός ο κύκλος σιωπής που υπάρχει, συνήθως, γύρω από τα θέματα της παιδικής κακοποίησης.

Το πολιτικό σύστημα είναι ώρα να αναλάβει τις ευθύνες του: προσφάτως, ήρθε στη Βουλή το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, για το οποίο όλα τα κόμματα εξέφρασαν θετική άποψη, παρά τις επιμέρους παρατηρήσεις τους. Θα πρέπει τα πολιτικά κόμματα να συναινέσουν και να συνεννοηθούν ούτως ώστε να δράσουμε προληπτικά και όχι απλά να ευχόμαστε ναμην υπάρξουν ξανά τέτοια περιστατικά.

Πρέπει να εξάρουμε τη σημαντική δουλειά που έχει κάνει η βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα δικαιώματα του παιδιού, χάρη στη συστηματική δουλειά της οποίας, διερευνώνται και βλέπουν σήμερα το φως της δημοσιότητας τα πρωτοφανή περιστατικά που έλαβαν χώρα στην «Κιβωτό του Κόσμου».

Πρέπει να σημειώσουμε την καθαρή θέση και στάση του Αρχιεπισκόπου που καταδίκασε απερίφραστα αυτά τα γεγονότα, διαχωρίζοντας τη θέση της Εκκλησίας από τα όσα έλαβαν χώρα σε μια δομή όπου-μέχρι πρόσφατα- προϊστατο ένας ιερέας.

Παράλληλα, ο επικεφαλής της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής υπογράμμισε:

Είναι γνωστό σε όλους όσοι ασχολούνται με τα θέματα των παιδιών ότι στα ιδρύματα και στις κλειστές δομές, τα περιστατικά κακοποίησης ή σεξουαλικής κακοποίησης, είναι πολλαπλάσια σε σχέση με τον μέσο όρο, όπως τονίζει και στην σχετική έκθεσή του το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού και η αρμόδια επιτροπή του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Θα πρέπει ωστόσο να θυμόμαστε πως ακόμη και σήμερα, δεν υπάρχει κρατική δομή που να υποδέχεται παιδιά τα οποία είναι θύματα σεξουαλικής ή εν γένει κακοποίησης, παρά μόνο δομές ιδιωτιών ή Μ.Κ.Ο.

Ήρθε η ώρα το κράτος να αναλάβει το ρόλο του και να μη περιορίζεται μόνο στην εποπτεία. Γιατί αυτή τη στιγμή, τα παιδιά που ανήκουν σε οικογένειες που τα παραμελούν, τα κακοποιούν ή τα έχουν στο δρόμο, καταλήγουν μόνο σε ιδιωτικές δομές.

Για το θέμα των υποκλοπών ο επικεφαλής της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ δήλωσε:

Το ΠΑΣΟΚ εγκαλεί την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στην υπόθεση των υποκλοπών, τόσο για τον παρακρατικό μηχανισμό που έστησε, όσο και για την συγκάλυψη των ενόχων και τη συσκότιση της υπόθεσης.

Καταγγείλαμε την παρακολούθηση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ από την ΕΥΠ και την προσπάθεια της παγίδευσης του τηλεφώνου του, από το Predator και αν ο Νίκος Ανδρουλάκης δεν είχε πάει στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου, πιθανόν, αυτή τη στιγμή η συζήτηση γύρω από το θέμα των υποκλοπών, να μη γινόταν καν.

Το ΠΑΣΟΚ ζήτησε θεσμική ενημέρωση για τη συγκεκριμένη υπόθεση, από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, ωστόσο, δεν έγινε απολύτως τίποτα.

Ζητήσαμε τη σύσταση εξεταστικής επιτροπή την οποία η ΝΔ δεν ψήφισε. Ζητήσαμε-μεταξύ άλλων- να κληθεί ο βασικός ο πρωταγωνιστής της υπόθεσης -ο ανιψιός του Πρωθυπουργού κ. Δημητριάδης- και δεν κλήθηκε με υπαιτιότητα της πλειοψηφίας των μελών της επιτροπής που ανήκουν στη ΝΔ.

Συνέπεια όλων των παραπάνω ήταν να συσκοτιστεί περαιτέρω η υπόθεση, λόγω της κυβερνητικής αδράνειας και συγκάλυψης της πρωτοφανούς αυτής υπόθεσης. Κι έτσι, οι εταιρείες που χειρίζονται το Predator μένουν στο απυρόβλητο και συνεχίζουν τις δραστηριότητές τους σα να μην συμβαίνει τίποτα.

Το ΠΑΣΟΚ κινήθηκε με απολύτως θεσμικό τρόπο, γιατί εμείς θέλουμε πριν τις επόμενες εκλογές να πληροφορηθεί ο Ελληνικός λαός ποιοι ήταν αυτοί που αποφάσισαν να παρακολουθείται ο Πρόεδρος του τρίτου τη τάξει κοινοβουλευτικού κόμματος, καθώς και για ποιους λόγους.

Και βέβαια θέλουμε να πέσει άπλετο φως και στις υποθέσεις όλων των πολιτών που παρακολουθούνται. Δε μπορεί στην χώρα που θεσπίστηκε η Δημοκρατία να έχουμε 15.000 παρακολουθήσεις πολιτών.

 

4

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.