ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗ ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ ΝΣ ΤΟΥ ΥΠΕΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ


0
(0)

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης πρέπει να έχει στόχο την αειφόρο κινητικότητα των πολιτών και όχι την αειφόρο κερδοφορία ξένων εταιρειών

Στην Ολομέλεια όπου συζητήθηκε το Νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης τοποθετήθηκε ο εισηγητής του Κινήματος Αλλαγής Γιώργος Αρβανιτίδης σημειώνοντας την θετική στάση του κόμματος υπερ της ηλεκτροκίνησης αλλά πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν εξηλεκτρίζουμε τις μετακινήσεις μας χάριν γούστου ή ντιζάιν ή από μόδα.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Αρβανιτίδης:

Υπάρχει ένα ολόκληρο σκεπτικό με στόχο την βιώσιμη κινητικότητα βάσει αρχών και προτεραιοτήτων προς ανάσχεση της Κλιματικής Αλλαγής. Και με ακόμα πιο απώτερο στόχο την Αειφόρο Ανάπτυξη και την αλλαγή παραδείγματος.

Αν ολόκληρη η παγκόσμια βιομηχανική παραγωγή αυτοκινήτων είχε κινηθεί προς την ηλεκτροκίνηση πιο νωρίς, τότε και ο πλανήτης μας θα είχε αλλάξει πιο έγκαιρα ενεργειακό μοντέλο.

Υποστηρίζουμε την πράσινη στροφή της οικονομίας στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η μετάβαση όμως αυτή πρέπει να γίνει μέσα από μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση της ηλεκτροκίνησης και σε άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς (οχήματα, πλοία, τραίνα), κάτι που δυστυχώς δεν κάνει το Νομοσχέδιο της Κυβέρνησης. Έπρεπε επίσης να υποστηριχθεί με γενναία αλλά κλιμακούμενη επιδότηση στη βάση εισοδηματικών και άλλων κριτηρίων και με διασφάλιση της «πράσινης» ενέργειας από ΑΠΕ στα σημεία φόρτισης.

Για αυτούς τους λόγους στο Κίνημα Αλλαγής είπαμε εξ’ αρχής ΝΑΙ επί της Αρχής αλλά δεν υπερψηφίζουμε συγκεκριμένα άρθρα που αποτυπώνουν την αποσπασματική αυτή θεσμοθέτηση και την χωρίς εισοδηματικά κριτήρια οριζόντια επιδότηση της αγοράς και μίσθωσης μόνο ηλεκτρικών οχημάτων και προτείναμε τρόπους ενίσχυσης των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και να προστεθούν πόροι για δράσεις με πιο εξειδικευμένα και στοχευμένα κριτήρια και γενναία κίνητρα, όπως π.χ. σε ακριτικά νησιά για τους μόνιμους κατοίκους ή για πολύτεκνες οικογένειες κλπ.

Τέλος, ο κ. Αρβανιτίδης σημείωσε την αρνητική εξέλιξη για τα μειωμένα κονδύλια που θα λάβει η χώρα μας από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης και κάλεσε την κυβέρνηση να χαράξει εθνική ενεργειακή πολιτική, σε άμεση συνεννόηση με τα κόμματα, για την αντιμετώπιση της κλιμακούμενης τουρκικής προκλητικότητας νότια της Κρήτης.

Πιο αναλυτικά τα βασικά σημεία από την τοποθέτηση του κ. Αρβανιτίδη:

– Η Κυβέρνηση υιοθετεί όρους που πρώτοι έχουμε θέσει στον δημόσιο διάλογο. Το ζητούμενο είναι να υιοθετεί και το ουσιαστικό περιεχόμενό τους και να μην μένει μόνο σε μια επικοινωνιακή καμπάνια επιστρατεύοντας από τη ΣΥΡΟ το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό όχημα, το Enfield 8000, κατασκευής 1973, της εταιρείας Γουλανδρή. Δεν μας είπε όμως, ότι η τότε Κυβέρνηση Καραμανλή της Ν.Δ. δεν αδειοδότησε ποτέ αυτό το όχημα, καθώς το κράτος δεν μπορούσε να βρει τρόπο να φορολογήσει το Enfield 8000. Ελπίζουμε βέβαια, αν προκύψει ανάλογο θέμα, μεθαύριο το Υπουργείο Οικονομικών να μην βρει τελικά διάφορους τρόπους να φορολογήσει τα ηλεκτρικά οχήματα όταν σήμερα το ΥΠΕΝ φέρνει φορολογικά κίνητρα για την αγορά τους.

– Το παρόν Νομοσχέδιο προβάλλεται από την Κυβέρνηση ως η πιο ριζική περιβαλλοντική πολιτική για την βιώσιμη κινητικότητα. Την ίδια στιγμή όμως πιο ουσιαστικές δράσεις και υποδομές βιώσιμης κινητικότητας όπως η ανάπτυξη του Σιδηρόδρομου, του Τραμ και του Μετρό, (των πιο φιλοπεριβαλλοντικών μέσων), παραμένουν στάσιμες ή καθυστερούν και ΔΕΝ είναι στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης, ή εφαρμόζονται πιλοτικά ως πρόχειρα σχέδια πεζοδρομήσεων στην Αθήνα, χωρίς καμία συνοχή που μόνο… «Μεγάλος Περίπατος» δεν είναι, ενώ θα χρειαστεί σύντομα νέα νομοθέτηση από τα Υπουργεία Υποδομών/Μεταφορών, Ναυτιλίας, Εσωτερικών, Ψηφιακής Πολιτικής και Οικονομικών.

– Παρά τη σωστή κατεύθυνση της νομοθετικής πρωτοβουλίας πρόκειται για παρέμβαση αποσπασματική, μικρού βεληνεκούς, συνοδευόμενη από πολύ προβολή και επικοινωνία που αφορά λίγους. Η απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος στην σημερινή ελληνική κοινωνία και πραγματικότητα αφορά όσους έχουν ήδη αυτοκίνητο και ενδιαφέρονται να πάρουν ένα δεύτερο ή τρίτο. Η θέση μας είναι να διοχετευτούν όσο μεγαλύτερα ποσά γίνεται στους πιο αδύναμους οικονομικά.

– Καλές οι επιδοτήσεις σε ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα και η προσπάθεια να αναπτυχθεί ο εγχώριος κατασκευαστικός κλάδος αυτών των προϊόντων, αλλά οι κύριοι ωφελημένοι αυτού του Νομοσχεδίου θα είναι εταιρείες και ειδικά ξένες και ΟΧΙ φυσικά πρόσωπα που αναζητούν οικονομικούς και βιώσιμους τρόπους μετακίνησης. Για να επιτευχθεί ο φιλόδοξος στόχος του ΕΣΕΚ για το 2030, ώστε ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα μπαίνει σε κυκλοφορία στην Ελλάδα να είναι ηλεκτρικό, μπορεί να γίνει πραγματικότητα μόνο αν αναπτυχθεί ραγδαία το σχεδόν ανύπαρκτο δίκτυο υποδομών φόρτισης.

– Αναδείξαμε την σύγχυση που προκλήθηκε από τις αντιφατικές διατάξεις του παρόντος Νομοσχεδίου και αυτών που τέθηκαν σε διαβούλευση – το ίδιο διάστημα – στο Φορολογικό Νομοσχέδιο, σε σχέση με την απαγόρευση εισαγωγής οχημάτων παλιάς τεχνολογίας Εuro 1, Euro 2 και Euro 3 ή απλώς την υπερφορολόγησή τους όπως προέκρινε το Υπουργείο Οικονομικών.

– Σε σχέση με τις Τροπολογίες που φέρνουν παρατάσεις ρύθμισης αυθαιρέτων και άλλα ενεργειακά και περιβαλλοντικά ζητήματα, σημειώνουμε για μια ακόμα φορά τον κακό προγραμματισμό και την αναστάτωση στην αγορά που έχουν προκαλέσει οι καθυστερήσεις του Υπουργείου και η ανυπαρξία διαβούλευσης για την ρύθμιση συγκεκριμένων θεμάτων, ενώ χρειάζεται επίλυση σειρά και άλλων ζητημάτων που η ενεργειακή αγορά αναμένει. Για την ΛΑΡΚΟ, επισημαίνουμε ξανά ότι η νομοθετική ρύθμιση της Κυβέρνηση δεν διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της εταιρείας και αφήνει ανοιχτό παράθυρο για την υποχρεωτική πτώχευσή της με πώληση σημαντικού μέρους του ενεργητικού της εταιρείας.

Ερώτηση και ΑΚΕ της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής: Προσπάθειες συγκάλυψης των ευθυνών για τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι

Oι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής κατέθεσαν σήμερα ερώτηση προς τα Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης ζητώντας να κατατεθούν τα πορίσματα της Πυροσβεστικής για τις πυρκαγιές σε Μάτι, Μάνη και Κύθηρα.

Η ερώτηση φέρνει στη Βουλή όλα τα ζητήματα που ανέκυψαν από τις ανατριχιαστικές αποκαλύψεις της εφημερίδας “Καθημερινή” την Κυριακή.

Δύο χρόνια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι με 102 νεκρούς, δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το τι έγινε με την περίφημη ΕΔΕ της Πυροσβεστικής για τις τραγικές εκείνες ώρες. Παρόμοια καθυστέρηση υπάρχει και στα πορίσματα για τη διαχείριση αντίστοιχων παλαιότερων πυρκαγιών.

Οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής θέτουν μια σειρά από ερωτήματα, ζητώντας μάλιστα να κατατεθούν στη Βουλή τα σχετικά δημόσια έγγραφα (ΕΔΕ, πορίσματα της Πυροσβεστικής), ενώ θέτουν επίσης και ζήτημα για τα κριτήρια, την διαφάνεια και την αξιοκρατία στην επιλογή της ηγεσίας και της ανώτερης ιεραρχίας της Πυροσβεστικής. Ζητούν επίσης να ενημερωθούν για το αν έχουν ληφθεί μέτρα εκπαίδευσης του πληθυσμού σε οικισμούς που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων, όπως π.χ. ασκήσεις εκκένωσης.

Συγκεκριμένα τα ερωτήματα: 

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ΕΔΕ που διενήργησε η Πυροσβεστική Υπηρεσία για τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι; Ζητούμε, εφόσον αυτή έχει ολοκληρωθεί, να κατατεθεί προς ενημέρωση της Βουλής.

Υπάρχουν στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος που είναι εμπλεκόμενα στη διαχείριση της πυρκαγιάς στο Μάτι και εν συνεχεία μετακινήθηκαν σε υψηλές πολιτικές και κρατικές θέσεις; Με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η αναβάθμισή τους; Τι σκοπεύει να πράξει επ’ αυτού το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη;

Ποια είναι η έκβαση της διερεύνησης των πυρκαγιών σε Μάνη και Κύθηρα το 2017; Γιατί χρονοτριβεί η δικαστική έρευνα; Ζητούμε να κατατεθούν τα σχετικά πορίσματα, εφόσον υπάρχουν.

Ποιες αλλαγές στον τομέα της διαφάνειας έχει επιφέρει ή προτίθεται να επιφέρει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε διάφορα επιχειρησιακά ζητήματα που αναδεικνύονται από το ως άνω δημοσίευμα (όπως π.χ. υπηρεσιακοί παράγοντες να χρησιμοποιούν κατά το δοκούν τον πυροσβεστικό στόλο, να αποκρύπτονται καταγραφικά μηχανήματα κ.λπ.);

5. Ποια συγκεκριμένα μέτρα εκπαίδευσης του πληθυσμού έχουν ληφθεί για το ενδεχόμενο πυρκαγιάς σε οικισμούς που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων; Έχουν διεξαχθεί ασκήσεις εκκένωσης; Πού και πότε;

6. Ποιες αλλαγές εξετάζονται στο σύστημα ανάδειξης της ηγεσίας και εν γένει της ανώτερης ιεραρχίας του Πυροσβεστικού Σώματος στην κατεύθυνση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

 

 

Αθήνα, 21 Ιουλίου 2020  

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

  

ΠΡΟΣ:

 

1. Τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μ. Χρυσοχοΐδη

2. Τον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Κ. Τσιάρα

 

 

Θέμα: Προσπάθειες συγκάλυψης των ευθυνών για τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι

 

Κύριοι Υπουργοί,

 

Στην εφημερίδα Καθημερινή της Κυριακής (φ. 19ης Ιουλίου 2020), σε εκτενές ρεπορτάζ για τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι τον Ιούλιο του 2018, έρχονται στο φως της δημοσιότητας συγκλονιστικές πληροφορίες για καθυστερήσεις, ανοργανωσιά και εγκληματικές ευθύνες υπηρεσιακών, ενδεχομένως και πολιτικών,  παραγόντων.

 

Προκαλούν θλίψη και οργή οι αναφερόμενες στο δημοσίευμα προσπάθειες υπηρεσιακών παραγόντων για απόκρυψη στοιχείων και συγκάλυψη των ευθυνών τους καθώς και η ευκολία με την οποία φέρονται να έχουν πρόσβαση σε κρίσιμα για την έρευνα στοιχεία.

 

Στο εν λόγω δημοσίευμα γίνεται, μεταξύ άλλων, αναφορά σε ωμές παρεμβάσεις από την ηγεσία του πυροσβεστικού σώματος, ώστε στο υπηρεσιακό πόρισμα του εμπειρογνώμονα να αποσιωπηθούν σημαντικές ευθύνες  για τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι. Αναφέρονται επίσης προσπάθειες παρεμπόδισης και καθυστέρησης της έρευνας με πρόφαση την αναμονή προηγούμενης έκδοσης του πορίσματος της Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης.

 

Δύο χρόνια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι που προκάλεσαν τον θάνατο 102 ανθρώπων, δεν υπάρχει καμία ένδειξη για τα συμπεράσματα στα οποία έχει καταλήξει η περίφημη ΕΔΕ της Πυροσβεστικής για τις τραγικές εκείνες ώρες.

 

Επιπρόσθετα, στο δημοσίευμα υπάρχουν και αναφορές για αδρανοποίηση του πυροσβεστικού μηχανισμού από ανώτατα στελέχη της Πυροσβεστικής υπηρεσίας κατά τρόπο εγκληματικά ανεύθυνο, προκειμένου να εξυπηρετηθούν προσωπικές επιδιώξεις τους.

 

Ειδικότερα, γίνεται αναφορά στις καταστροφικές πυρκαγιές του έτους 2017 στη Μάνη και τα Κύθηρα, όπου ο υπηρεσιακός ανταγωνισμός μεταξύ μελών της ηγεσίας του Σώματος είχε ως συνέπεια την αδρανοποίηση των εναέριων πυροσβεστικών μέσων, με συνέπεια να καταστραφούν χιλιάδες στρέμματα δάσους καθώς και αρκετά κτίσματα. Φέρεται μάλιστα ο πρώην Αρχηγός της Πυροσβεστικού Σώματος να επισημαίνει ότι η διερεύνηση αυτών των φαινομένων από τις αρμόδιες Εισαγγελικές αρχές καθυστερεί υπέρμετρα, στα όρια της ματαίωσης.

 

Τα παραπάνω αναδεικνύουν με κραυγαλέο τρόπο χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν το Πυροσβεστικό Σώμα. Προβλήματα που φαίνεται να συνδέονται αιτιωδώς και με τον τρόπο ανάδειξης της ηγεσίας του Σώματος και γενικότερα με την ιεραρχική εξέλιξη στα ανώτερα επίπεδα της διοίκησης αυτού. Δύο χρόνια μετά την τραγική καταστροφή στο Μάτι και ένα χρόνο μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία τίποτα εν προκειμένω δεν έχει αλλάξει ουσιωδώς.

 

Είναι δε εξ άλλου αξιοσημείωτο το γεγονός ότι αρκετά από τα στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος, στα οποία καταλογίζονται βαριές ευθύνες για τη διαχείριση της πυρκαγιάς στο Μάτι αξιοποιήθηκαν εν συνεχεία από την παρούσα Κυβέρνηση σε υψηλές πολιτικές και κρατικές θέσεις.

 

Δεδομένης της ανάγκης να διερευνηθούν οι ευθύνες υπηρεσιακών και πολιτικών παραγόντων για τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι και της ανάγκης σεβασμού της μνήμης των 102 νεκρών και των χιλιάδων θυμάτων που είδαν τους κόπους μιας ζωής να καταστρέφονται.

 

Δεδομένης της ανάγκης να υπάρξει πλήρης διαφάνεια και σε ανάλογες περιπτώσεις όπως στη Μάνη και στα Κύθηρα.

 

Δεδομένης της ανάγκης αποκατάστασης του κράτους δικαίου και της εμπιστοσύνης των πολιτών στο Πυροσβεστικό Σώμα και στην Ελληνική Δικαιοσύνη.

 

 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

 

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ΕΔΕ που διενήργησε η Πυροσβεστική Υπηρεσία για τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι; Ζητούμε, εφόσον αυτή έχει ολοκληρωθεί, να κατατεθεί προς ενημέρωση της Βουλής.

 

Υπάρχουν στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος που είναι εμπλεκόμενα στη διαχείριση της πυρκαγιάς στο Μάτι και εν συνεχεία μετακινήθηκαν σε υψηλές πολιτικές και κρατικές θέσεις; Με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η αναβάθμισή τους;, Τι σκοπεύει να πράξει επ’ αυτού το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη;

 

Ποια είναι η έκβαση της διερεύνησης των πυρκαγιών σε Μάνη και Κύθηρα το 2017; Γιατί χρονοτριβεί η δικαστική έρευνα; Ζητούμε να κατατεθούν τα σχετικά πορίσματα, εφόσον υπάρχουν.

 

Ποιες αλλαγές στον τομέα της διαφάνειας έχει επιφέρει ή προτίθεται να επιφέρει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε διάφορα επιχειρησιακά ζητήματα που αναδεικνύονται από το ως άνω δημοσίευμα (όπως π.χ. υπηρεσιακοί παράγοντες να χρησιμοποιούν κατά το δοκούν τον πυροσβεστικό στόλο, να αποκρύπτονται καταγραφικά μηχανήματα κ.λπ.);

 

Ποια συγκεκριμένα μέτρα εκπαίδευσης του πληθυσμού έχουν ληφθεί για το ενδεχόμενο πυρκαγιάς σε οικισμούς που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων; Έχουν διεξαχθεί ασκήσεις εκκένωσης; Πού και πότε;

 

Ποιες αλλαγές εξετάζονται στο σύστημα ανάδειξης της ηγεσίας και εν γένει της ανώτερης ιεραρχίας του Πυροσβεστικού Σώματος στην κατεύθυνση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας;

Οι ερωτώντες βουλευτές

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΜΙΝΗΣ 

ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ 

ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ 

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ 

ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΙΑΚΟΥΛΗ 

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ

ΜΠΑΡΑΝ ΜΠΟΥΡΧΑΝ 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΑΓΚΗΣ 

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΝΑΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΟΥΛΑΣ 

ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ   

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΡΑΓΓΙΔΗΣ

 

ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ Χ. ΓΚΟΚΑ, ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ «ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ»

Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα ,Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου Κινήματος Αλλαγής στο Σ/Ν του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης»

Ο κ. Χρήστος Γκόκας, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής αναφέρθηκε στην ομιλία του σε ζητήματα της επικαιρότητας, τονίζοντας τα εξής:

Για τις εξελίξεις στη Σύνοδο Κορυφής:

*Είναι θετικό ότι υπάρχει απόφαση. Με συμβιβασμούς; προφανώς. Με αστερίσκους; Ίσως. Με λεπτομέρειες που θα πρέπει να μελετήσουμε καλύτερα

*Η Ευρώπη όφειλε να δικαιώσει την προοπτική της με αποφάσεις που πρέπει να στηρίζουν τους λαούς σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Όφειλε να δώσει τη δυνατότητα για αλληλεγγύη και κοινωνική δικαιοσύνη και να αφήσει στην άκρη συμφέροντα που προσπαθούν να επιβληθούν από τη θέση της οικονομικής ισχύος. Αν το οικοδόμημα καταρρεύσει όλοι θα χάσουν.

ο πέτυχε; Με σιγουριά θα το γνωρίζουμε όταν αρχίσει η υλοποίηση της απόφασης, πολύ περισσότερο όταν θα δούμε τα αποτελέσματα.

*Καταγράφεται κατ’ αρχήν ως θετική εξέλιξη για το Νότο αλλά και την ίδια την Ευρώπη

* Η Κυβέρνηση όμως άμεσα θα πρέπει να οργανώσει μια συζήτηση και να συνδιαμορφώσουμε ένα Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, που σήμερα δεν υπάρχει.

Για τις εξελίξεις στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις:

*Η 46η Επέτειος της Τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, μας θυμίζει ότι αυτή η πληγή παραμένει ανοικτή και απαιτεί αποφασιστικότητα και αγώνα στη βάση του διεθνούς δικαίου για δίκαιη και βιώσιμη λύση στο Κυπριακό.

*Χρειαζόμαστε ενιαία στρατηγική και αυτός είναι ο λόγος που επιμένουμε στην ανάγκη Σύγκλισης του Συμβουλίου Πολιτικών Αρχηγών.

*Η αναβολή για ουσιαστική συζήτηση στην Ε.Ε του θέματος της Τουρκίας για το Σεπτέμβριο, ας ελπίσουμε να μην μας βρει μπροστά σε καινούρια δεδομένα με την κλιμάκωση επιθετικών ενεργειών της Τουρκίας στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο.

Σχετικά με τις αποκαλύψεις στο Μάτι:

*Είναι αδιανόητα και απαράδεκτα πράγματα, να συμβαίνουν αυτά την ώρα της φονικής και καταστροφικής πυρκαϊάς, και να εξελίσσονται αυτοί οι απίστευτοι διάλογοι σε επίπεδο ανώτερων και ανώτατων στελεχών της Π.Υ.

*Επιβάλλεται, είναι το ελάχιστο χρέος απέναντι στα θύματα, αυτής της τραγωδίας να αποκαλυφθεί η αλήθεια σε σχέση με τα όσα αναφέρονται για πιέσεις με σκοπό τη συγκάλυψη ευθυνών και για τα γεγονότα που έχουν συμβεί.

Σχετικά με την υπόθεση Παπαγγελόπουλου και το πόρισμα της Προανακριτικής:

*Για μας στην υπόθεση αυτή υπάρχει και η πολιτική σκευωρία και το σκάνδαλο φαρμάκων.

*Από την πλευρά μας βασικός στόχος είναι να υπηρετείται η διαφάνεια και αλλά και η θεσμική και ανεξάρτητη λειτουργία της Δικαιοσύνης. Είναι ζητήματα και Δικαιοσύνης και Δημοκρατίας.

Σχετικά με το ζήτημα της απολιγνιτοποίησης , βασικά σημεία της ομιλίας του υπήρξαν τα εξής:

*Υπάρχει μια βιασύνη γύρω από το ζήτημα της απολιγνιτοποίησης. Ο χρόνος που έχει δηλώσει η κυβέρνηση να κλείσουν όλες οι μονάδες είναι απαράδεκτα μικρός.

*Η ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού δεν νοείται χωρίς τη ΔΕΗ σε πρώτο ρόλο, πόσο μάλλον με τη ΔΕΗ απούσα.

*Ως Κίνημα Αλλαγής ζητάμε η ρήτρα μετάβασης να είναι και ρήτρα αποκατάστασης και εγγύησης.

*Οι περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης πρέπει να παραμείνουν δημογραφικά ενεργές με την οικονομία τους σταθερή.

*Δεν αποτελεί λύση η χωρίς όρια ανάπτυξη εγκαταστάσεων ΑΠΕ ( φωτοβολταϊκά) σε 80.000 στρέμματα , αντί για παραγωγικές δραστηριότητες που μπορούν να απορροφήσουν χιλιάδες ανέργους.

*Η Δυτική Μακεδονία να γίνει περιοχή πιλότος στην αυτοπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και να δοθούν κίνητρα στους πολίτες αντίστοιχα του εξοικονομώ. Μια περιοχή αναφοράς ενεργειακής Δημοκρατίας.

Ως προς τις ειδικότερες διατάξεις του Νομοσχεδίου και των τροπολογιών που κατετέθησαν, επεσήμανε τα εξής:

*Θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ανάπτυξη του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου. Να μην ωφεληθούν μόνο ξένες εταιρείες. Να ωφεληθεί ο πολίτης μέσα από οικονομικό και βιώσιμο τρόπο μετακίνησης.

*Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής, παρουσίασε πριν λίγες μέρες ολοκληρωμένο σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, σε εκδήλωση. Όπως και στη σημερινή συζήτηση στην Ολομέλεια που παραβρέθηκε. Θα έπρεπε να παρουσιαστεί ένα ενιαίο Νομοσχέδιο ώστε να υπάρξει ολοκληρωμένος διάλογος από τις Επιτροπές ακόμα.

*Το Κίνημα Αλλαγής υποστηρίζει την πράσινη ανάπτυξη και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με την ταυτόχρονη εκμετάλλευση των ΑΠΕ στα σημεία φόρτισης, όμως με αποφυγή των δυσμενών επιπτώσεων στο περιβάλλον και της ριζικής αλλαγής της φυσιογνωμίας του , όπως συμβαίνει με τα γιγάντια αιολικά πάρκα στον ορεινό όγκο της Ηπείρου , για τα οποία ομόφωνα είναι αντίθετο το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου.

*Η Κυβέρνηση θέλει να προβάλλει το φιλοπεριβαλλοντικό της προφίλ, ωστόσο εξαιρεί από τη νομοθέτηση πιο ουσιαστικές δράσεις σε υποδομές βιώσιμης κινητικότητας, όπως η ανάπτυξη του Σιδηρόδρομου, του Τραμ , του Μετρό, στα πλοία κλπ.

Η μετάβαση στη ηλεκτροκίνηση, όμως, πρέπει να υποστηριχθεί με γενναία, αλλά κλιμακούμενη επιδότηση, στη βάση, βεβαίως, εισοδηματικών κριτηρίων.

*Η θέση μας είναι να διοχετευτούν όσο μεγαλύτερα ποσά γίνεται στους πιο αδύναμους οικονομικά .Να υπάρχει προσβασιμότητα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και αντικατάσταση παλαιοτέρων ρυπογόνων οχημάτων και στους πολίτες με μικρομεσαία εισοδήματα , γεγονός που αυτή τη στιγμή δεν επιτυγχάνεται με το νομοθετικό πλαίσιο που εισάγεται. Να δημιουργεί ευκαιρίες επιχειρηματικότητας για την ελληνική οικονομία.

*Θα μπορούσαν να θεσμοθετηθούν:

-Ισχυρά κίνητρα για την ανάπτυξη του τομέα της βιομηχανίας ηλεκτροκινήτων αυτοκίνητων στη χώρα μας.

-Απόσυρση παλιών αυτοκινήτων με οικονομικά κίνητρα για την αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων (επιβατικών και εμπορευματικών).

Σχετικά με τα άρθρα των κατατεθείσων τροπολογίων επεσήμανε τα εξής:

Καθορίζονται θέματα αμοιβών της διαιτησίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΛΑΡΚΟ και παρατείνεται η διαδικασία για 2 μήνες ακόμα λόγω της πανδημίας.

*Είχαμε επισημάνει ότι τα χρονικά περιθώρια για τη διαδικασία διαιτησίας για την επίλυση των ιδιοκτησιακών διαφορών της εταιρείας με το Ελληνικό Δημόσιο δεν είναι ρεαλιστικά.

*Η νομοθετική ρύθμιση της Νέας Δημοκρατίας για την ΛΑΡΚΟ δεν διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της εταιρείας και αφήνει ανοιχτό παράθυρο για την υποχρεωτική πτώχευσή της με πώληση σημαντικού μέρους του ενεργητικού της εταιρείας.

Τέλος για τη δυνατότητα σε κατόχους σταθμών ΑΠΕ που είναι εγκατεστημένοι σε κορεσμένο δίκτυο να υποβάλλουν αίτημα για αύξηση της ισχύος της των υφιστάμενων αδειών παραγωγής τους ή αίτημα για έκδοση νέας άδειας επεσήμανε ότι:

*Να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις. Αλλά με ποια προτεραιότητα θα δοθούν οι άδειες: Υπάρχουν άδειες που εκκρεμούν εδώ και μερικά χρόνια. Να μη βρεθούν και πάλι εκτός νυμφώνος.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *