Οι Γερμανοί “παίρνουν” το έργο για το μεγάλο καλώδιο


0
(0)

Στη Siemens το έργο κατασκευής των σταθμών μετατροπής ρεύματος της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης

Γερμανοί εναντίον Κινέζων σημειώσατε 1 για το μεγάλο καλώδιο της Κρήτης! Γερμανική υπόθεση γίνεται τελικά η κατασκευή των σταθμών μετατροπής ρεύματος στο πλαίσιο του έργου της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, αφού στον τελικό γύρο του διαγωνισμού συνεχίζει ο γνωστός κολοσσός Siemens με έδρα τη

Γερμανία, ενώ αντιθέτως δεν προκρίθηκε μετά την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών ο κινεζικός όμιλος NARI.
Πλέον η πλευρά της Siemens καλείται να καταθέσει την οικονομική προσφορά για το μεγάλο επιμέρους έργο των σταθμών μετατροπής σε Μαλεβίζι και Αττική, προϋπολογισμού 380 εκατ. ευρώ, με στόχο μέσα στην άνοιξη να υπογραφούν οι συμβάσεις.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πηγές της “Αριάδνη Interconnection”, δηλαδή της θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ που είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου του μεγάλου καλωδίου, ολοκληρώθηκε η τεχνική αξιολόγηση των προσφορών στον διαγωνισμό των Σταθμών Μετατροπής (Converters) για τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής.
Μετά από διεξοδικό έλεγχο των δύο τεχνικών προσφορών, που διήρκεσε περισσότερους από τέσσερις μήνες, η Siemens προχωρά στον δεύτερο γύρο της διαπραγμάτευσης με τον ΑΔΜΗΕ με αντικείμενο το οικονομικό τίμημα.
Η προσφορά της NARI απορρίφθηκε, δεδομένου του επιτακτικού χαρακτήρα της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης, που επιτάσσει την ελαχιστοποίηση όλων των κινδύνων υλοποίησης. Προκειμένου να διασφαλιστεί η εγκυρότερη δυνατή αξιολόγηση, ο ΑΔΜΗΕ χρειάστηκε να επιστρατεύσει εμπειρογνώμονες που έχουν λάβει μέρος σε αντίστοιχα κορυφαία έργα διεθνώς.
Η State Grid, στρατηγικός εταίρος του ΑΔΜΗΕ, συναινεί πλήρως με την απόφαση αυτή, η οποία θέτει τις βάσεις για την έγκαιρη και αξιόπιστη υλοποίηση της διασύνδεσης της Κρήτης, έργου-σταθμού για τη χώρα με συνολικό προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ.

Βασικά στοιχεία του διαγωνισμού

Ο διαγωνισμός αφορά στη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση δύο Σταθμών Μετατροπής Εναλλασσόμενου/Συνεχούς Ρεύματος και ενός Υποσταθμού για την Ηλεκτρική Διασύνδεση Συνεχούς Ρεύματος μεταξύ Κρήτης και Αττικής (2×500 MW).
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 380 εκατ. ευρώ και η διάρκεια υλοποίησής του είναι 36 μήνες. Το έργο πρόκειται να ενταχθεί για συγχρηματοδότηση στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία” στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Με τη Siemens λοιπόν να περνά στην τελική φάση του διαγωνισμού και να αναμένεται να ανακηρυχθεί προσεχώς ανάδοχος για το επιμέρους έργο της κατασκευής των σταθμών μετατροπής, ολοκληρώνεται πλέον το παζλ των αναδόχων εταιρειών και σχημάτων που θα κληθούν να δώσουν “σάρκα και οστά” στο σημαντικό πρότζεκτ της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, που θα λύσει οριστικά το ενεργειακό ζήτημα του νησιού μας.
Θυμίζουμε ότι, μετά τη διενέργεια ηλεκτρονικού πλειστηριασμού στις 14 Νοεμβρίου 2019, μειοδότριες εταιρείες για τα καλωδιακά τμήματα της ηλεκτρικής διασύνδεσης ανακηρύχθηκαν οι:
– Η Prysmian για το πρώτο τμήμα, το οποίο αφορά στη μελέτη, την προμήθεια και την εγκατάσταση του ενός από τα δύο υποβρύχια καλώδια που θα συνδέουν την Κρήτη με την Αττική και των σταθμών ηλεκτροδίων σε Κρήτη και Αττική.
– Η Nexans για το δεύτερο τμήμα, το οποίο αφορά το δεύτερο υποβρύχιο καλώδιο.
– Οι εταιρείες “Ελληνικά Καλώδια” -ΝΚΤ για το τρίτο τμήμα, το οποίο αφορά στα υπόγεια καλωδιακά τμήματα που θα συνδέσουν τους Σταθμούς Μετατροπής σε Κρήτη και Αττική με τα υποβρύχια καλωδιακά τμήματα.
– Η Prysmian για το τέταρτο τμήμα, το οποίο αφορά στη μελέτη, την προμήθεια και την εγκατάσταση οπτικών ινών.
Όπως προέκυψε από τις επιλογές των αναδόχων, το πιο δύσκολο και απαιτητικό κομμάτι είναι τα δύο υποθαλάσσια καλώδια, τα οποία και θα ποντίσουν η ιταλική Prysmian και η γαλλική Nexans… Δύο, κατά γενική εκτίμηση, από τις κορυφαίες εταιρείες διεθνώς, που διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία, καθώς και τα αναγκαία πλωτά μέσα για μια τόσο απαιτητική υποθαλάσσια ενεργειακή διασύνδεση, όπως είναι αυτή μεταξύ Κορακιάς Κρήτης και Μεγάρων Αττικής.

Υπογραφές την άνοιξη

Η εκτίμηση που έχουν δώσει οι αρμόδιοι, και εν προκειμένω ο διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μανούσος Μανουσάκης, είναι ότι οι συμβάσεις για τα καλώδια και για τους σταθμούς μετατροπής θα υπογραφτούν εντός της άνοιξης. Και έχοντας πλέον υπογράψει τις συμβάσεις, αναμένεται άμεσα και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης.
Ο χρόνος για την αποπεράτωση και την ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής εκτιμάται σε τρία χρόνια, κάτι το οποίο σημαίνει ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 η “μεγάλη” διασύνδεση θα έχει ολοκληρωθεί.
Την ίδια ώρα, θυμίζουμε, με βάση τις εκτιμήσεις και τις διαβεβαιώσεις του ΑΔΜΗΕ, μέσα στο 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει τη “μικρή διασύνδεση” Κρήτης, δεδομένου βέβαια ότι δε θα προκύψουν απρόοπτα κατά την πόντιση του υποβρύχιου καλωδίου, αυτού του μήκους και σε αυτό το βάθος – που υπερβαίνει τα 1.000 μέτρα – το οποίο επιχειρείται για πρώτη φορά στον κόσμο και συνιστά από μόνο του μια πρόκληση.

Το μεγαλεπήβολο έργο του μεγάλου καλωδίου

Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, η “μεγάλη διασύνδεση” όπως συνηθίζουμε να τη λέμε, αποτελεί το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς και, κατά προέκταση, στην ιστορία του ΑΔΜΗΕ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του εμβληματικού έργου ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ, κάτι το οποίο σημαίνει ότι προσεγγίζει σε αξία την υφιστάμενη περιουσιακή βάση του ΑΔΜΗΕ.
Αξίζει να σταθούμε, επίσης, στην τεχνολογία “state-of-the art” που χρησιμοποιείται στη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής. Σε επίπεδο τεχνικών προδιαγραφών πραγματοποιούνται ελάχιστα τέτοια έργα παγκοσμίως – τα οποία είναι πολύ συγκεκριμένα και γνωστά στον κλάδο. Με την υλοποίηση αυτού του έργου, ο ΑΔΜΗΕ μπαίνει μέσω της “Αριάδνης” στον χάρτη μιας “ελίτ” Διαχειριστών, ανοίγοντας δρόμους για μελλοντική αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που θα έχει αναπτύξει και σε επιχειρηματικό επίπεδο. Για πολλές δεκαετίες υλοποιούνταν κυρίως έργα με τεχνολογία Συνεχούς Ρεύματος LCC (Line Commutated Converter), ενώ τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται ιδιαίτερα η τεχνολογία VSC (Voltage Source Converter), που διασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία και αυξημένους βαθμούς ελέγχου και διαχείρισης – πλεονεκτήματα που θα αξιοποιήσουμε στη διασύνδεση της Κρήτης-Αττικής.

πηγη:www.neakirti.gr

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *