Ν.ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΔΕΝ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΑΣΣΕΤΑΙ «ΜΕ ΤΙΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ» Η «ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ», ΑΛΛΑ ΑΝ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΤΑΛΑΝΤΕΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


0
(0)

Στην επιμέλεια των παιδιών δεν κρίνεται αν κάποιος τάσσεται «με τις φεμινίστριες» ή «με τους μπαμπάδες», αλλά αν παραμένει αταλάντευτα με το συμφέρον των παιδιών.Στη συζήτηση επί της αρχής του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τις τροποποιήσεις του Οικογενειακού Δικαίου τοποθετήθηκε η ειδική αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής Νάντια Γιαννακοπούλου.

Ξεκινώντας την ομιλία της, τόνισε ότι κανείς δεν μπορεί να είναι κατά της από κοινού άσκησης της γονικής μέριμνας επί της αρχής. Για να είναι η λύση αποτελεσματική, θα επιτευχθεί μόνο αν εξυπηρετεί πρωτίστως το συμφέρον του τέκνου, το οποίο στην κάθε περίπτωση μπορεί να διαφέρει. Αποτελεί το μοναδικό κρίσιμο κριτήριο για την προσέγγιση του θέματος. Κάτι, όμως, που δε φαίνεται να επιτυγχάνεται με το υπό συζήτηση κείμενο.

Τόνισε ιδιαίτερα ότι: «Το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο θα μπορούσε να είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό ορισμένων διατάξεων και για βελτιώσεις σύμφωνα και με τις νέες κοινωνικές συνθήκες, αφού η τελευταία μεταρρύθμιση έγινε το 1983 με τον Ν.1329 από το ΠΑΣΟΚ και την κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου. Ήταν και η πιο προοδευτική μεταρρύθμιση που είχε γίνει, προβλέποντας μεταξύ άλλων ότι η γονική μέριμνα θα ασκούνταν πλέον από κοινού και από τους δύο γονείς, σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου πατέρας και σύζυγος ήταν ο απολύτως κυρίαρχος. Θα μπορούσε επίσης να είναι μία μεγάλη ευκαιρία για περαιτέρω ενσωμάτωση προβλέψεων της Συνθήκης της Κωνσταντινούπολης, η οποία σαν σήμερα υπογράφτηκε πριν 10 χρόνια για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών. Δυστυχώς, όμως, το νομοσχέδιο που φέρνετε χάνει αυτή την ευκαιρία. Δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί στις νέες κοινωνικές ανάγκες και συνθήκες που διαμορφώνονται στην άσκηση της γονικής μέριμνας με το χωρισμό των γονέων.»

Η κα Γιαννακοπούλου εστίασε στην ουσία του Νομοσχεδίου, με αναφορά στα αρνητικά σημεία του, όπως την «από κοινού και εξίσου γονική μέριμνα». Έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην έννοια της γονικής μέριμνας, η οποία, σε καμία περίπτωση, δεν είναι μονοσήμαντη και δεν μπορεί να ταυτίζεται αποκλειστικά και μόνο με την έννοια της επικοινωνίας του γονέα με το τέκνο. Υπογράμμισε την εσφαλμένη προσέγγιση του παιδιού ως παθητικό δέκτη άσκησης γονεϊκών δικαιωμάτων και όχι ως φορέα δικαιωμάτων και τη σύγχυση του συμφέροντος του παιδιού με τα γονεϊκά δικαιώματα.

Τέλος, η Βουλευτής υποστήριξε ότι λύση στο ζήτημα αυτό, το οποίο, κατά κύριο λόγο αποτελεί πρόβλημα δικαστικής πρακτικής θα αποτελέσει μόνο η ουσιαστική και εμπεριστατωμένη θέσπιση, με τα κατάλληλα εφόδια, Οικογενειακών Δικαστηρίων, τα οποία θα χειρίζονται και θα παίρνουν αποφάσεις στις περιπτώσεις αυτές. Επεσήμανε δε: «το ζήτημα της επιμέλειας των παιδιών δεν πρέπει να κριθεί με μάχες εντυπώσεων και ισχύος. Δεν είναι άσπρο ή μαύρο. Δεν είναι ζήτημα αν κάποιος τάσσεται «με τις φεμινίστριες» ή «με τους μπαμπάδες», αλλά αν παραμένει αταλάντευτα με το συμφέρον των παιδιών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης:

Κύριε Πρόεδρε, κ.κ. Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, συζητάμε σήμερα επί της αρχής το σχέδιο νόμου που αφορά στις επικείμενες τροποποιήσεις του οικογενειακού δικαίου, θα ήθελα όμως, εξαρχής, να σημειώσω κύριε Υπουργέ, ότι όταν νομοθετούμε μπορεί να διαφωνούμε ή μπορεί να συμφωνούμε, αλλά θεωρώ ως αυτονόητο, ως απολύτως αυτονόητο, ότι οι θέσεις μας διαμορφώνονται ως αποτέλεσμα της αντίληψης του κάθε κόμματος και του κάθε Βουλευτή περί του τι είναι ορθό ή όχι και όχι ως αποτέλεσμα πιέσεων. Το αναφέρω αυτό κυρίες και κύριοι συνάδελφοι και κύριε Υπουργέ, γιατί οφείλω να ομολογήσω ότι μου προκάλεσε πολύ μεγάλη εντύπωση η καταγγελία της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων για διαδικτυακή στοχοποίηση σε υποθέσεις οικογενειακού δικαίου και τη δράση ομάδων πίεσης στα social media, ώστε να επηρεάσουν με αθέμιτο τρόπο δικαστικούς λειτουργούς, που κρίνουν υποθέσεις οικογενειακής φύσης και ιδιαίτερα επιμέλειας ανήλικων τέκνων.

Επίσης, εύλογα τίθεται ένα ερώτημα κύριε Υπουργέ, γιατί το νομοσχέδιο το οποίο μπήκε στη διαβούλευση πριν από λίγες εβδομάδες, αν και η Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή έχει καταθέσει το πόρισμά της εδώ και μήνες, γιατί, λοιπόν, αν είναι τόσο καλό έχει δημιουργήσει τόσες σφοδρές αντιδράσεις; Είναι νομίζω ένα πολύ εύλογο ερώτημα.

Γιατί οι έγκριτοι νομικοί, οι οποίοι συμμετείχαν στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή, εκδηλώνουν ανοιχτά, ανοιχτότατα τις διαφωνίες τους για το τελικό draft;

Γιατί οι γυναικείες οργανώσεις διαδηλώνουν και αντιτίθενται σφόδρα;

Είναι σοβαρά ερωτήματα, που πρέπει όλους μας να μας προβληματίσουν.

Θέλω να σας μιλήσω πολύ ειλικρινά κύριε Υπουργέ. Θα ήθελα ειλικρινά η συζήτηση αυτή να μπορούσε να γίνει κάτω από άλλα δεδομένα και θα ήθελα, ειλικρινά σας το λέω, να ερχόμασταν σήμερα εδώ πέρα και να μπορούσαμε να στηρίξουμε όλοι μας αυτήν την πρόταση την οποία μας φέρνετε, γιατί μία είναι η αλήθεια κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κανείς, κανείς, μα κανείς δεν μπορεί να είναι απέναντι, δεν μπορεί να είναι κατά της από κοινού άσκησης της γονικής μέριμνας επί της αρχής.

Ποιος θα μπορούσε να είναι κατά της συνεπιμέλειας; Ποιος; Ιδιαίτερα μετά τη λύση του γάμου; Όλοι μας προτιμούμε ένα χωρισμένο ζευγάρι να μεγαλώνει το παιδί με κοινή φροντίδα και πραγματικά είναι αξιοθαύμαστο, είναι αξιοθαύμαστο το να συνεχίζουν δύο άνθρωποι, οι οποίοι ζουν χωριστά, να μπορούν να συνεννοούνται, να ξεπερνούν τα μεταξύ τους προβλήματα για την καλύτερη, για τη βέλτιστη ανατροφή του παιδιού τους, όμως, τι γίνεται όταν ένα ζευγάρι χωρίζει με αντιδικία και οι γονείς δεν μπορούν να τα βρουν; Δυστυχώς, οι λύσεις που πάτε να δώσετε με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο φοβάμαι ότι είναι ατελέσφορες, το λιγότερο που μπορώ να πω.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και αυτή η πρόταση και η πρωτοβουλία που πήρατε θα μπορούσε να ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία, θα μπορούσε να ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό ορισμένων διατάξεων και για βελτιώσεις σύμφωνα και με τις νέες κοινωνικές συνθήκες. Η κοινωνία εξελίσσεται μετά από την τελευταία, γενναία, ρηξικέλευθη, πρωτοποριακή μεταρρύθμιση που έγινε το 1983 με το ν. 1329 από το ΠΑΣΟΚ και από τον Ανδρέα Παπανδρέου. Ήταν η πιο προοδευτική μεταρρύθμιση σε ολόκληρη την Ευρώπη, η οποία προέβλεπε ήδη από τότε και μεταξύ άλλων ότι γονική μέριμνα θα ασκούνταν πλέον από κοινού και από τους δύο γονείς, σε αντίθεση με το παρελθόν όπου ο πατέρας και ο σύζυγος ήταν οι απόλυτα κυρίαρχοι. Θα μπορούσε επίσης, κύριε Υπουργέ, αυτό το νομοσχέδιο να ήταν μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για περαιτέρω ενσωμάτωση προβλέψεων της Συνθήκης της Κωνσταντινούπολης, η οποία αν δεν κάνω λάθος υπεγράφησαν σήμερα πριν από δύο χρόνια με την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών.

Δυστυχώς όμως, χάνετε αυτήν την ευκαιρία. Δεν καταφέρνετε να ανταποκριθείτε στις νέες κοινωνικές ανάγκες και συνθήκες που διαμορφώνονται στην άσκηση της γονικής μέριμνας, μετά τον χωρισμό των γονέων. Σε πολλές περιπτώσεις δεν καταφέρνετε να μείνετε στο επίκεντρο που θα έπρεπε να είναι όλων αυτών των ρυθμίσεων και το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο από το συμφέρον του παιδιού.

Μακάρι να μπορούσαμε να τα πούμε μεταρρύθμιση. Δεν μπορούμε να το πούμε. Δεν δίνετε λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα, τα οποία ναι, υπάρχουν προβλήματα, υπάρχει μια προβληματική κατάσταση, όλοι το αναγνωρίζουμε, είναι κατά κύριο λόγο θέμα εφαρμογής του νόμου, είναι κατά κύριο λόγο θέμα δικαστηριακής πρακτικής, βεβαίως υπάρχουν γονείς, υπάρχουν πατεράδες που κακοπαθαίνουν – είναι μια πραγματικότητα – και πολλές οι μονομερής απόφαση των δικαστηρίων, πολλές φορές βγαίνουν αποφάσεις φασόν, είναι μια πραγματικότητα αυτή, κάνουν πολλούς γονείς να νιώθουν ότι τους στερείται η δυνατότητα συμμετοχής στην ανατροφή του παιδιού τους.

Αντί, λοιπόν, να μπορέσουμε να επικεντρωθούμε στην συγκεκριμένη λύση, στις ριζικές αλλαγές που θα απαντούσαν συγκεκριμένα σε αυτό το υπαρκτό και σοβαρότατο πρόβλημα με πυξίδα τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας, όπου και οι δύο γονείς πρέπει να είναι πιο συμμετοχικοί, πιο αποτελεσματικοί, ισότιμοι, η κατεύθυνση δεν είναι αυτή που πρέπει.

Τρεις παραδοχές. Τρεις παραδοχές καταρχάς, που νομίζω ότι τις άκουσα και από τους προλαλλήσαντες και από εσάς, το θέμα είναι όμως – και θα σας πω συγκεκριμένα και αργότερα και στην επί των άρθρων συζήτηση, που αποτυγχάνετε.

Οι νομοθετικές μεταβολές στο οικογενειακό δίκαιο και ειδικά στο θεσμικό πλαίσιο πρέπει να γίνονται με περίσκεψη, πρέπει να γίνεται γίνονται μακριά από αγκυλώσεις ιδεολογικές, μακριά από εμμονές, μακριά από φανατισμός και ανεξάρτητα από επιρροές ομάδων συμφερόντων, με πρώτιστο, αποκλειστικό, μοναδικό γνώμονα το συμφέρον του τόπου. Τίποτε άλλο.

Δεύτερον. Η όποια λύση πρέπει να εξυπηρετεί, πρωτίστως, το συμφέρον του τέκνου στην κάθε συγκεκριμένη περίπτωση, το οποίο μπορεί να διαφέρει κάθε φορά.

Υπάρχει, δηλαδή, μία αόριστη νομική έννοια – κάτι το οποίο το λένε όλες οι διεθνείς συμβάσεις για τα δικαιώματα του παιδιού – η οποία πρέπει να εξειδικεύεται σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση, γιατί ακριβώς το κάθε ζευγάρι, το κάθε παιδί, η κάθε οικογένεια ζουν κάτω από τελείως διαφορετικές συνθήκες. Οι ζωές τους δεν είναι οι ίδιες, άρα πρέπει να αποφεύγεται η νομοθέτηση γενικής φύσεως κριτήριων και προτεραιοτήτων για τον προσδιορισμό του συμφέροντος του παιδιού.

Τρίτον. Η έννοια της γονικής μέριμνας σε καμία περίπτωση δεν είναι μονοσήμαντη και δεν μπορεί να ταυτίζεται αποκλειστικά και μόνο με την έννοια της επικοινωνίας του γονέα με το τέκνο, όπως μέσα από τις διατάξεις του νομοσχεδίου σας, δυστυχώς, φαίνεται σε πολλές περιπτώσεις.

Επιτυγχάνονται όλα αυτά, με το παρόν Σχέδιο Νόμου; Η απάντηση είναι, όχι. Για ποιο λόγο το λέω αυτό.

Κατ’ αρχάς γιατί κατά τη διάρκεια της συγγραφής του κειμένου, το Υπουργείο Δικαιοσύνης επέλεξε να αρνηθεί τη διαβούλευση με την κοινωνία των πολιτών και με φορείς, με αντικείμενο την στήριξη και την προστασία θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, να μην διαβουλευτεί με δικηγόρους, δικαστές, ψυχιάτρους. Ψυχιάτρους, κύριε Υπουργέ, και λοιπούς επιστημονικούς φορείς και γιατίτο Υπουργείο επέλεξε να συνδιαλλαγεί μόνο με την μια πλευρά των γονέων, την πλευρά ενός λόμπιχωρισμένων μπαμπάδων και να παρακάμψει όλες τις γυναικείες οργανώσεις. Ελπίζω, να κληθούν οι γυναικείες οργανώσεις, κύριε Υπουργέ, και να έχουμε την ευκαιρία να μας πουν και δια ζώσης, εάν τις καλέσετε ή όχι.

Αποκορύφωμα αποτέλεσε για απόκρυψη του σχεδίου της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής και η αντικατάστασή του με ένα κείμενο νομικά προβληματικό και αγνώστου προελεύσεως, το οποίο αγνοεί ή διαστρεβλώνει τις προτεινόμενες ρυθμίσεις της επιτροπής.

Γιατί δεν δώσατε στη δημοσιότητα ποιο ήταν το κείμενο της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής; Δώστε το. Δώστε το, τώρα. Σας το ζητώ από το βήμα της βουλής, να δώσετε επισήμως το κείμενο της νομοπαρασκευαστικής και να δούμε ποιες είναι οι αλλαγές τις οποίες εσείς έχετε κάνει και πώς τις έχετε κάνει και με ποιους τις έχετε διαβουλευτεί για να τις κάνετε.

Όσον αφορά, τώρα, το συμφέρον του τέκνου – και προχωρώντας τώρα και στην ουσία του νομοσχεδίου – εκτενέστερη αναφορά θα κάνω στην επί των άρθρων συζήτηση και εκεί θα αναλύσω τα προβληματικά σημεία, πολύ πιο αναλυτικά.

Όμως και επί της αρχής τα προβλήματα είναι πάρα πολλά και θα πρέπει να ειπωθούν, να γίνουν κατανοητά και μακάρι μέσα από αυτό το διάλογο να μπορέσετε να τα διορθώσετε. Εμείς αυτό θα πιέσουμε, γιατί αυτός είναι ο στόχος μας.

Δυστυχώς, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζετε το παιδί, πιο πολύ μοιάζει με τρόπο προσέγγισης ενός παιδιού τους σαν παθητικός δέκτης άσκησης αγώνα γονεϊκών δικαιωμάτων, παρά ως φορέα- το ίδιο το παιδί – δικαιωμάτων και συγχέεται όπως ξεκάθαρα προκύπτει από τη διατύπωση – την κακή διατύπωση – του άρθρου 1511, το συμφέρον του παιδιού με τα γονεϊκά δικαιώματα.

Εισάγετε την από κοινού – πολύ ορθά μέχρι στιγμής, πάρα πολύ σωστά, συμφωνούμε στο από κοινού – αλλά μετά βάζετε και την λέξη «εξίσου» άσκηση γονικής μέριμνας. Δηλαδή, για να το πούμε ξεκάθαρα από το βήμα της βουλής και για να καταγραφεί στα πρακτικά – με την λέξη «εξίσου» εισάγετε την ισόχρονη, υποχρεωτική συνεπιμέλεια. Αν αυτό δεν ισχύει, πείτε το ευθαρσώς και ξεκάθαρα από το βήμα της βουλής. Για να το γνωρίζουμε και εμείς και όσοι πρόκειται να εφαρμόσουν τον νόμο μετά, κύριε Υπουργέ. Για ποιον λόγο διαλέγετε, λοιπόν, την λέξη «εξίσου» και δεν βάζετε την λέξη «ισότιμα», αφού τόσο πολύ πιστεύετε ότι αυτό πρέπει να υπάρχει. Όλος ο νομικός κόσμος, τα μέλη της νομοπαρασκευαστικής, η εταιρεία οικογενειακού δικαίου, όλοι, έχουν προβάλει ένσταση στη συγκεκριμένη λέξη, γιατί θεωρούν ότι ανοίγει την πίσω πόρτα για την εισαγωγή της εναλλασσόμενης κατοικίας. Γιατί δημιουργείτε, λοιπόν, αυτή την θολούρα; Εάν αυτή είναι η βούλησή σας, η εναλλασσόμενη κατοικία, βγείτε και πείτε το ευθαρσώς. Εάν πάλι δεν είναι, αφαιρέστε την λέξη «εξίσου» και βάλτε την λέξη «ισότιμα» αντί για αυτό.

Επίσης, βάζετε τεκμήριο χρόνου επικοινωνίας του τέκνου με τον γονέα που δεν διαμένει με το παιδί οριζοντίως στο ένα τρίτο του συνολικού χρόνου του παιδιού. Τι κάνετε δηλαδή;

Θα σας πω ακριβώς τι κάνετε. Βάζετε αυθαίρετα αριθμητικά καλούπια για να λύσετε ένα τόσο ευαίσθητο, ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Νομίζετε ότι αυτό αποτελεί μεταρρύθμιση.

Θα αναφερθώ πολύ αναλυτικά και σε αυτό, στην επί των άρθρων συζήτηση.

Τέλος, το νομοσχέδιο αυτό, επιχειρεί να απαριθμήσει τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να αφαιρείται η γονική μέριμνα. Είναι η μεγαλύτερη δυνατή ποινή που μπορεί να επιβληθεί σε έναν γονέα στο 1532, αφού αντιλαμβανόμαστε όλοι, ότι αυτό οδηγεί σε πλήρη αποξένωση του παιδιού με τον γονέα.

Εδώ πέρα, υπάρχει κάτι, που προξενεί, εμένα τουλάχιστον, αλλά όπως είδα και στο δημόσιο διάλογο και στον νομικό κόσμο, μου προξενεί μια πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση. Υπάρχει κάτι παράδοξο. Προτάσσεται λόγους, που βεβαίως και πολύ ορθώς κάνετε και τους προτάσσεται, αλλά προτάσσεται στους τέσσερις από τους έξι λόγους την έννοια «της γονεϊκής αποξένωσης» με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους, που το λέτε στο α΄,β΄,γ΄,δ΄,. Δεν θα έπρεπε, μέσα σε όλα αυτά, να υπήρχε και η κακή η έκθεση του ανηλίκου σε κίνδυνο, οι κακές συνθήκες διαβίωσης, η παραμέληση της υγείας, η παρεμπόδιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η εγκατάλειψη, εκμετάλλευση, όλα αυτά είναι υποδεέστερα, κύριε Υπουργέ, από την άσκηση της κακής γονικής μέριμνας;

Επίσης, για την περίπτωση της ενδοοικογενειακής βίας, ζητείται, κατ’ εξαίρεση με τις άλλες περιπτώσεις που λέτε, της γονεϊκής αποξένωσης, έκδοση οριστικής δικαστικής απόφασης. Ευτυχώς καταρχάς, ευτυχώς, που διορθώσατε το τερατούργημα του αμετάκλητου. Ευτυχώς, γιατί δεν ξέρω πραγματικά, πώς θα μπορούσατε, πώς σας πέρασε από το μυαλό, πως διανοηθήκατε και εσείς και οι σύμβουλοί σας, να έχετε βάλει μια τέτοια ρύθμιση, του αμετάκλητου, στην ενδοοικογενειακή βία, στην ασέλγεια και σε άλλα. Αλλά, ας πούμε, ότι αυτό, μετά από το κύμα των σφοδρών αντιδράσεων, το τσουνάμι των σφοδρών αντιδράσεων, το πήρατε πίσω και μπράβο σας. Γιατί όμως οριστική απόφαση μόνο για αυτό και όχι για τις υπόλοιπες περιπτώσεις; Εύλογη ερώτηση, χρειάζεται μία απάντηση. Την έκρηξη πάντως του ελληνικού «ΜΕ ΤΟΟ», αλλά και τη σημαντική αύξηση της ενδοοικογενειακής βίας, με το τρόπο τον οποίο ορίζεται και ρυθμίζεται το συγκεκριμένο άρθρο, φαίνεται, ότι ή την αγνοείται παντελώς, ή την προσεγγίζεται αλά καρτ. Αυτό εισπράττουμε.

Κλείνοντας, κύριε Πρόεδρε και ζητώ την κατανόησή σας, το ζήτημα της επιμέλειας των παιδιών, δεν πρέπει να κριθεί ούτε με μάχες εντυπώσεων ούτε με μάχες ισχύος. Δεν είναι ούτε άσπρο, δεν είναι ούτε μαύρο. Δεν είναι ζήτημα, αν κάποιος τάσσεται με τις φεμινίστριες, με τις μαμάδες ή με τους μπαμπάδες, αλλά αν παραμένει αταλάντευτα με το συμφέρον του παιδιού. Είναι θέση μας, πως κάθε παιδί, πρέπει να έχει τη δυνατότητα επικοινωνίας και με τους δύο γονείς του, αλλά είναι και χρέος και των δύο γονέων, να συμμετέχουν ισότιμα στη μέριμνα του παιδιού τους, που είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο, πολύ δυνατότερο, πολύ περισσότερο, από το χρόνο επικοινωνίας στον οποίο ρηχά περιορίζεται με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Και τα παιδιά βεβαίως, δεν πρέπει να εργαλειοποιούνται ούτε από τις μαμάδες τους ούτε από τους πατεράδες τους.

Εμείς, απέναντι στην μονόπλευρη και προκατειλημμένη θεώρηση που έχετε στο ζήτημα, γιατί, όπως σας προ είπα, επιχειρείτε να λύσετε ένα τόσο πολύπλοκο και ευαίσθητο ζήτημα με υποχρεωτικά, ποσοτικά και αριθμητικά καλούπια και χρονικά ποσοστά, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει σε καμία άλλη χώρα της Ε.Ε., εμείς έχουμε το δικό μας πλαίσιο και τη δική μας πρόταση, την οποία ήδη σας είχα πει από τον Νοέμβριο, κύριε Υπουργέ, στη συζήτηση που είχαμε κάνει στο υπουργείο και την οποία επιδεικτικά αγνοήσατε και συνεχίζετε να αγνοείται και αυτό έχει να κάνει με τη δημιουργία οικογενειακού δικαστηρίου. Τίποτε δεν μπορεί να γίνει και να αλλάξει στην λάθος, αν θέλετε, στην παντελώς λάθος δικαστηριακή πρακτική, αν δεν γίνει αυτή η τομή. Είναι και αναγκαίο και είναι και εφικτό. Διαχρονικά το ΠΑΣΟΚ το υποστηρίζει και θεωρούμε, ότι είναι ο μόνος τρόπος που μπορεί να υπάρξει ορθή ερμηνεία, αλλά και εφαρμογή του νόμου. Για τη τήρηση των δικαστικών αποφάσεων, εγώ σας λέω, για το χρόνο επικοινωνίας με τα παιδιά που υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις, αλλά δεν τηρούνται, μόνο ένα οικογενειακό δικαστήριο θα μπορούσε αυτό να το λύσει.

Δυστυχώς, το 2012, στο πλαίσιο της τότε συγκυβέρνησης, δεν επέτρεψε η Ν.Δ. τη πρόταση την οποία είχαμε εμείς τότε καταθέσει. Επανερχόμαστε, λοιπόν, σήμερα, κύριε Υπουργέ και σας λέμε, ότι και σε εύλογο χρονικό διάστημα θα καταθέσουμε πρόταση νόμου, με ειδικές διατάξεις, για τη δημιουργία μιας οργανωμένης, σύγχρονης και αποτελεσματικής δομής, με εξειδικευμένους δικαστές, που θα εκδικάζουν αποκλειστικά υποθέσεις οικογενειακού δικαίου, με την υποστήριξη κατάλληλου επιστημονικού προσωπικού, παιδοψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, οικογενειακών συμβούλων, που εδώ που τα λέμε και το γνωρίζετε σίγουρα, ήδη, από το 1996 είχαν θεσμοθετηθεί οικογενειακά τμήματα με το άρθρο 48 του ν. 2447 του 1996, αλλά δυστυχώς, αυτό έχει μείνει ανενεργό στη πράξη.

Σήμερα, λοιπόν, εμείς, κάνουμε ένα βήμα παραπάνω και προτείνουμε τη δημιουργία αμιγούς οικογενειακού δικαστηρίου, που θα αξιοποιεί πρωτίστως τις εναλλακτικές μορφές επίλυσης διαφορών με τη διαμεσολάβηση. Ως έσχατη λύση, θα πρέπει να διεξάγεται η δίκη και μάλιστα, κάτω από συνθήκες μειωμένης αντιδικίας, ώστε με αυτό το τρόπο, να ελαχιστοποιούνται οι ψυχοφθόρες επιπτώσεις στα παιδιά και γι’ αυτό θεωρούμε, ότι με αυτό το τρόπο, το νέο οικογενειακό δικαστήριο, μπορεί να προσδώσει στο σύστημα επίλυσης οικογενειακών διενέξεων και χαρακτήρα άμεσο και αποτελεσματικό και φιλικό προς την οικογένεια και συμφιλιωτικό, με αναγκαία εξειδίκευση και συνδρομή προσωπικού.

Έτσι μόνο, κύριε Υπουργέ, θα μπορέσουμε να ακολουθήσουμε τα παραδείγματα, που πολλές φορές μας έχετε αναφέρει, άλλων χωρών, που έχουν αναπτύξει, ναι, συστήματα επιμέλειας, αλλά με κατάλληλες δομές, με οικογενειακά δικαστήρια, με κοινωνικές δομές, με κοινωνικούς συμβούλους, με ψυχολόγους, με ψυχιάτρους, όχι με πιστολιές στον αέρα. Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

ΜΗΝΥΜΑ ΑΝΔΡΕΑ ΠΟΥΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ

Μήνυμα Ανδρέα Πουλά, Υπεύθυνου του Κοινοβουλευτικού Τομέα Υγείας του Κινήματος Αλλαγής για την Παγκόσμια Ημέρα Νοσηλευτικού Προσωπικού

Οι Νοσηλευτές και οι Νοσηλεύτριες του ΕΣΥ πάνω από ένα χρόνο τώρα βρίσκονται σταθερά και αταλάντευτα στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Στηρίζουν επάξια το Εθνικό Σύστημα Υγείας με προσωπικό μόχθο, σθένος και υψηλή αίσθηση της ευθύνης τη στιγμή που τα εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι πολλά.

Εμείς στο Κίνημα Αλλαγής δεν θα κουραστούμε να ζητάμε από την κυβέρνηση μέσα και έξω από τη Βουλή:

την άμεση ένταξή των Νοσηλευτών στα Βαρέα και Ανθυγιεινά
την αναγνώριση των θανάτων των νοσηλευτών από κορονοϊό ως εργατικό ατύχημα
την παροχή επιδόματος (μπόνους) για την προσφορά τους στη μάχη κατά της πανδημίας
την ενίσχυση των Νοσοκομείων με μόνιμο νοσηλευτικό προσωπικό και την εργασιακή εξασφάλιση του έκτακτου νοσηλευτικού προσωπικού
τη βελτίωση των χαμηλών μισθών τους
τη θέσπιση ενιαίου κλάδου νοσηλευτικού προσωπικού που θα κατοχυρώνει τα επαγγελματικά, μισθολογικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα χωρίς διακρίσεις και διαχωρισμούς.
Δυστυχώς όμως, η Πολιτεία και το Υπουργείο Υγείας δεν έπραξε, δεν πράττει και δεν δείχνει διατεθειμένο να πράξει τα δέοντα για την έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς τους παρά τις επανειλημμένες κενές υποσχέσεις της κυβέρνησης.

Είναι χρέος της Πολιτείας να εξασφαλίσει ανθρώπινες συνθήκες εργασίας στα δημόσια νοσοκομεία και κατ’ επέκταση καλύτερες και ποιοτικότερες συνθήκες υγείας για τους πολίτες.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΜΕΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Η βάρβαρη δολοφονία της νεαρής μητέρας στα Γλυκά Νερά και οι ακολουθήσασες αμήχανες ανακοινώσεις και διαρροές του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αναδεικνύουν αυτό που με επιμονή, επικοινωνία και πλείστη χειραγώγηση μεθοδεύει η κυβέρνηση τα τελευταία δύο χρόνια.

Δηλαδή την κατασκευή μια εικόνας δήθεν επιτυχούς λειτουργίας της αστυνόμευσης, που εξαντλείται στην καταστολή διαδηλώσεων και διαμαρτυριών, παραμελώντας την ουσιαστική ασφάλεια των πολιτών.

Οι έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων της Αττικής και άλλων κυρίως, αστικών περιοχών της χώρας για την γιγάντωση πολλών εστιών παραβατικότητας και ανομίας που δεν ενοχλούνται από την Αστυνομία, είναι η πραγματικότητα της ασφάλειας στη χώρα μας.

Οι πολίτες που δεν μπορούν να έχουν αστυνομική φρουρά, όπως κάποιοι άλλοι παράνομα ή νόμιμα έχουν εξασφαλίσει, γίνονται έρμαιο του οργανωμένου εγκλήματος και των κοινών εγκληματιών, χωρίς να υπάρχει οποιοδήποτε σχέδιο μιας οργανωμένης, μεθοδικής και σταθερής στο χρόνο προστασίας τους.

Η κυβέρνηση οφείλει να λογοδοτήσει γι’ αυτό και να ασχοληθεί -έστω και τώρα- με την ασφάλεια του κάθε πολίτη αυτής της χώρας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Η Κυβέρνηση επιμένει, ακόμη και την ύστατη στιγμή που συζητείται στην Επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στο Οικογενειακό Δίκαιο, να θέλει να ψηφίσει εάν νόμο με γνώμονα το συμφέρον των γονιών και όχι των παιδιών.

Ένα νόμο που ενθαρρύνει την ενδοοικογενειακή βία και στερεί από την κάθε υπόθεση την εξατομικευμένη κρίση του Δικαστή.

Ένα νόμο που παραβιάζει το Σύνταγμα και όλες τις επικυρωμένες Διεθνείς Συμβάσεις.

Παραβιάζει τη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης, με την παρουσία του κακοποιητή πατέρα, έως την οριστική του καταδίκη, ενώ η Σύμβαση απαιτεί να ερευνάται ακόμη και η υποψία κακοποιητικής συμπεριφοράς, ανεξαρτήτως του αν έχει ασκηθεί ποινική δίωξη.

Το κάθε παιδί δικαιούται να επικοινωνεί και με τους δυο γονείς, όταν εξυπηρετείται το προσωπικό του συμφέρον και μόνο αυτό.

Επιπλέον εισάγει την υποχρεωτική διαμεσολάβηση, ως προαπαιτούμενο της προσφυγής στη Δικαιοσύνη, διαδικασία που απαγορεύει η ως άνω Σύμβαση.

Καλούμε τον Υπουργό της Δικαιοσύνης και την Κυβέρνηση, να εφαρμόσει άμεσα το Ν. 2447/1996, ώστε να λειτουργήσουν τα Οικογενειακά Δικαστήρια, συνεπικουρούμενα από Ειδικό Σώμα Κοινωνικών Λειτουργών, Ψυχιάτρων και Ψυχολόγων, προς το συμφέρον των παιδιών.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι οπισθοδρομικό, δεν λύνει κοινωνικά προβλήματα, αλλά τα μεγεθύνει και ταυτόχρονα αυξάνει τις συγκρούσεις και την ενδοοικογενειακή βία.

Η μόνη λύση είναι η απόσυρση του και η εκ νέου συζήτηση του με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και οργανώσεις.

Η Γραμματέας

Ράνια Παπαϊωάννου

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΝΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ, ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΑΦΗΓΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ

Συζήτηση Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, με το δημοσιογράφο Ιορδάνη Χασαπόπουλο, στις εργασίες του Οικονομικού Forum των Δελφών

Σημεία

-Ναι θα είμαι εδώ. Και θα είμαι εδώ γιατί έχω αφήγημα για τη χώρα. Έχω αφήγημα για προοδευτική διακυβέρνηση. Έχω αφήγημα που μπορεί να βάλει τέλος στις συντηρητικές πολιτικές. Γιατί η χώρα μας δεν μπορεί να ανακάμψει από την υγειονομική και οικονομική κρίση με συντηρητικές πολιτικές, αυτές που εφαρμόζει η Νέα Δημοκρατία και με οδηγούν δεκαετίες πίσω.

– Καταργείται το 8ωρο στην πράξη και το χειρότερο απ’ όλα θα είναι ότι ο εργαζόμενος θα είναι στο έλεος του εργοδότη. Διότι καταλαβαίνετε ότι μετά την πανδημία οι συνθήκες θα είναι εξαιρετικά δύσκολες στον ιδιωτικό τομέα, επομένως θα είναι ακόμα πιο ανίσχυρος ο εργαζόμενος, μόνος του, ατομικά, να κάνει οποιαδήποτε διαπραγμάτευση.

– Είμαστε όλοι σοκαρισμένοι με το χαμό της νέας κοπέλας, δίπλα στο μωρό της, μόλις 11 μηνών. Μας κάνει όλους να συναισθανόμαστε πως είναι να νιώθεις ότι είσαι ανίσχυρος μέσα στο ίδιο σου το σπίτι. Είναι φανερό ότι υπάρχει έλλειμα στην αποτελεσματική αστυνόμευση. Εκεί πρέπει να δώσει το βάρος η κυβέρνηση. Έχει κάνει αρκετές προσλήψεις στην αστυνομία. Έχει ανθρώπινο δυναμικό, αλλά πρέπει να δώσει προτεραιότητα στο να προστατεύσει τις γειτονιές.

Ακολουθεί ολόκληρη η συζήτηση με τον δημοσιογράφο Ιορδανη Χασαπόπουλο

Πριν από λίγο ο κ. Χατζηδάκης παρουσίασε τα βασικά σημεία του νέου εργασιακού νομοσχεδίου και θα ήθελα να μου κάνετε ένα πρώτο σχόλιο.

Για μας είναι η εργασία είναι βασικό εργαλείο όχι μόνο για την ατομική, αλλά και για την συλλογική ευημερία. Ένας ανασφαλής εργαζόμενος δεν μπορεί να είναι και παραγωγικός. Και δυστυχώς έχουμε παρακολουθήσει την Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη σε ένα πόλεμο σε βάρος των εργαζομένων όλο αυτό το διάστημα, πριν καν ξεκινήσει η πανδημία. Το πρώτο ήταν ότι υπονόμευσαν τις κλαδικές συμβάσεις. Δεν τις κήρυξαν υποχρεωτικές. Το δεύτερο ήταν ότι επέλεξαν αντί την επιδότηση εργασίας να καταδικάσουν 600.000 εργαζόμενους στα 534 ευρώ για ένα χρόνο, δηλαδή, να ζουν σε συνθήκες φτώχιας. Καθιέρωσαν στην πράξη το δόγμα «μισή δουλειά, μισός μισθός». Και έρχονται τώρα, απ’ ότι προλάβαμε να ακούσουμε, γιατί είναι σε εξέλιξη η συνέντευξη – και προωθούν το ωράριο λάστιχο, τις απλήρωτες υπερωρίες και την υπονόμευση των συλλογικών συμβάσεων. Θέλω να είμαι ξεκάθαρη. Υπάρχει θέμα διευθέτησης του χρόνου εργασίας, όμως, σήμερα πως καθορίζεται αυτό; Μέσα από συλλογική σύμβαση για να μπορεί να είναι μόνο για ειδικές περιπτώσεις και να μπορεί να υπάρξει δυνατότητα ελέγχου. Με τη ρύθμιση που φέρνει, υπονομεύει τελικά τη συλλογική σύμβαση, διότι αφήνει το παραθυράκι στον εργοδότη αν δεν υπάρχει συλλογική σύμβαση να πάει σε ατομικές ρυθμίσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι ασύδοτοι εργοδότες δεν θα επιλέξουν την συλλογική σύμβαση θα πάνε σε ατομικές διαπραγματεύσεις και δεν θα υπάρχει καμία αμφιβολία ποιος θα είναι ο ισχυρός και ποιος θα είναι ο αδύναμος.

Καταργείται το 8ωρο;

Καταργείται το 8ωρο στην πράξη και το χειρότερο απ’ όλα θα είναι ότι ο εργαζόμενος θα είναι στο έλεος του εργοδότη. Διότι καταλαβαίνετε ότι μετά την πανδημία οι συνθήκες θα είναι εξαιρετικά δύσκολες στον ιδιωτικό τομέα, επομένως θα είναι ακόμα πιο ανίσχυρος ο εργαζόμενος, μόνος του, ατομικά, να κάνει οποιαδήποτε διαπραγμάτευση. Αυτό θα πρέπει να σταματήσει. Ενώ στην Αμερική ο Μπάιντεν βάζει στόχο την πλήρη απασχόληση, στην Ελλάδα η κυβέρνηση Μητσοτάκη δείχνει αδύναμη να διαβάσει τη νέα εποχή και τις ανάγκες της αγοράς; Σε μία ψηφιακή εποχή που έχουμε τεράστιες προκλήσεις και πρέπει να αναβαθμίσουμε με κατάρτιση το ανθρώπινο δυναμικό μας και να το κάνουμε να νιώσει μεγαλύτερη ασφάλεια, εμείς πάμε πίσω; Και γιατί τελικά πάμε πίσω; Είναι συντηρητικές πολιτικές μόνο; Είναι ιδεοληπτικές πολιτικές ή είναι και εξυπηρέτηση συγκεκριμένων υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η κυβέρνηση Μητσοτάκη από την προεκλογική περίοδο, γιατί ακούγαμε να τα λέει αυτά στο ΣΕΒ. Και ποιοι ωφελούνται; Είναι όλοι οι επιχειρηματίες; Είναι οι εργοδότες στο σύνολό τους; Μήπως αυτοί που θα ωφεληθούν τελικά είναι πέντε, δέκα μεγάλοι επιχειρηματίες, φίλοι της Κυβέρνησης; Αυτές οι πελατειακές λογικές πρέπει να τελειώσουν τώρα. Δεν μπορούμε να πάμε στο αύριο της χώρας, να πετύχουμε το στόχο της ανάκαμψης με αυτού του είδους τις αντιλήψεις.

Μας έχει σοκάρει η άγρια δολοφονία στα Γλυκά Νερά και έφερε στο προσκήνιο το έλλειμα αστυνόμευσης. Θα ήθελα την άποψή σας.

Είναι τραγικό γεγονός. Είμαστε όλοι σοκαρισμένοι με το χαμό της νέας κοπέλας, δίπλα στο μωρό της, μόλις 11 μηνών. Μας κάνει όλους να συναισθανόμαστε πως είναι να νιώθεις ότι είσαι ανίσχυρος μέσα στο ίδιο σου το σπίτι. Είναι φανερό ότι υπάρχει έλλειμα στην αποτελεσματική αστυνόμευση. Εκεί πρέπει να δώσει το βάρος η κυβέρνηση. Έχει κάνει αρκετές προσλήψεις στην αστυνομία. Έχει ανθρώπινο δυναμικό, αλλά πρέπει να δώσει προτεραιότητα στο να προστατεύσει τις γειτονιές. Να προστατεύσει τον πολίτη, να προστατεύσει τις οικογένειες, ειδικά σε αυτές τις γειτονιές που έχουν γίνει χιλιάδες επιθέσεις το τελευταίο διάστημα και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Να αφήσουν την επικοινωνιακή πολιτική και στον τομέα αυτό και να ασχοληθούν σοβαρά με σχέδιο προστασίας των οικογενειών στις γειτονιές. Υπάρχει και μία άλλη διάσταση. Επιτέλους χρειάζεται αυστηροποίηση των ποινών για το ειδεχθές έγκλημα και αυτές οι ποινές να εκτίονται. Τουλάχιστον να υπάρχει ένα σοβαρό πόρισμα μεταμέλειας του φυλακισμένου. Όχι να βγαίνουν νωρίτερα και να μην υπάρχει κανένας έλεγχος και να επαναλαμβάνουν τα εγκλήματα. Δυστυχώς όλα αυτά, το έλλειμα αστυνόμευσης και το γεγονός ότι βγαίνουν όλοι και οι ποινές έχουν ελαστικοποιηθεί, έχουν οδηγήσει να είναι η βαριά εγκληματικότητά ανεξέλεγκτη στις γειτονιές της Ελλάδας. Και αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Η Κοινωνία απελευθερώνεται από τα περιοριστικά μέτρα. Εσείς κάνετε κριτική στην κυβέρνηση και για το θέμα των εμβολιασμών, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε όλα αυτά τα μέτρα. Θα ήθελα τη γνώμη σας.

Είναι φανερό ότι με τα λάθη και τις παλινωδίες της κυβέρνησης η χώρα έχει υποστεί το μεγαλύτερο σε διάρκεια lockdown στην Ευρώπη χωρίς να έχουμε τα αποτελέσματα που θα περιμέναμε και θα θέλαμε. Πράγματι απελευθερώνονται δραστηριότητες σταδιακά σήμερα γιατί δεν αντέχει άλλο η ελληνική κοινωνία και η οικονομία. Όχι επειδή τα επιδημιολογικά δεδομένα είναι καλύτερα ή επειδή παρουσίασε ένα σχέδιο η κυβέρνηση, που σημαίνει ότι ανοίγουμε με ασφάλεια, όπως το ζητούσαμε εμείς από το Νοέμβριο και δεν μας άκουσε. Εξάντλησε την υπομονή της ελληνικής κοινωνίας και τα όρια και τις αντοχές της ελληνικής οικονομίας. Γι’ αυτό αναγκάζονται σήμερα να ανοίξουν. Και μάλιστα, είναι εντελώς απαράδεκτο το γεγονός ότι παραιτείται η κυβέρνηση από την ευθύνη που έχει να προστατεύσει τη δημόσια υγεία και στην πραγματικότητα λέει στον ελληνικό λαό ότι όλα είναι θέμα ατομικής ευθύνης, πάρτε το self test και βγάλτε τα πέρα. Ενώ θα έπρεπε να έχει τον κύριο ρόλο και ευθύνη ο ΕΟΔΥ και να συνεχίζει δειγματοληπτικούς ελέγχους και στα σχολεία και στους χώρους εργασίας και στα μέσα μαζικής μεταφοράς εκεί που εντοπίζεται ο συνωστισμός και ένα χρόνο τώρα δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτα. Από την ώρα, λοιπόν, που παραιτείται η κυβέρνηση από τη δική της ευθύνη, τι μένει ως όπλο για την προστασία του Έλληνα πολίτη; Το ένα είναι ο εμβολιασμός και το άλλο το ΕΣΥ. Ξεκινώ από τον εμβολιασμό. Δυστυχώς και στους ηλικιωμένους και στους υγειονομικούς είμαστε κάτω από το μέσο όρο της Ευρώπης. Δεν γίνεται να κλείνουμε τα μάτια πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Χρειάζεται ενημέρωση και των ηλικιωμένων και των υγειονομικών έτσι ώστε να μην αφήσουμε κανένα περιθώριο σε θεωρίες συνωμοσίες και παραφιλολογίας γύρω από τα εμβόλια, να γνωρίζουν όλοι τι ακριβώς συμβαίνει. Χρειάζεται ένας σχεδιασμός ειδικά για τους ηλικιωμένους για να φτάσουν τα εμβόλια πιο κοντά σε αυτούς. Ο σχεδιασμός ήταν λάθος. Πήραν τους γιατρούς από τα κέντρα υγείας και τους πήγαν στα νοσοκομεία. Πρέπει τώρα να τους πάνε πίσω. Ακόμα και στα σπίτια πρέπει να πάνε για όσους είναι ανήμποροι να μετακινηθούν και φυσικά και στα νησιά.

Για τους υγειονομικούς δεν καταλαβαίνω τη λογική ότι θα το συζητήσει ο κ. Μητσοτάκης το Σεπτέμβριο. Εγώ κάνω έκκληση στους υγειονομικούς να ενημερωθούν και να μην αφήσουν να πάει χαμένη η αυτοθυσία τους μέχρι σήμερα. Να μην έχουν άλλα θύματα. Να μάθουν και να εμβολιαστούν. Και επειδή είναι η μέρα τους σήμερα, βαρέα και ανθυγιεινά. Τέσσερις φορές έχουμε καταθέσει την τροπολογία. Ότι ισχύει για τους ανθρώπους του ιδιωτικού τομέα, πρέπει να ισχύει και για τους υγειονομικούς στο δημόσιο τομέα. Έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς τους. Και εμβολιασμό όλων των ανθρώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό.

Έχω πει πάρα πολλές φορές ότι τα μέτρα της κυβέρνησης ήταν και καθυστερημένα και ανεπαρκή με αποτέλεσμα να μην στηρίξει τη μικρομεσαία επιχείρηση, που έχει υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα. Η ρευστότητα που έδωσε η κυβέρνηση κατά κύριο λόγο μέσω των τραπεζών πήγε στους καλούς πελάτες των τραπεζών. Γι’ αυτό ενώ δόθηκαν χρήματα όλο τον προηγούμενο χρόνο, έχουμε τη δεύτερη μεγαλύτερη ύφεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που σημαίνει ότι τα χρήματα δεν πήγαν εκεί που έπρεπε για να πιάσουν τόπο. Τι πρέπει να γίνει τώρα για να μπορέσουν να σταθούν οι επιχειρήσεις στα πόδια τους; Έδωσαν ένα πρόγραμμα για την εστίαση που είναι καλό αλλά δεν φτάνει και έχει αστοχίες γιατί δεν συνυπολογίζει τις απώλειες τζίρου που είχαν μέσα στο 2021 αλλά μόνο για το 2020 με μείωση του τζίρου 30%. Αντίστοιχο πρόγραμμα χρειάζεται για το λιανεμπόριο γιατί έχει χτυπηθεί πάρα πολύ. Ταυτόχρονα χρειάζεται 100% επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για τους επόμενους τέσσερις με έξι μήνες για να μην έχουμε ντόμινο ανεργίας. Χρειάζεται ρύθμιση των χρεών τους προς το δημόσιο. Λένε κάποιοι και ειρωνεύονται ότι μιλάει το Κίνημα Αλλαγής για σεισάχθεια και γυρίζει πίσω και υιοθετεί λαϊκίστικες προσεγγίσεις, εγώ ρωτώ ευθέως ποιος σήμερα μπορεί να πληρώσει τις υποχρεώσεις που έχουν συσσωρευθεί όχι μόνο τώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και αυτές που έρχονται από τα προηγούμενα χρόνια. Σχεδόν κανείς. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι αν δεν υπάρξει γενναία ρύθμιση και κούρεμα όπως λέμε εμείς έως και 30% και 120 δόσεις για τους συνεπείς επαγγελματίες, τότε οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μετατραπούν σε ζόμπι και τα πράγματα θα γίνουν μη αναστρέψιμα. Θα έχουμε νέα γενιά ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο και θα χάσει και το δημόσιο. Πάγωμα των πλειστηριασμών και του πτωχευτικού κώδικα γιατί θα κλείσουν πάρα πολλές επιχειρήσεις και θα χαθούν σπίτια και δεν πρέπει να γίνει αυτό. Πρέπει να το σταματήσουμε τώρα με υποχρεωτικό άπλωμα των δόσεων για τα χρέη στις τράπεζες. Γιατί δεν είναι μόνο τα χρέη στο δημόσιο είναι και τα χρέη στις τράπεζες.

Το κόμμα σας μπαίνει σε διαδικασία εσωκομματικών εκλογών. Εσείς θα είστε υποψήφια. Πότε θα γίνουν οι εκλογές;

Το φθινόπωρο η κεντρική επιτροπή θα καθορίσει το χρονοδιάγραμμα και τις διαδικασίες. Έχουμε δείξει ότι μπορούμε να εγγυηθούμε αυτές τις δημοκρατικές διαδικασίες. Έχουμε δώσει δείγματα γραφής. Ναι θα είμαι εδώ. Και θα είμαι εδώ γιατί έχω αφήγημα για τη χώρα. Έχω αφήγημα για προοδευτική διακυβέρνηση. Έχω αφήγημα που μπορεί να βάλει τέλος στις συντηρητικές πολιτικές. Γιατί η χώρα μας δεν μπορεί να ανακάμψει από την υγειονομική και οικονομική κρίση με συντηρητικές πολιτικές, αυτές που εφαρμόζει η Νέα Δημοκρατία και με οδηγούν δεκαετίες πίσω. Και αυτή τη στιγμή δεδομένου ότι και ο Σύριζα το μόνο που βλέπω να κάνει είναι να προσπαθεί να καβαλήσει ένα κύμα διαμαρτυρίας, όπως έκανε στο παρελθόν, αλλά αυτό είναι ξεπερασμένο, δεν περνά σήμερα που οι ανάγκες είναι τεράστιες, είμαστε το μοναδικό προοδευτικό κόμμα που μπορεί να εγγυηθεί προοδευτική διακυβέρνηση. Όπως έκανε στο παρελθόν με λαϊκή υποστήριξη το ΠΑΣΟΚ, σήμερα η συνέχεια του ΠΑΣΟΚ, το ΚΙΝΗΜΑ Αλλαγής. Το δικό μας αφήγημα μιλάει για ένα νέο πράσινο κοινωνικό συμβόλαιο, που αντιμετωπίζει τις ανισότητές, εξασφαλίζει την πλήρη απασχόληση με δημόσιες επενδύσεις και για σύγχρονες κοινωνικές υποδομές και κυρίως ιδιωτικές επενδύσεις που θα εξασφαλίζουν εθνική προστιθέμενη αξία, δηλαδή, παραγωγή στον τόπο μας. Γιατί έτσι δημιουργούμε πολλές νέες ποιοτικές θέσεις εργασίες και μπορούμε να κρατήσουμε τη νέα γενιά στον τόπο της. Έχεις πολύ μεγάλη διαφορά από το σχέδιο που μας έχει παρουσιάσει ο κ. Μητσοτάκης, που μιλά κυρίως για εισαγωγές και κατανάλωση. Εμείς λέμε εξαγωγή και παραγωγή στην Ελλάδα. Δεν θα μας φέρνουν τα «σαπάκια» που δεν χρησιμοποιούν οι άλλοι δήθεν στο όνομα της πράσινης ανάπτυξης και θα πλουτίζουν οι μεσάζοντες και θα φεύγουν τα δικά μας παιδιά για να δουλεύουν εκτός Ελλάδας. Αυτό δεν είναι το μοντέλο που μας αξίζει και δεν αξίζει στη νέα γενιά της πατρίδας μας. Αυτό το αφήγημα για τη χώρα και την προοπτική της παράταξης μας θα υπερασπιστώ και η κοινωνική μας βάση θα κρίνει και τα πρόσωπα και τις πολιτικές τους.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 12.5.2021

Φ. Γεννηματά στο Forum των Δελφών: Θα είμαι εδώ γιατί έχω αφήγημα για τη χώρα και την παράταξη

Στη συζήτηση που είχε σήμερα με το δημοσιογράφο Ιορδάνη Χασαπόπουλο, στις εργασίες του Οικονομικού Forum των Δελφών, η Πρόεδρος κ. Γεννηματά αναφέρθηκε αναλυτικά σε μία σειρά ζητημάτων όπως τα εργασιακά, η εγκληματικότητα, το lockdown, η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση και το μέλλον του Κινήματος Αλλαγής. Ειδικότερα:

Εργασιακά: ‘Καταργείται το 8ωρο στην πράξη και το χειρότερο απ’ όλα θα είναι ότι ο εργαζόμενος θα είναι στο έλεος του εργοδότη. Μετά την πανδημία οι συνθήκες θα είναι εξαιρετικά δύσκολες στον ιδιωτικό τομέα, επομένως θα είναι ακόμα πιο ανίσχυρος ο εργαζόμενος, μόνος του, ατομικά, να κάνει οποιαδήποτε διαπραγμάτευση. Ενώ στην Αμερική ο Μπάιντεν βάζει στόχο την πλήρη απασχόληση, στην Ελλάδα η κυβέρνηση Μητσοτάκη δείχνει αδύναμη να διαβάσει τη νέα εποχή και τις ανάγκες της αγοράς.’

Έγκλημα στα Γλυκά Νερά: ‘Είμαστε όλοι σοκαρισμένοι με το χαμό της νέας κοπέλας, δίπλα στο μωρό της, μόλις 11 μηνών. Μας κάνει όλους να συναισθανόμαστε πως είναι να νιώθεις ότι είσαι ανίσχυρος μέσα στο ίδιο σου το σπίτι. Είναι φανερό ότι υπάρχει έλλειμα στην αποτελεσματική αστυνόμευση. Εκεί πρέπει να δώσει το βάρος η κυβέρνηση. Έχει κάνει αρκετές προσλήψεις στην αστυνομία. Έχει ανθρώπινο δυναμικό, αλλά πρέπει να δώσει προτεραιότητα στο να προστατεύσει τις γειτονιές.’

Διαχείριση Πανδημίας: ‘Απελευθερώνονται δραστηριότητες σταδιακά σήμερα γιατί δεν αντέχει άλλο η ελληνική κοινωνία και η οικονομία. Όχι επειδή τα επιδημιολογικά δεδομένα είναι καλύτερα ή επειδή παρουσίασε ένα σχέδιο η κυβέρνηση, που σημαίνει ότι ανοίγουμε με ασφάλεια, όπως το ζητούσαμε εμείς από το Νοέμβριο και δεν μας άκουσε. Εξάντλησε την υπομονή της ελληνικής κοινωνίας και τα όρια και τις αντοχές της ελληνικής οικονομίας. Γι’ αυτό αναγκάζονται σήμερα να ανοίξουν.’

Κίνημα Αλλαγής: “Ναι θα είμαι εδώ. Και θα είμαι εδώ γιατί έχω αφήγημα για τη χώρα. Έχω αφήγημα για προοδευτική διακυβέρνηση. Έχω αφήγημα που μπορεί να βάλει τέλος στις συντηρητικές πολιτικές. Γιατί η χώρα μας δεν μπορεί να ανακάμψει από την υγειονομική και οικονομική κρίση με συντηρητικές πολιτικές, αυτές που εφαρμόζει η Νέα Δημοκρατία και με οδηγούν δεκαετίες πίσω.”

Διαβάστε ολόκληρη τη συζήτηση ΕΔΩ και δείτε τηνΕΔΩ.

Πανδημία: Χρέος της Πολιτείας η στήριξη του νοσηλευτικού προσωπικού

Η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στο νοσηλευτικό προσωπικό και το δύσκολο κι αυτοθυσιαστικό έργο του. Οι Νοσηλευτές και οι Νοσηλεύτριες του ΕΣΥ πάνω από ένα χρόνο τώρα, βρίσκονται σταθερά στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, παρά την σωματική και ψυχική τους εξάντληση. Συνεχίζουν να στηρίζουν επάξια το ΕΣΥ με υψηλή αίσθηση της ευθύνης, τη στιγμή που η κυβέρνηση δεν έχει λάβει κανένα μέτρο για τη βελτίωση των εργασιακών προβλημάτων τους. Απεναντίας, επιμένει να αδιαφορεί προκλητικά για την έμπρακτη αναγνώριση της πολύτιμης προσφοράς των νοσηλευτών και παρά τις τέσσερις τροπολογίες του Κινήματος Αλλαγής, δεν τους έχει εντάξει στα Βαρέα και Ανθυγιεινά, ούτε έχει βελτιώσει τους χαμηλούς μισθούς τους, Αταλάντευτα, μέσα κι έξω από τη Βουλή δεν θα πάψουμε με τι παρεμβάσεις μας να ζητάμε καλύτερες συνθήκες εργασίας για τους νοσηλευτές και ποιοτικότερες συνθήκες υγείας για τους πολίτες. Περισσότερα ΕΔΩ.

Συνεπιμέλεια: Η ΝΔ νομοθετεί για το συμφέρον των γονιών & όχι των παιδιών

Η Κυβέρνηση κωφεύοντας προκλητικά στις κοινωνικές αντιδράσεις, επιμένει ακόμη και την ύστατη στιγμή που συζητείται στην Επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στο Οικογενειακό Δίκαιο, να θέλει να ψηφίσει ένα νόμο με γνώμονα το συμφέρον των γονιών και όχι των παιδιών. Ένα νόμο που ενθαρρύνει την ενδοοικογενειακή βία και στερεί από την κάθε υπόθεση την εξατομικευμένη κρίση του Δικαστή. Ένα νόμο που παραβιάζει κατάφωρα το Σύνταγμα, τη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης και όλες τις επικυρωμένες Διεθνείς Συμβάσεις. Καλούμε τον Υπουργό της Δικαιοσύνης και την Κυβέρνηση να αποσύρει το απολύτως οπισθοδρομικό νομοσχέδιο που αυξάνει τις συγκρούσεις και να εφαρμόσει άμεσα τον προοδευτικό Ν. 2447/1996 του ΠΑΣΟΚ, ώστε να λειτουργήσουν τα Οικογενειακά Δικαστήρια προς το συμφέρον των παιδιών. Περισσότερα ΕΔΩ.

Γλυκά Νερά: Η κυβέρνηση να ασχοληθεί με την ασφάλεια των πολιτών

Η βάρβαρη δολοφονία της νεαρής μητέρας στα Γλυκά Νερά αποκάλυψε με τον πιο τραγικό τρόπο ότι οι πολίτες που δεν μπορούν να έχουν αστυνομική φρουρά -όπως έχουν εξασφαλίσει κάποιοι άλλοι παράνομα ή νόμιμα- γίνονται έρμαιο του οργανωμένου εγκλήματος. Η δήθεν επιτυχημένη αστυνόμευση που προωθεί επικοινωνιακά η κυβέρνηση τα τελευταία δύο χρόνια, κατέρρευσε πλήρως καθώς όπως αποδείχθηκε, αυτή εξαντλείται στην καταστολή διαδηλώσεων και διαμαρτυριών. Οι έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων της Αττικής και άλλων κυρίως, αστικών περιοχών της χώρας για την γιγάντωση της παραβατικότητας και της ανομίας που δεν ενοχλούνται από την Αστυνομία, καθιστούν απολύτως υπόλογη την κυβέρνηση, που παρά τις προεκλογικες δεσμεύσεις της, έχει παραμελήσει την ουσιαστική ασφάλεια των πολιτών! Περισσότερα ΕΔΩ.

Αποζημιώσεις ακινήτων: Με κυβερνητική ευθύνη δημιουργούνται ιδιοκτήτες δύο ταχυτήτων

Πλήρως αναξιόπιστη συνεχίζει να αποδεικνύεται στις διάφορες εξαγγελίες της η κυβέρνηση, η οποία πια φαίνεται ανίκανη να διαχειριστεί στην πράξη μία σειρά σοβαρών ζητημάτων από τα οποία κρίνεται η επιβίωση πολλών οικογενειών. Παρά τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών ότι επισπεύδεται η διαδικασία των αποζημιώσεων στους ιδιοκτήτες ακινήτων για τα «κουρεμένα» ή μηδενικά ενοίκια του Απριλίου, μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών δεν έχει εισπράξει ακόμα τα ενοίκια Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2021. Συνέπεια αυτού, είναι με ευθύνη της Πολιτείας να δημιουργούνται δικαιούχοι ιδιοκτήτες δύο ταχυτήτων, με κάποιους να μην έχουν εισπράξει καθόλου ενοίκια ενώ άλλοι, όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο,  θα εισπράξουν στα τέλη Μαΐου και το ενοίκιο Απριλίου! Περισσότερα ΕΔΩ.

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *