ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ Η ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ


0
(0)

Χιλιάδες επιχειρήσεις θα μείνουν εκτός ρευστότητας, αφού δε θα λάβουν χρήματα από τον 5ο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Σε μια στιγμή που χρειάζονται ζεστό χρήμα για να αποπληρώσουν προμηθευτές και υποχρεώσεις και να σταθούν όρθιες σε μια ανοικτή, αλλά αρκετά δύσκολη, αγορά.

Ο πρωτοφανής αριθμός των 732.000 αιτήσεων αποδεικνύει την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά, παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις της κυβέρνησης για ‘’σοκ ρευστότητας’’ μέσα στο 2020.

Η κυβέρνηση είναι αδύναμη:

  • να επιβάλλει κανόνες στο τραπεζικό σύστημα, ώστε να διοχετευτεί η επιπλέον ρευστότητα των 57,6 δις ευρώ (40 δις από την ΕΚΤ + 17,6 δις αύξηση καταθέσεων) στις επιχειρήσεις, αφού μόλις 6 δις έχουν δοθεί και αυτά με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου
  • να τροποποιήσει τα αυστηρά τραπεζικά κριτήρια χορήγησης δανείων μέσω ΤΕΠΙΧ ΙΙ και Ταμείου Εγγυοδοσίας, με αποτέλεσμα να έχουν πρόσβαση μόλις 30.000 επιχειρήσεις, σε σύνολο 830.000 ενεργών επιχειρηματικών ΑΦΜ

Το Κίνημα Αλλαγής προτείνει:

  • Αύξηση του ποσού της επιστρεπτέας προκαταβολής στα 5,5 δις το 2021, αντί για τα μόλις 2,2 δις που προγραμματίζει η κυβέρνηση
  • Το 70% του ποσού που θα δοθεί να είναι ενίσχυση και το 30% δάνειο
  • Εφαρμογή του μοντέλου 50% ενίσχυση- 50% δάνειο και για τους 3 πρώτους κύκλους της επιστρεπτέας του 2020
  • Χαλάρωση των πιστοδοτικών κριτηρίων από τις τράπεζες για τη χορήγηση δανείων με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας

Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΤΡΑΓΕΛΑΦΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

Η φτώχεια πολιτικής της Κυβέρνησης την οδηγεί σε τραγελαφικές και κωμικοτραγικές καταστάσεις. Οι παλινωδίες της μπορεί να προσφέρονται για επιθεωρησιακό θέαμα, αλλά δυστυχώς δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα στην προστασία της ζωής και της υγείας των πολιτών.

Αλαλούμ και με τις απαγορεύσεις για συγκεντρώσεις και συνωστισμούς. Από την μια ψάχνει με πρωτοφανή προχειρότητα να βρει τρόπο να περιορίσει τον συνωστισμό στην Ερμού και από την άλλη εμφανίζει ως ελάφρυνση μια νέα αστυνομική απόφαση που τώρα επιτρέπει συγκεντρώσεις 99 ατόμων και τις απαγορεύει όταν γίνουν 101!!! Όταν βέβαια δεν απειλεί με ποινές και τιμωρίες τους νέους, κατά το πρότυπο της Υφυπουργού Παιδείας.

Επικαλείται μάλιστα εισηγήσεις της επιτροπής λοιμωξιολόγων, που οι ίδιοι αμφισβητούν.
Οφείλουν να σοβαρευθούν και να παρουσιάσουν επιτέλους ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το ασφαλές άνοιγμα των δραστηριοτήτων.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ: ΚΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΔ Η «ΠΡΑΣΙΝΗ» ΒΙΤΡΙΝΑ ΙΧ ΚΑΙ ΜΟΝΟ

Απάντηση Γιώργου Αρβανιτίδη υπεύθυνου Κοινοβουλευτικού Τομέα Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στην ανακοίνωση της ΝΔ για την Ηλεκτροκίνηση

Σε απάντηση της διαστρεβλωτικής ανακοίνωσης – αντίδρασης της ΝΔ στο χθεσινό μας σχόλιο για την επί λέξη φράση του Πρωθυπουργού ότι «έχουν πουληθεί περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ό,τι λογαριάζαμε το 2020», σημειώνουμε τα εξής:

*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδοτούνται εν καιρώ βαθιάς ύφεσης της ελληνικής οικονομίας και εν καιρώ πανδημίας με περιορισμό μετακινήσεων.

*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο, την στιγμή που ο προηγούμενος Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας περιέκοψε από 6% σε 1% τα ποσά του Πράσινου Ταμείου που θα κατευθύνονταν στις λιγνιτικές περιοχές Δυτικής Μακεδονίας και Μεγαλόπολης.

*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στερούν πόρους όχι μόνο από τις περιοχές Δίκαιης Μετάβασης αλλά και από την ενίσχυση ελληνικών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη καινοτόμων υλικών και προϊόντων κυκλικής οικονομίας.

*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχουν περιβαλλοντικό όφελος, και δεν μειώνουν το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χώρας όταν η ενέργειά τους δεν προέρχεται από καθαρή ενέργεια, ειδικά όταν επιδοτείς ηλεκτροκίνητα σε μη διασυνδεδεμένα Νησιά.

*Ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο τα ιδιωτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και τα ταξί, οι επαγγελματικοί στόλοι, και τα δημόσια ΜΜΜ όπου το πρόγραμμα της Ηλεκτροκίνησης δεν έχει να επιδείξει σημαντικά αποτελέσματα.

*Και τέλος, ηλεκτροκίνηση με όφελος για τους πολλούς και όχι μόνο για τους λίγους είναι η ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς και ειδικότερα του Σιδηρόδρομου, όπου δυστυχώς δεν περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης.

Καλή η ηλεκτροκίνηση, αλλά για εμάς η πρώτη προτεραιότητα είναι η στήριξη της ελληνικής παραγωγής και η ενίσχυση της απασχολησιμότητας, αντί της εισαγωγής ΙΧ.

Αλλά μάλλον ζητάμε πολλά από την ΝΔ, η οποία ξέρει – από το παρελθόν της – μόνο από επιδοτήσεις εισαγόμενων ΙΧ και αρκείται σε μια «πράσινη» βιτρίνα, χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο και προστιθέμενη αξία για την χώρα …

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ: ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Σήμερα το πρωί, ο Γραμματέας του Κινήματος Αλλαγής Μανώλης Χριστοδουλάκης, βρέθηκε στα Ιωάννινα, όπου επισκέφθηκε τα δύο νοσοκομεία του νομού, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων και το ΓΝ Χατζηκώστα. Εκεί, συναντήθηκε με φορείς των εργαζομένων των νοσοκομείων και τις διοικήσεις τους, με τους οποίος συζητήθηκε η κατάσταση που επικρατεί στα νοσοκομεία που σηκώνουν το βάρος της πανδημίας στην ευρύτερη περιοχή, τα προβλήματα και οι ελλείψεις που υπάρχουν στο ΕΣΥ, ενώ ευχαρίστησε εκ μέρους του Κινήματος Αλλαγής το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό για την μάχη που δίνει με αυταπάρνηση. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της επίσκεψης, συναντήθηκε με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Δημήτρη Δημητρίου, όπου συζητήθηκαν τα προβλήματα του επιχειρηματικού και εμπορικού κόσμου της περιοχής, με ιδιαίτερη έμφαση στις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης, και τις θέσεις του Κινήματος Αλλαγής για το ασφαλές άνοιγμα της οικονομίας και της κοινωνικής δραστηριότητας.

Σε συνέχεια των συναντήσεων αυτών, ο Μανώλης Χριστοδουλάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Βρεθήκαμε σήμερα στα Ιωάννινα, για να συναντήσουμε από κοντά και να συζητήσουμε με τους τοπικούς φορείς, και κυρίως με τους ανθρώπους του Εθνικού Συστήματος Υγείας, γιατρούς και νοσηλευτές, που δίνουν τη μάχη από την πρώτη γραμμή.

Η πανδημία είναι παρούσα, και δυστυχώς, με τον υφιστάμενο ρυθμό εμβολιασμού, θα συνεχίσει να είναι για αρκετούς μήνες ακόμα. Χρειάζεται, έστω και τώρα, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη στήριξη του ΕΣΥ και των ανθρώπων του στην πράξη, απάντηση στα ευχολόγια και την απαξίωση.

Και σίγουρα, χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το ασφαλές άνοιγμα της οικονομίας και της κοινωνικής δραστηριότητας. Βασική αρχή, η αλλαγή της στρατηγικής των γενικών, οριζόντιων μέτρων καθολικής εφαρμογής. Μαζικά τεστ, ακριβή επιδημιολογικά δεδομένα, στεγανοποίηση νομών και εξειδικευμένα μέτρα με βάση τα δεδομένα αυτά. Έτσι, θα μπορεί η οικονομία να ανοίξει με όρους υγειονομικής ασφάλειας. Και να το κάνει μόνιμα και όχι με μπρος-πίσω που γεμίζουν τους πολίτες με αβεβαιότητα. Να τους δείξουμε ότι απέναντι στις διαρκείς κυβερνητικές παλινωδίες και ανακολουθίες, μπορεί να υπάρξει σχέδιο και προοπτική.»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Για το Κίνημα Αλλαγής αποτελεί θέμα αρχής το δικαίωμα προάσπισης της υπόληψης κάθε θιγομένου. Η προστασία όμως του δικαιώματος αυτού δεν μπορεί να ασκείται με την διεκδίκηση σε αγωγές υπέρογκων ποσών που ενέχει τον κίνδυνο να λειτουργήσει ως φραγμός στην ελευθερία του τύπου και άσκηση πίεσης που οδηγεί σε ομηρία των δημοσιογράφων και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 26.1.2021

Χωρίς ρευστότητα χιλιάδες επιχειρήσεις

Η κυβέρνηση αθετεί την υποχρέωσή της να στηρίξει χιλιάδες επιχειρήσεις εν μέσω πανδημίας – στη συντριπτική πλειονότητά τους μικρές και μικρομεσαίες – καθώς δεν θα λάβουν χρήματα από τον 5ο κύκλο της Επιστρεπτέας Προκαταβολής. Ο πρωτοφανής αριθμός των 732.000 αιτήσεων αποδεικνύει την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά, παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις της κυβέρνησης για ‘’σοκ ρευστότητας’’ μέσα στο 2020. Η κυβέρνηση εξακολουθεί επίσης να αδυνατεί να επιβάλλει κανόνες στο τραπεζικό σύστημα προκειμένου να διοχετευτεί ρευστότητα στην αγορά.

Εμείς, έχουμε καταθέσει έγκαιρα τις προτάσεις μας που είναι ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες και εμμένουμε σ’ αυτές:

  • Αύξηση του ποσού της Επιστρεπτέας Προκαταβολής στα 5,5 δις το 2021, αντί για τα μόλις 2,2 δις που προγραμματίζει η κυβέρνηση. Επίσης, το 70% του ποσού που θα δοθεί να είναι ενίσχυση και το 30% δάνειο.
  • Εφαρμογή του μοντέλου 50% ενίσχυση-50% δάνειο και για τους 3 πρώτους κύκλους του 2020.
  • Χαλάρωση των πιστοδοτικών κριτηρίων από τις τράπεζες για τη χορήγηση δανείων με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας.

Περιορισμός συναθροίσεων: Το αλαλούμ επιβεβαιώνει τη φτώχεια πολιτικής της κυβέρνησης

Η φτώχεια πολιτικής της κυβέρνησης την οδηγεί σε τραγελαφικές και κωμικοτραγικές καταστάσεις, οι οποίες, όμως, δημιουργούν πρακτικά προβλήματα στην προστασία της ζωής και της υγείας των πολιτών. Το δείχνει το αλαλούμ με τις απαγορεύσεις για τις συγκεντρώσεις και το συνωστισμό: από τη μία ψάχνουν να περιορίσουν το συνωστισμό στην Ερμού και από την άλλη εμφανίζουν ως ελάφρυνση μια νέα αστυνομική απόφαση που επιτρέπει συγκεντρώσεις 99 ατόμων, αλλά τις απαγορεύει όταν γίνουν 101 – όταν δεν απειλεί με πρόστιμα και ποινές, Το κρίσιμο ερώτημα όμως παραμένει: θα παρουσιάσουν, επιτέλους, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το ασφαλές άνοιγμα των δραστηριοτήτων;

Χρειαζόμαστε σχέδιο που δίνει προοπτική στο ΕΣΥ και τους εργαζομένους του

Παρά την πανδημία, η κυβερνητική απραξία στο χώρο της υγείας συνεχίζεται. Και το δυστύχημα είναι πως με τον υφιστάμενο ρυθμό εμβολιασμού η πανδημία θα παραμείνει για πολλούς μήνες ακόμα, καθιστώντας επιτακτική ανάγκη την ύπαρξη ολοκληρωμένου σχεδίου για τη στήριξη του ΕΣΥ και των ανθρώπων του.

Το Κίνημα Αλλαγής έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις και για τη στήριξη και ενίσχυση του Συστήματος Υγείας, αλλά και των μαχητών της πρώτης γραμμής και θα συνεχίσει να το πράττει. Το ίδιο και με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το ασφαλές άνοιγμα των οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων, χωρίς οριζόντια μέτρα καθολικής εφαρμογής. Πρέπει να μπει τέλος στα μπρος-πίσω της κυβέρνησης και να αναδειχθεί ένα σχέδιο που δίνει προοπτική, όπως τόνισαν ο γραμματέας του Κινήματος Αλλαγής, Μανώλης Χριστοδουλάκης που επισκέφθηκε τα νοσοκομεία των Ιωαννίνων και ο τομεάρχης Υγείας, Ανδρέας Πουλάς σε ομιλία του στη Βουλή, επισημαίνοντας κυρίως την εικόνα αποσύνθεσης που παρουσιάζουν νοσοκομεία της Περιφέρειας.

Πολιτική Προστασία: Χωρίς συντονιστή οι μισές Περιφέρειες της χώρας!

Άλλη μία αβελτηρία της κυβέρνησης, η οποία μπορεί ν’ αποδειχθεί μοιραία, αποκάλυψε το Κίνημα Αλλαγής. Συγκεκριμένα, δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμη συντονιστές Πολιτικής Προστασίας σε πολλές από τις Περιφέρειες της χώρας. Το παραδέχθηκε ο αρμόδιος υφυπουργός, κ. Χαρδαλιάς, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής, Γιώργου Καμίνη.

Επισημαίνουμε ότι η θέση του Περιφερειακού Συντονιστή αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της αρχιτεκτονικής της Πολιτικής Προστασίας στη χώρα, έτσι όπως προέκυψε από το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε από τη Βουλή το Φεβρουάριο του 2020, αλλά αποκαλύπτεται ότι σχεδόν η μισή χώρα δεν έχει περιφερειακό συντονισμό για την Πολιτική Προστασία, αφού μόνο οι επτά από τις 13 Περιφέρειες έχουν προχωρήσει σε πρόσληψη συντονιστή. Ο κ. Χαρδαλιάς μάλιστα, επιχείρησε να μετακυλίσει τις ευθύνες στους περιφερειάρχες, αλλά προκαλεί το λιγότερο απορία πώς είναι δυνατόν το υπουργείο να μην πιέζει τις Περιφέρειες να προσλάβουν συντονιστές το συντομότερο δυνατό…

Ηλεκτροκίνηση: «Πράσινη» βιτρίνα η επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την κυβέρνηση

Δεν θα έπρεπε να μας προκαλεί έκπληξη που η μόνη απάντηση που είχε η ΝΔ για το χθεσινό μας σχόλιο σχετικά με τον πρωθυπουργό που εμφανιζόταν να… διαφημίζει την πώληση εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν η απαξίωση και διαστρέβλωση των θέσεών μας. Σε καμία περίπτωση δεν θα θέλαμε μια ..κρατική βιομηχανία παραγωγής αυτοκινητων όπως διέρρεαν κάποιοι. Γι’ αυτο και επισημαίνουμε:

  • Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδοτούνται εν καιρώ βαθιάς ύφεσης της ελληνικής οικονομίας και εν καιρώ πανδημίας με περιορισμό μετακινήσεων.
  • Επιδοτούνται επίσης από το Πράσινο Ταμείο, την στιγμή που ο προηγούμενος υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας περιέκοψε από 6% σε 1% τα ποσά του Πράσινου Ταμείου που θα κατευθύνονταν στις λιγνιτικές περιοχές Δυτικής Μακεδονίας και Μεγαλόπολης.
  • Στερούν πόρους όχι μόνο από τις περιοχές Δίκαιης Μετάβασης, αλλά και από την ενίσχυση ελληνικών επιχειρήσεων.
  • Δεν έχουν περιβαλλοντικό όφελος, και δεν μειώνουν το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χώρας, όταν η ενέργειά τους δεν προέρχεται από καθαρή ενέργεια.
  • Ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο τα ιδιωτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και τα ταξί, οι επαγγελματικοί στόλοι, και τα δημόσια ΜΜΜ, όπου το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης δεν έχει να επιδείξει σημαντικά αποτελέσματα.
  • Ηλεκτροκίνηση με όφελος για τους πολλούς και όχι μόνο για τους λίγους είναι η ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς και ειδικότερα του Σιδηρόδρομου, όπου δυστυχώς δεν περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες της κυβέρνησης.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *