ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΣΕ ΤΟΛΜΗΡΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΑΝΑΣΑ

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 15 Ιουνίου 2022 by manos (seo)-admin

Η Κυβέρνηση δεν ακούει κανένα, είναι δέσμια μιας αλαζονικής αυτάρκειας, δεν προχωράει σε τολμηρά μέτρα που μπορούν να δώσουν ανάσα, όπως η μείωση του φόρου καυσίμων και καταναλωτικών προϊόντων πρώτης ανάγκης

Στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών, τοποθετήθηκε η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου, όπου αναφέρθηκε στην ασφυκτική πίεση που υφίστανται τα νοικοκυριά και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, από την ακρίβεια.

Συγκεκριμένα η Βουλευτής του Β2 Δυτικού Τομέα της Αθήνας, τόνισε:

«Την ώρα που τα φορολογικά έσοδα παρουσιάζονται αυξημένα περίπου κατά 1 δισ. ευρώ έναντι του στόχου του προϋπολογισμού. Την ίδια ώρα η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων πια δοκιμάζεται καθημερινά.

Τα νοικοκυριά, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν φτάσει στα όρια τους, και καθημερινά η κατάσταση χειροτερεύει. Χειροτερεύει, καθώς είδαμε τον πληθωρισμό τον Μάιο να έχει φτάσει πια στο 11,4% και όπως φαίνεται τα μέτρα της Κυβέρνησης δεν αποδίδουν. Μέτρα που η Κυβέρνηση έλαβε καθυστερημένα και τα οποία καλύπτουν ένα μικρό μέρος του προβλήματος που υπάρχει.

Παράλληλα το φετινό καλοκαίρι, εκτιμάται ότι η τουριστική κίνηση θα κινηθεί στα επίπεδα του 2019. Η τουριστική κίνηση όμως και εν γένει ο τουρισμός, ιδίως στα νησιά, δυστυχώς δεν φαίνεται να αφορά τον εγχώριο πληθυσμό, ο οποίος έχει πολύ μεγαλύτερα προβλήματα να διαχειριστεί. Οι δε θερινές διακοπές για τους περισσότερους τείνουν να γίνουν ολιγοήμερες τοπικές κοντινές εξορμήσεις.

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση χρειάζεται ένα συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης της ακρίβειας, προστασίας της κοινωνίας, αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να υπάρχει. Η Κυβέρνηση δεν ακούει κανέναν, είναι δέσμια μιας αλαζονικής αυτάρκειας. Δεν προχωράει σε τολμηρά μέτρα που μπορούν να δώσουν ανάσα, όπως η μείωση του φόρου καυσίμων και καταναλωτικών προϊόντων έστω πρώτης ανάγκης. Ολιγωρία και ανεπάρκεια για ακόμα μια φορά, με μέτρα που ΘΑ ανακοινωθούν όταν ΘΑ είναι έτοιμη η κυβέρνηση. Μέχρι τότε η κοινωνία αγωνιά.»

Αναφερόμενη στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο για το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, επισήμανε:

«Όπως αναδείχθηκε σε αυτήν εδώ την αίθουσα, βασικός σκοπός των προωθούμενων αλλαγών ως προς το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας είναι διαδικασία η σταδιακής αποεπένδυση του Δημοσίου από τις συστημικές τράπεζες. Προβλέπεται δηλαδή μετά από μια μεταβατική περίοδο έως και το έτος 2025 οπότε και θα επανέλθει το πιστωτικό σύστημα σε αμιγώς ιδιωτική σύνθεση.

Πως θα γίνει όμως αυτό και με πιο τίμημα ; Το ελληνικό δημόσιο ως γνωστόν έχει συμβάλει τα μέγιστα, εμπράκτως με ποσό άνω των 40 δισ ευρώ, για τη διάσωση και σταθερότητα των εθνικών τραπεζών, μέσω της ανακεφαλαίωσης αυτών. Συνεπώς, εύλογα θα ανέμενε κάποιος ότι μια τέτοια δημόσια επιβάρυνση αυτού του ύψους θα πρέπει να προστατευτεί με κάποιο τρόπο και η όποια διαδικασία αποεπένδυσης να γίνει με κανόνες και όχι στη λογική της δωρεάς ή του “ξεπουλήματος”. Γιατί στη βάση τους ομιλούμε για κρατικά χρήματα και κρατική περιουσία.

Πως θα προστατευθούν λοιπόν τα συμφέροντα του Δημοσίου, κ Υπουργέ, όταν προβλέπεται ότι η διάθεση των μετοχών του Ταμείου θα γίνει με βιβλίο προσφορών σε τιμές που θα προσδιορίσουν ως εύλογες οι εκάστοτε σύμβουλοι;»

Τέλος η κα Γιαννακοπούλου αναφερόμενη στη τροπολογία για την ΛΑΡΚΟ, είπε:

«Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής από την αρχή θεωρούσαμε ότι θα είναι ατελέσφορη -όπως αποδεικνύεται σήμερα- το να ενταχθεί η ΛΑΡΚΟ σε ειδικό καθεστώς διαχείρισης, τη στιγμή που οι τιμές του νικελίου το τελευταίο διάστημα είναι οι υψηλότερες της τελευταίας δεκαετίας.

Η πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης να μην παράγει η ΛΑΡΚΟ σύμφωνα με τις δυνατότητές της, έχει οδηγήσει αφενός σε απαξίωσή της και αφετέρου, σε απώλεια εσόδων από την χαμένη παραγωγή των δύο τελευταίων ετών.

Είναι προφανές ότι η επιλογή της Κυβέρνησης να προχωρήσει σε απολύσεις και στη θεσμοθέτηση μιας γενικής διάταξης για την ένταξη των υπό απόλυση εργαζομένων, σε ειδικές δράσεις, ειδικά προγράμματα απασχόλησης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, θα λειτουργήσει ως σπιράλ ανεργίας και φτωχοποίησης των τοπικών.

Καλέσαμε, κατ’ επανάληψη την κυβέρνηση να διασφαλίσει τη συνέχιση της λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ ώστε να μην οδηγηθεί σε κλείσιμο ή με το σπάσιμο σε τμηματική λειτουργία, από τις σημερινές δραστηριότητες. Καθώς επίσης να βρεθεί άμεσα λύση εξυγίανσης της επιχείρησης, ώστε να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και η επιχείρηση να αποκτήσει ξανά εξωστρέφεια, ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου το νικέλιο στις διεθνείς αγορές αποτιμάται πάρα πολύ υψηλά.

Δυστυχώς, η Κυβέρνηση, για άλλη μια φορά, επιμένει σε λύσεις που οδηγούν σε αδιέξοδα, ακολουθώντας λάθη και παραλείψεις του δικού της κακού παρελθόντος.»

ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ

Στην ΕΡΤ1 και την εκπομπή «Από τις Έξι» με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Κοτταρίδη μίλησε ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Ανδρέας Σπυρόπουλος.

Σχετικά με τις αναφορές του κ. Μητσοτάκη για αλαζονεία του Νίκου Ανδρουλάκη, ο κ. Σπυρόπουλος υπογράμμισε πως «αλαζονεία είναι να μην αντιλαμβάνεται ο Πρωθυπουργός ότι οι πολίτες αντιμετωπίζουν πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητά τους από ένα κύμα ακρίβειας και από τεράστιες αυξήσεις στους λογαριασμούς και τις τιμές των καυσίμων. Όταν μιλάμε για αλαζονεία, πρέπει πρώτα από όλα να κοιτάμε τι έχουμε κάνει εμείς οι ίδιοι για το δημόσιο συμφέρον».

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο συγκυβέρνησης την επομένη των εκλογών, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ ανέφερε τα εξής:

«Εμείς έχουμε πει πολλές φορές ότι θα δώσουμε μία πρόταση στον ελληνικό λαό για να την επόμενη ημέρα της χώρας. Μια σοσιαλδημοκρατική πρόταση που αφορά το κοινωνικό κράτος, βασικά ζητήματα της καθημερινότητας και τομές που πρέπει να υπάρξουν για να κάνουμε βήματα μπροστά. Εμείς θα καθίσουμε για να σχηματίσουμε μία κυβέρνηση, όχι για να ανταλλάξουμε κάποια υπουργεία».

Ξεκαθάρισε δε ότι «εμείς έχουμε πάρει μία εντολή από τα μέλη και τους φίλους της παράταξης να δώσουμε μία νέα πρόταση στον ελληνικό λαό. Και αυτή η πρόταση έχει συγκεκριμένα πολιτικά προτάγματα. Όποιοι θεωρούν ότι το ΠΑΣΟΚ την επομένη των εκλογών θα είναι ένα κόμμα μικρό το οποίο απλά θα κληθεί να αποφασίσει με ποιον θα συγκυβερνήσει, κάνει μεγάλο λάθος. Εμείς παλεύουμε να αλλάξουμε τους πολιτικούς συσχετισμούς. Να είμαστε την επομένη των εκλογών τόσο ισχυροί για να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε το πρόγραμμα των πολιτικών αλλαγών που θέλουμε για τον τόπο. Το βασικό είναι να σχηματιστεί μία κυβέρνηση που θα λύνει τα προβλήματα του ελληνικού λαού, όχι απλά για να σχηματιστεί».

Ο Ανδρέας Σπυρόπουλος επεσήμανε, τέλος, ότι «σταθερότητα σημαίνει ότι η χώρα προχωράει μπροστά, λύνει προβλήματα. Σταθερότητα δεν σημαίνει να μην μπορούν οι πολίτες να τα βγάλουν πέρα ή να μην υπάρχει προοπτική για τα νέα ζευγάρια να κάνουν οικογένεια. Πρέπει να μιλήσουμε καθαρά στον ελληνικό λαό ποια πολιτική δύναμη βάσει ενός οργανωμένου σχεδίου δίνει λύσεις στα προβλήματα της καθημερινότητας, αλλά και ένα μακροπρόθεσμο πλάνο. Εμείς έχουμε αυτό το σχέδιο. Έχουμε πρόταση για το κοινωνικό κράτος, για την ενίσχυση του ΕΣΥ, για κοινωνικές δομές που βοηθούν τους ασθενέστερους».

ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ

Συνεχίζονται οι δράσεις ενημέρωσης των πολιτών για τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής κατά της ακρίβειας. Σήμερα Τετάρτη 15-06-2022, κλιμάκια αποτελούμενα από Βουλευτές και στελέχη του Κινήματος, επισκέφθηκαν τις λαϊκές αγορές, της οδού Ιαλεμού στα Πατήσια και της οδού Βασ. Αμαλίας στον Άγιο Δημήτριο.

ΔΗΛΩΣΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΝΤΖΟΥ

ΔΗΛΩΣΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΝΤΖΟΥ

Η νομιμότητα και το διεθνές δίκαιο θα επικρατήσουν απέναντι σε κάθε φωνή αναθεωρητισμού, όσο δυνατή κι αν αυτή είναι. Αυτό είναι ένα σαφές και κατηγορηματικό μήνυμα που όλοι στη διεθνή κοινότητα θα έπρεπε να πρεσβεύουν με κάθε ευκαιρία, ειδικά στους οργανισμούς και τις συμμαχίες που συμμετέχει η Ελλάδα.

Ο κ. Στόλτενμπεργκ θα πρέπει άμεσα να επιτελέσει τον πραγματικό του ρόλο ως Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ και όχι ως εκπροσώπου ενός μόνο μέλους. Ειδικά όταν το μέλος αυτό, η Τουρκία, απειλεί την εθνική κυριαρχία ενός άλλου μέλους, της Ελλάδας, και εκβιάζει ανοικτά την ίδια τη συμμαχία όσον αφορά στην ένταξη Σουηδίας και Φινλανδίας.

Την ώρα που εντείνεται η τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο και στην Κύπρο και ο Τούρκος Πρόεδρος επιμένει ακόμη και σήμερα στην ακραία ρητορική εναντίον της χώρας μας, δεν μπορεί κανείς στην Ελληνική Κυβέρνηση να δείχνει ανοχή σε «μισόλογα» και «ίσες αποστάσεις» από την πλευρά του κ. Στόλτενμπεργκ.

Χ. ΓΚΟΚΑΣ: ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΓΙΑ ΤΟΜΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ Î A0ΟΙΟΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα, Ειδικού Αγορητή της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής, στα Νομοσχέδια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα:

«Κύρωση της τροποποίησης της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Κορέας για τις αεροπορικές μεταφορές».

«Κύρωση της Συμφωνίας αεροπορικών υπηρεσιών μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας των Σεϋχελλών».

«Κύρωση Πρωτοκόλλων σχετικών με την τροποποίηση των άρθρων 50 (α) και 56 της Σύμβασης Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας».

«Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας για τη ρύθμιση της σιδηροδρομικής διασυνοριακής κυκλοφορίας»

«Οι συμβάσεις με άλλες χώρες, για τομείς των Μεταφορών, είναι σημαντικές, πρέπει όμως να υπάρχουν οι αντίστοιχες υποδομές και το απαιτούμενο προσωπικό, που θα εξασφαλίζουν την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών»

Οι συμβάσεις αυτές είναι σημαντικές με τα σημερινά δεδομένα και την παγκοσμιοποίηση, τα οποία δημιουργούν την ανάγκη για συνεργασίες και συμφωνίες με όλο και περισσότερες χώρες ή και με όλες τις χώρες σε ανάλογους τομείς με τα ειδικότερα χαρακτηριστικά κάθε χώρας, όπως επίσης προωθούνται σχέσεις και συνεργασίες με τους πολίτες αυτών των χωρών.
Η χώρα μας πρέπει να αξιοποιήσει και να εκμεταλλευτεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, που προκύπτουν από τη γεωπολιτική της θέση και τη συμμετοχή της στην Ε.Ε.. Μπορεί να προσφέρει σε αυτό το πλαίσιο και πρέπει να επιδιώκει νέες συνεργασίες και τη διεύρυνση των σχέσεων με άλλες χώρες.
Με την εφαρμογή τους αναμένεται η αναβάθμιση και η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατικών αλλά και των εμπορευματικών μεταφορών με ασφάλεια για τους πολίτες και τα εμπορεύματα, αλλά και η ενίσχυση και τόνωση και άλλων δραστηριοτήτων σε διάφορους τομείς, όπως χαρακτηριστικά με τη Δημοκρατία των Σεϋχελλών που δεν έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα οι οικονομικές σχέσεις, και οι συνεργασίες, σε τομείς, όπως του εμπορίου, μεταφορών, τουρισμού, των επενδύσεων κ.λπ.
Είναι επιβεβλημένος ο εκσυγχρονισμός των διατάξεων της κυρωθείσας Σύμβασης μεταξύ της χώρας μας και της Δημοκρατίας της Κορέας, αφού ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, θα εξυπηρετήσει καλύτερα και θα ενισχύσει τα αεροπορικά συμφέροντα της χώρας μας που αφορούν ιδίως στους τομείς του τουρισμού, του εμπορίου και ιδιαίτερα στον κλάδο της τεχνολογίας και των Βιομηχανικών εφαρμογών.
Αντίστοιχα θετικές αναμένονται οι συνέπειες από τη ρύθμιση της σιδηροδρομικής διασυνοριακής κυκλοφορίας με τη Βουλγαρία, όσον αφορά και στην ποιότητα των Υπηρεσιών που παρέχονται, αλλά και στην ασφάλεια των εμπορευμάτων και των προϊόντων που διακινούνται.
Με αφορμή αυτή τη συζήτηση, θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένες γενικότερες παρατηρήσεις:
Α. Και σε αυτές τις συμβάσεις παρατηρούμε σημαντική καθυστέρηση, έως και 5 χρόνια για τις κυρώσεις τους στη Βουλή. Και έρχονται στην Βουλή με ασφυκτική πίεση χρόνου, για τη συζήτηση στην Επιτροπή και στην Ολομέλεια, έρχονται δηλαδή με διαδικασία επείγοντος

Β. Η όλη διαδικασία καταλήγει να είναι τυπική. Περισσότερο ουσιαστική θα ήταν μια συζήτηση στη Βουλή, πριν την υπογραφή των συμφωνιών αυτών μεταξύ των συμβαλλομένων Κρατών.

Γ. Δεν γνωρίζουμε πως προχώρησαν ή δεν προχώρησαν και πότε οι αντίστοιχες προβλεπόμενες διαδικασίες από τα άλλα κράτη. Αν μπορείτε να μας ενημερώσετε κ. Υπουργέ.

Δ. Δεν υπάρχουν σε αυτά τα σχέδια Νόμου οικονομικά στοιχεία, από Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ή από την Ειδική Έκθεση, για το κόστος που προκαλούν οι εφαρμογές αυτών των συμφωνιών, ή η καθυστέρηση στην εφαρμογή τους, ή οι τροποποιήσεις.

Ε. Οι διαδικασίες αυτές πρέπει προφανώς να ολοκληρώνονται ταχύτερα για να εξυπηρετούνται τα επιμέρους συμφέροντα, τουριστικού ή εμπορικού ενδιαφέροντος, αλλά και η γενικότερη ανάπτυξη των συμβαλλομένων χωρών.

Επίσης όσον αφορά σε ειδικότερα ζητήματα:
Το κυρίαρχο όταν συζητάμε τις συμβάσεις που αφορούν σε αεροπορικές μεταφορές, επιβάτες και εμπορεύματα είναι τα θέματα της ασφάλειας, με βάση τις διατάξεις και τα πρότυπα που έχουν θεσπιστεί από το Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας και την Ε.Ε.
Ιδιαίτερα στην τροποποίηση με τη Σύμβαση της Κορέας και θα σταθώ μόνο στην αναφορά που αφορά στο δικαίωμα της Κορέας, ως προς την έγκριση και τήρηση των προτύπων ασφαλείας σε περίπτωση που από ελληνικής πλευράς έχει διοριστεί αεροπορική εταιρεία της οποίας ο ρυθμιστικός έλεγχος ασκείται και διατηρείται από άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα θέλαμε να μας απαντήσετε σήμερα, σε τι ακριβώς αναφέρεται αυτή η διάταξη, για ποιες ή για ποια αεροπορική εταιρεία πρόκειται, αν είναι συγκεκριμένη ή είναι μια γενική διάταξη.

Είχαμε αναφερθεί αναλυτικά στο σοβαρό ζήτημα της λειτουργίας των αεροδρομίων, και γι’ αυτά που διαχειρίζεται η ΥΠΑ, αλλά και για τα υπόλοιπα. Υπάρχουν προβλήματα. Ιδιαίτερα ενόψει του καλοκαιριού, και αφορούν στην έλλειψη προσωπικού, και γενικότερα στον έλεγχο και τις παρεχόμενες υπηρεσίες που πρέπει να είναι πλήρεις και ποιοτικές για να στηρίξουν το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Υπάρχουν προβλήματα, αφού με την κατάργηση των περιφερειακών αρχών, ο έλεγχος γίνεται από απόσταση και μέσω της τεχνολογίας. Αυτό δεν είναι αποτελεσματικό.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια και πολύ περισσότερο τα 15 άγονα που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι υποστελεχωμένα. Η εξυπηρέτηση των πτήσεων, ο έλεγχος της αεροπορικής κίνησης και η στελέχωση των πύργων ελέγχου γίνεται αποκλειστικά από έναν υπάλληλο τις περισσότερες φορές.
Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα, αποτελούν οι αναγκαίες εργασίες βελτίωσης των υποδομών αυτών των αεροδρομίων. Πολλά από αυτά δεν είναι σε καθόλου καλή κατάσταση.
Όσον αφορά στη συμφωνία με την Βουλγαρία, πρόκειται για μια σημαντική ρύθμιση τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. Γενικότερα αυτές οι συμφωνίες ιδιαίτερα για τη χώρα μας λόγω της γεωγραφικής της θέσης βελτιώνουν τις δυνατότητες για ευρύτερη συνεργασία, διασύνδεση και διαλειτουργικότητα, σε διαβαλκανικό επίπεδο κατ’ αρχάς, και κατ’ επέκταση μα τα διευρωπαϊκά δίκτυα. Το ζητούμενο είναι ποια είναι η δική μας πολιτική βούληση για αυτό το σχεδιασμό, τι ακριβώς γίνεται με το δικό μας σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στην προκειμένη περίπτωση η σιδηροδρομική σύνδεση με τη Βουλγαρία, αφορά μιας κακής ποιότητας εμπορική σύνδεση στον Προμαχώνα, (6 δρομολόγια/εβδομάδα), και μια σύνδεση που εξυπηρετεί ειδικές μεταφορές στο Ορμένιο. Με τη Βουλγαρία δεν υπάρχει επιβατική σύνδεση, ενώ παλιότερα υπήρχε η απ’ ευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκη-Σόφια.
Η Βουλγαρία, η Βόρεια Μακεδονία και η Σερβία αποτελούν τις τρεις χώρες με σχετικά ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο που αποτελούν τη σύνδεση της χώρας μας με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές, αν κάποιος επιθυμεί να την επισκεφτεί μέσω τρένων. Για το λόγο αυτό, οι σχέσεις μας στον σιδηροδρομικό τομέα πρέπει να ενισχυθούν ώστε η χώρα μας να αποτελέσει και τουριστικό προορισμό για τους ευρωπαίους μέσω σιδηροδρομικού δικτύου.

Υπάρχει το θέμα της αναβάθμισης, καταρχήν, του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μας, το οποίο έχει πολύ δρόμο ακόμη.
Υπάρχει, επίσης, το θέμα της διασύνδεσης αστικών κέντρων στη Βόρειο Ελλάδα σε σχέση με την ανάπτυξη της νέας χάραξης, που αφορά και στο τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Αλλά ολοκληρωμένη σιδηροδρομική Εγνατία, σημαίνει ότι φτάνουμε και μέχρι Ηγουμενίτσα, ένα τμήμα για το οποίο πρέπει άμεσα να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες.
Υπάρχει το ζήτημα της διασύνδεσης μεταξύ των αξόνων του διευρωπαϊκού δικτύου και του δικτύου της χώρας μας, μέσω συνδέσεων με τη Βουλγαρία, τη Βόρειο Μακεδονία και την Αλβανία.
Κατά τη συνεδρίαση με την παρουσία της Επιτρόπου, της κυρίας Βαλεάν, δεν πήραμε απάντηση στο θέμα των χρηματοδοτήσεων που απαιτούνται, οι οποίες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη για τη χώρα μας και την γεωπολιτική και γεωστρατηγική της σημασία. Επίσης, το γεγονός ότι μειονεκτικές περιοχές και της χώρας μας, αλλά και άλλων βαλκανικών χωρών, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με μια διαφορετική προτεραιότητα, πέρα από τη στενή σχέση κόστους- οικονομικού οφέλους. Διότι τα οφέλη σχετίζονται και με την ασφάλεια, έχουν εθνική σημασία για κάποιες χώρες, αλλά σχετίζονται και με την ανάπτυξη μειονεκτικών περιοχών και κοινωνιών, που θέλουν μια ειδικότερη στήριξη.
Ως προς τη Συμφωνία, σε σχέση με τα Πρωτόκολλα της Σύμβασης Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας: Υπάρχει μια διεύρυνση της συμμετοχής στον οργανισμό και από άλλες χώρες και συνεπώς θεωρείται λογική και η διεύρυνση της εκπροσώπησης, ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στις απαιτήσεις της λειτουργίας και του ρόλου αυτού του Οργανισμού.
Τέλος οι κυρώσεις των Συμβάσεων που συζητάμε σήμερα, πέρα από τις επιμέρους και τις γενικότερες παρατηρήσεις και προτάσεις μας, αποτελούν μια θετική εξέλιξη, για τους στόχους και την προσπάθεια της χώρας μας μέσα από διεθνείς συμφωνίες, σχέσεις και συνεργασίες να ενισχύσει τη δική της θέση και να αναπτυχθούν κρίσιμοι τομείς για την οικονομία μας, όπως οι μεταφορές, το εμπόριο, ο τουρισμός, η ενέργεια, η τεχνολογία και οι βιομηχανικές εφαρμογές. Σε αυτό το πλαίσιο είμαστε θετικοί και υπερψηφίζουμε την κύρωση αυτών των τεσσάρων (4) Συμβάσεων.

Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα, Ειδικού Αγορητή της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής, στα Νομοσχέδια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα:

«Κύρωση της τροποποίησης της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Κορέας για τις αεροπορικές μεταφορές».

«Κύρωση της Συμφωνίας αεροπορικών υπηρεσιών μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας των Σεϋχελλών».

«Κύρωση Πρωτοκόλλων σχετικών με την τροποποίηση των άρθρων 50 (α) και 56 της Σύμβασης Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας».

«Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας για τη ρύθμιση της σιδηροδρομικής διασυνοριακής κυκλοφορίας»

«Οι συμβάσεις με άλλες χώρες, για τομείς των Μεταφορών, είναι σημαντικές, πρέπει όμως να υπάρχουν οι αντίστοιχες υποδομές και το απαιτούμενο προσωπικό, που θα εξασφαλίζουν την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών»

  • Οι συμβάσεις αυτές είναι σημαντικές με τα σημερινά δεδομένα και την παγκοσμιοποίηση, τα οποία δημιουργούν την ανάγκη για συνεργασίες και συμφωνίες με όλο και περισσότερες χώρες ή και με όλες τις χώρες σε ανάλογους τομείς με τα ειδικότερα χαρακτηριστικά κάθε χώρας, όπως επίσης προωθούνται σχέσεις και συνεργασίες με τους πολίτες αυτών των χωρών.
  • Η χώρα μας πρέπει να αξιοποιήσει και να εκμεταλλευτεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, που προκύπτουν από τη γεωπολιτική της θέση και τη συμμετοχή της στην Ε.Ε.. Μπορεί να προσφέρει σε αυτό το πλαίσιο και πρέπει να επιδιώκει νέες συνεργασίες και τη διεύρυνση των σχέσεων με άλλες χώρες.
  • Με την εφαρμογή τους αναμένεται η αναβάθμιση και η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατικών αλλά και των εμπορευματικών μεταφορών με ασφάλεια για τους πολίτες και τα εμπορεύματα, αλλά και η ενίσχυση και τόνωση και άλλων δραστηριοτήτων σε διάφορους τομείς, όπως χαρακτηριστικά με τη Δημοκρατία των Σεϋχελλών που δεν έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα οι οικονομικές σχέσεις, και οι συνεργασίες, σε τομείς, όπως του εμπορίου, μεταφορών, τουρισμού, των επενδύσεων κ.λπ.
  • Είναι επιβεβλημένος ο εκσυγχρονισμός των διατάξεων της κυρωθείσας Σύμβασης μεταξύ της χώρας μας και της Δημοκρατίας της Κορέας, αφού ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, θα εξυπηρετήσει καλύτερα και θα ενισχύσει τα αεροπορικά συμφέροντα της χώρας μας που αφορούν ιδίως στους τομείς του τουρισμού, του εμπορίου και ιδιαίτερα στον κλάδο της τεχνολογίας και των Βιομηχανικών εφαρμογών.
  • Αντίστοιχα θετικές αναμένονται οι συνέπειες από τη ρύθμιση της σιδηροδρομικής διασυνοριακής κυκλοφορίας με τη Βουλγαρία, όσον αφορά και στην ποιότητα των Υπηρεσιών που παρέχονται, αλλά και στην ασφάλεια των εμπορευμάτων και των προϊόντων που διακινούνται.
  • Με αφορμή αυτή τη συζήτηση, θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένες γενικότερες παρατηρήσεις:

Α. Και σε αυτές τις συμβάσεις παρατηρούμε σημαντική καθυστέρηση, έως και 5 χρόνια για τις κυρώσεις τους στη Βουλή. Και έρχονται στην Βουλή με ασφυκτική πίεση χρόνου, για τη συζήτηση στην Επιτροπή και στην Ολομέλεια, έρχονται δηλαδή με διαδικασία επείγοντος

Β. Η όλη διαδικασία καταλήγει να είναι τυπική. Περισσότερο ουσιαστική θα ήταν μια συζήτηση στη Βουλή, πριν την υπογραφή των συμφωνιών αυτών μεταξύ των συμβαλλομένων Κρατών.

Γ. Δεν γνωρίζουμε πως προχώρησαν ή δεν προχώρησαν και πότε οι αντίστοιχες προβλεπόμενες διαδικασίες από τα άλλα κράτη. Αν μπορείτε να μας ενημερώσετε κ. Υπουργέ.

Δ. Δεν υπάρχουν σε αυτά τα σχέδια Νόμου οικονομικά στοιχεία, από Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ή από την Ειδική Έκθεση, για το κόστος που προκαλούν οι εφαρμογές αυτών των συμφωνιών, ή η καθυστέρηση στην εφαρμογή τους, ή οι τροποποιήσεις.

Ε. Οι διαδικασίες αυτές πρέπει προφανώς να ολοκληρώνονται ταχύτερα για να εξυπηρετούνται τα επιμέρους συμφέροντα, τουριστικού ή εμπορικού ενδιαφέροντος, αλλά και η γενικότερη ανάπτυξη των συμβαλλομένων χωρών.

  • Επίσης όσον αφορά σε ειδικότερα ζητήματα:
  • Το κυρίαρχο όταν συζητάμε τις συμβάσεις που αφορούν σε αεροπορικές μεταφορές, επιβάτες και εμπορεύματα είναι τα θέματα της ασφάλειας, με βάση τις διατάξεις και τα πρότυπα που έχουν θεσπιστεί από το Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας και την Ε.Ε.

Ιδιαίτερα στην τροποποίηση με τη Σύμβαση της Κορέας και θα σταθώ μόνο στην αναφορά που αφορά στο δικαίωμα της Κορέας, ως προς την έγκριση και τήρηση των προτύπων ασφαλείας σε περίπτωση που από ελληνικής πλευράς έχει διοριστεί αεροπορική εταιρεία της οποίας ο ρυθμιστικός έλεγχος ασκείται και διατηρείται από άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα θέλαμε να μας απαντήσετε σήμερα, σε τι ακριβώς αναφέρεται αυτή η διάταξη, για ποιες ή για ποια αεροπορική εταιρεία πρόκειται, αν είναι συγκεκριμένη ή είναι μια γενική διάταξη.

  • Είχαμε αναφερθεί αναλυτικά στο σοβαρό ζήτημα της λειτουργίας των αεροδρομίων, και γι’ αυτά που διαχειρίζεται η ΥΠΑ, αλλά και για τα υπόλοιπα. Υπάρχουν προβλήματα. Ιδιαίτερα ενόψει του καλοκαιριού, και αφορούν στην έλλειψη προσωπικού, και γενικότερα στον έλεγχο και τις παρεχόμενες υπηρεσίες που πρέπει να είναι πλήρεις και ποιοτικές για να στηρίξουν το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Υπάρχουν προβλήματα, αφού με την κατάργηση των περιφερειακών αρχών, ο έλεγχος γίνεται από απόσταση και μέσω της τεχνολογίας. Αυτό δεν είναι αποτελεσματικό.
  • Τα περιφερειακά αεροδρόμια και πολύ περισσότερο τα 15 άγονα που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι υποστελεχωμένα. Η εξυπηρέτηση των πτήσεων, ο έλεγχος της αεροπορικής κίνησης και η στελέχωση των πύργων ελέγχου γίνεται αποκλειστικά από έναν υπάλληλο τις περισσότερες φορές.
  • Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα, αποτελούν οι αναγκαίες εργασίες βελτίωσης των υποδομών αυτών των αεροδρομίων. Πολλά από αυτά δεν είναι σε καθόλου καλή κατάσταση.
  • Όσον αφορά στη συμφωνία με την Βουλγαρία, πρόκειται για μια σημαντική ρύθμιση τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. Γενικότερα αυτές οι συμφωνίες ιδιαίτερα για τη χώρα μας λόγω της γεωγραφικής της θέσης βελτιώνουν τις δυνατότητες για ευρύτερη συνεργασία, διασύνδεση και διαλειτουργικότητα, σε διαβαλκανικό επίπεδο κατ’ αρχάς, και κατ’ επέκταση μα τα διευρωπαϊκά δίκτυα. Το ζητούμενο είναι ποια είναι η δική μας πολιτική βούληση για αυτό το σχεδιασμό, τι ακριβώς γίνεται με το δικό μας σιδηροδρομικό δίκτυο.
  • Στην προκειμένη περίπτωση η σιδηροδρομική σύνδεση με τη Βουλγαρία, αφορά μιας κακής ποιότητας εμπορική σύνδεση στον Προμαχώνα, (6 δρομολόγια/εβδομάδα), και μια σύνδεση που εξυπηρετεί ειδικές μεταφορές στο Ορμένιο. Με τη Βουλγαρία δεν υπάρχει επιβατική σύνδεση, ενώ παλιότερα υπήρχε η απ’ ευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκη-Σόφια.

Η Βουλγαρία, η Βόρεια Μακεδονία και η Σερβία αποτελούν τις τρεις χώρες με σχετικά ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο που αποτελούν τη σύνδεση της χώρας μας με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές, αν κάποιος επιθυμεί να την επισκεφτεί μέσω τρένων. Για το λόγο αυτό, οι σχέσεις μας στον σιδηροδρομικό τομέα πρέπει να ενισχυθούν ώστε η χώρα μας να αποτελέσει και τουριστικό προορισμό για τους ευρωπαίους μέσω σιδηροδρομικού δικτύου.

  • Υπάρχει το θέμα της αναβάθμισης, καταρχήν, του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μας, το οποίο έχει πολύ δρόμο ακόμη.
  • Υπάρχει, επίσης, το θέμα της διασύνδεσης αστικών κέντρων στη Βόρειο Ελλάδα σε σχέση με την ανάπτυξη της νέας χάραξης, που αφορά και στο τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Αλλά ολοκληρωμένη σιδηροδρομική Εγνατία, σημαίνει ότι φτάνουμε και μέχρι Ηγουμενίτσα, ένα τμήμα για το οποίο πρέπει άμεσα να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες.
  • Υπάρχει το ζήτημα της διασύνδεσης μεταξύ των αξόνων του διευρωπαϊκού δικτύου και του δικτύου της χώρας μας, μέσω συνδέσεων με τη Βουλγαρία, τη Βόρειο Μακεδονία και την Αλβανία.
  • Κατά τη συνεδρίαση με την παρουσία της Επιτρόπου, της κυρίας Βαλεάν, δεν πήραμε απάντηση στο θέμα των χρηματοδοτήσεων που απαιτούνται, οι οποίες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη για τη χώρα μας και την γεωπολιτική και γεωστρατηγική της σημασία. Επίσης, το γεγονός ότι μειονεκτικές περιοχές και της χώρας μας, αλλά και άλλων βαλκανικών χωρών, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με μια διαφορετική προτεραιότητα, πέρα από τη στενή σχέση κόστους- οικονομικού οφέλους. Διότι τα οφέλη σχετίζονται και με την ασφάλεια, έχουν εθνική σημασία για κάποιες χώρες, αλλά σχετίζονται και με την ανάπτυξη μειονεκτικών περιοχών και κοινωνιών, που θέλουν μια ειδικότερη στήριξη.
  • Ως προς τη Συμφωνία, σε σχέση με τα Πρωτόκολλα της Σύμβασης Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας: Υπάρχει μια διεύρυνση της συμμετοχής στον οργανισμό και από άλλες χώρες και συνεπώς θεωρείται λογική και η διεύρυνση της εκπροσώπησης, ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στις απαιτήσεις της λειτουργίας και του ρόλου αυτού του Οργανισμού.
  • Τέλος οι κυρώσεις των Συμβάσεων που συζητάμε σήμερα, πέρα από τις επιμέρους και τις γενικότερες παρατηρήσεις και προτάσεις μας, αποτελούν μια θετική εξέλιξη, για τους στόχους και την προσπάθεια της χώρας μας μέσα από διεθνείς συμφωνίες, σχέσεις και συνεργασίες να ενισχύσει τη δική της θέση και να αναπτυχθούν κρίσιμοι τομείς για την οικονομία μας, όπως οι μεταφορές, το εμπόριο, ο τουρισμός, η ενέργεια, η τεχνολογία και οι βιομηχανικές εφαρμογές. Σε αυτό το πλαίσιο είμαστε θετικοί και υπερψηφίζουμε την κύρωση αυτών των τεσσάρων (4) Συμβάσεων.

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΓΙΑ ΔΥΟ. Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ

Στα Γιαννιτσά περιόδευσε απόψε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης. Στη διάρκεια πολιτικής ομιλίας του ο κ. Ανδρουλάκης μίλησε για το «ποτάμι Αλλαγής που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο και θα σαρώσει ένα άγονο πολιτικό σύστημα, θα σαρώσει την ελίτ του λαϊκισμού, αυτούς που σκέφτονται μόνο το μέλλον της καρέκλας τους και όχι το λαό».

Περιέγραψε την κοινή στρατηγική της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ στο δρόμο για τις βουλευτικές εκλογές που απ’ ότι φαίνεται δεν αργούν, όπως εκτίμησε.

«Μία κοινή στρατηγική ομοβροντίας επιθέσεων της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ κατά της νέας προσπάθειας που κάνει το ΠΑΣΟΚ, γιατί έχουν κοινό συμφέρον αυτή η παράταξη να μην σηκώσει κεφάλι. Δεν θα τους κάνουμε το χατίρι! Το ΠΑΣΟΚ επέστρεψε δυναμικά ως πρωταγωνιστής. Γι΄ αυτό αν παρακολουθήσετε τις τελευταίες μέρες τα επιχειρήματά τους είναι ταυτόσημα. Και ο ένας και ο άλλος έλεγαν μέχρι πριν από κάποιες εβδομάδες ότι κρύβομαι και δεν λέω με ποιους θα πάμε. Τί λένε αυτοί τις τελευταίες δύο εβδομάδες σε πολλαπλές τους συνεντεύξεις στην ερώτηση τι θα κάνουμε με την κυβέρνηση της χώρας;

Ο ένας χθες απάντησε με αμετροέπεια ότι οι πρώτες εκλογές που επιβάλλει το Σύνταγμα είναι βατήρας. Όχι κύριε Μητσοτάκη δεν είναι βατήρας. Σταθερότητα από την πρώτη Κυριακή. Περιπέτεια είναι η περιπέτεια, που οδήγησες εσύ τη χώρα σε δυόμισι μήνες εκλογές. Εμείς δεν θα βάλουμε τη χώρα σε αυτή την περιπέτεια. Ο κ. Τσίπρας στην ερώτηση με ποιους θα πάει, απάντησε μετά τη λαϊκή ετυμηγορία: «θα δούμε». Άρα οι δύο τους έχουν το προνόμιο να επιλέξουν μετά τις εκλογές με ποιους θα πάνε, ενώ εμείς θα πρέπει να πούμε από σήμερα τι θα κάνουμε! Ε όχι αυτός είναι παραλογισμός» σχολίασε ο κ. Ανδρουλάκης.

Σχολιάζοντας την μομφή που του απηύθυνε ο Πρωθυπουργός περί αλαζονείας, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής σημείωσε: «Αλαζονεία δεν είναι να αναλύεις τα πραγματικά δεδομένα της χώρας. Αλαζονεία είναι ένας πρωθυπουργός ενώ βλέπει ένα λαό να πληρώνει τις τρίτες μεγαλύτερες ιδιωτικές δαπάνες στην υγεία να μην κάνει τίποτα για να αναστρέψει αυτή την οδυνηρή πραγματικότητα. Αντί να νιώθεις τα προβλήματα του λαού που κυβερνάς, να βλέπεις μόνο πώς εσύ με την παρέα σου θα εξουσιάζεις με ένα κλειστό κύκλωμα εξουσίας στην Ελλάδα. Είμαστε ένα μεγάλο εμπόδιο στους σχεδιασμούς τους. Το παιχνίδι πια δεν είναι για δύο. Ας το χωνέψουν! Η μάχη των εκλογών είναι για τρεις, είναι μία μάχη που θα δοθεί με ισότιμους πολιτικούς όρους όσο κι αν κάποια συστήματα εξουσίας και οικονομικά συμφέροντα θέλουν να κρύψουν αυτήν την προοδευτική επιλογή του ρεαλισμού και της συνέπειας».

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής ήταν δηκτικός σημειώνοντας ότι «ο κ. Τσίπρας είπε ότι ο ευρωπαϊκός πολιτικός πολιτισμός μας οδηγεί να επιλέξουμε μεταξύ των δύο. Αφού λοιπόν θέλει μαθήματα ευρωπαϊκού πολιτικού πολιτισμού θα του κάνουμε. Ευρωπαϊκός πολιτικός πολιτισμός σημαίνει να μην διχάζεις τον ελληνικό λαό με ψεύτικα δημοψηφίσματα που δεν έχει κάνει ποτέ καμία ευρωπαϊκή χώρα. Ευρωπαϊκός πολιτικός πολιτισμός σημαίνει να σέβεσαι τους πολιτικούς σου αντιπάλους και όχι να τους απαξιώνεις καθημερινά με έναν στρατό διχασμού και τοξικότητας στα social media. Ευρωπαϊκός πολιτικός πολιτισμός σημαίνει να διαγράψεις τον Πολάκη αύριο το πρωί γιατί είναι ένα δείγμα παρακμής κοινοβουλευτικού ήθους και σεβασμού του κοινοβουλευτικού λόγου. Όσον αφορά τον κ. Μητσοτάκη και τα μαθήματα περί αλαζονείας. Ξέρετε, θα ακούσουμε πολλά. Το επόμενο βήμα του κ. Μητσοτάκη είναι να με κατηγορήσει ως υπόδειγμα οικογενειοκρατίας. Και μην περιμένετε να μην ακούσουμε τον κ. Τσίπρα, μέσα στα πολλά και την ομοβροντία των πυρών εναντίων μας, να μας κατηγορήσει για λαϊκισμό. Όλα θα τα ακούσουμε. Για αυτό σας καλώ σε αυτόν τον αγώνα, ενωμένοι, δυνατά, μπροστά, να δώσουμε μαζί τη μάχη και να ανατρέψουμε έναν πολιτικό συσχετισμό ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Δημοκρατίας που διχάζει το λαό, δεν βοηθά έναν λογικό, δημόσιο, αξιοπρεπή διάλογο και δεν επιλύει τα μεγάλα εθνικά ζητήματα της χώρας».

Με φόντο την αυξανόμενη τουρκική παραβατικότητα, ο κ. Ανδρουλάκης υπογράμμισε ότι «καλός Πρωθυπουργός είναι αυτός που κοιτά μακριά. Είναι διορατικός. Πριν από μερικούς μήνες ο κ. Μητσοτάκης μετά την συνάντησή του με τον κ. Ερντογάν, μας είπε ότι μπαίνουμε σε μια νέα περίοδο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Δεν πέρασαν λίγες εβδομάδες και είμαστε στο χειρότερο σημείο των προκλήσεων του κ. Ερντογάν». Επανέλαβε την ανάγκη επιβολής εμπάργκο όπλων από τις ευρωπαϊκές χώρες προς την Τουρκία, απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου στην οποία πρωτοστάτησε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

Στηλίτευσε την στάση του ΓΓ του ΝΑΤΟ επισημαίνοντας ότι «δεν δεχόμαστε συμπεριφορές Πόντιου Πιλάτου. Δεν δεχόμαστε ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ να λέει “βρείτε τα”. Μα τι να βρούμε; Τι μπορούμε να βρούμε με την Τουρκία όταν δεν δείχνει σεβασμό στο διεθνές δίκαιο; Τι μπορούμε να συζητήσουμε, όταν μιλάει για αποστρατικοποίηση των νησιών; Όταν προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα στην κυριαρχία μας, χρησιμοποιώντας ρητορεία που διχάζει, υπονομεύει τη σταθερότητα και δημιουργεί μια αντίληψη ότι δήθεν εμείς είμαστε οι παραβάτες του διεθνούς δικαίου».

Ο κ. Ανδρουλάκης έκανε ειδική αναφορά στην αβελτηρία της κυβέρνησης να προστατεύσει τα οικογενειακά εισοδήματα από τον πληθωρισμό. Μείωση του ΦΠΑ στα βασικά αγαθά, πλαφόν στη λιανική τιμή του ρεύματος και μείωση της φορολογίας στα καύσιμα αποτελούν την σταθερή δέσμη προτάσεων του Κινήματος. Αποδόμηση το κυβερνητικό επιχείρημα ότι η μείωση του ΕΦΚ ευνοεί τους πλούσιους, υποσημειώνοντας ότι «δεν καταλαβαίνει ο Πρωθυπουργός ότι τα πιο ενεργοβόρα αυτοκίνητα τα έχουν οι πιο φτωχοί».

Απάντησε στον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τα κριτήρια των επιστρεπτέων προκαταβολών, που δόθηκαν κατά την πανδημία. «Άκουσα τον κ. Γεωργιάδη να με ψέγει για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όταν λέω ότι μεγάλο κομμάτι των επιστρεπτέων προκαταβολών δεν πήγαν στα σωστά χέρια. Την αλήθεια έχω να πω. Κάποιοι έπρεπε να τα πάρουν και καλώς τα πήραν, κάποιοι άλλοι κακώς τα πήραν γιατί έγιναν οικόπεδα και καταθέσεις και είναι οι φόροι του ελληνικού λαού κύριε Γεωργιάδη και κύριε Μητσοτάκη. Τους δικούς μας φόρους μοιράζετε. Κριτήρια λοιπόν, καθαρά κριτήρια κατανομής αυτού του δημοσίου χρήματος και όχι δημοσιονομικές πολιτικές που φέρνουν τη χώρα ξανά στο χείλος του γκρεμού» κατέληξε ο κ. Ανδρουλάκης.

 

0

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.