
Μ. ΚΑΤΡΙΝΗΣ: 20 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ
Τελευταία ενημέρωση 16 Οκτωβρίου 2020 by manos (ceo)-admin
Ενημερωτικό Σημείωμα Μιχάλη Κατρίνη, Υπεύθυνου Τομέα Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής
20 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1. Χρειάζεται νέο πτωχευτικό πλαίσιο στη χώρα;
Σίγουρα ναι. Είναι απαραίτητο ένα σύγχρονο πλαίσιο για την έγκαιρη προειδοποίηση, τη ρύθμιση οφειλών, την αναδιάρθρωση των βιώσιμων επιχειρήσεων και την γρήγορη εκκαθάριση των μη βιώσιμων επιχειρήσεων.
2. Πετυχαίνει τους στόχους το πτωχευτικό της κυβέρνησης;
Δυστυχώς, όχι. Αντί να ενισχύει το δίπολο ‘’εξυγίανση για τις βιώσιμες-εκκαθάριση για τις μη βιώσιμες’’ το νομοσχέδιο θεσπίζει κυρίως κίνητρα για τη διευκόλυνση της πτώχευσης αντί της εξυγίανσης, ενώ από τους θεσμούς δεύτερης ευκαιρίας διατηρεί μόνο την απαλλαγή που έρχεται μετά από 3-4 χρόνια στην καλύτερη περίπτωση
3. Έγινε ο απαραίτητος διάλογος για ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο;
Όχι. Η κυβέρνηση απέρριψε την πρόταση του Κινήματος Αλλαγής τον Μαϊο του 2020 για σύσταση διακομματικής επιτροπής της Βουλής για την προστασία της πρώτης κατοικίας και ένα σύγχρονο πτωχευτικό πλαίσιο. Την πρόταση αποδέχθηκαν όλα τα κόμματα, πλην της Νέας Δημοκρατίας. Επιπλέον, δε συγκροτήθηκε νομοπαρασκευαστική επιτροπή από καθηγητές Πανεπιστημίου, δικαστικούς και έγκριτους επιστήμονες, όπως συνήθως γίνεται κατά την προπαρασκευή τόσο σημαντικών νομοθετημάτων-κωδίκων. Ακόμα όμως και τα πολυάριθμα σχόλια της δημόσιας διαβούλευσης, δε μετέβαλαν την ουσία και τις διατάξεις του τελικού νομοσχεδίου
ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
4. Τι χρειάζεται να γίνει για να στηριχθούν και να εξυγιανθούν οι επιχειρήσεις;
Τα Επιμελητήρια πρέπει να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατεύθυνση της έγκαιρης προειδοποίησης και της αναδιάρθρωσης, με συμβουλευτικές υπηρεσίες και ειδικά κέντρα που θα στελεχώσει. Επίσης, ένας οργανισμός μετασχηματισμού επιχειρήσεων (ο οποίος θα μπορούσε να λειτουργήσει και εντός της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους) θα προωθούσε αποτελεσματικά την εξωδικαστική λύση.
5. Μπορούν να διασωθούν οι επιχειρηματίες με οφειλές από το παρελθόν;
Υπάρχουν στρατηγικοί κακοπληρωτές και επιχειρήσεις που δεν είναι βιώσιμες και λειτουργούν εις βάρος της υγιούς επιχειρηματικότητας. Υπάρχουν, όμως, πολλοί έντιμοι επιχειρηματίες που είναι ‘’αφερέγγυοι’’ λόγω αντικειμενικών καταστάσεων, αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία και πρέπει να στηριχθούν για να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους και να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας. Αρκεί να στηριχθούν έγκαιρα και στην κατεύθυνση της αναδιάρθρωσης και όχι να οδηγηθούν νομοτελειακά στην πτώχευση, όπως προκρίνει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
ΤΙ ΝΕΟ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
6. Αφού το νομοσχέδιο ενσωματώνει την ευρωπαϊκή οδηγία δεν υιοθετεί τις ανάλογες πρακτικές στην Ευρώπη;
Όχι ακριβώς. Σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία) οι οφειλέτες τίθενται στο επίκεντρο της προστασίας και προκρίνεται η εξυγίανση και η αναδιάρθρωση αντί των μαζικών πτωχεύσεων. Στο άρθρο 23 της οδηγίας, μάλιστα, προβλέπεται η δυνατότητα εξαίρεσης της κύριας κατοικίας του εμπόρου από τη ρευστοποίηση! Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση φέρνει ένα νομοσχέδιο προασανατολισμένο στην πτώχευση.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην αρχική μορφή του νομοσχεδίου προηγούνταν οι διατάξεις της πτώχευσης και έπονταν οι διατάξεις προειδοποίησης και αναδιάρθρωσης!
7. Είναι σημαντικό ότι το νομοσχέδιο θεσπίζει την έγκαιρη προειδοποίηση των επιχειρήσεων για 1η φορά;
Ναι, αλλά το εντάσσει χωρίς να το στηρίζει. Στις λιγοστές διατάξεις του νομοσχεδίου (4 συνολικά) η κυβέρνηση:
– Δε θεσπίζει εργαλεία έγκαιρης προειδοποίησης
– Στέλνει τις επιχειρήσεις στα επιμελητήρια χωρίς έγκαιρη προετοιμασία
– Δε διασφαλίζει συμβουλευτικές υπηρεσίες
– Δε λαμβάνει υπόψη ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν αντέχουν το υψηλό κόστος αναδιάρθρωσης
ΕΝΙΑΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ
8. Είναι λογικό να ενοποιείται το πλαίσιο για την πτώχευση φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων;
Τα τελευταία χρόνια, οι 9 από τις 11 ευρωπαϊκές χώρες έχουν εισαγάγει ξεχωριστό πλαίσιο για την πτώχευση φυσικών προσώπων. Απαιτούνται προσαρμογές για την ιδιότητα του μη έμπορου οφειλέτη (νοικοκυριά).
‘’ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΥΡΙΑΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ’’
Ν.3869/2010
9. Προστατεύθηκαν τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά τόσα χρόνια;
Προστατεύθηκαν με το Ν.3869/10 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ (γνωστός ως ‘’νόμος Κατσέλη’’), παρά την έντονη αντίδραση τότε.
10. Ισχύει το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι ο Ν.3869/10 ήταν για τους ‘’μπαταχτσήδες’’;
Για να υπαχθεί κάποιος στη δικαστική προστασία του 3869/10 απαιτείτο δικαστική απόφαση, η οποία έκρινε ότι συντρέχουν οι αντικειμενικές προϋποθέσεις. Η Νέα Δημοκρατία με το Ν.4161/2013 (με υπογραφή Κωστή Χατζηδάκη) αλλοίωσε το νόμο 3869, ώστε με μια απλή αίτηση ο οφειλέτης αυτόματα να παίρνει δικαστική προστασία (αναστολή), χωρίς να εξετάζονται οι αντικειμενικές προϋποθέσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνει κατάχρηση και να ανοίξει κερκόπορτα για τους ‘’μπαταχτσήδες’’
11. Το νέο πτωχευτικό επηρεάζει όσους έχουν υπαχθεί στο Ν.3869/10 (νόμο Κατσέλη);
Με τη διάταξη του άρθρου 86 δίνεται η δυνατότητα στους πιστωτές να λάβουν προληπτικά μέτρα και να καταργήσουν τα μέτρα προστασίας που έχει κερδίσει ένας δανειολήπτης με απόφαση δικαστηρίου βάσει του 3869/10, αλλά και τις εκκρεμείς υποθέσεις. Πρακτικά, όσοι έχουν ενταχθεί στο ‘’νόμο Κατσέλη’’ απειλούνται.
ΤΙ ΕΚΑΝΕ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ
12. Οι νόμοι του ΣΥΡΙΖΑ για την πρώτη κατοικία και τον εξωδικαστικό συμβιβασμό δεν πέτυχαν;
Απολύτως όχι. Ο ΣΥΡΙΖΑ δε ψήφισε το Ν.3869/10 και τον κατήργησε με το Ν.4605/19, τον οποίο ‘’υιοθέτησε’’ και η κυβέρνηση της Ν.Δ. πριν ομολογήσει την αποτυχία του.
Στο θέμα της προστασίας της πρώτης κατοικίας με το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ (4605/19) έγιναν σε 1,5 χρόνο 7000 αιτήσεις και λιγότερες από 4000 ρυθμίσεις σε μια περίμετρο 90-100.000 οφειλετών. Στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού εντάχθηκαν όλες και όλες 2200 επιχειρήσεις.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΓΕΦΥΡΑ
13. Οι αδύναμοι δανειολήπτες ωφελούνται από το πρόγραμμα- Γέφυρα;
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν στοιχεία για τις ρυθμίσεις που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ τραπεζών-δανειοληπτών, ώστε να επιδοτηθούν από τη ‘’ Γέφυρα’’. Το μόνο στοιχείο που έχει ανακοινωθεί (πέραν των αιτήσεων) είναι ότι αντί για τα αρχικά 518 εκατ. ευρώ (για 2 μήνες λειτουργίας του προγράμματος) η κυβέρνηση τώρα υπολογίζει 388 εκατ. ευρώ (για 3ή και περισσότερους μήνες λειτουργίας του προγράμματος). Άρα, η ίδια η κυβέρνηση παραδέχεται ότι θα ρυθμιστούν τουλάχιστον 25% λιγότερα δάνεια από την αρχική πρόβλεψη.
14. Τουλάχιστον η ‘’Γέφυρα’’ διασώζει την πρώτη κατοικία;
Οι πλέον αδύναμοι δανειολήπτες, των οποίων τα σπίτια απειλούνται με πλειστηριασμό, αδυνατούν να ρυθμίσουν τα δάνεια και να ενταχθούν στη ‘’Γέφυρα’’, αφού οι τράπεζες ζητούν εφ’ άπαξ καταβολή ποσοστού 2,5-5% του συνόλου του δανείου για να ρυθμίσουν. Σύμφωνα με την έρευνα του ινστιτούτου καταναλωτών της ΓΣΕΕ (προ κορωνοϊού) τα ‘’κόκκινα’’ δάνεια αφορούν το 40% των ανέργων και το 25% των ιδιωτικών υπαλλήλων, οι οποίοι έχουν υποστεί αναστολή εργασίας, απολύσεις και μείωση μισθού.
15. Δεν έχουμε όμως αναστολή πλειστηριασμών μέχρι το τέλος της χρονιάς;
Ναι, γιατί το αποφάσισαν οι τράπεζες και αφορά μόνο τους ευάλωτες δανειολήπτες. Η κυβέρνηση δεν έχει φέρει στη Βουλή σχετική νομοθετική ρύθμιση, όπως κατ’ επανάληψη έχει προτείνει το Κίνημα Αλλαγής. Άρα, η αναστολή πλειστηριασμών δεν είναι κατοχυρωμένη και επαφίεται στη θέληση των τραπεζών.
ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ
16. Με το νέο πτωχευτικό οι οφειλέτες διασώζουν τα σπίτια τους για 12 χρόνια;
Για μια μικρή κατηγορία οφειλετών (μηνιαίο εισόδημα λιγότερα από 900 ευρώ για ένα ζευγάρι) δίνεται η δυνατότητα παραμονής στην κύρια κατοικία τους αντί ενοικίου για 12 χρόνια. Η δυνατότητα αυτή δε δίνεται για όλους όσοι έχουν εμπορική δραστηριότητα. Για όλους όσοι δεν πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια, ρευστοποιείται η περιουσία τους. Σε αρκετές, μάλιστα, περιπτώσεις θα πρέπει να καταβάλλουν το μέρος του μισθού τους που είναι πάνω από τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης (611 ευρώ το μήνα) για να απαλλαγούν.
17. Μπορούν, όμως, οι ευάλωτοι δανειολήπτες να επαναγοράσουν το σπίτι τους μετά από 12 χρόνια;
Ναι, αλλά θα πρέπει να πληρώσουν το σπίτι στο σύνολο της εμπορικής του αξίας (τότε) χωρίς να αφαιρεθούν τα ενοίκια που έχουν καταβληθεί 12 χρόνια. Και αυτό αφορά μόνο τους ευάλωτους δανειολήπτες (μηνιαίο εισόδημα ως 900 ευρώ το ζευγάρι) και όχι τους εμπόρους. Αλήθεια, πόσοι ευάλωτοι δανειολήπτες μπορούν να το κάνουν αυτό;
18. Κινδυνεύουν τα εισοδήματα των δανειοληπτών με το νέο πτωχευτικό;
Εφ’ όσον τα μηνιαία εισοδήματα του υπερβαίνουν τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης (611 ευρώ το μήνα), το υπερβάλλον ποσό περιλαμβάνεται στην πτωχευτική περιουσία και μπορεί να διεκδικηθεί από τους πιστωτές
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΔΑΝΕΙΩΝ
19. Αφού η κυβέρνηση λέει ότι οι δανειολήπτες ρυθμίζουν απευθείας τα δάνεια με τράπεζες-funds, μήπως δε χρειάζονται τελικά μέτρα προστασίας;
Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος εκτιμά ότι τα νέα ‘’κόκκινα’’ δάνεια θα κυμανθούν στα 8-10 δις ευρώ, ενώ σε όσα δάνεια ρυθμίζονται, πολύ μεγάλο ποσοστό ‘’κοκκινίζουν’’ εντός σύντομου χρονικού διαστήματος σύμφωνα με την έκθεση του Διοικητή της ΤτΕ (Ιούλιος 2020)
20. Με το νέο πτωχευτικό δεν ευνοούνται όλοι από τη δυνατότητα εξωδικαστικής ρύθμισης;
Όχι ακριβώς. Οι πιστωτές (τράπεζες) διατηρούν το δικαίωμα να μην κάνουν καν πρόταση ρύθμισης, δεν υπάρχει μηχανισμός αξιολόγησης της βιωσιμότητας μιας ρύθμισης (πέραν της ηλεκτρονικής πλατφόρμας), ενώ η δυνατότητα 240 δόσεων αφορά μόνο στα χρέη σε εφορία και ταμεία, χωρίς να αποτελεί τη συνήθη προτεινόμενη ρύθμιση στον οφειλέτη.
ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΕΙ Η ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Δήλωση Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής
Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν τροπολογία που παρέχει γενική αμνηστία σε σκάνδαλα του παρελθόντος σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Πρόκειται για επαίσχυντη ρύθμιση που πρέπει άμεσα να καταργηθεί.
Να μάθει ο ελληνικός λαός ποιους καλύπτει με ζημία για το δημόσιο.
Το Κίνημα Αλλαγής που καταψήφισε την τροπολογία, θα συνεχίσει τον αγώνα για την ακύρωση της και την πλήρη αποκάλυψη του σκανδάλου.
Σε αυτή την προσπάθεια, καλούμε τους λειτουργούς της Αυτοδιοίκησης να περιφρουρήσουν το κύρος του θεσμού, ώστε να ξεχωρίσουν τα ξερά από τα χλωρά.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΚΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΤΟ ΤΕΡΠΝΟ ΜΕ ΤΟ ΚΑΚΩΣ ΕΝΝΟΟΥΜΕΝΟ ΩΦΕΛΙΜΟ
ΕΡΩΤΗΣΗ και Α.Κ.Ε
Προς τον Υφυπουργό : Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, κ. Σ. Πέτσα
ΘΕΜΑ: «Η Κυβέρνηση συνδυάζει το τερπνό με το κακώς εννοούμενο ωφέλιμο».
Στις 13/10/20, σε δημοσίευμα της Αθλητικής Εφημερίδας Sportime αλλά και σε ανάρτηση της ηλεκτρονικής έκδοσής της στις 14/10/20, γίνεται αναφορά για ύποπτες συναλλαγές με τη συμμετοχή και συνεισφορά της Δημόσιας Τηλεόρασης, στο πλαίσιο, όπως αναφέρεται, της προσπάθειας επηρεασμού του αποτελέσματος των επερχόμενων εκλογών στο ΣΕΓΑΣ, προς όφελος της παράταξης «Αναγέννηση» της οποίας ηγείται Βουλευτής της Ν.Δ.
Πιο συγκεκριμένα, η Επιτροπή Προγράμματος και Ενημερωτικών Εκπομπών της ΕΡΤ, ανέθεσε σε εταιρεία την εκτέλεση εξωτερικής παραγωγής 85 εκπομπών με θέμα την παρουσίαση της προετοιμασίας της Ελληνικής Ολυμπιακής Ομάδας, συνολικού ύψους 484.500 ευρώ (5.700 ευρώ ανά εκπομπή).
Η εταιρεία στην οποία ανατέθηκε η παραγωγή είναι ιδίων συμφερόντων με το site που στηρίζει την παράταξη «Αναγέννηση» στην προσπάθεια κομματικής άλωσης του ΣΕΓΑΣ από τη Ν.Δ. Ως διαχειριστής μάλιστα του site, που προπαγανδίζει συστηματικά υπέρ της νίκης της παράταξης του κ. Οικονόμου, εμφανίζεται συγγενικό πρόσωπο υποψηφίου με το συνδυασμό της παράταξης του κ. Οικονόμου.
Αν το δημοσίευμα ισχύει, έστω κατ’ ελάχιστον, είναι σαφές ότι η Κυβέρνηση, μετά την ψήφιση του πρόσφατου νόμου για τις Αρχαιρεσίες των Αθλητικών Ομοσπονδιών, έχει στόχο την χειραγώγηση των εκλογικών διαδικασιών των Ομοσπονδιών ως συνέχεια μάλιστα των συγκεκριμένων διατάξεων, πονηρών προθέσεων και σκοπιμότητας, που νομοθετήσατε πρόσφατα. Αυτό που αποκαλύπτεται σήμερα, αφορά το συνδυασμό ενεργειών και δυστυχώς την εμπλοκή της Δημόσιας Τηλεόρασης η οποία προσπαθεί να συνδυάσει το τερπνό με το κακώς εννοούμενο ωφέλιμο.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Με ποιες διαδικασίες και ποιους κανόνες συγκεκριμένους, επέλεξε η ΕΡΤ να αναθέσει σε εξωτερική ιδιωτική εταιρεία την παρουσίαση της προετοιμασίας της Ολυμπιακής Ομάδας;
• Έγινε κάποιος διαγωνισμός για την ανάληψη της παραγωγής; Πότε και πού δημοσιεύτηκε;
• Κλήθηκε περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων κατά τα ειωθότα ή μόνο η συγκεκριμένη εταιρεία;
• Υπήρξε ανάθεση σύμφωνα με την οικονομικότερη προσφορά; Και αν ναι, υπήρξε ενημέρωση προς όλους τους πιθανά ενδιαφερόμενους;
• Ποιες προδιαγραφές και προϋποθέσεις έπρεπε να πληρούνται;
• Η συγκεκριμένη εταιρεία τις πληροί;
Παρακαλώ για την ενημέρωση της Βουλής να κατατεθούν όλα τα σχετικά έγγραφα.
Ο ερωτών Βουλευτής
Βασίλης Κεγκέρογλου
ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ: ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΝΑ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥΝ ΣΕ ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΔΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΣΤΟ MEGA, ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ MEGA»
ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ
ΙΟΡΔΑΝΗ ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΑΝΘΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ
Ελληνοτουρκικά:
- Δυστυχώς είναι γεγονός πως η κατάσταση με την Τουρκία σήμερα είναι πολύ χειρότερη από αυτή του περασμένου Αυγούστου. Δεν μιλάμε πλέον για μία παράνομη navtex που παραβιάζει την υφαλοκρηπίδα και τις θαλάσσιες ζώνες μας, αλλά για μία navtex που παραβιάζει το δικαίωμα επέκτασης της εθνικής μας κυριαρχίας, μέσω της επέκτασης των χωρικών μας υδάτων από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια. Δεν μπορεί να διατυπώνονται θέσεις από κορυφαίους Υπουργούς, όπως ο κ. Γεραπετρίτης, ότι η κόκκινη γραμμή μας είναι στα 6 ναυτικά μίλια. Βάσει του διεθνούς δικαίου και του δικαίου της θάλασσας η επέκταση στα 12 ναυτικά μίλα, είναι αδιαπραγμάτευτο και μονομερές δικαίωμα που διατηρεί η χώρα μας.
- Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε η στρατηγική του διαρκούς κατευνασμού, να φτάνει σε σημείο να προσβάλει τις πάγιες εθνικές μας θέσεις, και κυρίως, να δημιουργεί τετελεσμένα από την πλευρά της Τουρκίας για θέματα τα οποία είναι μονομερή από τη δική μας πλευρά.
- Χωρίς οριστικοποίηση καταλόγου κυρώσεων από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και χωρίς να υπάρχει αυτόματος μηχανισμός ενεργοποίησης των κυρώσεων, αφήνεται δυστυχώς χώρος στον Ερντογάν να συνεχίζει τις προκλήσεις και την επιθετικότητα σε βάρος της χώρας μας. Πρέπει επιτέλους να ληφθεί μέριμνα για αυτό άμεσα.
Χρυσή Αυγή:
- Υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση το τελευταίο διάστημα για το πώς διαχειρίστηκαν κάποιοι το θέμα της Χρυσής Αυγής. Υπάρχουν δηλώσεις του κ. Ρουπακιώτη από τη μία πλευρά, και δηλώσεις του κ. Κοντονή από την άλλη. Δηλώσεις, στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, κατά το παρελθόν, ότι μία «σοβαρή» Χρυσή Αυγή μπορεί να ενσωματωθεί, καθώς και δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που χαρακτήριζαν «ευπρόσδεκτες» τις ψήφους της Χρυσής Αυγής.
- Δεν έχει γίνει, όμως, επαρκής συζήτηση μέχρι σήμερα, για το πώς φτάσαμε στην άνοδο ενός μορφώματος με φασίζουσες και νεοναζιστικές αναφορές. Δυστυχώς, παρακολουθούμε από την προηγούμενη εβδομάδα να συντηρείται ακόμα η λογική εμφυλιοπολεμικών διατυπώσεων, που ουσιαστικά καταδεικνύουν εχθρούς εντός του πολιτικού συστήματος, προσπαθώντας έτσι να συντηρήσουν ένα κλίμα πόλωσης, για λόγους επιβίωσης.
- Οι πλατείες των αγανακτισμένων, με τις κρεμάλες, τα φάσκελα στη Βουλή, τους προπηλακισμούς πολιτικών, τις δικαιολογίες και τις ερμηνείες ένθεν, κακείθεν, ας μας κάνουν να συνειδητοποιήσουμε ότι ο διχαστικός πολιτικός λόγος που συντηρείται ακόμα, είναι βούτυρο στο ψωμί του φασισμού και των ακραίων αντιλήψεων.
- Χρέος όλων των πολιτικών δυνάμεων είναι να αντιληφθούμε ότι έχουμε πολιτικούς αντιπάλους, ότι έχουμε διαφωνίες ή συμφωνίες, αλλά πάντα στα πλαίσια των δημοκρατικών αρχών και όχι επενδύοντας στην κοινωνική πόλωση απλά και μόνο για να συντηρήσουμε κοινωνικούς και πολιτικούς συσχετισμούς.
ΤΟ ΚΟΥΒΑΡΙ «ΞΕΤΥΛΙΓΕΤΑΙ» – ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΑΥΓΕΝΑΚΗ
Ανακοίνωση του Τομέα Αθλητισμού του Κινήματος Αλλαγής
Με συνεχείς ανακοινώσεις, επί ένα χρόνο, ο Τομέας Αθλητισμού του Κινήματος Αλλαγής κατήγγειλε τις μεθοδεύσεις του Υφυπουργού Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη, ζητώντας ακόμη και την απομάκρυνση του από την Κυβέρνηση.
Μετά τις συνεχείς αιφνιδιαστικές και αποσπασματικές διατάξεις, που έφερνε σε άσχετα νομοσχέδια και ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων, με την έγκριση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ξεπέρασε κάθε όριο με τα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας από την έγκριτη αθλητική εφημερίδα Sportime.
Στόχος η άλωση, η κομματική χειραγώγηση των Αθλητικών Ομοσπονδιών και η προβολή του.
Χρηματοδοτεί με τον ιδρώτα του Ελληνικού λαού, μέσω της ΕΡΤ, ιστοσελίδα ασήμαντης εμβέλειας με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, η οποία τον προβάλει με προκλητικό τρόπο.
Στέλεχος της χρηματοδοτούμενης από την ΕΡΤ ιστοσελίδας εμπλέκεται στις εκλογές του ΣΕΓΑΣ.
Το «ποτήρι ξεχείλισε», δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουμε τη διαπλοκή.
Δεν έχουν ανάγκη οι μεγάλοι αθλητές μας με τα λεφτά του Ελληνικού λαού να προβληθούν, με πρόφαση την προβολή της Ολυμπιακής Ομάδας για οικονομικό όφελος ασήμαντης ιστοσελίδας.
Οι νίκες τους προβάλλουν την πατρίδα μας και ανήκουν σε αυτούς.
Ας δώσει τα χρήματα στους αθλητές η ΕΡΤ, για την Ολυμπιακή Προετοιμασία τους, αντί να τα «σπρώχνει» στη νοσηρή προσωπική προβολή του Λευτέρη Αυγενάκη.
Όπως δηλώνει παντού ο Λευτέρης Αυγενάκης εκτελεί εντολές του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ας πάρει θέση ο Πρωθυπουργός εάν συμφωνεί με τα λεγόμενα του και τις πράξεις του ή ας τον αποπέμψει από την Κυβέρνηση.
Ερώτηση για το συγκεκριμένο θέμα προς τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιο για θέματα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Στέλιο Πέτσα υπέβαλε χθες ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής Βουλευτής Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ : ΈΜΠΡΑΚΤΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΦΡÎ9 ΝΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ, ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ, ΕΝΣΤΟΛΩΝ Κ.Λ.Π.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ του Υπουργείου Υγείας:
«Κύρωση της από 24.9.2020 τροποποίησης της από 26.7.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Κοινωφελούς Ιδρύματος με την επωνυμία «Κοινωφελές Ίδρυμα «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ» (ALEXANDER S. ONASSIS PUBLIC BENEFIT FOUNDATION)», που εδρεύει στο VADUZ του LIECHTENSTEIN, και του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου (Ν.Π.Ι.Δ.), επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες διατάξεις»
Θέμα: Έμπρακτη αναγνώριση του έργου και της κοινωνικής προσφοράς του προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και εν γένει των ανθρώπων της πρώτης γραμμής για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, εργαζομένων στους Δήμους, ενστόλων κ.λ.π.
Αιτιολογική έκθεση
Με την τροπολογία αυτή προτείνεται να ισχύουν πλέον και για τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα Υγείας και Πρόνοιας, όσα ισχύουν μέχρι σήμερα για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό και παράλληλα επιδιώκεται η συμβολική και απολύτως ελάχιστη αναγνώριση του τιτάνιου έργου όσων είναι στη πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης.
Η κρίση στην οποία έχει περιέλθει ο κόσμος μας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού δοκιμάζει την αντοχή της κοινωνίας μας , απειλεί την υγεία και τη ζωή των πολιτών. Στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της απειλής αυτής έχουν τεθεί από την πρώτη στιγμή όλοι οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και στις μονάδες υγείας των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και στο Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας, το ΕΚΑΒ, τις Μονάδες Πρόνοιας, τις κοινωνικές δομές, υπηρεσίες και κοινωνικά προγράμματα των Δήμων, το Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, στις υπηρεσίες καθαριότητας, κ.λ.π. που με αυτοθυσία και αυταπάρνηση «φυλάττουν Θερμοπύλας» υπό δυσχερέστατες συνθήκες, συχνά διακινδυνεύοντας την ίδια τους την υγεία. Ο πατριωτισμός που επιδεικνύουν, ο ανθρωπισμός προς τον πάσχοντα συνάνθρωπο και η συνεχής επαγρύπνηση για την αντιμετώπιση της απειλής και την προάσπιση της Δημόσιας Υγείας αναδεικνύουν τους διακονούντες το ΕΣΥ ως πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς και ατομικής ευθύνης και το Δημόσιο Σύστημα Υγείας και Πρόνοιας ως πρώτιστο κοινωνικό αγαθό που οφείλουμε όλοι να προστατεύσουμε, σε πείσμα των νεοφιλελεύθερων αντιλήψεων κάποιων που μέχρι πρότινος αποθέωναν την Αγορά, σήμερα όμως σιωπούν στρεφόμενοι στο ΕΣΥ ως αποκούμπι και στήριγμα στις δύσκολες περιστάσεις.
Ως πραγματικά ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης του τεράστιου έργου των λειτουργών υγείας που επιδεικνύουν ύψιστη προσήλωση στο έργο προστασίας της δημόσιας υγείας καθώς και των λειτουργών της προστασίας, της ασφάλειας των πολιτών και της ασφάλειας της χώρας προτείνονται τα παρακάτω άρθρα.
Επί του άρθρου 1
Η διαφορετική αντιμετώπιση στην ασφάλιση και στις παροχές μεταξύ των ασφαλισμένων με όμοια χαρακτηριστικά και των συνταξιούχων του ΕΦΚΑ που προέρχονται από διαφορετικά ταμεία πριν το 2016 είναι μια παθογένεια, η οποία αντιβαίνει την αρχή της ισότητας. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελούν εργαζόμενοι ως νοσηλευτές σε νοσηλευτικά ιδρύματα: όσοι από αυτούς υπάγονται στην ασφάλιση του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπάγονται και στο καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων. Αντίθετα, νοσηλευτές που ασκούν την ίδια εργασία με τα ίδια καθήκοντα ακόμη και στο ίδιο νοσηλευτικό ίδρυμα αλλά υπάγονται στην ασφάλιση του Δημοσίου δεν υπάγονται στα ΒΑΕ. Η παθογένεια αυτή αναδεικνύεται ιδιαίτερα έντονα σήμερα που οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Σύστημα Υγείας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοιού, διακινδυνεύοντας με αυταπάρνηση την υγεία τη δική τους και των οικογενειών τους
Με τη διάταξη αυτή προτείνεται ο Κανονισμός Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (ΚΒΑΕ), που εκδόθηκε με βάση το νόμο 3863/2010, να επεκταθεί και να ισχύει για όλους τους εργαζόμενους, νοσηλευτικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, υγειονομικό και βοηθητικό προσωπικό σε Νοσηλευτικά Ιδρύματα, Κλινικές, Μικροβιολογικά, Βιοχημικά, Ακτινολογικά και Ακτινοθεραπευτικά Εργαστήρια, Υγειονομικές Μονάδες, Κέντρα Υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) αλλά και Νοσηλευτικών μονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων (Στρατιωτικά Νοσοκομεία, ΚΙΧΝΕ-Ιατρεία μονάδων σχηματισμών και πλοίων ), καθώς και τα πληρώματα ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ τους εργαζόμενους του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας, των Μονάδων Πρόνοιας συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών δομών, υπηρεσιών και κοινωνικών προγραμμάτων των Δήμων, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, των υπηρεσιών καθαριότητας κ.λ.π., ανεξαρτήτως του φορέα κύριας ασφάλισης (πλέον ενταχθέντα στον ΕΦΚΑ) από τον οποίο προέρχονται. Αποκαθίσταται έτσι μια ακραία δυσμενής διάκριση, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην εμπέδωση και αποκατάσταση της ισονομίας και της δικαιοσύνης.
Επί του άρθρου 2
Με το άρθρο αυτό προτείνεται ως συμβολική και απολύτως ελάχιστη αναγνώριση του τιτάνιου έργου όλων ανεξαιρέτως των εργαζομένων στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και στο Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας συμπεριλαμβανομένου του ΕΚΑΒ, των Μονάδων Πρόνοιας, των κοινωνικών δομών, υπηρεσιών και κοινωνικών προγραμμάτων των Δήμων, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, των υπηρεσιών καθαριότητας, κ.λ.π., των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας, των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων που είναι στην πρώτη γραμμή, η χορήγηση μηνιαίου επιδόματος έκτακτων συνθηκών και για όσο χρόνο κρατήσει η πανδημία και η έκτακτη κατάσταση που έχει προκληθεί.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ του Υπουργείου Υγείας:
«Κύρωση της από 24.9.2020 τροποποίησης της από 26.7.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Κοινωφελούς Ιδρύματος με την επωνυμία «Κοινωφελές Ίδρυμα «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ» (ALEXANDER S. ONASSIS PUBLIC BENEFIT FOUNDATION)», που εδρεύει στο VADUZ του LIECHTENSTEIN, και του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου (Ν.Π.Ι.Δ.), επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες διατάξεις»
Προτεινόμενες ρυθμίσεις
Άρθρο 1
Υπαγωγή εργαζομένων στον Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων
1.Στον Κανονισμό Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (Κ.Β.Α.Ε) του άρθρου 17 του ν. 3863/2010 υπάγονται, ανεξαρτήτως του φορέα κύριας ασφάλισης τους μέχρι 31.12.2016 που στην συνέχεια εντάχθηκε στον ΕΦΚΑ:
α) Οι απασχολούμενοι ως νοσηλευτικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, υγειονομικό και βοηθητικό προσωπικό σε Νοσηλευτικά Ιδρύματα, Κλινικές, Μικροβιολογικά, Βιοχημικά, Ακτινολογικά και Ακτινοθεραπευτικά Εργαστήρια, Υγειονομικές Μονάδες, Κέντρα Υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), στις Μονάδες Πρόνοιας του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας (Ε.Σ.Κ.Φ) στο Βοήθεια στο Σπίτι και σε όλες τις κοινωνικές δομές, υπηρεσίες και τα κοινωνικά προγράμματα των Δήμων.
β) Τα πληρώματα ασθενοφόρων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας(ΕΚΑΒ).
γ)Οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες καθαριότητας που λαμβάνουν το επίδομα επικινδυνότητας.
2. Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Εσωτερικών καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του άρθρου αυτού και προσδιορίζονται οι συγκεκριμένες δομές και υπηρεσίες των παραγράφων α), β) και γ) των οποίων οι εργαζόμενοι, διοικητικοί και τεχνικοί εντάσσονται στις παραπάνω προβλέψεις.
Ομοίως, με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Υγείας, Εθνικής Άμυνας και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζονται οι ειδικότητες, οι προϋποθέσεις και ο τρόπος αναλογικής εφαρμογής του άρθρου αυτού για τους εργαζόμενους στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα και τις υγειονομικές μονάδες και υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων.
Άρθρο 2
Χορήγηση επιδόματος έκτακτων συνθηκών
Στους εργαζόμενους σε μονάδες του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) και του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας, ανεξαρτήτως ειδικότητας και χρόνου απασχόλησης, στο ΕΚΑΒ, στις κοινωνικές υπηρεσίες, στις δομές και τα κοινωνικά προγράμματα των Δήμων, στο Βοήθεια στο Σπίτι, στις υπηρεσίες καθαριότητας, χορηγείται μηνιαίο επίδομα έκτακτων συνθηκών για το χρονικό διάστημα Φεβρουάριος 2020 μέχρι τη λήξη των πανδημίας του κορωνοϊού. Οι δικαιούχοι και το ύψους του επιδόματος καθορίζονται με Κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υγείας, και Εργασίας που εκδίδεται εντός 10 ημερών και βαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Με κοινές αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών και του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού Προστασίας του Πολίτη και Εθνικής Άμυνας οι προβλέψεις του άρθρου αυτού επεκτείνονται αναλογικά για εργαζόμενους στην Πολιτική Προστασία, στα Σώματα Ασφαλείας και στις Ένοπλες Δυνάμεις και καθορίζεται το ύψος, οι ειδικότητες και οι προϋποθέσεις καταβολής του.
Οι Προτείνοντες Βουλευτές
ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ
ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ
ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΜΙΝΗΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ
ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΙΑΚΟΥΛΗ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ
ΜΠΟΥΡΧΑΝ ΜΠΑΡΑΝ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΙΑΓΚΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΝΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΟΥΛΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΡΑΓΓΙΔΗΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Η απώλεια του Λευτέρη Παπαδόπουλου είναι πολύ μεγάλη για όλους μας.
Σήμερα χάσαμε έναν καλό σύντροφο, ένα δυναμικό στέλεχος, έναν γλυκό άνθρωπο που ήταν πάντα μπροστά στους αγώνες της παράταξης, της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας.
Ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένεια του.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής
Χρειάστηκε να ξεμπροστιάσει το Κίνημα Αλλαγής την Κυβέρνηση για την επαίσχυντη τροπολογία ώστε να εξαγγείλει ο αρμόδιος Υπουργός άρον άρον την αλλαγή της.
Όσο για το ΣΥΡΙΖΑ που αφού την ψήφισε μετά ζήτησε την απόσυρσή της, δεν παραξενεύει κανέναν πια.
Μένει να δούμε αν και η νέα εκδοχή της ρύθμισης, θα αποτελεί πλυντήριο για τους εκλεκτούς της Κυβέρνησης.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΜΕΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Ανακοίνωση Τομέα Περιβάλλοντος του Κινήματος Αλλαγής
Με θεσμικό ατόπημα πρώτου μεγέθους συνεχίζεται ο Γολγοθάς του «μεγάλου περιπάτου» για τους κατοίκους της Αθήνας αλλά και όλου του λεκανοπεδίου.
Ακολουθώντας τριτοκοσμικές πρακτικές, η Κυβέρνηση επέλεξε να παρακάμψει το Συμβούλιο της Επικρατείας με βεβιασμένη τροπολογία η οποία επαναφέρει δια νόμου το περιεχόμενο της ακυρωμένης από το ανώτατο δικαστήριο υπουργικής απόφασης που αφορά τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του έργου και την προσχηματική σύνδεσή του με τον COVID19.
Πρόκειται σαφέστατα για πολιτική αλχημεία η οποία αποτελεί έμμεση παρέμβαση στη δικαιοσύνη κατά παράβαση της αρχής των εξουσιών.
Κατά τα άλλα, η δημοτική αρχή υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την δικαστική απόφαση, αναφέροντας σε ανακοίνωσή της ότι «αφορά σε διαδικαστικές συστάσεις για την πιλοτική εφαρμογή του έργου».
Λες και ζούμε σε «μπανανία», αντί να σταματήσει το αποτυχημένο εγχείρημα, τουλάχιστον της Πανεπιστημίου, ο «περίπατος» συνεχίζεται.
Το Κίνημα Αλλαγής από την αρχή επεσήμανε τη λανθασμένη υλοποίηση του έργου, την έλλειψη διαλόγου, τους κινδύνους που ελλοχεύει για την πόλη, τις ακαλαίσθητες επιλογές και την απαξίωση κάθε ξεχασμένης γειτονιάς.
Η ΥΠΟΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΤΕΙ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ ΜΑΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ ΤΟΥΣ
Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής για τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
Μια από τα ίδια στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, μόνο φραστική καταδίκη της Τουρκίας. Δεν αποδέχθηκαν ούτε την πρόταση για εμπάργκο στην πώληση όπλων προς την Τουρκία.
O κ. Ερντογάν θα συνεχίσει ανενόχλητος ως τον Δεκέμβριο, την προσπάθεια του να δημιουργήσει τετελεσμένα εις βάρος των εθνικών μας συμφερόντων.
Ο κ Μητσοτάκης αντί μετά από κάθε αποτυχία να δηλώνει ικανοποιημένος, οφείλει να καταλάβει ότι μόνο η αποφασιστική στάση απέναντι στην Τουρκία, θα φέρει αποτελέσματα .Η υποχωρητικότητα ανοίγει την όρεξη της Τουρκίας και δεν θέτει τους εταίρους μας προ των ευθυνών τους.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΣΥ
|
|
|
|
Ρυθμός Επικαιρότητας | 16.10.2020
Μια από τα ίδια στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο: Η Τουρκία συνεχίζει ανενόχλητη
Μια από τα ίδια στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, μόνο φραστική καταδίκη της Τουρκίας. Δεν αποδέχθηκαν ούτε την πρόταση για εμπάργκο στην πώληση όπλων προς την Τουρκία. O κ. Ερντογάν θα συνεχίσει ανενόχλητος ως τον Δεκέμβριο, την προσπάθειά του να δημιουργήσει τετελεσμένα εις βάρος των εθνικών μας συμφερόντων. Αντί ο κ. Μητσοτάκης μετά από κάθε αποτυχία να δηλώνει ικανοποιημένος, οφείλει να καταλάβει ότι μόνο η αποφασιστική στάση απέναντι στην Τουρκία, θα φέρει αποτελέσματα. Η υποχωρητικότητα ανοίγει την όρεξη της Τουρκίας και δεν θέτει του εταίρους μας προ των ευθυνών τους.
Η πίεση απέδωσε: Προς απόσυρση η επαίσχυντη τροπολογία Θεοδωρικάκου
ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν από κοινού την επαίσχυντη τροπολογία που παρέχει γενική αμνηστία αναδρομικά σε σκάνδαλα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Επισημάναμε την πραγματικότητα αυτή κι αντισταθήκαμε μόνοι στην ψήφισή της, ενώ ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ την υπερψήφισαν. Ζητήσαμε άμεσα να αποσυρθεί και να μάθει ο ελληνικός λαός ποιους καλύπτει η τροπολογία, με ζημιά για το Δημόσιο. Τελικά ο κ. Θεοδωρικάκος εξήγγειλε άρον άρον την αλλαγή της, ενώ έβαλε το “Παρατηρητήριο Fake News” της ΝΔ να απαντήσει εμμέσως στο Κίνημα Αλλαγής και να μαζέψει τα ασυμμάζευτα! Όσο για το ΣΥΡΙΖΑ που αφού την ψήφισε μετά ζήτησε την απόσυρσή της, δεν παραξενεύει κανέναν πια. Μένει να δούμε αν και η νέα εκδοχή της ρύθμισης, θα αποτελεί πλυντήριο για τους εκλεκτούς της Κυβέρνησης.
Διαπλοκή Αυγενάκη για γαλάζια επικράτηση στον ΣΕΓΑΣ
Ο κ. Αυγενάκης έχει σαφή στόχο την κομματική χειραγώγηση των αθλητικών ομοσπονδιών και την προβολή του – γεγονός που είχαμε επισημάνει εδώ και έναν περίπου χρόνο. Τώρα, διαπιστώνουμε ότι χρηματοδοτεί με τον ιδρώτα του ελληνικού λαού, μέσω της ΕΡΤ, ιστοσελίδα ασήμαντης εμβέλειας με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, η οποία τον προβάλλει με προκλητικό τρόπο! Στέλεχος δε της χρηματοδοτούμενης από την ΕΡΤ ιστοσελίδας εμπλέκεται στις εκλογές του ΣΕΓΑΣ: ο ορισμός της διαπλοκής, δηλαδή. Τα ερωτήματα όμως είναι αμείλικτα: Γιατί δεν δίνουν τα χρήματα αυτά στους αθλητές, για την ολυμπιακή προετοιμασία τους και τα δίνουν στην προσωπική προβολή του υφυπουργού Αθλητισμού, ο οποίος δηλώνει παντού ότι εκτελεί εντολές του πρωθυπουργού; Ήρθε η ώρα ο κ. Μητσοτάκης να πάρει θέση αν συμφωνεί με τα λεγόμενα του κ. Αυγενάκη.
Ερώτηση για το συγκεκριμένο θέμα υπέβαλε χθες ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής, Βασίλης Κεγκέρογλου. Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ
Νέος Πτωχευτικός Κώδικας: Η κυβέρνηση αδιαφορεί για τις επιχειρήσεις που κλείνουν
Ως Κίνημα Αλλαγής, τασσόμαστε αναφανδόν υπέρ ενός νέου και σύγχρονου πτωχευτικού πλαισίου. Διαπιστώνουμε, όμως, ότι το σχέδιο της κυβέρνησης δεν πετυχαίνει το στόχο της εξυγίανσης για τις βιώσιμες επιχειρήσεις και της εκκαθάρισης για τις μη βιώσιμες. Δεν έγινε καν ο απαραίτητος διάλογος για ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο, ενώ η κυβέρνηση απέρριψε την πρότασή μας για σύσταση διακομματικής επιτροπής της Βουλής για την προστασία της πρώτης κατοικίας και ένα σύγχρονο πτωχευτικό πλαίσιο. Θυμίζουμε δε ότι με βάση την πρότασή μας συγκροτήθηκε νομοπαρασκευαστική επιτροπή από έγκριτους επιστήμονες, νομικούς και δικαστικούς. Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης δεν ενσωματώνει καν την ευρωπαϊκή Οδηγία και δεν υιοθετεί τις ανάλογες πρακτικές που ισχύουν σε άλλες χώρες.
Διαβάστε το σχετικό ενημερωτικό σημείωμα ΕΔΩ
Μεγάλος Περίπατος: η Κυβέρνηση παρακάμπτει με τροπολογία το ΣτΕ
Με θεσμικό ατόπημα πρώτου μεγέθους συνεχίζεται ο Γολγοθάς του «μεγάλου περιπάτου» για τους κατοίκους της Αθήνας αλλά και όλου του λεκανοπεδίου. Ακολουθώντας τριτοκοσμικές πρακτικές, η Κυβέρνηση επέλεξε να παρακάμψει το Συμβούλιο της Επικρατείας με βεβιασμένη τροπολογία η οποία επαναφέρει δια νόμου το περιεχόμενο της ακυρωμένης από το ανώτατο δικαστήριο υπουργικής απόφασης που αφορά τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του έργου και την προσχηματική σύνδεσή του με τον COVID19.
Κατά τα άλλα, η δημοτική αρχή υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την δικαστική απόφαση, αναφέροντας σε ανακοίνωσή της ότι «αφορά σε διαδικαστικές συστάσεις για την πιλοτική εφαρμογή του έργου». Λες και ζούμε σε «μπανανία», αντί να σταματήσει το αποτυχημένο εγχείρημα, τουλάχιστον της Πανεπιστημίου, ο «περίπατος» συνεχίζεται.
Από την αρχή επισημάναμε τη λανθασμένη υλοποίηση του έργου, την έλλειψη διαλόγου, τους κινδύνους που ελλοχεύει για την πόλη, τις ακαλαίσθητες επιλογές και την απαξίωση κάθε ξεχασμένης γειτονιάς. Θυμίζουμε ότι ο “μεγάλος περίπατος”, δεν είναι παρά ένα μικρό τμήμα ενός συνολικού και ολοκληρωμένου Σχεδίου, που είχε διαμορφωθεί και υλοποιηθεί από τις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ για την ανάδειξη της ταυτότητας του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας, μιας Μητροπολιτικής περιοχής.
ΛΑΡΚΟ: Γιατί λέμε όχι στο ξεπούλημα της εταιρείας
Το σχέδιο της κυβέρνησης αποκαλύπτεται: η ΛΑΡΚΟ οδηγείται σε ξεπούλημα και μάλιστα με μία ακόμη εν κρυπτώ τροπολογία της τελευταίας στιγμής. Το ίδιο είχε κάνει, άλλωστε, το Φεβρουάριο του 2020, όταν έθεσε τη ΛΑΡΚΟ σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Παραμένει δε άγνωστο το τίμημα της διαδικασίας και τι έπραξε ή δεν έπραξε η διαχείριση της εταιρείας για να μεγιστοποιηθεί το τίμημα της μεταβίβασης της εταιρείας. Κυρίως, όμως, ποιο θα είναι το αποτέλεσμα, όταν δεν υπάρχει μέριμνα για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους ή τους επαγγελματίες που είχαν συνεργασία με την εταιρεία. Υπολογίζεται ότι 12.500 ΑΦΜ έχουν άμεση ή έμμεση σχέση και οι τοπικές κοινωνίες της Φθιώτιδας, της Εύβοιας, της Βοιωτίας, της Κοζάνης και της Καστοριάς θα υποστούν τις συνέπειες.
Την ώρα που οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ενισχύουν τις επιχειρήσεις τους για την περίοδο μετά την πανδημία σε στρατηγικούς τομείς παραγωγής και αξιοποιούν το πλαίσιο υποστήριξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διάσωσή τους, η κυβέρνηση εμμένει στα λάθη και τις παραλείψεις του δικού της παρελθόντος για τη ΛΑΡΚΟ. Εμείς, ως Κίνημα Αλλαγής, δηλώνουμε αντίθετοι στις πρακτικές της κυβέρνησης κι αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο προτείναμε ονομαστική ψηφοφορία, καταψηφίζοντας ασφαλώς τη νομοθετική ρύθμιση. Δηλώνουμε, επίσης, ότι θα είμαστε στο πλευρό των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ.
ΕΣΥ: Στηρίζουμε όσους είναι στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά του κορονοϊού
Πιστοί στη λογική μας να στηριχθούν οι άνθρωποι της πρώτης γραμμής στη μάχη κατά του κορονοϊού, καταθέσαμε τροπολογία για την έμπρακτη αναγνώριση του έργου και της κοινωνικής προσφοράς του προσωπικού του ΕΣΥ και του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας, των εργαζομένων στους Δήμους, τους ενστόλους κτλ. Με την τροπολογία προτείνεται να ισχύουν πλέον και για τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα Υγείας και Πρόνοιας όσα ισχύουν μέχρι σήμερα για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό. Παράλληλα, επιδιώκεται η συμβολική και απολύτως ελάχιστη αναγνώριση του τιτάνιου έργου όσων είναι στη πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης.
Εντωμεταξύ, αντιπροσωπεία του Κινήματος Αλλαγής επισκέφτηκε σήμερα το Νοσοκομείο Σωτηρία και ενημερώθηκε για τη νέα πολυδύναμη ΜΕΘ που κατασκευάστηκε και εξοπλίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων και εγκαινιάζεται τη Δευτέρα. Θυμίζουμε ότι την σχετική πρωτοβουλία είχε προτείνει η Πρόεδρος του Κινήματος, Φώφη Γεννηματά. Περισσότερα ΕΔΩ