ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: Η ΧΩΡΑ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΕΝΑ ΣΠΙΡΑΛ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 8 Ιουνίου 2022 by manos (seo)-admin

‘’Το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει κάθε πολίτης, κάθε ελληνική οικογένεια, κάθε επαγγελματίας, κάθε μικρή ή η μεσαία επιχείρηση σε αυτή τη χώρα είναι η ακρίβεια’’ τόνισε από το βήμα της Βουλής ο Μιχάλης Κατρίνης.

‘’Η χώρα είναι εγκλωβισμένη σε ένα σπιράλ ακρίβειας και ανατιμήσεων χωρίς τέλος και η κυβέρνηση, αντί να αναζητά λύσεις, αναζητά δικαιολογίες, αρνείται και διστάζει να πάρει ουσιαστικά μέτρα’’ ανέφερε ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι:

-Η Ελλάδα έφτασε να έχει την τρίτη υψηλότερη τιμή στη βενζίνη στην Ευρώπη και την έβδομη υψηλότερη τιμή παγκοσμίως.

-Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα είναι 45% υψηλότερος στην Ελλάδα σε σχέση με αυτόν της Ευρωζώνης. Οι αυξήσεις στο ψωμί, στα γαλακτοκομικά, στο κρέας είναι μεγαλύτερες στη χώρα μας συγκριτικά με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

-Ο ενεργειακός πληθωρισμός στη χώρα μας είναι 50% υψηλότερος σε σχέση με την Ευρωζώνη. Το σύνολο των αυξήσεων στη χονδρεμπορική αγορά ρεύματος περνάει στους καταναλωτές. Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνει αυτό.

-Η κυβέρνηση εξακολουθεί να στηρίζει τα δημόσια έσοδα στους έμμεσους φόρους, που πλήττουν τον πολίτη. Έμμεσους και υψηλούς φόρους στα καύσιμα, αλλά και στα τρόφιμα.

Ο Μιχάλης Κατρίνης ανέφερε ότι στην Ελλάδα η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι στα 2,32 ευρώ το λίτρο ενώ στην Ιταλία είναι 1,81 ευρώ το λίτρο. Γιατί η Ιταλία από το Μάρτιο προχώρησε σε μείωση των φόρων στα καύσιμα. Όπως προχώρησε και στη φορολόγηση των υπερκερδών των παρόχων ενέργειας, ενώ στην Ελλάδα ακόμα περιμένουμε να υπολογιστούν.

‘’Η κυβέρνηση είναι απρόθυμη στην επιβολή άμεσων φόρων στους έχοντες και πρόθυμη στην διατήρηση έμμεσων και άδικων φόρων που πλήττουν τους πολλούς και την κοινωνία’’ τόνισε ο κ. Κατρίνης που επανέλαβε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για μείωση της φορολογίας στα καύσιμα και μείωση του ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, ο Μιχάλης Κατρίνης επισήμανε ότι οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση έχουν τη σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ, αναφερόμενος στο ΑΣΕΠ, στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και το Opengov.

Τάχθηκε υπέρ της αξιολόγησης αλλά έθεσε το ερώτημα: ‘’ Από ποιους θα αξιολογούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι; Από προϊσταμένους που τοποθέτησε η κυβέρνηση με κομματικά κριτήρια ή από μετακλητούς; ‘’

Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει ξεπεράσει κάθε όριο με την τοποθέτηση μετακλητών σε θέσεις προϊσταμένων .

Ζήτησε την ενίσχυση της διαφάνειας και την ουσιαστική ενίσχυση του ρόλου του ΑΣΕΠ , ζητώντας:

1ον) Να ενισχυθεί το ΑΣΕΠ με συμβούλους και με προσωπικό.

2ον) Να αναλάβει το ΑΣΕΠ τον προγραμματισμό των κρίσεων των προϊσταμένων καθώς και των αξιολογήσεων.

Έκλεισε την ομιλία του λέγοντας:

‘’Το ΠΑΣΟΚ θέλει και πάλι να συνδεθεί με τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις στο Δημόσιο.

Το μήνυμα μας είναι η πλήρης και απόλυτη αποκομματικοποίηση στη δημόσια διοίκηση. Καμία πρόσληψη δεν θα γίνεται εκτός ΑΣΕΠ, ενώ θα περιοριστεί ο αριθμός των μετακλητών.

Δε δεχόμαστε και δεν ανεχόμαστε να παραμένει το κράτος εργαλείο στα χέρια της εκτελεστικής και οικονομικής εξουσίας.

Είναι ισχυρή μας δέσμευση ένα κράτος δικαίου, ισονομίας και ισοπολιτείας, ένα κράτος που διασφαλίζει τα δικαιώματα και θέτει τους κανόνες.’’

ΔΗΛΩΣΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΝΤΖΟΥ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

Η συνέπεια και η αξιοπιστία του ΠΑΣΟΚ στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος είναι διαχρονικά αποτυπωμένη στις διακομματικές πρωτοβουλίες συναίνεσης, που φέρουν τη σφραγίδα μας, αλλά και σε κοινωνικές πολιτικές που υλοποιήσαμε.

Κυβερνητικές ανακοινώσεις που εκφράζουν καλές προθέσεις, με αποσπασματικά όμως βήματα και πιλοτικά προγράμματα, χωρίς εγγυημένο προϋπολογισμό, χωρίς υποδομές, χωρίς νέο, εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό στην οικονομία της φροντίδας δεν αποτελούν συνολική και αποτελεσματική λύση.

Το πρόγραμμα κοινωνικής στέγης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης που εισήγαγε πρώτος στη δημόσια συζήτηση ο Πρόεδρος Ν. Ανδρουλάκης, συμβάλλει στην αντιμετώπιση του οξύτατου δημογραφικού ζητήματος παρέχοντας ασφαλή προοπτική για νέα ζευγάρια και μονογονεϊκές οικογένειες.

 

ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΧΑΡΗ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗ, ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΣΤΟ Ν/Σ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Σημεία ομιλίας Χάρη Καστανίδη εισηγητή του ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής  στο ν/σ του Υπ. Εσωτερικών «Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης και άλλες διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα»

Το ελληνικό διοικητικό σύστημα είναι το μόνο, μεταξύ αυτών του προηγμένου κόσμου, που δεν αξιολογείται ή δεν αξιολογείται ουσιαστικά.

Από το 1833 μέχρι σήμερα νομοθετήθηκαν πολλά συστήματα αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων και των Υπηρεσιών, τα οποία απέτυχαν όλα, καθώς η αξιολόγηση γινόταν πάντοτε στο εσωτερικό των ιεραρχικών σχέσεων του Δημοσίου, δηλαδή από τους ιεραρχικώς προϊσταμένους για τους υφισταμένους τους.

Η εσωτερική αξιολόγηση δεν έχει αποτελέσματα, γιατί στη χώρα μας επικρατεί ακόμα και σήμερα το σύστημα πατρωνίας-πελατείας και η οργάνωση πελατειακών δικτύων από την πλευρά των πολιτικών κομμάτων. Επιπλέον, η γνωστή αρχή «της συναδελφικής αλληλεγγύης» εμποδίζει μια ουσιαστική και σε βάθος αξιολόγηση.

Το σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, που εισηγείται η κυβέρνηση με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, θα αποδειχθεί ένα δαιδαλώδες και γραφειοκρατικό σύστημα, που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγηθεί στην αποτυχία.

Ένα θεμελιώδες ερώτημα για κάθε σύστημα αξιολόγησης είναι το ποιοι αξιολογούν. Η κυβέρνηση προτείνει ως αξιολογητές τους Γενικούς ή Ειδικούς Γραμματείς των Υπουργείων που αυτή επέλεξε και οι οποίοι δεν υπέγραψαν συμβόλαια απόδοσης και δεν αξιολογήθηκαν σε ετήσιες κρίσεις, όπως ρητά ορίζει ο νόμος 4622/2019.  Ορίζονται ως αξιολογητές οι μετακλητοί που η ίδια, επίσης,  επέλεξε και τοποθέτησε σε θέσεις προϊσταμένων. Επιπρόσθετα, ως αξιολογητές ορίζονται οι Γενικοί Διευθυντές, οι Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και οι Προϊστάμενοι Τμημάτων, οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία ανέλαβαν τα καθήκοντά τους με ανάθεση κι όχι με κρίση από το ΑΣΕΠ. Τέλος, αξιολογητές είναι οι ίδιοι οι Υπουργοί για τους υπαλλήλους των Αυτοτελών Οργανικών Μονάδων που υπάγονται απευθείας στους Υπουργούς.

Είναι φανερό ότι όσοι προτείνονται από την κυβέρνηση ως εσωτερικοί αξιολογητές στερούνται οποιασδήποτε διοικητικής και ηθικής νομιμοποίησης για να κρίνουν συναδέλφους τους. 

Προτείνεται πενταβάθμια κλίμακα αξιολόγησης. Εάν ένας αξιολογούμενος συγκεντρώσει δύο βαθμούς στην πενταβάθμια κλίμακα,  έχει δικαίωμα ενστάσεως  που υποβάλλεται στην Επιτροπή Εποπτείας Αξιολόγησης. Ερευνητέο, γιατί ένας υπάλληλος που θα αξιολογηθεί με τρία στην πενταβάθμια κλίμακα, στερείται του δικαιώματος ενστάσεως.  Το πιο παράδοξο, όμως, όλων είναι ότι η ένσταση μπορεί να απορριφθεί σιωπηρώς, εάν η Επιτροπή Εποπτείας Αξιολόγησης δεν έχει το χρόνο να κρίνει την ένστασή του. Με άλλα λόγια, ο ενιστάμενος υπάλληλος στερείται του στοιχειώδους δικαιώματος της προηγούμενης ακρόασής του, το οποίο όμως διαθέτουν όλοι οι άλλοι πολίτες.  

Η παραπάνω ρύθμιση είναι δόλια, διότι η κυβέρνηση γνωρίζει ότι οι Επιτροπές Εποπτείας Αξιολόγησης κατά το ένα τρίτο της σύνθεσής τους αποτελούνται από εκπροσώπους του ΑΣΕΠ. Εάν υπολογίσουμε, σύμφωνα με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, ότι οι Επιτροπές Εποπτείας Αξιολόγησης θα είναι για όλη την έκταση του Δημόσιου Τομέα και των Ανεξαρτήτων Αρχών τουλάχιστον 25, βασίμως αναρωτιέται κάποιος πως θα εξασφαλίσει τόσους εκπροσώπους το ΑΣΕΠ, όταν ήδη προειδοποιεί με έκθεσή του, ότι για να κρίνει 15.000 υποψηφίους περίπου για θέσεις προϊσταμένων στο δημόσιο, θα περάσουν πολλά χρόνια.

Ο Υπουργός των Εσωτερικών δεν αρκείται σήμερα στο να προτείνει περίεργες και ατελέσφορες διατάξεις στη Βουλή των Ελλήνων. Κρατά, με βάση το προτεινόμενο άρθρο 50, πληθώρα εξουσιοδοτήσεων για την έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων, ώστε να μπορεί να αλλάζει ακόμα κι αυτά που ίδιος  προτείνει σήμερα, π.χ. να αλλάζει τη δική του πενταβάθμια κλίμακα. 

Πιστεύω ότι η αξιολόγηση των υπαλλήλων και των Διοικητικών Οργανικών Μονάδων μπορεί να είναι επιτυχής μόνο αν η αξιολόγηση είναι εξωτερική, δηλαδή δεν διεκπεραιώνεται από την  ιεραρχία του Δημοσίου. Οι εξωτερικοί αξιολογητές μπορεί να έχουν διαζευκτικά δυο καθήκοντα: είτε να συμβουλεύουν και να καθοδηγούν στο έργο τους τους εσωτερικούς αξιολογητές είτε οι ίδιοι να προβαίνουν στην αξιολόγηση των διευθυνουσών ομάδων κάθε υπηρεσιακής μονάδας (Γενικοί Διευθυντές, Προϊστάμενοι Διεύθυνσης). Η εξωτερική αξιολόγηση, εάν είναι θετική, θα οδηγήσει σε ενεργοποίηση ενός συστήματος κινήτρων απόδοσης, αλλά, εάν είναι αρνητική, θα έχει συνέπειες στο σύστημα προαγωγών.

ΠΑΣΟΚ- KINHMA ΑΛΛΑΓΗΣ : ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ (ΣΑΤΕ)

Συνάντηση με εκπροσώπους του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών και συγκεκριμένα με τον κ. Γεώργιο Βλάχο, Πρόεδρο, τον κ. Βράιλα Εμμανουήλ, Γενικό Γραμματέα, και τον κ. Μουντρουίδη Σπύρο, Γενικό Διευθυντή πραγματοποίησαν στη Βουλή οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ -Κινήματος Αλλαγής κ. Χρήστος Γκόκας, Υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών και Μεταφορών, και η κα Τόνια Αντωνίου, Υπεύθυνη για θέματα Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας, μαζί με τον κ. Γιάννη Κουτσούκο, Γραμματέα του Τομέα Οικονομικών, με την κα Άσπα Γοσποδίνη, Γραμματέα του Τομέα Δημόσιων Υποδομών, και με τον κ. Νίκο Μήλη, μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ -Κινήματος Αλλαγής.

Οι εκπρόσωποι του ΣΑΤΕ ενημέρωσαν για τα προβλήματα που έχουν προκύψει τους τελευταίους μήνες, από τις υπέρμετρες αυξήσεις στις τιμές των υλικών στα δημόσια έργα. Οι αυξήσεις αυτές αποτελούν εμπόδιο για την εκτέλεση δημοσίων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη ή στο στάδιο της ολοκλήρωσής τους.

Ιδιαίτερα επισημάνθηκε ότι έχει διαπιστωθεί μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Τιμών, που θα αντιμετώπιζε άμεσα τις οποιεσδήποτε αντίστοιχες ανατιμήσεις.

Επίσης τόνισαν ότι ένα βασικό υλικό στις κατασκευές των Δημοσίων Έργων, ο Σίδηρος, δεν περιλαμβάνεται στον καθορισμό της αξίας του απολογιστικά, ενώ θα πρέπει και όλες οι μορφές του σιδήρου και όλα τα παράγωγα υλικά του πετρελαίου, να πληρώνονται επίσης με υπολογισμό της αξίας τους, απολογιστικά.

Παράλληλα έθεσαν και άλλα επιμέρους ζητήματα, όπως η διευκρίνηση για την απολογιστική πληρωμή για τιμές μονάδας που περιλαμβάνουν υλικά και εργασία, και για τη δυνατότητα αναθεώρησης και για τις περιπτώσεις, στις οποίες οι συμβάσεις αναφέρουν ρητά ότι δεν επιτρέπονται οι αναθεωρήσεις. Όπως επίσης αναφέρθηκαν και στις συμβάσεις με ΝΠΔΔ, Δημόσιους οργανισμούς, ΔΕΚΟ που δεν καλύπτονται από τις πρόσφατες ρυθμίσεις.

Οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής αναγνώρισαν το μέγεθος του προβλήματος και δήλωσαν ότι πρέπει άμεσα να δοθούν λύσεις, καθώς έργα εκατομμυρίων ευρώ κινδυνεύουν να μείνουν ημιτελή ή ανεκτέλεστα με το αντίστοιχο κόστος για την οικονομία και την κοινωνία. Τόνισαν δε την ανάγκη της άμεσης ενεργοποίησης και λειτουργίας του Παρατηρητηρίου Τιμών, και της συνολικότερης αντιμετώπισης του προβλήματος, μέσα από ένα διαφορετικό σχεδιασμό και προγραμματισμό για την εκτέλεση των Δημοσίων Έργων.

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ: AΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΚΡΙΣΙΜΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΟΥ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΙΜΟΔΟΤΕΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης Αρμόδιος Τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής μέσω τηλεδιάσκεψης από Θεσσαλονίκη και ο Γραμματέας του Τομέα Ενέργειας Χάρης Δούκας από τα γραφεία του κόμματος στην Βουλή, συζήτησαν σήμερα με αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Διαχειριστών Συστημάτων Αποθήκευσης Ενέργειας (Σ.Δ.Σ.Α.Ε.) ενόψει και του επικείμενου Νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το νομοθετικό πλαίσιο αποθήκευσης ενέργειας και τις αδειοδοτήσεις έργων Α.Π.Ε.

Στην συζήτηση παρουσιάστηκαν από τον πρόεδρο του ΣΔΣΑΕ και τα λοιπά μέλη της αντιπροσωπείας τα εμπόδια που θέτει η Κυβέρνηση στην ομότιμη συμμετοχή στις χρηματοδοτήσεις και τις διασυνδέσεις μικρών και μεσαίων έργων παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας.

Από την πλευρά τους ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Γιώργος Αρβανιτίδης και ο Γραμματέας Χάρης Δούκας σημείωσαν ότι τόσο ο πρόεδρος του κόμματος Ν. Ανδρουλάκης όσο και όλα τα στελέχη του Κινήματος έχουν κάνει σημαία τους την ενεργειακή δημοκρατία και την προτεραιότητα που πρέπει να έχει η αποκεντρωμένη παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας με οικιακά και μικρομεσαία έργα από ΑΠΕ, έναντι των μεγάλων «φαραωνικών» έργων που για μια ακόμα φορά προωθεί η Κυβέρνηση της ΝΔ. Τόνισαν επίσης ότι ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Σχέδιο Ελλάδα 2.0.) πρέπει να αλλάξει άμεσα ώστε να ανακατευθυνθούν πόροι και να μην πάνε μόνο σε 2-3 μεγάλους παίχτες της αγοράς, αλλά να υπάρξει διάχυση των πόρων σε περισσότερους, όπως γίνεται και στην Γερμανία, κάτι που ζητά επίμονα το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.

Παράλληλα, και οι δυο πλευρές σημείωσαν τον κομβικό ρόλο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) και σε αυτό το ζήτημα ώστε να αναθεωρηθούν υπάρχουσες μελέτες και προτάσεις προκειμένου να μην υπάρχουν τεχνητά εμπόδια στην ανάπτυξη και στήριξη μικρών και μεσαίων έργων αποθήκευσης από ένα νοικοκυριό, μια βιοτεχνία ή ένα ξενοδοχείο. Προς αυτή την κατεύθυνση ο κ. Αρβανιτίδης δεσμεύτηκε ότι θα κάνει σχετική παρέμβαση προς την ΡΑΕ.

Στην συνάντηση παραβρέθηκε και το μέλος της ΚΠΕ του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και μέλος της κεντρικής αντιπροσωπείας του ΤΕΕ Θανάσης Ζαννιάς.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: 12+1 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ Τ/Θ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Εδώ και καιρό διαπιστώνουμε ότι η τουρκική προκλητικότητα αναβαθμίστηκε σε επιθετικότητα.

Oι απαιτήσεις των Τούρκων είναι πέρα από κάθε έννοια διεθνούς δικαίου και εντάσσονται στο πλαίσιο μιας αναθεωρητικής πολιτικής και μιας νέο-οθωμανικής στρατηγικής.

Μετά την επίσκεψη του Έλληνα Πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, η Τουρκία το «τερμάτισε».

Οι κίνδυνοι και οι απειλές αναβαθμίστηκαν περαιτέρω.

Οι συνεχιζόμενες, απαράδεκτες δηλώσεις του Ερντογάν αλλά και Τούρκων Αξιωματούχων δημιουργούν ένα εκρηκτικό πεδίο στην περιοχή.

Ευθέως αμφισβητείται η κυριαρχία των νήσων του Ανατολικού Αιγαίου και ζητείται η ανακατάληψή τους!!

Η λογική κατευνασμού του Ερντογάν από αρκετούς ευρωπαίους ώστε να μην βάλει βέτο στην ένταξη της Φινλανδίας και της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, δεν είναι σοβαρή πολιτική επιλογή απέναντι σε έναν αναθεωρητή.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν πρέπει να κάνει τα ίδια λάθη που έκανε και με τον Πούτιν.

Θετικό βήμα η πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με την οποία αποδοκιμάζονται οι πρόσφατες δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων που αμφισβητούν την κυριαρχία της Ελλάδας στα νησιά της.

Όμως δεν αρκεί, απαιτείται προσοχή, ψυχραιμία, αποφασιστικότητα και κυρίως ενιαία Εθνική Στρατηγική, πολιτική συνεννόηση και συναίνεση.

Μητσοτάκης και Τσίπρας το αρνούνται πεισματικά.

Εμείς αποδείξαμε περίτρανα, εντός και εκτός της Βουλής, ότι είμαστε πατριωτική δύναμη και ασκούμε υπεύθυνη αντιπολίτευση, ιδιαίτερα στα Εθνικά θέματα.

Δε δίνουμε, όμως, «λευκή επιταγή» στην Κυβέρνηση.

Με λύπη, πληροφορηθήκαμε, όχι από τον Έλληνα Πρωθυπουργό αλλά από τον Γερμανό Καγκελάριο, ότι ο κ. Μητσοτάκης συμφώνησε στην παράδοση ελληνικών τεθωρακισμένων (Τ/Θ) οχημάτων BMP-1 στην Ουκρανία.

Η στάση αυτή του Πρωθυπουργού είναι απαράδεκτη και συνιστά υπέρβαση των θεσμικών διαδικασιών.

Αποφασίζονται εξαιρετικής σημασίας εθνικά θέματα, χωρίς καν ενημέρωση των πολιτικών αρχηγών και κυρίως ερήμην των θεσμικών οργάνων της πολιτείας (ΚΥΣΕΑ) και την γνώμη των ειδικών (Α/ΓΕΕΘΑ, Α/ΓΕΣ και επιτελών του ΥΠΕΘΑ).

Υφίστανται όμως θέματα και ως προς το περιεχόμενο της συμφωνίας, το κόστος, το συγχρονισμό των ενεργειών και τα χρονοδιαγράμματα ώστε να μην υπάρξει έλλειμμα στην υποστήριξη της εθνικής κυριαρχίας μας.

Ελπίζουμε, έστω και εκ των υστέρων, ο κ. Υπουργός να καλύψει με τις απαντήσεις του όλα τα κενά και να διαλύσει τις ανησυχίες μας.

Οι διεθνείς σχέσεις και συνεργασίες, στο πλαίσιο της εξωτερικής πολιτικής πρέπει να στηρίζουν τα εθνικά θέματα και όχι το αντίθετο.

Η συνδρομή της χώρας μας στη στήριξη του ΝΑΤΟ και η τήρηση των αποφάσεων της Ε.Ε αποτελεί βασικό πυλώνα της Εξωτερικής μας πολιτικής.

Όμως, αυτό δεν πρέπει να οδηγεί στην μείωση της μαχητικής ικανότητας των ΕΔ, αποδυναμώνοντας την άμυνα των νήσων μας στο Ανατολικό Αιγαίο.

Μετά από υπεύθυνη μελέτη, διαπιστώνουμε τα εξής:

-Τα παραδοτέα όπλα, ακόμη κι αν προέρχονται από τα αποθέματα, είναι απαραίτητα για την άμυνα της χώρας μας αφού συμβάλλουν στη συνέχιση της και την επάρκεια της. Επιπλέον, η διάθεση αμυντικού υλικού των ΕΔ, έστω και πλεονάζοντος, απαιτεί την τήρηση συγκεκριμένων διαδικασιών στη βάση σχετικών διατάξεων του ν.3978/2011.

-Τα παραδοτέα Τ/Θ οχήματα είναι απαραίτητα για την άμυνα των νήσων του Ανατολικού Αιγαίου. Το πιθανότερο είναι να μην αντικατασταθούν, αλλά και αν αντικατασταθούν, αυτό δε θα γίνει άμεσα. Ακόμη, όμως, και στην περίπτωση άμεσης αντικατάστασης των Ελληνικών Τ/Θ με τα γερμανικά, η αξιοποίηση των τελευταίων από τα στελέχη των ΕΔ δεν θα είναι άμεση διότι απαιτείται μακρόχρονη εκπαίδευση, προκειμένου τα στελέχη μας να δύνανται να αξιοποιήσουν τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες.

Κατά συνέπεια, η αντικατάσταση των Τ/Θ θα επιφέρει ένα κενό στην αμυντική οργάνωση των νησιών του Αν. Αιγαίου.

-Οι δύο τύποι Τ/Θ οχημάτων, ΤΟΜΠ και ΤΟΜΑ Marder, που συμφωνήθηκε να αντικαταστήσουν τα δικά μας, χρήζουν αναβάθμισης κάτι που απαιτεί χρόνο και χρήμα.

Εγείρονται σοβαρά ερωτήματα :

1.Γιατί δεν ζητήθηκε η έγκριση του ΚΥΣΕΑ ή έστω η γνώμη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ και του Αρχηγού ΓΕΣ για το θέμα;

2. Γιατί δεν ενημερώθηκαν οι πολιτικοί αρχηγοί εκ των προτέρων για τη συμφωνία;

3.Γιατί ο Πρωθυπουργός αποσιώπησε τη συμφωνία , κατά τις δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους;

4.Γιατί δεν τηρήθηκαν οι διατάξεις του ν.3978/2011, περί διάθεσης αμυντικού υλικού των ΕΔ, έστω και του θεωρούμενου ως πλεονάζοντος;

5.Ποια εχέγγυα πήραμε για την αντικατάσταση των Ελληνικών Τ/Θ πριν την παράδοσή τους;

6. Ποιος είναι ο αριθμός των Ελληνικών Τ/Θ που θα παραδοθούν και από ποιες μονάδες; Θα παραδοθεί το σύνολο των BMP-1, οι συλλογές και ο εξοπλισμός υποστήριξής τους ;

7. Ποια η κατάσταση των Τ/Θ οχημάτων που θα παραλάβουμε από την Γερμανία;

Χρήζουν αναβάθμισης; Αν ναι, με ποιο κόστος και ποιος θα το πληρώσει; Πού και πότε θα πραγματοποιηθεί η ενδεχόμενη αναβάθμιση των γερμανικών Τ/Θ;

8.Η παράδοση των γερμανικών Τ/Θ θα περιλαμβάνει τις συλλογές και τον εξοπλισμό υποστήριξής τους;

9.Πόσος χρόνος απαιτείται για την πλήρη επιχειρησιακή εκπαίδευση των στελεχών μας για την βέλτιστη αξιοποίηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των γερμανικών Τ/Θ;

10.Πώς θα καλυφθεί το κενό στην αμυντική οργάνωση των νησιών του Αν. Αιγαίου έως την πλήρη ενεργοποίηση των γερμανικών Τ/Θ;

11.Ποια άλλα όπλα ή οπλικά συστήματα συμφωνήσατε να παραδώσουμε στην Ουκρανία; Είναι μόνο τα Τ/Θ ;

12. Ο Πρωθυπουργός έθεσε στον Γερμανό Καγκελάριο το θέμα του εξοπλισμού της Τουρκίας από την Γερμανία παρά την αντίθετη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που ελήφθη, ύστερα από πρόταση του Προέδρου μας Νίκου Ανδρουλάκη ;

Τέλος, γιατί αρνείστε πεισματικά την Εθνική συνεννόηση για τα μείζονος σημασίας Εθνικά θέματα;

Ο Πρωθυπουργός προτίθεται τουλάχιστον να ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς για τις τρέχουσες εξελίξεις στα Εθνικά θέματα, δεδομένου ότι ούτε μετά την επίσκεψή του στις ΗΠΑ υπήρξε ενημέρωση για τα διαμειφθέντα εκτός καμερών;

Κλείνω με τις πρόσφατες δηλώσεις του Προέδρου μας Νίκου Ανδρουλάκη, ότι στηρίξαμε από την πρώτη στιγμή τον αγώνα του Ουκρανικού λαού για την ελευθερία του αλλά σ΄ ένα πόλεμο που διαρκεί δεν μπορεί τα ευρωπαϊκά κράτη να χωρίζονται σε καλά ή κακά, σε φιλικά και μη φιλικά προς την Ρωσία.

Πρότεινε λοιπόν ό,τι η αποστολή όπλων στην Ουκρανία, πρέπει να γίνεται μέσα από ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο και με ένα κοινό ευρωπαϊκό μηχανισμό.

Κύριε Υπουργέ απαντήστε στα ερωτήματα μας, ακούστε, αξιολογείστε και αποδεχθείτε τις προτάσεις μας, που θωρακίζουν το εθνικό συμφέρον.

6

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.