ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ: ΚΑΤΩΤΕΡΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ Η Ε.Ε., ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ


0
(0)

ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ
ΜΑΝΩΛΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Στο Ρ/Σ, fm parapolitika, στην εκπομπή «Επιστροφή στην κανονικότητα» με τους δημοσιογράφους Θανάση Φουσκίδη και Δημήτρη Κουνιά

Για τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ:

Η απόφαση της Συνόδου Κορυφής είναι απογοητευτική. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, φάνηκε για μία ακόμα φορά, κατώτερη των περιστάσεων.
Όταν η Τουρκία τους τελευταίους μήνες προβαίνει σε κινήσεις ακραίας προκλητικότητας και επιθετικότητας σε βάρος της χώρας μας και επειδή για μια εβδομάδα αποφάσισε να κάνει προσποιητά το «καλό παιδί», είναι αδιανόητο η Ευρωπαϊκή Ένωση, υπό το φόβο άλλων συνεπειών και επιπτώσεων, να παίρνει αποφάσεις που δεν περιλαμβάνουν ουσιαστικές κυρώσεις.
Δυστυχώς δεν ήταν μόνο η Ευρωπαϊκή Ένωση κατώτερη των περιστάσεων αλλά και η Κυβέρνηση, που ήταν απλός παρατηρητής. Θα έπρεπε να έχει απορρίψει το σχέδιο της απόφασης και να πιέσει για την αλλαγή της στην κατεύθυνση της υπεράσπισης των εθνικών μας συμφερόντων.
Η απουσία κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας, λειτουργεί ενισχυτικά στο να συνεχίσει την υφιστάμενη στρατηγική της. Αποτελεί υπερκομματικό ζήτημα το ότι σήμερα δεν εστάλη ένα αποφασιστικό μήνυμα απέναντι σε μία χώρα που συμπεριφέρεται προκλητικά, σε βάρος του διεθνούς δικαίου και σε βάρος κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Τουρκία θα συνεχίσει την ίδια στρατηγική και δυστυχώς σ’ αυτό φταίει κατεξοχήν η Ευρώπη. Φταίει όμως και η κυβέρνηση που δεν το διαχειρίστηκε με τρόπο που θα ήταν επιτακτικός και προστακτικός, ώστε να καταλήξουμε σε άλλη απόφαση.
Επίσης, δεν τέθηκε το πολύ σημαντικό ζήτημα του εμπάργκο πώλησης όπλων προς την Τουρκία. Οι συνθήκες που επικρατούν σήμερα δείχνουν ότι αυτά τα όπλα, δυνητικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναντίον κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η Ελλάδα και η Κύπρος, και παρόλα αυτά, η Ευρώπη για άλλη μία φορά αποδείχτηκε ανεπαρκής.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ: ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2021: ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ ΜΕ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΤΗΝ ΝΔ-19

Σημεία ομιλίας Γιώργου Αρβανιτίδη για τον Προϋπολογισμό του 2021 στην Ολομέλεια της Βουλής

Με τον Προϋπολογισμό του 2021 που συζητάμε σήμερα, φοβάμαι ότι βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές, σε σχέση με την πρόχειρη προετοιμασία της Κυβέρνησης της ΝΔ, για την δύσκολη χρονιά που έρχεται.

Όσο πρόχειρα προετοιμάστηκε για το δεύτερο κύμα πανδημίας, που ήξερε ότι ερχόταν…άλλο τόσο και περισσότερο πρόχειρα, βλέπουμε να προετοιμάζει τον Προϋπολογισμό, επαναλαμβάνοντας κενά και ολιγωρίες, ενόψει του δεύτερου κύματος της οικονομικής δυσπραγίας, το 2021.

Η κυβέρνηση καθυστέρησε να λάβει μέτρα προστασίας των πολιτών και στήριξης του ΕΣΥ, μετά το πρώτο lockdown, και τώρα πάμε από διάγγελμα σε διάγγελμα και από παράταση σε παράταση των περιοριστικών μέτρων.

Το ίδιο καθυστερημένα, βλέπουμε να έρχονται τα μέτρα στήριξης της Οικονομίας, με… ανεπαρκή έως ανύπαρκτα, μέτρα προστασίας της μεσαίας τάξης και των ευάλωτων ομάδων.

Και ενώ το ΕΣΥ ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής μέσα στην Πανδημία, στους Προϋπολογισμούς 2020 – 2021 γίνεται ο φτωχός συγγενής αφού:

1ον Θα λειτουργεί στα ίδια περίπου επίπεδα δαπανών με το 2019 και

2ον με πολύ λιγότερο προσωπικό, από ότι το 2019,

Δυστυχώς, η Κυβέρνηση επιμένει να υιοθετεί υπεραισιόδοξες προβολές και σενάρια για τις οικονομικές εξελίξεις το 2021.

Ο Προϋπολογισμός του 2021 θα αποδειχθεί μια ανεφάρμοστη εξίσωση που δεν θα βγαίνει, όχι εξαιτίας του COVID19, αλλά κυρίως εξαιτίας της ασκούμενης οικονομικής πολιτικής της ΝΔ.

Πριν από δυο μήνες, με το νέο lockdown τότε επί θύραις, η Κυβέρνηση έστηνε το αφήγημα του … «ελατηρίου» της ανάπτυξης στο 7,5% για το 2021.

Σήμερα, μιλά για ανάπτυξη στο 4,8%.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες ο ΟΟΣΑ δημοσιοποίησε τις προβλέψεις του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας κάνοντας λόγο για ανάπτυξη της τάξης του 0,9% το 2021….θυμίζω ότι ο ΟΟΣΑ είναι ο διεθνής οργανισμός, την προεδρία του οποίου διεκδικούμε.

Πριν από δυο μήνες, η Κυβέρνηση δεν ήθελε να παραδεχθεί ότι η ύφεση το 2020 θα είναι διψήφιος αριθμός.

Σήμερα, αναθεωρεί για τρίτη φορά, τις εκτιμήσεις της και προβλέπει ύφεση στο 10,5% για το 2020.

Πριν από δυο μήνες, η Κυβέρνηση παρέπεμπε στις προτάσεις της «Επιτροπής Πισσαρίδη» και το σχέδιο που θα καταθέσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Σήμερα, «ξαναζεσταίνει» το πιάτο με την έκθεση Πισσαρίδη και τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης για να καλύψει τις αποφάσεις της Συνόδου κορυφής της Ε.Ε. που ήρθαν χωρίς κυρώσεις για την Τουρκία.

Η έκθεση όμως Πισσαρίδη, που με ορισμένες θεματικές θα μπορούσε να συμφωνήσει κανείς, αν και απουσιάζει εντελώς η κοινωνική διάσταση της ανάπτυξης, δεν μας λέει το πως θα απορροφηθούν αποτελεσματικά αυτοί οι πόροι.

Το Κίνημα Αλλαγής λέει ότι το ελληνικό σχέδιο για την αξιοποίηση αυτών των πόρων, πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας ευρύτερης πολιτικής και κοινωνικής συμφωνίας.

Αυτό το σχέδιο πρέπει να στοχεύει στην Πράσινη Ανάπτυξη με παραγωγή στον τόπο μας και όχι να κατευθύνει τους πόρους σε εισαγωγές.

Χρειαζόμαστε πολλές πράσινες επενδύσεις τώρα, με μεγάλη προστιθέμενη αξία για τον τόπο.

Με συμπαραγωγές ελληνικών εταιριών με ξένες εταιρείες, και ανάπτυξη νέων καινοτόμων μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στους τομείς όπου έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα.

Στον Αγροδιατροφικό τομέα, στον Ενεργειακό, στον Ναυτιλιακό/επισκευαστικό, στην υγεία.

Στον τομέα ιδιαίτερα της τεχνητής νοημοσύνης ώστε να μπούμε στο τρένο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

Ίσως είναι η τελευταία εθνική ευκαιρία για να καλύψουμε το κενό που μας χωρίζει με τις άλλες αναπτυγμένες βιομηχανικά ευρωπαϊκές χώρες.

Αλλά, με ποιο…επιτελικό κράτος, με ποιο χρονοδιάγραμμα και με ποιες διαδικασίες, θα έρθουμε να αξιολογήσουμε επενδύσεις και προτάσεις για να αξιοποιήσουμε τους σημαντικούς πόρους αυτών των δις ;

Με το επιτελικό κράτος του κ. Χατζηδάκη που δεν εφαρμόζει ούτε τις προτάσεις της ίδιας της έκθεσης Πισσαρίδη, αφού δεν αναβαθμίζει την Επιθεώρηση Περιβάλλοντος σε Ανεξάρτητη Αρχή, αλλά την φορτώνει με γραφειοκρατικές ευθύνες ;

Το επιτελικό κράτος του κ. Χατζηδάκη, με τις Τροπολογίες στο και πέντε, με το «βλέποντας και κάνοντας», με το «ράβε-ξήλωνε» και την αλλαγή των κανόνων 8 φορές στην αγορά των ΑΠΕ, που θα επιφέρουν καθολικό lockdown στις ενεργειακές κοινότητες και στους μικρομεσαίους παραγωγούς ΑΠΕ ;

Ή με το επιτελικό κράτος που καθυστερεί να παρέμβει στις αστοχίες του Target Model, που προκαλούν παρενέργειες στην ανάπτυξη και την οικονομία συνολικότερα ;

Την περασμένη Άνοιξη όταν η χώρα μπήκε στις συμπληγάδες του Κορωνοϊού, το Κίνημα Αλλαγής, αλλά και τα άλλα κόμματα, βάλαμε πλάτη.

Στηρίξαμε τα υγειονομικά μέτρα που εισηγήθηκαν οι ειδικοί.

Η κατάσταση άλλωστε, ήταν για όλους μας πρωτόγνωρη.

Το Κίνημα Αλλαγής, καθ’ όλη την διάρκεια αυτής της Πανδημίας, κράτησε υπεύθυνη στάση.

Καταθέσαμε τεκμηριωμένες προτάσεις και δεν παρασυρθήκαμε από τον πειρασμό λαϊκισμών και επικίνδυνων αμφισβητήσεων.

Αυτό όμως που δεν μπορούμε να δεχτούμε, είναι ο τρόπος που χρησιμοποιεί η Κυβέρνηση την πανδημία για να περνά μέτρα για λίγους και εκλεκτούς.

Μέτρα άδικα και με ουσιαστική παράκαμψη του Κοινοβουλίου, που έχει καταδικαστεί σε έναν «αποστειρωμένο» ρόλο, με τις διαδικασίες που ακολουθούνται.

Η πανδημία έφερε μια υγειονομική και μια νέα οικονομική κρίση.

Δεν πρέπει να φέρει επιπλέον και μια κρίση Δημοκρατίας και κοινωνικής συνοχής.

Τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα το 2021.

Θα πρέπει να προετοιμαστούμε και να στηρίξουμε όσους πληγούν από την ύφεση.

Να κρατήσουμε την οικονομία ζωντανή και την κοινωνία όρθια.

Και εδώ έρχεται το τεράστιο πρόβλημα αντίληψης, που έχει η Κυβέρνηση.

Η οποία δείχνει να μην καταλαβαίνει τις δυσκολίες και σχεδιάζει την πορεία της Ελλάδας σε ένα εικονικό περιβάλλον.

Ελπίζω, όταν αντιληφθείτε το μέγεθος του προβλήματος, να μην είναι πολύ αργά ξανά για τη χώρα.

Θεωρούμε θετική την ενσωμάτωση στον προϋπολογισμό της πρόταση που έχουμε εδώ και μήνες καταθέσει εκ μέρους του Κινήματος Αλλαγής, για το «πρασίνισμα» του Προϋπολογισμού με την αξιολόγηση των κρατικών δαπανών ως φιλικών ή μη για το περιβάλλον.

Είναι μια θετική αναφορά που απορρέει και από ευρωπαϊκές υποχρεώσεις, αλλά δεν φτάνει.

Εμείς ζητάμε να ενσωματωθούν οριζόντια στον Προϋπολογισμό αλλά και σε κάθε κυβερνητική πολιτική οι πρόνοιες για την ανάσχεση της Κλιματικής Αλλαγής και για αυτό θα παρουσιάσουμε σχετικές προτάσεις για έναν ελληνικό κλιματικό νόμο.

Το ζητούμενο δεν είναι απλά το «πράσινο» περιτύλιγμα του Προϋπολογισμού, αλλά και το «πράσινο» περιεχόμενο του.

«Πράσινο» περιεχόμενο με όφελος για τους πολλούς και ΟΧΙ για τους λίγους, που δυστυχώς προωθείτε εσείς και με αυτόν τον Προϋπολογισμό.

Για αυτό και εμείς, τον καταψηφίζουμε.

Μ. ΚΑΤΡΙΝΗΣ: ΣΧΕΔΙΟ ΕΠΙ ΧΑΡΤΟΥ ΚΑΙ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ο ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 2021

Σημεία ομιλίας Μιχάλη Κατρίνη για τον Προϋπολογισμό του 2021 στην Ολομέλεια της Βουλής

  • Έχουμε για πρώτη φορά έναν προϋπολογισμό ο οποίος έχει αναιρεθεί πριν την ψήφισή του, ενδεικτικό της έλλειψης αξιοπιστίας του οικονομικού επιτελείου, αλλά και της ίδιας τη κυβέρνησης. Προβλέπονται 0 ευρώ στον κωδικό της επιστρεπτέας προκαταβολής του 2021, όταν έχει ήδη εξαγγελθεί η επόμενη φάση της επιστρεπτέας προκαταβολής στις αρχές Ιανουαρίου του 2021
  • Ένας προϋπολογισμός, πραγματικό σχέδιο επί χάρτου, φτιαγμένος μόνο για να περνάει μια διαχειρίσιμη εικόνα στις αγορές και τους οίκους αξιολόγησης και που βασίζεται σε αβέβαιες παραδοχές όπως: α) Ότι θα εισρεύσουν 3,9 δις συνολικά από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ είναι βέβαιο ότι η πρώτη και μοναδική εκταμίευση για το 2021 θα γίνει μετά το πρώτο εξάμηνο, με πιθανό ποσό απορρόφησης τα 3 δις β) Ότι οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας θα εκλείψουν στο τέλος Απριλίου και αμέσως μετά θα αρχίσει η ραγδαία ανάπτυξη. Οι συνολικές παρεμβάσεις για τον κορωνοϊό πέφτουν στο μισό, στα 6,5 δις ευρώ το 2021 από 13,3 δις ευρώ το 2020 γ) Ότι τα έσοδα από τον τουρισμό θα φτάσουν το 60% των εισπράξεων του 2019, τη στιγμή που οι αερομεταφορές δύσκολα θα εξομαλυνθούν και ο κεντρικός αερολιμένας της χώρας, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών εκπέμπει SOS.
  • Πρόκειται για ένα προϋπολογισμό που λέει ότι θα εισπράξει 3,5 δις περισσότερα έσοδα από πέρυσι με τα μικρότερα δηλωθέντα εισοδήματα των τελευταίων 20 ετών με μειωμένους φορολογικούς συντελεστές!
  • Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του 3ου τριμήνου ξεπερνούν τα 2 δις ευρώ και η συνολική υστέρηση εσόδων για το 2020 υπερβαίνει τα 10 δις ευρώ –μεγαλύτερη και από τα χρόνια των μνημονίων.
  • Ο προυπολογισμός είναι ‘’μαχαίρι στην καρδιά’’ για τους ανθρώπους της αγοράς: α) Προβλέπει έσοδα 8,25 δις το πρώτο δίμηνο του 2021, περισσότερα από το αντίστοιχο περυσινό δίμηνο, 0 ευρώ για αποζημίωση ειδικού σκοπού επιχειρήσεων που κλείνουν με κρατική εντολή, 0 ευρώ από ΤΕΠΙΧ ΙΙ και Ταμείο Εγγυοδοσίας, 0 ευρώ για την κάλυψη εργοδοτικών εισφορών, 0 ευρώ για τους επιστήμονες β) Δεν προβλέπει καμία αναστολή στις πληρωμές υποχρεώσεων στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, καμία αναστολή για την πληρωμή της προκαταβολής φόρου, καμία έκπτωση στα δημοτικά τέλη.
  • Οι μικρές επιχειρήσεις δεν είδαν το χρώμα του χρήματος το 2020. Πήραν μόλις το 2,4% των χρημάτων από τα εργαλεία ρευστότητας της κυβέρνησης, με τα τραπεζικά δάνεια να κατευθύνονται στις μεγάλες επιχειρήσεις όπως πιστοποιεί και η πρόσφατη μελέτη της ΤτΕ.
  • Οι τράπεζες κλείνουν τις στρόφιγγες αφού εκτιμούν ότι θα επιδεινωθεί η οικονομική κατάσταση, θα μειωθεί η κατανάλωση και θα ανέβει η ανεργία.
  • Τι περιμένει τους ανθρώπους της αγοράς μετά την 1η Μαϊου του 2021: Οι παλαιές υποχρεώσεις της 1ης καραντίνας, οι υποχρεώσεις της 2ης καραντίνας (αναστολές που θα ξεπαγώσουν 1,57 δις), οι τρέχουσες καταβολές, το ξεπάγωμα των τραπεζικών δόσεων
  • Για τους εργαζόμενους και τους ανέργους οι εκτιμήσεις είναι απογοητευτικές: 0 ευρώ για τους εποχικά απασχολούμενους στον τουρισμό, 0 ευρώ για επιδόματα ανεργίας σε μακροχρόνια ανέργους. Όλα αυτά με την αγορά κλειστή, με άγνωστο το πότε θα ανοίξει και με τους εργαζόμενους σε πλήρη ανασφάλεια για το αν θα μπορέσουν να συνεχίσουν τη δουλειά τους.
  • Για αγρότες και κτηνοτρόφους: 0 ευρώ από την κυβέρνηση Μητσοτάκη για αποζημίωση στα προϊόντα τους το 2021, ενώ ακόμα περιμένουν να πληρωθούν για τις ζημιές του 2020 και από την άλλη χωρίς πρόνοια για αναστολή δανειακών, φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων για τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα.
  • Στη μεταποίηση, ενώ στη Γερμανία και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είχαμε αύξηση παραγγελιών, στην Ελλάδα παρατηρήθηκε ο ταχύτερος ρυθμός συρρίκνωσης του δείκτη υπεύθυνων προμηθειών στη μεταποίηση από το 1999
  • Για το κοινωνικό κράτος, έννοια ασύμβατη με τη Νέα Δημοκρατία, προβλέπονται 100 εκατ. ευρώ λιγότερα για παροχές ασθένειας από τον ΕΟΠΥΥ και 367 εκατ. λιγότερα για την ενίσχυση του ΕΣΥ, 392 εκατ. ευρώ λιγότερα σε παρεμβάσεις για τον covid-19.
  • Η Κυβέρνηση υποστηρίζει ότι αλλάζει τη χώρα, μια χώρα που σήμερα βρίσκεται κάτω από τη Σομαλία, την Καμπότζη και την Ουγκάντα στην «ευκολία του επιχειρείν» και τελευταία ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ στο σχετικό δείκτη
  • Στην προτελευταία θέση των χωρών της Ε.Ε. ως προς την ψηφιακή ωριμότητα και τον ψηφιακό μετασχηματισμό, σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΒ, ενώ εκκρεμούν 120 υπουργικές αποφάσεις του κώδικα ψηφιακής διακυβέρνησης!
  • 1 στις 8 επιχειρήσεις κατατάσσεται στο προχωρημένο στάδιο ψηφιακής ετοιμότητας, τη στιγμή που σημαντικό μέρος της οικονομικής δραστηριότητας μεταφέρεται στον ψηφιακό κόσμο.
  • Ο προυπολογισμός προβλέπει ανάκαμψη επενδύσεων 23% για το 2021 όταν στο πρώτο τρίμηνο του 2020 (προ covid-19) σημειώθηκε μείωση 43% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2019.
  • Ο στρατηγικός επενδυτής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που υποσχέθηκε ο κ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ κατέθεσε σήμερα πρόταση εξαγοράς για μόλις 15 εκατ. ευρώ!
  • Τα νέα κόκκινα δάνεια θα αγγίξουν τα 10 δις ευρώ και το ιδιωτικό χρέος στις τράπεζες τα 100 δις, με τους servicers να μην εντάσσονται στο καθεστώς αναστολής δόσεων δανείων
  • Για τους δανειολήπτες, εκτιμάται ότι μόλις το 15% των επιδοτήσεων της ΓΕΦΥΡΑΣ θα αφορά ‘’κόκκινους’’ δανειολήπτες. Όλοι οι υπόλοιποι είναι μπαταχτσήδες ή απλά δεν έχουν εισοδήματα να πληρώσουν; Όλους αυτούς τους περιμένει κατάσχεση και πλειστηριασμός με το άνοιγμα των δικαστηρίων.
  • Που πήγε η δέσμευση του κ. Μητσοτάκη για αναστολή πλειστηριασμών 1 μήνα πριν στη Βουλή; Θα φέρει ρύθμιση στη Βουλή ή θα κρύβεται πίσω από τις ΚΥΑ της λειτουργίας των δικαστηρίων;.
  • Φωτεινή εξαίρεση στον φετινό προϋπολογισμό οι πληρωμές για τα εξοπλιστικά προγράμματα που εμφανίζονται αυξημένες κατά 2 δις ευρώ, εξέλιξη που δικαιώνει τη στάση του Κινήματος Αλλαγής στον περσινό προϋπολογισμό.
  • Η κυβέρνηση εδώ και αρκετούς μήνες κινείται ανεπιτυχώς με μια αγχώδη αναζήτηση ισορροπίας μεταξύ της λειτουργίας της οικονομίας και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής.
  • Για να σωθεί η οικονομία, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί το να σωθούν οι άνθρωποι πρώτα. Αυτό η κυβέρνηση δεν το αντιλαμβάνεται για αυτό και ο προϋπολογισμός της θα αποτύχει, εις βάρος των πολιτών.

Μ. ΚΑΤΡΙΝΗΣ: ΜΠΟΡΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΕΝΑ CLICK;

Δήλωση Μιχάλη Κατρίνη, Υπεύθυνου Τομέα Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής

Η κυβέρνηση για πολλές ημέρες ‘’έκλεινε το μάτι’’ στον κόσμο της αγοράς για άνοιγμα μετά την 1η Δεκεμβρίου, αγνοώντας τα επιβαρυμένα επιδημιολογικά δεδομένα του covid-19 στη χώρα μας.

Συνεχίζοντας τις πολιτικές παλινωδίες, η κυβέρνηση έκλεισε χθες κάθε χαραμάδα ελπίδας για την επιβίωση του εμπορικού κόσμου, αφού ο τζίρος των 20 δις ευρώ μέχρι τα Χριστούγεννα θα καταλήξει στις μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες, σαν έτοιμες από καιρό ξεκίνησαν ήδη διαφημιστική εκστρατεία.

Αντί να υιοθετήσει τις προτάσεις μας για σταδιακό άνοιγμα της αγοράς με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα, η κυβέρνηση θέτει δεδομένα που λειτουργούν απαγορευτικά για τη μεγάλη πλειοψηφία των λιανεμπόρων, οι οποίοι δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν, χάνοντας το 25% σχεδόν του ετήσιου τζίρου τους

Και αυτό γιατί μόλις το 17% των επιχειρήσεων διαθέτει e-shop (σύμφωνα με την έρευνα του εργαστηρίου ELTRUN του Ο.Π.Α.), ενώ η κυβέρνηση εξήγγειλε πρόγραμμα επιδότησης για δημιουργία e-shop 9 μήνες μετά την πρώτη καραντίνα!

Ο εμπορικός κόσμος θα περίμενε από την κυβέρνηση, μαζί με τις ‘’click-away’’ επιλογές να ανακοινώσει και άμεσα μέτρα στήριξης, αλλά και ελάφρυνσης από υποχρεώσεις. Διαψεύστηκε για μία ακόμα φορά.

Το κενό αυτό θα καλύψει και πάλι το Κίνημα Αλλαγής, η μόνη παράταξη που βρίσκεται σταθερά δίπλα στους εμπόρους και τους επαγγελματίες.

Με προτάσεις και εφαρμόσιμες λύσεις που ανακουφίζουν και δίνουν προοπτική στον κόσμο της αγοράς.

Β. ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΕΧΕΙ ΠΑΡΑΣΑΓΓΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Ομιλία Βασίλη Κεγκέρογλου στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού

Αναμφίβολα, διερχόμαστε μια πολύ δύσκολη και ιδιαίτερη περίοδο για την πατρίδα μας και την κοινωνία.

Από την μια, η πανδημία και η ανεπαρκής κυβερνητική διαχείρισή της, που συσσωρεύει προβλήματα και ενισχύει το φόβο και την ανασφάλεια στους πολίτες

Και από την άλλη, η κλιμακούμενη Τουρκική επιθετικότητα, με την Ελλάδα εγκλωβισμένη στο έλλειμμα στρατηγικής και τους αδιέξοδους τακτικισμούς της κυβερνητικής υποχωρητικότητας.

Η συνυπογραφή χθες από τον κ. Μητσοτάκη της απαράδεκτης απόφασης της Συνόδου Κορυφής και οι δηλώσεις του, ότι οι κυρώσεις της Ε.Ε. δεν είναι  πλέον αυτοσκοπός, σκόρπισαν θλίψη και προκάλεσαν οργή σε όλους τους Έλληνες που δεν ελπίζουν πια στην κυβέρνηση.

Για το φόβο και την ανασφάλεια από την πανδημία ελπίζουν στο εμβόλιο και για την προάσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων στην Εθνική Στρατηγική και τη συνεννόηση του Κινήματος Αλλαγής.

Πέρυσι τέτοιες μέρες ζητούσαμε αποτελεσματική διπλωματική παρέμβαση στην Ε.Ε. και ταυτόχρονα ενδυνάμωση της αποτρεπτικής ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αντί να προωθήσει τα εξοπλιστικά προγράμματα που είχαν «κολλήσει», από το ΣΥΡΙΖΑ εισηγήθηκε μείωση του προϋπολογισμού  την οποία ψήφισαν από κοινού.

Φέτος το Κίνημα Αλλαγής ψηφίζει την αύξηση των εξοπλιστικών προγραμμάτων για το 2021 με 2 δισ.,  και ταυτόχρονα απαιτεί

-Επιτάχυνση των κρίσιμων εξοπλιστικών προγραμμάτων με διαφάνεια

– Σχέδιο ενίσχυσης της αμυντικής μας βιομηχανίας που έχει εγκαταλειφθεί 6 χρόνια τώρα.

Τα προβλήματα συσσωρεύονται και πνίγουν την οικονομία και τους πολίτες.

Η κυβέρνηση αντί να επικεντρωθεί στην αντιμετώπιση τους, εκμεταλλεύεται την πανδημία και προωθεί συντηρητικές πολιτικές και σκοπιμότητες.

Προωθεί σε όλους τους τομείς, την συγκέντρωση του πλούτου σε όλο και λιγότερα χέρια, που διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η ρευστότητα στις επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας, διατέθηκε στο 80% από τις μεγάλες, στο 50% από τις μεσαίες και

κάτω του 15 % από τις 700 χιλιάδες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

Με επιπλέον «δωράκια» στους εκ των ισχυρών, φίλους του Μαξίμου, με διακόρευση των θεσμικών διαδικασιών και της διαφάνειας και με την κατ’ εξαίρεση ανάθεση, να γίνεται κανόνας.

Βοά η πιάτσα για τις δουλειές που στήνονται και μοιράζονται για τη διαχείριση απορριμμάτων και για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Την ίδια ώρα που επιβαρύνουν τους μικρομεσαίους επενδυτές και βάζουν στο περιθώριο τις ενεργειακές κοινότητες, η κυβέρνηση έχει βάλει σε δεύτερη μοίρα την αντιμετώπιση των δυσμενέστατων επιπτώσεων της πανδημίας σε επιχειρήσεις, εμπόριο και επαγγελματίες, εργαζόμενους και ανέργους, αγρότες και  αγροτική παραγωγή συνταξιούχους,  σε κάθε οικογένεια και ιδιαίτερα στους αδύναμους.

Απουσιάζει το σχέδιο και η βούληση, παρά το γεγονός ότι σήμερα υπάρχουν οι προϋποθέσεις.

Αντί των τεράστιων ελλειμμάτων του οικονομικού εκτροχιασμού 2004-09, της αδιάφορης ΕΕ και του διχασμού μνημονικών – αντιμνημονιακών

Σήμερα έχουμε, το ματωμένο πλεόνασμα και Ευρωπαϊκό μερίδιο, με επαρκείς πόρους 73 δισ. Συνολικά Ταμείο Ανάκαμψης, SURE, ΕΣΠΑ κλπ. ΕΠΑ και επιπλέον την νέα ΚΑΠ

Πολίτες, φορείς και κόμματα επιδεικνύουν σημαντική ωριμότητα και συναινετική διάθεση.

Εξαίρεση η διχαστική πόλωση που επιλέγουν συχνά Κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ, για να καλύψουν ο ένας τις κυβερνητικές αποτυχίες και σκοπιμότητες κι ο άλλος  την αναξιόπιστη και τυχοδιωκτική  αντιπολίτευσή που ασκεί.

Επαρκείς, λοιπόν, πόροι και ευνοϊκές προϋποθέσεις υπάρχουν:

1ον Για την αντιμετώπιση των άμεσων κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας και

2ον Για μια νέα σύγχρονη πορεία της Ελλάδας με ανθρωποκεντρική πρόοδο.

Σ’ αυτό το πλαίσιο η έκθεση Πισσαρίδη, δεν μπορεί να απαξιώνεται αλλά ούτε να θεοποιείται.

Για τις γενικές διαπιστώσεις της, δεν εγείρονται σημαντικές αντιρρήσεις. 

Όπως στην ανάγκη «ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας του συστήματος υγείας» αλλά στο πώς επιτυγχάνεται αυτό.

Δεν συμφωνούμε:

-Με την κυριαρχία των μεγάλων συμφερόντων στην υγεία και όχι μόνο

-Με την σιωπή για τις κοινωνικές ανισότητες που διευρύνονται και

-Με την έλλειψη προτάσεων για τη βιώσιμη ανάπτυξη με κοινωνική δικαιοσύνη.

Και απορούν όλοι, με τις αντιφάσεις της, που ενώ διαπιστώνει ότι η Ελλάδα έχει την χειρότερη σχέση έμμεσων άμεσων φόρων στην Ευρώπη, αφού το 1,15 του 2014 έγινε από το Σύριζα 1,48  αλλά σιγοντάρει  την ΝΔ, στην περαιτέρω αύξηση των άδικων έμμεσων φόρων.

Δεν πάσχουμε από εκθέσεις και αντι-εκθέσεις αλλά από έλλειψη βούλησης και αδυναμίας, για τον πολιτικό μετασχηματισμό τους,  σε ολοκληρωμένο σχέδιο και πρόγραμμα εφαρμογής.

Κι αυτό είναι αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης, που αντί να αξιοποιήσει την έκθεση όπως και κάθε σοβαρή πρόταση των επιστημονικών ινστιτούτων των κοινωνικών εταίρων ΓΣΕΕ, ΓΕΣΕΒΕ, ΣΕΤΕ, ΕΣΑμεΑ κλπ

για συγκρότηση σχεδίου, χρησιμοποιεί την έκθεση Πισσαρίδη, ως μπερντέ για τις συντηρητικές της επιλογές και  σκοπιμότητες,

Την ανάλωση αλλά  και την άλωση των πόρων.

Το Κίνημα Αλλαγής και η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών απαιτούμε ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ των οικονομικών, παραγωγικών και φυσικών πόρων

Με ένα ολοκληρωμένο δεκαετές σχέδιο, με επίκεντρο τον άνθρωπο και την κοινωνία.

-Με άμεσα μέτρα στήριξης της κοινωνίας και επανεκκίνησης της οικονομίας,

Για την αναπτυξιακή αναδιάρθρωση με ένα νέο πράσινο, ποιοτικό, παραγωγικό πρότυπο, συμβατό με την 4η βιομηχανική επανάσταση και

Και ένα σύγχρονο και ισχυρό κοινωνικό κράτος,  με προτεραιότητα το Δίκτυ Εισοδηματικής Ασφάλειας και για όλους και ένα αναγεννημένο ΕΣΥ όπως μας «υπενθύμισε» με σκληρό τρόπο η πανδημία, δικαιώνοντας το ΠΑΣΟΚ και τη Σοσιαλδημοκρατία.

Αντί αυτών η κυβέρνηση δεν συνέταξε ούτε το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής πολιτικής, όπως είχε υποχρέωση  από τον νόμο 4270/14.

Ο προϋπολογισμός του 2021 είναι εμποτισμένος με τις συντηρητικές επιλογές και τις σκοπιμότητες της κυβέρνησης της ΝΔ, απέχει παρασάγγας από τους αναπτυξιακούς στόχους που έχει ανάγκη η Ελλάδα και έτη φωτός από τις αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης που απαιτεί η κοινωνία.

Προφανώς τον καταψηφίζουμε, με εξαίρεση τις αμυντικές δαπάνες τις οποίες ψηφίζουμε.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *