Κ. ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΗΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΙΝΩΝ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΜΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟ ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΕ ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΟ


0
(0)

Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω από ένα συναίσθημα που ένιωσα χθες. Όταν μιλούσε ο εισηγητής μας, ο Υπουργός, τον οποίο ξέρω και εκτιμώ πολλά χρόνια για το ήθος του, τη συγκρότησή του και τη σοβαρότητά του, απευθύνθηκε ειρωνικά στον εισηγητή μας και με γέλια πως η στάση μας είναι αντιφατική και πως άλλα λέει ο ένας, άλλα λέει ο άλλος κ.ο.κ. Εγώ δεν πιστεύω ότι είναι για γέλια η δική μας στάση. Είναι για γέλια ο απαράδεκτος τρόπος που νομοθετεί η Κυβέρνηση και θα εξηγηθώ.

Αντί να αναζητήσετε σε αυτά που κάνετε την αιτία, θα πρέπει να τα αποδίδετε στην αντιπολίτευση. Ομολογούμε βεβαίως πως φέρατε την Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματός μας για άλλη μια φορά σε δύσκολη θέση, γιατί για ζητήματα υπαρκτά, που χρήζουν σοβαρής ρύθμισης, για άλλη μια φορά κινείστε στο συγκεκριμένο όριο ανάμεσα στη Δημοκρατία και τον αυταρχισμό, ανάμεσα στον τιμωρητικό και σωφρονιστικό χαρακτήρα του δικαιικού συστήματος, ανάμεσα στην κακώς εννοούμενη επικοινωνιακή σας ανάγκη που πρυτανεύει σε κάθε επιλογή.

Τσουβαλιάζετε, στο ίδιο νομοθέτημα, αναγκαίες και θετικές ρυθμίσεις με απαράδεκτες ρυθμίσεις που αλλοιώνουν τον χαρακτήρα και το περιεχόμενο κρίσιμων θεσμών, ή με παραλείψεις που το κάνουν αυτό για τη συνταγματική και θεσμική συγκρότηση της Δημοκρατίας.

Το ίδιο ακριβώς πράξατε στα πανεπιστήμια και μας φέρατε κι εκεί σε δύσκολη θέση με το άσυλο, στα εργασιακά δικαιώματα, στο ασφαλιστικό σύστημα και σε μια σειρά από θέματα, τα οποία θεωρήσατε μεταρρυθμιστικά σας κατορθώματα. Στην ουσία αποτελούν μνημεία αντι-μεταρρυθμιστικού οίστρου.

Η κριτική που άσκησε η εισηγήτριά μας στην επιτροπή και ο εισηγητής μας στην Ολομέλεια είναι ταυτόσημη στο σύνολο σχεδόν των τοποθετήσεών τους. Και οι δύο κατέληξαν να επιφυλαχθούν για την Ολομέλεια ελπίζοντας να αλλάξετε όσα απαράδεκτα έχετε ενσωματώσει και τα οποία αλλοιώνουν τις αρχές.

Οι αποχρώσεις, λοιπόν, ανάμεσα στο «ναι», στο «παρόν» και στο «όχι» επί της αρχής απορρέουν από μια ζυγαριά που εσείς βάζετε τα βαρίδια και δεν αντιλαμβάνεστε ότι εσείς οι ίδιοι είστε τα βαρίδια και όχι μια Κοινοβουλευτική Ομάδα που περνάει δια πυρός και σιδήρου αγωνιζόμενη να κρατήσει τα θετικά και να αποδοκιμάσει τα αρνητικά, γιατί δεν κάνει αντιπολίτευση της πλάκας και θέλει να είναι εποικοδομητική όπου πρέπει και να υψώνει αναχώματα όποτε πρέπει.

Μακάρι κι εσείς οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στη δική σας Κοινοβουλευτική Ομάδα να κάνατε αυτόν τον εξονυχιστικό διάλογο προτού αποφασίσετε να φέρεται στη Βουλή τα «γονατογραφήματα» που συνήθως φέρνετε σαν μεταρρυθμιστικές πολιτικές. Θα ήταν συμβολή στην καλύτερη λειτουργία του Κοινοβουλίου και της Δημοκρατίας.

Αναφέρθηκα στον τρόπο που νομοθετείτε. Θεσμικά νομοθετήματα όπως ο Ποινικός Κώδικας και ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας δεν μπορούν να τροποποιούνται υπό την πίεση της πρόσκαιρης επικαιρότητας και ως μέσο άσκησης επικοινωνιακής πολιτικής από την εκάστοτε κυβέρνηση. Τις αλλαγές που επιχειρήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στον χώρο της Δικαιοσύνης και κυρίως τις κρίσιμες αλλαγές κωδικοποίησης των κανόνων δικαίου τις εισηγήθηκαν στις κυβερνήσεις νομικοί και δικαστικοί παράγοντες υψηλού κύρους, άμεμπτου ήθους και αδιαμφισβήτητης γνωστικής επάρκειας. Να σας θυμίσω κατά σειρά τους επικεφαλής παρόμοιων επιτροπών: Μανωλεδάκης, Συμεωνίδου-Καστανίδου, Μαρκής, Αργυρόπουλος.

Το πνεύμα του Συντάγματος, που θέλει την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης και την απεμπλοκή της από πολιτικές σκοπιμότητες, είναι η αποδοχή και ψήφιση της πρότασης της κάθε φορά Επιτροπής χωρίς παρεμβάσεις. Εννοείται και κατ’ οικονομία οι κυβερνήσεις κάνουν παρεμβάσεις στα πορίσματα της Επιτροπής. Η εκτελεστική νομοθετική εξουσία θα έπρεπε είτε να αποδεχτεί είτε να απορρίψει συνολικά την πρόταση μιας Επιτροπής.

Παραμονές εκλογών του ’19 η πρόταση της Επιτροπής Χριστόφορου Αργυρόπουλου έρχεται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ άρον – άρον στη Βουλή με αλλαγές που γίνονται στο πόδι και τροποποιήσεις που αλλάζουν κατά τη γνώμη μας την ουσία της πρότασης. Και εσείς, πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις, στο μεταρρυθμιστικό σας οίστρο συνεχίζετε και νομοθετείτε πάνω σε πραγματικά προβλήματα κρίσιμης σημασίας για τις κοινωνικές συνέπειες με αφάνταστη ελαφρότητα και επιλεκτικές πολιτικές με αποκλειστικά επικοινωνιακά κριτήρια.

Και επειδή επιλέξατε σε μια πολιτική συζήτηση να εμπλέξετε ακόμη και τη Φώφη Γεννηματά, όπως άκουσα χθες, η Φώφη Γεννηματά, όπως άλλωστε και κάθε προοδευτικός πολίτης, πράγματι επιθυμούσε την αυστηροποίηση των ποινών -και εμείς την επιθυμούμε- στα σεξουαλικά εγκλήματα και απαιτούσε, όπως και εμείς απαιτούμε σήμερα, την πραγματική έκτιση των ποινών αυτών και γι’ αυτό σήμερα υπερψηφίζουμε τις σχετικές διατάξεις.

Υπάρχει, όμως, πολύ μεγάλη απόσταση ανάμεσα σε αυτό και σε μια τυφλή ποινική καταστολή, σε μια γενικευμένη συντηρητική αντίδραση που δεν συνοδεύεται από αναμόρφωση του σωφρονιστικού συστήματος, δεν ενεργοποιεί την κοινωφελή εργασία, δεν φροντίζει για την πρόληψη της εγκληματικότητας που δεν έχει αρχή ούτε κεντρική φιλοσοφία, αλλά απαντά απλώς στα κελεύσματα της επικαιρότητας.

Να σας πω την αλήθεια, κύριε Υπουργέ, είχατε τη δυνατότητα να μην πάτε τόσο γρήγορα σε αυτό προτού κάνετε άλλα πράγματα στο Υπουργείο σας που είναι πάρα πολύ κρίσιμα και πρέπει να έχουν γίνει ήδη, για παράδειγμα η χωροθέτηση των δικαστηρίων που να δίνει την δυνατότητα να αποκεντρωθούν οι διαδικασίες, για παράδειγμα η ενεργοποίηση του θεσμού της δικαστικής μεσολάβησης που θα έφερνε λιγότερες υποθέσεις, για παράδειγμα η αποσυμφόρηση των τριών Πρωτοδικείων της χώρας που μαζεύεται όλη η Ελλάδα. Πολλά πράγματα θα μπορούσατε να κάνετε μαζί με αυτό που φέρνετε σήμερα και πριν από αυτό που φέρνετε σήμερα για να μπορούμε να μιλήσουμε μετά για την πράξη της διοίκησης, την απόφαση των δικαστηρίων.

Νομίζω ότι είχατε αυτήν τη δυνατότητα, όμως, τρέξατε στο όνομα της σημερινής πραγματικότητας της δύσκολης με την αύξηση της εγκληματικότητας, με όλα αυτά να ανταποκριθείτε στο κοινό περί δικαίου αίσθημα και να φέρετε άρον – άρον μόνο την αυστηροποίηση των ποινών και κάποιες σωστές επιλογές, τις οποίες επαναλαμβάνω εμείς θα ψηφίσουμε.

Από μόνη της η αυστηροποίηση βέβαια δεν είναι καμία μεταρρύθμιση. Αν η επανένταξη των υπαγομένων στη διάταξη της υφ’ όρον απόλυσης δεν συνοδεύεται με συγκεκριμένες δικαστικές εγγυήσεις, που δεν συνοδεύεται, δεν έχει τόσο μεγάλο νόημα, αν συνδέεται με επιπλέον ασφυκτική πίεση για πρόσθετα βάρη σε φυλακές που ήδη στοιβάζουν υπεράριθμους κρατουμένους δεν αποτελεί λύση. Αυτά δεν τα σκεφτήκατε πριν φέρετε τη συγκεκριμένη ρύθμιση.

Πιο συγκεκριμένα με τη διατύπωση του άρθρου 151 που αφορά τη διασπορά ψευδών ειδήσεων, για παράδειγμα εισάγονται έντονα φρονηματικά στοιχεία τα οποία μετουσιώνονται σε αξιοποίηση συμπεριφοράς χωρίς να αιτιολογείται με ποιο τρόπο μπορεί να βλαφτούν τα έννομα αγαθά, ότι δεν είναι αρκετό μόνο να προσβληθεί η διάταξη που χαρακτηρίζεται από πρωτοφανές δικαιολογητικό έλλειμμα.

Είναι αξιοποίηση, παραδείγματος χάρη η εκφορά απόψεων που αφορούν τα διαδίκτυα, που αφορούν τη δημόσια πίστη, που κλονίζουν την εμπιστοσύνη του κοινού στην εθνική οικονομία, τη δημόσια υγεία, την αμυντική ικανότητα της χώρας; Αυτά είναι θέματα πολιτικού διαλόγου. Είναι θέματα που συζητούνται καθημερινά. Έχετε βάλει την ασπίδα, τη νομική προστασία σε αυτήν τη συζήτηση που δεν μπορείτε να την απαγορεύσετε, σ’ αυτήν τη συζήτηση ώστε να μην πηγαίνει για ψύλλου πήδημα ο καθένας στο δικαστήριο;

Και εμείς είμαστε πρόσωπα που έχουμε δεχθεί προσβλητικές επιθέσεις κατά καιρούς και μάλιστα με ανοίκειο τρόπο και πρέπει να προστατευτούμε. Είναι όμως η προστασία που εσείς προτείνετε η κατάλληλη; Είναι ολοκληρωμένη; Δεν είναι κατά τη γνώμη μου.

Με την κατάργηση του άρθρου 95 του ν.4623 θέλετε σωστά να επαναφέρετε σε εφαρμογή το θεσμό της κοινωνικής εργασίας ως εναλλακτική της ποινής φυλάκισης. Δεν διαφωνούμε. Δεν προβλέπετε, όμως, τίποτε για την οργάνωση των υποστηρικτικών δομών της διοίκησης που την υλοποιούν. Ουσιαστικά εξακολουθείτε να την αφήνετε ανενεργή.

Η εμπειρία, όμως, μας έχει δείξει ότι τα θέματα της κοινωνικής εργασίας ενός ανθρώπου που βγαίνει από τη φυλακή είναι θέματα που πρέπει να συνδέονται με μια σειρά από δικαστικές εγγυήσεις και παράλληλα από ένα σχεδιασμό πού θα πάει, πού θα μείνει, τι θα κάνει για να μπορεί να υπάρξει μια κοινωνική επανένταξη και όχι να υπάρχει η επιπλέον αίσθηση ότι τον φέρνετε στο αδιέξοδο να ξανακάνει μια παραβατική πράξη.

Οι εμβαλωματικές λύσεις με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τη μετατροπή σε κακούργημα του εμπρησμού ασχέτως του αν θα προκληθεί πυρκαγιά. Δηλαδή βάζει κάποιος φωτιά σε ένα πουρνάρι, μπορεί να θεωρηθεί ότι κάνει κακούργημα. Νομίζω ότι αυτές είναι υπερβολές που δεν βοηθούν στην πραγματική αντιμετώπιση του προβλήματος και της δίωξης αυτών που πραγματικά προκαλούν τις πυρκαγιές. Μοιάζει περισσότερο ότι τη δική σας ανεπάρκεια για αντιπυρική προστασία, για την αδυναμία των προϋποθέσεων να δώσετε τα μέσα και τη δυνατότητα να μην ξαναγίνουν ή να ελαττωθούν οι φυσικές καταστροφές που κάθε χρόνο πολλαπλασιάζονται. Ουσιαστικά την μεταφέρετε σε μια ποινική δίωξη, η οποία θα βάλει τους συμπολίτες να λειτουργούν σαν κλέφτες και αστυνόμοι. Δεν είναι σωστό. Δεν είναι σωστό για τη δημοκρατία καταρχήν.

Επίσης, θα αναφερθώ στο θέμα της ανθρωποκτονίας. Εδώ συμφωνούμε ότι όταν πρέπει η ποινή να είναι ισόβια, να είναι ισόβια, αλλά να αφήσετε το δικαίωμα στο δικαστήριο να αποφασίζει. Αυστηροποιήστε αν θέλετε το χρόνο της έκτισης, αλλά μην αφαιρείτε τη δυνατότητα από το δικαστήριο να αποφασίσει και να υποχρεώσετε το δικαστήριο να αποφασίζει αν θα είναι κάθειρξη, αν θα είναι προσωρινή κάθειρξη ή αν θα είναι ισόβια. Ισόβια όταν λέμε εννοούμε ισόβια. Αυτά είναι κατά τη γνώμη μου εμβαλωματικές ουσιαστικά λύσεις.

Κλείνοντας, κύριε Πρόεδρε, επανέρχομαι στη συνολική κριτική της πρότασής σας. Το δίλημμα δεν είναι: ή αυστηροποίηση ποινών ή συνέχιση της απαράδεκτης και πολλαπλασιαζόμενης καθημερινά εγκληματικότητας που πρέπει να αντιμετωπιστεί από την ελληνική πολιτεία. Το ζητούμενο είναι όπου χρειάζεται να υπάρξει αυστηροποίηση ιδίως στα σεξουαλικά εγκλήματα, στους βιασμούς, στις ανθρωποκτονίες των γυναικών, στους βιασμούς ανηλίκων, στην οικογενειακή βία, στην ληστεία μετά φόνου, σας λέμε μια σειρά από τέτοια, να υπάρξει αυστηροποίηση και τα οποία θα τα υπερψηφίσουμε προφανώς.

Να υπάρξει αυστηροποίηση, όμως, σε ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό πλαίσιο αντεγκληματικής πολιτικής με έμφαση στην πρόληψη, στην κοινωνική συνοχή, στην εκπαίδευση, αλλά κυρίως χωρίς ευθεία ή έμμεση κατάργηση δικαιωμάτων που μετατρέπουν το δικαιικό μας σύστημα από σωφρονιστικό σε τιμωρητικό. Όταν την αντεγκληματική πολιτική την παίρνεις από τη δικαιοσύνη σαν πρώτη πράξη της κυβέρνησης και την μεταφέρεις στην αστυνομία ουσιαστικά κάνεις το πρώτο βήμα αναίρεσης θεμελιωδών παραδοχών του κράτους δικαίου. Και αυτή δυστυχώς ήταν η πρώτη πράξη του Υπουργείου Δικαιοσύνης της Κυβέρνησης σας.

Το νομοσχέδιο σας, λοιπόν, δεν εμφορείται από μια συνεκτική φιλοσοφία, ένα ολοκληρωμένο μεταρρυθμιστικό πνεύμα για μια σύγχρονη αντεγκληματική πολιτική και γι’ αυτό δεν μπορούμε να το ψηφίσουμε επί της αρχής. Δεν κάνουμε νομικό ακτιβισμό, δεν κρυβόμαστε πίσω από νομικές, δογματικές θεωρίες. Σταθμίζουμε τα πράγματα και αποφασίζουμε, γι’ αυτό θα ψηφίσουμε παρών επί της αρχής. Και θα δώσουμε το βάρος στα άρθρα επί της ουσίας της πολιτικής και όχι επί τηλεπικοινωνιακών ή μικροπολιτικών συμφερόντων που είναι η πάγια πρακτική σας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Κ.Ο. ΓΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ: ΟΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής συνεδρίασε χθες Πέμπτη 11.11.2021, με αντικείμενο συζήτησης την πρόταση σύστασης εξεταστικής επιτροπής, που συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, και αποφάσισε:

Το Κίνημα Αλλαγής παραμένει σταθερά και διαχρονικά προσηλωμένο στη γραμμή της πλήρους διαλεύκανσης όλων των υποθέσεων για τις οποίες ζητείται διερεύνηση.

Διαφάνεια για τους πάντες και τα πάντα, χωρίς αστερίσκους και επιφυλάξεις.

Στο πλαίσιο αυτό, το Κίνημα Αλλαγής θα υπερψηφίσει την πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για σύσταση εξεταστικής επιτροπής, όπως έχει πράξει σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις ως σήμερα.

Επιπλέον, το Κίνημα Αλλαγής, όπως είχαμε δηλώσει θα υπερψήφιζε την πρόταση που είχε προαναγγείλει ότι θα κατέθετε η Νέα Δημοκρατία για την επέκταση της χρονικής περιόδου διερεύνησης του αντικειμένου της επιτροπής.

Όλα στο φως!

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ:«ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΕΠΙΤΑΣΣΕΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ. ΌΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ»

Στην Ολομέλεια της Βουλής, σήμερα, συζητήθηκε η πρόταση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, σχετικά με τη διερεύνηση της επιχείρησης πολιτικής χειραγώγησης της κοινής γνώμης, ευτελισμό των θεσμών και κατασπατάληση δημοσίου χρήματος.

Ο Γραμματέας της Κ.Ο Κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, τοποθετούμενος ως εισηγητής του Κινήματος Αλλαγής, ανέφερε τα εξής:

«Συζητούμε πρώτη φορά μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος, πρόταση σύστασης εξεταστικής επιτροπής που αποτελεί πλέον σύμφωνα με το άρθρο 68 παρ. 2 εδ. γ΄ και δικαίωμα της αντιπολίτευσης και μπορεί να ασκηθεί μέχρι δύο φορές στην διάρκεια της κοινοβουλευτικής περιόδου.

Ευθύς εξαρχής θέλω να καταστήσω σαφές, ότι:

1ον Θα ψηφίσουμε υπέρ με το δικό μας σκεπτικό την σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, που προτείνει η αξιωματική αντιπολίτευση για τη διερεύνηση της επιχείρησης χειραγώγησης της κοινής γνώμης, τον ευτελισμό των θεσμών και την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος

2ον Θα ψηφίζαμε και την πρόταση που είχε προαναγγείλει η κυβερνητική πλειοψηφία και απορούμε γιατί τελικά δεν την κατέθεσε.

3ον Θα είμαστε θετικοί στην Επιτροπή εφόσον από τα πραγματικά περιστατικά προκύψει η ανάγκη διεύρυνσης χρονικών ορίων πάντα με απόφαση της Ολομέλειας και ερωτώ τον ΣΥΡΙΖΑ αν ισχύει η από 14 Οκτωβρίου δημόσια δήλωση του ότι το αποδέχεται.

Η υπερψήφιση της σύστασης εξεταστικής υπαγορεύεται από την πολιτική θέση που έχουμε διαμορφώσει τα τελευταία χρόνια «όλα στο φως» ψηφίζοντας ακόμη και εξεταστικές που αφορούν δικές μας περιόδους ή στελέχη μας, σε αντίθεση με την ΝΔ και το ΣΥΡΙΖΑ που αρνούνται τη διαφάνεια, κρυπτόμενοι πίσω από γκρίζες, δικαιολογίες.

Στο θέμα των εξεταστικών και προανακριτικών επιτροπών δεν χωρούν πλέον τακτικισμοί αλλά ξεκάθαρες τοποθετήσεις και ουσιαστικές διαδικασίες που θα ανατρέπουν την αντίληψη που έχει κυριαρχήσει στην ελληνική κοινωνία ότι γίνονται τις περισσότερες φορές για πολιτικούς λόγους και σκοπιμότητες και όχι αδίκως.

Θυμίζω τη πολιτική δίωξη του Ανδρέα Παπανδρέου από τη συγκυβέρνηση Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και Συνασπισμού αλλά ακόμη και την επιλογή της δίωξης 10 πολιτικών αντιπάλων από την συγκυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου.

Στις σημερινές όμως συνθήκες κρίσης και με την πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη των πολιτών στην πολιτική, δεν υπάρχουν περιθώρια στις πολιτικές δυνάμεις να αρνούνται τη διερεύνηση των πραγματικών δεδομένων και περιστατικών και την αποκάλυψη της αλήθειας ή την ολοκλήρωση της διερεύνησής της.

Επισημαίνω ότι πολλές από τις προτάσεις για σύσταση εξεταστικών ή και προανακριτικών επιτροπών, ανεξάρτητα από την θεματολογία τους, έχουν ως κοινό παρανομαστή την διερεύνηση γεγονότων ή ενδεχόμενα αδικήματα που σχετίζονται με την ενημέρωση των πολιτών και τον έλεγχό της.

Και είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι το αγαθό της ενημέρωσης των πολιτών επιχειρείται συχνά και από πολλές πλευρές και κέντρα, να μετατραπεί σε μοχλό χειραγώγησης της κοινής γνώμης.

Η σημασία των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης αποτελεί καίριο θέμα, συνυφασμένο με την ουσία και το περιεχόμενο της Δημοκρατίας.

Είναι κατά συνέπεια σοβαρό ζήτημα, η προσπάθεια ελέγχου ή επηρεασμού των ΜΜΕ και του ανθρώπινου δυναμικού τους, έμμεσα ή άμεσα,

είτε με στημένες και μεθοδευμένες διαδικασίες και διαγωνισμούς, είτε με αδιαφανείς αναθέσεις και επιχορηγήσεις χωρίς κριτήρια.

Πλήττεται ευθέως η καρδιά του Δημοκρατικού Πολιτεύματος .

Tο «έργο της μεροληψίας» , «της έλλειψης πολυφωνίας» και της προσπάθειας χειραγώγησης της ενημέρωσης, το έχουμε δει πολλές φορές να παίζεται και να ξαναπαίζεται.

Το είδαμε με το ΣΥΡΙΖΑ και την ενορχηστρωμένη προσπάθειά του να στήσει το διαγωνισμό για τις άδειες των καναλιών και να χειραγωγήσει τις διαδικασίες με σκοπό τη δημιουργία του «ΣΥΡΙΖΑ Channel», υπόθεση που μετά από απόφαση της Βουλής έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης.

Το είδαμε και το βλέπουμε με τη ΝΔ που με αφορμή την πανδημία, με αδιαφανείς διαδικασίες ανάθεσης διαφημιστικών «εκστρατειών» σε Μ.Μ.Ε, μοίρασε κονδύλια, με μεροληπτικό τρόπο, πλήττοντας κάθε έννοια δεοντολογίας και πλουραλισμού και σπαταλώντας το δημόσιο χρήμα.

Σε όχι λίγες περιπτώσεις, αντί για την προβολή του αγαθού του εμβολίου και της ανάγκης εμβολιασμού που ήταν και είναι αδήριτη, οι πολίτες βομβαρδίστηκαν με την εξύμνηση του επιτελικού κράτους και των επιτελών του.

Το είδαμε και το βλέπουμε, ακόμη και σήμερα, με τις δημοσκοπήσεις.

Στην χώρα μας, και επί ΣΥΡΙΖΑ αλλά και επί ΝΔ, δεν λείπουν οι «περίεργες» και επιστημονικά ατεκμηρίωτες ή και πειραγμένες δημοσκοπήσεις,

από λίγες ευτυχώς εταιρείες που αποδέχονται αυτό το ρόλο.

«Βομβαρδίζουν» την κρίση των πολιτών και επιχειρούν να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη, υπέρ των φανερών ή μάλλον των κρυφών εντολέων τους.

ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ έχουν την ίδια αντίληψη χειραγώγησης στην ενημέρωση αλλά χρησιμοποιούν διαφορετική μεθοδολογία και μέσα.

Είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Θυμόμαστε όλοι, μέσα σε αυτή την αίθουσα, τη δημόσια συζήτηση και αντιπαράθεση για την στήριξη των μέσων στην περίοδο της πανδημίας.

Την χαρακτηρίσαμε αναγκαία για την ενημέρωση των πολιτών αλλά και για την βιωσιμότητα των μέσων και την διατήρηση των θέσεων εργασίας.

Ταυτόχρονα επιμείναμε στην αναγκαιότητα τήρησης κανόνων για την χρηματοδότηση και την κατανομή της διαφήμισης, με εφαρμογή κριτηρίων και απόλυτη διαφάνεια.

Το Κίνημα Αλλαγής για την στήριξη, την ανεξαρτησία και την χειραφέτηση των Μέσων, πρότεινε ως κριτήρια ενίσχυσης και χρηματοδότησης:

– τηλεθέαση, ακροαματικότητα, κυκλοφορία, επισκεψιμότητα.

-αριθμό εργαζομένων.

-εφαρμογή των διατάξεων για τα περιφερειακά μέσα.

Δεν εισακουστήκαμε, η κυβέρνηση της ΝΔ επέμεινε στην σκοπιμότητα της διαμόρφωσης σχέσεων εξάρτησης με τα μέσα επικοινωνίας.

Δεν την απέτρεψε ούτε το αρνητικότατο παράδειγμα της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία υποτίθεται ότι ξεκίνησε διαδικασίες για την ρύθμιση του τηλεοπτικού πεδίου αλλά όπως αποκαλύφθηκε επεδίωξε την χειραγώγηση των Μέσων και τον έλεγχο της ενημέρωσης.

Δυστυχώς για τη ΝΔ υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για αδιαφανείς πράξεις χρηματοδότησης των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Η Κυβέρνηση ουδέποτε απάντησε για τον τρόπο που έγινε η χρηματοδότηση μέσω των λιστών Πέτσα σε ερωτήματα που έχουν τεθεί δημοσίως και θεσμικά:

Γιατί κάποια μέσα ενημέρωσης χρηματοδοτήθηκαν περισσότερο και κάποια άλλα όχι;

Γιατί χρηματοδοτήθηκαν ορισμένες ανύπαρκτες ιστοσελίδες, ενώ άλλες υπαρκτές όχι;

Ποια τα κριτήρια που ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ότι αφορά την συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες;

Ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους;

Ποια τα κριτήρια κατανομής των ποσών που αποφασίστηκε να δοθούν;

Τηρήθηκε ο ισχύων νόμος, περί κατανομής του 30% της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ της Περιφέρειας;

Το θέμα της Πολιτικής Διαφάνειας και της Πολιτικής Ακεραιότητας είναι κρίσιμα ζητήματα, ιδιαίτερα σήμερα που οι πολίτες δυσπιστούν συνολικά απέναντι στο πολιτικό σύστημα.

Το κλειστό και πελατειακό σύστημα διακυβέρνησης και λήψης των αποφάσεων, που επανασυστήθηκε έχει μετατρέψει ξανά τον πολίτη, σε πελάτη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ΠΑΣΟΚ και ο Ανδρέας Παπανδρέου άλλαξε τα δεδομένα του μετα-εμφυλιακού κράτους, δίνοντας ελευθερίες δικαιώματα και λόγο, μετατρέποντας τον από θύμα και πελάτη σε πολίτη.

Τα φαινόμενα διαπλοκής, μέρους της επιχειρηματικότητας με την εκτελεστική εξουσία και της τελευταίας με τα ΜΜΕ πλήττουν το δημόσιο συμφέρον και πρέπει να αντιμετωπιστούν θεσμικά.

Ένα σύγχρονο και ευνομούμενο κράτος θέτει κανόνες και λειτουργίες πλήρους διαφάνειας για την ενίσχυση του θετικού ρόλου των ΜΜΕ, της πλουραλιστικής και αντικειμενικής ενημέρωσης.

Το Κίνημα Αλλαγής δίνει καθημερινά τον αγώνα της ενημέρωσης, του συγκροτημένου λόγου και της υπεύθυνης στάσης προς όφελος του λαού και της χώρας.

Στηρίζουμε το θεσμικό ρόλο των ΜΜΕ που δεν θα ποδηγετούνται και τον αναντικατάστατο ρόλο των περιφερειακών και τοπικών μέσων.

Παραμένουμε προσηλωμένοι στις αρχές του πλουραλισμού, της πολυφωνίας, της διαφάνειας και της αντικειμενικής ενημέρωσης.

Άλλωστε το ΠΑΣΟΚ πρωτοστάτησε στη δημιουργία της ανεξάρτητης Αρχής του ΕΣΡ το 1989, αλλά και της συνταγματικής της κατοχύρωσης το 2001.

Θεσμοθετήσαμε τη «Διαύγεια», τους Οικονομικούς Εισαγγελείς, την Αρχή Καταπολέμησης Ξεπλύματος Μαύρου Χρήματος και πλείστες άλλες μεταρρυθμίσεις.

Εμείς δε διστάσαμε, πρώτοι να τιμωρήσουμε, αυστηρά, στελέχη μας για τα οποία υπήρχαν υποψίες ή αποχρώσες ενδείξεις ότι ενέχονταν σε παράνομες πράξεις.

ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση, δεν ακολουθήσατε το μεταρρυθμιστικό δρόμο που ανοίξαμε, επιλέξατε τον έλεγχο των θεσμών και των λειτουργιών τους και τον περιορισμό της ελεύθερης και αμερόληπτης ενημέρωσης. Αρνείστε πεισματικά και οι δυο την διερεύνηση και την διαλεύκανση υποθέσεων που αφορούν την περίοδο σας και ιδιαίτερα η Ν.Δ που σήμερα αρνείται την σύσταση παρά το γεγονός ότι θα έχει την πλειοψηφία στην κοινοβουλευτική επιτροπή.

Η διχαστική σας αντιπαράθεση δεν κρύβει την ταύτιση σας απλά αποκαλύπτει τον ανταγωνισμό σας για το ποιος είναι χειρότερος.

Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι εμμένουμε πεισματικά στη θέση μας για πλήρη διερεύνηση και διαλεύκανση κάθε υπόθεσης με εμπλοκή πολιτικού προσώπου, ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους Νόμους. Είναι αυτονόητο και για έναν ακόμη λόγο:

ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΙΤΑΣΣΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ. Αυτή είναι και η εντολή των πολιτών που επιθυμούν να διαφυλάξουμε τα συμφέροντα τους.

Η θέση μας «όλα στο φως» είναι σταθερή,

Διαφάνεια παντού και για τους πάντες

Αταλάντευτα και χωρίς εξαιρέσεις,

Θα ψηφίσουμε την πρόταση για σύσταση εξεταστικής επιτροπής και θεωρούμε ότι πρέπει να πράξουν το ίδιο σήμερα και όλα τα κόμματα,

όπως και κάθε άλλη πρόταση που σχετίζεται με τη διαφάνεια και την διαλεύκανση δημοσίων υποθέσεων και λειτουργιών

Για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών και ενισχύσουμε την δημοκρατία και την ποιότητα της».

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ: ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Η ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Ο Γραμματέας του Κινήματος Αλλαγής Μανώλης Χριστοδουλάκης είχε σήμερα τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο λόγω της έξαρσης της πανδημίας, όσο και του κύματος ακρίβειας που πλήττουν τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του Επαγγ. Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕ Γιώργος Καββαθάς, ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Νίκος Κογιουμτσής και ο Αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών Κώστας Δαμίγος.

Επίσης συμμετείχαν ο αρμόδιος της Κ.Ο. και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Μιχάλης Κατρίνης, ο Γραμματέας του Τομέα Ανάπτυξης Απόστολος Πόντας και ο Γραμματέας του Τομέα Μικρομεσαίων Στέφανος Κομνηνός.

Μετά την τηλεδιάσκεψη ο Γραμματέας του Κινήματος Αλλαγής έκανε την παρακάτω δήλωση.

Είναι συνειδητή επιλογή της Κυβέρνησης η εγκατάλειψη στην τύχη τους των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα στην κρίση της πανδημίας και στα προβλήματα που δημιουργεί η έξαρση της ακρίβειας, δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο στήριξης τους.

Αδιαφορώντας για την σοβαρή μείωση του τζίρου τους και ιδιαίτερα στην εστίαση και το λιανεμπόριο.

Ζήτησα σήμερα από τους εκπροσώπους τους να συνεχίσουν – όπως μέχρι τώρα – να συμβάλλουν στην προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας. Δεν είναι όμως δυνατόν οι αρμόδιες κρατικές αρχές να μην έχουν την κύρια ευθύνη των ελέγχων, να μην υπάρχει ο στοιχειώδης διάλογος με τους εκπροσώπους των μικρομεσαίων πριν ανακοινωθούν τα μέτρα που τους αφορούν, όπως επίσης και να μη μετέχουν εκπρόσωποι τους στις αρμόδιες επιτροπές για το σχεδιασμό τους.

Όσον αφορά τα άμεσα μέτρα στήριξης τους, ώστε να μην οδηγηθούμε σε μαζικά λουκέτα-κυρίως στην εστίαση και στο λιανεμπόριο προτείνουμε.

  • Να μην επιστραφούν οι «επιστρεπτέες προκαταβολές» τουλάχιστον μέχρι ένα ύψος (κάτι που ενισχύει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις)
  • Να υπάρξει γενναία ρύθμιση 120 δόσεων για τα χρέη σε δημόσιο και εφορείες και σημαντικό «κούρεμα» για τους συνεπείς.
  • Να περιληφθούν και οι επιχειρήσεις, στα μέτρα ενίσχυσης για το αυξημένο ενεργειακό κόστος. Και να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα και στα είδη λαϊκής κατανάλωσης.
  • Να επαναληφθούν τα μέτρα για την επιδότηση ενοικίου.
  • Να υπάρξει πρόβλεψη για να μην ασκηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός εις βάρος του λιανεμπορίου από μεγαλύτερες επιχειρήσεις (εμπορικά καταστήματα και super market).

Σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαίο σε μια εποχή έξαρσης της ακρίβειας να υπάρξει αύξηση του κατώτατου μισθού και εν συνεχεία καθορισμός του από τις διαπραγματεύσεις των ίδιων των κοινωνικών εταίρων.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *