Κ. ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: ΑΝΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝΤΑΙ


0
(0)

Ομιλία Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του Κινήματος Αλλαγής, Κώστα Σκανδαλίδη στην συζήτηση επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Νησιωτικής Πολιτικής

Το θέμα που συζητούμε τώρα δεν είναι καθόλου κομματικό. Το θέμα είναι εθνικό και έχω και έναν πόνο γιατί ασχολούμαι πολλά χρόνια.

Κατ’ αρχήν για την κωδικοποίηση, κύριε Υπουργέ, θεωρώ ότι εξ αρχής και εξ ορισμού είναι θετική διαδικασία. Διευκολύνει την πιο αποτελεσματική και γρήγορη εφαρμογή της πολιτικής και για την Κυβέρνηση, και για την κρατική διοίκηση, και για τους τοπικούς και περιφερειακούς θεσμούς. Μακάρι να γινόταν σε όλα τα επίπεδα. Είναι σαφές ότι το κοινοβούλιο χρειάζεται πολλούς κώδικες ακόμα μπας και η νομοθέτηση αρχίσει να προσαρμόζεται στοιχειωδώς στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Πάω τώρα στην ουσία. Το ερώτημα είναι αν η ακολουθούμενη πολιτική διασφαλίζει την ισόρροπη ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας με τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας. Η απάντηση είναι, όπως θα εξηγήσω παρακάτω, όχι και μάλιστα κατηγορηματικά. Θα μου επιτρέψετε για αυτό μια μικρή αναδρομή.

Όταν το 1986 ήρθαν τα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα έγιναν κάποια σημαντικά έργα κυρίως αποχετευτικά και υδροηλεκτρικά σε νησιά. Το 1993 όταν αναλάβαμε εμείς την κυβέρνηση έτρεχε ένα πρόγραμμα από το 1988 για τις υπερπόντιες και νησιωτικές περιοχές της ΕΟΚ τότε. Η προηγούμενη κυβέρνηση από μας δεν είχε ιδέα από το πρόγραμμα, δεν ήξερε καν ότι εξελισσόταν για να διεκδικήσει πόρους. Προλάβαμε την τελευταία στιγμή, στο τέλος του προγράμματος να πάρουμε 10 δισεκατομμύρια δραχμές και να επιλέξουμε δέκα νησιά και κάναμε από ένα έργο στο καθένα συμβολικά. Δεν σημαίνει ότι λύσαμε κανένα πρόβλημα.

Πρέπει να πω λοιπόν ότι ταυτόχρονα αποφασίσαμε από το Υπουργείο Εσωτερικών να πενταπλασιάσουμε –προσέξτε- τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους σε όλα τα νησιά που έχουν έναν δήμο για να σπρώξουμε και αυτά τα νησιά που είχαν παραπάνω δήμους να ενοποιηθούν σε έναν δήμο και θα εξηγήσω παρακάτω γιατί. Ξέρετε τι σήμαινε ο πενταπλασιασμός των πόρων; Τους έδωσε ζωή μέχρι τότε που η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε ως μια ενιαία οντότητα μετά το 2000, δηλαδή μέχρι το 2002-2003 έπαιρναν πενταπλάσιους πόρους. Για παράδειγμα η Κάλυμνος, αν έπαιρνε 200 εκατομμύρια τον χρόνο στους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους, πήρε ένα δισεκατομμύριο. Αυτό ήταν επανάσταση για το νησί. Ήταν μια απόφαση η οποία έδωσε μια ανάσα.

Το 2001 η νησιωτικότητα μετά από μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια ενσωματώθηκε ως υποχρεωτική κατεύθυνση στο Σύνταγμα. Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ίσως η μόνη σοβαρή εφαρμογή αυτής της υποχρέωσης μετά από αγώνες πολύχρονους τοπικών φορέων και θα ξαναέρθω σε αυτό. Αυτό ήταν όμως το μόνο γιατί εγώ δεν είδα κανέναν νόμο των κυβερνήσεων -και μιλάω για τις δικές μας κυβερνήσεις, δεν έχω κανένα πρόβλημα- να έχει ειδική μέριμνα για τις νησιωτικές περιοχές, όπως επιβάλλει το Σύνταγμα.

Εδώ και χρόνια -για να το πω εδώ μια που μίλησα για το μεταφορικό ισοδύναμο- χρωστάω μια ειδική αναφορά σε δύο παραδείγματα φωτεινών δημάρχων, και στον Τάσο Αλιφέρη, που όλοι σας το ομολογείτε, αλλά είναι φίλος μου παιδικός και πάρα πολλά χρόνια μαζί, αλλά και στον Σπύρου Μπενέτο στους Λειψούς. Είναι δυο νησιά όπου βρέθηκαν δύο φωτεινοί δήμαρχοι και άλλαξαν κυριολεκτικά την εικόνα τους. Τα μετέτρεψαν σε ζωντανές κοινωνίες. Έδειξαν δηλαδή με τις αποφάσεις τους πώς είναι δυνατόν να πάρεις έναν υπανάπτυκτο τόπο και να τον αναπτύξεις μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα τόσο πολύ.

Γιατί το λέω αυτό; Το λέω αυτό γιατί το ελληνικό κράτος τους καταδιώκει για καταλογισμούς. Τον έναν, τον Αλιφέρη, για το καράβι που έβαλε στη γραμμή. Πέθανε ο άνθρωπος χωρίς να πάρει τελική απόφαση, να καταδικαστεί. Και ο άλλος είναι ακόμα στα δικαστήρια και ζητάει από την Κυβέρνηση – και καλά κάνει και εγώ προσυπογράφω το αίτημα – μια τροπολογία να μπορέσει, όχι να παρέμβει στη δικαιοσύνη και να χαρίσει ή να κάνει κάτι άλλο, αλλά με πνεύμα σοβαρό να δει την υπόθεση και να σταματήσει αυτή η καταδίωξη. Είναι φοβερό να κάνεις την πολιτική, να αναπτύσσεις τον τόπο σου, και να πληρώνεις και προσωπικά τα σπασμένα.

Έρχομαι τώρα στις αναντίστοιχες πολιτικές που οι κυβερνήσεις μετά τη συνταγματική αναθεώρηση ακολούθησαν. Η συνταγματική επιταγή επιτάσσει, όπως είπα, σε κάθε θεσμικό, οικονομικό ή κοινωνικό νόμο, σε κάθε αναπτυξιακή επιλογή, μια ειδική αναφορά εξειδικευμένης πολιτικής πώς εφαρμόζεται στα νησιά. Τι θα σήμαινε αυτό, κύριοι της Κυβέρνησης, για το Ταμείο Ανάπτυξης; Έναν ειδικό προϋπολογισμό. Γιατί αφού υπάρχουν τόσα χρήματα, που λέτε ότι είναι μια μεγάλη ευκαιρία, η Κυβέρνηση δεν έφερε περιφερειακούς προϋπολογισμούς και στους περιφερειακούς προϋπολογισμούς, όπως γινόταν παλιά -δεν έχει πια τέτοιους προϋπολογισμούς η χώρα δυστυχώς- στις νησιωτικές περιοχές να έχει μια ειδική μέριμνα για περισσότερους αναλογικά πόρους σε σχέση με τον πληθυσμό και την έκτασή τους, για να μπορούν να κάνουν πραγματικά αναπτυξιακά έργα;

Δεύτερον, τι θα σήμαινε για την ιεράρχηση των θεσμών και τις αναπτυξιακές επιλογές; Η κεντρική διεύθυνση αποφάσιζε για όλα. Όμως κάθε νησιωτικός δήμος ξέρει και τις προτεραιότητες, και τους στόχους, και τις ανάγκες και έπρεπε να ιεραρχήσει ως κατεξοχήν αναπτυξιακός θεσμός τις προτεραιότητες της ανάπτυξης και να απαιτήσει από την πολιτεία να μπουν με αυτή τη σειρά που η τοπική κοινωνία αποφασίζει στο αναπτυξιακό πρόγραμμα. Ποιος είναι πιο κοντά στον λαό από την Τοπική Αυτοδιοίκηση; Και ιδιαίτερα με βάση την αρχή της εγγύτητας στον πολίτη -χάρτης της τοπικής αυτονομίας- ό,τι μπορεί να αποφασιστεί στον τόπο να είναι κανόνας, πέρα από τα μεγάλα έργα, τα διαπεριφερειακά και τα υπόλοιπα. Που υπάρχει αυτό;

Τρίτον, τι θα σήμαινε για την ψηφιοποίηση του κράτους ως ειδική προτεραιότητα η νησιωτική πολιτική; Ο αείμνηστος Κρεμαστινός χρόνια μιλούσε για την τηλεϊατρική. Θυμίζω ότι τα ΚΕΠ προέκυψαν ως συνέχεια ενός πειραματικού σταδίου που έγινε στο Αιγαίο, που έδειξε πώς ένα νησί σε απόσταση από το κέντρο έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί ταχύτατα και να δίνει απαντήσεις ουσιαστικά στα μεγάλα διοικητικά ή άλλα προβλήματα που έχει ο πολίτης και στις σχέσεις του με το κράτος.

Τι θα σήμαινε για το ΦΠΑ και το μεταφορικό ισοδύναμο η εφαρμογή αυτής της πολιτικής; Αγωνιζόμαστε όλοι να πούμε το αυτονόητο, ότι το ΦΠΑ πρέπει να υπάρχει μόνιμα και να είναι χαμηλό για όλα τα νησιά και της Κρήτης συμπεριλαμβανομένης; Τι θα σήμαινε παραδείγματος χάρη το θέμα του μεταφορικού ισοδύναμου να πάρει μια πιο ολοκληρωμένη μορφή –ήταν ένα πολύ θετικό βήμα- και να καλύψει περισσότερα πράγματα από αυτά που καλύπτει μέχρι τώρα; Να το συζητήσουμε, αλλά να το φέρουμε και να το ψηφίσουμε.

Άρα, λοιπόν, έχουμε αυτήν την αναντιστοιχία ανάμεσα στις αναπτυξιακές ανάγκες της νησιωτικής Ελλάδας και στις συγκεκριμένες πολιτικές που ασκούνται. Και εγώ θεωρώ ότι επειδή είναι εθνικό ζήτημα ας γίνει μια συναινετική διαδικασία και να πάρει -αν θέλετε- τα εύσημα η Κυβέρνηση που θα πάρει μια απόφαση να φέρει έναν περιφερειακό προϋπολογισμό για τη νησιωτική Ελλάδα και να δούμε πώς μπορούμε μέσα σε αυτόν τον προϋπολογισμό να εντάξουμε τις συγκεκριμένες προτεραιότητες.

Πάω τώρα σε ένα τελευταίο θέμα που έχει σχέση με κάτι που επίσημα βασάνισε πολλά χρόνια, τη θεσμική αναντιστοιχία που η νησιωτικότητα θα επέβαλλε μια διαφορετική δομή. Υπάρχει μια θεσμική αναντιστοιχία. Εμείς κάναμε το λάθος. Το ΄86 όταν χωρίσαμε τις διοικητικές περιφέρειες της χώρας -άλλος αείμνηστος, ο Μένιος Κουτσόγιωργας ήταν- στο Αιγαίο ήταν σχετικά παράλογος. Το Αιγαίο είναι μια ενιαία περιφέρεια. Έχει τα χαρακτηριστικά μιας ειδικής περιφέρειας. Έτσι αντιμετωπίζονται σε όλη την Ευρώπη οι νησιωτικές περιοχές. Το Ιόνιο τα ίδια, είναι μια περιφέρεια που έχει τα ίδια προβλήματα με το Αιγαίο και ήταν λάθος αυτό που λέγαμε κατά καιρούς κάνουμε προς τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου που ήταν η παραμεθόριος περιοχή που είχαμε μια ευαισθησία, μετά ήρθαν και τα υπόλοιπα του Αιγαίου, τώρα έρχονται και τα Επτάνησα -καλά κάνουν-, είναι μια ξεχωριστή περιφέρεια.

Το λάθος είναι ότι δεν ταυτίσαμε τον Δήμο με το κράτος. Η έννοια του ενός Δήμου στο νησί σήμαινε συγκέντρωση παραγωγικών, αναπτυξιακών, οικονομικών δυνάμεων και διοικητικών μηχανισμών και δυνατότητα να ασκήσουν απευθείας αναπτυξιακή πολιτική οι Δήμοι μέσα από τις δικές τους διαδικασίες. Οι κυβερνήσεις φοβήθηκαν την αποκέντρωση και αυτό είναι απαράδεκτο, διότι οι θεσμοί δίνουν μάχες. Ξέρετε πόσα χρόνια έκανε για να γίνει η μαρίνα της Ρόδου; Από το ΄80 τη συζητάμε και απέναντι η Τουρκία έχει κάνει δέκα μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Ξέρετε πόσα χρόνια πέρασαν ώστε να αποφασίσει η ΔΕΗ που θα βάλει το εργοστάσιο στη Ρόδο; Ξέρετε πόσα χρόνια πέρασαν και δεν αξιοποιήθηκε η γεωθερμία στη Νίσυρο; Γιατί; Γιατί ακριβώς δεν αναθέσαμε την ευθύνη της απόφασης, άρα και την ευθύνη απέναντι στο κράτος και την ποινική ευθύνη, να αποφασίσουν οι τοπικοί θεσμοί παρά κάποιοι νομικοί. Και κρατούσαμε ισορροπίες, πού θέλει αυτός, πού θέλει ο άλλος, πού θέλει ο τρίτος.

Εν τω μεταξύ για να χτιστεί ένας δρόμος ή ένα ξενοδοχείο στη Ρόδο έπρεπε να πληρώσει πενταπλάσια χρήματα στα αδρανή υλικά που μεταφερόντουσαν, γιατί δεν άφηναν να γίνουν εξορύξεις στο νησί. Γιατί δεν έχει τη δυνατότητα ο Δήμος να αποφασίσει για αυτά; Το λέω σαν ελάχιστη συνδρομή στην ανάγκη να υπάρξουν πιο ριζικές αλλαγές για την νησιωτικότητα και προκαλώ την Κυβέρνηση -και το λέω με όλον το σεβασμό- να φέρει αυτήν τη συζήτηση σε ένα τραπέζι και να την κάνουμε όλη από την αρχή, γιατί νομίζω ότι τώρα που έχουμε και το Ταμείο Ανάκαμψης και όλους αυτούς τους πόρους που όλοι λέτε και λέμε ότι είναι τόσο μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα, να μην πάει και αυτή η περίοδος χαμένη για τα νησιά μας. Θα είναι αμαρτία.

Π. ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ: Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΧΤΥΠΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΌΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΊΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΌΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΏΝ

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφου, ο Εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Αλλαγής, Παύλος Χρηστίδης, τόνισε:

 

Σχετικά με την ακρίβεια:

«Η κυβέρνηση αρνείται να χτυπήσει θεσμικά τα καρτέλ.

Με την ακρίβεια να απειλεί ξανά τα εισοδήματα όσων κατάφεραν να σταθούν όρθιοι με δυσκολία, ο Πρωθυπουργός αρνείται να μειώσει τον ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης. Οι τιμές στα τρόφιμα καλπάζουν. Καθημερινά έχουμε ανατιμήσεις στον καφέ, το ψωμί, το γάλα και η κυβέρνηση παρακολουθεί απαθής. Αρνείται να πάρει θεσμικά μέτρα καταπολέμηση της ακρίβειας και να σπάσει τη συνωμοσία της ακρίβειας. Οι μικρομεσαίοι καλούνται να επιστρέψουν μεγάλο μέρος των ενισχύσεων που έλαβαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, την ώρα που ξεκινούν και οι πλειστηριασμοί. Και επιδοτείται η εξαγορά από τους μεγάλους αλλά όχι οι δικτυώσεις που τους κάνουν ανταγωνιστικούς στις νέες συνθήκες. Η ακρίβεια χτυπά την ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την ποιότητα ζωής των νοικοκυριών».

Σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες και την παρουσία Μητσοτάκη στη ΔΕΘ:

Ο κ. Μητσοτάκης πιστεύει ότι με μέτρα που έχουν ημερομηνία λήξης, με προεκλογικού τύπου λογικές, θα αλλάξει την κατεστραμμένη εικόνα του ίδιου και της Κυβέρνησής του. Δεν έχει κατανοήσει μάλλον ότι αποκαλύφθηκε και η κοινωνία ήδη του γυρίζει την πλάτη. Το δείχνουν, άλλωστε και όλες οι ποιοτικές έρευνες των τελευταίων ημερών. Η εικόνα του επιτελικού κράτους κατέρρευσε και οι δήθεν μεταρρυθμίσεις γίνονται απορρύθμιση των θεσμών. Άραγε που είναι η πανεπιστημιακή αστυνομία; Από την άλλη, Προκύπτει και από τις καταγγελίες των εργαζομένων της Ε-Food και τον αδιέξοδο νόμο της ΝΔ για τα Εργασιακά το μέγεθος του προβλήματος. Η κατάργηση του θεσμικού πλαισίου προστασίας των εργαζομένων, δημιουργεί συνθήκες ζούγκλας που εξυπηρετούν τους λίγους.

Σχετικά με την υπόθεση Γεωργίου:

«Οι συνεχιζόμενες διώξεις εναντίον του πρώην επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ, Ανδρέα Γεωργίου είναι απαράδεκτες. Η, δε, ντροπιαστική σιωπή της ΝΔ καταδεικνύει το πρόβλημα και παραπέμπει σε πρακτικές που χαρακτηρίζουν αυταρχικές αντιλήψεις. Το 2010 στήθηκε μια αντιμνημονιακή συνεργασία ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ με χυδαιότητες και διχαστικό λόγο. 11 χρόνια μετά, αρνούνται να πουν έστω και μια κουβέντα, για τον άνθρωπο που απλά έκανε τη δουλειά του και δεν συγκάλυψε όσα έγιναν το 2004-2009.»

Σχετικά με τις δημοσκοπήσεις:

Η ΝΔ έχει σοβαρό θέμα στα δεξιά της. Αυτό φαίνεται και από την διαχείριση της υπόθεσης του βουλευτή που έδωσε στη δημοσιότητα ονόματα μικρών μαθητών. Μεγάλο μέρος της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ συμφωνεί με τέτοιες αντιλήψεις και γι’ αυτό ο κ. Μητσοτάκης κάνει λες και δεν συνέβη τίποτα. Το κεντρώο προσωπείο έπεσε στον ανασχηματισμό.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ: Η ΟΡΓΗ ΞΕΧΕΙΛΙΣΕ

Σε «επιχειρηματίες» με αμοιβή 2 ευρώ την ώρα θέλει να μετατρέψει τους εργαζόμενους στις παραγγελίες η πλατφόρμα eFood. Με βάσει την καταγγελία των ίδιων των εργαζομένων η εταιρεία τους κάλεσε και τους ζήτησε να αλλάξει η Σύμβαση (εξαρτημένης) Εργασίας και από μισθωτοί που λαμβάνουν εντολές πού και πώς θα εργαστούν, να γίνουν freelancer. Διαφορετικά, απολύονται!

Η εργοδοτική αυθαιρεσία στηρίζεται στην κυβερνητική ανοχή και την νομοθετική πρόβλεψη της ΝΔ ότι ο νέος που πηγαίνει τρόφιμα στον πελάτη, τα οποία παρήγγειλε όχι στον ίδιο αλλά στο κατάντημα ή σε μια ανεξάρτητη πλατφόρμα, (μπορεί) να ασκεί «ανεξάρτητες υπηρεσίες». Ή, ακόμη-ακόμη, «να ασκεί ανεξάρτητο έργο». Οποία υποκρισία!

Κύριοι της κυβέρνησης,

με αυτόν το τρόπο, χωρίς δικαιώματα για τους εργαζομένους, με αμοιβές κάτω του ορίου της φτώχειας, με μισθωτούς εκτεθειμένους σε ποικίλους κινδύνους «σε δυό ρόδες μέσα στην κίνηση», με την ακρίβεια θα κατατρώει το διαθέσιμο εισόδημα, θα έρθει η ανάπτυξη;

Απαιτούμε από το υπουργείο Εργασίας να παρέμβει και να ακυρώσει τα σχέδια απόλυσης των εργαζομένων της eFood. Καλούμε την κυβέρνηση να αναθεωρήσει το νόμο για τα παιδιά που εργάζονται στο ντελίβερι και να τους καλύψει νομοθετικά με όλα τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Οι εργαζόμενοι με τα Μηχανάκια επιβάλλεται να έχουν το ίδιο επίπεδο κοινωνικής προστασίας με τους παραδοσιακούς εργαζόμενους.

Η οργή ξεχείλισε. Οι νέοι δεν είναι αναλώσιμοι και εύκολη λεία για τα άνομα συμφέροντα της εργοδοσίας. Με την κυβέρνηση, εάν δεν σιγοντάρει την αυθαιρεσία, να κωφεύει στις εκκλήσεις για δίκαιη αντιμετώπιση όλων των εργαζομένων.

Το Κίνημα Αλλαγής όχι μόνο στέκεται στο πλευρό των σκληρά εργαζομένων με τα Μηχανάκια στους δρόμους, αλλά θα αναλάβει πρωτοβουλίες για την εξίσωση των όρων αμοιβής και εργασίας όλων των νέων μας.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: Η ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

H Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, συναντήθηκε σήμερα με τον Γ.Γ του ΑΚΕΛ Στέφανο Στεφάνου και αντιπροσωπεία του ΑΚΕΛ.

Αμέσως μετά η Φώφη Γεννηματά, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Εκφράζουμε τον προβληματισμό μας για την πορεία του Κυπριακού.

Η Τουρκία προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα, κόντρα στις αποφάσεις του ΟΗΕ.

Η διχοτόμηση του νησιού που επιδιώκει, δεν πρέπει να περάσει.

Είναι μια στόχευση αντίθετη με τις έως τώρα αποφάσεις της διεθνούς κοινότητας.

Πρέπει να ξεκινήσουν ξανά οι συζητήσεις από εκεί που σταμάτησαν, στο πλαίσιο της στρατηγικής της διζωνικής- δικοινοτικής ομοσπονδίας.

Αυτό επιτάσσει το συμφέρον της Κύπρου.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΙΚΤΟΥ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ E-FOOD

Τα τελευταία χρόνια και ιδίως στα χρόνια της πανδημίας στραφήκαμε όλοι λίγο-πολύ στην χρήση των εφαρμογών παραγγελίας. Ωστόσο πίσω από την άνεση της εύκολης παραγγελίας κρύβεται ακόμη μια σελίδα του εργασιακού μεσαίωνα που κάποιες εταιρίες με την συνδρομή της κυβέρνησης επιβάλλουν στην εργασιακή πραγματικότητα.

Οι διανομείς από σκληρά εργαζόμενοι σε ένα πραγματικά επικίνδυνο και αβέβαιο περιβάλλον μετατρέπονται σε Freelancers και μάλιστα εκβιαστικά μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων.

Εδραιώθηκαν λοιπόν στην αγορά μεσούσης της κρίσης προσφέροντας θελκτικά πακέτα αποδοχών και παροχών στους εργαζόμενους ώστε να δημιουργήσουν μια νέα πραγματικότητα και τώρα επιλέγουν να πλουτίσουν εις βάρος τους. Εις βάρος αυτών που με την σκληρή δουλειά τους τους εδραίωσαν.

Βαφτίζουν λοιπόν την σκληρή και επικίνδυνη μισθωτή εργασία ως εξωτερική συνεργασία όπου ο εργαζόμενος καλείται να αναλάβει μεγαλύτερο και δυσανάλογο των απολαβών του βάρος. Είχαμε επισημάνει εγκαίρως ότι το εργασιακό νομοσχέδιο εκτός της διάλυσης των ωραρίων και των εργασιακών συνθηκών θα ήταν πρόδρομος μιας εκτεταμένης απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων.

Η κυβέρνηση συνεχίζει να παρακολουθεί ως θεατής το «μακρύ και αόρατο χέρι της αγοράς» το οποίο διαλύει κάθε έννοια προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Πίσω από τα delivery apps κρύβεται ακόμη μια καλοστημένη φάμπρικα εξαθλίωσης των εργαζομένων και ιδίως των νέων που αποτελούν σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι των διανομέων.

Καταδικάζουμε απερίφραστα την παθητική στάση της κυβέρνησης και του ίδιου του Πρωθυπουργού που αναίσχυντα πριν λίγο καιρό μίλησε για “αυτοαπασχολούμενα παιδιά” παρουσιάζοντας ως καινοτομία τα αυτονόητα όπως η συνδικαλιστική εκπροσώπηση, η ασφαλιστική κάλυψη και η θέσπιση κανόνων για την ασφάλειά τους. Ούτε “αυτοαπασχολούμενα” ούτε “παιδιά” είναι οι υπάλληλοι που παλεύουν καθημερινά για 2 έως 3€ την ώρα.

Δεν μας κάνετε χάρη κ. Μητσοτάκη!

Σταματήστε να αντιμετωπίζετε τους σκληρά εργαζόμενους και την νεολαία ως άλλος Λουδοβίκος με δηλώσεις κενές περιεχομένου που έχουν ως στόχο την διαστρέβλωση της πραγματικότητας. Ως νέοι δημοκράτες και σοσιαλιστές αρνούμαστε να δεχτούμε ως κανονικότητα την διάλυση των εργασιακών σχέσεων. Στεκόμαστε στο πλευρό του δίκαιου αγώνα των εργαζομένων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες διανομής και καλούμε την νεολαία να στηρίξει τον δίκαιο αγώνα τους.

#cancel_efood #cancel_ND

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *