Κύρια σημεία συνέντευξης του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή A΄ Αθήνας Δημήτρη Τζανακόπουλου στο Κόκκινο 105,5


0
(0)
  • Η κριτική μας στη ΝΔ δεν αφορά μόνο τα ανεπαρκή μέτρα, αλλά και τα ψέματα για τη χρήση του μαξιλαριού.

  • Μέχρι προχθές η κυβέρνηση υποστήριζε ότι τα, εκτός τόπου και χρόνου, μέτρα θα χρηματοδοτηθούν από τα ταμειακά διαθέσιμα του δημοσίου χωρίς να χρησιμοποιηθεί το μαξιλάρι τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο. Εχθές το Υπουργείο Οικονομικών, και μάλιστα μέσω διαρροών, μας ενημέρωσε ότι το μαξιλάρι ήδη χρησιμοποιείται. Εδώ έχουμε μια περίπτωση καραμπινάτης αδιαφάνειας και ψεύδους από την πλευρά της κυβέρνησης.

  • Ανεξαρτήτως όμως χρήσης ή μη χρήσης του μαξιλαριού τα μέτρα που έχει λάβει η ΝΔ δεν δημιουργούν προϋποθέσεις περιορισμού της ύφεσης. Αντίθετα η κυβέρνηση προχωράει με μία λογική «βλέπουμε και κάνουμε»

  • Εμείς λέμε ότι εάν το πακέτο δεν είναι εμπροσθοβαρές θα είμαστε αντιμέτωποι με μια ύφεση που μπορεί να προσεγγίσει το 10-12% όπως είναι οι προβλέψεις μεγάλων οργανισμών όπως είναι η ΕΕ και το ΔΝΤ. Τότε τα χρήματα δεν θα επαρκούν και θα αναγκαστούμε να δανειστούμε από τις διεθνείς αγορές εξανεμίζοντας το πλεονέκτημα του μαξιλαριού που έχει η Ελλάδα.

  • Πρόκειται για μια πολιτική που είναι καταστροφική και είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει ακόμη και σε δανεισμό από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας που συνοδεύεται από μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής.

  • Η κυβέρνηση ίσως να έχει αποδεχθεί την πιθανότητα ενός νέου μνημονίου που η κοινωνία δεν πρέπει να επιτρέψει.

  • Η κυβέρνηση έχει την αίσθηση ότι δεν πρέπει να δίνει λογαριασμό σε κανέναν λες και τα χρήματα ανήκουν στην κυβέρνηση της ΝΔ και όχι στον ελληνικό λαό. Η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη θεσμικά και πολιτικά να ενημερώσει τι πρόκειται να κάνει με τα χρήματα αυτά.

  • Φαίνεται ότι η ΝΔ έχει αποδεχθεί την προοπτική μιας μεγάλης ύφεσης και μάλλον προσεγγίζει την κατάσταση με όρους ευκαιρίας για μια μεγάλη αναδιάρθρωση της αγοράς εργασίας και των ελληνικών επιχειρήσεων προς όφελος των μεγάλων επιχειρήσεων.

  • Εμείς χαρακτηρίσαμε ως απόλυτη ανευθυνότητα την εκλογολογία, εκ μέρους και του ίδιου του κ. Μητσοτάκη μετά το προχθεσινό του διάγγελμα.

  • Δεν είναι δυνατόν όταν βρισκόμαστε στο μέσο μιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης και στα προεόρτια μιας οικονομικής κρίσης, η κυβέρνηση να έχει αρχίσει την εκλογολογία πράγμα που είναι ένας πολιτικαντισμός. Ο κ. Μητσοτάκης ίσως σκέφτεται να δραπετεύσει από την πολύ μεγάλη οικονομική κρίση που πλησιάζει.

  • Υπάρχουν εκτιμήσεις ότι η διαμόρφωση της οικονομίας θα βρεθεί σε χειρότερη κατάσταση ακόμη και από τις πιο σκοτεινές εποχές της μνημονιακής περιόδου.

  • Όταν μιλάμε για ύφεση 10%, και αυτό φαίνεται να το αποδέχεται η κυβέρνηση ως αναπότρεπτο δεδομένο, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι η βαθύτερη ύφεση των μνημονίων ήταν το 2011 και ήταν της τάξης του 9,1% που οδήγησε σε απώλεια περίπου 800.000 θέσεων εργασίας.

  • Δεν φοβόμαστε τις εκλογές. Αλλά επισημαίνουμε στην κυβέρνηση ότι με τέτοια κόλπα δεν μπορεί να αποτρέψει την ύφεση που πλησιάζει.

ΣΥΡΙΖΑ- Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου – Η κυβέρνηση θα λογοδοτήσει ακόμα και για το τελευταίο ευρώ που έχει δαπανηθεί εν μέσω της πανδημίας

Η πρόσφατη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, την οποία αναδεικνύει το σημερινό πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών, με την οποία δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους φορείς του Δημοσίου που σχετίζονται με τον τουρισμό να συνάπτουν συμβάσεις με συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρεία χωρίς διαγωνιστικη διαδικασία, συνιστά σκάνδαλο πρώτου μεγέθους.

Είναι οφθαλμοφανές πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αποφασίσει να μετατρέψει την κρίση της πανδημίας σε ευκαιρία για να κάνει «δωράκια», με τα χρήματα του ελληνικού λαού, στους ιδιώτες φίλους της και μάλιστα μέσω ΠΝΠ. Και, δυστυχώς, όλα δείχνουν πως το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι το μοναδικό. Το θέμα με τα διαβόητα voucher για τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, ο διπλασιασμός της αποζημίωσης για τις ιδιωτικές ΜΕΘ εν μέσω πανδημίας ή το κονδύλι ύψους 30 εκ. ευρώ για την πραγματοποίηση μοριακών ελέγχων από ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα αποτελούν καραμπινάτες περιπτώσεις διασπάθισης του δημόσιου χρήματος.

Αν ο κ. Μητσοτάκης νομίζει πως όλα αυτά θα παραμείνουν στο σκοτάδι, είναι βαθιά γελασμένος. Θα λογοδοτήσει ακόμα και για το τελευταίο ευρώ που έχει δαπανηθεί εν μέσω της πανδημίας. Τα παιχνίδια εις βάρος του ελληνικού λαού προς όφελος λίγων κι εκλεκτών δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτά.

Δηλώσεις του Γ. Βαρεμένου Τομεάρχη Υποδομών-Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας, στο κανάλι “Metropolis-Ionian TV” της Δυτικής Ελλάδας

Τα Πάθη και η Κοροϊδία

Εκτός από πολιτικό υπάρχει και ηθικό θέμα όταν η κυβέρνηση, εν μέσω των παθών του λαού στην εποχή του κορωνοΐού, επιχειρεί να καταργήσει έργα όπως η υπογειοποίηση του τραίνου στην Πάτρα, έργο που έχει την ευρύτατη συναίνεση των φορέων και του λαού της περιοχής.

Είτε πρόκειται για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, είτε για την υπογειοποίηση, είτε για το Άκτιο-Αμβρακία, η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδίδεται σε διχαστικές και δικαστικές περιπέτειες, διαλύοντας εν εξελίξει συμβάσεις ή διαγωνισμούς και πετώντας στον κάλαθο μελέτες και αναλύσεις βιωσιμότητας εγκεκριμένες από την ΕΕ, θέλοντας επίσης να ερμηνεύσει δικαστικές αποφάσεις κατά τρόπο που να βάζουν τα έργα στην προκρούστεια κλίνη των δικών της επιδιώξεων, ασχέτως αν τα οδηγεί σε χρονική καθυστέρηση και κοστολογικό εκτροχιασμό.

Με την αλαζονεία, την επικοινωνιακή κοροϊδία και την υποτίμηση της νοημοσύνης του λαού, φαίνεται να αγνοούν ότι αυτού του είδους η στάμνα, πολλές φορές πάει για νερό αλλά κάποια στιγμή θα σπάσει.

Δήλωση Δ.Παπαδημούλη εν όψει της Ολομέλειας του Ευρωκοινοβουλίου σήμερα και αύριο, που ψηφίζει για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid19 – Οι τροπολογίες της Ευρωομάδας της Αριστεράς

  • Δημ. Παπαδημούλης: «Ανεπαρκή τα μέτρα της Κομισιόν και του Εurogroupγια την αντιμετώπιση του κορονοϊού: Η ΕΕ χρειάζεται δραστικά αυξημένο Πολυετή Προϋπολογισμό και ισχυρό σχέδιο έκτακτων μέτρων, με προτεραιότητες τη δημόσια Υγεία, τη Συνοχή, την Απασχόληση και το Κλίμα»

  • «Ζητάμε άμεση έκδοση ευρωομολόγων Corona Bonds και ένα ισχυρό Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, χωρίς μνημονιακούς περιορισμούς»

  • Δήλωση εν όψει της Ολομέλειας του Ευρωκοινοβουλίου σήμερα και αύριο, που ψηφίζει για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid19 – Οι τροπολογίες της Ευρωομάδας της Αριστεράς

    Η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συνεδριάζει εκτάκτως σήμερα Πέμπτη 16 και αύριο Παρασκευή 17 Απριλίου στις Βρυξέλλες, για συζήτηση και έγκριση των έκτακτων μέτρων που σχετίζονται με την αντιμετώπιση της πανδημίας.
    Στην ημερήσια διάταξη θα βρίσκεται Συζήτηση με το Συμβούλιο και την Επιτροπή, ακολουθούμενη από ψήφισμα, σχετικά με τη συντονισμένη αντίδραση της ΕΕ για την καταπολέμηση της πανδημίας του COVID-19 και των συνεπειών της.

    Ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης, ως Συντονιστής της Ευρωομάδας της Αριστεράς και στην Επιτροπή Προϋπολογισμών του Ευρωκοινοβουλίου (BUDG), αναφέρθηκε στο θέμα κάνοντας την ακόλουθη δήλωση:

    «Τα μέτρα που προτείνει η Κομισιόν και αποφάσισε το Eurogroupείναι εντελώς ανεπαρκή: Η ΕΕ χρειάζεται έναν δραστικά αυξημένο Πολυετή Προϋπολογισμό και ένα ισχυρό σχέδιο έκτακτων μέτρων (MFF Contingency Plan) για την αντιμετώπιση της πανδημίας, με προτεραιότητα στις πολιτικές για τη δημόσια Υγεία, τη Συνοχή, την Απασχόληση και το Κλίμα. Χρειαζόμαστε όσο ποτέ άλλοτε, να γίνει πράξη η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη και να επιδείξουμε αποφασιστικότητα στην αντιμετώπιση της κρίσης του κορονοϊού. Ζητάμε άμεση έκδοση ευρωομολόγων Corona Bonds και ένα ισχυρό Ταμείο Ανάκαμψης χωρίς μνημονιακούς περιορισμούς».

Συνέντευξη του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα στο δελτίο Ειδήσεων του KontraChannel

Γ. ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ: Πάμε στη συνέντευξη που σας έχουμε προαναγγείλει. Έχουμε, κυρίες και κύριοι, τη χαρά και την τιμή να φιλοξενούμε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του KONTRA τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τον κ. Αλέξη Τσίπρα. Κύριε Πρόεδρε καλησπέρα, σας ευχαριστώ θερμά που είστε μαζί μας για τον χρόνο σας και που αποδεχτήκατε την πρόσκληση.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Καλησπέρα κ. Μελιγγώνη, ευχαριστώ κι εγώ πολύ για την πρόσκληση και νομίζω ότι θα κάνουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σήμερα, αν και από απόσταση.

Γ. ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ: Ούτως ή άλλως, αυτά είναι τα μέτρα που επιβάλλουν οι περιστάσεις. Κι εγώ νομίζω ότι θα είναι ενδιαφέρουσα η συζήτηση. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, παρότι το λογικό θα ήταν να ξεκινήσουμε κ. Πρόεδρε από το υγειονομικό κομμάτι αυτής της ιστορίας, γιατί πάνω από τη ζωή των ανθρώπων δεν είναι τίποτε.

Ωστόσο, επειδή έχουμε βαριά οικονομική επικαιρότητα, θα ήθελα, αν δεν έχετε αντίρρηση, να ξεκινήσουμε από την είδηση του οικονομικού ρεπορτάζ. Δηλαδή, από τη διαρροή που είχαμε ότι η κυβέρνηση έχει σπάσει το ένα κομμάτι του κουμπαρά, το «μαλακό μαξιλάρι» όπως λένε οι τεχνοκράτες, από τις αρχές Απριλίου και για να μπούμε μαλακά στην κουβέντα καταρχάς θα ήθελα το σχόλιό σας για την εξέλιξη αυτή, κ. Πρόεδρε.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Πρώτα απ’ όλα για ποιο μαξιλάρι μας λένε τώρα; Γιατί θα μας μπερδέψουν λίγο. Αναφέρονται στο μαξιλάρι που μέχρι τις εκλογές έλεγαν ότι είναι αχρείαστο; Αυτό που κατά κάποιους δεν υπήρχε καν; Αναφέρονται στο μαξιλάρι εκείνο που ο κ. Σκυλακάκης στη Βουλή στον προϋπολογισμό έλεγε ότι ήταν η μεγαλύτερη γκάφα στην ιστορία της οικονομικής επιστήμης;

Ή μήπως αναφέρονται στο  μαξιλάρι εκείνο που πριν από δέκα μέρες στη συνέντευξη Τύπου που παρουσιάσαμε το πρόγραμμα «Μένουμε όρθιοι» και ζητήσαμε από την κυβέρνηση άμεσα, αλλά στοχευμένα να το αξιοποιήσει, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός μας απάντησε μιλώντας για «πλειοδοσία και για χρήματα τα οποία θα τα χρειαστούμε την κατάλληλη στιγμή, όταν θα έρθει ενδεχομένως ένα δεύτερο ρεύμα της πανδημίας»;

Κύριε Μελιγγώνη, είναι σαφές ότι η κυβέρνηση και ο κ. Μητσοτάκης, ο Πρωθυπουργός, στην αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης πηγαίνει με μια λογική «βλέποντας και κάνοντας» και αρνείται να συζητήσει ουσιαστικά, σοβαρά και με διαφάνεια και δημόσια για τις αναγκαίες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν, προκειμένου η ελληνική οικονομία να σταθεί όρθια.

Εγώ άκουσα σήμερα με εξαιρετική επιφύλαξη όλες αυτές τις διαρροές και όχι επίσημες δηλώσεις. Και λέω «με εξαιρετική επιφύλαξη» καθότι γνωρίζω ότι αυτή τη στιγμή η δυνατότητα που έχει η ελληνική οικονομία να σταθεί όρθια χάρη σε αυτή την παρακαταθήκη που άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτό το δήθεν αχρείαστο μαξιλάρι, είναι εξαιρετικά σημαντική, υπαρκτή και μεγάλη δυνατότητα.

Αν δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα, ενδεχομένως να είχαμε ήδη χρεοκοπήσει χωρίς να το ξέρουμε.

Εκτιμώ ότι τούτη την ώρα η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει με πλήρη διαφάνεια την εικόνα των δημόσιων οικονομικών και να μας απαντήσει γιατί δεν προχωρά στο πρόγραμμα το οποίο εμείς εξαγγείλαμε. Δηλαδή, στην εκταμίευση, στοχευμένα όμως, για να στηρίξει τις επιχειρήσεις, να στηρίξει τους μισθούς, να στηρίξει την εργασία ώστε να μπορέσουμε να έχουμε τις μικρότερες δυνατές απώλειες,  μόλις θα επανεκκινήσει η οικονομία.

Ειδάλλως, τα σενάρια που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας και αφορούν τις προβλέψεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για ύφεση το 2020 κοντά στο 10%, μπορεί να είναι τα πιο θετικά από όσα σενάρια μπορεί να προκύψουν στο μέλλον. Να είναι η θετική εκδοχή και τα πράγματα να είναι πολύ χειρότερα.

Γ. ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κατηγορείτε την κυβέρνηση για λογική «βλέποντας και κάνοντας». Και θέλω να σας ρωτήσω, ένας άνθρωπος που σας βλέπει τώρα και μπορεί να έχει αυτό που λέμε τη λογική του νοικοκύρη, το πώς θέλουμε όλοι να βγάζουμε τα οικονομικά του σπιτιού μας, μπορεί να σας ρώταγε: Αυτό γιατί είναι κακό; Από τη στιγμή που και τα λεφτά απεριόριστα δεν είναι -37 δισ. είναι ένα μεγάλο ποσό, αλλά δεν είναι άπειρο- και η κρίση δεν ξέρουμε πόσο θα κρατήσει.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Κύριε Μελιγγώνη, η λογική της εμπροσθοβαρούς στήριξης της ελληνικής οικονομίας έχει να κάνει με την ανάγκη να μην οδηγηθούμε σε μια βαθιά ύφεση. Διότι αν οδηγηθούμε σε μια βαθιά ύφεση, τότε οι οικονομικές ανάγκες, η χρηματοδότηση δηλαδή που θα απαιτηθεί για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας, θα είναι διπλάσια και τριπλάσια.

Για να το εξηγήσω να το καταλάβει δηλαδή αυτό ο μέσος τηλεθεατής, θα το εξηγήσω με τους νόμους της φυσικής, το νόμο της αδράνειας. Απαιτείται πολύ μεγαλύτερη δύναμη για να σπρώξεις ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι σταματημένο, από ό,τι για να σπρώξεις και να το επαναφέρεις στην προηγούμενη κίνηση ένα αυτοκίνητο που δεν είναι σταματημένο, αλλά κυλάει.

Φανταστείτε αν βρεθούμε και στην κατάσταση να κυλάει ανάποδα, πόσο μεγαλύτερη δύναμη θα χρειαστεί να βάλουμε για να επανεκκινήσει σε θετική τροχιά το όχημα.

Έτσι και η οικονομία. Εμείς παρουσιάσαμε ένα πρόγραμμα πριν από δέκα μέρες, το οποίο είχε τρία χαρακτηριστικά, τρεις βασικούς άξονες πάνω στους οποίους έπρεπε να δώσουμε προσοχή.

Ο ένας άξονας ήταν η ποσότητα.

Ο δεύτερος άξονας ήταν η ποιότητα των μέτρων, δεν αρκεί μόνο να μιλάμε για νούμερα αλλά και που θα κατευθυνθούν αυτά τα νούμερα.

Και ο τρίτος άξονας ήταν ο χρόνος, η χρονικότητα, δηλαδή το πότε θα γίνουν αυτές οι δαπάνες.

Θέλω να σας μιλήσω πάρα πολύ ειλικρινά. Μιλήσαμε για ένα πρόγραμμα 14,3 δισ. ευρώ δημοσιονομική επέκταση και τα υπόλοιπα εγγυοδοτήσεις. Αν τα ίδια λεφτά δοθούν μετά από τρεις μήνες, δεν θα φτάνουν ούτε για να καλύψουν το 1/3 των αναγκών που θα έχουν δημιουργηθεί μετά από τρεις μήνες.

Τα χρήματα αυτά έπρεπε να δοθούν τώρα προκειμένου να διατηρηθεί ζωντανή η προσφορά και η ζήτηση, ώστε όταν επανακάμψει η προσφορά να υπάρχει ζήτηση. Να διατηρηθεί η προσφορά σημαίνει να διατηρηθούν στη ζωή οι επιχειρήσεις, να μην κλείσουν δηλαδή οι επιχειρήσεις οι οποίες είναι ευάλωτες.

Φοβάμαι ότι σε τρεις μήνες θα βρεθούμε μπροστά σε μια πραγματικότητα δυσκολότερη και πιο σκοτεινή, από αυτή που ζήσαμε στα σκληρά χρόνια των μνημονίων, αν η κυβέρνηση δεν παρέμβει άμεσα. Θα βρεθούμε μπροστά σε χιλιάδες λουκέτα, σε μικρές και ευάλωτες επιχειρήσεις που θα έχουν κλείσει και σε μια ανεργία, που θα είναι αντίστοιχη των χειρότερων ημερών της μνημονιακής κρίσης.

Αυτό κατά τη γνώμη μου συνιστά μια εθνική κρίση, μια μεγάλη εθνική περιπέτεια. Και δεν έχει το δικαίωμα ο Πρωθυπουργός, δεν έχει το δικαίωμα η κυβέρνηση να σφυράει κλέφτικα, επιτρέψτε μου τον όρο, απέναντι σε αυτή την υπόμνηση που με μεγάλη αγωνία όλοι έχουμε καταθέσει το προηγούμενο διάστημα.

Δεν έχει το δικαίωμα να αγνοεί τις παρεμβάσεις μας. Δεν έχει το δικαίωμα αυτά τα χρήματα, που είναι χρήματα που έχουν βρεθεί εκεί με τις  θυσίες του ελληνικού λαού προκειμένου να χρησιμεύσουν σε μια κρίση σαν τη σημερινή, να μη δίνει λογαριασμό πώς τα χρησιμοποιεί, πότε τα χρησιμοποιεί και για ποιο λόγο τα χρησιμοποιεί.

Εγώ υποθέτω ότι ο λόγος για τον οποίο αρνείται να μπει σε μια ουσιαστική συζήτηση, ο λόγος για τον οποίο δίνει παραπλανητικά νούμερα στη δημοσιότητα, βγήκε προχθές στο διάγγελμά του και μίλησε για 14 δισ. Πού είναι τα 14 δισ; Είδατε εσείς 14 δισ. και δεν τα είδαμε εμείς; 2 δισ. έχει δώσει μέχρι σήμερα, τα 800 € που δίνει ουσιαστικά ως επίδομα για την ανεργία, για την αναστολή της εργασίας, συν το δώρο Πάσχα και κάποια πολύ μικρά τα voucher -που εκεί κρύβεται κι ένα σκάνδαλο στο οποίο θα αναφερθώ αν μου δώσετε τη δυνατότητα αργότερα σε αυτό- και άλλα 2 δισ. συνολικά που ακόμη όμως δεν έχουν δρομολογηθεί, 1 δισ. μη επιστρεπτέα ενίσχυση στις επιχειρήσεις και άλλο 1 δισ. για πληρωμή τόκων και χρεολυσίων επιχειρήσεων. Συνολικά 4 δισ., όχι 14. Άλλο 4, άλλο 14. Λείπουν 10 στην πορεία.

Για ποιο λόγο μιλάει για 14 δισ.; Για ποιο λόγο ξαφνικά σήμερα, ενώ μέχρι χτες μας έλεγε ότι δεν θα αγγίξει το μαξιλάρι -ενδεχομένως να αμφισβητούσε και την ύπαρξή του- μας λέει ότι ήδη το ροκανίζει, ήδη το έχει σπαταλήσει χωρίς να μας λέει και μάλιστα μέχρι τέλος Ιουνίου θα έχει εξαντληθεί.

Όλα αυτά είναι ερωτήματα που είναι υπαρξιακά για το παρόν και το μέλλον της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής κοινωνίας. Και εγώ αυτά τα υπαρξιακά ερωτήματα δεν θα τα αφήσω να πέσουν κάτω. Αμέσως μετά το Πάσχα, κ. Μελιγγώνη, αμέσως μετά τις γιορτές, θα καταθέσω πρόταση για διεξαγωγή προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση στη Βουλή για την οικονομία, ώστε να δώσει εξηγήσεις ο κ. Μητσοτάκης που ακριβώς ξοδεύει, τι ξοδεύει, τι σχέδιο έχει και αν σε τελική ανάλυση το σχέδιό του είναι τα χρήματα αυτά αντί να πάνε για να στηρίξουν την εργασία και την κοινωνική συνοχή τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, στο τέλος της ημέρας πάνε για να «ξοδευτούν» -εντός εισαγωγικών θα πω, βεβαίως, γιατί κι αυτές ανάγκες είναι- μονοδιάστατα, για να καλύψουν τις ανάγκες κάποιων μεγάλων επιχειρήσεων. Όπως μονοδιάστατα και στο παρελθόν ξοδέψαμε δεκάδες δισ. ευρώ προκειμένου να ανακεφαλαιοποιήσουμε τις τράπεζες που ήταν η μεγάλη πληγή της ελληνικής οικονομίας.

Γ. ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ: Άρα κ. Πρόεδρε για να είναι καθαρό: Αυτή τη στιγμή επειδή υπάρχει και η δήλωση του κ. Τσακαλώτου και έχει αντιδράσει ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν εγκαλείτε την κυβέρνηση επειδή σπάει τον κουμπαρά, αλλά επειδή δεν δημοσιοποιεί γιατί τον σπάει και πού θα πάνε τα λεφτά από τον κουμπαρά. Σωστά;

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Μα εμείς ήμασταν αυτοί οι οποίοι ζητήσαμε πριν από δέκα μέρες, με ένα στοχευμένο πρόγραμμα να σπάσει ο κουμπαράς. Αλλά να σπάσει προκειμένου να στηριχθεί η εργασία, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η οικονομία.

Αλλά, για να καταλάβουν και οι τηλεθεατές μας: ο κουμπαράς είναι 37 δισ. Από αυτά τα 37 δισ., τα 16 περίπου είναι θα έλεγε κανείς κλειδωμένα. Αυτό είναι που ονομάζουν «σκληρό μαξιλάρι», για τις αποπληρωμές των επόμενων ετών των δανειακών μας υποχρεώσεων. Περισσεύουν περίπου 20 δισ., συν περίπου άλλα τόσα θα πω εγώ, που είναι εν δυνάμει ρευστότητα από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις. Είναι 3,5 δισ. ευρώ η επιστροφή των κερδών των ελληνικών ομολόγων από τις ευρωπαϊκές τράπεζες των κρατών – μελών της Ευρωζώνης. Είναι 4 περίπου δισ. ο αναπροσανατολισμός των κονδυλίων του ΕΣΠΑ κι άλλα παρόμοια κονδύλια, που συγκεντρώνουν όλα μαζί ένα σημαντικό αριθμό.

Άρα, αυτή τη στιγμή ρευστότητα υπάρχει προκειμένου να προσανατολιστεί και να στηρίξει τις ανάγκες της κοινωνίας και τις ανάγκες της οικονομίας. Άρα, η μομφή δεν είναι γιατί κανείς σπάει τον κουμπαρά, η μομφή είναι ποιο είναι το σχέδιο για να κρατηθούμε όρθιοι. Αν υπάρχει σχέδιο για να κρατηθούμε όρθιοι ή αν το σχέδιο τελικά είναι να οδηγηθούμε –γιατί τα ακούω κι αυτά, ακούω τις τελευταίες μέρες διαφόρους συμβούλους να βγαίνουν και να δημοσιολογούν, να αρθρογραφούν και να συμβουλεύουν τον Πρωθυπουργό, μεταξύ αυτών και μια πρώην σύμβουλός του, δεν ξέρω αν είναι ακόμη η κ. Ξαφά- που του ζητάνε να προχωρήσει σε πιστοληπτική γραμμή. Αυτό που ζήταγε και ο κ. Στουρνάρας να κάνουμε εμείς αντί να βγούμε δηλαδή από τα μνημόνια.

Να πάει δηλαδή σε πιστοληπτική γραμμή στήριξης στον ευρωπαϊκό μηχανισμό σταθερότητας όχι μόνο σε ό,τι αφορά το ύψος των κονδυλίων που αποφάσισαν στο Eurogroup και είναι κυρίως για δαπάνες για την υγεία. Αλλά να μαζέψει και τα 16 δισ. που είναι κλειδωμένα, για να φτιάξει ένα μεγαλύτερο πακέτο και να προσφύγει σε πιστοληπτική γραμμή.

Άρα να μπούμε ξανά σε μια διαδικασία αιρεσιμότητας, δηλαδή προγράμματος. Και όταν τελειώσουν αυτά, η μόνη εκδοχή θα είναι να μπούμε και σε κανονικό πρόγραμμα. Αν ο στόχος του κ. Μητσοτάκη είναι να αδρανήσει τώρα για να μας βάλει σε προγράμματα αύριο, σε νέα μνημόνια διότι μονάχα μέσα από αυτά μπορεί να δικαιολογήσει την επιλογή του να προχωρήσει σε μια αναδιάρθρωση στην αγορά εργασίας και στην οικονομία συνολικά, κατά το πώς εκτιμά και επιθυμεί ο ΣΕΒ και τα μεγάλα συμφέροντα, να ξέρει ότι αυτό θα βρει απέναντί του όχι μόνο την αντιπολίτευση, αλλά πιστεύω τη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού.

Διότι η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα που απλά βρίσκεται μπροστά σε μια κρίση χωρίς να έχει υποστεί όλα τα προηγούμενα χρόνια, όσα έχει υποστεί. Δεν είναι όπως οι υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης που βρίσκονται μπροστά στην κορωνο-κρίση. Είναι μια χώρα που μόλις βγήκε από μια δεκαετή περιπέτεια. Και θα ήταν πραγματικά κρίμα, άδικο να ξαναμπούμε σε μια παρόμοια περιπέτεια, τώρα που καταφέραμε να ορθοποδήσουμε.

Γ. ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, το γεγονός ότι η κυβέρνηση ενώ μέχρι χτες το βράδυ σε συνέντευξή του ο κ. Σταϊκούρας έλεγε ότι όχι μόνο επαρκούν τα τρέχοντα ταμειακά διαθέσιμα, τα εκτός μαξιλαριού τα εκτός κουμπαρά, αλλά ότι στόχος είναι να μην αγγιχτεί ο κουμπαράς ούτε τον Ιούνιο.

Το γεγονός ότι πριν καν περάσει ένα 24ωρο έχουμε την αποκάλυψη πως ο κουμπαράς όχι μόνο έσπασε, αλλά έχει αρχίσει να σπάει από την Πρωταπριλιά και δεν είναι ψέμα, εσάς τι σας λέει; Θέλω να πω, μήπως τα πράγματα στην πραγματική οικονομία είναι πολύ χειρότερα από ό,τι νομίζουμε και είτε τα 24 δισ., που λέει η κυβέρνηση, ή τα 26 δισ. που λέτε εσείς, είτε πέσουν τώρα είτε αργότερα, αποδειχθούν ασπιρίνες; Το φοβάστε αυτό ως ενδεχόμενο;

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Καταρχάς, θα πρέπει να διευκρινίσει ο ίδιος ο κ. Σταϊκούρας τι ακριβώς δήλωσε προχθές. Διότι κάποιοι θεωρούν ότι η αναφορά του ήταν στο λεγόμενο «σκληρό μαξιλάρι» -ξαφνικά δεν υπήρχε και τώρα υπάρχει και μαλακό, υπάρχει και σκληρό-, δηλαδή αναφέρθηκε στα 16 δισ. που είναι κλειδωμένα για την αποπληρωμή των δανείων.

Εντούτοις, θα περίμενε κανείς από μια υπεύθυνη κυβέρνηση να ενημερώσει τουλάχιστον τα κόμματα, τους πολιτικούς αρχηγούς, τους βουλευτές, τη Βουλή την εθνική αντιπροσωπεία για την πραγματική εικόνα.

Αυτό το οποίο όμως εγώ θέλω να επισημάνω, μιας και με ρωτάτε, είναι ότι η πραγματική εικόνα για την πορεία της ελληνικής οικονομίας ήταν αρνητική, δυσάρεστη και πριν ξεσπάσει η κρίση του κορωνοϊού. Ο κ. Μητσοτάκης εξελέγη τάζοντας ανάπτυξη του 4% και θεωρώντας ότι θα φτάσει σε αυτούς τους ρυθμούς μεγέθυνσης με φοροελαφρύνσεις σε λίγους και ισχυρούς και οι πρώτοι οκτώ μήνες της διακυβέρνησής του είχαν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

Διότι εμείς αφήσαμε τον Ιούλη του ’19 την ελληνική οικονομία να τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης 2,8% και τα δυο τελευταία τρίμηνα είχαμε επιβράδυνση της οικονομίας. Το δε 1ο τρίμηνο του 2020, πριν ξεσπάσει ο κορωνοϊός, η εικόνα είναι ότι σε ό,τι αφορά τα δημοσιονομικά ήμασταν ήδη σχεδόν 2 δισ. έξω από τον στόχο που είχαμε τότε για πρωτογενές πλεόνασμα.

Άρα, η οικονομία πήγαινε άσχημα και πριν ξεσπάσει ο κορωνοϊός ακριβώς διότι πουθενά στον κόσμο αυτή η συνταγή που θέλησε να εφαρμόσει εδώ ο κ. Μητσοτάκης δεν θα μπορούσε να δώσει αναπτυξιακή πορεία και αναπτυξιακή προοπτική. Ούτε επενδύσεις είχαμε, όπως έλεγε ότι θα έρθουν οι επενδύσεις, ούτε τίποτε.

Μετά βεβαίως ήρθε ο κορωνοϊός και τα άλλαξε όλα. Και βλέπουμε σήμερα τις προβλέψεις που γίνονται από διεθνείς Οργανισμούς, οι οποίες είναι εξαιρετικά δυσοίωνες. Εγώ θα ήθελα να επισημάνω μονάχα δυο στοιχεία, όχι τόσο αυτά καθαυτά τα νούμερα, αλλά δυο στοιχεία τα οποία κατά την άποψή μου δείχνουν την τάξη του μεγέθους.

Πρώτον, ότι η Ελλάδα λένε όλοι θα έχει τη μεγαλύτερη ύφεση απ’ όλες τις άλλες χώρες της Ευρωζώνης. Και δεύτερον ότι η ανάκαμψη, το ριμπάουντ δηλαδή του 2021, ακόμη κι αν δεν υπάρξει δεύτερο κύμα πανδημίας, θα υπολείπεται κατά πολύ της ύφεσης που θα έχουμε το 2020. Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή από αυτό που δήλωσε προχθές ο Πρωθυπουργός στο διάγγελμά του όταν είπε ότι «θα έχουμε ύφεση το ’20 αλλά το ’21 θα έχουμε ισχυρότερη ανάκαμψη».

Αυτά τα δύο ποιοτικά στοιχεία που δίνουν όλοι οι Οργανισμοί και το IMF, που άλλοτε πέφτει μέσα άλλοτε πέφτει έξω στις προβλέψεις του, αλλά και ο ΟΟΣΑ, είναι ανησυχητικά στοιχεία για την ελληνική οικονομία. Και αυτά τα ανησυχητικά στοιχεία θα έλεγα ότι ακριβώς επαυξάνουν τη λογική μας ότι τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, πρέπει να ληφθούν έγκαιρα, πρέπει να είναι οριζόντια και πρέπει να έχουν προληπτικό χαρακτήρα, ώστε να μειώσουμε όσο το δυνατό τις συνέπειες αυτής της κρίσης στην οικονομία.

Γ. ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, για να κλείσουμε αυτή την ενότητα και να πάμε και στο υγειονομικό κομμάτι -μετά θα γυρίσουμε βέβαια για να μιλήσουμε και για την εν εξέλιξει διαπραγμάτευση στην Ευρώπη για την ανάσχεση της κρίσης-, αλλά για να κλείσουμε την ενότητα «κουμπαράς, μαξιλάρι, οικονομία», θέλω να σας ρωτήσω με το χέρι στην καρδιά: αυτή η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ με τον εμπροσθοβαρή της χαρακτήρα, ενέχει ρίσκο;

Θέλω να πω, είστε 100% σίγουροι εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ ότι εάν τα λεφτά πέσουν τώρα και όλα μαζί, αυτό θα μας γλιτώσει από την κρίση και απλώς δεν θα οδηγήσει στο να βρεθούμε κάποια στιγμή με άδεια Ταμεία και την κρίση να βαθαίνει;

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Κύριε Μελιγγώνη, καλά κάνετε και ρωτάτε γιατί μου δίνετε την ευκαιρία να διευκρινίσω κάποια πράγματα. Εμείς δεν προτείναμε να πέσουν όλα τα λεφτά, όλα τα διαθέσιμα από ένα κουμπαρά που αυτή τη στιγμή έχει περίπου 40 δισ. διαθέσιμους πόρους, βγάζοντας έξω τις εγγυήσεις και τον νέο δανεισμό στον οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση η κυβέρνηση χάρις στο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας που μας δίνει τη δυνατότητα για 12 δισ., αλλά και η δυνατότητα που ακόμη υπάρχει για δανεισμό στις αγορές -όπου έμαθα ότι σήμερα βγήκαμε και πήραμε 2 δισ., ενδεχομένως θα μπορούσαμε να πάρουμε και παραπάνω-, από αυτό το συνολικό ποσό των 40 δισ., εμείς είπαμε να πάρουμε 14.

Δεν μπορούμε να τα πάρουμε όλα. Αλλά επαναλαμβάνω ότι η πρότασή μας έχει τρία στοιχεία τα οποία πρέπει να προσέξουμε. Το ένα είναι η ποσότητα, το δεύτερο είναι η ποιότητα, δηλαδή πού πρέπει να πάνε αυτά τα λεφτά. Και το τρίτο είναι ο χρόνος, η χρονικότητα.

Σας εξήγησα πριν ότι το «εμπροσθοβαρώς» είναι πολύ κρίσιμο αυτή τη στιγμή. Μα, κοιτάξτε τι γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Όλοι το κάνουν αυτό. Ή όλοι προσπαθούν να το κάνουν αυτό. Η ίδια η Γερμανία έχει δώσει κοντά στο 5% του ΑΕΠ της σε δημοσιονομική επέκταση και το σύνολο των χρηματοδοτήσεων και των εγγυοδοτήσεων και της δημοσιονομικής επέκτασης, φτάνει τα 600 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής έχουν προχωρήσει σε μια απόφαση να δώσουν δημοσιονομική επέκταση περίπου 2,3 τρισεκατομμύρια δολάρια. Γιατί τα κάνουν όλα αυτά; Γίνανε ξαφνικά σοσιαλιστές; Έχουν γίνει τόσο ριζοσπάστες; Όχι προφανώς, αλλά γιατί καταλαβαίνουν με βάση την κοινή λογική της οικονομικής θεωρίας ότι πρέπει να πέσουν τα χρήματα έγκαιρα για να διατηρήσουν ζωντανή την προσφορά και τη ζήτηση.

Η Ελλάδα έχει ένα θέμα, για να τα πούμε όλα, να πούμε την αλήθεια στον ελληνικό λαό. Ποιο είναι το θέμα; Το θέμα ότι το χρέος της είναι πολύ υψηλό. Άρα, δεν έχει απεριόριστη δυνατότητα να δανειστεί και υπάρχει και ο φόβος ότι αργότερα μπορεί τα επιτόκια να είναι υψηλότερα όταν η κρίση θα βαθύνει.

Άρα λοιπόν πώς αντιμετωπίζεται αυτό το πρόβλημα; Αντιμετωπίζεται με την ύπαρξη του μαξιλαριού. Μαξιλάρι ρευστότητας ύψους περίπου 10% του ΑΕΠ σε διαθέσιμους πόρους, δηλαδή. 22 δισ. διαθέσιμων πόρων, βγάζω έξω τα 16, το σκληρό μαξιλάρι που λένε, δεν έχει αυτή τη στιγμή ούτε η Ιταλία, ούτε η Ισπανία, ούτε η Πορτογαλία, ούτε καμία άλλη χώρα. Έχει η Ελλάδα, ακριβώς διότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτή που προνόησε προκειμένου να έχει, γνωρίζοντας πόσο ευάλωτη και πόσο εύθραυστη είναι η ελληνική οικονομία απέναντι σε μια πιθανή νέα κρίση. Προφανώς και δεν είχαμε προβλέψει τον κορωνοϊό. Είχαμε προβλέψει όμως ότι μπορεί να υπάρξουν νέες κρίσεις στο άμεσο μέλλον. Κρίσεις χρέους, δημοσιονομικές κρίσεις και θέλαμε η χώρα να είναι προστατευμένη.

Εγώ δεν θυμάμαι καμία άλλη κυβέρνηση στη σύγχρονη ιστορία του τόπου να το έχει φροντίσει αυτό. Άδεια ταμεία αφήνανε όλες οι κυβερνήσεις. Εμείς το φροντίσαμε. Κα

Ολγα Γεροβασίλη: Να απαντήσει τώρα η κυβέρνηση! Πότε; Πώς; Γιατί;

Το στρίβειν δια των περιστροφών της Κυβέρνησης γεννά μεγαλύτερη ανασφάλεια από τον Covid 19

Παρακολουθώντας τις περιστροφές του ομολόγου της Σταύρου Καλαφάτη στην προσπάθειά του να μην απαντήσει τελικώς στο κατ’ επανάληψιν ερώτημα του δημοσιογράφου κατά πόσον η κυβέρνηση έχει ήδη χρησιμοποιήσει το μαξιλάρι, παρά το γεγονός ότι έως τώρα διεκήρυσσε ότι δεν το αγγίζει, η Όλγα Γεροβασίλη οδηγήθηκε στο συμπέρασμα ότι: «Μετά από τα όσα είπε ο κ. Καλαφάτης τα πράγματα μοιάζουν πιο δύσκολα και δυστυχώς αυτό μας γεννά μεγαλύτερη ανασφάλεια»

Οι έγκλειστοι πολίτες και βλέπουν και ακούν και θέλουν να γνωρίζουν

Ο κάθε έγκλειστος για λόγους αυτοπροστασίας και πρόληψης πολίτης που αγωνιά για την υγεία του και την υγεία των άλλων, εξακολουθεί να βλέπει, να ακούει και να έχει κρίση. Άρα η προσπάθεια της κυβέρνησης να περιορίσει τη συζήτηση στην έγκαιρη λήψη των περιοριστικών μέτρων και να οικοδομήσει εν μέσω πανδημίας success story αποκλειστικά γύρω από αυτό το ζήτημα, σκοντάφτει στην πραγματικότητα και τελικώς στην κρίση των πολιτών.

Το πρώτο ζητούμενο είναι βεβαίως  η υγεία αλλά εξίσου μεγάλο ζητούμενο είναι κατά πόσον όταν ανοίξει η πόρτα του σπιτιού οι πολίτες θα βρουν τη ζωή τους εκεί έξω. Οφείλει λοιπόν η κυβέρνηση να τοποθετηθεί ως προς τις ενέργειές της διαφανώς, ειλικρινώς χωρίς να αποκρύπτει στοιχεία.

Η Πρόταση ΣΥΡΙΖΑ αξιοποιεί τμήμα του μαξιλαριού: Κοστολογημένα, εμπροσθοβαρώς και διαφανώς. Η κυβέρνηση θα μας πει τι κάνει;  

Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ την οποία έχουμε καταθέσει και η οποία έχει λοιδορηθεί με τον ίδιο τρόπο που έως πρόσφατα λοιδορούνταν και η ύπαρξη του μαξιλαριού με το οποίο θωρακίσαμε τη χώρα, περιλαμβάνει την αξιοποίησή του. Με τρόπο κοστολογημένο, εμπροσθοβαρή, εφικτό και διαφανή. Προτείναμε την χρήση συγκεκριμένου τμήματος του μαξιλαριού (14 δισ) στην κυβέρνηση ώστε να στηριχτεί άμεσα και γενναία η οικονομία με στοχευμένες και συγκεκριμένες δράσεις. Ώστε να μην βρεθούμε αργότερα μπροστά σε νέα οικονομική ερήμωση.

Χτίζοντας το μαξιλάρι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έκανε εθνική πολιτική.

Η κυβέρνηση οφείλει να το παραδεχτεί και να ανακαλέσει την έως τώρα στάση της.  

Άρα αυτό που συζητούμε σήμερα δεν είναι το εάν θα πρέπει ή όχι να αγγιχτεί το μαξιλάρι.  Ας ομολογήσει επισήμως την ύπαρξη του μαξιλαριού, το οποίο κατά τα λεγόμενά τους μέχρι πρότινος δεν υπήρχε. Να ανακαλέσει το ότι μας κατηγορούσε επειδή θωρακίζαμε τη χώρα για κάθε κίνδυνο ώστε σε μία οποιαδήποτε οικονομική κρίση η χώρα έπρεπε να είναι ασφαλής. Εθνική πολιτική κάναμε: Βγάλαμε τη χώρα από τα μνημόνια και δημιουργήσαμε προϋποθέσεις για να είναι ασφαλής. Αν δεν υπήρχε σήμερα αυτό το μαξιλάρι, η χώρα μας θα είχε πτωχεύσει.

Η Κυβέρνηση να απαντήσει τώρα: Πότε; Πόσο; Γιατί;

Η ΝΔ μας είπε δια του υπουργού της επισήμως ότι το μαξιλάρι δεν πρέπει να αγγιχτεί ώστε να υπάρχουν εφεδρείες. Στη συνέχεια εν κρυπτώ, μέσω διαρροής από το Υπουργείο Οικονομικών μαθαίνουμε ότι το μαξιλάρι αγγίχτηκε.

Ζητάμε από τη Νέα Δημοκρατία να μας πει: Πότε; Πόσο; Και γιατί;Η χώρα θα κινδυνεύει να μπει σε βαθιά ύφεση και νέες περιπέτειες και  ο Πρωθυπουργός όταν απευθύνεται στον ελληνικό λαό μέσω μηνυμάτων όπως προσφάτως αντί να αναλώνεται σε οικοδόμηση του προφίλ του για το 2021 και σε λόγους εν είδει προεκλογικών εξαγγελιών, καλά θα κάνει να μιλήσει για αυτά τα ζητήματα. Με ποιο σχέδιο προτίθεται η κυβέρνηση να στηρίξει την ελληνική οικονομία. Έτσι οι πολίτες θα αισθανθούν ασφαλείς. Το εν κρυπτώ γεννά πολλά ερωτηματικά και φόβο μεγαλύτερο από εκείνον του Covid-19. Η πανδημία έχει ημερομηνία λήξης. Όχι όμως οι ζωές των πολιτών και η οικονομία της χώρας.

 Αν είχατε απάντηση και σχέδιο, δεν θα διολισθαίνατε σε αστειότητες και λαϊκισμούς κ. Καλαφάτη

Ακολούθησε εκτός θέματος παρέμβαση του κ. Καλαφάτη ο οποίος έκρινε σκόπιμο να «αποκαλύψει» ότι το μαξιλάρι δεν προήλθε από ανάπτυξη αλλά από απομύζηση του μόχθου του λαού (sic), να διαστρέψει την κοστολογημένη πρόταση ΣΥΡΙΖΑ με αστειότητες του είδους: Ανοίξτε μπαούλα και μοιράστε με μιας χρήματα, με κορύφωση βεβαίως την εξύμνηση ως (μίας ακόμη) προσωπικής επιτυχίας Μητσοτάκη για τα 12 δισ. και την ποσοτική χαλάρωση.

Η Όλγα Γεροβασίλη κατέβαλε, κλείνοντας, μία ύστατη προσπάθεια να επισημάνει στον κ. Καλαφάτη ότι η πρόταση ΣΥΡΙΖΑ δεν σχετίζεται με μπαούλα και ότι είναι μάλλον γραφικό να προσπαθεί να εξαργυρώσει κεντρικές αποφάσεις της ΕΕ λόγω κορωνοϊού ως προσωπικές επιτυχίες του ΠΘ.

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *