Κοινή ανακοίνωση Τμήματος και ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Ψήφισμα – κόλαφο για Κεραμέως ενέκριναν οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ (Ξέφραγο αμπέλι τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών)


0
(0)

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και της Επιτροπής Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου Παιδείας της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ

 Ψήφισμα – κόλαφο για Κεραμέως ενέκριναν οι πρόεδροι  των ΕΛΜΕ

(Ξέφραγο αμπέλι τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών)

 Kόλαφο για το υπουργείο Παιδείας και προσωπικά για την κυρία Κεραμέως, αποτελεί το Ψήφισμα των Προέδρων των ΕΛΜΕ όλης της χώρας, αναφορικά με την ανικανότητα του ΥΠΑΙΘ να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών κατά τη διάρκεια τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ταυτόχρονα, το ψήφισμα επιβεβαιώνει πλήρως την καταγγελία του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη, ο οποίος  στις 29 Μαΐου κατέθεσε στο προεδρείο της Βουλής, σε σφραγισμένο φάκελο, αρχεία με προσωπικά δεδομένα εκατοντάδων καθηγητών, για τις ώρες μαθήματος που είχαν κάνει εξ αποστάσεως, τον αριθμό των μαθητών που τις είχαν παρακολουθήσει, προσωπικές τους παρατηρήσεις και άλλα.

Επρόκειτο για παράνομη διαρροή. Η απάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου την ίδια μέρα ήταν ότι επρόκειτο για «πρωτοφανές φιάσκο», αφού τα στοιχεία ήταν δήθεν αθώα και είχαν καταχωρηθεί… «οικειοθελώς» από τους εκπαιδευτικούς ως «οδηγός» για τους συναδέλφους τους!

Χθες, η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ, διέψευσε τους ισχυρισμούς του υπουργείου και  σε ψήφισμά της επισημαίνει ότι:

Πρώτον, η συγκέντρωση στοιχείων γινόταν κατόπιν προσωπικών τηλεφωνικών κλήσεων της ΓΓ του υπουργείου που πίεζε στελέχη σε όλη την Ελλάδα να τα συλλέγουν, να τα καταχωρούν και να τα αποστέλλουν, χωρίς να στηρίζεται σε γραπτές οδηγίες ή εγκύκλιο. Το υπουργείο, που πιάστηκε ψευδόμενο, όχι μόνο δεν είχε φροντίσει να αποτρέψει τη διαρροή, δίνοντας τις κατάλληλες οδηγίες στους χειριστές, (που, προφανώς, δεν έχουν ευθύνη), αλλά κρυβόταν το ίδιο πίσω τους!

Δεύτερον, στο ίδιο ψήφισμα η συνέλευση των προέδρων ΕΛΜΕ καταγγέλλει το υπουργείο ότι παρέδωσε προσωπικά στοιχεία των εκπαιδευτικών, χωρίς την συγκατάθεσή τους, στην ιδιωτική εταιρία Cisco.

Τρίτον, ότι δεν προέβη σε καμία ενημέρωση των εκπαιδευτικών για ζητήματα όπως: ποια είναι η νόμιμη βάση επεξεργασίας, πόσο χρονικό διάστημα θα διατηρηθούν τα δεδομένα, ποιοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτά και με ποιον τρόπο εξασφαλίζεται  ότι δε θα υπάρχει διαρροή, πού να απευθύνονται οι κατά τόπους χειριστές  για ερωτήσεις και απορίες  σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και σειρά άλλων στοιχείων που διασφαλίζουν την ορθή τήρηση των κανόνων διαχείρισης προσωπικών δεδομένων.

Τέταρτον, ότι το αποτέλεσμα της επικίνδυνης έλλειψης σχεδιασμού του υπουργείου οδήγησε σε εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών για προώθηση διαφημίσεων από ιδιωτικές εταιρίες!

Τα υπόλοιπα από αύριο στη Βουλή, όπου θα συζητείται το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυρίας Κεραμέως.

Μέχρι τότε, θα αναμένουμε την ανακοίνωση του υπουργείου με την οποία θα χαρακτηρίζει το ψήφισμα των προέδρων των ΕΛΜΕ όλης της Ελλάδας (και όλων των πολιτικών αποχρώσεων)… «πρωτοφανές φιάσκο»!

Κ. Νοτοπούλου: Η κυβέρνηση της ΝΔ βλάπτει σοβαρά τον Tουρισμό

Η κυβέρνηση της ΝΔ  βλάπτει σοβαρά τον Τουρισμό.

Λίγες μέρες πριν αρχίσει επίσημα η τουριστική σεζόν, οι απαράδεκτες συνθήκες υποδοχής στη χώρα μας- όπως τις καταγγέλλουν επώνυμα ταξιδιώτες-, κάνουν το γύρο του Διαδικτύου.

Αντί για ελληνική φιλοξενία οι ταξιδιώτες βρίσκονται αντιμέτωποι με την «επιτελική ταλαιπωρία» της ΝΔ.

Η πολιτική προστασία οφείλει να παρέμβει άμεσα, πριν να είναι πολύ αργά.

Χρ. Σπίρτζης: «Επικίνδυνη ολιγωρία της κυβέρνησης: Ανεπαρκή τα μέτρα στο δημόσιο για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού»

Όλοι βιώνουμε την απέχθεια της ΝΔ και της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τον δημόσιο τομέα. Παρά την τελευταία – εξαναγκασμένη – παραδοχή για την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα των δομών της Δημόσιας Υγείας και των Δημόσιων Υπηρεσιών, που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της μάχης για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δεν μπορούν να κρύψουν την απέχθεια τους για το δημόσιο τομέα, τόσο με τις συνεχιζόμενες προσπάθειες ιδιωτικοποιήσεων όσο και με τις προβλέψεις ανεπαρκών μέτρων αντιμετώπισης στο Δημόσιο σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα.

Συγκεκριμένα με την υπ’ αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 34781 ΚΥΑ «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (ΦΕΚ Β’2168/4.6.2020), αλλά και με τη σημερινή εγκύκλιο Φ.69/119/οικ.11682/9.6.2020 η οποία εξειδικεύει τα μέτρα λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, τίθεται το πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, καθώς επίσης και  των δημόσιων υπηρεσιών, με γνώμονα πάντοτε, τουλάχιστον σύμφωνα με τις εξαγγελίες, τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού. Αυτό που προκαλεί πραγματικά μεγάλη έκπληξη είναι η απουσία συγκεκριμένων κανόνων και μέτρων για τον τρόπο λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών ως προς την προστασία των εργαζομένων και εξυπηρετούμενων πολιτών από τον κίνδυνο του συγκεκριμένου ιού.

Ενώ καταγράφονται πολύ αναλυτικές οδηγίες, στα διάφορα άρθρα της ΚΥΑ,  για  το πως είναι υποχρεωμένες οι ιδιωτικές επιχειρήσεις να λειτουργούν, όπως επίσης και τα αντίστοιχα διοικητικά πρόστιμα με την κλιμάκωσή τους, ανάλογα με τις παραβάσεις των σχετικών μέτρων, για  τον δημόσιο τομέα γίνεται αναφορά  σε ένα μόνο άρθρο, το 19, και μάλιστα με τρόπο πολύ γενικό που θέτει απλά ένα απολύτως ελλιπές πλαίσιο χωρίς καμία περαιτέρω εξειδίκευση.

Είναι ενδεικτικό ότι στην εγκύκλιο η Κυβέρνηση όχι μόνο δεν θεσμοθετεί συγκεκριμένα μέτρα αλλά μετατοπίζει τις ευθύνες λήψης μέτρων στις Υπηρεσίες και στους πολίτες αναφέροντας:

«Ως εκ των ανωτέρω και δεδομένου ότι ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού δεν έχει ακόμα εξαλειφθεί, παρακαλούνται τόσο οι δημόσιες υπηρεσίες όσο και οι εξυπηρετούμενοι πολίτες για την λήψη εκείνων των απαραίτητων μέτρων ώστε να διασφαλίζεται η δημόσια υγεία αλλά και η προσωπική υγεία των υπαλλήλων και των πολιτών. Ειδικότερα, οι δημόσιες υπηρεσίες θα πρέπει να λάβουν μέριμνα για την τήρηση αποστάσεων μεταξύ των πολιτών στους χώρους αναμονής κοινού».

 

Παραθέτουμε τα σημεία εκείνα που δεν θίγονται καθόλου για τον δημόσιο τομέα, προβλέπονται όμως για την λειτουργία των ιδιωτικών επιχειρήσεων στη σχετική ΚΥΑ.

  • Δεν προβλέπεται υποχρεωτική αναλογία υπαλλήλων, αλλά και εξυπηρετούμενων  πολιτών ανά τ.μ. Στο άρθρο 19 αναφέρεται μόνο ως υποχρεωτική η τήρηση ελάχιστης απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των υπαλλήλων και μεταξύ των υπαλλήλων και των πολιτών.
  • Δε διασφαλίζεται η μη δημιουργία συγχρωτισμού, ιδιαίτερα στις υπηρεσίες που δέχονται κοινό, ούτε και η  τήρηση αποστάσεων ανάμεσα στους πολίτες.
  • Δεν προβλέπεται ελάχιστη απόσταση ανάμεσα στα γραφεία των εργαζομένων στις διάφορες υπηρεσίες.
  • Δεν ορίζεται μέγιστος αριθμός ατόμων που δύνανται να συσκέπτονται είτε στο πλαίσιο ομάδας εργασίας, είτε στο πλαίσιο συλλογικών οργάνων του δημοσίου.
  • Προβλέπεται σύσταση για εξυπηρέτηση του κοινού κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού, η οποία όμως δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα.
  • Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τοποθέτηση συσκευών με απολυμαντικό υγρό ούτε στους χώρους εισόδου και εξόδου των υπαλλήλων και πολιτών, ούτε στους χώρους εργασίας.
  • Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πραγματοποίηση απολυμάνσεων σε όλους τους χώρους στο κλείσιμο κάθε ημέρας λειτουργίας.
  • Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη χρήση των ανελκυστήρων στις δημόσιες υπηρεσίες, με την υποχρέωση τήρησης μέγιστου αριθμού ατόμων που δύνανται να κάνουν χρήση.
  • Δεν υπάρχει πρόβλεψη για  τη συνέχιση της μεθόδου της τηλεργασίας για συγκεκριμένες υπηρεσίες ή τμήματα που μπορούν να λειτουργήσουν κατά αυτόν τον τρόπο, προκειμένου να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός.

 

Όλα τα ανωτέρω μέτρα που δεν προβλέπονται για το δημόσιο, αλλά που είναι υποχρεωτικά, επί ποινή προστίμου μάλιστα για τον ιδιωτικό τομέα, είναι απολύτως απαραίτητα, σε  μια χρονική στιγμή που παρατηρείται αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού, σε μια χρονική στιγμή που δεν αποτελεί το τέλος της πανδημίας, αλλά μια περίοδο που πρέπει να συνεχίζονται να λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Και είναι πράγματι απορίας άξιον γιατί η κυβέρνηση επιλέγει χαλάρωση και έλλειψη σχεδιασμού μέτρων στο δημόσιο τη στιγμή που οι δημόσιες υπηρεσίες αρχίζουν πάλι να λειτουργούν πλήρως. Αυτή η ολιγωρία είναι πραγματικά ιδιαίτερα επικίνδυνη και για τους  δημόσιους υπαλλήλους και για τους πολίτες που εξυπηρετούνται καθημερινά από τις δημόσιες υπηρεσίες.

Καλούμε την Κυβέρνηση να προνοήσει για την θεσμοθέτηση και εφαρμογή δέσμης μέτρων στο δημόσιο αντίστοιχων με αυτά που προβλέπονται για τον ιδιωτικό τομέα. Είναι υποχρέωσή της να μεριμνήσει για την προστασία της υγείας των δημόσιων υπαλλήλων και του εξυπηρετούμενου κοινού.

Η ευθύνη της κυβέρνησης είναι να μεριμνά για την προάσπιση της δημόσιας υγείας, είτε αφορά τους εργαζόμενους στον δημόσιο, είτε στον ιδιωτικό τομέα.

Ν. ΒΟΥΤΣΗΣ ΣΤΟ 5ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ

Δημοκρατική διακυβέρνηση και δημόσιες πολιτικές ή αυταρχική διακυβέρνηση και συρρίκνωση των δικαιωμάτων σε επιτηρούμενες κοινωνίες

Συζήτηση τ. Προέδρου της Βουλής και βουλευτή Α Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ  Νίκου Βούτση με τη δημοσιογράφο Βούλα Κεχαγιά, κατά την πρώτη ημέρα του διαδικτυακού 5ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών με θέμα τις “Ενδεχόμενες συνέπειες για τα Δικαιώματα και τη Δημοκρατία διεθνώς μέσα από την εμπειρία της Υγειονομικής Κρίσης”.

 

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ: https://www.facebook.com/nikos.voutsis.1/videos/pcb.1982436491891977/1982425148559778/?type=3&theater

 

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ Ν. ΒΟΥΤΣΗ:

  • Ο κόσμος μας στην παρούσα φάση μάλιστα της παγκοσμιοποίησης και προ της πανδημίας, συνταράσσονταν από οικονομικές κρίσεις, από την κλιματική κρίση, από προσφυγικές – μεταναστευτικές ροές, από πολύ μεγάλα ζητήματα τα οποία παρήγαγαν πάντοτε μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες. Η πανδημία, η οποία είναι μία ακόμα κρίση, με μάλιστα ένα ιστορικά πρωτοφανές lockdown, έφερε στην επιφάνεια την μεγάλη σχέση, τη συσχέτιση που υπάρχει ανάμεσα σε αυτού του τύπου τις κρίσεις. Με αποτέλεσμα όλος ο κόσμος σήμερα να συζητάει ποια είναι τα νέα επίδικα, τα νέα διακυβεύματα στη βάση των νέων οξυμένων ανισοτήτων, οι οποίες εμφανίζονται και θα εμφανιστούν και στο επίπεδο πλέον των δημοκρατικών δικαιωμάτων, των ελευθεριών αλλά βεβαίως και στο επίπεδο της δημοκρατίας. Αυτή η συζήτηση έχει φουντώσει. Είναι πολύ σημαντική και γίνεται και μέσα σε μία συγκυρία όπου το σύνθημα «Δεν υπάρχει ειρήνη χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη» λόγω της δολοφονίας του Φλόιντ συνταράσει τις μεγάλες μητροπόλεις.
  • Είναι πολλά τα πεδία που θέτουν ζητήματα συνταγματικά, δημοκρατικών δικαιωμάτων αλλά και της ίδιας της δημοκρατίας. Διότι είναι προφανές ότι μπαίνουμε σε μία εποχή όπου υπάρχουν πολύ μεγάλα ερωτήματα. Δηλαδή οι επιτηρούμενες κοινωνίες που είναι ένα νέο πεδίο, το οποίο όλος ο κόσμος το συζητάει καθώς, από ότι έχετε αντιληφθεί, μαζί με την υγειονομική ιχνηλάτηση έχει αρχίσει και μία τεχνολογική εξέλιξη που μπορεί να πάει στην κοινωνική και πολιτική και προσωπική ιχνηλάτηση. Τα ζητήματα λοιπόν που αφορούν στις κοινωνίες τις επιτηρούμενες, στην αποστέρηση βασικών εγγυήσεων εισοδήματος και δικαιωμάτων, που μέχρι τώρα στον ένα ή στον άλλο βαθμό από χώρα σε χώρα εγγυόνταν  την εργασία βρίσκονται στον αέρα. Και το μείζον ζήτημα, το οποίο μπαίνει, διότι είναι προφανές πως αυτή η κρίση γεννάει μέχρι και ενδεχόμενες γεωπολιτικές εξελίξεις και άλλα μείζονα θέματα, το κρίσιμο ζήτημα που τίθεται είναι εάν θα υπάρξει η αναγκαία δημοκρατική διακυβέρνηση και οι αναγκαίες δημόσιες πολιτικές με βάση τις οποίες με αφορμή και την κρίση, θα αντιμετωπιστούν αυτά τα οξυμένα ζητήματα και οι καινούργιες ανισότητες, οι οποίες εμφανίζονται στον κόσμο ή αντίθετα θα κυριαρχήσουν αυταρχικές διακυβερνήσεις και συρρίκνωση των δικαιωμάτων. Ένας φόβος, ο οποίος ως ψυχολογία στην κοινωνία δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα και ζητήματα. Άρα τα επίδικα, τα οποία στο μεγάλο κάδρο του κόσμου της παγκοσμιοποίησης σήμερα εμφανίζονται, είναι εξαιρετικά σημαντικά και πρέπει να υπάρχει και μία δημοκρατική, λαϊκή κινητοποίηση και των πολιτικών δημοκρατικών δυνάμεων που να αντισταθούν στις τάσεις αυταρχισμού, καταστολής, επιτήρησης, συρρίκνωσης των δικαιωμάτων.
  • Κεντρικό ζήτημα βεβαίως είναι και η κοινωνική δημοκρατία, πέραν και των προσωπικών δικαιωμάτων, ελευθεριών. Δηλαδή το ζήτημα της εργασίας έχει τεθεί στο επίκεντρο των αντιπαραθέσεων, των συγκρούσεων, σε σχέση με τις διαφορετικές οικονομικές πολιτικές που θα ακολουθηθούν για να υπάρξει υπέρβαση αυτών των κρίσεων. Η εργασία βρίσκεται πραγματικά στο επίκεντρο μιας συστηματικής προσπάθειας των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που θέλουν να αξιοποιήσουν από ότι φαίνεται την κρίση έτσι ώστε να αυξηθούν τα κέρδη σε βάρος της εργασίας. Βρίσκεται στο επίκεντρο μιας επίθεσης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε πολύ μεγάλη ανεργία, σε μείωση μισθών και βεβαίως στη συρρίκνωση δικαιωμάτων αλλά και του τρόπου οργάνωσης της εργασίας. Διότι ξέρετε είναι άλλο να εργάζεται κάνεις το οκτάωρο του ή εγώ θα ανέφερα και ριζοσπαστικά αιτήματα ότι θα μπορούσαν να προβληθούν για 30 και 35 ώρες εργασίας στη βάση των τεχνολογικών επιτευγμάτων στην παρούσα εποχή και άλλο να έχει σπαστό ωράριο, ελαστικές σχέσεις, να βρίσκεται πάντοτε επί ξύλου κρεμάμενος και να λειτουργεί και η αγορά εργασίας με ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανεργίας.
  • Οι προβλέψεις λένε πως αν η ύφεση είναι διψήφια, κάτι που είναι πάρα πολύ πιθανό,  θα οδηγηθούμε και σε μεγάλο ποσοστό ανεργίας. Άρα η εργασία, οι εγγυήσεις για την εργασία, το εισόδημα, τα δικαιώματα περί την εργασία, είναι στο επίκεντρο αυτής της υπόθεσης. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Είναι και ζητήματα Δημοκρατίας. Για παράδειγμα στο ελληνικό κοινοβούλιο όπως και στα άλλα κοινοβούλια εκ των πραγμάτων, ευλόγως, υπήρξε μία δίμηνη διακυβέρνηση μέσω πράξεων νομοθετικού περιεχομένου. Κι όμως εκεί στα εύλογα ζητήματα, τα οποία ετίθεντο για την άμεση αντιμετώπιση  κάποιων θεμάτων που αφορούν στην οικονομία και όχι μόνο στους εργαζόμενους αλλά και στις μικρές, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και σε άλλους κλάδους,  πάντοτε έμπαιναν επιπλέον διατάξεις, οι οποίες οδηγούσαν σε μία αδιαφανή διάθεση κονδυλίων ή σε σοβαρά ερωτήματα γύρω από ενέργειες που δεν ήταν άμεσης σπουδαιότητας, δεν ήταν επιτακτικές, δεν ήταν πραγματικά στην προτεραιότητα. Ήταν όμως μία ευκαιρία μιας διακυβέρνησης, η οποία εκ των πραγμάτων αυτούς τους μήνες λειτουργούσε με λιγότερο έλεγχο, να τα επιβάλει.
  • Είναι πολύ σοβαρό το ζήτημα των media, των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, των Μέσων Επικοινωνίας σε όλο τον κόσμο αλλά και στη χώρα μας. Όταν ο κόσμος είναι κλεισμένος στα σπίτια του, όταν βρίσκεται με καθεστώτα και προγράμματα και πρωτόκολλα για την καθημερινή του λειτουργία, όταν έχει ένα αίσθημα αυτοπεριορισμού αντιλαμβάνεστε πως ο ρόλος για την ενημέρωση, για την πληροφόρηση, για τη διεισδυτική, κριτική ματιά στα γεγονότα είναι κορυφαίος. Σ’ αυτόν τον τομέα υπήρξε προφανώς μία κατασταλτική διάθεση. Μια προσπάθεια χειραγώγησης.
  • Στο Σύνταγμά μας και γενικότερα στη θεσμική λειτουργία, στη δημοκρατία προϋποτίθεται η σωστή λειτουργία των αντίβαρων όπως τα λέμε. Δηλαδή Ανεξάρτητων Αρχών, οι οποίες μπορούν να ελέγξουν ευθέως την εκτελεστική εξουσία. Δυστυχώς, παρότι υπήρξαν ερωτήματα, τα οποία έθεσαν αυτές οι Αρχές όπως για τον τρόπο που γίνονται οι συμβάσεις εν ώρα πανδημίας, δεν μπόρεσαν να λειτουργήσουν ως αντίβαρα. Δεν είναι δηλαδή μόνο το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, το οποίο έχει καταδειχθεί εντελώς ανεπαρκές και από πλευράς οργάνωσης της δουλειάς αλλά και από πλευράς διάθεσης να αντιμετωπίσει έγκαιρα κάποια πράγματα. Δηλαδή βλέπουμε ότι η συρρίκνωση υπάρχει στην κρίσιμη φάση και αντίθετα δυναμώνουν οι αυταρχικές λογικές στην δημοκρατία. Αυτό είναι μείζον θέμα και σας επαναλαμβάνω δεν έχει σχέση μόνο με τα ατομικά δικαιώματα και την περιστολή τους. Έχει σχέση με την ίδια τη λειτουργία εν συνόλω της Δημοκρατίας και βεβαίως και στην υπερεθνική οντότητα, στην οποία βρισκόμαστε αυτό είναι το μικρότερο αλλά το κάδρο μέσα στο οποίο κινείται η χώρα μας, δηλαδή στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και εκεί είδαμε κυβερνήσεις και ολόκληρες χώρες, είναι γνωστό το παράδειγμα της Ουγγαρίας αλλά και της Πολωνίας όπως και άλλων χωρών, βρήκαν ευκαιρία από την πανδημία να λειτουργήσουν με ένα τρόπο αυταρχικό. Και το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα παραμείνουν ως μόνιμα στοιχεία δυσλειτουργίας της δημοκρατίας αυτού του τύπου οι καθεστωτικές αντιλήψεις ή θα υπάρξει όπως θα πρέπει κατά τη γνώμη μου, ένα δημοκρατικό κίνημα ανασυγκρότησης, ανανέωσης, ενθάρρυνσης και στο επίπεδο του κόσμου, των κοινωνικών μαζικών κινημάτων αλλά και στο επίπεδο της Δημοκρατίας, της συνταγματικής Δημοκρατίας έτσι ώστε να αποφευχθούν αυτές οι πολύ δυσοίωνες προβλέψεις.
  • Υπήρξε μία αποθέωση της ατομικής ευθύνης, η οποία έπρεπε μέσα στο δίμηνο αλλά και πρέπει και από δω και πέρα να συγκροτηθεί έτι περαιτέρω για όλους μας σαν μία στάση και κοινωνικής ευθύνης που αναλαμβάνει ο καθένας. Υπήρξε μία αποθέωση της ατομικής ευθύνης και πολύ λιγότερα λόγια υπήρξαν για την κρατική, την κοινωνική, τη συλλογική ευθύνη. Διότι για να ασκηθούν δημόσιες πλέον πολιτικές σε χώρους που μέχρι τώρα είχε αποχωρήσει εθελουσίως το κράτος ή το δημόσιο στη βάση των νεοφιλελεύθερων πολιτικών, προφανώς πρώτα από όλα απαιτείται η δημόσια, κοινωνική, συλλογική ευθύνη. Μέσα εκεί, καθένας μας κρίνεται ως άτομο, κάθε οντότητα, κάθε συλλογικότητα, κάθε πολιτική δύναμη. Είναι ένα από τα πολύ κρίσιμα ζητήματα που μπαίνουν σε συζήτηση σε διεθνή κλίμακα.
  • Επιτρέψτε να βάλουμε τελειώνοντας το κεντρικό ζήτημα. Ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει, επειδή είναι και η Σύνοδος Κορυφής σε λίγο διάστημα, να προχωρήσει με γοργά και τολμηρά βήματα σε μία αλληλέγγυα λειτουργία ανάληψης της ευθύνης για το θέμα των χρεών. Κι αυτό θα παρακολουθήσει και μία άλλη διαδικασία που θα βγάλει από τα αδιέξοδα στα οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει βρεθεί τα τελευταία χρόνια. ‘Ολοι συνδεόμαστε  μεταξύ μας και η χώρα μας μπορεί και πρέπει στο πλαίσιο της Ε.Ε. εφόσον υπάρξουν αυτές οι πολιτικές, οι δημοκρατικές πολιτικές υπέρ της κοινωνίας, πραγματικά να οδηγηθούμε σε μία διέξοδο μέσα σε ένα κόσμο που θα συνταραχθεί το επόμενο διάστημα από ισχυρές αντιπαραθέσεις στη βάση των ανισοτήτων που δημιουργούνται παγκοσμίως.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ερώτηση προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κατέθεσε ο Τομεάρχης Πολιτισμού της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Π. Σκουρολιάκος με θέμα την ολοκλήρωση και παράδοση του ανελκυστήρα των ΑΜΕΑ της Ακρόπολης.

Ερώτηση προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κατέθεσε ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής και Τομεάρχης Πολιτισμού της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρολιάκος με θέμα την ολοκλήρωση και παράδοση του ανελκυστήρα των ΑΜΕΑ της Ακρόπολης.

Ρωτάει την Υπουργό:

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου στο κοινό καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα εντείνονται οι φόβοι πως για ακόμα ένα καλοκαίρι η Ακρόπολη δεν θα είναι προσβάσιμη σε συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα;

Προς: την Υπουργό Πολιτισμού & Αθλητισμού

Θέμα: «Ολοκλήρωση και παράδοση του ανελκυστήρα των ΑΜΕΑ της Ακρόπολης»

 Από τις έξι Ιουνίου του 2019, παραμονές των εκλογών, το θλιβερό συμβάν ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες που δεν μπόρεσε να ανέβει στην Ακρόπολη λόγω εργασιών στο αναβατόριο ακολούθησε η πλήρης εργαλειοποίηση του γεγονότος από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας για ξεκάθαρα προεκλογικούς λόγους.

Ακολούθησε η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση νέου αναβατορίου με χρηματοδότηση από το ίδρυμα Ωνάση και με σαφές χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε την παράδοσή του εντός του τρέχοντος μηνός.

Επίσης προέκυψε μεγάλη καθυστέρηση στο έργο  λόγω του ικριώματος των εργασιών εγκατάστασης του νέου αναβατορίου, ειδικότερα μετά από καταγγελία του Συνδέσμου Επαγγελματιών Ικριωμάτων Ελλάδος (Σ.ΕΠ.Ι.Ε.) για τους κανόνες ασφαλείας. Ο Σ.ΕΠ.Ι.Ε  σε επιστολή του προς την Υπουργό και την Εισαγγελία επισημαίνει συνοπτικά ότι το ξύλινο ικρίωμα, που έχει εγκατασταθεί στο Βόρειο τείχος της Ακροπόλεως Αθηνών έχει τα εξής σοβαρά προβλήματα:

-Έχει ύψος άνω των δέκα μέτρων και συνεπώς δεν επιτρέπεται η ανέγερσή του,

–Δεν υπάρχει ασφαλής τρόπος πρόσβασης σε αυτό, ούτε και καθ’ ύψος από επίπεδο σε επίπεδο,

–Δεν διαθέτει ενιαία δάπεδα εργασίας τα οποία θα έπρεπε να καλύπτουν όλο το πλάτος κάθε φατνώματος, ούτε διατάξεις που να επιβάλλουν τον ταυτόχρονο και ομοιόμορφο λυγισμό τους,

-Δεν διαθέτει επαρκείς διατάξεις πλαϊνής προστασίας για τους χρήστες του,

-Έχει μεγάλα χάσματα εντός του, εκ των οποίων είναι δυνατόν να διέλθει άνθρωπος,

-Κατά πάσα πιθανότητα δεν διαθέτει μελέτη στατικής επάρκειας σύμφωνα με αναγνωρισμένο ή/και ισχύοντα κανόνα, κανονισμό, πρότυπο, κλπ.

Αποτέλεσμα της καταγγελίας ήταν να αποφασιστεί η άμεση απομάκρυνσή του ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα έχει ξεκινήσει και εισαγγελική έρευνα για το συγκεκριμένο θέμα.

Τέλος, τις προηγούμενες ημέρες, όταν  αντιπροσωπεία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να επισκεφθεί τον χώρο των εργασιών ώστε  να ενημερωθεί σχετικά με την πορεία των εργασιών του αναβατορίου, αφού είχε προηγηθεί συνεννόηση, τελικώς παρεμποδίστηκε με φθηνές δικαιολογίες.

 

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κ. Υπουργός:

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου στο κοινό καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα εντείνονται οι φόβοι πως για ακόμα ένα καλοκαίρι η Ακρόπολη δεν θα είναι προσβάσιμη σε συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα;

Ο ερωτών Βουλευτής

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Σχόλιο Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ

Μετά την κυνική παραδοχή του γγ Τουρισμού ότι δεν διαθέτει αναγνωρισμένο πτυχίο, όπως προβλέπει η νομοθεσία, περιμένουμε από τον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη να μας εξηγήσει πόσο άριστες είναι οι επιλογές του στο “επιτελικό” κράτος.

Αφού πρώτα, φυσικά, ζητήσει την παραίτησή του κ. Λούλη, κάτι που θα έπρεπε να είχε κάνει ήδη από τότε που αποκαλύφθηκε ότι υμνούσε τη Χούντα των συνταγματαρχών.

0

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.