ΚΑΤΩΤΕΡΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ


0
(0)

Το COP26 της Γλασκώβης, η 26η Διεθνής Διάσκεψη για την Κλιματική Αλλαγή που οργανώνει σε ετήσια βάση (covid επιτρέποντος) η Σύμβαση-Πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (United Nations Framework Convention on Climate Change) έφτασε στο τέλος του.

Έχτισε ελπίδες και προσδοκίες όσο κανένα άλλο, αλλά δεν κατάφερε να δώσει το αποτέλεσμα που όλοι περίμεναν.

Πιο σημαντικό όμως είναι ότι δεν έδωσε το αποτέλεσμα που απαιτείται για να διατηρήσουμε την άνοδο της θερμοκρασίας κάτω από 1,5ο Κελσίου.

Έχουμε ένα χλιαρό σύμφωνο της Γλασκώβης (Glasgow Climate Pact) για το κλίμα.

Αντί να γράφει το τελικό κείμενο σταδιακή κατάργηση του άνθρακα (Coal phase out), γράφει τελικά σταδιακή μείωση (Coal phase down), μετά από πίεση της Ινδίας (με τις πλάτες της Κίνας).

Στο Κίνημα Αλλαγής υποστηρίζουμε εδώ και χρόνια ότι η παγκόσμια αντίδραση υστερεί σε σχέση με την επιστημονική επείγουσα επιταγή για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Επί 26 συναπτά COP το αποτέλεσμα ήταν πάντα πολύ χαμηλότερο από αυτό που απαιτείται και μάλιστα επειγόντως.

Χρειαζόμαστανένα COP που θα αναπλήρωνε τον χαμένο χρόνο.

Δυστυχώς το COP26 δεν ήταν αυτό το ξεχωριστό COP.

Εμείς θα συνεχίσουμε να αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες, μαζί με τους Ευρωπαίους Σοσιαλιστές, ώστε να μειωθεί η τεράστια διαφοράπου έχει δημιουργηθεί μεταξύ των αποφάσεων των ηγετών και των επιστημονικών επιταγώνγια την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ιδίως όσον αφορά στις περισσότερο μεγάλες χώρες – παραγωγούς αερίων του θερμοκηπίου.

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ: ΤΟ «ΕΠΙΤΕΛΙΚΟ» ΚΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙ. ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Η εικόνα της ανεπάρκειας και της αναποτελεσματικότητας στην αντιμετώπιση της πανδημίας, αποδεικνύει ότι το πολυδιαφημιζόμενο «επιτελικό» κράτος έχει καταρρεύσει.

Στην Βόρεια Ελλάδα έχουμε διασωληνωμένους εκτός Μονάδων Εντατικής Θεραπείας. Και μόλις χθες, είχαμε τις δηλώσεις του καθηγητή κ. Βασιλακόπουλου, που πρέπει να διερευνηθούν, ότι λάθη στην στελέχωση των μονάδων οδηγούν σε αυξημένα ποσοστά θνητότητας. Είναι φανερό ότι το ΕΣΥ βρίσκεται στα όρια του.

Παρά τον έναν χρόνο που πέρασε, η ενίσχυση των δομών του ΕΣΥ και ιδίως των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας έχει μείνει στον αέρα. Δεν γίνεται να θεωρούμε ως νέες ΜΕΘ, χώρους ανάνηψης και χειρουργείων όπου προστέθηκε απλώς ένας αναπνευστήρας. Ακόμα, ενώ ακούμε διαρκώς για προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού (αναφορά κ. Φωτήλα στην εκπομπή), κάθε φορά που ρωτάμε που πήγε το προσωπικό αυτό να μην παίρνουμε καμία απάντηση. Και φυσικά, όταν συζητούμε για τη διαθεσιμότητα της «αγοράς» να στελεχώσει επαρκώς με προσωπικό τα νοσοκομεία, πρέπει να δούμε σοβαρά τα οικονομικά κίνητρα για τους υγειονομικούς που σήμερα είναι ανεπαρκή, και τα κίνητρα μοριοδότησης για τη μονιμοποίηση του επικουρικού προσωπικού. Αναφορικά με τον ιδιωτικό τομέα, εμείς ταχθήκαμε από την πρώτη στιγμή υπέρ της πλήρους ένταξης του ιδιωτικού τομέα στον δημόσιο σχεδιασμό. Ελπίζουμε να μην δούμε πάλι τη λογική του covid-free ιδιωτικού τομέα που είδαμε πέρσι.

Όσον αφορά τους εμβολιασμούς, είναι κοινή ομολογία ότι το εμβολιαστικό πρόγραμμα έχει αποτύχει, καθώς βρισκόμαστε μόλις λίγο πάνω από το 60% ολοκληρωμένων εμβολιασμών. Δεν μπορούμε να μένουμε αμέτοχοι μπροστά στο πρόβλημα. Χρειάζεται θάρρος, και είναι ώρα για δύσκολες αποφάσεις. Εμείς θέτουμε το θέμα της διεύρυνσης της υποχρεωτικότητας των εμβολιασμών σε επαγγελματικές ομάδες που έρχονται σε άμεση επαφή με τους πολίτες, όπως είναι τα σώματα ασφαλείας.

Όσον αφορά τους ελέγχους εφαρμογής των μέτρων, το γεγονός ότι αυτοί μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα ήταν απόλυτα ανεπαρκείς, ήταν και ο βασικός λόγος για τη διαρκή ανακοίνωση νέων μέτρων, μετά την αποτυχία των παλιών. Φαίνεται πως αυτό έχει στοιχειωδώς βελτιωθεί, ωστόσο υπάρχουν ακόμα πολύ σοβαρά περιθώρια.

Με το βλέμμα στραμμένο στην πραγματική οικονομία, στους επαγγελματίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι προβληματικό ότι αυτοί έχουν επωμιστεί μόνοι τους όλο το βάρος του ελέγχου εφαρμογής των μέτρων. Πόσο μάλλον όταν σε αυτό προστίθεται μία οριζόντια πτώση της τάξεως του 30%-50% του τζίρου τους μετά τις τελευταίες ανακοινώσεις, και όταν από την κυβέρνηση δεν έχουμε δει ακόμα κανένα αποτελεσματικό μέτρο για την οικονομική τους στήριξη.

Για να σώσουμε ανθρώπινες ζωές, είναι ώρα για κρίσιμες και δύσκολες αποφάσεις. Όχι για δημόσιες σχέσεις με βάση το πολιτικό κόστος.

ΕΔΕΚΑΠ

Η εκλογική διαδικασία της 5ης Δεκεμβρίου επιθυμούμε να αποτελέσει αφετηρία για την ανάκαμψη και ανασυγκρότηση της ευρύτερης δημοκρατικής παράταξης, ώστε να καταστεί ξανά κυρίαρχη πολιτική δύναμη και να πρωταγωνιστήσει και πάλι στην πολιτική ζωή του τόπου.

Απευθύνουμε κάλεσμα μαζικής συμμετοχής σε όλα τα μέλη και τους φίλους του Κινήματος και σε όσους δημοκρατικούς πολίτες επιθυμούν με τη συμμετοχή τους να συμβάλλουν στην επιτυχία του επιχειρήματος, να προσέλθουν στα Εκλογικά Κέντρα που θα λειτουργήσουν σε 813 σημεία σε όλη τη χώρα και σε 25 πόλεις του εξωτερικού.

Σημειώνουμε ότι:

  • Δικαίωμα ψήφου έχουν όσοι είναι εγγεγραμμένοι στον Εθνικό Εκλογικό Κατάλογο και είναι μέλη ή φίλοι του Κινήματος, και επιπλέον όσοι, κατά την ημέρα της ψηφοφορίας συμπληρώσουν σχετική αίτηση εγγραφής ως μέλος ή φίλος του Κινήματος, σύμφωνα με όσα ορίζει το Άρθρο 4 του Καταστατικού του Κινήματος Αλλαγής και συγκεκριμένα: «Μέλη και φίλοι του Κινήματος Αλλαγής μπορούν να εγγραφούν Έλληνες πολίτες, πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αλλοδαποί που κατοικούν νόμιμα και μόνιμα στην Ελλάδα, από την ηλικία των 16 ετών, οι οποίοι αποδέχονται τις αρχές και τις επιδιώξεις του, εφόσον δεν συμμετέχουν σε άλλο ελληνικό πολιτικό κόμμα ή σε οργανώσεις και φορείς, των οποίων οι στόχοι έρχονται σε αντίθεση με αυτούς του φορέα. Τα μέλη του φορέα μπορούν να διατηρούν παράλληλα και την ιδιότητα μέλους σε ένα από τα κόμματα, τις κινήσεις και τις συλλογικότητες που συναποτελούν το Κίνημα Αλλαγής». Η διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων στην διαδικασία θα γίνει σύμφωνα με το πλαίσιο εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR).
  • Για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος στον πρώτο γύρο, οι ψηφοφόροι μπορούν να προσέλθουν σε οποιοδήποτε εκλογικό τμήμα της Ελλάδας ή του εξωτερικού διευκολύνονται.
  • Εφόσον δεν αναδειχθεί πρόεδρος κατά την εκλογική διαδικασία της 5ης Δεκεμβρίου 2021, θα επαναληφθεί η διαδικασία σε δεύτερο γύρο μεταξύ των δύο πρώτων την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021, κατά την οποία δικαίωμα ψήφου θα έχουν μόνο όσοι θα έχουν ήδη ψηφίσει στον πρώτο γύρο των εκλογών (5/12/2021), με βάση το σχετικό μητρώο ψηφισάντων που θα διαμορφωθεί με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου.
  • Για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος στον δεύτερο γύρο, οι ψηφοφόροι θα μπορούν να προσέλθουν σε οποιοδήποτε εκλογικό τμήμα της Ελλάδας ή του εξωτερικού διευκολύνονται, ίδιο ή διαφορετικό από αυτό που ψήφισαν στον πρώτο γύρο.
  • Προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες οργάνωσης και υλοποίησης της εκλογικής διαδικασίας, οι συμμετέχοντες θα καταβάλουν υποχρεωτικά το ποσό των 3€ μόνο κατά τον πρώτο γύρο των εκλογών, την Κυριακή 5/12/2021.

Για την ΕΔΕΚΑΠ

Ο Πρόεδρος
Θεόδωρος Καπετανάκης

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΜΙΝΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ: ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

Σε ρεπορτάζ της «Εφημερίδας των Συντακτών-Σαββατοκύριακο» (13-14/11/2021) αναφέρεται ότι η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ) εμπλέκεται σε παρακολουθήσεις υπαλλήλων μεταναστευτικών οργανώσεων, δημοσιογράφων, δικηγόρων, ανθρώπων που ασχολούνται με το προσφυγικό, καθώς και δημοσίων συναθροίσεων που στρέφονται εναντίον των μέτρων αποφυγής εξάπλωσης του ιού Covid-19 και του υποχρεωτικού εμβολιασμού. Οι εν λόγω παρακολουθήσεις αποσκοπούν στη συλλογή και διαβίβαση προς την κεντρική υπηρεσία της ΕΥΠ προσωπικών στοιχείων και εν γένει πληροφοριών που αφορούν τη δράση των σχετικώς εμπλεκομένων προσώπων.

Στο εν λόγω δημοσίευμα αναφέρεται επιπλέον η σύσταση και οργάνωση (άρθρα 26 και 27 του ν. 4704/2020 και Π.Δ. 96/2020) της Αυτοτελούς Υπηρεσίας «Κέντρο Τεχνολογικής Υποστήριξης, Ανάπτυξης και Καινοτομίας» (ΚΕ.Τ.Υ.Α.Κ.), η οποία χρηματοδοτείται από τον Ειδικό Λογαριασμό Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας (Ε.Λ.Τ.Α.Κ.), με όρους και προϋποθέσεις που εντείνουν το καθεστώς αδιαφάνειας που διέπει τη λειτουργία της ΕΥΠ.

Δεδομένου ότι όλα τα παραπάνω αντιβαίνουν στην βασική αποστολή της ΕΥΠ που συνίσταται στην αντιμετώπιση απειλών κατά της εθνικής ασφάλειας (άρθρο 2 ν. 3649/2008), Ερωτάσθε κύριε Πρωθυπουργέ:

1. Είναι στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης η αλλαγή προσανατολισμού ως προς τη κύρια αποστολή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, η οποία, σύμφωνα με το δημοσίευμα, παρακολουθεί συστηματικά δράσεις πολιτών που δεν σχετίζονται με την εθνική ασφάλεια;

2. Ποιο είναι το ακριβές καθεστώς οργάνωσης και λειτουργίας του ΚΕ.Τ.Υ.Α.Κ. και του Ε.Λ.Τ.Α.Κ;

Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Καμίνης

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *