«Καταχρηστική εργαλειοποίηση της πανδημίας από τις τράπεζες».


0
(0)

Καταχρηστική εργαλειοποίηση της πανδημίας από τις τράπεζες, επισημαίνει με ερώτηση του προς τα αρμόδια Υπουργεία, ο Γραμματέας της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Ηρακλείου, κ.Βασίλη Κεγκέρογλου. 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Η πανδημία έχει επιβάλλει την τήρηση υγειονομικών κανόνων για την προστασία της υγείας των πολιτών αλλά δεν πρέπει να γίνεται καταχρηστική αξιοποίηση της και μάλιστα εις βάρος των πολιτών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα κατάχρησης αποτελεί η απόφαση της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών που έδωσε οδηγίες στις Τράπεζες να μην ενημερώνουν τα βιβλιάρια καταθέσεων.

Επειδή πάρα πολλοί συναλλασσόμενοι επιθυμούν  και έχουν ανάγκη την ενημέρωση των βιβλιάριων τους  προκειμένου να γνωρίζουν την προέλευση της κατάθεσης  τους αλλά αδυνατούν να πραγματοποιήσουν μια σειρά από ηλεκτρονικές συναλλαγές

Επειδή σιωπηλά, οι συστημικές τράπεζες φαίνεται ότι έχουν αποφασίσει να καταργήσουν το βιβλιάριο καταθέσεων προωθώντας τύπους λογαριασμών που δεν συνδέονται με βιβλιάριο αλλά η ενημέρωση γίνεται με μηνιαίο statement.

Επειδή δεν υπάρχει προστασία των καταναλωτών και ιδιαίτερα των μη εξοικειωμένων με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές (ηλικιωμένοι κλπ)

Ερωτάσθε κ.κ Υπουργοί:

-Με βάση ποιον νόμο ή ποιο θεσμικό πλαίσιο οι τράπεζες έχουν καταργήσει ουσιαστικά μια σειρά από  αναγκαίες συναλλαγές, όπως η ενημέρωση των βιβλιαρίων;

-Τι απαντάτε στους συναλλασσόμενους πολίτες, οι οποίοι θέλουν και δεν μπορούν να ενημερώσουν τα βιβλιάρια τους αλλά αυτό είναι αναγκαίο για μια σειρά άλλων συναλλαγών και υποχρεώσεων προς το δημόσιο;

«Διάλογο και συμφωνία για αξιοποίηση των Τουριστικών δυνατοτήτων της Κρήτης αντί για μαζικές απολύσεις οδηγών τουριστικών λεωφορείων και αρνητική εικόνα στην έναρξη της σεζόν».

«Διάλογο και συμφωνία για αξιοποίηση των Τουριστικών δυνατοτήτων της Κρήτης αντί για μαζικές απολύσεις οδηγών τουριστικών λεωφορείων και αρνητική εικόνα στην έναρξη της σεζόν».

Με ερώτηση  προς τα αρμόδια Υπουργεία  ο Γραμματέας της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Ηρακλείου, κ.Βασίλη Κεγκέρογλου, μαζί με άλλους Βουλευτές ζητούν διάλογο και συμφωνία για την αξιοποίηση των Τουριστικών δυνατοτήτων της Κρήτης, αντί για μαζικές απολύσεις οδηγών τουριστικών λεωφορείων και αρνητική εικόνα στην έναρξη της σεζόν

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Η κυβέρνηση εκτιμά ότι ο τουρισμός το 2021 έχει πολύ καλές προοπτικές και το γεγονός αυτό υποστηρίζεται από την εσωτερική και διεθνή ειδησεογραφία που αναφέρονται σε χρονιά της Ελλάδας στον τουρισμό. Είναι διαπιστωμένο το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει, σχεδιάζοντας επιπλέον πτήσεις, και οι ανταγωνιστές μας (Αίγυπτος, Λιβύη, Τυνησία, κ.α.) αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.

Αν λοιπόν τα πράγματα εξελιχθούν σύμφωνα με τις καλές προβλέψεις και με την Ελλάδα να είναι πρώτη σε προτιμήσεις στις σκανδιναβικές χώρες, την Αυστρία, την Γερμανία και την Μεγάλη Βρετανία και μεταξύ των Ελληνικών περιοχών, η Κρήτη εμφανίζεται ως η δημοφιλέστερη επιλογή και με προοπτική σημαντικής ανάκαμψης της τουριστικής δραστηριότητας.

Τις εκτιμήσεις αυτές δεν φαίνεται όμως να συμμερίζονται οι ίδιοι οι τουριστικοί επιχειρηματίες και συγκεκριμένα τα τουριστικά γραφεία που προχώρησαν σε μαζικές απολύσεις 35 οδηγών τουριστικών λεωφορείων από δυο μόνο εταιρείες στο νησί.

Επειδή υφίσταται  σύμφωνα με τον Υπουργό Εργασίας απαγόρευση των απολύσεων κατά την διάρκεια της πανδημίας σε όλες τις επιχειρήσεις που στηρίζονται με οποιονδήποτε τρόπο αλλά και ταυτόχρονα δυνατότητα ένταξης σε προγράμματα στήριξης, αναστολής κλπ και

Επειδή ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου θα πρέπει να προχωρήσει μια σοβαρή διαβούλευση για συμφωνία των κοινωνικών εταίρων προκειμένου να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο ο βασικός αυτός τομέας της οικονομίας και της απασχόλησης.

Ερωτάσθε κ. κ. Υπουργοί:

1.Ποια είναι η εκτίμηση του Υπουργείου Τουρισμού για την εξελίξεις και την πορεία του τουρισμού στην Ελλάδα κατά το 2021 και ιδιαίτερα για την Κρήτη και εάν με τις προοπτικές που υπάρχουν, είναι δικαιολογημένες οι μαζικές αυτές απολύσεις;

2.Εκτιμά το Υπουργείο Τουρισμού ότι θα είναι προς όφελος του Τουρισμού η πρόκληση απεργιακών κινητοποιήσεων και αρνητικής εικόνας κατά την έναρξη της σεζόν;

3.Τι θα πράξει ο Υπουργός Εργασίας ώστε να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας των οδηγών τουριστικών λεωφορείων και αντί των μαζικών απολύσεων, να ξεκινήσει μια διαβούλευση για συμφωνία των δύο πλευρών και σύναψη ΣΣΕ για την Κρήτη που έχει μια βάσιμη προοπτική για τη φετινή τουριστική χρονιά;».

Οι ερωτώντες Βουλευτές: Βασίλης Κεγκέρογλου,Γιώργος Μουλκιώτης και Γιώργος Φραγγίδης.

Κυβέρνηση των επιτελικών αποτυχιών και της κατ’ εξαίρεση λειτουργίας. Αξιωματική Αντιπολίτευση δίγλωσση και τυχοδιωκτική.

 

Κυβέρνηση των επιτελικών αποτυχιών και της κατ’ εξαίρεση λειτουργίας.

Αξιωματική Αντιπολίτευση δίγλωσση και τυχοδιωκτική .

Σημεία ομιλίας  Β. Κεγκέρογλου στην Βουλή για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης.

 

  • Θα ήταν καλύτερα τα πράγματα, τουλάχιστον ως προς την προσπάθεια αντιμετώπισης της κρίσιμης κατάστασης, αν Κυβέρνηση αλλά και Αξιωματική Αντιπολίτευση στέκονταν στο ύψος των περιστάσεων.
  • Η Κυβέρνηση, είναι Κυβέρνηση των επιτελικών αποτυχιών και της κατ’ εξαίρεση λειτουργίας είτε αυτό αφορά έργα είτε αφορά προμήθειες κατ’ εξαίρεση, ακόμη και στους εμβολιασμούς. Κατ’ εξαίρεση και στη νομοθέτηση. Είναι η πρώτη φορά από το 1974 που έρχεται τροπολογία και γίνεται αποδεκτή από τον Υπουργό –μιλάω για την με αριθμό 772- χωρίς να υπάρχει διάταξη. Γίνεται αποδεκτή την τροπολογία μόνο με την εισηγητική έκθεση και την καταθέτω στα Πρακτικά ως μνημείο «καλής νομοθέτησης»
  • Αν η Αξιωματική Αντιπολίτευση ήταν μια αξιόπιστη και όχι τυχοδιωκτική Αξιωματική Αντιπολίτευση θα μπορούσε να ωθήσει την Κυβέρνηση σε ορθότερο δρόμο. Ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Τσίπραςστη Βουλή καταγγέλλει την αναστολή των κατεδαφίσεων και ο  ΣΥΡΙΖΑ στη Χαλκιδική πρωτοστατεί  στο να μην κατεδαφιστούν. Η διγλωσσία του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι τυχαία αλλά αποτελεί ένα συνειδητό τυχοδιωκτισμό για να λέμε ό,τι θέλει να ακούει η τοπική κοινωνία αλλά και όλα αυτά τα οποία θα μας κάνουν να είμαστε με το περιβάλλον και τις άλλες βασικές αρχές,  που πραγματικά δεν πρέπει να παραβιάζονται.
  • Ξεκινώ «τιμητικά» από τον κ.Σπίρτζη. Ο κ. Σπίρτζης, εκτός από γνωστός τοις πάσι, ως σύγχρονος γενίτσαρος της παράταξης που τον ανέδειξε, είναι και αρχηγός των νεκροθαφτών της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ο κ. Γαβρόγλου, ως γνωστόν, κατήργησε την τριτοβάθμια τεχνολογική εκπαίδευση και άφησε στον αέρα εκατοντάδες χιλιάδες αποφοίτους των ΤΕΙ, χωρίς καν τη δυνατότητα αντιστοίχισης των πτυχίων τους.

Το έργο συνέχισε η κυρία Κεραμέως, που αποκατέστησε τη Δευτεροβάθμια Τεχνολογική Εκπαίδευση με χαμηλού επιπέδου κατάρτιση. Και βέβαια, η κυρία Κεραμέως κοροϊδεύει και τους διπλωματούχους μηχανικούς και τους πτυχιούχους μηχανικούς, διότι από την πίσω πόρτα,   έφερε νύχτα διάταξη για την αναγνώριση των πάσης φύσεως κολεγίων.

 

  • Η τροποποίηση του άρθρου 195 είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά πρέπει να τροποποιηθεί και το 200 και το 204 που συνδέεται με το θέμα των πειθαρχικών. Διόρθωση χρειάζεται και το θέμα με το ΓΕΜΗ. Δεν είναι δυνατόν το ΓΕΜΗ, το ενιαίο μητρώο της επιχειρηματικότητας, να γίνεται κομμάτια και κάθε κομμάτι να το δίνουμε σε μια συντεχνία. Δηλαδή, οι γεωπόνοι στο ΓΕΟΤΕ, οι μηχανικοί στο ΤΕΕ, οι οικονομολόγοι στο Οικονομικό Επιμελητήριο. Στο τέλος στα επιχειρηματικά επιμελητήρια και στο ΓΕΜΗ θα μείνουν μόνο οι μη πτυχιούχοι επιχειρηματίες ΥΕ, ΔΕ κ.λπ. Τι είναι αυτά τα πράγματα; Ή υπάρχει ενιαίο ΓΕΜΗ ή δεν υπάρχει. Αυτή είναι η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζετε τα πράγματα;
  • Είμαστε σε μια περίοδο πανδημίας, μια πανδημία που μας είπε ότι πρέπει να είμαστε σοβαροί. Αυτό μας είπε η πανδημία. Και εκτός από τους κινδύνους που μας έφερε και πρέπει να αντιμετωπίσουμε, μας λέει να ξαναφέρουμε στο επίκεντρο της πολιτικής τον άνθρωπο και το περιβάλλον του. Απαιτούνται συστήματα που έχουν να κάνουν με παγκόσμιες συνεργασίες, συστήματα δημοκρατικά διακυβέρνησης με κανόνες, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα, με αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας. Όχι, αυτά που φέρνει και νομοθετεί η Κυβέρνηση. Πρέπει να επανεξετάσουμε τον τρόπο παραγωγής, ανάπτυξης και ζωής. Αυτά είναι τα μηνύματα της πανδημίας.

Εμείς  έχουμε προτείνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Μέσα από τη δική μας οπτική, με τις μικρές μας δυνάμεις, λέμε ότι μπορεί να επιτευχθεί ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή με αξιοποίηση όλων των πλουτοπαραγωγικών πηγών που έχει η χώρα στη διάθεσή της, από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ, την ΚΑΠ  και όλους τους άλλους πόρους και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές.

  • Δυστυχώς δεν έγινε μια αξιολόγηση της μέχρι τώρα λειτουργίας της, μια στάθμιση τι πρέπει πραγματικά να τροποποιηθεί και να βελτιωθεί. Θα πω ότι δεν είναι τριακόσιες ή πεντακόσιες οι διορθώσεις. Μαζί με τις σημερινές, οι τροποποιήσεις είναι συνολικά γύρω στις οχτακόσιες. Αυτό σημαίνει νέο θεσμικό πλαίσιο. Άρα, με ουσιαστική διαβούλευση, έπρεπε να γίνει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, εξετάζοντας από την αρχή την σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία.
  • Δεν έχει κοινωνική διάσταση αυτό το νομοσχέδιο. Δεν έχει πρόβλεψη για συμβάσεις κοινωνικής αναφοράς, για την εταιρική κοινωνική ευθύνη. Έχει θέματα αποτελεσματικότητας. Εκατό περίπου κανονιστικές πράξεις που πρέπει να εκδοθούν. Ενώ γίνονται εκπτώσεις στη διαφάνεια και στους κανόνες. Δεν υπάρχει και η ανάλογη αποτελεσματικότητα. Δεν είναι ότι έχετε αποτελεσματικότητα και άρα δικαιολογείται και μια έκπτωση στη διαφάνεια. Ούτε το ένα ούτε το άλλο!

 Αλλά βέβαια εσείς έχετε το σύστημα των κατ’ εξαίρεση αναθέσεων. Δεν θα εφαρμόσετε τον ν.4412. Θα εφαρμόσετε τον νόμο των κατ’ εξαίρεση, τη διαδικασία «μπουκαπόρτα» που έχετε βρει και που γίνονται οι περισσότερες διαδικασίες με βάση το κατ’ εξαίρεση.

Είναι δυνατόν να συνεχιστεί αυτό και μετά από το χτύπημα που έχουμε δεχθεί από την πανδημία;

  • Οι θεσμικές εγγυήσεις, οι κανόνες και όλα όσα θα μας έδιναν τη δυνατότητα πραγματικά να απλουστεύσουμε διαδικασίες και να κάνουμε έναν αντιγραφειοκρατικό νόμο, δεν συμπεριλαμβάνονται.

Ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να εισαχθεί αλλά με κανόνες που διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον. Όχι «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει». Η Κυβέρνηση πρέπει να δει τη διαφοροποίηση σε σχέση με το ποιος επιλέγει. Σε σχέση με το ποιος πληρώνει είναι άλλο θέμα. Το έργο πληρώνει στην ουσία. Δεν πληρώνει ο ανάδοχος. Και βεβαίως πρέπει να διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον.

  • Για τις διατάξεις του Υπουργείου Άμυνας, υπάρχει συμφωνία στο γενικό πλαίσιο. Υπάρχουν παρατηρήσεις τις οποίες εκφράσαμε σε επιμέρους άρθρα. Ψηφίζουμε αυτές τις τροποποιήσεις, αλλαγές -δεν είναι μεταρρυθμίσεις- που γίνονται σε ένα θεσμικό πλαίσιο που δημιουργήσαμε το 2011. Έγινε μια σοβαρή αξιολόγηση και οι τροποποιήσεις του νομοθετικού πλαισίου του 2011 μπορούν να βοηθήσουν,  αν και η συγκυρία μπορεί να επέτρεπε και να επέβαλε και σημαντικότερες αλλαγές οι οποίες δεν έγιναν.

Για την τροπολογία που καταθέσαμε, ο Υπουργός θεωρεί ότι μπορεί να υποκατασταθεί με υπουργικές αποφάσεις. Εμείς θέλουμε θεσμικές εγγυήσεις και νόμους και επιμένουμε σε αυτήν.

  • Η δεύτερη τροπολογία που καταθέσαμε έχει σχέση με το ακατάσχετο, το αφορολόγητο και το ασυμψήφιστο των ενισχύσεων που θα καταβληθούν από τα περιφερειακά προγράμματα.

Χθες, ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης μας είπε  ότι είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών και γι’ αυτό δεν μπορεί να την κάνει δεκτή. Σήμερα το πρωί, με πολλή έκπληξη, ακούσαμε  στο τηλεοπτικό σταθμό  MEGA, τον κ. Χρήστο Σταϊκούρα, Υπουργό Οικονομικών,  να λέει ότι αυτό είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης. Ξεκαθαρίστε τελικά ποιανού είναι η αρμοδιότητα. Αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει εμάς σε κάθε περίπτωση είναι να είναι ακατάσχετες και να μην τις αρπάξουν τα κοράκια.

Link video: https://www.youtube.com/watch?v=stojbM9uVHI&t=1s

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *