Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΔΥΝΑΤΕΙ Ή, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ 73 + 19,5 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΚΑΜΨΗ


0
(0)

Με την επίκαιρη επερώτηση που κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής καταλογίζει στην Κυβέρνηση ότι αδυνατεί να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αξιοποίησης των διαθέσιμων ευρωπαϊκών πόρων ύψους 73 δις. ευρώ από το Ταμείο Ανασυγκρότησης, το νέο αλλά και το τρέχον ΕΣΠΑ, το Εθνικό Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025, από το εργαλείο SURE αλλά και των 19,5 από τη νέα ΚΑΠ, για την παραγωγική και αναπτυξιακή ανασυγκρότηση της Ελλάδας τα επόμενα χρόνια ακριβώς.

Επίσης η Κυβέρνηση, αδυνατώντας να κεφαλαιοποιήσει τα διδάγματα και το χρόνο που κέρδισε η χώρα χάρη στην υπεύθυνη στάση της ελληνικής κοινωνίας κατά την 1η φάση της πανδημίας, απέτυχε να αποφύγει το 2ο καθολικό lockdown, τη βαθιά ύφεση και τα οικονομικά προβλήματα που προκαλεί η πανδημία ειδικά για τους πιο αδύναμους ενώ επέδειξε μνημειώδη αμεριμνησία για αναγκαίες προπαρασκευάστηκες δράσεις για το ΕΣΥ, την Παιδεία και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Αλλά από την άλλη δεν έχασε την ευκαιρία να εργαλειοποιήσει την πανδημία, διασφαλίζοντας το μεγαλύτερο μερίδιο της ρευστότητα υπέρ λίγων και εκλεκτών και ελαστικοποιώντας την εργασία.

Για εμάς στο Κίνημα Αλλαγής η κρίση αυτή ανέδειξε ότι οι σύγχρονες Σοσιαλδημοκρατικές μας θέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη που στοχεύουν στην ανθρωποκεντρική πρόοδο, όχι μόνο είναι επίκαιρες όσο ποτέ αλλά και απολύτως αναγκαίες.

Η Κυβέρνηση δεν έχει ελαφρυντικά.

Επισυνάπτεται η επίκαιρη επερώτηση :

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: τον Υπουργό Οικονομικών
τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων
τον Υπουργό Yγείας
τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης

ΘΕΜΑ: «Η Κυβέρνηση αδυνατεί ή δεν έχει τη βούληση να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αξιοποίησης των 73 + 19,5 δισ. ευρώ για την οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη με παραγωγική και αναπτυξιακή ανασυγκρότηση αλλά και ένα άμεσο πρόγραμμα ανάσχεσης της βαθιάς ύφεσης και των κοινωνικών προβλημάτων που προκαλεί η πανδημία»

Πανδημία, διδάγματα και κυβερνητική ολιγωρία.

Η πανδημία που πλήττει τη χώρα μας, την Ευρώπη αλλά και τον κόσμο ολόκληρο, προκάλεσε και συνεχίζει να προκαλεί έντονα προβλήματα στο κοινωνικό γίγνεσθαι, τη λειτουργία όλων των θεσμών της σύγχρονης δημοκρατίας και ιδιαίτερα των συστημάτων και των δομών εκπαίδευσης και υγείας και οδηγεί την οικονομία στην πιο βαθιά μεταπολεμική ύφεση με βαριές επιπτώσεις σε όλους τους πολίτες και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους.

Παράλληλα όμως η κρίση αυτή ανέδειξε την ανάγκη να αναθεωρηθούν οι πολιτικές που εφαρμόζονται αλλά και το παραγωγικό πρότυπο που επικράτησε και να ανασυγκροτηθούν με επίκεντρο, την ενίσχυση της εθνικής παραγωγικής βάσης, τον άνθρωπο, τις ανάγκες του και το περιβάλλον του. Στην ουσία αναδείχθηκε ότι οι σύγχρονες Σοσιαλδημοκρατικές μας θέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη που στοχεύουν στην ανθρωποκεντρική πρόοδο, όχι μόνο είναι επίκαιρες όσο ποτέ αλλά και απολύτως αναγκαίες.

Η κυβέρνηση αντί να αξιοποιήσει την εμπειρία από την α΄ φάση, εφησύχασε, πελαγοδρόμησε, με καθυστερήσεις και αποσπασματικά μέτρα και εκ των πραγμάτων οδήγησε στο καθολικό απαγορευτικό που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στις 5/11/2020. Η απόφαση αυτή κατέστη αναγκαία αλλά δεν ήταν αναπόφευκτη, αφού μπορούσαν να ληφθούν μέτρα προστασίας και πρόληψης και δεν ελήφθησαν, και τώρα είναι δεδομένο ότι θα επέλθει ένα μεγάλο πλήγμα στις επιχειρήσεις, στους εργαζόμενους, στους επαγγελματίες, στους αγρότες, σε όλη την κοινωνία και ένα ακόμη μεγαλύτερο στους αδύναμους.

Συνθήκες αντιμετώπισης της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης

Ωστόσο, σήμερα στην αντιμετώπιση αυτής της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η χώρα βρίσκεται σε τελείως διαφορετικές συνθήκες από αυτές της κρίσης του 2009, αφού:

1.Στο δημοσιονομικό πεδίο: Δεν αντιμετωπίζει ένα άδειο δημόσιο ταμείο με τα θηριώδη ελλείμματα του 2009, αλλά έχει ένα δημόσιο αποθεματικό, ματωμένο βέβαια από την υπερφορολόγηση των τελευταίων 5 χρόνων από τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά σε κάθε περίπτωση υπαρκτό, ενώ ταυτόχρονα η χώρα έχει και πρόσβαση σε χαμηλού κόστους δανεισμό, χάρη στις παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

2.Στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Αντί της αδιάφορης ή στην καλύτερη περίπτωση μουδιασμένης Ευρωπαϊκής Ένωσης του 2009 χωρίς μηχανισμό στήριξης, έχουμε μια ωριμότερη Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ηγέτες της οποίας στη Σύνοδο Κορυφής 17-21 Ιουλίου 2021 συμφώνησαν σε ένα πακέτο ανάκαμψης ύψους 1,8 τρισεκατομμυρίων ευρώ που συνδυάζει τον προϋπολογισμό της Ε.Ε. για το 2021-27 και το Next Generation EU (Ταμείο Ανασυγκρότησης).

3.Στο πολιτικό επίπεδο: Δε βιώνουμε τον σπαρακτικό εθνικό διχασμό που προκάλεσαν οι «δήθεν» αντιμνημονιακές δυνάμεις της αντιπολίτευσης εκείνης της περιόδου αλλά ένα ηπιότερο πολιτικό κλίμα που αυτή τη φορά προσκρούει κυρίως στην κυβερνητική άρνηση συνεννόησης και διαταράσσεται από την μονομερή επιλογή της για αυταρχικές αποφάσεις αλλά και την εξ’ αντιδιαστολής «συμβολή» και άλλων κομμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται για την Ελλάδα σε ένα διάστημα τεσσάρων έως επτά ετών, μια σημαντική εισροή πόρων και συγκεκριμένα: 32 δισ. ευρώ περίπου από το Ταμείο Ανασυγκρότησης, 20 δισ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 πέραν των 8,8 δισ. (41% του συνόλου) περίπου μη απορροφηθέντων ευρωπαϊκών πόρων από το ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ η συνολική εισροή από το εργαλείο SURE, που ήδη εκτελείται, ανέρχεται στα 2,7 δισ. ευρώ.

Στα παραπάνω ποσά προστίθενται τα 9,5 δισ. Ευρώ του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025 συνολικά 73 δισ. Επιπλέον είναι οι κοινοτικές ενισχύσεις στους αγρότες και την αγροτική παραγωγή μέσω της ΚΑΠ, οι οποίες υπολογίζονται στα 19,5 δισ. ευρώ με τα 4 δισ. από αυτά για τον αναπτυξιακό πυλώνα.

Κυβερνητική αδυναμία ή έλλειψη βούλησης για ολοκληρωμένο σχέδιο:

Η Κυβέρνηση όμως, την ώρα που δεν υπάρχει έλλειμμα πόρων, φαίνεται ότι έχει μεγάλο έλλειμμα πολιτικής και δυστυχώς αδρανεί και αδυνατεί να παρουσιάσει ένα σοβαρό και ευρείας δημοκρατικής νομιμοποίησης σχέδιο για την αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων. Ένα σχέδιο με βραχυπρόθεσμο στόχο την ανάσχεση της βαθιάς ύφεσης που προκαλεί η πανδημία και την αντιμετώπιση των έντονων κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων, μέσω στήριξης του επιχειρείν και της εργασίας αλλά και μέσο-μακροπρόθεσμο στόχο την παραγωγική και αναπτυξιακή ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας.

Εκτός όμως της έλλειψης συνολικού και ολοκληρωμένου σχεδιασμού λείπει παντελώς και η μέριμνα για την συμπληρωματικότητα των επιμέρους σχεδίων και προγραμμάτων ώστε αυτά αφενός να μην επικαλύπτονται και αφετέρου να συγκροτούν ένα ενιαίο, συνεκτικό και αποτελεσματικό σχέδιο για την Ελλάδα.

Η ημιτελής έκθεση Πισσαρίδη παρέπεμψε το ζήτημα της κατανομής πόρων για τη χρηματοδότηση του Σχεδίου Ανάπτυξης στις καλένδες τη στιγμή που το σχέδιο για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 αρμοδιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης, με αντικείμενο του αμιγώς εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, κατανέμει πόρους σε ένα 5αετή προϋπολογισμό 9,5 δισ. ευρώ (ή 1,9 δισ. ευρώ το χρόνο), χωρίς καμία διασύνδεση με τα υπόλοιπα χρηματοδοτικά εργαλεία!

Εκτός όμως από την κατάρτιση του σχεδίου, χρειάζεται και ένας αποτελεσματικός θεσμικός μηχανισμός για την υλοποίηση του, και φυσικά μια σοβαρή διαδικασία δημοκρατικής νομιμοποίησης μέσω της δημόσιας διαβούλευσης με τους έλληνες πολίτες και έγκρισης από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, πριν το αυτό κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η κυβέρνηση αντί αυτών και προκειμένου να υπερβεί τις ενδοκυβερνητικές διαφωνίες Προεδρίας της Κυβέρνησης, Υπουργείου Οικονομικών, Υπουργείου Ανάπτυξης, με τροπολογία 12 άρθρων και δημιούργησε ένα νέο φορέα για την «αξιοποίηση» των 32 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης, με επικεφαλής διοικητή – τοποτηρητή που ορίζεται από τον Πρωθυπουργό και υποστηρίζεται και αυτός από μετακλητούς σύμφωνα με την πάγια πλέον τακτική της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας που χτίζει ένα κράτος μετακλητών.

Αλλά το πλέον οξύμωρο είναι ότι από την ίδια τροπολογία προβλέφθηκε ότι θα δοθεί άμεσα 1εκ. ευρώ σε δύο εταιρείες συμβούλων για να διαμορφώσουν τελικά την πρόταση για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης που θα υποβάλει το ελληνικό κράτος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι 31/12/2020 για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανασυγκρότησης και με τρόπο ώστε να καλυφθεί η ρήτρα για συμβασιοποίηση του 70% του Προϋπολογισμού μέχρι 31/12/2022.

Ταυτόχρονα η προετοιμασία για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 έχει μείνει πολύ πίσω αφού μετά τις παρατηρήσεις του Αυγούστου η τελική συγκρότησή του που δεν φαίνεται να αντιμετωπίζεται υπό το πρίσμα των νέων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία πρέπει να υποβληθεί επίσης έως 31/12/2020, εκτός αν δοθεί παράταση.

Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η Κυβέρνηση αποφεύγει να καταρτίσει και να καταθέσει ένα επικαιροποιημένο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής όπως έχει υποχρέωση πολιτική και νομική βάσει των άρθρων 42 έως 48 του ν.4270/2014 περί «Αρχών δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας και δημόσιου λογιστικού», κάτι που καθιστά όλους τους υπόλοιπους σχεδιασμούς απλές ασκήσεις άνευ ουσίας.

Η Κυβέρνηση αποδείχθηκε εξαιρετικά ανεπαρκής και επιλεκτικά μονομερής και στη διαχείριση του τρέχοντος ΕΣΠΑ 2014-2020 σε συνέχεια της ανερμάτιστης πολιτικής της προηγούμενης Κυβέρνησης αφού δεν αξιοποίησε στο βαθμό που μπορούσε την ευελιξία που παρείχε η Ε.Ε. ώστε να προχωρήσει σε ένα σοβαρό ανασχεδιασμό των προγραμμάτων με στόχο όχι απλά την επίτευξη της μέγιστης δυνατής απορρόφησης αλλά τη διάθεση πόρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας και των επιπτώσεών της με τη στοχευμένη στήριξη των εργαζομένων και του επιχειρείν των κλάδων που επλήγησαν περισσότερο.

Κυβερνητική άρνηση του κοινωνικού κράτους. αγνόηση των διδαγμάτων της πανδημίας και εμμονή στην στήριξη των λίγων

Σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση εκδηλώνει με κάθε τρόπο την άρνησή της στο κοινωνικό κράτος, αγνοεί τα διδάγματα της πανδημίας και κάτω από τις δύσκολες συνθήκες έκρυψε μεν κάτω από το χαλί τις απειλές της για την ιδιωτικοποίηση του Εθνικού Συστήματος Υγείας αλλά το αφήνει στην πράξη ανοχύρωτο. Δεν αξιοποίησε τους διαθέσιμους πόρους για την προμήθεια αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού και εργαστηρίων αλλά και τη δημιουργία νέων ΜΕΘ και ΜΑΦ και αρκείται στην προσωρινή στελέχωσή του και στην λειτουργία του, χάριν των ιδιωτικών δωρεών και της αυτοθυσίας των εργαζομένων, στους οποίους αρνείται πεισματικά το δικαίωμα ένταξης στα βαρέα και ανθυγιεινά και κάθε ηθική, θεσμική ή χρηματική ανταμοιβή. Δεν φρόντισε ούτε για την αγορά σοβαρών ποσοτήτων διαγνωστικών τεστ.

Άφησε το εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς προετοιμασία και σοβαρό σχεδιασμό, όπως απέδειξαν το φιάσκο των μασκών-γίγας, το άνοιξε-κλείσε των δημοτικών σχολείων και τα μεγάλα προβλήματα για την εκπαίδευση εξ’ αποστάσεως που έσκασε την τεχνολογική φούσκα της ψηφιακής πολιτικής η οποία αρκείται σε συστάσεις του τύπου: «Μην χρησιμοποιείτε πολύ το διαδίκτυο για να μην πέφτει».

Δεν φρόντισε για την προμήθεια Λεωφορείων στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, αλλά ούτε για την αύξηση των δρομολογίων και την αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς,

Αντίθετα η Κυβέρνηση δεν παρέλειψε να εργαλειοποιήσει την πανδημία με εμφανή στόχο να συγκεντρωθούν τα παραγωγικά μέσα και καθώς το μεγαλύτερο μέρος των διαθέσιμων πόρων και της ρευστότητας στις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις και στα λίγα και ισχυρά οικονομικά κέντρα, σε συνδυασμό με τη σταδιακή ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και την απουσία θεσμικού πλαισίου και κανόνων για την Τηλεργασία.

Η μεγάλη πλειοψηφία των πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τις μεγαλύτερες ανάγκες έχει την μικρότερη στήριξη.

Η Κυβέρνηση σχεδίασε και εκτέλεσε το ΤΕΠΙΧ, το Ταμείο Εγγυοδοσίας και το πρόγραμμα επιδότησης τόκων με τέτοιο τρόπο, ώστε η ρευστότητα που προσφέρουν να φτάσει σε πολύ λίγους και «εκλεκτούς» πελάτες του συστημικού τραπεζικού συστήματος. κατά τα άλλα το Υπουργείο Ανάπτυξης επαίρεται για την αύξηση της απορροφητικότητας, αδιαφορώντας για τις χαμηλές επιδόσεις αποδοτικότητας.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες αποκλείστηκαν στην πράξη από το σύνολο των χρηματοδοτικών εργαλείων που διέθεσε η πολιτεία και είχαν πρόσβαση μόνο στην επιστρεπτέα προκαταβολή η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία που προσκόμισε με πολύ καθυστέρηση η Κυβέρνηση κυμαίνεται σε ύψος κοντά στα 3 δισ. ευρώ.

Ωστόσο αυτή η ρευστότητα είναι ελάχιστη αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, εντός του α΄ 8μηνου του 2020 η συνολική χρηματοδότηση των μικρών επιχειρήσεων και των επαγγελματιών συρρικνώθηκε κατά 13,5% (1,5 δισ. ευρώ) παρά τη ρευστότητα πλέον των 30 δισ. ευρώ που διέθεσε η ΕΚΤ προς το ελληνικό τραπεζικό σύστημα και παρά την αύξηση των καταθέσεων σε αυτό κατά 11 δισ. ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.

Είναι πρόδηλο ότι η Κυβέρνηση είναι απρόθυμη να επιβάλει στο τραπεζικό σύστημα, αλλά και να εξασφαλίσει η ίδια, ότι η πλειονότητα των ευρωπαϊκών πόρων και της ρευστότητας θα κατευθυνθούν σε πολύ μικρές, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και επαγγελματίες και την ίδια ώρα θεμελιώνει ένα αναπτυξιακό πρότυπο για λίγους και ισχυρούς.

Το πρόγραμμα της μη επιστρεπτέας προκαταβολής από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα ήρθε αργά, χωρίς να ενισχυθούν σημαντικά οι πόροι που διαθέτουν οι Περιφέρειες, με πρόσθετους πόρους από το Υπουργείο Ανάπτυξης και δυστυχώς με πολλούς αποκλεισμούς επιχειρήσεων και επαγγελματιών.

Αδιαφορεί και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν αξιοποιήσει συγχρηματοδοτούμενους πόρους και εκτελούσαν επενδύσεις τις οποίες η πανδημία Covid-19 έχει σταματήσει ή τις έχει καταστήσει πλήρως ανεπίκαιρες και ενδέχεται η αδυναμία των επιχειρήσεων να ολοκληρώσουν τις επενδύσεις τους στην παρούσα φάση να προκαλέσει την απένταξή τους από τα προγράμματα με υποχρέωση επιστροφής των ανάλογων ποσών.

Την ίδια ώρα με το νέο πτωχευτικό κώδικα προωθεί την μεταβίβαση της περιουσίας των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και των επιχειρήσεων συμπεριλαμβανομένης της α΄ κατοικίας χωρίς την παροχή δεύτερης ευκαιρίας.

Είναι λοιπόν προφανές ότι η αποσπασματικότητα των μέτρων που εξαγγέλλονται κατά περίπτωση, η κυβερνητική εμμονή υπέρ λίγων και μεγάλων, οι ενδοκυβερνητικοί διαγκωνισμοί και η απροθυμία για δημόσια διαβούλευση δεν αφήνουν πολλές ελπίδες ότι η Κυβέρνηση να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη όλων των Ελλήνων μέσα από παραγωγική και αναπτυξιακή ανασυγκρότηση.

Συνεχίζοντας δηλαδή την πεπατημένη της α΄ φάσης, με ανάλωση πόρων αλλά χωρίς πρόγραμμα άμεσης ανάσχεσης της βαθιάς ύφεσης και των κοινωνικών προβλημάτων που προκαλεί η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα παρά το γεγονός ότι το Κίνημα Αλλαγής πρότεινε ολοκληρωμένο σχέδιο για να κρατηθεί ζωντανή η οικονομία και όρθια η κοινωνία.

Βάσει όλων των παραπάνω, Επερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1.α.Για την έλλειψη βούλησης να επαναπροσδιοριστούν οι προτεραιότητες πολιτικών όπως τις ανέδειξε η πανδημία, με επίκεντρο τον άνθρωπο, την υγεία του και το περιβάλλον του και κατ’ επέκταση να προωθηθούν πολιτικές βιώσιμης ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής με στήριξη του κοινωνικού κράτους και ιδιαίτερα του ΕΣΥ και της εκπαίδευσης.

β.Για την εμφανή στόχευσή τους να ενισχύσουν τον μεταπρατικό χαρακτήρα αναπτυξιακού προτύπου προς όφελος των ολίγων και ισχυρών, αντί της ανασυγκρότησης της εθνικής παραγωγικής βάσης προς όφελος της χώρας και όλων των πολιτών.

2.α.Για το έλλειμμα συνολικού σχεδιασμού αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων ύψους 73 δισ. αλλά και των 4 δισ. Ευρώ του αναπτυξιακού πυλώνα της ΚΑΠ (σύνολο 19,5) και για την αδυναμία να παρουσιάσουν τα επιμέρους σχέδια αξιοποίησης των πόρων από κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο χωριστά (Ταμείο Ανάκαμψης, Νέο ΕΣΠΑ, Τρέχον ΕΣΠΑ, ΕΠΑ, SURE κλπ).

Β.Για την έλλειψη βούλησης να προχωρήσουν σε μια σοβαρή διαδικασία διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους και τους πολίτες και κυρίως μιας γόνιμης συζήτησης και έγκρισης από το Ελληνικό Κοινοβούλιο πριν αυτό κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

γ.Για την παρέκκλιση από τις προβλέψεις του νόμου 4270/14 και της πολιτικής, θεσμικής και νομικής υποχρέωσης κατάθεσης του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Πολιτικής που θα αποτελεί τη δημοσιονομική αποτύπωση του αναπτυξιακού σχεδίου.

3.α.Για την αδράνειά της να αξιοποιήσει την εμπειρία από το 1ο κύμα της πανδημίας και να λάβει μέτρα πρόληψης και προστασίας που θα απέτρεπαν ή θα αργοπορούσαν το 2ο καθολικό lockdown και για την αδυναμία να επεξεργαστεί και να εφαρμόσει άμεσα ένα ενδιάμεσο πρόγραμμα αντιμετώπισης της πανδημίας και των άμεσων και έντονων κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων που προκαλούν τα περιοριστικά μέτρα.

β.Για την αδυναμία αξιοποίησης της ευελιξίας που παρέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε πέρα από την έγκαιρη απορρόφηση πόρων του τρέχοντος ΕΣΠΑ για τα άμεσα προβλήματα που προκαλεί η πανδημία, να δημιουργεί μακροπρόθεσμη προστιθέμενη αξία στις δημόσιες υποδομές και ειδικότερα στο ΕΣΥ και τις κοινωνικές υποδομές, τα δίκτυα μαζικής μεταφοράς και το εκπαιδευτικό σύστημα.

γ.Για την εργαλειοποίηση της πανδημίας με σκοπό τη σταδιακή ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και για την αναποτελεσματική διάθεση των πόρων του SURE και την άρνηση να επιδοτηθεί η εργασία όπως πρότεινε το Κίνημα Αλλαγής αντί της κυβερνητικής επιλογής για αναστολή και καταστολή των εργαζομένων.

4.α.Για την απροθυμία τους να κατευθύνουν τους διαθέσιμους ευρωπαϊκούς πόρους αλλά και τη διαθέσιμη ρευστότητα από την ΕΚΤ προς τις πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς και την εργασία αλλά και τους επαγγελματίες και τους αγρότες που αποτελούν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του παραγωγικού ιστού και κατ’ επέκταση για την άνιση κατανομή των πόρων ρευστότητας που ενισχύουν τις μεγάλες επιχειρήσεις σε ποσοστό 80%, τις μεσαίες σε ποσοστό 50% και τις μικρές και πολύ μικρές σε ποσοστό κάτω του 15%.

β.Για την έλλειψη συνεννόησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μέριμνα για τις επιχειρήσεις που έχουν περιέλθει σε αδυναμία να ολοκληρώσουν τις χρηματοδοτούμενες από ευρωπαϊκούς πόρους επενδύσεις τους, λόγω της πανδημίας, ώστε να μεταφέρουν και να συνεχίσουν τα επενδυτικά προγράμματα τους τα επόμενα χρόνια χωρίς αρνητικές συνέπειες.

γ.Για τον αποκλεισμό των αυτοαπασχολούμενων, των μικρών και των νέων επιχειρήσεων από τα περιφερειακά προγράμματα, ευθύνης του Υπουργείου Ανάπτυξης

δ.Για τον παραγκωνισμό του αγροδιατροφικού τομέα που αποτελεί τον φτωχό συγγενή στην κατανομή του ΕΠΑ 2021-2025 με μόλις 28 εκατ. από τα 10 δισ. του προγράμματος.

Αθήνα, 18.11.2020

Οι επερωτώντες βουλευτές

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ

ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΜΙΝΗΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ

ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΙΑΚΟΥΛΗ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ

ΜΠΑΡΑΝ ΜΠΟΥΡΧΑΝ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΙΑΓΚΗΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΝΑΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΟΥΛΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΡΑΓΓΙΔΗΣ

ΠΟΣΗ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Ο ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!

Ακόμα και σε αυτή την κρίσιμη περίοδο για τον τόπο μας, όπου το σύνολο του Ελληνικού λαού βάλετε ποικιλοτρόπως από τις συνέπειες της πανδημίας, γινόμαστε μάρτυρες της προχειρότητας με την οποία σχεδιάζει και αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την κρίση.

Αυτή την φορά θύμα της o Αγροτικός κόσμος, ο οποίος περιμένει ασφυκτιώντας για μια χείρα βοηθείας. Ένας ολόκληρος τομέας ο οποίος μέχρι σήμερα έχει λάβει μηδενική στήριξη.

Είδαμε λοιπόν τον Υπουργό να επιδίδεται σε επικοινωνιακό μπαράζ ανακοινώσεων και δηλώσεων για την περιβόητη στήριξη του ελαιοκομικού τομέα της χώρας, αλλά στο τέλος αποδείχθηκε ότι παρέλειψε να συμπεριλάβει στην απόφαση των δικαιούχων συγκεκριμένους κωδικούς ελαιοπαραγωγίσιμων ελιών με αποτέλεσμα ολόκληρες περιοχές όπως η Μυτιλήνη, η Θάσος αλλά και μεγάλη μερίδα της Στερεάς Ελλάδος, συνολικά περίπου 300.000 στρέμματα ελαιοκαλλιέργειας, να βρεθούν εκτός του συγκεκριμένου μέτρου.

Ο εμπαιγμός δεν έχει τέλος, ως Κίνημα Αλλαγής ζητάμε άμεσα να συμπεριληφθούν οι εν λόγο κωδικοί στους δικαιούχους του μέτρου, αποκαθιστώντας με αυτό τον τρόπο την αδικία που με υπαιτιότητα της η κυβέρνηση δημιούργησε.

Επίσης οι εσφαλμένες ενέργειες της κυβέρνησης δεν μπορεί να οδηγήσουν σε λύσεις του τύπου, μείωσης του προϋπολογισμού που αντιστοιχεί σε κάθε παραγωγό ώστε να καλυφθεί το σφάλμα.

Η εξεύρεση των επιπλέον πόρων είναι το ελάχιστο που μπορεί να κάνει ως ένδειξη ελάχιστης σοβαρότητας ως προς τον δοκιμαζόμενο αγροτικό κόσμο.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΗΡΥΞΕ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ

Παράταση της οικονομικής καραντίνας για χιλιάδες νέους, μακροχρόνια ανέργους, εν αναμονή συνταξιούχους και ευάλωτα νοικοκυριά κήρυξε η κυβέρνηση.

-Η μικρή οικονομική ενίσχυσε των 400 ευρώ αφορά μόλις σε 130.000 μακροχρόνια ανέργους, από ένα σύνολο 580.000 ατόμων που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας για πάνω από 12 μήνες.

-Για τους νέους, την κατηγορία των συμπολιτών μας που πλήττονται ιδιαίτερα από την κρίση, δεν προβλέπεται καμία ειδική ενίσχυση. Παρά μόνο παραπέμπονται στα λίγα, χωρίς σαφείς στοχεύσεις και αναιμικά προγράμματα του ΟΑΕΔ.

-Οι εν αναμονή συνταξιούχοι που έχουν διαδοχική ασφάλιση (η πλειονότητα των 185.000 ασφαλισμένων που βρίσκονται στην «ουρά» του ΕΦΚΑ) δεν λαμβάνουν ούτε προσωρινή και θα κάνουν Χριστούγεννα χωρίς εισόδημα.

-Τα μόνα «ωφελημένα» είναι 256.562 νοικοκυριά που θα λάβουν επιπλέον οικονομική ενίσχυση από 200 έως 400 ευρώ (τετραμελής οικογένεια με δύο ανήλικα). Και αυτά υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι το προηγούμενο εξάμηνο δεν έκαναν μερικά μεροκάματα για να ενισχύσουν την οικογένειά τους. Αυτό το ποσό θα αφαιρεθεί…

Απλώς πρέπει η κυβέρνηση να τους καθοδηγήσει πού θα… δαπανηθούν αυτά τα ποσά; Σε υπολογιστές για να κάνουν μάθημα τα παιδιά τους, σε διαδικτυακές συνδέσεις ή σε θέρμανση και φαγητό;

Το Κίνημα Αλλαγής εξ αρχής είχε προτείνει θαρραλέα μέτρα και ισχυρά κίνητρα ενίσχυσης της απασχόλησης, κάλυψης από τον προϋπολογισμό του 40% του μισθού και το σύνολο των εισφορών ώστε καμία επιχείρηση να μην βγάλει σε αναστολή εργαζόμενους, ένα γενναίο πρόγραμμα επιδότησης των μακροχρόνια ανέργων και των γονέων ανέργων οικογενειών.

Αλλά, όπως πάντα η κυβέρνηση της ΝΔ, πρώτα αιφνιδιάζεται και μετά αντιδρά… χαλαρά.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΦΩΦΗΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΟΥ ΚΡΗΤΗ TV (ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 21:00)

Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, θα παραχωρήσει σήμερα Πέμπτη 19 Νοεμβρίου και ώρα 21:00 συνέντευξη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Κρήτη TV με τη δημοσιογράφο Κατερίνα Σαλαπάτα.

Π. ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ: Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΗΜΕΡΩΝ

Αρχικά για τα όσα έγιναν με το Πολυτεχνείο, ο κ. Χρηστίδης διερωτήθηκε «τι σχέση έχει αυτό που είδαμε εκ μέρους της κυβέρνησης με τον αυταρχικό τρόπο που αντιμετώπισε την κατάσταση αλλά και τη στάση που κράτησε ο κ. Κουτσούμπας και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης με τον ηρωικό αγώνα που έδωσαν οι νέοι πριν από 47 χρόνια».

Ο ίδιος υποστήριξε, πως «στην παγίδα που έστησε η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος ανέβασε τους τόνους παράλογα την προηγούμενη Πέμπτη έπεσε ένα τμήμα της αντιπολίτευσης, κάτι που παραπέμπει σε ένα κακοστημένο σόου μόνο για να εξυπηρετήσουν τα μικροκομματικά τους συμφέροντα, μπλε και κόκκινα». «Το μόνο που ήθελαν είναι να αποπροσανατολίσουν από τα πραγματικά προβλήματα. Τρεις μέρες τώρα παλεύουν μαθητές, γονείς και δάσκαλοι να κάνουν τηλεκπαίδευση χωρίς αποτέλεσμα. Ο ορισμός της ελλιπούς προετοιμασίας και του επιτελικού φιάσκου». Ο ίδιος είπε πως «ήταν αυτονόητη η στάση του ΚΙΝΑΛ» και ότι «σεβαστήκαμε την επέτειο εν μέσω πανδημίας, για λογούς προστασίας του κοινωνικού συνόλου».

Στο μέτωπο του κορονοϊού , ο κ. Χρηστίδης, μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι «οι επιστήμονες το λένε πολύ καιρό. Ο κορονοϊός δεν κάνει διακρίσεις. Κολλάει πολίτες κάθε αξιώματος, κάθε οικονομικής δυνατότητας, κάθε εθνικότητας, κάθε φυλής και χρώματος.

Είμαστε μέλη της ίδιας κοινότητας και πρέπει να προστατέψουμε ο ένας τον άλλον». Σχολίασε επίσης πως «ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, τις Σέρρες και τη Λάρισα η καθυστέρηση στοιχίζει ανθρώπινες ζωές» και τόνισε πως καλό θα ήταν να μάθουμε πότε οι επιστήμονες εισηγήθηκαν το lockdown στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, τόνισε πως «αν χρειάζονται επιπλέον μέτρα στήριξης του ΕΣΥ, να γίνει και επιστράτευση ιδιωτικών κλινών ΜΕΘ».

Αναφερόμενος, όμως, πως φτάσαμε ως αυτήν την κρίσιμη κατάσταση, είπε πως ευθύνεται η κυβέρνηση και σύμφωνα με τον ίδιο, «όση επικοινωνία και αν έχει επιλέξει να ρίξει η ΝΔ τα προβλήματα είναι εδώ, θα έρθει μπροστά στις ευθύνες της η ΝΔ».

Εξάλλου, για την πρόταση της Αθηνάς Λινού για υπουργού Υγείας που έκανε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας, ο κ. Χρηστίδης τόνισε πως «ο κ. Μητσοτάκης παίρνει τις αποφάσεις. Πως θεωρεί ο κ. Τσίπρας ότι αν αλλάξει ο κ. Κικίλιας θα αλλάξει στρατηγική η ΝΔ; Η ευθύνη είναι συνολική της ΝΔ!».

Αναφερόμενος στα ποσοστά που δίνουν οι δημοσκοπήσεις στο ΚΙΝΑΛ, ο κ. Χρηστίδης είπε πως «δεν είμαστε εδώ για να αποτελούμε ένα κόμμα που αρκείται στο 8%, είμαστε εδώ για να είμαστε πρωταγωνιστές με προτάσεις. Το δίπολο ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ είναι παρακμιακό που δεν προσφέρει τίποτα».

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ

Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά είχε σήμερα τηλεδιάσκεψη με ιατρούς και νοσηλευτές από τα Νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη δραματική κατάσταση που επικρατεί με την πανδημία.

Συμμετείχαν υγειονομικοί από τα Νοσοκομεία Παπανικολάου, ΑΧΕΠΑ, Ιπποκράτειο, Αγ. Δημήτριος, Παπαγεωργίου, Αγ. Παύλος και το Νοσοκομείο Δράμας.

Στην συζήτηση ήταν παρόντες οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής στην Κ. Μακεδονία Χάρης Καστανίδης, Γιώργος Αρβανιτίδης, Γιώργος Φραγγίδης, Χαρά Κεφαλίδου, Απόστολος Πάνας, ο υπεύθυνος της Κ.Ο. Ανδρέας Πουλάς, και ο Μπουρχάν Μπαράν ο Γραμματέας του Τομέα Υγείας Κ. Μπαργιώτας , ο Γραμματέας Οργανωτικού Στ. Παραστατίδης και οι Γραμματείς των Ν.Ε. του Κινήματος στην Α’ και Β΄Θεσσαλονίκης, Νίκος Κριθαρίδης και Γιάννης Κυανίδης, και ο υπεύθυνος Περιφέρειας για την Συνδιάσκεψη Π. Τσαραμπουλίδης.

Μετά την τηλεδιάσκεψη η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Θέλω να συγχαρώ και να ευχαριστήσω όλους τους ιατρούς , τους νοσηλευτές, όλο το ανθρώπινο δυναμικό που δίνει τη μάχη, σε συνθήκες υγειονομικού «πολέμου» στη Θεσσαλονίκη. Αλλά και σε άλλες πόλεις όπως στη Δράμα, όπου η κατάσταση είναι τραγική και κανένας υπεύθυνος από την κεντρική Διοίκηση δεν έχει ασχοληθεί με το Νοσοκομείο της πόλης.

Παλεύουν σε αντίξοες συνθήκες και χωρίς την απαραίτητη στήριξη από την πολιτεία.

Υπάρχουν σοβαρές ευθύνες στην Κυβέρνηση για το πως φθάσαμε ως εδώ. Για το άνευ όρων άνοιγμα των χερσαίων συνόρων, τον συνωστισμό στον ΟΑΣΘ, τα όσα έγιναν κατά τον εορτασμό του Αγ. Δημητρίου, την χαλαρότητα έως έλλειψη ελέγχων στην τήρηση των μέτρων.

Θα μπορούσαμε να είχαμε με μέτρα πρόληψης περιορίσει την ένταση του δεύτερου κύματος και καθυστερήσει την εξάπλωση του ιού. Δυστυχώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος προετοιμασίας και ακόμη και τα περιοριστικά μέτρα πάρθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση, πολύ αργά.

Τώρα όμως είναι ώρα μάχης.

Και το πρώτο ζήτημα είναι να παρθούν άμεσα μέτρα για τη Θεσσαλονίκη, όχι άλλες καθυστερήσεις.

Η Κυβέρνηση έχει ανοίξει μια συζήτηση, μέσω διαρροών, για το κλείσιμο των βόρειων συνόρων. Εκείνοι έχουν τα στοιχεία, αν το κρίνουν να προχωρήσουν άμεσα σε αποφάσεις. Δεν χωρούν επικοινωνιακοί χειρισμοί. Αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει όποιος εισέρχεται στη χώρα και από τα Βόρεια σύνορα να έχει αρνητικό τεστ.

……………….. . ………………..

Η ενίσχυση των υποδομών του ΕΣΥ και στην Θεσσαλονίκη ήταν ανεπαρκής. Μόνο 15 νέες κλίνες ΜΕΘ δημιουργήθηκαν στο ΑΧΕΠΑ.

Οι δωρεές για ΜΕΘ σε άλλα Νοσοκομεία δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί.

Μετατρέπονται συνεχώς σε ΜΕΘ covid, χειρουργικές κλίνες εις βάρος των άλλων σοβαρών δραστηριοτήτων των Νοσοκομείων. Πάνω από το 80% των τακτικών δραστηριοτήτων των Νοσοκομείων έχει ανασταλεί.

Ακόμη δεν υπάρχει κατάλληλα εξειδικευμένο υγειονομικό προσωπικό. Ενώ οι υπάρχοντες φθάνουν πάνω από τα όρια της εξουθένωσης.

Στηριζόμαστε στο φιλότιμο και στον εθελοντισμό. Αξίζει να δώσουμε και πάλι συγχαρητήρια στους Νοσηλευτές-νοσηλεύτριες που έρχονται από την Κρήτη, την Κομοτηνή, τα Γιάννενα. Όμως αυτά δεν αρκούν.

Έχουμε πόλεμο. Και χρειάζονται άμεσα νέα, στοχευμένα μέτρα για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες, να σωθούν ανθρώπινες ζωές.

……………….. . ………………..

Οι προτάσεις μας για τα άμεσα μέτρα.

1. Άμεση διενέργεια των 300 προσλήψεων ιατρών για τις εντατικές. Αυτές που παρά τις συνεχείς πιέσεις μας αποφασίσθηκαν μόλις στις 5 Νοεμβρίου. Όσες προσωρινές προσλήψεις έχουν γίνει με την επίκληση του COVID-19 να πάνε τώρα να δουλέψουν στα Νοσοκομεία. Η Κυβέρνηση προπαγανδίζει χιλιάδες δήθεν προσλήψεις που δεν έφτασαν ποτέ στα νοσοκομεία και εδώ ψέματα. Μόνο μετακινήσεις γίνονται εσωτερικά στο σύστημα που απλά αποδυναμώνουν άλλες κλινικές.

2. Το επικουρικό προσωπικό που δουλεύει σήμερα στα Δημόσια Νοσοκομεία να μονιμοποιηθεί. Αλλιώς θα δημιουργηθούν μεγάλα κενά.

Έμπειροι ιατροί που συνταξιοδοτούνται, να έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν για ένα ακόμη χρόνο (εθελοντικά). Οι ιδιώτες γιατροί στο σύστημα δεν είναι λύση. Αποτελεί πρόκληση η ανικανότητα της κυβέρνησης για ουσιαστική στήριξη του ΕΣΥ ακόμα και μέσα στην Πανδημία, που όχι μόνο το οδηγεί σε αδιέξοδο αλλά προκαλεί και πολλά ερωτηματικά.

3. Ένταξη στον σχεδιασμό και στις εφημερίες των ιδιωτικών κλινικών και των Στρατιωτικών Νοσοκομείων. Υπό ενιαίο συντονισμό δημοσίας αρχής. Υπάρχει πια, έστω καθυστερημένα το σχετικό νομικό πλαίσιο. Και αν χρειασθεί να επιταχθούν.

4. Επαναλειτουργία Νοσοκομείων που παροπλίστηκαν όπως το Παναγία και το Λοιμωδών για περίθαλψη ασθενών με ιό, βεβαίως με σωστή προετοιμασία. (Η πρόταση αυτή εκκρεμεί από τον Απρίλιο από φορείς της Θες/νίκης)

Προετοιμασία χρησιμοποίησης δημοσίων χωρών (ΔΕΘ) για περίθαλψη ασθενών, για την περίπτωση που υπάρξει ανάγκη.

5. Άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος που εμποδίζει την τοποθέτηση Ειδικευόμενων και Αγροτικών Ιατρών στα Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Αγροτικά ιατρεία.

6. Σε κάθε Νοσοκομείο με ασθενείς COVID δημιουργία ομάδας κρούσης (με επικεφαλής πνευμονολόγους) που θα συντονίζουν την προσπάθεια, εκπαιδεύοντας ταχύρρυθμα το σύνολο του προσωπικού.

7. Προσοχή στην διασφάλιση των απαραίτητων υλικών για την περίθαλψη των ασθενών ,αλλά και την προστασία του υγειονομικού προσωπικού. Αξιοποίηση όλων των δωρεών και άμεση αντιμετώπιση γραφειοκρατικών εμποδίων στην αποδοχή τους.

8. Ενεργοποίηση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας για τη διενέργεια των τεστ ώστε να αποσυμφορηθούν τα τμήματα επειγόντων περιστατικών των Νοσοκομείων και να αποφευγχθεί ο συγχρωτισμός στις τεράστιες ουρές που δημιουργούνται .

9. Σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση δημιουργία επιτελικής ομάδας για τη Δημόσια Υγεία, που θα αναλάβει με κινητά συνεργεία την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων, και δειγματοληπτικά τεστ για την έρευνα της διασποράς. Άμεση προμήθεια μηχανημάτων ταχείας επεξεργασίας μοριακών τεστ.

Και επίσης

10. Ένταξη όλων των εργαζόμενων στο ΕΣΥ στα βαρέα και ανθυγιεινά και χορήγηση σε αυτούς του Δώρου Χριστουγέννων για το 2020.

Ως έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς τους.

Σχετική τροπολογία καταθέτει η Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής στη Βουλή.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 19.11.2020

Η μάχη στην Θεσσαλονίκη απαιτεί άμεσα μέτρα

Τις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής για τη στήριξη και ενίσχυση του ΕΣΥ παρουσίασε κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με ιατρούς και νοσηλευτές από νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης η Φώφη Γεννηματά. Αφού συνεχάρη τους ιατρούς και νοσηλευτές που δίνουν τη μάχη σε συνθήκες πολέμου σχεδόν σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα, τόνισε πως δυστυχώς δεν έχουν την απαραίτητη στήριξη από την Πολιτεία. «Υπάρχουν σοβαρές ευθύνες στην Κυβέρνηση για το πώς φθάσαμε ως εδώ. Για το άνευ όρων άνοιγμα των χερσαίων συνόρων, τον συνωστισμό στον ΟΑΣΘ, τα όσα έγιναν κατά τον εορτασμό του Αγίου Δημητρίου, την χαλαρότητα έως έλλειψη ελέγχων στην τήρηση των μέτρων. Θα μπορούσαμε να είχαμε με μέτρα πρόληψης περιορίσει την ένταση του δεύτερου κύματος και καθυστερήσει την εξάπλωση του ιού. Δυστυχώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος προετοιμασίας και ακόμη και τα περιοριστικά μέτρα πάρθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση, πολύ αργά», επισήμανε η Φώφη Γεννηματά.

Ζήτησε, επίσης, άμεσα μέτρα για τη Θεσσαλονίκη, ενώ ανέφερε ότι η ενίσχυση των υποδομών του ΕΣΥ στην πόλη ήταν ανεπαρκής και οι δωρεές για ΜΕΘ δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί – πλην 15 νέων κλινών στο ΑΧΕΠΑ. Ακόμη, δεν υπάρχει κατάλληλα εξειδικευμένο υγειονομικό προσωπικό, ενώ οι υπάρχοντες φθάνουν πάνω από τα όρια της εξουθένωσης.

Μερικές από τις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής είναι:

Πρόσληψη 300 γιατρών για εντατικές
Μονιμοποίηση επικουρικού προσωπικού
Ένταξη έως επίταξη ιδιωτικών κλινικών & στρατιωτικών νοσοκομείων
Επαναλειτουργία νοσοκομείων “Παναγία” και “Λοιμωδών” για covid19
Ομάδα κρούσης γιατρών για ασθενείς covid19
Τεστ από Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας για αποσυμφόρηση νοσοκομείων
Περιφερειακές task force για τεστ, ιχνηλάτηση, έρευνα διασποράς
Ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά και δώρο Χριστουγέννων για υγειονομικούς

Οικονομική καραντίνα για νέους, ανέργους, εν αναμονή συνταξιούχους και ευάλωτα νοικοκυριά

Τα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη των αδυνάμων συμπολιτών μας ισοδυναμούν με παράταση της οικονομικής καραντίνας. Ιδίως για τους νέους, τους μακροχρόνια ανέργους, τους εν αναμονή συνταξιούχους και τα ευάλωτα νοικοκυριά. Διότι:

  • Η μικρή ενίσχυση των 400 ευρώ αφορά μόλις σε 130.000 μακροχρόνια ανέργους, όταν 580.000 άτομα βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας για περισσότερους από 12 μήνες.
  • Για τους νέους δεν προβλέπεται κάποια ενίσχυση παρά μόνο κάποια αναιμικά πρόγραμμα του ΟΑΕΔ.
  • Οι εν αναμονή συνταξιούχου με διαδοχική ασφάλιση δεν λαμβάνουν ούτε προσωρινή και θα κάνουν Χριστούγεννα χωρίς εισόδημα.

Ωφελούνται εν τέλει μόνο 256.562 νοικοκυριά, τα οποία, όμως, θα λάβουν μόνο μια οικονομική ενίσχυση από 200 έως 400 ευρώ, εάν – ως απαραίτητη προϋπόθεση – δεν έκαναν το προηγούμενο εξάμηνο κάποια μεροκάματα για να ενισχύσουν την οικογένειά τους. Το Κίνημα Αλλαγής είχε εγκαίρως προτείνει θαρραλέα μέτρα και ισχυρά κίνητρα για την ενίσχυση της απασχόλησης, με κάλυψη από τον προϋπολογισμό του 40% του μισθού και το σύνολο των εισφορών, ώστε καμία επιχείρηση να μην βγάλει σε αναστολή εργαζομένους. Επίσης, ένα γενναίο πρόγραμμα επιδότησης των μακροχρόνια ανέργων και των γονέων ανέργων οικογενειών. Περισσότερα ΕΔΩ

Ταμείο Ανασυγκρότησης: Το ολοκληρωμένο σχέδιο της κυβέρνησης για αξιοποίηση των πόρων… χάθηκε στο δρόμο!

Μάταια αναμένουμε το ολοκληρωμένο σχέδιο της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων ύψους 73 δις ευρώ από το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανασυγκρότησης και το νέο ΕΣΠΑ, το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2015 και το εργαλείο SURE για τη στήριξη της εργασίας, αλλά και τα 19,5 δις ευρώ για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική. Αντί να αξιοποιήσει την ευκαιρία, επέλεξε να εργαλειοποιήσει την πανδημία και να διασφαλίσει το μεγαλύτερο μέρος της ρευστότητας υπέρ των λίγων και εκλεκτών, ελαστικοποιώντας π.χ. την εργασία. Στο Κίνημα Αλλαγής θεωρούμε ότι η κρίση ανέδειξε ακριβώς ότι οι σύγχρονες θέσεις της Σοσιαλδημοκρατίας για βιώσιμη ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη που στοχεύουν στην ανθρωποκεντρική πρόοδο είναι επίκαιρες και απολύτως αναγκαίες, όπως επισημαίνουμε σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η κοινοβουλευτική μας ομάδα. Περισσότερα ΕΔΩ

Τουρισμός: Κανένα σχέδιο από την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας

Η επόμενη τουριστική σεζόν είναι στα σκαριά, αλλά ακόμη αναζητείται σχέδιο. Οι επιχειρηματίες και εργαζόμενοι στο χώρο αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα προβλήματα, ενώ έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους. Εδώ και 18 μήνες διακυβέρνησης ΝΔ υπάρχει η αίσθηση ότι, ανεξαρτήτως της πανδημίας, ο τουρισμός είναι στον αυτόματο πιλότο. Και το σχέδιο δεκαετίας για το οποίο είχε μιλήσει από τις 25.7.2019 ο πρωθυπουργός ακόμη αγνοείται!

Σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του Κινήματος Αλλαγής, με επικεφαλής την Πρόεδρο, Φώφη Γεννηματά, κατέθεσε σχετική επίκαιρη επερώτηση σε τέσσερις συναρμόδιους υπουργούς. Σε αυτήν επισημαίνεται, επίσης, ότι ο πρωθυπουργός είχε μιλήσει για αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης, ωστόσο τίποτε δεν έχει γίνει προς αυτή την κατεύθυνση έως σήμερα.

Επίσης:

  • Οι υπουργοί Οικονομικών και Τουρισμού εγκαλούνται για την αναποτελεσματικότητα των μέτρων παροχής ρευστότητας και τις πρακτικές που ακολουθούνται για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων των επιχειρήσεων του τουρισμού.
  • Ο υπουργός Τουρισμού για το έλλειμμα ορθολογικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας και την αδυναμία ν’ αντιληφθεί την αναγκαιότητα να προταχθεί η υγειονομική ασφάλεια και ένα κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο για τα ταξίδια και τον τουρισμό.
  • Ο υπουργός Εργασίας για την αδράνεια που επιδεικνύει απέναντι σε ένα υπαρκτό κοινωνικό πρόβλημα: τους ανέργους που μένουν χωρίς εισόδημα στο χώρου του τουρισμού.
  • Οι υπουργοί Παιδείας και Τουρισμού για τη διαρκή υποβάθμιση των σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων.

Περισσότερα ΕΔΩ

Κινητή τηλεφωνία: ακρίβεια made in Greece

Την ώρα που συζητάμε για την τηλεκπαίδευση, η Ελλάδα παραμένει μια χώρα στην οποία οι καταναλωτές πληρώνουν «χρυσές» τις χρεώσεις για τα δεδομένα των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Είμαστε η ακριβότερη χώρα της ΕΕ στο κόστος δεδομένων κινητής τηλεφωνίας και μία από τις ακριβότερες στον κόσμο, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται στα 44 ευρώ, όταν σε πολλές χώρες τα αντίστοιχα πακέτα κοστίζουν 30 ευρώ., ενώ πολλά νοικοκυριά δεν διαθέτουν καν την οικονομική δυνατότητα και άρα αποκλείονται τα παιδιά τους από την πρόσβαση στη γνώση.

Αν λάβουμε υπόψη τις αυξημένες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία, τότε η αδυναμία των πολιτών να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στο Διαδίκτυο και μάλιστα σε υψηλές ταχύτητες και χωρίς υψηλές χρεώσεις μεγαλώνει τα προβλήματα. Ενώ το αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εξαντλείται στην επικοινωνιακή προβολή αποσπασματικών έργων μικρής αξίας και απευθύνει απλώς συστάσεις για αποφυγή της υπερφόρτωσης του δικτύου κατά τις ώρες αιχμής. Περισσότερα ΕΔΩ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ: ΑΝΕΡΓΟΙ ΚΑΙ ΟΑΕΔ, ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Τοποθέτηση του Γιώργου Μουλκιώτη, βουλευτή Βοιωτίας και ειδικού αγορητή του Κινήματος Αλλαγής στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»

Γιώργος Μουλκιώτης: «Άνεργοι και ΟΑΕΔ, τα μεγάλα θύματα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη»

Στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων», τοποθετήθηκε ο βουλευτής Βοιωτίας και υπεύθυνος Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων του Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Μουλκιώτης.

Εξ αρχής επισημάνθηκε ότι η νομοθετική πρωτοβουλία της Νέας Δημοκρατίας είναι ένα νομοθέτημα «σκούπα», το οποίο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που αφορούν την πρόνοια, ασφαλιστικά ζητήματα και οργανωτικά ζητήματα του Υπουργείου, του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Μουλκιώτης σημείωσε ότι:

  • Στην Ελλάδα, το κράτος Πρόνοιας αποτελεί το συλλογικό κεκτημένο της μεταπολίτευσης, με πρωταγωνιστή τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.
  • Στον νομοσχέδιο κυριαρχούν οργανωτικά ζητήματα και θέματα διαχειριστικού χαρακτήρα. Τα περισσότερα είτε διορθώνουν παραλείψεις της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και του δήθεν επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη, είτε επιχειρούν διευθετήσεις με σκοπό το βόλεμα των ημέτερων, μετακλητών ή μη, γαλάζιων παιδιών.
  • Σε ό,τι αφορά τα ΚΔΑΠ και τα ΚΔΑΠ ΑμεΑ, το νομοσχέδιο δεν διασφαλίζει τον καθολικό χαρακτήρα του θεσμού, με πρόσβαση για όλους, ούτε την επέκταση σε κάθε δήμο της χώρας, ούτε τον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Σε ό,τι αφορά την μείωση εισφορών κατά 3%, αυτή αφορά αποκλειστικά εισφορές υπέρ ΟΑΕΔ. Είμαστε υπέρ της ενίσχυσης των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, αλλά παράλληλα απαιτείται και η διασφάλιση των εσόδων του ΟΑΕΔ, προκειμένου να ανταποκρίνεται στον κρίσιμο κοινωνικό του ρόλο. Η Κυβέρνηση, δυστυχώς, αφαιρεί πόρους από τον ΟΑΕΔ υπονομεύοντας το παρόν και το μέλλον ευαίσθητων προγραμμάτων του Οργανισμού για τους ανέργους, την επαγγελματική κατάρτιση και την απασχόλησή τους. Προετοιμάζει την απαξίωση του ΟΑΕΔ και την παραχώρηση δράσεών του σε ιδιώτες.
  • Με κινήσεις εντυπωσιασμού, η Κυβέρνηση θεσμοθετεί αόριστη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση σε δικηγόρους, μηχανικούς και οικονομολόγους από τον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων που έχει συσταθεί στον ΟΑΕΔ, αλλά αποκλείει πληθώρα επαγγελματικών ομάδων, που εισφέρουν στον εν λόγω λογαριασμό.
  • Η Κυβέρνηση είναι ανίκανη να εκδώσει τις εκκρεμείς συντάξεις ή, έστω, να περιορίσει τον αριθμό τους. Όπως αποδεικνύεται από την έκθεση «ΑΤΛΑΣ», που με καθυστέρηση μηνών δημοσιοποιήθηκε, σε διάστημα 15 μηνών διακυβέρνησής της αυξήθηκαν οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις κατά περίπου 30%.

Τέλος, καλωσόρισε τον κ. Μητσοτάκη και την συντηρητική του παράταξη στη γνωριμία με τη σοσιαλδημοκρατία, υπενθυμίζοντας του ότι η ενδυνάμωση του κοινωνικού κράτους χρειάζεται συνεχή πολιτική βούληση, συγκροτημένη ιδεολογία και συγκεκριμένη στόχευση.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *