Ε. ΛΙΑΚΟΥΛΗ: ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΛΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ


0
(0)

Kατάλυση του δημοσιονομικού έλεγχου -ακόμη και του Ελεγκτικού Συνεδρίου- αλλά και ωμή επέμβαση στο χώρο της Δικαιοσύνης φέρνει η βουλευτική τροπολογία την οποία έκανε δεκτή ο Υπουργός Εσωτερικών. Η τροπολογία εξαλείφει με μονοκονδυλιά πειθαρχικές και ποινικές διώξεις αιρετών και υπαλλήλων της αυτοδιοίκησης, σε βάθος χρόνων, ακόμη και κακουργημάτων, με αντικείμενο κατάχρησης εκατομμυρίων, σε βάρος του ελληνικού δημοσίου!

Εν κρυπτώ και με ύπουλο τρόπο, πέρασε η Κυβέρνηση αυτή τη διάταξη νόμου χωρίς δημόσια διαβούλευση, χωρίς την άποψη των φορέων και της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής, χωρίς κοστολόγηση από το Γενικό Λογιστήριο, χωρίς καμία θεσμική θωράκιση, με σοβαρότατη αμφισβήτηση της συνταγματικότητάς της.

Μετά τη δημόσια κατακραυγή και τις καταιγιστικές αποκαλύψεις για το μέγεθος της παρέμβασης και ειδικά τα πρόσωπα που αφορά, οφείλει ο κ. Υπουργός Εσωτερικών να ενημερώσει τον ελληνικό λαό σε πόσες υποθέσεις αυτή η διάταξη αναφέρεται, ποια ποσά αφορά, σε ποιες υποθέσεις έχουν ασκηθεί διώξεις και πόσες βρίσκονται ήδη σε εκκρεμοδικία, καθώς και ποια συγκεκριμένα πρόσωπα αιρετών αναμιγνύονται σε κακουργήματα.

Καλούμε τα επίσημα τα θεσμικά όργανα της αυτοδιοίκησης, την ΚΕΔΕ και την ΕΝΠΕ, να λάβουν καθαρή θέση για το θέμα αυτό και να αιτιολογήσουν τη στάση τους.

Το θέμα είναι εξαιρετικής σοβαρότητας και θέτει καίρια ζητήματα για το αξιακό και θεσμικό μας σύστημα.

Είναι αδιανόητη και ωμή η παρέμβαση της Κυβέρνησης τόσο στους δημοσιονομικούς ελέγχους όσο και στη Δικαιοσύνη.

Δεν θα το ανεχθούμε αυτό.

Θα ερευνήσουμε το θέμα σε βάθος και μέχρι το τέλος.

Είναι για μας, κόκκινη γραμμή. Και μάλιστα υπογραμμισμένη.

Τελεία και παύλα.

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ: Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΚΥΡΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ

ΜΑΝΩΛΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗ

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΣΤΟ KONTRA CHANNEL, ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΉ «KONTRA NEWS10»

ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΓΙΩΡΓΟ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗ

Ελληνοτουρκικά:

Έχουμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή πώς σε μία τόσο κρίσιμη συγκυρία για τα εθνικά μας θέματα η κυβέρνηση παρουσιάζεται παντελώς απροετοίμαστη. Δυστυχώς η εικόνα σήμερα είναι πολύ χειρότερη από αυτή του Αυγούστου. Δεν μιλάμε πλέον μόνο για μία παράνομη navtex που απειλεί τα κυριαρχικά μας δικαιώματα που σχετίζονται με την υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Ουσιαστικά μιλάμε για μία navtex η οποία φτάνοντας τα 6.5 ναυτικά μίλια από το Καστελόριζο, αμφισβητεί την εθνική μας κυριαρχία, μέσω του δικαιώματος της χώρας μας για επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια.
Είναι αυτονόητο για εμάς πως ο διάλογος με την Τουρκία αφορά ένα και μόνο θέμα, αυτό της υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, και μόνο όταν λήξει η επιθετικότητα και οι προκλήσεις της Τουρκίας.
Ο κ. Μητσοτάκης δήλωνε ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα του προηγούμενου Ευρωπαϊκού Συμβούλιου, χωρίς καν να έχει οριστικοποιηθεί ο κατάλογος κυρώσεων απέναντι στην Τουρκία και το χειρότερο χωρίς να έχει προκύψει ένας μηχανισμός αυτόματης ενεργοποίησης των κυρώσεων.
Με έκπληξη ακούμε κυβερνητικούς αξιωματούχους (Α. Ευθυμίου) να δηλώνουν πως δεν είναι θέση της κυβέρνησης να ζητήσει κυρώσεις στο επόμενο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο γιατί το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι αυτό θα γίνει το Δεκέμβριο.
Εδώ και 10 μήνες κάνουμε συστάσεις στην Τουρκία και είναι η στιγμή να αντιληφθούμε όλοι ότι η Τουρκία δεν καταλαβαίνει από δηλώσεις καταλαβαίνει μόνο από κυρώσεις.

Ο Πρωθυπουργός οφείλει να ζητήσει από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο την οριστικοποίηση του καταλόγου των κυρώσεων και να τεθεί επιτέλους ένας αυτόματος μηχανισμός ενεργοποίησής τους. Μιλάμε για παραβίαση των δικαιωμάτων της εθνικής μας κυριαρχίας, και αν χρειάζεται, είναι αυτονόητο πως η χώρα μας πρέπει να θέσει βέτο στις ευρωπαϊκές αποφάσεις.

Ένα ζήτημα πάρα πολύ σημαντικό είναι ότι πρέπει να μιλήσουμε ξανά στη χώρα μας και με όρους αποτροπής. Το όριο των 12 ναυτικών μιλίων για εμάς είναι κατακόκκινη γραμμή. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρξει εντολή από την πολιτική ηγεσία και τον Πρωθυπουργό προς τις ένοπλες Δυνάμεις, ότι το Oruc Reis δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβιάσει το όριο των 12 ναυτικών μιλίων στο Καστελόριζο. Οι ένοπλες Δυνάμεις ξέρουν τι θα κάνουν επιχειρησιακά, προκειμένου να μην θιγεί η ρήτρα αμοιβαίας συνδρομής της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και να μη θέσουμε υπό αμφισβήτηση την εθνική μας κυριαρχία.
Από τον περασμένο Νοέμβριο είχαμε ζητήσει τη σύγκληση του Συμβουλίου Πολιτικών Αρχηγών γιατί θεωρούσαμε αναγκαίο να καθίσουν οι πολιτικές δυνάμεις σε ένα τραπέζι, να συζητήσουν, να επαναδιατυπωθεί η εθνική στρατηγική και το σημαντικότερο να σταλεί το μήνυμα πως είμαστε όλοι ενωμένοι απέναντι σε αυτή την απειλή και δεν είμαστε διατεθειμένοι σε καμία περίπτωση να θυσιάσουμε την εθνική μας κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
Δυστυχώς με ευθύνη του Πρωθυπουργού αυτό δεν προχώρησε, και είδαμε επιλογές μυστικής διπλωματίας, όπως στην τριμερή στο Βερολίνο, χωρίς καμία ενημέρωση για το τι συμφωνήθηκε εκεί με την Τουρκία.

Λευκή επιταγή δεν έχουμε δώσει σε κανέναν και αντίστοιχα δεν υφίσταται πλέον Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών απλά και μόνο για να επικυρώσει την κυβερνητική ανευθυνότητα.

Αίτημα ΣΥΡΙΖΑ για την επέκταση των χωρικών υδάτων:

Ο κος Τσίπρας κυβέρνησε τη χώρα επί 4.5 χρόνια και είχε κάθε ευκαιρία, αν το ήθελε, να επεκτείνει τα χωρικά μας ύδατα από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια. Δεν το έκανε. Καλή η αντιπολίτευση αλλά σε ότι αφορά τα εθνικά μας θέματα επιβάλλεται σοβαρότητα. Βάσει των κανόνων του διεθνούς δικαίου που κινείται η χώρα μας, και αυτό είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα έναντι της Τουρκίας, ο ορθός τρόπος για την επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια, υφίσταται αφού έχουμε προχωρήσει στην οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Σε αντίθετη περίπτωση πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί στη φρασεολογία που χρησιμοποιούμε. Ειδικά στα εθνικά θέματα δεν υπάρχει περιθώριο για εύκολες κουβέντες, να είμαστε όλοι σοβαροί, όχι μικροκομματικά, αλλά ουσιαστικά για τη χώρα.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΩΣΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2021

Τοποθέτηση Κώστα Σκανδαλίδη, Γενικού Εισηγητή του Κινήματος Αλλαγής, στην Επιτροπή Οικονομικών επί του προσχεδίου του Κρατικού Προϋπολογισμού 2021

 

Ξεκινώντας θέλω να κάνω μία γενική τοποθέτηση.

Νομίζω ότι το προσχέδιο του Προϋπολογισμού μας προδιαθέτει για τρία πράγματα:

Εξωραΐζει το παρελθόν.
Αδυνατεί να περιγράψει και να αντιμετωπίσει το παρόν με βάση τη σημερινή πολιτική της κυβέρνησης.
Υπόσχεται και σκιαγραφεί ένα, δήθεν, ελπιδοφόρο μέλλον, το οποίο κάθε άλλο παρά πατάει σε μια πραγματική βάση.
Πρώτον, ότι εξωραΐζει το παρελθόν, φαίνεται ότι η πολιτική που ασκεί σήμερα η Κυβέρνηση, που άσκησε από την πρώτη μέρα που ανέλαβε, ανεξάρτητα από την πανδημία, οδήγησε σε ύφεση την οικονομία πριν από την πανδημία. Δηλαδή, η πολιτική του τελευταίου τριμήνου του 2019 και του πρώτου τριμήνου, πριν το lockdown, του 2020, είναι μια συγκεκριμένη πολιτική που ασκείται και σήμερα από την Κυβέρνηση με τα μέτρα που παίρνει και τις πολιτικές της επιλογές. Μια πολιτική χωρίς καμία αναπτυξιακή διάσταση. Αντίθετα έφερε ύφεση πριν τον κορωνοϊό.

Δεύτερο, αδυνατεί να αντιμετωπίσει το παρόν, γιατί όλα κατατείνουν ότι φέτος οδεύουμε σε ύφεση που θα αγγίξει διψήφιο νούμερο. Παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Οικονομικών ότι θα κινηθεί προς το 4,5%. Και βέβαια με την τεράστια συμβολή της πανδημίας η εικόνα της πραγματικής οικονομίας είναι τραγική, όπως η διόγκωση της ανεργίας, η μείωση εισοδημάτων, τα λουκέτα στις επιχειρήσεις, η αύξηση κόκκινων δανείων. Αυτή τη κρίση, η πολιτική της Κυβέρνησης δεν την αντιμετωπίζει στο παρόν και δεν φαίνεται να τη αντιμετωπίζει και στο μέλλον. Επί πλέον λείπει από τον Προϋπολογισμό και τη συγκρότηση ο Κοινωνικός Προϋπολογισμός του Κράτους. Δηλαδή, αυτού που αναφέρεται στις συγκεκριμένες δαπάνες και επενδύσεις στο κοινωνικό κράτος και ταυτόχρονα στο χώρο της φορολογικής πολιτικής. Εκεί όπου ουσιαστικά θα μπορούσε να επιχειρηθεί και μια δικαιότερη ανακατανομή των βαρών από αυτή που υπάρχει και που ουσιαστικά οδηγεί σε φτωχοποίηση τα ευρύτατα λαϊκά στρώματα. Δεν διέπεται από ίχνος κοινωνικής ευαισθησίας το Προσχέδιο.

Τρίτο, υπόσχεται και σκιαγραφεί ένα, δήθεν, ελπιδοφόρο μέλλον με αριθμούς, ποσοστά και στόχους που δεν εδράζονται και δεν απορρέουν από πουθενά. Βρίσκονται πολύ μακριά από την αμείλικτη πραγματικότητα της βαθιάς ύφεσης και κρίσης και κυρίως της διάχυτης αβεβαιότητας.

*

Μου κάνει εντύπωση που όλα τα μεγέθη προσδιορίζονται στη βάση των αισιόδοξων σεναρίων προϋποθέτουν ότι θα κυλήσουν ομαλά τα πράγματα τον επόμενο χρόνο.

Θα περίμενα από την Κυβέρνηση, να μας εμφανίσει και τους βαθμούς αβεβαιότητας. Όχι μονάχα με ένα παράδειγμα του πως θα πάει το έλλειμμα και η ύφεση σε αντίστοιχη περίπτωση, που υπήρξε στο τρίτο τρίμηνο του 2020, θα υπάρξει ξανά ο κορωνοϊός, αλλά στη βάση ευρύτερων αλλαγών που έχουν σχέση με τα γενικότερα ζητήματα πολιτικής προστασίας και ενίσχυσης των υποδομών του κράτους και των διαδικασιών αντιμετωπίσεις καταστροφών. Να διατυπώσει κάποια εναλλακτικά σενάρια και να εμφανίσει τους αντίστοιχους στόχους για την εξέλιξη της οικονομίας το 2021.

Τα λέω αυτά, γιατί, εντάξει, συνήθως ο Προϋπολογισμός μιας συντηρητικής κυβέρνησης χαρακτηρίζεται από την Αντιπολίτευση και δικαιολογημένα, κατά τη γνώμη μου, γιατί έχει συμβεί σε όλες τις συγκεκριμένες περιόδους και αντιαναπτυξιακός και αντικοινωνικός και με άδικη κατανομή βαρών, όπως είναι και αυτό το προσχέδιο. Είναι όλα αυτά, αλλά, νομίζω ότι έχει το προνόμιο να είναι τόσο ξένο με την πραγματική οικονομία που καταντά «Προϋπολογισμός Μελλοντολόγων». Αυτό είναι το πιο επικίνδυνο από όλα, διότι, αναγκάζεται μια κυβέρνηση και τώρα βέβαια αναγκαστήκατε από τα πράγματα, να φέρνετε καινούργια μέτρα και να αναπροσαρμόζετε τους στόχους του προϋπολογισμού.

Μια κυβέρνηση που δεν προβλέπει το μέλλον δεν μπορεί να προσαρμόσει και εύκολα τις αντίστοιχες διαδικασίες.

Το χαρακτήρισα έτσι, γιατί δεν μπορεί αλλιώς να το χαρακτηρίσει κανείς, όταν δεν υπάρχει ενδιάμεσο σχέδιο.

Δεν υπάρχει συγκροτημένη και πλήρης αναπτυξιακή στρατηγική.

Δεν υπάρχουν αναγκαίες επείγουσες προτεραιότητες και ιεραρχήσεις.

Δεν υπάρχει ίχνος μεταρρυθμιστικής και διαρθρωτικής δυναμικής.

Και ενώ δεν υπάρχουν όλα αυτά, ισχυρίζεται η Κυβέρνηση ότι θα μεταβεί η οικονομία από τη σχεδόν διψήφια ύφεση στην ταχύρρυθμη ανάπτυξη κάνοντας ένα άλμα.

Είναι άλμα επί της πραγματικής οικονομίας ή άλμα στο κενό;

Αυτό είναι το ερώτημα που θέτει το σημερινό προσχέδιο.

*

Περιγράφετε κατά τη γνώμη μου, ένα θαύμα και όλοι γνωρίζουμε ότι θαύματα στην εποχή μας είναι πάρα πολύ δύσκολο να γίνουν. Ας το περιγράψουμε αυτό με τους αριθμούς και τους στόχους που προβλέπει ο Προϋπολογισμός:

Πώς από την ύφεση, για παράδειγμα, του 8,2%, σύμφωνα με τις προβλέψεις σας, θα εκτιναχτούμε στην ανάπτυξη του 7,5%;

Πώς, δηλαδή, από 17 δις έλλειμμα θα πάμε σε 15 δις περίσσευμα;

Σημειώστε ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2020, εξαιτίας του κορωνοϊού, σημειώθηκε η μεγαλύτερη οικονομική πτώση στη μεταπολεμική ιστορία της χώρας. 14%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο και 15,2% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2019.

Είναι αμείλικτοι οι αριθμοί αυτοί.

Αυτό όλο το κενό θα καλυφθεί σε 12 μήνες;

Μας λέτε, δηλαδή, ότι το 2022 θα μπούμε σαν να μην υπήρξε ποτέ η πανδημία; Νομίζω ότι περισσότερο το εύχεστε παρά το ελπίζετε και δεν θα έπρεπε να το αποτυπώνετε στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού με αυτόν τον τόσο απόλυτο τρόπο. Να φέρετε εναλλακτικά σενάρια. Πιο πολύ θα χαιρόμουν , όταν θα έβλεπα το αναλυτικό σχέδιο να έχει τρία σενάρια για την πορεία της οικονομίας και όχι, ένα και με τα αντίστοιχα μέτρα που θα πάρει η κυβέρνηση. Ας έχουμε μια ευελιξία, μην είμαστε τόσο τυποποιημένοι σε ότι αφορά τη συγκρότηση του Προϋπολογισμού.

Επιχειρείτε για να τεκμηριώσετε το θαύμα ένα αδιέξοδο παιχνίδι με ποσοτικούς στόχους. Προβλέπετε αύξηση επενδύσεων 30,4% σε σχέση με το 2020 με την προϋπόθεση ότι θα απορροφήσετε τα 5,5 δις από τους πόρους των νέων ταμείων. Πώς; Με τους σημερινούς ρυθμούς απορρόφησης του ΕΣΠΑ; Με τους σημερινούς ρυθμούς αύξησης των επενδύσεων; Με τους σημερινούς μηχανισμούς του κράτους και των τραπεζών; Με την έλλειψη αναπτυξιακού σχεδιασμού που όλο έρχεται, όλο το εξαγγέλλετε από την πρώτη μέρα που αναλάβατε την κυβέρνηση; Το 30,4% αύξηση στις επενδύσεις είναι θεόρατο νούμερο που ουδέποτε στα χρονικά της νεότερης Ελλάδας επιτεύχθηκε ούτε καν πλησιάστηκε. Και θα το πετύχετε εν μέσω κρίσης;

Προβλέπετε αύξηση στις εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών 22,2% το 2021, όταν το 2020 είχαμε μείωση 24,8%. Μια τέτοια πρόβλεψη – είναι και ο τουρισμός μέσα σε αυτά -προϋποθέτει ότι το 2021 θα φτάσει και να ξεπεράσει την κίνηση του 2019. Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ εκτιμά ότι στην καλύτερη περίπτωση το τουριστικό συνάλλαγμα θα προσεγγίσει το 2021 το 50% των εσόδων του 2019. Πώς βγαίνει λοιπόν αυτή η πρόβλεψη για αύξηση στις εξαγωγές υπηρεσιών και αγαθών;

Το ποσοστό ανεργίας προβλέπετε ότι από το 18,6% στο τέλος του 2020, που πολύ απέχει από την πραγματικότητα, καθώς συνυπολογίζονται όσοι εργαζόμενοι πήραν το βοήθημα ανεξάρτητα αν τελικά έχασαν τη δουλειά τους, θα φτάσει στο 16,5% το 2021. Δηλαδή, ένα ποσοστό καλύτερο από το 17,3% του 2019. Είμαστε σοβαροί; Με αυτό που γίνεται σήμερα στη χώρα, και με αυτό που εξελίσσεται τους επόμενους μήνες με τον κορονοϊό παρόντα, θα γυρίσουμε ξαφνικά σε μια απασχόληση που θα ξεπερνά κατά πολύ ακόμα και το 2019; Η αγορά εργασίας μια ματιά να ρίξετε, δεν μπορεί να σας δώσει κανένα τέτοιο επιχείρημα. Και εδώ σχεδιάζετε ένα μέλλον σαν να μην μεσολάβησε ποτέ η πανδημία.

*

Έρχομαι στη σχέση της πρότασης που έχουμε στα χέρια μας με την πραγματική οικονομία. Βάζετε τέσσερις προϋποθέσεις. Σταδιακή αποκλιμάκωση των επιπτώσεων της πανδημίας, πολλαπλασιαστική επίδραση των μέτρων δημοσιονομικής πολιτικής, επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος και στήριξη των επενδύσεων και μέγιστη δυνατή απορρόφηση πόρων από το ταμείο ανάπτυξης το 2021. Και οι τέσσερις προϋποθέσεις κρέμονται στον αέρα.

Η πρώτη με τη ρευστότητα της αβεβαιότητας καταντά ευχολογική. Θα έπρεπε να έχει ληφθεί στοιχειώδης μέριμνα. Μέχρι τώρα, μόνο αποσπασματικά μέτρα. Η δεύτερη; Μέχρι τώρα η πολιτική σας αποδεικνύεται με δεδομένους τους στόχους αναποτελεσματική. Δεν δίνει αυτό που πρέπει να δώσει. Η τρίτη που αφορά τις επενδύσεις, μίλησα προηγούμενα ότι δεν υπάρχει κανένα σχέδιο που να τις επιταχύνει με οποιοδήποτε τρόπο. Για το σχέδιο ανάπτυξης, επαναλαμβάνω, εξακολουθεί να είναι ζητούμενο.

Γράφετε στο προσχέδιο ότι «η κυβέρνηση επεξεργάζεται ένα συνεκτικό εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την βέλτιστη παραγωγική αξιοποίηση και μόχλευση όλων των διαθέσιμων κεφαλαίων, βασισμένο στις προτάσεις και τις στρατηγικές κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το σχέδιο ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας». Νόμιζα ότι είσαστε έτοιμοι και ότι είχατε προετοιμαστεί. Μας το έλεγε ο Πρωθυπουργός. Υποτίθεται ότι είχε έτοιμη, πριν καν αναλάβει, τη μεγάλη φορολογική μεταρρύθμιση και είδαμε μόνο σειρά νομοσχεδίων και αποσπασματικών μέτρων. Υποτίθεται ότι θα είχε εντάξει τον Προϋπολογισμό του 2020 σε ένα μεσοπρόθεσμο σχέδιο που θα έφερνε γρήγορα στη Βουλή. Τον πρόλαβε η πανδημία. Αλλά ούτε καν προϊδέασε τι θα ήταν αυτό. Υποτίθεται ότι είχε έτοιμες μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές που θα γίνονταν αμέσως πράξη και έφερε κατά συρροή νόμους – μνημεία κακής νομοθέτησης και επιλογές εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων. Τώρα, αναζητούμε πάλι το ίδιο πράγμα. Στην Ελλάδα των μνημονίων κατακτήσαμε κάτι θετικό. Ότι κάθε Προϋπολογισμό τον εντάσσαμε σε ένα μεσοπρόθεσμο σχέδιο εμφανές, δεδομένο εκ των προτέρων, για να έχει μια συνέχεια η πολιτική και να μην είναι μια στενή επιδίωξη ενός ορίζοντα κάποιων μηνών.

Αυτό το μεσοπρόθεσμο σχέδιο κατά καιρούς το λέτε και το ξαναλέτε. Είπε ο Πρωθυπουργός ότι θα το πει στη Θεσσαλονίκη. Μετά είπε ότι θα το πει αργότερα. Και τώρα λέει ότι θα έχουμε ένα σχέδιο ολοκληρωμένο με βάση την έκθεση Πισσαρίδη, που δεν είναι σχέδιο αναπτυξιακό, είναι μια συρραφή μέτρων. Δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος. Νομίζω ότι εδώ έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα που δεν έχει σχέση μονάχα με το αντικοινωνικό, το αντιαναπτυξιακό του σχεδίου που μας έχετε φέρει. Έχει σχέση με αυτό που είπα στην αρχή, ότι επιτείνετε με αυτή την πρόταση την αβεβαιότητα που έχει ο κόσμος για το μέλλον. Επιτείνετε την βεβαιότητα ότι με αυτή την πολιτική δεν μπορεί να ξεπεραστεί η κρίση.

Πως θα μπορούσε να πυροδοτηθεί σήμερα ένας αναπτυξιακός συναγερμός και να έρθουν επενδύσεις; Είσαστε τόσο ευχαριστημένοι, κύριοι Βουλευτές της συμπολίτευσης, με τις επενδύσεις που γίνονται στη χώρα μέχρι τώρα; Περιμέναμε τη Microsoft για να μας πει ότι έγινε μια μεγάλη επένδυση στη χώρα, μετά από ένα ενάμιση χρόνο ουσιαστικά; Πώς θα ολοκληρώσουμε τις σύγχρονες υποδομές, πώς θα αξιοποιήσουμε τις διαθέσιμες πηγές παραγωγής πλούτου; Πώς θα δημιουργήσουμε περιφερειακούς νέους πόρους που θα δώσουν ταυτότητα σε κάθε περιφέρεια της χώρας; Υπάρχει Περιφερειακός Προϋπολογισμός; Θα φέρετε με το τελικό σχέδιο Περιφερειακό Προϋπολογισμό; Πώς θα δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις αλλάζοντας το κράτος, τους θεσμούς, αναδιοργανώνοντας το κοινωνικό κράτος, αναπτύσσοντας ολοκληρωμένα σχέδια παραγωγικής ανασυγκρότησης; Δεν υπάρχει πουθενά, τίποτα από όλα αυτά. Και ισχυρίζεστε ότι είστε προοδευτική και μεταρρυθμιστική δύναμη.

Νομίζω, λοιπόν, ότι το πρόβλημα δεν είναι να σας πούμε εμείς, τι λέμε για τους στόχους και τους αριθμούς. Να μας πείτε εσείς, κύριε Υπουργέ, τι λέτε για την οικονομία. Αυτά που λέτε μέχρι τώρα, είναι ένα άλμα στο κενό, αντί για ένα άλμα προόδου, ένα άλμα προς τα εμπρός.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΦΩΦΗΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΟΥ IONIAN TV (ΣΗΜΕΡΑ 15/10 ΚΑΙ ΩΡΑ 20:30)

Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά θα παραχωρήσει σήμερα, Πέμπτη 15 Οκτωβρίου, συνέντευξη στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του Ionian TV στις 20:30, με τον Τάσο Θεοδόση.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΙ ΜΙΛΙΑ

Δήλωση Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής

Δηλώσεις Υπουργών που προσδιορίζουν κόκκινη γραμμή της χώρας στα έξι ναυτικά μίλια -ενώ είναι δικαίωμα κυριαρχίας μας η επέκταση στα 12 μίλια όποτε το θελήσουμε- είναι απαράδεκτες. Πρέπει να υπάρξει άμεση, δημόσια διόρθωσή τους.

Ο κος Μητσοτάκης έχει την ευθύνη γι’ αυτό.

Η γραμμή της ανοχής και του κατευνασμού ανοίγει τις ορέξεις της Τουρκίας -που συνεχίζει με καθημερινές νέες προκλήσεις- και δεν πιέζει τους εταίρους μας να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Το Oruc Reis δεν πρέπει να περάσει τα 12 μίλια, τελεία και παύλα.

ΣΧΟΛΙΟ Π. ΧΡΗΣΤΙΔΗ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. ΠΕΤΣΑ

Σχόλιο Παύλου Χρηστίδη, Εκπροσώπου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής για τις δηλώσεις του  κ. Πέτσα

Η κυβέρνηση καλά θα κάνει να ασχολείται περισσότερο με τις προκλήσεις της Τουρκίας αντί να σχολιάζει τους Πολιτικούς Αρχηγούς.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 15.10.2020

Το Oruc Reis δεν πρέπει να περάσει τα 12 μίλια, τελεία και παύλα

Αυτή είναι η κατακόκκινη γραμμή μας. Δεν μπορούμε να θέσουμε μόνοι μας υπό αμφισβήτηση την εθνική μας κυριαρχία. Αν η Τουρκία περάσει τα 12 ναυτικά μίλια, οι Ένοπλες Δυνάμεις γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν. Όπως δήλωσε η Φώφη Γεννηματά, δηλώσεις υπουργών, όπως αυτή του κ. Γεραπετρίτη σήμερα, που προσδιορίζουν την κόκκινη γραμμή της χώρας στα έξι ναυτικά μίλια είναι απαράδεκτες. Τόσο απαράδεκτες, που προκάλεσαν την αντίδραση έγκριτων διεθνολόγωνακαδημαϊκών και πρέσβεων ε.τ. Για όλα αυτά, η ευθύνη βαραίνει τον Πρωθυπουργό. Είναι η δική του γραμμή ανοχής και κατευνασμού που αποθρασύνει την Τουρκία.

Θυμίζουμε ότι το δικαίωμα επέκτασης από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια απορρέει από το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας. Δεν είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης με την Τουρκία, είναι μονομερές δικαίωμα της χώρας μας. Αν το Oruc Reis περάσει τα 12 μίλια, τότε η Τουρκία εμποδίζει την Ελλάδα να ασκήσει το δικαιωμά της στην επέκταση, να κάνει χρήση και άσκηση δικαιώματος.

Καλό θα είναι, επίσης, η κυβέρνηση ν’ ασχολείται περισσότερο με τις προκλήσεις της Τουρκίας παρά να σχολιάζει τους πολιτικούς αρχηγούς. Όσο για την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για άμεση επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 μίλια, διερωτώμαστε γιατί δεν το έκανε όταν κυβερνούσε. Ας είναι πιο σοβαροί.

Ως προς τη Σύνοδο Κορυφής, αναμένουμε από τον Πρωθυπουργό να θέσει το ζήτημα των τουρκικών προκλήσεων και να ζητήσει την οριστικοποίηση του καταλόγου των κυρώσεων σε βάρος της Άγκυρας. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να θεσπιστεί ένας αυτόματος μηχανισμός ενεργοποίησής τους και σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση να μην φοβηθεί ακόμη και να ασκήσει ακόμη και το δικαίωμα του βέτο εάν οι ευρωπαϊκές αποφάσεις δεν είναι ικανοποιητικές. Η Τουρκία δεν καταλαβαίνει πια από δηλώσεις, παρά μόνο από κυρώσεις και το έχουμε επισημάνει έγκαιρα.

Άλλο ένα μνημείο “γαλάζιας” διακυβέρνησης

Για ποιο λόγο, άραγε, η κυβέρνηση έσπευσε να εξαλείψει τις πειθαρχικές και ποινικές διώξεις αιρετών και υπαλλήλων της Αυτοδιοίκησης σε βάθος ετών, ακόμη και όσων διώκονται για κακουργήματα; Για ποιο λόγο αποδέχθηκε, μάλιστα, βουλευτική τροπολογία ο υπουργός Εσωτερικών, όταν αυτή αφορά ακόμη και υποθέσεις κατάχρησης εκατομμυρίων ευρώ σε βάρος του Δημοσίου;

Η κυβέρνηση πρέπει να δώσει απαντήσεις για ποιο λόγο επέλεξε να περάσει τη ρύθμιση χωρίς δημόσια διαβούλευση και ακρόαση των φορέων στη Βουλή, χωρίς κοστολόγηση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κι ενώ αμφισβητείται ακόμη και η συνταγματικότητά της. Επέλεξε το “τρικ” της βουλευτικής – αντί της υπουργικής – τροπολογίας για να το αποφύγει. Μαζί της και ο ΣΥΡΙΖΑ, που υπερψήφισε την διάταξη και αναζητά εκ των υστέρων προσχήματα να διαφοροποιηθεί, δίνοντας άλλο ένα παράδειγμα της πρόχειρης και ανεύθυνης αντιπολίτευσης που ασκεί.

Το Κίνημα Αλλαγής καλεί τα επίσημα θεσμικά όργανα της Αυτοδιοίκησης να λάβουν θέση και θα ερευνήσει το ζήτημα σε βάθος και ως το τέλος. Διότι θίγει τους θεσμούς κι είναι εξαιρετικά σοβαρό από τη φύση του, συνιστώντας αδιανόητη και ωμή παρέμβαση της κυβέρνησης στους δημοσιονομικούς ελέγχους και στη Δικαιοσύνη. Περισσότερα ΕΔΩ

Νομοσχέδιο για «Δεύτερη Ευκαιρία»: Άλμα στο κενό από την κυβέρνηση

Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για το νομοσχέδιο της «Δεύτερης Ευκαιρίας», το οποίο είναι προβληματικό σε πολλά σημεία του. Εμείς, αντιπαραβάλλουμε το σχέδιο της «Νέας Αλλαγής», το οποίο προβλέπει ένα σύγχρονο Πτωχευτικό Δίκαιο με παράλληλη προστασία της πρώτης κατοικίας. Προστασία την οποία αγνοεί η κυβέρνηση με το νομοσχέδιό της και μετατρέπει τους ιδιοκτήτες σε ενοικιαστές. Το σχέδιό μας προβλέπει, επίσης, ουσιαστική δεύτερη ευκαιρία σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν διακόψει τη δραστηριότητά τους και όχι μόνο στα λόγια.

Σε ό,τι αφορά το προσχέδιο του προϋπολογισμού, έχουμε επίσης πει ότι αδυνατεί να περιγράψει το παρόν και υπόσχεται ένα δήθεν ελπιδοφόρο μέλλον. Η κυβέρνηση δεν παραδέχεται ότι η ύφεση εφέτος θα αγγίξει το διψήφιο νούμερο, ενώ τα προβλήματα είναι ήδη εδώ: λουκέτα σε επιχειρήσεις, ανεργία, μείωση εισοδημάτων, αύξηση κόκκινων δανείων, έλλειψη δημοσίων επενδύσεων. Δεν δίνει εγγυήσεις για το μέλλον και οι στόχοι που βάζει δεν βασίζονται σε αντικειμενικά δεδομένα, παρά μόνον σε προβλέψεις που αγνοούν την πραγματικότητα της βαθιάς ύφεσης και της αβεβαιότητας. Η κυβέρνηση δεν έχει καν αναπτυξιακή στρατηγική και ο προϋπολογισμός του 2021 μοιάζει με άλμα στο κενό. Γι’ αυτό κι εμεις επιμένουμε στις προτάσεις μας για τη «Νέα Αλλαγή», την οποία έχουν ανάγκη η χώρα και η κοινωνία.

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *