Ε. ΛΙΑΚΟΥΛΗ: « ‘’ΆΣΚΗΣΗ ΕΠΙ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΧΑΡΤΗ’’ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ κ. ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ»


0
(0)

ΣΗΜΕΙΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ Ε. ΛΙΑΚΟΥΛΗ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΓΙΑ Ν/Σ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 29.7.2021
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται πως με το νσχ της για το Κτηματολόγιο βάζει τίτλους τέλους στα τεράστια προβλήματα που δημιουργεί η εκκρεμότητα αυτή για τους εμπλεκόμενους δικηγόρους, τοπογράφους μηχανικούς, υποθηκοφύλακες και ΚΥΡΙΩΣ, τους ταλαιπωρημένους πολίτες!
Η εκκρεμότητα του Κτηματολογίου δεν αποτελεί μόνο ένα ζήτημα που ταλαιπωρεί μόνο τους πολίτες, αλλά εκθέτει τη χώρα διεθνώς, αφού η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες ανεπτυγμένες χώρες που δεν διαθέτει ολοκληρωμένο κτηματολόγιο!
Σε σχέση με τα πρώτα 30 άρθρα του νομοσχεδίου που αφορούν το κτηματολόγιο: Παραδοχή 1η: η επιτάχυνση της διαδικασίας κτηματογράφησης είναι επιτακτική. Μια κορυφαία μεταρρύθμιση για τη χώρα και για αυτό δεν χωρούν μικροψυχίες ή μικροκομματικά παιχνίδια.
Παραδοχή 2η: Δυστυχώς η πρόταση του κ. Πιερρακάκη σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται να ολοκληρώνει αυτή τη μεταρρύθμιση που τόσο έχει ανάγκη η χώρα, επειδή είναι άτολμη και αναβάλλει να λύσει πολλές από τις παθογένειες του παρελθόντος που μπλοκάρουν μέχρι σήμερα μια ολοκληρωμένη κτηματογράφηση.
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης ισχυρίζεται πως η νομοθετική του πρόταση επιφέρει επιτάχυνση, απλούστευση και ασφάλεια στη διαδικασία της κτηματογράφησης, προκειμένου το όλο project να ολοκληρωθεί.
Στην πραγματικότητα, όμως, η κυβερνητική νομοθετική πρόταση «βαφτίζει το ψάρι κρέας» και θεωρεί ολοκληρωμένη την κτηματογράφηση ΠΡΙΝ από την έκδοση αποφάσεων των αρμόδιων επιτροπών και ΠΡΙΝ την επίλυση των διαφορών και των ενστάσεων.
Στην ουσία ο κ. Πιερρακάκης ονομάζει «Κτηματολόγιο» την ψηφιοποίηση των εκκρεμοτήτων, την οποία επικοινωνιακά περιτυλίγει με τη φράση: «αλλαγή φιλοσοφίας στην κτηματογράφηση»!
Παρότι, εξ ορισμού κτηματολόγιο σημαίνει πως θα έπρεπε να είμαστε σε θέση να πούμε με ακρίβεια και σαφήνεια πάνω στο χάρτη της χώρας ποια δικαιώματα έχει ο καθένας πάνω σε κάθε ακίνητο. Ωστόσο, με το νσχ του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης δεν θα μπορούμε να πούμε…
Ποιοι οι λόγοι που οδηγούν την κυβέρνηση να καλύπτει μια πυορροούσα πληγή πριν τη θεραπεύσει, ενώ είναι βέβαιο ότι αυτή θα μολυνθεί και ότι θα κακοφορμίσει;
Ποιοι οι λόγοι που οδηγούν την κυβέρνηση να βιαστεί να εμφανίσει μια εικόνα επιτάχυνσης στην κτηματογράφηση και μετάβασης σε καθεστώς – υποτίθεται – λειτουργούντος Κτηματολογίου και δεδομένου ότι είχε δύο χρόνια για να δουλέψει μία ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση, κι όχι μια επίφαση ψηφιοποιημένης μεταρρύθμισης;
Ο πρώτος λόγος αφορά την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ταμείο Ανάκαμψης. Στις 13 Ιουλίου στις Βρυξέλλες πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ECOFIN και ενέκρινε δώδεκα Εθνικά Σχέδια Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ανάμεσα στις 12 χώρες μέλη της ΕΕ που είδαν τα Εθνικά τους Σχέδια να εγκρίνονται είναι και η Ελλάδα. Μετά την έγκριση του ελληνικού Σχεδίου ήδη ανακοινώθηκαν τα πρώτα δώδεκα έργα ύψους 1,42 δις ευρώ τα οποία πρόκειται να χρηματοδοτηθούν από την προκαταβολή των 4 δις ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης. Ανάμεσα σε αυτά είναι και η Ψηφιοποίηση Αρχείου των 390 Υποθηκοφυλακείων της χώρας για το Εθνικό Κτηματολόγιο, προϋπολογισμού 242,4 εκατ. Ευρώ! Να πούμε βέβαια και το μυστικό για την ιστορία, πως το ίδιο έργο το 2016 θα κόστιζε 90 εκατ.(!), ωστόσο η τότε κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε μάλλον …διαφορετικές προτεραιότητες…
Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο η κυβέρνηση βιάζεται είναι γιατί θέλει να δικαιολογήσει τη βίαιη απόσπαση του δημόσιου φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» από το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και να το μεταφέρει στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Θα ήταν μια πραγματικά μια ενδιαφέρουσα κίνηση, η οποία θα απελευθέρωνε άμεσα τις ψηφιακές δυνατότητες του έργου …αν όμως η ψηφιοποίηση αρκούσε για να επιλύσει όλα τα προβλήματα κτηματογράφησης.
Τόσο οι εργαζόμενοι στο κτηματολόγιο, όμως, όσο και ειδικοί στην κτηματογράφηση υποστηρίζουν πως το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης δεν θα είναι σε θέση να διαχειριστεί τα πολύπλοκα νομικά και τεχνικά προβλήματα της κτηματογράφησης, αλλά και το πλήθος των έργων κτηματογράφησης που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη.
Και ψηφιοποίηση η οποία αγνοεί την ουσιαστική κτηματογράφηση είναι «πουκάμισο αδειανό»!
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι στο «Ελληνικό Κτηματολόγιο» μιλούν για μια υποστελεχωμένη υπηρεσία, με τεράστιο όγκο εργασιών, χωρίς ξεκάθαρες εσωτερικές διαδικασίες λειτουργίας για την καταγραφή των νομικών ζητημάτων και χωρίς την επικοινωνία μεταξύ των μονάδων και των φορέων για την άμεση επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν σε όλη την επικράτεια.
Αλλά και εξίσου σημαντικό είναι ότι ο κ. Πιερρακάκης μιλάει για επιτάχυνση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας κτηματογράφησης των ακινήτων, αποσιωπώντας την εκκρεμότητα των δασικών χαρτών (!), οι οποίοι είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με το Κτηματολόγιο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι 128 οικογένειες των Ριζωμάτων Ημαθίας, οι οποίοι αγόρασαν έναντι τιμήματος 1.250.000 δραχμών, έκταση 42.902.000 τ.μ. από τους προκατόχους ιδιοκτήτες και όλα τα προηγούμενα χρόνια, η καλλιέργεια των γαιών αυτών γίνονταν χωρίς προβλήματα και χωρίς το Δημόσιο να ασκήσει οποιαδήποτε αξίωση. Όμως, μετά την ανάρτηση των προσωρινών κτηματολογικών αποσπασμάτων για την περιοχή των Ριζωμάτων Ημαθίας, όλοι οι ιδιοκτήτες γης στα Ριζώματα, διαπίστωσαν ότι το Ελληνικό Δημόσιο ενέγραψε δικαιώματα συνιδιοκτησίας επί των αγρών σε ποσοστό 24%!
Δεν χρειάζεται να συζητήσουμε επί μακρόν πως το σημερινό νομοσχέδιο ΔΕΝ θα λύσει το πρόβλημα αυτών των ιδιοκτητών, ούτε τα προβλήματα άλλων παρεμφερών περιπτώσεων…
Σε κάθε περίπτωση, το Κίνημα Αλλαγής πιστεύει πως δυστυχώς, η περάτωση της κτηματογράφησης χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι ενστάσεις, αναπόφευκτα, θα οδηγήσει σε ανασφάλεια και θα επιβραδύνει την όλη διαδικασία. Ακόμη κι αν ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση κανείς δεν θα αγοράζει ένα ακίνητο όταν στο κτηματολόγιο θα αναφέρεται ότι για το ακίνητο εκκρεμούν ενστάσεις, με υπαρκτό κίνδυνο ανά πάσα στιγμή η δικαιοπραξία του δυνητικού αγοραστή υα μπορεί να τιναχτεί στον αέρα και τα χιλιάδες ευρώ που έδωσε να χαθούν…
Πέραν των άρθρων που αφορούν την «κολοβή» διαδικασία ψηφιοποίησης και κτηματογράφησης, ως συνολικής σύλληψης από πλευράς του αρμόδιου Υπουργού, ζητήματα δημιουργούνται στο άρθρο 15 με το οποίο καταργούνται άμισθα και έμμισθα υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία στην Κω, Ρόδο, Λέρο, Θεσσαλονίκη και Πειραιά, χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους εργαζόμενους, αλλά και χωρίς να δίνεται απάντηση στο πως θα εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των εν λόγω νησιών.
Με την παρ. α του άρθρου 24 για άλλη μία φορά παρατηρείται η απομόνωση και περιθωριοποίηση των πτυχιούχων ΤΕ με μία παράγραφο, παρότι στο κείμενο της διαβούλευσης αυτοί συμπεριλαμβάνονταν! Ποιες πιέσεις ασκήθηκαν, προκειμένου αυτοί να εξαιρεθούν και γιατί ο κ. Πιερρακάκης ενέδωσε;
Ζητήματα νομοθετικής τάξης επίσης δημιουργεί το γεγονός πως ενώ το κυρίως σώμα του νομοσχεδίου καταλαμβάνει 52 άρθρα, οι 9 άσχετες υπουργικές τροπολογίες που κατατέθηκαν εκ των υστέρων περιέχουν 65 άρθρα! Πρόκειται στο τέλος λοιπόν, για νομοσχέδιο ετεροβαρές, το οποίο σταδιακά μετατράπηκε και σε όχημα εξυπηρέτησης πάσης φύσης κυβερνητικών διευθετήσεων, πριν το καλοκαιρινό κλείσιμο της Βουλής…
Σε κάθε περίπτωση, και παρότι το κτηματολόγιο αποτελεί για τη χώρα μας ένα αναγκαίο έργο, από μόνες τους οι καλές προθέσεις του κ. Πιερρακάκη δεν αρκούν, γιατί οι εκκρεμότητες του χτες θα γίνουν και εκκρεμότητες του αύριο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον του Ελληνικού Κτηματολογίου.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ΠΑΡΩΝ, ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ, ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΛΕΥΚΗ ΕΠΙΤΑΓΗ ΣΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΦΩΦΗΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ, ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΝΤΟΥΣΚΟΥ

Ανάρτηση της Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, Φώφης Γεννηματά, για το χρυσό μετάλλιο του Στέφανου Ντούσκου

Πρώτο χρυσό μετάλλιο, Ολυμπιακό ρεκόρ, πολύ μεγάλη επιτυχία για την ελληνική κωπηλασία.

Συγχαρητήρια Στέφανε Ντούσκο, έκανες όλη την Ελλάδα περήφανη!

ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΜΙΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ: ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΟΛΕΙΠΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ

Ο βουλευτής Επικρατείας του Κινήματος Αλλαγής Γιώργος Καμίνης μιλώντας σήμερα στη Βουλή σε ειδική κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Κοινωνικών Υποθέσεων, Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και της Υποεπιτροπής για την καταπολέμηση της εμπορίας και εκμετάλλευσης ανθρώπων που έγινε επ’ ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας κατά της Εμπορίας Ανθρώπων, ανέφερε τα εξής:

«Η εμπορία ανθρώπων συνιστά μία από τις αρχαιότερες πληγές της ανθρωπότητας, η οποία καθιστά τον άνθρωπο κρίκο μιας βάναυσης αλυσίδας εξάρτησης και εκμετάλλευσης.

Σε παγκόσμιο επίπεδο η εμπορία ανθρώπων ανέρχεται σε 40 εκατομμύρια ανθρώπους. Τα ανήλικα θύματα αποτελούν το ¼ του συνολικού αριθμού των θυμάτων και οι γυναίκες το 71%. Σε επίπεδο Ε.Ε., ο καταγεγραμμένος αριθμός θυμάτων για τα έτη 2017-2018 ήταν 14.145, αυξημένος συγκριτικά με τη διετία 2015-2016, ενώ το ετήσιο κέρδος των εγκληματικών οργανώσεων ανέρχεται περίπου στα 3 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα κατά την περίοδο της πανδημικής κρίσης, οι υφιστάμενες ανισότητες επηρέασαν δυσανάλογα τους πιο ευάλωτους. Αυτούς που κατά κανόνα αποτελούν και τα θύματα της εμπορίας ανθρώπων.

Ο Εθνικός Οργανισμός Αναφοράς έλαβε στοιχεία για συνολικά 167 θύματα (από 154 το 2019), όπου τα 93 είναι γυναίκες και 74 από αυτά ανήλικα. Πρόκειται για στοιχεία που επιβεβαιώνουν σε μεγάλο βαθμό, τόσο η Στρατηγική του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων που δημοσιοποιήθηκε χθες, όσο και η ετήσια έκθεση για το 2020 του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Πρόσφατες είναι άλλωστε οι μνήμες από την καταδίκη της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για την υπόθεση της Μανωλάδας, που είχε ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να τεθεί υπό την επιτήρηση του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Δυστυχώς, για την καταπολέμηση αυτής της ειδεχθούς δραστηριότητας στη χώρα μας, η οποία δεν έχει ακόμη καταφέρει να «πιάσει» τα στάνταρντς που προβλέπονται από το Πρωτόκολλο του Παλέρμο 2000, χρειάζεται ακόμη να γίνουν πολλά.

Απαιτείται οριζόντια, συντονισμένη δράση μεταξύ υπουργείων, διωκτικών, προνοιακών -κρατικών και μη- φορέων και Τοπικής αυτοδιοίκησης, η αρωγή ευρωπαϊκών οργανισμών και η προαγωγή της διεθνούς συνεργασίας, που θα συνοδεύεται από τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους, αλλά και το κατάλληλο προσωπικό, ιδίως σε ζητήματα ιατρικής, ψυχολογικής και νομικής υποστήριξης των θυμάτων».

Γ.ΚΑΜΙΝΗΣ ΓΙΑ ΤΑΜΕΊΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ: ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΑΣ ΕΚΦΡΑΖΕΤΕ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΕΡΙΚΛΕΙΣΤΩΝ ΘΕΣΜΩΝ. ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΠΤΩΧΕΥΣΕ

Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση για το σχέδιο αξιοποίησης των πόρων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης άσκησε από το βήμα της Βουλής ο ειδικός αγορητής και βουλευτής Επικρατείας του Κινήματος Αλλαγής Γιώργος Καμίνης.

Ο κ. Καμίνης επικέντρωσε την κριτική του στην πλήρη απουσία διαβούλευσης του σχεδίου με τους κοινωνικούς, πολιτικούς και οικονομικούς φορείς της χώρας, αφού υποβλήθηκαν μόλις 45 σχόλια σε ένα κείμενο αρχικά 50 σελίδων, το οποίο έγινε 200 σελίδες όταν έφτασε στη Βουλή, αποκαλύπτοντας τελικά το ολοκληρωμένο σχέδιο 888 σελίδων, που είναι αυτό επί του οποίου συμφώνησε τελικά η ελληνική κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Η συμμετοχή των πολλών είναι θέμα Δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης. Με το σχέδιο εκφράζετε με τον πιο καθαρό τρόπο, όχι μόνο μια Ελλάδα των ολίγων και προνομιούχων, μια Ελλάδα περίκλειστων οικονομικών και πολιτικών θεσμών με προνομιακές προσβάσεις στα κέντρα εξουσίας, αλλά κυρίως μια Ελλάδα που πτώχευσε» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Καμίνης.

Το Κίνημα Αλλαγής διαφωνεί και με τον ίδιο τον χαρακτήρα του σχεδίου, το οποίο ο ειδικός αγορητής του κόμματος χαρακτήρισε «μεταπρατικό» που αφορά «μόνο τους προνομιακούς συνομιλητές της κυβέρνησης» με ελάχιστες ονομαστικές αναφορές στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μηδαμινές προβλέψεις για αξιοπρεπή εργασία, ενίσχυση μισθολογικής ισότητας μεταξύ των δύο φύλων, ασφάλεια στους χώρους εργασίας.

Αναφορικά με τη στάση του Κινήματος Αλλαγής στην ψηφοφορία ο κ. Καμίνης καυτηρίασε την παλαιότερη καιροσκοπική στάση της κυβερνητικής παράταξης όταν βρισκόταν στην αντιπολίτευση: «Η Νέα Δημοκρατία ήταν μεταξύ εκείνων που ψήφιζαν ΟΧΙ στην μοναδική, όπως αποδείχθηκε, λύση για τη διάσωση της χώρας την περίοδο 2010-2012. Αντιθέτως, εμείς είμαστε εδώ σήμερα με θέσεις, με γόνιμη κριτική, στηρίζοντας την ανάγκη η χώρα να λάβει και το τελευταίο ευρώ, διαφωνώντας όμως με το σχέδιο που μας προτείνετε και τη διαδικασία που προηγήθηκε», ολοκληρωσε την ομιλία του ο βουλευτής Επικρατείας του Κινήματος Αλλαγής.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

H επιδημία του Κορονοϊού έφερε στο προσκήνιο νέες πραγματικότητες. Απέδειξε πως η κατεξοχήν θεσμική διάσταση του συλλογικού, η Πολιτεία δηλαδή και οι δημόσιες πολιτικές της, ειδικά στον τομέα της υγείας αλλά και της οικονομίας, δεν είναι ζητήματα πολιτικής μόδας. Για αυτό και είναι σημαντική η συζήτηση του σημερινού νομοσχεδίου. Γιατί είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελληνική Πολιτεία που δίνουν τις λύσεις για τις οποίες συζητάμε σήμερα εδώ. Προφανές είναι ότι η χώρα μας, ειδικά αυτή τη στιγμή, μετά από μια δεκαετία τεράστιας οικονομικής απομείωσης που φτάνει το 29% του ΑΕΠ, δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει ούτε ένα ευρώ. Αλλά αυτή ακριβώς η πρωτόγνωρη απώλεια, διπλάσια ακόμη και των απωλειών του εμφυλίου, μας υποχρεώνει να μην λειτουργούμε με όρους ίδιους ή ανάλογους με εκείνους που μας οδήγησαν στην κρίση.

Ο τίτλος Ελλάδα 2.0 για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, δεν έχει μόνο την επιδιωκόμενη από την Κυβέρνηση ανάγνωση, της επόμενης Ελλάδας δηλαδή. Γιατί επόμενη Ελλάδα δεν μπορεί να υπάρξει με αποκλεισμούς. Δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς σχέδιο. Παρά τις Ευρωπαϊκές επιταγές περί διαβούλευσης, με τους παραγωγικούς και θεσμικούς φορείς, την επιχειρηματικότητα και τον κόσμο της εργασίας, τις πολιτικές δυνάμεις και την κοινωνία των πολιτών, η Κυβέρνηση επέλεξε :

1. Να μας παρουσιάσει το Σχέδιο λίγο προτού κλείσει η Βουλή

2. Σε μια μόνο συνεδρίαση λίγων ωρών στην αρμόδια Επιτροπή και στην Ολομέλεια

3. Με μια διαβούλευση επί κειμένου 50 σελίδων, για να φτάσουν τελικά 200 σελίδες στη Βουλή και να αποκαλυφθεί πια το ολοκληρωμένο σχέδιο 888 σελίδων που συμφώνησε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

4. Με αποτυχημένη διαβούλευση. Μόλις 45 σχόλια στον ιστότοπο της διαβούλευσης, την ώρα που για παράδειγμα, σε πετυχημένες διαβουλεύσεις όπως για τα ζώα συντροφιάς, τα σχόλια είχαν ξεπεράσει τις 28.000 και για την συνεπιμέλεια τις 14.000

5. Στην Εκτελεστική Απόφαση του Συμβουλίου, αναφέρεται ότι ακολουθήθηκε διαδικασία διαβούλευσης με όλους τους κοινωνικούς εταίρους, τους φορείς της αυτοδιοίκησης, ακόμη και οργανώσεις νεολαίας. Θα ήθελα να ακούσω με μεγάλο ενδιαφέρον τις παρατηρήσεις τους και ποιες και πόσες από αυτές αυτών ενσωματώθηκαν

Αν όμως στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας δεν συμμετέχει η πλειοψηφία των επιχειρήσεων και των πολιτών, αν δεν έχουμε καταλάβει ότι το πρόβλημα στην χώρα δεν ήταν οι πόροι που ήρθαν, αλλά ο τρόπος που αυτοί αξιοποιήθηκαν με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το σχέδιο Μάρσαλ και την δημιουργία των μεταπολεμικών «τζακιών», τότε εκφράζουμε με τον πιο καθαρό τρόπο, όχι μόνο μια Ελλάδα των ολίγων και προνομιούχων, μια Ελλάδα περίκλειστων οικονομικών και πολιτικών θεσμών με προνομιακές προσβάσεις στα κέντρα εξουσίας για ορισμένους, αλλά και μια Ελλάδα που πτώχευσε και που θα πτωχεύει ακριβώς για αυτούς τους λόγους σε ένα όλο και πιο ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον.

Και αφού δεν είναι Εθνικό, το Σχέδιο δεν μπορεί να είναι καν βιώσιμο.

Είναι μόνο θέμα Δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης η συμμετοχή των πολλών; Όχι μόνο. Είναι πρωτίστως βασική προϋπόθεση για μια σοβαρή ανάλυση της παραγωγικής θέσης της ελληνικής οικονομίας στην παγκόσμια παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών και τις αλλαγές στο παραγωγικό μας μοντέλο. Προϋπόθεση που μπορεί να πληρωθεί μόνο με τη συμμετοχή των πολλών.

Απουσιάζει η σύλληψη μιας στοχευμένης στρατηγικής «Εθνικής Προστιθέμενης Αξίας». Τι αφήνει αυτό το σχέδιο ως προστιθέμενη αξία την επόμενη μέρα στη χώρα και στον παραγωγικό της ιστό.

Η χώρα μας, βάσει και της εμπειρίας από την αξιοποίηση των πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία, γνωρίζει ότι ένα μεγάλο μέρος των πόρων επιστρέφει μέσα από την αγορά αγαθών και υπηρεσιών στις χώρες του Ευρωπαϊκού Βορρά. Η αναναστροφή αυτής της τάσης έπρεπε να είναι στον πυρήνα του Εθνικού Σχεδίου. Η Κυβέρνηση αντιθέτως τη θεωρεί αναπόφευκτο δεδομένο. Θα έπρεπε το μοντέλο των προηγούμενων ετών: “δανειζόμαστε για να εισάγουμε και να καταναλώνουμε, χωρίς παραγωγικές επενδύσεις που αφήνουν προστιθέμενη αξία στη χώρα”, να μας έχει γίνει μάθημα. Ποια είναι επίσης η απόδοση αυτών των επενδύσεων με όρους αποκέντρωσης και περιφερειακής δικαιοσύνης; Ποια είναι η απόδοση με όρους μείωσης των ανισοτήτων ακόμη και μέσα στην οικονομία; Θα αποτελέσει εργαλείο κοινωνικής δικαιοσύνης ή εξυπηρέτησης των λίγων και ισχυρών; Θυμίζω τον τεράστιο κοινωνικό αντίκτυπο που είχαν χρηματοδοτικά εργαλεία προηγούμενων δεκαετιών που στήριξαν την περιφέρεια και δημιούργησαν μια νέα μεσαία τάξη στην χώρα που δεν υπήρχε μέχρι το ‘80. Είναι αυτή η μεσαία τάξη η κατάρρευση της οποίας τα τελευταία χρόνια είχε πολλαπλό αντίκτυπο, στην οικονομία, στους θεσμούς, στην θέση της χώρας στην Ευρώπη και στον κόσμο.

Εμείς, όπως ορθά επισήμανε και ο εισηγητής μας στην Επιτροπή, βρίσκουμε πράγματι ουσιώδεις τους 4 πυλώνες στρατηγικής κατεύθυνσης όπως περιγράφονται στο σχέδιο. Εκείνο στο οποίο διαφωνούμε όμως είναι ο μεταπρατικός χαρακτήρας του σχεδίου και ο αποκλεισμός των πολλών. Όσα περιέχονται στο Σχέδιο αφορούν κατά βάση τους μεγάλους ομίλους του εσωτερικού και του εξωτερικού, στις επικοινωνίες και την τεχνολογία, στα logistics, στην ενέργεια, στη βιομηχανία και τις κατασκευές. Είναι προφανές ότι δεν θα ωφεληθούν όλοι, όπως αρέσκεται να υποστηρίζει η Κυβέρνηση. Είναι προφανές ότι το Σχέδιο αφορά τους ελάχιστους προνομιακούς συνομιλητές της Κυβέρνησης. Πως αλλιώς να εξηγηθεί η υπαναχώρηση της Κυβέρνησης στις απαιτήσεις των Τραπεζών να ανατεθεί στις ίδιες η προώθηση των επενδυτικών σχεδίων και η εκταμίευση των δανείων; Την ώρα μάλιστα που το πιστωτικό σύστημα κατάφερε, όπως αναφέρει και η έκθεση της ΤτΕ, την τεράστια ρευστότητα άνω των 40 δις ευρώ που διέθεσε η ΕΚΤ, να την κατευθύνει σε ελάχιστες μόνο επιχειρήσεις, που σε μεγάλο βαθμό δεν τα χρειάζονταν, με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι καταθέσεις των επιχειρήσεων αλλά και ένα μεγάλο μέρος της ρευστότητας να το «παρκάρει» το Τραπεζικό στην ΤτΕ. Την ώρα που μόνο 30.000 επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό από τα 830.000 ενεργά επιχειρηματικά ΑΦΜ, ή αλλιώς μόλις το 3,61%. Είναι κατά συνέπεια μια επιλογή της Κυβέρνησης να στηρίξει τους λίγους και μεγάλους και να εξαφανίσει τους πολλούς, τους μικρούς και μεσαίους της αγοράς;

Οφείλω να επισημάνω ότι στις 888 σελίδες του σχεδίου δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες ονομαστικές αναφορές στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αφορούν κατά βάση εφαρμογές ηλεκτρονικών πληρωμών και ψηφιακής διαφήμισης και έργα ενεργειακής απόδοσης για ανακαίνιση. Αυτό, παρότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν το 96,5% του επιχειρείν και σε αυτές δημιουργείται το 64% της συνολικά παραγόμενης προστιθέμενης αξίας. Μόλις 1,48 δις για υγεία, εκπαίδευση και υποδομές. Το 4,8% δηλαδή του συνολικού ποσού και αυτό παρά τις ανάγκες αλλά και τις ευκαιρίες που ανέδειξε η τρέχουσα κρίση.

Και βέβαια στο εργασιακό κομμάτι ελάχιστα προβλέπονται για αξιοπρεπή εργασία, ενίσχυση μισθολογικής ισότητας μεταξύ των δύο φύλων, ασφάλεια στους χώρους εργασίας κ.λπ.

Είναι προφανές ότι το εν λόγω σχέδιο δεν μας βρίσκει σύμφωνους, όχι μόνο επί της διαδικασίας αλλά και επί της ουσίας. Ναι θέλουμε να έρθουν χρήματα στην Ελλάδα και στηρίζουμε και το τελευταίο ευρώ που θα έρθει! Είναι η παράταξη μας, άλλωστε, μέσα από την ιστορική της διαδρομή που έχει συνδέσει το όνομά της με τις διαχρονικές επιτυχίες στην Ευρώπη σε αυτό το ζήτημα. Με λάθη έστω, με αδυναμίες, με αστοχίες αλλά με πολύ δουλειά και με κουράγιο στα δύσκολα.

– Σε όσους κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν σήμερα τις επιφυλάξεις μας.

– Σε όσους λένε πάντα τα βολικά ΟΧΙ ή ζητούν λευκές επιταγές.

– Σε όσους μιλούν σήμερα για στάση ευθύνης,

Οφείλουμε να θυμίσουμε ότι ήταν η Νέα Δημοκρατία μεταξύ εκείνων που ψήφιζαν ΟΧΙ στην μοναδική, όπως αποδείχθηκε, λύση για τη διάσωση της χώρας την περίοδο 2010-2012. αντιθέτως, είμαστε εδώ σήμερα με θέσεις, με γόνιμη κριτική, στηρίζοντας την ανάγκη η χώρα να λάβει και το τελευταίο ευρώ, διαφωνώντας όμως απολύτως με το σχέδιο που μας προτείνετε και τη διαδικασία που προηγήθηκε.

Π. ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ: Ο κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ, ΚΑΝΕΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

Σχόλιο Παύλου Χρηστίδη, Εκπροσώπου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής, σχετικά με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού για την πανδημία:

Ο κ. Μητσοτάκης για ακόμη μια φορά, κάνει διαπιστώσεις, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής και ενώ έχει ήδη ξεφύγει η διασπορά της μετάλλαξης Δέλτα.

Η κυβέρνηση δεν έμαθε από τα λάθη της, τα επαναλαμβάνει και τα πληρώνει ο ελληνικός λαός.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 30.7.2021

Φ. Γεννηματά: Διεκδικούμε δίκαιη αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, δεν δίνουμε λευκή επιταγή στις κυβερνητικές επιλογές

«Το Κίνημα Αλλαγής δηλώνει παρών και διεκδικεί την δίκαιη αξιοποίηση των πόρων, με όρους διαφάνειας και κοινωνικής συνοχής, δεν δίνουμε όμως λευκή επιταγή στις κυβερνητικές επιλογές» τονίζει η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά σε δήλωσή της για το Ταμείο Ανάκαμψης. Πιο αναλυτικά, η κ. Γεννηματά αναφέρει: «Tο Κίνημα Αλλαγής από την αρχή της πανδημίας, μετείχε ενεργά στις προσπάθειες των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών για τη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης. Επιδιώκει μάλιστα και την μονιμοποίησή του, ως μέσου στήριξης της ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής στην Ευρώπη. Δυστυχώς όμως η Κυβέρνηση δέχθηκε να συνδεθεί απόλυτα η εκταμίευση των πόρων του Ταμείου, με δυσβάστακτες δημοσιονομικές δεσμεύσεις και αντικοινωνικές πολιτικές για τους εργαζόμενους, τους μικρομεσαίους, τους αγρότες και τους νέους ανθρώπους. Πολιτικές που ήδη προωθούνται στην πράξη. Παράλληλα με δική της επιλογή η Κυβέρνηση της Ν.Δ. προχώρησε σε κατανομή των πόρων που ευνοεί τους μεγάλους και ισχυρούς, αδιαφορώντας για την στήριξη της εγχώριας παραγωγής, την ανάγκη μείωσης των κοινωνικών ανισοτήτων, τις πραγματικές ανάγκες της χώρας. Όλα αυτά χωρίς καμία διαβούλευση με τα πολιτικά κόμματα και τις παραγωγικές και κοινωνικές δυνάμεις, παρότι η διάρκεια του Ταμείου υπερβαίνει την κυβερνητική θητεία της Ν.Δ Θεωρούμε σημαντικούς και απαραίτητους για τη χώρα τους πόρους του Ταμείου».

Πανδημία: Αντί για αυτοκριτική, ο πρωθυπουργός κάνει διαπιστώσεις

Ενδεικτικές της κυβερνητικής ολιγωρίας και της αδυναμίας για άσκηση αυτοκριτικής είναι (και) οι σημερινές δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την πανδημία, από το Ρέθυμνο. Ενώ έχει ήδη ξεφύγει η διασπορά της μετάλλαξης Δέλτα, ο κ. Μητσοτάκης για ακόμη μια φορά, τα βλέπει όλα καλώς καμωμένα και περιορίζεται σε διαπιστώσεις, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής. Ο ίδιος αποδεικνύεται περίτρανα ότι η κυβέρνησή του δεν έμαθε τίποτα από τα λάθη της, τα επαναλαμβάνει και τα πληρώνει ο ελληνικός λαός, ο οποίος καθημερινά δίνει τη μάχη της επιβίωσης σε μία περίοδο οικονομικής ανέχειας κι εντεινόμενης εργασιακής επισφάλειας.

Ταμείο Ανάκαμψης: Συνεχίζουν τις «μνημονιακού» τύπου δεσμεύσεις που άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ

Η ΝΔ και με το σχέδιο για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης αποδεικνύει ότι δεν επιδιώκει την ελάχιστη κοινωνική συναίνεση, αφού επιμένει να πολιτεύεται και να κυβερνά χωρίς τη στοιχειώδη διαβούλευση με τους κοινωνικούς, πολιτικούς και οικονομικούς φορείς της χώρας. Το Κίνημα Αλλαγής έθεσε την ανάγκη να συγκροτηθεί ο μηχανισμός αυτός, να αξιοποιηθεί και να αποκτήσει μόνιμα χαρακτηριστικά, ωστόσο οι κυβερνητικές προτεραιότητες για την αξιοποίηση των πόρων, αποδεικνύουν ότι η μοναδική μέριμνα της κυβέρνησης είναι να ευνοούνται οι λίγοι και ισχυροί, και όχι οι μικρομεσαίοι, οι εργαζόμενοι και όσοι το έχουν πολύ περισσότερο ανάγκη. Γι΄αυτό και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αλλαγή του οικονομικού μοντέλου της χώρας, καμία πρόβλεψη για την ενίσχυση της εγχώριας ελληνικής παραγωγής και την αναβάθμιση της προστιθέμενης αξίας της, θέματα που έχουν τεθεί στην εξειδικευμένη πρόταση του Κινήματος, ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Παράλληλα, υπάρχει σύνδεση της εκταμίευσης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης με δεσμεύσεις όπως οι «μνημονιακού» τύπου που μας κληροδότησε ο ΣΥΡΙΖΑ, αφού γίνεται λόγος για ενισχυμένη επιτήρηση! Για ακόμα μια φορά λοιπόν, χάνουμε μία μεγάλη ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τους πόρους αυτούς προς όφελος των πολλών. Περισσότερα ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Κτηματολόγιο: Να διασφαλιστούν ισότιμα τα δικαιώματα πολιτών & Δημοσίου
Η κυβέρνηση και για το Κτηματολόγιο, μία κορυφαία μεταρρύθμιση που ξεκίνησε με την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, πορεύεται με τη λογική της γρήγορης απορρόφησης των πόρων, αντί για την αξιοποίησή τους με τρόπο τέτοιο, ώστε να στηρίζεται μακροπρόθεσμα η ανάπτυξη. Ξαφνικά, χωρίς επαρκείς εξηγήσεις, η ψηφιοποίηση Αρχείου των 390 Υποθηκοφυλακείων για το Εθνικό Κτηματολόγιο, από 90 εκατ. το 2016, σήμερα προϋπολογίζεται στα 242,4 εκατ. ευρώ! Παράλληλα, η κυβέρνηση αδυνατεί να εξηγήσει πως είναι δυνατόν να επιτευχθεί στην πράξη η επιτάχυνση και η εξασφάλιση δικαιωμάτων για τους πολίτες όταν ακόμη δεν έχουν εκδοθεί αποφάσεις των αρμόδιων Επιτροπών, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των ενστάσεων, δεν έχουν διορθωθεί και αναρτηθεί δασικοί χάρτες ενώ ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η επανεξέταση των αιτήσεων πολιτών! Το Κίνημα Αλλαγής κατέθεσε Τροπολογία, ώστε με διαφανή διαδικασία και δικλείδα ασφαλείας, να διασφαλιστούν ισότιμα τα νόμιμα δικαιώματα τόσο των πολιτών αλλά και του Ελληνικού Δημοσίου, με μικρότερο κόστος για τον πολίτη αλλά και περισσότερη ασφάλεια. Περισσότερα ΕΔΩ.
Παγκόσμια Ημέρα κατά της Εμπορίας Ανθρώπων: Η Ελλάδα υπολείπεται στην εκπλήρωση διεθνών υποχρεώσεων

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα κατά της Εμπορίας Ανθρώπων είναι ανάγκη να επισημανθεί ότι δυστυχώς στη χώρα μας χρειάζεται ακόμη να γίνουν πολλά για την καταπολέμηση αυτής της ειδεχθούς δραστηριότητας. Πρόσφατες είναι άλλωστε οι μνήμες από την καταδίκη της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για την υπόθεση της Μανωλάδας, που είχε ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να τεθεί υπό την επιτήρηση του Συμβουλίου της Ευρώπης. Ειδικά μάλιστα κατά την περίοδο της πανδημικής κρίσης, οι υφιστάμενες ανισότητες επηρέασαν δυσανάλογα τους πιο ευάλωτους. Αυτούς που κατά κανόνα αποτελούν και τα θύματα της εμπορίας ανθρώπων. Απαιτείται λοιπόν, οριζόντια, συντονισμένη δράση μεταξύ υπουργείων, διωκτικών, προνοιακών -κρατικών και μη- φορέων και Τοπικής αυτοδιοίκησης, η αρωγή ευρωπαϊκών οργανισμών και η προαγωγή της διεθνούς συνεργασίας, που θα συνοδεύεται από τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους, αλλά και το κατάλληλο προσωπικό, ιδίως σε ζητήματα ιατρικής, ψυχολογικής και νομικής υποστήριξης των θυμάτων. Περισσότερα ΕΔΩ.

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *