Ερώτηση Ευρωβουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στην Κομισιόν για τη Marketing Greece


0
(0)

Κρίσιμη παρέμβαση  στην Κομισιόν των  Ευρωβουλευτών  ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία:

“ Παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία η  διάταξη της ελληνικής κυβέρνησης για την απευθείας ανάθεση του δημόσιου έργου της εθνικής τουριστικής προβολής στην ιδιωτική Marketing Greece

Οι  ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, Έλενα Κουντουρά, Δημήτρης Παπαδημούλης, Κώστας Αρβανίτης, Αλέξης Γεωργούλης και Πέτρος Κόκκαλης κατέθεσαν  ερώτηση στην Κομισιόν να τοποθετηθεί εάν  παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία η νομοθετική πράξη της ελληνικής κυβέρνησης για την απευθείας ανάθεση του έργου της τουριστικής προβολής του εθνικού  φορέα Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) στην ιδιωτική εταιρεία  Marketing Greece ΑΕ.

Η  σχετική  Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) που κατάρτισε και θέσπισε η Ελληνική Κυβέρνηση τον Απρίλιο 2020 με πρόσχημα την πανδημία, και κυρώθηκε πρόσφατα με νόμο,  έχει ήδη εγείρει θύελλα αντιδράσεων ως προς τη σκοπιμότητά της και τη νομιμότητά της.

Οι Ευρωβουλευτές υπέβαλαν μάλιστα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή  την πρόσφατη γνώμη της  Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, που έκρινε ότι  η επίμαχη διάταξη δεν είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις.

H ΠΝΠ, με πρωτοφανή τρόπο, κατά παρέκκλιση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων, δίνει τη δυνατότητα στο Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τους  Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών, χωρίς ποιοτικά κριτήρια και ανεξαρτήτως αξίας,  με απευθείας ανάθεση στη Marketing Greece έως το τέλος Αυγούστου 2020 για προγράμματα και δράσεις τουριστικής προβολής και διαφήμισης.

Η κυβέρνηση επέλεξε να συμπεριλάβει ονομαστικά στη διάταξη μόνο τη Marketing Greeceαποκλείοντας έτσι οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, γεγονός που δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και παραβιάζει βασικές αρχές του κράτους δικαίου.

Στην ερώτησή τους οι Ευρωβουλευτές  καλούν   την Κομισιόν να τοποθετηθεί

  • εάν συμμερίζεται τη γνώμη της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων
  • και πώς θα διασφαλίσει ότι τα ευρωπαϊκά κονδύλια που προβλέπονται για την υλοποίηση των προγραμμάτων τουριστικής προώθησης και προβολής των ελληνικών αρχών, δεν θα δαπανηθούν κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

  “Δυνάμει του άρθρου 69 της από 13-04-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου δίνεται η

δυνατότητα απευθείας ανάθεσης στην «Marketing Greece», μέρους ή του συνόλου του έργου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού κατά παρέκκλιση του Ν. 4412/2016 σχετικά με δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών που ενσωματώνει τις Οδηγίες

2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ.

Συγκεκριμένα, η διάταξη προβλέπει ότι μέχρι την 31η Αυγούστου, το Υπουργείο Τουρισμού,

ο ΕΟΤ και οι ΟΤΑ δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις

προμηθειών και υπηρεσιών, με αντικείμενο την ανάθεση δράσεων τουριστικής προβολής της Ελλάδας, με την εταιρία «Marketing Greece» με απευθείας ανάθεση, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης κατά παρέκκλιση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων.Τονίζεται επίσης ότι η πρόβλεψη αυτή δεν ισχύει για καμία άλλη εταιρία εκτός της

«Marketing Greece» δημιουργώντας έτσι όρους αθέμιτου ανταγωνισμού.

Παράλληλα, αντικείμενο της ανάθεσης είναι έργο που ανήκει στις αρμοδιότητες του ΕΟΤ (εθνικός φορέας προβολής και προώθησης του τουρισμού), το οποίο έχει εκτελέσει επιτυχώς τα προηγούμενα χρόνια.

Η Κομισιόν ερωτάται:

Συμμερίζεται την γνώμη της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων ότι η εν λόγω διάταξη

δεν είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις;

Δεδομένου ότι για την υλοποίηση των εν λόγω προγραμμάτων υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι

της ΕΕ, πώς θα διασφαλίσει ότι ευρωπαϊκοί πόροι δεν θα δαπανηθούν κατά παράβαση της

ευρωπαϊκής νομοθεσίας;”

6 Ιουνίου 2020

Γ. Ψυχογιός για ρήτρα εξαίρεσης Κουμουτσάκου: Το διεθνές δίκαιο δεν είναι α λα καρτ. Είναι υποχρέωση και διαπραγματευτικό όπλο της χώρας

Βασικά σημεία από τη συνέντευξη του τομεάρχη Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργο Ψυχογιού στο ρ/σ «Στο Κόκκινο» και τον Διονύση Ελευθεράτο:

– Βιώνουμε μια γενικότερη πολιτική εξαίρεσης και “κατά παρέκκλιση”, στην υπόθεση Δημάκη, στο περιβάλλον, στο προσφυγικό, στα εργασιακά δικαιώματα. Το αίτημα της Κυβέρνησης για τη ρήτρα εξαίρεσης παραβιάζει το Δίκαιο της Θάλασσας, το Διεθνές Δίκαιο, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου αλλά και κάθε έννοια νομιμότητας. Ενδεχόμενη νέα αναστολή της δυνατότητας ασύλου θα βάλει τη χώρα στη γωνία των ακροδεξιών στον τομέα των δικαιωμάτων και θα καταδικάσει τη χώρα για τις παραβιάσεις.

– Δεν γίνεται να εφαρμόζεις a la carte το Διεθνές Δίκαιο και να υποβαθμίζεις έτσι το πιο ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί της χώρας. Από τη μια να εγείρεις, σωστά, αξιώσεις έναντι των τουρκικών πρακτικών και να προασπίζεις τα συμφέροντα της χώρας με βάση αυτό και από την άλλη να το καταπατάς και να ζητάς ρήτρες εξαίρεσης.

Προχωρούν στη περαιτέρω στοχοποίηση προσφύγων και μεταναστών, υιοθετώντας την ξενοφοβική ατζέντα και ρητορική της Ελ. Λύσης προσπαθώντας να ικανοποιήσουν την δεξιά τους πτέρυγα να και να ψαρέψουν στα θολά νερά της ακροδεξιάς δημιουργώντας έτσι κοινωνικό αυτοματισμό και εγείροντας σε μια κοινωνία που σήκωσε ψηλά τη σημαία της αλληλεγγύης όλα τα προηγούμενα χρόνια ξενοφοβικά αντανακλαστικά

– Όλη αυτή η πολιτική εκτός από παράνομη είναι και αναποτελεσματική. Εξακολουθούν να μην αποσυμφορίζουν τα νησιά και τα έχουν μετατρέψει σε αποθήκες ψυχών από επιλογή. Όποτε η κυβέρνηση όμως βρίσκεται εκτεθειμένη γιατί δεν μπορεί να δικαιολογήσει τα επαίσχυντα που κάνει προς την αξιωματική αντιπολίτευση αλλά και την Ευρώπη, πετάει τη μπάλα στην εξέδρα .

– Έχουν απαξιώσει και υποβαθμίσει κάθε πολιτική ένταξης, στην εκπαίδευση δεν πήγαν ούτε τα μισά παιδιά στο σχολείο σε σχέση με πέρσι και μάλιστα υπήρχαν ζητήματα και με τους αναγνωρισμένους πρόσφυγες, στην υγεία κατάργησαν τον ΑΜΚΑ δεν εφαρμόζουν το υποκατάστατο που οι ίδιοι ψήφισαν προκειμένου να θωρακίσουν την υγεία των ανθρώπων και στην πανδημία άφησαν τα πράγματα στην τύχη τους, στην εργασία περιόρισαν το δικαίωμα με τρόπους που οι αιτούντες πλέον ουσιαστικά αποκόβονται από αυτήν. Ακόμα και στον αθλητισμό όμως που αποτελεί ένα σημαντικό μέσο για την ένταξη αποκλείουν τους αιτούντες. Δεν είναι δυνατόν να τους περιθωριοποιείς από την κοινωνία και κάθε δραστηριότητα και μετά να τους λες να βγουν από το υποστηρικτικό πλαίσιο χωρίς να έχουν κανένα εφόδιο. Οι τοπικές κοινωνίες ωφελούνται όταν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες συμμετέχουν σε αυτή, δουλεύουν, πάνε τα παιδιά στο σχολείο, είναι ενεργά μέλη και όχι όταν καταδικάζονται στο περιθώριο, όταν τους βάζεις σε μια λογική αυτονόμησης και μπορούν να σταθούν στα πόδια τους.

– Ακόμα και ασυνόδευτα ανήλικα βρίσκονται σε Κέντρα Κράτησης και κρατητήρια Α.Τ. με πρόσχημα τον κατάπτυστο διαχωρισμό σε ανήλικους και λιγότερο ανήλικους αν είναι πάνω από 15 ετών.

– Όλα αυτά συνθέτουν μια πολιτική που είναι σκληρή προς τους αδύναμους και δεν διεκδικεί ούτε τα αυτονόητα στην Ευρώπη. Κάνουν εξωτερική πολιτική με δελτία τύπου εσωτερικής κατανάλωσης και επιστολές. Έχουν υποστείλει τη σημαία των διεκδικήσεων προς την Ευρώπη και προσπαθούν να πείσουν ότι κάνουν κάτι στέλνοντας μερικές δεκάδες ασυνόδευτα σε λίγες χώρες.

Συνέντευξη της Μερόπης Τζούφη στην ΕΠΟΧΗ για το νομοσχέδιο «Κεραμέως»

Συνέντευξη της Μερόπης Τζούφη, αναπλ. τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ & βουλευτή Ιωαννίνων, στην εφημερίδα «Η Εποχή» και τον δημοσιογράφο Νίκο Γιαννόπουλο για το νομοσχέδιο «Κεραμέως»

▸ Διαβάστε τη συνέντευξη στο paratiritirio.edu.gr

1. Χαρακτηρίσατε το νομοσχέδιο ως νεοφιλελεύθερης κοπής. Ποια είναι τα πιο εξόφθαλμα νεοφιλελεύθερα στοιχεία του;

 Βασική παράμετρος της νεοφιλελεύθερης οικονομικής ανάπτυξης είναι πως τα κοινωνικά αγαθά, όπως η παιδεία, η υγεία και ο πολιτισμός, αποτελούν χώρο επενδύσεων με σκοπό τη μεγιστοποίηση του κέρδους. Στο πλαίσιο αυτό, ενισχύεται η αποδέσμευση του κράτους από τις χρηματοδοτικές του υποχρεώσεις και η αύξηση των ιδιωτικών δαπανών. Ταυτόχρονα, εντείνονται οι ανισότητες και αυξάνουν οι αποκλεισμοί, ενώ οι εκπαιδευτικοί θεσμοί υποτάσσονται στους κανόνες της «αγοράς».

Οι δυνάμεις του νεοφιλελεύθερου «δόγματος» προσπαθούν, σε παγκόσμιο επίπεδο, να επιβάλλουν μια τεχνοκρατική αντίληψη για την εκπαίδευση, σε βάρος των δημοκρατικών κοινωνικών αξιών. Αυτό αποτυπώνεται στους σκοπούς και τους στόχους που θέτουν, στο περιεχόμενο της μόρφωσης, στις παιδαγωγικές πρακτικές και τις διαδικασίες αξιολόγησης.

Το νομοσχέδιο «Κεραμέως» απαντά σε όλα αυτά τα στοιχεία, ενώ αποτελεί συνέχεια της μέχρι τώρα κυβερνητικής πολιτικής για την εκπαίδευση. Θυμίζω πως τον τελευταίο χρόνο η κυβέρνηση ανέστειλε τη λειτουργία των Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα ΑΕΙ για αποφοίτους ΕΠΑΛ, κατήργησε το Άσυλο, ανέστειλε τη λειτουργία των νέων τμημάτων ΑΕΙ και κατήργησε τη Νομική Σχολή στην Πάτρα.

Επίσης κατήργησε την ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια και θέσπισε νέο ανταποδοτικό σύστημα χρηματοδότησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, συνδέοντάς το με την αξιολόγηση. Την ίδια στιγμή προχώρησε σε «ρυθμίσεις-δώρο» για τα ιδιωτικά κολέγια. Ακόμη, κατά την περίοδο της καραντίνας, το υπουργείο Παιδείας εμπιστεύθηκε την ιδιωτική εταιρία Cisco για την κάλυψη των αναγκών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και όχι το δημόσιο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Σήμερα, η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας επιχειρεί να εδραιώσει περαιτέρω πως το ζήτημα είναι η προσαρμογή του σχολείου και του πανεπιστημίου στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων.

Μεταξύ των ρυθμίσεων, ξεχωρίζουν η εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο, στο όνομα των «ήπιων» δεξιοτήτων, η αύξηση των εξετάσεων και η οπισθοδρόμηση στο σχολείο-εξεταστικό κέντρο, η τιμωρητική και ανταποδοτική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων, η επαναφορά της δοκιμασμένης και αποτυχημένης τράπεζας θεμάτων που ενισχύει το λόγο ύπαρξης των φροντιστηρίων, καθώς και η θεσμοθέτηση των Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών, η οποία αποσκοπεί στη συγκρότηση ενός παράλληλου συστήματος ιδιωτικής ανώτατης εκπαίδευσης εντός των δημόσιων ΑΕΙ.

 2. Κατηγορούν τον ΣΥΡΙΖΑ ότι αποστρέφεται τα Πρότυπα Σχολεία διότι αποστρέφεται την αριστεία. Οι διατάξεις του νομοσχεδίου για τα Πρότυπα συγκεντρώνει πυρά από όλες τις κατευθύνσεις. Γιατί;

 Η «αριστεία» εισήλθε στο πολιτικό λεξιλόγιο πριν περίπου έξι χρόνια με απόλυτη ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας, πρώτα από τον Αντώνη Σαμαρά και έπειτα από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η κεντρική ιδέα ήταν πως «για πάσα νόσο… αριστεία», με τους άριστους απέναντι στους τεμπέληδες, τους άθεους, τους αστεφάνωτους και αυτούς που δε φορούν γραβάτα. Όσον αφορά την εκπαίδευση, η επικοινωνιακή γραμμή ροκανίσματος της κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ από την τότε αντιπολιτευόμενη ΝΔ, ήταν πως πριμοδοτούσε τον «εξισωτισμό προς τα κάτω» και την παιδαγωγική κουλτούρα της «ήσσονος προσπάθειας». Η ένταση αυτής της αντιπαράθεσης κορυφώθηκε γύρω από τα Πρότυπα σχολεία.

Όταν η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε τη διακυβέρνηση στις 7 Ιουλίου του 2019, έγινε σαφές τι εννοούσε με την «αριστεία». Με νόμο προβλέφθηκε η αύξηση των αποδοχών των «γαλάζιων παιδιών» στα υπουργεία. Στη συνέχεια διόρισε μόνον άριστους διοικητές στα νοσοκομεία και σε πολλούς δημόσιους οργανισμούς. Ακόμα και για το διορισμό του διοικητή της ΕΥΠ χρειάστηκε έκτακτη νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία δεν είναι πλέον υποχρεωτική η κατοχή πτυχίου. Χαρακτηριστική επίσης περίπτωση «αριστείας» ήταν και ο πρώην υφυπουργός Εξωτερικών Αντώνης Διαματάρης, ο οποίος δήλωνε απόφοιτος του «Κολάμπια», χωρίς ωστόσο να είναι.

Σε κάθε περίπτωση, η συζήτηση περί «αριστείας» είναι βαθιά υποκριτική και η υπουργός Παιδείας συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, δηλώνοντας σε παλαιότερη συνέντευξή της πως «η αριστεία είναι τρόπος ζωής». Οι ρυθμίσεις που κατέθεσε στη Βουλή για τα Πρότυπα σχολεία στοχεύουν αφενός στη διατήρηση του κλίματος της επίπλαστης αριστείας προς τέρψη του συντηρητικού ακροατηρίου, αφετέρου στη δημιουργία σχολείων για την «ελίτ», σε βάρος του σχολείου της γειτονιάς. Ο σχεδιασμός του υπουργείου φανερώνει πως τα σχολεία αυτά θα αποτελέσουν την ατμομηχανή για την ανταποδοτική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μαθητών, την εντατικοποίηση των σπουδών και τον ανταγωνισμό μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, αλλά και σχολείων.

 3. Μπορείτε να μας αναλύσετε λίγο το σκεπτικό για τη διαφωνία στη διάταξη που φέρνει τα αγγλικά στα Νηπιαγωγεία;

 Η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας έρχεται σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του Νηπιαγωγείου, στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης και παραβλέπει βασικές παιδαγωγικές αρχές. Αυτό δεν είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά των «ειδικών», δηλαδή της Συνόδου Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών. Την ίδια θέση έχει λάβει και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), τονίζοντας από κοινού με τη Σύνοδο πως η ρύθμιση οδηγεί στη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου, αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων 4-6 ετών.

Επιτρέψτε μου να σημειώσω πως περίπου το 10% των μαθητών νηπιαγωγείου έχει αναπτυξιακές διαταραχές και άλλου τύπου εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ υπάρχουν και παιδιά που προέρχονται από άλλα πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα. Αντί λοιπόν να δοθεί βάρος στην παιδαγωγική και ψυχοκοινωνική στήριξη αυτών των παιδιών, το υπουργείο Παιδείας βαφτίζει «καινοτομία» και «ήπια δεξιότητα» τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο, αποδεικνύοντας πόσο μακριά βρίσκεται η πολιτική ηγεσία του από την εκπαιδευτική καθημερινότητα και πραγματικότητα.

4. Ποια είναι η επιδίωξη της διάταξης για τα ξενόγλωσσα πρόγραμμα σπουδών στα Πανεπιστήμια που εισάγεται με το νομοσχέδιο;

Το «Ιερό Δισκοπότηρο» της δεξιάς παράταξης για την εκπαίδευση είναι διαχρονικά η λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, ευθυγραμμισμένων με τους κανόνες της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» και των δυνάμεων της αγοράς. Όμως το Άρθρο 16 και οι αγώνες υπεράσπισης του δημόσιου πανεπιστημίου δεν επιτρέπουν την ίδρυση ιδιωτικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας. Έτσι επιστρατεύονται διαρκώς σχέδια και σενάρια παράκαμψής του. Αυτό φανερώθηκε εύγλωττα με τη ρύθμιση που ψήφισε η κυβέρνηση για την αναγνώριση των τίτλων σπουδών που παρέχουν τα ιδιωτικά κολλέγια σε συνεργασία με άγνωστα και αμφιβόλου ποιότητας ιδρύματα του εξωτερικού.

Καθώς το Σύνταγμα δεν επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, η ΝΔ δε σταματά να επεξεργάζεται σχέδια ιδιωτικοποίησης του δημόσιου Πανεπιστημίου. Η θεσμοθέτηση της ανταποδοτικής χρηματοδότησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με εισαγωγή ιδιωτικο-οικονομικών και όχι ακαδημαϊκών κριτηρίων, υπηρετεί ακριβώς αυτόν τον σκοπό.

Σήμερα, τα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών προτείνονται ως μια λύση εξωστρέφειας των ελληνικών Πανεπιστημίων. Ο ΣΥΡΙΖΑ θεσμοθέτησε πρώτος τα ξενόγλωσσα προγράμματα. Θέσπισε όμως μια σειρά από αυστηρούς και ακαδημαϊκούς κανόνες. Η πρόταση της κυβέρνησης αφορά στην επιχειρηματική εξωστρέφεια, δημιουργώντας ένα παράλληλο σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης, με δίδακτρα και «διπλούς» τίτλους σπουδών, στο οποίο κανείς θα εισάγεται με αποκλειστικό κριτήριο τη γλωσσομάθεια και τις οικονομικές του δυνατότητες.

Αν και η ρύθμιση αφορά αλλοδαπούς φοιτητές, είναι ζήτημα χρόνου να επιτραπεί η εγγραφή και σε Έλληνες φοιτητές που είτε απέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις, είτε απέφυγαν να συμμετάσχουν σε αυτές. Θα έχουν όμως την οικονομική ευχέρεια να εγγραφούν. Η ρύθμιση είναι πλήρως αντίθετη στην κουλτούρα της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρχεται να αλλοιώσει σημαντικά το χαρακτήρα και το πνεύμα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Ήδη μεγάλο πανεπιστήμιο της χώρας αναμένει την ψήφιση της ρύθμισης ώστε να ξεκινήσει τη λειτουργία νέας Ιατρικής Σχολής στα αγγλικά.

5. Στη διαβούλευση υπήρξαν χιλιάδες επικριτικά σχόλια για το νομοσχέδιο. Παρόλα αυτά η κα Κεραμέως επιμένει… Πως το σχολιάζετε;

 Ουσιαστικά μιλάμε για την πλήρη απαξίωση της δημόσιας διαβούλευσης. Το νομοσχέδιο, σε διάστημα δύο εβδομάδων, έλαβε στην ψηφιακή πλατφόρμα opengov.gr περισσότερα από 14.500 σχόλια. Δηλαδή περισσότερα από 1.000 την ημέρα, στην πλειοψηφία τους αρνητικά.

Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει σε συγκεκριμένες και ακραίες διατάξεις, όπως στην εισαγωγή ηλικιακού ορίου εγγραφής στα ΕΠΑΛ. Η υποχώρηση έγινε υπό το βάρος των κινητοποιήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας και αποτέλεσε μια προσπάθεια κατευνασμού, έπειτα και από το φιάσκο της απόφασης για τοποθέτηση καμερών εντός των σχολικών τάξεων.

Στη μεγάλη πλειοψηφία όμως των διατάξεων, το υπουργείο Παιδείας αγνόησε τη δημόσια διαβούλευση, την κριτική και τους προβληματισμούς της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις επανήλθε δριμύτερο, όπως στην περίπτωση του αποκλεισμού μεγάλου μέρους της ακαδημαϊκής κοινότητας από το δικαίωμα του «εκλέγειν», ρύθμιση που στενεύει τη δημοκρατία στα ΑΕΙ και γυρνά το ρολόι των μεταρρυθμίσεων στο 1984.

Δυστυχώς όμως δεν μας προκαλεί εντύπωση. Η υπουργός Παιδείας έχει υπονομεύσει συστηματικά τη λειτουργία της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ενώ διαρκώς αποφεύγει το διάλογο με συνδικαλιστικές ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, τους φορείς και τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Ακόμη και το κάλεσμα των κομμάτων σε διάλογο για την Παιδεία τον προηγούμενο Οκτώβριο, ήταν ένα προσχηματικό και επικοινωνιακό πυροτέχνημα.

 6. Ποιες απαντήσεις δίνει συνοπτικά στα ζητήματα της Παιδείας ο ΣΥΡΙΖΑ έτσι όπως τίθενται αυτά στο νομοσχέδιο;

 Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει, δίχως περιστροφές, την ενίσχυση της δημόσιας και ποιοτικής εκπαίδευσης για όλες και όλους και τάσσεται στο πλευρό αυτών που παλεύουν για την άρση των αποκλεισμών και των διακρίσεων. Αυτό δεν αποτελεί μια ιδεολογική κατασκευή αλλά μια αναγκαία συνθήκη για την κοινωνική ευημερία, τη μόρφωση και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης όλων των παιδιών. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε και κατά τα χρόνια της διακυβέρνησης, παρά τους πολλούς και σαφείς δημοσιονομικούς περιορισμούς, όπου μεταξύ άλλων αυξήσαμε τον προϋπολογισμό και δρομολογήσαμε μόνιμες προσλήψεις μετά από 10 χρόνια μνημονιακού χειμώνα.

Στον αντίποδα, η ΝΔ έχει ως όραμα το «σχολείο της αγοράς», των δεξιοτήτων και όχι των ικανοτήτων, της φτηνής μαθητείας και της πρόωρης κατάρτισης. Ένα σχολείο που στερείται δημοκρατίας και ομαδικού πνεύματος, που κοστίζει λίγο στο Κράτος, ενώ μετακυλίει το κόστος στις οικογένειες. Ένα πανεπιστήμιο που κάνει business και εξαρτάται από το σχεδιασμό των επιχειρήσεων.

Για αυτό δεν «κάνουμε ούτε ένα βήμα πίσω» στην υπεράσπιση του δημόσιου αγαθού της Παιδείας.

Όλγα Γεροβασίλη: Το σύστημα που οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία ξαναέπιασε δουλειά!

Συνέντευξη της Όλγα Γεροβασίλη, Γραμματέα της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτή Άρτας, στην ιστοσελίδα Rosa.gr

 Το σύστημα που οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία ξαναέπιασε δουλειά!

–          Η δολοφονία του Αφροαμερικανού Τζόρτζ Φλόιντ από αστυνομικό στις ΗΠΑ έχει προκαλέσει παγκόσμιο κύμα αντιδράσεων, με το ζήτημα της ρατσιστικής και φυλετικής βίας να επανέρχεται με ορμή στην επικαιρότητα. Ποιες είναι οι σκέψεις σε αυτό το θέμα και ευρύτερα για τις αυξανόμενες περιπτώσεις αστυνομικής αυθαιρεσίας παγκοσμίως;

Δυστυχώς ο Τζορτζ Φλόιντ δεν  είναι ο πρώτος άνθρωπος που δολοφονείται με τέτοιο τρόπο. Στις ΗΠΑ και αλλού, το φυλετικό μίσος, ο ρατσισμός και η διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων είναι στοιχεία με τα οποία εξακολουθεί να έχει ανοιχτούς λογαριασμούς η κοινωνία.

Η κατάργηση του φυλετικού διαχωρισμού στα σχολεία των ΗΠΑ συντελέστηκε 66 χρόνια πριν. Ασφαλώς, αυτό δεν σήμανε και το τέλος του συστημικού ρατσισμού και των ταξικών ανισοτήτων. Αυτές οι ανισότητες έγιναν ακόμα πιο ξεκάθαρες με αφορμή την πανδημία με την ίδια την  Ύπατη Αρμοστή του ΟΗΕ να αναφέρεται στις ασύμμετρες επιπτώσεις τους στον πληθυσμό των ΗΠΑ.

Με τον πιο τραγικό τρόπο, η παγκόσμια κοινότητα ανακαλύπτει τις πραγματικές δυνατότητες και τα όρια του συγκεκριμένου μοντέλου που απέχει πάρα πολύ από αυτό που ονομάζουμε κοινωνικό κράτος. Η δολοφονία του Φλόιντ, ενός ακόμα συνανθρώπου διαφορετικού χρώματος, ενός ακόμα οικονομικά αδύναμου συμπολίτη, είναι η αποκάλυψη του κοινωνικού προτύπου  που αυτό το σύστημα καλλιεργεί και αναπαράγει.

–          Η κυβέρνηση έχει προβεί σε πανηγυρισμούς για τα οφέλη της Ελλάδας από το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης. Μήπως είναι νωρίς για πανηγυρισμούς; Ποια είναι η θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης;

Δεν σας κρύβω πως το νέο αυτό ευρωπαϊκό εργαλείο ακούγεται αρχικά ως μια ενθαρρυντική εξέλιξη για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κάποια από όσα σχετικά είδαν το φως της δημοσιότητας, απηχούν μέρος των δικών μας προτάσεων για αμοιβαιοποίηση του χρέους και ανάγκη λήψης άμεσων, δραστικών και εμπροσθοβαρών μέτρων για την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας. Αυτό που δεν είναι ενθαρρυντικό είναι η προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιάσει μία ακόμα νίκη – που ποτέ δεν πέτυχε – σε ένα ακόμα πόλεμο που ποτέ δε δόθηκε, με εκείνη τουλάχιστον στην πρώτη γραμμή. Δεν είναι ενθαρρυντικό, γιατί δείχνει πόσο χαμηλά έχει τοποθετήσει τον πήχη ο κ. Μητσοτάκης.

Και σε αυτή την ιστορία, προσπαθεί η κυβέρνηση να μας δείξει το δέντρο για να μην προσέξουμε το δάσος. Και εδώ το δέντρο και το δάσος θα φανούν – αν φανούν – τη 19η Ιουνίου στη Σύνοδο Κορυφής, όπου θα πρέπει να εγκριθεί η πρόταση της Επιτροπής. Μιας Επιτροπής της οποίας ο Αντιπρόεδρος κ. Ντομπρόφσκις έσπευσε να συνδέσει τις όποιες εκταμιεύσεις αναλογούν προς την χώρα μας  από το νέο Ταμείο Ανάκαμψης με το καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας.

Προφανώς, κάποιοι θεωρούν την πανδημία ως  ευκαιρία εκ νέου εκβιασμού της κοινωνίας μας και περαιτέρω διολίσθησης σε νεοφιλελεύθερες οικονομικές επιλογές. Και αυτοί δε βρίσκονται μόνο έξω αλλά και μέσα στη χώρα. Γι’ αυτούς που τα μνημόνια ήταν ευλογία και ο κορονοϊός ευκαιρία, η άποψη του αντιπροέδρου της Επιτροπής είναι “θείο δώρο”. Ας μη γελαστούν: η κοινωνία μας ούτε ξέχασε, ούτε επιθυμεί και φυσικά δεν αντέχει να ξαναμπεί σε περιπέτειες. Γι’ αυτό, η κυβέρνηση ας αφήσει τους πανηγυρισμούς και ας εργαστεί, αξιοποιώντας μια ενεργητική πολιτική συμμαχιών, για την επίτευξη των μέγιστων δυνατών ωφελειών από αυτή την πρωτοβουλία.

–          Στην οικονομία τα στοιχεία δείχνουν βαθιά ύφεση, ο τουρισμός αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα, η κατανάλωση μειώνεται συνεχώς, η αγορά βρίσκεται σε αναβρασμό, τα εργασιακά δικαιώματα απορρυθμίζονται. Εκτιμάτε ότι το πρόγραμμα “Μένουμε ’Ορθιοι” του ΣΥΡΙΖΑ δίνει απαντήσεις στα παραπάνω προβλήματα;

Το πρόγραμμα “Μένουμε Όρθιοι” και η επικαιροποίησή του έχει μία στόχευση: τη διατήρηση όσο το δυνατό περισσότερων επιχειρήσεων σε βιώσιμη λειτουργία και τη συνακόλουθη διατήρηση του αριθμού και της ποιότητας των θέσεων εργασίας τους. Έχει δύο προϋποθέσεις: εμπροσθοβαρή εφαρμογή, αποτελεσματική υλοποίηση. Με τον τρόπο αυτό, η διατήρηση των θέσεων και των σχέσεων εργασίας θα διατηρήσει την ενεργή ζήτηση, η οποία θα μπορέσει να καλυφθεί από μια ικανή προσφορά εκ μέρους ιδιαίτερα των μεσαίων, μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.

Αυτό το πρόγραμμα επικαιροποιείται, καθώς τα στοιχεία του κόστους αλλάζουν όσο καθυστερεί η κυβέρνηση να παρέμβει αποτελεσματικά διαφυλάσσοντας αυτή τη δυναμική ισορροπία. Εξειδικεύεται, καθώς διαπιστώνεται το ύψος των ζημιών σε κλάδους της οικονομίας, όπως ο τουρισμός, ο επισιτισμός, η γεωργία. Μην ξεχνάμε τις επιπτώσεις σε ομάδες “αόρατες” για την κυβέρνηση, όπως τους ήδη ανέργους, τους αυταπασχολούμενους, ΑΜΕΑ και άλλους που υποφέρουν ήδη “σιωπηλά”. Αυτά αντιμετωπίζει αυτό το εμπεριστατωμένο, εμπροσθοβαρές πρόγραμμα. Ένα πρόγραμμα που καταρτίστηκε από αυτούς που έδωσαν διέξοδο από τα μνημόνια στην ελληνική κοινωνία και εξασφάλισαν ένα εργαλείο, ένα μαξιλάρι 37 δις για την άσκηση βιώσιμης, κυρίαρχης οικονομικής πολιτικής προς όφελός της.

Μιας κοινωνίας που, δυστυχώς, είδε την οικονομία της να επιστρέφει στη στασιμότητα ήδη από τους πρώτους μήνες ζωής της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη. Η διάλυση των εργασιακών σχέσεων, η στασιμότητα των μισθών ιδιαίτερα των μικρών και μεσαίων εισοδηματικών κατηγοριών και η εξόφθαλμη εύνοια των μεγάλων επιχειρήσεων, δεν είναι σημερινές υποθέσεις. Σήμερα, οι δήθεν υποστηρικτές της μεσαίας τάξης, απλά βρήκαν την αφορμή της πανδημίας και τις ολοκλήρωσαν με συνοπτικές διαδικασίες. Τα αποτελέσματά τους δεν μπορούν να είναι άλλα παρά υφεσιακά. Όσο  η κυβέρνηση επιμένει σε αυτό το μοντέλο, το οποίο είναι βέβαια το μόνο που γνωρίζει, είναι δεδομένο πως θα βουλιάζουμε βαθύτερα στην ύφεση.

–          Σύμφωνα με τους δείκτες του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα βρίσκεται στη βάση της κατάταξης 36 χωρών-μελών του Οργανισμού ως προς τους διατιθέμενους πόρους για την Υγεία εν μέσω κορονοϊού. Πως συνδέεται αυτό με τις διακηρύξεις της κυβέρνησης περί “γενναίας στήριξης του ΕΣΥ”;

Αυτό που καταφέραμε να κερδίσουμε με τα μέτρα για τον περιορισμό της κοινωνικής δραστηριότητας, ήταν χρόνος για να προλάβουμε να θωρακίσουμε περαιτέρω το εθνικό σύστημα υγείας. Αυτοί οι περιορισμοί λοιπόν που βιώσαμε στο όνομα αυτής της ευκαιρίας, φαίνεται πως πετάχτηκαν από την κυβέρνηση στο καλάθι των αχρήστων.

Δεν προχώρησε στην πρόσληψη μόνιμου προσωπικού επαγγελματιών υγείας και άλλων ειδικοτήτων στα νοσοκομεία. Δεν ενίσχυσε σημαντικά κάποιες από τις υφιστάμενες δομές. Για δημιουργία δε νέων δομών ούτε λόγος. Έτσι, για τους ανθρώπους του ΕΣΥ, που σήμερα είναι στο δρόμο διεκδικώντας τη στήριξη που τους υποσχέθηκαν, δυστυχώς απέμειναν μόνο τα χειροκροτήματα.

Βέβαια, ως γενναία στήριξη του ΕΣΥ μάλλον η κυβέρνηση εννοεί τις δαπάνες μέσω απευθείας αναθέσεων στο όνομα της πανδημίας που τώρα τρέχει να αμνηστεύσει. Όμως, για να είμαστε δίκαιοι, υπήρξαν και άνθρωποι και δομές οι οποίοι στηρίχθηκαν. Ο διπλασιασμός της αμοιβής των ιδιοκτητών ιδιωτικών νοσηλευτηρίων για τις ΜΕΘ, ήταν έμπρακτη επίδειξη γενναιοδωρίας εκ μέρους της κυβέρνησης. Επίσης, η εκ νέου υπόσχεση ιδιωτικοποίησης του δημοσίου συστήματος υγείας αμέσως μόλις μειώθηκαν τα κρούσματα του κορονοϊού, μάλλον προκάλεσε ρίγη συγκίνησης σε αρκετούς πιθανούς “επενδυτές”. Σίγουρα πάντως προκάλεσε ανατριχίλα σε όσους χρειάζονται και θα χρειαστούν στο μέλλον ένα ισχυρό και αποτελεσματικό δημόσιο σύστημα υγείας.

–          Πρόσφατα καταθέσατε μαζί με άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ερώτηση προς όλους τους Υπουργούς, ζητώντας αναλυτικά στοιχεία για απευθείας αναθέσεις της κυβέρνησης την περίοδο της πανδημίας. Υπάρχουν κάποια περιστατικά που προκάλεσαν αυτή σας την ερώτηση;

Οι δαπάνες για την υγεία μέσω απευθείας αναθέσεων που προσπαθεί τώρα να καλύψει μέσω αμνήστευσής τους η κυβέρνηση είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι οι δαπάνες του υπουργείου μεταναστευτικής πολιτικής τις οποίες επίσης προσπαθεί επίσης να καλύψει η κυβέρνηση μετατρέποντας τις σε απόρρητες. Στ’ αλήθεια πρέπει να θεωρείται πάρα πολύ κρίσιμη δαπάνη η απομαγνητοφώνηση των λόγων ενός υπουργού, αλλά ίσως δεν εμπίπτει ακριβώς σε αυτό που λέμε όχι μόνο απόρρητο, αλλά ούτε καν απαραίτητο. Μία ακόμα ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι η απευθείας ανάθεση της τουριστικής προβολής της χώρας σε μία συγκεκριμένη εταιρεία, ή κάποιες άλλες ανάλογες εμπνεύσεις του ΕΟΤ.  Υπάρχουν επίσης οι υποθέσεις υπηρεσιών καθαριότητας στα σωφρονιστικά καταστήματα.

Για να μην κουράζουμε τους αναγνώστες, υπάρχουν πάρα πολλές σοβαρές ενδείξεις για το ότι ένα σύστημα που οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία ξαναέπιασε δουλειά για τα καλά. Εμείς ως υπεύθυνη αξιωματική αντιπολίτευση αλλά και ως ισχυρός πολιτικός φορέας με προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης, δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να μας ξαναβάλει σε περιπέτειες.

Η συνέντευξη βρίσκεται στο link:

Γεροβασίλη στη ROSA: Το σύστημα που οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία ξαναέπιασε δουλειά!

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *