ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ


Reading time: 20 Minutes

Τελευταία ενημέρωση 7 Δεκεμβρίου 2022 by manos (ceo)-admin

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων

Προς τους Υπουργούς: Προστασίας του Πολίτη κ. Τ. Θεοδωρικάκο

Δικαιοσύνης κ. Κ. Τσιάρα

Εσωτερικών κ. Μ. Βορίδη

Θέμα: «Το χαμένο στοίχημα της ομαλής κοινωνικής επανένταξης των κρατουμένων, η επ΄ αόριστον αναστολή της κοινωφελούς εργασίας και η εν γένει υποβάθμιση των εναλλακτικών της κράτησης μέτρων»

Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί,

Με αφορμή την πρόσφατη συζήτηση και επιψήφιση του νόμου 4985/2022 για την τροποποίηση του Σωφρονιστικού Κώδικα, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για τα προβλήματα που ταλανίζουν το σωφρονιστικό σύστημα της χώρας, τα οποία ουσιαστικά παραμένουν ίδια επί τουλάχιστον δύο δεκαετίες.

Κατά την επεξεργασία του σχετικού νομοσχεδίου το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής επισήμανε την ανάγκη μιας συνολικής αξιολόγησης του σωφρονιστικού συστήματος, προκειμένου η Πολιτεία να χαράξει ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

Πυλώνες αυτού του σχεδιασμού, της επανεκκίνησης δηλαδή που χρειάζεται το σωφρονιστικό σύστημα, οφείλουν να είναι εκείνοι που απορρέουν από τις ευρωπαϊκές αξίες και τους κανόνες, όπως δυστυχώς μας υπενθυμίζει με ταπεινωτικό για τη χώρα τρόπο η Επιτροπή για την Πρόληψη των Βασανιστηρίων του Συμβουλίου της Ευρώπης, η γνωστή CPT : αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης, μείωση του εγκλεισμού, εναλλακτικά της κράτησης μέτρα με στόχο την ομαλή επανένταξη. Πρόκειται εν ολίγοις για τους άξονες μιας σύγχρονης αντεγκληματικής πολιτικής ενός ευρωπαϊκού κράτους Δικαίου.

Όπως έχει ήδη επισημάνει το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής ανακύπτουν πολλά παράλληλα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν, όπως λ.χ. ποιο σύστημα ποινών χρειάζεται η χώρα. Μελέτες του Συμβουλίου της Ευρώπης αναφέρουν ότι στην Ελλάδα υπάρχουν σχετικά χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας και πολύ μεγάλες ποινές. Για παράδειγμα, τον Ιανουάριο του 2021, το 84% των καταδικασθέντων κρατουμένων στη χώρα μας Ελλάδα εξέτιε μακροχρόνιες ποινές κάθειρξης άνω των πέντε ετών σε σύγκριση με το μέσο όρο του Συμβουλίου της Ευρώπης που είναι μόλις 35%.

Η επικαιροποιημένη μελέτη σχετικά με τη Μείωση του Υπερπληθυσμού των Καταστημάτων Κράτησης στην Ελλάδα του Συμβουλίου της Ευρώπης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα το 2019 φαίνεται να λαμβάνει υπόψη τα πρότυπα του Συμβουλίου της Ευρώπης που υποστηρίζουν τον μετριασμό των ποινών για ορισμένα εγκλήματα. Τόνισε όμως ότι η επιτυχία των μεταρρυθμίσεων θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματική εφαρμογή των ποινών και μέτρων που εκτίονται μέσα στην τοπική κοινότητα, υπό την ευθύνη μιας επαρκώς στελεχωμένης και με επαρκείς πόρους Υπηρεσίας Κοινωφελούς Εργασίας.

Η κοινωφελής εργασία όπως και η ηλεκτρονική επιτήρηση μπορούν να λειτουργήσουν ως ανάχωμα στον μακροχρόνιο εγκλεισμό, με όρους ομαλής κοινωνικής επανένταξης αλλά και αποσυμφόρησης των φυλακών.

Δυστυχώς, η παρούσα κυβέρνηση δεν φαίνεται να διαθέτει κουλτούρα ομαλής επανένταξης στην ποινική και σωφρονιστική μεταχείριση παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις.

Ο απολογισμός σήμερα περιλαμβάνει, ενδεικτικά :

1. εκ νέου αυστηροποιήσεις των ποινών,

2. αναιτιολόγητο περιορισμό του θεσμού των αδειών και μάλιστα αναδρομικά (ζήτημα για το οποίο το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής έχει δεχθεί σχετικά υπομνήματα κρατουμένων),

3. την επ΄αόριστον αναστολή του θεσμού της κοινωφελούς εργασίας από το 2019, και

4. τον θλιβερό απολογισμό του μέτρου της ηλεκτρονικής επιτήρησης (“βραχιολάκι”), το οποίο εφαρμόζεται σε μόλις 5 κρατουμένους σχεδόν δέκα χρόνια μετά την θεσμοθέτησή του.

Με τον προαναφερθέντα νόμο 4985/2022, η διάταξη για την κοινωφελή εργασία καταργήθηκε συλλήβδην από τον Σωφρονιστικό Κώδικα, αντί να προσαρμοστεί στα δεδομένα του νέου ποινικού κώδικα, με το επιχείρημα ότι η κοινωφελής εργασία αποτελεί πλέον αρμοδιότητα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, καθώς η αρμοδιότητα για τα σωφρονιστικά καταστήματα ανήκει από το 2019 στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Η διάταξη για την κοινωφελή εργασία καταργήθηκε όλως αιφνιδιαστικά, χωρίς να συνοδεύεται έστω από κάποιο χρονοδιάγραμμα για την έκδοση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την κοινωφελή εργασία, για την οποία έχει δεσμευτεί εδώ και καιρό η κυβέρνηση.

Όλα αυτά επιβεβαιώνουν την αναχρονιστική αντίληψη της κυβέρνησης για το σωφρονιστικό σύστημα, όπως άλλωστε μας είχε προϊδεάσει η μεταφορά της σχετικής αρμοδιότητας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, εύλογα ανακύπτουν ανησυχίες για την τύχη του θεσμού της κοινωφελούς εργασίας.

Αλλά και το Σώμα των Επιμελητών Κοινωνικής Αρωγής (ΥΕΚΑ), που υπηρετεί την ομαλή κοινωνική επανένταξη των καταδικασθέντων, την εξάλειψη της υποτροπής και την πρόληψη της εγκληματικότητας, βρίσκεται υποστελεχωμένο, απαξιωμένο και απομακρυσμένο από τις φυλακές.

Κατά τη συζήτηση του νόμου 4895/2022, η ΥΕΚΑ Αθήνας υπέβαλε σχετικό υπόμνημα που και δεν ελήφθη υπόψη από την Κυβέρνηση. Στο υπόμνημα αναφέρεται ότι οι υπηρεσίες αδυνατούν να εκτελέσουν το έργο που τους ανατίθεται στο άρθρο 65, στο οποίο θεσπίζεται η υποχρέωση του Διευθυντή της φυλακής για έγκαιρη ενημέρωση των επιμελητών κοινωνικής αρωγής ή επιμελητών ανηλίκων, όταν επίκειται η απόλυση του κρατουμένου, καθώς «οι σημερινές συνθήκες χώρου, υλικοτεχνικής υποδομής, μηχανολογικού εξοπλισμού και ανθρώπινου δυναμικού καθιστούν πρακτικά αδύνατη την ανάληψη αυτής της νέας μέριμνας με λειτουργικό και ουσιαστικό τρόπο».

Στο υπόμνημα επίσης αναφέρεται ότι «η νομοθετική ενίσχυση της Κοινωφελούς Εργασίας στο πλαίσιο της τμηματικής έκτισης της ποινής θα συμβάλει ουσιαστικά στο έργο της επανένταξης των κρατουμένων».

Εν γένει πάντως, το ιστορικό της σύστασης και οργάνωσης του κλάδου των ΥΕΚΑ αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ακραίας αδράνειας της Πολιτείας.

Η προκήρυξη για την πρόσληψη των 60 επιμελητών κοινωνικής αρωγής – αντί των 300 που προέβλεπε ο νόμος 1941/91, έγινε 13 χρόνια μετά τη θεσμοθέτηση της κοινωφελούς εργασίας και της αναστολής υπό επιτήρηση. Οι υπηρεσίες επιμελητών κοινωνικής αρωγής άρχισαν να λειτουργούν μόλις το 2007, δηλαδή 16 χρόνια μετά την έκδοση του σχετικού νόμου και σε 14 πρωτοδικεία αντί των 26 που αυτός προέβλεπε.

Σήμερα, ενδεικτικά, στην Φθιώτιδα υπάρχουν δύο (2) επιμελητές, στην Εύβοια δύο (2) και στη Βοιωτία ένας (1) σύμφωνα με σχετική ενημέρωση εκπροσώπου του συλλόγου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος.

Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής έχει επανειλημμένως υποστηρίξει ότι η κοινωνική επανένταξη των κρατουμένων προϋποθέτει πρωτίστως την ενεργοποίηση των εναλλακτικών της κράτησης μέτρων.

Πέραν τούτου, κατά την πρόσφατη συζήτηση στην Βουλή του σχεδίου νόμου για την ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας 884 του 2019, η οποία επιφέρει τροποποιήσεις στον νόμο 4360/2016, αναδείχθηκε η ανάγκη για τη συγκέντρωση και τον εξορθολογισμό της διάσπαρτης και αναχρονιστικής, πολλές φορές, νομοθεσίας σχετικά με τα κωλύματα και εν γένει θεσμικά εμπόδια επαγγελματικής επανένταξης αποφυλακισμένων και ποινικώς διωχθέντων προσώπων.

Αυτό είναι μια άλλη σοβαρή δουλειά που πρέπει να γίνει, υπό όρους προστασίας του δημοσίου συμφέροντος, ομαλής επανένταξης, πρόληψης της υποτροπής και της εγκληματικότητας, μολονότι είναι γνωστό ότι το Υπουργείο του οποίου προΐσταται ο δεύτερος από εσάς, έχει ήδη προβεί σε σχετική μελέτη το 2017, η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί. Εαν αυτή κρίνεται ανεπαρκής, επείγει η εκπόνηση νέας.

Τέλος, επισημαίνουμε ότι δεν παρατηρείται πρόοδος στη συλλογή των στοιχείων εκείνων που είναι απαραίτητα για τη μελέτη της υποτροπής στην Ελλάδα, η οποία γίνεται παγίως δεκτό ότι είναι αρκετά αυξημένη και αποτελεί βασική αιτία για τον υπερπληθυσμό των φυλακών. Η ΕΠΑΝΟΔΟΣ, εποπτευόμενο ΝΠΙΔ από τον δεύτερο από σάς, είχε παρουσιάσει, το έτος 2017, μια σημαντική έρευνα για την υποτροπή, η οποία ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2019. Η έρευνα είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πρέπει να αναπτυχθούν εργαλεία για την ποσοτική και ποιοτική μέτρηση και αποτίμηση του φαινομένου, βασική προϋπόθεση για τη διαμόρφωση μιας πολιτικής που θα εγγυάται την επιτυχή κοινωνική επανένταξη. Στο πλαίσιο αυτό διατυπώθηκαν προτάσεις και εργαλεία καταγραφής, κάποια εκ των οποίων απαιτούν συνεργασίες με τα αρμόδια υπουργεία, τα δικαστήρια, καθώς και την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία.

Με δεδομένο ότι

Η αυστηροποίηση που παρατηρείται στον χώρο της ποινικής και σωφρονιστικής πραγματικότητας δεν συνοδεύεται από πρωτοβουλίες για την χρήση των εναλλακτικών της κράτησης μέτρων και για την πρόληψη εν γένει. Κατ΄αυτόν τον τρόπο βρισκόμαστε σε διαρκή απομάκρυνση από τον στόχο της ομαλής επανένταξης και οδηγούμαστε στη στείρα αύξηση του εγκλεισμού.
Η αύξηση του πληθυσμού των φυλακών, χωρίς την ταυτόχρονη επένδυση στα εναλλακτικά της κράτησης μέτρα πολύ πιθανόν να οδηγήσει στη βεβιασμένη υιοθέτηση “βαλβίδων αποσυμπίεσης” που έχει χρειαστεί πολλές φορές το σωφρονιστικό σύστημα στο παρελθόν (όπως οι νόμοι πρόωρης αποφυλάκισης, η υπέρμετρη χρήση της υφ΄όρον απόλυσης, της αναστολής της ποινής κ.α.).
την ίδια στιγμή, η de jure και de facto αποδυνάμωση, εκ μέρους της κυβέρνησης, των εναλλακτικών της κράτησης μέτρων, οδηγεί σε περιορισμένη εφαρμογή τους, καλλιεργεί υπόνοιες για επιλεκτική εφαρμογή, ενέχει τον κίνδυνο δαιμονοποίησης των μέτρων στην πρώτη αποτυχημένη εφαρμογή τους και εν τέλει καλλιεργεί ένα αίσθημα δυσπιστίας απέναντι στους θεσμούς αυτούς.
Κατόπιν τούτων

Ερωτάσθε Κύριοι Υπουργοί στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας

1. Πότε ακριβώς θα ενεργοποιηθεί ο θεσμός της κοινωφελούς εργασίας και ποια σχετική προετοιμασία έχει υπάρξει για την αποτελεσματική εφαρμογή του;

2. Σε ποιό στάδιο ακριβώς βρίσκεται σήμερα το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για την εφαρμογή του θεσμού της κοινωφελούς εργασίας για το οποίο έχει σχετικά ενημερωθεί η Βουλή των Ελλήνων; Ποια σχετική διαβούλευση έχει προηγηθεί, για παράδειγμα με την τοπική αυτοδιοίκηση, άλλως πότε σκοπεύετε να θέσετε το σχέδιο της ΚΥΑ σε διαβούλευση με αρμόδιους φορείς;

3. Πόσες ΥΕΚΑ και Υπηρεσίες Επιμελητών Ανηλίκων λειτουργούν σήμερα, ποιος είναι ο αριθμός προσωπικού ανά Υπηρεσία και πόσες υποθέσεις έχουν αναλάβει τα τελευταία 5 έτη, ανά έτος, ανά υπηρεσία και ανά είδος μέτρου έκτισης ποινής στην κοινότητα;

4. Ποιες ενέργειες έχουν γίνει τα τελευταία 4 έτη για την ενίσχυση των ως άνω υπηρεσιών, προκειμένου να μπορούν να αντεπεξέλθουν στο κύριο έργο τους, που είναι η συνδρομή στην έκτιση των ποινών στην κοινότητα κατά το στάδιο της κοινωφελούς εργασίας και της απόλυσης υπό τον όρο της επιτήρησης, αλλά και στο νέο διευρυμένο έργο που τους ανατίθεται με το άρθρο 65 του νόμου 4885/2022; Προτίθεστε να εφαρμόσετε τις ως άνω προτάσεις της ΥΕΚΑ Αθήνας;

5. Υπάρχει σχεδιασμός για την επέκταση του έργου των YEKA και στις περιπτώσεις της ηλεκτρονικής επιτήρησης και της χορήγησης αδειών, ρόλο που εν πολλοίς ασκεί η Ελληνική Αστυνομία;

6. Πόσες φορές έχει εφαρμοστεί ο θεσμός της ηλεκτρονικής επιτήρησης τα τελευταία 4 έτη, ανά κατηγορία; Πότε αναμένεται η ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού, στον οποίο συνεχώς αναφέρεσθε και πότε θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση με τον ανάδοχο για την εφαρμογή του μέτρου; Σκοπεύετε να προβείτε στην επέκταση εφαρμογής του μέτρου σε περισσότερες κατηγορίες κρατουμένων και εάν ναι ποια σχετική πρόοδος έχει σημειωθεί προς αυτή τη κατεύθυνση;

7. Δεδομένης της άκρως περιορισμένης εφαρμογής του μέτρου της ηλεκτρονικής επιτήρησης, σε ποιές ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να συνδράμετε τους εμπλεκόμενες φορείς στο έργο τους ως προς την ενημέρωση για την εφαρμογή του μέτρου;

8. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για τον συντονισμό και την συνεργασία με την ΕΠΑΝΟΔΟ προκειμένου να εξευρεθούν τα κατάλληλα εργαλεία για την ποσοτική και ποιοτική μέτρηση και αποτίμηση της υποτροπής;

9. Ποια μέτρα θα λάβετε για την συγκέντρωση και τον εξορθολογισμό της νομοθεσίας σχετικά με τα κωλύματα και τα εν γένει θεσμικά εμπόδια επαγγελματικής επανένταξης αποφυλακισμένων και εν γένει ποινικώς διωχθέντων προσώπων;

10. Ποιοι φορείς συμμετείχαν στην εκπόνηση του νέου στρατηγικού σχεδίου για το σωφρονιστικό σύστημα 2021-2023 και για ποιόν λόγο δεν τέθηκε το σχέδιο σε δημόσια διαβούλευση;

Παρακαλούμε να μας δοθούν

1ο αντίγραφο του Στρατηγικού Σχεδίου για το Σωφρονιστικό Σύστημα 2021-2023

2ο αντίγραφο του σχεδίου ΚΥΑ για την κοινωφελή εργασία.

Ο ερωτώντες βουλευτές

Γιώργος Καμίνης

Μιχάλης Κατρίνης

Ευαγγελία Λιακούλη

Γεώργιος Αρβανιτίδης

Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης

Νάντια Γιαννακοπούλου

Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου

Ιλχάν Αχμέτ

Χρήστος Γκόκας

Χαράλαμπος Καστανίδης

Βασίλης Κεγκέρογλου

Χαρά Κεφαλίδου

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Ανδρέας Λοβέρδος

Γεώργιος Μουλκιώτης

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Απόστολος Πάνας

Γεώργιος Παπανδρέου

Ανδρέας Πουλάς

Γεώργιος Φραγγίδης

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ: ΟΙ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΟΔ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΜΥΡΤΩ ΛΙΑΛΙΟΥΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ IN.GR

 

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ: ΟΙ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ

 

-Ποιο είναι το ζήτημα που νομίζετε ότι έχει πλήξει πιο πολύ το προφίλ της κυβέρνησης το τελευταίο διάστημα, η ακρίβεια ή οι υποκλοπές;

Η ΝΔ, δυστυχώς, κάθε μέρα που περνάει δείχνει το πραγματικό της πρόσωπο σε όλα τα «μέτωπα». Χθες κατήργησε με νόμο τη δημόσια δωρεάν περίθαλψη των πολιτών∙ τη μεγάλη μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ, το ΕΣΥ που χειροκροτούσαν πριν ένα χρόνο! Υποκρισία. Επέλεξε το κέρδος για τους λίγους γιατρούς και τα funds του ιδιωτικού τομέα υγείας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε την πρώτη κατοικία στα funds και η ΝΔ την υγεία.

Η αισχροκέρδεια στις τιμές ενέργειας και στα super markets σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη είναι μια πραγματικότητα.

Οι υποκλοπές έδειξαν το πρόσωπο της Κυβέρνησης σε θέματα διαφάνειας και δημοκρατίας.

Στις εκλογές όλα θα αξιολογηθούν από τους πολίτες, οι οποίοι θα στείλουν το μήνυμα.

-Γιατί οι δημοσκοπήσεις δείχνουν πως η αντιπολίτευση δεν έχει καταφέρει να κεφαλαιοποιήσει αυτή την φθορά;

Οι δημοσκοπήσεις στέλνουν μήνυμα για σχηματισμό Κυβέρνησης από την πρώτη Κυριακή. Το ΠΑΣΟΚ από το 4% πήγε στο 6,7%, στο 8,1% και σήμερα στο 12%, στο 13%, στο 14% και προχωράμε. Ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Τσίπρας πώς να κεφαλαιοποιήσουν; Ο κόσμος θυμάται την συγκυβέρνηση με τον Καμμένο και έτσι ο κ. Μητσοτάκης τους έχει για άλλοθι.

Λόγω του κ. Τσίπρα, ο κ. Μητσοτάκης παραμένει πρώτος.

-Σε ποιον απευθύνεται η «προγραμματική αντιπολίτευση» που κάνει το ΠΑΣΟΚ; Τι έχει αλλάξει τον τελευταίο χρόνο στην ανταπόκριση που έχει το ΠΑΣΟΚ στην κοινωνία;

Απευθυνόμαστε σε όλους τους πολίτες που βαρέθηκαν την τεχνητή πόλωση, τους τσακωμούς χωρίς ουσία και θέλουν πολιτικές λύσεις.

Ας κάνουμε εικόνα την επόμενη μέρα των εκλογών. Το ΠΑΣΟΚ θα θέσει τις προγραμματικές του θέσεις όπως:

1. Δημόσια δωρεάν Υγεία και κατάργηση του νόμου της ΝΔ
2. Προστασία της α’ κατοικίας που κατήργησαν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και παροχή δυνατότητας στον δανειολήπτη να αγοράσει – υπό προϋποθέσεις- το δάνειό του, όπως κάνουν σήμερα τα funds, μια λογική που ακολουθείται στην Κύπρο
3. Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου που διέλυσε την μεσαία τάξη. Το νόμο τον θέσπισε ο ΣΥΡΙΖΑ και υποσχέθηκε να τον καταργήσει η ΝΔ που όμως δεν το έκανε
4. Πλαφόν στη λιανική τιμή ρεύματος ώστε να ανακουφιστούν ουσιαστικά τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις και παράλληλα να αναλάβουν και οι εταιρείες ένα μέρος του κόστους των αυξήσεων αντί να συσσωρεύουν υπερκέρδη
5. Δημιουργία ενεργειακών κοινοτήτων με συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης, μικρών επιχειρήσεων, αγροτών και πολιτών ώστε να καταστούν αυτοπαραγωγοί ΑΠΕ και να μειωθεί το ενεργειακό κόστος
6. Δημιουργία κοινωνικών κατοικιών για νέα ζευγάρια και φοιτητές
7. Αξιοκρατία, αξιοποίηση του open.gov και όχι μοίρασμα θέσεων όπως έκαναν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ με τα μέλη του ΑΣΕΠ
-Εκτιμάτε ότι το κλίμα «μυρίζει εκλογές», όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης; Βολεύει το ΠΑΣΟΚ μια χρονικά σύντομη προεκλογική περίοδος;

Οι εκλογές βολεύουν κυρίως τον κόσμο πια. Οι πολίτες δεν έχουν αγωνία για το πολιτικό μέλλον του κ. Μητσοτάκη και του κ. Τσίπρα, αλλά για το δικό τους. Θέλουν λύσεις, προτάσεις και όχι ψευτοδιλήμματα. Αυτό θα προσφέρει ο κ. Ανδρουλάκης και το ΠΑΣΟΚ σε αυτές τις εκλογές. Θα εκπλαγούν από το αποτέλεσμα.

-Στο ΠΑΣΟΚ λέτε πως, με ισχυρό ποσοστό, θα μπορέσετε να επιβάλλετε πρόγραμμα και πρόσωπα σε μια ενδεχόμενη κυβέρνηση συνεργασίας. Αυτό στην πράξη τι σημαίνει; Ποιο είναι το ισχυρό ποσοστό και πώς θα προκύψει το πρόσωπο του πρωθυπουργού σε ένα τέτοιο σενάριο;

Ισχυρό ποσοστό που δίνει δυνατότητα σχηματισμού Κυβέρνησης από την πρώτη Κυριακή, με σοσιαλδημοκρατικό πρόγραμμα και χωρίς αυτούς που απέτυχαν τα τελευταία χρόνια. Οι πολίτες έχουν τη δύναμη να περάσουν το μήνυμα και θα το κάνουν. Θέλουμε μια δημιουργική Ελλάδα στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, μια χώρα για τους νέους, αλλά και για τους συνταξιούχους που αγωνίστηκαν στη ζωή τους και ήρθε η ώρα να χαρούν τους κόπους τους.

Η αυτοδυναμία τους κουνάει το μαντήλι. Ας το καταλάβουν και ας μην συνδέουν το προσωπικό τους μέλλον με το μέλλον της χώρας.

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΤΟ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΟΣΤΟΣ ΖΩΗΣ

ΔΗΛΩΣΗ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΤΟ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΟΣΤΟΣ ΖΩΗΣ

Βίντεο δήλωσης: https://we.tl/t-FUEGyMEK9I

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, στο περιθώριο της συνεδρίασης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών επισκέφτηκε το προάστιο Sonnwendviertel στη Βιέννη, που είναι πρωτοπόρος στα προγράμματα κοινωνικής στέγης. Εκεί υλοποιείται ένα πρότυπο πρόγραμμα ανάπλασης μιας περιοχής 300 στρεμμάτων προκειμένου να κατασκευαστούν 5.500 νέες κοινωνικές κατοικίες για να στεγάσουν 13.000 πολίτες μέχρι το 2023. Συνδυάζεται, δε, με την κατασκευή ενός πάρκου με αθλητικές και εκπαιδευτικές υποδομές δημιουργώντας πάνω από 20.000 θέσεις εργασίας.

Ακολουθεί η δήλωση του κ. Ανδρουλάκη:

Στη Βιέννη, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, υλοποιούνται εκτεταμένα προγράμματα κοινωνικής στέγης. Ένα τέτοιο πρόγραμμα είχα την τύχη να επισκεφτώ σήμερα όπου μέσω μιας μεγάλης ανάπλασης θα κατασκευαστούν 5.500 κοινωνικές κατοικίες για να φιλοξενήσουν 13.000 πολίτες εντός του 2023.

Στην Ελλάδα όπου:

– το δημογραφικό ζήτημα είναι ένα κορυφαίο θέμα,

-οι κοινωνικές ανισότητες καλπάζουν λόγω της ενεργειακής κρίσης αλλά και της δεκαετούς οικονομικής περιπέτειας,

– ένας στους τρεις πληρώνει άνω του 40% του εισοδήματός του για έξοδα στέγης,

οφείλουμε να ακολουθήσουμε τέτοιες πολιτικές επιλογές.

Επειδή για εμάς είναι κορυφαίο ζήτημα να μειωθεί το κόστος ζωής, έχουμε προτείνει να αξιοποιηθούν τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης, λιμνάζοντα κονδύλια του πρώην ΟΕΚ και βέβαια με φορολογικά κίνητρα και προγράμματα ανακατασκευής, να δημιουργήσουμε μια πολύ μεγάλη δεξαμενή κοινωνικών κατοικιών ώστε νέα ζευγάρια, φοιτητές και αδύναμοι συμπολίτες μας να μπορούν να τα ενοικιάσουν με πολύ χαμηλότερο κόστος απ’ ότι το σημερινό.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: Η ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΗ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΒΛΑΠΤΕΙ ΤΗ ΧΩΡΑ

Βασικά σημεία συνέντευξης του επικεφαλής της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, Μιχάλη Κατρίνη, στον REAL FM με το Νίκο Χατζηνικολάου και τον Αντώνη Δελατόλα

Σε σχέση με τις επικείμενες εκλογές ο επικεφαλής της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ τόνισε:

Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για συμμετοχή στα ψηφοδέλτια του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής και αυτό καταδεικνύει ότι βρισκόμαστε σε τροχιά ανόδου των εκλογικών μας ποσοστών.

Αναπόφευκτα, η αλλαγή των εδρών σε αρκετές περιφέρειες εξαιτίας της νέας απογραφής, μας υποχρεώνουν να μεταθέσουμε λίγο χρονικά την ανακοίνωση των υποψηφίων.

Μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδος, δεδομένης της ακρίβειας και του πληθωρισμού, δεν κάνει καλό στην χώρα και την οικονομία και επιδεινώνει την ήδη δυσχερή οικονομική κατάσταση.

Για το μήνυμα της κάλπης και τα σενάρια συγκυβερνήσεων:

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής διαθέτει τη δική του πρόταση, η οποία έχει απολύτως διακριτά σημεία από αυτές του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ.

Παράλληλα – υπενθυμίζω πως – το ΠΑΣΟΚ έχει, διαχρονικά, σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και ουδέποτε έχει κατηγορηθεί για εθνική ανευθυνότητα, αφού όποτε χρειάστηκε «έβαλε πλάτη» για τη χώρα, είτε ως κυβέρνηση ή ως αντιπολίτευση.

Ακόμη και το καλοκαίρι του 2015, παρότι είχε εξασφαλιστεί η σχετική πλειοψηφία στη Βουλή, το ΠΑΣΟΚ κινήθηκε με κριτήριο το εθνικό συμφέρον και την ανάγκη παραμονής της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ευρώ.

Εμείς καταθέτουμε τη δική μας πρόταση και περιμένουμε να μιλήσουν οι πολίτες με την ψήφο τους.

Με βάση αυτή την πρόταση θα καλέσουμε τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις για να μας πουν αν συμφωνούν και εκεί θα αποδειχθεί ποιοι θέλουν πραγματικά την πολιτική σταθερότητα.

Γιατί εμείς εστιάζουμε στο προγραμματικό πλαίσιο και όχι στα πρόσωπα.

Για τις επιδιώξεις μιας σοσιαλδημοκρατικής κυβέρνησης:

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής έχει καταθέσει πολύ συγκεκριμένες δέσμες προτάσεων, σχετικά με την οικονομία και την κοινωνική πολιτική.

Έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις για την προστασία της πρώτης κατοικίας και το ιδιωτικό χρέος στο οποίο απέτυχαν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.

Δεν ξεχνάμε ότι κομβικής σημασίας για μια σοσιαλδημοκρατική διακυβέρνηση είναι ένα ισχυρό ΕΣΥ. Δηλαδή, ένα καθολικό σύστημα υγείας, έτσι όπως το είχαν οραματιστεί ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο Γιώργος Γεννηματάς και ο Παρασκευάς Αυγερινός.

Σήμερα εμείς εστιάζουμε στον εκσυγχρονισμό του, χωρίς να χάσει ωστόσο τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του.

Η Σοσιαλδημοκρατία διαχωρίζεται και στα ζητήματα της κοινωνικής πολιτικής και προστασίας των ευάλωτων πολιτών από τη λογική του ιδρυματισμού και της ελεημοσύνης τόσο της Νέας Δημοκρατίας, όσο και του ΣΥΡΙΖΑ που εργαλειοποιούν μια αντικειμενικά δύσκολη κατάσταση με μικροκομματική σκοπιμότητα.

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής μιλά για μια δυναμική κοινωνική πολιτική που θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης και θα επανεντάξει ενεργά τους αδύναμους οικονομικά πολίτες

Για το θέμα των υποκλοπών ο Μιχάλης Κατρίνης υπογράμμισε:

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής και ο Πρόεδρός του Νίκος Ανδρουλάκης, κινήθηκαν εξ’ αρχής θεσμικά.

Χωρίς την δική του πρωτοβουλία δεν θα είχε ξεκινήσει κανένας έλεγχος σχετικά με τις παρακολουθήσεις.

Ωστόσο, από τον Ιούλιο μέχρι και σήμερα έχουμε ενημερωθεί ελάχιστα για την πορεία ερευνών της δικαιοσύνης, σε σχέση με το ζήτημα των υποκλοπών,.

Υπενθυμίζω ότι η κυβέρνηση προσπάθησε συστηματικά να μην κληθούν ουσιώδεις μάρτυρες στην Εξεταστική Επιτροπή, με αποτέλεσμα να μην έχει χυθεί άπλετο φως σε αυτή τη νοσηρή υπόθεση.

ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: «ΝΑ ΕΠΑΝΑΘΕΣΜΟΘΕΤΗΘΕΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ»

Με αφορμή τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποιήσεις στον ν.4871/2021 και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης» , τοποθετήθηκε η Ειδική Αγορήτρια και Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου.

Ξεκινώντας την ομιλία της, η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής μεταξύ άλλων ανέφερε : «Έθεσα τη βάση σχετικά με την ιδιαιτερότητα του ρόλου των Δικαστικών Υπαλλήλων στο σύστημα απονομής της Δικαιοσύνης στη χώρα μας. Η σπουδαιότητα που χαρακτηρίζει τη θέση των υπαλλήλων αυτών, αποτυπώνεται αφενός από τη συμβολή τους στη λειτουργική καθημερινότητα του συνόλου των δικαστικών σχηματισμών σε όλη την Ελλάδα και αφετέρου εντοπίζεται επακριβώς στη σχετική αναφορά του άρθρου 92 του Συντάγματος.

Το γεγονός ότι έχει προβλεφθεί ξεχωριστός νόμος από τους υπόλοιπους Δημοσίους Υπαλλήλους, σαφώς δηλώνει την αναγνώριση της Πολιτείας ότι οι Δικαστικοί Υπάλληλοι είναι και αντιμετωπίζονται ως ιδιαίτερη κατηγορία υπαλλήλων, λόγω της ιδιότητάς τους ως αρωγοί της ανεξάρτητης Δικαιοσύνης..»

Στη συνέχεια , η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι : « .Σε καμία περίπτωση, μέσω της κριτικής μας, για τα τεράστια κενά που υπάρχουν στα Δικαστήρια από Υπαλλήλους, δεν φταίει ο θεσμός του ΑΣΕΠ. Ένας θεσμός που προσέφερε και προσφέρει τα μέγιστα στην ελληνική κοινωνία, από πολλές απόψεις. Να θυμίσουμε, ότι το ΠΑΣΟΚ το θεσμοθέτησε και οι κυβερνήσεις της ΝΔ είναι αυτές που τον καταστρατηγούσαν, οπότε πάνω σ’ αυτό το θέμα δεν χωρούν υποδείξεις, τουλάχιστον προς εμάς.

Είναι ξεκάθαρο ότι αφενός οι συνθήκες εργασίας είναι δύσκολες και αφετέρου οι αποδοχές είναι πολύ χαμηλές, σε αναλογία με τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Καθόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι περίπου οι μισοί από τους επιτυχόντες του διαγωνισμού του 2017 δεν αποδέχτηκαν τον διορισμό τους ή διορίστηκαν και μετά από μικρό χρονικό διάστημα παραιτήθηκαν.

Οι συνθήκες υπερεντατικής εργασίας που σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι πέραν του ωραρίου, στις έδρες, στην ανάκριση, στα αυτόφωρα, στα ασφαλιστικά κ.λπ. και οι μεγάλες ευθύνες που απορρέουν από τα αντικείμενα εργασίας τους σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερα χαμηλές αποδοχές, αποτελούν αντικίνητρα για την αποδοχή διορισμού στον κλάδο των Δικαστικών Υπαλλήλων. Σας καλώ, να επαναθεσμοθετήσετε το επίδομα Ειδικών Συνθηκών, που είχε καθιερωθεί στη λογική του ότι οι δικαστικοί υπάλληλοι βιώνουν παρόμοιες συνθήκες εργασίας με τους Δικαστικούς Λειτουργούς. Ένα επίδομα που είχε θεσπίσει το ΠΑΣΟΚ και ήταν κάτι δίκαιο.»

Κλείνοντας, η κα Γιαννακοπούλου δήλωσε : «Επιδιώκουμε και θεωρούμε ότι η κοινοβουλευτική διαδικασία είναι το πιο δημιουργικό κομμάτι της αντιπολίτευσης. Γι’ αυτό προσερχόμαστε εδώ πέρα όχι με ιαχές, με συνθήματα, αλλά με συγκεκριμένη αιτιολόγηση των αντιρρήσεών μας και με συγκεκριμένες αντιπροτάσεις, γιατί θέλουμε να συμβάλουμε στην αλλαγή τους και θέλουμε οι νόμοι που ψηφίζει το ελληνικό Κοινοβούλιο να είναι καλοί νόμοι για τους Έλληνες πολίτες.

Ζητούμε, λοιπόν, να ακούσετε τη φωνή μας και τα επιχειρήματά μας, γιατί το μείζον ζήτημα έχει να κάνει με την αποτελεσματικότερη και ταχύτερη απονομή της ελληνικής δικαιοσύνης, που όπως αποδεικνύεται καθημερινώς, η ελληνική κοινωνία χρειάζεται, πιο πολύ από ποτέ.».

ΔΗΛΩΣΗ Γ. ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης με αφορμή τα επεισόδια που ακολούθησαν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης μετά τον βαρύτατο τραυματισμό ενός ανηλίκου Ρομά από αστυνομικούς προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Τα κοινωνικά αδιέξοδα στα οποία έχουν οδηγηθεί οι Ρομά από την ανυπαρξία σταθερών και βιώσιμων πολιτικών ένταξης, αλλά και το πρόσφατο περιστατικό καταδίωξης από αστυνομικούς που οδήγησε έναν 16χρονο να χαροπαλεύει για την ζωή του, έχουν πυροδοτήσει τις τελευταίες ημέρες επικίνδυνες συγκρούσεις για όλους μας στην περιοχή της ευρύτερης Θεσσαλονίκης.

Σε μια ευνομούμενη πολιτεία και ένα κράτος δικαίου το δικαστικό σύστημα οφείλει να κινηθεί άμεσα και να αποδώσει γρήγορα Δικαιοσύνη.

Ένα σύγχρονο κράτος που επιδιώκει την κοινωνική συνοχή δεν βάζει απέναντί του καμία κοινωνική ομάδα και φροντίζει να λαμβάνει μέτρα στήριξής τους.»

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΤΖΟΣ: «ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΤΟ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΨΗΦΙΖΕΙΣ ΠΑΣΟΚ ΤΟ 2023»

Στην εκπομπή «Άναψε Φλας» του FLASH RADIO 99,4 με τον δημοσιογράφο Βαγγέλη Στολάκη μίλησε σήμερα ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μάντζος.

Εν αναμονή της συνεδρίασης της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του Κινήματος την προσεχή Κυριακή (11/12), ο Δ. Μάντζος αναφέρθηκε στο κυβερνητικό πρόγραμμα της παράταξης πάνω στο οποίο «θα δομήσουμε την πολιτική μας δουλειά τους επόμενους δύο μήνες, σε όλη τη χώρα, στο δρόμο, στα χωριά, τις πόλεις, τους χώρους δουλειάς, στις σχολές, ώστε να ενισχυθεί και να επικοινωνηθεί το μήνυμά μας για ελπίδα και αξιοπρέπεια».

«Αν μπορούσα να συνοψίσω σε δύο λέξεις το πρόγραμμά μας είναι η αξιοπρέπεια και η αυτοπεποίθηση για τη χώρα και το λαό της, δύο στοιχεία που μας έλειψαν δυστυχώς τα περασμένα χρόνια», σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ χαρακτήρισε δομικό στοιχείο του προγράμματος την «ιδεολογική αυτοτέλεια. Με το πρόγραμμά μας απαντάμε στο ερώτημα, τι σημαίνει τελικά να είναι κανείς σοσιαλδημοκράτης, να ψηφίζει ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής το 2022-2023 και γιατί αυτό το Κίνημα και το πρόγραμμά του μπορεί να είναι χρήσιμο για τις ζωές όλων».

Ερωτηθείς, παράλληλα, για τις ανακοινώσεις των υποψηφίων του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, ο Δημήτρης Μάντζος τόνισε ότι τα ψηφοδέλτια βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο επεξεργασίας, «ωστόσο αντικειμενικοί παράγοντες, που είναι κυρίως η απογραφή και το πώς αυτή θα περάσει στον εκλογικό κατάλογο είναι μια άσκηση πολύ απαιτητική, ώστε να δούμε την κατανομή των εδρών και κατ’ αντιστοιχία την οικοδόμηση των υποψηφιοτήτων και των ψηφοδελτίων».

«Το μέλημα του ΠΑΣΟΚ είναι δημοκρατική ανατροπή για αξιοπρέπεια, ελπίδα και εθνική αυτοπεποίθηση. Το ερώτημα δεν είναι ΝΔ ή ΣΥΡΙΖΑ, Μητσοτάκης ή Τσίπρας, αλλά αν μπορούν οι πολίτες, μέσα από ένα ισχυρό θετικό μήνυμα αλλαγής, να ανατρέψουν με δημοκρατικό τρόπο αυτήν την αίσθηση αδικίας, τις διευρυνόμενες ανισότητες, την ασυδοσία στη διαχείριση της πολιτικής εξουσίας που τη βλέπουμε και σήμερα με την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, την είδαμε όμως -και δεν πρέπει να το ξεχνούμε-, και με την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ», σημείωσε ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

Κληθείς να σχολιάσει το περιστατικό πυροβολισμού του δεκαεξάχρονου από αστυνομικό στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα επεισόδια που ακολούθησαν, ο κ. Μάντζος τόνισε πως «η Πολιτεία πρέπει να αντιδράσει στην αστυνομική βία με περισσότερη εκπαίδευση και κατάρτιση. Δεν μπορεί μια μειοψηφία μέσα στα σώματα ασφαλείας και ειδικά μέσα στην Ελληνική Αστυνομία να αμαυρώνουν και να στιγματίζουν την εικόνα όλου του σώματος», ενώ υπενθύμισε ότι «όταν ανέλαβε ο κ. Μητσοτάκης είχε ζητήσει να δημιουργηθεί μια επιτροπή με επικεφαλής μάλιστα τον Καθηγητή Ν.. Αλιβιζάτο για την αστυνομική βία. Είχε κατατεθεί ένα ολόκληρο πόρισμα στον τότε υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη. Έκτοτε αυτό το πόρισμα μπήκε σε ένα συρτάρι στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και δεν είχαμε καμία νέα εξέλιξη».

Σχετικά με την ψήφισή επί της αρχής, του σχεδίου νόμου για τις παρακολουθήσεις και την προσφυγή του Νίκου Ανδρουλάκη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ο Δημήτρης Μάντζος ανέφερε ότι «ουσιαστικά διεθνοποιείται το ζήτημα στο ανώτατο δυνατό επίπεδο. Αυτό το οποίο επιδιώκεται είναι η αποκάλυψη της αλήθειας αλλά και της εργαλειοποίησης των θεσμών. Όταν η Κυβέρνηση έχει τροποποιήσει τον νόμο έτσι ώστε να μην έχει ο παρακολουθούμενος το δικαίωμα να ενημερωθεί, δυστυχώς τον αποστερεί από το δικαίωμα να στραφεί εναντίον της Πολιτείας σε περίπτωση παραβίασης των θεμελιωδών του δικαιωμάτων. Όταν δικαστεί η υπόθεση, η απόφαση θα έχει μεγάλη σημασία».

Επεσήμανε, δε, τις «πολύ στέρεες και βάσιμες ενστάσεις μας για το νομοσχέδιο της ΕΥΠ, οι οποίες δεν έγιναν δεκτές από την Κυβέρνηση» και κατέληξε: «Είναι ένα στρεβλό, απαράδεκτο και εντελώς αντίθετο σε ευρωπαϊκές και ελληνικές συνταγματικές παραδοχές, μοντέλο ενημέρωσης, το οποίο δυστυχώς η Κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να αλλάξει προφανώς για να συγκαλύψει οριστικά το τι έγινε το 2021 εις βάρος του Νίκου Ανδρουλάκη και του Θανάση Κουκάκη».

 

7

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.