ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΑΛΜΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ


0
(0)

Και στο θέμα της επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης η Ν.Δ. απέδειξε για άλλη μια φορά ότι είναι δέσμια βαθιά αναχρονιστικών και ξεπερασμένων αντιλήψεων και πρακτικών.

Η Ν.Δ. συνεχίζει την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Μπαλτάς – Φίλης –Γαβρόγλου έφεραν 4 νομοθετικές ρυθμίσεις για να ελέγξουν τη Διοίκηση της εκπαίδευσης. Ο δε κ. Γαβρόγλου αγνοώντας την αντισυνταγματικότητα της επιλογής επανατοποθέτησε τους ίδιους Διευθυντές.

Το ίδιο έκανε και η κ. Κεραμέως, δίνοντας τους ένα χρόνο παράταση, νομοθετώντας δεύτερο χρόνο παράταση και ξαφνικά «θυμήθηκαν» την αντισυνταγματικότητα για να περάσουν στην αντικατάσταση τους, με ουσιαστική τοποθέτηση κομματικών προσκείμενων.

Η Ν.Δ. και η Επιτροπή Επιλογής υιοθέτησε διαδικασίες αδιαφάνειας με «κατ’ εκτίμηση» προσόντα και όχι με μετρήσιμα αντικειμενικά προσόντα. Και για αυτό δεν είχαν την ανάγκη των αιρετών του Κλάδου. Μας γύρισαν 16 χρόνια πίσω, στην «καρατόμηση» των στελεχών εκπαίδευσης και τον διορισμό των κομματικών πρόθυμων, επί κυρίας Γιαννάκου.

Ο στόχος είναι προφανής: διορισμένοι Διευθυντές Εκπαίδευσης και διορισμένα μέλη στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Και για το μέλλον πλήρως ελεγχόμενα συμβούλια για την επιλογή των Διευθυντών Σχολικών μονάδων.

Με αυτή την πολιτική του το Υπουργείο Παιδείας υπονομεύει τη χρηστή και αξιόπιστη διοίκηση της εκπαίδευσης, την αξιοκρατία -που τόσο διαφημίζει-, την απόπειρα εφαρμογής συστήματος αξιολόγησης, την ίδια την ορθολογική και αποτελεσματική λειτουργία της εκπαίδευση.

Πώς μπορεί να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό η κυβέρνηση της Ν.Δ. όταν υιοθετεί την ξεπερασμένη αντίληψη της μονομερούς και προκλητικής στήριξης των «δικών μας παιδιών»; Τι έγιναν τα αντικειμενικά κριτήρια (διοικητικά, εκπαιδευτικά, επιστημονικά προσόντα) που διασφαλίζουν σε σημαντικό βαθμό μια αποτελεσματική και αξιόπιστη επιλογή των Στελεχών Εκπαίδευσης;

Η όλη διαδικασία αποτελεί μια κακοστημένη παράσταση.

Είναι μια αποτυχημένη πολιτική, που αποσκοπεί στη χειραγώγηση της εκπαίδευσης. Είναι μια ομολογία ήττας της εκπαιδευτικής πολιτικής της Ν.Δ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΟΥΛΑΣ: ΕΜΦΑΝΗΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΣΤΗ Β’ ΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Με την είσοδο της Χώρας στην επόμενη φάση της πανδημίας  αποκαλύφθηκε η έλλειψη κυβερνητικού σχεδιασμού ως προς τη διαχείριση της, με κορωνίδα τη μη διεξαγωγή επαρκούς αριθμού διαγνωστικών τεστ, παρ’ όλες τις οδηγίες που έχει δώσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Πλέον δεν κρύβεται η έλλειψη οργάνωσης και συντονισμού, με τον ΕΟΔΥ να αδυνατεί να ανταποκριθεί στο βάρος της κατάστασης, ενώ επικρατεί γενικότερη ασάφεια για τον ρόλο κάθε φορέα στην αλυσίδα της υγειονομικής διαχείρισης της πανδημίας. Επιπλέον, οι αντιφατικές επίσημες ανακοινώσεις και η έλλειψη σαφών οδηγιών  από τον ΕΟΔΥ προς τα νοσοκομεία, τα κέντρα υγείας και προς ιδιώτες γιατρούς ως προς τη διαχείριση των περιστατικών με κορωνοϊο,  οδηγεί σε ασφυξία τα νοσοκομεία, σε αύξηση των κρουσμάτων μεταξύ των υγειονομικών και σε  δυσκολία νοσηλείας των περιστατικών.

Τα πιο πάνω σε συνδυασμό με την διακοπή  της καθημερινής ενημέρωσης και την χαλάρωση του ελέγχου εφαρμογής των μέτρων, συντηρούν μια πλαστή εικόνα εφησυχασμού στον πληθυσμό, της οποίας τις συνέπειες βιώνουμε σήμερα.

Το Κίνημα Αλλαγής έχει εγκαίρως κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. Καλούμε λοιπόν, την κυβέρνηση να προχωρήσει όσο είναι καιρός στην εκπόνηση συνολικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση της πανδημίας και να πάψει να μετακυλύει την ευθύνη στους πολίτες. Οι  οποίοι όπως απέδειξε η αρχή της κρίσης, όταν είναι επαρκώς ενημερωμένοι επιδεικνύουν και την υπευθυνότητα και την σοβαρότητα που απαιτούν οι περιστάσεις.

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗ ΣΤΟ “ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ”: ΑΠΟ ΤΗΝ “ΚΥΒΕΡΝΗΣΑΡΑ” ΣΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ

Είναι προφανές ότι, για όλους μας, το φετινό καλοκαίρι δεν είναι σαν τα προηγούμενα. Και φυσικά ελπίζουμε να μην είναι και σαν τα επόμενα. Με τον κορωνοϊό να παραμένει και να επιμένει, την κοινωνική αποστασιοποίηση να προβάλει εκ νέου ως επιτακτική ανάγκη και την πανδημία να φτάνει σε πρωτόγνωρα για τη χώρα μας επίπεδα, το πιθανότερο είναι πως όλοι μας, αναζητούμε, ίσως λίγο παραπάνω, την ξεκούραση και την ηρεμία των ημερών στην ασφάλεια του σπιτιού μας στην πόλη, στο χωριό ή στο νησί.

Χαμένος χρόνος; Θα έλεγα πως όχι. Ίσως, σίγουρα, χρόνος για σκέψεις, κρίσεις και συγκρίσεις. Στην ηρεμία της απομόνωσης, λοιπόν, με τις προσλαμβάνουσες του καθενός να φιλτράρονται από τα μηνύματα των τελευταίων μηνών, προκύπτει ο πειρασμός μιας σύγκρισης. Του Αυγούστου με το Μάρτιο και τον Απρίλιο που μας πέρασαν.

Ας ξεκινήσουμε με τις ομοιότητες. Πρώτη και προφανής, ο κορωνοϊός υπάρχει, και μάλιστα παρά τις προσδοκίες, καθώς φαίνεται, χωρίς μειούμενη ένταση από τη ζέστη ή την ξηρότητα των καλοκαιρινών μηνών, τουλάχιστον ως προς τη μεταδοτικότητα του. Δεύτερη ομοιότητα, η γνωμοδότηση και η επάρκεια της επιστημονικής επιτροπής που είναι αρμόδια για τη διαχείριση της πανδημίας στη χώρα μας. Τον Απρίλιο, όλοι αποθεώναμε τον Τσιόδρα και την ομάδα του για το ήθος, την ανθρωπιά αλλά και την ορθή γνωμοδότηση για τα μέτρα περιορισμού της διασποράς της νόσου. Η ομάδα δεν άλλαξε, άρα φαντάζομαι, ούτε και η επάρκεια της, μέσα σε μόλις 3 μήνες. Τρίτη και επίσης προφανής, η ευκολία με την οποία η αποτύπωση της κυβερνητικής οπτικής για τη συγκυρία, τις αιτίες, τις συνθήκες, τις ερμηνείες φτάνει στα μάτια και τα αυτιά της κοινής γνώμης. Οι λόγοι γνωστοί, έχουν ειπωθεί άλλωστε «20 εκατομμύρια» φορές.

Πάμε να αναζητήσουμε τώρα τη διαφορά, που μετατρέπει τον υγειονομικό «θρίαμβο» σε κίνδυνο και απειλή. Κατά την κυβέρνηση, εύκολο. Μάλλον… «άλλαξε» ο βαθμός ατομικής ευθύνης της κοινωνίας και των νέων ανθρώπων της χώρας. Λες και δεν είναι η ίδια κοινωνία και οι ίδιοι νέοι που πειθάρχησαν στα μέτρα τους προηγούμενους μήνες, λες και δεν είναι οι ίδιοι που έμειναν σπίτι, που έκαναν τα ψώνια της οικογένειας για να προστατέψουν τους μεγαλύτερους, που εξήγησαν τον κίνδυνο στον παππού και τη γιαγιά, που έμειναν μακριά τους για καιρό, που έμειναν μόνοι τους σε καραντίνα ερχόμενοι από το εξωτερικό – χωρίς να τους ελέγξει κανείς – για να μη θέσουν σε κίνδυνο τον περίγυρο τους, που έβαλαν μάσκα για ώρες για να εργαστούν, για να μπορούν κάποιοι άλλοι να μείνουν στο σπίτι, που δούλεψαν υπερωρίες στα σούπερμαρκετ, στα delivery, στα νοσοκομεία, στα φαρμακεία. Που έδωσαν τη μάχη για την αυτάρκεια της χώρας, την ασφάλεια, την απρόσκοπτη κοινωνική και οικονομική λειτουργία στο βαθμό του εφικτού, ως οι λιγότερο τρωτοί στον ιό. Για να μπορέσουμε το συντομότερο, να βγούμε όλοι μας δυνατότεροι από αυτή την περιπέτεια. Οι νέοι της χώρας δεν έχουν ανάγκη την υπεράσπιση μας, έχουν μάθει στα δύσκολα. Για αυτό όμως έχουν ανάγκη το σεβασμό μας.

Αυτοί, λοιπόν, δεν άλλαξαν μέσα σε 3 μήνες. Άλλαξε, δυστυχώς, κάτι άλλο. Η ισορροπία, για τους κυβερνώντες, ανάμεσα στην ύψιστη προτεραιότητα της ανθρώπινης ζωής, που όλοι θέσαμε το Μάρτιο, σε σχέση με το πολιτικό κόστος, συνοδευόμενο από την αναποτελεσματικότητα. Είναι αυτά ακριβώς που έστειλαν το μήνυμα της χαλαρότητας στην επανεκκίνηση του τουρισμού και της εστίασης. Που στο βωμό του «ανοίγουμε», και ορθώς ανοίξαμε, παρέλειψαν το «πώς». Που εγκατέλειψαν τους επαγγελματίες και τους μικρομεσαίους υποχρεώνοντας τους στην ανασφάλεια της οριακής εφαρμογής των μέτρων για τη διάσωση των οικονομικών ζημιών, που η απουσία εμπροσθοβαρών μέτρων της κυβέρνησης απέτυχε να ισοσταθμίσει. Που στις πιέσεις εξωγενών φορέων του τουρισμού δεν πρόταξαν την ανάγκη διακρατικών συμφωνιών για υγειονομικά πρωτόκολλα που θα διευκολύνουν την ιχνηλάτηση κρουσμάτων από τον εξωτερικό τουρισμό. Που αύξησαν τις πληρότητες, όταν τα κρούσματα ήταν ήδη τριψήφια. Που με «επιστημονικές» ακροβασίες προσπάθησαν να ερμηνεύσουν γιατί οι ιδεοληψίες τους προστατεύουν τους χώρους λατρείας από τον ιό. Που είχαν δύο μέτρα και δυο σταθμά στην επιβολή των κυρώσεων, με τους «μεγάλους» να μετατρέπουν τις δίμηνες, ως δια μαγείας, σε διήμερες. Και το σημαντικότερο, με την αποτυχία του παραδείγματος δια της ηγεσίας. Σε εγκαίνια, σε εκδηλώσεις, στη Νίκαια, τον Κορυδαλλό και τους Παξούς.

Είναι φυσικά πολιτικά κοστοβόρα η αυτοκριτική. Για αυτό και αντ’ αυτής επιστρατεύονται διάφοροι εύκολοι ρητορικοί πειραματισμοί. Η αρμοδιότητα αντιμετώπισης της πανδημίας, έτσι απλά, μεταπηδά κατά το δοκούν – και κατά τα αποτελέσματα – από την «κυβερνησάρα» στην ατομική ανευθυνότητα. Είναι τότε που η ανικανότητα και η αναποτελεσματικότητα επιχειρούν να κρυφτούν πίσω από τον κοινωνικό αυτοματισμό. Είναι τότε που το “laissez faire” ψάχνει να βρει την εφαρμογή του στις συνθήκες της πανδημίας, ξεχνώντας φυσικά τον – ορθά – υπέρμετρο συγκεντρωτισμό της καθημερινής ενημέρωσης των 18:00, μιας κυβέρνησης που βιάστηκε πρόωρα να δρέψει τις δάφνες της επιτυχούς διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης στο όνομα του καθολικού lockdown.

Είναι όμως πάλι τότε, που μακριά από λαϊκισμούς και όρους δημαγωγίας, η συλλογική συνείδηση που χτίσαμε ξανά ως κοινωνία μπροστά στον κοινό εχθρό, μετά από πολλά χρόνια, μακριά από ηλικίες, κοινωνικές ομάδες, ακόμα και μακριά από ιδεολογίες και διαφωνίες, πρέπει να δώσει τις δικές της απαντήσεις στα ερείσματα διάρρηξης της κοινωνικής συνοχής. Απαντήσεις θετικές και προσθετικές, ευθύνης, διαγενεακής αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

Π. ΒΛΑΧΟΣ: ΘΛΙΒΕΡΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΟΣΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΑΜΕ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΪΟ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση, ο Γραμματέας Επικοινωνίας του Κινήματος Αλλαγής, Παναγιώτης Βλάχος μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό “Πρώτο Πρόγραμμα” και την εκπομπή “Αναμενόμενα και Μη” με τον Γιώργο Πίκουλα, για την διασπορά του κορονοϊού, τις συνέπειές του ιού στην οικονομία και τα ελληνοτουρκικά.

Για την υγειονομική ασφάλεια

Βρισκόμαστε σε μια επικίνδυνη ζώνη και χρειάζονται δυναμικές αποφάσεις. Την εικόνα χαλάρωσης και τα αντιφατικά μηνύματα που έστειλε μέσα στον Ιούλιο και τον Αύγουστο η Κυβέρνηση πρέπει να τα αντικαταστήσει με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, ιδιαίτερα ενόψει και του ανοίγματος των σχολείων. Ιδιαίτερα όμως το άνοιγμα του τουρισμού, με εκείνη τη φιέστα του Πρωθυπουργού στη Σαντορίνη, δεν συνοδεύτηκε από την αντίστοιχη οργάνωση των τουριστικών ροών στη χώρα μας. Πέρα από το ότι δεν κλείστηκαν διμερείς συμφωνίες με άλλα κράτη ή δεν υπήρξαν ενιαία υγειονομικά πρωτόκολλα, δεν υπήρχε η απαραίτητη προετοιμασία στα βόρεια σύνορα με τις βαλκανικές χώρες, δεν ενημερώθηκαν οι πολίτες και φτάσαμε να κατηγορούμε τους νέους για τη διασπορά του ιού.

Για την οικονομία

Είναι μια θλιβερή δικαίωση να βλέπουμε αυτή την περίοδο όλες μας τις προτάσεις, που είχαμε καταθέσει ήδη από το Μάιο να δικαιώνονται από την μη εφαρμογή τους. Αυτή τη στιγμή το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι πολλές χιλιάδες εποχιακοί υπάλληλοι και μικρομεσαίοι οδηγούνται στην ανεργία. Δάνεια και βοηθήματα που εξήγγειλε η Κυβέρνηση δεν έχουν φτάσει στην πραγματική οικονομία. Πότε ακριβώς περιμένουν να χρηματοδοτήσουν τις μικρές επιχειρήσεις, την κατανάλωση, την εστίαση και το εμπόριο, που αυτή τη στιγμή οι επιχειρηματίες δεν μπορούν να κρατήσουν τους εργαζόμενους και αναγκαστικά προχωρούν σε απολύσεις;

Για το αν υπάρχει περιθώριο συνεννόησης των κομμάτων στην οικονομία

Εμείς έχουμε αντιληφθεί από την αρχή το ρολό μας ως μία χρήσιμη και γόνιμη αντιπολιτευτική δύναμη. Και αυτό είναι και το DNA της πατριωτικής και δημοκρατικής παράταξης, την οποία τα έχω και εγώ την τιμή να υπηρετώ. Επισημαίνουμε τα λάθη και τις παραλείψεις της Κυβέρνησης, αλλά είμαστε και ένα κόμμα το οποίο προτείνει. Νομίζω ότι επειδή στα χέρια μας θα έχουμε σύντομα μια πιο επικαιροποιημένη εκδοχή του σχεδίου Πισσαρίδη είναι σημαντικό η κυβέρνηση να φροντίσει αυτό να γίνει κτήμα της κοινωνίας και να το συζητήσει, τόσο με τους εργαζόμενους, όσο και με τους εργοδότες, τα κόμματα, τους πολίτες και την τοπική αυτοδιοίκηση.

Για τα ελληνοτουρκικά

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πρέπει να κρατήσουμε το διάλογο και την επαφή με την Τουρκία ζωντανά. Αλλά όταν λέμε διάλογο, δεν εννοούμε κρυφή ατζέντα ή de facto παραχώρηση ή παραβίαση κυριαρχικών δικαιωμάτων. Δεν ζητάμε τυχαία συμβούλιο πολιτικών αρχηγών. Δεν ζητάμε τυχαία να κάτσουμε όλοι μαζί στο τραπέζι και να αντιμετωπίσουμε, με όλα μας τα εργαλεία και με ενωτικό πνεύμα, όλα αυτά τα οποία ζούμε από την Τουρκία. Δεν ξέρουμε ποιος είναι ο οδικός χάρτης της τριμερούς με Γερμανία και Τουρκία. Δεν γνωρίζουμε με ποια λογική, ενώ έχει συζητηθεί και έχει συμφωνηθεί να ξεκινήσουν τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης και ο διάλογος με την Τουρκία, η κυβέρνηση αποφασίζει και ανακοινώνει μονομερώς μία προβληματική συμφωνία με με την Αίγυπτο. Όταν έρθει στη Βουλή θα είμαστε σε θέση να τοποθετηθούμε λεπτομερώς. Το σημαντικό είναι να βρούμε και να χαράξουμε την κοινή εθνική γραμμή. Να αντιπαλέψουμε με όλα μας τα διπλωματικά μέσα, με άξονα το διεθνές δίκαιο και τις συμμαχίες μας στην Ευρώπη, την επιθετικότητα και την επεκτατικότητα της Τουρκίας.

Π. ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ: ΘΛΙΒΕΡΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΟΣΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΑΜΕ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΪΟ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Κυβέρνηση είναι πελαγωμένη και χαμένη στη μετάφραση των δικών της λανθασμένων επιλογών

Έχουμε ένα γείτονα με συγκεκριμένη στρατηγική, ορόσημα και αναφορές. Ακολουθεί ο κ. Ερντογάν και οι συνεργάτες του, ένα καλά οργανωμένο σχέδιο αποσταθεροποίησης το οποίο έχει εκπονήσει εδώ και αρκετά χρόνια, με στόχο το 2023 να μπορεί να παρουσιάσει την Τουρκία με μεγαλύτερη σύνορα από αυτά με τα οποία την παρέλαβε. Το ορόσημο του 2023 συνδέεται και με τη συμπλήρωση 100 ετών από την ίδρυση του σύγχρονου τουρκικού κράτους και ο κ. Ερντογάν έχει στόχο, μέχρι τότε, τον μετασχηματισμό της Τουρκίας σε περιφερειακή υπερδύναμη.

Το ζήτημα είναι τι κάνει η Ελλάδα για να αντιμετωπίσει μια τέτοια απειλή που παραβιάζει επανειλημμένα και εξελικτικά το διεθνές δίκαιο, τις διεθνείς και διμερείς συμφωνίες και απροκάλυπτα επιτίθεται εναντίον της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Εμείς πρέπει να είμαστε σαφείς και ξεκάθαροι στους στόχους μας και στις στρατηγικές μας.

Έχουμε ένα γείτονα ταραχοποιό και ευμετάβλητο που δε σέβεται το διεθνές δίκαιο και παραβιάζει τις διμερείς συμφωνίες και συνθήκες. Αυτός ο αναθεωρητής γείτονας θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο με ενεργητική διπλωματία και στοχευμένες κινήσεις, ξεκαθαρίζουμε στους πάντες ότι θα υπάρχει άμεση και αποφασιστική εκ μέρους της Ελλάδος απάντηση, σε περίπτωση που παραβιαστούν τα εθνικά κυριαρχικά μας δικαιώματα.

Υπάρχει μία κόκκινη γραμμή σε σχέση με το ενδεχόμενο παραβίασης. Η ουσία είναι ότι υπάρχουν παραλείψεις, λάθη και αστοχίες εκ μέρους της κυβέρνησης το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Στο εξής όλοι όσοι ασκούν εξωτερική πολιτική θα πρέπει να ξέρουν ότι δε μπορεί τα πολιτικά κόμματα να μαθαίνουν τις εξελίξεις από τους δημοσιογράφους και τις διαρροές. Χρειάζεται εθνική στρατηγική, σχέδιο και μεθοδολογία με διάλογο και εθνική συνεννόηση. Όποιος αρνηθεί αυτό θα έχει την ευθύνης για ό,τι συμβεί. Για να έχουμε εθνική ομόνοια θα πρέπει τα πολιτικά κόμματα να είναι γνώστες κάτι το οποίο επιτυγχάνεται μόνο μέσω της σύγκλισης συμβουλίου πολιτικών αρχηγών το ζητάμε επανειλημμένα και επίμονα. Χρειαζόταν και πριν από το Σκοπιανό ζήτημα κάτι το οποίο δεν έγινε ούτε από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά τώρα που είναι αντιπολίτευση το επιθυμεί διακαώς, της φαίνεται ωραία ιδέα και την έχει υιοθετήσει. Χρειάζεται διαρκής και επαναλαμβανόμενη εθνική στρατηγική σε βάθος δεκαετίας.

Θα πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρη ενημέρωση από πλευράς της κυβέρνησης σχετικά με τη θεματολογία με την οποία προσερχόμαστε σε αυτό τον διάλογο με την Τουρκία αλλά και τις θέσεις της σε ενδεχόμενο σενάριο διαλόγου μετά τις 23 Αυγούστου για να υπάρξει εθνική γραμμή η οποία θα εγγυάται τα εθνικά συμφέροντα και την ειρηνική γειτνίαση.

Η συζήτηση για την υφαλοκρηπίδα είναι το μοναδικό θέμα για το Κίνημα Αλλαγής με ξεκάθαρη θέση και θα πρέπει κάποια στιγμή να χρησιμοποιήσουμε τα όπλα τα οποία έχουμε στη δικιά μας φαρέτρα. Έχουμε θέσεις και απόψεις και όταν προσκληθούμε από την κυβέρνηση θα τις καταθέσουμε κάτι το οποίο έκανε η Φώφη Γεννηματά στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Πρωθυπουργό.

Συμφωνία για θαλάσσιες ζώνες με Αίγυπτο και Ιταλία

Θα γίνει σύγκληση της ΚΟ μας ομάδας η οποία θα αποφασίσει για τη στάση της σε σχέση με αυτή την ενδιάμεση συμφωνία και η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα. Θέλουμε η Ελλάδα να έχει ενεργητική στρατηγική γύρω από τα ζητήματα αυτά άλλωστε το ΠΑΣΟΚ πάντα είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στα εθνικά ζητήματα.

Σύμμαχοι-Βερολίνο-Ιταλία- Γαλλία

Άκρως απογοητευτική και κατώτατη των περιστάσεων είναι η στάση της Γερμανίας διότι η τακτική των ίσων αποστάσεων δεν εξυπηρετεί την πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εάν η Γερμανία έχει αποφασίσει να κάνει business με την Τουρκία, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν την ευρωπαϊκή ιστορία και παράδοση, θα το βρει μπροστά της.

Ο πρόεδρος Μακρόν αποδεικνύεται η μεγάλη Ελπίδα της Ευρωπαϊκής ένωσης και συμβαίνει για δεύτερη φορά σε σχέση με τη διασφάλιση των Ευρωπαϊκών αλλά και Ελληνικών συμφερόντων. Δείχνει εμπράκτως την στήριξη του και επιβεβαιώνει την μακρά φιλία Ελλάδας και Γαλλίας.

Οι ΗΠΑ έχουν καθαρή στάση με την διαρκή υπεράσπιση των ζητημάτων της εξωτερικής πολιτικής και των δικαιωμάτων των νησιών αλλά βρίσκονται σε καθεστώς ρευστότητας λόγω της προεκλογικής περιόδου. Είναι κάτι που έχει διατυπώσει πολλές φορές και ο κ. Πάιατ.

Μείζον ζήτημα αποτελεί για τη χώρα μας να κερδίσει τον χαμένο χρόνο τον οποίο δαπάνησε την προηγούμενη δεκαετία, ανεξάρτητα από διαφωνίες σε επιμέρους αντιλήψεις μεταξύ των κομμάτων. Θα πρέπει να δούμε πως θα ενισχύσουμε και την Εθνική μας Οικονομία και Ανάπτυξη για να πρωταγωνιστήσουμε ξανά και να είμαστε η κυρίαρχη δύναμη στα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο.

Πανδημία -Κορωνοϊός

Η κυβέρνηση θέλει να πιστώνεται την επιτυχία της πρώτης φάσης του κορωνοϊού και να χρεώνει την αποτυχία στην δεύτερη φάση στους πολίτες. Δεν αποφάσισαν οι πολίτες το άνοιγμα του τουρισμού, χωρίς κανόνες. Δεν αποφάσισαν οι πολίτες την πληρότητα στα αεροπλάνα η τα πλοία, την ίδια ώρα που κορυφαία κυβερνητικά στελέχη κυκλοφορούσαν ανάμεσα σε πολύ κόσμο, χωρίς μάσκες.

Όλος αυτός ο τραγέλαφος ολοκληρώνεται με την ανακοίνωση της ημερομηνίας έναρξης των σχολείων χωρίς σχέδιο αντιμετώπισης της πανδημίας και την επίμονη μετακύλησης της πραγματικής της ευθύνης στους πολίτες, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα κάνουν ορθή χρήση της μάσκας σε όλους τους χώρους.

Κουνάνε το δάχτυλο στη νέα γενιά, όσοι κυκλοφορούσαν στα εγκαίνια χωρίς μάσκες.

Η ουσία είναι πως ο κορωνοϊός είναι εδώ, αποτελεί έναν κίνδυνο και απέναντι σε αυτόν τον κίνδυνο πρέπει να σταθούμε με υπευθυνότητα όπως έχουμε ξανά κάνει, και η κυβέρνηση να έχει επιτέλους σχέδιο γιατί καθυστέρησε χαρακτηριστικά.

ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ: ΣΟΒΑΡΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Οι πυρκαγιές σε εργοστάσια δεν είναι απλά συμβάντα για το Ημερήσιο Δελτίο Συμβάντων του Πυροσβεστικού Σώματος.

Η καύση αποβλήτων ή πλαστικών παράγει διοξίνες, φουράνια και άλλες επικίνδυνες χημικές ουσίες για το έδαφος, τα ύδατα, τη διατροφική αλυσίδα, τη δημόσια υγεία ενώ η τέφρα είναι πιθανό να περιέχει βαρέα μέταλλα.

Η φωτιά στη Μεταμόρφωση συμπληρώνει μία μακρά λίστα πολλών σοβαρών περιστατικών.

Ενδεικτικά θυμίζουμε ότι προηγήθηκαν έξι παρόμοιες περιπτώσεις μέσα σε οκτώ μήνες και πολλές ακόμα τα τελευταία χρόνια, στη Λάρισα, στη Σίνδο, στο Ηράκλειο Κρήτης, στο Λασίθι, στα Οινόφυτα, στον Ασπρόπυργο, στα Μέγαρα, στη Θεσσαλονίκη ενώ νωπές είναι ακόμα οι μνήμες από τη μεγάλη πυρκαγιά του 2015 σε εργοστάσιο διαλογής απορριμμάτων (ανακύκλωσης) και πάλι στον Ασπρόπυργο που έπληξε ανεπανόρθωτα την Αθήνα και την Αττική.

Είναι προφανής η κυβερνητική ανεπάρκεια και η προχειρότητα στην πρόληψη και αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών.

Με δεδομένο ότι δεν παραβλέπουμε τις πολιτικές ευθύνες της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που προηγήθηκε, η Νέα Δημοκρατία καλείται να απαντήσει σε σοβαρά ερωτήματα που αφορούν τη μεγάλη συχνότητα των πυρκαγιών, τους προληπτικούς ελέγχους σε εργοστάσια που λειτουργούν και σε αστικές περιοχές, την επάρκεια των υφιστάμενων τεχνικών μέσων κατάσβεσης, την απομάκρυνση των τοξικών συστατικών από το περιβάλλον.

Αλήθεια, υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών και μέτρα για την προστασία τους;

Τέλος, υπενθυμίζουμε στον Πρωθυπουργό πως η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής δεν περιορίζεται στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας που ευαγγελίζεται το νεοφιλελεύθερο μοντέλο αλλά επεκτείνεται στις ουσιώδεις παρεμβάσεις της Πολιτείας που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος, στην ανθρώπινη ζωή και στην υγεία.

ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΘΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑ ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑ

Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, ένα όραμα του Ανδρέα Παπανδρέου που έκανε πράξη το 1983 για να φτιάξει μια δημόσια διοίκηση επαγγελματιών, χειραφετημένη από τον κομματισμό και την πελατοκρατεία. Δημιούργησε το κέντρο για να εκπαιδεύονται οι δημόσιοι υπάλληλοι στις αρχές management αλλά και για να παράγει στελέχη ταχείας εξέλιξης, τους αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Από το 1983 μέχρι σήμερα, πολλοί θέλησαν να οικειοποιηθούν το εθνικό κέντρο δημόσιας διοίκησης για να προσπορίσουν κομματικά οφέλη. Κανείς, όμως, δεν είχε φτάσει στις επιδόσεις του σημερινού προέδρου του, του κ. Κυριακόπουλου που τοποθετήθηκε στη θέση αυτή από τον κ. Θεοδωρικάκο, παρόλο που δεν είχε καν τα τυπικά προσόντα που προβλέπει ο νόμος. Τον τελευταίο χρόνο διοίκησης του ΕΚΔΔΑ από τα στελέχη της ΝΔ, παρατηρείται μια έκπτωση τόσο στις αρχές της διαφάνειας και λογοδοσίας που πρέπει να διέπει τη λειτουργία κάθε δημόσιου φορέα, όσο και μια συνεχιζόμενη απαξίωση του επιστημονικού και εκπαιδευτικού και επιστημονικού του έργου. Συγκεκριμένα, ο κ. Κυριακόπουλος, φρόντισε να έχει με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΔΔΑ την αρμοδιότητα για την ανάθεση και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων με απευθείας αναθέσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι τους 10 μήνες που βρίσκεται στο τιμόνι του ΕΚΔΔΑ έχει υπογράψει 1555 τέτοιες αναθέσεις, ενώ η προκάτοχός του, ως μέτρο σύγκρισης, είχε υπογράψει στο αντίστοιχο διάστημα μόλις 23!

Αλλά εκτός των οικονομικών αποφάσεων του προέδρου, το ΕΚΔΔΑ παρουσιάζει μια προϊούσα έκπτωση και στο επιστημονικό πεδίο. Η οπισθοδρόμησή του στο θέμα της διαχείρισης της πληροφορίας της δημόσιας διοίκησης και των ανοικτών δεδομένων είναι άνευ προηγουμένου. Η διοίκηση του ΕΚΔΔΑ αγνοεί εντελώς τις υποχρεώσεις περί ανάρτησης, επικαιροποίησης, καταλογογράφησης και διαθεσιμότητας ανοικτών δεδομένων. Τα ανοικτά δεδομένα είναι ένας πόρος για την οικονομία και την κοινωνία μας, για τον οποίο το ΠΑΣΟΚ και η Εύη Χριστοφιλοπούλου, ως υφυπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης, είχαν δώσει μάχες. Κι όμως, ό,τι είχαμε πετύχει με κόπο και συστηματική προσπάθεια τότε, απαξιώνεται ταχύτατα από τη σημερινή διοίκηση του ΕΚΔΔΑ. Το ψηφιακό αποθετήριο της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης δεν λειτουργεί. Όχι μόνο δεν αναρτώνται νέες πηγές και πληροφορίες σε αυτό, αλλά δεν υπάρχει πρόσβαση ούτε στο πλούσιο υλικό που είχε αναρτηθεί στο αποθετήριο τα προηγούμενα χρόνια. Κατά τα λοιπά ο κ. Πιερρακάκης μας διαβεβαιώνει ότι κάνουμε άλματα προς το ψηφιακό κράτος!

Το Κίνημα Αλλαγής ζητά πλήρη διαφάνεια και έλεγχο όλων των απευθείας αναθέσεων της ηγεσίας του ΕΚΔΔΑ. Ζητά την άμεση προκήρυξη της θέσης γενικού διευθυντή/τριας Οικονομικών Υπηρεσιών, ώστε να υπάρχει ένας ουσιαστικός διοικητικός έλεγχος της κομματικής αυθαιρεσίας των γαλάζιων στελεχών. Το Κίνημα Αλλαγής ζητά να προχωρήσουν τα προγράμματα για το πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας που έχουν παγώσει και να τηρήσει το ΕΚΔΔΑ τις κατά τον νόμο υποχρεώσεις του. Καταθέσαμε σήμερα ερώτηση στη Βουλή, αλλά δεν θα σταματήσουμε εδώ. Θα κάνουμε ότι είναι θεσμικά δυνατό για να διαφυλάξουμε το κύρος και την ιστορία ενός θεσμού, του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης, τον οποίο φτιάξαμε ως ΠΑΣΟΚ και δεν ανεχόμαστε να γίνεται κομματικό παραμάγαζο στα χέρια της ΝΔ.

ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΘΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑ ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑ

Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, ένα όραμα του Ανδρέα Παπανδρέου που έκανε πράξη το 1983 για να φτιάξει μια δημόσια διοίκηση επαγγελματιών, χειραφετημένη από τον κομματισμό και την πελατοκρατεία. Δημιούργησε το κέντρο για να εκπαιδεύονται οι δημόσιοι υπάλληλοι στις αρχές management αλλά και για να παράγει στελέχη ταχείας εξέλιξης, τους αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Από το 1983 μέχρι σήμερα, πολλοί θέλησαν να οικειοποιηθούν το εθνικό κέντρο δημόσιας διοίκησης για να προσπορίσουν κομματικά οφέλη. Κανείς, όμως, δεν είχε φτάσει στις επιδόσεις του σημερινού προέδρου του, του κ. Κυριακόπουλου που τοποθετήθηκε στη θέση αυτή από τον κ. Θεοδωρικάκο, παρόλο που δεν είχε καν τα τυπικά προσόντα που προβλέπει ο νόμος. Τον τελευταίο χρόνο διοίκησης του ΕΚΔΔΑ από τα στελέχη της ΝΔ, παρατηρείται μια έκπτωση τόσο στις αρχές της διαφάνειας και λογοδοσίας που πρέπει να διέπει τη λειτουργία κάθε δημόσιου φορέα, όσο και μια συνεχιζόμενη απαξίωση του επιστημονικού και εκπαιδευτικού και επιστημονικού του έργου. Συγκεκριμένα, ο κ. Κυριακόπουλος, φρόντισε να έχει με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΔΔΑ την αρμοδιότητα για την ανάθεση και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων με απευθείας αναθέσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι τους 10 μήνες που βρίσκεται στο τιμόνι του ΕΚΔΔΑ έχει υπογράψει 155 τέτοιες αναθέσεις, ενώ η προκάτοχός του, ως μέτρο σύγκρισης, είχε υπογράψει στο αντίστοιχο διάστημα μόλις 23!

Αλλά εκτός των οικονομικών αποφάσεων του προέδρου, το ΕΚΔΔΑ παρουσιάζει μια προϊούσα έκπτωση και στο επιστημονικό πεδίο. Η οπισθοδρόμησή του στο θέμα της διαχείρισης της πληροφορίας της δημόσιας διοίκησης και των ανοικτών δεδομένων είναι άνευ προηγουμένου. Η διοίκηση του ΕΚΔΔΑ αγνοεί εντελώς τις υποχρεώσεις περί ανάρτησης, επικαιροποίησης, καταλογογράφησης και διαθεσιμότητας ανοικτών δεδομένων. Τα ανοικτά δεδομένα είναι ένας πόρος για την οικονομία και την κοινωνία μας, για τον οποίο το ΠΑΣΟΚ και η Εύη Χριστοφιλοπούλου, ως υφυπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης, είχαν δώσει μάχες. Κι όμως, ό,τι είχαμε πετύχει με κόπο και συστηματική προσπάθεια τότε, απαξιώνεται ταχύτατα από τη σημερινή διοίκηση του ΕΚΔΔΑ. Το ψηφιακό αποθετήριο της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης δεν λειτουργεί. Όχι μόνο δεν αναρτώνται νέες πηγές και πληροφορίες σε αυτό, αλλά δεν υπάρχει πρόσβαση ούτε στο πλούσιο υλικό που είχε αναρτηθεί στο αποθετήριο τα προηγούμενα χρόνια. Κατά τα λοιπά ο κ. Πιερρακάκης μας διαβεβαιώνει ότι κάνουμε άλματα προς το ψηφιακό κράτος!

Το Κίνημα Αλλαγής ζητά πλήρη διαφάνεια και έλεγχο όλων των απευθείας αναθέσεων της ηγεσίας του ΕΚΔΔΑ. Ζητά την άμεση προκήρυξη της θέσης γενικού διευθυντή/τριας Οικονομικών Υπηρεσιών, ώστε να υπάρχει ένας ουσιαστικός διοικητικός έλεγχος της κομματικής αυθαιρεσίας των γαλάζιων στελεχών. Το Κίνημα Αλλαγής ζητά να προχωρήσουν τα προγράμματα για το πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας που έχουν παγώσει και να τηρήσει το ΕΚΔΔΑ τις κατά τον νόμο υποχρεώσεις του. Καταθέσαμε σήμερα ερώτηση στη Βουλή, αλλά δεν θα σταματήσουμε εδώ. Θα κάνουμε ότι είναι θεσμικά δυνατό για να διαφυλάξουμε το κύρος και την ιστορία ενός θεσμού, του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης, τον οποίο φτιάξαμε ως ΠΑΣΟΚ και δεν ανεχόμαστε να γίνεται κομματικό παραμάγαζο στα χέρια της ΝΔ.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *