ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΙΛΙΟΥ ΣΕ «ΔΙΚΤΥΟ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ»

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 4 Μαρτίου 2022 by energinews (admin)

Σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 8 Μαρτίου 2022 και ώρα 18:30 στο Δημαρχιακό Μέγαρο Ιλίου, «Βασίλειος Κουκουβίνος» (Κάλχου 48 – 50, Ίλιον) θα πραγματοποιηθεί τελετή ονοματοδοσίας της Κοινωνικής Δομής του Δήμου σε «Δίκτυο Αγωγής Υγείας – Φώφη Γεννηματά» τιμώντας την αείμνηστη Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.

Θα ακολουθήσει αποκάλυψη της επιγραφής στη Δομή Υγείας (Νέστορος 105, Ίλιον).

ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ ΨΙΧΟΥΛΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ

Την ώρα που ο πληθωρισμός καλπάζει και κατατρώει τα πενιχρά εισοδήματα των πλέον ευάλωτων συμπολιτών μας και δοκιμάζει την αντοχή μικρομεσαίων επιχειρήσεων, επαγγελματιών και αγροτών, η Κυβέρνηση επιμένει στην προνομιακή αντιμετώπιση των μεγαλοϊδιοκτητών την ώρα μάλιστα που «κερδοσκοπεί» σε βάρος των καταναλωτών.

Στην τελευταία συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου το οικονομικό επιτελείο ξαναπαρουσίασε την εξαγγελία μείωσης του ΕΝΦΙΑ με τα γνωστά παραδείγματα με τα οφέλη που προκύπτουν, χωρίς βέβαια καμία πρόνοια για τις επιπτώσεις της αύξησης των αντικειμενικών αξιών σε μια σειρά από φόρους και παροχές.

Όπως έχουμε επισημάνει το μεγαλύτερο όφελος, πάνω από 50% σε ορισμένες περιπτώσεις θα προκύψει για τους κατόχους ακίνητης περιουσίας μεγάλης αξίας, όταν η μεσοσταθμική μείωση θα είναι, σύμφωνα με την Κυβέρνηση, 13%.

Ταυτόχρονα, την ώρα που η Κυβέρνηση χαρίζει τα 380 εκ. του συμπληρωματικού φόρου που καταργεί στους μεγαλοϊδιοκτήτες, εισπράττει πολλαπλάσια από τους καταναλωτές λόγω των μεγάλων ανατιμήσεων επί των οποίων εισπράττονται οι φόροι κατανάλωσης.

Μόνο το δίμηνο Νοέμβριος – Δεκέμβριος εισέπραξε παραπάνω από το στόχο του Προϋπολογισμού 522 εκ. ευρώ από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα Καύσιμα και τον ΦΠΑ., ποσό που θα αυξηθεί περαιτέρω τον Φεβρουάριο και τους επόμενους μήνες.

Το συμπέρασμα είναι ότι η Κυβέρνηση, που αρνείται συστηματικά να αποδεχτεί τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, για αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ακρίβειας, δουλεύει συστηματικά υπέρ των λίγων και ισχυρών, σε βάρος των πολλών και των πλέον ευάλωτων.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΚΟΙΝΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Εθνικής Άμυνας κ. Ν. Παναγιωτόπουλο

ΘΕΜΑ: Κοινή Ευρωπαϊκή Άμυνα και Ασφάλεια.

Η απρόκλητη επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει ήδη βαριές επιπτώσεις στον Oυκρανικό αλλά και στον Ρωσικό λαό καθώς και σ’ όλους τους λαούς της Ευρώπης που θα ενταθούν, αφού ανατρέπονται οικονομικά και κοινωνικά κεκτημένα της Ειρήνης.

Ταυτόχρονα αναδεικνύεται, για άλλη μια φορά, η ανάγκη για Κοινή Άμυνα και Ασφάλεια, που δυστυχώς βρίσκεται στο περιθώριο των προτεραιοτήτων της Ε.Ε.

Η αντίδραση της Γερμανίας και άλλων χωρών με τις αποφάσεις για την ενίσχυση των αμυντικών τους προϋπολογισμών μπορεί να καταστεί απόλυτα θετική αν ενταχθεί σε μια Ευρωπαϊκή Στρατηγική επίτευξης της Κοινής Άμυνας και Ασφάλειας, που αποτελεί ανάγκη αλλά και ζητούμενο.

Η Ελλάδα που απειλείται από την Τουρκική επιθετικότητα και βιώνει εδώ και καιρό την ανεπάρκεια ενεργειών στήριξης της Ε.Ε. αλλά και την κρισιμότητα του ελλείμματος της Κοινής Άμυνας και Ασφάλειας, αναγκάζεται να αυξάνει τους αμυντικούς προϋπολογισμούς της εις βάρος του οικονομικού και κοινωνικού έργου και η Κυβέρνηση οφείλει έναντι του Ελληνικού λαού να πάρει πρωτοβουλία και να θέσει στα θεσμικά Ευρωπαϊκά όργανα το θέμα της Κοινής Άμυνας και Ασφάλειας και

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

  • Έχει μελετήσει και τεκμηριώσει η Κυβέρνηση την άμεση και την στρατηγική ωφέλεια για την Ελλάδα και την Ευρώπη, από την επίτευξη Κοινής Άμυνας και Ασφάλειας;
  • Έχει συζητηθεί στα Κυβερνητικά όργανα (ΚΥΣΕΑ κλπ) η ανάγκη να θέσετε άμεσα το ζήτημα στα θεσμικά όργανα της Ε.Ε.; Προτίθεστε να το συζητήσετε με τις πολιτικές δυνάμεις;

Ο ερωτών Βουλευτής
Βασίλης Κεγκέρογλου

ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ: ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ «ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ» ΣΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: – τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χ. Σταϊκούρα 

            – τον Υπουργό Εσωτερικών, κ. Μ. Βορίδη

Θέμα: Αποτυχία του «επιτελικού κράτους» στη διοργάνωση της απογραφής

Με βάση την ακολουθούμενη πρακτική από το ελληνικό κράτος για την γενική απογραφή του πληθυσμού και των κατοικιών ανά δέκα έτη, το 2021 ορίσθηκε ως έτος Απογραφής. Για το σκοπό αυτό και προκειμένου η Πολιτεία να υποστηρίξει το έργο της διοργάνωσης της απογραφής από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, εισήχθη στη Βουλή από το Υπουργείο Οικονομικών και ψηφίσθηκε ο Ν. 4772/2021 (ΦΕΚ 17/Α/5-2-2021).

Ωστόσο, για πρώτη φορά εδώ και πολλές δεκαετίες, η υπόθεση της Απογραφής, η οποία διενεργήθηκε εν μέσω πανδημίας, φαίνεται να έχει εξελιχθεί σε «φιάσκο» άνευ προηγουμένου και κινδυνεύει να εμφανίσει σημαντικό έλλειμμα εγκυρότητας και αξιοπιστίας με ανυπολόγιστες ακόμα συνέπειες. Όπως παρατηρήθηκε, ενώ σε όλες τις προηγούμενες απογραφές η τεχνική της προσωπικής συνέντευξης ήταν αποτελεσματική, αυτή τη φορά η επιλογή της ηλεκτρονικής αυτοαπογραφής δεν φαίνεται να έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, ενώ ακόμα και στις περιπτώσεις που επιλέχθηκε η συνέντευξη, οι απογραφείς συνάντησαν συχνά πολλά προβλήματα. Τα αίτια αυτής της τραγικής αποτυχίας θα πρέπει, προφανώς, να αναζητηθούν στην ανεπαρκή προετοιμασία, σε προβλήματα σχεδιασμού, καθώς και στην ελλιπή ενημέρωση των πολιτών για τη σημασία, τη διαδικασία και το χρόνο της Απογραφής.

Πιο συγκεκριμένα, σε διάφορα δημοσιεύματα καταγράφονται ενδεικτικά μια σειρά από προβλήματα:

  • η Απογραφή που ξεκίνησε μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2021, κατά το μήνα Οκτώβριο, δεν έχει μέχρι σήμερα ολοκληρωθεί
  • η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί για τα τελικές εκτιμήσεις δεν είναι διαθέσιμη, αλλά προς το παρόν είναι διαθέσιμη προς το κοινό μόνον εκείνη του 2011
  • με τους ηλεκτρονικούς κωδικούς Δήμοι της περιφέρειας έστειλαν στους συγχωριανούς τους κωδικούς προκειμένου να απογραφούν από τη θαλπωρή του αστικού κέντρου στο χωριό τους
  • παρατηρήθηκε σε αρκετές περιπτώσεις η αδιαφορία ή και η άρνηση σημαντικού αριθμού ατόμων και νοικοκυριών να συμμετάσχουν στην Απογραφή, είτε λόγω τεχνικών δυσκολιών, είτε λόγω προβλημάτων ψηφιακού αλφαβητισμού, είτε λόγω ελλιπούς ενημέρωσης, ενώ σε μια μερίδα του πληθυσμού καταγράφηκε η τάση να συνδυαστεί η στάση της άρνησής τους για εμβολιασμό με την άρνησή τους για συμμετοχή στην Απογραφή
  • σε πολλά απογραφικά τμήματα του Δήμου Αθηναίων, ειδικότερα, η άρνηση των κατοίκων να απογραφούν ξεπέρασε το 50% του συνόλου των προς απογραφή κατοικιών. Στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, οι αρμόδιες Εποπτείες της ΕΛ.ΣΤΑΤ. έδωσαν εντολή να συμπληρωθούν οι εν λόγω κατοικίες κατ’ εκτίμηση, από τους απογραφείς, ειδάλλως, υπάρχει πιθανότητα μη πληρωμής τους, όπως προειδοποίησαν.

Δυστυχώς, η προβληματική αυτή Απογραφή που τα αποτελέσματά της θα μας «συντροφεύουν» για μια ολόκληρη δεκαετία, θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες για τη χώρα, εφόσον μια σειρά αποφάσεων και δράσεων στο μέλλον θα βασιστεί σε λανθασμένα στοιχεία για τα αριθμητικά, δημογραφικά, κοινωνικά, εκπαιδευτικά και οικονομικά χαρακτηριστικά του μόνιμου πληθυσμού, των νοικοκυριών, των κατοικιών, καθώς και της εισερχόμενης και εξερχόμενης μετανάστευσης.

Υπογραμμίζεται ότι ο πληθυσμός, όπως προκύπτει από την απογραφή, αποτελεί τον κομβικό παράγοντα, βάσει του οποίου καθορίζονται πλείστες παράμετροι για την οργάνωση και λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ήτοι για τη ζωή των τοπικών κοινωνιών ανά την Επικράτεια.

Ενδεικτικά, ο πληθυσμός είναι καθοριστικό κριτήριο κατανομής των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (Κ.Α.Π.) από το Κεντρικό Κράτος στους Δήμους και στις Περιφέρειες.

Επιπλέον, η διάκριση των Ο.Τ.Α. βάσει πληθυσμιακού ορίου τίθεται ως κριτήριο ορισμού αυτών ως δυνητικών δικαιούχων σε πλήθος Προσκλήσεων χρηματοδοτικών Προγραμμάτων.

Μέχρι και η ίδια η θεσμική λειτουργία της τοπικής δημοκρατίας είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον πληθυσμό που θα προκύψει από την απογραφή (αρ.87 του ν.4804/2021). Για παράδειγμα, το ισχύον νομικό πλαίσιο ορίζει διαφορετικό αριθμό Αιρετών στα Δημοτικά Συμβούλια και στα Συμβούλια Δημοτικών Κοινοτήτων αναλόγως του πληθυσμού, ενώ προβλέπονται διαφορετικά όργανα για τις Δημοτικές Κοινότητες άνω και κάτω των 300 κατοίκων (Συμβούλιο ή μόνο Πρόεδρος, αντιστοίχως).

Περαιτέρω, θα υπάρξει αντίκτυπος:

  • στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων κι ως εκ τούτου και του ΕΝΦΙΑ,
  • στο πλήθος και την κατανομή των υποδομών εκπαίδευσης και υγείας,
  • στην καταγραφή των στοιχείων που είναι αναγκαία για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής
  • στον προσδιορισμό των βουλευτικών εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας

και σε πλήθος άλλων θεμάτων.

Κατόπιν αυτών,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

 

  1. Θα ολοκληρωθεί κάποια στιγμή η Απογραφή και πότε;
  2. Θα δοθούν τελικά στη δημοσιότητα τα πραγματικά πρωτογενή δεδομένα της Απογραφής ή απλώς στοιχεία με βάση επεξεργασίες και εκτιμήσεις της ΕΛ.ΣΤΑΤ;
  3. Ποιο είναι το ποσοστό των νοικοκυριών που δεν απογράφηκαν;
  4. Πόσο μας κόστισε η Απογραφή του 2021 σε σχέση με την προηγούμενη;
  5. Δεσμεύεστε για την πλήρη καταβολή της αμοιβής που τίθεται εν αμφιβόλω των χιλιάδων απογραφέων, οι οποίοι, στην πλειοψηφία τους άνεργοι, απασχολήθηκαν, για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αντίξοες συνθήκες, χωρίς καμία οργάνωση ούτε σχέδιο;
  6. Ποιοι ευθύνονται για το φιάσκο και με ποιο τρόπο θα καταλογιστούν οι ευθύνες;
  7. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για τη σταδιακή επέλευση των αποτελεσμάτων της απογραφής στην οργάνωση και λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να αποτραπεί κίνδυνος αιφνίδιας ριζικής ανατροπής στους πόρους και στην κατηγοριοποίηση των Ο.Τ.Α. που θα διατάρασσε ή/και διέκοπτε την ομαλή άσκηση των αρμοδιοτήτων τους;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου

Ευαγγελία Λιακούλη

Γιώργος Αρβανιτίδης

Ιλχάν Αχμέτ

Χρήστος Γκόκας

Γιώργος Καμίνης

Χαράλαμπος Καστανίδης

Βασίλειος Κεγκέρογλου

Χαρά Κεφαλίδου

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Γεώργιος Μουλκιώτης

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Γεώργιος Παπανδρέου

Ανδρέας Πουλάς

Κώστας Σκανδαλίδης

Γεώργιος Φραγγίδης

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΠ ΤΟΥ 4ου ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΤΟΥ 2021

Η σημερινή ανακοίνωση των προσωρινών στοιχείων για το ΑΕΠ του 4ου τριμήνου του 2021 αποτελούν μια ακόμη απόδειξη ότι η οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης πάσχει και δεν στέκεται σε σύγκριση με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές.

Το οικονομικό επιτελείο κατάφερε εκτελώντας, το μεγαλύτερο σε δημοσιονομικούς όρους και ένα από τα μεγαλύτερα πακέτα σε χρηματοοικονομικούς όρους, πρόγραμμα στήριξης της οικονομίας παγκοσμίως, να είναι η χώρα με τη δεύτερη μεγαλύτερη ύφεση το 2020 στην Ευρωζώνη και ανάμεσα στις 7 από τις 19 χώρες της Ευρωζώνης που δεν κατάφεραν το 2021 να αποκαταστήσουν το χαμένο έδαφος του 2020.

Η αιτία της αποτυχίας της υποαπόδοσης του προγράμματος της Κυβέρνησης ήταν ότι δεν ήταν αρκετά εμπροσθοβαρές, σε πολλές περιπτώσεις τα μέτρα δεν ήταν σωστά στοχευμένα αλλά οριζόντια και φυσικά τα μέτρα της χορηγηθείσας ρευστότητας μέσα από το τραπεζικό σύστημα αφορούσαν ελάχιστους.

Η χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιανουαρίου της Eurostat, παραμένει πρωταθλήτρια στην ανεργία, με την ανεργία των νέων έως 25 ετών να σημειώνει αύξηση.

Ο πληθωρισμός πλέον είναι πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης καταρρίπτοντας πλήρως το επιχείρημα που είχε καραμέλα η Κυβέρνηση τόσους μήνες λέγοντας ότι το πρόβλημα ακρίβεια στην Ελλάδα δεν είναι όσο αυτό των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών. Επιπλέον η Κυβέρνηση κερδοσκοπώντας από τον ΦΠΑ και τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα που πληρώνουν τα νοικοκυριά βρίσκει δημοσιονομικό χώρο μόνο για να ελαφρύνει έχοντες και κατέχοντες με την κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου του ΕΝΦΙΑ όπως εξήγγειλε για δεύτερη φορά στο πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο.

Η Κυβέρνηση συνεχίζει να αυτοθαυμάζεται για την πορεία που έχει διαγράψει και συνεχίζει να επιτρέπει τα προβλήματα των μικρομεσαίων και των ευάλωτων νοικοκυριών να σωρεύονται και να οξύνονται.

 

4

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.