ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΤΖΟΣ: «ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΑΕΙ Ο κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ»


Reading time: 20 Minutes

Τελευταία ενημέρωση 19 Ιανουαρίου 2023 by manos (ceo)-admin

Καλεσμένος στην εκπομπή «Σήμερα» του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Οικονόμου και Άκη Παυλόπουλο ήταν σήμερα ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μάντζος.

Σχολιάζοντας τις πρόσφατες εξελίξεις τόσο στην υπόθεση των υποκλοπών όσο και σε εκείνη των τηλεοπτικών αδειών, ο κ. Μάντζος επεσήμανε ότι «η αλήθεια σώζει και πρέπει να φανεί σε όλες τις υποθέσεις που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των θεσμών, της δημοκρατίας. Το λέμε επίμονα και στην υπόθεση των υποκλοπών και στις παλαιότερες υποθέσεις αδιαφάνειας στο ζήτημα της αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών επί της προηγούμενης κυβέρνησης.Η αδιαφάνεια, η διαφθορά και τα αντιθεσμικά παιχνίδια δεν έχουν κατ’ ανάγκη κομματικό χρώμα. Αυτά πρέπει να τα δούμε όσο πιο αντικειμενικά, δίκαια και αυστηρά γίνεται» και σημείωσε:

«Υπάρχουν θεσμοί: δικαιοσύνη, ανεξάρτητες αρχές και MME, που είναι μηχανισμοί ελέγχου της εξουσίας. Θα πρέπει όλα λειτουργούν κρυστάλλινα και με διαφάνεια στη δημοκρατία μας. Όσο υπάρχουν σκιές, αυτές πρέπει να διαλύονται».

Ερωτηθείς για το εάν οι τοποθετήσεις του Παύλου Πολάκη σε βάρος του Νίκου Ανδρουλάκη βάζουν «φρένο» στο πολυσυζητημένο «προοδευτικό μέτωπο διακυβέρνησης», ο κ. Μάντζος ξεκαθάρισε ότι «για εμάς δεν αλλάζει τίποτα. Έχουμε πολύ συγκεκριμένη στρατηγική από την αρχή, η οποία είναι να συνομιλούμε με τους πολίτες και την κοινωνία και να γράφουμε το πρόγραμμά μας πάνω στις ανάγκες μας για αλλαγή πολιτικού παραδείγματος. Εμείς δεν έχουμε αποφασίσει τίποτα σε σχέση με συγκυβερνήσεις, μέτωπα, ομαδοποιήσεις, όπως η ΝΔ και τα media συνεχώς μας εμφανίζουν εδώ και μήνες».

«Αν ο κ. Πολακης αισθάνεται μια ανασφάλεια ή διαφωνεί με τη στρατηγική που ακολουθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, πρέπει να τα βρει στο εσωτερικό του. Δεν έχει καμία δουλειά ο κ. Πολάκης με τον κ. Ανδρουλάκη, το ΠΑΣΟΚ και τη δική του πολιτική ταυτότητα», πρόσθεσε.

Επί των σεναρίων για την ημερομηνία των εθνικών εκλογών, ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής υπογράμμισε ότι «δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία το πότε θα πάει ο κ. Μητσοτάκης στο βουνό, αλλά το να μην πάρουμε εμείς τα βουνά μέχρι τις εκλογές, Γιατί τα προβλήματα είναι πολλά» και κατέληξε:

«Όταν μιλάει ο πρωθυπουργός για καλύτερους μισθούς σε μια χώρα όπου 750.000 εργαζόμενοι αμείβονται κάτω από 400€ και το 55% των νέων θέσεων εργασίας είναι μερικής απασχόλησης, σε μια χώρα που είναι η τρίτη ακριβότερη στην ΕΕ στον ΦΠΑ, όπου οι συνταξιούχοι έχουν χάσει το 40% του διαθέσιμου εισοδήματος, και τα marketpass αποδεικνύονται ημίμετρα, και δεν βρίσκει μια κουβέντα να πει για τις διαρκώς διερευνώμενες κοινωνικές ανισότητες, μόνο ως τραγική ειρωνεία μπορεί να το εκλάβει κανείς».

ΔΗΛΩΣΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΝΤΖΟΥ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ SMS Ν. ΠΑΠΠΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΧ.ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑ

Μετά από όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, τα ερωτήματα προς τον κ. Παππά και την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ είναι αμείλικτα και απαιτούν ξεκάθαρες απαντήσεις:

Έστειλε ο ίδιος ή όχι το SMS που δημοσιεύτηκε από τον συγκεκριμένο επιχειρηματία;

Είναι αλήθεια ότι ενώ ήταν υπουργός αρμόδιος για τη διενέργεια του διαγωνισμού τηλεοπτικών αδειών μοίραζε όχι μόνο άδειες αλλά και…. μετοχές σε κανάλια στο παρασκήνιο;

ΧΑΡΗΣ ΔΟΥΚΑΣ : Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΜΙΓΜΑΤΟΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΜΕ FUNDS ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα με στόχο 10 GW νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων μέχρι το 2030.

Σήμερα διαβάζουμε στον Τύπο πως απομακρύνεται η επανέναρξη υποδοχής από τον ΔΕΔΔΗΕ αιτήσεων σύνδεσης ανεξάρτητων μικρών παραγωγών. Για τη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα, δηλαδή για μικρά και μεσαία φωτοβολταϊκά που θα πωλούν την παραγωγή τους στο δίκτυο, θα συνεχιστεί επ’ αόριστον το υφιστάμενο «πάγωμα» στο δίκτυο.

Αυτό είναι το δεύτερο και τελειωτικό χτύπημα για την πράσινη μετάβαση στη χώρα μας με όρους ενεργειακής δημοκρατίας. Θυμίζουμε ότι ο υπουργός Ενέργειας είχε εκδώσει τον Αύγουστο απόφαση, με την οποία ουσιαστικά χάριζε τον ηλεκτρικό χώρο στο δίκτυο υψηλής τάσης σε μερικές μόνο μεγάλες εταιρείες. Φαίνεται ότι αυτό δεν του ήταν αρκετό, και έρχεται τώρα να ολοκληρώσει τον εξοβελισμό των μικρών από την αγορά των ΑΠΕ προς χάριν λίγων μεγάλων συμφερόντων. Χρησιμοποιεί μάλιστα ως φύλλο συκής την ανάγκη εξυπηρέτησης της αυτοπαραγωγής, αποκρύπτοντας όμως ότι τα έργα αυτοπαραγωγής δεν μπορούν να καλύψουν από μόνα τους τον στόχο του ΕΣΕΚ. Επομένως, χρειάζεται να γίνουν και επιχειρηματικά φωτοβολταϊκά. Ο υπουργός επιλέγει όλα αυτά να τα χαρίσει σε λίγους. Όμως, δεν μπορεί η αλλαγή του ενεργειακού μείγματος να γίνει μόνο από fund και μεγάλους ομίλους.

Πρέπει όλοι να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην πράσινη μετάβαση. Αλλιώς, είναι σίγουρο ότι αυτή θα αποτύχει.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΦΗΣ ΜΠΕΚΟΥ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Χθες η δικηγόρος της οικογένειας του 12χρονου κοριτσιού, που υπήρξε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης στον Κολωνό, κατήγγειλε την κ. Μιχαηλίδου ότι έδωσε στη δημοσιότητα τα προσωπικά στοιχεία του παιδιού.

Η κ. Μιχαηλίδου, η οποία εκ της θέσεως της οφείλει να εγγυάται την προστασία των παιδιών, υπονόμευσε την επιβαλλόμενη προστασία της ανωνυμίας του 12χρονου κοριτσιού, θέτοντας όχι μόνο το ίδιο, αλλά και τα αδέρφια του, σε κίνδυνο στιγματισμού και κοινωνικής περιθωριοποίησης.

Η κ. Υπουργός ας αφήσει την επικοινωνία και ας αρθεί στο ύψος του θεσμικού ρόλου της.

Ε. ΛΙΑΚΟΥΛΗ: «ΝΔ ΚΑΙ ΣΥΡΙΖΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΟΣΟ ΙΔΙΟΙ ΕΙΝΑΙ»

Στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του OPEN, με τους δημοσιογράφους Δ. Καμπουράκη και Π. Στάθη, συμμετείχε η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Λάρισας, Ευαγγελία Λιακούλη.

Σχολιάζοντας το ζήτημα της νομοθετικής ρύθμισης αναφορικά με τις εγκληματικές οργανώσεις, η κυρία Λιακούλη τόνισε: «Το θέμα φέρει νομική και πολιτική διάσταση.Το ΠΑΣΟΚ, λειτουργεί ξανά ως η φωνή της λογικής», υπενθυμίζοντας την πρόταση του Προέδρου, Νίκου Ανδρουλάκη, να γνωμοδοτήσει για το περιεχόμενο της διάταξης η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής.

«Η Ν.Δ. θυμήθηκε -ελάχιστες εβδομάδες πριν τις εκλογές- τη Χρυσή Αυγή. Ουσιαστικά ομολογεί ότι κινδυνεύει η αυτοδυναμία της και γι’ αυτό επιλέγει πολιτικά να κινηθεί προς την κατεύθυνση να “ψαρέψει” ψήφους», πρόσθεσε, σημειώμοντας ότι και “Ο ΣΥΡΙΖΑ, για τον ίδιο ακριβώς ψηφοθηρικό λόγο, για να αποτρέψει την αυτοδυναμία της Ν.Δ., επιλέγει και αυτός να χορέψει – αγκαλιά με τη Ν.Δ. – μέσα στα λασπόνερα της επικοινωνιακής τοξικότητας και της πόλωσης».

Υπενθύμισε, δε, ότι η αείμνηστη Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Φώφη Γεννηματά, ήδη επί Μιχαλολιάκου, είχε καταθέσει πρόταση, προκειμένου να βρούμε τον νομικό τρόπο ώστε να αποκλείονται, με όρους και προϋποθέσεις πάντοτε στο πλαίσιο του Συντάγματος, αυτά τα μορφώματα που ενδύονται το «μανδύα» πολιτικού κόμματος, ενώ στην πραγματικότητα είναι εγκληματικές οργανώσεις.

Στη συνέχεια, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής επισήμανε: «Η στιγμή είναι εξαιρετικά κρίσιμη.Η Κυβέρνηση είχε την ευθύνη της διαβούλευσης, αλλά τη διεκπεραιώνει προσχηματικά, καθώς γνήσια και ειλικρινής διαβούλευση δεν υπάρχει στον ορίζοντα της Ν.Δ. για κανένα θέμα.Η συγκεκριμένη πρόταση της Ν.Δ. εγείρει κατ’ ελάχιστον δύο προβληματικά θέματα. Το ένα είναι η έλλειψη δικονομικής σαφήνειας. Το δεύτερο, αφορά την έννοια της “πραγματικής ηγεσίας” που θα κρίνει ο Άρειος Πάγος, για την οποία δεν πρέπει να αφήνονται ευρεία κενά ερμηνείας, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος να μπούμε σε άλλες, μεγάλες περιπέτειες. Είναι σημαντικό, σε ένα μείζον ζήτημα Δημοκρατίας, να καταφέρει να ομονοήσει το πολιτικό σύστημα.»

Όσον αφορά το κλίμα που επικρατεί στο πολιτικό σκηνικό, η κυρία Λιακούλη τόνισε: «ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύουν καθημερινά πόσο ίδιοι είναι. Ο ένας κουνάει το “σκιάχτρο” του άλλου στον Ελληνικό Λαό, με έναν δηλητηριώδη διχαστικό λόγο, που δεν προσφέρει το παραμικρό στην επίλυση των επιτακτικών προβλημάτων της κοινωνίας», υπογραμμίζοντας ότι «το ΠΑΣΟΚ δεν είναι ούτε συμπλήρωμα ούτε παράρτημα κανενός».

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ : Ο ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ, ΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ

Σημεία Ομιλίας Χρήστου ΓκόκαΕιδικού Αγορητή ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα:

«Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών»

Ο Φορέας Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων πρέπει να είναι μια Ανεξάρτητη Αρχή στη λειτουργία της, με Οικονομική Αυτοτέλεια

  • Η διασφάλιση της ασφάλειας των Μεταφορών γενικότερα, και πιο συγκεκριμένα των αερομεταφορών και σιδηροδρομικών μεταφορών στις οποίες αναφέρεται το σχέδιο Νόμου που συζητάμε σήμερα, είναι αυτονόητη και με πολλαπλή σημασία.
  • Συνδέεται άμεσα, με το θεσμικό πλαίσιο, που αφορά στη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων, και το οποίο επιχειρεί να διαμορφώσει με τις διατάξεις του το υπό ψήφιση Νομοσχέδιο, που περιλαμβάνει και τη θέσπιση του Εθνικού Οργανισμού για τη Διερεύνηση αυτών των ατυχημάτων και την ασφάλεια στις μεταφορές (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).Και πρέπει να οδηγήσει στην πρόληψη και την αποφυγή επανάληψης παρόμοιων ατυχημάτων.
  • Υπάρχει ζήτημα ενίσχυσης και θωράκισης της ασφάλειας, αλλά και αποφυγής ατυχημάτων.Αυτά που θέλουμε και εκφράζουμε, είτε στις τοποθετήσεις μας είτε μέσα από τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο, αφορούν αφ’ ενός μεν περιπτώσεις συγκεκριμένων συμβάντων, τα περισσότερα αεροπορικά, πάνω από 80%, γίνονται στο έδαφος, αφ’ ετέρου δε στον τρόπο άσκησης του ελέγχου και της εποπτείας στη λειτουργία, ιδιαίτερα των Περιφερειακών Αεροδρομίων.
  • Και είναι βασικό στοιχείο της κριτικής μας η κατάργηση των Περιφερειακών Αρχών των Αεροδρομίων, και η άσκηση των αρμοδιοτήτων από απόσταση, από την Αθήνα, μέσω της τεχνολογίας, όπως θεσμοθετήθηκε με τον Ν. 4757/2020.Δεν μπορούν να υποκαθίστανται οι Αρχές και οι Υπηρεσίες της Πολιτικής Αεροπορίας.

Μερικά Ερωτήματα:

-Τελικά δεν έχετε ακόμα πειστεί ότι χρειάζονται οι Περιφερειακές Αρχές;

και ότι δεν μπορεί ο έλεγχος και η εποπτεία των αεροδρομίων να γίνεται από την Αθήνα;

-Είναι επαρκές το προσωπικό της ΑΠΑ; Μόνο 100 άτομα,

-Δεν χρειάζονται επιτόπιοι έλεγχοι;

-Δεν πρέπει να επιλαμβάνονται των ατυχημάτων (άμεσα, με διασφάλιση στοιχείων για τη διερεύνηση και προανακριτικό υλικό) οι επι τόπου Αρχές; Και όχι αυτό να ανατίθεται σε αναρμόδιους (ιδιώτης διαχειριστής) που είναι και ελεγχόμενοι;

Οι ερωτήσεις μας αφορούν συγκεκριμένα συμβάντα ή γεγονότα και για τους δύο τομείς μεταφορών. Έχουμε καταθέσει ερωτήσεις για πολλά συμβάντα στο Ηράκλειο Κρήτης, στην Κέρκυρα, στη Σκιάθο, στον αερολιμένα Αθηνών και στους σιδηροδρόμους. Επίσης, πρόσφατα έχει γίνει γνωστή η επιβολή προστίμου στην HellenicTrain ύψους 300.000 ευρώ, από τη ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων, μετά από συνεχή σιδηροδρομικά ατυχήματα και την εμπλοκή Ι.Χ. αυτοκίνητων στις διαβάσεις.

  • Υπάρχουν θέματα που αφορούν στις υποδομές, σε ελλείψεις προσωπικού, και ιδίως εξειδικευμένου προσωπικού, αλλά και σε θέματα συντήρησης και αναβάθμισης στη λειτουργία, όπως των σιδηροδρομικών δικτύων, π.χ. η σιδηροδρομική γραμμή στη Βόρεια Ελλάδα που έχει πολύ μεγάλες ανάγκες.
  • Χρειαζόμαστε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο αξιόπιστο, λειτουργικό και αποδοτικό, για τη διερεύνηση των αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των αντίστοιχων μεταφορών, αλλά και την προώθηση της Ασφάλειας μέσα από ένα συνεχές σύστημα αξιολόγησης της.

Η αναγκαιότητα αυτή προκύπτει πέρα από την προαναφερθείσα πραγματικότητα για δύο βασικούς ακόμα λόγους.

  1. Για την εναρμόνιση με το Ενωσιακό Δίκαιο και συγκεκριμένα τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 996/2010, σχετικά με τη διερεύνηση και τη πρόληψη των ατυχημάτων στην Πολιτική Αεροπορία.Η θεσμοθέτηση αυτή μάλιστα, έρχεται πολύ καθυστερημένα και μάλιστα στο τέλος μιας Κυβερνητικής θητείας.Δημιουργείται ενιαίος φορέας και αντικαθιστά τις δύο Επιτροπές Διερεύνησης που έχουν θεσμοθετηθεί μέχρι σήμερα , μία για τα αεροπορικά και μία για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα.
  • Η ενοποίηση των 2 αρχών, δεν αρκεί από μόνη της. Είναι μεν σε θετική κατεύθυνση, υπό προϋποθέσεις όμως, όπως π.χ. η επαρκής και εξειδικευμένη στελέχωση και για τους 2 τομείς.
  • Για το νέο φορέα έγινε η επιλογή δημιουργίας μιας δομής, μιας Δημόσιας Υπηρεσίας, αυτοτελούς , όμως άμεσα συνδεδεμένη λειτουργικά και οικονομικά με τις Υπηρεσίες του αρμόδιου για τις Μεταφορές Υπουργείου, το οποίο επίσης με Αποφάσεις του Υπουργού επιλέγει η Διοίκηση, τις μετακινήσεις και τις τοποθετήσεις του προσωπικού.Παρ’ ότι οι Ευρωπαϊκές Αρχές αναφέρονται σε Ανεξάρτητες Αρχές, κι αυτό είναι κάτι που μας απασχολεί και μας προβληματίζει ιδιαίτερα.

Είναι το πρώτο από τα ζητήματα, που θέσαμε από την πρώτη μάλιστα συνεδρίαση της Επιτροπής.Έτσι, η σύσταση μιας ανεξάρτητης αρχής, μη συνταγματικά κατοχυρωμένης θα μπορούσε να ήταν η πιο ενδεδειγμένη λύση.

  • Και εδώ αποτελεί μια βασική διαφορά μας, με τη λογική και τη στάση της Κυβέρνησης, απέναντι στις Ανεξάρτητες Αρχές, όπως φάνηκε και στην περίπτωση της ΑΔΑΕ, με το θέμα των υποκλοπών. Η ΑΔΑΕ ήταν ο μόνος φορέας που λειτούργησε όπως έπρεπε απέναντι σε όσα συνέβησαν με αφορμή την παρακολούθηση του κυρίου Ανδρουλάκη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής.

2.Το δεύτερο ζήτημα αφορά στο τρόπο λειτουργίας του νέου φορέα, υπό την πλήρη εποπτεία του Υπουργείου Μεταφορών. Όσον αφορά στη Διοίκηση, αυτή επιλέγεται από τον Υπουργό. Ενώ τα θέματα λειτουργίας παραπέμπονται σε μεταγενέστερο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας και Διαχείρισης. Ρυθμίζεται η σύνθεση του πενταμελούς συμβουλίου του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.Ο Πρόεδρος και ο Αναπληρωτής Πρόεδρος με εμπειρία αντίστοιχα στον αεροπορικό και σιδηροδρομικό τομέα.

Δύο παρατηρήσεις:

Α. Γιατί εμπειρία στον αεροπορικό ή σιδηροδρομικό τομέα αόριστα; Θεωρώ ότι πρέπει να είναι συγκεκριμένη η πρόβλεψη, π.χ. για τον αεροπορικό τομέα να προέρχεται από την Πολιτική Αεροπορία.

Β. Για τη θέση του Γραμματέα. Ο στόχος πρέπει να είναι η ανεξάρτητη λειτουργία. Επομένως ο Γραμματέας πρέπει να ανήκει στον Οργανισμό και θα ήταν λογικό να είναι κάποιος από τους διερευνητές, ώστε να μπορεί να είναι και αποτελεσματικότερος στο αντικείμενό του.

  • Επίσης, με την παρ. 2 του άρθρου 10 του σχεδίου νόμου δίνεται η δυνατότητα στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών να μετατάσσει υπαλλήλους του Υπουργείου ΥΜΕ και των εποπτευόμενων αυτού φορέων καθώς και από τις Ανεξάρτητες Αρχές ΑΠΑ και ΡΑΣ, χωρίς την βούληση τους ή τη σύμφωνη γνώμη τους. Παράλληλα, περιορίζεται το πεδίο στελέχωσης του νέου φορέα.
  • Αυτή η πρόβλεψη αφενός αποδυναμώνει τις ήδη υποστελεχωμένες Υπηρεσίες, Φορείς και Ανεξάρτητες Αρχές, αφετέρου θέτει το όλο πλαίσιο της συγκρότησης του (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.) υπό τον πλήρη έλεγχο του Υπουργού.
  • Επιλέγεται η στελέχωση των Διευθύνσεων με προσωπικό από το Υπουργείο- Φορείς- Ρυθμιστικές Αρχές, αντί στελέχωση με προσλήψεις του κατάλληλου προσωπικού, με αξιοκρατία και διαφάνεια. Και είναι διαφορετική η περίπτωση του ιδιαίτερα εξειδικευμένου προσωπικού διερευνητών, που είναι πολύ λίγοι, και επομένως πρέπει να προβλέπεται να χρησιμοποιούνται και ως εξωτερικοί συνεργάτες.Πρέπει να διασφαλιστεί πλήρης στελέχωση για όλους τους φορείς.

Το τρίτο ζήτημα αφορά στη χρηματοδότηση του Οργανισμού.

  • Η διάθεση πόρων από τα αδιάθετα του Eurocontrol, για την αποζημίωση των Διερευνητικών Αεροπορικών Ατυχημάτων, δημιουργεί έμμεση χρηματοδότηση από τους ελεγχόμενους, ενώ δεν εξασφαλίζει τους απαιτούμενους πόρους, στην περίπτωση που δεν θα υπάρχουν αδιάθετα ποσά.
  • Επίσης, δεν προκύπτει, τι προβλέπεται, ποιοί θα είναι οι πόροι για τις αποζημιώσεις ή τις αποδοχές των διερευνητών σιδηροδρομικών ατυχημάτων, που θα πρέπει να είναι αντίστοιχου επιπέδου με τους διερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων.
  • Προκειμένου να επιτευχθούν οι προβλεπόμενες άμεσες ενέργειες για τη διερεύνηση ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος απαιτείται η εκταμίευση ενός σεβαστού ποσού, που πρέπει να διασφαλιστεί σε συγκεκριμένο λογαριασμό και με συγκεκριμένη διάταξη. Να εξηγηθεί διεξοδικότερα πως τελικά θα χρηματοδοτείται η συνολική λειτουργία του νέου φορέα.

Το πραγματικό πρόβλημα με τη διάθεση πόρων του EUROCONTROL (από τα αδιάθετα ποσά), αφορά:

1. Πρόκειται για χρήματα για την παροχή υπηρεσιών αεροναυσιπλοϊας.

Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων δεν είναι τέτοιος πάροχος, αλλά ελέγχουσα Αρχή.

2.Τι θα γίνει όταν δεν θα υπάρχουν αδιάθετα;

Αν και η αποζημίωση από αυτά του νέου Οργανισμού θα δημιουργήσει διάφορα προβλήματα.

3.Το σύστημα που προβλέπεται είναι σε βάρος των εργαζομένων στις αντίστοιχες Υπηρεσίες της Πολιτικής Αεροπορίας, της ΥΠΑ και της ΑΠΑ, αλλά και της Μετεωρολογίας.

4.Τα χρήματα αυτά ελέγχει μια Κρατική Αρχή, όπως είπατε κ. Υπουργέ,η ΥΠΑ. Είναι όπως και η ίδια ελεγχόμενη από τον νέο Οργανισμό Διερεύνησης ατυχημάτων, ενώ θα καλύπτει την αμοιβή των διερευνητών.

5.Υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Οργανισμού Eurocontrol;

6.Και οι υπόλοιποι αεροπορικοί φορείς, που πληρώνουν αυτά τα τέλη , έμμεσα χρηματοδοτούν και τη διερεύνηση.

Υπάρχουν επίσης και άλλα ζητήματα, όπως:

  • Ζητήματα διαχωρισμού μεταξύ των διερευνήσεων του υπό σύσταση οργανισμού και των αντίστοιχων δικαστικών διερευνήσεων.
  • Υπάρχουν θέματα που αφορούν στην απαιτούμενη ταχύτητα για την άμεση ενεργοποίηση των διερευνητών αφενός, αλλά και της γραφειοκρατίας στη διαδικασία μιας δημόσιας υπηρεσίας όπως συστήνεται ο συγκεκριμένος οργανισμός αφετέρου.
  • Δεν υπάρχει σχετικό χρονοδιάγραμμα, ούτε είναι ξεκάθαρος ο τρόπος με τον οποίο θα διαρθρωθεί και θα οργανωθεί η υπηρεσία του νεοσύστατου Οργανισμού.Προτείνεται να προσδιορισθεί χρονοδιάγραμμα – ( πχ. εντός διμήνου)”.
  • Και μια ειδικότερη αναφορά στον τομέα της Διερεύνησης των Σιδηροδρομικών Ατυχημάτωνόπου το πρόβλημα της υποστελέχωσης είναι πιο έντονο και σε σχέση με το προσωπικό, και με τους πόρους αλλά και με τους διερευνητές, Θα βρεθούν τώρα; Έχει γίνει κάποια προεργασία; Το τοπίο παραμένει ασαφές.
  • Προβλέπεται η δέσμευση της ΡΑΣ ( και όχι μια απλή σύσταση), να ακολουθήσει οδηγίες και εντολές για την έκδοση αποφάσεων προς τους επιτηρούμενους από αυτήν σιδηροδρομικούς φορείς, από ένα φορέα, τον (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.), ο οποίος ελέγχεται από τον Υπουργό.
  • Πώς είναι λοιπόν δυνατόν η Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή ΡΑΣ να εκτελεί ενέργειες, κατόπιν υποδείξεων και επιβολής αυτών των υποδείξεων, από έναν φορέα, που ιεραρχικά ελέγχεται από τον Υπουργό; Όταν η ελληνική πολιτεία με το νόμο 3861/2010 αποφάσισε να συστήσει την Ανεξάρτητη αυτή Διοικητική Αρχή, μη συνταγματικά κατοχυρωμένη και εν συνεχεία βέβαια να γίνουν και ενσωματώσεις με την Ευρωπαϊκή Οδηγία με μεταγενέστερες νομοθετικές πρωτοβουλίες, έδωσε πλήρη ανεξαρτησία στις αποφάσεις αυτής της Αρχής. Τα προηγούμενα χρόνια δεν θίχτηκε αυτή η ανεξάρτητη λειτουργία της.Η λειτουργία μιας πραγματικά ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, που είναι η ΡΑΣ, θα πρέπει να διαφυλαχθεί, αλλά και του νέου υπό σύσταση οργανισμού που θα πρέπει και αυτός από την πλευρά του να αποτελεί μια ανεξάρτητη αρχή.
  • Υπάρχει η ανάγκη για ένα θεσμικό πλαίσιο αξιόπιστο, λειτουργικό και αποδοτικό , για τη δημιουργία μιας πραγματικά ανεξάρτητης αρχής που θα διερευνά τα ατυχήματα και θα δίνει λύσεις και προτάσεις, για να αποφύγουμε τη δημιουργία νέων ατυχημάτων, που θα διασφαλίζει την ασφάλεια και κυρίως την προώθηση της ασφάλειας των Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Μεταφορών.
  • Τα βασικά ζητήματα που προκύπτουν από τη σύσταση του νέου ενιαίου Οργανισμού, για την Ανεξαρτησία στη λειτουργία του, τον τρόπο στελέχωσής του, τη διοίκησή του, αλλά και την έλλειψη της οικονομικής του αυτοτέλειας, δημιουργούν μια Ανεξάρτητη Αρχή που δεν είναι πλήρως εναρμονισμένη με το Ενωσιακό Δίκαιο και δεν έχει διασφαλισμένες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να ανταποκριθεί στο κρίσιμο και σοβαρό έργο που καλείται να επιτελέσει.

ΔΗΛΩΣΗ ΧΑΡΗ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

(on camera)

Ο Πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών κ. Ράμμος εκτελώντας άψογα τα καθήκοντά του και σεβόμενος την Βουλή των Ελλήνων στην οποία λογοδοτούν όλες οι Ανεξάρτητες Αρχές, ζήτησε να ενημερώσει την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για θέματα σοβαρού δημόσιου συμφέροντος. Περιέργως και με λύπη μου διαπίστωσα ότι για άλλη μια φορά η πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας αρνήθηκε την προσέλευση του. Απευθύνω πρόσκληση στο σύνολο των πολιτικών κομμάτων και στον Πρόεδρο της Βουλής να αποδεχθούν όλες οι πολιτικές δυνάμεις το αίτημα του Προέδρου της ΑΔΑΕ να ενημερώσει την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας γιατί αυτό θα διευκολύνει την αποτύπωση της αλήθειας στην πολύκροτη υπόθεση των υποκλοπών.

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: «ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΙΑ ΖΩΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ»

Νίκος Ανδρουλάκης: «Θέλουμε μια ζωή αξιοπρέπειας για τη νέα γενιά»

Το Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας στην Κατερίνη, ένα τμήμα με ιδιαίτερη εκπαιδευτική εξωστρέφεια, επισκέφτηκε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης.

Οι απόφοιτοι του βρίσκουν εργασία σε ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων και οργανισμών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στο ευρύτερο αντικείμενο των logistics, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η απορρόφηση των αποφοίτων του Τμήματος από την αγορά αγγίζει, μάλιστα, το 80%.

«Ο λόγος της σημερινής επίσκεψης είναι γιατί θέλουμε να στείλουμε ένα σαφές μήνυμα ότι έχουμε χρέος να στηρίξουμε την εκπαίδευση και τη διασύνδεσή της με την αγορά εργασίας, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας» σημείωσε ο κ. Ανδρουλάκης συμπληρώνοντας ότι «με σύγχρονες υποδομές, με επιστήμονες οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο τους μπορούμε να ανοίξουμε νέα πεδία στην αγορά εργασίας» ανέφερε ο κ. Ανδρουλάκης.

«Στον τουρισμό, τον πρωτογενή τομέα, την μεταποίηση, την έρευνα πρέπει να υπάρξει ένα στρατηγικό μακροπρόθεσμο πλάνο διότι η φιλοδοξία μας είναι να υπάρξουν πολλές καλές θέσεις εργασίας στη χώρα για να μείνουν εδώ τα ελληνόπουλα και όχι να φεύγουν ψάχνοντας ένα καλύτερο μέλλον μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε ώστε να έχουμε μια ποιοτική ανάπτυξη και όχι να λέμε ότι μειώνεται η ανεργία με μισθούς των 400, των 500, των 600 ευρώ. Εμείς θέλουμε μια ζωή αξιοπρέπειας για τη νέα γενιά» επισήμανε ο κ. Ανδρουλάκης.

Ν.ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: «ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ Η ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΕΙ Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ»

Με αφορμή τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών, τοποθετήθηκε η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου.

Ξεκινώντας την ομιλία της, η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Σχετικά με την ρύθμιση για να μπει φρένο στο Κόμμα Κασιδιάρη. Προφανώς και θα αποτελεί μελανή κηλίδα στην Δημοκρατία μας αν ξαναμπεί μια εγκληματική οργάνωση στη Βουλή και αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει θέμα κομματικού ανταγωνισμού όπως εξελίσσεται. Θα αποτελεί ντροπή να μην υπάρξει η ευρύτερη συναίνεση για να μην μπει η μεταμορφωμένη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ στην Βουλή.

Και ασφαλώς η πάλη απέναντι στον φασισμό, τον νεοναζισμό και την εγκληματική δραστηριότητα αποτελεί καθήκον όλων των πολιτών. Ωστόσο, χρειάζονται και νομοθετικές, δικονομικές αντιμετωπίσεις. Ας τα λέμε όπως είναι. Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ βγήκε από τον πολιτικό χάρτη και λόγω της πάλης των πολιτών όλων των χώρων , αλλά οριστικά και τελεσίδικα λόγω της καταδίκης της ως εγκληματική οργάνωση από την Δικαιοσύνη. Σοφόν το σαφές.

Πρέπει να δούμε λοιπόν τι θα κάνουμε και χρειάζεται συνεννόηση, συναίνεση. Συναίνεση σημαίνει συμφωνία στη στοχοθεσία επί της αρχής και μια τέτοια νομοτεχνική επεξεργασία, που πρέπει να συμφωνεί απόλυτα με τις συνταγματικές προβλέψεις τόσο σε ουσιαστικό όσο και σε δικονομικό επίπεδο. Αυτό είναι το μόνο σημείο που χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή.

Δεν μπορούμε να ψάχνουμε πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης σε αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα για τη Δημοκρατία μας. Οι προτάσεις και οι παρατηρήσεις του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής είναι συγκεκριμένες και απολύτως τεκμηριωμένες. Επιπλέον, προτείνουμε λόγω της σοβαρότητας και της ευαισθησίας του θέματος ο Πρόεδρος της Βουλής να ζητήσει το ταχύτερο τη γνώμη της Επιστημονικής Υπηρεσίας του Κοινοβουλίου προκειμένου να επιτευχθεί η αρτιότερη και σύμφωνη με το Σύνταγμα διατύπωση της διάταξης.»

Στη συνέχεια, η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι : « Βαρεθήκαμε σ΄ αυτή την αίθουσα τις επιθέσεις, την λάσπη και υποτίμηση με τον πιο λαϊκίστικο λόγο από τον γνωστό υβριστή συνάδελφο.

Δεν ξέρω τι σκέφτεστε, αλλά εμείς ως ΠΑΣΟΚ δεν είμαστε διατεθειμένοι να ανεχτούμε να λέει « λίγο» τον Πρόεδρό μας Νίκο Ανδρουλάκη. Αυτό και άλλα πολλά που ειπώθηκαν συνιστούν άλλη μια εκτροπή από κάθε πλαίσιο πολιτικής, ανθρώπινης, θεσμικής ευπρέπειας και σεβασμού, όταν τέτοιοι χαρακτηρισμοί απευθύνονται στον αρχηγό του τρίτου κόμματος στην Βουλή.

Συνιστούν όμως και αποκαλυπτικές δηλώσεις από ένα βασικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ που αρκετοί χειροκροτούν τις απόψεις του, από ένα στέλεχος του κόμματος που κατά τα άλλα μιλάει για δήθεν Προοδευτική Συνεργασία. Υπάρχει κάποιος, υπάρχει έστω ένας που ακόμα και αν υπήρχαν οι προϋποθέσεις για να γίνει πράξη μια τέτοια προοπτική εντελώς θολής προγραμματικής και πολιτικής βάσης, αυτές οι φραστικές επιθέσεις δείχνουν ειλικρίνεια; Γίνεται φανερό, ότι και αυτή η πρόταση γίνεται με ένα και μόνο στόχο: Την αλίευση ψήφων από τον χώρο μας δυνάμεων.

Αν ήταν διαφορετικά τα πράγματα, ήδη η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ θα τον επίπληττε, θα του ασκούσε δημόσια κριτική. Σιωπή όμως, σιωπή αποκαλυπτική, σιωπή ένοχη.»

Ενώ η κα. Γιαννακοπούλου δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις «επιθέσεις» κατά του Πρόεδρου της ΑΔΑΕ, Χρ. Ράμμου, επισημαίνοντας: «Σχετικά με τις ανοίκειες επιθέσεις στον Πρόεδρο της ΑΔΑΕ, Χρ. Ράμμο, από μέλη της πλειοψηφίας επειδή συνεχίζει απρόσκοπτα και ανεξάρτητα το έργο του σύμφωνα με τις Συνταγματικές επιταγές πρέπει να σταματήσουν προκειμένου η Ανεξάρτητη Αρχή να μπορέσει να επιτελέσει το ρόλο της χωρίς εμπόδια, επιθέσεις και απειλές. Κάτι τέτοιο είναι απολύτως ανεπίτρεπτο.

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: «ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΧΘΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΝΔ ΤΟΥ κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥ κ. ΤΣΙΠΡΑ. ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΟΧΘΗ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ, Η ΠΡΟΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ»

Νίκος Ανδρουλάκης: «Δεν είμαστε στην ίδια όχθη της Ιστορίας με τη ΝΔ του κ. Μητσοτάκη και τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Τσίπρα. Δική μας όχθη είναι η συνέπεια, η πρόοδος και η ευθύνη»

Στο πλαίσιο πολιτικής ομιλίας απόψε στην Κατερίνη, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, στον απόηχο της άρνησης της κυβερνητικής πλειοψηφίας να ενημερώσει ο επικεφαλής της ΑΔΑΕ, Χρήστος Ράμμος, την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας αλλά και της σχετικής τοποθέτησης του Προέδρου της Βουλής, αναρωτήθηκε: «Τι φοβάται η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και δεν καλεί μία ανεξάρτητη αρχή; Τις ανεξάρτητες αρχές τις ίδρυσε το ΠΑΣΟΚ για να υπάρχουν θεσμικά αντίβαρα και να μην μπορεί ένας Πρωθυπουργός να κάνει ό,τι θέλει στη χώρα βάσει ενός συστήματος εξουσίας μέσα στο Μαξίμου. Αλλά, να λογοδοτεί, να υπάρχει διαφάνεια και δικαιοσύνη».

Σχετικά με τις καταγγελίες του επιχειρηματία Χ. Καλογρίτσα, ο κ. Ανδρουλάκης σχολίασε με νόημα: «Τελικά, για να σκεφτεί καλύτερα ο ελληνικός λαός, μήπως ζούμε την ημέρα της Μαρμότας; Από τον ανιψιό του Μητσοτάκη στον κολλητό του Τσίπρα. Οι αντ’ αυτού. Ο ένας με τις παρακολουθήσεις, με τον απόλυτο έλεγχο της ΕΥΠ, με τα ρουσφετάκια σε επιχειρηματίες, με την παρακολούθηση ευρωβουλευτών και πολιτικών αρχηγών.

Και ο άλλος με τα SMS ενώ ήταν ο αρμόδιος να διεξάγει τον διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών. Βγαίνει σήμερα επιχειρηματίας και λέει ότι δεν μοίραζε μόνο άδειες αλλά και τις μετοχές των καναλιών. Μια είναι η ερώτηση προς τον κ. Τσίπρα: Το έστειλε αυτό το μήνυμα το δεξί του χέρι στον συγκεκριμένο επιχειρηματία; Διότι, αν το έστειλε, πρέπει να απαντηθεί αύριο το πρωί».

«Δεν είμαστε στην ίδια όχθη της Ιστορίας, ούτε με τη ΝΔ του κ. Μητσοτάκη, ούτε με τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Τσίπρα. Η όχθη της δικής μας ιστορίας είναι η συνέπεια, η πρόοδος και η ευθύνη απέναντι στην πατρίδα και τον ελληνικό λαό» επισήμανε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής διευκρινίζοντας ότι «δεν είναι πρόοδος το ταγκό με τον Καμμένο, ο έλεγχος των αρμών της εξουσίας, οι αντισυνταγματικές παρεμβάσεις στις ανεξάρτητες αρχές, ο διχασμός και το δηλητήριο στην κοινωνία, η φορολογική αφαίμαξης της μεσαίας τάξης, το μοίρασμα επιδομάτων με το βλέμμα στην κάλπη, η διαχείριση του ταμείου ανάκαμψης όχι ως εργαλείου για την κοινή προκοπή αλλά για να γιγαντωθούν οι ημέτεροι».

Αναφερόμενος στο πολιτικό αφήγημα της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε ότι «ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιφέρει το φόβητρο της επιστροφής του κ. Τσίπρα σαν τον βοσκό, που φώναζε ότι έρχεται ο λύκος.Ο Αλέξης Τσίπρας ελπίζει ότι η επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών, θα τον απαλλάξει από την υποχρέωση να εξηγήσει γιατί η διακυβέρνηση του αποδείχτηκε τόσο τραυματική» συμπληρώνοντας ότι το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής ζητά ένα ισχυρό ποσοστό από τους πολίτες προκειμένου «να ανατρέψει τους σημερινούς συσχετισμούς και να έρθει σε ρήξη με ένα αυτοκαταστροφικό πολιτικό σύστημα, που αναπαράγει διαρκώς κρίσεις, που υπονομεύουν την εθνική συνεννόηση, υποσκάπτουν την κοινωνική συνοχή και αποδυναμώνουν τις παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας βυθίζοντές τες στην αβεβαιότητα».

Αντέταξε ότι «όσα χρόνια είμαι στην πολιτική ζωή αυτής της χώρας, με τις μικρές μου δυνάμεις, δεν ήμουν ποτέ φορέας πελατειακού κράτους, ούτε λαΐκισα ποτέ, ούτε υπονόμευσα για λόγους εξουσίας το δημόσιο συμφέρονόπως έκαναν και οι δύο».

Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις πολιτικές για τη νέα γένια. «Στην Ελλάδα των 750.000 εργαζομένων που αμείβονται με μισθούς κάτω των 400 ευρώ και με το 55% των νέων θέσεων που δημιουργούνται, να αφορούν θέσεις μερικής απασχόλησης, οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού αποτελούν εμπαιγμό. Ιδίως για τους νέους εργαζόμενους».

Αναφερόμενος στα ελληνοτουρκικά, ο κ. Ανδρουλάκης σημείωσε: «Δεν θέλουμε να εξοπλίζεται ένας διεθνής ταραξίας όπως ο Ερντογάν, που καταπατά τα ανθρώπινα δικαιώματα στο εσωτερικό της Τουρκίας, που όποιος έχει άλλη άποψη κινδυνεύει να μπει φυλακή. Που προσπαθεί να βγάλει παράνομο το φιλοκουρδικό κόμμα HDP. Που δεν σέβεται την σταθερότητα στην ανατολική Μεσόγειο. Που απειλεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας και της Κύπρου. Όχι δεν θέλουμε να πάρει F16 ο κ. Ερντογάν και πολύ περισσότερο δεν θέλουμε ο λαός μας να πληρώνει δισεκατομμύρια σε εξοπλισμούς. Και το λέμε εμείς που στηρίξαμε τη συμφωνία με τη Γαλλία. Άλλο να στηρίζεις την αποτρεπτική δύναμη της χώρας και άλλο να ανοίξουμε έναν διαγωνισμό εξοπλισμών με την Τουρκία εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, εις βάρος του κοινωνικού κράτους που τόσο ανάγκη έχει ο λαός μας».

0

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.