ΔΗΛΩΣΗ ΧΑΡΗ ΔΟΥΚΑ, ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΡΑΕ

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 11 Μαΐου 2022 by manos (seo)-admin

Οι σημερινές διευκρινήσεις της Κυβέρνησης για το πόρισμα της ΡΑΕ επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες μας.

Η πολυδιαφημισμένη από τον Πρωθυπουργό φορολόγηση με 90% των υπερκερδών των εταιρειών ενέργειας, θα γίνει με… εκπτώσεις.

Δεν θα φορολογηθεί το συνολικό ποσό των 930 εκ. ευρώ αλλά υποπολλαπλάσιο, το οποίο πάλι δεν προσδιορίζεται καθώς περιμένουμε νέους υπολογισμούς.

Καλούμε την Κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και τον Πρωθυπουργό να αναλογιστεί το βαρύ τίμημα της ακρίβειας που έχουν πληρώσει οι πολίτες.

Στην εθνική προσπάθεια για μείωση των συνεπειών της ενεργειακής κρίσης δε νοείται η κυβέρνηση να βγάζει εκτός κάδρου όσους υπερ-κερδοσκοπούν.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΔΑΜΟΥ

Συνάντηση με τη βουλευτή της Β’ Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνα Αδάμου, είχε νωρίτερα ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, επισφραγίζοντας την πολιτική συμπόρευση της με το Κίνημα.

Η κ. Αδάμου συμμετείχε στις εκλογικές διαδικασίες για την ανάδειξη του Προέδρου του Κινήματος τον Δεκέμβριο του 2021, καθώς και για την επιλογή των μελών των τοπικών και νομαρχιακών οργανώσεων στις 8 Μαΐου. Είναι εγγεγραμμένο μέλος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και στο εξής θα μετέχει στις κομματικές και πολιτικές δραστηριότητες του Κινήματος.

Η κ. Αδάμου θα παραμείνει ανεξάρτητη βουλευτής για την τρέχουσα κοινοβουλευτική της θητεία, καθώς ταυτίζεται με το αξιακό πολιτικό σκεπτικό του κ. Ανδρουλάκη.

ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ: ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΙΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ, ΩΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς:

Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κ. Χατζηδάκη

Υπουργό Δικαιοσύνης, κ. Κ. Τσιάρα

Υπουργό Εσωτερικών, κ. Μ. Βορίδη

– Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Ν. Κεραμέως

– Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ Π. Θεοδωρικάκο

– Υπουργό Μετανάστευσης & Ασύλου, κ. Π. Μηταράκη

– Υπουργό Επικρατείας, κ. Κ. Πιερρακάκη

Θέμα: Οι γυναικοκτονίες συνεχίζονται, ώρα αποφάσεων και δράσεων για την Πολιτεία

Η γυναικοκτονία της Αΐντας Παπαδοπούλου, μητέρας ανηλίκων τέκνων, την 5η Μαΐου δια στραγγαλισμού από τον -καθ’ ομολογία δράστη- σύζυγό της, υπόθεση που έκτοτε πρωταγωνιστεί στην επικαιρότητα, ήρθε να προστεθεί στη μακάβρια λίστα της “πανδημίας” των γυναικοκτονιών.

Με την ελληνική κοινωνία, όλους μας, να παρακολουθούμε συγκλονισμένοι μια ακόμα τραγωδία με θύμα γυναίκα, επανέρχονται εκ νέου στο προσκήνιο τα αμείλικτα ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα των δράσεων που έχει αναλάβει η Πολιτεία, καθώς και σχετικές εξαγγελίες της Κυβέρνησης.

Ενδεικτικώς υπενθυμίζεται ότι την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στις 8/3/2022, ο Πρωθυπουργός, κ. Κ. Μητσοτάκης, στην ομιλία του στη Βουλή στο πλαίσιο κοινής συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, είχε εξαγγείλει: «Σύντομα μάλιστα με τη βοήθεια της έξυπνης τεχνολογίας και με τη συνεργασία της vodafone, μια εφαρμογή θα επιτρέπει στη γυναίκα που κινδυνεύει να ζητά βοήθεια με το πάτημα ενός κουμπιού στο κινητό της». Επιπλέον, είχε δηλώσει, μεταξύ άλλων, ότι η Κυβέρνηση υψώνει «το πιο ψηλό τείχος προστασίας για τις πιο ευάλωτες γυναίκες, τις άνεργες, τις μετανάστριες, τις γυναίκες με αναπηρία».

Αξίζει περαιτέρω να σημειωθεί ότι στην κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, που έλαβε χώρα στις 17/1/2022 με θέμα την παρουσίαση της 2ηςΕτήσιας Έκθεσης για τη βία κατά των γυναικών, που έχει περίοδο αναφοράς το Νοέμβριο του 2020 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2021, η Υφυπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Δημογραφικής Πολιτικής, Οικογένειας και Ισότητας των Φύλων, κ. Μ. Συρεγγέλα, ανέφερε: «Όσον αφορά στις δολοφονίες γυναικών, στις γυναικοκτονίες, ως προς την πιο ακραία μορφή έμφυλης βίας, σύμφωνα με τα δεδομένα μας την τελευταία δεκαετία οι γυναικοκτονίες αποτελούν το 30,4% ως 50% από τις ανθρωποκτονίες με θύματα γυναίκες. Δυστυχώς, κάθε χρόνο γίνονται κατά μέσο όρο 11 γυναικοκτονίες στη χώρα μας.».

Δεδομένου ότι η έμφυλη και ενδοοικογενειακή βία, καθώς και η “πανδημία” των γυναικοκτονιών, που παρουσίασαν έξαρση στα δύσκολα χρόνια των περιοριστικών μέτρων κατά της υγειονομικής κρίσης, είναι δραματικά παρούσες και διαρκώς εντεινόμενες .

Δεδομένου ότι έχουν παρέλθει τέσσερα έτη από την κύρωση, με το ν.4531/2018, της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης «για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας».

Δεδομένου ότι σε θέματα προστασίας της ανθρώπινης ζωής, δεν χωρούν μακροχρόνιες επαναλήψεις εύηχων εξαγγελιών, αλλά γενναίες αποφάσεις και άμεσα μέτρα ταχείας αποτελεσματικότητας.

Δεδομένου ότι πρόκειται για μείζον ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων που αξίζει διαρκούς μέριμνας και ενεργοποίησης όλων των συναρμόδιων Φορέων και σύσσωμης της ελληνικής κοινωνίας, ώστε να μην επανέρχεται, για λίγο μόνο, όταν ένα νέο θύμα προστίθεται στη λίστα ή όταν εορτάζεται κάποια συναφής παγκόσμια ημέρα.

Δεδομένου ότι είναι αναγκαίο να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την έμπρακτη και πολύπλευρη στήριξη στα μέλη των οικογενειών των θυμάτων έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας.

Δεδομένου ότι το ΠΑΣΟΚ –Κίνημα Αλλαγής, εγκαίρως από την έναρξη της πανδημίας του covid-19,είχε προειδοποιήσει αναφορικά με την έξαρση της έμφυλης βίας, κάνοντας λόγο για μια «πανδημία μέσα στην πανδημία».

Δεδομένου ότι το ΠΑΣΟΚ  Κίνημα Αλλαγής έχει υπογραμμίσει πως είναι ανάγκη να προστεθεί ειδική διάταξη στον Ποινικό Κώδικα, που θα καθιστά τη γυναικοκτονία διακριτό έγκλημα, στην κατεύθυνση των διεθνών και ευρωπαϊκών εξελίξεων, αναγνωρίζοντας τα ιδιαίτερα έμφυλα χαρακτηριστικά στο ήδη μεγάλης ηθικής απαξίας έγκλημα της ανθρωποκτονίας.

 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Προτίθεστε, επιτέλους, να εισάγετε ρητώς στο δικαιϊκό μας σύστημα τον όρο «γυναικοκτονία», στην κατεύθυνση που έχει προτείνει το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής;
  2. Σε ποιο στάδιο υλοποίησης βρίσκεται η προμνησθείσα εξαγγελία του Πρωθυπουργού, κ. Μητσοτάκη, στη Βουλή περί εφαρμογής που «θα επιτρέπει στη γυναίκα που κινδυνεύει να ζητά βοήθεια με το πάτημα ενός κουμπιού στο κινητό», την οποία πριν δύο μήνες ανακοίνωσε με τον χρονικό προσδιορισμό «σύντομα»;
  3. Τι ακριβώς περιλαμβάνει το «πιο ψηλό τείχος προστασίας» που υψώνει η Κυβέρνηση για την έμφυλη βία ειδικά για «τις μετανάστριες» και «τις γυναίκες με αναπηρία», βάσει της προαναφερθείσας δήλωσης του Πρωθυπουργού στη Βουλή;
  4. Ποια είναι η εξέλιξη εφαρμογής των περιεχομένων δράσεων του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025», που παρουσιάστηκε στις 10/12/2021 παρουσία του Πρωθυπουργού, ιδίως δε όσων αφορούν την πρόληψη και καταπολέμηση της έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας;
  5. Ποια είναι τα στατιστικά δεδομένα για τη λειτουργία, κατά τα χρόνια της πανδημίας μέχρι σήμερα, της «Γραμμής SOS 15900» της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων; Ειδικότερα, πόσοι εργαζόμενοι απασχολήθηκαν/απασχολούνται σε αυτήν, με ποια σχέση εργασίας και ποιων ειδικοτήτων, πόσες κλήσεις δέχθηκε, ποιες κατηγορίες υποθέσεων αφορούσαν και πως κατηγοροποιείται ο χειρισμός/έκβαση αυτών;
  6. Ποιος είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός εφαρμογής του άρθρου 25 «Συμβουλευτικά Κέντρα Γυναικών» και του άρθρου 26 «Ξενώνες φιλοξενίας γυναικών θυμάτων έμφυλης βίας και πολλαπλών διακρίσεων» του ν.4604/2019;
  7. Γιατί το «Οριζόντιο Εργαλείο Εκτίμησης Κινδύνου Ενδοοικογενειακής/Έμφυλης Βίας στην Ελλάδα», που έχει ανακοινώσει το Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, βάσει σχετικού Δελτίου Τύπου στις 5/5/2022, θα εφαρμοστεί πιλοτικά μόνο σε 3 από τους 332 Δήμους της Χώρας;
  8. Ποια είναι η υφιστάμενη κατάσταση ως προς τη στελέχωση και λειτουργία, καθώς και ο απολογισμός δράσεων, των Υπηρεσιών Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας της Ελληνικής Αστυνομίας;
  9. Τρία χρόνια μετά τη μεταφορά της -τότε ονομαζόμενης- Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων (Γ.Γ.Ι.Φ.) από το Υπουργείο Εσωτερικών στο Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, με το π.δ. 81/2019 (Φ.Ε.Κ. Α’ 119/8.7.2019), υπάρχουν αντικειμενικά δεδομένα τα οποία να στοιχειοθετούναπολογιστικά πλέον, την ορθότητα της εν λόγω κυβερνητικής επιλογής, που είχε δεχθεί σφοδρά “πυρά” τεκμηριωμένης κριτικής;
  10. Ποιες πρωτοβουλίες έχετε δρομολογήσει ώστε το εκπαιδευτικό μας σύστημα να παίξει τον σημαντικό ρόλο που του αναλογεί στην πρόληψη των γυναικοκτονιών και την εκρίζωση των αναχρονιστικών ιδεοληψιών κατά των ισότητας των φύλων;
  11. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την άμεση και πολύπλευρη στήριξη στα μέλη των οικογενειών των θυμάτων έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας;
  12. Πιστεύετε στον κομβικό ρόλο των κοινωνικών δομών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο πεδίο της έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας και, εάν ναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για την πολύπλευρη σχετική ενίσχυση των Ο.Τ.Α.;
  13. Έπειτα από τρία χρόνια διακυβέρνησης, είστε ικανοποιημένοι, κατά λόγο αρμοδιότητας εκάστου εξ υμών, για τα αποτελέσματά σας στο πεδίο της πρόληψης των γυναικοκτονιών και, εάν ναι, πως εξηγείτε το γεγονός ότι η επικαιρότητα κατακλύζεται από γυναικοκτονίες και ο μακρύς κατάλογος της φρίκης δεν έχει τέλος;

 

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Ευαγγελία Λιακούλη

Μιχάλης Κατρίνης

Γεώργιος Μουλκιώτης

Νάντια Γιαννακοπούλου

Χαρά Κεφαλίδου

Γεώργιος Καμίνης

Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης

Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου

Ιλχάν Αχμέτ

Χρήστος Γκόκας

Βασίλειος Κεγκέρογλου

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Ανδρέας Λοβέρδος

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Γεώργιος Παπανδρέου

Ανδρέας Πουλάς

Γεώργιος Φραγγίδης

ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ: «ΟΙ ΑΝΤΟΧΕΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΑΝ, ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΡΑ»

Στην κατάθεση Επίκαιρης Επερώτησης για το οριακό τέλμα στο οποίο έχουν περιέλθει οι Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού, εξαιτίας των κυβερνητικών χειρισμών, προχώρησε σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής, με πρωτοβουλία της Γραμματέα της Κ.Ο. και Βουλευτή Λάρισας, Ευαγγελίας Λιακούλη.

Με μία φωνή, όλοι οι Βουλευτές αναδεικνύουν αναλυτικά, με σειρά παραδειγμάτων, πως η θεσμική, οικονομική και λειτουργική “ασφυξία” Δήμων και Περιφερειών εντείνεται και καλούν τους αρμόδιους Υπουργούς στη Βουλή να δώσουν συγκεκριμένες απαντήσεις:
Για το κυβερνητικό σχέδιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Για την ανακατανομή και αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων Κεντρικού Κράτους – Αποκεντρωμένων Διοικήσεων – Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Για το πότε θα μπει τέλος στο μεταβατικό στάδιο ελέγχου νομιμότητας επί των πράξεων των Ο.Τ.Α., στην κατεύθυνση ίδρυσης Αυτοτελών Υπηρεσιών Εποπτείας.
Για τις «δια περιφοράς» συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων.
Για την αναβάθμιση της καταστατικής θέσης των Αιρετών.
Για τηνκυβερνητική προετοιμασία, ώστε η Πολιτεία να επιδείξει άμεσα αντανακλαστικά στην περίπτωση που η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως ακριβώς το Γ’ Τμήμα αυτού, κρίνει αντισυνταγματικές τις νομοθετικές παρεμβάσεις που η Κυβέρνηση της Ν.Δ. επέφερε στο σύστημα διακυβέρνησης των Ο.Τ.Α., ενώ ήδη είχαν προηγηθεί οι αυτοδιοικητικές εκλογές.
Για τη σωρεία προβλημάτων που ταλαιπωρούν τους Υπαλλήλους Δήμων και Περιφερειών.
Για τη δραματική υποστελέχωση, ιδίως στους μικρούς και απομακρυσμένους Δήμους.
Για τις πρωτοβουλίες που απαιτούνται, προκειμένουνα επιβιώσουν οι Δήμοι, οι Περιφέρειες και τα Νομικά τους Πρόσωπα μέσα στη δίνη της ενεργειακής κρίσης και των αλματωδών ανατιμήσεων, που “τινάζουν στον αέρα” τους προϋπολογισμούς τους, τα έργα και τις υπηρεσίες προς τους πολίτες.
Για τις ενέργειες που χρειάζονται, ώστε να γίνει πράξη η διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια της Αυτοδιοίκησης, να αρθεί ο υπερ-συγκεντρωτισμός και να μην εξαρτάται η δημοτική και περιφερειακή δράση, στην παραμικρή λεπτομέρειά της, από την “επαιτεία” για τις υπογραφές των Υπουργών.

Επισυνάπτεται η Επίκαιρη Επερώτηση :

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Προς:- Υπουργό Εσωτερικών, Μ. Βορίδη

– Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρ. Σταϊκούρα

Θέμα: Οι αντοχές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εξαντλήθηκαν, απαιτούνται λύσεις τώρα

Σε οριακό τέλμα έχουν περιέλθει οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α’ και Β’ βαθμού, εξαιτίας των κυβερνητικών χειρισμών. Η θεσμική, οικονομική και λειτουργική ασφυξία καθημερινά εντείνεται, τα προβλήματα όχι απλώς παραμένουν άλυτα, αλλά πολλαπλασιάζονται, ενώ Αιρετοί και Υπάλληλοι πασχίζουν αβοήθητοι να φέρουν εις πέρας τα καθήκοντά τους.

Η τοπική δημοκρατία ασφυκτιά, έχοντας υποστεί αλλεπάλληλες απόπειρες χειραγώγησης της λειτουργίας της.

Το θεσμικό “σοκ” που επέφερε ο «Κλεισθένης Ι» των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ακολούθησαν οι βεβιασμένες δόλιες νομοθετικές παρεμβάσεις της ΝΔ, που επιχείρησε να αλλοιώσει τη λαϊκή ετυμηγορία των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, ανατρέποντας τη σύνθεση και τις αρμοδιότητες των συλλογικών οργάνων.

Από τον Αύγουστο του 2019 συνεχώς μέχρι πριν λίγες ημέρες, αναρίθμητες διατάξεις Νομοσχεδίων και ιδίως Τροπολογιών αφαιρούν αρμοδιότητες από τα Δημοτικά/Περιφερειακά Συμβούλια και τις μεταφέρουν στις Οικονομικές Επιτροπές, ήτοι σε συλλογικό όργανο όπου τους συσχετισμούς πλειοψηφίας-μειοψηφιών καθόρισε η νυν Κυβέρνηση με το ν.4623/2019. Αποφάσεις του Γ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (760/2022, 2037/2021, 2366/2021) σταδιακά κρίνουν αντισυνταγματικές τις παρεμβάσεις που έλαβαν χώρα αφού είχαν ήδη προηγηθεί οι εκλογές, έχοντας παραπέμψει για τελική κρίση στην Ολομέλεια. Μέχρι τότε, η αβεβαιότητα εξαπλώνεται. Τα Δημοτικά/Περιφερειακά Συμβούλια, τα θεωρητικώς ανώτατα συλλογικά όργανα διακυβέρνησης των Ο.Τ.Α., παρακολουθούν αποψιλωμένα από αρμοδιότητες, απλοί θεατές, τις αποφάσεις να λαμβάνονται ερήμην τους. Συχνότατα δε, εξαναγκάζονται, υποχρεωτικά εκ των πλείστων νόμων της ΝΔ, να εγκρίνουν θέλουν – δεν θέλουν, τετελεσμένα των Οικονομικών Επιτροπών.

Η διαδικασία που περιλαμβάνει «δεσμευτική εισήγηση» της Οικονομικής Επιτροπής, «η οποία εγκρίνεται υποχρεωτικά από το οικείο Δημοτικό ή Περιφερειακό Συμβούλιο», διαδικασία που εντάσσει διαρκώς η Κυβέρνηση για κάθε θέμα και με κάθε αφορμή στους Νόμους της, έχει καταντήσει τα Συμβούλια σε “κομπάρσους”.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην υποβάθμιση της τοπικής δημοκρατίας, διαδραματίζει και ο απαράδεκτος τρόπος διεξαγωγής των συνεδριάσεων «δια περιφοράς».

Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο του 2019 η Κυβέρνηση με το αρ.184 του ν.4635/2019 νομιμοποίησε Αποφάσεις Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβουλίων που είχαν ληφθεί «δια περιφοράς», παύοντας σχετικές ποινικές και πειθαρχικές διώξεις. Με το ίδιο άρθρο, τροποποίησε τα άρθρα 67 και 167 του ν.3852/2010 καθιστώντας πάγια τη δυνατότητα διεξαγωγής συνεδριάσεων «δια περιφοράς», σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα.

Την ίδια στιγμή αναρίθμητα θεσμικά προβλήματα αναμένουν λύσεις. Η καταστατική θέση των Αιρετών παραμένει υποβαθμισμένη. Η μεταρρύθμιση της «πολυεπίπεδης» διακυβέρνησης και της ριζικής ανακατανομής αρμοδιοτήτων, περιορίζεται σε επίπεδο επαναλαμβανόμενων εξαγγελιών και δεν έχει φθάσει στη Βουλή, παρά το γεγονός ότι εδώ και χρόνια, το Σεπτέμβριο του 2019, ρητώς ο Υπουργός Επικρατείας, κ. Γ. Γεραπετρίτης, περιγράφοντας τη «Β’ φάση ανάπτυξης του Επιτελικού Κράτους», ανακοίνωνε ότι «βασική κατεύθυνση είναι να περιέλθουν στις Περιφέρειες και τους Δήμους περίπου το 80 % των συνολικών αρμοδιοτήτων που επαφίενται σε ένα Κράτος».

O έλεγχος νομιμότητας “καρκινοβατεί”, ασκούμενος ακόμα μεταβατικά από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις.

Μέχρι και ο πολλάκις εξαγγελθείς «Ενιαίος Κώδικας Αυτοδιοίκησης» έχει ξεμείνει στα λόγια.

Αντί γνήσιων μεταρρυθμίσεων, η Κυβέρνηση περιορίζεται αφενός μεν σε διαρκείς παρατάσεις των ήδη ισχυόντων, αφετέρου σε κατά παρέκκλιση διαδικασίες. Όσον αφορά τις αυτοδιοικητικές διατάξεις που νομοθετούνται σωρηδόν, αυτές χαρακτηρίζονται από αποσπασματικότητα και δεν αποτελούν παρά προσωρινά “μπαλώματα”, αμφιλεγόμενης σκοπιμότητας και αποτελεσματικότητας, στην τρέχουσα διαχείριση της καθημερινότητας.

Η παραβίαση κάθε έννοιας καλής νομοθέτησης τείνει να γίνει κανόνας.

Οι Αιρετοί στις συνεδριάσεις της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.) συχνά συζητούν ότι η Πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση αιφνιδιάζεται, μαθαίνοντας εκ των υστέρων την ψήφιση ρυθμίσεων που την αφορούν χωρίς επισήμως να ζητηθεί η γνώμη της, ενώ δεν λείπουν περιπτώσεις που παρέχει τεκμηριωμένες γνώμες και προτάσεις, αλλά αυτές “πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων”.

Παράλληλα, όπως επανειλημμένως το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής έχει αναδείξει με κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, η ενεργειακή κρίση και η “καταιγίδα” ανατιμήσεων εκτινάσσουν το κόστος καθημερινής λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών προς τους δημότες. Το αδιέξοδο είναι δραματικό και για τα Νομικά Πρόσωπα και τις Επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α., όπως τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης – Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.). Σύμφωνα με Ανακοίνωση της Κ.Ε.Δ.Ε., μετά την Έκτακτη Συνάντηση των Δημάρχων την 18η/3/2022,«οι Δήμοι από 360 εκ. ευρώ το χρόνο για ρεύμα, καύσιμα και θέρμανση, αν όλη η χρονιά πάει έτσι και δεν αποκλιμακωθούν οι τιμές, το κόστος θα εκτοξευτεί στο 1 δις ευρώ».

Η Ε.Δ.Ε.Υ.Α. στην από 8/4/2022 Επιστολή προς τους συναρμόδιους Υπουργούς τονίζει πως «το ενεργειακό κόστος των Δ.Ε.Υ.Α. παραμένει μη διαχειρίσιμο, ενώ από τον Αύγουστο του 2021 μέχρι σήμερα εκτιμάται ότι έχει δημιουργηθεί ένα χρέος που υπερβαίνει τα 50 εκ. ευρώ».

Ο κίνδυνος μετακύλισης νέων βαρών στις “πλάτες” των δημοτών μέσω διόγκωσης των δημοτικών τελών είναι απειλητικά παρών, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι σειρά δημοτικών υπηρεσιών έχουν εκ του νόμου ανταποδοτικό χαρακτήρα στην κάλυψη των δαπανών λειτουργίας τους.

Οικονομικά προβλήματα ανακύπτουν, επίσης, εξαιτίας καταγγελλόμενων υπέρμετρων καθυστερήσεων στην απόδοση στους Δήμους των δημοτικών τελών που εισπράττονται μέσω των λογαριασμών Εταιρειών παροχής ενέργειας. Όπως επισημαίνουν Αιρετοί, ορισμένοι από τους παρόχους ενέργειας δεν αποδίδουν στους Δήμους τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού που έχουν ήδη εισπράξει από τους πολίτες δια των λογαριασμών ρεύματος.

Η δημοσιονομική αβεβαιότητα κορυφώνεται, τόσο για τους Δήμους όσο και για “τις τσέπες” των πολιτών, εξαιτίας και του τέλους ταφής απορριμμάτων, που “φορτώθηκε” στην Αυτοδιοίκηση από 1.1.2022, χωρίς να ευθύνεται αυτή για τις αποφάσεις, τις καθυστερήσεις και τους λανθασμένους χειρισμούς που βαρύνουν το Κεντρικό Κράτος.

Όσο για τη δημοσιονομική διαχείριση και τις βασικές αρχές των προϋπολογισμών ως προς τη διάκριση και χρήση επιμέρους κατηγοριών εσόδων και εξόδων, έχουν πλέον διαβρωθεί, από προσωρινές παρεκκλίσεις που όλο επιμηκύνονται στο χρόνο.

Οι καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες του Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», όπως έχουμε συχνά επισημάνει, προκαλούν διαρκείς αντιδράσεις.

Ο ενεργός ρόλος και των δύο βαθμών Αυτοδιοίκησης στην Προγραμματική Περίοδο 2021-2027και στο Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας, παραμένει εκκρεμής.

Οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για τη ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών καθυστερούν, παρά την ανάγκη να μην επαναληφθούν τα δυσεπίλυτα προβλήματα του προηγούμενου καλοκαιριού και να καλυφθεί εγκαίρως και πλήρως το επιπλέον κόστος εκατομμυρίων που επιβαρύνει τους Δήμους για την εφαρμογή του σχετικού π.δ. 71/2020.

Υπενθυμίζεται ότι οι ανωτέρω οικονομικές δυσχέρειες, που ενδεικτικώς σημειώνονται, ήρθαν να προστεθούν στην οικονομική δυσπραγία που ήδη είχε προκαλέσει στους Ο.Τ.Α. η πανδημία.

Ταυτοχρόνως, η κατάσταση διαμορφώνεται εξίσου ζοφερή για το Ανθρώπινο Δυναμικό Δήμων και Περιφερειών.

Η υποστελέχωση καλά κρατεί, θέτοντας ανυπέρβλητα εμπόδια στην ομαλή άσκηση των αρμοδιοτήτων και στην εξυπηρέτηση των πολιτών, και καθιστώντας “Γολγοθά” το έργο των εργαζομένων.

Το «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας» προκαλεί εκρηκτικές καταστάσεις. Οι Αιρετοί, από τη μια πλευρά, διεκδικούν να θεσμοθετηθεί σύμφωνη γνώμη Δημάρχου σε κάθε περίπτωση ως αναγκαία προϋπόθεση πριν “τη φυγή” Δημοτικών Υπαλλήλων. Οι Δημοτικοί Υπάλληλοι, από την άλλη, διεκδικούν ίσους όρους συμμετοχής τους στην Κινητικότητα, χωρίς “κόφτες” που να τους κρατούν εγκλωβισμένους.

Οι εργαζόμενοι στους Δήμους αντιδρούν για τις παρεμβάσεις της Κυβέρνησης που προωθούν την ιδιωτικοποίηση κομβικών υπηρεσιών, όπως για τη διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής του αρ.61 του ν.3979/2011 (με τις τροποποιήσεις του αρ.178 του ν.4635/2019, του αρ.117 του ν.4674/2020 και τουαρ.57 του ν.4795/2021), αλλά και για το νέο “κατασκεύασμα” των «Αναπτυξιακών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης» του ν.4674/2020 με τις πολλαπλές μεταβολές του.

Όσον αφορά δε τη στελέχωση σε τακτικό προσωπικό, για τις μόνιμες προσλήψεις οι οποίες, μετά από μακρά καθυστέρηση, συμπεριλήφθηκαν στην Προκήρυξη 13K/2021 δεν έχουν εκδοθεί αποτελέσματα, ενώ για τις μόνιμες προσλήψεις του 2022 υπάρχει αναστάτωση για τα αιτήματα που “κόπηκαν” και τα ακριβή κριτήρια που εφαρμόστηκαν. Μεγάλη καθυστέρηση χαρακτηρίζει την 4Κ/2020Προκήρυξη για το «Βοήθεια στο Σπίτι», που ενώ δημοσιεύθηκε την 18η/5/2020, τα πρώτα προσωρινά αποτελέσματα εκδόθηκαν την 14η/2/2022, αφήνοντας εκτός Προσωρινών Πινάκων δεκάδες από τους νυν –πολυετώς υπηρετούντες- εργαζομένους.

Για τις κρίσεις Προϊσταμένων στους Δήμους, η επί μακρόν αναμενόμενη Εγκύκλιος εστάλη τελικά το Μάρτιο του 2022 και δεν αφορά καν όλες τις Υπηρεσίες (όπως τη Δημοτική Αστυνομία και τα Κ.Ε.Π.).

Για την αξιολόγηση του προσωπικού, ερωτήματα γεννούν οι νέες μεταβολές που θα επιφέρει το επικείμενο Νομοσχέδιο.

Στο πεδίο της Δημοτικής Αστυνομίας, η Κυβέρνηση από πέρυσι το Νοέμβριο έχει συγκροτήσει Ομάδα Εργασίας για την επικαιροποίηση και αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει τις αρμοδιότητες και τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του ειδικού ένστολου προσωπικού, ακόμα όμως δεν έχει γνωστοποιηθεί κανένα αποτέλεσμα.

Και παρά το ότι οι εργαζόμενοι προσφέρουν τα μέγιστα, πολλοί εξ αυτών με κίνδυνο της ατομικής τους υγείας και ακεραιότητας στην 1η γραμμή, έχουν να αντιμετωπίσουν τα “ήξεις, αφίξεις” της Κυβέρνησης όσον αφορά το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.

Οι εργαζόμενοι στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΑμεΑ, καθώς και στις Κοινωνικές Δομές για την αντιμετώπιση της φτώχειας, αγωνιούν για οριστικές λύσεις βιωσιμότητας και χρηματοδότησης.

Δεδομένου ότι τα αναφερόμενα στην παρούσα αφορούν τους 332 Δήμους, τις 13 Περιφέρειες, τα εκατοντάδες Νομικά Πρόσωπα, Επιχειρήσεις και Συνδέσμους Ο.Τ.Α. σε όλη τη Χώρα, καθώς και χιλιάδες Αιρετούς και Υπαλλήλους.

Δεδομένου ότι έχει υπερβεί κάθε όριο η μη επίλυση των θεσμικών εκκρεμοτήτων, η μετατροπή των Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβουλίων σε διακοσμητικά όργανα, η άνωθεν υποβάθμιση της τοπικής δημοκρατίας, ο παραγκωνισμός των συλλογικών οργάνων Αιρετών και Υπαλλήλων από τη λήψη αποφάσεων που αφορούν τους ίδιους.

Δεδομένου ότι οι Ο.Τ.Α., αντί να αποτελούν -ως θα έπρεπε- μοχλούς αναπτυξιακής αναγέννησης της πατρίδας μας, πασχίζουν σε μια μίζερη διαχείριση οικονομικής επιβίωσης, εγκλωβισμένοι στην ενεργειακή κρίση, στις ανατιμήσεις, στη διόγκωση δαπανών με ταυτόχρονη συρρίκνωση εσόδων, σε αναχρονιστικές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις καθυστερήσεων και ματαιώσεων.

Δεδομένου ότι οι Υπάλληλοι Δήμων και Περιφερειών αξίζουν τη στήριξη της Πολιτείας στην επίλυση των προβλημάτων τους και στη διασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας, καθώς, παρά τα εμπόδια και τις διαδοχικές κρίσεις, καταφέρνουν να επιτελούν κρίσιμο έργο, αποτελώντας “σημείο αναφοράς” για τις τοπικές κοινωνίες, πρωτίστως για τους ευάλωτους συμπολίτες μας.

Δεδομένου ότι από την αυτοδιοικητική ατζέντα της Κυβέρνησης απουσιάζει το γνήσιο ενδιαφέρον για τις σύγχρονες προκλήσεις, όπως την κλιματική κρίση, την ενεργειακή αυτονόμηση των αυτοδιοικητικών δομών, την ανθεκτικότητα των πόλεων, τον καινοτόμο ψηφιακό μετασχηματισμό, τον πρωταγωνιστικό ρόλο της νέας γενιάς στη διαμόρφωση τοπικών πολιτικών, την αποτελεσματική κοινωνική πολιτική, τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Δεδομένου ότι για το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής η Αποκέντρωση αποτελούσε και αποτελεί προτεραιότητα και το έχουμε αποδείξει εμπράκτως και διαχρονικώς με τολμηρές μεταρρυθμίσεις.

Δεδομένου ότι η Παράταξή μας εμπιστεύεται τους Ο.Τ.Α. και πιστεύει ότι η γενναία ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης, βάσει των αρχών της εγγύτητας και της επικουρικότητας, με ταυτόχρονη διασφάλιση όλων των αναγκαίων μέσων, σε ένα πλαίσιο απόλυτης διαφάνειας και λογοδοσίας, μπορεί να αποτελέσει την απάντηση σε πλείστες “κακοδαιμονίες” του Ελληνικού Κράτους.

Επερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

 

Για το σχέδιο της Κυβέρνησης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς τόσα χρόνια, από το 2019 μέχρι σήμερα, οι νομοθετικές πρωτοβουλίες περιορίζονται σε αποσπασματικές επιμέρους ρυθμίσεις και παρατάσεις των ήδη ισχυόντων.
Για τo περιεχόμενο και το ακριβές χρονοδιάγραμμα της «μεταρρύθμισης» ανακατανομής και αποσαφήνισης των αρμοδιοτήτων Κεντρικού Κράτους – Αποκεντρωμένων Διοικήσεων – Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που η Κυβέρνηση επανειλημμένως εξαγγέλλει.
Για το εάν προτίθενται να βάλουν επιτέλους τέλος στο μεταβατικό στάδιο ελέγχου νομιμότητας επί των πράξεων των Ο.Τ.Α. από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, στην κατεύθυνση ίδρυσης Αυτοτελών Υπηρεσιών Εποπτείας, όπως τις προέβλεψε το ΠΑΣΟΚ το 2010.
Για τις συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης «δια περιφοράς» και ειδικότερα τον ακριβή αριθμό τους μέχρι σήμερα, αλλά και τους λόγους που διατηρείται σε ισχύ η εν λόγω δυνατότητα, ενώ η τεχνολογία σε κάθε περίπτωση παρέχει τη δυνατότητα διεξαγωγής συνεδριάσεων δια τηλεδιάσκεψης.
Για την αναγκαία αναβάθμιση της καταστατικής θέσης των Αιρετών.
Για την κυβερνητική προετοιμασία, ώστε η Πολιτεία να επιδείξει άμεσα αντανακλαστικά στην περίπτωση που η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως ακριβώς το Γ’ Τμήμα αυτού, κρίνει αντισυνταγματικές τις νομοθετικές παρεμβάσεις που η Κυβέρνηση επέφερε στο σύστημα διακυβέρνησης των Ο.Τ.Α., ενώ ήδη είχαν προηγηθεί οι αυτοδιοικητικές εκλογές.
Για τη σωρεία προβλημάτων που ταλαιπωρούν τους Υπαλλήλους Δήμων και Περιφερειών και ενδεικτικώς αποτυπώνονται ανωτέρω.
Για τη δραματική υποστελέχωση που ταλανίζει τους Ο.Τ.Α., ιδίως τους μικρούς και απομακρυσμένους Δήμους στην περιφέρεια.
Για τις πρωτοβουλίες, που είναι απαραίτητο να αναλάβουν άμεσα, πέρα από επαναλαμβανόμενες συσκέψεις άνευ απτού αποτελέσματος και εκτός από κατανομές χρημάτων που ήδη είχαν προϋπολογιστεί στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α.Π.), ώστε να επιβιώσουν οι Δήμοι, οι Περιφέρειες και τα Νομικά τους Πρόσωπα μέσα στη δίνη της ενεργειακής κρίσης και των αλματωδών ανατιμήσεων, που “τινάζουν στον αέρα” τους προϋπολογισμούς τους, τα έργα και τις υπηρεσίες προς τους πολίτες.
Για τα επείγοντα δημοσιονομικά προβλήματα που συσσωρεύονται, παραδείγματα των οποίων επισημαίνουμε ανωτέρω.
Για τις ενέργειες στις οποίες θα προβούν, προκειμένου να γίνει πράξη η διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια της Αυτοδιοίκησης, όπως προβλέπεται στο άρθρο 102 του Συντάγματος, να αποτελέσει παρελθόν η ετεροδιοίκηση, να αρθεί ο υπερ-συγκεντρωτισμός και να μην εξαρτάται η δημοτική και περιφερειακή δράση, στην παραμικρή λεπτομέρειά της, από την “επαιτεία” για τις υπογραφές του Υπουργού.
Οι Επερωτώντες Βουλευτές

Ευαγγελία Λιακούλη

Μιχάλης Κατρίνης

Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης

Γεώργιος Αρβανιτίδης

Νάντια Γιαννακοπούλου

Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου

Ιλχάν Αχμέτ

Χρήστος Γκόκας

Γεώργιος Καμίνης

Χαράλαμπος Καστανίδης

Βασίλης Κεγκέρογλου

Χαρά Κεφαλίδου

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Ανδρέας Λοβέρδος

Γεώργιος Μουλκιώτης

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Απόστολος Πάνας

Γεώργιος Παπανδρέου

Ανδρέας Πουλάς

Γεώργιος Φραγγίδης

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ – ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Download (XLSX, 17KB)

ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΥΨΗΛΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ

Στην συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας με θέμα “Γιατρός για όλους, ισότιμη και ποιοτική πρόσβαση στις υπηρεσίες του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και άλλες διατάξεις”, τοποθετήθηκε η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου.

Η κα. Γιαννακοπούλου στην εισαγωγή της ομιλίας της αναφέρθηκε στην ενεργειακή ακρίβεια που ταλαιπωρεί την Ελληνική κοινωνία, το πόρισμα της ΡΑΕ για τα υπερκέρδη των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και στην τροπολογία που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής για την αντιμετώπιση της ενεργειακής ακρίβειας. Ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις πρόσφατες εκλογές ανάδειξης τοπικών οργάνων του κόμματος αλλά και στην επανακαθιέρωση του ΠΑΣΟΚ στην ονομασία του κόμματος.

Στην συνέχεια, σχολιάζοντας το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου, στηλίτευσε την υποστελέχωση του ΕΣΥ και την καθυστέρηση της Κυβέρνησης στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Ενώ δεν παρέλειψε να αναδείξει της αδυναμίες του κατατεθέντος νομοσχεδίου.

Αναφορικά με την ενεργειακή κρίση και την αντιμετώπιση της, η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος είπε:

«Οι ευθύνες τις Κυβέρνησης είναι τεράστιες. Σαφώς και δεν παραβλέπουμε το γεγονός ότι το πρόβλημα της ακρίβειας είναι παγκόσμιο, είναι πανευρωπαϊκό. Όμως η διαχείριση από την πλευρά της Κυβέρνησης, υπήρξε αποσπασματική, ελλιπής και καθυστερημένη και βεβαίως δεν έγινε από κοινωνική ευαισθησία για την οποία οψίμως δήθεν κόπτεστε αλλά προέρχεται από το βάρος των αρνητικών δημοσκοπίσεων.

Βεβαίως αντίστοιχες ευθύνες έχει και ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί το ίδιο έκανε κατά τη διακυβέρνηση του. Έργο του ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν το χρηματιστήριο ενέργειας και ο τρόπος με τον οποίο υλοποιήθηκε και πληρώνουμε σήμερα ακριβά; Όχι άλλα «κροκοδείλια δάκρυα» λοιπόν και από τους δύο.

Με την τροπολογία την όποια κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, το Κίνημα Αλλαγής, προτείνουμε:

Την καθιέρωση πλαφόν 10% στη τιμή της λιανικής ενέργειας, σε σχέση με αυτό που πλήρωναν οι πολίτες πριν την κρίση.
την απαγόρευση διακοπής του ρεύματος σε νοικοκυριά για χρεώσεις που υπερβαίνουν το πλαφόν,
Γενναίες δόσεις για τα χρέη που έχουν συσσωρευθεί και τα οποία πνίγουν τα νοικοκυριά.
Παράλληλα μιλώντας σοβαρά, ολιστικά με πραγματική μεταρρυθμιστική διάθεση, προτείνουμε ουσιαστική ενίσχυση των προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και ενθάρρυνση των προγραμμάτων αξιοποιήσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από τους πολίτες με προγράμματα όπως φωτοβολταϊκά στις στέγες και ενεργειακές κοινότητες.

Αυτό αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αντιμετώπισης της ενεργειακής ακρίβειας με έναν διευρυμένο χρονικό ορίζοντα, όχι για ένα έτος όπως είναι τα δικά σας μέτρα. Αυτό είναι ένα πραγματικό, Σοσιαλδημοκρατικό πρόγραμμα, μια πρόταση την οποία θα νιώσουν άμεσα οι Έλληνες πολίτες στη τσέπη τους.»

Ενώ για το πόρισμά της ΡΑΕ, σχολίασε:

«Σήμερα είδε το φως της δημοσιότητας, με καθυστέρηση μηνών, το πόρισμα της ΡΑΕ, δυστυχώς οι διευκρινήσεις της Κυβέρνησης, επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες μας. Γιατί η πολυδιαφημισμένη από τον Πρωθυπουργό φορολόγηση με 90% των υπερκερδών των εταιριών, τελικά φαίνεται θα γίνει με «εκπτώσεις».

Καλούμε λοιπόν την Κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και των κ. Πρωθυπουργό να αναλογιστεί το πολύ βαρύ τίμημα το οποίο έχουν πληρώσει οι Έλληνες πολίτες και να μην βγάζει εκτός κάδρου όσους υπερκερδοσκοπούν. Γιατί το ζητούμενος είναι το πως θα υπάρξει ένας δίκαιος επιμερισμός του βάρους ανάμεσα στους Έλληνες πολίτες, στο Κράτος και στους παρόχους.»

Συγκεκριμένα η κα. Γιαννακοπούλου σχετικά με τις εσωκομματικές διαδικασίες, ανέφερε:

«Δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο πολιτικό θέμα των ημερών που κυριαρχεί στις πολιτικές συζητήσεις και αναλύσεις. Λόγο των ανεπαρκών μέτρων της Κυβέρνησης και της αλλοπρόσαλλης αντιπολιτευτικής τακτικής του ΣΥΡΙΖΑ, φαίνεται να αναζητείται ελπίδα.

Αναφέρομαι στην ελπίδα που σηματοδοτεί η δυναμική επανεμφάνιση του ΠΑΣΟΚ και η μαζική επιστροφή ανθρώπων της Παράταξης στο κόμμα που αγάπησαν και πίστεψαν. Μέσα σε πέντε μήνες εκπλήξαμε 2 φορές με την μαζική συμμετοχή πολιτών στις διαδικασίες μας και διαψεύσαμε όσα είχαν αρχίσει να γράφονται για κάμψη της παρουσίας του ΠΑΣΟΚ.

Τώρα οδεύουμε στο Συνέδριό μας, με δύναμη, ενθουσιασμό, πίστη ότι θα τα καταφέρουμε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πολιτών, διαμορφώνοντας σαφές σοσιαλδημοκρατικό στίγμα, αποσαφηνίζοντας παραπέρα τις προτάσεις μας για το μέλλον, για τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και την εναλλακτική πρότασή μας για το μέλλον της χώρας. Το ΠΑΣΟΚ επέστρεψε.»

Σχετικά με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου, η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής, είπε:

«Ας ξεκινήσουμε από κάτι αδιαμφισβήτητο: Το ΕΣΥ νοσεί.

Πρόκειται για μια αντίληψη η οποία έχει κυριαρχήσει στην κοινωνία, και όχι άδικα, με ένα Σύστημα Υγείας που δεν αποπνέει εμπιστοσύνη, με δεκάδες προβλήματα και ένα σύστημα που ασθενεί.

Πρέπει συνεπώς να γίνουν ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις και τομές στο χώρο της Υγείας.

Η εμπειρία της πανδημίας κατάφερε με εμφαντικό τρόπο να αναδείξει τα χρόνια προβλήματα ενός γερασμένου συστήματος εθνικής δημόσιας υγείας, με τρανταχτές ελλείψεις σε υποδομές, σε προσωπικό, σε χρηματοδότηση αλλά και σε οργάνωση. Συγχρόνως κατέδειξε την ανάγκη για λήψη νομοθετικών πρωτοβουλιών οι οποίες θα συνεισφέρουν αποτελεσματικά στην ενδυνάμωση και εκσυγχρονισμό του ΕΣΥ. Αναβάθμιση της υγείας εδώ και τώρα λοιπόν.

Η επιδεικνυόμενη από μέρους σας εσωστρέφεια πάντως δεν συμβάλλει προς το σκοπό αυτό. Ο χώρος της υγείας, όπως ασφαλώς γνωρίζετε, δεν είναι ένα κομματικό ζήτημα, όπως αρέσκεστε να το χειρίζεστε.

Η ουσιαστική δημόσια υγεία κ. Υπουργέ απαρτίζεται από την πρόληψη, από την εύκολη και ισότιμη πρόσβαση των πολιτών και ασφαλώς από την αντιμετώπιση των ασθενειών, σωματικών αλλά και ψυχικών. Και αυτά θα πρέπει να πετύχουμε θέτοντας στο επίκεντρο τον πολίτη που θα χρησιμοποιεί ένα λειτουργικό και ποιοτικό σύστημα υγείας.»

ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗ

Με θλίψη και οδύνη αποχαιρετούμε τον Φώτη Καραβασίλη, που έφυγε τόσο πρόωρα από κοντά μας. Πολιτικά δραστήριος για πάνω από τριάντα χρόνια, εν ενεργεία Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Βέροιας, διετέλεσε μεταξύ άλλων Δημοτικός Σύμβουλος και Αντιδήμαρχος Βέροιας, ενώ τίμησε με τον αδιάκοπο αγώνα του και τις δημοκρατικές ιδέες του την παράταξη του ΠΑΣΟΚ.

Απευθύνουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στους οικείους του.

8

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.