ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΝΩΛΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ


0
(0)

Δήλωση Μανώλη Χριστοδουλάκη, Γραμματέα του Κινήματος Αλλαγής

Ερωτήσεις προς την κυβέρνηση:

Υπάρχει κάποιο κριτήριο για εμβολιασμούς πέραν των ηλικιακών ομάδων των 60-65 και 75-80 που όλοι μας γνωρίζουμε μέχρι σήμερα;

Υπάρχει κάποιο κριτήριο προτεραιοποίησης πέραν του ηλικιακού και πέραν των υγειονομικών λειτουργών που να εντάσσει τους πολίτες στους υφιστάμενους εμβολιασμούς;

Υπάρχει κάποιο κριτήριο πολιτικής, διοικητικής ή κομματικής ιδιότητας που να προτάσσεται έναντι των κοινών θνητών;

Αν όχι -όπως όλοι ξέρουμε- τότε περιμένουμε απάντηση στο εξής ερώτημα:

Αληθεύουν τα δημοσιεύματα ότι ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου εμβολιάστηκε σήμερα κατά παρέκκλιση των κριτηρίων και της σειράς εμβολιασμού;

Ε. ΛΙΑΚΟΥΛΗ: «ΤΩΡΑ ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΙΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ…»

Δήλωση Ευαγγελίας Λιακούλη, υπεύθυνης Κοινοβουλευτικού Τομέα Εσωτερικών του Κινήματος Αλλαγής

Ξεσηκώνουν για άλλη μια φορά την αυτοδιοίκηση και τους πολίτες, η κυβέρνηση της ΝΔ και οι υπουργοί της, αυτή τη φορά με το Υπουργείο Τουρισμού και το Σχέδιο Νόμου που δημοσιοποίησαν σε σχέση με τη διαχείριση των Ιαματικών Πηγών της χώρας.

Όπως πάντα, σταθεροί στην συντηρητική αντίληψή τους για την αυτοδιοίκηση και την ανάπτυξη, καταργούν κάθε έννοια αποκέντρωσης και δημοκρατικού διαλόγου και ανερυθρίαστα επιβάλλουν μονομερώς στην πραγματικότητα, δήμευση περιουσιών, που ανήκουν, κατά κυριότητα ή χρήση, στους δήμους, ιδρύοντας μια αμφιβόλου σκοπιμότητας και νομιμότητας εταιρία, που θα διαχειριστεί τις ιαματικές πηγές της χώρας.

Αδιάφοροι για την εκπόνηση ενός σοβαρού σχεδίου ανάπτυξης του Ιαματικού Τουρισμού και αρνητικοί στην ενίσχυση του αναπτυξιακού ρόλου της αυτοδιοίκησης, πλήττουν άμεσα και καίρια τα συμφέροντα των τοπικών κοινωνιών και συνολικά της χώρας.

Δεν διστάζουν, να κινηθούν στα όρια της συνταγματικής νομιμότητας ως προς τον κατοχυρωμένο ρόλο της αυτοδιοίκησης και να υφαρπάξουν ακόμη και την περιουσία της.

Κι όλα αυτά, την ώρα που πολλοί Δήμοι, μέσα από δαιδαλώδεις και γραφειοκρατικές διαδικασίες, έχουν προχωρήσει στην αναγνώριση των φυσικών τους πόρων ως ιαματικών, και έχουν λάβει ή βρίσκονται σε διαδικασία λήψης των Ειδικών Σημάτων Λειτουργίας των εγκαταστάσεών τους, ενώ πολλοί είναι ήδη υποψήφιοι εταίροι σε σημαντικά ευρωπαϊκά προγράμματα.

Αυτονόητα, το Κίνημα Αλλαγής μένει σταθερά αντίθετο σε οποιαδήποτε προσπάθεια υφαρπαγής των δημοτικών περιουσιών.

Καλούμε την Κυβέρνηση να πάρει σήμερα πίσω τις διατάξεις και να ξεκινήσει σοβαρή και τεκμηριωμένη διαβούλευση με τους Δήμους και ιδίως με τον Σύνδεσμο Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας (ΣΔΙΠΕ) για τα άρθρα 7 έως 14 του προωθούμενου νομοσχεδίου της, ακούγοντας και ενσωματώνοντας τις προτάσεις και τις θέσεις τους στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Δεν θα επιτρέψουμε οι ιαματικές πηγές της χώρας, η περιουσία των δημοτών, να γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης από οποιαδήποτε εταιρία, ό,τι «φερετζέ» κι αν φοράει…

Δεν θα επιτρέψουμε, η μεγάλη προσπάθεια της αυτοδιοίκησης για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών τους να ακυρωθεί, μετατρέποντάς τις σε αντικείμενο εκμετάλλευσης ξένων συμφερόντων, εν απουσία της τοπικής κοινωνίας.

Θα είμαστε δίπλα στο Σύνδεσμο Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας και στην αυτονόητη αυτή διεκδίκηση των δήμων .

Δ. ΜΠΙΑΓΚΗΣ: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ

Δήλωση Δημήτρη Μπιάγκη, Υπεύθυνου της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής για τη Ναυτιλία και τη Νησιωτική Πολιτική, για την απεργία των ναυτεργατών

Σήμερα, ο ναυτικός κόσμος αποδεικνύει πως γνωρίζει να παλεύει και να αντιστέκεται ενάντια σε αποφάσεις που επιφέρουν τεράστιο πλήγμα σε διαχρονικές κατακτήσεις που παραβιάζουν καίρια τα εργασιακά τους δικαιώματα. Η μεγάλη επιτυχία και η καθολική συμμετοχή των ναυτικών στην Πανελλαδική 48ωρη προειδοποιητική απεργία που εξήγγειλε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (Π.Ε.Ν.Ε.Ν.), σε όλα τα λιμάνια της χώρας, αποτελεί ένα σαφές και ηχηρό μήνυμα προς την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Η πολιτική της σημερινής κυβέρνησης αποδεικνύει καθημερινά ότι στα ζητήματα της ναυτιλίας έχει επιλέξει να στηρίζει εμφανώς, μεθοδικά και μονομερώς συγκεκριμένα συμφέροντα αγνοώντας προκλητικά τα δίκαια αιτήματα, το ρόλο και τις προοπτικές των Ελλήνων ναυτικών., ξεχνώντας επιδεικτικά την άρρηκτη σχέση της ελληνικής ναυτιλίας με τον Έλληνα ναυτικό.

Η κυβέρνηση προχωρά σε περαιτέρω λήψη μέτρων που αντιστρατεύεται τα στοιχειώδη δικαιώματα και τις επιδιώξεις των Ελλήνων ναυτικών, όπως η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου 4714/2020 με τις οποίες καταστρατηγούνται οι υφιστάμενες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, προβλέποντας μισθούς πείνας, τόσο για τα κατώτερα πληρώματα, όσο και για ορισμένες κατηγορίες αξιωματικών.

Πρόσφατα, προχώρησε στην ψήφιση και τη θέση σε ισχύ του ν. 4770.2021, όπου με το άρθρο 53 επέλεξε να μειώσει στο ελάχιστο τα πρόστιμα των εφοπλιστών που εκμεταλλεύονται τους ναυτικούς, υποχρεώνοντας τους να υπερβαίνουν τα μέγιστα όρια εργασίας, θέτοντας παράλληλα σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και το θαλάσσιο περιβάλλον.

Ως Κίνημα Αλλαγής, ενώνουμε τη φωνή μας στα δίκαια αιτήματα των Ελλήνων ναυτικών μας. Καλούμε την κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό κ. Γιάννη Πλακιωτάκη να συνειδητοποιήσει, ότι ο διάλογος και η διαβούλευση είναι απαραίτητο και αναγκαίο εργαλείο και συστατικό της πολιτικής, ενώ η δογματική και μονομερής εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ναυτιλιακών συμφερόντων λειτουργεί εις βάρος των συμφερόντων της ελληνικής ναυτιλίας και των ναυτικών μας.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΩΣΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗ, ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Παρέμβαση του κ. Κώστα Σκανδαλίδη, Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του Κινήματος Αλλαγής στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργού Επικρατείας: «Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής».

Κατ’ αρχήν κ. Υπουργέ, πρέπει να σας πω ότι ανεξάρτητα από τη σημερινή συζήτηση, από το περιρρέον κλίμα των ημερών, είναι εμφανές ότι η πολιτική ευθύνη της Κυβέρνησης για το διορισμό του Λιγνάδη, η καθυστερημένη αντίδραση και η προσπάθεια συγκάλυψης εκ των υστέρων είναι σαφής, αντικειμενική και δυστυχώς δεν έχει αναληφθεί. Αυτό είναι ένα πολιτικό γεγονός!

Δε θα μείνω όμως σε αυτό. Δεν ξέρω αν αποτελεί εξαιρετική σύμπτωση, μιλάμε σήμερα για τα δικαιώματα του ανθρώπου. Την ίδια στιγμή τα δικαιώματα αυτά καταστρατηγούνται. Καταστρατηγούνται από τις αποτρόπαιες πράξεις ανθρώπων που κατέχουν το όποιο είδος εξουσίας και έρχονται κατά συρροή στη δημοσιότητα από ένα ρωμαλέο κίνημα κοινωνικής απελευθέρωσης που δε ζητάει πολιτικούς καθοδηγητές, αλλά ζητάει μία από κοινού υποστήριξη των δίκαιων αιτημάτων του. Καταστρατηγούνται από δημόσιους κατήγορους των μέσων μαζικής ενημέρωσης και ιδίως από το ανεξέλεγκτο καθεστώς των ιστότοπων που κατά συρροή σπιλώνουν και ατιμώρητα διαπομπεύουν πρόσωπα και πράγματα. Καταστρατηγούνται από πολιτικούς εισαγγελείς που απαγγέλουν κατηγορίες και εκπονούν αποφάσεις, εμποδίζοντας τη δικαιοσύνη να πάρει τις αποστάσεις της και συντεταγμένα να λάβει τις αποφάσεις της δημιουργώντας ένα κλίμα σύγχυσης, δυσπιστίας και αποπροσανατολισμού. Και βέβαια, δε μπορεί, αγαπητοί φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ, να γίνεται συσχετισμός με το δικαίωμα ή όχι του Κουφοντίνα να αλλάξει φυλακή. Είναι άλλης τάξης πρόβλημα αυτό που υπάρχει σήμερα στην ελληνική κοινωνία.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, έρχεται ο Πρωθυπουργός και ζητάει μεθαύριο να γίνει προ ημερησίας διάταξης συζήτηση για την ποιότητα της Δημοκρατίας και τον τρόπο που γίνεται ο πολιτικός διάλογος.

Φοβάμαι, κ. Υπουργέ, ότι μόλις παρακολουθήσαμε το εναρκτήριο λάκτισμα της μάχης που πρόκειται να δούμε μεθαύριο Πέμπτη ανάμεσα στον Πρωθυπουργό και τον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Σε μια κρίσιμη στιγμή για την πορεία του τόπου, αυτό που έλλειπε από τη δημόσια ζωή είναι να χωριστούμε σε υπερασπιστές και κατήγορους θυτών και θυμάτων. Να χωριστούμε ξανά για το ύψος των ποινών που εμείς θα αποφασίσουμε για τις εγκληματικές πράξεις. Να χωριστούμε για τον τρόπο που υπερασπιζόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Ούτε το ύφος, ούτε και το ήθος αυτής της αντιπαράθεσης τιμά το Εθνικό Κοινοβούλιο αυτή την κρίσιμη στιγμή. Πώς λοιπόν θα γίνει η αυτή συζήτηση μεθαύριο κ. Πρόεδρε; Εμένα με τρομάζει και είναι τεράστια η ευθύνη και του Πρωθυπουργού που ανέλαβε την πρωτοβουλία, αλλά και των αρχηγών των κομμάτων.

Το Κίνημα Αλλαγής, αυτή την κρίσιμη στιγμή, όπως πάντα όλο τον τελευταίο καιρό, θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων για να υπερασπιστεί τη Δημοκρατία και τους θεσμούς της. Και το κυριότερο από όλα, να κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός για να μην ξαναγυρίσουμε στη σκιαμαχία του χτες. Αυτή είναι η δική μας ευθύνη και αυτή τη στάση θα ακολουθήσουμε. Ελπίζω μεθαύριο, Πέμπτη, να μην γίνει σε αυτή την ατμόσφαιρα η συζήτηση γιατί θα είναι ακόμη ένα τραύμα στην ίδια τη Δημοκρατία.

ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ Γ. ΚΑΜΙΝΗ, ΣΤΟ Ν/Σ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ “ ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ, ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΒΙΟΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΗΘΙΚΗΣ”

Σημεία ομιλίας βουλευτή Επικρατείας Γιώργου Καμίνη, ειδικού αγορητή του Κινήματος Αλλαγής στο ΝΣ του Υπουργείου Επικρατείας “ Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής”

Μια εξαιρετικά φορτισμένη συγκυρία

Το σχέδιο νόμου του Υπουργού Επικρατείας συζητείται σε μία εξαιρετικά φορτισμένη συγκυρία, όχι μόνο λόγω της πανδημικής κρίσης, αλλά και λόγω της «Μήδειας» και της υπόθεσης Λιγνάδη.
Και οι δύο υποθέσεις αποκαλύπτουν την πρόθεση της κυβέρνησης να αποσείσει τις ευθύνες της, κρυπτόμενη είτε πίσω από πεσμένα δέντρα, είτε πίσω από μια εντελώς αδικαιολόγητη άγνοια για τη δράση ενός ανθρώπου, την οποία όλοι στον χώρο του θεάτρου, και όχι μόνο, εγνώριζαν, εκτός από αυτούς που τον διόρισαν σε κορυφαία θέση ευθύνης.
Απευθύνω από αυτό εδώ το βήμα μία έκκληση: Οφείλουμε να μην αφήσουμε τον δημόσιο διάλογο να εκπέσει σε άκρατο εκχυδαϊσμό και τοξικότητα. Καθημερινά βλέπουμε θαρραλέους ανθρώπους να βγαίνουν και να καταγγέλλουν εξαιρετικά οδυνηρές και αποτρόπαιες προσωπικές εμπειρίες. Μας βαρύνει όλους το καθήκον να κρατήσουμε τις φωνές αυτές ζωντανές, να μην πνιγούν με στο τέλμα της κομματικής μικροπρέπειας και του πολιτικού τυχοδιωκτισμού.
Η απροθυμία της κυβέρνησης για πραγματικές μεταρρυθμίσεις και το “χαμένο” πόρισμα Κοντιάδη

Διαπιστώνουμε την απροθυμία της κυβέρνησης να προχωρήσει σε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα πάνε τη χώρα επιτέλους μπροστά.
Δεν προχωρά σε σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων ούτε αγγίζει τον άλλο μεγάλο πυλώνα κάθε μεταρρυθμιστικού εγχειρήματος, τη διοικητική αποκέντρωση.
Την Παρασκευή, ο αρμόδιος Υπουργός κ. Πέτσας μας ενημέρωσε ότι πόρισμα της Επιτροπής Κοντιάδη, για την αποκέντρωση και το ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων μεταξύ κεντρικών και αυτοδιοικητικών οργάνων του κράτους δεν υφίσταται και ότι το μόνο που υπάρχει είναι μία προσωπική εργασία του καθηγητή.
Μόλις την περασμένη Κυριακή πληροφορηθήκαμε από τον ίδιο τον κ. Κοντιάδη, ότι η Επιτροπή όχι μόνο εκπόνησε πόρισμα 140 σελίδων, το οποίο παραδόθηκε ανεπίσημα, στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στις 25 Μάϊου του 2020, αλλά και ότι είχε προετοιμάσει ακόμη και προσχέδιο νόμου το περασμένο φθινόπωρο.
Ζητάμε λοιπόν από την κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό να δώσουν αμέσως στη δημοσιότητα το πόρισμα της Επιτροπής και να ξεκινήσει επιτέλους μία ουσιαστική συζήτηση.
Συνέχιση της πρακτικής των κατά παρέκκλιση ρυθμίσεων

Το παρόν σχέδιο νόμου ακολουθεί την κυβερνητική πεπατημένη των κατά παρέκκλιση διατάξεων στα ζητήματα αποσπάσεων και μετατάξεων του προσωπικού και στις τρεις Επιτροπές. Οι διατάξεις αυτές μας βρίσκουν αντίθετους και θα τις καταψηφίσουμε.
Αν εξετάσουμε τις σχετικές διατάξεις όλων των νομοσχεδίων αυτής της κυβέρνησης, από τον Ιούλιο του 2019, θα ανακαλύψουμε ότι συντριπτικά περισσότερες είναι οι αποσπάσεις και μετατάξεις υπαλλήλων που γίνονται «κατά παρέκκλιση» παρά εκείνες που γίνονται με βάση τις κανονικές διατάξεις.
Με τις κατά παρέκκλιση αποσπάσεις και μετατάξεις, συστηματικά απογυμνώνετε τομείς της δημόσιας διοίκησης από υπαλλήλους που υπηρετούν σε καίριες θέσεις χωρίς να λαμβάνετε υπόψη τις ανάγκες των υπηρεσιών προέλευσης . Αυτό είναι το επιτελικό κράτος;
Το νομοσχέδιο

Ως προς την Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, χαιρετίζουμε την ίδρυσή της, με την οποία συνηγορεί και η Εθνική Συνομοσπονδία των Ατόμων με Αναπηρία.
Μεταξύ των κρατών – μελών της ΕΕ, τα υψηλότερα ποσοστά ατόμων με κινητικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες καταγράφονται στην Ελλάδα (76,5%)
Ως προς την Εθνική Επιτροπή Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής, αποτελούν αμφότερες θεσμική κατάκτηση των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, για τις οποίες είμαστε περήφανοι.
Όσον αφορά την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής, η διεύρυνση του επιστημονικού της αντικειμένου αποκτά ξεχωριστή επικαιρότητα. Αγγίζει την αναγκαιότητα ρύθμισης των μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών, όπως είναι η Google, το Facebook, η Amazon, η Apple, η Microsoft.
Οι σύγχρονοι κολοσσοί της τεχνολογίας δεν ενδιαφέρονται να συγκεντρώσουν πληροφορίες για συγκεκριμένα πρόσωπα, αλλά για τον όγκο δεδομένων που προέρχεται από το τεράστιο ανώνυμο ανθρώπινο πλήθος που χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες τους. ‘Όλα αυτά τα δεδομένα αποτελούν πηγή πλουτισμού και εξουσίας για ποικίλους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, και προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες μαζικής χειραγώγησης των ανθρώπων.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, η αναβάθμιση της Επιτροπής Βιοηθικής είναι επιδερμική. Θα χρειαστούν πολύ περισσότερα μέσα και αρμοδιότητες, ενδεχομένως και αναδιάρθρωση των συνταγματικών ανεξάρτητων αρχών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτοί οι κίνδυνοι.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας:

Το σχέδιο νόμου του Υπουργού Επικρατείας συζητείται σε μία εξαιρετικά φορτισμένη συγκυρία, όχι μόνο λόγω της πανδημικής κρίσης, η οποία φαίνεται να επιμένει παρά το διαρκές και ανακυκλούμενο lockdown.

Την περασμένη εβδομάδα πέρασε από την χώρα η κακοκαιρία «Μήδεια», αφήνοντας πίσω της εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας χωρίς ρεύμα επί μέρες, ενώ και τρεις από αυτούς έχασαν άδοξα τη ζωή τους. Την περασμένη επίσης εβδομάδα, με κορύφωση το Σαββατοκύριακο, είδαν το φως της δημοσιότητας καταγγελίες σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης στον χώρο της τέχνης, που είχαν ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τη σύλληψη του μέχρι πρότινος διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη.

Αμφότερες οι υποθέσεις αποκαλύπτουν την επιλογή της κυβέρνησης να αποσείσει τις ευθύνες της, κρυπτόμενη είτε πίσω από πεσμένα δέντρα, είτε πίσω από μια εντελώς αδικαιολόγητη άγνοια για τη δράση ενός ανθρώπου, την οποία όλοι στον χώρο του θεάτρου, και όχι μόνο, εγνώριζαν εκτός από αυτούς που τον διόρισαν σε κορυφαία θέση ευθύνης.

Θέλω να απευθύνω από αυτό εδώ το βήμα μία έκκληση: Οφείλουμε να μην αφήσουμε τον δημόσιο διάλογο να εκπέσει σε άκρατο εκχυδαϊσμό και τοξικότητα. Καθημερινά βλέπουμε θαρραλέους ανθρώπους να βγαίνουν και να καταγγέλλουν εξαιρετικά οδυνηρές και αποτρόπαιες προσωπικές εμπειρίες. Μας βαρύνει όλους τους παράγοντες του δημόσιου βίου το καθήκον να κρατήσουμε τις φωνές αυτές ζωντανές, να μη βουλιάξουν στο τέλμα της κομματικής μικροπρέπειας και του πολιτικού τυχοδιωκτισμού. Το πολιτικό σύστημα αυτή τη στιγμή κρίνεται. Αναλαμβάνει μια τεράστια ηθική ευθύνη απέναντι στην κοινωνία που αποσβολωμένη παρακολουθεί τα όσα συμβαίνουν.

Συνδέοντας αυτό το σχέδιο νόμου με την ευρύτερη κυβερνητική πολιτική, θα λέγαμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι αυτή η κυβέρνηση είναι περισσότερο για τα εύκολα και όχι για τα δύσκολα. Και δεν έχω υπόψη μου μόνο τη διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων, όπου εκεί η κυβέρνηση χωρίς σχέδιο επιλέγει το άρον άρον “κλείσιμο”, είτε αυτό αφορά την πανδημία είτε την Εθνική Οδό. Εννοώ κυρίως τη δειλία της κυβέρνησης να προχωρήσει σε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα πάνε τη χώρα επιτέλους μπροστά. Παρά τις διακηρύξεις της, η κυβέρνηση προβαίνει σε απλούς εξωραϊσμούς στο πεδίο της δημόσιας διοίκησης που είναι και ο μεγάλος ασθενής της χώρας. Δεν προχωρά σε αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, εκεί δηλαδή όπου απέτυχε παταγωδώς ο σημερινός πρωθυπουργός ως υπουργός αρμόδιος για τη διοικητική μεταρρύθμιση, ούτε αγγίζει τον άλλο μεγάλο πυλώνα κάθε μεταρρυθμιστικού εγχειρήματος, τη διοικητική αποκέντρωση. Ακούμε για επιτελικό κράτος, που σημαίνει κράτος-στρατηγός, αλλά δεν ακούμε πουθενά να υπάρχουν αξιωματικοί και στρατός.

Την περασμένη εβδομάδα ακούσαμε από τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό κ. Στέλιο Πέτσα ότι θα κατατεθεί σχέδιο νόμου το οποίο θα ξεκαθαρίζει τις αρμοδιότητες μεταξύ κεντρικού κράτους και τοπικής αυτοδιοίκησης μετά το μπάχαλο που επικράτησε με την πρόσφατη κακοκαιρία. Κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής μου την περασμένη Παρασκευή, ο κύριος Πέτσας μου απάντησε ότι πόρισμα της Επιτροπής Κοντιάδη, η οποία είχε συσταθεί από τον τέως Υπουργό Εσωτερικών κ.Θεοδωρικάκο, και είχε ως αντικείμενο την αποκέντρωση και το ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων μεταξύ κεντρικών και αυτοδιοικητικών οργάνων του κράτους, δεν υφίσταται και ότι το μόνο που υπάρχει είναι μία προσωπική εργασία του καθηγητή κυρίου Ξενοφώντα Κοντιάδη, δεσμευόμενος πάντως ότι θα αναληφθεί σχετική νομοθετική πρωτοβουλία από την Κυβέρνηση.

Μόλις την περασμένη Κυριακή όμως πληροφορηθήκαμε από τον πρόεδρο της Επιτροπής καθηγητή Κοντιάδη, ότι αυτή η Επιτροπή όχι μόνο εκπόνησε πόρισμα 140 σελίδων, το οποίο παραδόθηκε ανεπίσημα, όπως μας λέει ο ίδιος, στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, στις 25 Μάϊου του 2020, αλλά και ότι η Επιτροπή είχε προετοιμάσει ακόμη και προσχέδιο νόμου το περασμένο φθινόπωρο.

Τι ισχύει λοιπόν; Αυτό που μας λέει ο κος Πέτσας ή αυτό που ισχυρίζεται ο καθηγητής κύριος Κοντιάδης; Ζητάμε λοιπόν από την κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό να δώσουν αμέσως στη δημοσιότητα το πόρισμα της Επιτροπής και να ξεκινήσει επιτέλους μία ουσιαστική συζήτηση.

Ερχόμενος τώρα στο καθεαυτό σχέδιο νόμου. Ως προς την Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, χαιρετίζουμε την ίδρυσή της, με την οποία συνηγορεί και η Εθνική Συνομοσπονδία των Ατόμων με Αναπηρία. Είναι θετικό κύριε Υπουργέ ότι υιοθετήσατε επιμέρους προτάσεις που κατέθεσε η Εθνική Συνομοσπονδία, όπως επί παραδείγματι ο Πρόεδρος της Εθνικής Αρχής να επιλέγεται κατόπιν γνώμης της Επιτροπής της Βουλής.

Είναι επίσης θετικό το γεγονός ότι φαίνεται πως υιοθετείτε την πρόταση του Κινήματος Αλλαγής για τη συμμετοχή στη σύνθεση της Εθνικής Αρχής του Βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη που είναι επιφορτισμένος με τον θεματικό κύκλο της κοινωνικής προστασίας. Όπως ανέφερα και στην Επιτροπή, και από προσωπική εμπειρία, ο Συνήγορος του Πολίτη έχει αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια μια πλουσιότατη εμπειρία σε αυτά τα θέματα.

Ευχόμαστε η Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας να παραγάγει έργο και να αναλάβει πρωτοβουλίες. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat για το 2019, το 26,1% των ενηλίκων στην Ε.Ε. που αντιμετωπίζουν προβλήματα αναπηρίας (δηλαδή έχουν περιορισμό δραστηριότητας) ζουν σε νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες να ανταποκριθούν στην καθημερινές τους ανάγκες. Δηλαδή οι οικονομικοί πόροι δεν καλύπτουν τα συνήθη απαραίτητα έξοδά τους. Το αντίστοιχο ποσοστό σε νοικοκυριά με ενήλικα άτομα χωρίς αναπηρία στην Ε.Ε., είναι 16%. Μεταξύ των κρατών – μελών της ΕΕ, τα υψηλότερα ποσοστά ατόμων με κινητικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες καταγράφονται στην Ελλάδα (76,5%), τη Βουλγαρία (65,7%), την Κροατία (49,2%) την Κύπρο (43,2%) και τη Ρουμανία (40,9%).

Ως προς την Εθνική Επιτροπή Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής, όπως είναι γνωστό τόσο η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, όσο και η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής συστάθηκαν με το ν. 2667/1998.

Η μεν σύσταση της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου έγινε κατ’ εφαρμογή του Ψηφίσματος της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Η ίδρυση της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου αποτελεί μια θεσμική κατάκτηση των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, για την οποία είμαστε περήφανοι. Η παρούσα κυβέρνηση, σε συνεννόηση με την ίδια την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου προέβη σε παρεμβάσεις που αναβαθμίζουν την ανεξαρτησία της, αφού πλέον η ΕΕΔΑ αποκτά νομική προσωπικότητα, καθώς και διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.

Παρ’ όλα αυτά κύριε Υπουργέ το παρόν σχέδιο νόμου ακολουθεί την πεπατημένη της κυβέρνησης των κατά παρέκκλιση διατάξεων που αφορούν τα ζητήματα αποσπάσεων και μετατάξεων του προσωπικού και στις τρεις Επιτροπές και αναφέρομαι στα άρθρα 8, 25, 27 και 37 αντίστοιχα, όπως και των αποζημιώσεων σε Επιτροπές και των μισθολογικών απολαβών του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού στα άρθρα 9, 28, 38. Υποψιάζομαι ότι αν καθίσουμε να εξετάσουμε όλες τις διατάξεις όλων των επιμέρους νομοσχεδίων αυτής της κυβέρνησης, από τον Ιούλιο του 2019 που ανέλαβε μέχρι σήμερα, εκεί όπου προβλέπονται αποσπάσεις και μετατάξεις στο Δημόσιο, θα ανακαλύψουμε ότι συντριπτικά περισσότερες είναι εκείνες που γίνονται κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων παρά εκείνες που γίνονται με βάση τις κανονικές διατάξεις. Αυτό προκαλεί απορία: πως η εξαίρεση τείνει να γίνει κανόνας. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όταν υιοθετούμε κατά παρέκκλιση διαδικασίες για αποσπάσεις και μετατάξεις, στην ουσία απογυμνώνουμε φορείς του Δημοσίου από προσωπικό το οποίο χρειάζονται. Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο υπάρχουν τα υπηρεσιακά συμβούλια, για να γνωμοδοτούν όταν πρόκειται κάποιος δημόσιος υπάλληλος να αποχωρήσει είτε αποσπώμενος είτε μετατασσόμενος σε μια άλλη υπηρεσία του Δημοσίου. Ενισχύετε όργανα στα οποία εσείς δίνετε, για διάφορους λόγους, ένα πολιτικό βάρος, απογυμνώνοντας ενδεχομένως την κεντρική διοίκηση ή άλλα επιμέρους δημόσια όργανα, χωρίς να λαμβάνετε υπ’όψη τις ανάγκες τους και χωρίς καν να τα ρωτάτε. Για λόγους αρχής οι προβλέψεις αυτών των άρθρων δεν μας βρίσκουν σύμφωνους και θα τις καταψηφίσουμε.

Και θα τις καταψηφίσουμε για ακόμα έναν λόγο: Επειδή η διαδικασία επιλογής του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού επί θητεία γίνεται κατά τις διαδικασίες των άρθρων 31-35 του ν. 4765/2021 που το Κίνημα Αλλαγής είχε καταψηφίσει.

Η σύσταση της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής αποτέλεσε για την εποχή της μία πρωτοποριακή πρωτοβουλία, προετοιμάζοντας τη συντεταγμένη πολιτεία και την έννομη τάξη για την έλευση και κατοχύρωση μιας νέας γενιάς δικαιωμάτων κατά τη συνταγματική αναθεώρηση του 2001, η οποία επιχείρησε να καλύψει τις εξελίξεις στην βιοϊατρική, τη γενετική και την πληροφορική.

Και σήμερα η διεύρυνση του επιστημονικού της αντικειμένου αποκτά ξεχωριστή επικαιρότητα. την αναγκαιότητα ρύθμισης των μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών, όπως είναι η Google, το Facebook, η Amazon, η Apple, η Microsoft κ.ο.κ. Πλέον αυτές οι πλατφόρμες δεν επεξεργάζονται μόνον πληροφορίες και δεδομένα προς όφελος του χρήστη, αλλά καθιστούν προϊόν τον ίδιο τον χρήστη, έχοντας την ευχέρεια να εμπορεύονται και να αξιοποιούν κατά το δοκούν, με γνώμονα το κέρδος δηλαδή, τα δεδομένα που οι ίδιοι οι χρήστες παράγουν όταν πλοηγούνται στο διαδίκτυο.

Οι εξελίξεις αυτές ίσως μας υποχρεώσουν να αναθεωρήσουμε και την ίδια την διακριτή υπόσταση ανεξάρτητων αρχών, όπως η Αρχή Προστασίας του Απορρήτου της Επικοινωνίας και η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Γιατί διαπιστώνουμε πιά ότι το θέμα της προστασίας της ιδιωτικότητας μεταβάλλεται διαρκώς με τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας. Στην αρχή η προστασία της ιδιωτικής ζωής απαγόρευε την παράνομη παρακολούθηση των προσώπων από το κράτος ή από ιδιώτες. Η συνταγματική άμυνα εδώ οργανώνεται στα άρθρα 9 και 19 του Συντάγματος. Στη συνέχεια, η ανάπτυξη της επιστήμης της πληροφορικής και οι τεχνολογικές εξελίξεις στην επικοινωνία ανέδειξαν τη σημασία του δικαιώματος στην προστασία των προσωπικών δεδομένων. Πώς δηλαδή το κράτος ή οι ιδιώτες δεν θα μπορούν να χειραγωγήσουν το άτομο μέσα από προσωπικές πληροφορίες, αποκτηθείσες ακόμη και με νόμιμο τρόπο, από τα διαφορετικά ψηφιακά ίχνη που το ίδιο το άτομο άφησε μέσα από συναλλαγές με το δημόσιο ή με άλλους ιδιώτες. Εδώ το ζητούμενο ήταν πως θα αποφύγουμε τη ανεξέλεγκτη συγκέντρωση και επεξεργασία αυτών των πληροφοριών από μια εξουσία, δημόσια ή ιδιωτική. Την απάντηση την έδωσε ο συνταγματικός νομοθέτης το 2001 με την καθιέρωση του άρθρου 9α Σ.

Σήμερα πια το τοπίο γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο. Γιατί οι σύγχρονοι κολοσσοί της τεχνολογίας δεν ενδιαφέρονται να συγκεντρώσουν πληροφορίες για συγκεκριμένα πρόσωπα, αλλά για τον όγκο δεδομένων που προέρχεται από το τεράστιο ανώνυμο ανθρώπινο πλήθος που χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες τους. Με τη χρήση αλγορίθμων οι εταιρείες αυτές είναι πλέον σε θέση να επεξεργάζονται τεράστιο όγκο δεδομένων, με συνέπεια να μπορούν να πληροφορηθούν τις προσωπικές απόψεις και προτιμήσεις δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Τις πληροφορίες αυτές αφού τις επεξεργάζονται, τις πωλούν σε ιδιωτικές διαφημιστικές εταιρείες ή σε άλλους φορείς όπως π.χ. τα πολιτικά κόμματα. Οι φορείς αυτοί είναι σε θέση πια να γνωρίζουν πώς μπορούν να επηρεάσουν στοχευμένα και με πλήρη ακρίβεια τις προτιμήσεις του κάθε ανωνυμοποιημένου μεν, αλλά απολύτως εξατομικευμένου χρήστη των υπηρεσιών που προσφέρουν αυτοί οι κολοσσοί. Εδώ μάλιστα πολύ συχνά η παραχώρηση των προσωπικών στοιχείων από τον χρήστη δεν είναι μόνο νόμιμη, αλλά έχει επιδιωχθεί από τον ίδιο. Πολλοί χρήστες του Facebook και του Instagram για παράδειγμα δίνουν οι ίδιοι στη δημοσιότητα ακόμη και πολύ προσωπικές πληροφορίες και στιγμές της προσωπικής ζωής τους. ‘Ολα αυτά τα δεδομένα αποτελούν πηγή πλουτισμού και εξουσίας για ποικίλους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, και προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες μαζικής χειραγώγησης των ανθρώπων.

Συνεπώς επιβάλλεται τα κράτη να υιοθετήσουν τα κατάλληλα εργαλεία ελέγχου και λογοδοσίας απέναντι στους γίγαντες της ψηφιακής οικονομίας και να συντονίσουν τη δράση τους τόσο σε επίπεδο ευρωπαϊκό, όσο και διεθνές, προκειμένου να ελεγχθεί η δράση αυτών των τεχνολογικών κολοσσών.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, η αναβάθμιση της Επιτροπής Βιοηθικής είναι επιδερμική. Θα χρειαστούν πολύ περισσότερα μέσα και αρμοδιότητες, ενδεχομένως και αναδιάρθρωση των συνταγματικών ανεξάρτητων αρχών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτοί οι κίνδυνοι.

Σας ευχαριστώ.

Β. ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΝΔ, ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΒΑΕ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΙΑΤΡΩΝ, ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ, ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΔΙΑΣΩΣΤΩΝ, Κ.Α. ΣΤΑ ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

Β. Κεγκέρογλου: «Η Κυβέρνηση της ΝΔ, αρνείται να προωθήσει την εισήγηση της Επιτροπής ΒΑΕ για ένταξη των ιατρών, νοσηλευτών, υγειονομικών, διασωστών, κ.ά. στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα!».

Στην Ολομέλεια της Βουλής, συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Γραμματέα της Κ.Ο και βουλευτή Ηρακλείου κ. Βασίλη Κεγκέρογλου προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων , σχετικά με την καθυστέρηση σύγκλησης του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΣΚΑ), προκειμένου να γνωμοδοτήσει επί της εισήγησης της Ειδικής Επιτροπής ΒΑΕ, την οποία υποτίθεται ότι περίμενε το υπουργείο, για να προχωρήσει η διαδικασία ένταξης στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα εργαζομένων στο χώρο της Δημόσιας Υγείας αλλά και την ένταξη της COVID -19 στον Εθνικό Κατάλογο Επαγγελματικών Ασθενειών.

Ο κ. Κεγκέρογλου υπενθύμισε ότι το Κίνημα Αλλαγής πρωτοστάτησε από την αρχή της εμφάνισης της πανδημίας στην ανάγκη αναγέννησης του ΕΣΥ και όλων των δομών υγείας και κοινωνικής φροντίδας αλλά και για την στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού και την έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς των εργαζομένων στο χώρο της Υγείας, ζητώντας από την Κυβέρνηση της ΝΔ να εγκαταλείψει τα επικοινωνιακά τεχνάσματα των μπαλκονιών και να τους εντάξει στον Κανονισμό Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων.

Η πίεση του Κινήματος Αλλαγής απέδωσε και η Επιτροπή Κρίσεων ΒΑΕ που δεν λειτουργούσε, τα 4,5 χρόνια διακυβέρνησης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., επαναλειτούργησε, ολοκλήρωσε το έργο της και κατέθεσε το Πόρισμά της από το Δεκέμβριο του 2020 αλλά αυτό δεν προωθήθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.

Συγκεκριμένα, ενώ η Επιτροπή προτείνει την ένταξη στα ΒΑΕ όλων των γιατρών, νοσηλευτών που εργάζονται στο ΕΣΥ, το ΕΚΑΒ, στην Πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας, σε όλες τις δομές υγείας καθώς και στις Μονάδες Φροντίδας ηλικιωμένων, των οδηγών και βοηθών ασθενοφόρων-διασωστών και των φυσικοθεραπευτών που εργάζονται στα δημόσια νοσοκομεία καθώς και ορισμένων παραϊατρικών επαγγελμάτων, η διαδικασία δεν έχει προχωρήσει ακόμα, γιατί… δεν έχει συγκληθεί από το (ίδιο το) Υπουργείο, το Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλισης (ΣΚΑ), προκειμένου να γνωμοδοτήσει και να προχωρήσει στη συνέχεια η έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης.

Ο βουλευτής Βασίλης Κεγκέρογλου, ζήτησε από τον κ. Τσακλόγλου να τοποθετηθεί ευθέως και ξεκάθαρα:

1ο. Αν θα δεχθεί η Κυβέρνηση την τροπολογία του Κινήματος Αλλαγής, για την ένταξη της COVID -19 στον Εθνικό Κατάλογο Επαγγελματικών Ασθενειών, με το υφυπουργό να απαντά ότι εξετάζεται το θέμα… και,

2ο. Πότε επιτέλους θα συγκαλέσει το Σ.Κ.Α. προκειμένου να γνωμοδοτήσει επί της εισήγησης της Επιτροπής Βαρέων και ο κ Τσακλόγλου, όχι μόνο δεν δεσμεύτηκε για τη σύγκληση του ΣΚΑ αλλά παρατήρησε ότι για την ένταξη στα ΒΑΕ , η Κυβέρνηση, εκτός της θετικής εισήγησης της Επιτροπής, λαμβάνει υπόψη της και άλλες παραμέτρους: τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας και τη στελεχιακή επάρκεια του ΕΣΥ, διότι – κατά την επιχειρηματολογία του- ένταξη στα ΒΑΕ σημαίνει δημοσιονομική επιβάρυνση και μείωση εργαζομένων στο ΕΣΥ λόγω πρόωρης συνταξιοδότησης! ενώ άφησε υπονοούμενα για πολιτική εκμετάλλευση!

Ο κ. Κεγκέρογλου στη δευτερολογία του και μετά την τοποθέτηση-υπεκφυγή του κ. Υφυπουργού, υπενθύμισε ότι η διαδικασία που ζητά το Κίνημα Αλλαγής είναι θεσμική και βάσει του ν. 3863/2010. Η διαδικασία ένταξης εργαζομένων στον ΚΒΑΕ, τηρήθηκε από την Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και το υπουργείο Εργασίας το 2011 και ολοκλήρωσε το έργο για τον ιδιωτικό τομέα και τόνισε την θεσμική υποχρέωση της αντίστοιχης διαδικασίας στο δημόσιο τομέα, με άμεση εφαρμογή της εισήγησης της Επιτροπής ΒΑΕ. Είναι θέμα ισονομίας και δικαιοσύνης, να αντιμετωπιστούν οι εργαζόμενοι στη Δημόσια Υγεία όπως και οι αντίστοιχοι εργαζόμενοι στο χώρο της ιδιωτικής υγείας.

Δυστυχώς, η απάντηση του κ. Υφυπουργού ισοδυναμεί με εμπαιγμό των εργαζομένων στην πρώτη γραμμή κατά της πανδημίας: ενώ η Επιτροπή εισηγείται ομοφώνως την ένταξή τους στα ΒΑΕ, το πόρισμα της οποίας κατατέθηκε στα Πρακτικά, η Κυβέρνηση ουσιαστικά αρνείται να το υιοθετήσει!!!

Το Κίνημα Αλλαγής έχει καταθέσει στη Βουλή δεκατρείς (13) φορές την τροπολογία για ένταξη των εργαζομένων στην Υγεία στον ΚΒΑΕ. Και η Κυβέρνηση την έχει απορρίψει ισάριθμες φορές με την επίκληση της έκδοσης του πορίσματος της Επιτροπής αλλά απ’ αυτή τη συζήτηση στη Βουλή αποδείχτηκε ότι αυτό ήταν πρόσχημα και στην ουσία κανένα ενδιαφέρον δεν έχει η Κυβέρνηση της ΝΔ για τους ήρωες της πρώτης γραμμής. Το μόνο που διατίθεται να τους δώσει είναι χειροκροτήματα από το μπαλκόνι της κ. Μητσοτάκη, που σε συνδυασμό με την άρνηση της για τα ΒΑΕ μάλλον είναι κοροϊδία…

Το Κίνημα Αλλαγής, το ΠΑ.ΣΟ.Κ., εμείς που θεσμοθετήσαμε το Ε.Σ.Υ., θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε την αναγκαιότητα αναγέννησής του, την ανάγκη έμπρακτης στήριξης των λειτουργών του.

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ: ΜΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΥ ΕΞΑΠΑΤΑΤΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΕΛΕΣΕΙ ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΗΣ

ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ

ΜΑΝΩΛΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗ

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΣΤΟ Ρ/Σ 104,6 ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ

Για την υπόθεση Λιγνάδη και το κίνημα #Μetoo στην Ελλάδα:

Η Υπουργός, ελέγχεται για την επιλογή που είχε κάνει, η οποία μάλιστα είχε γίνει με πολιτική παρέμβαση, ελέγχεται για την καθυστερημένη αντίδραση επί του θέματος, και φυσικά για την προβληματική διαχείριση που έκανε την προηγούμενη Παρασκευή.

Οι ευθύνες, λοιπόν, αυτές πρέπει να αναληφθούν. Δουλειά της Υπουργού είναι να μην εξαπατάται.

Το κίνημα #Metoo δεν πρέπει να κομματικοποιηθεί, ούτε να κιτρινίζεται, ούτε να γίνεται αντικείμενο χυδαίου διαλόγου.

Το #Μetoo μπορεί πραγματικά, με την απαιτούμενη θεσμική και πολιτειακή στήριξη να φέρει στην επιφάνεια παθογένειες πολλών ετών, δομημένων στη βάση σχέσεων εξουσίας και εξάρτησης.

Βλέπουμε κάποιους να προσπαθούν να οικειοποιηθούν το ζήτημα αυτό, να του βάλουν κομματικές ταμπέλες για να το αξιοποιήσουν μικροκομματικά.

Δεν υπάρχει η λογική της συλλογικής ηθικής. Και μπορεί όλες οι ακραίες φωνές να έβρισκαν πρόσφορο έδαφος και να είχαν εκλογική απήχηση πριν από δέκα χρόνια, αλλά ελπίζω, σήμερα, με την κοινωνία να ωριμάζει, τα ακροατήρια της απόλυτης ισοπέδωσης με πολιτικές προεκτάσεις θεωριών συνωμοσίας να είναι ένα μικρά.

Το να τσιμπήσεις μια μονάδα στις δημοσκοπήσεις είναι πολύ λίγο σε σχέση με τις πληγωμένες ψυχές που αναζητούν δικαίωση και προστασία.

ΔΙΚΤΥΟ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ: ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Βρισκόμαστε στην εποχή ενός διαρκώς μεταβαλλόμενου πολιτικού περιβάλλοντος. Η γενιά μας, όλοι και όλες εμείς που βιώνουμε τη διαρκή αγωνία ενός μέλλοντος περισσότερο επίφοβου από το παρόν και το παρελθόν, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις που απαιτούν άμεση παρέμβαση. Η κλιματική αλλαγή, το δικαίωμα στην εργασία, ο ρόλος της παιδείας, η σημασία της συμμετοχής και της θεσμικής λειτουργίας του κράτους, η ανοιχτή κοινωνία και τα δικαιώματα και η θεμελίωση ενός καθολικού πλαισίου κοινωνικής προστασίας αποτελούν μόνο ορισμένες από τις πτυχές μιας προοδευτικής ματιάς που καλούμαστε να αναδείξουμε, να υποστηρίξουμε και να αντιληφθούμε την αξία τους.

Το Δίκτυο Νέας Γενιάς του Κινήματος Αλλαγής, μέσα από τη λειτουργία των θεματικών ομάδων που παρουσιάστηκαν κατά τη σημερινή εναρκτήρια εκδήλωση, απευθύνει κάλεσμα σε κάθε νέο και νέα να συμμετάσχει στην οριζόντια, ανοιχτή, δημοκρατική διαβούλευση που ξεκινάει. Η παρουσίαση της αρχικής σύνθεσης των ομάδων εργασίας από το συντονιστή του Δικτύου Γιώργο Τσούμα συνοδεύτηκε από την ταυτόχρονη ανάλυση της λειτουργίας των επιμέρους δικτύων, της δυνατότητας συμμετοχής σε αυτά και του τρόπου που στελεχώθηκε σε πρώτη φάση το δίκτυο. Με στόχο την προτεραιοποίηση των αναγκών της νέας γενιάς, τη διαμόρφωση πολιτικής ατζέντας θεμάτων που απασχολούν τους νέους και τις νέες της χώρας υπό το πλαίσιο των συνθηκών που βιώνουμε και την αφορμή μέσα από την πρωτοβουλία αυτή όσο το δυνατόν περισσότεροι ενδιαφερόμενοι και ενδιαφερόμενες να βρουν το χώρο να συμμετάσχουν και να εκφραστούν, οι θεματικοί τομείς των δικτύων διαμορφώθηκαν ως εξής:

1. Η Εργασία στο νέο μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον – Γιώργος Μαντζαβάς, Ασκούμενος Δικηγόρος

Το δικαίωμα σε αξιοπρεπή και σταθερή εργασία, Στέλλα Μπίνα, Δικηγόρος, μέλος ΚΠΕ

Η προετοιμασία των νέων για είσοδο στην επαγγελματική ζωή: άσκηση/μαθητεία/πρακτική, Παύλος Σαλονικίδης, Ασκούμενος Δικηγόρος Θεσσαλονίκης, Μεταπτυχιακός Φοιτητής Νομικής ΑΠΘ στο ΠΜΣ Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Νομικές Σπουδές, Γενικός Γραμματέας ΕΑΝΔιΘ

Η πρόκληση της νεανικής επιχειρηματικότητας, Μιχάλης Φακουρέλης, Οικονομολόγος, Σύμβουλος 4ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Ηρακλείου Κρήτης

Η επίδραση της πανδημίας στις εργασιακές σχέσεις: ένα νέο πλάνο ανάκαμψης, Σοφία Ταντάλου – Τσαρούχα, Οικονομολόγος LSE

Ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος στη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών, Θανάσης Κλειάσιος, Οικονομολόγος Msc, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Βύρωνα, Μέλος Εθνικής Αντιπροσωπείας Ο.Ε.Ε

Brain Drain – Συζητώντας για την παγκόσμια διάσταση της εργατικής κινητικότητας, Νίκος Ντούρος, Οικονομολόγος Msc

2. Η σημασία της συμμετοχής και της θεσμικής επανάστασης στην οικοδόμηση μιας καλύτερης Δημοκρατίας – Γιώργος Παπαγεωργίου, Ασκούμενος Δικηγόρος, Πρόεδρος Επιτροπής Ασκουμένων ΕΑΝΔιΘ

Οι ανάγκες της νεολαίας σε προτεραιότητα: η ιδέα της συμμετοχής και τόνωσης της αντιπροσώπευσης των νέων, Δήμητρα Φαντίδου, Πολιτικός Επιστήμονας

Η συμμετοχή των νέων σε τοπικό επίπεδο και στην κοινωνία των πολιτών, Μάκης Μπαρμπούνης, Φοιτητής Νομικής ΑΠΘ, μέλος φοιτητικών και νεανικών οργανώσεων

Οι ευκαιρίες των νέων της περιφέρειας, Στέφανος Βαβύλης, Δικηγόρος, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Τρικκαίων

Τα Πανεπιστήμια ως χώρος συμμετοχής και δράσης, Διονύσης Δαούλαρης, Οικονομολόγος, Μεταπτυχιακός Φοιτητής Παν. Πατρών

Η θεσμική λειτουργία του κράτους, Σταύρος Κουρμπέτης, Δικηγόρος, LLM Δημόσιο Χρηματοπιστωτικό Δίκαιο ΕΚΠΑ, MSc Δικαιο και Οικονομία ΠαΠει

Ο εθελοντισμός ως μορφή συμμετοχής με κοινωνικό αντίκτυπο, Μαρία Μισέντου, Chartering Broker, Μέλος ΚΠΕ

3. Παιδεία: ένα δημόσιο αγαθό υπό συνεχή αμφισβήτηση –Παναγιώτης Βαλλιανάτος, Δικηγόρος MPP

Το δικαίωμα στη δωρεάν, δημόσια, ποιοτική παιδεία, Ανδρέας Γιαννακόπουλος, Χημικός, Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης, Υποψήφιος Διδάκτορας Παν. Πατρών

Μιλώντας για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, Ιορδάνης Λαζαρίδης, Οικονομολόγος Msc

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: το μεγάλο εθνικό στοίχημα, Παναγιώτης Τσελέκης, Ιστορικός, Ιδιωτικός Υπάλληλος, μέλος ΝΕ Μεσσηνίας

Ο στόχος της διαρκούς – ποιοτικής μάθησης και της επαγγελματικής εκπαίδευσης, Ντόρα Πεφάνη, Αρχαιολόγος ΜSc

Οι τέχνες και ο πολιτισμός ως πεδίο μάθησης, Γιώργος Μπαρμπουνάκης, Δικηγόρος- Εκδοτικός Οίκος Μπαρμπουνάκη

Έρευνα, καινοτομία και εκπαίδευση, Κώστας Λουριδάς, Φοιτητής Πληροφορικής ΟΠΑ

4. Νέα Δικαιώματα και η ιδέα της ισότητας στη σύγχρονη εποχή – Εύα Ζούπη, Τοπογράφος Μηχανικός, μέλος ΚΠΕ

Η κοινωνία της ισότητας και της συμπερίληψης, Ανδρέας Σταματόπουλος, Ψυχολόγος, Συντονιστής PES Activists Πύργου

Η καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, Μαρία Αλεξίου, Δικηγόρος, Μsc Ευρωπαϊκές Οικονομικές Σπουδές

Ανοιχτή κοινωνία και δικαιώματα, Ραφαέλα Ρουσομάνη, Ιδιωτική υπάλληλος, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Δέλτα

Οι σύγχρονος διεκδικήσεις του φεμινιστικού κινήματος – Βάσια Μαδέση, Πολιτικός επιστήμονας, συντονίστρια του ευρωπαϊκού έργου “Gender Equality Academy”

Αντιμετώπιση της εθνικιστικής ριζοσπαστικοποίησης των νέων – Νίκος Μουτσάκης, Ασκούμενος Δικηγόρος, μέλος ΝΕ Νότιας Δωδεκανήσου

Τα δικαιώματα των μειονοτήτων – ευάλωτων ομάδων – Ιωάννα Αναστασιάδου, Εκπαιδευτικός, Εθελόντρια“Σχεδία”

5. Κλιματική Αλλαγή: Η σπουδαιότερη μάχη της γενιάς μας – Μανώλης Αννέτης, Ναυπηγός Μηχανικός, μέλος ΚΠΕ

Κλιματική αλλαγή: Δεδομένα και προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο: Πάνος Βουδούρης, Μηχανικός Περιβάλλοντος, πρώην γραμματέας ΠΑΣΠ Χανίων

Πράσινη ανάπτυξη: η αρχή της βιωσιμότητας ως εθνικός αναπτυξιακός άξονας – κυκλική οικονομία και η πρόκληση της ανακύκλωσης – Γιάννης Ταρνάρης, Χημικός Μηχανικός, πρώην γραμματέας ΠΑΣΠ ΕΜΠ

Οικολογικά κινήματα: ο ρόλος νεολαίας, καταγραφή – μετάφραση των αιτημάτων της, η γείωση του new green deal και το νέο τουριστικό μοντέλο – Μηνάς Λυριστής, Υπ. Διδάκτωρ Διεθνούς Πολιτικής Πανεπιστημίου Αιγαίου, Περιφερειακός Σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου

Οι προκλήσεις των πόλεων στον 21ο αιώνα – Παναγιώτης Μόσχοβος, Πολιτικός Μηχανικός

To ζήτημα της ενεργειακής δικαιοσύνης και της ενεργειακής δημοκρατίας- Γιάννης Μισύρης, Μηχανολόγος Μηχανικός, πρώην γραμματέας ΠΑΣΠ Κοζάνης

Η προστασία της φύσης και η αξιοποίηση του φυσικού πλούτου – Νίκος Ναούμ, Δασολόγος

6. Προς ένα νέο καθολικό σύστημα κοινωνικής προστασίας – Βαγγέλης Πετριτζίκης, Ψυχολόγος, μέλος ΚΠΕ

Το δικαίωμα της καθολικής πρόσβασης στην υγεία – Πως φανταζόμαστε την υγεία του μέλλοντος; – Νίκος Θεοδωρόπουλος, φοιτητής Ιατρικής Αθηνών

Η ενδυνάμωση της κοινωνικής, συναισθηματικής, ψυχικής υγείας των νέων – Μαρία Οσάνα, Ψυχολόγος Msc

Κράτος πρόνοιας: δίκαιο διαγενεακά ασφαλιστικό σύστημα – αντικρουόμενα προτάγματα γενεών – Φώτης Τσιακοπιάκος, Οικονομολόγος, μέλος ΚΠΕ

Προαγωγή της αυτονομίας και ανεξαρτησίας των νέων – Κώστας Ρίζος, Δικηγόρος, π. αναπληρωτής Γραμματέας ΠΑΣΠ Νομικής ΑΠΘ.

Αθλητισμός – ευεξία – Αλέξανδρος Περμαντόγιαϊ, Ιδιωτικός υπάλληλος, Πρωταθλητής κλασικού αθλητισμού στο αγώνισμα του Δεκάθλου, μέλος του τομέα Μεταναστευτικής πολιτικής του Κινήματος Αλλαγής

Η αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος – Ορέστης Κορλός, Φοιτητής Πανεπιστημίου Πειραιά

– Γραφείο Τύπου: Στέλιος Βούκουνας, Ασκούμενος Δικηγόρος Αθηνών, Μεταπτυχιακός Φοιτητής στο Δημόσιο Χρηματοπιστωτικό Δίκαιο ΕΚΠΑ

Το αμέσως επόμενο διάστημα μέσα από τη χρήση ψηφιακών εργαλείων θα δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής και αλληλεπίδρασης με όσους ενδιαφέρονται να αποτελέσουν κομμάτι της προσπάθειας αυτής συμβάλλοντας μέσα και από τη δική τους ενεργοποίηση στη διαμόρφωση των πολιτικών προτεραιοτήτων της Νέας Γενιάς του Κινήματος Αλλαγής μέσα από τις διαδικασίες του διαδικτυακού διαλόγου.

Η λειτουργία του Δικτύου Νέας Γενιάς έχει στόχο να πείσει τη νεολαία της χώρας ότι η πολιτική και η ενασχόληση με αυτή, είναι κομμάτι της λύσης και όχι ακόμη μια συνιστώσα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε. Πιστεύουμε βαθιά ότι τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο, με βούληση, σχέδιο κι επιμονή και ότι η επιστροφή της πολιτικής στο προσκήνιο μπορεί να βελτιώσει τις ζωές μας. Δεν θα είμαστε η γενιά που θα ζήσει χειρότερα από την προηγούμενη. Μπορούμε και αξίζουμε καλύτερα!

Ρυθμός Επικαιρότητας | 23.2.2021

Κορονοϊός: Η κυβέρνηση δεν μπορεί άλλο να τρέχει πίσω από την πανδημία

Παραμένει ανεπίτρεπτο η κυβέρνηση να τρέχει πίσω από την πανδημία και να διαθέτει μια αντίληψη «ράβε-ξήλωνε», με οριζόντια περιοριστικά μέτρα που παραβιάζει πρώτη, όπως είδαμε στην Ικαρία. Επανέρχεται έτσι στο προσκήνιο η πρόταση του Κινήματος Αλλαγής για συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων κι ένα Εθνικό Σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Με περισσότερα τεστ και διαφάνεια στα επιδημιολογικά στοιχεία για κάθε περιοχή. Με σωστή ιχνηλάτηση που δεν αρκεί να την κάνει η Πολιτική Προστασία. Με ελέγχους στην πιστή τήρηση των μέτρων. Με ουσιαστική ενίσχυση του ΕΣΥ, αλλά και ένταξη του ιδιωτικού τομέα στην προσπάθεια. Με ιατρική κάλυψη των ασθενών με covid στο σπίτι, από τις μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας.

Την ίδια στιγμή, το Κίνημα Αλλαγής,με ερώτηση του βουλευτή, Ανδρέα Πουλά, ζητάει πλήρη ενημέρωση από την κυβέρνηση για το πρόβλημα της διαθεσιμότητας των κλινών ΜΕΘ για περιστατικά covid. Συγκεκριμένα, για την πλήρη ανάπτυξη κλινών ΜΕΘ και ΜΑΦ που αφορούν στον πληθυσμό της χώρας, για το χρονοδιάγραμμα προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, αλλά και την πρόνοια για τα περιστατικά εκτός covid και την ένταξη των ιδιωτικών κλινών ΜΕΘ στο σύστημα υγείας. Η κυβέρνηση ούτως ή άλλως κωφεύει στο δίκαιο αίτημα των εργαζομένων στο ΕΣΥ, το ΕΚΑΒ κτλ. για την ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά, όπως έχει ζητήσει κατ’ επανάληψη το Κίνημα Αλλαγής, αρνούμενη ακόμη και να υιοθετήσει τις σχετικές εισηγήσεις των αρμοδίων επιτροπών. Περισσότερα ΕΔΩ

Εμβολιασμοί: Πότε θα ενταχθεί στο σχεδιασμό η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας;

Αναπάντητα παραμένουν από την κυβέρνηση κρίσιμα ερωτήματα για τους εμβολιασμούς και ιδίως για τον άμεσο εμβολιασμό των ευπαθών ομάδων με υποκείμενα νοσήματα. Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια συζήτησης ερώτησης η βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου, δύο μήνες μετά την έναρξη του εμβολιαστικού προγράμματος στη χώρα, οι ευπαθείς ομάδες με υποκείμενο νόσημα ηλικίας 18 έως 59 ετών βρίσκονται ακόμη σε αναμονή για να εμβολιαστούν. Και παρά τις ανακοινώσεις της Επιτροπής Εμβολιασμού, έχει ήδη χαθεί πολύτιμος χρόνος, αφού στην καλύτερη ο εμβολιασμός της συγκεκριμένης ομάδας του πληθυσμού θα ξεκινήσει μετά από έναν μήνα.

Την ίδια στιγμή, ελλιπέστατος αποδεικνύεται ο σχεδιασμός της κυβέρνησης όσον αφορά στην εμπλοκή της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στον εμβολιασμό, όπως αναδεικνύει με ερώτησή του ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Ανδρέας Πουλάς.

Τραπεζικά δάνεια: Να μπει τέλος στην ομηρία των εγγυητών

Να μπει τέλος στην κατάσταση ομηρίας στην οποία έχουν περιέλθει οι εγγυητές σε τραπεζικά δάνεια, ζητάει με ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Οικονομικών ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής, Μιχάλης Κατρίνης. Και αυτό, διότι οι εγγυητές εξακολουθούν να παραμένουν υπόχρεοι του συνόλου ή μέρους της οφειλής προς τον πιστωτή, ακόμα και στις περιπτώσεις που η οφειλή ρυθμιστεί, αποπληρωθεί ή ακόμα και στην περίπτωση που ο δανειολήπτης οδηγηθεί στην πτωχευτική διαδικασία – ακόμη και με το νέο πτωχευτικό νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση ΝΔ.

Επίσημη “πρώτη” του Δικτύου Νέας Γενιάς του Κινήματος

Η κλιματική αλλαγή, το δικαίωμα στην εργασία, ο ρόλος της παιδείας, η σημασία της συμμετοχής και της θεσμικής λειτουργίας του κράτους, η ανοιχτή κοινωνία και τα δικαιώματα και η θεμελίωση ενός καθολικού πλαισίου κοινωνικής προστασίας αποτελούν ορισμένες από τις πτυχές μιας προοδευτικής ματιάς που θα κληθούν να αναδείξουν οι νέοι του Κινήματος Αλλαγής. Στην συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν παρουσιάζοντας τα θεματικά δίκτυα, απευθύνουν κάλεσμα σε κάθε νέο και νέα να συμμετάσχει στην οριζόντια, ανοιχτή, δημοκρατική διαβούλευση που ξεκινάει.

Περισσότερα ΕΔΩ

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *