Δήλωση του τομεάρχη Δικαιοσύνης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Σπύρου Λάππα-Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας χωρίς… διαφάνεια


0
(0)

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας χωρίς… διαφάνεια

Είναι γνωστό ότι με την από 11.03.2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ 55 Α’)ελήφθησαν, για έως και την 10.04.2020 τουλάχιστον(και ήδη παρατάθηκαν μέχρι 27.04.2020), κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19, και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του, τα οποία μέτρα μεταξύ άλλων προβλέπουν άδειες ειδικού σκοπού για τους δημοσίους υπαλλήλους, καθώς και ειδικές ρυθμίσεις τηλεργασίας για τον ιδιωτικό τομέα, ενώ πλήθος εργαζομένων τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα είτε νοσεί από τον ιό είτε είναι σε καραντίνα, με αποτέλεσμα τόσο ο δημόσιος όσο και ο ιδιωτικός τομέας να έχουν παραλύσει.

Σε αυτό το περιβάλλον, που έχουν ανασταλεί οι πιο σημαντικές και κρίσιμες διαδικασίες του κράτους, κρίθηκε ως ανυπέρβλητη ανάγκη να δημοσιευθεί στις 12.03.2020 (με ορθή επανάληψη στις 13.03.2020), δηλαδή μια ημέρα μετά την δημοσίευση της παραπάνω ΠΝΠ, η υπ’  αριθμ. ΔΙΔΚ/7873 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την επιλογή του Προέδρου και των Μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, με προθεσμία υποβολής αιτήσεων εκ μέρους των ενδιαφερομένων την 02.04.2020 (!!!), προθεσμία κατά την οποία έπρεπε να υποβληθούν σε έγγραφη μορφή(αποκλειόμενης της ηλεκτρονικής), σύμφωνα με την παραπάνω Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, τόσο η αίτηση όσο και τα δικαιολογητικά έγγραφα που αποδεικνύουν τις απαραίτητες τυπικές προϋποθέσεις και τα προσόντα (!!!).

΄Ετσι σε ένα υγειονομικό περιβάλλον στο οποίο οι πάντες αγωνιούν πρωτίστως για την επιβίωσή τους και το ενδιαφέρον τους είναι στραμμένο στην προστασία της υγείας και της ζωής τους,  δεν κρίθηκε αναγκαίο να προσδοθεί ούτε η ελάχιστη δημοσιότητα στην  υπ’  αριθμ. ΔΙΔΚ/7873 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την επιλογή του Προέδρου και των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, μέσω –κατ’ ελάχιστον- της δημοσίευσής της στα αδιαλείπτως δραστήρια μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook και linkedin) της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας(!!!). Διαφάνεια χωρίς πλήρη και χωρίς αστερίσκους δημοσιότητα δεν υπάρχει και δεν μπορεί να υπάρξει, και όταν δεν υπάρχει ασφαλώς η Αρχή Διαφάνειας δεν θέλει και πολύ διαφάνεια. ΄Ετσι αυτονόητα γεννάται το ερώτημα: πώς οι ενδιαφερόμενοι θα ήταν σε θέση να προμηθευτούν από τους αρμόδιους δημοσίους και ιδιωτικούς φορείς της ημεδαπής και της αλλοδαπής, να φωτοτυπήσουν, να επικυρώσουν, να μεταφράσουν και να υποβάλουν εντός της προθεσμίας της 02.04.2020 τα απαραίτητα δικαιολογητικά έγγραφα, που έπρεπε να συνοδεύουν την αίτησή τους, όταν τα παραπάνω κατεπείγοντα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας είχαν διάρκεια έως την 10.04.2020 τουλάχιστον, και ήδη έχουν παραταθεί μέχρι τις 27.04.2020; Mε ποια και πόση αξιοπιστία μπορεί να εκληφθεί μία τέτοια «κουτοπόνηρη» τακτική από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, όταν σε περίοδο έξαρσης της πανδημίας του κορονοϊού με ουσιαστική αναστολή λειτουργίας ή υπολειτουργία βασικών τομέων της δημόσιας διοίκησης, κλειστά τα δικαστήρια και τα υποθηκοφυλακεία, αξιώνεται από τους υποψήφιους που πρέπει να «μυρίσουν τα νύχια τους» για την Πρόσκληση Ενδιαφέροντος από μία Αρχή που θα έπρεπε να μην αφήνει καμία υπόνοια μεροληψίας και αδιαφάνειας, την οποία υποτίθεται ότι υπηρετεί;

«Μυρίζει» μεθόδευση η τακτική αυτή και ερωτάται: Μήπως κάποιοι υποψήφιοι γνώριζαν εκ των προτέρων την επικείμενη δημοσίευση και το περιεχόμενο της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και είχαν ήδη εγκαίρως προμηθευτεί, φωτοτυπήσει, επικυρώσει και μεταφράσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά έγγραφά τους; Τα οποία πολλοί άλλοι, που θα ήθελαν να είναι υποψήφιοι, αδυνατούν να προσκομίσουν ανεξάρτητα από τη θέλησή τους, και η αδυναμία αυτή είναι αντικειμενική και εξαρτάται αποκλειστικά από την απόφαση της Πολιτείας για τα μέτρα περιορισμού και αναστολής λειτουργίας δημόσιων αρχών και φορέων. Εάν η Αρχή Διαφάνειας πράγματι επιδιώκει και πραγματώνει τη δημοσιότητα και τη διαφάνεια, την καλούμε, ενόψει των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί επιβάλλεται-κατ’ ελάχιστον-να προβεί σε τροποποίηση της σχετικής Προκήρυξης, ώστε:

(α) να οριστεί μια νέα προθεσμία και ως την παρέλευσή της να αρκεί μόνο η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά έγγραφα και την αίτηση σε έγγραφη μορφή να δύνανται να υποβληθούν και μετά την λήξη των κατεπειγόντων μέτρων που έλαβε η Πολιτεία για προστασία της δημόσιας υγείας,

ή (β) όπως συνέβη με πλήθος άλλων προκηρύξεων, να παραταθεί η προθεσμία υποβολής αιτήσεων σε χρονικό σημείο μετά την λήξη των κατεπειγόντων μέτρων. Εάν η Εθνική Αρχή Διαφάνειας τίποτα από τις εναλλακτικές αυτές μορφές δεν αποδεχθεί, τότε θα κατανοήσει η ελληνική κοινωνία ότι ακόμα και η Αρχή Διαφάνειας μόνο διαφάνεια και δημοσιότητα δεν επιθυμεί, και ότι προβαίνει σε μεθοδεύσεις που αντιβαίνουν και προσβάλλουν βαρύτατα την έννοια της διαφάνειας που θα έπρεπε αδιαπραγμάτευτα να υπηρετεί μία τέτοια Αρχή. Οψόμεθα και θα επανέλθουμε.

Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ για το διάγγελμα του Πρωθυπουργού

Το σημερινό διάγγελμα του κ. Μητσοτάκη δεν ήταν για την πανδημία αλλά για να εξυπηρετήσει πολιτικές σκοπιμότητες. Δεν μίλησε ως ηγέτης μιας χώρας σε κρίση, αλλά ως πονηρός πολιτευτής σε προεκλογική περίοδο, που διαστρεβλώνει και υπόσχεται.

Ήταν ένα μείγμα υποκρισίας, αυταρέσκειας και αλαζονείας.

Ανακάλυψε τώρα την ανάγκη για ένα νέο ΕΣΥ, ο άνθρωπος που μέχρι χθες ήθελε να το αποτελειώσει για να εξυπηρετήσει τους ιδιώτες της υγείας.

Μας είπε ότι έκανε σε πέντε εβδομάδες όσα δεν έγιναν σε δεκαετίες, όταν επί τέσσερα χρόνια μας λοιδορούσε ως κρατιστές που προχωρήσαμε σε 19.500 προσλήψεις για να κρατηθούν όρθια τα νοσοκομεία, και ενώ ακόμη παραμένουν παγωμένοι οι 4.000 διορισμοί που προκήρυξε ο ΣΥΡΙΖΑ και δεν έχουν ακόμη αναλάβει υπηρεσία οι μόλις 2.000 που εκτάκτως εξήγγειλε για την κρίση.

 Μας είπε για δήθεν παροχές σε εργαζόμενους, την ώρα που πολλές χιλιάδες βρίσκονται ήδη αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας, είναι σε αναστολή και επί ξύλου κρεμάμενοι. Και από τους οποίους βεβαίως έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι δεν θα ανεχτεί αύριο “αλόγιστα αιτήματα και άσκοπη σπατάλη”.

Επίσης, ξαναθυμήθηκε την αγαπημένη των κυβερνήσεων της δεξιάς δημιουργική λογιστική, λέγοντας πως η κυβέρνησή του έχει διαθέσει 14 δις για τη κρίση, ενώ είναι ουραγός σε όλη την Ευρώπη με λιγότερο από 2% του ΑΕΠ σε δημοσιονομική επέκταση.

Κάθε πολίτης όμως ξέρει ότι η αλήθεια δεν έχει σχέση με όσα διαστρεβλώνει και υπόσχεται ο κ. Μητσοτάκης. Και με την αλήθεια θα πρέπει να αναμετρηθεί στηρίζοντας τη κοινωνία και την οικονομία τώρα, πριν να είναι πολύ αργά και κατρακυλήσει ο τόπος μας σε μια νέα οδυνηρή κρίση με αποκλειστικά δική του ευθύνη.

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, θα έχει αύριο τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο του ΕΚΑ και εκπροσώπους εργαζομένων στα super market και τις μεταφορές

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, θα έχει αύριο Τρίτη 14 Απριλίου και ώρα 12.00, τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθήνας και εκπροσώπους εργαζομένων στα super market και τις μεταφορές, για τα μέτρα στήριξης του κόσμου της εργασίας που πλήττεται από την κρίση του κορωνοϊού.

Δήλωση του τομεάρχη Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Ευκλείδη Τσακαλώτου

Στις 17 Μαρτίου 71 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαμε καταθέσει ερώτηση στη βουλή για την «Χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών λόγω κορωνοϊού». Σήμερα, σχεδόν έναν μήνα μετά, αφού έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένο και κοστολογημένο πρόγραμμα ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ένα μικρό μέρος της ενίσχυσης αυτής που είχαμε προτείνει. Καλώς. Όμως η καθυστέρηση και η αποσπασματικότητα κοστίζουν.

Σήμερα καταθέσαμε δυο ακόμα ερωτήσεις, για την μεσαία τάξη αλλά και για τα ταμειακά διαθέσιμα τα οποία επιτρέπουν να στηριχθούν όσοι και όσες πλήττονται χωρίς τα αιτήματα του κόσμου να είναι «αλόγιστα» και οι αναγκαίες παροχές «πρόχειρες» όπως χαρακτηρίστηκαν από τον πρωθυπουργό.

Ελπίζουμε η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις να μην χρειαστεί ακόμα έναν μήνα. Καλούμε τον κ. Μητσοτάκη να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που του αφήσαμε και να μην οδηγήσει την χώρα -δια της διολισθήσεως αυτή τη φορά- ξανά στα μνημόνια.

Tweet Α. Ξανθού, τομεάρχη Υγείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, για το διάγγελμα του Πρωθυπουργού

Η ηπιότερη εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα δεν δικαιολογεί την αμετροέπεια. Είναι προκλητική και προσβλητική για την νοημοσύνη των πολιτών η δήλωση Μητσοτάκη ότι «σε μόλις 5 βδομάδες έγινε ότι δεν γίνονταν επί 10ετίες στο Σύστημα Υγείας».

Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι υπό την πίεση της υγειονομικής κρίσης και όχι από πολιτικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για την ανάπτυξη του ΕΣΥ, έγιναν κάποιες προσλήψεις συμβασιούχων και αυξήθηκαν οι διαθέσιμες κλίνες ΜΕΘ.

Όμως το σημαντικό είναι ότι αυτή η κρίση βρήκε το ΕΣΥ όρθιο και προσβάσιμο από όλους χωρίς διακρίσεις. Και με 100 παραπάνω κρεβάτια Εντατικής. Μέσα στο Μνημόνιο. Και αυτό είναι «έργο ΣΥΡΙΖΑ».

Αν ο κ. Μητσοτάκης άλλαξε αντίληψη για το ΕΣΥ και δεν σκοπεύει να είναι «μιας χρήσης» η σημερινή ενίσχυση, αυτό που πρέπει να κάνει είναι προκήρυξη μόνιμων θέσεων γιατρών και νοσηλευτών στα νοσοκομεία ΤΩΡΑ.

Διαφορετικά, το ενδιαφέρον του για τη δημόσια περίθαλψη και τους ανθρώπους της, θα είναι εντελώς υποκριτικό και επικοινωνιακής κοπής.

Ερώτηση & ΑΚΕ βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ με θέμα: «Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να υλοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικής εταιρίας – Κίνδυνοι για την προστασία των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων»

Ερώτηση και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων ΑΚΕ προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν ο  τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και η αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Μερόπη Τζούφη με θέμα «Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να υλοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικής εταιρίας – Κίνδυνοι για την προστασία των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζουν πως στον χώρο της Παιδείας, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση επιλέχθηκε ως λύση ανάγκης μετά την απόφαση να ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων.
Δυστυχώς, όπως τονίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέδειξε μέχρι σήμερα  τεράστια ολιγωρία και παροιμιώδη ανικανότητα στην οργάνωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Στην πράξη και παρά τις επικοινωνιακές πομφόλυγες, υπήρξαν τεράστιες καθυστερήσεις στις εγγραφές εκπαιδευτικών και μαθητών, επειδή δεν ενισχύθηκε εγκαίρως η δικτυακή υποδομή. Ενώ, ακόμη και σήμερα πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές δυσκολεύονται απελπιστικά να οργανώσουν σωστά το ψηφιακό τους μάθημα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε και υποστηρίζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις δεδομένες συνθήκες της πανδημίας, επισημαίνοντας ότι αυτός ο τρόπος μάθησης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τη «ζωντανή» – «φυσική» διδασκαλία στη σχολική τάξη. Για το λόγο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του, τάχθηκε υπέρ της διεξαγωγής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,  αποκλειστικά από δημόσιες υποδομές – δίκτυα και ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά αποθετήρια που διαθέτει το Υπουργείο Παιδείας και ευρύτερα ο δημόσιος τομέας.
Αναφερόμαστε στον τεχνολογικό φορέα του Υπουργείου Παιδείας ΙΤΥΕ  «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» που λειτουργεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το Φωτόδεντρο, το myschool, το e-me κ.λ.π., στο Ι.Ε.Π. (που υπό τη νέα του διοίκηση λάμπει διά της απουσίας του), στο ΕΔΥΤΕ που παρέχει και μπορεί να παράσχει ακόμα μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ στα δίκτυα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στόχος, πρέπει να είναι η λειτουργία 200,000 ψηφιακών τάξεων στο σύνολο του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν πως είναι προφανές ότι αυτή η επιλογή και όχι η προσφυγή σε αμφίβολης ποιότητας και ασφάλειας εργαλεία του ιδιωτικού τομέα είναι η επωφελέστερη εκπαιδευτικά λύση και βέβαια πολύ πιο οικονομική σε βάθος χρόνου, καθώς με τον τρόπο αυτό αξιοποιούνται και αναβαθμίζονται υποδομές, δίκτυα και ανθρώπινο δυναμικό στα οποία το δημόσιο επένδυσε εκατομμύρια ευρώ. Πολύ περισσότερο όταν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λαμβάνει χώρα μεγάλης έκτασης επεξεργασία προσωπικών δεδομένων των μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. H γενικευμένη αποθήκευση των αρχείων και των στοιχείων οικιακού διαδικτυακού πρωτοκόλλου (IP), η χρήση καμερών και άλλων τεχνικών μέσων, γεννά σοβαρά ερωτήματα για την προστασία των προσώπων αυτών.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν, μεταξύ άλλων, την Υπουργό Παιδείας:
-Αναφορικά με την επιλογή του συστήματος webex Meetings ως ψηφιακού εργαλείου στο πλαίσιο παρεχόμενης τηλεκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Μέσα από ποια διαδικασία αποφάσισε να αποκλείσει τους δημόσιους φορείς που εποπτεύει από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πώς τεκμηριώνει την απόφασή της αυτή;

-Αναφορικά με τη διασφάλιση και την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Το ΥΠΑΙΘ έχει προβεί και ολοκληρώσει τη διαδικασία συμμόρφωσης με το νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων ΕΕ679/2016 αλλά και με το νόμο 4624/2019;

-Και επιπλέον να προσκομιστούν στο σύνολό τους τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι το υπουργείο διερεύνησε τη δυνατότητα των δημοσίων φορέων που εποπτεύει αλλά και ευρύτερα, να αναλάβουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση και τι απάντησαν οι φορείς αυτοί.

Η χώρα μας βρίσκεται στο χρονικό επίκεντρο ενός υγειονομικού
κινδύνου που όμοιός του δεν έχει εμφανιστεί εδώ και έναν αιώνα.
Η Ελλάδα, όπως και όλες οι χώρες του πλανήτη, δίνουν τη μάχη για να
περιορίσουν τις συνέπειες της πανδημίας σε όλους τους τομείς. Στην υγεία και
στο σύνολο της κοινωνικής ζωής και της οικονομίας.
Στον χώρο της Παιδείας, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση επιλέχθηκε ως
λύση ανάγκης μετά την απόφαση να ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων.
Δυστυχώς, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέδειξε μέχρι σήμερα
τεράστια ολιγωρία και παροιμιώδη ανικανότητα στην οργάνωση της εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης. Στην πράξη και παρά τις επικοινωνιακές
πομφόλυγες, υπήρξαν τεράστιες καθυστερήσεις στις εγγραφές εκπαιδευτικών
και μαθητών, επειδή δεν ενισχύθηκε εγκαίρως η δικτυακή υποδομή. Ενώ,
ακόμη και σήμερα πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές δυσκολεύονται
απελπιστικά να οργανώσουν σωστά το ψηφιακό τους μάθημα. Έτσι, αυτό που
έχουμε είναι μια εξ ανάγκης τηλεκπαίδευση, χωρίς καμιά κεντρική μέριμνα για
το περιεχόμενο των μαθημάτων, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τον
εξοπλισμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών που στερούνται ηλεκτρονικών
συσκευών και πρόσβασης στο διαδίκτυο. Πρόκειται, δηλαδή, για μια κατ’
όνομα εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που μέχρι τώρα διεξάγεται χάρη στην
αυτενέργεια και το φιλότιμο των εκπαιδευτικών, στους οποίους για μια ακόμη
φορά εκφράζουμε τη στήριξη και την ευγνωμοσύνη μας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε και υποστηρίζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
στις δεδομένες συνθήκες της πανδημίας, επισημαίνοντας ότι αυτός ο τρόπος

μάθησης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τη «ζωντανή» –
«φυσική» διδασκαλία στη σχολική τάξη. Για το λόγο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ με
αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του, τάχθηκε υπέρ της διεξαγωγής της εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης, αποκλειστικά από δημόσιες υποδομές – δίκτυα
και ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά αποθετήρια που διαθέτει το Υπουργείο Παιδείας
και ευρύτερα ο δημόσιος τομέας. Αναφερόμαστε στον τεχνολογικό φορέα του
Υπουργείου Παιδείας ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» που λειτουργεί το Πανελλήνιο
Σχολικό Δίκτυο, το Φωτόδεντρο, το myschool, το e-me κ.λ.π., στο Ι.Ε.Π. (που
υπό τη νέα του διοίκηση λάμπει διά της απουσίας του), στο ΕΔΥΤΕ που
παρέχει και μπορεί να παράσχει ακόμα μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ στα
δίκτυα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στόχος, πρέπει να είναι η λειτουργία
200,000 ψηφιακών τάξεων στο σύνολο του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Είναι προφανές ότι αυτή η επιλογή και όχι η προσφυγή σε αμφίβολης
ποιότητας και ασφάλειας εργαλεία του ιδιωτικού τομέα είναι η επωφελέστερη
εκπαιδευτικά λύση και βέβαια πολύ πιο οικονομική σε βάθος χρόνου, καθώς
με τον τρόπο αυτό αξιοποιούνται και αναβαθμίζονται υποδομές, δίκτυα και
ανθρώπινο δυναμικό στα οποία το δημόσιο επένδυσε εκατομμύρια ευρώ.
Πολύ περισσότερο όταν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λαμβάνει χώρα
μεγάλης έκτασης επεξεργασία προσωπικών δεδομένων των μαθητών,
γονέων και εκπαιδευτικών. H γενικευμένη αποθήκευση των αρχείων και των
στοιχείων οικιακού διαδικτυακού πρωτοκόλλου (IP), η χρήση καμερών και
άλλων τεχνικών μέσων, γεννά σοβαρά ερωτήματα για την προστασία των
προσώπων αυτών.
Ταυτόχρονα, παράγεται υλικό (αρχεία ήχου, εικόνας και κειμένων) κατά
τη χρήση των μέσων της τηλεκπαίδευσης. Πρέπει λοιπόν να είναι διαφανές με
κάθε λεπτομέρεια ποιοι και με ποιο σκοπό ή και όφελος έχουν πρόσβαση και
μπορούν να τα διαχειριστούν για να εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με τους
συμμετέχοντες, τις συνήθειες τους και τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα
τους. Εξάλλου τους κινδύνους από τη διαχείριση όλων αυτών των δεδομένων
και των πληροφοριών από τις ιδιωτικές εταιρείες μάς υπενθύμισε πρόσφατα
το διεθνές σκάνδαλο μιας ακόμα ιδιωτικής αμερικανικής πλατφόρμας, της
“ZOOM”, όταν στην τηλεκπαίδευση μαθητών εμφανίστηκε εκτεταμένη
διαρροή προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών 1 .
Εξαιτίας αυτών των κινδύνων οι αρμόδιες αρχές των περισσοτέρων
ευρωπαϊκών χωρών με χαρακτηριστικά παραδείγματα του Γαλλικού
Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Παιδείας της Βαυαρίας, είτε
στήριξαν την πραγματοποίηση της τηλεκπαίδευσης αυστηρά με εργαλεία που
ανήκουν και επιβλέπονται από το ευρύτερο δημόσιο είτε επέβαλλαν
1 https://www.kathimerini.gr/1071899/article/epikairothta/kosmos/sto-stoxastro-xaker-h-efarmogh-
zoom

εξαντλητικά πρωτόκολλα ασφάλειας όπου χρειάστηκε η συνδρομή του
ιδιωτικού τομέα. Γιατί αυτά τα προσωπικά δεδομένα αφορούν αφενός
εκατομμύρια γονείς και μαθητές, δηλαδή πρόσωπα που προστατεύονται
εντονότερα από τη νομοθεσία προστασίας προσωπικών δεδομένων και
αφετέρου τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι τελούν σε σχέση υπαλληλίας και ως
τέτοιοι αξιώνουν μεγαλύτερο επίπεδο προστασίας.
Με δεδομένα τα ανωτέρω καθώς και ότι:
α) πρέπει να εξαντλείται κάθε δυνατότητα αξιοποίησης των μέσων του
δημοσίου πριν υπάρξει η προσφυγή στον ιδιωτικό τομέα.
β) δεν έχει ανασταλεί η ισχύς των κείμενων διατάξεων σχετικά με την
προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων
προσωπικού χαρακτήρα καθώς και των διατάξεων σχετικά με τις δωρεές
αγαθών ή υπηρεσιών ή έργων από ιδιώτες προς δημόσιους φορείς.
γ) από τη συνολική εικόνα που προκύπτει από το Υπουργείο Παιδείας
φαίνεται ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί η προβλεπόμενη εκτίμηση αντικτύπου
ούτε και η επίσης απαιτούμενη για το μέγεθος της επεξεργασίας διαβούλευση
με την αρμόδια Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα πριν
την εφαρμογή τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
δ) η δωρεάν παροχή των ψηφιακών εργαλείων και των συνοδευτικών
υπηρεσιών προέρχεται από εμπορικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις με
εμπορικά ενδιαφέροντα που βρίσκονται σε συνεχή εμπορική σχέση με
ποικίλους τομείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα και οι οποίες προσπαθούν να
αποκτήσουν θεσμικό και τεχνολογικό προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών
τους.
ε) δεν εντοπίζεται η Πολιτική Απορρήτου στον ιστότοπο του Υπουργείου
ούτε αν υφίσταται, και από πότε, Πολιτική και Σχέδιο Ασφάλειας αναφορικά με
τα προσωπικά δεδομένα.
στ) συνεχώς απασχολούν τη δημοσιότητα ερωτήματα που μένουν
αναπάντητα από το αρμόδιο υπουργείο όπως πρόσφατα αυτά της μη
κερδοσκοπικής εταιρείας "Your Data Matters" σχετικά με την πραγματική
εναρμόνιση της διαδικασίας τηλεκπαίδευσης με την ισχύουσα νομοθεσία.
Α. Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1. Αναφορικά με την επιλογή του συστήματος webex Meetings ως
ψηφιακού εργαλείου στο πλαίσιο παρεχόμενης τηλεκπαίδευσης από το
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

α) Μέσα από ποια διαδικασία αποφάσισε να αποκλείσει τους δημόσιους
φορείς που εποπτεύει από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πώς
τεκμηριώνει την απόφασή της αυτή;
β) Ποια υπηρεσιακή διαδικασία και χρονική διαδρομή ακολουθήθηκε
για την επιλογή των εκάστοτε μεθόδων και εργαλείων και ιδιαίτερα αυτών που
ανήκουν σε ιδιωτικές εμπορικές επιχειρήσεις και την εν συνεχεία αποδοχή των
προσφορών τους; Πώς τεκμηριώνεται;
γ) Πόσες εναλλακτικές προτάσεις άλλων εταιριών αξιολογήθηκαν πριν
προκριθεί η αμερικανική πλατφόρμα “WEBEX Cisco”;
δ) Ποιες είναι οι τεχνικές προϋποθέσεις που έθεσε το ΥΠΑΙΘ; Τηρείται
από την πλατφόρμα Webex ο κανόνας της «αυθεντικοποίησης» ως προς την
ταυτοποίηση των χρηστών, όπως συμβαίνει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο;
ε) Ποιες βεβαιώσεις συμμόρφωσης δόθηκαν προς το Υπουργείο
Παιδείας και Θρησκευμάτων από τις εμπορικές επιχειρήσεις των οποίων τα
προϊόντα και τις υπηρεσίες αποδέχτηκε;
στ) Έχει εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο συνοδευόμενο από τους
απαραίτητους πόρους, ώστε, μετά τη λήξη της δωρεάς από την εταιρία Cisco
να αναλάβει εξ ολοκλήρου την εξ αποστάσεως εκπαίδευση το Πανελλήνιο
Σχολικό Δίκτυο του ΙΤΥΕ «Διόφαντος» με τη συνδρομή των δικτύων και των
μέσων που διαθέτει ο δημόσιος τομέας;
2. Αναφορικά με τη διασφάλιση και την προστασία των
ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων από το Υπουργείο Παιδείας και
Θρησκευμάτων
α) Το ΥΠΑΙΘ έχει προβεί και ολοκληρώσει τη διαδικασία συμμόρφωσης
με το νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων ΕΕ679/2016 αλλά και με
το νόμο 4624/2019;
β) Έχει ορίσει Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων με τα προσόντα που
ορίζει η σχετική νομοθεσία, μετά τον Ιούλιο του 2019;
γ) Έχει πραγματοποιήσει τους απαραίτητους τεχνικούς αλλά και
κανονιστικούς ελέγχους πριν το ξεκίνημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε
όλα τα τεχνικά μέσα και τις εφαρμογές που χρησιμοποιούνται σε αυτή;
δ) Έχει ζητήσει την γραπτή γνώμη του Υπευθύνου Προστασίας
Δεδομένων του Υπουργείου; Ο τελευταίος εξέφρασε γραπτώς τη γνώμη του
για το σύνολο αυτών των επεξεργασιών; Εν συνεχεία το Υπουργείο
ακολούθησε τι οδηγίες του;

ε) Ενημερώνει επαρκώς και όπως ορίζεται εκ του νόμου τα φυσικά
πρόσωπα για τους κινδύνους και για την άσκηση των δικαιωμάτων τους;
Β. Αίτημα κατάθεσης εγγράφων (ΑΚΕ):
Να προσκομιστούν στο σύνολό τους τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι
το υπουργείο διερεύνησε τη δυνατότητα των δημοσίων φορέων που
εποπτεύει αλλά και ευρύτερα, να αναλάβουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση και
τι απάντησαν οι φορείς αυτοί, τα έγγραφα που συντάχθηκαν στο πλαίσιο της
δωρεάς που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Cisco ή άλλο συσχετιζόμενο
με αυτή ή την πραγματοποίηση της τηλεκπαίδευσης φυσικό ή νομικό
πρόσωπο προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και όλα τα
σχετικά με τα αναφερόμενα στην ερώτηση έγγραφα, όπως ενδεικτικά: η
σύμβαση αποδοχής δωρεάς, ο ορισμός επιτροπής παραλαβής, ο ορισμός
επιτροπής αξιολόγησης, η σύσταση ομάδων υποστήριξης και ομάδων
παρακολούθησης έργου, τα έγγραφα από τα οποία προκύπτουν η Πολιτική
Απορρήτου και η Πολιτική Cookies, η απόφαση διορισμού και τα προσόντα
του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων, έγγραφα από τα οποία προκύπτει το
αίτημα διαβούλευσης με την ΑΠΔΠΧ, καθώς και έγγραφα από τα οποία
προκύπτει η ενημέρωση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για τους
κινδύνους από την επεξεργασία των δεδομένων τους και την άσκηση των
δικαιωμάτων τους κ.ο.κ.

Οι ερωτώντες και αιτούντες Βουλευτές

Φίλης Νίκος
Τζούφη Μερόπη

Έφη Αχτσιόγλου: “Ένα εντελώς νέο τοπίο στα εργασιακά μετά την καραντίνα”

«Τα μέτρα της κυβέρνησης στην οικονομία και την εργασία απέχουν από τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Είναι λάθος στην ποσότητα, την ποιότητα και τον χρόνο», τόνισε η Έφη Αχτσιόγλου στην εκπομπή “Παρατηρητήριο COVID–19”, στο “Κόκκινο 105,5”.

Τα μέτρα αυτά, πρόσθεσε, «είναι λίγα σε ποσότητα, ένα δημοσιονομικά πολύ μικρό πακέτο συγκριτικά με το τι γίνεται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Είναι ποιοτικά λάθος, διότι οποιαδήποτε ενίσχυση, ακόμα και τα 530 ευρώ τον μήνα, συνδέεται με αναστολές συμβάσεων εργασίας και εκ περιτροπής εργασία, όλα συνδέονται με την υποβάθμιση της εργασίας. Είναι εσφαλμένα και στον άξονα του χρόνου, διότι η κυβέρνηση λειτουργεί με τη λογική του “βλέποντας και κάνοντας”, η οποία είναι τελείως εσφαλμένη όταν γνωρίζει ότι η ύφεση έρχεται και είναι προδιαγεγραμμένη».

Η κ. Αχτσιόγλου σημείωσε ότι «η κυβέρνηση βλέπει την κρίση ως ευκαιρία για να κάνει μία γενικευμένη αναδιάρθρωση στην αγορά εργασίας ώστε, όταν τελειώσει η καραντίνα, να βρεθούμε σε ένα εντελώς νέο τοπίο εργασιακών σχέσεων, όπου όλα θα είναι υποβαθμισμένα και η όποια διεκδίκηση για μισθούς, ωράρια και προστασία της εργασίας θα ξεκινάει από πολύ χαμηλότερο επίπεδο και θα επικρατεί το διευθυντικό δικαίωμα του εργοδότη». Υπενθύμισε, ακόμα, ότι «η ΝΔ, πολύ πριν τον κορωνοϊό, έκανε αρνητικές επιλογές για τους εργαζόμενους, όπως η αποδόμηση των συλλογικών συμβάσεων και η κατάργηση μέτρων προστασίας των εργολαβικών εργαζομένων».

Αυτή τη στιγμή, υπογράμμισε, «πολύ μεγάλα τμήματα του πληθυσμού είναι στον αέρα χωρίς να παίρνουν ούτε το πενιχρό επίδομα των 530 ευρώ», μη επιδοτούμενοι άνεργοι, επισφαλώς εργαζόμενοι, εποχικοί, εργαζόμενοι στον πολιτισμό «έχουν βιοποριστικό ζήτημα. Για την κυβέρνηση ήταν και παραμένουν αόρατοι. Εμείς προτείνουμε να υπάρξει οριζόντια κάλυψή τους με έκτακτο επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης, ύψους 1,5 δισ. ευρώ».

Αναφερόμενη στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι «πρέπει το κράτος να καλύψει πλήρως τους μισθούς των εργαζομένων που πλήττονται, με υποχρέωση των επιχειρήσεων να διατηρήσουν τις ίδιες θέσεις και σχέσεις εργασίας για άλλους 6 μήνες». Επίσης, σημείωσε, «προτείνουμε άμεση μη επιστρεπτέα επιδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ύψους 3 δισ. ευρώ, για να έχουν ένα κεφάλαιο κίνησης. Με την ενίσχυση των επιχειρήσεων και την προστασία των εργαζομένων μπορούμε να ξεκινήσουμε την επόμενη μέρα περίπου με τις ίδιες συνθήκες προ υγειονομικής κρίσης».

Τέλος, για την αντιμετώπιση της αντιπολίτευσης από την πλειοψηφία των μέσων ενημέρωσης τόνισε ότι «είναι ζήτημα δημοκρατίας, δεν είναι απλώς ένα πρόβλημα μονομερούς ενημέρωσης. Όποιος πει μία φράση που να αμφισβητεί επιλογές της κυβέρνησης θεωρείται ότι είναι σχεδόν μειοδότης. Έχουμε έναν υπουργό Ανάπτυξης που χλεύασε τους πολίτες και όποιος τον κατακρίνει θεωρείται ότι δημιουργεί πρόβλημα στην εθνική ενότητα, αυτά τα πράγματα είναι ακραία».

Δήλωση του Ευκλείδη Τσακαλώτου, τομεάρχη Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ

Η κυβέρνηση παλινωδεί για την οικονομία. Ενώ βλέπει την κρίση να βαθαίνει αρνείται να προβεί σε ουσιαστικά μέτρα.

Χθες ο κ. Μητσοτάκης απέδειξε ότι αγνοεί  μέχρι και πόσοι είναι οι μακροχρόνια άνεργοι στη χώρα. Το πενιχρό επίδομα που εξήγγειλε μετά από απαράδεκτη καθυστέρηση δεν καλύπτει ούτε το 1/3 αυτών. Ζήτησε εμπιστοσύνη προς την κυβέρνηση τη στιγμή που χαρακτήρισε τα αιτήματα του κόσμου «αλόγιστα» και τις αναγκαίες παροχές «πρόχειρες». Τη στιγμή που ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι 415.000 μακροχρόνια άνεργοι “κάπου στη πραγματικότητα εργάζονται” και άρα δεν χρειάζονται ενίσχυση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε συγκεκριμένη και κοστολογημένη πρόταση.

Η καθυστέρηση και η ατολμία της ΝΔ κοστίζουν. Την καλούμε να εφαρμόσει έστω και τώρα την πρόταση μας. Κάθε ώρα καθυστέρησης της κυβέρνησης μας φέρνει πιο κοντά στην επιστροφή στα μνημόνια.

Π. Σκουρλέτης: Ρεσιτάλ υποκρισίας από τον πρωθυπουργό για το Εθνικό Σύστημα Υγείας

Με δεδομένες τις προτάσεις της ΝΔ για συμπράξεις του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα υγείας και τα κυβερνητικά πεπραγμένα της στο παρελθόν με απολύσεις και κλείσιμο υγειονομικών δομών, οι «ύμνοι» του κ. Μητσοτάκη στο Εθνικό Σύστημα Υγείας υποτιμούν τον κοινό νου, επεσήμανε ο Γραμματέας της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Επικρατείας, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας σήμερα, Μ. Τρίτη 14 Απριλίου 2020, στην εκπομπή του ΣΚΑΪ TV «ΣΗΜΕΡΑ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Οικονόμου και Μαρία Αναστασοπούλου.

Ακολουθούν σημεία από τη συνέντευξη:

Διαχρονικά, οι θέσεις της ΝΔ ακυρώνουν το δημόσιο σύστημα υγείας

«Ρεσιτάλ υποκρισίας. Θα επέλεγα αυτό τον τίτλο ως πιο αντιπροσωπευτικό των όσων ακούσαμε. Το να ακούς ύμνους για το Εθνικό Σύστημα Υγείας από τον κ. Μητσοτάκη και από την παράταξη της ΝΔ θα μπορούσε να εκληφθεί και ως ένα δείγμα θετικής αυτοκριτικής. Διότι ήταν η παράταξη που όλα τα προηγούμενα χρόνια, ακόμα και προεκλογικά, παρουσίαζε ένα πρόγραμμα και συγκεκριμένες προτάσεις που ακύρωναν τον δημόσιο χαρακτήρα του συστήματος υγείας. Θυμόσαστε τις προτάσεις για τα ΣΔΙΤ, τις συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, τις απολύσεις το ’14, το κλείσιμο δομών. […] Αυτό είναι η αυτοκριτική. Η υποκρισία και η υποτίμηση του κοινού νου, είναι όταν ακούμε ότι σε πέντε εβδομάδες έγιναν όσα δεν έγιναν τα τελευταία δέκα χρόνια. Αυτό, αν δεν είναι υποκριτικό είναι υποτιμητικό για τον κοινό νου, όταν γνωρίζουμε ότι ακόμη και σήμερα οι 2.000 προσωρινές θέσεις εργασίας στα νοσοκομεία εκκρεμούν».

Όπου συμφωνήσαμε το είπαμε ευθέως, αλλά οφείλουμε να καταθέτουμε τις διαφωνίες μας

«Όλο το προηγούμενο διάστημα, δίνοντας πραγματικά ένα διαφορετικό δείγμα γραφής από αυτό που μας είχαν συνηθίσει οι πολιτικές δυνάμεις όταν βρίσκονταν στην αντιπολίτευση, εκεί που συμφωνήσαμε το είπαμε ευθέως, χωρίς δεύτερες συζητήσεις και προσεγγίσεις, αλλά εκεί που διαφωνούμε έχουμε υποχρέωση να καταθέσουμε τη γνώμη μας. Διαφωνούμε για παράδειγμα με αυτά τα οποία γίνονται στην οικονομία και πολύ περισσότερο στην εργασία. […] Ήμασταν από τους πρώτους που συμφωνήσαμε με τους χειρισμούς ως προς την ανάγκη των περιοριστικών μέτρων. Και μάλιστα συμφωνήσαμε και στην επιλογή των προσώπων. Ο κ. Τσιόδρας, ένας άνθρωπος ο οποίος συνεργαζόταν και με τη δικιά μας κυβέρνηση, αποδείχθηκε ότι ήταν μία σωστή τοποθέτηση στη σωστή θέση. Και πολύ δε περισσότερο, ανέβηκε στην εκτίμησή μας και γι’ αυτά που είπε για τους πρόσφυγες, για τους ρομά, όλα αυτά τα στοιχεία που δείχνουν άνθρωπο με πραγματικές ευαισθησίες που μερικές φορές μας λείπουν».

Πρέπει να είμαστε ακριβείς, οι μακροχρόνιοι άνεργοι πλησιάζουν τις 500.000

«Οι μακροχρόνιοι άνεργοι δεν είναι 150.000, πλησιάζουν δυστυχώς τις 500.000. Άρα είναι ένα μέρος τους αυτοί και καλό είναι να μιλάμε με τα πραγματικά μεγέθη όταν απευθυνόμαστε στους Έλληνες πολίτες. Από εκεί και πέρα, το μεγάλο έλλειμμα των κυβερνητικών μέτρων είναι ότι περιορίζουν την άμεση δημοσιονομική παρέμβαση αυτή τη στιγμή. Εμείς μιλήσαμε για δαπάνες περίπου 7,5% του ΑΕΠ που πρέπει να γίνουν και υπάρχουν οι εξασφαλισμένοι πόροι για το ορατό μέλλον. Για το επόμενο δίμηνο –τρίμηνο. Και η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ένα πακέτο μέτρων το οποίο μόλις ξεπερνάει το 2% του ΑΕΠ».

Το πακέτο των μέτρων δεν ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση

«Η κυβέρνηση αθροίζει μέτρα που έχουν να κάνουν με εγγυήσεις. Εγώ μιλώ για δαπάνες. Συγκεκριμένες, τώρα. Επηρεάζει προφανώς την ρευστότητα και τη δυνατότητα της επιχείρησης, αλλά δεν είναι δημοσιονομική δαπάνη η αναστολή υποχρέωσης. Όπως αν σου πω ότι έχεις τη δυνατότητα να δανειστείς το επόμενο διάστημα. Είναι μια δυνατότητα που μπορείς να ασκήσεις. Εμείς μιλάμε για μέτρα άμεσης δαπάνης έτσι ώστε να μην κλείσουν επιχειρήσεις, να μη χαθούν θέσεις εργασίας. […] Το ΑΕΠ μας θα συρρικνωθεί ούτως ή άλλως. Το ζητούμενο είναι σε αυτό το κλάσμα που είναι χρέος προς ΑΕΠ, που βγάζει το ποσοστό του χρέους, να μπορέσουμε να διατηρήσουμε όσο πιο μεγάλο γίνεται το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν. […] Όταν θα έχει καταρρεύσει το μέτωπο, όταν η ύφεση θα μας έχει κυκλώσει από παντού, οι εφεδρείες θα είναι άχρηστες. Εμείς μιλάμε για ένα εμπροσθοβαρές μείγμα μέτρων και πολιτικής».

Η όποια ανάκαμψη να αξιολογηθεί σε σχέση με μισθούς, ανεργία, δικαιώματα

«Να μη ζήσουμε αυτό το οποίο είναι γνωστό από άλλες εποχές, οι αριθμοί να ευημερούν, αλλά οι πολίτες και η κοινωνία να λιμοκτονούν. Για παράδειγμα, ποιες θα είναι οι νέες θέσεις εργασίας; Τι ασφαλιστικές καλύψεις θα έχουν; Θα είναι ενταγμένες σε συλλογικές συμβάσεις»;

Μόνο ένας νοσηρός νους θα μιλούσε για εκλογές με τα σημερινά δεδομένα

«Πιστεύω ότι μόνο ένας νοσηρός νους, μπορεί εν μέσω πανδημίας και μπροστά σε μια τέτοια ύφεση, να μιλάει για εκλογές. Είναι πέρα και έξω από τις πραγματικές ανάγκες. Είναι δυνατόν να μετράμε απώλειες ζωών, να συζητάμε εάν θα έρθει δεύτερο κύμα και να μιλάμε για εκλογές; Με ποιο επίδικο; […] Αν αποκωδικοποιήσετε το χθεσινό διάγγελμα του πρωθυπουργού, εκείνος μιλάει για την ανάγκη μιας ανανέωσης εντολής».

Περιορισμένη η προβολή των θέσεων της αντιπολίτευσης από τα ΜΜΕ

«Βλέπω μια κατάσταση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όπου οι συγκεκριμένες και συγκροτημένες απόψεις τη αντιπολίτευσης διεκδικούν το πολύ ενάμιση με δύο λεπτά στα δελτία ειδήσεων».

Μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη εδώ https://youtu.be/5buCUNa9UEM

Τηλεδιάσκεψη του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, με τον Πρόεδρο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθήνας και εκπροσώπους εργαζομένων στα super market και τις μεταφορές

Τις ανησυχίες του για την κατάσταση που θα βρεθεί η οικονομία και συγκεκριμένα ο κόσμος της εργασίας, εξέφρασε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας προς τον Πρόεδρο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθήνας και εκπροσώπους εργαζομένων στα super market και τις μεταφορές, με τους οποίους συνομίλησε σήμερα στις 12:00, μέσω τηλεδιάσκεψης.

Κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε πως «όλο το προηγούμενο διάστημα προφανώς η σκέψη μας ήτανε στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, πώς θα αντιμετωπίσουμε την πανδημία», και συνέχισε λέγοντας: «Όμως νομίζω ότι σιγά σιγά θα πρέπει να βλέπουμε την επόμενη ημέρα, και τις δυσκολίες αυτής της  επόμενης ημέρας, καθώς βλέπουμε ότι μέχρι σήμερα η κυβέρνηση, όχι μονάχα δεν έχει πάρει προληπτικά μέτρα για αντιμετώπιση της ύφεσης, για την στήριξη των εργαζομένων και των επιχειρήσεων, αλλά θέλει να αντιμετωπίσει αυτή την κρίση, απ’ ό,τι φαίνεται, και ως μια μεγάλη ευκαιρία προκειμένου να υπάρξει μια μεγάλη αναδιάρθρωση στις εργασιακές σχέσεις».

Περιγράφοντας τις ενέργειες της κυβέρνησης ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε: «Ακολουθεί μέτρα επιδότησης της ανεργίας, και όχι επιδότησης της εργασίας, κάτι πρωτοφανές σε όλη την Ευρώπη. Ουσιαστικά λέει στις επιχειρήσεις ότι θα σας απαλλάξω από το εργασιακό κόστος εάν προχωρήσετε σε αναστολή συμβάσεων εργασίας».

Και μιλώντας για την προσέγγιση του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε πως «αυτό, κατά την άποψή μας, θα οδηγήσει σε μια εξαιρετικά δυσμενή πραγματικότητα αμέσως μετά το τέλος της πανδημίας». Διευκρίνισε, δε, πως «τη στιγμή που θα θέλουμε να επανεκκινήσουμε την οικονομία θα βρισκόμαστε μπροστά σε μια κατάσταση γενικευμένων απολύσεων, λουκέτων και τεράστιας ανεργίας αντίστοιχης των στιγμών που ζήσαμε στην πιο δύσκολη περίοδο της κρίσης των μνημονίων, του 2012 – 13».

«Αυτός είναι ο φόβος μας και πιστεύουμε ότι εδώ βρισκόμαστε μπροστά σε μια συνειδητή πολιτική επιλογή, διότι δυνατότητες να στηριχθεί η εργασία και να στηριχθούν οι επιχειρήσεις υπάρχουν αυτή τη στιγμή δημοσιονομικά», είπε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και συνέχισε: «Κρούουμε, λοιπόν, τον κώδωνα του κινδύνου για τις τεράστιες δυσκολίες που θα βρεθούμε να αντιμετωπίσουμε όλοι συλλογικά».

Αναφερόμενος στην κατάσταση που αντιμετωπίζουν όσοι εξακολουθούν να εργάζονται κανονικά ο Αλέξης Τσίπρας σημείωσε: «Θέλουμε να γνωρίζουμε και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εργαζόμενοι σε κλάδους της οικονομίας όπου παραμένουν εν λειτουργία, όπως παράδειγμα είναι οι εργαζόμενοι στα σουπερμάρκετ στις μεταφορές, οι οποίοι συνεχίζουν με αυταπάρνηση και σε εξαντλητικές συνθήκες πολλές φορές χωρίς μέσα ατομικής προστασίας, με κίνδυνο της ίδιας της ζωής, να δουλεύουν σηκώνοντας στις πλάτες τους, θα έλεγε κάνεις, από το δικό τους μετερίζι, τη μεγάλη προσπάθεια να κρατηθούμε όρθιοι αυτές τις δύσκολες στιγμές».

Και κατέληξε λέγοντας: «Άρα, λοιπόν, ξεκινώντας εγώ θέλω να απευθυνθώ σε όλους αυτούς, έχοντας εσάς βεβαίως που τους εκπροσωπεί μπροστά μου, και μεταφέροντας μία τεράστια ευγνωμοσύνη για την προσπάθεια που κάνουν. Αλλά πιστεύω ότι η ευγνωμοσύνη και το ευχαριστώ πρέπει να είναι έμπρακτο πρώτα από όλα με τη διασφάλισή των όρων υγιεινής, τη διασφάλιση δηλαδή της δικής σας υγείας, των εργαζομένων αυτή τη στιγμή μέσα ατομικής προστασίας και, δεύτερον, μέσα από την διασφάλιση των στοιχειωδών εργασιακών τους δικαιωμάτων».

Βίντεο: https://www.facebook.com/tsiprasalexis/videos/vb.12224403053/623202458526854/

Το νέο video του ΣΥΡΙΖΑ για το Πρόγραμμα “Μένουμε Όρθιοι”

Δημοσιεύθηκε στα επίσημα social media του ΣΥΡΙΖΑ το νέο video του προγράμματος “Μένουμε Όρθιοι”.

Ν. Παππά – Γ. Τσίπρας: «Στα μέτρα των τραπεζών ο νέος πτωχευτικός κώδικας που ετοιμάζει η Ν.Δ.»

Ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη αρνείται να παρατείνει την προστασία της α’ κατοικίας, που λήγει στις 30 Απριλίου, και να παύσει τους πλειστηριασμούς για τη φετινή, εξαιρετικά δύσκολη για όλους, χρονιά, ετοιμάζει -αυτή τη στιγμή- έναν πτωχευτικό κώδικα κομμένο και ραμμένο στις επιθυμίες των τραπεζών.

Όπως προκύπτει από σημερινά δημοσιεύματα, πίσω από τη δήθεν σκληρή διαπραγμάτευση με τους θεσμούς για την παράταση προστασίας της α’ κατοικίας, η Ν.Δ. προετοιμάζει έναν πτωχευτικό κώδικα καταπέλτη για εκατοντάδες χιλιάδες δανειολήπτες, επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα, εν μέσω υγειονομικής και οικονομικής κρίσης.

Η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει άμεσα:

  • Αληθεύουν τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για έναν νέο πτωχευτικό κώδικα που θα οδηγήσει σε καταιγίδα πλειστηριασμών και εκποιήσεων;
  • Διαψεύδει κάποιο από τα συγκεκριμένα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν;
  • Αληθεύει ότι η διαμόρφωση του νέου πτωχευτικού ακολουθεί υποδείξεις του ΣΕΒ και της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών;

Αυτό που απαιτείται είναι:

  • Να προστατευτεί με ειδικό καθεστώς η α’ κατοικία.
  • Να μην εκποιηθεί καμιά βιώσιμη επιχείρηση, η οποία βρίσκεται σε αδυναμία εξυπηρέτησης των χρεών της.
  • Να υπάρξει ένα νέο πλαίσιο με τη συναίνεση των θεσμικών εκπροσώπων δανειοληπτών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
  • Να καταλήξουμε σε ένα πτωχευτικό δίκαιο που θα προστατεύει τον δανειολήπτη.

Δεν υπάρχουν στρατηγικοί κακοπληρωτές.

Υπάρχουν επιχειρήσεις και πολίτες που υφίστανται τα πλήγματα της κρίσης και της πολιτικής Μητσοτάκη.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *