Γ. Ψυχογιός: Δεν θα επιτρέψουμε θιασώτες της ακροδεξιάς και του ναζισμού να διοικήσουν δομές προσφύγων, όπως στον Πύργο. Να προχωρήσει άμεσα η απομάκρυνση του


0
(0)

Η Κυβέρνηση συνεχίζει την 11μηνη παράδοση να εναγκαλίζεται με την ακροδεξιά στα ζητήματα του Προσφυγικού. Σύμφωνα με σημερινό (22/5/2020) δημοσίευμα της ΕΦΣΥΝ μετά από σχετική καταγγελία προκύπτει ότι  ο νέος διοικητής της δομής στον Πύργο Ηλείας, είναι θιασώτης της μισαλλοδοξίας και διακατέχεται από ισλαμοφοβικές αντιλήψεις. Έχει κυκλοφορήσει ένα «πόνημα» το οποίο τιτλοφορείται «Μιναρέδες – Οι λόγχες του Ισλάμ στην Ευρώπη» και μάλιστα από έναν εκδοτικό οίκο μέσω του οποίου έχουν δημοσιευθεί τα έργα των περισσότερων θεωρητικών του ναζισμού!

Ως εκ τούτου, ο κος Τσιάχρης είναι ο πλέον ακατάλληλος άνθρωπος για να εκτελέσει χρέη υπαλλήλου, πολλώ δε μάλλον Διοικητή σε μια δομή φιλοξενίας αιτούντων άσυλο. Ένας άνθρωπος που αντιμετωπίζει τους κατατρεγμένους ανθρώπους ως εισβολείς που υπηρετούν ένα «οργανωμένο» σχέδιο «αλλοίωσης του πολιτισμού» δεν έχει καμία δουλειά να προΐσταται σε Δομή.

Ο Υπουργός πρέπει να προβεί σε άμεσες ενέργειες για να επανορθώσει αυτό το τεράστιο ατόπημα και να διασφαλίσει ότι εν λόγω κύριος που θεωρεί τους πρόσφυγες κατώτερα όντα και ενστερνίζεται το ναζιστικό δηλητήριο, δεν θα έχει οποιονδήποτε θεσμικό ρόλο ή εμπλοκή στη δομή φιλοξενίας. Δεν γίνεται να βάζεις «το λύκο να φυλάει τα πρόβατα», ούτε βέβαια ανθρώπους που η χώρα έχει υποχρέωση να αντιμετωπίζει αξιοπρεπώς και να σέβεται τα δικαιώματά τους.

Αλ. Χαρίτσης: “Οι πολιτικές της κυβέρνησης μας επιστρέφουν στο 2010 και επιδεινώνουν την κρίση στην οικονομία”

Οι πολιτικές εσωτερικής υποτίμησης που ακολουθούνται από την κυβέρνηση μας επιστρέφουν στο 2010 και θα επιδεινώσουν ακόμη περισσότερο τις επιπτώσεις της κρίσης του κορονοϊού στην οικονομία”, διεμήνυσε ο βουλευτής Μεσσηνίας και εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, μιλώντας στον ρ/στ «Ράδιο Θεσσαλονίκη 94.5» και στον δημοσιογράφο Στέφανο Διαμαντόπουλο.

Αναφερόμενος στα μέτρα για την εργασία, ο Αλ. Χαρίτσης τόνισε πως “η κυβέρνηση προχωρά στη μονιμοποίηση της διαδικασίας αναστολής των συμβάσεων και στην μείωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα κατά 20%. Αντιθέτως, θα έπρεπε να προχωρήσει, όπως έχει συμβεί και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, στην πλήρη κάλυψη του μισθολογικού κόστους των επιχειρήσεων, στην στήριξη των θέσεων εργασίας και της αγοραστικής δύναμης των πολιτών”.

Από την πρώτη στιγμή τονίσαμε ότι χρειάζεται γενναία, εμπροσθοβαρής παρέμβαση στην οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάσαμε το πρόγραμμα «Μένουμε Όρθιοι», αντιστοιχίζοντας με συγκεκριμένες χρηματοδοτικές πηγές, τις ανάγκες εργαζόμενων, επιχειρήσεων και νοικοκυριών για το επόμενο εξάμηνο. Δυστυχώς, η κυβέρνηση δεν κατέθεσε καμία αντιπρόταση σε αυτό”.  “Η απάντηση της κυβέρνησης δεν μπορεί να είναι ένα σχέδιο εσωτερικής υποτίμησης,  όπως αυτό που ανακοίνωσε στο διάγγελμα του ο πρωθυπουργός, το οποίο θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε ένταση της ύφεσης και επιδείνωση της κρίσης”, ξεκαθάρισε.

Η ελληνική οικονομία κατάφερε το 2018, κατά την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, να βγει από τα μνημόνια, να ρυθμίσει το χρέος της και να δημιουργήσει το «μαξιλάρι ασφαλείας» ύψους 37 δισ. ευρώ” πρόσθεσε. “Έχουμε συνεπώς πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες από το παρελθόν ώστε να προχωρήσει η κυβέρνηση σε μία γενναία ένεση ρευστότητας για την στήριξη της ελληνικής οικονομίας. Όλα τα άλλα είναι μέτρα -ασπιρίνες”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα ο εκπρόσωπος Τύπου υπογράμμισε πως “δεν παίζει το ρόλο που του αναλογεί για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης. Οποιοδήποτε σχέδιο διάσωσης της ελληνικής οικονομίας δεν μπορεί παρά να θέτει στο επίκεντρο του και το τραπεζικό σύστημα”, ενώ πρόσθεσε πως “στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα «Μένουμε Όρθιοι» που θα παρουσιάσουμε την επόμενη εβδομάδα, περιλαμβάνονται οι προτάσεις μας για τον σημαντικό ρόλο που θεωρούμε ότι πρέπει να παίξουν οι συστημικές τράπεζες, το παράλληλο τραπεζικό σύστημα και η αναπτυξιακή τράπεζα στο σχέδιο στήριξης της ελληνικής οικονομίας”.

Σχετικά με το άνοιγμα των επιχειρήσεων και των σχολείων ο Αλ. Χαρίτσης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι “η ΝΔ βιάζεται να παρουσιάσει μία εικόνα επίπλαστης κανονικότητας, η οποία μόνο ανασφάλεια δημιουργεί στην ελληνική κοινωνία”.

Ακούστε εδώ τη συνέντευξη: https://bit.ly/3bQi1Kd

 

Διάλογος του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Αικατερίνη Σακελλαροπούλου κατά τη σημερινή τους συνάντηση στο Προεδρικό Μέγαρο (βίντεο)

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ: Χαίρομαι που είμαι εδώ μετά από καιρό, είναι αλήθεια. Ζήσαμε αυτή την πρωτοφανή για τα δικά μας χρόνια πανδημία, οπότε δεν είχαμε τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε κάποιες σκέψεις. Νομίζω όμως ότι έχουμε αρκετά να πούμε σήμερα καθώς η χώρα βρίσκεται μπροστά σε μία δύσκολη συνθήκη. Φοβάμαι ότι είναι λίγο δυσκολότερη απ’ ό,τι σε άλλες χώρες του πλανήτη, καθώς, ναι μεν ήταν συμμετρική η κρίση, ωστόσο φοβάμαι ότι δεν θα είναι συμμετρικές οι επιπτώσεις τόσο σε γεωγραφικό  όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Φοβάμαι ότι οι ανισότητες θα διογκωθούν κι αυτό θα έχει ιδιαίτερες επιπτώσεις και στη χώρα μας που βγήκε μετά από πολλά χρόνια από μια μεγάλη οικονομική δυσκολία. Και οι επιπτώσεις τώρα θα είναι δύσκολες τόσο στο οικονομικό πεδίο, στις εργασιακές σχέσεις, στις κοινωνικές σχέσεις,  στις ατομικές ελευθερίες, στη λειτουργία των θεσμών. Οφείλουμε να τις εντοπίσουμε και να τις παλέψουμε.

Στην οικονομία, κυρία Πρόεδρε, έχω την εκτίμηση ότι βρισκόμαστε σε κινδύνους καθώς η ύφεση θα είναι βαθιά. Τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων και των επιχειρήσεων, κατά την εκτίμησή μας, είναι και ανεπαρκή και καθυστερημένα. Στις εργασιακές σχέσεις, φοβάμαι ότι βρισκόμαστε μπροστά σε έναν κίνδυνο μονιμοποίησης κάποιων έκτακτων συνθηκών. Η εκ περιτροπής εργασία, η defacto μείωση των μισθών, η καθιέρωση της τηλε-εργασίας, που διαμορφώνει μια δύσκολη συνθήκη για τους εργαζόμενους καθώς δεν είναι εύκολο κανείς να μπορεί να ελέγξει  τον χρόνο εργασίας τους, το αν έχουν υπερωριακή απασχόληση ή όχι. Όλα αυτά διαμορφώνουν ένα πολύ σύνθετο περιβάλλον.

Βεβαίως, η χώρα μας και ο λαός μας έχει μάθει και να αγωνίζεται. Πιστεύω όμως ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε σωστά τα πλεονεκτήματα που έχουμε, όπως η παρακαταθήκη αυτή της ρευστότητας από τα προηγούμενα χρόνια, σωστά και έγκαιρα.

Όλες αυτές τις προκλήσεις, πιστεύω ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να τις κουβεντιάσουμε. Προσβλέπω σε μια ουσιαστική συνεργασία. Ξέρω βεβαίως ότι ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του Προέδρου της Δημοκρατίας δεν είναι να παρεμβαίνει στα της εκτελεστικής εξουσίας. Εντούτοις, νομίζω και μόνο η ανάδειξη καίριων προβληματισμών πάντοτε με στόχευση την εξομάλυνση των προβλημάτων, των ανισοτήτων, είναι κρίσιμο, πολύ κρίσιμο και προσβλέπουμε σε μια τέτοια παρουσία κατά της διάρκεια της θητείας σας.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ:

Πράγματι, βρισκόμαστε για πρώτη φορά, γιατί οι συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας ως τώρα δεν επέτρεπαν την προσωπική επικοινωνία. Περάσαμε σχεδόν τρεις πολύ δύσκολους μήνες, αλλά θέλω να ελπίζω ότι η κατάσταση τώρα δείχνει  ότι αρχίζει να εξομαλύνεται.

Οι Έλληνες πολίτες έδειξαν ιδιαίτερη σημαντική υπευθυνότητα και αυτό έχει αναγνωριστεί από όλους. Είχαμε κι αυτά τα πολύ θετικά μέσα σ’  αυτή την πρωτοφανή πανδημία αποτελέσματα. Κι εσείς όμως από τη μεριά σας, στο μέτρο που σας αναλογεί, συμβάλλατε  ώστε να γίνει η καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση αυτής της κρίσης.

Τώρα βρισκόμαστε μπροστά, όπως το είπατε, σε μια καινούργια πρόκληση σημαντική, γιατί οι οικονομικές ιδίως επιπτώσεις, φυσικά και οι κοινωνικές, αλλά οι οικονομικές ιδίως επιπτώσεις είναι πολύ σημαντικές για την απασχόληση, τους επαγγελματίες, τους επιχειρηματίες, τον τουρισμό, που είναι σημαντικός για τη χώρα μας, και βέβαια τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού που υπέστησαν αρκετό βάρος.

Κατανοώ ότι υπάρχουν διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις για την αντιμετώπιση αυτής της πρωτοφανούς κατάστασης. Άλλωστε, οι διαφορετικές απόψεις είναι η πεμπτουσία της δημοκρατίας. Θέλω όμως να πιστεύω, και είμαι βέβαιη, ότι θα συνεχίσουμε όλοι με την ίδια υπευθυνότητα και τάση και διάθεση για συνεργασία, γιατί ο στόχος είναι κοινός, που είναι η προκοπή και η ευημερία των Ελλήνων και η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής. Θα πρέπει να βρεθούν οι τρόποι ώστε, πράγματι, πέρα από την οικονομία και τον τουρισμό και όλα τα προφανή μεγέθη, οι ευάλωτες ομάδες να ενισχυθούν ώστε να μπορέσουμε να έχουμε τις λιγότερες δυνατές απώλειες και θυσίες σ’  αυτή τη φάση και να μπορέσουμε και πάλι να ξεπεράσουμε, όπως το είπατε κι εσείς, κι αυτή την κρίση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για το κοινωνικό σύνολο.

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ: Το εύχομαι κι εγώ.

Δείτε το videο: https://bit.ly/3cVkzYD

Επίκαιρη ερώτηση Σ.Αναγνωστοπούλου σχετικά με την καθυστέρηση στην εφαρμογή των αποφάσεων για τα σχολικά εγχειρίδια της Βόρειας Μακεδονίας

Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Εξωτερικών κατέθεσε η αναπληρώτρια τομεάρχης Ευρωπαϊκών υποθέσεων του ΣΥΡΙΖΑ, Σία Αναγνωστοπούλου, σχετικά με την καθυστέρηση στην εφαρμογή των αποφάσεων για τα σχολικά εγχειρίδια της Βόρειας Μακεδονίας.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει πως η Μεικτή Διεπιστημονική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για ιστορικά, αρχαιολογικά και επιστημονικά θέματα συστάθηκε βάσει του άρθρου 8 παρ. 5 της Συμφωνίας των Πρεσπών και έχει πραγματοποιήσει έως σήμερα τέσσερις συναντήσεις.
Στις 27-3-2019 υπεγράφη η συμφωνία για την απάλειψη των αλυτρωτικών αναφορών και την άρση των οποιωνδήποτε στρεβλώσεων της ιστορίας από τα σχολικά εγχειρίδια (υπήρξε ανταλλαγή ρηματικών διακοινώσεων).

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει πως σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η αξιωματική αντιπολίτευση με θέμα «Ποια είναι τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση για την τήρηση της Συμφωνίας των Πρεσπών» και που συζητήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου, από τον Υφυπουργό Εξωτερικών κύριο Βλάσση έλαβε την εξής απάντηση:
«…η εφαρμογή των αποφάσεων που ελήφθησαν κατά τις προηγούμενες συναντήσεις της επιτροπής αυτής, έχει πολύ μεγάλη σημασία. Θα προταθεί προσεχώς και στην μεριά της γείτονος ημερομηνία για την πραγματοποίηση και της 5ης συνάντησης της μεικτής διεπιστημονικής επιτροπής. Βασική προτεραιότητα μας είναι να στηρίξουμε την ιστορία μας και την πολιτισμική μας κληρονομιά που αποτελούν ουσιώδη συστατικά στοιχεία της εθνικής μας ταυτότητας και του έθνους μας από την αρχαιότητα έως σήμερα. Το Υπουργείο εξωτερικών παρακολουθεί στενά την συνεπή τήρηση της Συμφωνίας των Πρεσπών και μέσω της Πρεσβείας μας στα Σκόπια όπως και των λοιπών αρχών της κεντρικής και της εξωτερικής υπηρεσίας του Υπουργείου και οσάκις διαπιστώνουμε ελλείψεις και καθυστερήσεις, ή στρεβλώσεις από την άλλη πλευρά, το Υπουργείο Εξωτερικών προβαίνει σε όλες τις δέουσες ενέργειες…».

Ωστόσο, όπως τονίζει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, η Διεπιστημονική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων ένα χρόνο μετά, δεν έχει πραγματοποιήσει κάποια συνεδρίαση, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ελεγχθεί η επιβίωση αλυτρωτικών στοιχείων στα σχολικά εγχειρίδια της άλλης πλευράς.
Αντίθετα δημοσιεύματα στον Τύπο αναφέρουν ότι η ελληνική κυβέρνηση πρόκειται να προβεί σε αλλαγές των μελών αλλά και της ηγεσίας της Επιστημονικής ομάδας, γεγονός που παρατείνει την υφιστάμενη αδράνεια και δεν επιτρέπει να διαπιστωθούν οι συμμορφώσεις της γείτονος χώρας σε σχέση με την εναρμόνιση των σχολικών εγχειριδίων με το πνεύμα και το γράμμα της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Με δεδομένο ότι ο πρωθυπουργός κύριος Κ. Μητσοτάκης, με μια οβιδιακή αλλαγή των θέσεων του μετεκλογικά, δεσμεύθηκε πως η κυβέρνηση του θα τηρήσει πιστά τους όρους της Διεθνούς Συμφωνίας και θα επιδιώξει την εμβάθυνση των σχέσεων στο πλαίσιο της αμοιβαίας επωφελούς συνεργασίας των δύο χωρών, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ρωτά τον αρμόδιο υπουργό:

-Γιατί δεν προχωρά η εφαρμογή των αποφάσεων για τα σχολικά εγχειρίδια;

-Οποιαδήποτε ολιγωρία του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, σε σχέση με την πραγματοποίηση της προβλεπόμενης συνάντησης της μεικτής διεπιστημονικής επιτροπής που εκκρεμεί, δεν θα έχει επιπτώσεις στην συνεπή τήρηση των όρων της Συμφωνίας και τι εξυπηρετεί η αλλαγή στη σύνθεση της επιστημονικής ομάδας που σχεδιάζει το Υπουργείο Εξωτερικών;

Download (DOCX, 30KB)

Δήλωση της Έφης Αχτσιόγλου, βουλευτή Επικρατείας και τομεάρχη Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ

Πέρυσι τέτοιες μέρες οι συνταξιούχοι λάμβαναν την μόνιμη 13η σύνταξη,  ολόκληρη οι χαμηλοσυνταξιούχοι και ποσοστιαία οι υπόλοιποι.

Σήμερα, οι ίδιοι άνθρωποι όχι μόνο δεν παίρνουν τη 13η σύνταξη, αφού ο κ. Μητσοτάκης που δεσμευόταν προεκλογικά πως θα διατηρηθεί, τελικά την έκοψε, αλλά βλέπουν και τις πολυδιαφημισμένες αυξήσεις στις συντάξεις τους, που αφορούν μόνο έναν στους δέκα συνταξιούχους, να είναι πετσοκομμένες.

Π. Σκουρλέτης: Μνημείο υπεκφυγών, ανακριβειών και ψεμάτων η «μη απάντηση» του κ. Θεοδωρικάκου στη Βουλή για τον «ΦιλόΔημο Ι»

Το τελευταίο εγχείρημα του Υπουργού Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκου να «δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα» αναφορικά με την αντικατάσταση του απόλυτα επιτυχημένου χρηματοδοτικού προγράμματος των ΟΤΑ «ΦιλόΔημος Ι», αποτυπώνεται με τον πλέον σαφή τρόπο στην -τυπικά- απάντησή του σε  σχετική Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή. Ωστόσο, τα όσα αναφέρει ουσιαστικά συνιστούν μια «μη απάντηση».

Ζήτημα πρώτο: Ο Υπουργός δεν προσκόμισε  τα έγγραφα της συμφωνίας χρηματοδότησης και τα παραστατικά πίστωσης του λογαριασμού στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, που ζητήθηκαν με την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων. Ο Κανονισμός της Βουλής προβλέπει ρητά την υποχρέωση του Υπουργού να προσκομίσει τα αιτούμενα έγγραφα άλλως να αιτιολογήσει τη μη κατάθεσή τους, (άρθρο 133, παρ. 3 και 4 του ΚτΒ). Ίσως έτσι προσπάθησε να αποφύγει να αποκαλυφθεί ότι όλα λειτουργούν βάσει των όσων προέβλεψε και εξαρχής ορθά υλοποίησε το Υπουργείο Εσωτερικών, όταν θεσπίστηκαν τα προγράμματα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Ζήτημα δεύτερο: Έτσι ίσως εξηγείται ότι δεν απάντησε και στο συγκεκριμένο ερώτημα των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για το εάν «έχει συναφθεί νέα συμφωνία χρηματοδότησης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή έχει παραταθεί η ισχύς της προηγούμενης συμφωνίας χρηματοδότησης και ποιο το ύψος αυτής;»

Ζήτημα τρίτο: Χωρίς να προσκομίζει έγγραφα που να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς του ότι δήθεν όλα έγιναν με νέες χρηματοδοτικές συμφωνίες και συμβάσεις από την αρχή για τη διασφάλιση πόρων, συνεχίζει να αναμασά ανακρίβειες και  συνειδητά ψεύδη για τη μη εξασφάλιση της χρηματοδότησης των έργων από τον ΣΥΡΙΖΑ. Η δήθεν έλλειψη χρηματοδότησης προσκρούει στην πραγματικότητα των 700 εκατ. ευρώ δημοπρατημένων έργων, με την προβλεπόμενη εμπλοκή πλήθους υπηρεσιών και θεσμικών οργάνων ελέγχου, έως και του Ελεγκτικού Συμβουλίου.

Ζήτημα τέταρτο: Το αφήγημα ότι δεν υπήρχαν χρήματα για τα έργα του «ΦιλόΔημου» καταρρέει διαρκώς. Πρόσφατα, επισκεπτόμενος την Βόρεια Ελλάδα, όπου «έσωσε» μερικά ακόμη έργα, ο Υπουργός Εσωτερικών απέφυγε επιμελώς να αναφερθεί στον Βιολογικό Καθαρισμό της Σαμοθράκης, που ήδη πραγματοποιούνται παραλαβές. Βεβαίως είχε ήδη «σώσει» το έργο ύδρευσης στη Σύρο, στο οποίο έχει ολοκληρωθεί φυσικό και οικονομικό αντικείμενο και είχαν γίνει ήδη πληρωμές πριν ακόμη μάθει ο υπουργός ότι υπάρχει το έργο.

Ζήτημα πέμπτο: Ο κ. Θεωδορικάκος αναφέρεται σε αποκλεισμούς 80 δήμων από τη χρηματοδότηση του «ΦιλόΔημος Ι», όταν από τις δέκα προσκλήσεις του προγράμματος οι επτά ήταν πανελλαδικές, χωρίς κανέναν γεωγραφικό αποκλεισμό. Βεβαίως, έργα ύδρευσης στην Αττική, εκεί που έχει αρμοδιότητα η ΕΥΔΑΠ, ή χρηματοδότηση αγροτικού δρόμου στο Δήμο Αθηναίων, δεν προβλέφθηκαν.

Ζήτημα έκτο: Επικαλείται ως διαφορετικό στοιχείο του νέου προγράμματος την ανάθεση της αξιολόγησης των έργων σε «συλλογικό όργανο»  γνωρίζοντας ότι στον «ΦιλοΔημο» τα έργα αξιολογούνταν από Τεχνική Γραμματεία με τη συμμετοχή έμπειρων υπηρεσιακών στελεχών από την ΜΟΔ ΑΕ, το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και τη Διεύθυνση Ανάπτυξης Προγραμμάτων του Υπουργείου Εσωτερικών.

Στην Επιτροπή Αξιολόγησης που θέσπισε θα συμμετέχουν δύο τεχνοκράτες από την ΕΕΤΑΑ (τους οποίους δεν διαθέτει, άρα θα απευθυνθεί σε ιδιώτες) και δύο ακόμη απευθείας από τον ιδιωτικό τομέα με επιλογή υπουργού. Προβλέπεται μόλις ένας εκπρόσωπος από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής του ΥΠΕΣ, την οποία ο ίδιος συνέστησε. Ας κρίνουν οι πολίτες σε ποια περίπτωση από τις δύο ελέγχεται περισσότερο η «υπογραφή υπουργού». Καμία πειστική απάντηση δεν δίνεται για την αλλαγή της διαδικασίας αξιολόγησης. Μόνο που τώρα η «αγορά» μπορεί να έχει κυρίαρχο λόγο στις προτεραιότητες και τις επιλογές. Όσο για τη συμμετοχή εκπροσώπων ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ, μόνο λόγια! Ας παρουσιαστεί και η τυπική πρόβλεψη της συμμετοχής τους.

Ζήτημα έβδομο: Γιατί δεν απάντησε ο υπουργός στο ερώτημα εάν στα μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα, θα εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις για τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες των δημοσίων υπαλλήλων (ασυμβίβαστο, παράβαση καθήκοντος, υποβολή δήλωσης περιουσιακής κατάστασης κ.λπ.);

Ζήτημα όγδοο: Πότε θα προχωρήσει η ένταξη δεκάδων θετικά αξιολογημένων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ, του Προγράμματος «ΦιλόΔημος» από τον Ιούνιο του 2019, έργων ιδιαίτερα σημαντικών τα οποία θα μπορούσαν να είχαν ήδη δημοπρατηθεί; Καμία απάντηση από τον υπουργό. Είναι εμφανείς οι αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες από τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης, σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για την απασχόληση και την οικονομία.

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να διασύρει τον «ΦιλόΔημο» και να τον σβήσει από τη συλλογική μνήμη, επειδή ήταν επιτυχημένο έργο ΣΥΡΙΖΑ. Και ακολούθως, θέλει να εκμεταλλευτεί τις υφιστάμενες χρηματοδοτήσεις και συμφωνίες για να υλοποιήσει ένα δήθεν «καλύτερο» πρόγραμμα. Μόνο που η νεοφιλελεύθερη οπτική της και η επιλογή της να ελέγχει τις ροές χρηματοδότησης, δομούν διαδικασίες αδιαφάνειας και πελατειακής λογικής. Αυτός είναι και ο λόγος που ουσιαστικά απειλείται ο «πυρήνας» του«ΦιλόΔημου» ως ενός προγράμματος με καθαρές διαδικασίες και κριτήρια, το οποίο πραγματικά βοηθούσε τους δήμους και αδυνατούσε από τη φύση του να τους κρατήσει «όμηρους» σκοπιμοτήτων και ιδιοτέλειας.

Τέλος, καλό είναι να συνειδητοποιήσουν στην κυβέρνηση και στο Υπουργείο Εσωτερικών, ότι η αγάπη για τους παραμυθάδες δεν επεκτείνεται και στους πολιτικούς «παραμυθάδες».

Περιμένουμε να καταθέσουν τα έγγραφα.

Εφη Αχτσιόγλου: “Η κυβέρνηση αποφάσισε να πληρώσουν την κρίση οι εργαζόμενοι”

– Από την αρχή της κρίσης, ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για ένα «εμπροσθοβαρές» πακέτο στήριξης της οικονομίας. Τώρα ο χρόνος πέρασε και το «εμπροσθοβαρές» μοιάζει να μην έχει νόημα πλέον. Ποια θα ήταν η λέξη που θα χρησιμοποιούσατε για να χαρακτηρίσετε το επικαιροποιημένο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ;

Επείγον. Πρόκειται πια για σχέδιο έκτακτης ανάγκης. Πράγματι, το παράθυρο για ένα εμπροσθοβαρές πακέτο σιγά σιγά κλείνει και βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τις συνέπειες μιας στρατηγικής επιλογής αδράνειας. Διότι αυτή την επιλογή έκανε η κυβέρνηση. Να παρακολουθεί την οικονομία να βυθίζεται στην ύφεση χωρίς η ίδια να παρεμβαίνει δραστικά, ώστε να προλάβει τις συνέπειές της για τους εργαζόμενους και τις μικρές επιχειρήσεις. Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν μπήκε ποτέ σε μια ειλικρινή συζήτηση για τις προτάσεις που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, εμείς δεν μένουμε στη λογική «σας τα είπαμε». Επικαιροποιούμε το οικονομικό μας πρόγραμμα για να δείξουμε ότι ακόμη και τώρα υπάρχουν τα περιθώρια για τη στήριξη της πραγματικής οικονομίας, για ουσιαστική στήριξη όσων αιφνιδιαστικά αντιμετώπισαν σεισμικές ανατροπές στο εισόδημά τους, για την προστασία του κόσμου της εργασίας και τελικά για να περιορίσουμε το μέγεθος της ύφεσης και να μπορέσουμε να έχουμε μια γρήγορη ανάκαμψη.

– Η κυβέρνησηπριν δυο μέρες παρουσίασε ένα πακέτο οικονομικών μέτρων. Ο ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε αμέσως τη διαφωνία του θεωρείτε ότι αυτό δεν θα προλάβει τις συνέπειες της ύφεσης; Η διαφωνία σας έγκειται στο ότι τα μέτρα που εξήγγειλε δεν επαρκούν;

Η διαφωνία μας υπερβαίνει το ζήτημα της επάρκειας, είναι στρατηγική. Η ΝΔ παρουσίασε ένα πακέτο που έχει ως κεντρικό του πυλώνα τη μείωση των μισθών των εργαζομένων κατά 20%, την παράταση των αναστολών συμβάσεων εργασίας και την πλήρη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Ουσιαστικά, ανακοίνωσε στους εργαζόμενους της χώρας τρεις δρόμους: ή θα μειωθούν οι μισθοί τους, ή θα απολυθούν, ή θα τεθούν σε καθεστώς επιδοτούμενης ανεργίας –διότι αυτό είναι η αναστολή συμβάσεων εργασίας. Από ‘κει και πέρα, για τις μικρές επιχειρήσεις η κυβέρνηση επανέλαβε το μέτρο της επιστρεπτέας προκαταβολής. Όσες φορές και να το επαναλάβει, δεν μπορεί να μετρηθεί ως νέο μέτρο. Είναι ένα μέτρο που δεν συνιστά πραγματική ενίσχυση αλλά δάνειο, ενώ με τα κριτήρια που έχει θέσει η κυβέρνηση η πλειονότητα των επιχειρήσεων δεν μπορεί να διευκολυνθεί. Εντυπωσιακή όμως ήταν η παντελής απουσία συγκεκριμένου σχεδίου για τον τουρισμό, από τη λειτουργία του οποίου κυριολεκτικά εξαρτώνται εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις, εργαζόμενοι, νοικοκυριά. Απ’ ό,τι φαίνεται, μπορεί η κυβέρνηση να μην έχει αντιληφθεί το μέγεθος της ύφεσης που έχει η ίδια προδιαγράψει για τη χώρα μας, έχει πάντως σίγουρα αποφασίσει ποιοι θα την πληρώσουν.

– Υποστηρίζετε ότι οι επιχειρήσεις που ανοίγουν μετά το lockdown πρέπει να ενισχυθούν για να διατηρήσουν το προσωπικό τους με τους ίδιους όρους. Τι κόστος έχει μηναία αυτή η ενίσχυση και για πόσο καιρό πρέπει να διαρκέσει;

Στη δική μας στρατηγική, το κρίσιμο είναι να σταθεροποιηθούν οι σχέσεις εργασίας και οι μισθοί στα επίπεδα περίπου που είχαν διαμορφωθεί τον Φεβρουάριο του 2020. Να μην αποτελέσει δηλαδή η πανδημία ούτε πρόσχημα ούτε και δικαιολογητικό λόγο για απολύσεις, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, μείωση των μισθών, ούτε φυσικά και για μόνιμου χαρακτήρα ανατροπές στο εργατικό δίκαιο της χώρας. Αυτή είναι και η στρατηγική μας διαφωνία με την κυβέρνηση που από την πρώτη στιγμή ακολουθεί την ακριβώς αντίθετη πορεία. Στο δικό μας πρόγραμμα η οικονομική ενίσχυση στην επιχείρηση συνδέεται απολύτως με τη διατήρηση των σχέσεων εργασίας (και όχι μόνο των θέσεων εργασίας) και των μισθών. Για να είναι αυτό εφικτό, στις επιχειρήσεις που ανοίγουν μετά το lockdown πρέπει να γίνει διάκριση ανάμεσα σε αυτές που επιβάλλονται διοικητικοί περιορισμοί λειτουργίας (π.χ. εστίαση) όπου εξ αντικειμένου το κράτος περιορίζει την παραγωγική τους λειτουργία και σε αυτές που επαναλειτουργούν χωρίς περιορισμούς μεν, έχουν ωστόσο υποστεί σημαντική πτώση του τζίρου. Στην πρώτη περίπτωση το κράτος οφείλει να επιδοτήσει το κατά περίπτωση υπόλοιπο του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους –αυτό που αντιστοιχεί δηλαδή στον περιορισμό που επιβάλλει- ώστε να καταβάλλονται οι μισθοί στο 100%, ενώ στη δεύτερη περίπτωση μπορεί να παρέχει μια σταθερή επιδότηση για το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος με την υποχρέωση και πάλι οι μισθοί να καταβάλλονται στο 100%. Κρίσιμη δικλείδα είναι σε όλες τις περιπτώσεις να μην υπάρχει αρνητική μεταβολή των σχέσεων εργασίας, δηλαδή από πλήρους απασχόλησης σε μερικής ή εκ περιτροπής. Αυτονόητα στις επιχειρήσεις που συνεχίζουν να είναι σε αναστολή, επιμένουμε στην αρχική μας πρόταση ότι το κράτος οφείλει να καλύπτει μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων στο 100%. Το κόστος αυτής της πρότασης ανέρχεται περίπου στα 850 εκατομμύρια τον μήνα. Η επιδότηση θα πρέπει να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι και τα τέλη του Σεπτέμβρη αλλά θα πρέπει να έχει μετενέργεια για το επόμενο διάστημα, δηλαδή η δέσμευση για διατήρηση των σχέσεων εργασίας να εκτείνεται και μετά το τέλος της επιδότησης.

– Υποστηρίζετε ότι μπορούν να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και οι μισθοί. Πώς μπορεί να γίνει αυτό σε μια οικονομία ελεύθερης αγοράς όπου η ύφεση μπορεί να φτάσει και το 10%;

Δεν είναι όλες οι οικονομίες ελεύθερης αγοράς ίδιες. Όλα εξαρτώνται από τον συσχετισμό δύναμης και τον βαθμό ρύθμισης.Για να το πω με ένα παράδειγμα: Η Γερμανία του Βίλι Μπραντ και η Γερμανία της Άγγελα Μέρκελ δεν είναι ίδιες παρά το γεγονός ότι και στις δύο στιγμές έχουμε οικονομία της ελεύθερης αγοράς.

Το ότι είμαστε σε οικονομία ελεύθερης αγοράς λοιπόν δεν σημαίνει ότι το κράτος δεν μπορεί να παρέμβει και να θέσει κανόνες στην αγορά εργασίας. Διαφορετικά δεν θα υπήρχε καθόλου εργατικό δίκαιο και εργαζόμενοι και εργοδότες θα συναλλάσσονταν ως να ήταν ίσοι.

Ούτε σημαίνει ότι δεν έχει τη δυνατότητα να εξαρτήσει τη στήριξη στις επιχειρήσεις από προϋποθέσεις προστασίας του μισθού και των συμβάσεων εργασίας.

Προφανώς και μπορούν λοιπόν να τεθούν κανόνες προστασίας της εργασίας και προφανώς μπορούν να τεθούν υποχρεωτικές ρήτρες μη μείωσης των μισθών και μη αρνητικής μεταβολής των σχέσεων εργασίας όταν το κράτος επιδοτεί επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. Σε ό,τι αφορά την ύφεση, η λογική είναι η αντίστροφη απ’ αυτή που θέτετε στην ερώτησή σας. Η ύφεση θα φτάσει και θα ξεπεράσει το 10% ακριβώς εάν δεν παρέμβει το κράτος για να στηρίξει μισθούς και θέσεις εργασίας, αν δεν δώσει ρευστότητα στις μικρές επιχειρήσεις για να λειτουργήσουν.

– Η ελληνική οικονομία «πληρώνει» σήμερα το μοντέλο ανάπτυξης που ακολούθησε τις τελευταίες δεκαετίες. Ένα μοντέλο με υπέρμετρα διογκωμένους τους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης. Σε γενικές γραμμές την ίδια λογική ακολούθησε και ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση. Πιστεύετε ότι πρέπει να αναζητηθεί ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης και ποιο είναι αυτό;

Ο ΣΥΡΙΖΑ πάντοτε υπερασπιζόταν την ανάγκη αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου, την ανάγκη η χώρα να αναπτύξει κλάδους καινοτόμους και κλάδους υψηλής προστιθέμενης αξίας. Αυτό ήταν το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ αλλά προφανώς αυτό δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε μια τετραετία ιδίως όταν στο μεγαλύτερο μέρος της βρισκόμασταν σε πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής.

Βεβαίως είναι δεδομένο ότι η ελληνική οικονομία έχει και θα έχει μια υψηλή εξάρτηση από τον τουρισμό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχει δυνατότητες να αναπτύξει αντίστοιχα και άλλους κλάδους: τον αγροτοδιατροφικό, τη μεταποίηση, τις υψηλές τεχνολογίες, την ενέργεια, τη χημική βιομηχανία, τις μεταφορές. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται συντονισμένο σχέδιο και προσανατολισμός των χρηματοδοτικών εργαλείων που διαθέτει το κράτος (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ΕΣΠΑ) σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

Στο διαφορετικό παραγωγικό μοντέλο του ΣΥΡΙΖΑ οι κρίσιμες μεταβλητές είναι η οργανωμένη αγορά εργασίας και υψηλοί μισθοί, ώστε οι επιχειρήσεις να επενδύουν στην καινοτομία και στην ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος. Διότι όσο μπορούν να αυξάνουν την κερδοφορία τους μόνο μέσω της μείωσης των μισθών και της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων, δεν θα αναζητούν τους άλλους δρόμους. Η καθοδηγητική ιδέα λοιπόν στο παραγωγικό μοντέλο του ΣΥΡΙΖΑ είναι η ρύθμιση και ο συντονισμένος κυβερνητικός σχεδιασμός.

Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή από το μοντέλο του επαρχιωτικού νεοφιλελευθερισμού που ακολουθεί η ΝΔ: χατήρια στους φίλους και διάλυση των εργασιακών σχέσεων.

– Και μια τελευταία ερώτηση για τα εσωκομματικά. Πώς τοποθετήστε εσείς στη συζήτηση περί αυριανισμού εντός του ΣΥΡΙΖΑ;

ΟΣΥΡΙΖΑ είναι εδώ για να εκφράσει τις κοινωνικές ανάγκες, να πιέσει για τα αιτήματα του κόσμου της εργασίας, να δώσει την πολιτική μάχη για την κοινωνική πλειοψηφία. Και ιδίως τώρα που μαζί με την υγειονομική κρίση η κοινωνία δοκιμάζεται από μια νέα οικονομική κρίση, ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να σταθεί αντάξιος των περιστάσεων και να κάνει ό,τι είναι δυνατό για να είναι αποτελεσματικός σε ένα δεδομένο επί του παρόντος πολιτικό και μιντιακό τοπίο αλλά και για να διαμορφώσει τους όρους μιας νέας προοδευτικής ριζοσπαστικής διακυβέρνησης. Είναι λοιπόν υποχρέωσή μας παρά τις ιδιαίτερες απόψεις του καθενός και τις κατάπερίπτωση διαφωνίες μας να μηνπαρασυρθούμε σε εσωτερικούς διχασμούς,χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει πολυφωνία στο εσωτερικό μας, όπως πάντα αυτή ελεύθερα αναπτυσσόταν στην ανανεωτική αριστερά ή ότι θα χτίζουμε επίπλαστες ομοφωνίες. Το κρίσιμο όμως είναι να συντονίσουμε όλοι όλες μας τις δυνάμεις σε μια συγκεκριμένη πολιτική στρατηγική, με απόλυτη αφοσίωση στον κόσμο που θέλουμε να εκπροσωπούμε.

Όλγα Γεροβασίλη: Μαθήματα δημιουργικής λογιστικής παραδίδει η ΝΔ, τριπλασιάζοντας τα 8 δις μέτρων

Μαθήματα δημιουργικής λογιστικής οι εξαγγελίες Μητσοτάκη ή πώς να τριπλασιάσετε τα 8 δις για να φανούν 24

Ακούσαμε προχτές ότι ανακοινώθηκαν μέτρα 24 δις. Τα 4 από αυτά λείπουν θα πρέπει να ανακοινωθούν στο μέλλον. Από τα 20 δις, τα 8 είναι «αναμενόμενη επιπρόσθετη επίδραση». Δηλαδή όχι μέτρα.  Άρα αέρας! Μέσα σε αυτό το πακέτο υπάρχει 2 δις είναι η επιστρεπτέα προκαταβολή, που όπως γνωρίζουμε δεν αποτελεί ενίσχυση διότι επιστρέφεται. Είναι δανεισμός. Στο ίδιο πακέτο έχουμε και 3.5 δις , αναστολές πληρωμών.

Τι απομένει στ’ αλήθεια;  τα μέτρα τα οποία αναγγέλθηκαν, βάσει των στοιχείων μας, είναι 8.5 δις. Δηλαδή τα 6,4 ήταν μέχρι τέλος Μαΐου τα οποία όπως ανακοινώσαμε εχτές είναι τα μόνα τα οποία δεν αφορούν δάνεια και δεν επιβαρύνουν τους πολίτες και 2,1 είναι τα καινούργια μέτρα.

Γιατί τα 24 δις μέτρων της ΝΔ χαρακτηρίζονται ως μετρημένη πολιτική; Γιατί είναι μόνο 8,5

Εμείς όταν μιλήσαμε για το πακέτο των 26 δις εκ των οποίων είναι τα 14 ήταν άμεση ρευστότητα, τότε μας κατηγορούσαν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πλειοδοτεί και ότι δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα.  Όταν βεβαίως ανακοίνωσε 24 δις ο Μητσοτάκης χαρακτηρίστηκε μετρημένος πολιτικός. Η δική μας προσέγγιση που ακολουθήθηκε με βάση την κοινή λογική σε ευρωπαϊκές χώρες όπως  η Γαλλία, Γερμανία κ.λπ. ήταν η εμπροσθοβαρής στήριξη  με γενναία ρευστότητα.

Αποχαιρετώντας τις εργασιακές σχέσεις:  Μόνιμη αναστολή συμβάσεων και επιδότηση ανεργίας, όχι εργασίας.

Εδώ βλέπουμε ότι οι εργασιακές σχέσεις τραβάνε την κατηφόρα. Μονιμοποιείται η αναστολή συμβάσεων και ουσιαστικά επιδοτείται την ανεργία. Όχι την εργασία.  Υπάρχουν μέτρα που βοηθούν αλλά δεν σημαίνει ότι είναι γενναία και αντιμετωπίζουν το μέγεθος της ανεργίας το οποίο θα κληθούμε να βρούμε μπροστά μας. Έχει καταγραφεί και η μεγάλη αύξηση της ανεργίας και της ύφεσης. Άρα η κυβέρνηση κρίνεται ως προς το αν παίρνει μέτρα που θα βοηθήσουν την εργασία και θα κρατήσουν  τις επιχειρήσεις όρθιες και θα μειώσει το δυνατόν την προσδοκώμενη ύφεση. Άλλο να ανακοινώνονται 24 δις και να ισχύουν 8.  Αυτό είναι απόλυτα ψευδές, αποτελεί «δημιουργική λογιστική».

Στην έγκαιρη ένεση ρευστότητας την οποία πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση αντέταξε αναλγητικά χαμηλής δράσης και υψηλών παρενεργειών στην οικονομία.

Δεν υπάρχει ρευστό σε ενίσχυση επιχειρήσεων να κρατηθούν ανοιχτές. Άρα δεν θα ανοίξουν πολλές επιχειρήσεις. Ως προς τον ΦΠΑ είναι μέτρο μειωμένης αξίας, εφόσον θα υπάρχουν μειωμένοι τζίροι. Σε σχόλιο του δημοσιογράφου ότι η κρίση αυτή τη στιγμή είναι παγκόσμια η Όλγα Γεροβασίλη είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ διαθέτει πλήρη αντίληψη της στιγμής.  Η ύφεση είναι παγκόσμια. Συμμετρική απειλή ανά τον κόσμο αλλά θα κριθεί το κατά πόσον θα είναι συμμετρικές οι και συνέπειες θα εξαρτηθεί από τις επιλογές της κάθε κυβέρνησης.  Και οι επιλογές της κυβέρνησης μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η χώρα μας θα βρεθεί στην πλευρά  των ασύμμετρων συνεπειών της παγκόσμιας ύφεσης.

Σε περιόδους παγκόσμιων κρίσεων η ιδεολογία της αυτορρύθμισης της αγοράς πάει περίπατο.

Για να ανασχέσεις την ύφεση και να κρατήσεις την οικονομία για ένα 4μηνο όρθια οφείλει να υπάρχει έντονη κρατική παρέμβαση, εξ ου και έκανε και την αναστολή στις δεσμεύσεις η ΕΕ και το επέτρεψε.

Θυμίζω πόσο δαιμονοποιημένη ήταν τα προηγούμενα χρόνια η κρατική παρέμβαση. Σε μία κρίση αυτής της μορφής και μεγέθους καταρρέει το στερεότυπο, η ιδεολογία της αυτορύθμισης της αγοράς και της δαιμονοποίησης της κρατικής παρέμβασης.  Για χρόνια τώρα είναι δαιμονοποιημένη και απαγορευμένη από την ΕΕ.

Όταν στην Ευρώπη ανοίγουν συζητήσεις για εθνικά συστήματα υγείας και κοινωνικό κράτος, η κυβέρνηση ΝΔ αρκείται στις εξομολογήσεις μεταμέλειας Μητσοτάκη

Αυτή την περίοδο λοιπόν διακρίνουμε ότι κατέρρευσε αυτή η επικρατούσα λογική. Γι αυτό άνοιξε ξανά η συζήτηση για τα εθνικά συστήματα υγείας, για το κοινωνικό κράτος, κυρίως στην Ευρώπη όχι τόσο στη χώρα μας. Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε μεταμέλειά του δημοσίως  για την άποψη που είχε για το ΕΣΥ το οποίο ήταν έτοιμο να ιδιωτικοποιηθεί. Μετανοεί μεν αλλά όχι εμπράκτως. Ενίσχυση δεν έχουμε ακόμη στο ΕΣΥ:

  1. Ό,τι υλοποιήθηκε ως σήμερα ένας πολύ μικρός αριθμός  εργαζομένων γιατρών και του υπόλοιπου προσωπικού ούτε καν τα 2,000 που είχαν εξαγγελθεί
  2. Δεν είναι μόνιμες θέσεις εργασίας, είναι επικουρικό προσωπικό.

Τρεις μέρες στη Βουλή: Ημερολόγιο απαξίωσης των δημοκρατικών λειτουργιών & ανήκουστων συμπεριφορών στελεχών ΝΔ.

Το τελευταίο τριήμερο που έχουμε ζήσει πρωτοφανείς στιγμές και στην ψηφοφορία για τη διεύρυνση του κατηγορητηρίου του κ. Παπαγγελόπουλου με απαξίωση των δημοκρατικών λειτουργιών και στην προανακριτική με την τραγική και προκλητική συμπεριφορά Κυρανάκη.

Σ. Φάμελλος: Μαχαιριά της κυβέρνησης στο Εθνικό Πάρκο Αξιού

Στις αρνητικές επιπτώσεις του αντι-περιβαλλοντικού νόμου της Νέας Δημοκρατίας και ειδικότερα για την Κεντρική Μακεδονία επικεντρώνεται ο Σ.Φάμελλος σε άρθρο του που δημοσιεύτηκε σήμερα στην Εφημερίδα «DΕΛΤΑ press».​

Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Ο νόμος δημιουργεί μια μεγάλη πληγή στη Δυτική Θεσσαλονίκη εφόσον αποδομεί το φορέα του Εθνικού πάρκου στο Δέλτα Αξιού, αλλά και τους φορείς των προστατευόμενων περιοχών σε όλη την Ελλάδα, μεταφέροντας τη διοίκηση και τις γνωμοδοτήσεις στην Αθήνα! Έτσι, οι πιο όμορφες περιοχές της χώρας μας θα χάσουν το πιο πολύτιμο στοιχείο τους, το «σήμα κατατεθέν». Στην Κεντρική Μακεδονία, πλήττονται οι φορείς Αξιού-Θερμαϊκού, Κορώνειας, Κερκίνης, Ολύμπου, Βόρα-Πάϊκου-Βέρμιου, οι οποίοι, δεν θα διοικούνται τοπικά, αλλά από ένα φορέα στην Αθήνα, όπου οι προϊστάμενοι θα είναι ιδιώτες, ενώ παγώνει ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ για 400 θέσεις για τους σημερινούς εργαζόμενους. Οι δήμοι, η Περιφέρεια και οι τοπικοί παραγωγοί και συνεταιρισμοί δε θα συμμετέχουν πια στη διοίκηση των φορέων και έτσι ο τόπος μας δεν έχει πλέον κανένα λόγο στο Εθνικό Πάρκο.».

Ακολουθεί το πλήρες άρθρο: 

Μαχαιριά της κυβέρνησης στο Εθνικό Πάρκο Αξιού

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εκμεταλλεύτηκε τις συνθήκες πανδημίας, το φόβο του κόσμου για την υγεία του και την περιορισμένη συμμετοχή βουλευτών στη Βουλή, για να περάσει στα κρυφά και γρήγορα ένα νόμο, που θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στο περιβάλλον της πατρίδας μας.

Ο νόμος δημιουργεί μια μεγάλη πληγή στη Δυτική Θεσσαλονίκη εφόσον αποδομεί το φορέα του Εθνικού πάρκου στο Δέλτα Αξιού, αλλά και τους φορείς των προστατευόμενων περιοχών σε όλη την Ελλάδα, μεταφέροντας τη διοίκηση και τις γνωμοδοτήσεις στην Αθήνα! Έτσι, οι πιο όμορφες περιοχές της χώρας μας θα χάσουν το πιο πολύτιμο στοιχείο τους, το «σήμα κατατεθέν».

Ο νόμος, που ψηφίστηκε μόνο από τη ΝΔ, χαρακτηρίστηκε από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις ως περιβαλλοντικό έγκλημα και δέχτηκε αρνητική κριτική από την Ένωση Διοικητικών Δικαστών, το Συνήγορο του Πολίτη, το ΤΕΕ και το Επιμελητήριο Περιβάλλοντος, ενώ πολλές διατάξεις του έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με το Σύνταγμα, αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και με Ευρωπαϊκές Οδηγίες.

Η κυβέρνηση θεωρεί το περιβάλλον της Ελλάδας αντίπαλο των επενδύσεων και γραφειοκρατικό βάρος, και όχι παγκόσμια αξία. Αντί να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες περιβάλλοντος, αδειοδότησης και ελέγχου, με προσλήψεις νέων επιστημόνων και ψηφιακά εργαλεία, τις περιορίζει και καταργεί μεγάλες μεταρρυθμίσεις όπως οι δασικοί χάρτες, που είναι Συνταγματική υποχρέωση! Μέσα στο νόμο, περιλαμβάνεται η πώληση του δικτύου μεταφοράς ενέργειας, η αφαίρεση αρμοδιοτήτων και περιουσίας των νησιωτικών δήμων και φωτογραφικά χατίρια αδειοδότησης για την Ελληνικός Χρυσός.

Στην Κεντρική Μακεδονία, πλήττονται οι φορείς Αξιού-Θερμαϊκού, Κορώνειας, Κερκίνης, Ολύμπου, Βόρα-Πάϊκου-Βέρμιου, οι οποίοι, δεν θα διοικούνται τοπικά, αλλά από ένα φορέα στην Αθήνα, όπου οι προϊστάμενοι θα είναι ιδιώτες, ενώ παγώνει ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ για 400 θέσεις για τους σημερινούς εργαζόμενους. Οι δήμοι, η Περιφέρεια και οι τοπικοί παραγωγοί και συνεταιρισμοί δε θα συμμετέχουν πια στη διοίκηση των φορέων και έτσι ο τόπος μας δεν έχει πλέον κανένα λόγο στο Εθνικό Πάρκο.

Επιπλέον, καταργείται η έδρα του Εθνικού Πάρκου Αξιού στη Χαλάστρα και τη μεταφέρεται, μαζί με το φορέα Κερκίνης, στον Λαγκαδά (!), ενώ διαγράφεται ακόμη και η λέξη Αξιός από την ονομασία του νέου Φορέα, ένα κατοχυρωμένο διεθνές brand name. Καταργείται επίσης ο νεοσύστατος φορέας του Θερμαϊκού Κόλπου!

Ο νέος νόμος θα επιφέρει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλονίκης, δεδομένου ότι το περιβάλλον δίνει αξία και στον τουρισμό και στα ελληνικά προϊόντα (γεωργικά, κτηνοτροφικά, κλπ.). Και είναι χρέος των τοπικών κοινωνιών να διεκδικήσουν αυτά που μας ανήκουν, όπως το Εθνικό Πάρκο Αξιού και η διαχείριση του Θερμαϊκού Κόλπου.

Δεν μπορεί , το 2020, το γκρέμισμα δομών, διεθνούς φήμης, που οι άνθρωποι του τόπου μας μόχθησαν για να φτιάξουν και να στηρίξουν να αποτελεί πολιτική.

Κ. Νοτοπούλου: “Η κυβέρνηση γυρίζει την πλάτη σε χιλιάδες εργαζόμενους στον Τουρισμό”

Ομιλία της τομεάρχη Τουρισμού της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης, Κατερίνας Νοτοπούλου, στην Βουλή κατά την συζήτηση του ν/σ «Ειδικές μορφές τουρισμού και διατάξεις για την τουριστική ανάπτυξη»

 

“Η κυβέρνηση γυρίζει την πλάτη σε χιλιάδες εργαζόμενους στον Τουρισμό”

 

«Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν παρέχει καμία απολύτως στήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν την ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, δεν παρέχει ρευστότητα ενώ γνωρίζει ότι οι επιχειρήσεις δεν έχουν πρόσβαση σε δανειοδότηση, δεν έχουν πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία που ανακοίνωσε και επιλέγει να αδιαφορήσει παντελώς για τις ανάγκες των τουριστικών επιχειρήσεων» τόνισε η Τομεάρχης Τουρισμού της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτής Ά Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Ειδικές μορφές τουρισμού και διατάξεις για την τουριστική ανάπτυξη».

Αναφερόμενη στο πρόγραμμα εσωτερικού τουρισμού που εξήγγειλε η κυβέρνηση, η τομεάρχης τουρισμού το χαρακτήρισε ανεπαρκές. «Υιοθετεί τον τίτλο της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ αλλά όχι τη λογική» ανέφερε χαρακτηριστικά η Κατερίνα Νοτοπούλου ενώ σε ότι αφορά στα εργασιακά κατηγόρησε την κυβέρνηση της ΝΔ ότι διευρύνει το καθεστώς αναστολής εργασίας με μειωμένες αποδοχές, υλοποιώντας το κρυφό της σχέδιο για μείωση των αποδοχών στον ιδιωτικό τομέα κατά 20%.

Η ΝΔ αφήνει χωρίς στήριξη και χωρίς προστασία χιλιάδες εργαζόμενους στον τουρισμό-επισιτισμό που υπηρετούν τόσα χρόνια το όραμα και το προϊόν του ελληνικού τουρισμού τόνισε η Τομεάρχης Τουρισμού. Tα μέτρα για την εργασία καταργούν στην πράξη της ΣΣΕ, ελαστικοποιούν τις εργασιακές σχέσεις είπε χαρακτηριστικά. Μισά ωράρια, μισές μέρες, μείωση μισθών και καμία ουσιαστική στήριξη αυτών που θα μείνουν εκτός εργασίας.

Υπογράμμισε το ζήτημα της ανακολουθίας των δηλώσεων του Υπουργού Τουρισμού σχετικά με το κρίσιμο ζήτημα της προστασίας της δημόσιας υγείας και υπενθύμισε σειρά δηλώσεών του κ. Θεοχάρη τις τελευταίες 15 μέρες στις οποίες ανέφερε ότι οι τουρίστες θα εισέρχονται στην Ελλάδα έχοντας κάνει υποχρεωτικά τεστ ή με υγειονομικό διαβατήριο.

«Τι άλλαξε και τώρα ανακοινώσατε ότι δεν θα υπάρχει υποχρέωση για τεστ και θα γίνονται μόνο δειγματοληπτικοί έλεγχοι»; ρώτησε η Κ. Νοτοπούλου και αναφέρθηκε στο κενό που πράγματι υπάρχει από πλευράς ΕΕ για ένα κοινό πλαίσιο μέτρων και κανόνων. Σχολίασε ακόμη την δήλωση του Υπουργού Τουρισμού (στον ΣΚΑΙ 100,3)  ότι οι τουρίστες που θα έρχονται στην χώρα μας θα μένουν 5-7 μέρες και δεν θα προλαβαίνουν να εμφανίσουν υγειονομικά συμπτώματα! 

«Μικροπολιτική εμείς δεν κάνουμε, εσείς όμως με τις αλλαγές στις δηλώσεις σας δημιουργείτε στην κοινή γνώμη ένα αίσθημα ανασφάλειας και έλλειψης σοβαρού σχεδιασμού. Τόσους μήνες μιλάτε χωρίς να περιμένετε τις τελικές προτάσεις των εμπειρογνωμόνων και του ΕΟΔΥ, η αγωνία σας ήταν να εντυπωσιάσετε την κομματική σας νεολαία.  Εμείς από την πρώτη μέρα είμαστε σαφείς. Δε χρειάζονται λόγια του αέρα και σκέψεις του αέρα μόνο ζημιά κάνουν. Για εμάς, επειδή πρέπει να λειτουργήσει ο Τουρισμός!  πάντα με πρώτη μέριμνα την προστασία της δημόσιας υγείας είναι απαραίτητο να υπάρχει επιχειρησιακή- λειτουργική και οργανωτική ικανότητα του συστήματος αν προκύψει κρούσμα για να αντιμετωπιστεί έγκαιρα».

Σχετικά με το νομοσχέδιο για τον τουρισμό το οποίο όπως έχει επισημάνει η Κ. Νοτοπούλου έρχεται με διαδικασίες fast track, η Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε πως η κυβέρνηση επιλέγει να γυρίσει την πλάτη σε χιλιάδες κόσμου που δραστηριοποιείται στον τουριστικό κλάδο και αντί να ενσωματώσει ρυθμίσεις για την ουσιαστική στήριξη του κλάδου, επιλέγει να φέρει διατάξεις κυρίως φωτογραφικές.

Τόνισε, πως το νομοσχέδιο που έρχεται σήμερα προς ψήφιση χαρακτηρίζεται από προχειρότητα και είναι προβληματικό σε πολλές διατάξεις και μάλιστα εισάγει με πρόχειρο τρόπο ρυθμίσεις για πολλά διαφορετικά θέματα και μάλιστα χωρίς επαρκή τεκμηρίωση περιβαλλοντικά χωροταξικά.

«Προκαλεί απορία, γιατί το Υπουργείο φέρνει σοβαρές χωροταξικές ρυθμίσεις, χωρίς έστω τυπική αναφορά για το χωροταξικό του τουρισμού».

Σε ότι αφορά τον καταδυτικό τουρισμό, η Τομεάρχης Τουρισμού υπενθύμισε στον Υπουργό Τουρισμού ότι δεν πρόκειται για νέα δραστηριότητα αλλά για επικαιροποιήσεις  του Ν. 3409/2005 και ταυτόχρονα πως παραλείπει την πρόβλεψη για κατάλληλη υγειονομική μέριμνα για την ασφάλεια των δυτών επισκεπτών. Χαρακτήρισε σημαντικό ολίσθημα την διάταξη του άρθρου 13  με την οποία τροποποιούνται προηγούμενες διατάξεις περί καταδυτικών πάρκων.

«Καταργείτε την απαγόρευση ίδρυσης καταδυτικών πάρκων σε απόσταση μικρότερη των  3 ναυτικών μιλίων από κηρυγμένο ενάλιο αρχαιολογικό χώρο. Σκανδαλωδώς, προχωράτε ακόμη παραπέρα. Επιτρέπετε την ένταξη ενός κηρυγμένου ενάλιου και αρχαιολογικού χώρου μέσα στο ίδιο το καταδυτικό πάρκο. Κατά συνέπεια, όποιος διαχειρίζεται ένα καταδυτικό πάρκο θα μπορεί να διαχειρίζεται και τον ενταγμένο σε αυτό κηρυγμένο και επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο. Η ρύθμιση αυτή αντιβαίνει και παραβιάζει κατάφορα τον αρχαιολογικό νόμο με τον οποίο αρχαία και νεότερα μνημεία που ανήκουν ήδη κατά κυριότητα και νομή στο Δημόσιο τίθενται εκτός πεδίου συναλλαγών και καθίστανται ανεπίδεκτα χρησικτησίας. Καταργείτε  το Υπουργείο Πολιτισμού από το να είναι ο αποκλειστικός φορέας διαχείρισης και λειτουργίας στους επισκέψιμους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους. Εξισώνετε τους χώρους αυτούς  με τα καταδυτικά πάρκα που είναι κάτι εντελώς διαφορετικό» σημείωσε η Βουλευτής.

Για το Glamping

«Την ώρα που εισάγετε το glamping ως ένα νέο τουριστικό προϊόν, εσείς ο ίδιος το υποσκάπτετε» είπε η Κατερίνα Νοτοπούλου απευθυνόμενη στον Υπουργό Τουρισμού επισημαίνοντας πως δεν υπάρχει καμία αναφορά σε οποιαδήποτε τεχνική και λειτουργική προδιαγραφή.

Αιγιαλός

«Με πρόσχημα την πανδημία ανοίγετε την κερκόπορτα για την κατάληψη του δημόσιου χώρου, τον αποκλεισμό της ελεύθερης πρόσβασης όλων των πολιτών στη θάλασσα και την παγίωση της ιδιωτικής ιδιοκτησίας επί μεγάλων τμημάτων του αιγιαλού» τόνισε η Κ. Νοτοπούλου.

«Γι’ άλλη μια φορά καταδεικνύεται η αδυναμία σας να αντιληφθείτε το σημαντικό ρόλο του τουρισμού στην επιβίωση της ελληνικής οικονομίας. Τον αφήνετε απροστάτευτο και αυτό θα συμπαρασύρει την ελληνική οικονομία σε βαθιά ύφεση. Ο ελληνικός τουρισμός είναι δυνατός, έχει βαθιές ρίζες, θα ανακάμψει, θα τα καταφέρει, θα θυμάται όμως ότι τον εγκαταλείψατε” είπε με έμφαση η Τομεάρχης Τουρισμού. 

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *