Γ. ΚΑΜΙΝΗΣ: ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠ. ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ & ΑΣΥΛΟΥ «ΚΟΛΟΒΗ»

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 7 Ιουνίου 2022 by energinews (admin)

Σημεία ομιλίας του ειδικού αγορητή του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής Γιώργου Καμίνη, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου «Κύρωση Κώδικα Νομοθεσίας για την υποδοχή, τη διεθνή προστασία πολιτών τρίτων χωρών και ανιθαγενών και την προσωρινή προστασία σε περίπτωση μαζικής εισροής εκτοπισθέντων αλλοδαπών».

– Η Κυβέρνηση έχει ήδη προβεί σε μία κωδικοποίηση της νομοθεσίας για το άσυλο και τη μετανάστευση, με τον νόμο 4636 του 2019.

– Μέσα σε ένα διάστημα μικρότερο των τριών ετών έχει επιφέρει στην τότε κωδικοποίηση πάνω από 100 ουσιώδεις τροποποιήσεις με 6 νομοθετήματα και κάποια διάσπαρτα άρθρα

– Υπάρχει μια ανισότητα και στο θέμα των χρηματοδοτήσεων. Οι πηγές χρηματοδότησης για το Άσυλο και την Υποδοχή δεν αναφέρονται στον Κώδικα. Γιατί;

– Δεν είναι σαφής και ο λόγος για τον οποίο η σύνθεση των Επιτροπών προσφυγών και η λειτουργία τους κρίθηκε ότι δεν αποτελούν αντικείμενο του παρόντος Κώδικα. Μήπως ενοχλεί το γεγονός ότι εκεί συνεδριάζουν και δικαστές και εφαρμόζεται η νομιμότητα όπως πρέπει;

– Έχει γίνει μια τεράστια κατάχρηση στα θέματα των κατά παρέκκλιση διαδικασιών είτε για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων είτε για το διορισμό έκτακτου προσωπικού στο Υπουργείο και σε περιφερειακές υπηρεσίες.

– Η έκθεση GRECO του Συμβουλίου της Ευρώπης κατακεραυνώνει τη χώρα μας για το γεγονός ότι διορίζονται συστηματικά μετακλητοί δημόσιοι υπάλληλοι.

– Το γεγονός αυτό όχι μόνο φέρνει μια τεράστια αναστάτωση στη Δημόσια Διοίκηση αλλά καταργεί και την αναγκαία θεσμική μνήμη που πρέπει να υπάρχει. Με τους μετακλητούς οι οποίοι έρχονται και παρέρχονται με τον Υπουργό αυτό φυσικά δεν ισχύει. Εκτός βεβαίως εάν έχουμε την οπισθόβουλη σκέψη τους μετακλητούς να τους μετατρέψουμε σε μονίμους.

Για τις δομές στα νησιά

– Η δημιουργία γιγαντιαίων δομών και στον Έβρο και στα νησιά δεν προοιωνίζεται τίποτα το θετικό για τους κατοίκους των παραμεθορίων περιοχών. Γιατί υπάρχει εμφανής αντίφαση. Ενώ μειώνονται οι ροές εμείς αυξάνουμε σε μέγεθος αυτές τις τεράστιες δομές.

– Είναι προφανές ποιος είναι ο σχεδιασμός: ότι στην επόμενη κρίση, η οποία κάποια στιγμή θα συμβεί, θα έχουμε τον εγκλωβισμό χιλιάδων ανθρώπων και πάλι στα νησιά στη Χίο, στη Λέσβο, στη Λέρο, στην Κω.

– Η νέα δομή στη Σάμο χωρά οκταπλάσιο αριθμό ατόμων από αυτόν που φιλοξενεί σήμερα. Αυτό είναι το μοντέλο για τις δομές. Σε τεράστιες εκτάσεις δημιουργούνται στρατόπεδα για τους νεοεισερχόμενους με δυσθεώρητα ποσά να δαπανώνται για την κατασκευή τη συντήρηση, τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας και τη σίτιση.

– Για το έτος 2021 οι αναγκαστικές επιστροφές εμφανίζονται στα ίδια χαμηλά επίπεδα με το 2020 με τη συντριπτική πλειονότητα των επιστρεφομένων να παραμένουν Αλβανοί υπήκοοι.

Για την ευρωπαϊκή διάσταση του προσφυγικού

– Επιμένουμε στην ευρωπαϊκή λύση. Στην ίση κατανομή των ευθυνών και στην καθιέρωση ενός αναγκαστικού -το τονίζω- μηχανισμού μετεγκατάστασης

– Το νέο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη μετανάστευση και το άσυλο, όπως φαίνεται τελικά να διαμορφώνεται, δεν καταφέρνει να πετύχει την ισορροπία μεταξύ αλληλεγγύης και επιμερισμού ευθύνης των κρατών-μελών.

– Αυτή τη συγκυρία, αυτό το μάθημα που εισπράττουν αυτή τη στιγμή οι χώρες του Βίζεγκραντ με αφορμή την προσφυγική κρίση από την Ουκρανία πρέπει η κυβέρνησή μας να το εκμεταλλευτεί και να δείξει ακριβώς τι σημαίνει η έλλειψη αλληλεγγύης. Τι κακό μπορεί να συνεπάγεται για μια χώρα όταν την αφήνουν μόνη της, όπως έχει συμβεί με εμάς.

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία:

«Με τον Κώδικα τον οποίο καλούμαστε να ψηφίσουμε σήμερα αποτυπώνονται οι παλινωδίες της Κυβέρνησης σε θέματα ασύλου και μετανάστευσης έτσι όπως τείνει να διαμορφώνεται από το καλοκαίρι του 2019.

Η Κυβέρνηση πάρα πολύ συχνά κατηγορεί την προκάτοχό της για ιδεοληψία. Τις δικές της ιδεοληψίες ωστόσο, τις παραβλέπει. Η πρώτη τέτοια ιδεοληψία ήταν το γεγονός ότι έσπευσε με μια συμβολική κίνηση που απευθυνόταν στην κοινή γνώμη να καταργήσει το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, μόλις ανέλαβε θέλοντας έτσι στην ουσία να δείξει ότι το ζήτημα αυτό δεν είναι τόσο σημαντικό, ότι μπορεί να το χειριστεί ένας Γενικός Γραμματέας στο πλαίσιο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Στη συνέχεια μας έφερε τον Νόμο 4636. Αυτός πράγματι αφορούσε σε μία κωδικοποίηση γιατί κωδικοποιούσε τις διαδικασίες μετανάστευσης και ασύλου σε όλες τις όψεις τους και κυρίως ρύθμιζε πολύ συγκεκριμένα ζητήματα τα οποία απουσιάζουν από την παρούσα κωδικοποίηση, όπως είναι οι διαδικασίες και η συγκρότηση των Επιτροπών Α’ και Β’ βαθμού, οι οποίες καλούνται να αποφασίσουν πάνω στη χορήγηση ασύλου. Αυτά τα πολύ σημαντικά λείπουν από την παρούσα κολοβή κωδικοποίηση.

Το Κίνημα Αλλαγής τότε, παρά τις συγκεκριμένες επιφυλάξεις μας πάνω σε κάποια άρθρα, ψηφίσαμε θετικά γιατί βλέπαμε τη μεγάλη εικόνα: γινόταν μια κωδικοποίηση και μια ενσωμάτωση των Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έβαζε τάξη σε ένα συνοθύλευμα διατάξεων που είχαν συσσωρευθεί με άναρχο τρόπο μέσα στα χρόνια. Είχαμε βέβαια από τότε διατυπώσει σοβαρές επιφυλάξεις πάνω σε συγκεκριμένα άρθρα.

Λίγους μήνες αργότερα, τον Δεκέμβριο του 2019 η Κυβέρνηση άρχισε να καταλαβαίνει το λάθος της και προσπάθησε να το διορθώσει δημιουργώντας μια θέση συντονιστή στη ΓΓ στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη με ένα άναρχο συνοθύλευμα αρμοδιοτήτων και τελικά κατάληξη όλων ήταν λίγο αργότερα, τον Γενάρη του 2020, να επανασυστήσει το Υπ. Μετανάστευσης και Ασύλου. Αλλά σε αυτό το νομοθέτημα που είχε κωδικοποιήσει τις υπάρχουσες διατάξεις και ενσωμάτωνε οδηγίες η Κυβέρνηση μέσα σε ένα διάστημα μικρότερο των τριών ετών έχει επιφέρει πάνω από 100 ουσιώδεις τροποποιήσεις με 6 νομοθετήματα και με κάποια άρθρα διάσπαρτα όπου κατά βάση ήρθε και με έναν τρόπο σπασμωδικό περιόριζε πολύ συγκεκριμένα δικαιώματα και έκανε τις ήδη ασφυκτικές διαδικασίες σε μια αλληλουχία άρθρων τα οποία αναγκάζεται σήμερα ουσιαστικά να έρθει όπως-όπως να τα κωδικοποιήσει.

Παράλληλα, η συγκυρία υπέδειξε την ανάγκη να κωδικοποιηθεί και το Προεδρικό Διάταγμα 80/2006, το οποίο αφορά προσωρινή προστασία σε περίπτωση μαζικής εισροής εκτοπισθέντων. Αυτό συνέβη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Μέχρι τότε είχαμε αφήσει το Προεδρικό Διάταγμα να κοιμάται. Και προβαίνουμε σήμερα σε μια κωδικοποίηση ουσιαστικά φέρνοντας το ΠΔ το οποίο είναι του 2006 αλλά στην ουσία ερχόταν κι ενσωμάτωνε Οδηγία του 2001, δηλαδή μιλάμε για νομοθέτημα το οποίο αριθμεί 20 χρόνια πια και προσπαθεί να το ενσωματώσει σε ένα ενιαίο κείμενο με τις διαρκείς της τροποποιήσεις των τελευταίων ετών, του νομοθετικού καθεστώτος για το Άσυλο, με αποτελεσμα να δημιουργούνται -όπως είχα την ευκαιρία να τονίσω λεπτομερώς χθες στην Επιτροπή- ένα σωρό αντινομίες.

Υπάρχουν ακόμα και μεγάλες ορολογικές διαφορές. Το ΠΔ μιλά για “επαναπατρισμό”, εδώ μιλάμε για επιστροφές και μετεγκαταστάσεις. Το ΠΔ δεν προέβλεπε άτομα χρήζοντα ειδικής προστασίας όπως είναι οι μονογονεϊκές οικογένειες ή τα θύματα trafficking. Ερχόμαστε λοιπόν αυτά τα ενσωματώνουμε όπως-όπως με αποτέλεσμα να ανακύψουν και ερμηνευτικά ζητήματα, όταν θα κληθεί ο εφαρμοστής του Δικαίου να ερμηνεύσει αυτές τις διατάξεις.

Υπάρχει μια ανισότητα και στο θέμα των χρηματοδοτήσεων. Στην περίπτωση των προγραμμάτων υποστήριξης των δικαιούχων προσωρινής προστασίας αναφέρεται το AMIF ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει και μέσω του ΤΕΒΑ.

Την ίδια στιγμή, οι πηγές χρηματοδότησης για το Άσυλο και την Υποδοχή δεν αναφέρονται στον Κώδικα. Γιατί;

Δεν είναι σαφής και ο λόγος για τον οποίο η σύνθεση των Επιτροπών προσφυγών και η λειτουργία τους κρίθηκε ότι δεν αποτελούν αντικείμενο του παρόντος Κώδικα.

Κύριε Υπουργέ ετοιμάζετε αλλαγές στις Επιτροπές Προσφυγών; Μήπως σας ενοχλεί το γεγονός ότι εκεί συνεδριάζουν και δικαστές και εφαρμόζεται η νομιμότητα όπως πρέπει; Αν προετοιμάζετε αλλαγές στις Επιτροπές Προσφυγών καλό είναι σήμερα να μας το πείτε.

Κατά κόρον έχουμε μιλήσει για το θέμα του εγκλωβισμού χιλιάδων ανθρώπων στα σύνορα είτε στα χερσαία, στον Έβρο, είτε στα νησιά μας. Είναι γεγονός ότι οι ροές έχουν μειωθεί σημαντικά. Είναι γεγονός ότι λόγω και της πανδημίας έχει υπάρξει μεγάλη αποσυμφόρηση στα νησιά ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι η δημιουργία γιγαντιαίων δομών και στον Έβρο και στα νησιά δεν προοιωνίζεται τίποτα το θετικό για τους κατοίκους των μεθορίων περιοχών. Γιατί υπάρχει εμφανής αντίφαση. Ενώ μειώνονται οι ροές εμείς αυξάνουμε σε μέγεθος αυτές τις τεράστιες δομές. Είναι προφανές ποιος είναι ο σχεδιασμός: ότι στην επόμενη κρίση, η οποία κάποια στιγμή θα επισυμβεί, θα έχουμε τον εγκλωβισμό χιλιάδων ανθρώπων και πάλι στα νησιά στη Χίο, στη Λέσβο, στη Λέρο, στην Κω.

Εγκαινιάστηκε η νέα δομή στη Σάμο η οποία χωρά οκταπλάσιο αριθμό ατόμων από αυτόν που φιλοξενεί σήμερα. Αυτό είναι το μοντέλο για τις δομές. Σε τεράστιες εκτάσεις δημιουργούνται στρατόπεδα για τους νεοεισερχόμενους με δυσθεώρητα ποσά να δαπανώνται για την κατασκευή τη συντήρηση, τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας και τη σίτιση. Ενδεικτικά σύμφωνα με κάποιες σχετικές αποφάσεις-πλαίσιο μιλάμε για 450 εκ. ευρώ περίπου σε τέσσερα έτη για υπηρεσίες διαχείρισης κτιρίων, φύλαξης κλπ, άλλα 400 εκ. ευρώ για σίτιση. Από το κόστος ενοικίασης των οικοπέδων μέχρι και τη λειτουργία όλων των νέων δομών αυτό που βλέπουμε είναι μια δημοσιονομική χαλαρότητα. Αν μετρήσει κανείς το συνολικό κόστος και το διαιρέσει με τον αριθμό των διαμενόντων σήμερα προκύπτει ένα εξωφρενικό ποσό. Αλλά όπως δείξαμε και σε πάρα πολλές δομές οι οποίες έχουν δημιουργηθεί κάνοντας τη σύγκριση με το κόστος που συνεπαγόταν η διαβίωση στα διαμερίσματα και πάλι τα ποσά είναι εξωφρενικά.

Έχουμε τονίσει επανηλειμένα ότι οποιαδήποτε εθνική νομοθετική ή άλλη πρωτοβουλία πρέπει να λαμβάνεται υπό τους όρους προστασίας των δικαιωμάτων σεβασμού των διεθνών συνθηκών και των ευρωπαϊκών κανόνων και πρέπει βεβαίως να στηρίζεται στο ρεαλιστικό δεδομένο του πολύ μικρού αριθμού επιστροφών και απελάσεων. Πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν την αμφίσημα στάση -το λέω επιεικώς- κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις γείτονες χώρες. Σε διαφορετική περίπτωση ο κίνδυνος ανά πάσα στιγμή εγκλωβισμού χιλιάδων ανθρώπων χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα στη χώρα μας είναι απολύτως ορατός.

Για το έτος 2021 οι αναγκαστικές επιστροφές εμφανίζονται στα ίδια χαμηλά επίπεδα με το 2020 με τη συντριπτική πλειονότητα των επιστρεφομένων να παραμένουν Αλβανοί υπήκοοι, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Πολίτη, ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2022 έχουν γίνει μόλις 810 αναγκαστικές επιστροφές.

Γι’ αυτό ακριβώς επιμένουμε στην ευρωπαϊκή λύσηΣτην ίση κατανομή των ευθυνών και στην καθιέρωση ενός αναγκαστικού -το τονίζω- μηχανισμού μετεγκατάστασης των νεοεισερχομένων και των παράτυπων μεταναστών προς απέλαση και των αιτούντων άσυλο πριν από την τυχόν αναγνώρισή τους και την εν γένει διαχείρισή τους από το ελληνικό κράτος και όχι τον εγκλωβισμό τους στα σημεία εισόδου.

Το ξέρουμε όλοι, το βλέπουμε, το ζούμε ότι το νέο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη μετανάστευση και το άσυλο όπως φαίνεται τελικά να διαμορφώνεται δεν καταφέρνει να πετύχει την ισορροπία μεταξύ αλληλεγγύης και επιμερισμού ευθύνης των κρατών-μελών.

Τους τελευταίους μήνες έχουμε τον πόλεμο στην Ουκρανία και το ζούμε χιλιάδες άνθρωποι ουσιαστικά να καταφεύγουν σε χώρες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και στη δικιά μας ουσιαστικά ζητώντας προστασία. Αυτό δημιουργεί νέα δεδομένα. Βλέπουν και οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, οι χώρες του Βίζεγκραντ ότι τελικά το ζήτημα της αλληλεγγύης πρέπει να τεθεί σφαιρικά για όλους. Αν δεν υπάρξει αλληλεγγύη τίποτα δεν διασφαλίζει ότι κι αυτές κάποια στιγμή, όπως έχει συμβεί τώρα με τον ουκρανικό πόλεμο, δεν θα είναι εκτεθειμένες σε μαζικές εισροές ανθρώπων οι οποίοι ζητούν προστασία. Αυτή τη συγκυρία, αυτό το μάθημα που εισπράττουν αυτή τη στιγμή οι χώρες του Βίζεγκραντ πρέπει η κυβέρνησή μας να το εκμεταλλευτεί και να δείξει ακριβώς τι σημαίνει η έλλειψη αλληλεγγύης. Τι κακό μπορεί να συνεπάγεται για μια χώρα όταν την αφήνουν μόνη της, όπως έχει συμβεί με εμάς.

Φυσικά, έχουμε τονίσει και κατά τη διάρκεια αυτών των δυόμιση ετών ότι έχει γίνει μια τεράστια κατάχρηση στα θέματα των κατά παρέκκλιση διαδικασιών είτε για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων είτε για το διορισμό έκτακτου προσωπικού στο Υπουργείο και σε περιφερειακές υπηρεσίες είτε στα θέματα διαφόρων αναθέσεων και υπηρεσιών.

Θα έχουμε και με το νομοσχέδιο του Υπ, Εσωτερικών που θα συζητηθεί αύριο εδώ να μιλήσουμε διεξοδικά για την έκθεση GRECO του Συμβουλίου της Ευρώπης για το πώς κατακεραυνώνει τη χώρα μας για το γεγονός ότι διορίζονται συστηματικά μετακλητοί δημόσιοι υπάλληλοι στους οποίους παρά την οποία δεοντολογία ανατίθενται και αποφασιστικές εξουσίες διαχείρισης του δημοσίου χρήματος και λήψης αποφάσεων το οποίο όχι μόνο φέρνει μια τεράστια αναστάτωση στη Δημόσια Διοίκηση αλλά καταργεί και την αναγκαία θεσμική μνήμη που πρέπει να υπάρχει. Ένα από τα σημαντικά θετικά στοιχεία της μόνιμης δημοσιοϋπαλληλίας είναι ότι μεταβιβάζεται από υπάλληλο σε υπάλληλο η εμπειρία την οποία αποκομίζει κάποιος από τη θέση στην οποία υπηρετεί. Με τους μετακλητούς, οι οποίοι έρχονται και παρέρχονται μαζί με τον Υπουργό, αυτό φυσικά δεν ισχύει, εκτός βεβαίως εάν έχουμε την οπισθόβουλη σκέψη τους μετακλητούς να τους μετατρέψουμε σε μονίμους.

Ευχαριστώ»

ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΑΡΗΣ ΒΟΥΛΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΤΗΣ 4ης ΙΟΥΝΙΟΥ

Κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής αποτελούμενο από την αρμόδια για θέματα Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας, Βουλευτή του Νότιου Τομέα της Αθήνας κ. Τόνια Αντωνίου και το Μανώλη Χριστοδουλάκη, μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου, συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης κ. Γρηγόρη Κωνσταντέλλο και ενημερώθηκε για την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στις 4 Ιουνίου αρχικά στην Άνω Γλυφάδα και γρήγορα επεκτάθηκε και προς την περιοχή της Άνω Βούλας.

Στη συνέχεια τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής επισκέφτηκαν την πληγείσα περιοχή για να δουν και από κοντά το μέγεθος καταστροφής και διαπίστωσαν ότι η πυρκαγιά, που φαίνεται να ξεκίνησε από εγκαταστάσεις του ΔΕΔΔΗΕ στη Γλυφάδα, επεκτάθηκε πολύ γρήγορα επειδή η γύρω περιοχή δεν ήταν καθαρισμένη από τα ξερά χόρτα.

Σε σχετική δήλωσή τους επισημαίνουν:

«Ξεκινάει η αντιπυρική περίοδος με 5000 καμένα στρέμματα στον αστικό ιστό της Αττικής. Στην περίπτωση μιας πυρκαγιάς που ήταν εύκολο να αντιμετωπιστεί, η κυβέρνηση έδωσε ξανά εξετάσεις και απέτυχε.

Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται ότι η πρόληψη οφείλει να είναι η μέγιστη προτεραιότητα στο πεδίο της πολιτικής προστασίας. Δυστυχώς, σύμφωνα με έκθεση του WWF, την περίοδο 2016-2020 το 83,95% των συνολικών κρατικών πόρων για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών κατευθύνθηκε προς την καταστολή και μόλις το 16,05% προς την πρόληψη.

Καλούμε το αρμόδιο Υπουργείο να δώσει άμεσα το επίσημο πόρισμα για την αιτία της πυρκαγιάς και τις ενδεχόμενες ευθύνες για την ταχεία εξάπλωσή της.

Να απαντηθεί το κρίσιμο ερώτημα γιατί η περιοχή, είχε καθαριστεί όταν ήταν στην ευθύνη του ΣΠΑΥ, αλλά όχι όταν ξέσπασε η πυρκαγιά.

Είναι στρατηγικής σημασίας ζήτημα να σταματήσει η σημερινή επικάλυψη αρμοδιοτήτων που δημιουργεί ασάφεια, σύγχυση και αναποτελεσματικότητα.

Απαιτείται να δίνονται οι απαραίτητοι πόροι για την αντιπυρική προστασία στην αυτοδιοίκηση και μάλιστα έγκαιρα.

Το περιβόητο “επιτελικό κράτος” του κ. Μητσοτάκη τελικά δεν πείθει τους πολίτες ότι μπορεί να τους προστατεύσει»

ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: H ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕΝΕΙ ΑΠΡΑΚΤΗ ΚΑΙ ΑΜΗΧΑΝΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΕΙ ΤΑ ΛΑΪΚΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ

Η κυβέρνηση μένει άπρακτη και αμήχανη απέναντι στο τσουνάμι ακρίβειας που πλήττει τα λαϊκά εισοδήματα.

Κατά τη τοποθέτηση της κατά την συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου, αναφέρθηκε σε ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία, όπως η ακρίβεια και η Τουρκική επιθετικότητα, ενώ επισήμανε την καθυστέρηση με την οποία αντιμετωπίζει τα προβλήματα η Κυβέρνηση.

Χαρακτηριστικά, η κα. Γιαννακοπούλου αναφερόμενη στην ακρίβεια, είπε:

«Το τελευταίο χρονικό διάστημα τα θέματα που μονοπωλούν το ενδιαφέρον των πολιτών και μέσων ενημέρωσης είναι η ακρίβεια, η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός.

Το αυτοκίνητο από ένα βασικό και απαραίτητο εργαλείο δουλειάς τείνει να μετατραπεί σε είδος πολυτελείας. Ο πληθωρισμός ανεβαίνει σε επίπεδα ρεκόρ και ο κάθε Έλληνας το αισθάνεται καλά όταν πηγαίνει να ψωνίσει σε ένα μαγαζί, σε ένα supermarket και βλέπει τα καταναλωτικά να αυξάνονται συνέχεια. Απέναντι σε αυτή την κατάσταση η κυβέρνηση έχει μπλοκάρει, παραμένει άπρακτη και άτολμη να πάρει μέτρα.

Ακόμα και τα όποια μέτρα έχει πάρει ανά διαστήματα, τα έχει πάρει με καθυστέρηση με αποτέλεσμα η ακρίβεια να « τα έχει φάει» εκ των προτέρων. Κοιτάει την εκρηκτική άνοδο της τιμής της βενζίνης και ο χρόνος περνάει δηλώνοντας ότι ΘΑ κάνουμε ανακοινώσεις, όταν ΘΑ είμαστε έτοιμοι. Δεν προχωράει σε τολμηρά μέτρα που μπορούν να δώσουν ανάσα, όπως η μείωση του φόρου καυσίμων και καταναλωτικών προϊόντων έστω πρώτης ανάγκης.

Εδώ και τώρα είναι αναγκαία η λήψη γενναίων μέτρων που να στηρίζουν την κοινωνία απέναντι σε αυτό το τσουνάμι ακρίβειας που πλήττει το επίπεδο ζωής των πολιτών»

Στην συνέχεια, αναφέρθηκε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο όπου επισήμανε ότι αν και είναι ορθή κίνηση η προσπάθεια συγκέντρωσης και συστηματοποίησης σε ένα νομοθέτημα των διάσπαρτων διατάξεων, εν τούτοις το φερόμενο νομοσχέδιο αναδεικνύει για πολλοστή φορά τη γενικευμένη κυβερνητική προχειρότητα και ανοργανωσιά στη νομοθέτηση, καθώς κωδικοποιεί νομοθετήματα τις τελευταίας εικοσαετίας.

Συγκεκριμένα, η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, ανέφερε:

«Το προς ψήφιση λοιπόν νομοσχέδιο αποτελεί εν τοις πράγμασιν την κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την υποδοχή, τη διεθνή προστασία πολιτών τρίτων χωρών και ανιθαγενών καθώς και την προσωρινή προστασία σε περίπτωση μαζικής εισροής εκτοπισθέντων αλλοδαπών. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για τη χρησιμότητα των κωδικοποιήσεων της νομοθεσίας.

Αλλά δεν μπορούμε παρά να παρατηρήσουμε πως είναι η δεύτερη φορά που κωδικοποιείται η συγκεκριμένη νομοθεσία από την ίδια κυβέρνηση. 30 μήνες πέρασαν από τότε που ψηφίστηκε ο νόμος 4636/19 και τότε, θυμίζουμε πως είμασταν, επί της αρχής, θετικοί. Πάνω από 100 αλλαγές υπέστη αυτός ο νόμος. Καταργήσατε, κατ’ αποτέλεσμα, τη δική σας νομοθεσία, τη σκορπίσατε και τώρα την κωδικοποιείτε πάλι.

Δεν λάβατε υπόψιν πως η ενωσιακή νομοθεσία είναι υπό διαμόρφωση στο πλαίσιο της συζήτησης για το νέο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο.

Ούτε καν διαγνώσατε την ανάγκη να τροποποιήσετε το πλαίσιο της προσωρινής προστασίας που υπάρχει από το 2006 και ενσωματώνει ευρωπαϊκή οδηγία του έτους 2001. Πριν φέρετε τις διατάξεις για κωδικοποίηση.

Κύριε Υπουργέ, σήμερα πολλά έχουν αλλάξει από τότε και πολλά δεν ανταποκρίνονται στα σημερινά δεδομένα. Και ακόμη χειρότερα, το ζήτημα της προσωρινής προστασίας είναι επίκαιρο. Εφαρμόζεται στα δεκάδες χιλιάδες γυναικόπαιδα που κατέφυγαν στη χώρα μας μετά τη ρωσική εισβολή. Ακούμε μεγάλα λόγια για την προστασία τους αλλά στην ουσία γίνονται ελάχιστα.»

Τέλος η κα. Νάντια Γιαννακοπούλου αναφέρθηκε στην Ερώτηση που είχε καταθέσει το ΠΑΣΟΚ σχετικά με τις αιτήσεις ιθαγένειας παιδιών δεύτερης γενιάς που εκκρεμούν.

«Θα ήθελα να επισημάνω ένα σημερινό δημοσίευμα της Καθημερινής, που είχε αφορμή απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών σε Ερώτηση του ΠΑΣΟΚ. Για την ιθαγένεια των παιδιών της δεύτερης γενιάς ο λόγος. Υπάρχουν αιτήσεις που εκκρεμούν από το 2017 και 2018 σε Αθήνα και Κεντρική Μακεδονία.

Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει και οφείλεται στη δραματική υποστελέχωση των υπηρεσιών που ελπίζω να μην είναι πολιτική επιλογή. Θα αποδείξετε πως δεν είναι αν λύσετε το θέμα γρήγορα.»

ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟΝ REAL FM 97,8: ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΟΧΘΗ ΤΩΝ ΝΙΚΗΤΩΝ

Στο ραδιόφωνο του Real Fm 97,8 και στους δημοσιογράφους Νίκο Χατζηνικολάου και Κάτια Μακρή, μίλησε ο νέος γραμματέας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Ανδρέας Σπυρόπουλος.

Ο κ. Σπυρόπουλος αναφέρθηκε στο νέο ξεκίνημα του κόμματος, στις προτάσεις που έχει καταθέσει το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, αλλά και στις πολιτικές εξελίξεις που έρχονται.

Μιλώντας για το προσωπικό του στοίχημα από τη θέση του γραμματέα είπε: «Στόχος μας είναι να αποκτήσει το ΠΑΣΟΚ μια νέα σχέση εμπιστοσύνης με το λαό και να απαντά στα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους».

Αναφερόμενος στην επιστροφή του ονόματος του ΠΑΣΟΚ ο κ. Σπυρόπουλος τόνισε: «Το ΠΑΣΟΚ έχει την ιστορική διαδρομή του στον τόπο, με πάρα πολλά θετικά που έγιναν στα χρόνια της Μεταπολίτευσης. Η Ελλάδα άλλαξε, έγινε σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, πετύχαμε την είσοδο της Κύπρου στην ΕΕ και άλλα πολλά».

Ερωτηθείς για την προοπτική της παράταξης, ο Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής τόνισε:

«Όπως δεσμεύτηκε και ο πρόεδρος, Νίκος Ανδρουλάκης, δεν θα ξαναπληγώσουμε τους πολίτες. Κρατάμε τα θετικά ως μια παρακαταθήκη και θέλουμε να δώσουμε προοπτική στις Ελληνίδες και στους Έλληνες. Να γίνουμε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος. Να δημιουργήσουμε σύγχρονες δομές και νέες, καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας».

Σχολιάζοντας τις δημοσκοπήσεις ο κ. Σπυρόπουλος ανέφερε: «Το ΠΑΣΟΚ είχε συνηθίσει να είναι σε μονοψήφια ποσοστά. Τώρα κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα και όποτε ο κ. Μητσοτάκης αποφασίσει να πάει σε εθνικές εκλογές, το αποτέλεσμα για εμάς θα είναι εντυπωσιακό. Θα βρισκόμαστε στην όχθη των νικητών, οι πολίτες θα μας καταστήσουν πρωταγωνιστές των εξελίξεων».

Τέλος, αναφορικά με τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ ο νέος γραμματέας τόνισε: «Εμείς βάζουμε ως προτεραιότητα τις προτάσεις για τη νέα γενιά και πώς θα πάει ο τόπος μπροστά.

Πρώτοι μιλήσαμε για την κοινωνική κατοικία. Η κυβέρνηση δεν ενέταξε στο Ταμείο Ανάκαμψης χιλιάδες κοινωνικές κατοικίες ώστε τα νέα ζευγάρια να νοικιάζουν φθηνά και να ξεκινήσουν τη ζωή τους.

Το ΠΑΣΟΚ πρότεινε πλαφόν στη λιανική τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας ώστε οι πολίτες να δουν άμεσα μειώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος.

Εμείς προτείναμε επέκταση των φωτοβολταϊκών στις στέγες ώστε κάθε πολίτης να παράγει ενέργεια».

 

2

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.