Γ.ΚΑΜΙΝΗΣ – Μ.ΣΚΑΝΔΑΜΗΣ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΠΙΚΥΡΩΝΕΙ ΜΕ ΝΟΜΟ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 24 Μαΐου 2022 by manos (seo)-admin

Κοινή δήλωση κοινοβουλευτικού υπευθύνου Προστασίας του Πολίτη Γιώργου Καμίνη και Γραμματέα του Τομέα Προστασίας του Πολίτη του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής Μαρίνου Σκανδάμη

Η διάχυτη αναξιοκρατία που συστηματικά επιβάλλει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στη διοικητική στελέχωση των φυλακών αποκτά πια και νομικό υπόβαθρο. Με διατάξεις που δεν τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση αλλά προστέθηκαν τελευταία στιγμή  σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που εισάγεται προς συζήτηση στη Βουλή αύριο Τετάρτη, δίνεται η δυνατότητα στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη να τοποθετεί κατ’ εξαίρεση υπαλλήλους σε θέσεις ευθύνης.

Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής έχει επανειλημμένα στηλιτεύσει τον τρόπο με τον οποίο στελεχώνονται οι υψηλές θέσεις διοίκησης των φυλακών επί Νέας Δημοκρατίας. Ακολουθώντας τις πρακτικές παλαιοκομματισμού και αναξιοκρατίας που εφαρμόζει και σε άλλους τομείς της Δημόσιας Διοίκησης (όπως π.χ. στις διοικήσεις των νοσοκομείων),  “η κυβέρνηση της αριστείας”  προέβη το 2020 σε αθρόες και αυθαίρετες τοποθετήσεις διευθυντικών στελεχών χωρίς  να τηρηθεί η νόμιμη διαδικασία κρίσεων. Για την ιστορία, ας σημειωθεί ότι η τελευταία νόμιμη διαδικασία κρίσεων στις φυλακές έγινε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2010.  Το 2020 απομακρύνθηκαν δεκάδες διευθυντές, αρχιφύλακες και προϊστάμενοι τμημάτων. Σχεδόν στο σύνολό τους οι διευθυντές, που παύθηκαν, υποβιβάστηκαν σε απλούς υπαλλήλους ή μετατέθηκαν. Πολλοί από αυτούς έχουν 20 ή 30 και πλέον χρόνια προϋπηρεσίας και πτυχία ΑΕΙ ή μεταπτυχιακά. Στη θέση τους τοποθετήθηκαν κυρίως υπάλληλοι χωρίς εμπειρία και σε κάποιες περιπτώσεις χαμηλών προσόντων, ενώ κάποιοι από αυτούς φέρεται να έχουν υποπέσει και σε πειθαρχικά αδικήματα!

ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Πολλά από τα πρώην διευθυντικά στελέχη που έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη, έχουν δικαιωθεί, με αποτέλεσμα δύο να έχουν ήδη επανατοποθετηθεί στη θέση τους. Ωστόσο, εκκρεμεί ακόμη η εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων που έχουν κάνει δεκτά τα αιτήματα αρχιφυλάκων και προϊσταμένων τμημάτων και έχουν ήδη κοινοποιηθεί στον αρμόδιο υπουργό. Με την προτεινόμενη διάταξη και εκκρεμούσης της επανατοποθέτησης όσων διευθυντών και άλλων στελεχών δικαιώθηκαν στα δικαστήρια, επιχειρείται η ανατροπή δικαστικών αποφάσεων. Αντί λοιπόν το Υπουργείο να προχωρήσει στην νόμιμη διαδικασία κρίσεων, με την προτεινόμενη διάταξη της τελευταίας στιγμής και με την επίφαση της «εξαιρετικής περίπτωσης», «νομιμοποιεί» εκ των υστέρων μια παράνομη πρακτική που ανατράπηκε από τη δικαιοσύνη. Είναι πρόδηλο ότι οι αθρόες τοποθετήσεις διευθυντικών στελεχών ουδόλως μπορούν να χαρακτηριστούν «εξαιρετική περίπτωση». Η τοποθέτηση υπαλλήλων χωρίς εμπειρία και με χαμηλά προσόντα, δυναμιτίζει την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία των φυλακών.

Καλούμε τον αρμόδιο Υπουργό να αποσύρει τις διατάξεις αυτές και να σεβαστεί τις αποφάσεις των δικαστηρίων επαναφέροντας την νομιμότητα στη στελέχωση των φυλακών.

Καλούμε επίσης το Υπουργείο να προβεί επιτέλους στη νόμιμη διαδικασία των κρίσεων για την  στελέχωση των φυλακών.

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ: ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ, ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΤΟΥΣ

Συνάντηση με μέλη του Σωματείου Οικογενειών Ενόπλων Δυνάμεων (Σ.Ο.Ε.Δ.), πραγματοποίησε κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, αποτελούμενο από την Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και Βουλευτή Λάρισας Ευαγγελία Λιακούλη, τον Τομεάρχη Άμυνας και Βουλευτή Ηρακλείου Βασίλη Κεγκέρογλου, τον Γραμματέα του Τομέα Άμυνας Θωμά Χατζηαθανασίου και τον Αναπληρωτή Γραμματέα Θωμά Θωμόπουλο.

Εξαρχής, τονίστηκε η αγαστή συνεργασία που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των μελών του Σωματείου και του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, ενώ αναγνωρίστηκε η σε βάθος γνώση του Τομέα Άμυνας, σχετικά με τα κρίσιμα θέματα που απασχολούν το νεοσύστατο σωματείο αλλά και η συνεχής κοινοβουλευτική δράση του κόμματος, μέσω της οποίας γνωστοποιούνται τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων και οι οικογένειές τους.

Συγκεκριμένα, τα μέλη του Σωματείου έθεσαν μια σειρά θεμάτων, τα οποία χρήζουν άμεσης επίλυσης, όπως : α) την συνυπηρέτηση εργαζομένων στο δημόσιο τομέα με ένστολο προσωπικό, β) την εξάλειψη Προσωπικών Δεδομένων από τα Στελέχη Ειδικών Καταστάσεων (ΕΥ-ΥΓ) των Ενόπλων Δυνάμεων, γ) τον Προσωπικό Βοηθό για άτομα με αναπηρία, δ) την εναρμόνιση του Ν. 4808/2021 για την άδεια πατρότητας και στο στρατιωτικό προσωπικό και ε) τη λήψη του οικονομικού βοηθήματος οικογενειακής ή επαγγελματικής αυτοτέλειας (ΒΟΕΑ), το οποίο αποδίδεται στα τέκνα μεταξύ 25 έως 30 ετών και αφορά στην καταβολή μηνιαίων κρατήσεων υπέρ των Μετοχικών Ταμείων, για την παροχή εφάπαξ βοηθήματος οικογενειακής ή επαγγελματικής αυτοτέλειας.

Κλείνοντας τη συνάντηση, το κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής δεσμεύθηκε να συνεχίσει να υποστηρίζει έμπρακτα κάθε προσπάθεια προάσπισης και ενίσχυσης των στρατιωτικών ζητημάτων, μέσω της άσκησης του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, της κατάθεσης σχετικών τροπολογιών αλλά και των τοποθετήσεων από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής, αξιώνοντας τη βελτίωση της καθημερινότητας τόσο των υπηρετούντων στις Ένοπλες Δυνάμεις όσο και των οικογενειών τους.

Κ. ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ – ΚΙΝΗΤΡΑ ΜΕ ΚΛΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

Ομιλία του Ειδικού Αγορητή του Κινήματος Αλλαγής, Κώστα Σκανδαλίδη, στην συζήτηση του σχέδιου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων, μέσω συνεργασιών και εταιρικών μετασχηματισμών».

ΌΧΙ ΣΤΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ – ΚΙΝΗΤΡΑ ΜΕ ΚΛΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

Εγώ θεωρώ ότι συζητούμε σήμερα ένα νομοσχέδιο που κάτω από διαφορετικές περιστάσεις θα ήταν πάρα πολύ σοβαρό αναπτυξιακό εργαλείο για τις ευρύτερες ανάγκες που έχει σήμερα η χώρα μας σε ό,τι αφορά το μοντέλο που επιλέγει για να προχωρήσει από εδώ και πέρα. Πολύ θα θέλαμε κατά συνέπεια να συμφωνήσουμε σε έναν νόμο που κινητροδοτεί τη συγχώνευση και τη μεγέθυνση των επιχειρήσεων, γιατί εμείς ως κίνημα ήμασταν πάντοτε υπέρ των κινήτρων, εφόσον αυτές οι συγχωνεύσεις δεν στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό σε εθνικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο.

Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να αναφερθώ στο ότι ακόμα και στο προγραμματικό κείμενο και στις συζητήσεις που έγινε στο Συνέδριό μας, με βάση αυτό το κείμενο, μιλάμε για γενναία φορολογικά κίνητρα για συγχωνεύσεις μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και τη δημιουργία επιχειρηματικών συστάδων, τα λεγόμενα «clusters», στον βαθμό που δεν στρεβλώνουν την εγχώρια αγορά. Αυτό είναι μια πάγια θέση της Παράταξής μας τα τελευταία χρόνια και η αείμνηστη πρώην Πρόεδρός μας στην παρουσίαση του Πράσινου Κοινωνικού Συμβολαίου τον Σεπτέμβριο του 2021 είχε θέσει ως αιχμή του προγράμματος τον μετασχηματισμό, τη δικτύωση και συνεργασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την ενίσχυση της βιομηχανίας, των νέων περιβαλλοντικά φιλικών και συμβατών μορφών τουρισμού και την επένδυση στη σύγχρονη πρωτογενή παραγωγή.

Ανάλογη θέση έχουμε διατυπώσει και στο πλαίσιο των προτάσεων της Παράταξής μας για το Ταμείο Ανάκαμψης και Σταθερότητας. Και από το Πρόγραμμα «Ελλάδα» ακόμα, αρκετά πριν, αυτό αποτελούσε μια βασική επιλογή για μας.

Επιπλέον, θέλουμε να θυμίσουμε ότι με πρόταση νόμου δική μας τον Νοέμβριο του 2018, με τίτλο «Πρώτη δέσμη μέτρων οικονομικής ανάκαμψης και κοινωνικής δικαιοσύνης» είχαμε προτείνει -μεταξύ πολλών άλλων- και κίνητρα σε αγρότες οργανωμένους σε ομάδες παραγωγών και συνεταιρισμούς, με 35% μειωμένη φορολογία εισοδήματος και 5 μονάδες επιπλέον επιστροφής ΦΠΑ όταν παραδίδουν τα αγροτικά τους προϊόντα σε ομάδες παραγωγών και αγροτικούς συνεταιρισμούς των οποίων είναι μέλη. Σε αυτό όμως το σημείο θα επανέλθω στο τέλος.

Θέλω να πω, λοιπόν, ότι η δική μας φιλοσοφία είναι αυτή, της ενίσχυσης στην ελληνική οικονομία των επιχειρήσεων που μπορούν να μεγεθύνονται, να φέρνουν προστιθέμενη αξία, να έχουν ανταγωνιστική δυνατότητα, να έχουν εξωστρέφεια και αυτό να δίνει μια άλλη διάσταση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, το οποίο θα προχωρήσει στην πορεία με τέτοιον τρόπο ώστε να μην εξαφανίζει μαζικά μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις μόνο με τη δικαιολογία ή μόνο με την αντίληψη της Κυβέρνησης ότι η αγορά ουσιαστικά και η ελεύθερη οικονομία είναι αυτή που θα δίνει τη λύση σε αυτά τα προβλήματα. Εμείς έχουμε μια διαφορετική αντίληψη και εκεί εδράζεται και η διαφορά ανάμεσα στα οριζόντια μέτρα που παίρνει κατά καιρούς η Κυβέρνηση επί δικαίους και αδίκους, χωρίς έλεγχο, χωρίς διαφάνεια, χωρίς τίποτα, και αφήνει την αγορά, τη ζούγκλα αυτή, να φτιάχνει τις αντίστοιχες συνθήκες του ανταγωνισμού και της επικράτησης των επιχειρήσεων.

Αυτή η συλλογιστική της οριζόντιας πολιτικής είναι μια συλλογιστική που ουσιαστικά οδηγεί στην καταστολή των πολύ μικρών επιχειρήσεων, μέσα από αυτές τις άνισες συνθήκες, ενώ εμείς θέλουμε να ενισχύσουμε και τις συλλογικές μορφές οργάνωσης της παραγωγής, θέλουμε να ενισχύσουμε τις επιχειρήσεις εκείνες που μπορούν να είναι βιώσιμες και μπορούν να δώσουν συγκεκριμένες απαντήσεις στα προβλήματα.

Τα λέω αυτά εισαγωγικά, γιατί πιστεύω ότι αυτό που λείπει από το σημερινό νομοσχέδιο είναι ακριβώς η σύνδεσή του με το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας και την πορεία της, δηλαδή τα κίνητρα με τι κριτήρια δίδονται. Για εμάς, απαραίτητο είναι να υπάρχει κλαδική διάρθρωση των κινήτρων, πού δίνουμε προτεραιότητα, σε ποιους τομείς, ποιες παραγωγικές επιλογές έχουμε σήμερα, ποιες δυνατότητες έχουμε να αναπτυχθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και με βάση αυτή τη δυνατότητα να πάμε σε μια αντίστοιχη θέσπιση κινήτρων που να έχουν έναν κλαδικό χαρακτήρα. Δεν μπορούμε να μπερδεύουμε, για παράδειγμα, το ψιλικατζίδικο με μια βιομηχανική συστάδα επιχειρήσεων, η οποία θα μπορούσε να δώσει μια άλλη αναπτυξιακή διάσταση στη χώρα.

Αυτή η κλαδική διάρθρωση των κινήτρων είναι μια διαδικασία που δεν είναι εύκολο να γίνει, όμως μια προετοιμασία από μια κυβέρνηση στο να εντάξει στον νόμο της, σε αυτό που προτείνει για την πολιτική της, μια τέτοια διάρθρωση κινήτρων σε επίπεδο κλαδικό θα ήταν μια πάρα πολύ σωστή και στοχευμένη προσπάθεια προς την κατεύθυνση των στόχων που θέσαμε από την αρχή και που φαντάζομαι τους ίδιους στόχους θα μπορούσε να θέσει και η Κυβέρνηση. Και μας κάνει μεγάλη εντύπωση που ως Κυβέρνηση δεν επιδιώκετε ούτε μια απόπειρα προς την κατεύθυνση αυτή. Γιατί ακόμα και από την έκθεση του Ινστιτούτου Μελετών της ΓΣΕΒΕΕ του 2021, με θέμα τον αντίκτυπο της πανδημίας στις μικρές επιχειρήσεις, φάνηκε ότι η πανδημία προκάλεσε μια διχοτόμηση που επήλθε μεταξύ εκείνων των επιχειρήσεων που έκλεισαν με κρατική εντολή, αρχής γενομένης τον Μάρτιο του 2020, και όσων δεν έκλεισαν καθόλου επειδή οι συναλλαγές τους δεν προϋπέθεταν κοινωνική επαφή ή έστω εγγύτητα.

Το κριτήριο, λοιπόν, της κλαδικής διάρθρωσης είναι το ένα.

Το δεύτερο είναι η έλλειψη κριτηρίων περιφερειακής, αν θέλετε χωρικής διάρθρωσης. Είπε προηγουμένως η εισηγήτρια της Πλειοψηφίας -και έχει σε αυτό δίκιο, το είπε βέβαια σαν αίτημα- για τη νησιωτικότητα και για το αν θα μπορούσαν να γίνουν ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για τις επιχειρήσεις σε νησιά. Είναι υποχρέωση της Κυβέρνησης η νησιωτικότητα -το φέρνω ως παράδειγμα- σε κάθε νόμο, με βάση και τη συνταγματική διάταξη, να αποτελεί βασικό θέμα που θα έπρεπε να λαμβάνεται υπόψη στη διατύπωση των συγκεκριμένων επιλογών. Και τα νησιά είναι η πιο χαρακτηριστική περίπτωση που θα έπρεπε να έχει ειδική κινητροδότηση, με βάση την άνιση ανάπτυξη και τις άνισες συνθήκες που επικρατούν από τη μια περιφέρεια στην άλλη. Και δεν το λέω μόνο χωρικά, σε ό,τι αφορά την περιφερειακή ανάπτυξη. Το λέω και σε ό,τι αφορά τη χωρική ανάπτυξη στις συστάδες των επιχειρήσεων, στα βιομηχανικά, στα βιοτεχνικά πάρκα κλπ. Θα έπρεπε να αναπτύξουμε αυτή τη λογική, σε κάθε περιφέρεια να χωροθετήσουμε όπου δεν έχουμε χωροθετήσει και αυτά που είναι χωροθετημένα, πάρκα ή συστάδες ή clusters ή οτιδήποτε άλλο, σήμερα θα πρέπει να λειτουργήσουν σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο και με βάση αυτή την περιφερειακή διάρθρωση να βάλουμε και τα αντίστοιχα κίνητρα και μάλιστα και παραγωγικά κατά περιφέρεια. Σας φαίνεται ίσως πολύπλοκος, αλλά είναι πολύ απλός ο συλλογισμός και πολύ εύκολα μπορεί να κατανεμηθεί, αν γίνει μια σοβαρή επεξεργασία από την Κυβέρνηση σε ό,τι αφορά αυτή την πολιτική.

Ούτε η χωρική διάρθρωση των κινήτρων υπάρχει σε αυτό το νομοσχέδιο και αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος.

Τέλος, εμείς στα κριτήριά μας βάζαμε και το θέμα της σχέσης των κινήτρων με την απασχόληση. Λέγαμε ότι σε κάθε επενδυτική προσπάθεια που γίνεται, σε κάθε κίνητρο που δίνεται, σε κάθε παροχή που υπάρχει να μπορούσε να συνδεθεί με τις θέσεις απασχόλησης με έναν συγκεκριμένο τρόπο.

Είναι τα τρία επίπεδα με βάση τα οποία πιστεύουμε ότι έχουμε μεγάλη αντίθεση με τη συγκεκριμένη νομοθετική σας πρωτοβουλία. Έχουμε άλλη φιλοσοφία, άλλη δομή, άλλη ανάπτυξη θέλουμε και πιστεύουμε ότι αυτού του τύπου η ανάπτυξη δεν λύνεται με τις καθημερινές αιτιάσεις του Υπουργού Οικονομικών, που έρχεται σε άλλα νομοσχέδια και μας αραδιάζει μια σειρά από μέτρα που έχει πάρει, παροχές που έχει δώσει όλα μέσα σε συνθήκες οριζόντιας πολιτικής, χωρίς να υπάρχουν εξειδικεύσεις, χωρίς να υπάρχει τίποτα και χωρίς κανέναν έλεγχο.

Ακόμα και την πρόταση που σας κάναμε και που υποτίθεται ότι εσείς τη δεχθήκατε, κύριε Σκυλακάκη, δηλαδή το μητρώο των επιχειρήσεων που συγχωνεύονται και παίρνουν αντίστοιχα κίνητρα, μας την παραπέμψατε λες και είναι κάτι δύσκολο, στο μέλλον. Αύριο το πρωί, με την εφαρμογή του νόμου, μπορούσε να ανοίξει ένα μητρώο στο Επιμελητήριο ή οπουδήποτε θέλετε και εκεί, από την πρώτη ημέρα, το παραμικρό κίνητρο που δίνεται με βάση αυτόν τον νόμο να καταγράφεται η επιχείρηση και η διαδικασία, για να έχουμε αυτήν τη διαφάνεια.

Και με την ευκαιρία δεν μας πείσατε γιατί στις μεταβατικές διατάξεις πηγαίνετε το θέμα πέντε χρόνια πίσω, δηλαδή θα δώσετε κίνητρα και σε επιχειρήσεις που έχουν συγχωνευθεί σε ορίζοντα της προηγούμενης πενταετίας. Σας είπαμε να μας φέρετε συγκεκριμένα στοιχεία για αυτές τις επιχειρήσεις, ποιες είναι, πόσες είναι, γιατί είναι, και εμείς ακούσαμε μονάχα μια θεωρία ότι εντάξει, είναι αυτές που πρέπει να τα πάρουν, διότι είναι αδικία να μην τα πάρουν κ.λπ.. Να φύγουμε από το γενικό, να πάμε στο συγκεκριμένο, να δούμε τι γίνεται μιας και αιτιάστε συνεχώς την πολιτική του συγκεκριμένου και να πάρουμε αποφάσεις στη βάση αυτών των συγκεκριμένων κριτηρίων.

Και επίσης στο θέμα του άρθρου 15, που έχει σχέση με τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, μπορούμε να βρούμε μια διάταξη. Σας δώσαμε ένα παράδειγμα την πρόταση της Πίνδου. Μπορεί να μην είναι η καταλληλότερη δυνατή. Μπορούμε όμως να βρούμε μια διάταξη που θα μπορούσε να δώσει τη δυνατότητα και σε συνεταιρισμούς, και σε ομάδες παραγωγών, και σε νομικές μορφές αγροτικών επιχειρήσεων που είναι ο ιδιοκτήτης τους σε μεγάλο ποσοστό, κατά κύριο επάγγελμα αγρότης, που παραδίδουν αγροτικά προϊόντα σε άλλες ομάδες παραγωγών ή συνεταιρισμούς να μπορούν να κινητροδοτηθούν. Δεν μπορεί αυτοί που ξεκίνησαν μια συλλογική προσπάθεια, που ένωσαν τις δυνάμεις και που σήμερα στον ανταγωνισμό δυσκολεύονται να μην μπορούν να επεκταθούν περισσότερο, παίρνοντας τα αντίστοιχα κίνητρα που δικαιούνται, αφού θέλετε και θέλουν την ανάπτυξη όσο γίνεται ευρύτερα του μεγέθους των επιχειρήσεων και της ανταγωνιστικότητας, της εξαγωγικής τους δυνατότητας και ούτω καθ’ εξής.

Ακούστε, κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι μπορεί να έχουμε τελείως διαφορετική αντίληψη για το αναπτυξιακό μοντέλο. Δεν έχουμε δει σε κανένα νομοσχέδιο της Κυβέρνησης να γίνεται καμιά αναφορά στην περιφερειακή διάρθρωση, στον περιφερειακό προγραμματισμό, στην περιφερειακή ανάπτυξη. Δεν γίνεται καμιά εξειδίκευση ανάλογα με το μοντέλο που θέλουμε σε κάθε περιφέρεια. Δεν γίνεται καμιά ουσιαστική επεξεργασία, παρά μόνο παροχές και οριζόντιες πολιτικές. Αυτό δεν οδηγεί πουθενά.

Γι’ αυτό λοιπόν, παρότι θα θέλαμε πάρα πολύ, επειδή συμφωνούμε με τον γενικό στόχο που θέτετε, μας είναι αδύνατο να το ψηφίσουμε.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΝΑΝΤΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΡΝΤΟΓΑΝ

Κατά την ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής, η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου σχολίασε τις χθεσινές δηλώσεις του Προέδρου της Τουρκίας.

Συγκεκριμένα η κα. Γιαννακοπούλου, επισήμανε:

«Οι δηλώσεις Ερντογάν είναι απαράδεκτες. Έξω από κάθε διεθνή γλώσσα συνεννόησης. Εκτός πλαισίου διπλωματικών κανόνων. Αναδεικνύει τον εκνευρισμό του κ. Ερντογάν, την δεινή θέση στην οποία βρίσκεται και την επιθετικότητα της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής. Η Ελλάδα δεν παρασύρεται από τέτοιες δηλώσεις, είναι ισχυρή δύναμη στην περιοχή, με ισχυρές συμμαχίες και μέλος του ΝΑΤΟ. Είναι δύναμη ειρήνης και ευθύνης στην ευρύτερη περιοχή. Ας λάβουν και αυτά ως πρόσθετα αποδεικτικά του χαρακτήρα της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας, τόσο η ΕΕ, όσο και οι ΗΠΑ προκειμένου να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα.

Ο Πρόεδρος μας, o Νίκος Ανδρουλάκης, έχει κατ’ επανάληψιν τονίσει ότι είναι αδιανόητο, άλλα Ευρωπαϊκά κράτη να συνεχίζουν να εξοπλίζουν την Τουρκία που απειλεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας, που αποτελεί διεθνή ταραξία, που καταπατά τα ανθρώπινα δικαιώματα, που έχει θέσει casus belli κατά ενός άλλου κράτους μέλους του ΝΑΤΟ. Όπως επίσης το ίδιο πρέπει να αναλογιστούν και οι ΗΠΑ σε σχέση με την αναβάθμιση των F-16.

Δεν μπορεί μια χώρα μέλος του ΝΑΤΟ, να εκφράζεται έτσι για μια άλλη χώρα μέλος του ΝΑΤΟ.»

ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ
Σας προωθούμε το λογότυπο του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής.

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ “ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ” ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Σημεία ομιλίας του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκου Ανδρουλάκη, στην παρουσίαση του βιβλίου «Η δύναμη της αγάπης» του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ.

 

ΝΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: Η οικουμενική αντίληψη της “ταυτότητας” υποστηρίζει και δεν υπονομεύει τη Δημοκρατία.

Στο πλαίσιο της ομιλίας του κατά την παρουσίαση του βιβλίου των εκδόσεων Καστανιώτη «Η δύναμη της αγάπης» του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ σε μετάφραση του Θανάση Νιάρχου, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης υπογράμμισε τα φαινόμενα του αντιμεταναστευτικού λαϊκισμού, της ανόδου του λευκού εθνικισμού, των φυλετικών διακρίσεων και του κοινωνικού κατακερματισμού και διχασμού, που εξακολουθούν να υφίστανται και στις μέρες μας κάνοντας τα κηρύγματα του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ επίκαιρα.

«Σε κάθε εποχή για να γίνει αποδεκτή η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, δημιουργούνται και καλλιεργούνται στερεότυπα, ώστε αυτός που υφίσταται την αδικία να χάνει ως ένα βαθμό την ανθρώπινη ιδιότητά του. Να γίνεται κάτι ξένο, μη ισότιμο, ώστε στην ερώτηση που θέτει και ο Κινγκ «ποιος είναι ο πλησίον μου;», η απάντηση να είναι ανώδυνη για το κατεστημένο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρουλάκης.

Έθιξε και το ζήτημα της προπαγάνδας και των fake news «στην εποχή που τα κοινωνικά δίκτυα πλημμυρίζουν από αυτά για να ενισχύσουν την αντιεμβολιαστική προπαγάνδα, ή να δώσουν άλλοθι στις σφαγές του Πούτιν στην Ουκρανία» κάνοντας ειδική μνεία στην αναφορά του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ: «Το μυαλό μας δεν σταματούν να το πλημμυρίζουν οι μισο αλήθειες, οι προκαταλήψεις, τα ψεύτικα γεγονότα. Είναι μεγάλη ανάγκη για την ανθρωπότητα να κατορθώσει να υψωθεί πάνω από το βάλτο της αποβλακωτικής προπαγάνδας».

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής αναφέρθηκε στην ανάδυση των πολιτικών της ταυτότητας σε σύγχρονες φιλελεύθερες δημοκρατίες. «Το είδαμε στην Αμερική κατά τη διάρκεια της Προεδρίας Τραμπ, ο οποίος αν και έχασε το 2020, παραμένει κυρίαρχος στο Ρεπουμπλικανικό κόμμα μαζί με τις θεωρίες συνωμοσίες που υποστηρίζει. Αντίστοιχα παραδείγματα έχουμε και στη Γαλλία με τους Ερίκ Ζιμούρ και Μαρίν Λεπέν. Εάν δεν επανέλθουμε σε πιο οικουμενικές αντιλήψεις για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, όπως έκανε ο Κινγκ -και στις οποίες βασίζεται η φιλελεύθερη δημοκρατία-, θα είμαστε διαρκώς καταδικασμένοι σε μικρές και μεγάλες συγκρούσεις», τόνισε ο κ. Ανδρουλάκης.

Το βιβλίο προλόγισαν επίσης η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ο καθηγητής Χειρουργικής ΕΚΠΑ Δημήτρης Λινός και ο διευθυντής Χειρουργικής Κλινικής Ομίλου «Υγεία», Στρατής Παττακός. Συντόνισε την εκδήλωση ο δημοσιογράφος Παύλος Τσίμας.

 

7

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.