Γ. ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ: H ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ. Ο ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ «ΠΡΟΙΚΑ» ΚΑΝΕΝΟΣ


0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 30 Ιουνίου 2022 by manos (seo)-admin

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης, Αρμόδιος Τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια για το Νομοσχέδιο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Ο κ. Αρβανιτίδης στην ομιλία του σημείωσε δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την πρόθεση και τον στόχο της απλοποίησης της αδειοδότησης και την επιτάχυνση της υλοποίησης έργων Α.Π.Ε., ούτε ασφαλώς με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας και την μείωση της γραφειοκρατίας και των χρονοδιαγραμμάτων. Ειδικά το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής που επεδίωξε να μεγαλώσει το μερίδιο των Α.Π.Ε. στην Ελλάδα με την παραγωγή ενέργειας σε λαϊκή βάση και με συμβάσεις σε μικρούς παραγωγούς και αγρότες. Αλλά η Κυβέρνηση θα έπρεπε να είχε βάλει ως προτεραιότητα το χωροταξικό των Α.Π.Ε. που το παραπέμπει ακόμα στις καλένδες για τον Μάιο του 2023, ή τουλάχιστον να το «τρέξει» ταυτόχρονα με το αδειοδοτικό πλαίσιο.

Χαρακτηριστικά ο κ. Αρβανιτίδης ανέφερε:

«Λέμε ναι στην απλοποίηση και τον εκσυγχρονισμό των αδειοδοτήσεων έργων Α.Π.Ε., όχι όμως με εκπτώσεις στην προστασία του περιβάλλοντος και κυρίως το βασικό ζητούμενο για εμάς είναι το πώς το πετυχαίνει αυτό κανείς και με ποιους κανόνες;Θέλουμε να αυξήσουμε και μάλιστα γρήγορα το κομμάτι των ΑΠΕ στην ενεργειακή πίτα της χώρας, αλλά αυτό να γίνει με όρους ενεργειακής δημοκρατίας, με την παραγωγή καθαρής ενέργειας κατά βάση στα χέρια των πολιτών. Αυτή θα έπρεπε να είναι και η προσέγγιση της χώρας μας, που θα ενίσχυε την ανθεκτικότητα της οικονομίας και της κοινωνίας.Η προσέγγιση όμως που ακολουθείται από την Κυβέρνηση είναι διαφορετική, καθώς είναι συγκεντρωτική. Γίνεται μέσω της προώθησης φαραωνικών έργων, με μονοπώλιο τεχνολογιών και επενδυτών, χωρίς τη συμμετοχή τοπικών κοινωνιών. Την ίδια ώρα, οι απλοί πολίτες είναι «αποκλεισμένοι», όχι μόνο από αυτές τις μεγάλες επενδύσεις στις ΑΠΕ, αλλά και από τις μικρότερες».

Ο κ. Αρβανιτίδης απαρίθμησε τις αποτυχημένες ενεργειακές επιλογές και λάθος προτεραιότητες που έβαλε ένα χρόνο τώρα η Κυβέρνηση και οι οποίες είχαν ως συνέπεια τα ενεργειακά αδιέξοδα της χώρας και των πολιτών και την μεγαλύτερη επιβάρυνση του ενεργειακού κόστους που βιώνουμε όλοι μας σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης.

«Πριν από ένα χρόνο, η ενεργειακή πολιτική της Κυβέρνησης, όπως καταγραφόταν σε ένα ηλεκτρονικό περιοδικό – ακτινογραφία του ενεργειακού κλάδου, ήταν η εξής:

-Μεταφέρω λέξη προς λέξη το κείμενο –

[Στο παρόν στάδιο, αναθεωρούμε το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα …εφαρμόζουμε απόσυρση όλων των υφιστάμενων λιγνιτικών μονάδων έως το 2023 και αλλαγή καυσίμου στην Πτολεμαΐδα 5 έως το 2025. Είναι μια γενναία απόφαση που λάβαμε…αξιολογώντας έγκαιρα τις ευρωπαϊκές πολιτικές. Δικαιωθήκαμε πλήρως για την επιλογή μας…Η επικαιροποίηση του ΕΣΕΚ… θα αποτυπώσει παράλληλα, την ισχυρή δυναμική των ΑΠΕ, καθώς και νέες τεχνολογίες, όπως η αποθήκευση, τα υπεράκτια αιολικά, το βιομεθάνιο, το υδρογόνο και οι εφαρμογές κυκλικής οικονομίας.Εργαστήκαμε μεθοδικά σε όλες τις επιμέρους αυτές θεματικές, ώστε να θέσουμε ταχύτατα σε διαβούλευση ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, που θα υιοθετεί βέλτιστες πρακτικές, αίροντας γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.]

Είναι σαφές ότι ένα χρόνο μετά:

• Το νέο ΕΣΕΚ παραμένει ζητούμενο,

• Η απόσυρση όλων των λιγνιτικών μονάδων έως το…2023 αποσύρθηκε τελείως ως σχέδιο,

• Η Πτολεμαΐδα 5 πάει για αλλαγή καυσίμου μετά το 2028, χωρίς να ξέρουμε πως ακριβώς,

• Τον «λευκό δράκο» υδρογόνου της Δυτικής Μακεδονίας τον έφαγε το…. «μαύρο φίδι» και ξέμεινε από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση,

• Και στα ζητήματα της αποθήκευσης και των υπεράκτιων αιολικών ψάχνουμε ακόμα τις βέλτιστες πρακτικές.

• Ενώ οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις παραμένουν και βάζουν εμπόδια και έξτρα κόστη στους μικρούς και μεσαίους παραγωγούς.

Όχι μόνο δεν δικαιώθηκε καμία ενεργειακή επιλογή της παρούσας Κυβέρνησης ως τώρα, αλλά φέρει ευθύνες για το γεγονός ότι η χώρα μας έχει επηρεαστεί περισσότερο από άλλες χώρες, από την ενεργειακή κρίση.

Φέρει ευθύνες που οι πολίτες και οι επιχειρήσεις έχουν έρθει αντιμέτωποι με δραματικές αυξήσεις στους λογαριασμούς τους, εδώ και ένα χρόνο.

ΝΑΙ! Ο πόλεμος στην Ουκρανία έφερε ανατροπές.

Αλλά ήταν επιλογή της Κυβέρνησης που αύξησε την ενεργειακή μας εξάρτηση από το φυσικό αέριο αυτόν τον ένα χρόνο.Και έτσι εκτέθηκε η χώρα μας στο ράλι των τιμών του φυσικού αερίου, ακόμα περισσότερο. Ήταν επιλογή της Κυβέρνησης να φτάσουμε Ιούλιο του 2022 και να ψάχνουμε ακόμα να δούμε πως θα τιμολογείται το ρεύμα, ενώ αρνείται να βάλει πλαφόν στην λιανική.

Οι επιλογές της Κυβέρνησης είναι που βάλανε εμπόδια στα πολλά μικρά έργα ΑΠΕ των πολιτών, των παραγωγών και των Ενεργειακών Κοινοτήτων. Τα οποία έργα ΑΠΕ θα μπορούσαν να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα και να μειώσουν μόνιμα το ενεργειακό κόστος.

Ήταν επιλογή της Κυβέρνησης να μην κάνει καμία δομική παρέμβαση στις στρεβλώσεις του Χρηματιστηρίου Ενέργειας. Να αδιαφορήσει για την εφαρμογή νομοθετημένων προγραμμάτων,όπως ο Ενεργειακός Υπεύθυνος και το «ΗΛΕΚΤΡΑ».

Παράλληλα, ο κ. Αρβανιτίδης υπογράμμισε ότι η εκ των υστέρων επιβολή εγγυητικής επιστολής για τα σχεδιαζόμενα έργα ΑΠΕ θα έχει ως αποτέλεσμα είναι να τεθούν εκτός παιχνιδιού οι μικροί επενδυτές και να διατεθεί ο ηλεκτρικός χώρος στους μεγάλους παίκτες.Ο ηλεκτρικός χώρος δεν είναι «προίκα» κανενός. Ο ηλεκτρικός χώρος είναι αγαθό σε σπανιότητα και η Κυβέρνηση δεν πρέπει να αφήνει περιθώρια για αδιαφανείς διαδικασίες στην κατανομή του. Δυστυχώς με τις ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου για τα «πιλοτικά» θαλάσσια φωτοβολταϊκά αλλά και σε άλλα ενεργειακά θέματα, «μαρκάρεται» ο ηλεκτρικός χώρος για λίγους και εκλεκτούς.

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής είναι υπέρ της γρήγορης και ισόρροπης ανάπτυξη των ΑΠΕ. Η χώρα χρειάζεται όμως εκτεταμένες επενδύσεις στα δίκτυα και σε καινοτομίες που θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η κυβέρνηση οφείλει να επενδύσει σε ένα σύγχρονο δίκτυο ώστε να εκπονηθούν σχέδια εκατοντάδων ενεργειακών κοινοτήτων που θα ρίξουν το κόστος παραγωγής. Για το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής η προώθηση των Α.Π.Ε. απαιτεί ένα άλλο υπόδειγμα ανάπτυξης με αποκεντρωμένο χαρακτήρα και θα πρέπει να γίνουν κάποιες αναγκαίες κινήσεις προκειμένου οι τοπικές κοινωνίες να ασπαστούν πιο εύκολα την «πράσινη» μετάβαση και να μην την ταυτίσουν με την ενεργειακή ακρίβεια. Σε αυτό το πνεύμα θα πρέπει επίσης να επανασχεδιαστούν τα ανταποδοτικά τέλη από έργα Α.Π.Ε.

Τέλος, ο κ. Αρβανιτίδης στηλίτευσε τις ρυθμίσεις της Τροπολογίας που έφερε κατόπιν εορτής η Κυβέρνηση τόσο σχετικά με το «ξεμπλοκάρισμα» της μεταβίβασης της ΔΕΠΑ Υποδομών, όσο και την αναστολή της Ρήτρας Αναπροσαρμογής και σημείωσε τα εξής:

«Με την τροπολογία αναστέλλετε την Ρήτρα για έναν χρόνο, δεν την καταργείτε.Φεύγει η ονομαστική αναφορά της Ρήτρας στους λογαριασμούς ρεύματος, αλλά οι αυξήσεις δεν σταματούν καθώς ενσωματώνονται στην κυμαινόμενη τιμή.Παραμένει ακόμη ασαφές πως θα μειωθούν οι τιμές για τους καταναλωτές. Τι θα πληρώσει δηλαδή το κράτος και τι οι ιδιώτες παραγωγοί.Ο όλος σχεδιασμός παραπέμπεται σε νέες υπουργικές αποφάσεις, όπως συνέβη και με τα υπερκέρδη που η φορολογία τους έχει μετατεθεί.Είναι κρίσιμο το γεγονός ότι στο Νομοσχέδιο επίσης δεν αναφέρονται οι τιμές των πλαφόν ανά τεχνολογία, με βάση τα οποία θα αμείβονται οι ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες, κάτι που επίσης θα γίνει με υπουργική απόφαση.

Εμείς επιμένουμε στη δική μας πρόταση για επιβολή πλαφόν στη λιανική.

Είναι η μόνη λύση που προστατεύει επί της ουσίας τους καταναλωτές, μειώνοντας στην πράξη τους λογαριασμούς με δίκαιη κατανομή του κόστους μεταξύ παραγωγών, κράτους και πολιτών και μπορεί να εφαρμοστεί από αύριο κιόλας.

Και έρχομαι στο θέμα της … «ντρίπλας» που κάνετε για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση της ΔΕΠΑ στην Ιtalgas βγάζοντας επί της ουσίας οφσάιντ την ΡΑΕ.

Με την Τροπολογία αυτή παρεμβαίνετε κατόπιν εορτής «ξεμπλοκάροντας» την διαδικασία εξαγοράς της ΔΕΠΑ Υποδομών από την Italgas αλλάζοντας τα αρχικά δεδομένα.

Η ΡΑΕ με αποφάσεις της και με βάση την κείμενη νομοθεσία δεν έδινε την έγκρισή της στην πιστοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών και των θυγατρικών της (ΕΔΑ Αττικής, ΔΕΔΑ, ΕΔΑ ΘΕΣΣ) ως διαχειριστές του δικτύου διανομής και έθετεπροϋποθέσεις.

Πλέον, η Τροπολογία καταργεί διατάξεις του N.4001/2011 και δεν υφίστανται οι προϋποθέσεις οργανογράμματος και ο περιορισμός που αφορά την μετοχική σύνθεση που έβαζε η ΡΑΕ αλλά και η υποχρέωση να υποβάλει ο επενδυτής το αναπτυξιακό του σχεδίου. Στο εξής υπάρχει υποχρέωση απλής ενημέρωσης της ΡΑΕ και δεν απαιτείται η έγκρισή της.

Η κυβέρνηση λέει ότι δεν κάναμε τίποτα περισσότερο αλλά εφαρμόζουμε απλώς όσα προβλέπει η Ευρωπαϊκή Οδηγία για τον νομικό και λειτουργικό διαχωρισμό των εταιριών διανομής φυσικού αερίου.

Το ερώτημα είναι γιατί τώρα ;

Και γιατί έτσι με βραδινή Τροπολογία, αν απλά ήταν να εφαρμόσετε μια Ευρωπαϊκή Οδηγία ;

Και γιατί δεν εφαρμόζετε και την Οδηγία που προστατεύει τους εργαζόμενους όταν γίνονται τέτοιου είδους μεταβιβάσεις και αλλαγές ;

Γιατί ΔΕΝ δεσμεύεστε για αυτούς ;

Οι οποίοι ζητούν να γίνει ότι είχαμε διασφαλίσει εμείς ως Κυβέρνηση σε αντίστοιχες περιπτώσεις παλαιότερα.Στην περίπτωση της ΔΕΦΑ – ΕΔΑ Αττικής με τον Νόμο Πεπονή 2364/1995 και στην περίπτωση ΔΕΠΑ – ΔΕΔΑ με τον Νόμο 4001/2011.

Καταθέτω κ. Υπουργέ για τα Πρακτικά συγκεκριμένες αλλαγές που προτείνουν οι εργαζόμενοι και ζητάμε να τις κάνετε αποδεκτές με σαφή και ρητή αναφορά στο Νομοσχέδιο.

Αλλιώς να μας εξηγήσετε τους λόγους της άρνησής σας.

Είναι ρυθμίσεις που εξασφαλίζουν το εξειδικευμένο προσωπικό σε κρίσιμες ενεργειακές υποδομές της χώρας.

Παράλληλα, θα πρέπει να διασφαλιστεί η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ανάπτυξης των δικτύων, αλλά και των χρηματοδοτήσεων των έργων.Ότι όλα όσα έργα έχουν δρομολογηθεί θα γίνουν στην ώρα τους και θα λειτουργούν με ασφάλεια.

Για αυτό τον λόγο, καταθέτω επίσης στα Πρακτικά και ένα Υπόμνημα των εργαζομένων στις εταιρείες του ομίλου ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, οι οποίοι αναφέρουν ότι η νέα διάταξη:

• Δίνει δικαίωμα συμμετοχής στην ΔΕΠΑ Υποδομών και σε άλλους που έχουν δραστηριότητα σχετική με προμήθεια και ηλεκτρισμό.

• Καταργεί τη διαδικασία πιστοποίησης διαχειριστών από την ΡΑΕ και το κυριότερο:

• Της αφαιρεί το δικαίωμα να εναντιωθεί σε εταιρεία τρίτης χώρας που θελήσει τον έλεγχο της διανομής, εάν θεωρεί πως τίθεται θέμα ασφαλείας.

Εμείς λέμε ότι η Κυβέρνηση με την Τροπολογία αυτή καταργεί τις ασφαλιστικές δικλείδες που είχε εισαγάγει το ΠΑΣΟΚ στην πώληση σημαντικών υποδομών.

Δεν μπορεί να ακολουθούνται διαδικασίες που μειώνουν τον έλεγχο από τις Ανεξάρτητες Αρχές.

Δεν είναι επίσης εικόνα εύρυθμης ενεργειακής αγοράς, όταν ο επιλεγμένος από την Κυβέρνηση επικεφαλής της ΡΑΕ ανακοινώνει πως προχωρά σε καταγγελία της Τροπολογίας στην Κομισιόν.

Και ταυτόχρονα, ο επίσης επιλεγείς από την Κυβέρνηση Πρόεδρος του ΑΔΜΗΕ καταγγέλλει τη ΡΑΕ, πως εξαιτίας των αποφάσεων της δεν μπορεί να προχωρήσει τις μεγάλες επενδύσεις που εξαγγέλλει συνεχώς η Κυβέρνηση στον πολύ κρίσιμο τομέα των δικτύων, και συγκρούονται δημόσια.»

ΟΜΙΛΙΑ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ 30 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022

Σας ενημερώνουμε ότι ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης θα μιλήσει σήμερα και ώρα 20.00 στην Πλατεία Αλέκου Κοντόπουλου (Καράβι) στη Λαμία.

ΣΧΟΛΙΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ «TURKAEGEAN»

Βαθύτατα εκτεθειμένη είναι η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης από το νήμα των αποκαλύψεων σχετικά με την ευρωπαϊκή κατοχύρωση του σήματος «Turkaegean» από τον Τουριστικό Οργανισμό της Τουρκίας.

Η ολιγωρία και η σοβαρή υστέρηση επαγρύπνησης είναι αδικαιολόγητη και αναμφίβολα δεν καμουφλάρεται πίσω από την επιχειρηματολογία του Πρωθυπουργού ότι το εν λόγω σήμα δεν είχε τουριστική απήχηση.

Όπως επισήμανε από χθες το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, ο Φορέας, που το κατοχύρωσε, είναι το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, EUIPO, με έδρα το Alicante της Ισπανίας και όχι κάποιο «ιδιωτικό δικηγορικό γραφείο στη Μαδρίτη» κατά τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς. Ενώ η αίτηση δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, μέχρι και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους που ολοκληρώθηκε η διαδικασία, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης δεν προέβησαν σε καμιά απολύτως ενέργεια για να σταματήσουν την κατοχύρωση του εν λόγω σήματος.

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ: ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΗ ΧΟΝΔΡΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ:

Συζητάμε σήμερα για τη ρήτρα αναπροσαρμογής και θέλω να θυμίσω σε όλους ότι η ρήτρα περιλαμβάνεται στο χρηματιστήριο ενέργειας που έφτιαξε ο ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει η Νέα Δημοκρατία, στη λογική των κ. Σταθάκη και Χατζηδάκη ότι το χρηματιστήριο θα ευνοήσει τους πολίτες.

Έχουμε μια κυβέρνηση που με βάση τους λογαριασμούς έχει αποτύχει. Γι’ αυτό φέρνει σήμερα μια πρόταση με την οποία θα πρέπει να περάσουν δυο μήνες προκειμένου να γίνει αντιληπτή η διαφορά στην τσέπη του καταναλωτή, αν γίνει. Μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση υποστήριζε ότι θα υπάρξει μείωση κατά 80%. Ωστόσο, μέσω της επιδότησης, η κυβέρνηση δεν επιδοτεί μόνο τα νοικοκυριά αλλά και τους ηλεκτροπαραγωγούς, ταυτόχρονα. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν δείχνει να διαφωνεί με την κυβερνητική πολιτική. Στις 4 Μαΐου κατέθεσε τροπολογία για παύση της ρήτρας αναπροσαρμογής και προέτρεψε τους πολίτες να απευθυνθούν στα δικαστήρια. Εμείς, ως ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής εκείνες τις μέρες καταθέσαμε τροπολογία και ζητήσαμε την επιβολή πλαφόν στη λιανική, με τιμή 1ης Μαΐου 2021 συν 10%. Η πρότασή μας είναι πολύ καθαρή και προβλέπει τρόπους ρύθμισης των οφειλών των καταναλωτών, παράλληλα.

Σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει νέα τροπολογία, μάλλον αναιρώντας την προηγούμενη και ζητά πλαφόν στην χοντρική συν 5%, ως εύλογο περιθώριο κέρδους στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό δηλαδή που προτείνει και η Νέα Δημοκρατία. Που διαφωνούν η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν;

Όταν ο πολίτης κληθεί να ψηφίσει για τη συγκρότηση νέας κυβέρνησης, θα πρέπει να αξιολογήσει τις θέσεις των κομμάτων. Έχει να επιλέξει ανάμεσα στην υποστήριξη των ηλεκτροπαραγωγών μέσω του πλαφόν στη χονδρική, μια πολιτική που ακολουθούν από κοινού ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία και στην πολιτική πρόταση του Ν. Ανδρουλάκη για πλαφόν στη λιανική, με τιμή Μαΐου 2021 συν 10%. Επιπλέον, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας πρέπει να μας απαντήσει γιατί η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας διαφωνεί με την πολιτική του και γιατί δεν υπολογίζει τα συμπεράσματα της ανεξάρτητης αρχής κατά τη νομοθέτηση. Μάλλον γιατί η Νέα Δημοκρατία συνεχίζει την τακτική υποτίμησης των αρχών που είχε ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Κατά συνέπεια, στις εκλογές οι πολίτες δεν θα αποφασίσουν με βάσει ψεύτικα διλήμματα των ΜΜΕ που επιμένουν να μας ρωτούν με ποιόν σκοπεύουμε να συγκυβερνήσουμε. Θα αποφασίσουν με βάση την τιμή του ρεύματος, την οποία μειώνει μόνο η πολιτική του ΠΑΣΟΚ. Αφού Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν σε πολλά πράγματα, όπως στο ότι ο αρχηγός του πρώτου κόμματος πρέπει να είναι και Πρωθυπουργός, είναι μια ευκαιρία ο ΣΥΡΙΖΑ να ψηφίσει τον κ. Μητσοτάκη για Πρωθυπουργό, εμείς όχι.

ΔΗΛΩΣΗ ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

Ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει πιστός στο δόγμα «όλα για την καρέκλα».

Κατά την εκλογή προέδρου και μελών του ΑΣΕΠ στις 25 Μαΐου 2021, ο ΣΥΡΙΖΑ με γραπτή δήλωσή του έκανε λόγο για «πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ».

Παράλληλα τότε ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε κομματικοποίηση του ΑΣΕΠ. Σήμερα το ένα από τα μέλη που προτείνεται, υπηρετεί στο γραφείο του ΣΥΡΙΖΑ.

Σήμερα ψηφίζουν∙ αφού τα βρήκαν με τη ΝΔ «διορίζουν» 2 μέλη. Τελικά το πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ ήταν στο σωστό μοίρασμα «καρεκλών».

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής ψήφισε ως Πρόεδρο του ΑΣΕΠ, τον επί ΣΥΡΙΖΑ Αντιπρόεδρο του ΑΣΕΠ γιατί ως κόμμα συμπεριφέρεται αξιακά.

Προβλέπουμε σύντομα να μοιράσουν «δίκαια» και τις καρέκλες της συγκυβέρνησης ΝΔ- ΣΥΡΙΖΑ.

Αναμενόμενο και κατανοητό.

ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: ΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΛΑ ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ ΟΤΙ Ο ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΕΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΟΙ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΣΙΠΡΑ- ΚΑΜΕΝΟΥ- ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ ΤΟ 2015

Στις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και του ΜεΡΑ 25, απάντησε με παρέμβαση της η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου.

Η κα. Γιαννακοπούλου κατά την παρέμβασή της, ανέφερε:

«Δυστυχώς για τον ΣΥΡΙΖΑ δεν ζούμε σε χώρα Λωτοφάγων. Τέτοιες ημέρες πριν 7 χρόνια, η τότε Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τους ΑΝΕΛ, με Υπουργό Οικονομικών τον «αγάπη μου έκλεισα της τράπεζες» κ. Βαρουφάκη, είχαν βάλει τους πολίτες να τσακώνονται περιμένοντας έξω από τις τράπεζες για 60 ευρώ και με το δημοψήφισμα που τελικά έκαναν και αυτό που καθιερώθηκε διεθνώς ως κωλοτούμπα, δίχασαν την Ελληνική κοινωνία.

Όλοι θυμόμαστε και κυρίως οι Έλληνες πολίτες, πως με το καταστροφικό εκείνο εξάμηνο, βρεθήκαμε ένα βήμα πριν το χείλος του γκρεμού και την έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Και όλο αυτό το πλήρωσε ο Ελληνικός λαός με ένα τρίτο και αχρείαστο μνημόνιο που έφεραν οι χειρισμοί του κ. Βαρουφάκη και του κ. Τσίπρα. Το χειρότερο μνημόνιο όλων, που χρέωσε τη χώρα 100 δισεκατομμύρια και έφερε το Υπερταμείο στο οποίο εκχωρήθηκαν όλα τα περιουσιακά στοιχεία της χώρας για 100 χρόνια.

Για αυτούς τους λόγους ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο “μεγαλύτερος χορηγός” της Κυβέρνησης της ΝΔ. Για αυτό μένουν βαλτωμένοι στις δημοσκοπήσεις, ενώ οι προοδευτικοί πολίτες που ξέρουν ποιος μιλά τη γλώσσα της αλήθειας και της προόδου, κοιτούν προς εμάς.

Ενοχλεί το ΣΥΡΙΖΑ η ενδυνάμωση του ΠΑΣΟΚ και όψιμα θυμήθηκε τα περί “προοδευτικής διακυβέρνησης”, καθώς δεν τους βγαίνουν τα νούμερα. Όμως τον Σεπτέμβρη του 2015 πήγαν κατευθείαν στην αγκαλιά του κ. Καμένου. Μια συγκυβέρνηση για την οποία αποφεύγει να μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ίσως προσπαθούν να το ξεχάσουν, αλλά ο λαός δεν το έχει ξεχάσει. Είναι χρέος μας, να μην ξαναγυρίσει η χώρα σε τέτοιες περιπέτειες.

Τέλος, να επισημάνουμε ότι πιο σκληρή αντιπολίτευση στην Κυβέρνηση την κάνει το ΠΑΣΟΚ, γιατί ούτε κατά διάνοια ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να επιτελέσει τον θεσμικό του ρόλο».

Ε. ΛΙΑΚΟΥΛΗ: ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΘΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

Δριμεία κριτική στην Κυβέρνηση άσκησε η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και Υπεύθυνη του Τομέα Εσωτερικών, Ευαγγελία Λιακούλη, ως Ειδική Αγορήτρια κατά την 1η συζήτηση Νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Η Ε. Λιακούλη επεσήμανε ότι το «το “κύκνειο άσμα” της πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Εσωτερικών, επισκιάζεται από το αρ.44 με την αυταρχική απόπειρα φίμωσης των Παρατάξεων της Αντιπολίτευσης στα Δημοτικά Συμβούλια, που αποτελεί όνειδος για τη Δημοκρατία».

«Σας απευθύνω, ξανά, έκκληση να αποσύρετε τη δια νόμου επιβολή σιωπητηρίου στους Επικεφαλής Δημοτικών Παρατάξεων. Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, ο θεμελιωτής της σύγχρονης τοπικής δημοκρατίας, δεν πρόκειται να συναινέσει στη στέρηση του αναφαίρετου δικαιώματος της Αντιπολίτευσης να αναδεικνύει κατεπείγοντα θέματα των τοπικών κοινωνιών. Η πολιτική βαρύτητα της διάταξης βυθίζει ολόκληρο το Νομοσχέδιό σας. Δεσμευόμαστε ότι το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, με τη δύναμη της εμπιστοσύνης των πολιτών, θα αποκαταστήσει το δημοκρατικό διάλογο στους Δήμους», υπογράμμισε η Λαρισαία Βουλευτής.

Ταυτόχρονα, ζήτησε από τον Υπουργό να ξεκαθαρίσει «ποιος ζήτησε αυτό το “ανοσιούργημα”, ποιος ξαφνικά εμφάνισε “αλλεργία” στις φωνές της Αντιπολίτευσης».

Αναφορικά με τη σωρεία εκλογικών ρυθμίσεων, η Λαρισαία Βουλευτής ανέδειξε ότι «εμφανέστατα αποτελούν το εναρκτήριο λάκτισμα της προεκλογικής περιόδου».

«Δεν πείθετε ότι δήθεν τυχαία τα θυμηθήκατε τώρα, μες στο κατακαλόκαιρο του 2022, όταν νομικά ισχυρίζεστε ότι η ανάγκη διόρθωσης ορισμένων εξ αυτών έχει ανακύψει ήδη από νόμο του 2019», σημείωσε, τονίζοντας ότι «ο Πρωθυπουργός οφείλει να αφήσει “τα ήξεις–αφήξεις” με τις δηλώσεις τύπου “Πυθίας”, να σεβαστεί ότι η κοινωνία έχει λυγίσει υπό το βάρος της αβάσταχτης ακρίβειας και δεν έχει όρεξη για μικροκομματικά “παιχνιδάκια”, και να ξεκαθαρίσει το τοπίο».

Δεν παρέλειψε βεβαίως να κάνει ειδική μνεία στις αλλαγές που επέρχονται στο Νόμο για την “ψήφο αποδήμων”, εγκαλώντας την Κυβέρνηση για «εμπαιγμό των Ελλήνων της Διασποράς» και υπενθυμίζοντας: «Ο Νόμος για την ψήφο των εκτός επικρατείας εκλογέων είναι κατώτερος των αναγκών, καθώς τότε επικράτησαν κομματικές υστεροβουλίες. Χρειάζεται αλλαγές ουσίας, ώστε να αρθούν οι φοβικοί “κόφτες” και οι μίζεροι γραφειοκρατικοί περιορισμοί. Η ξεκάθαρη θέση του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής ήταν και παραμένει να έχουν δικαίωμα ψήφου όλοι οι Έλληνες κάτοικοι εξωτερικού, εφόσον είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και στα δημοτολόγια. Ισότιμη ψήφος σε όλους τους Έλληνες πολίτες, είτε μένουν στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό.»

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ Δ. ΜΠΙΑΓΚΗ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ: «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ»

«Με πρωτοβουλία του Δ. Μπιάγκη κατατέθηκε και έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό η Τροπολογία των Βουλευτών της Κέρκυρας για την ένταξη των δομών Υγείας της Κέρκυρας στις άγονες και προβληματικές περιοχής Α΄ Ζώνης»

Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, κ. Δημήτρης Μπιάγκης πραγματοποίησε Ομιλία στη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας: «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσια υγείας».

Μάλιστα, με πρωτοβουλία του Βουλευτή Κέρκυρας, κ. Δημήτρη Μπιάγκη κατατέθηκε η υπ’ αριθμόν: 1354/211/30-6-2022 Βουλευτική Τροπολογία με τίτλο: «Χαρακτηρισμός της Κέρκυρας ως άγονη και προβληματική περιοχή Α΄ κατηγορίας, λόγω κοινωνικών, γεωγραφικών και συγκοινωνιακών συνθηκών» την οποία συνυπέγραψαν οι Βουλευτές Κέρκυρας: κ. κ. Στέφανος Γκίκας και Αλέξανδρος Αυλωνίτης.

Βασικά Σημεία της Ομιλίας του Βουλευτή ήταν τα εξής:

► Το παρόν Σχέδιο Νόμου με τις συνεχόμενες παρατάσεις που προβλέπει, αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει την πανδημία αποσπασματικά, πρόσκαιρα και με εφήμερο τρόπο παρά το γεγονός ότι έχει αλλάξει ριζικά τη ζωή μας τα τελευταία χρόνια. Το Εθνικό Σύστημα υγείας έχει δοκιμαστεί σκληρά και συνεχίζει ακόμα να δοκιμάζεται καθημερινά και μαζί με αυτό δοκιμάζεται η υπομονή, η αντοχή και τα όρια των εργαζομένων σε αυτό.

► Τα Νοσοκομεία σ’ όλη την Επικράτεια αλλά ιδιαίτερα στα νησιά της χώρας μας βιώνουν μια δύσκολη και απαιτητική καθημερινότητα έχοντας να διαχειριστούν, όχι μόνο τους ντόπιους κατοίκους των νησιών μας, αλλά και τους εκατομμύρια επισκέπτες σ’ αυτά, την ώρα που η πανδημία συνεχίζει να ταλανίζει το δημόσιο σύστημα υγείας. Τη δεδομένη χρονική στιγμή που εκατοντάδες θέσεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού παραμένουν κενές, το προσωπικό αδυνατεί να διαχειριστεί την κατάσταση, η Κυβέρνηση συνεχίζει να μην αφουγκράζεται τα κελεύσματα των καιρών και να αδυνατεί να πάρει καίριες αποφάσεις.

► Τον Οκτώβριο του 2020 η Κυβέρνησή έκανε αποδεκτή Τροπολογία που κατατέθηκε από τους Βουλευτές της πλειοψηφίας με αποτέλεσμα να εξαιρείται η Κέρκυρα και μόνο από τις «άγονες» και «προβληματικές περιοχές» της Ζώνη Α΄ και τις ευεργετικές διατάξεις που αυτή προβλέπει.

► Αξίζει μόνο να υπογραμμιστεί ότι στην Ζώνη Α΄ συγκαταλέγονται νοσοκομεία με μικρότερη χιλιομετρική απόσταση από τριτοβάθμια νοσοκομεία από αυτήν που καταγράφει η Κέρκυρα όπως Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα.

► Συνεπεία αυτού, το Νοσοκομείο της Κέρκυρας να είναι πρωταθλητής σε ιατρικά κενά πανελλαδικά και αυτό γιατί το Υπουργείο Υγείας αρνείται να επανεξετάσει σοβαρά τα δεδομένα που υπάρχουν.

► Σήμερα, με τα προβλήματα που σας προανέφερα δεν έχω παρά να επαναφέρω το θέμα με νέα Βουλευτική Τροπολογία που υπογράφουν όλοι οι Βουλευτές του Νομού και με την οποία αποκαλύπτονται με στοιχεία πέραν κάθε αμφισβήτησης η ανεπάρκεια των προσπαθειών σας για την κάλυψη των κενών θέσεων των υγειονομικών της περιοχής μας και σας ζητώ ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής να την κάνετε αποδεκτή. Το έχει ανάγκη το νησί. Το έχει ανάγκη ο τόπος.

► Ο λαός της Κέρκυρας αγωνιά, και περιμένει την απάντησή σας.

ΔΗΛΩΣΗ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΗΛ. ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Ο Ηλίας Νικολακόπουλος ήταν μια φωτεινή ακαδημαϊκή παρουσία. Η προοδευτική σκέψη του και η τεκμηριωμένη πολιτική του ανάλυση ήταν απόλυτα συνυφασμένες με τις εκλογικές βραδιές επί σειρά ετών. Ο ξαφνικός θάνατος του με γεμίζει θλίψη. Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ κ.ΣΥΜΕΩΝ

Συνάντηση με τον Μητροπολίτη Φθιώτιδας κ.Συμεών είχε νωρίτερα ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, που επισκέπτεται τη Λαμία.

Ο κ. Συμεών ενημέρωσε τον κ. Ανδρουλάκη για το κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο της Μητρόπολης. Μάλιστα τον προσκάλεσε να συναντηθεί με προσφυγόπουλα από την Ουκρανία, που θα φιλοξενηθούν τον Αύγουστο στις δομές της Μητρόπολης.

O κ. Ανδρουλάκης σημείωσε ότι «η ανθρωπότητα ζει υπό δύσκολες συνθήκες όπως είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία, η αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων, η ενεργειακή και η επισιτιστική κρίση, με την τελευταία να χτυπά την πόρτα αδύναμων λαών» επισημαίνοντας τη σημασία της αλληλεγγύης και των συνεργειών. «Είναι κρίσιμο όλοι οι θεσμοί της χώρας μας να βοηθούν με το συνεχές έργο τους ώστε να μην πάμε σε μία νέα εποχή αύξησης των κοινωνικών ανισοτήτων, μετά από δέκα χρόνια τεράστιας οικονομικής περιπέτειας, κατά την οποία χιλιάδες ελληνόπουλα έφυγαν στο εξωτερικό. Πρέπει να είμαστε δίπλα στον άνθρωπο, δίπλα στον πολίτη και η εκκλησία βεβαίως» σημείωσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

«Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι που ήρθατε. Χαιρόμαστε που ένας νέος άνθρωπος ηγείται ενός μεγάλου κοινοβουλευτικού κόμματος που έχει γράψει μεγάλη ιστορία στον τόπο μας, αλλά και στις σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας διαχρονικά. Παρακολουθούμε με πολύ ενδιαφέρον και αγάπη τις θέσεις, τη μετριοπάθεια, τη σύνεσή σας και στο πρόσωπό σας τρέφουμε πολλές ελπίδες για πολλά πράγματα σε πολλά επίπεδα», ανέφερε ο κ. Συμεών υποδεχόμενος τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ (ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1/7)

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης, θα περιοδεύσει αύριο Παρασκευή 1 Ιουλίου 2022 μετά τις 12 το μεσημέρι στην αγορά της Ιστιαίας στην Εύβοια και κατόπιν θα συναντηθεί με το Δήμαρχο Ιστιαίας Αιδηψού Γιάννη Κοντζιά.

Το απόγευμα στις 19:30 ο κ. Ανδρουλάκης θα επισκεφτεί τη Λίμνη Ευβοίας και θα συναντηθεί με το Δήμαρχο Μαντουδίου -Λίμνης- Αγ. Άννας Γιώργο Τσαπουρνιώτη.

NIKOΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΝΔ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ ΑΛΛΑ Η ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ

Την επαύριον της Συνόδου του ΝΑΤΟ ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ -Κινήματος Αλλαγής στο πλαίσιο ομιλία του απόψε στη Λαμία σχολίασε ότι: «Δεν μπορεί ο κ. Μητσοτάκης να κάνει δημόσιες σχέσεις στις Βρυξέλλες και ο κ. Τσίπρας να κάνει το λωτοφάγο. Ενώ το 2019 πανηγύριζε ως προσωπικό του επίτευγμα την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, σήμερα να κάνει ναζάκια για την ένταξη της Φινλανδίας και της Σουηδίας εν μέσω ενός πολέμου. Αυτά δείχνουν με τι μέγεθος ελαφρότητας και οπορτουνισμού χειρίζονται τα εθνικά θέματα». Επέμεινε στην ανάγκη μιας ευρωπαϊκής αποτρεπτικής πολιτικής με το εμπάργκο όπλων προς την Τουρκία στην προμετωπίδα.

Σχετικά με την εκλογολογία ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε ότι αυτή διεξάγεται και ενθαρρύνεται με ευθύνη της κυβέρνησης. «Ο πρωθυπουργός της χώρας σκίζει τα ιμάτιά του ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας, όταν την ίδια στιγμή όλο το υπουργικό συμβούλιο διαρρέει στους δημοσιογράφους ότι πάμε σε εκλογές το φθινόπωρο. Είναι αυτό μία υπεύθυνη διακυβέρνηση;» αναρωτήθηκε.

«Δύναμη του κ. Μητσοτάκη είναι μία αντιπολίτευση χωρίς θέσεις. Μία αντιπολίτευση του «όχι σε όλα». Μία αντιπολίτευση που μιλάει στο όνομα των πολλών χωρίς όμως κανένα σχέδιο για να λύσει τα προβλήματα που προκύπτουν από τις νεοφιλελεύθερες συντηρητικές επιλογές της Νέας Δημοκρατίας, που ευνοούν τους λίγους» επισήμανε ο κ. Ανδρουλάκης ενώ σχολιάζοντας αποψινές αναφορές του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε τηλεοπτική του συνέντευξη συμπλήρωσε: «Αν έχει τέτοια αγωνία ο κ. Τσίπρας να σώσει τον κ. Μητσοτάκη, καλό του ταξίδι. Θα αγωνιστούμε για να είναι τρίτο κόμμα και να κάνουν συγκυβέρνηση. Άλλωστε, τι θα είναι για τον κ. Τσίπρα μία συγκυβέρνηση με τον κ. Μητσοτάκη; Μία αριστερή στροφή. Από την ακροδεξιά επιλογή του Καμμένου, στη δεξιά επιλογή της ΝΔ. Το έχει ξανακάνει με βαθιά αποτυχημένο τρόπο, καλό του ταξίδι».

Ως προς τις μετεκλογικές συνεργασίες υπογράμμισε ότι «όποιος πραγματικά πιστεύει στην απλή αναλογική, δεν συζητά για καρέκλες και πρόσωπα. Δεν είναι ένα εκλογικό σύστημα που προωθεί τη διανομή εξουσίας και την αγωνία κάποιων να κρατήσουν σφιχτά στα χέρια τους την καρέκλα. Είναι ένα σύστημα που βάζει μπροστά τις ιδέες, τις θέσεις, τις απόψεις, που οδηγήσει σε προγραμματικές συγκλίσεις ώστε να έχει ο τόπος ένα καλύτερο αύριο. Λέω ξεκάθαρα ότι στο ερώτημα «με ποιους θα πάμε;» η απάντηση είναι καθαρή. Θα πάμε με τις αξίες μας, με τις αρχές μας, με την κοινωνική δικαιοσύνη και ένα πρόγραμμα σοσιαλδημοκρατίας που θα δίνει προοπτική σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες. Δεν πρόκειται να μοιράσουμε καρέκλες ούτε με τον κ. Μητσοτάκη ούτε με τον κ. Τσίπρα. Απέναντι στον ελιτισμό και το λαϊκισμό, εμείς αντιτάσσουμε τον ορθό λόγο. Απέναντι στη διχόνοια που καθημερινά σπείρουν στην ελληνική κοινωνία, εμείς λέμε στον ελληνικό λαό «ελάτε, ενωμένοι, να αλλάξουμε όλα τα κακώς κείμενα και να συγκρουστούμε με ό,τι κρατάει πίσω την πατρίδα μας». Δεν έχουμε δεσμεύσεις. Ο λόγος μας είναι καθαρός, ευθύς. Δεν μπαίνει στο ζύγι συγκεκριμένων συμφερόντων. Δεν περιμένουμε καμία πρόνοια από τα Media. Εμείς τον αγώνα τον δίνουμε στην κοινωνία και είναι καθημερινός. Τον δίνουμε στη Βουλή, με ήθος και συνέπεια».

Αναφερόμενος στην ενεργειακή ακρίβεια, ανέδειξε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ πάει σε μια επιλογή χωρίς να είναι ξεκάθαρο πόση μείωση θα έχουν οι πολίτες στους λογαριασμούς του ρεύματος, ούτε ποιος θα πληρώσει το κόστος της μείωσης.

«Δεν γίνονται καθαρές επιλογές από τη ΝΔ γιατί υπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα σε βάρος του ελληνικού λαού» συμπλήρωσε ο κ. Ανδρουλάκης επιμένοντας στην επιβολή πλαφόν στη λιανική τιμή του ρεύματος και της μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα.

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής υπογράμμισε πτυχές της καθημερινής ζωής των πολιτών όπως είναι για παράδειγμα οι αυξημένες ιδιωτικές δαπάνες υγείας, η μείωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών λόγω πληθωρισμού και η αύξηση των ενοικίων.

«Οι επιλογές της ΝΔ καθιστούν το λαό ευάλωτο σε αυτές τις παγκόσμιες κρίσεις και αυξάνουν τις κοινωνικές ανισότητες. Είναι θέμα προτεραιοτήτων. Προτεραιότητα τους δεν είναι η κοινωνική συνοχή. Προτεραιότητά τους δεν είναι η κοινωνική δικαιοσύνη. Προτεραιότητά τους είναι να τα έχουν καλά με συγκεκριμένα συμφέροντα και να κάνουν προεκλογικές καμπάνιες έχοντας τη λιγότερη δυνατή κριτική εναντίον των πολιτικών τους που πλήττουν τον ελληνικό λαό» είπε ο κ. Ανδρουλάκης.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΡΑΓΓΙΔΗΣ : ΙΣΧΥΡΟ ΕΣΥ, Η ΜΟΝΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

Στην Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε ο βουλευτής και Υπεύθυνος ΚΤΕ Υγείας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής κ. Γιώργος Φραγγίδης, ως ειδικός αγορητής επί του νομοσχεδίου του Υπ. Υγείας με τίτλο «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας».

Ο κ. Φραγγίδης χαρακτήρισε το νομοσχέδιο νομοθετικά αδιάφορο, αφού περιέχει τις ίδιες παρατάσεις για την πανδημία, που φέρνει η κυβέρνηση προς ψήφιση ανά τρίμηνο στη Βουλή, αποδεικνύοντας την ανικανότητά της να προβεί σε ουσιαστικό και μακρόπνοο σχεδιασμό για την Υγεία. Για την πανδημία, τόνισε ότι η εκτόξευση στον αριθμό των κρουσμάτων, οδηγεί σε αυξημένες νοσηλείες και μπορεί να ασκήσει σταδιακή πίεση στις ΜΕΘ. Υπογράμμισε τον κίνδυνο που προκύπτει για τη δημόσια υγεία και την οικονομία από το σύνδρομο Long Covid, το οποίο απαιτεί ολιστική διεπιστημονική προσέγγιση και εκπαίδευση του υγειονομικού προσωπικού. Επεσήμανε ότι είναι λανθασμένη η τακτική της κυβέρνησης να περιμένει να αυξηθούν οι διασωληνώσεις και οι θάνατοι για να πάρει μέτρα, όπως άστοχη ήταν και η εγκατάλειψη της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας σε χώρους συγχρωτισμού. Η Πολιτεία οφείλει να υπενθυμίζει στους πολίτες την τήρηση των προστατευτικών μέτρων και να μειώνει την έκθεσή τους στο συγχρωτισμό (π.χ. περισσότερα ΜΜΜ με λιγότερο κόσμο, περισσότερη τηλεργασία).

Ο κ. Φραγγίδης αναφέρθηκε και στην πρόσφατη αστοχία της κυβέρνησης στον εμβολιασμό, με την επιστημονικά ατεκμηρίωτη προτροπή για την δεύτερη αναμνηστική δόση στους άνω των 30 ετών, λέγοντας ότι έτσι κλονίζεται η εμπιστοσύνη των πολιτών. Υπογράμμισε επίσης την ελλιπή ανταπόκριση των άνω των 60 χρόνων.

Για το θέμα των ανεμβολίαστων υγειονομικών, πρότεινε να εξεταστεί το ενδεχόμενο της επιστροφής στην εργασία τους, αν οι επιδημιολογικές εξελίξεις είναι καλές μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Είναι σκληρό να στερούνται πλήρως το εισόδημά τους και να απειλείται η επιβίωσή τους. Είναι άνθρωποι που προσέφεραν στη διάρκεια της πανδημίας και λείπουν από το σύστημα υγείας.

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, καυτηρίασε τον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας από την κυβέρνηση, λέγοντας ότι δεν ενισχύθηκε το δημόσιο σύστημα υγείας σε κανένα επίπεδο, στελέχωσης, υποδομών, εξοπλισμού. Δεν έγινε χαρτογράφηση των υγειονομικών αναγκών, ενισχύθηκαν οι ανισότητες στην υγεία. Σε όλη την Ελλάδα και ειδικά στις νησιωτικές περιοχές, τα νοσοκομεία λειτουργούν υποστελεχωμένα. Οι ασθενείς ταλαιπωρούνται, οι εργαζόμενοι καταρρέουν από την υπερεργασία, οι ελλείψεις σε αναγκαίες ειδικότητες για τη λειτουργία των ΜΕΘ είναι τεράστιες, η εξωνοσοκομειακή φροντίδα ανύπαρκτη. Είναι απαράδεκτο να μένουν κενές θέσεις από συνταξιοδοτήσεις, τη στιγμή που το Υπουργείο γνωρίζει το χρόνο συνταξιοδότησης του προσωπικού και μπορεί έγκαιρα να τις αναπληρώσει. Χρειάζεται να αναχαιτίσουμε το brain drain, να συνδέσουμε την εκπαίδευση με την εργασία, να δοθούν κίνητρα για τις ειδικότητες που χρειαζόμαστε. Οι ειδικευόμενοι να εκπαιδεύονται και όχι να καλύπτουν εργασία και ευθύνη ειδικευμένων γιατρών. Χρειάζονται νέες μόνιμες προσλήψεις, αντί να παρατείνουμε συνεχώς το χρόνο εργασίας γιατρών υπό συνταξιοδότηση.

Χρειάζεται να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό σύστημα Δημόσιας Υγείας, που θα στηρίζεται στην διατομεακότητα και την διεπιστημονικότητα. Να παρέχουμε προσβάσιμες και δωρεάν ποιοτικές υπηρεσίες υγείας για όλους χωρίς διακρίσεις, ίσες ευκαιρίες και καλές συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους στην υγεία.

Η απάντηση της κυβέρνησης σε όλα αυτά είναι ένα νομοσχέδιο με προσωρινές και πρόχειρες λύσεις, με ρυθμίσεις που στηρίζονται σε διαδικασίες κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας για τις δημόσιες συμβάσεις, υπερκοστολογημένες απευθείας αναθέσεις και κατ’ εξαίρεση ρυθμίσεις, πάντα με την επίκληση της πανδημίας.

Είτε η κυβέρνηση δεν αντιλήφθηκε εξαρχής τη μη προσωρινότητα της πανδημίας, είτε τη βολεύει να παρακάπτει τη νομιμότητα κρατώντας ομήρους τους συμβασιούχους, ενόψει της επερχόμενης εκλογικής αναμέτρησης και εξυπηρετώντας με αδιαφανείς συνθήκες πελατειακές σχέσεις και ίδια συμφέροντα.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Φραγγίδης δήλωσε ότι είναι η τελευταία φορά που το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής ψηφίζει θετικά επί της αρχής του νομοσχεδίου, γιατί συμπεριλαμβάνονται ανάγκες των εργαζομένων που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Θα πρέπει να υπάρξει πλήρης ενημέρωση από την κυβέρνηση για τον αριθμό των συμβασιούχων του covid-19, των συμβάσεων έργου και προμηθειών που νομιμοποιούνται χωρίς λογοδοσία, με την επίκληση της πανδημίας. Με αυτή την τακτική, το σύνολο της διοίκησης των υπηρεσιών εθίζεται και αδιαφορεί στην παραβίαση των νόμιμων διαδικασιών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του κ. Φραγγίδη

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, συζητάμε για άλλη μια φορά ένα νομοθετικά αδιάφορο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας, που δεν επιφέρει τίποτα περισσότερο από παρατάσεις ρυθμίσεων για την πανδημία, μέτρα που η Κυβέρνηση φέρνει προς ψήφιση ανά τρίμηνο, αποδεικνύοντας την ανικανότητά της να προβεί σε ουσιαστικό και μακρόπνοο σχεδιασμό για την υγεία.

Την ίδια στιγμή μέσα σε συνθήκες χαλάρωσης και ανυπαρξίας περιοριστικών μέτρων, αλλά και αυξημένης κινητικότητας λόγω τουρισμού και θερινής περιόδου η πανδημία «τραβάει την ανηφόρα». Οι νέες υπερμεταδοτικές υποπαραλλαγές ΒΑ4 και ΒΑ5 έχουν οδηγήσει σε αυξημένες μολύνσεις και αυξημένες νοσηλείες.

Μπορεί ο καθοριστικός δείκτης να είναι ο αριθμός των διασωληνώσεων που αυτή τη στιγμή εμφανίζει μικρή αύξηση, ωστόσο δεν πρέπει να υποτιμάμε την εκτόξευση των νοσηλειών που μπορεί να ασκήσει πίεση στις απλές κλίνες και σταδιακά να πιέσει και τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Οι ειδικοί, εξάλλου, προβλέπουν ότι τα κρούσματα θα ανέλθουν στα είκοσι τρεις χιλιάδες με είκοσι πέντε χιλιάδες κατά μέσο όρο την εβδομάδα και ότι θα υπάρξει διπλασιασμός μέχρι τα μέσα του Ιουλίου.

Τελευταία επισημαίνουν και την υγειονομική βόμβα του συνδρόμου «Long Covid», ενός μεγάλου κινδύνου για τη δημόσια υγεία με σημαντικότατη επιβάρυνση στην οικονομία, που απαιτεί ολιστική διεπιστημονική προσέγγιση και εκπαίδευση του ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού. Οι μελέτες δείχνουν ότι ένας στους πέντε ασθενείς που θα νοσήσουν από κορωνοϊό, ανεξάρτητα από τη βαρύτητα της αρχικής νόσησης, θα παρουσιάσει κάποιες βλάβες σε ζωτικά όργανα ως αποτέλεσμα του συνδρόμου. Αυτό και μόνο κάνει σαφές ότι η τακτική της Κυβέρνησης να περιμένει να αυξηθούν οι διασωληνώσεις και οι θάνατοι για να πάρει μέτρα είναι εντελώς άστοχη, όπως άστοχη ήταν και η πρόωρη εγκατάλειψη της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας σε όλους τους χώρους συνωστισμού και συγχρωτισμού, κλειστούς ή ανοιχτούς.

Σας το επισημάναμε και πριν από τρεις μήνες, όταν ετοιμαζόσασταν να πετάξετε τις μάσκες, κύριε Υπουργέ.

Θα πρέπει να ληφθούν έγκαιρα ορισμένα μέτρα για να αναχαιτιστεί η αύξηση των κρουσμάτων και να αποφευχθούν οι πολλές εισαγωγές σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Η πολιτεία οφείλει να υπενθυμίζει σταθερά στους πολίτες την τήρηση των προστατευτικών μέτρων και να τους προφυλάσσει μακροπρόθεσμα, μειώνοντας την έκθεσή τους στον συγχρωτισμό, φροντίζοντας παραδείγματος χάρη για περισσότερα μέσα μαζικής μεταφοράς με λιγότερο κόσμο, περισσότερη τηλεργασία και πολλά άλλα.

Είπατε χθες, κύριε Υπουργέ, ότι είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Όμως, η ανυπαρξία ελέγχων συμμόρφωσης και η χαλαρότητα που εκπέμπει η Κυβέρνηση σε αυτό το θέμα έχει οδηγήσει σε φαινόμενα αδιαφορίας των πολιτών που τείνουν να μην φορούν μάσκα πουθενά.

Η τακτική σας δεν είναι σταθερή και σαφής ούτε στο θέμα των εμβολιασμών. Είχαμε πρόσφατα το φιάσκο με τη δεύτερη αναμνηστική δόση του εμβολίου στους άνω των τριάντα ετών σε προαιρετική βάση και χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση, που εισηγήθηκε η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών και βγήκε πολύ συντηρητικά ο κ. Μόσιαλος σε σχέση με αυτή την απόφαση. Τέτοιες ενέργειες πλήττουν την αξιοπιστία της Κυβέρνησης και υπονομεύουν το εμβολιαστικό πρόγραμμα. Οι αποφάσεις δημόσιας υγείας και οι ιατρικές αποφάσεις πρέπει να βασίζονται στην τεκμηρίωση και στη συστηματική ανάλυση των δεδομένων. Παράλληλα, οι εκκλήσεις για εμβολιασμό με τη δεύτερη επαναληπτική δόση των περίπου δύο εκατομμυρίων ατόμων ηλικίας άνω των εξήντα ετών φαίνεται να μην βρίσκει τη δέουσα ανταπόκριση.

Με το άρθρο 3 του νομοσχεδίου επαναφέρετε την υποχρεωτική επίδειξη του πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης για τους εργαζόμενους στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα σε μία φάση που όλα τα μέτρα είναι σε αναστολή. Είπατε ότι το κάνετε αυτό για να υπάρχει σε ισχύ το θεσμικό πλαίσιο. Δεν μας πείθετε απόλυτα. Θα μπορούσατε να επαναφέρετε τη ρύθμιση τον Σεπτέμβριο. Σε μια δεύτερη ανάγνωση ίσως ο στόχος σας είναι να μην δοθεί το επιχείρημα στους ανεμβολίαστους υγειονομικούς σε σχέση με τη διεκδίκηση επιστροφής στην εργασία τους.

Με αφορμή αυτή τη σκέψη υπενθυμίζω ότι έχουμε πάρει ξεκάθαρη θέση εξ αρχής, είμαστε υπέρ της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού στους υγειονομικούς. Ωστόσο, είναι πολύ σκληρό αυτοί οι άνθρωποι που λείπουν από το σύστημα υγείας να στερούνται σήμερα πλήρως το εισόδημά τους και να απειλείται η επιβίωσή τους. Αν οι επιδημιολογικές εξελίξεις είναι καλές στο τέλος του καλοκαιριού, πιστεύω ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί το θέμα τους.

Σε όλες τις συνεδριάσεις της αρμόδιας Επιτροπής ο εισηγητής της Πλειοψηφίας επανέλαβε ότι η Κυβέρνηση είναι υπερήφανη για τη διαχείριση της πανδημίας. Εμείς, αντίθετα, εκφράζουμε την αγωνία μας για την απουσία στρατηγικής και ανησυχούμε για το πού πηγαίνει η υγεία στη χώρα μας. Μετά από δυόμισι χρόνια δεν μπορεί να υπερηφανεύεστε που εξακολουθείτε να νομοθετείτε με παρατάσεις προσωρινών ρυθμίσεων ανά τρίμηνο.

Είπατε, κύριε Υπουργέ, στην Επιτροπή ότι το κάνετε αυτό για να περνάει η έγκριση από την κοινοβουλευτική διαδικασία και παράλληλα να γίνεται συζήτηση για τα θέματα υγείας. Αυτό δεν δικαιολογεί το περιεχόμενο της νομοθέτησής σας. Είχατε χρόνο να προγραμματίσετε ουσιαστικές λύσεις για την πανδημία, αλλά και κάθε μελλοντική υγειονομική απειλή που νομοτελειακά θα ακολουθήσει στο εγγύς ή στο απώτερο μέλλον εξαιτίας περιβαλλοντικών, οικονομικών, κοινωνικών και άλλων παραγόντων. Μπορούσατε -αλλά δεν το κάνατε- να ενισχύσετε το δημόσιο σύστημα υγείας σε όλα τα επίπεδα, στελέχωση, υποδομές, εξοπλισμό, να είχατε κάνει χαρτογράφηση υγειονομικών αναγκών σε όλη τη χώρα, ώστε να προχωρήσετε στη συστηματική κάλυψή τους. Δεν το κάνετε. Δεν μάθατε από την πανδημία.

Σε όλη την Ελλάδα, από άκρη σε άκρη, κρίσιμες κλινικές για τη λειτουργία των νοσοκομείων λειτουργούν υποστελεχωμένα και οριακά, με κίνδυνο για ασθενείς και για εργαζόμενους. Η περιφέρεια, ειδικά δε η νησιωτική Ελλάδα με τις ιδιαιτερότητές της, εμφανίζει τεράστιες αδυναμίες κάλυψης των υγειονομικών αναγκών του πληθυσμού και οι υπηρεσίες υγείας που προσφέρουν υπολείπονται κατά πολύ σε ποιότητα εκείνων του κέντρου. Εξάλλου, τα διδάγματα από την πορεία της πανδημίας σε σχέση με τις ανισότητες από το κέντρο στην περιφέρεια είναι εμφανή. Οι ασθενείς ταλαιπωρούνται για να βρουν λύσεις στα προβλήματα υγείας τους, οι εργαζόμενοι καταρρέουν από την υπερεργασία, η εξωνοσοκομειακή φροντίδα είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

Είπε ο εισηγητής του νομοσχεδίου -και το είπε και σήμερα- «άνοιξαν νέες κλίνες ΜΕΘ». Θετικό αυτό, αλλά αξίζει να μας πείτε πώς λειτουργούν οι ΜΕΘ, με τι προσωπικό. Με τις τεράστιες ελλείψεις σε αναγκαίες ειδικότητες για τη λειτουργία μιας ΜΕΘ, όπως εντατικολόγων και αναισθησιολόγων, διερωτάται κανείς για την ποιότητα και την ασφάλεια με την οποία λειτουργούν.

Και βέβαια, δεν τιμά το σύστημα υγείας ότι νομοθετείται για άλλη μια φορά η ένταξη συνταξιούχων γιατρών στο εθνικό σύστημα υγείας για τις ανάγκες της πανδημίας. Επί μήνες αναμένουμε τις εξαγγελθείσες προσλήψεις ιατρονοσηλευτικού προσωπικού.

Επίσης, με αφορμή το άρθρο 39 για την παραμονή στο εθνικό σύστημα υγείας γιατρών ειδικότητας αναισθησιολογίας και νεφρολογίας οι οποίοι θα είχαν συνταξιοδοτηθεί λόγω ηλικίας, να πω ότι προτεραιότητα είναι να προσλαμβάνονται νέοι γιατροί στο εθνικό σύστημα υγείας και όχι να παρατείνεται η ηλικία συνταξιοδότησης των ήδη υπηρετούντων. Προσλήψεις, όμως, δεν γίνονται, οπότε αναγκαστικά καταφεύγουμε σε τέτοιες λύσεις και θεωρώ ότι δεν είναι οι μοναδικές ειδικότητες που βρίσκονται σε έλλειψη. Είναι καλό να δοθεί δυνατότητα παράτασης σε γιατρούς όλων των ειδικοτήτων μετά από την αίτησή τους και εφ’ όσον διαπιστώνεται έλλειψη από τη μονάδα υγείας και την οικεία ΥΠΕ.

Τα κενά που δημιουργούνται λόγω συνταξιοδοτήσεων αποτελούν μείζον πρόβλημα στις υγειονομικές μονάδες σε όλη την επικράτεια. Είναι απαράδεκτο να δημιουργούνται τέτοια κενά. Μια ξαφνική παραίτηση ενός γιατρού είναι απρόβλεπτη, δεν είναι προβλέψιμη.

Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο για μια συνταξιοδότηση, για την οποία το Υπουργείο Υγείας μπορεί να γνωρίζει ένα χρόνο πριν και να φροντίσει έγκαιρα για αναπλήρωση της θέσης. Χρειάζεται να γίνουν μόνιμες προσλήψεις, να ανατραπεί το brain drain, να γυρίσουν οι γιατροί μας πίσω. Και αυτό θα γίνει, μόνο εάν τους προσφέρουμε αξιοπρεπή μισθό και προοπτικές επιστημονικής και επαγγελματικής εξέλιξης.

Χρειάζεται να αλλάξει η εκπαίδευση, να συνδεθεί με την εργασία και να δοθούν κίνητρα για την πλήρωση ειδικοτήτων που χρειαζόμαστε. Οι ειδικευόμενοι να είναι καθαρά εκπαιδευόμενοι, να μην καλύπτουν εργασία και αναλαμβάνουν ευθύνη ειδικευμένων γιατρών.

Να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό σύστημα δημόσιας υγείας, που θα στηρίζεται στην διατομικότητα και στη διεπιστημονικότητα. Να παρέχουμε προσβάσιμες και δωρεάν ποιοτικές υπηρεσίες υγείας για όλους, χωρίς διακρίσεις, ίσες ευκαιρίες και καλές συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους στην υγεία.

Κύριε Υπουργέ, ανακοινώσατε πολλά ωραία πράγματα που θα έρθουν σε επόμενα νομοσχέδια για τη δευτεροβάθμια περίθαλψη, για την εκπαίδευση, για τη στελέχωση των νοσοκομείων. Όλα τα ωραία τα τοποθετείτε σε ένα μελλοντικό χρόνο. Αυτό όμως που έχουμε μπροστά μας αυτή τη στιγμή από εσάς είναι ένα νομοσχέδιο με ρυθμίσεις που δεν αντιμετωπίζουν καμία παθογένεια και δεν δίνουν ριζικές λύσεις στα προβλήματα του συστήματος υγείας που ανέδειξε η πανδημία. Αντιθέτως, πρόκειται για προσωρινές και πρόχειρες λύσεις, όπως μετακινήσεις προσωπικού και παρατάσεις συμβάσεων ΙΔΟΧ, που καλύπτουν εδώ και χρόνια πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Δεν μπορεί μετά από δυόμισι χρόνια να αντιμετωπίζετε την πανδημία με τον ίδιο τρόπο όπως στην αρχή. Ακόμη χειρότερα, το νομοσχέδιο περιέχει πλήθος διατάξεων που στηρίζονται σε διαδικασίες κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας για τις δημόσιες συμβάσεις, υπερκοστολογημένες απευθείας αναθέσεις και, κατ’ εξαίρεση, ρυθμίσεις, πάντα με την επίκληση της πανδημίας. Είτε η Κυβέρνηση δεν αντιλήφθηκε εξαρχής τη μη προσωρινότητα της πανδημίας, είτε τη βολεύει να παρακάμπτει τη νομιμότητα κρατώντας ομήρους τους συμβασιούχους, εν όψει της επερχόμενης εκλογικής αναμέτρησης και εξυπηρετώντας με αδιαφανείς συνθήκες πελατειακές σχέσεις και ίδια συμφέροντα.

Αναρωτιόμαστε, ποιο είναι τελικά το κόστος της πανδημίας; Έχετε κάνει απολογισμό μέχρι τώρα; Πού υπηρετούν οι σχεδόν 30.000 συμβασιούχοι του covid-19; Πώς αξιοποιήσατε τις δωρεές από ιδιώτες και ιδρύματα για την κάλυψη των αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας; Ποιος είναι ο απολογισμός των προμηθειών για την υγεία;

Ειδικά το άρθρο 43, αρμοδιότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποτελεί σκανδαλώδη ρύθμιση. Καταφεύγετε για όγδοη φορά στην παράταση ενός καθεστώτος αδιαφανών διαδικασιών και απευθείας αναθέσεων για προμήθειες, παροχή υπηρεσιών, συντήρηση πληροφοριακών συστημάτων κ.λπ. και μάλιστα αυτή τη φορά χωρίς όριο προϋπολογισμού σύμβασης και χωρίς υποχρέωση λήψης προσφορών, ώστε να επιλεγεί η πιο συμφέρουσα. Γιατί χρειάζεται κάτι τέτοιο; Όλα είναι ανοιχτά, οι υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά.

Επίσης, είμαστε κάθετα αντίθετοι και με το άρθρο 51, αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, που δίδεται παράταση στις εκλογές για την ανάδειξη πρυτανικών αρχών και κοσμητόρων, ώστε αυτές να διεξαχθούν με νέο νόμο.

Η Κυβέρνηση φέρνει τεράστια αναστάτωση, για να επιβάλει ένα σύστημα διοίκησης, το οποίο, μεταξύ των άλλων, χαρακτηρίζεται από έναν απίστευτο μικρομεγαλισμό, το ίδιο μοντέλο διοίκησης ανεξαρτήτως του μεγέθους του πανεπιστημίου, είτε είναι μικρό, είτε είναι μεγάλο. Το θέμα έπρεπε να αντιμετωπιστεί συνολικά με νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι για τελευταία φορά θα ψηφίσουμε υπέρ επί της αρχής του νομοσχεδίου, γιατί είναι κάποιες ανάγκες των εργαζομένων που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Όμως, εάν σε επόμενη φορά δεν υπάρξει πλήρης ενημέρωση για τον αριθμό των συμβασιούχων, δεν υπάρξει ενημέρωση των συμβάσεων έργου και προμηθειών που νομιμοποιούνται χωρίς να υπάρχει έκτακτη ανάγκη και χωρίς λογοδοσία και ακόμη, εάν δεν πάρετε υπόψη σας ότι με αυτή την τακτική το σύνολο της διοίκησης των υπηρεσιών δεν ανησυχεί καθόλου για τον έλεγχο νομιμότητας και έχει εθιστεί στην παραβίαση των νόμιμων διαδικασιών, τότε δεν θα ξαναψηφίσουμε.

Όπως είπα και πριν, όσον αφορά τα άρθρα 43 και 51, είμαστε κάθετα αντίθετοι.

Ευχαριστώ πολύ.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

Like

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.