ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ : ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΗ Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΩΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ, ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΔΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΟΛΥ ΙΣΧΥΡΩΝ


0
(0)

ΕΡΩΤΗΣΗ – ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τους Υπουργούς:

1. Οικονομικών, κ. Χ. Σταϊκούρα

2. Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδ. Γεωργιάδη

ΘΕΜΑ: «Απροστάτευτη η πρώτη κατοικία των αδύναμων και μικρομεσαίων, την ώρα που διαγράφονται δάνεια των κατά τεκμήριο οικονομικά πολύ ισχυρών»

Τον επόμενο μήνα τίθεται σε εφαρμογή το μεγαλύτερο μέρος του νέου πτωχευτικού κώδικα και τίθεται οριστικό τέρμα στην προστασία της πρώτης κατοικίας. Την ίδια στιγμή, παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, δεν έχει συσταθεί καν φορέας διαχείρισης των ακινήτων, ο οποίος θα έδινε το δικαίωμα στους αδύναμους ιδιοκτήτες να παραμένουν στο σπίτι τους ως ενοικιαστές, με αποτέλεσμα τον ορατό κίνδυνο χιλιάδες αδύναμοι συμπολίτες μας να κινδυνεύσουν με απώλεια της περιουσίας τους.

Από την 1η Ιουνίου θα αρχίσουν μαζικές κατασχέσεις και επίκεινται χιλιάδες πλειστηριασμοί, αφού σύμφωνα με δήλωση του επικεφαλής εταιρείας διαχείρισης θα πραγματοποιηθούν 250.000 πλειστηριασμοί ακινήτων στην Ελλάδα την επόμενη πενταετία. Δε βρίσκονται όμως όλοι όσοι έχουν κόκκινα δάνεια απέναντι σε αυτό το δυσοίωνο μέλλον καθώς κάποιοι κατά τεκμήριο οικονομικά ισχυροί φαίνεται ότι απολαμβάνουν προκλητικά προνομιακής αντιμετώπισης από πιστωτικά ιδρύματα και Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΔΑΔΠ).

Υπενθυμίζεται ότι η διατυπωμένη-από κυβερνητικά στελέχη-μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων που αποτυπώνονται στους ισολογισμούς των πιστωτικών ιδρυμάτων επιτυγχάνεται μέσω των επανακατατάξεων τους σε εξυπηρετούμενα μετά και από σχετικές ρυθμίσεις (παρατάσεις, εκταμιεύσεις, κεφαλαιοποιήσεις τόκων κλπ), τις ρευστοποιήσεις, τις διαγραφές τους αλλά πρωτίστως μετά την ψήφιση του ν.4354/2015 από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τη μεταφορά τους εκτός ισολογισμού και τη διαχείριση τους από ΕΔΑΔΠ. Οι ΕΔΑΔΠ προχωρούν σε ανάλογα μέσα διαχείρισης μεταξύ των οποίων και διαγραφές.

Ωστόσο βάσει δημοσιευμάτων έχει παρατηρηθεί ότι επιχειρήσεις και οικονομικοί παράγοντες τεράστιας οικονομικής επιφάνειας έχουν τύχει αναδιάρθρωσης δανείων με διαγραφές που έφταναν έως και το 90% της συνολικής οφειλής. Αντίθετα προδήλως αδύναμοι δανειολήπτες, οι οποίοι δεν έχουν το προφίλ των στρατηγικών κακοπληρωτών, καταγγέλλουν ότι οι ρυθμίσεις που τους προσφέρονται είναι μηδαμινές ενώ τα εργαλεία της Γέφυρας 1 και 2 έχουν δομηθεί δεν εξυπηρετούν την πλειονότητα των δανειοληπτών με μη εξυπηρετούμενα δάνεια, λόγω των ασφυκτικών προϋποθέσεων και όρων ένταξης.

Επιπλέον επισημαίνεται ότι η θέσπιση από την παρούσα Κυβέρνηση, με την παρ.12 του άρθρου 12 του ν.4637/2019, του κανόνα ότι απαιτείται έγκληση για την ποινική δίωξη απιστίας που στρέφεται άμεσα κατά πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος ή επιχειρήσεων του χρηματοπιστωτικού τομέα δημιουργεί το αίσθημα ότι τα στελέχη των πιστωτικών ιδρυμάτων έχουν αποκτήσει μια ανεξέλεγκτη ελευθεριότητα ως προς τον τρόπο που χειρίζονται τα δάνεια για τα οποία είναι αρμόδια αλλά των ποσών που δύνανται να «χαρίσουν» σε «προνομιούχους» δανειολήπτες.

Ερωτάται λοιπόν ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Προτίθεται να επαναφέρει έστω και τελευταία στιγμή ένα νέο πλαίσιο διαχείρισης των υπερχρεωμένων νοικοκυριών με ειδική μέριμνα για την προστασίας της α΄ κατοικίας στα πρότυπα του ν.3869/2010 και δικαίωμα αγοράς του δανείου από το δανειολήπτη πριν μεταφερθεί στην εταιρεία διαχείρισης, όπως έχει επανειλημμένως προτείνει το Κίνημα Αλλαγής;
  2. Θεωρεί ότι το παρόν νομοθετικό, κανονιστικό και διοικητικό πλαίσιο αλλά και η επιχειρησιακή λειτουργία των αρμόδιων οργάνων της Τράπεζας της Ελλάδος είναι επαρκής ώστε να διασφαλίζεται ότι οι διαγραφές δανείων και εν γένει απαιτήσεων γίνονται προς όφελος των πραγματικά αδύναμων δανειοληπτών και όχι προς όφελος «προνομιούχων» με ειδικές σχέσεις με τις διοικήσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων και των ΕΔΑΔΠ;
  3. Υπάρχουν στατιστικά στοιχεία που συλλέγει η Τράπεζα της Ελλάδος για το ύψος και τις κατηγοριοποιήσεις των διαγραφών που πραγματοποιούνται από τα πιστωτικά ιδρύματα και τις ΕΔΑΔΠ; Συγκεκριμένα γνωρίζει η Τράπεζα της Ελλάδος το ύψος των διαγραφών, τον αριθμό των επιχειρήσεων (νομικών προσώπων), ελεύθερων επαγγελματιών, αγροτών και ατομικών επιχειρήσεων καθώς και ιδιωτών (με στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια) που αφορούν, το ύψος των διαγραφών ως συνολικό ποσοστό των απαιτήσεων και την κατηγοριοποίηση των εν λόγω ποσών βάσει τού ύψους τους.

Και καλείσθε, προς ενημέρωση της Βουλής και δια αυτής των Ελλήνων πολιτών, να καταθέσετε όλα τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία διακριτά για το κάθε πιστωτικό ίδρυμα της χώρας από το 2010 και η κάθε ΕΔΑΔΠ από το 2015 και μετά σχετικά:

  1. το συνολικό ύψος των διαγραφών απαιτήσεων που έχουν πραγματοποιήσει,
  2. το συνολικό αριθμό των επιχειρήσεων (νομικών προσώπων), ελεύθερων επαγγελματιών, αγροτών και ατομικών επιχειρήσεων καθώς και ιδιωτών (με στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια) που αφορούν ταυτόχρονα με την κατηγοριοποίησή τους σε δεκατημόρια ανάλογα με το ύψος των διαγραφών ως συνολικό ποσοστό των δανείων και σε κλιμάκια ανάλογα με το απόλυτο ύψος των διαγραφών ως εξής:
  • έως 10.000
  • από 10.000,01 έως 50.000 ευρώ
  • από 50.000,01 έως 100.000 ευρώ
  • από 100.000,01 έως 500.000 ευρώ
  • από 500.000,01 έως 1.000.000 ευρώ
  • από 1.000.00,01 έως 5.000.000 ευρώ
  • από 5.000.000,01 έως 10.000.000 ευρώ
  • από 10.000.000,01 έως 100.000.000 ευρώ
  • από 100.000.000 ευρώ και πάνω.

Οι ερωτώντες βουλευτές

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ

ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΜΙΝΗΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ

ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΙΑΚΟΥΛΗ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ

ΜΠΑΡΑΝ ΜΠΟΥΡΧΑΝ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΙΑΓΚΗΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΝΑΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΟΥΛΑΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΡΑΓΓΙΔΗΣ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ: «Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΜΕΤΑΒΑΣΗ: ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ Η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ;» (ΣΗΜΕΡΑ 26/05 ΣΤΙΣ 19:00)

Διαδικτυακή συζήτηση για το εργασιακό νομοσχέδιο

Ανοιχτή διαδικτυακή εκδήλωση/συζήτηση οργανώνει το Κίνημα Αλλαγής, σήμερα Τετάρτη 26/05/2021 στις 19.00 με αφορμή το εργασιακό νομοσχέδιο και τίτλο: «Η εργασία σε μετάβαση: αξιοπρέπεια ή ισοπέδωση;». Την εκδήλωση θα ανοίξει με ομιλία της η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά.

Πιο αναλυτικά:

Εισαγωγική Ομιλία: Φώφη Γεννηματά, Πρόεδρος Κινήματος Αλλαγής

Ομιλητές (αλφαβητικά):

  • Άρης Καζάκος, Καθηγητής ΑΠΘ
  • Σταύρος Κουτσουμπέλης, Αντιπρόεδρος Ε.Ε. ΑΔΕΔΥ
  • Γιώργος Ματζαβάς, Ασκ. Δικηγόρος, Δίκτυο Νεολαίας
  • Γιώργος Μουλκιώτης, Βουλευτής, Υπεύθυνος Κ.Ο
  • Γιάννης Παναγόπουλος, Πρόεδρος ΓΣΕΕ

Συντονιστής: Χρήστος Μέγας, Γραμματέας Τομέα Εργασίας

Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά από τις σελίδες του Κινήματος Αλλαγής, του ΠΑΣΟΚ και της Προέδρου στο Facebook, καθώς και από το Youtube του Κινήματος Αλλαγής.

ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΟΥΛΚΙΩΤΗ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΔΑΠ

Δήλωση Γιώργου Μουλκιώτη, Υπεύθυνου του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων του Κινήματος Αλλαγής

Μετά από 100 χρόνια δημοσίας ΕΥΔΑΠ, με απρόσκοπτη υδροδότηση του λεκανοπέδιου και όχι μόνον, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, με την παραχώρηση του έργου «Λειτουργία συντήρηση, επισκευή, και αποκατάσταση των παγίων του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος» (ΕΥΣ) σε ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ, προχωρά προκλητικά και κυνικά σε απολύσεις εργαζομένων.

Όλα αυτά, ενώ καθυστερεί και η συζήτηση για τη σύναψη της ΣΣΕ και παράλληλα μεθοδεύονται προκλητικές τροποποιήσεις στον Κανονισμό Προσωπικού και στη μείωση του εμμονικά επικαλουμένου «μη μισθολογικού κόστους».

Αυτοί οι εργαζόμενοι που για δεκαετίες έδωσαν το καλύτερο εαυτό τους για την ομαλή υδροδότηση του λεκανοπεδίου, τώρα μέσω της καινοφανούς σύμβασης ΕΥΔΑΠ – Ελληνικού Δημοσίου, κινδυνεύουν με τους σχεδιασμούς των «αρίστων», να βρεθούν στο δρόμο.

Καλούμε την Κυβέρνηση να ανακαλέσει την απαράδεκτη και αντικοινωνική ρύθμιση.

ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ: Η ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Ανακοίνωση Τομέα Οικονομικών Κινήματος Αλλαγής

Το Κίνημα Αλλαγής με τη διαδικασία του Κοινοβουλευτικού ελέγχου έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα για τη μεθόδευσης της μετατροπή των μετατρέψιμων ομολογιών (CoCos) και την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Πειραιώς FinancialHoldings Α.Ε. που είχαν ως αποτέλεσμα την εξαύλωση δημόσιας περιουσίας ύψους 2,36 εκ. ευρώ αλλά και ιδιωτικής περιουσίας ιδιωτών μετόχων ύψους 300 εκ. ευρώ. Τα ερωτήματα αυτά παραμένουν αναπάντητα παρόλο που έχει παρέλθει η σχετική κοινοβουλευτική προθεσμία.

Η Κυβέρνηση δεν τόλμησε να απαντήσει στα στοχευμένα ερωτήματα του Κινήματος Αλλαγής που τίθενται και από όσους δεν προσποιούνται ότι δεν βλέπουν τον «ελέφαντα στην αίθουσα».

Έτσι έχει μείνει αναπάντητο:

  • Αν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ερεύνησε ενδελεχώς αν οι ακραίες διακυμάνσεις υποκρύπτουν την κατάχρηση προνομιακής πληροφορίας ή χειραγώγησης της αγοράς από την οποίο ευνοήθηκαν με αθέμιτο τρόπο συγκεκριμένοι επενδυτές;
  • Αν η Διοίκησης της Πειραιώς FinancialHoldings και του ΤΧΣ εμπλέκονται σε ενδεχόμενες τέτοιες πρακτικές;

Αναμένουμε από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς τις σχετικές απαντήσεις αφού δεν φιλοτιμείται να απαντήσει ο Υπουργός Οικονομικών.

Επιπλέον ρωτήσαμε συγκεκριμένα αν οι κύριοι μέτοχοι που μεθόδευσαν την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με τις πλάτες του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας βρήκαν την ευκαιρία να αποεπενδύσουν έγκαιρα για να εξασφαλίσουν πόρους που θα επένδυαν στη συνέχεια για να αγοράσουν τις μετοχές στην τιμή που τους βολεύει.

Δε χρειάστηκε να περιμένουμε το Υπουργείο Οικονομικών και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για απάντηση. Η ίδια η Πειραιώς Financial Holdings με το Ενημερωτικό Δελτίο για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που δημοσίευσε στις 20/3/2021 ενημέρωσε ότι ενώ το ΤΧΣ και οι μικρομέτοχοι οδηγήθηκαν στο σφαγείο με την κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης 3 funds ανακηρύσσονταν σε «ακρογωνιαίοι επενδυτές» που ήξεραν ακριβώς το ποσό των μετοχών που τους αναλογούσαν. Προφανώς αφού γνώριζαν τι θα πάρουν στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου (με το book building) ήξεραν και πότε να αποεπενδύσουν.

Και φυσικά είναι απορίας άξιο γιατί για μια Κυβέρνηση που ψάχνει εναγωνίως επενδυτές θεωρεί επιτυχή μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου από την οποία αποκλείστηκαν βάσει δημοσιευμάτων μεγάλες ευρωπαϊκές και άλλες τράπεζες του εξωτερικού αλλά αναδείχθηκαν πρωταθλητές κερδοσκοπικά funds.

Είναι προφανές ότι υπάρχει μια τετράγωνη συνέργεια που σχηματίστηκε από την Κυβέρνηση, από το ΤΧΣ, από τη διοίκηση της Πειραιώς και από τους «ακρογωνιαίους επενδυτές». Από τη στάση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς θα μάθουμε αν είναι πεντάγωνο αυτό το σχήμα που επέτρεψε να γίνει αυτή η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με το πλέον δαπανηρό για το δημόσιο και για τους παλιούς μικρομετόχους και πρωτοφανή στα χρηματοοικονομικά χρονικά τρόπο.

Η Κυβέρνηση όμως και το ΤΧΣ έχουν να απαντήσουν και σε άλλα ερωτήματα. Επέτρεψαν με τη μετατροπή των μετατρέψιμων ομολογιών (CoCos)σε μετοχές στην ουσία να διαγράφει χρέος 2,36 δις. ευρώ η Πειραιώς Financial Holdings ενώ το ΤΧΣ συμμετείχε εκ νέου στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Υπενθυμίζεται ότι η συμμετοχή του ΤΧΣ στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για την Τράπεζα Πειραιώς και τις άλλες 4 συστημικές τράπεζες το 2015, οπότε και εγκρίθηκε και η έκδοση ων CoCos ως διακριτό μέσο ενίσχυσης, έτυχαν της έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως προς τη συμβατότητα τους με το πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων. Η Κυβέρνηση το 2021 και ενώ ζήτησε την έγκριση για άλλες ad hoc κρατικές ενισχύσεις πολύ χαμηλότερου ύψος όπως αυτή της Aegean Airlinesκαι της Energean δεν έθεσε στην κρίση της Επιτροπής την εν λόγω διαδικασία ή τουλάχιστον τη νέα συμμετοχή του ΤΧΣ στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Ο λόγος συνάγεται εύκολα. Ακόμα και η φιλοτραπεζική ευρωπαϊκή επιτροπή θα διαπίστωνε ότι μεθοδεύτηκε μια αδικαιολόγητα υψηλή κρατική ενίσχυση και ότι αν το ΤΧΣ λειτουργούσε ως ιδιώτης επενδυτής θα επέβαλε, έστω αφού κατέστη βασικός μέτοχος, μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που θα του επέτρεπε να ελαχιστοποιήσει τη ζημιά του ή να και να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του.

Η ένοχη σιωπή της Κυβέρνησης που «επιβάλλεται» και στη δημόσια σφαίρα δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τεράστια πολιτικά και νομικά ερωτήματα που χρήζουν απαντήσεων. Και όσο αυτοί δεν απαντάνε εμείς θα κλιμακώνουμε!

Β. ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: «ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ» ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, «ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ» ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ!

Δήλωση Βασίλη Κεγκέρογλου, Γραμματέα Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, για  την μείωση των συντάξεων χηρείας

Το δήθεν επιτελικό κράτος της ΝΔ εν πλήρει δράσει: χθες μείωσε  κατά 50%  τις συντάξεις λόγω θανάτου χιλιάδων ανθρώπων που  έχουν καταθέσει  από το 2019 (!) δήλωση στον ΕΦΚΑ ότι δεν εργάζονται και δεν παίρνουν δική τους σύνταξη. Και επιπλέον τους ζητούν να επανακαταθέσουν την ίδια δήλωση… για να πάρουν το σωστό ποσό σύνταξης, ο Θεός ξέρει πότε!

Για να φτιάξουν (με λάθος τρόπο)  μια απλή μηχανογραφική εφαρμογή χρειάστηκαν 2 χρόνια διακυβέρνησης!

«Επιτελική» ανικανότητα, «επιτελική» αναλγησία για τις βιοτικές ανάγκες και την επιβίωση αδύναμων οικογενειών.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΠΕΔΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ

Κοινή ανακοίνωση Μιχάλη Κατρίνη, Υπεύθυνου Ανάπτυξης και Επενδύσεων & Στ. Κομνηνού Γραμματέα Τομέα Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας του Κινήματος Αλλαγής

 

Ευτελίζοντας κάθε έννοια κοινοβουλευτικής και πολιτικής διαδικασίας, η κυβέρνηση μειώνει στο ελάχιστο την απαραίτητη πλειοψηφία στα ΔΣ των επιμελητηρίων (από το διευρυμένο ποσοστό των 4/5 στην απόλυτη πλειοψηφία) ώστε να διευκολυνθεί η αντικατάσταση των Διοικητικών Επιτροπών τους.

Και όλα αυτά έγιναν με εκπρόθεσμη τροπολογία βουλευτή της Ν.Δ., το απόγευμα της Παρασκευής (21 Μάϊου 2021), λίγα λεπτά πριν ολοκληρωθεί το νομοσχέδιο για τη φαρμακευτική κάνναβη στην ολομέλεια, μόλις δύο μήνες μετά το Ν.4782, που θεσμοθέτησε αλλαγές στην επιμελητηριακή νομοθεσία. Η συμπαιγνία ήταν προφανής αφού η τροπολογία έγινε αμέσως αποδεκτή από τον αρμόδιο Υπουργό Ανάπτυξης και ψηφίστηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία, όχι όμως από το Κίνημα Αλλαγής.

Ρωτούμε την κυβέρνηση, προς τι αυτή η σπουδή για να μειώσει την αναλογικότητα στη διαμόρφωση των οργάνων διοίκησης των επιμελητηρίων που καλούνται να εκφράσουν το σύνολο της επιχειρηματικότητας και όχι συνδικαλιστικά ή μικροπολιτικά συμφέροντα;

Αν πράγματι ο σκοπός της τροπολογίας ήταν να διευκολύνει τη λήψη σημαντικών αποφάσεων (πχ Προϋπολογισμός), αυτό θα μπορούσε να γίνει πολύ απλά με την ανάθεση στο ίδιο το ΔΣ της ευθύνης, στις περιπτώσεις που η Διοικητική Επιτροπή δεν συγκέντρωνε τον απαραίτητο συσχετισμό.

Η ρύθμιση αυτή εγείρει σαφώς ζητήματα αντισυνταγματικότητας, αφού μεταβάλει στη διάρκεια της θητείας βασικές αρχές λειτουργίας, καταστρατηγώντας τη βούληση του εκλογικού σώματος.

Επιπλέον επιδιώκει τη χειραγώγηση της διαφορετικής άποψης, στην πραγματικότητα οδηγεί σε αδυναμία διοίκησης, αφού ανά πάσα στιγμή, η απόλυτη πλειοψηφία θα μπορεί να αλλάζει υπέρ της μιας πλευράς ή της άλλης με διαφορά μιας ψήφου.

Καλούμε την κυβέρνηση να ανακαλέσει την τροπολογία αυτή.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 26.5.2021

“ΝΑΙ” στην ψήφο των αποδήμων Ελλήνων

Πιστοί στην αρχή μας, ότι στα μεγάλα θέματα δημοκρατίας λειτουργούμε χωρίς μικροκομματικές λογικές, θεωρούμε καθήκον μας να υπερασπιστούμε το δικαίωμα των ομογενών μας να συμμετέχουν με την ψήφο τους ενεργά στις εξελίξεις της χώρας. Εξάλλου το ΠΑΣΟΚ με τη συνταγματική μεταρρύθμιση του 2001 κατοχύρωσε την επιστολική ψήφο για τους απόδημους. Το αρχικό σχέδιο νόμου της Κυβέρνησης έθετε σοβαρούς περιορισμούς, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκε άλλο ένα πεδίο για μικροπολιτική, κλεινοντας την πόρτα στους Έλληνες του εξωτερικού. Μακριά από μικροπολιτικές παρωπίδες, και με αίσθημα ευθύνης προς τους Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό και πάντα μας στηρίζουν στις δύσκολες ώρες, ψηφίζουμε αυτό το Νομοσχέδιο, προτείνοντας μια γενναία, οριστική λύση:

  • Να έχουν όλοι δικαίωμα ψήφου, εφόσον είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και τα δημοτολόγια
  • Για την συμμετοχή τους στις εκλογές, να απαιτείται μόνο η επικαιροποίηση της εγγραφής τους με σχετική δήλωση (και ηλεκτρονικά)
  • Η συμμετοχή τους να γίνεται και με επιστολική ψήφο
  • Η ψήφος να προσμετράται (για λόγους εγκυρότητας και καθολικότητας) στο συνολικό εθνικό εκλογικό αποτέλεσμα – Όχι όμως στο αποτέλεσμα των εθνικών εκλογικών περιφερειών
  • Να εκπροσωπούνται ως διακριτή κατηγορία στη Βουλή

Περισσότερα ΕΔΩ.

Πρώτη κατοικία: Την αφήνουν απροστάτευτη ενώ διαγράφουν τα δάνεια των ισχυρών

Από τη μία, οι αδύναμοι και οι μικρομεσαίοι που τον επόμενο κιόλας μήνα θα έρθουν αντιμέτωποι με μαζικές κατασχέσεις και χιλιάδες πλειστηριασμούς, και από την άλλη οι ισχυροί και οι “ημέτεροι”, που βλέπουν τα δάνειά τους να διαγράφονται έως και 90% από τη συνολική οφειλή! Αυτή είναι η κοινωνικά διχαστική πολιτική της Νέας Δημοκρατίας. Ενώ από την 1η Ιουνίου τίθεται σε εφαρμογή το μεγαλύτερο μέρος του νέου πτωχευτικού κώδικα που αφήνει οριστικά πια, απροστάτευτη την πρώτη κατοικίας, η κυβέρνηση αποδεικνύει ότι τα κόκκινα δάνεια την ενδιαφέρουν μόνο αν οι οφειλέτες τους είναι αδύναμοι! Μάλιστα, παρά τις εξαγγελίες της, ακόμη δεν έχει συσταθεί καν φορέας διαχείρισης των ακινήτων, που θα έδινε το δικαίωμα στους ασθενέστερους ιδιοκτήτες να παραμένουν στο σπίτι τους ως ενοικιαστές. Το εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα, φέρνει στη βουλή με ερώτησή της σύσσωμη η ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής, με επικεφαλής την Πρόεδρο, Φώφη Γεννηματά.

Περισσότερα ΕΔΩ.

Τράπεζα Πειραιώς: Ένοχη η σιωπή της Κυβέρνησης

Ένοχη κρίνεται η σιωπή της κυβέρνησης απέναντι στα καίρια ερωτήματα που έθεσε το Κίνημα Αλλαγής για τις μεθοδεύσεις στην Τράπεζα Πειραιώς που είχαν ως αποτέλεσμα την εξαΰλωση δημόσιας περιουσίας ύψους 2,36 εκ. ευρώ αλλά και ιδιωτικής περιουσίας ιδιωτών μετόχων ύψους 300 εκ. ευρώ! Η κυβέρνηση όσο κι αν «επιβάλλει» αντίστοιχη σιγή ιχθύος και στη δημόσια σφαίρα, θα βρίσκει μπροστά της το Κίνημα Αλλαγής, που δεν θα σταματήσει να επισημαίνει τα τεράστια πολιτικά και νομικά ερωτήματα που χρήζουν άμεσων απαντήσεων: Πώς είναι δυνατόν η κυβέρνηση, που ψάχνει εναγωνίως επενδυτές, να θεωρεί επιτυχή μία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, από την οποία αποκλείστηκαν μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες και αναδείχθηκαν πρωταθλητές κερδοσκοπικά funds; Παράλληλα, καλείται να εξηγήσει που ακριβώς έγκειται η επιτυχία της, δεδομένου ότι αυτή η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου πραγματοποιήθηκε με το πλέον δαπανηρό -για το δημόσιο και για τους παλιούς μικρομετόχους-, τρόπο. Περισσότερα ΕΔΩ.

ΕΥΔΑΠ: Άνοιξε η “κάνουλα” των απολύσεων

Τη σφοδρότατη επίθεση που έχει εξαπολύσει στον κόσμο της εργασίας επεκτείνει και κλιμακώνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, που με νέα απαράδεκτη και αντικοινωνική ρύθμιση, τώρα ανοίγει την “κάνουλα” των απολύσεων και στην ΕΥΔΑΠ. Η κυβέρνηση των αρίστων, αυτή τη φορά στρέφει τα βέλη της στους εργαζόμενους της ΕΥΔΑΠ, οι οποίοι για δεκαετίες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για την ομαλή υδροδότηση του λεκανοπεδίου. Παραχωρώντας έργο της Εταιρείας σε ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ, η κυβέρνηση ουσιαστικά προχωρά προκλητικά και κυνικά σε απολύσεις εργαζομένων, ενώ καθυστερεί και η συζήτηση για τη σύναψη της Συλλογικής Σύμβαση Εργασίας ΣΕ και παράλληλα μεθοδεύονται προκλητικές τροποποιήσεις στον Κανονισμό Προσωπικού. Περισσότερα ΕΔΩ.

Μείωση συντάξεων χηρείας: Ακόμη μία “επιτελική” αναλγησία

Ένα ακόμη δείγμα της επιτελικής αναλγησίας από την οποία χαρακτηρίζεται από την αρχή της διακυβέρνησής της η ΝΔ, συνιστά και η χθεσινή μείωση των συντάξεων χηρείας. Πιο αναλυτικά, η κυβέρνηση χθες μείωσε κατά 50% τις συντάξεις λόγω θανάτου χιλιάδων ανθρώπων που έχουν καταθέσει από το 2019(!) δήλωση στον ΕΦΚΑ ότι δεν εργάζονται και δεν παίρνουν δική τους σύνταξη. Μάλιστα, σε ακόμη μία πράξη μνημειώδους σκληρότητας και αδιαφορίας, τους ζητούν να επανακαταθέσουν την ίδια δήλωση… για να πάρουν το σωστό ποσό σύνταξης, άγνωστο βέβαια το πότε! Περισσότερα ΕΔΩ.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΒΑΘΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

Ομιλία Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, στη διαδικτυακή συζήτηση για το εργασιακό νομοσχέδιο: «Η εργασία σε μετάβαση: αξιοπρέπεια ή ισοπέδωση;»

Φίλες και Φίλοι,

Η εργασία είναι σε «μετάβαση». Όπως είναι και ο τίτλος της εκδήλωσης μας.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιταχύνθηκε με την πανδημία, ο αριθμός των τηλε-εργαζόμενων αυξήθηκε σημαντικά, το ίδιο και η εργασία στις πλατφόρμες.

Είναι προφανές ότι χρειάζονται νέες απαντήσεις, όμως οι νέες πολιτικές που απαιτούνται πρέπει να έχουν ιδεολογικό πρόσημο.

Σε όλο τον κόσμο οι συντηρητικές δυνάμεις εμμένουν στις δικές τους συνταγές: Λιτότητα, διάλυση του κοινωνικού κράτους, απορρύθμιση της εργασίας. Με αυτό τον τρόπο η κρίση της πανδημίας φέρνει μεγάλη ύφεση, οι προοπτικές ανάπτυξης και απασχόλησης υποχωρούν, οι ανισότητες διευρύνονται, δημιουργείται ο κίνδυνος μιας νέας κοινωνικής κρίσης και αδιεξόδου. Αυτά παρακολουθούμε στη χώρα μας με τη κυβέρνηση Μητσοτάκη που είναι βαθιά συντηρητική.

Απέναντι σε αυτές τις λογικές υπάρχει και η πολιτική του Προέδρου Μπάιντεν που δίνει βάρος στις δημόσιες επενδύσεις που δημιουργούν απασχόληση, στηρίζει το εισόδημα των νοικοκυριών και το κοινωνικό κράτος, φορολόγει το μεγάλο πλούτο. Είναι η δική μας ατζέντα, της σοσιαλδημοκρατίας.

Εμείς οι σοσιαλδημοκράτες οφείλουμε να διαμορφώσουμε γρήγορα τη δική μας ατζέντα και να σταθούμε στην πρώτη γραμμή τηςπροσπάθειας για ανάπτυξη με Κοινωνική Δικαιοσύνη και μείωση των ανισοτήτων.

Φίλες και Φίλοι,

Στη χώρα μας η Κυβέρνηση της ΝΔ εκμεταλλεύτηκε την κρίση για να προωθήσει πιο γρήγορα τις επιλογές της, τις συντηρητικές και ιδεοληπτικές της πολιτικές.

Στήριξη ισχυρών, εγκατάλειψη της μικρής και μεσαίας ελληνικής επιχείρησης, ισοπέδωση των εργασιακών δικαιωμάτων.

Επικαλείται ότι πήρε μέτρα ¨ενίσχυσης¨ που φθάνουν στο 11% του Ελληνικού ΑΕΠ. Που πήγαν αλήθεια αυτά τα χρήματα;

Την απάντηση μας την δίνει η έκθεση του Εθνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου. Η αναπλήρωση του «χαμένου» εισοδήματος έφθασε μόνο στο 42%, μας φέρνει στην 11η θέση στην Ευρώπη.Τα χρήματα έγιναν καταθέσεις και δεν έφτασαν ποτέ σε αυτούς που τα είχαν ανάγκη.

Ποιο ήταν το αποτέλεσμα πολιτικών της Νέας Δημοκρατίας για τους εργαζόμενους;

Ο«όγκος» της απασχόλησης μειώθηκε σημαντικά.

600.000 εργαζόμενοι ζούσαν για μήνες με 534 ευρώ.

350.000 μακροχρόνια άνεργοι έμειναν χωρίς καμία στήριξη

Το εργατικό εισόδημα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ υπέστη σημαντικές μειώσεις που αφορούν τους 6 στους 10 εργαζόμενους. Μειώσεις που για μεγάλο ποσοστό αυτών ήταν πάνω από 30%.

Πολλές χιλιάδες εργαζόμενοι βιώνουν ακόμη τον κίνδυνο της απόλυσης και την ανασφάλεια της ανεργίας, σε επιχειρήσεις που είτε δεν άνοιξαν, είτε δυσκολεύονται ιδιαίτερα να τα βγάλουν πέρα.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η Κυβέρνηση συστηματικά υπονομεύει ή αφαιρεί τα εργασιακά δικαιώματα. Υλοποιεί τις δεσμεύσεις που ο κ. Μητσοτάκης ανέλαβε προεκλογικά στην Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ.

Αυτή η αντίληψη της ΝΔ είναι ιδεοληπτική, βαθιά συντηρητική! Κυριολεκτικά κολλημένη στο χθες.

Μια αντίληψη που δεν κατανοεί ότι σήμερα, στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης, τον κύριο ρόλο διαδραματίζουν η γνώση, η υψηλή κατάρτιση, η ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού και όχι το φθηνό ημερομίσθιο.

Είναι μια αντίληψη κοντόφθαλμη, που αρνείται να καταλάβει ότι ο ανασφαλής εργαζόμενος δεν είναι παραγωγικός.

Το προανάκρουσμα των επιθέσεων ήρθε πριν την κρίση, με τον Νόμο για την υπονόμευση των κλαδικών συμβάσεων. Που ευνοεί μόνο τους ασύδοτους εργοδότες, που επιδιώκουν αυτές να μην έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα.

Δεύτερο βήμα-εν μέσω πανδημίας-ήταν η επιχείρηση εφαρμογής του δόγματος μισός μισθός-μισή δουλειά με το Πρόγραμμα Συνεργασία.

Που επιλέχθηκε, αντί της πρότασης μας για την Επιδότηση Εργασίας προς τις επιχειρήσεις που επλήγησαν. Χαρακτηριστικό ήταν πως η Ελλάδα απορρόφησε λιγότερα χρήματα από ότι το Βέλγιο για να στηρίξει τους εργαζόμενους.

Τώρα φθάνουμε στο αποκορύφωμα. Με 2 «κεντρικές» κινήσεις της Κυβέρνησης.

Πρώτον: Στο Κυβερνητικό σχέδιο για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, δεν υπάρχει πρόβλεψη για την σύνδεση της αξιολόγησης και επιδότησης των επενδύσεων, με τις θέσεις εργασίας που δημιουργούν.

Ούτε για την ύπαρξη Ελληνικής προστιθέμενης αξίας. Το να παράγουμε δεν αφορά την κυβέρνηση.

Όλα μπορούν να γίνουν με τις εισαγωγές των αναγκαίων υλικών. Αρκεί να εξυπηρετούνται οι «φίλοι» στης Κυβέρνησης, αυτοί που θα εισαγάγουν προϊόντα.

Δεύτερον: Έρχεται το Νομοσχέδιο με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Για την Προστασία της Εργασίας». Που με σειρά διατάξεων ισοπεδώνει τα εργασιακά δικαιώματα, διαλύει τους μηχανισμούς ελέγχου της αγοράς εργασίας και αποδομεί τον δημοκρατικό νόμο 1264/82 για τις συνδικαλιστικές ελευθερίες.

Αυτό είναι το πλαίσιο της Κυβερνητικής πολιτικής για την «εργασία».

Απέναντι σε αυτές τις επιλογές υπάρχει και ο Προοδευτικός δρόμος, στον οποίο πορευόμαστε εμείς:

Που δεν αρνείται την ανάγκη ανταπόκρισης στις αλλαγές, αντίθετα πρωτοστατεί σε αυτές. Με μια νέα πολιτική που προωθεί την ΝΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ, που οδηγεί τους εργαζόμενους να ανταποκρίνονται στις αλλαγές δουλεύοντας με ασφάλεια, αξιοπρέπεια, ρυθμισμένες σχέσεις εργασίας.

Που προωθεί την στρατηγική της Πλήρους Απασχόλησης και συνδέει κάθε δράση και επένδυση με τη δημιουργία νέων ποιοτικών θέσεων εργασίας.

Που προωθεί ένα νέο Κοινωνικό Συμβόλαιο της Ψηφιακής εποχής, που παρέχει κίνητρα, αλλά θέτει και υποχρεώσεις στις επιχειρήσεις, για την επανακατάρτιση των εργαζομένων τους στα νέα δεδομένα και την πρόσβαση όλων στην γνώση.

Ειδικότερα για το Κυβερνητικό Νομοσχέδιο αλλά και τις Κυβερνητικές πολιτικές που αφορούν τους εργαζόμενους, θέλω να τονίσω:

1ον) Δεν αποδεχόμαστε τις πολιτικές που παραπέμπουν το κρίσιμο εργατικό δικαίωμα του 8ωρου, στην άνιση ατομική διαπραγμάτευση εργοδότη-εργαζόμενου.

Ώστε να μεταβάλλεται σε 10ωρο, για να μην πληρωθούν υπερωρίες και να δημιουργούνται πρόσθετα προβλήματα στην οικογενειακή ζωή του εργαζόμενου.

Μόνο με τις συλλογικές συμβάσεις που προβλέπει ο Ν. 3846/10 του ΠΑΣΟΚ μπορεί τα δικαιώματα των εργαζομένων να περιφρουρηθούν και οι καταχρήσεις να ελεγχθούν.

Αλλιώς θα οδηγηθούμε στην ασυδοσία.

Γιατί και αυτή ακόμη η «κάρτα εργασίας»-δική μας νομοθετική πρόβλεψη και αίτημα της ΓΣΕΕ-δεν θα εφαρμοσθεί, παρά μόνο «πειραματικά» όπως ο ίδιος ο Υπουργός εξήγγειλε.

2ον) Δεν αποδεχόμαστε λογικές που εντείνουν την ανασφάλεια του εργαζόμενου, απελευθερώνουν ακόμη περισσότερο τις απολύσεις και περιορίζουν δραστικά το δικαίωμα επαναπρόσληψης για όσους δικαιώνονται στα δικαστήρια.

3ον) Δεν αποδεχόμαστε λογικές που αντί να ενισχύουν την Συλλογική Διαπραγμάτευση, θέτουν νέα προσκόμματα στις συλλογικές διαπραγματεύσεις, στην σύναψη και εγκυρότητα των κλαδικών συμβάσεων.

Εμείς λέμε ΝΑΙ στις κλαδικές συμβάσεις, με βάρος στην υποχρεωτικότητα και την καθολική εφαρμογή τους.

4ον) Δεν αποδεχόμαστε λογικές που μειώνουν το εισόδημα του εργαζόμενου, φθάνοντας στο ακραίο σημείο που αφορά την καθήλωση του κατώτατου μισθού. Που απαγορεύουν στους κοινωνικούς εταίρους να τον διαπραγματεύονται ελεύθερα μέσω της ΕΓΣΕΕ.

Επιβάλλεται άμεσα να γίνει δεκτή η πρόταση της ΓΣΕΕ για επαναφορά του κατώτερου μισθού στα 751 ευρώ εντός του έτους και στη συνέχεια καθορισμός του ελεύθερα με τις διαπραγματεύσεις των κοινωνικών εταίρων.

5ον) Δεν αποδεχόμαστε τις λογικές της Κυβέρνησης που προωθούν συνειδητά την αποδυνάμωση και διάλυση των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους για την εφαρμογή των νόμων και των συμβάσεων στους εργασιακούς χώρους.

Οι προβλέψεις της Κυβέρνησης οδηγούν σε εργασιακή ζούγκλα με τον Υπουργό Εργασίας να παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο.

Είναι αδιανόητο για ένα σοβαρό, πραγματικό επιτελικό κράτος, όχι το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη, να μην ελέγχει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Θα έπρεπε να θέτει τους κανόνες και να ελέγχει την εφαρμογή τους. Είναι στοιχειώδες συστατικό στοιχείο ενός σοβαρού επιτελικού κράτους.

Το ΣΕΠΕ αντίθετα πρέπει να αναβαθμισθεί-υπό τον έλεγχο του Υπουργείου Εργασίας-ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα αντί της μαύρης εργασίας που σήμερα κυριαρχεί.

6ον) Δεν αποδεχόμαστε λογικές που επιχειρούν την αποδυνάμωση των συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Που θεωρούν τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και την προστασία «βαρίδια και προνόμια».

Που επιδιώκουν να αποδυναμώσουν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας.

Για μας,τη Δημοκρατική Παράταξη, το ΠΑΣΟΚ και το Κίνημα Αλλαγής τα συνδικάτα και η ελεύθερη συνδικαλιστική δράση ήταν, είναι και θα είναι βάθρο της Δημοκρατίας.

Ρόλος που ο Ν. 1264/82, ο πιο δημοκρατικός νόμος σε όλη την Ευρώπη, κατοχυρώνει. Είναι αδιανόητο να αποδομηθεί αυτό σήμερα και να μην υπάρχει προστασία στα συνδικαλιστικά στελέχη απέναντι στην απόλυση.

Για μας υπάρχουν ακόμη 2 σημαντικές προτεραιότητες

Να δημιουργηθεί ένα νέο και πλήρες δίκτυο προστασίας για τους εργαζόμενους με τηλεργασία και τους εργαζόμενους στις πλατφόρμες.

Ώστε να υπάρχει η πραγματική συναίνεση τους για την εργασία με αυτή την μορφή και να τηρούνται απαρέγκλιτα τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα τους και ιδιαίτερα το ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Να μην υπάρχει καμία ανοχή σε διακρίσεις στους χώρους εργασίας λόγω φύλου, φυλής, θρησκεύματος, σεξουαλικού προσανατολισμού και να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα βίας και σεξουαλικής παρενόχλησης.

Σε αυτούς τους τομείς το Νομοσχέδιο της Κυβέρνησης κάνει κάποια θετικά βήματα. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να τα στηρίξουμε.

Φίλες και Φίλοι,

Είναι αυτονόητο ότι το συνδικαλιστικό κίνημα διατηρεί την αυτονομία των διαδικασιών και των αποφάσεών του.

Με σεβασμό σ’ αυτές πιστεύω ότι είναι ώρα να ενισχύσουμε τους δεσμούς μας, να διαμορφώσουμε μαζί-με ανοιχτό διάλογο με την ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ- το πλαίσιο της πολιτικής για το μέλλον της χώρας και της κοινωνίας, να ενισχύσουμε τις προσπάθειες για να ανατραπεί η δεξιά πολιτική και ν’ ανοίξει ο δρόμος για την Προοδευτική Διακυβέρνηση της χώρας.

Στηρίζουμε τις θέσεις και τις προσπάθειες της ΓΣΕΕ, των Εργατικών Κέντρων, των συνδικάτων, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και των κατακτήσεων των εργαζομένων.

Προχωρούμε σε διαδικασίες ενημέρωσης των πολιτών για τις συνέπειες αυτού του Νόμου και το πραγματικό περιεχόμενο του.

Εντείνουμε τις παρουσίες μας σε εργασιακούς χώρους και εργοστάσια, για να σπάσουμε τη σιωπή, που επιχειρούν να επιβάλλουν τα ελεγχόμενα από την Κυβέρνηση Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Είναι ένας αγώνας που θα δώσουμε μαζί, με αποφασιστικότητα και αυτοπεποίθηση. Και σε κάθε περίπτωση αν η Κυβερνητική πλειοψηφία ψηφίσει τελικά αυτές τις αντεργατικές διατάξεις, θεωρούμε δέσμευση και υποχρέωση μας την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ τους, όταν μελλοντικά οι πολιτικοί συσχετισμοί το επιτρέψουν.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *