ΑΥΤΟΨΙΑ ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΕΠΛΗΓΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΟΜΗΝΙΑ


0
(0)

Αυτοψία Ιλχάν Αχμέτ στις περιοχές που επλήγησαν από την θεομηνία

Καλείται η κυβέρνηση να ενισχύσει την Τ.Α. α και β βαθμού για να εκπονηθούν έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στη Ροδόπη   

  • Απαιτούνται άμεσες αποζημιώσεις για τους  πληγέντες

Αυτοψία σε οικισμούς των δήμων Αρριανών και Μαρωνείας-Σαπών και συγκεκριμένα στο Λύκειο, τα Δειλινά, τα Αμάραντα, το Λοφάριο και το Βέλκιο, που υπέστησαν τις μεγαλύτερες καταστροφές από την θεομηνία που έπληξε την Ροδόπη τα τελευταία εικοσιτετράωρα, πραγματοποίησε σήμερα ο βουλευτής Ροδόπης του Κινήματος Αλλαγής Αχμέτ Ιλχάν.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι συγκεκριμένες περιοχές υφίστανται τις συνέπειες από την υπερχείλιση υδάτων και έντονων πλημμυρικών φαινομένων, καθώς τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, όπως επισημάνθηκε από τον βουλευτή Ροδόπης, και με την προηγούμενη κυβέρνηση όσο και με την σημερινή, υστερούν κατά μείζονα λόγο στο νομό Ροδόπης.

Την προβληματική αυτή κατάσταση, που σχεδόν κάθε χρόνο οδηγεί σε καταστροφές οικοσκευών και καλλιεργήσιμων εκτάσεων αλλά και απειλεί άμεσα ανθρώπινες ζωές, ο Ιλχάν Αχμέτ είχε τη ευκαιρία να επισημάνει στον περιφερειάρχη ΑΜ-Θ κ Χρήστο Μέτιο, όταν συναντήθηκαν στη διάρκεια της δικής του περιοδείας μαζί με τον δήμαρχο Αρριανών και υπηρεσιακούς παράγοντες στον τόπο της καταστροφής.

Όπως τονίζει ο βουλευτής Ροδόπης, «ο νομός μας έχει τεράστια ανάγκη από μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας σε όλο τη έκτασή του που θα τον θωρακίσουν από ακραία καιρικά φαινόμενα. Η κλιματική αλλαγή εξάλλου, χρόνο με τον χρόνο προκαλεί εντονότερα και καταστροφικότερα φαινόμενα».

«Το νερό που σε άλλες περιπτώσεις με την ύπαρξη υποδομών, φραγμάτων και εγγειοβελτιωτικών έργων θα αποτελούσε ευλογία για την περιοχή, απειλεί και την παραγωγή και τους ανθρώπους στο πέρασμά του υπό τις παρούσες συνθήκες», καταλήγει ο Αχμέτ Ιλχάν στις επισημάνσεις του.

Αυτονόητη, τέλος, πρέπει να θεωρείται η πρωτοβουλία του βουλευτή σε κοινοβουλευτικό επίπεδο για τις αποζημιώσεις των θυμάτων της θεομηνίας, αμέσως μετά τις εκτιμήσεις που θα γίνουν σε καλλιεργούμενες εκτάσεις, οικοσκευές και κινητό εξοπλισμό από τα αρμόδια κλιμάκια που θα συσταθούν τις επόμενες μέρες.                               

Π.ΒΛΑΧΟΣ: ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΜΕ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Συνέντευξη παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά FM 90.1 και στους δημοσιογράφους Γιώργο Πιέρρο και Γιώργο Κουβαρά, ο Γραμματέας Επικοινωνίας του Κινήματος Αλλαγής, Παναγιώτης Βλάχος το απόγευμα της Τετάρτης 13.01.2021. Μεταξύ άλλων δήλωσε:

Για τις αλλαγές στην εκπροσώπηση της Κοινοβουλευτικής ομάδας δήλωσε

Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ότι ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος αναπληρώνει τον/την πρόεδρο κάθε κόμματος στη Βουλή. Είναι προσωπική επιλογή κάθε προέδρου, όχι προϊόν κάποιας εσωκομματικής ή άλλης συλλογικής διαδικασίας. Χθες το έπραξε η κ. Γεννηματά, τις προάλλες οι κ.κ. Μητσοτάκης και Τσίπρας. Συμβαίνει στην πολιτική ζωή. Κάποιος που αντικαθίσταται από κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος δεν μπαίνει σε αποστρατεία ούτε διαγράφεται. Ίσα ίσα που στην περίπτωση του κ. Λοβέρδου, συνεχίζει να εκπροσωπεί το κόμμα σε θέματα εξωτερικής πολιτικής. Γίνεται μια προσπάθεια να αξιοποιηθούν όλο και περισσότερα στελέχη. Αυτή η προσπάθεια έχει βάθος χρόνου και δεν περιορίζεται μόνο στη Βουλή αλλά και στο κόμμα. Ιδιαιτέρως τώρα που μπαίνουμε σε μια χρονιά δύσκολη, που μπορεί να εξελιχθεί και σε εκλογική.

Δεν είναι προϊόν μιας εσωκομματικής σύγκρουσης η αντικατάσταση του κ. Λοβέρδου. Κανείς άλλωστε δεν έχει αμφισβητήσει την πολιτική γραμμή Γεννηματά που αποτελεί και ομόφωνη απόφαση του συνεδρίου και όλων των συλλογικών μας οργάνων για την αυτόνομη πορεία του Κινήματος και την διεκδίκηση πρωταγωνιστικού ρόλου. Σε αυτή τη γραμμή λοιπόν πρέπει να δουλέψουμε ακόμα πιο εντατικά, αποτελεσματικά και συλλογικά. Για τις εσωτερικές μας διαδικασίες έχουμε ακόμα χρόνο. Μέχρι τότε όμως η εκλογική μας βάση απαιτεί ενότητα. Αυτή που θα μας κρατήσει ζωντανούς και θα μας επιτρέψει να οργανώσουμε μια υποδειγματική δημοκρατική διαδικασία, όπου τότε μπορεί όποιος θέλει να εκφράσει τις φιλοδοξίες του. Σε κάθε περίπτωση σε λίγους μήνες δεν θα θυμάται κανείς όλα αυτά. Ζούμε μια τεράστια υγειονομική, κοινωνική και οικονομική δοκιμασία εξάλλου, που υπερβαίνει οποιοδήποτε εσωκομματικό σενάριο της στιγμής.

Για το κενό αντιπολίτευσης

Δυστυχώς στη χώρα δεν υπάρχει αξιωματική αντιπολίτευση. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αναντίστοιχος του θεσμικού του ρόλου και της λαϊκής εντολής που πήρε. Ασκεί μια άγονη, συχνά κίτρινη αντιπολίτευση που δεν προσθέτει, γι’ αυτό και βλέπουμε ότι υποχωρεί δημοσκοπικά.

Για το πιστοποιητικό εμβολιασμού

Έχουμε σταθεί σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας με αξιοπρέπεια, ευθύνη και προσπαθούμε κάθε φορά που κάνουμε κριτική, να προτείνουμε. Η πανδημία είναι μια τεράστια δοκιμασία. Η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη έχει μεγάλες ευθύνες για το δεύτερο κύμα αυτής. Βλέπουμε τα κενά πολιτικής και τα επισημαίνουμε. Και μερικές φορές είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις. Σήμερα πχ που παίζει η είδηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού που πρότεινε χθες ο κ. Μητσοτάκης, είναι μια ευκαιρία να σας θυμίσω ότι το έχουμε προτείνει δύο φορές πριν από μέρες και μάλιστα η ίδια η κ. Γεννηματά, σε δημόσια παρέμβασή της.

Μ.ΟΘΩΝΑΣ: Η ΕΚΛΟΓΟΛΟΓΙΑ, ΤΕΤΟΙΕΣ ΩΡΕΣ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ «ΠΙΑΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΝΩΛΗ ΟΘΩΝΑ

ΜΕΛΟΥΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ &

Δ/ΝΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ POLITICAL

ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΑΝΤΩΝΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ

Η εκλογολογία, τέτοιες ώρες,  δεν μας απασχολεί αλλά δεν θα «πιαστούμε και στον ύπνο»

1) Όταν είσαι στην αντιπολίτευση όπως ξέρετε η κριτική είναι εύκολη. Ποια είναι τα  λάθη που μπορούσε να αποφύγει η Κυβέρνηση στη διαχείριση της πανδημίας και τα οποία ενδεχομένως  να επαναληφθούν;

Η εύκολη κριτική δεν μας αφορά. Είναι πάντα και  τεκμηριωμένη, συνοδεύεται από συγκεκριμένες προτάσεις  και δικαιώνεται, δυστυχώς,  από την εξέλιξη των πραγμάτων. Η επιλογή της κυβέρνησης να μην αξιοποιεί όσα έγκαιρα έχουμε επισημάνει και προτείνει σκιαγραφεί το περίγραμμα των λαθών της. Δεν ήθελαν ή  δεν μπόρεσαν να οργανώσουν το κρίσιμο δίκτυο πρώτης γραμμής πρωτοβάθμιας υγείας, να στηρίξουν αποτελεσματικά και έγκαιρα το ΕΣΥ, να συνδυάσουν τα μαζικά τεστ και την αξιόπιστη ιχνηλάτηση  για το αναγκαίο  σταδιακό – ανά περιοχή-  «άνοιγμα» της κοινωνικής και οικονομικής ζωής με ασφάλεια.

2) Θεωρείτε ότι εκτός από παραλείψεις ή αστοχίες στη διαχείριση της κρίσης υπάρχει και κάτι άλλο;

Στη σκιά της πανδημίας, η κυβέρνηση προχωρά σε μια σειρά επιλογών σε βάρος των εργαζομένων και της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, επιχειρεί να μετατρέψει τα ΜΜΕ σε ενορχηστρωμένο μηχανισμό  προπαγάνδας και προωθεί  fasttrack αδιαφανείς διαδικασίες κάνοντας δωράκια σε φίλους.

3) Σε μια ρεαλιστική προσέγγιση του πολιτικού χρόνου για την Κυβέρνηση η εξέλιξη της πανδημίας θα κρίνει τη προσφυγή στις κάλπες. Ποια είναι η “μακρό-πολιτική”σας εκτίμηση για το “κάψιμο”της απλής αναλογικής;

Η μόνη ρεαλιστική προσέγγισηπρέπει να αφορά το πως θα κερδηθεί αυτός ο υγειονομικός πόλεμος με τις λιγότερες απώλειες. Σε ανθρώπινες ζωές αλλά και οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Η εκλογολογία, τα σενάρια, οι κομματικοί και προσωπικοί σχεδιασμοί, τέτοιες ώρες, συνιστούν κυνικό τυχοδιωκτισμό και περιφρόνηση στον αγώνα και την αγωνία των πολιτών. Δεν πρόκειται “μακρό-πολιτική” αλλά για καραμπινάτη «μικρό – πολιτική» πουδεν αποτελεί αντικείμενο δική μας ενασχόλησης, αλλά δεν θα «πιαστούμε και στον ύπνο»

4) Το Κίνημα Αλλαγής αντιστέκεται σθεναρά στο επίμονο πολιτικό φλερτ, ένθεν κακείθεν. Τελευταία έχει πέσει στο τραπέζι και η “προοδευτική διακυβέρνηση”. Υπάρχει δρόμος που οδηγεί προς τα εκεί και ποια είναι τα πιθανά εμπόδια που πρέπει να προσπελαστούν;

Τον δρόμο τον έχουμε χαράξει με απόλυτη ευκρίνεια και σε αυτόν προχωράμε με σταθερά βήματα παρά τις δυσκολίες. Για μας προοδευτική κυβέρνηση σημαίνει ότι το Κίνημα Αλλαγής είναι ο  βασικός πυλώνας της. Αυτό έχει ως απαράβατη προϋπόθεση την αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών που διαμόρφωσε η οικονομική και κοινωνική κρίση τη δεκαετία που πέρασε. Η ανατροπή αυτού του αδιέξοδου σκηνικού, είναι στο χέρι του λαού στις επόμενες εκλογές και δική μας ευθύνη είναι να τον πείσουμε για την αναγκαιότητα για αυτό. Αναγκαιότητα για τους ίδιους τους πολίτες που πρέπει να μην συμβιβαστούν με τη σημερινή δύσκολη πραγματικότητα αλλά να διεκδικήσουν ξανά μια καλύτερη ζωή με αξιοπρέπεια. Μαζί με την μόνη παράταξη που το πέτυχαν….

5) Τι σημαίνει για την επόμενη μέρα στο ΚΙΝΑΛ η αντικατάσταση του Ανδρέα Λοβέρδου από τη θέση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου; 

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, λειτουργεί ως  αναπληρωτής  και εκφραστής της πολιτικής γραμμής του Προέδρου στη Βουλή. Για αυτό και ως «αντ’ αυτού» ορίζεται ως προσωπική επιλογή και απόφαση του εκάστοτε Προέδρου. Δεν είναι καθόλου παράδοξο να υπάρχουν εναλλαγές ρόλων με αξιοποίηση όλων των στελεχών κατά περιόδους. Μόλις πρόσφατα άλλωστε έκαναν  ανάλογες αλλαγές κοινοβουλευτικώνεκπροσώπων  τόσο ο κ. Μητσοτάκης όσο και ο κ. Τσίπρας.

6) Ερμηνεύεται πάντως από κάποιους σαν να κλείνετε το μάτι στο ΣΥΡΙΖΑ….

Πάλι; Μα αν  όλες αυτές οι αναλύσεις  δεν ήταν εκ του πονηρού, θα ήταν απορίας άξιο πως δεν κουράστηκαν 5 χρόνια τώρα να ξεφτιλίζονται όσοι κάθε τόσο τις επαναλαμβάνουν ενώ η πραγματικότητα τους διαψεύδει. Επειδή όμως κατά κανόνα δεν πρόκειται για λάθος εκτιμήσεις αλλά για διατεταγμένη υπηρεσία που  υπηρετεί συγκεκριμένο  πολιτικό σχέδιο, ούτε κουράζονται, ούτε ντρέπονται. Πότε θα διαβλέπουν κινήσεις που θα ερμηνεύονται ως επιβεβαίωση της «στρατηγικής μας προσκόλλησης στο άρμα της δεξιάς» οι μεν και πότε θα σπεύδουν  να προεξοφλούν ότι επίκειται «συμπόρευση με το ΣΥΡΙΖΑ» οι δε. Και βέβαια το παραμύθι πάντα θα έχει και τον κατάλληλο δράκο, που θα παίζει το ρόλο του δήθεν πολιτικού ογκόλιθου που ως δήθεν ανάχωμα, δήθεν ενοχλεί γιατί δήθεν εμποδίζει τα ανομολόγητα αυτά σχέδια. Αυτό που δεν αποδείχθηκε  καθόλου δήθεν αλλά καθημερινή πράξη με αταλάντευτη προσήλωση και προσωπικό κόστος, είναι η επιλογή της Φ. Γεννηματά για  αυτόνομη πορεία της παράταξης μας και η διεκδίκηση ξανά πρωταγωνιστικού ρόλου ξανά στην πολιτική ζωή. Πολιτική γραμμή που αποτελεί εντολή του κόσμου της παράταξης που είναι και ο θεματοφύλακας και εγγυητή της.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

Η διανομή των Πανεπιστημιακών συγγραμμάτων συνεχίζει να καθυστερεί, τη στιγμή που η εξεταστική περίοδος των περισσότερων φοιτητών θα ξεκινήσει τις επόμενες βδομάδες. Έτσι, πολλοί φοιτητές θα κληθούν να εξεταστούν έχοντας ελάχιστα χρονικά περιθώρια προετοιμασίας.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν φρόντισε να συντονίσει στο σωστό χρόνο και με τον σωστό τρόπο την διανομή των συγγραμμάτων, ενώ όλοι γνωρίζαμε πως και σε αυτό το εξάμηνο η πανδημία δεν θα υποχωρούσε και με τις εταιρείες courier να αποκτούν τεράστια ύλη εργασίας.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν διδάχτηκε από τα λάθη που έκανε στην πρώτη περίοδο της πανδημίας. Θα μπορούσε μάλιστα να υποστηριχθεί πως ενδεχομένως να ήταν δικαιολογημένη η αδυναμία να αντιμετωπίσει τότε μια τέτοια πρωτοφανή πρόκληση. Υπάρχει όμως κάποια σοβαρή δικαιολογία για τις αδυναμίες που υπάρχουν σε αυτή τη δεύτερη φάση της πανδημίας, μετά από τόσους μήνες διαθέσιμους για την απαραίτητη προετοιμασία;

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η κ. Κεραμέως έχουν αποτύχει σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης. Δεν μπορούν να ανταποκριθούν ούτε καν στα “ελάχιστα” υπονομεύοντας με την ανευθυνότητά τους τη μόρφωση των νέων μας.

Ζητάμε από την ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει τώρα σε συμφωνία με τις εταιρείες διανομής για τη με απόλυτη προτεραιότητα διανομή των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ Β. ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ & ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ (ΕΑΒΙ) ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ RAFALE

Τροπολογία Βασίλη Κεγκέρογλου, Γραμματέα της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, για τη διασφάλιση της διαφάνειας του δημοσίου συμφέροντος & της συμμετοχής της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒΙ) στην υλοποίηση των συμβάσεων για τα RAFALE

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

«Έγκριση σχεδίων συμβάσεων στον τομέα της άμυνας»

Θέμα: «Διασφάλιση της διαφάνειας, του δημοσίου συμφέροντος και της συμμετοχής της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒΙ) στην υλοποίηση των συμβάσεων για τα RAFALE»

Αιτιολογική Έκθεση

Η προμήθεια του Ο/Σ RAFALE με τις τρεις συμβάσεις, τα σχέδια του οποίου συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την προμήθεια 18 μαχητικών Α/Φ Rafale, την εν συνεχεία υποστήριξη των μαχητικών και τον οπλισμό τους και την εν συνεχεία υποστήριξή τους και συναφείς υπηρεσίες, εξυπηρετούν μεν το σκοπό της ενίσχυσης της αμυντικής ικανότητας της χώρας αλλά με δεδομένο ότι υπάρχουν σημαντικά κενά και με βάση το γεγονός ότι παρακάμπτεται η θεσμική διαδικασία του νόμου 3978/2011 και η ανάγκη να εξασφαλιστεί ή διαφάνεια, το δημόσιο συμφέρον και το αναπτυξιακό κοινωνικό όφελος με τη συμμετοχή επιχειρήσεων της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας μας, κρατικών και ιδιωτικών που έχουν αποκτήσει εμπειρία στα συστήματα υψηλής τεχνολογίας κι έχουν τεράστιες δυνατότητες προσφοράς έργου, σχεδίασης και παραγωγής υλικού και υπηρεσιών, προτείνεται στο άρθρο τέταρτο η προσθήκη παραγράφων 5 και 6.

Με την παράγραφο 5 προωθείται η συμμετοχή επιχειρήσεων της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στην υλοποίηση των συμβάσεων για την ασφάλεια εφοδιασμού των Ενόπλων Δυνάμεων και με την παράγραφο 6 επιδιώκεται η εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος με την μέγιστη δυνατή διαφάνεια και την εξαμηνιαία ενημέρωση της Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων της Βουλής από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας για την πορεία υλοποίησης των συμβάσεων σε ειδικές συνεδριάσεις για το σκοπό αυτό.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

«Έγκριση σχεδίων συμβάσεων στον τομέα της άμυνας» στο άρθρο τέταρτο, προστίθενται νέοι παράγραφοι 5, 6 ως εξής:

5. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μετά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού ενημερώνει εγγράφως τους αντισυμβαλλόμενους που αναφέρονται στις Συμβάσεις των άρθρων: πρώτο, δεύτερο και τρίτο ως ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ για τις επιχειρήσεις του Μητρώου Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού, κρατικές και ιδιωτικές, που τηρείται στην Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΥΠΕΘΑ/ΓΔΑΕΕ) προκειμένου να επιτευχθεί η αξιοποίησή τους για την ανάπτυξη συνεργασίας και ιδίως για την εφαρμογή του άρθρου 34.5 του «άρθρο δεύτερο» στους τομείς:

α. Επισκευών και συντήρησης των αεροσκαφών και των παρελκομένων τους β. Συντήρησης και ανανέωσης του χρόνου ζωής σε επιλεγμένα πυραυλικά συστήματα των αεροσκαφών και

γ. Εκπαίδευση και μετεκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού

6. Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας ενημερώνει την Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων της Βουλής για την πορεία υλοποίησης των συμβάσεων του άρθρου πρώτο, δεύτερο και τρίτο σε ειδικές συνεδριάσεις που πραγματοποιούνται για τον σκοπό αυτό, κάθε έξι (6) μήνες από την έναρξη ισχύος τους.

 

Ο Προτείνων Βουλευτής

Βασίλης Κεγκέρογλου

Γραμματέας της Κ.Ο. Κίνημα Αλλαγής

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΑΪΚΙΣΤΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ «ΠΟΝΑΕΙ» ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ

Συνέντευξη Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» με τον δημοσιογράφο Γιώργο Παπαδάκη

Παπαδάκης: Κυρία Γεννηματά ασκείτε σκληρή κριτική στην Κυβέρνηση στα θέματα της πανδημίας…

Γεννηματά: Ασκούμε κριτική που εντείνεται όσο εντείνονται τα προβλήματα. Γιατί αυτός είναι ο ρόλος μας. Να βλέπουμε τα λάθη, να πιέζουμε την κυβέρνηση να διορθώσει και να προλαβαίνουμε καταστάσεις που έχουν σχέση με την υγεία, με τη ζωή των πολιτών, την οικονομία, τους μικρομεσαίους και τους εργαζομένους.

Γρηγοριάδης: Τι δεν έχει γίνει σωστά μέχρι στιγμής κα Γεννηματά;

Γεννηματά: Έχουμε εντοπίσει μία σειρά προβλημάτων. Από τον τρόπο που οργανώθηκαν για να αντιμετωπίσουν το δεύτερο κύμα που δυστυχώς το πληρώσαμε πάρα πολύ ακριβά με απώλεια χιλιάδων ανθρώπινων ζωών και με πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία. Αλλά ακόμα και σήμερα βλέπουμε προβλήματα στην οργάνωση των εμβολιασμών. Βγήκε ο Πρωθυπουργός και μίλησε για 8.000 εμβολιασμούς την ημέρα, μετά το ανέβασε στις 20.000 εμβολιασμούς και βγήκε χθες η επίσημη εγκύκλιος του Υπουργείου και είδαμε με έκπληξη ότι αποκλείεται από την διαδικασία η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Οι εμβολιασμοί οργανώνονται μόνο μέσα από τα νοσοκομεία και αυτό είναι λάθος. Διότι περιορίζει τις δυνατότητες, διότι όλο το προσωπικό θα ασχολείται μόνο με τον εμβολιασμό, ενώ θα πρέπει να ασχολείται και με τον COVID – 19 και με τις άλλες ασθένειες που δεν σταμάτησαν να υπάρχουν στην χώρα μας. Από την άλλη πλευρά δημιουργεί πρόβλημα ιδιαίτερα με τους υπερήλικες γιατί τα νοσοκομεία είναι πολύ μακριά από τα σπίτια τους. Έπρεπε να έχουν προετοιμάσει τα 1.000 και πλέον εμβολιαστικά κέντρα για τα οποία μιλούσαν, έπρεπε να έχουν προσλάβει προσωπικό έτσι ώστε να μπορέσει ο εμβολιασμός να είναι αποτελεσματικός, γρήγορος, να προστατέψει την υγεία των πολιτών, χωρίς να τους ταλαιπωρεί. Αυτό δεν το είδαμε μέχρι σήμερα. Και βέβαια με διαφάνεια.

Παπαδάκης: Με προϋπόθεση να υπάρχει και ο κατάλληλος αριθμός εμβολίων…

Γεννηματά: Ακριβώς αυτό είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα, που το ρωτάμε από την αρχή, ποια είναι η συνεννόηση που έχει γίνει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ποιος είναι ο αριθμός που έχει εξασφαλίσει η χώρα μας, πότε θα παραληφθούν και αν αυτά που έρχονται είναι αυτά που είχαν προβλεφθεί εξ αρχής. Σε κάθε περίπτωση μας διαβεβαιώνουν πως έχουν εμβόλια να κάνουν. Το ερώτημα είναι γιατί καθυστερούν και δεν τα κάνουν, αυτά έστω που έχουμε. Απαντήσεις δεν έχουμε πάρει. Βλέπουμε επίσης προβλήματα και στον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας. Υπάρχουν καταγγελίες από την πολύπαθη Κοζάνη που είναι από τον Οκτώβριο σε lockdown ότι δηλώνονται κρούσματα με 15 και 20 ημέρες καθυστέρηση, κρούσματα που προέρχονται από ιδιωτικά κέντρα και δεν ήταν στα στοιχεία που είχαν ο ΕΟΔΥ και οι τοπικές αρχές. Αυτό σημαίνει τα κρούσματα αυτά δεν είχαν τις σωστές οδηγίες και δεν έγινε η σωστή ιχνηλάτηση των επαφών τους όλο αυτό το εικοσαήμερο που καθυστέρησαν να δηλωθούν. Και αφού δηλώνονται σήμερα, αυτό σημαίνει ότι θα παρθούν κάποιες αποφάσεις με λάθος στοιχεία και θα έχουν πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην περιοχή. Αντίστοιχα μπαίνει η Αργολίδα σε σκληρό lockdown και στη σελίδα του ΕΟΔΥ η Αργολίδα φαίνεται να έχει τρία ή τέσσερα κρούσματα. Είναι βέβαιο πως έχουν άλλα στοιχεία στα χέρια τους που τους οδηγούν να πάρουν αυτές τις αποφάσεις, τα οποία δεν γνωρίζει κανένας άλλος. Ο ΕΟΔΥ προφανώς δεν τα έχει, αν τα είχε θα τα είχε αναρτήσει. Η Πολιτική Προστασία τα έχει, ποιος τελικά τα έχει; Επανερχόμαστε, λοιπόν, στο θέμα των στοιχείων, των πολλαπλών μητρώων και αυτό είναι πάρα πολύ σοβαρό πρόβλημα και σε σχέση με τη διαφάνεια αλλά και για τον τρόπο που λαμβάνονται οι αποφάσεις, στην αξιοπιστία των αποφάσεων.

Παπαδάκης: Είστε υπέρ αυτού που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ να δημοσιοποιούνται τα πρακτικά των συνεδριάσεων της επιτροπής των ειδικών;

Γεννηματά: Δεν έχει σχέση η πρόταση μας με αυτά που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και ποτέ δεν είχε. Εξ αρχής είχαμε πει ότι αυτό που επιβάλλεται είναι να είναι δημόσια και προσβάσιμα τα επιδημιολογικά δεδομένα, κυρίως στους επιστημονικούς φορείς αλλά και σε κάθε πολίτη και η σελίδα του ΕΟΔΥ θα έπρεπε να έχει το ένα και μοναδικό μητρώο για όλους. Αυτό σημαίνει διαφάνεια. Αυτό σημαίνει δημοκρατία, έτσι κτίζεται η αξιοπιστία μίας Κυβέρνησης και η εμπιστοσύνη και έτσι πείθονται οι πολίτες να ακολουθήσουν τις αποφάσεις. Αυτή είναι η πρότασή μας εξ αρχής.

Παπαδάκης: Και υπάρχουν και τα προβλήματα της κοινωνίας και της οικονομίας…

Γεννηματά: Συνδέονται με το ασφαλές άνοιγμα για το οποίο μιλάμε. Έχουμε καταθέσει μία πρόταση εδώ και πάρα πολύ καιρό. Είναι λάθος το άνοιξε- κλείσε της χώρας σαν ακορντεόν οριζόντια με ίδιες αποφάσεις για όλες τις περιοχές. Θα έπρεπε το ασφαλές άνοιγμα να λαμβάνει υπόψη το επιδημιολογικό φορτίο κάθε περιοχής. Πως; Με μαζικά τεστ επαναλαμβανόμενα κάθε 20 ημέρες, στεγανοποίηση των περιοχών που δεν έχουν πολλά κρούσματα έτσι ώστε να μπορούν να ανοίγουν αυτές οι περιοχές και να απελευθερώνονται η οικονομική και κοινωνική ζωή. Δεν χρειάζεται να βουλιάξει όλη η χώρα. Υπάρχουν περιοχές που θα μπορούσαν να λειτουργούν.

Παπαδάκης: Την Παρασκευή συνεδριάζει η Επιτροπή για να αποφασίσουν αν θα ανοίξει η ένδυση, η υπόδηση, τα κοσμηματοπωλεία με ραντεβού και με περιοριστικά μέτρα και τι θα γίνει με τις υπόλοιπες βαθμίδες των σχολείων. Ποια είναι η άποψή σας;

Γεννηματά: Επαναλαμβάνω ότι εμείς θέλουμε να ανοίξει η οικονομική και κοινωνική ζωή αλλά όχι με μία ζαριά, αλλά με ασφάλεια που θα στηρίζεται σε σοβαρά στοιχεία. Αν τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους οι ειδικοί επιστήμονες δείχνουν ότι μπορεί να γίνουν όλα αυτά, να γίνει. Πόσες φορές όμως έχουμε ακούσει αυτό το αλαλούμ να ανακοινώνει πράγματα η Κυβέρνηση πριν καν συνεδριάσει η επιτροπή. Πόσες φορές ακούσαμε από Υπουργούς ότι μετά το click away θα έχουμε το click in shop και μετά την επόμενη ημέρα έκλεισαν όλες οι επιχειρήσεις και πήγαμε ξανά πίσω. Πόσες φορές ακούσαμε ότι θα ανοίξουν τα σχολεία και τελικά άνοιξαν μόνο τα δημοτικά. Εγώ ως πολιτικός και πολίτης θέλω να νιώθω ασφάλεια σε σχέση με αυτές τις αποφάσεις και θέλω στοιχεία αξιόπιστα που δεν τα έχω αυτή τη στιγμή. Μακάρι να τα έχει η κυβέρνηση στα χέρια της, αλλά δεν αρκεί αυτό.

Παπαδάκης: Μεταφέρω αυτούσιο το ερώτημα του τηλεθεατή Μανώλη. Το Λοβέρδο γιατί τον «έφαγε»;

Γεννηματά: Πείτε στο Μανώλη ότι δεν «έφαγα» κανένα Λοβέρδο. Απλώς αξιοποιώ όλα τα στελέχη της κοινοβουλευτικής μου ομάδας. Έχω μία δυναμική κοινοβουλευτική ομάδα με πολλές ικανότητες. Η επιλογή του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου είναι αποκλειστική ευθύνη του προέδρου του κόμματος. Το ίδιο έκανε και ο κύριος Μητσοτάκης πριν από λίγες μέρες, το ίδιο έκανε και ο κύριος Τσίπρας πριν από λίγες μέρες. Δεν του είπε κανένας γιατί έφαγες τον έφαγες τον τάδε, γιατί έφαγες τον άλλο. Μόνο εμένα ρωτάτε και μόνο με το Κίνημα Αλλαγής γίνεται αυτό.

Παπαδάκης: Σχεδόν έχει δημοσιοποιήσει την πρόθεσή του ο κ. Λοβέρδος να διεκδικήσει την εσωκομματική εξουσία. Μήπως λοιπόν εσείς βλέποντας ότι ένας πιθανός αντίπαλος, ο κ. Λοβέρδος διεκδικήσει -όταν έρθει εκείνη η στιγμή- την προεδρία στο ΚΙΝΑΛ, λέτε κάτσε να τον βγάλω από τη μέση, για να μην τον έχω εγώ όχι κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο και ανεβάζει τις μετοχές του;

Γεννηματά: Ποτέ μου δεν λειτούργησα με τέτοια μικρότητα και τέτοια μέτρα και σταθμά. Αντίθετα η προσπάθεια είναι για την αξιοποίηση όλων των στελεχών. Ήταν 5,5 χρόνια ο κ. Λοβέρδος σε αυτή τη θέση και θεωρώ ότι ο κύριος Σκανδαλίδης και ο κύριος Κατρίνης με τον καλύτερο τρόπο αυτή τη στιγμή έχουν τις δυνατότητες, την εμπειρία, τη γνώση και τη δυναμική να εκφράσουν την αντιπολιτευτική μας γραμμή και δράση σε μία κρίσιμη περίοδο. Όσο για τα εσωκομματικά μας θα μας απασχολήσουν πολύ αργότερα. Είναι τόσο κρίσιμη η κατάσταση στην Ελλάδα με την Πανδημία και τις επιπτώσεις της στην υγεία και στην οικονομία που πραγματικά το θεωρώ τελείως παράλογο να ασχολείται κανείς με το τι θα γίνει περίπου σε ένα χρόνο από σήμερα στο Κίνημα Αλλαγής. Είναι κατώτερο των περιστάσεων.

Δελατόλας: Κοιτάξτε, εγώ βλέπω μία αντίφαση στην πολιτική του ΚΙΝΑΛ. Και θα το πω με τους εξής όρους. Πραγματικά, οι τοποθετήσεις της κας Γεννηματά, ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες για την πανδημία. Βλέπουμε το ΚΙΝΑΛ να έχει τοποθετήσεις πάνω σε αυτά πιστότητα. Με συγκροτημένο λόγο και λοιπά γίνεται ένα χαμός που λέει και ο κόσμος μέσα στο χώρο σας και δεν το καταλαβαίνω, βγαίνουν τα στελέχη σας δυο μέρες στα ραδιόφωνα και απολογούνται λες και είναι χθεσινοί. Εγώ πραγματικά που έχω καλή σχέση και με εσάς και με τον κύριο Λοβέρδο δεν καταλαβαίνω αυτή τη φασαρία.

Γεννηματά: Να ξεκινήσουμε από το πρώτο. Θα έλεγα λοιπόν ότι το πρόβλημα δεν είναι στο εσωτερικό του Κινήματος Αλλαγής. Το πρόβλημα ξεκινάει από αυτούς που θέτουν το θέμα αυτό στα κανάλια και μάλιστα θα ξαναπώ ότι υπάρχουν κανάλια στα οποία φτύνουμε αίμα να παίξουμε μία από τις προτάσεις, που λέτε εσείς, ότι με τεκμηρίωση όλους αυτούς τους μήνες παρουσιάζουμε για να βελτιωθεί η κατάσταση στην υγεία και στην οικονομία και για τους εργαζόμενους η χώρα μας. Και ενώ δεν βρίσκουν πότε το χρόνο να προβάλλουν αυτές τις απόψεις μας, ξαφνικά αφιερώνουν πάρα πολύ χρόνο για να δημιουργήσουν ένα θέμα εκ του μη όντος και συνέχεια ρωτούν τα στελέχη μας για πράγματα αυτονόητα που στο κάτω-κάτω της γραφής δεν αφορούν κανέναν αυτή τη στιγμή ούτε τους ανθρώπους που αγωνιούν για τη ζωή τους, ούτε τα στελέχη της παράταξή μας.

Δελατόλας: Δέχομαι την παρατήρηση. Δεν την σχολιάζω γιατί αφορά και συναδέλφους.

Γεννηματά: Επιστρέφω λοιπόν το ερώτημα, γιατί το θέμα δεν ξεκινά από το εσωτερικό του κόμματος, αλλά από κάποιους δημοσιογραφικούς κύκλους και πίσω από τους δημοσιογραφικούς κύκλους από το ίδιο το Μαξίμου, που ενοχλούνται γιατί το Κίνημα Αλλαγής έχει βγάλει αυτή την περπατησιά, έχει τεκμηριωμένο λόγο, δεν μιλάει λαϊκίστικα, είναι πιο τεκμηριωμένη και πιο αποτελεσματική η κριτική που κάνουμε στην κυβέρνηση. Τους πονάει περισσότερο. Πονάει το ότι μιλάμε για μία πρόταση εξουσίας ολοκληρωμένη, για την επόμενη μέρα. Γιατί ξέρουν ότι οι επιπτώσεις της πολιτικής τους χτυπά την πόρτα κάθε οικογένειας και σε λίγο τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα.

Παπαδάκης: Για ποιο ΚΙΝΑΛ μιλάμε; Το ΚΙΝΑΛ που βλέπει προς τη Νέα Δημοκρατία ή το ΚΙΝΑΛ που βλέπει προς τον ΣΥΡΙΖΑ.

Κοττάκης: Να προσθέσω και κάτι ακόμα Γιώργο. Γιατί είναι πολιτικό το ερώτημα. Ο κος Λοβέρδος ήταν Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος. Έγραψε όμως ένα βιβλίο που έλεγε ότι σκέφτηκε να ξυλοκοπήσει τον κ. Τσίπρα και επίσης ότι έγραφε ερωτήσεις μαζί με βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Αυτό, δεν ξέρω αν εκφράζει απόλυτα την κεντρική γραμμή του Κινήματος Αλλαγής. Μήπως, λοιπόν, η αντικατάσταση του κύριου Λοβέρδου, πέραν των διαλόγων που μεταδόθηκαν τα μέσα, ότι του είπατε ότι πας για αρχηγός άρα δεν μπορείς να είναι κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, μήπως έχει και τη διάσταση ότι ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος όταν διαφωνεί με την κεντρική γραμμή δεν μπορεί να είναι κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος;

Γεννηματά: Σε κάθε περίπτωση, όπως έχω πει οι συγγραφείς φέρουν ακέραιη την ευθύνη των όσων γράφουν. Για όσα γράφει λοιπόν ο κ Λοβέρδος στο βιβλίο του, μπορείτε να τον καλέσετε και να μιλήσετε για όλα αυτά. Πεντέμισι χρόνια ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος πιστεύω ότι ήταν αρκετά. Ο κ. Λοβέρδος κράτα τη θέση του στο χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Εξωτερικών, θα συνεχίσει να προσφέρει από αυτόν τον ρόλο και εκτιμώ ότι σε αυτή τη φάση που βρισκόμαστε με τον καλύτερο τρόπο θα εκφράσει την αντιπολιτευτική μας γραμμή ο κος Σκανδαλίδης, ως πρώτος κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και βεβαίως ο κος Κατρίνης ως δεύτερος αλλά και άλλοι βουλευτές της κοινοβουλευτικής ομάδας, που με rotation θα αναλαμβάνουν κατά περίπτωση τέτοιο ρόλο.

Δελατόλας: Κα Γεννηματά, ο Γιώργος έκανε την ερώτηση που θα έκανα κι εγώ. Να προσθέσω κάτι. Μην κρυβόμαστε. Πράγματι υπάρχουν τοποθετήσεις στελεχών σας στα Media, πολλές φορές, που με ένα τρόπο δείχνουν -μπορεί να είναι και δικαιολογημένο, γιατί στην πολιτική δεν πρέπει πάντα να διαφωνείς- ότι έχουν μία καλύτερη σχέση πολιτική με τη Νέα Δημοκρατία, ή αν θέλετε με τη ΝΔ του Μητσοτάκη, του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αυτό δεν κρύβεται ότι απάντηση να μας δώσετε σε αυτό, σας προλαβαίνω. Ο χώρος αυτός που εσείς τιμάτε με την προεδρία σας και έχετε και ένα ιστορικό όνομα, ήταν πάντα προσανατολισμένο προς τον λεγόμενο προοδευτικό αριστερό χώρο σε συνεργασίες σε επιμέρους, όχι στα κεντρικά. Αυτό μπορεί να συνεχιστεί το ΣΥΡΙΖΑ; Μπορεί να βρεθούν πέντε άξονες πάνω στους οποίους θα μπορέσετε να έχετε μία κοινή στάση στα μεγάλα και αργότερα ενδεχομένως κυβερνητικά ή όχι; Δεν είναι απλό το ερώτημα, αλλά είναι αυτό που λέει πολύς κόσμος στον χώρο του ΠΑΣΟΚ και ευρύτερα.

Γεννηματά: Λοιπόν, ακούστε. Δεν υπάρχει Κίνημα Αλλαγής που να κοιτάζει πότε στο ΣΥΡΙΖΑ και πότε στη Νέα Δημοκρατία. Το Κίνημα Αλλαγής κοιτάζει μονάχα μπροστά. Έχει χαράξει αυτόνομη πορεία και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις. Αυτή ήταν η εισήγησή μου, η οποία είχε εγκριθεί από το συνέδριο, από την κεντρική επιτροπή, από το πολιτικό συμβούλιο και την κοινοβουλευτική ομάδα.

Σε ένα δημοκρατικό κόμμα, είναι προφανές ότι θα υπάρχουν και αποχρώσεις. Εδώ στο ΣΥΡΙΖΑ που αναφερθήκατε υπάρχουν 100 κείμενα που αποδομούν τον πρόεδρό τους και δεν άκουσα να γίνεται αυτή η συζήτηση και αυτές οι ερωτήσεις στον Πρόεδρο τους. Κλείνω την παρένθεση. Αυτός ο δρόμος έχει μονάχα κίνηση προς τα εμπρός και αυτό που διεκδικούμε, είναι να πείσουμε την Ελληνική κοινωνία -σε αυτήν απευθυνόμαστε, ούτε στο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε στη Νέα Δημοκρατία- να αλλάξει τους πολιτικούς συσχετισμούς. Γιατί ο ελληνικός λαός έχει τη δύναμη να με την ψήφο τους στις επόμενες, όπως το έκανε πολλές φορές στο παρελθόν.

Παπαδάκης: Γιατί δεν το έχετε πείσει και είσαστε καθηλωμένοι σε κάποια ποσοστά, όμως, κα Πρόεδρε, που δεν σας επιτρέπουν να έχετε αισιοδοξία;

Γεννηματά: Πρώτα από όλα, δεν είμαστε καθηλωμένοι κύριε Παπαδάκη. Είμαστε το μόνο κόμμα που δεν έχει από τις εκλογές μέχρι σήμερα μείωση των ποσοστών. Δεν έχουμε κάνει το άλμα που θέλαμε, διότι η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ τα προηγούμενα χρόνια ως κυβέρνηση η οποία -δεν θα χρησιμοποιήσω τις εκφράσεις των στελεχών τους- ξεζούμισε τη μεσαία τάξη, οδήγησε ένα μεγάλο μέρος της και της βάσης του δικού μας κόμματος μας να ψηφίσει Νέα Δημοκρατία, για να σωθεί από το ΣΥΡΙΖΑ, διότι φαινόταν ότι μόνο αυτοί μπορούν να κερδίσουν τις εκλογές και να γίνουν κυβέρνηση.

Συνηθίζεται τον πρώτο χρόνο μία κυβέρνηση να έχει μια περίοδο χάριτος από τους πολίτες, πολύ περισσότερο μέσα σε αυτή την κατάσταση της κρίσης της πανδημίας, που σε όλο τον κόσμο οι λαοί συσπειρώνονται γύρω από τις κυβερνήσεις τους, γιατί αναζητούν να νιώσουν την ασφάλεια και την ελπίδα ότι θα πάνε καλύτερα.

Όμως, ο τρόπος που χειρίζεται τα πράγματα η κυβέρνηση, θα φτάσει σε λίγο να χτυπάει την πόρτα των μικρομεσαίων που τους ψήφισαν και τους εμπιστεύτηκαν και πλέον βλέπουν ότι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα ούτε από τον κύριο Μητσοτάκη. Και αυτό το δήθεν μεταρρυθμιστικό προφίλ, το κεντρώο που θέλησε να παρουσιάσει ξέφτισε και ξέφτισε νωρίς. Επομένως, η μοναδική προοδευτική διέξοδος στον τόπο τούτη την ώρα είναι το Κίνημα Αλλαγής. Αυτό λέμε στους πολίτες. Αυτό ενοχλεί πάρα πολύ και το ΣΥΡΙΖΑ και τη Νέα Δημοκρατία και για αυτό δεχόμαστε αυτό τον πόλεμο από όλες τις πλευρές και τον δεχόμαστε και από όλους όσους τους υποστηρίζουν. Γιατί είναι βολικό δίδυμο για κάποια μεγάλα συμφέροντα κ. Παπαδάκη, κ. Δελατόλα και κ. Κοττάκη. Αλλά έχουμε τη δύναμη και την πίστη ότι μπορούμε να το ανατρέψουμε, γιατί η χώρα χρειάζεται τη νέα αλλαγή.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ

Εισαγωγική ομιλία της Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής Φώφης Γεννηματά στην τηλεσυζήτηση «Αμυντική Βιομηχανία, Οικονομική Ανάπτυξη και Εθνική ισχύς».

Φίλες και Φίλοι,

Με την καινούργια χρονιά, εύχομαι σε όλους το καλύτερο για το 2021, υγεία πάνω από όλα.

Σήμερα ανοίγουμε μια συζήτηση για το μέλλον της Ελληνικής Αμυντικής βιομηχανίας που έχει δύο πτυχές:

Η πρώτη πτυχή: αφορά την Εθνική Ισχύ, την ενίσχυση της αποτρεπτικής ικανότητας της χώρας μας, σε μια περίοδο που η Τουρκική επιθετικότητα παίρνει επικίνδυνες διαστάσεις.

Η Τουρκία με την νέο- οθωμανική της αναθεωρητική της πολιτική απειλεί την ειρήνη και την ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή. Επιχειρεί να δημιουργήσει τετελεσμένα σε βάρος της κυριαρχίας μας και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει αμήχανη και διστακτική απέναντι στη νέα αυτή στρατηγική της Τουρκίας και αναβάλλει συνεχώς ουσιαστικές κυρώσεις που θα την αναγκάσουν να αναστείλει τα σχέδιά της.

Σε αυτές τις συνθήκες είναι επιβεβλημένο η Ελληνική Κυβέρνηση να κινηθεί με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα για την υπεράσπιση των δικαίων μας με κάθε διπλωματικό και αποτρεπτικό μέσο.

Η ανοχή στην επιθετικότητα και η πολιτική κατευνασμού εξάντλησε τα όρια της.

Και με την ευκαιρία, να τονίσω ότι εμείς λέμε ναι στις διερευνητικές επαφές με την Τουρκία, με αποκλιμάκωση των προκλήσεων και λέμε ναι στο διάλογο μόνο στη βάση του Διεθνούς Δικαίου και με αντικείμενο την μοναδική διαφορά μας: την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας.

Η δεύτερη πτυχή: Αφορά την Οικονομική Ανάπτυξη της χώρας που αποτελεί και καθοριστικό παράγοντα της εθνικής ισχύος της.

Ιδιαίτερα από την ώρα που υπάρχει η προοπτική των πόρων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης, αποτελεί άμεση προτεραιότητα η τόνωση της εγχώριας παραγωγής, η ενίσχυση της ελληνικής προστιθέμενης αξίας στις νέες επενδύσεις και η δημιουργία νέων και καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας.

Και οι δύο αυτές «πτυχές» της πολιτικής και των στόχων συνδυάζονται και συναντώνται στην επείγουσα προτεραιότητα αναβάθμισης της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας.

Που ενισχύει την μαχητική ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων και την άμυνα και ασφάλεια της χώρας, αλλά συμβάλλει ταυτόχρονα, ουσιαστικά στην βιομηχανική ανάπτυξη και την απασχόληση.

Φίλες και Φίλοι,

Αυτή την πολιτική η παράταξη μας την ακολουθεί χρόνια.

  • Οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ έδωσαν πάντα ιδιαίτερο βάρος στην αμυντική μας βιομηχανία.
  • Ακόμη και τις πιο δύσκολες ώρες της οικονομικής κρίσης, ανέλαβα και προσωπικά την ευθύνη-παρά τις πιέσεις της τρόικας-για ένα πρόγραμμα εξυγίανσης και διάσωσης των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων.
  • Στεκόμαστε πλάι στον αγώνα των εργαζόμενων στην ΕΑΒ, τα ΕΑΣ, την ΕΛΒΟ, τα Ναυπηγεία, με συνεχείς παρεμβάσεις, επισκέψεις, πρωτοβουλίες και κοινοβουλευτικό έλεγχο.
  • Γι’ αυτό επιμείναμε στην αύξηση των δαπανών του Προϋπολογισμού για την Εθνική Άμυνα, με την αντίδραση μας στις μειώσεις από την Κυβέρνηση της ΝΔ του 2020, αλλά και την θετική στάση μας μετά την αύξηση του το 2021.

Με την σημερινή μας εκδήλωση κάνουμε ένα βήμα ακόμα με την ολοκληρωμένη πολιτική «επανίδρυσης» και «επανεκκίνησης», σε ανταγωνιστική βάση της εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας, που αποτελεί για μας εθνική αναγκαιότητα.

Φίλες και Φίλοι,

Η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει την πολιτική βούληση και το σχέδιο για να αναπτύξει την παραγωγική βάση της εγχώριας Αμυντικής βιομηχανίας, που εγκαταλείφθηκε τα προηγούμενα χρόνια και είναι σε χαμηλό επίπεδο.

Προχωρά σε εξοπλισμούς, χωρίς καν «βιομηχανικές επιστροφές» που θα έδιναν τη δυνατότητα στήριξης και εξυγίανσης της αμυντικής βιομηχανίας.

Καμία τέτοια πρόβλεψη δεν υπήρξε στην προμήθεια μαχητικών αεροσκαφών Rafale.

Λέμε ναι στην απόκτηση τους γιατί δίνουν στρατηγικό πλεονέκτημα στην πολεμική μας αεροπορία.

Αλλά δεν είναι παραδεκτό μια σύμβαση 2,5 δις ευρώ να μην αποφέρει ένα σημαντικό εθνικό-βιομηχανικό όφελος.

Να μην προσφέρει έργο η ΕΑΒ σε θέματα συντήρησης και υποδομών.

Να μην δίνει δυνατότητα στην χώρα μας να αποκτήσει υψίστης τεχνολογίας συστήματα για την άμυνα.

Η χώρα μας δεν επιτρέπεται να χάνει τέτοιες ευκαιρίες που θα την φέρουν πολλά βήματα μπροστά και στην υψηλής τεχνολογίας παραγωγή στον αμυντικό τομέα.

Γι αυτό και εμείς καταθέσαμε σήμερα τροπολογία για τη συμμετοχή της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒΙ) στην υλοποίηση των συμβάσεων για τα RAFALE. Τροπολογία που έγινε εν μέρει δεκτή και αναμένουμε στην πορεία να δούμε τη στάση της Κυβέρνησης σε σχέση με τις ελληνικές εταιρείες

Φίλες και Φίλοι,

Πιστεύουμε ότι η εγχώρια αμυντική βιομηχανία έχει δυναμική και μπορεί με κατάλληλους χειρισμούς να συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, να αποτελέσει μοχλό της ανάπτυξης.

Έχει την δυνατότατα και την δυναμική:

• Να συμβάλλει στην εθνική ισχύ αλλά και στον υψηλό εξαγωγικό προσανατολισμό.

• Να δημιουργεί θέσεις εργασίας για χιλιάδες εργαζόμενους και κυρίως εξειδικευμένους στην υψηλή τεχνολογία.

• Να ενισχύσει τη δυνατότητα συμπαραγωγής με μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες παγκόσμιας εμβέλειας και να συνεργαστεί μαζί τους, στο πλαίσιο εφαρμογής βιομηχανικών επιστροφών από εξοπλισμούς.

• Να συμβάλλει στις εξαγωγές προϊόντων αμυντικού υλικού και κατ’ επέκταση στην εισαγωγή συναλλάγματος.

• Να συμβάλλει στην επιστροφή εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού που μετανάστευσε για επαγγελματική αποκατάσταση στο εξωτερικό (braindrain). Να συνεργαστεί με τα Πανεπιστήμια και τα ερευνητικά εκπαιδευτικά προγράμματα.

Για όλα αυτά χρειάζεται σχέδιο και χρηματοδότηση που θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί από το Ευρωπαϊκό ταμείο Ανάκαμψης. Μπορούμε σχεδιασμένα να ενισχύσουμε την εγχώρια παραγωγή ή και να πάψουμε να είμαστε μόνο καταναλωτές.

Το πώς θα φθάσουμε στον επιθυμητό στόχο, και με ποιες τομές και δράσεις θα συζητήσουμε σήμερα.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 14.1.2021

Φ.Γεννηματά: Αντιπολίτευση με προτάσεις, όχι με λαϊκισμό

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά στον Antenna και την εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα», όπου μεταξύ άλλων τόνισε:

Για την πανδημία και τον εμβολιασμό:

Ο πρωθυπουργός μίλησε για 8.000 εμβολιασμούς την ημέρα, μετά το ανέβασε στις 20.000 και βγήκε χθες η επίσημη εγκύκλιος του υπουργείου Υγείας και είδαμε με έκπληξη ότι αποκλείεται από την διαδικασία η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Ρωτάμε ποια είναι η συνεννόηση που έχει γίνει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα εμβόλια. Ποιος είναι ο αριθμός που έχει εξασφαλίσει η χώρα μας, πότε θα παραληφθούν και αν αυτά που έρχονται είναι αυτά που είχαν προβλεφθεί εξ αρχής. Μας διαβεβαιώνουν πως έχουν εμβόλια να κάνουν. Το ερώτημα είναι γιατί καθυστερούν και δεν τα κάνουν. Εξ αρχής είχαμε πει ότι επιβάλλεται τα επιδημιολογικά δεδομένα να είναι δημόσια και προσβάσιμα κυρίως στους επιστημονικούς φορείς, αλλά και σε κάθε πολίτη και η σελίδα του ΕΟΔΥ θα έπρεπε να έχει το ένα και μοναδικό μητρώο για όλους. Αυτό σημαίνει διαφάνεια και συνδέεται με το ασφαλές άνοιγμα για το οποίο μιλάμε. Έχουμε καταθέσει μία πρόταση εδώ και πάρα πολύ καιρό. Είναι λάθος το άνοιξε- κλείσε της χώρας σαν ακορντεόν, οριζόντια, με ίδιες αποφάσεις για όλες τις περιοχές. Θα έπρεπε το ασφαλές άνοιγμα να λαμβάνει υπόψη το επιδημιολογικό φορτίο κάθε περιοχής, με μαζικά τεστ επαναλαμβανόμενα κάθε 20 ημέρες και στεγανοποίηση των περιοχών που δεν έχουν πολλά κρούσματα, έτσι ώστε να μπορούν να ανοίγουν και να απελευθερώνονται η οικονομική και κοινωνική ζωή. Εμείς θέλουμε να ανοίξει η οικονομική και κοινωνική ζωή, αλλά όχι με μία ζαριά.

Για τις αλλαγές στην Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής:

Αξιοποιώ όλα τα στελέχη της κοινοβουλευτικής μου ομάδας. Έχω μία δυναμική κοινοβουλευτική ομάδα με πολλές ικανότητες. Η επιλογή του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου είναι αποκλειστική ευθύνη του προέδρου του κόμματος και η προσπάθεια είναι για την αξιοποίηση όλων των στελεχών. Τα εσωκομματικά θα μας απασχολήσουν πολύ αργότερα. Είναι τόσο κρίσιμη η κατάσταση στην Ελλάδα με την πανδημία και τις επιπτώσεις της στην υγεία και στην οικονομία που πραγματικά το θεωρώ τελείως παράλογο να ασχολείται κανείς με το τι θα γίνει περίπου σε ένα χρόνο από σήμερα στο Κίνημα Αλλαγής. Είναι κατώτερο των περιστάσεων. Το πρόβλημα δεν είναι στο εσωτερικό του Κινήματος Αλλαγής. Το πρόβλημα ξεκινάει από κάποιους δημοσιογραφικούς κύκλους και πίσω από τους δημοσιογραφικούς κύκλους από το ίδιο το Μαξίμου, που ενοχλούνται γιατί το Κίνημα Αλλαγής έχει τεκμηριωμένο λόγο, δεν μιλάει λαϊκίστικα, είναι πιο αποτελεσματική η κριτική που κάνουμε στην κυβέρνηση.

Για τη στρατηγική του Κινήματος Αλλαγής:

Δεν υπάρχει Κίνημα Αλλαγής που να κοιτάζει πότε στο ΣΥΡΙΖΑ και πότε στη ΝΔ. Το Κίνημα Αλλαγής κοιτάζει μονάχα μπροστά. Έχει χαράξει αυτόνομη πορεία και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις. Διεκδικούμε να πείσουμε την ελληνική κοινωνία να αλλάξει τους πολιτικούς συσχετισμούς. Είμαστε το μόνο κόμμα που δεν έχει από τις εκλογές μέχρι σήμερα μείωση των ποσοστών του. Δεν έχουμε κάνει το άλμα που θέλαμε, διότι η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ τα προηγούμενα χρόνια ως κυβέρνηση οδήγησε ένα μεγάλο μέρος της μεσαίας τάξης και της βάσης του δικού μας κόμματος μας να ψηφίσει ΝΔ, για να σωθεί από το ΣΥΡΙΖΑ. Όμως, ο τρόπος που χειρίζεται τα πράγματα η κυβέρνηση θα φτάσει σε λίγο να χτυπάει την πόρτα των μικρομεσαίων που τους ψήφισαν και τους εμπιστεύτηκαν και πλέον βλέπουν ότι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα ούτε από τον κ. Μητσοτάκη. Και αυτό το δήθεν μεταρρυθμιστικό προφίλ, το κεντρώο, που θέλησε να παρουσιάσει, ξέφτισε και ξέφτισε νωρίς. Επομένως, η μοναδική προοδευτική διέξοδος στον τόπο τούτη την ώρα είναι το Κίνημα Αλλαγής. Η χώρα χρειάζεται τη Νέα Αλλαγή.

Αμυντική βιομηχανία: Οι προτάσεις μας για να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας

Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης του Κινήματος με θέμα «Αμυντική Βιομηχανία, Οικονομική Ανάπτυξη και Εθνική Ισχύς» η Πρόεδρος, Φώφη Γεννηματά, αποτελεί άμεση προτεραιότητα η τόνωση της εγχώριας παραγωγής, η ενίσχυση της ελληνικής προστιθέμενης αξίας στις νέες επενδύσεις και η δημιουργία νέων και καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας. Και οι δύο αυτές πτυχές της πολιτικής και των στόχων συνδυάζονται και συναντώνται στην επείγουσα προτεραιότητα αναβάθμισης της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, η οποία ενισχύει την μαχητική ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων και την άμυνα και ασφάλεια της χώρας, αλλά συμβάλλει ταυτόχρονα και ουσιαστικά στην βιομηχανική ανάπτυξη και την απασχόληση.

Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, άλλωστε, έδωσαν πάντα ιδιαίτερο βάρος στην αμυντική βιομηχανία, ακόμη και τις πιο δύσκολες ώρες της οικονομικής κρίσης. Γι’ αυτό και σήμερα στεκόμαστε πλάι στον αγώνα των εργαζόμενων στην ΕΑΒ, τα ΕΑΣ, την ΕΛΒΟ και τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Γι’ αυτό επιμείναμε στην αύξηση των δαπανών του προϋπολογισμού για την Εθνική Άμυνα. Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει την πολιτική βούληση και το σχέδιο για να αναπτύξει την παραγωγική βάση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας που εγκαταλείφθηκε τα προηγούμενα χρόνια και είναι σε χαμηλό επίπεδο.

Εμείς πιστεύουμε ότι η εγχώρια αμυντική βιομηχανία έχει δυναμική και μπορεί με κατάλληλους χειρισμούς να συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και να αποτελέσει μοχλό της ανάπτυξης. Να δημιουργήσει θέσεις εργασίας για χιλιάδες εργαζόμενους και κυρίως εξειδικευμένους στην υψηλή τεχνολογία. Να συμβάλλει στην επιστροφή εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού που μετανάστευσε για επαγγελματική αποκατάσταση στο εξωτερικό (brain drain). Να συνεργαστεί με τα Πανεπιστήμια και τα ερευνητικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Μπορούμε σχεδιασμένα να ενισχύσουμε την εγχώρια παραγωγή ή και να πάψουμε να είμαστε μόνο καταναλωτές.

Τροπολογία για Rafale: Διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, διαφάνεια και συνεργασία με την εθνική αμυντική βιομηχανία

Όπως τονίσαμε, το Κίνημα Αλλαγής λέει «ναι» στο νομοσχέδιο για την προμήθεια των αεροσκαφών τύπου Rafale, αλλά απαιτεί απόλυτη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, διαφάνεια και συνεργασία με την εθνική αμυντική βιομηχανία. Για το λόγο αυτό, ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Βασίλης Κεγκέρογλου κατέθεσε τροπολογία με την οποία διασφαλίζεται πράγματι η διαφάνεια, το δημόσιο συμφέρον και η συμμετοχή της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας στην υλοποίηση των συμβάσεων για την προμήθεια των Rafale.

Πανεπιστημιακά συγγράμματα: Η κυβέρνηση δεν διδάχθηκε από τα λάθη της κι άφησε ακάλυπτους τους φοιτητές

Η διανομή των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων συνεχίζει να καθυστερεί παρότι η εξεταστική περίοδος για τους περισσότερους φοιτητές θα ξεκινήσει τις επόμενες βδομάδες. Το υπουργείο Παιδείας δεν φρόντισε να συντονίσει στο σωστό χρόνο και με τον σωστό τρόπο την διανομή των συγγραμμάτων, ενώ όλοι γνωρίζαμε πως και σε αυτό το εξάμηνο η πανδημία θα ήταν παρούσα και θα προκαλούσε προβλήματα. Δυστυχώς, όμως, το υπουργείο Παιδείας δεν διδάχτηκε από τα λάθη που έκανε στην πρώτη περίοδο και τώρα δεν έχει καμία δικαιολογία. Η κυβέρνηση της ΝΔ και η κυρία Κεραμέως έχουν αποτύχει σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης. Ζητάμε έστω και την ύστατη ώρα από την ηγεσία του υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε συμφωνία με τις εταιρείες διανομής για την με απόλυτη προτεραιότητα διανομή των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων. Περισσότερα ΕΔΩ

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *